Ik zit ook nog te wachten op een huif, deze vanuit de actie van lovens zelf. Een paar weken terug kreeg ik een mail met de melding dat ze een zending terug hebben moeten sturen naar de fabrikant vanwegen kwaliteitsproblemen. Zelf leveren ze deze weken pas weer uit in kleine batches.MailMan schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 07:42:
[...]
Mijn nieuwe Lovens (week oud) had dat vanuit de Fietsenwinkel meteen al. Gevolg is dat de verf van de zadelstang er deels afgesleten is. Misschien bij jou ook het geval, het lijkt namelijk alsof er een grijs goedje op zit
Bij mij zit er ook montagevet op. Vraag me af of dat er juist niet voor zorgt dat het makkelijker glijdt.
Uiteindelijk handmatig de inbus vaster gedraaid terwijl de klem zelf ontspannen was, en daarna weer vaster gezet. Kan hem nog wel met de hand vastzetten, maar moet wel flink drukken met m’n duim. Lijkt nu niet meer te zakken.
Andere vraag: meer mensen die vertraging hebben bij de bestellen van de nieuwe regenhuif? Stond 3 weken voor bij Fietsvoordeshop, maar nu staat er Niet meer leverbaar…
Gaat om de nieuwe versie.
[Afbeelding]
Die huif lijkt me een aardige verliespost, als je ziet hoeveel ze al hebben (moeten) vervangen? Waarom ook niet gewoon stikken in plaats van lijmen, dan ben je klaar...
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Werkt super!zunrob schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:06:
Ik begreep dat op nieuwe Lovens ook een zadel zit dat niet verdraaid bij het verstellen, door een groef aan de achterzijde van de zadelpen. Is er hier iemand met zo een zadel? Zou iemand een foto van de zadelpen klem willen maken? Ben namelijk benieuwd of die ook op een UA past.
:strip_exif()/f/image/dheBKl1k3n5mt2pvTR8sKz5L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g9S0aOPNqnyCgZu24sHCIDHg.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zijn we ook aan het wachten op een nieuwe huif. 1e was de eerste versie van de “nieuwe” huif, waarbij de lijmnaad los liet. Onder garantie nieuwe gekregen, maar daar is de rits van kapot gegaan. Gaan we onder garantie een nieuwe voor krijgen, maar kennelijk hebben ze eerst alweer een lading terug moeten sturen.
Over de huif hadden ze echt wel wat beter kunnen nadenken. Voor hetzelfde geld heb je volledige trekking tenten waar je in kan kamperen de hele zomer lang…
Over de huif hadden ze echt wel wat beter kunnen nadenken. Voor hetzelfde geld heb je volledige trekking tenten waar je in kan kamperen de hele zomer lang…
Bedankt! Zit er tussen de hendel van de klem en de klem zelf, oftewel daar waar ie scharniert, een metalen plaatje oid ertussen?Werewood Elf schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:29:
[...]
Werkt super!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedoel je dit stukje:zunrob schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:35:
[...]
Bedankt! Zit er tussen de hendel van de klem en de klem zelf, oftewel daar waar ie scharniert, een metalen plaatje oid ertussen?
:strip_exif()/f/image/8q3axhbDwxDBZH5xfJpxGzSF.jpg?f=fotoalbum_large)
Recent issues met het opladen van de accu: Via de connector van de fiets zelf gaat goed. Maar direct aan de accu niet. Gok dat het iets kneuterigs is als een verbinding die nèt niet goed gemaakt wordt.
Maarja: hoe fix je zoiets? Iemand ideeen?
Maarja: hoe fix je zoiets? Iemand ideeen?
8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort
Yes! Super bedankt. Dat stukje mist bij Urban Arrow, waardoor de hendel zich na een aantal keer openen in vreet in de klem zelf, en dus niet goed functioneert. Design fout imo. Denk dat ik ga proberen ook een Lovens klem te bestellen, en hopen dat het schroefje aan de achterzijde ook past.
Sinds wanneer worden deze zo geleverd. Mijn fiets uit mei 2024 heeft gewoon een simpele die alle kanten op gaat...
Ik heb de mijne sinds halve augustus (2024) ..Cooki schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:26:
[...]
Sinds wanneer worden deze zo geleverd. Mijn fiets uit mei 2024 heeft gewoon een simpele die alle kanten op gaat...
Cooki schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:26:
[...]
Dat was ik me ook aan het afvragen, eind april 2024 hier.Werewood Elf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:51:
[...]
Ik heb de mijne sinds halve augustus (2024) ..
Dan zal dat aangepast zijn na mei.
De huif is gisteren binnengekomen, de kwaliteit lijkt vooralsnog prima maar we gaan het zien. Het was wel even gedoe om de remhendels bij extreme stuurbewegingen niet tegen het doek aan te laten komen.Gillonde schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:58:
[...]
Ik zit ook nog te wachten op een huif, deze vanuit de actie van lovens zelf. Een paar weken terug kreeg ik een mail met de melding dat ze een zending terug hebben moeten sturen naar de fabrikant vanwegen kwaliteitsproblemen. Zelf leveren ze deze weken pas weer uit in kleine batches.
Ik heb een fiets uit juni 2024 (leverdatum) met zwabberzadel zonder groef, helaas.
Ik heb dus ook de nieuwe variant van Lovens. Maar heb dus alsnog problemenzunrob schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:56:
[...]
Yes! Super bedankt. Dat stukje mist bij Urban Arrow, waardoor de hendel zich na een aantal keer openen in vreet in de klem zelf, en dus niet goed functioneert. Design fout imo. Denk dat ik ga proberen ook een Lovens klem te bestellen, en hopen dat het schroefje aan de achterzijde ook past.
Ondanks de bout aan de achterkant zit er een beetje speling in.
Zoals eerder gezegd kan ik terug naar de winkel om dit te laten fixen. Echter is de winkel toch een stukkie fietsen en moet ik even tijd vinden. Zodra ik bij de winkel geweest ben kan ik laten zien wat ze gefixt hebben.
* Gekocht begin Aug.
Ben ook nog wachtende op de regenhuif.
[ Voor 4% gewijzigd door Plint op 10-10-2024 09:47 ]
Wat voor speling bedoel je? Dat ie een klein beetje naar links en rechts kan draaien?Plint schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:46:
[...]
Ik heb dus ook de nieuwe variant van Lovens. Maar heb dus alsnog problemen![]()
Ondanks de bout aan de achterkant zit er een beetje speling in.
Zoals eerder gezegd kan ik terug naar de winkel om dit te laten fixen. Echter is de winkel toch een stukkie fietsen en moet ik even tijd vinden. Zodra ik bij de winkel geweest ben kan ik laten zien wat ze gefixt hebben.
* Gekocht begin Aug.
Ben ook nog wachtende op de regenhuif.
Nog even over verende zadelpennen: de Suntour SP12-NCX wordt hier aangeraden maar nu zag ik ook een SP25-NCX (die als opvolger van de SP17 genoemd wordt), heb de 2 vergeleken via hun eigen site maar ik zie eigenlijk 0 verschil kijkend naar de getalletjes, je ziet wel duidelijk verschil op de afbeeldingen. Dus mijn vraag: zou ik ook de SP-25 kunnen nemen ipv de SP-12? Of kan iemand mij uitleggen waarom niet?
edit: om mijn eigen vraag maar te beantwoorden, hierbij filmpje met uitleg: YouTube: First Look - New 2025 SR Suntour SP25-NCX 30.9mm 31.6mm Bike Suspens...
edit: om mijn eigen vraag maar te beantwoorden, hierbij filmpje met uitleg: YouTube: First Look - New 2025 SR Suntour SP25-NCX 30.9mm 31.6mm Bike Suspens...
