Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 13:56

dr.lowtune

Deugt niet

Vakantiepret duizenden mensen vervliegt. Schiphol annuleert definitief tientallen vluchten per dag in zomervakantie
Meerdere kranten openen deze ochtend met dit (premium) artikel. Nu heb ik zelf op die kranten geen abonnement, maar ik kan denk ik wel raden wat dit met de zomervakantie van veel reizigers doet...

Aan de ene kant logisch om zo de chaos iets te beteugelen, maar aan de andere kant natuurlijk heel teleurstellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dr.lowtune schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:55:
[...]
maar ik kan denk ik wel raden wat dit met de zomervakantie van veel reizigers doet...
Denk ook eens aan de reputatie van Schiphol bij die reizigers, die bedenken zich voortaan wel twee keer voordat ze weer van (of naar) Schiphol vliegen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 13:56

dr.lowtune

Deugt niet

Freee!! schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:16:
[...]

Denk ook eens aan de reputatie van Schiphol bij die reizigers, die bedenken zich voortaan wel twee keer voordat ze weer van (of naar) Schiphol vliegen.
Reputatie komt te voet en gaat te paard (wilde “per vliegtuig “ zeggen, maar dat gaat in het geval van Schiphol niet meer op…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:03
[...]

Meerdere kranten openen deze ochtend met dit (premium) artikel. Nu heb ik zelf op die kranten geen abonnement, maar ik kan denk ik wel raden wat dit met de zomervakantie van veel reizigers doet...

Aan de ene kant logisch om zo de chaos iets te beteugelen, maar aan de andere kant natuurlijk heel teleurstellend.
De vakantie van m'n schoonouders is om deze reden geannuleerd. Werden gisterenavond nog laat gebeld door Corendon dat Turkish hun vlucht hebben moeten annuleren. Ze zouden naar Bali gaan en omboeken was niet meer mogelijk. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Uiteindelijk levert op schiphol iedereen die bagage heeft deze in, gaat langs de beveiliging en eventueel de marechaussee. Iedereen probeert zn eigen hachje te redden en komt (nodeloos) te vroeg met alle opeenstapeling van mensen tot gevolg waardoor de rijen nodeloos te langs.
Is het niet een idee om de stroom mensen te managen door (gedeeltelijk) met gereserveerde tijdslots te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02
Thom2289 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:34:
[...]

De vakantie van m'n schoonouders is om deze reden geannuleerd. Werden gisterenavond nog laat gebeld door Corendon dat Turkish hun vlucht hebben moeten annuleren. Ze zouden naar Bali gaan en omboeken was niet meer mogelijk. ;w
Beter dan uren in de rij staan en vervolgens de vlucht missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

groggy schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:45:
Uiteindelijk levert op schiphol iedereen die bagage heeft deze in, gaat langs de beveiliging en eventueel de marechaussee. Iedereen probeert zn eigen hachje te redden en komt (nodeloos) te vroeg met alle opeenstapeling van mensen tot gevolg waardoor de rijen nodeloos te langs.
Is het niet een idee om de stroom mensen te managen door (gedeeltelijk) met gereserveerde tijdslots te werken?
Op papier wel. Maar wie gaat dan ervoor zorgen dat iedereen ook in hun slot aankomt en niet toch een uurtje eerder? Want je kan de trein missen, in de file staan of gewoon toch voor de zekerheid wat eerder komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

groggy schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:45:
Dan ben je alleen symptomen aan het bestrijden.
De oorzaak is dat door issues bij security de doorlooptijd van security langer en onvoorspelbaarder worden. Om de vlucht niet te missen, passen mensen dan hun aankomsttijd op het vliegveld aan. Security duurt een uur langer, dus dan moet je een uur eerder komen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Ik ben blij dat ik deze week nog een relatief goedkope binnenlandse vakantie heb kunnen boeken. Mijn partner wilde graag een zonvakantie maar die wilde dat zelfs niet meer met de drama's die zich in het laagseizoen zich al afspeelden dan willen we niet weten hoe dat in het hoogseizoen is.

En ik hou 1500-2000 in m'n zak t.o.v een zonvakantie :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gisterochtend om 6:50 op Schiphol aangekomen, waren uurtje later door de security heen met de handbagage. Viel dus wel mee.

Personeel daar zei dat het enorm fluctueert, blijkbaar konden mensen vlak voordat wij er waren direct doorlopen en ze merken soms dat uit het niets de rij dan ineens tot monster proporties groeit. Ze lijken er echt alle grip te hebben verloren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:49
Freee!! schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:16:
[...]

Welk alternatief heb je?

Brussel?
https://www.luchtvaartnie...-niet-van-onze-luchthaven

Dusseldorf?
https://www.luchtvaartnie...-vanwege-personeelstekort

Om mijn eigen vraag te beantwoorden, ga dan niet vliegen...zoals @RodeStabilo ook aangeeft. Begreep afgelopen tijd eerlijk gezegd ook niet dat mensen na weken problemen nog altijd in de rij aansloten om dan vervolgens verongelijkt op social media lopen doen hoe druk het er wel niet was. No shit sherlock..

Disclaimer: tuurlijk als je vanwege werk, andere noodzakelijkheden of als je je vakantie een half jaar geleden hebt geboekt is dit allemaal uitermate vervelend. Maar hoor genoeg in mijn omgeving die afgelopen weken of zelfs nu nog een vliegvakantie boeken. Dan moet je naar mijn idee ook niet gaan zitten mekkeren dat het zo'n drama op Schiphol is, dat wist je.

Maar goed, dat gedrag zie je altijd en overal. Bedoel de reputatie van de Route du Soleil is op zwarte zaterdag ook niet heel best. En toch staat half Nederland elk jaar weer braaf in de rij met de vouwwagen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 16-06-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Er is vanochtend op de radio al gezegd dat Schiphol tijdens de zomervakantie tot 100 vluchten per DAG gaan annuleren om de drukte zo onder controle te houden..

Ik kan mijn vlucht niet omboeken en het bedrijf waar ik de tickets heb geboekt zegt ook zoiets van tja pech want het ligt niet het vliegtuig dat je de vlucht mogelijk mist maar aan schiphol dus ik moet schiphol aansprakelijk stellen....

oke dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Ik ben ook wel benieuwd hoe reisorganisaties hier mee om gaan. Zelf bij Sunweb geboekt, maar die hebben maar een vage omschrijving nog.
Op dit moment weten we nog niet welke gevolgen het gaat hebben op onze vakanties. Het grootste gedeelte van onze vakanties zal zoals geboekt kunnen doorgaan maar voor een aantal vluchten kan dit wel gevolgen hebben. Mochten er gevolgen zijn voor jouw vakantie, dan informeren wij je per mail en SMS.
Dat zegt niet zoveel dus. Want kan ik nog omboeken dan? Wanneer krijg je het te horen? Wat als de reis niet door kan gaan? Geld terug? omboeken?

