Wat ik niet helemaal snap: Kunnen ze niet gewoon de landmacht inzetten bij de beveiliging? Die mensen moeten dat toch ook wel kunnen en hebben ook ervaring met autoriteit uitdragen. Even een snelcursus er tegenaan want een heleboel hebben ze al.
Ik kan me niet voorstellen dat ze zoveel anders belangrijks te doen hebben in de zomer. Rusland komt echt niet hierheen binnen twee maanden. En hoeveel mensen extra zullen er nou nodig zijn om tot een normale bezetting te komen? 100, 200? Zelfs 1000? Zoveel is dat niet voor zo'n grote organisatie.
Want dit begint toch wel een probleem te worden dat Nederland als geheel raakt, ik vind het niet meer een commercieel probleempje van schiphol. Met alle vluchten die nu naar andere luchthavens uit moeten wijken kan je er natuurlijk donder op zeggen dat die ook overbelast raken want die zijn daar ook niet op berekend zelfs bij een normale bezetting. Bovendien zullen die problemen krijgen met vliegbewegingen omdat ze gewoon de airspace en banen niet hebben (een verkeerde windrichting heeft dan meteen enorme gevolgen!).
Er moet toch wat gebeuren, ik mis nogal 'out of the box denken'.
Edit: @
Tweak_ers oh dat had ik gemist dan in de media. Maar inderdaad, het begint nu echt een probleem te worden dat meer dan overlast veroorzaakt. Wat mij betreft ook tijd om het te overrulen.
[
Voor 38% gewijzigd door
GekkePrutser op 16-06-2022 21:13
]