[ Voor 27% gewijzigd door crispo op 10-10-2024 16:12 ]
Vannacht is helaas de regenhuif (2e generatie) van onze Lovens gestolen. De bakfiets staat op de stoep voor ons huis, met een kettingslot door een fietsbeugel in de stoep. Zo stallen we ‘m al anderhalf jaar.
De regenhuif blijft dus kwetsbaar voor diefstal, ondanks dat we het kettingslot altijd erdoorheen halen, omdat we ‘m altijd via de ‘zijbeugel’ van de bak op slot zetten (zoals ook in de handleiding staat).
Het is verzekerd gelukkig, hoewel ze momenteel dus niet/moeilijk te krijgen zijn tot tenminste eind deze maand.
Mijn vraag: heeft iemand een idee voor (of ervaring met) extra beveiliging van de regenhuif? Permanent een dun kabelslot erdoorheen? Of een AirTag erin stikken (om 'm terug te vinden).
De regenhuif blijft dus kwetsbaar voor diefstal, ondanks dat we het kettingslot altijd erdoorheen halen, omdat we ‘m altijd via de ‘zijbeugel’ van de bak op slot zetten (zoals ook in de handleiding staat).
Het is verzekerd gelukkig, hoewel ze momenteel dus niet/moeilijk te krijgen zijn tot tenminste eind deze maand.
Mijn vraag: heeft iemand een idee voor (of ervaring met) extra beveiliging van de regenhuif? Permanent een dun kabelslot erdoorheen? Of een AirTag erin stikken (om 'm terug te vinden).
Wat balen zeg.Rob_1985 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:59:
Vannacht is helaas de regenhuif (2e generatie) van onze Lovens gestolen. De bakfiets staat op de stoep voor ons huis, met een kettingslot door een fietsbeugel in de stoep. Zo stallen we ‘m al anderhalf jaar.
Wij hebben een alarm op onze Lovens, de Abus Alarmbox black 100db (circa 60 euro). Hierdoor hebben we al twee keer meegemaakt dat 'spotters' onze bakfiets maar liever overslaan. Wij wonen in een stad zonder voortuin.
@Rob_1985 Doen jullie ook nog een fietshoes om de bakfiets? Wij wel, eentje met gaten en zichtbaar versleten en verkleurd. Beetje camoufleren dat er een Lovens onder zit.
[ Voor 8% gewijzigd door goodfella op 11-10-2024 17:12 ]
Doen jullie dat iedere avond?? Ik heb daar geen geduld voor helaas.goodfella schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:57:
[...]
Wat balen zeg.
Wij hebben een alarm op onze Lovens, de Abus Alarmbox black 100db (circa 60 euro). Hierdoor hebben we al twee keer meegemaakt dat 'spotters' onze bakfiets maar liever overslaan. Wij wonen in een stad zonder voortuin.
@Rob_1985 Doen jullie ook nog een fietshoes om de bakfiets? Wij wel, eentje met gaten en zichtbaar versleten en verkleurd. Beetje camoufleren dat er een Lovens onder zit.
Helaas moeten wij wel. Er is al 4x in onze auto's gegrabbeld en aantal fietsen gestolen in onze straat.Cooki schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:16:
[...]
Doen jullie dat iedere avond?? Ik heb daar geen geduld voor helaas.
Zeker balen, vooral omdat de levertijd nu zo lang is. Alsof ze het zo getimed hebben. Ben benieuwd wat ze ermee willen. De lijmnaden voor zaten los (het bekende garantieverhaal, we waren op een vervangend zeil aan het wachten) en die zijband hebben ze dus door moeten knippen omdat het slot erdoorheen zat. Ik zou er op Marktplaats niet op bieden...goodfella schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:57:
[...]
Wat balen zeg.
Dank voor de tip. Dat alarm van Abus heb ik destijds ook overwogen. We hebben echter het alarm en de ingebouwde gps-module van Bosch al in de bakfiets. Dat werkt goed. En hij is ook verzekerd. Dus genoeg gemoedsrust voor de bakfiets zelf, maar die regenhuif is natuurlijk een ander verhaal.
We wonen ook in de stad en hebben geen voortuin. Zo'n oude hoes klinkt inderdaad effectief, maar ik zou er niet zo'n zin in hebben om die elke avond eroverheen te doen.
Ik zag dat er overigens voor de regenhuif nog geen regenhuifslot bestaat, zoals die er wel voor de Urban Arrow is (https://studiovollebak.nl...U4UUQAJNonO0LMfIDS1kx5ety). Jammer.
Hoe bevalt de bosch module?? Ik twijfel om deze aan te schaffen... andere ervaringen mee?
Rob_1985 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:16:
[...]
Zeker balen, vooral omdat de levertijd nu zo lang is. Alsof ze het zo getimed hebben. Ben benieuwd wat ze ermee willen. De lijmnaden voor zaten los (het bekende garantieverhaal, we waren op een vervangend zeil aan het wachten) en die zijband hebben ze dus door moeten knippen omdat het slot erdoorheen zat. Ik zou er op Marktplaats niet op bieden...
Dank voor de tip. Dat alarm van Abus heb ik destijds ook overwogen. We hebben echter het alarm en de ingebouwde gps-module van Bosch al in de bakfiets. Dat werkt goed. En hij is ook verzekerd. Dus genoeg gemoedsrust voor de bakfiets zelf, maar die regenhuif is natuurlijk een ander verhaal.
We wonen ook in de stad en hebben geen voortuin. Zo'n oude hoes klinkt inderdaad effectief, maar ik zou er niet zo'n zin in hebben om die elke avond eroverheen te doen.
Ik zag dat er overigens voor de regenhuif nog geen regenhuifslot bestaat, zoals die er wel voor de Urban Arrow is (https://studiovollebak.nl...U4UUQAJNonO0LMfIDS1kx5ety). Jammer.
Bevalt prima. Bosch ConnectModule, zo staat het ding in de app vermeld. Het feit dat alles geïntegreerd is binnen het Bosch-systeem vind ik wel prettig. Dus zowel qua hardware (die module hebben ze ingebouwd) als software (met de Flow-app). Na het eerste jaar zit je wel aan een Flow+ abo vast a 40 euro per jaar om alle functies te behouden, waaronder het alarm. Heb ik er wel voor over. De module zelf kostte rond de 100 euro, geloof ik.Cooki schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:09:
Hoe bevalt de bosch module?? Ik twijfel om deze aan te schaffen... andere ervaringen mee?
[...]
Ik was er al bang voor maar de 4 weken geleden bestelde regenhuif gaat nog maanden duren. Gebeld naar de fietsenzaak en die zei dat ze de regenhuif binnen hadden, maar dat bleek er een zonder rits te zijn. Leverweek voor die met rits was bij Lovens week 48.
Iemand trouwens ervaring met het zitje eruit halen? Zit de rugleuning vast aan het gehele zitje of zijn het twee losse onderdelen?
Ik overweeg namelijk twee babyschalen te monteren op het zitje, maar hoop een paar cm te kunnen winnen door de rugleuning weg te halen.
Oh, en verder (b)lijkt de Tracefy Pro niet goed geïnstalleerd. Lijkt niet op te laden want hij update de positie in de app maar eens in de zoveel uren en nooit live. Zou volgens Tracefy ermee te maken hebben dat de Bosch HPP stekker niet geactiveerd is in de software, maar de fietsenmaker beweert dat het daar niet aan ligt.