Blijft best chaos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15
Geen corona-vouchers maar Schiphol-vouchers dit jaar vrees ik... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29

weebl

YARR!

Ik vlieg in augustus voor een lang weekend naar Warschau voor de bruiloft van een vriend van me. Omboeken voor een ander moment kan dus niet.

Hoop dat ruim van tevoren bekend wordt of mijn vlucht wel/niet geannuleerd wordt, zodat ik een andere plannen kan maken...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 16:45
Warschau is toch prima met de trein of auto te doen?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:12
Ach het fluctueert heel erg afgelopen maandag zelf gevlogen van Schiphol, avondvlucht om 18:00 uur en was om 15:00 uur in de vertrekhal en het was gewoon rustig, wel volk maar absoluut geen choas. Ook alle rijen buitenlangs waren gewoon leeg in vertrek 2, en 3.

Alleen security rij bij de M gates was slecht afgezet dus liepen mensen doorheen die eigenlijk naar D-gates prio security moesten, dan had beter geregeld kunnen worden.

Terug gevlogen vanaf BER en dat is wel echt beter geregeld. Elke terminal heeft dan bijv. 5 security checkpoints, via de website wordt de drukte per checkpoint aangegeven op 10 minuten schaal (https://ber.berlin-airport.de/en.html) en je mag zelf kiezen welk security checkpoint je gebruikt. Hoezo kan Schiphol dit niet en niet wat betere informatie voorziening geven? De enkele gradatie die zij hebben is "piekdag" maar echt inzicht in de drukte kun je dus niet krijgen en dus komt iedereen veel te vroeg!

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Ze hadden in eerste instantie nooit zoveel vluchten moeten toelaten als ze de capaciteit er niet voor hebben. Nu alsnog annuleren zou toch zeker betekenen dat ze veel geld kwijt zullen zijn aan compensatie.

Ik verwacht dat elke rechter dezelfde redenatie zal hebben, toch? Als mijn vlucht zou worden geannuleerd verwacht ik alle kosten (hotel, auto huur, vlucht, exyta kosten voor een duurder alternatief) wordt vergoed door Schiphol.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29

weebl

YARR!

Bockelaar schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:52:
Warschau is toch prima met de trein of auto te doen?
Ja, in principe wel. Maar wilden graag ook de stad zelf nog bezoeken, naast de bruiloft. Daar blijft niet heel veel tijd voor over als we met de auto gaan.

Maar mocht de vlucht geannuleerd worden is dat het alternatief denk ik. Wil ik het wel graag een beetje op tijd weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
worldfastest schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:56:
Ze hadden in eerste instantie nooit zoveel vluchten moeten toelaten als ze de capaciteit er niet voor hebben. Nu alsnog annuleren zou toch zeker betekenen dat ze veel geld kwijt zullen zijn aan compensatie.

Ik verwacht dat elke rechter dezelfde redenatie zal hebben, toch? Als mijn vlucht zou worden geannuleerd verwacht ik alle kosten (hotel, auto huur, vlucht, exyta kosten voor een duurder alternatief) wordt vergoed door Schiphol.
Dat zou je verwachten, maar zo gaat dat waarschijnlijk niet zijn. De vliegmaatschappijen zullen zich verschuilen achter "overmacht". Schiphol zelf ook. De reismaatschappijen idem.

Ik heb eigenlijk de meeste hoop gevestigd op mijn annuleringsverzekering als er vanalles mis gaat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Waah schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Dat zou je verwachten, maar zo gaat dat waarschijnlijk niet zijn. De vliegmaatschappijen zullen zich verschuilen achter "overmacht". Schiphol zelf ook. De reismaatschappijen idem.

Ik heb eigenlijk de meeste hoop gevestigd op mijn annuleringsverzekering als er vanalles mis gaat. O-)
Maar het is geen overmacht. Schiphol weet dit al tijden dat er niet genoeg personeel is. Overmacht is iets wat plotseling gebeurt en waar je geen invloed op hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door worldfastest op 16-06-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
worldfastest schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:33:
[...]

Maar het is geen overmacht. Schiphol weet dit al tijden dat er niet genoeg personeel is. Overmacht is iets wat plotseling gebeurt en waar je geen invloed op hebt.
probleem is dat vakanties en vluchten niet 2 weken van tevoren geboekt zijn, maar al maanden, soms zelfs een jaar vooruit.

"plotseling" is een rekbaar begrip. Plotseling mag er weer veel gevlogen worden (na Corona), zijn er veel vakanties geboekt en nu blijft het personeel weg.

Eigen schuld? vast. Maar ze zullen het toch onder overmacht gaan gooien. En dat zal nog een kluif worden voor een rechter om daar iets van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
worldfastest schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:56:
Betaald ProRail jouw treinkaartje terug als de trein uitvalt?

Het enige wat zou kunnen is dat de vliegmaatschappij of reisbureau jouw reis terugbetaald, en deze claimen de kosten al dan niet via een rechtszaak bij Schiphol. Extra gemaakte kosten voor nieuwe reis? Gaat niet gebeuren.

Precies dat dus, zie hieronder @franssie

[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 16-06-2022 12:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Waah schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:45:
En dat zal nog een kluif worden voor een rechter om daar iets van te vinden.
https://www.telegraaf.nl/...hter-om-schade-zomerchaos

De eerste stap is gezet...
De ANVR vreest dat een groot aantal reisorganisaties failliet kan gaan als gevolg van de problemen. Ook omdat reisorganisaties wettelijk verplicht zijn om de kosten voor het annuleren van vakanties op zich te nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 16-06-2022 12:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:33
Ik ben heel benieuwd, volgende week zaterdag 25 juni 2022 vlieg ik samen met mijn vrouw via Schiphol naar Turkije voor 6 dagen. Wij parkeren onze auto op Schiphol voor 6 dagen en wij zijn van plan om vroeg naar Schiphol te gaan. Wij vliegen om 11:30 vanuit Schiphol met Turkish Airlines naar Istanboel IST. Ik wordt steeds onrustiger door al het nieuws.

Wij hebben in Maart geboekt en alles los van elkaar geboekt vliegtickets en hotel. Ons doel is bezienswaardigheden en culturele reis.

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 16-06-2022 12:19 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Weet iemand wat de rationale is achter het schrappen van welke vluchten? Kan ik bijvoorbeeld verwachten dat de enige directe vlucht naar een land in zuid amerika minder snel geschrapt wordt als een van de vele vluchtjes naar barcelona? Of is dat ijdele hoop (in mijn geval)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:12
Valorian schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:56:
Weet iemand wat de rationale is achter het schrappen van welke vluchten? Kan ik bijvoorbeeld verwachten dat de enige directe vlucht naar een land in zuid amerika minder snel geschrapt wordt als een van de vele vluchtjes naar barcelona? Of is dat ijdele hoop (in mijn geval)?
Ik verwacht dat intercontinentale vluchten grotendeels buiten schot blijven. Eerder vluchten van de LCC's en de charter maatschappijen en evt KLM Cityhopper. Maar verwacht het meeste van Transavia, Corendon, Easyjet enzo.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Davidshadow13 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Ik verwacht dat intercontinentale vluchten grotendeels buiten schot blijven. Eerder vluchten van de LCC's en de charter maatschappijen en evt KLM Cityhopper. Maar verwacht het meeste van Transavia, Corendon, Easyjet enzo.
lees over British Airway ook heel weinig goed nieuws hoor... daar ga ik mee vliegen zodra de vakantie begint 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:33
mugenmarco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:12:
[...]

lees over British Airway ook heel weinig goed nieuws hoor... daar ga ik mee vliegen zodra de vakantie begint 8)7
Ik maak mij ook enorme zorgen wat dat betreft. In iedergeval vliegt Turkish Airlines nog en is vandaag ook vertrokken om 11:30 met een kleine vertraging 11:55. Voor ons zal het lastig worden, wij hebben alleen tickets en hotel apart. Als wij straks niet kunnen vliegen alles kwijt

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Van der Berg schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Ik maak mij ook enorme zorgen wat dat betreft. In iedergeval vliegt Turkish Airlines nog en is vandaag ook vertrokken om 11:30 met een kleine vertraging 11:55. Voor ons zal het lastig worden, wij hebben alleen tickets en hotel apart. Als wij straks niet kunnen vliegen alles kwijt
voor jou zou het wss hooguit betekenen dat je 1 dag later gaat vliegen maar zelfs dat is niet zeker, want het zal de hele zomervakantie chaos worden.

Ik heb zelf voor 7 dagen een duur hotel geboekt zonder de optie om geld terug te krijgen, ik koos voor die optie omdat ik TOEN nog niets wist van de ellende op schiphol ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
kun je in geval van annuleren toch claimen bij Schiphol of je verzekering?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Bockelaar schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:21:
kun je in geval van annuleren toch claimen bij Schiphol of je verzekering?
Als schiphol zegt dat het overmacht is denk ik niet dat je zo 1,2,3 je geld terug krijgt, en zo wel dan alleen van je vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik gok dat klm cityhopper vluchten gaat samenvoegen net als ze tijdens corona deden, dus dat er van 3 vluchten p/d er 1 of 2 overblijven waarvan dan 1 in een 737 ipv een E190 en hopen dat ze het redden met aantal zitplekken.

geld eisen zal een ding worden, gok annulerings verzekering de beste kans

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
denk zomaar dat dit proefballonnetje wat opgegooid is door Schiphol nog niet vast staat: de ANVR dreigt al met de rechter, airlines zullen ook wel protesteren want slots zijn al verkocht en eenzijdig neit leveren is wel een dingetje. De politiek zal ook vast wel op de maatschappelijke onrust reageren dus wacht de discussies eerst maar eens af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik zie hier aardig wat ervaringsdeskundigen. Zondag vlieg ik met mijn zoon (18) naar London Heathrow met KLM. Onze vluchtvetrek om 13:20, volgens KLM moet ik 4 uur vooraf aanwezig zijn, ik kom met de trein.

We hebben alleen handbagage en kunnen online inchecken.

Het is al wat jaren geleden dat ik gevlogen heb en wil in deze drukte niet de verkeerde rij of hal inlopen. Maar wat als ik bij Schiphol ben, waar moet ik heen en wat is handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
renegrunn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Betaald ProRail jouw treinkaartje terug als de trein uitvalt?

Het enige wat zou kunnen is dat de vliegmaatschappij of reisbureau jouw reis terugbetaald, en deze claimen de kosten al dan niet via een rechtszaak bij Schiphol. Extra gemaakte kosten voor nieuwe reis? Gaat niet gebeuren.

Precies dat dus, zie hieronder @franssie
Prorail zou dit wel moeten doen als de trein uitvalt door een tekort aan personeel. Maar aangezien dit om een klein bedrag gaat en een kleine inpact gaan mensen hier niet achteraan via een rechter. In geval van Schiphol heeft het wel een grote impact.

Dit probleem is gekomen door een bewust beleidt om de kosten te drukken. Dit betekend dat men nu extra kosten moet maken om iedereen te compenseren. Is een bewust risico die ze hebben genomen en waarbij ze hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 13:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ga er stiekem van uit dat de 'verre' vluchten van AF/KLM/Delta/... niet zo snel geannuleerd worden.

Inderdaad meer bij de budget partijen / korte vluchten.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
jjbstolk schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:30:
Ik zie hier aardig wat ervaringsdeskundigen. Zondag vlieg ik met mijn zoon (18) naar London Heathrow met KLM. Onze vluchtvetrek om 13:20, volgens KLM moet ik 4 uur vooraf aanwezig zijn, ik kom met de trein.

Het is al wat jaren geleden dat ik gevlogen heb en wil in deze drukte niet de verkeerde rij of hal inlopen. Maar wat als ik bij Schiphol ben, waar moet ik heen en wat is handig?
Heathrow is het minst drukke vliegveld in de UK als het gaat om chaos althans en je vertrekt vanaf hal 3, terwijl hal 1 en 2 het drukst zijn.

Op schiphol moet je ff naar een medewerker lopen, veel kantoorpersoneel moet daar mensen helpen met advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
worldfastest schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:32:
[...]
Dit probleem is gekomen door een bewust beleidt om de kosten te drukken. Dit betekend dat men nu extra kosten moet maken om iedereen te compenseren. Is een bewust risico die ze hebben genomen en waarbij ze hebben verloren.
Er is nog geen rechtszaak of claim geweest en jij weet al dat ze verloren hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
---

[ Voor 101% gewijzigd door _Bailey_ op 28-04-2024 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 02-05 09:58
renegrunn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:50:
[...]