Iemand trouwens ervaring met het zitje eruit halen? Zit de rugleuning vast aan het gehele zitje of zijn het twee losse onderdelen?
Ik overweeg namelijk twee babyschalen te monteren op het zitje, maar hoop een paar cm te kunnen winnen door de rugleuning weg te halen.
Oh, en verder (b)lijkt de Tracefy Pro niet goed geïnstalleerd. Lijkt niet op te laden want hij update de positie in de app maar eens in de zoveel uren en nooit live. Zou volgens Tracefy ermee te maken hebben dat de Bosch HPP stekker niet geactiveerd is in de software, maar de fietsenmaker beweert dat het daar niet aan ligt.
[ Voor 26% gewijzigd door MailMan op 21-10-2024 10:10 ]
Wij hebben ook net een Lovens s75 met de automatiq maar zijn er momenteel niet heel blij van.
1. Maakt erg veel lawaai en de motor van de versnellingen is 80% van de tijd lawaai aan het maken
2. Als ik toekom aan een rood verkeerslicht en met laat uitbollen blijft de versnelling op de hoogste stand staan waardoor ik erg hard mijn best moet doen om te vertrekken.
Voor de rest heel tevreden van de Lovens zelf!
1. Maakt erg veel lawaai en de motor van de versnellingen is 80% van de tijd lawaai aan het maken
2. Als ik toekom aan een rood verkeerslicht en met laat uitbollen blijft de versnelling op de hoogste stand staan waardoor ik erg hard mijn best moet doen om te vertrekken.
Beide punten ervaar ik totaal niet! Klinkt bijna alsof er iets mis is.Kobayashi schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:46:
Wij hebben ook net een Lovens s75 met de automatiq maar zijn er momenteel niet heel blij van.
Ik heb het bankje eruit gehaald omdat wij momenteel een Maxicosi gebruiken. Op de plek van het bankje past perfect een buggyMailMan schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:06:
Bij mij is het bankje één frame, dus de rugleuning kun je niet apart eraf halen.
Zat het bankje enkel op de vloer vastgemonteerd of ook op de rug?BounceCloud schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:46:
[...]
Ik heb het bankje eruit gehaald omdat wij momenteel een Maxicosi gebruiken. Op de plek van het bankje past perfect een buggy![]()
Bij mij is het bankje één frame, dus de rugleuning kun je niet apart eraf halen.
Foto van eindresultaat?
[ Voor 3% gewijzigd door Cooki op 23-10-2024 09:20 ]
Als je de app van Enviolo download kan zelf instellen hoe (met welke frequentie) je weg wilt rijden vanuit stilstand (en evt. updates doen).Kobayashi schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:46:
Zie ondertitel
Wel die staat momenteel op de laagste stand maar geen verschil.Dentheman schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:53:
[...]
Als je de app van Enviolo download kan zelf instellen hoe (met welke frequentie) je weg wilt rijden vanuit stilstand (en evt. updates doen).
Bellen naar de fietsenmaker dan maar

LBS zegt dat het geluid van de schakelmotor normaal is en ook het moeilijke vertrek.Kobayashi schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:07:
[...]
Wel die staat momenteel op de laagste stand maar geen verschil.
Bellen naar de fietsenmaker dan maar
Klinkt als de afwimpeltactiek.Kobayashi schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:49:
[...]
LBS zegt dat het geluid van de schakelmotor normaal is en ook het moeilijke vertrek.
Laat hem er eens op fietsen e/o pak er een andere fiets bij met enviolo automatiq..?
Hoe is het afgelopen met de Tracefy Pro?MailMan schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:06:
Naar aanleiding van je bericht heb ik zelf ook weer in de app gekeken en blijkt die ook vanaf een maand na installatie geen signaal meer te hebben gelogd. Lijkt dus op een vergelijkbaar probleem. Wil er dus mee terug naar de dealer, maar ik ben benieuwd of het bij jou al is opgelost.
Volgens de fietsenmaker komt het vaker voor, dus er zullen wel meer mensen rondrijden bij wie de batterij leeg is inmiddels... Benieuwd hoe de verzekering dan reageert als je fiets gejat is.jochem05 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:56:
[...]
Hoe is het afgelopen met de Tracefy Pro?
Naar aanleiding van je bericht heb ik zelf ook weer in de app gekeken en blijkt die ook vanaf een maand na installatie geen signaal meer te hebben gelogd. Lijkt dus op een vergelijkbaar probleem. Wil er dus mee terug naar de dealer, maar ik ben benieuwd of het bij jou al is opgelost.
Het is bij mij gefixt. Fietsenmaker belde met Bosch en een fietsenmaker die veel met Lovens werkt. Het is natuurlijk mond op mond, maar als ik het goed begrepen heb moeten er twee software handelingen gedaan worden, waarvan er maar 1 beschreven staat als stap in de Tracefy installatie voor de dealer. Naast het openzetten van de HPP/stroom poort van de Bosch motor (dat was gedaan), moet ook toegestaan worden dat er gecommuniceerd mag worden met de fiets zelf (of iets in die trant).
Tracefy zelf kan zien of de GPS het juiste voltage (14V) krijgt om te bevestigen dat het opladen werkt.
Bankje zit alleen aan de vloer vast. Je kan de rugleuning er wel afhalen, maar het frame erachter blijft wel zitten. Best te zien in dit filmpje van Lovens:Cooki schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:52:
[...]
Zat het bankje enkel op de vloer vastgemonteerd of ook op de rug?
Foto van eindresultaat?
YouTube: Toddler seat adapter | Lovens Explorer | Your toddler seat in the Lo...
Balen ja. Wij hebben nu eindelijk de hoes binnen 4-5 maanden na aanschaf.Rob_1985 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:16:
[...]
Zeker balen, vooral omdat de levertijd nu zo lang is. Alsof ze het zo getimed hebben. Ben benieuwd wat ze ermee willen. De lijmnaden voor zaten los (het bekende garantieverhaal, we waren op een vervangend zeil aan het wachten) en die zijband hebben ze dus door moeten knippen omdat het slot erdoorheen zat. Ik zou er op Marktplaats niet op bieden...
Alleen vraagje, ik dacht dat de verzekering de Bosch module niet voldoende vindt. Vandaar dat wij voor tracefy pro zijn gegaan. Als dit wel zo is, had ik liever de bosch module.
En weet iemand toevallig of het (inmiddels wel) mogelijk is om beiden modules te installeren?
Woon ook in de stad, ook een hoes eroverheen, so far so good. *Knocks on wood*
Vanmiddag ook bij de fietsenmaker geweest. Daar aan de diagnostic-modus en bellen met Tracefy. Bleek dat de optie LPP (low-power poort) uitgeschakeld stond. Het vinkje aanzetten in de configuratie was de truuk.MailMan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:39:
[...]
Tracefy zelf kan zien of de GPS het juiste voltage (14V) krijgt om te bevestigen dat het opladen werkt.
Tracefymedewerker vermoedde dat er bij een software-update door de user (mijzelf) de optie was uitgeschakeld (scheen soms te gebeuren), maar ik weet dat er geen update is uitgevoerd en ga er zelf vanuit dat de LPP nooit goed aan heeft gestaan en de Tracefy de eerste weken nog heeft gewerkt op de stroom van zijn eigen accu.