Er is nog geen rechtszaak of claim geweest en jij weet al dat ze verloren hebben?
Ze hebben op zijn minst een hoop goodwill verloren. En voor Schiphol is dat best vervelend als je constant vecht tegen geluidsnormen en strenger wordende milieueisen

Ik woon vlakbij Schiphol maar als ik nu een vlucht zou moeten boeken en ik kan kiezen om te vliegen van Rotterdam of AMS dan valt de keuze sinds dit jaar op Rotterdam

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:35
Bockelaar schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:29:
denk zomaar dat dit proefballonnetje wat opgegooid is door Schiphol nog niet vast staat: de ANVR dreigt al met de rechter, airlines zullen ook wel protesteren want slots zijn al verkocht en eenzijdig neit leveren is wel een dingetje. De politiek zal ook vast wel op de maatschappelijke onrust reageren dus wacht de discussies eerst maar eens af :)
Dit is nou precies waarom dat schiphol de meivakantie gewoon 'liet gebeuren'. Als schiphol vluchten gaat cancellen zijn ze makkelijk aansprakelijk te stellen voor de schade, er zullen al wat advocatenbureau's gepeperde brieven hebben klaarliggen. Als men het gewoon 'laat gebeuren' zullen hoogstens wat mensen hun vlucht missen.... Die houd je een stuk makkelijker koest als grote reisorganisatoren of brancheverenigingen die met dure advocaten op de stoep staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13
Met name vluchten met veel overstappers zullen ontzien worden. Want elke overstapper die niet verder kan zal een hotelkamer moeten krijgen EN moet later alsnog op een vlucht komen.

Het doet Schiphol dus veel minder pijn om vluchten met alleen opstappers te schrappen. Bijkomend voordeel is dat het dan 1 of 2 weken later bij arrivals ook wat rustiger is.

En dat zijn dus hoofdzakelijk (charter) vakantievluchten.

Op deze manier zullen wel een aantal maatschappijen ver bovengemiddeld geraakt worden en andere (bijna) niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:54

Pff, 4 uur vooraf aanwezig voor een vlucht van een halfuurtje, plus nog het gedoe om van het vliegveld in de stad te komen. Dan klinkt de trein toch een stuk aantrekkelijker.

Niet bedoeld als trap na hoor, je kon dit bij het boeken nog niet weten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Lapa schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:16:
[...]

Pff, 4 uur vooraf aanwezig voor een vlucht van een halfuurtje, plus nog het gedoe om van het vliegveld in de stad te komen. Dan klinkt de trein toch een stuk aantrekkelijker.

Niet bedoeld als trap na hoor, je kon dit bij het boeken nog niet weten lijkt me.
Voor mij hetzelfde probleem. Toen ik boekte wist ik niet dat London met de trein prima te doen is ;w

Snapt iemand nog waarom Benschop niet ontslagen is? hij liep achter de feiten aan en pas na alle commotie begon hij meer geld te geven aan medewerkers, iets met to little to late.

[ Voor 16% gewijzigd door mugenmarco op 16-06-2022 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
mugenmarco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Voor mij hetzelfde probleem. Toen ik boekte wist ik niet dat London met de trein prima te doen is ;w

Snapt iemand nog waarom Benschop niet ontslagen is? hij liep achter de feiten aan en pas na alle commotie begon hij meer geld te geven aan medewerkers, iets met to little to late.
Hij is oud politicus. Dus die houd je de hand boven het hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:34
Weet iemand of er nu verschil zit in drukte tussen departures 1 (schengen) en departures 2 (non-schengen)? Ik moet binnenkort mogelijk naar de UK wat dan departures 2 zou zijn.
Ik had het idee dat je met name bij departures 1 een probleem hebt en bij departures 2 alsnog wel 2 a 3 uur vantevoren aanwezig kan zijn? Klopt dat of kan ik beter ergens anders vandaan vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Yankovic schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:31:
Weet iemand of er nu verschil zit in drukte tussen departures 1 (schengen) en departures 2 (non-schengen)? Ik moet binnenkort mogelijk naar de UK wat dan departures 2 zou zijn.
Ik had het idee dat je met name bij departures 1 een probleem hebt en bij departures 2 alsnog wel 2 a 3 uur vantevoren aanwezig kan zijn? Klopt dat of kan ik beter ergens anders vandaan vliegen?
dat is nu niet te zeggen, maar wat ik begreep tijdens de pinkstervakantie was hal 1 en 2 het meest druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Lapa schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:16:
[...]

Klopt, achteraf had ik het anders gedaan maar ja ten ik ging boeken viel het allemaal nog wel mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik weet niet hoe het omboek beleid nu is, wellicht is vliegen van Rotterdam naar city een optie?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
franssie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet hoe het omboek beleid nu is, wellicht is vliegen van Rotterdam naar city een optie?
Er gaan voor zover ik kon zien geen vluchten vanaf andere vliegvelden naar de UK behalve schiphol tenzij je 1x wilt overstappen of veel en veel meer geld wilt betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Van der Berg schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Turkish Airlines vliegt meerdere keren op en neer naar Istanbul. Het lijkt me aannemelijk dat ze vluchten gaan combineren (dus omboeken), Turkish vliegt immers niet altijd met volle kisten. Áls Turkish überhaupt wordt geraakt. :+
mugenmarco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Er gaan voor zover ik kon zien geen vluchten vanaf andere vliegvelden naar de UK behalve schiphol tenzij je 1x wilt overstappen of veel en veel meer geld wilt betalen.
BA vliegt vier keer per dag naar Londen. Geen KLM helaas.

[ Voor 27% gewijzigd door Mawlana op 16-06-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
SnowDude schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Ze hebben op zijn minst een hoop goodwill verloren. En voor Schiphol is dat best vervelend als je constant vecht tegen geluidsnormen en strenger wordende milieueisen

Ik woon vlakbij Schiphol maar als ik nu een vlucht zou moeten boeken en ik kan kiezen om te vliegen van Rotterdam of AMS dan valt de keuze sinds dit jaar op Rotterdam
Je wordt op je wenken bediend: https://www.telegraaf.nl/...eker-10-procent-inkrimpen
Het mes gaat niet alleen deze zomer in Schiphol, ook op de lange termijn gaat het kabinet snijden in het aantal vluchten. De luchthaven moet zeker 10 procent inleveren. Er staat een krimp op stapel van 50.000 naar in elk geval 450.000 vliegbewegingen per jaar. Mogelijk moet dat zelfs 420.000 worden.
Kan alleen maar tot meer puinhoop leiden? Minder vliegbewegingen = minder inkomsten. Maar, blijft een club met aandeelhouders en winstdoelstellingen. Dus wat doen we dan? Juist, kosten drukken... O-)

[ Voor 16% gewijzigd door renegrunn op 16-06-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mugenmarco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Geen idee wat je voor je huidige tickets betaald hebt, maar Rotterdam City kost inderdaad al snel 500+ per pax voor een retourtje. Dan is je verlies nemen en wellicht alsnog met de trein gaan ook een optie. Of gewoon hopen dat het lukt (zou ik dan doen denk ik).

Ik kan me nog de tijd herinneren dat reizen leuk was (zakelijk en privé) maar ben blij dat ik vanwege het cancelen van een vlucht door AF mijn geld terug heb kunnen krijgen en ik probeer het volgend jaar wel weer eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
franssie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Geen idee wat je voor je huidige tickets betaald hebt, maar Rotterdam City kost inderdaad al snel 500+ per pax voor een retourtje. Dan is je verlies nemen en wellicht alsnog met de trein gaan ook een optie. Of gewoon hopen dat het lukt (zou ik dan doen denk ik).

Ik kan me nog de tijd herinneren dat reizen leuk was (zakelijk en privé) maar ben blij dat ik vanwege het cancelen van een vlucht door AF mijn geld terug heb kunnen krijgen en ik probeer het volgend jaar wel weer eens.
Vanaf schiphol heb ik iets van... 110 euro betaald voor een ticket exclusief alle bijkomende kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

renegrunn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Je wordt op je wenken bediend: https://www.telegraaf.nl/...eker-10-procent-inkrimpen

[...]

Kan alleen maar tot meer puinhoop leiden? Minder vliegbewegingen = minder inkomsten. Maar, blijft een club met aandeelhouders en winstdoelstellingen. Dus wat doen we dan? Juist, kosten drukken... O-)
Werd ook een keer tijd dat de politiek het inzag dat het een puinzooi dossier is dat Schiphol (dat wilde doorgroeien naar 550.000 vluchten per jaar nota bene). Los van Schiphol zelf, heeft LVNL ook problemen met separatie en personeelsbezetting. Het kan nu al niet meer veilig. Schiphol heeft belang bij een goed netwerk, maar het is wel erg fijnmazig gewworden (te naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01
Op 7 juli om 08:55 vlieg ik met Lufthansa via München naar Oostenrijk. Toen ik in januari boekte was er nog niets aan de hand, maar nu maak ik me toch wat zorgen.

Ik heb gekeken of ik vanaf Rotterdam kan vliegen maar daar vliegt Lufthansa niet op. Een los ticket van Rotterdam naar München kost meer dan de hele retourreis naar Oostenrijk dus dat is geen reële optie.

Is mijn vlucht er een die risico loopt op uitval of zijn dat meer de vluchten van de chartermaatschappijen?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
A-Tray schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:30:
Op 7 juli om 08:55 vlieg ik met Lufthansa via München naar Oostenrijk. Toen ik in januari boekte was er nog niets aan de hand, maar nu maak ik me toch wat zorgen.

Ik heb gekeken of ik vanaf Rotterdam kan vliegen maar daar vliegt Lufthansa niet op. Een los ticket van Rotterdam naar München kost meer dan de hele retourreis naar Oostenrijk dus dat is geen reële optie.

Is mijn vlucht er een die risico loopt op uitval of zijn dat meer de vluchten van de chartermaatschappijen?
Wow naar Oostenrijk met tussenstop? Waar ga je heen, auto of trein geen optie?

Over jouw vlucht is nog niks te zeggen. Vandaag of morgen zal er wellicht meer duidelijkheid komen in de zin van aantallen, maar volgens mij nog niet welke vluchten specifiek(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
renegrunn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Wow naar Oostenrijk met tussenstop? Waar ga je heen, auto of trein geen optie?

Over jouw vlucht is nog niks te zeggen. Vandaag of morgen zal er wellicht meer duidelijkheid komen in de zin van aantallen, maar volgens mij nog niet welke vluchten specifiek(?).
Er wordt niet rechtstreeks op Graz gevlogen waar ik naartoe reis. Ik kan onze enige auto niet meenemen. De treinreis zou een optie kunnen zijn, echter moet ik door de extra reistijd dan een dag eerder vertrekken wat ook veel haken en ogen oplevert. Al met al gedoe :-)

Ik blijf het nieuws en dit topic volgen!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
A-Tray schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Er wordt niet rechtstreeks op Graz gevlogen waar ik naartoe reis. Ik kan onze enige auto niet meenemen. De treinreis zou een optie kunnen zijn, echter moet ik door de extra reistijd dan een dag eerder vertrekken wat ook veel haken en ogen oplevert. Al met al gedoe :-)

Ik blijf het nieuws en dit topic volgen!
KLM vliegt dagelijks op Graz vanuit Amsterdam, of snap ik je niet? Alternatief, mocht het allemaal niet doorgaan voor je, pak je de nachttrein naar Wenen, en dan nog een uurtje of 2 naar Graz. Maar idd, gedoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
Dat had ik even niet scherp, dan zal de ticketprijs met Lufthansa een rol gespeeld hebben :-)

Hoe dan ook, ik heb nog de tijd om alternatieven uit te lopen al hoop ik gewoon te kunnen vliegen. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
Gisteren met KLM de plas overgestoken naar London City. Was net een week voor de ellende uitbrak geboekt door mijn werkgever. Omboeken naar Rotterdam ging helaas niet omdat ik KLM vloog en niet BA. Als ik BA had gekozen had men het kosteloos omgeboekt.

Dus dan toch maar naar Schiphol gisteren. Ik was er rond 16:50 en even na 17:30 was ik overal doorheen.... Het gaat dus echt met enorme pieken en dalen. Was overigens Terminal 2. Vond het wel vreemd dat alle handige dingen zoals bagage automaten en elektronische passpoort controles gesloten waren gisteren in hal 2. Aangekomen op LCY ging wel alles automatisch en elektronisch. Stond een kwartier na landing buiten met mijn tas.

En ja ik had ook met Eurostar kunnen gaan maar zakelijk kies je toch voor wat het snelst is. Had eerst nog een hele dag vol met meetings op kantoor in Nederland en trein was fors duurder dan vliegen op het moment van boeken. Vind het zakelijk nog altijd niet aantrekkelijk om met de Eurostar te reizen.