Al met al doet hij het nu weer. Wel een fijn gevoel ivm de verzekering. Bedankt voor het delen van je ervaringen @MailMan
Ik ben bij de fietsenmaker geweest omdat de batterij van de GPS leeg bleek te zijn. Het probleem is dat de GPS batterij alleen laad tijdens het fietsen en mijn huidige tochten (een paar kilometer) naar de BSO en terug niet voldoende zijn om de batterij degelijk op te laden.MailMan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:39:
[...]
In de app staat ook vaak doodleuk, laatst gezien 2 dagen geleden. Terwijl die in de schuur staat met de batterij erin.
Heb nu het advies gekregen om de fiets af en toe aan te zetten om de batterij op peil te houden... wat een K** systeem.
Eigenlijk zou mijninziens de ledstrip standaard moeten zijn vanuit veiligheidsoogpunt. Toen wij de bakfiets net hadden heb ik een aantal keer ervaren dat automobilisten (in het donker, smalle straatjes etc.) mij voor 'gewone' fietser aanzagen wat resulteerde in een aantal close-calls aangezien een bakfiets toch iets breder is..... Na het aanschaffen en monteren van de ledstrip is dit nooit meer voorgekomen
Zie ondertitel
Ik vind ook niet heel duidelijk wat nu de verschillende update modi zijn van de Tracefy module en wanneer deze wel of niet oplaadt.Cardinal schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:20:
[...]
Ik ben bij de fietsenmaker geweest omdat de batterij van de GPS leeg bleek te zijn. Het probleem is dat de GPS batterij alleen laad tijdens het fietsen en mijn huidige tochten (een paar kilometer) naar de BSO en terug niet voldoende zijn om de batterij degelijk op te laden.
In de app staat ook vaak doodleuk, laatst gezien 2 dagen geleden. Terwijl die in de schuur staat met de batterij erin.
Heb nu het advies gekregen om de fiets af en toe aan te zetten om de batterij op peil te houden... wat een K** systeem.
Als de fiets stilstaat en uit is heb ik het idee dat er ongeveer elke 6-8u een update van de locatie plaatsvindt. Als ik nu rij zie ik achteraf duidelijk de route die we afgelegd hebben. Voorheen (zonder dat de module opgeladen werd), waren er wel updates van verplaatsingen op de route, maar niet exacte de gehele route. Gewoon een paar lijnen hemelsbreed kreeg je achteraf te zien.
Ik baal wel beetje dat we de fiets net gekocht hebben tussen de twee acties in. Toch maar gevraagd of er iets met de LED strip te fixen is
Het probleem voor Lovens is dat je volgens de wet maar 1 lamp voor en 1 lamp achter mag hebben bij een fiets met 1 wiel voor. Het zal een soort verschuiving van verantwoordelijkheid zijn om de keuze voor de extra, illegale, verlichting bij de gebruiker te leggen.Dentheman schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:08:
[...]
Eigenlijk zou mijninziens de ledstrip standaard moeten zijn vanuit veiligheidsoogpunt. Toen wij de bakfiets net hadden heb ik een aantal keer ervaren dat automobilisten (in het donker, smalle straatjes etc.) mij voor 'gewone' fietser aanzagen wat resulteerde in een aantal close-calls aangezien een bakfiets toch iets breder is..... Na het aanschaffen en monteren van de ledstrip is dit nooit meer voorgekomen
Je ziet inderdaad wel meer mensen 'schrikken' maar het heeft de breedte van je bakfiets perfect aan. Ik ben er ook heel blij meeDentheman schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:08:
[...]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Bij het testen gister bij de fietsenmaker vroeg Tracefy om de fiets te schudden. Toen kwam bij hun een trackingpoint binnen. Ik vermoed dat er dus ook iets van een bewegingssensor in het systeem zit.MailMan schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:54:
[...]
Als de fiets stilstaat en uit is heb ik het idee dat er ongeveer elke 6-8u een update van de locatie plaatsvindt. Als ik nu rij zie ik achteraf duidelijk de route die we afgelegd hebben. Voorheen (zonder dat de module opgeladen werd), waren er wel updates van verplaatsingen op de route, maar niet exacte de gehele route. Gewoon een paar lijnen hemelsbreed kreeg je achteraf te zien.
Inmiddels huif 3.0 opgehaald. Wel goed te zien dat ze telkens wel verbeteringen doorvoeren. Na eerder de zwakke lijmnaden (probleem huif 1.0) te hebben verbeterd, zijn nu ook de ritsen (probleem huif 2.0) verbeterd naar een grotere/degelijkere versie.Chriztiaan schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:23:
Hier zijn we ook aan het wachten op een nieuwe huif. 1e was de eerste versie van de “nieuwe” huif, waarbij de lijmnaad los liet. Onder garantie nieuwe gekregen, maar daar is de rits van kapot gegaan. Gaan we onder garantie een nieuwe voor krijgen, maar kennelijk hebben ze eerst alweer een lading terug moeten sturen.
Ben benieuwd welke euvels nu nog voren gaan komen
Hoe heb je dat geregeld, mijne is ook niet lekker meer. En lovens zegt dat ik me bij de dealer moet melden, die ziet 120km verderop....Chriztiaan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:58:
[...]
Inmiddels huif 3.0 opgehaald. Wel goed te zien dat ze telkens wel verbeteringen doorvoeren. Na eerder de zwakke lijmnaden (probleem huif 1.0) te hebben verbeterd, zijn nu ook de ritsen (probleem huif 2.0) verbeterd naar een grotere/degelijkere versie.
Dealer hier is vlakbij. En via fiets lease plan, misschien dat dat ook nog helpt.
Heb je een foto? Ik heb net een versie gekregen die nog ergens op de plank lag en ben wel benieuwd welke dat dan is.Chriztiaan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:58:
[...]
Inmiddels huif 3.0 opgehaald. Wel goed te zien dat ze telkens wel verbeteringen doorvoeren. Na eerder de zwakke lijmnaden (probleem huif 1.0) te hebben verbeterd, zijn nu ook de ritsen (probleem huif 2.0) verbeterd naar een grotere/degelijkere versie.
MailMan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:26:
[...]
Heb je een foto? Ik heb net een versie gekregen die nog ergens op de plank lag en ben wel benieuwd welke dat dan is.
:strip_exif()/f/image/JrxTOV8fjp5nhkwok4ACydMr.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de nieuwe neem ik aan?
Ik ga die van mij straks installeren.
Op de handleiding staat 106194.Version 1. Jan 2023 trouwens. Maar dat zou gewoon de versie van de handleiding kunnen zijn. Is die bij jou geupdate?
Geen idee, heb er geen handleiding bij gekregen, alleen hoes omgeruild.MailMan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:54:
[...]
Dit is de nieuwe neem ik aan?
Ik ga die van mij straks installeren.
Op de handleiding staat 106194.Version 1. Jan 2023 trouwens. Maar dat zou gewoon de versie van de handleiding kunnen zijn. Is die bij jou geupdate?
:strip_exif()/f/image/SO5RuV5ruVMwxTOTldH2Hewz.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van mij ziet er heel anders uit. Een oudere versie?
Hoe is de rits bij jou waterdicht gemaakt? Zit er iets aan de binnenzijde?
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 09-11-2024 12:17 ]
Dit is inderdaad niet de laatste...MailMan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:16:
[...]
[Afbeelding]
Die van mij ziet er heel anders uit. Een oudere versie?
Hoe is de rits bij jou waterdicht gemaakt? Zit er iets aan de binnenzijde?
Die kokertjes zijn alleen nodig als je de maxicosi houders hebt. Die kun je daar in doen en daar komen dan de stokken in.MailMan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:57:
[...]