Over 2 weken mag ik weer vliegen dit keer naar Gran Canaria eveneens voor werk. Transavia vliegt ook vanaf Rotterdam en Eindhoven maar helaas niet op de data dat ik moet vliegen en ik krijg geen toestemming om vakantie te houden tot mijn vlucht vertrekt naar een andere luchthaven als men dagelijks naar Schiphol vliegt. :P

Ik ga het allemaal meemaken de komende weken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Werd ook een keer tijd dat de politiek het inzag dat het een puinzooi dossier is dat Schiphol (dat wilde doorgroeien naar 550.000 vluchten per jaar nota bene). Los van Schiphol zelf, heeft LVNL ook problemen met separatie en personeelsbezetting. Het kan nu al niet meer veilig. Schiphol heeft belang bij een goed netwerk, maar het is wel erg fijnmazig gewworden (te naar mijn mening).
Ik denk eigenlijk dat dit veel meer ligt aan het inkrimpen van het personeelsbestand tijdens Corona. Nu het over is, duurt het lang om weer op te schalen door trainingen. Bovendien wil iedereen lekker op vakantie om de schade van 2 jaar in te halen. Logisch ook.

Alleen vind ik dat ze het personeel gewoon aan hadden moeten houden, immers hebben ze meer dan zat overheidssteun gehad. Enorm veel groepen mensen hebben minder uren kunnen draaien en zijn daarvoor gecompenseerd. En van die ontslagen zijn net zo goed de kosten bij de maatschappij terechtgekomen.

Maar ik vind ook dat die hubfunctie moet verdwijnen. Daar heb je als land alleen de lasten van. Maar zoals ik het begrijp moet Schiphol het nu zelf bepalen dus die zullen sneller goedkope vakantievluchten naar Lelystad sturen dan business class overstappers.

Erg jammer want dat vliegveld is niet eens met de trein bereikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 16-06-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

GekkePrutser schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Ik denk eigenlijk dat dit veel meer ligt aan het inkrimpen van het personeelsbestand tijdens Corona. Nu het over is, duurt het lang om weer op te schalen door trainingen. Bovendien wil iedereen lekker op vakantie om de schade van 2 jaar in te halen. Logisch ook.

Alleen vind ik dat ze het personeel gewoon aan hadden moeten houden, immers hebben ze meer dan zat overheidssteun gehad.

Maar ik vind ook dat die hubfunctie moet verdwijnen. Daar heb je als land alleen de lasten van. Maar zoals ik het begrijp moet Schiphol het nu zelf bepalen dus die zullen sneller goedkope vakantievluchten naar Lelystad sturen dan business class overstappers.

Erg jammer want dat vliegveld is niet eens met de trein bereikbaar.
Personeel is maar een facetje, LVNL (en het niet aanpassen van het luchtruim voor EHLE), het ontbreken van een natuurvergunning etc is niet aan Corona te wijten, dat speelde daarvoor ook 'gewoon' al https://www.onderzoeksraa...rkeer-luchthaven-schiphol

EHLE gaat nooit operationeel komen, daar durf ik wel een flesje mooie wijn op in te zetten :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
https://www.nu.nl/economi...en-reizigers-de-dupe.html

Lekker dan..Ik hoop dat mijn eerste grote reis met mijn vriendin op 5 juli wel vertrekt richting Brazilië. Hopelijk hebben ze het over de zomervakantie die pas 9 juli begint.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zit de live persco met Benschop te kijken.

Man man man, Dick is wel een Master in zijn eigen straatje schoonvegen (hij legt eigenlijk overal de oorzaken behalve bij de Schiphol Group zelf). Heb echt sterk het idee dat ik zit te kijken naar een lokale wethouder van een klein dorpje ipv een CEO van een internationale luchthaven als Schiphol

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 16-06-2022 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

"wat errug" ze zeggen dus niets, kan die man niet ouderwets met pek en veren door de Haarlemmermeer worden getrokken?

Wat een gotspe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor de mensen die niet de persco hebben gezien, hier korte samenvatting;

- de slotcoördinator moet maar even zijn goochel/reken trucje doen nu, en
- vervolgens mogen de luchtvaartmaatschappijen de invulling ervan voor rekening nemen

En de handjes van de Schiphol Group / Benschop zijn vervolgens zo goed als schoon...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

_Bailey_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:38:

- vervolgens mogen de luchtvaartmaatschappijen de invulling ervan voor rekening nemen

En de handjes van de Schiphol Group / Benschop zijn vervolgens zo goed als schoon...
Ik hou van bondige management samenvattingen - dit is er eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
wat je hebt gezien is de pluche caroussel aan het werk. Veel geluid, geen inhoud :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:38:

Zoals verwacht gebeurt er helemaal niks en gaat Benschop gewoon op vakantie op Schiphol met een eigen vliegtuig betaald door de staat .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 18:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom een persconferentie geven maar niet de lijst klaar hebben om welke vluchten het gaat? Iedereen ongerust en niemand kan je vertellen of je “op de lijst” staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 17:35
Zal wel lekker druk zijn op de klantenservices van de diverse airlines en touroperators nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
franssie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Die valt helaas buiten het pakket wat ik heb geboekt, pakket reis met heen en terug reis en hotelovernachting.
Ach zo erg vind ik het wachten niet, je weet het inmiddels en met alle juiste voorbereidingen moet het wel goedkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:57
pvink schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:28:
https://www.nu.nl/economi...en-reizigers-de-dupe.html

Lekker dan..Ik hoop dat mijn eerste grote reis met mijn vriendin op 5 juli wel vertrekt richting Brazilië. Hopelijk hebben ze het over de zomervakantie die pas 9 juli begint.
5 juli zit je nog net voor de vakantie. Wij zitten met 10 juli, precies in het eerste weekend.

We hebben hier jaren voor gespaard. Ruim €10k voor een pakketreis van 3 weken met het gezin.

Houden ons hart vast…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jjbstolk schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:11:
[...]

Die valt helaas buiten het pakket wat ik heb geboekt, pakket reis met heen en terug reis en hotelovernachting.
Ach zo erg vind ik het wachten niet, je weet het inmiddels en met alle juiste voorbereidingen moet het wel goedkomen.
En een self fulfilling theorie kan ook de andere kant op werken. wellicht dat niemand meer durft te vliegen en je er zo doorheen loopt ;-)
Alvast een goede trip gewenst met je zoon (als ik het goed heb onthouden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tweak_ers schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:21:
[...]

5 juli zit je nog net voor de vakantie. Wij zitten met 10 juli, precies in het eerste weekend.

We hebben hier jaren voor gespaard. Ruim €10k voor een pakketreis van 3 weken met het gezin.

Houden ons hart vast…
Dan is het wel spannend - sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
franssie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:25:
[...]

Dan is het wel spannend - sterkte.
Neem aan dat iemand bij annulering voor de kosten opdraait en niet ik. Al betaalt Benschop uit eigen zak, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
KLM is al aan het voorbereiden voor juli en een ticket naar Berlijn die eerst 130 euro koste kost nu 720 euro nu ben ik afhankelijk van die easyJet

[ Voor 14% gewijzigd door New Yorker op 16-06-2022 20:34 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
Dus, een max aantal passagiers die verwerkt kunnen worden. Die worden door de slotcoordinator verdeeld onder de maatschappijen. Het is aan de maatschappijen om dat te vertalen in bijvoorbeeld een boekingstop en dus de dienstregeling te behouden, vluchten te consolideren of botweg te schrappen... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Wat is die Benschop toch een walgelijke *vulmaarin*, ben geen drol opgeschoten van de persconferentie want we wisten al dat vluchten in de zomervakantie canceled worden en nu weten we alsnog niet hoe we ervoor staan.

Ook weet niemand hoe het zit met de gemaakte kosten, wie gaat dat betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tweak_ers schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:21:
[...]

Houden ons hart vast…
Zou je nog van een andere luchthaven kunnen vertrekken, bijvoorbeeld Brussel?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mugenmarco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:36:
Wat is die Benschop toch een walgelijke *vulmaarin*, ben geen drol opgeschoten van de persconferentie want we wisten al dat vluchten in de zomervakantie canceled worden en nu weten we alsnog niet hoe we ervoor staan.
Nu beledig je *vulmaarin* ;)
Ook weet niemand hoe het zit met de gemaakte kosten, wie gaat dat betalen?
Dat gaat inderdaad een zeer interessant vraagstuk worden, vervloekt door een Chinees :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 18:22
New Yorker schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:33:
KLM is al aan het voorbereiden voor juli en een ticket naar Berlijn die eerst 130 euro koste kost nu 720 euro nu ben ik afhankelijk van die easyJet
Gewoon lekker de trein pakken :). Zowiezo, naar Berlijn met het vliegtuig :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Theebag schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:33:
Dus, een max aantal passagiers die verwerkt kunnen worden. Die worden door de slotcoordinator verdeeld onder de maatschappijen. Het is aan de maatschappijen om dat te vertalen in bijvoorbeeld een boekingstop en dus de dienstregeling te behouden, vluchten te consolideren of botweg te schrappen... .
Hopelijk krijgen mensen ruim van te voren te horen of ze wel of niet naar de luchthaven hoeven komen. Dan is er wellicht nog voldoende tijd om de plannen bij te stellen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
XWB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:54:
[...]

Hopelijk krijgen mensen ruim van te voren te horen of ze wel of niet naar de luchthaven hoeven komen. Dan is er wellicht nog voldoende tijd om de plannen bij te stellen.
Dat zal dan komende week wel allemaal gecommuniceerd worden. Je moet voor de grap eens kijken naar KLM ticketprijzen in juli voor citytrips in het weekend in Europa. Of het is heel druk met boekingen of KLM heeft de beschikbare stoelen aangepast en de prijsalgoritmes slaan op hol...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

DutchOwnage schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:54:
[...]

Ik hoop wel dat ze het schrappen van vluchten daadwerkelijk doen rekening houdende met afstand. Brussel, Londen of Berlijn is al anders dam Barcelona, Praag of Athene. En transatlantisch is al helemaal geen alternatief voor.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
XWB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:41:
[...]

Zou je nog van een andere luchthaven kunnen vertrekken, bijvoorbeeld Brussel?
Helaas, had al gekeken. Pakketreis van Tui naar Caribisch gebied vertrekt enkel vanaf Schiphol.

Als je vanaf België wil vertrekken moet je de reis bij Tui NL annuleren (tegen eigen kosten) en bij Tui België boeken. Dus dat is geen optie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
[...]

*knip* als je met dergelijke termen een reis moet beschrijven, post het dan gewoon niet. We gaan mensen niet in een hoekje wegduwen op basis van welk vervoer ze gebruiken

[ Voor 40% gewijzigd door polthemol op 17-06-2022 08:35 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Michael_OsGroot schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Ik hoop wel dat ze het schrappen van vluchten daadwerkelijk doen rekening houdende met afstand. Brussel, Londen of Berlijn is al anders dam Barcelona, Praag of Athene. En transatlantisch is al helemaal geen alternatief voor.
Ik hoop vooral dat iedereen volledig gecompenseerd wordt.

Al kan het toch bijna niet dat ze dure trans-Atlantische pakketreizen gaan annuleren. Er wordt zo veel voor die reizen betaald.

Al zijn Europese pakketreizen niet heel veel goedkoper, het blijven ook duizenden euro’s. We hebben het niet over kattepis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Of met de auto. Denk dat je met huidige wachttijden op de luchthavens sneller bent met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Michael_OsGroot schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Bij KLM ontkom je volgens mij niet aan de korte vluchten in verband met overstappers. Wellicht dat de frequentie van de vluchten omlaag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wat ik niet helemaal snap: Kunnen ze niet gewoon de landmacht inzetten bij de beveiliging? Die mensen moeten dat toch ook wel kunnen en hebben ook ervaring met autoriteit uitdragen. Even een snelcursus er tegenaan want een heleboel hebben ze al.

Ik kan me niet voorstellen dat ze zoveel anders belangrijks te doen hebben in de zomer. Rusland komt echt niet hierheen binnen twee maanden. En hoeveel mensen extra zullen er nou nodig zijn om tot een normale bezetting te komen? 100, 200? Zelfs 1000? Zoveel is dat niet voor zo'n grote organisatie.

Want dit begint toch wel een probleem te worden dat Nederland als geheel raakt, ik vind het niet meer een commercieel probleempje van schiphol. Met alle vluchten die nu naar andere luchthavens uit moeten wijken kan je er natuurlijk donder op zeggen dat die ook overbelast raken want die zijn daar ook niet op berekend zelfs bij een normale bezetting. Bovendien zullen die problemen krijgen met vliegbewegingen omdat ze gewoon de airspace en banen niet hebben (een verkeerde windrichting heeft dan meteen enorme gevolgen!).