Verder zat er een zakje met extra elastiekjes en twee plastic kokertjes. Kan niet vinden waar die laatste twee van zijn. Zijn dat vervangers voor waar het einde van de buizen inschuiven? Ik dacht daar ook iets van kokertjes te voelen.
De elastiekjes zijn reserve voor als de twee die er nu in zitten ooit kapot gaanMailMan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:57:
[...]
Hmm jammer. Naja 2 jaar garantie dus we kijken wel even.
Verder zat er een zakje met extra elastiekjes en twee plastic kokertjes. Kan niet vinden waar die laatste twee van zijn. Zijn dat vervangers voor waar het einde van de buizen inschuiven? Ik dacht daar ook iets van kokertjes te voelen.
[Afbeelding]
Als je plastic kokertjes hebt heb je volgens mij nog de V1. Ik heb de V2 vanaf mei ongeveer en daar zaten die kokertjes niet bij en had je ze ook niet meer nodig. (De maxi cosi houder (ook V2 dan blijkbaar?) heeft zelf dan al ingebouwde kokers)
[ Voor 4% gewijzigd door Kodess op 11-11-2024 10:21 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wat was er eigenlijk mis met de regenhuif V1? Vooral de naden? Dan weet ik waar ik op moet letten.
Verder heb ik een ergernis met de Bosch Kiox Navigatie/Flow app. Je moet altijd de navigatie aanzetten via de telefoon, terwijl het wel mogelijk is op de Kiox voorgaande bestemmingen te zien.
Als je op de navigatiepagina het Quick Menu opent door >1s op het vierkante knopje te drukken van de Bosch LED controller, opent er een menu. Daar zie je voorgaande bestemmingen. Ik zou verwachten dat als je dan op een bestemming klikt dat deze route ingeladen wordt. Maar nee, je gaat dan gewoon terug naar het schermpje waarop staat dat je een route via de app moet instellen.
Vind dat best jammer want met de kou heb ik geen zin om elke keer m'n telefoon te moeten pakken en handschoenen uit te doen.
Of is het wel mogelijk en zie ik het over het hoofd?
Verder heb ik een ergernis met de Bosch Kiox Navigatie/Flow app. Je moet altijd de navigatie aanzetten via de telefoon, terwijl het wel mogelijk is op de Kiox voorgaande bestemmingen te zien.
Als je op de navigatiepagina het Quick Menu opent door >1s op het vierkante knopje te drukken van de Bosch LED controller, opent er een menu. Daar zie je voorgaande bestemmingen. Ik zou verwachten dat als je dan op een bestemming klikt dat deze route ingeladen wordt. Maar nee, je gaat dan gewoon terug naar het schermpje waarop staat dat je een route via de app moet instellen.
Vind dat best jammer want met de kou heb ik geen zin om elke keer m'n telefoon te moeten pakken en handschoenen uit te doen.
Of is het wel mogelijk en zie ik het over het hoofd?
De eerste versie van de regenhuif was behoorlijk anders. Grootste nadeel was het ontbreken van ritsen, dus je moet dan de achterkant loshalen om kinderen er in en uit te krijgen. Al hadden sommigen daar volgens mij best een handigheid in. Daarnaast was ie en-profil ook anders getekend, veel lager aan de voorkant, dus minder ruim.
Wij hebben hem nooit aangeschaft en gewacht op de vernieuwde versie mét ritsen.
Overigens hebben we al een keer een nieuwe gekregen onder garantie i.v.m. loslaten van de lijm op de naden en nu gaat één van de ritsen inderdaad slecht. Dus vroeg of laat krijgen we het volgens mij allemaal...
Wij hebben hem nooit aangeschaft en gewacht op de vernieuwde versie mét ritsen.
Overigens hebben we al een keer een nieuwe gekregen onder garantie i.v.m. loslaten van de lijm op de naden en nu gaat één van de ritsen inderdaad slecht. Dus vroeg of laat krijgen we het volgens mij allemaal...
Ik ben al 2 jaar erg blij met deze: https://dscovers.nl/bakfietshoes-buiten-cargo/GK87 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:22:
Zijn er mensen die een hoes voor over de bakfiets gebruiken, en zo ja, welke? Ik zie op Aliexpress wel wat kanshebbers maar benieuwd naar ervaringen.
Bijvoorbeeld 1 en 2
(En al een jaar of 10 blij met m’n motorhoes van dit merk)
Deze is inderdaad TOPnrg schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:48:
[...]
Ik ben al 2 jaar erg blij met deze: https://dscovers.nl/bakfietshoes-buiten-cargo/
(En al een jaar of 10 blij met m’n motorhoes van dit merk)
Jammer dat de eLock niet een echte blokkering van de motor veroorzaakt. Nu heeft het niet super veel toegevoegde waarde denk ik. Maar weet ook niet hoe ze dat mechanisch gezien zouden klaarspelen
Verder doet m’n automatische voorlicht sensor het slecht.. licht gaat om de paar seconden aan en uit (omgeving is volledig donker). Gewoon op altijd aan zetten is m’n oplossing maar voor deze prijs hoopte ik iets betere quality controls. Anderen ook issues hiermee?
Lees ook net dat je binnen 3 maanden van aanschaf een servicebeurt moet doen anders geen 2 jaar garantie. Vind ik vrij sneaky, zeker omdat de dealer het niet heeft genoemd bij verkoop. Zei ook dat alleen de motor garantie heeft wat niet klopt als ik de handleiding lees.
De instellingen van de automatische versnelling moet ik met een aparte app doen die ik via bluetooth verbindt (enviolo app)… werkt maar lijkt me niet echt de OEM oplossing
dealer wist niet hoe het direct in de boordcomputer te doen. En gaf me deze oplossing alleen omdat ik direct terugkwam omdat de versnelling echt super licht stond initieel. Probeer nu op te zoeken hoe ik dit doe vanaf de Bosch boordcomputer maar zie het nog niet direct in de Lovens/Bosch handleidingen of online… als iemand me de juiste kant op kan wijzen zou dat top zijn.
Tot slot vroeg me af of men zich zorgen maakt om roestvorming e.d. op de open batterij connector? Ik verwijder de batterij omdat ik op straat parkeer, maar onderste connector regent dus regelmatig vol.
Dank voor uw input!
Verder doet m’n automatische voorlicht sensor het slecht.. licht gaat om de paar seconden aan en uit (omgeving is volledig donker). Gewoon op altijd aan zetten is m’n oplossing maar voor deze prijs hoopte ik iets betere quality controls. Anderen ook issues hiermee?
Lees ook net dat je binnen 3 maanden van aanschaf een servicebeurt moet doen anders geen 2 jaar garantie. Vind ik vrij sneaky, zeker omdat de dealer het niet heeft genoemd bij verkoop. Zei ook dat alleen de motor garantie heeft wat niet klopt als ik de handleiding lees.
De instellingen van de automatische versnelling moet ik met een aparte app doen die ik via bluetooth verbindt (enviolo app)… werkt maar lijkt me niet echt de OEM oplossing

Tot slot vroeg me af of men zich zorgen maakt om roestvorming e.d. op de open batterij connector? Ik verwijder de batterij omdat ik op straat parkeer, maar onderste connector regent dus regelmatig vol.
Dank voor uw input!
Het auto voorlicht reageert vooral heel snel, ik heb inderdaad vaak in schemer als ik over een fietspad rij met lantaarnpalen dat hij steeds uit gaat als we onder een lantaarpaal rijdenThuisklusser schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:09:
Jammer dat de eLock niet een echte blokkering van de motor veroorzaakt. Nu heeft het niet super veel toegevoegde waarde denk ik. Maar weet ook niet hoe ze dat mechanisch gezien zouden klaarspelen![]()
De instellingen van de automatische versnelling moet ik met een aparte app doen die ik via bluetooth verbindt (enviolo app)… werkt maar lijkt me niet echt de OEM oplossingdealer wist niet hoe het direct in de boordcomputer te doen. En gaf me deze oplossing alleen omdat ik direct terugkwam omdat de versnelling echt super licht stond initieel. Probeer nu op te zoeken hoe ik dit doe vanaf de Bosch boordcomputer maar zie het nog niet direct in de Lovens/Bosch handleidingen of online… als iemand me de juiste kant op kan wijzen zou dat top zijn.
Dank voor uw input!
Ik heb er zelf niet veel last van, omdat hij in het donker wel gewoon aangaat.
Als de automaat en je Bosch computer ver genoeg geupdate zijn kan je het kleine knopje (Rechts naast de + knop, er staat een vierkantje op) ingedrukt houden op je LED controller, daar kan je je rit resetten, maar als je dan naar links of rechts klikt kom je bij het aanpassen van je cadans voor de automaat.
(Dan moet die wel in de Bosch app op je telefoon gekoppeld zijn met de Enviolo maar dat was bij mij al vanaf de fabriek)
Als dat nog niet gedaan is hier een handleiding: https://www.bosch-ebike.c...onnection/asset-asf-01110
[ Voor 3% gewijzigd door Kodess op 18-11-2024 10:29 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik denk dat de E lock zeker een toevoeging is. Je kan de fiets niet inschakelen en zo dus niet weg fietsen.
Thuisklusser schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:09:
Jammer dat de eLock niet een echte blokkering van de motor veroorzaakt. Nu heeft het niet super veel toegevoegde waarde denk ik. Maar weet ook niet hoe ze dat mechanisch gezien zouden klaarspelen![]()
De instellingen van de automatische versnelling moet ik met een aparte app doen die ik via bluetooth verbindt (enviolo app)… werkt maar lijkt me niet echt de OEM oplossingdealer wist niet hoe het direct in de boordcomputer te doen. En gaf me deze oplossing alleen omdat ik direct terugkwam omdat de versnelling echt super licht stond initieel. Probeer nu op te zoeken hoe ik dit doe vanaf de Bosch boordcomputer maar zie het nog niet direct in de Lovens/Bosch handleidingen of online… als iemand me de juiste kant op kan wijzen zou dat top zijn.
Dank voor uw input!
Kan gewoon wegrijden hoor. Alleen heb je geen ondersteuning.Cooki schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:07:
Ik denk dat de E lock zeker een toevoeging is. Je kan de fiets niet inschakelen en zo dus niet weg fietsen.
[...]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Is het probleem inmiddels opgelost?
grt. Team Tracefy
grt. Team Tracefy
[b]
De tracker zal dagelijks controleren op updates en melden wat de status is, misschien toch handig even met ons contact op te nemen om te zien wat er verder kan worden gedaan voor een oplossing. We horen graag van u. Grt. Team Tracefy
Cardinal schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:20:
[...]
Ik ben bij de fietsenmaker geweest omdat de batterij van de GPS leeg bleek te zijn. Het probleem is dat de GPS batterij alleen laad tijdens het fietsen en mijn huidige tochten (een paar kilometer) naar de BSO en terug niet voldoende zijn om de batterij degelijk op te laden.
@Tracefy Ik denk dat voor mij het grootste probleem is de melding in de Tracefy app.

De accu zit in de fiets, de Tracefy is recent opgeladen door de FM.
Hoezo, laatst gezien 2 dagen geleden. Ik vraag NU de locatie en de locatie van 2 dagen geleden wordt getoond. wat heb ik aan de locatie van 2 dagen geleden?
Note:

Hoezo, laatst gezien 2 dagen geleden. Ik vraag NU de locatie en de locatie van 2 dagen geleden wordt getoond. wat heb ik aan de locatie van 2 dagen geleden?
Note:
- Accu zit in de fiets
- Accu van de tracefy is recent opgeladen
- Fiets staat 2 dagen stil (vrijdag laatst gebruikt)
[ Voor 36% gewijzigd door Cardinal op 18-11-2024 13:33 ]
Heeft er iemand hier zelf de dagrijverlichting geïnstalleerd? Zo ja, welke kleurtemperatuur?
Ik ben aan het twijfelen tussen een COB ledstrip van 4000K en 6000K, het is moeilijk om in te schatten welke temperatuur het voorlicht is. Mijn OCD wil een gelijkaardige temperatuur
Ik ben aan het twijfelen tussen een COB ledstrip van 4000K en 6000K, het is moeilijk om in te schatten welke temperatuur het voorlicht is. Mijn OCD wil een gelijkaardige temperatuur
Ik heb ze op 6000K. Dat komt wel aardig overeen.MathieuT schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:16:
Heeft er iemand hier zelf de dagrijverlichting geïnstalleerd? Zo ja, welke kleurtemperatuur?
Ze zijn ook via mij te koop mocht je geen zin hebben in solderen.
:strip_exif()/f/image/yq6g9N06kBZ89f6JQRF9cSze.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door OxyDrokz op 18-11-2024 19:02 ]
Bedankt voor de info en het aanbod, maar ik ga het toch zelf doen, leuk projectje lijkt meOxyDrokz schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:39:
[...]
Ik heb ze op 6000K. Dat komt wel aardig overeen.
[Afbeelding]
Het is zeker een leuk klusje. Had niet anders verwacht, het is wel tweakers hier 😉MathieuT schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:24:
[...]
Bedankt voor de info en het aanbod, maar ik ga het toch zelf doen, leuk projectje lijkt me
Ja dit is opgelost nadat de fietsenmaker contact op had genomen met een andere fietsenmaker die veel met Lovens werkt. HIj gaf aan dat 1 cruciale handeling niet in de installatiehandleiding van de Tracefy Pro stond (namelijk het toestaan van toegang op de Bosch, oid), dus misschien goed om even na te lopen?Tracefy schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:23:
Is het probleem inmiddels opgelost?
grt. Team Tracefy
[...]
Hmm dat lijkt hier ook het geval te zijn. Ik ga de dealer contacten. Heb je een idee wat ze bij jou precies gedaan hebben?MailMan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:15:
[...]
Ja dit is opgelost nadat de fietsenmaker contact op had genomen met een andere fietsenmaker die veel met Lovens werkt. HIj gaf aan dat 1 cruciale handeling niet in de installatiehandleiding van de Tracefy Pro stond (namelijk het toestaan van toegang op de Bosch, oid), dus misschien goed om even na te lopen?
Ook wij hebben ivm een kapotte rits -na de nodige weken wachten- een nieuwe regenhuif ontvangen. De grotere nieuwe ritsen zien er een stuk degelijker uit. Op de nieuwe huif zitten aan elke kant twee lusjes. Weet iemand waar deze lusjes voor dienen?
:strip_exif()/f/image/2kI0CDbgnRlz8wVdcuRx4Tou.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tL5tTD5sI9StatjVvGDwc2JL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ondergetekende had geen zin in solderen dus heb ik de strip bij OxyDrokz besteld. Het pakketje werd snel geleverd en kwam met (digitale) montage handleiding. Op een regenachtige avond de boel geínstalleerd (met de handleiding een fluitje van een cent) en nu een stukje veiliger de weg op.OxyDrokz schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:39:
[...]
Ik heb ze op 6000K. Dat komt wel aardig overeen.
[Afbeelding]
Mijn zoontje vind de knipperfuncties geweldig, oom agent denk ik wat minder, dus hij staat op de niet knipper stand, ongeveer even fel (ook instelbaar) als de koplamp.
Heel erg blij mee! Ik kan het iedereen van harte aanbevelen in deze donkere dagen!
Zou eens moeten kijken. Eigenlijk zetten wij de verlichting altijd handmatig aan en uit. Dat gaat natuurlijk makkelijk met de LED Remote.Thuisklusser schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:09:
Je hebt ook een Enviolo CLiQ Plus controller op je stuur toch? Die moet je wel na het aanzetten van je fiets binnen een X aantal seconden connecten met de automatische versnelling (linkje naar handleiding Enviolo controller).Thuisklusser schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:09:
Kijk eens naar deze post.
Beste @Cardinal,
Ik zou u graag verder willen helpen maar uit het kader AVG zou ik toch willen voorstellen contact met ons(mij) op te nemen. Dit kan ook via Whatsapp chat of het gewoon het nummer bellen. 31 10 3073199
Hoor graag van u!
Ik zou u graag verder willen helpen maar uit het kader AVG zou ik toch willen voorstellen contact met ons(mij) op te nemen. Dit kan ook via Whatsapp chat of het gewoon het nummer bellen. 31 10 3073199
Hoor graag van u!
Cardinal schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:17:
@Tracefy Ik denk dat voor mij het grootste probleem is de melding in de Tracefy app.
[Afbeelding]
Note:Zit er inderdaad een motion sensor in de tracefy? klopt het dat hij niet doorgeeft wat de locatie is als er geen beweging wordt geconstateerd? "Laatst gezien"wekt de suggestie dat er al 2 dagen geen nieuwe informatie meer is verstrekt.
- Accu zit in de fiets
- Accu van de tracefy is recent opgeladen
- Fiets staat 2 dagen stil (vrijdag laatst gebruikt)
Beste @MailMan,
De informatie of het inschakelen/inleren van de accessoires met Bosch software communiceren wij op al het POS materiaal dat bij het aansluitmateriaal zit. Daarnaast is elke fietshandelaar die werkt met het Bosch BES2/BES3 Smart System bekend met deze noodzakelijkheid zeker in verband met de automatische versnellingsnaven en ABS op Lovens. Helaas is deze stap dan mogelijk door human error vergeten of overgeslagen.
De informatie of het inschakelen/inleren van de accessoires met Bosch software communiceren wij op al het POS materiaal dat bij het aansluitmateriaal zit. Daarnaast is elke fietshandelaar die werkt met het Bosch BES2/BES3 Smart System bekend met deze noodzakelijkheid zeker in verband met de automatische versnellingsnaven en ABS op Lovens. Helaas is deze stap dan mogelijk door human error vergeten of overgeslagen.
MailMan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:15:
[...]
Ja dit is opgelost nadat de fietsenmaker contact op had genomen met een andere fietsenmaker die veel met Lovens werkt. HIj gaf aan dat 1 cruciale handeling niet in de installatiehandleiding van de Tracefy Pro stond (namelijk het toestaan van toegang op de Bosch, oid), dus misschien goed om even na te lopen?
Ik heb de verlichting op altijd aan staan. Het kan geen kwaad om zichtbaar te zijn. De koplamp zet ik dan op auto, want die kan ook andere verblinden en is niet nodig om zichtbaar te zijn als je de ledstrip hebtXiDiX schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:15:
[...]
Zou eens moeten kijken. Eigenlijk zetten wij de verlichting altijd handmatig aan en uit. Dat gaat natuurlijk makkelijk met de LED Remote.
[...]
Je hebt ook een Enviolo CLiQ Plus controller op je stuur toch? Die moet je wel na het aanzetten van je fiets binnen een X aantal seconden connecten met de automatische versnelling (linkje naar handleiding Enviolo controller).
Kijk eens naar deze post.
En de CLiQ controller wordt al meer dan een half jaar niet meer meegeleverd omdat het allemaal gewoon met de LED Controller kan.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dat is qua verlichting natuurlijk een keuze, maar kan inderdaad geen kwaadKodess schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:05:
[...]
Ik heb de verlichting op altijd aan staan. Het kan geen kwaad om zichtbaar te zijn. De koplamp zet ik dan op auto, want die kan ook andere verblinden en is niet nodig om zichtbaar te zijn als je de ledstrip hebt
En de CLiQ controller wordt al meer dan een half jaar niet meer meegeleverd omdat het allemaal gewoon met de LED Controller kan.
Interessant dat ze die achterwege hebben gelaten. Ik moet zeggen dat we die frequentie weinig wijzigen, maar vind het menu via de LED Controller wel omslachtiger dan de Enviolo controller.
Cardinal schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:17:
[Afbeelding]
Members only: Tracefy
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hier helaas wat problemen na 2,5 jaar een 4000 kilometer. Vooras moest vervangen (90 euro).
Er is ook een update uitgevoerd aan de naaf waarna deze heel beroerd schakelde, hier kon de fietsenmaker helaas niks aan doen. Na 2 weken zo gefietst te hebben begaf de connectie tussen de computer en de motor het.
De kabel blijkt gebroken te zijn in het frame, dit kost 265 euro om te vervangen. Jammer genoeg buiten garantie en geen enkele coulance.
Vertrouwen in een duurzaam product is nu wel wat geschaad, hopelijk houdt ie het nu vol tot de kinderen oud genoeg zijn om zelf te fietsen.
Er is ook een update uitgevoerd aan de naaf waarna deze heel beroerd schakelde, hier kon de fietsenmaker helaas niks aan doen. Na 2 weken zo gefietst te hebben begaf de connectie tussen de computer en de motor het.
De kabel blijkt gebroken te zijn in het frame, dit kost 265 euro om te vervangen. Jammer genoeg buiten garantie en geen enkele coulance.
Vertrouwen in een duurzaam product is nu wel wat geschaad, hopelijk houdt ie het nu vol tot de kinderen oud genoeg zijn om zelf te fietsen.
Dat met die naaf hadden wij onlangs ook. Nog niet eens 4K. Ergens 3.5 maar dacht ik zelfs.Sjoerd-b schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:54:
Hier helaas wat problemen na 2,5 jaar een 4000 kilometer. Vooras moest vervangen (90 euro).
Zonde...
Heeft de nieuwe versie van de regenhuif toevallig grotere flappen over die zakjes aan de achterkant.
Ik heb daar een kleine paraplu en een theedoek inzitten maar de flap sluit bij die laatste niet goed en laat een kiertje. Daardoor kan er regen in het zakje, wat niet handig is als je een theedoek gebruikt om de boel te drogen…
Ik heb daar een kleine paraplu en een theedoek inzitten maar de flap sluit bij die laatste niet goed en laat een kiertje. Daardoor kan er regen in het zakje, wat niet handig is als je een theedoek gebruikt om de boel te drogen…
Jaarlijkse servicebeurt gehad:
3500 kilometer op de teller. Weinig spectaculairs gebeurd op 3 punten na:
- Achterband was helemaal versleten dus vervangen (40 euro + arbeid, misschien wat beter letten op hoe vol die zitten).
- Schroefje achter de fietscomputer was losgetrild en eruit gevallen (Beetje jammer, zou toch verwachten dat daar loctite op zou zitten).
- Oplader deed het niet meer, tenzij deze rechtstreeks op de fiets was aangesloten. Nieuwe oplader gekregen (ook onder garantie).
Die laatste was nog een enorme zoektocht overigens... Dit is ook typisch zo'n issue waar een fietsenmaker bar weinig mee kan los van software updaten & hopen dat dat het is.
Wij zijn er nog steeds ontzettend blij mee. De kinderen worden wat ouder dus ik gok dat de babyschaal er uit kan & dat ik ga kijken of het bankje voor een beetje leuk is, dan kunnen we er ook nog een keer wat meer mee nemen als dat nodig is.
3500 kilometer op de teller. Weinig spectaculairs gebeurd op 3 punten na:
- Achterband was helemaal versleten dus vervangen (40 euro + arbeid, misschien wat beter letten op hoe vol die zitten).
- Schroefje achter de fietscomputer was losgetrild en eruit gevallen (Beetje jammer, zou toch verwachten dat daar loctite op zou zitten).
- Oplader deed het niet meer, tenzij deze rechtstreeks op de fiets was aangesloten. Nieuwe oplader gekregen (ook onder garantie).
Die laatste was nog een enorme zoektocht overigens... Dit is ook typisch zo'n issue waar een fietsenmaker bar weinig mee kan los van software updaten & hopen dat dat het is.
Wij zijn er nog steeds ontzettend blij mee. De kinderen worden wat ouder dus ik gok dat de babyschaal er uit kan & dat ik ga kijken of het bankje voor een beetje leuk is, dan kunnen we er ook nog een keer wat meer mee nemen als dat nodig is.
Bericht verwijderd ivm onduidelijke referentie naar juiste bericht
[ Voor 80% gewijzigd door Justinvdd op 30-11-2024 14:17 . Reden: Bericht verwijderd ivm onduidelijke referentie naar juiste bericht ]
Wie heeft er ervaring met 2 kids en een maxi cosi en dan de regenhuif erop?
2 kids op het bankje gaat prima maar met de huif erop voelt het alsof er voor eigenlijk niks meer past.
2 kids op het bankje gaat prima maar met de huif erop voelt het alsof er voor eigenlijk niks meer past.
Wij hebben 3 kinderen. Tot een paar maanden geleden zat de jongste nog in de maxi cosi. Dat ging nèt. Vorig jaar winter/lente ook met regenhuif, waarbij ik wel moet zeggen dat op dat moment alle drie onze kinderen jonger dan 4 jaar waren. Met oudere kinderen is het lastiger denk ik, omdat de beenruimte dan ook beperkt is. Nu zonder maxi cosi is het geel ruimer 😊whocarez schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:54:
Wie heeft er ervaring met 2 kids en een maxi cosi en dan de regenhuif erop?
Beetje een zelfde ervaring hier: het lukt wel, maar die maxi cosi neemt mega veel ruimte in. Dat en een baby erin krijgen terwijl de regenhuif erop zit is even een gepriegel.
Wij zijn zo snel mogelijk over gegaan naar de babyshaal: dat leverde in een keer zeeën van ruimte op.
Wij zijn zo snel mogelijk over gegaan naar de babyshaal: dat leverde in een keer zeeën van ruimte op.
Wij hebben er ook 3: 4 maanden, 2 jaar en 4 jaar.
Regenhuif moet met het elastiek omhoog om baby met maxi cosi erin te krijgen.
De andere 2 moeten er dan inschuiven nadat de maxicosi erin is gezet.
Regenhuif moet met het elastiek omhoog om baby met maxi cosi erin te krijgen.
De andere 2 moeten er dan inschuiven nadat de maxicosi erin is gezet.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wij lieten de maxi cosi er altijd in en dat is wel handig 😊 Kwam ook doordat we er een over hadden, omdat we in de auto een minimac hebben en dus geen autostoelen meer nodig. Maar ook op marktplaats kun je een tweedehands maxicosi kopen voor een paar tientjes.
Vorig week is bij ons, tijdens de storm, de regenhuif losgewaaid. Versie 2. De elastieken aan de achterkant waren losgerukt en de twee framedelen waren uit de adapters gerukt. Aan de voorkant zat de huif nog wel vast.
Wat denk je? Huif nog helemaal heel.
Na 5 minuten zat hij er weer op.
Na een half jaar en 1000km nog steeds heel tevreden over onze S75+ Auto ABS. Moet heb wel even snel voor een servicebeurt brengen want ik ga uit dienst en neem hem over van de leasemaatschappij. Dure grap maar geen collega wil/kan hem overnemen en om nou de 30 resterende termijnen af te tikken zónder overname is nog duurder.
Wat denk je? Huif nog helemaal heel.
Na een half jaar en 1000km nog steeds heel tevreden over onze S75+ Auto ABS. Moet heb wel even snel voor een servicebeurt brengen want ik ga uit dienst en neem hem over van de leasemaatschappij. Dure grap maar geen collega wil/kan hem overnemen en om nou de 30 resterende termijnen af te tikken zónder overname is nog duurder.
If it aint fixed, it's broken.
Wij hebben er ook 2 met dit als idee. Maar we gebruiken hem ook vaak zonder de kleine, en ook om boodschappen te doen dus hij gaat er toch vrij vaak uit.argi schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:40:
Wij lieten de maxi cosi er altijd in en dat is wel handig 😊 Kwam ook doordat we er een over hadden, omdat we in de auto een minimac hebben en dus geen autostoelen meer nodig. Maar ook op marktplaats kun je een tweedehands maxicosi kopen voor een paar tientjes.
(We hebben 2 maxicosi's omdat we op vakantie waren en geen kinderwagen bij hadden die toch handig bleek.
Via marktplaats gratis een kinderwagen met maxicosi en reiswieg. Die paste op de terugweg toch ook nog in de auto
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik kan de plus (https://www.fietsvoordeel...abs-2024-grijs-mat-unisex) versie van de Lovens niet terugvinden op hun eigen website. Betekent dit dat alles de plus versie betreft?
Ja. Alles is nu plus. Het is namelijk niet de plus. De grotere bak heet de plus bak. Maar ze verkopen de kleinere bak niet meerchevchelios schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:30:
Ik kan de plus (https://www.fietsvoordeel...abs-2024-grijs-mat-unisex) versie van de Lovens niet terugvinden op hun eigen website. Betekent dit dat alles de plus versie betreft?
[ Voor 13% gewijzigd door Kodess op 07-12-2024 21:29 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Even een vraag of iemand dit weet: zit er standaard een ringslot op een nieuwe fiets? Is dat dan deze? Lovens Explorer Frame Lock Combi BES3 https://shop.riesewijkexc...-slot-combi-bes3-10207163
[ Voor 3% gewijzigd door Tjark op 17-12-2024 10:41 ]
*insert signature here
Hier staat inmiddels 4000km op de teller van onze S85 Auto uit begin 2023. Is dus nu bijna 2 jaar en we rijden er iets meer dan 2000km per jaar mee.
Blijft een top fiets, zou niet anders meer willen! Wel overweeg ik regenhuif v2 ivm de ritsen.
Achterop de fiets hebben wij nog wel een bak gemonteerd zodat we daar ook nog tassen en anders spul van de kinderen in mee kunnen nemen.
Blijft een top fiets, zou niet anders meer willen! Wel overweeg ik regenhuif v2 ivm de ritsen.
Achterop de fiets hebben wij nog wel een bak gemonteerd zodat we daar ook nog tassen en anders spul van de kinderen in mee kunnen nemen.
Een bak?Snow_King schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:47:
*insert signature here