Er moet toch wat gebeuren, ik mis nogal 'out of the box denken'.

Edit: @Tweak_ers oh dat had ik gemist dan in de media. Maar inderdaad, het begint nu echt een probleem te worden dat meer dan overlast veroorzaakt. Wat mij betreft ook tijd om het te overrulen.

[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 16-06-2022 21:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

New Yorker schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:03:
[...]

*knip* als je met dergelijke termen een reis moet beschrijven, post het dan gewoon niet. We gaan mensen niet in een hoekje wegduwen op basis van welk vervoer ze gebruiken
:')

[ Voor 48% gewijzigd door polthemol op 17-06-2022 08:35 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
GekkePrutser schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:07:
Wat ik niet helemaal snap: Kunnen ze niet gewoon de landmacht inzetten bij de beveiliging? Die mensen moeten dat toch ook wel kunnen en hebben ook ervaring met autoriteit uitdragen. Even een snelcursus er tegenaan want een heleboel hebben ze al.

Ik kan me niet voorstellen dat ze zoveel anders belangrijks te doen hebben in de zomer. En hoeveel mensen extra zullen er nou nodig zijn om tot een normale stafniveau te komen? 100, 200? Zoveel is dat niet voor zo'n grote organisatie.

Want dit begint toch wel een probleem te worden dat Nederland als geheel raakt, ik vind het niet meer een commercieel probleempje van schiphol. Met alle vluchten die nu naar andere luchthavens uit moeten wijken kan je er natuurlijk donder op zeggen dat die ook overbelast raken want die zijn daar ook niet op berekend zelfs bij een normale bezetting.

Er moet toch wat gebeuren, ik mis nogal 'out of the box denken'.
Die hebben al aangegeven zich daar niet voor te gaan lenen.

Ik ben het met je eens overheid is eigenaar van de landmacht en van Schiphol, dus overrule die baas bij de landmacht maar even.

Zal politiek wel een stuk ingewikkelder liggen.

Edit:
https://www.telegraaf.nl/...r-komt-helpen-op-schiphol

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 16-06-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
landmacht geeft geen leuke gezicht voor toeristen. Maar onder een begeleiding moet het kunnen vind ik

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
New Yorker schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:13:
landmacht geeft geen leuke gezicht voor toeristen. Maar onder een begeleiding moet het kunnen vind ik
Ze hoeven toch ook niet in uniform en gewapend te lopen? Geef ze gewoon het standaard beveiligersuniform. Of desnoods wat de marechaussee draagt. Misschien wat epauletten met rang er op als ze daar echt waarde aan hechten :)

PS: Ik snap ook wel dat het niet leuk voor ze is hoor. Het is net zoiets dat als ik als IT architect mee moet helpen met het schoonmaken op kantoor. Maar ik moet ook zeggen dat ik dat gewoon zou doen als het nodig was.

En idd, gratis hoeft het ook niet. Geef ze een fijne bonus zou ik zeggen.

[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 16-06-2022 21:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweak_ers
New Yorker schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:13:
Het hoeft ook niet leuk te zijn. De marechaussee ziet er ook niet “leuk” uit. Die lopen ook rond.

Overigens vind ik wel dat de landmacht een aardig uurtarief (als inhuur) mag rekenen voor geleverd personeel.

Schiphol moet en zal financieel bloeden voor dit wanbeleid.

Wat mij betreft is Schiphol iedere vorm van groei in de toekomst kwijt. Ze klagen al decennia dat ze willen groeien. Nou dat hebben ze nu verspild.

[ Voor 34% gewijzigd door Tweak_ers op 16-06-2022 21:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:57
GekkePrutser schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:07:

Ik kan me niet voorstellen dat ze zoveel anders belangrijks te doen hebben in de zomer. En hoeveel mensen extra zullen er nou nodig zijn om tot een normale stafniveau te komen? 100, 200? Zoveel is dat niet voor zo'n grote organisatie.

Want dit begint toch wel een probleem te worden dat Nederland als geheel raakt, ik vind het niet meer een commercieel probleempje van schiphol. Met alle vluchten die nu naar andere luchthavens uit moeten wijken kan je er natuurlijk donder op zeggen dat die ook overbelast raken want die zijn daar ook niet op berekend zelfs bij een normale bezetting.
*knip* laten we whataboutisms over vluchtelingenbeleid niet gaan gebruiken
Schiphol is een commercieel bedrijf (wat ook nog eens profiteert van allerlei gedoogconstructies). Tijd dat er wat prioriteiten gesteld worden i.p.v. nog meer gepamper. Stop met de goedkoopste van Europa zijn, betaal een reëel loon aan medewerkers, reduceer de hub functie en schrap wat niet kostendekkend is. Ongebreideld groeien zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de omgeving en de toekomst heeft zijn langste tijd gehad. Eindelijk keert de wal het schip.

Uiteraard allemaal heeft vervelend als je vakantie door dit mismanagement op de tocht staat, maar in 80% van de gevallen is het geen zaak van leven of dood.
Ik begrijp je oplossingsgerichtheid, maar het model KLM / Schiphol is al een tijdje failliet.

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 17-06-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
schumacher schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:16:
[...]

*knip* laten we whataboutisms over vluchtelingenbeleid niet gaan gebruiken

Schiphol is een commercieel bedrijf (wat ook nog eens profiteert van allerlei gedoogconstructies). Tijd dat er wat prioriteiten gesteld worden i.p.v. nog meer gepamper. Stop met de goedkoopste van Europa zijn, betaal een reëel loon aan medewerkers, reduceer de hub functie en schrap wat niet kostendekkend is. Ongebreideld groeien zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de omgeving en de toekomst heeft zijn langste tijd gehad. Eindelijk keert de wal het schip.

Uiteraard allemaal heeft vervelend als je vakantie door dit mismanagement op de tocht staat, maar in 80% van de gevallen is het geen zaak van leven of dood.
Ik begrijp je oplossingsgerichtheid, maar het model KLM / Schiphol is al een tijdje failliet.
Sinds de overname door Air-France, was dat sowieso een dood spoor.

Air-France wil maar één ding, KLM beperken op Schiphol en de hubfunctie overnemen in Charles de Gaulles.

Die toekomst was sowieso al heel onzeker voor Schiphol.

Voor alle milieuorganisaties, krimp op Schiphol betekent alleen maar groei elders!

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 17-06-2022 08:48 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste