Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 20:04

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Afgelopen maandag moest ik voor werk naar Athene, bagage afgifte was redelijk snel gedaan, maar security was echt een regelrechte ramp (nog netjes uitgedrukt).

De rij begon in een haal helemaal aan de andere kant van schiphol, pas na een uur stond ik in de tent die buiten stond en daar duurde het ook nog 3 kwartier voor ik door de voorkant weer binnen was. Toen nog een hele dikke rij en pas dan kon je naar boven !
En daar stond dan nog een complete "twist around" rodelbaan ala efteling rij. Uiteindelijk ruim 3 uur bezig geweest om eindelijk door de security heen te komen. Ik dacht echt ik mis me vlucht, die wachte gelukkig nog even zodat div. andere laat komers ook nog mee konden.

Was dus ruim 3,5 uur van te voren aanwezig en precies op tijd voor me vlucht.
Ik heb wat mensen (zowel NL'ers als andere horen klagen wat een kompleet achterlijk gedoe dit was en ze nog nooit zoiets hadden meegemaakt... Het ligt niet aan de mensen daar bij security hoor, ik heb echt medelijden met hun. Zij doen hun werk naar eer en geweten en krijgen alle shit overzich. Want iedereen is aan het eind van die rij "zuur".

Die was mijn 2de reis in minder dan een maand want 2 weken geleden moest ik naar Italie (ook werk) en toen was het iets minder erg maar nog steeds onacceptabel !
Het mooie is op de terug reis geen enkel probleem gehad he, in andere landen hebben ze klaarblijkelijk geen enkele last gehad van Corona. In Italie (Malpensa airport) geen centje pijn , alles strak en snel geregeld. In Athene duurde de bagage checking iets langer en verder er weer fluitend er door heen...

Hoe weten ze in NL toch letterlijk en figuurlijk alles wat goed was zo 100% omzeep te helpen ? Zijn wij nou de enige die niet weten om te gaan met dit soort dingen ? Het is ronduit belachelijk hoe het hier gaat en is gegaan !!!! Begrijp me goed, die mensen daar op Schiphol doen echt hun stinkende best om het allemaal zo goed mogelijk te doen maar er zijn beslissingen genomen daar die abslouut verkeerd zijn geweest en de gene die daar verantwoordelijk voor zijn mogen direct de plaats inleveren ! Bonussen, direct afschaffen, eervol ontslag, waarom ? Je targets proberen te halen is een nobel streven maar niet op deze manier !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mjsm2lUB_C3VVupX6Y23Xs2nLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SiReKQFEWI774vb09blCODlT.jpg?f=fotoalbum_large
En dit was slechts een stukje van de rij want ook deze gaat op het eind weer terug (lus).

[ Voor 9% gewijzigd door bonus op 04-06-2022 14:06 ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Liveshort schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:05:
Afgelopen week ook in een ruim uur door de rij bij security heengelopen, maar ik vond het eigenlijk meevallen. Ja, de rij was best lang, maar het liep aardig door en ik vond het eigenlijk prima georganiseerd. Had absoluut niks weg van de horrorverhalen van die ene dag die het nieuws heeft gehaald. Sfeer in de rij was prima, en gezien de omstandigheden kan ik echt niet boos zijn op hoe het allemaal geregeld was. Eigenlijk weinig om over te zeuren, je weet dat het druk gaat worden, daar hebben we nu even mee te dealen...
Dan heb je verschrikkelijk veel mazzel gehad, maandag kan ik je zeggen.

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
bonus schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:11:
Hoe weten ze in NL toch letterlijk en figuurlijk alles wat goed was zo 100% omzeep te helpen ? Zijn wij nou de enige die niet weten om te gaan met dit soort dingen ? Het is ronduit belachelijk hoe het hier gaat en is gegaan !!!!
Nee, een mooie column van Bernard Hammelburg deze week op BNR.

https://www.bnr.nl/podcas.../10477591/opinie-benschop

Samengevat: ook op Dublin Airport, Heathrow, in de VS (6.000 geannuleerde vluchten vorig weekend) en zelfs bij internationale treinen in Londen kom je dit op dit moment tegen. Dat maakt het niet minder vervelend. Maar laten we niet doen alsof wij er alleen niks van bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:08
Vanochtend geland op Schiphol vanuit Tanzania. We zijn voordat we konden landen eerst ‘on hold’ gezet en moesten een heen en weertje NL vliegen. Dit kan komen doordat we wat vertraging hadden natuurlijk.

Echter, vervolgens werd het vliegtuig (KLM) ergens ver van de terminal gezet en werden we per bus naar de terminal gebracht. Dit heb ik op Schiphol nog nooit meegemaakt, heeft dit ook met personeelstekort te maken?

Bagage was overigens bijna net zo snel als wij bij de bagage claim dus dat ging top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
De (buiten/tent) rijen waar op Twitter en in het nieuws over wordt bericht, zijn dit met name rijden voor bagage drop en checkin? Of zijn dit rijen voor security/bagage en checkin gecombineerd en weet niemand echt in welke rij ze staan?

Bij KLM / Transavia kun je op P3 je bagage droppen en daar of vantevoren online inchecken. Dit suggereert dat je aardig door kunt lopen zodra je met de bus aankomt in Schiphol. Of sta je dan net zo in de rij als ieder die al heeft ingecheckt en direct naar security kan maar ook andere reizigers die ook nog bagage moeten droppen.

Ik twijfel ff tussen afgezet worden en bagage drop off in Schiphol (wachten in de rij) en daarna security. Of eigen auto en long term parking op p3, bagage drop off en direct door naar de security rij. Maar of dit verschil geeft... We reizen met een baby dus wil het zo efficiënt mogelijk hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door THxZ0NE op 04-06-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

THxZ0NE schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:32:
De (buiten/tent) rijen waar op Twitter en in het nieuws over wordt bericht, zijn dit met name rijden voor bagage drop en checkin? Of zijn dit rijen voor security/bagage en checkin gecombineerd en weet niemand echt in welke rij ze staan?

Bij KLM / Transavia kun je op P3 je bagage droppen en daar of vantevoren online inchecken. Dit suggereert dat je aardig door kunt lopen zodra je met de bus aankomt in Schiphol. Of sta je dan net zo in de rij als ieder die al heeft ingecheckt en direct naar security kan maar ook andere reizigers die ook nog bagage moeten droppen.

Ik twijfel ff tussen afgezet worden en bagage drop off in Schiphol (wachten in de rij) en daarna security. Of eigen auto en long term parking op p3, bagage drop off en direct door naar de security rij. Maar of dit verschil geeft... We reizen met een baby dus wil het zo efficiënt mogelijk hebben.
Dat is alleen security ! Want als je in die rij staat moet je eigenlijk al zijn in gecheckt. Daar staat ook iemand halverwege die dat zegt / er mensen uitpikt die anders voor niks erin staan...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mjsm2lUB_C3VVupX6Y23Xs2nLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SiReKQFEWI774vb09blCODlT.jpg?f=fotoalbum_large

Zie bord aan de bovenkant an de foto, dus als je in die "tent" staat moet je dus zijn ingecheckt en dan richting security...

[ Voor 17% gewijzigd door bonus op 04-06-2022 14:07 ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Transportman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Maar voor COVID ging het meestal wel goed, dus wat is er veranderd in die 2 jaar? Waarom is het personeel weg gegaan en komt het niet meer terug? En ik denk dat het tweede iets is wat Schiphol in grote mate wel aan te rekenen valt, terwijl het eerste grotendeels de samenleving als geheel aan te rekenen valt met hoe we de arbeidsmarkt en economie hebben ingericht en welke steunmaatregelen er wel of niet waren tijdens COVID.
Nou:

- vroeger was dit personeel in dienst van Schiphol zelf en verdiende het goed;
- onder druk van het kabinet heeft Schiphol tijdens de economisch crisis de broekriem aangehaald en al dit werk ge-outsourced (lees: personeel ging over naar een andere werkgever door sollicitatie op de eigen functie en verdiende daar een stuk minder);
- door corona zijn veel mensen hun baan bij Schiphol kwijtgeraakt. Elders liggen deze banen echter voor het oprapen, dus zijn die mensen elders aan de slag gegaan. Waarschijnlijk voor (iets) meer geld dan men bij de luchthaven kreeg.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
onzin. Die race naar beneden is al 15 jaar geleden ingezet, niet door corona

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Bockelaar schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:40:
Dat staat ook in de 2e regel van de opsomming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

PLAE schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Nee, een mooie column van Bernard Hammelburg deze week op BNR.

https://www.bnr.nl/podcas.../10477591/opinie-benschop

Samengevat: ook op Dublin Airport, Heathrow, in de VS (6.000 geannuleerde vluchten vorig weekend) en zelfs bij internationale treinen in Londen kom je dit op dit moment tegen. Dat maakt het niet minder vervelend. Maar laten we niet doen alsof wij er alleen niks van bakken.
De vrijwel identieke chaos die je momenteel op zo ongeveer elk vliegveld in de wereld ziet.
Dat is dus niet waar, landen waarvan ik het zou verwachten zoals Italie (die als je het mag geloven heel erg hebben geleden onder de corona crisis) daar merkte ik helemaal niks. Griekenland idem...
Dus als Bernard alleen kijkt naar waar hij dan waarschinlijk is geweest dan doe ik dat ook en dan zeg ik het klopt niet... Maar goed ieder zijn eigen ervaring, ik hoop alleen maar voor een ieder dat het snel weer opgelost wordt, al vrees ik het ergste zeker voor de komende tijd...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bockelaar schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:40:
Daarom schreef ik ook "economische crisis" en niet "coronacrisis".

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit is ongeloofwaardig maar wil ik hier wel melden: een roddel dat KLM vanaf eind van de dag geen passagiers mee neemt op Europese vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:54:
Dit is ongeloofwaardig maar wil ik hier wel melden: een roddel dat KLM vanaf eind van de dag geen passagiers mee neemt op Europese vluchten.
[Twitter]
Volgens Geenstijl zou de brandweer het te gevaarlijk vinden, te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Volgens Geenstijl zou de brandweer het te gevaarlijk vinden, te druk.
Dan ben ik benieuwd of dit ook andere maatschappijen treft.

Wat een mis-management van Schiphol/KLM in ieder geval. Ook aan de sociale wetenschappen kant.

Met dat bericht over "maximaal vier uur van tevoren aanwezig" maak je daar de norm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:54:
[Twitter]

[Twitter: https://twitter.com/Saviksoah/status/1533113634322366464]

[Twitter: https://twitter.com/michielnijboer/status/1533116775554072577]

Of het helemaal juist is valt op dit moment niet te zeggen, maar als je zo de social media even scant is er in ieder geval íets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:03:
[...]
Of het helemaal juist is valt op dit moment niet te zeggen, maar als je zo de social media even scant is er in ieder geval íets aan de hand...
Er is iets aan de hand en mogelijk is het alleen KLM.

Zou er een staking aangekondigd zijn die ze willen voorkomen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

ANdrode schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:05:
[...]

Er is iets aan de hand en mogelijk is het alleen KLM.

Zou er een staking aangekondigd zijn die ze willen voorkomen? :X
Mag hopen dat er veel druk op KLM wordt gezet om al die gedupeerden te compenseren en ze een fatsoenlijke overnachting en maaltijden te bieden op de locaties waar ze nu zijn. Dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen (ik denk wel dat het om heel veel mensen gaat….dus of dat allemaal goed gaat…).

Het probleem van KLM/Schiphol wordt zoals het nu lijkt volledig afgewenteld op de reizigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
dr.lowtune schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:13:
[...]

Mag hopen dat er veel druk op KLM wordt gezet om al die gedupeerden te compenseren en ze een fatsoenlijke overnachting en maaltijden te bieden op de locaties waar ze nu zijn. Dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen (ik denk wel dat het om heel veel mensen gaat….dus of dat allemaal goed gaat…).

Het probleem van KLM/Schiphol wordt zoals het nu lijkt volledig afgewenteld op de reizigers.
KLM heeft de verplichting een fatsoenlijk verblijf+maaltijden te regelen tot de volgende vlucht waarop ze de reizigers omboeken, maar daar houdt het mee op als ze het op overmacht kunnen gooien, en dat kunnen luchtvaartmaatschappijen al heel snel. Dus compensatie kan men verder vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Twitter: https://twitter.com/spbverhagen/status/1533120340271955968]
Dit lijkt me een bevestiging, voormalig voorzitter VNV en huidig KLM-piloot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bovenstaande is correct.

Bron: ik zelf die druk is met de organisatie achter de schermen (maar nu ff on a break)

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 04-06-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
En ze zeggen het niet expliciet, maar met onderstaande bevestigen ze al dat ze het op overmacht gaan gooien:
Door ongunstige weersomstandigheden en baanonderhoud op Schiphol, konden veel toestellen niet landen of vertrekken in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Transportman schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:29:
[...]

En ze zeggen het niet expliciet, maar met onderstaande bevestigen ze al dat ze het op overmacht gaan gooien:

[...]
Natuurlijk gaan ze dat proberen. Maar of dat stand houdt moeten we nog maar zien. Immers die toestellen vlogen wel en de grondoorzaak is natuurlijk gewoon personeelstekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:29:
[...]

[...]
Wat ze moeten regelen maakt eigenlijk ook niet uit. De hotelcapaciteit om dit op te vangen kan ja niet op korte termijn regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:13:
[...]

Die hotelcapaciteit regel je niet.

Als je alle vluchten de rest van de dag annuleert dan hoop je dat mensen daardoor niet naar de luchthaven komen. Staan ze er wel, dan wordt het veldbedden, stoel, of de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:33:
[...]

Wat ze moeten regelen maakt eigenlijk ook niet uit. De hotelcapaciteit om dit op te vangen kan ja niet op korte termijn regelen.
Waarom niet? Het is van over heel Europa naar Schiphol, dus je kan hotels over heel Europa gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Sissors schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Waarom niet? Het is van over heel Europa naar Schiphol, dus je kan hotels over heel Europa gebruiken.
Ik kan me zo voorstellen dat het op sommige plekken wel lastig is. 2 vluchten uit Barcelona cancelen is al snel 200 gestrande passagiers, ik gok dat je dan toch wel 100 kamers nodig hebt, of die te regelen zijn weet ik niet. Ik heb het 1x meegemaakt op Praag, daar moest ook wat geregeld worden, maar dat was maar voor 30 passagiers(midden in de winter)….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Als het echt alleen om inkomende passagiers gaat dan ga je de ruimte inderdaad wel vinden.

Ik betwijfel wel of de boete niet goedkoper is dan de hotelkamers. Maar zo denkt KLM niet hoop ik

[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 04-06-2022 18:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
*ding* *dong* Bericht voor de heer D. Benschop, hoewel iedereen graag wil dat u uw koffers pakt en er uit vliegt, is uw vlucht naar een functie elders gecanceld. U wordt gecompenseerd met een blootvoetse voettocht naar elders, helaas voor u is daarbij een functie niet inbegrepen. Tevens gaat u derhalve ook niet langs de "start"baan en ontvangt u dus ook geen bonus. Einde mededeling, *ding* *dong*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

gekkie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:50:
*ding* *dong* Bericht voor de heer D. Benschop, hoewel iedereen graag wil dat u uw koffers pakt en er uit vliegt, is uw vlucht naar een functie elders gecanceld. U wordt gecompenseerd met een blootvoetse voettocht naar elders, helaas voor u is daarbij een functie niet inbegrepen. Tevens gaat u derhalve ook niet langs de "start"baan en ontvangt u dus ook geen bonus. Einde mededeling, *ding* *dong*
Ik denk dat hij er geen boterham minder om hoeft te eten straks. En de anderen die dit veroorzaakt hebben ook niet. Het (onderbetaalde) personeel en de reizigers betalen de rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
dr.lowtune schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:00:
[...]
Ik denk dat hij er geen boterham minder om hoeft te eten straks. En de anderen die dit veroorzaakt hebben ook niet. Het (onderbetaalde) personeel en de reizigers betalen de rekening.
Uiteraard, net als dat we nog steeds die enorme bonus gaan betalen van die AirFrance-KLM pipo, vanwege het succes van het binnenhalen van al die staatssteun. Toch een ware prestatie niet waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Meneer Benschop slaapt er geen nacht minder over.. die maakt zich niet druk..

Lees maar eens dit artikel (Follow the Money) over de bodemloze put waar we geld in stoppen die KLM heet (artikel is van 31 Mei 2022) .

https://www.ftm.nl/artikelen/staat-koopt-weer-klm-aandelen

Het zijn wel 2 verschillende dingen maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Weet iemand of de lange rij naar buiten (waar veel foto’s van zijn) voor het inchecken zijn of voor de security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Security

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Security, inchecken kan je zelf doen via een praatpaal of mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is deze situatie eigenlijk niet het gevolg van de prijsvechters?
Zij zijn (volgens mij) de oorzaak dat de normale maatschappijen ook met hun prijzen naar beneden moesten, en dus zijn gaan snijden in de randzaken.
Dus ook de reiziger die graag voor een fractie van de prijs die KLM vraagt wil vliegen is hier schuldig aan.
Schiphol is hier niet alleen schuldig aan. Dit is het gevolg van alles maar zo goedkoop mogelijk willen hebben.

Ik heb zelf 20+ jaar geleden op Schiphol gewerkt (koffers in vliegtuigen stouwen), en vond het een heerlijke baan. Dat was toen ook een relatief goed betaalde baan.
Op dit moment ben ik om me heen aan het kijken om het kantoorleven te ontsnappen, en zou best weer lekker op het platform willen werken. Maar als ik zie wat ze nu betaald krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Toch bizar dat ze het op baanonderhoud gooien? Nou weet ik niet of dit preventief of correctief onderhoud is. Maar na 2 jaar corona ga je jezelf toch afvragen of dit soort niet eerder gedaan had kunnen woorden….

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Plus de mensen die nooit (of heel weinig) gebruik hebben gemaakt van diensten van partijen die een race naar de bodem willen stimuleren.

Het niet willen, maar er toch voor moeten betalen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Zo, na 10,5 uur arbeid op Schiphol ben ik er wel ff klaar mee voor vandaag…

Is Dick al de laan uit? :P

Voor iedereen die komende weken vanaf SPL vliegt, ik zou ‘t niet doen…

[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 04-06-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Rene schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:25:
Toch bizar dat ze het op baanonderhoud gooien? Nou weet ik niet of dit preventief of correctief onderhoud is. Maar na 2 jaar corona ga je jezelf toch afvragen of dit soort niet eerder gedaan had kunnen woorden….
Net als de uitbreiding van de A27, reparatie van A12 en het vervangen van een of andere brug bij Rotterdam. Je hebt geen ongelimiteerde hoeveelheid asfalteerders...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wa87eVFIBq7hgHFEZWmlRO9o7QA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iDeZW30iXYZjJA8lxW1i2tAZ.png?f=fotoalbum_large

Hier een grafiekje van de hoeveelheid passagiers die er de afgelopen 2.5 jaar zijn gepasseerd.
-Groen is de totale hoeveelheid passagiers, dat is bepalend voor de bagage-afhandeling.
-Blauw zijn passagiers die Schiphol als begin- of eindpunt hebben gebruikt, dat is belangrijk voor incheck&beveiliging.
-Grijs is het percentage totaal verwerkte passagiers van die maand in vergelijking met dezelfde maand in 2019.

In april 2020 verwerkte men slechts 1.5% van het aantal passagiers, logisch want pandemie kwam net om de hoek kijken. In april 2021 was het wel iets meer maar nog altijd slechts 18% van het aantal passagiers in 2019. Je ziet vervolgens het aantal passagiers in aug/sep 2021 op klimmen naar 60% van een 'goed' jaar maar in december lijkt de hele handel weer in te storten. Uiteindelijk zitten we deze maand weer op 80-90% van een goed jaar zoals 2019.
Met de kennis van nu zou ik halverwege 2021 alweer begonnen zijn met personeel werven wat een jaar geleden er uit is gezet, echter was het met de kennis van toen niet heel vreemd om terughoudend te zijn en nog even de kat uit de boom te kijken. Voor je het weet zit je weer met 100% van je personeel en slechts 20% van de passagiers/inkomsten.

Daarnaast zie je in heel 2019 een fluctuatie van +/- 30% tussen winter en zomer, zoiets kan afgedekt worden met flexwerkers of vakantiekrachten. In 2020, 2021 en nu 2022 is de fluctuatie heel wat groter. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

De passagiersstop heeft niets te maken met personeelstekort bij security of afhandeling, maar met de baancapaciteit. Door alle regels die er in NL zijn rondom geluid, milieu etc in combinatie met onderhoud van 1 baan was er vandaag van de zes banen maar 1 beschikbaar. Dit wordt gegooid op de ‘windrichting’, maar met de wind zoals hij was waren bijna alle banen gewoon vliegbaar. Maar dat mag dus niet. De restricties zie je duidelijk als je je beseft dat bijvoorbeeld London Heathrow met twee banen een hogere capaciteit draait dan Schiphol met 6.

De zeer beperkte capaciteit heeft gezorgd voor enorme vertragingen die vervolgens overgaan in annuleringen. Hierdoor raakte Schiphol zo vol met gestrande ‘overstappende’ passagiers dat de situatie onhoudbaar was.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht, de consument is net zo schuldig. Mijn vakantiebudget van 2020 en 2021 is ook in het zwarte gat van het Deense Lego gestort, allemaal geld wat andere mensen mis zijn gelopen en dan is het niet raar dat ze andere manieren zoeken om geld te verdienen. Zo'n grote ontregeling van geldstromen die covid heeft veroorzaakt duurt heel lang voordat het zich weer herstelt. Aan de ene kant verwachten we dat al het personeel twee jaar lang klaar blijft staan om een hypothetische vakantiedrukte in de toekomst aan te kunnen, maar aan de andere kant hebben we geen zin om mensen onvoorwaardelijk door te betalen terwijl ze uit hun neus zitten te vreten.

Het enige wat Schiphol en zijn vrienden te verwijten valt is hun drang naar uitbesteden, aanbesteden en onredelijke boeteclausules. Geen bedrijf gaat in januari al zeggen dat ze de zomermaanden niet aan kunnen, waarop andere partijen vervolgens denken dat het wel goed komt en de ene na de andere vlucht in plannen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:17
Devil schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:06:
De passagiersstop heeft niets te maken met personeelstekort bij security of afhandeling, maar met de baancapaciteit. Door alle regels die er in NL zijn rondom geluid, milieu etc in combinatie met onderhoud van 1 baan was er vandaag van de zes banen maar 1 beschikbaar. Dit wordt gegooid op de ‘windrichting’, maar met de wind zoals hij was waren bijna alle banen gewoon vliegbaar. Maar dat mag dus niet. De restricties zie je duidelijk als je je beseft dat bijvoorbeeld London Heathrow met twee banen een hogere capaciteit draait dan Schiphol met 6.
Dan ben ik heel erg benieuwd welke twee landingsbanen je tegelijkertijd had willen gebruiken met een noordoostenwind en de Aalsmeerbaan in onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Ben momenteel terug aan het vliegen vanaf Manilla naar Schiphol (nu op Wenen aan het wachten tot de vlucht van KLM naar Schiphol). Ben ondertussen op 3 vliegvelden geweest, en alle 3 de keren redelijk makkelijk door de bagagecontrole, nergens langer dan 5 minuten, zelfs niet hier in Wenen, waar er toch een beste rij voor stond. Nu maar hopen dat mijn koffertje een beetje op tijd op de band bij schiphol ligt en ik niet al te lang daarop hoef te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CrazyOne schreef op zondag 5 juni 2022 @ 06:51:
Ben momenteel terug aan het vliegen vanaf Manilla naar Schiphol (nu op Wenen aan het wachten tot de vlucht van KLM naar Schiphol). Ben ondertussen op 3 vliegvelden geweest, en alle 3 de keren redelijk makkelijk door de bagagecontrole, nergens langer dan 5 minuten, zelfs niet hier in Wenen, waar er toch een beste rij voor stond. Nu maar hopen dat mijn koffertje een beetje op tijd op de band bij schiphol ligt en ik niet al te lang daarop hoef te wachten.
Succes iig. Gisteren gingen er op Twitter berichten rond dat mensen 4 tot wel 6 uur bij de bagageband moesten wachten tot hun bagage kwam.

En vandaag verwacht men nog een grotere drukte bij zowel aankomst als vertrek : https://www.bndestem.nl/b...ste-pinksterdag~a099ef39/

Om 04:15 vanochtend stonden de rijen met wachtenden al tot op de toegangsweg tot de terminals (!). Zie foto in het artikel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:08:
[...]
maar aan de andere kant hebben we geen zin om mensen onvoorwaardelijk door te betalen terwijl ze uit hun neus zitten te vreten.
Dat komt ook voort uit het simplistische idee bij veel mensen dat ze alleen maar willen betalen voor wat ze zien gebeuren. Dus de bakker moet brood bakken, de fietsenmaker moet fietsen maken. En beveiligingspersoneel moet volgens die simplistische gedachte alleen maar betaald worden als ze zichtbaar bezig zijn.

Maar dat personeel kun je bijvoorbeeld ook betalen om het proces te verbeteren dat die klant bij toenemende vraag veel prettiger en onder betere arbeidsomstandigheden door de luchthaven loodst. Juist als het relatief rustig is kun je meer tijd besteden aan opleiden en verbeteren, protocollen tegen het licht houden, samen kijken naar verbeteringen etc. Allemaal zaken die je bij dit soort piekbelasting zeker niet gaat doen. Je moet er alleen wel voor willen betalen.

Het flexwerkmodel gaat ook uit van een misplaatste vorm van top-down denken dat een groepje leidinggevenden van bovenaf wel even een hele grote organisatie kunnen aansturen en dat je alleen maar mensen hoeft in te huren om de fysieke arbeid te verrichten die de leidinggevenden hebben bedacht. Ook al weten ze zelden wat er echt gebeurd. Die arbeiders zijn volgens die gedachte 'disposables' en hoeven dus ook niet normaal betaald te worden. 'Ze' verrichten toch alleen maar hand- en spandiensten?

Die redenatie doet het vooral goed op ministeries die grotendeels lijken te bestaan uit arrogante beleidsambtenaren en politici en wordt gevoed door politiek beleid dat is gericht op een race to the bottom. Maar de 'disposables' worden en voelen zich niet gewaardeerd en gaan dus lopen. Waarna je ineens een probleem hebt.

De basis is dus de ideologie hierachter en die is voornamelijk politiek gedreven met steun van het electoraat. Have's en have not's. Daar komt het vandaan. En daar mogen vooral de mensen die er voor hebben gekozen in het stemhokje ook zelf voor op de blaren zitten wat mij betreft. Ik heb weinig medelijden met de passagiers die het politieke beleid de afgelopen jaren hebben gesteund, tenzij ze verplicht voor hun werk naar Schiphol moeten wellicht.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
4 uur wachten? Dacht het niet, na een uurtje ga ik er vandoor, ze sturen het maar na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
CrazyOne schreef op zondag 5 juni 2022 @ 07:28:
4 uur wachten? Dacht het niet, na een uurtje ga ik er vandoor, ze sturen het maar na.
Er staat nog een gigantische backlog aan, na te zenden bagage op SPL.
Hou daar dus rekening mee als je al na een uurtje wachten beslist naar huis te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyOne
Ik heb 8 weken verlof, kan wel even wachten op mijn koffer... ben liever vandaag na een zeer lange reis en 9 weken van huis eerder thuis, interesseert mij weinig dat mijn koffer 4 weken later komt, heb hem toch pas nodig voordat ik weer vertrek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

CrazyOne schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:21:
Ik heb 8 weken verlof, kan wel even wachten op mijn koffer... ben liever vandaag na een zeer lange reis en 9 weken van huis eerder thuis, interesseert mij weinig dat mijn koffer 4 weken later komt, heb hem toch pas nodig voordat ik weer vertrek.
Het nadeel is natuurlijk wel dat het microbiologische leven in je vuile ondergoed tegen die tijd zo zijn gang heeft kunnen gaan dat het rechten heeft gekregen en asiel kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zijn die regels zo gek dan? Je vliegt vanaf Schiphol laag over onder andere Haarlem, Amsterdam, Amstelveen en Hoofddorp. Op zo’n 30km afstand van Schiphol heb ik ook bijna dagelijks last van vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
CrazyOne schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:21:
Denk je echt dat jouw koffer binnen die 9 weken nagezonden wordt? Het zal de komende weken echt niet beter worden en ze zullen echt geen tijd hebben voor jouw koffer.

Daarnaast, als je toch al zo lang van huis bent en zo lang onderweg, kunnen die paar uur er ook wel bij, in plaats van dat je nog even de problemen helpt verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Capacitor schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:28:
[...]

Dan ben ik heel erg benieuwd welke twee landingsbanen je tegelijkertijd had willen gebruiken met een noordoostenwind en de Aalsmeerbaan in onderhoud?
Met die 10 knopen wind kun je ze allemaal gebruiken. Bijvoorbeeld landen 36L, 36L, vertrek 06. Oownee dat mag niet.
Tk55 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Zijn die regels zo gek dan? Je vliegt vanaf Schiphol laag over onder andere Haarlem, Amsterdam, Amstelveen en Hoofddorp. Op zo’n 30km afstand van Schiphol heb ik ook bijna dagelijks last van vliegtuigen.
Je hebt bijn dagelijks last omdat Nederland kiest voor heel veel mensen een beetje overlast. Bij LHR kiest men voor het concentreren van de overlast.

[ Voor 38% gewijzigd door Devil op 05-06-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Transportman schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Denk je echt dat jouw koffer binnen die 9 weken nagezonden wordt? Het zal de komende weken echt niet beter worden en ze zullen echt geen tijd hebben voor jouw koffer.

Daarnaast, als je toch al zo lang van huis bent en zo lang onderweg, kunnen die paar uur er ook wel bij, in plaats van dat je nog even de problemen helpt verergeren.
Ik kan het me heel goed voorstellen dat hij gewoon naar huis wil (ik had het zelf ook als ik weer eens 10+ weken achter elkaar in oost-Azie zat). Jij misschien niet, maar ik ken meer mensen die die bagage wel best vinden dan. Daarbij is er natuurlijk ook een verschil tussen (nuttig) lang weg zijn en uren op een rotplek (want bij de bagageband heb je niks) wachten omdat een organisatie z’n zaken totaal niet op orde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

De zeer beperkte capaciteit heeft gezorgd voor enorme vertragingen die vervolgens overgaan in annuleringen. Hierdoor raakte Schiphol zo vol met gestrande ‘overstappende’ passagiers dat de situatie onhoudbaar was.
Maar bijvoorbeeld die Cityhoppers, die vliegen/vlogen toch leeg terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Real schreef op zondag 5 juni 2022 @ 07:19:
[...]
Dat komt ook voort uit het simplistische idee bij veel mensen dat ze alleen maar willen betalen voor wat ze zien gebeuren. Dus de bakker moet brood bakken, de fietsenmaker moet fietsen maken. En beveiligingspersoneel moet volgens die simplistische gedachte alleen maar betaald worden als ze zichtbaar bezig zijn.
Bij IT'ers toch ook, die moeten ook gewoon alleen maar betaald worden om die ontbrekende puntkomma in te toetsen, die debug tijd of alle tijd om dat sneller met testen te ondervangen, daar gaan we toch niet voor betalen, kom op. €0,13 cent per karakter (lange leve java boilerplate ;p) net als de stukjestikkers van dienst krijgen bij de pers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
dr.lowtune schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:59:
[...]
Maar bijvoorbeeld die Cityhoppers, die vliegen/vlogen toch leeg terug?
Naar ik begreep wel, dus dat maakt dat het puur aan de beschikbaarheid van baancapaciteit zou liggen wat lastig verklaarbaar voor mij.
Het zou wellicht wel kunnen bijdragen in de zin dat je verwerkingscapaciteit qua starten / landen wellicht danig in de soep gaat, als maatschappijen allemaal delays hebben en niet meer in hun originele slots kunnen, vanwege andere zaken, zoals wachten tot je vliegtuig tenminste een klein beetje gevuld is met mensen die zich wel langs security hebben weten te vechten.

[ Voor 36% gewijzigd door gekkie op 05-06-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Naar ik begreep wel, dus dat maakt dat het puur aan de beschikbaarheid van baancapaciteit zou liggen wat lastig verklaarbaar voor mij.
Redenen waren oa de bizar grote hoeveelheid pax bij onze Transfer desks (in mijn 19 jr Schiphol nog nooit zo’n stroom aan pax meegemaakt.)
Andere reden was ook de Brandweer. Zij vonden het op een gegeven moment onveilig/onverantwoord zoveel mensen op elkaar.

Dus daarom KLM besloten om nog meer aanvoer van gestrande pax op de Transferdesks te voorkomen.

De Transferdesks gingen op een gegeven moment gesloten worden met nog zeer veel pax in de wachtrijen. De KMar moest dit begeleiden ivm gefrusteerde/boze pax (logisch uiteraard).

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
_Bailey_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:10:
[...]
Redenen waren oa de bizar grote hoeveelheid pax bij onze Transfer desks (in mijn 19 jr Schiphol nog nooit zo’n stroom aan pax meegemaakt.)
Andere reden was ook de Brandweer. Zij vonden het op een gegeven moment onveilig/onverantwoord zoveel mensen op elkaar.

Dus daarom KLM besloten om nog meer aanvoer van gestrande pax op de Transferdesks te voorkomen.

De Transferdesks gingen op een gegeven moment gesloten worden met nog zeer veel pax in de wachtrijen. De KMar moest dit begeleiden ivm gefrusteerde/boze pax (logisch uiteraard).
Maar die hoeven niet (meer) door security toch ?
Dus eigenlijk waren er weinig plekken meer te vinden waar het geen zooitje was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11
Ik vlieg over een paar uur terug van Turkije naar Schiphol. Ben wel benieuwd hoe het gaat qua aankomst. Gelukkig alleen handbagage dus dan is het even afwachten mbt beschikbaarheid van de gate en de paspoortcontrole. Hopelijk valt dat allemaal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Maar die hoeven niet (meer) door security toch ?
Dus eigenlijk waren er weinig plekken meer te vinden waar het geen zooitje was ?
inderdaad, de pax die bij de Transferdesks aansluiten zijn pax met of een gemiste of geannuleerde doorverbinding.

en antwoord op je 2e vraag; klopt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Het zou wellicht wel kunnen bijdragen in de zin dat je verwerkingscapaciteit qua starten / landen wellicht danig in de soep gaat, als maatschappijen allemaal delays hebben en niet meer in hun originele slots kunnen, vanwege andere zaken, zoals wachten tot je vliegtuig tenminste een klein beetje gevuld is met mensen die zich wel langs security hebben weten te vechten.
Het is een combinatie van alles, grotendeels veroorzaakt door de baancapaciteit.

In de ochtend komen veel volle lange afstands vluchten binnen met passagiers die op andere vluchten weer doorvliegen (zowel binnen als buiten Europa).
Ook komen er veel Europese vluchten binnen met veel passagiers die ook doorvliegen (zowel binnen als buiten Europa).

Zo lang alles op tijd vliegt, sluit dat vaak mooi aan. 1000 passagiers komen binnen, 1000 passagiers gaan weer weg (doorvliegen of gewoon naar huis).

Doordat er veel minder vliegtuigen konden landen, liep dat helemaal in de soep. Veel passagiers haalden hun doorverbinding niet, waardoor ze lang moesten wachten op de volgende wat voor volle terminals zorgde.
Anderen kwamen te laat, maar tegelijk met andere passagiers aan bij de bagageband (de ene helft op tijd, de andere te laat), waardoor het daar ook te druk werd.
En dan heb je nog de passagiers die op Schiphol opstappen, wel door de security kwamen, maar in de terminal moesten wachten op het vertraagde vliegtuig.

Al met al liep Schiphol letterlijk vol en was er geen mogelijkheid om deze passagiers snel af te voeren, want er konden niet genoeg vliegtuigen landen.

Het enige wat je dan kan doen is niet meer passagiers aanvoeren en de vliegtuigen leeg terug te laten vliegen op het moment dat er weer ruimte was om te landen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
_Bailey_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:18:
[...]
inderdaad, de pax die bij de Transferdesks aansluiten zijn pax met of een gemiste of geannuleerde doorverbinding.

en antwoord op je 2e vraag; klopt ;)
Achja hou het nog een maandje vol en dan zal het probleem zich zelf wel oplossen.
Geen ziel die dan nog op / over Schiphol wil vliegen, exit "hub functie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Doordat er veel minder vliegtuigen konden landen, liep dat helemaal in de soep.
dat en vervolgens de tekorten aan grondpersoneel bij de diverse Transferdesks.
Je moet schipperen met dat personeel dat je tot je beschikking hebt in en de Vertrekhallen, vluchtafhandelingen aan de gates en dus bezetting op de Transferdesks. En we zitten ook bij de (grond)afhandeling nog steeds met tekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

gekkie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Achja hou het nog een maandje vol en dan zal het probleem zich zelf wel oplossen.
Geen ziel die dan nog op / over Schiphol wil vliegen, exit "hub functie".
Ja en dan ga je naar Brussel of Düsseldorf en kom je er achter dat het daar niet veel beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
dr.lowtune schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Ik kan het me heel goed voorstellen dat hij gewoon naar huis wil (ik had het zelf ook als ik weer eens 10+ weken achter elkaar in oost-Azie zat). Jij misschien niet, maar ik ken meer mensen die die bagage wel best vinden dan. Daarbij is er natuurlijk ook een verschil tussen (nuttig) lang weg zijn en uren op een rotplek (want bij de bagageband heb je niks) wachten omdat een organisatie z’n zaken totaal niet op orde heeft.
Ik kan het me ook wel voorstellen, maar bagage achter laten omdat je geen zin hebt om te wachten draagt niets bij. Dat wachten op bagage hoort er in zekere zin ook wel bij als je reist met het vliegtuig.

Wat betreft het wachten, je kan beter niet meteen naar de bagageband lopen, maar voor de eenrichtingsdeuren wachten tot de app zegt dat de bagage op de band komt, want voor die deuren heb je nog wel van alles. Toen ik een paar weken terug op Schiphol lande, was ik ook heel blij dat ik voordat ik naar de bagage ging nog wat gegeten en gedronken had voordat ik richting de bagageband was gegaan, want toen duurde het ook uren voordat de bagage daadwerkelijk kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
Het zit er allemaal schoon in. Heeft ook wel eens meer dan een jaar erin gezeten op zolder, ben ik niet zo bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Real schreef op zondag 5 juni 2022 @ 07:19:
[...]
Die redenatie doet het vooral goed op ministeries die grotendeels lijken te bestaan uit arrogante beleidsambtenaren en politici en wordt gevoed door politiek beleid dat is gericht op een race to the bottom. Maar de 'disposables' worden en voelen zich niet gewaardeerd en gaan dus lopen. Waarna je ineens een probleem hebt.
De ambtenaren voeren alleen uit. Vaak tegen hun eigen voorkeur in.

Het probleem zit in de aansturing vanuit de politiek en de marketing van politieke partijen. Je wilt geen risico dat "de staat betaald voor mensen die niets staan te doen". Het "BV nederland" denken van drie partijen.

De uitvoerende laag heeft alelen de mogelijkheid om weg te lopen en ik zou dat zelf ook gedaan hebben. Je werkt wel voor op schiphol (herkenbaar), maar als net zo zwaar logistiek werk meer betaald wordt, zou ik direct kiezen voor logistiek werk.

Een uitzendbureau merkte dat uitzendkrachten wisselden van klas/uitzendbureau voor 10-25 cent per uur. Ik snap dat volledig.

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 05-06-2022 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
Alle stress voor niks, ik qas om 11:27 uit het vliegtuig, in een redelijk rap tempo maar de band gelopen (onderweg korte pitstop qua wc bezoek) en wis en warempel, mijn koffer lag al op de band. Ik had weinig sneller kunnen lopen, en binnen 20 minuten nadat ik uit het vliegtuig was stond ik op het station met mijn koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Schiet niet echt op.. ik sta nu bij de “incheckbalie” omdat ze een andere vliegtuigmaatschappij hebben aangewezen (Wamos airlines). Nu heeft TUI of Schiphol een fout gemaakt waardoor je online niet opnieuw kan inchecken.

Met als gevolgd dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xHUNkKEtjnuTVEpw1GK-GGgsC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXoY7aSo5SZPde00tnLOWSNi.jpg?f=fotoalbum_large

Over minder dan 3 uur gaat de vlucht 🥴

en dan nog door de douane/security straks..

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 05-06-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Knamix schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:19:
Schiet niet echt op.. ik sta nu bij de “incheckbalie” omdat ze een andere vliegtuigmaatschappij hebben aangewezen (Wamos airlines). Nu heeft TUI of Schiphol een fout gemaakt waardoor je online niet opnieuw kan inchecken.

Met als gevolgd dit:

[Afbeelding]

Als het nu Vamos Airlines was geweest........

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Knamix Je loopt de verkeerde kant op.
Douane is heel ergens anders dan de paspoortcontrole.

@Josk79 oke.... :-(
jack zomer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:31:
douane doet controle van goederen bij aankomst.
Ben je een goed/item/object¿. Nee dan was het de koninklijke marechaussee en hun grenscontrole.
https://www.schiphol.nl/n...-schiphol-door-de-douane/

[ Voor 81% gewijzigd door jack zomer op 05-06-2022 14:33 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 23:31
@jack zomer of in plaats van @Knamix nog meer stress aan te praten geef je aan wat je bedoeld: https://www.schiphol.nl/n...-schiphol-door-de-douane/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 23:31
Dat is trouwens dubbelstress... eerst een tijd in een verkeerde rij staan om vervolgens weer achteraan in de juiste rij aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Knamix schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:19:

Met als gevolgd dit:

[Afbeelding]

ik zie het al voor me dat we 2 uur in de rij staan en de kinderen roepen dat ze naar de wc moeten....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Gelukkig is het allemaal goed doorgelopen (ook bij de security) en wacht ik nu bij de gate om in te stappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:45:
Gelukkig is het allemaal goed doorgelopen (ook bij de security) en wacht ik nu bij de gate om in te stappen :)
Vamos dan... :)

Heb nog wel een leuk verhaal over MartinAir en vertraging en een technisch probleem en een ingehuurde spaanse maatschappij. Maar ik wacht even tot je daadwerkelijk onderweg bent :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
jack zomer schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Vamos dan... :)

Heb nog wel een leuk verhaal over MartinAir en vertraging en een technisch probleem en een ingehuurde spaanse maatschappij. Maar ik wacht even tot je daadwerkelijk onderweg bent :)
Wat is traag in het Spaans?

Vlucht wordt op het moment ergens tussen gepropt dus ik moet 3 kwartier wachten omdat TUI de vlucht niet goed in het systeem heeft gezet bij Schiphol (?)

Dit is wel de laatste keer dat ik met TUI ga vliegen 😅. Zoveel slordigheden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
jack zomer schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:30:
[...]

een leuk verhaal over MartinAir
Martinair? Is dat die maatschappij uit 1883? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Vlucht wordt op het moment ergens tussen gepropt dus ik moet 3 kwartier wachten omdat TUI de vlucht niet goed in het systeem heeft gezet bij Schiphol (?)

Het positieve is wel dat je je vlucht niet heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:28
Iemand ervaring met de Eurostar vertrek van St. Pancras. Als ik dit bericht lees, dan is het qua security ook niet goed geregeld in Londen. Dan kan je alsnog met het vliegtuig naar Londen gaan. https://www.bnr.nl/podcas.../10477591/opinie-benschop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
[...]

lento
_Bailey_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:14:
[...]
Martinair? Is dat die maatschappij uit 1883? :P
yup, ze waren oprecht geniaal met vertraging.
easyjet was gewoon boosaardig bij niet vertrekkende vluchten rond de zelfde tijd..

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 05-06-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
[...]

Wees blij dat ze alleen de vlucht zelf niet goed in het systeem hebben gezet, ik heb het een paar maanden geleden gehad dat ze de passagierslijst niet over hadden gezet nadat mijn terugvlucht naar Schiphol een dag later uitgevoerd moest worden (medisch noodgeval op de heenvlucht waardoor personeel over hun werktijden heen gingen als ze de terugvlucht uit zouden voeren). En doordat de passagierslijst niet over hadden gezet liep het inchecken enorme vertraging op (balies gingen pas laat open, mensen moesten soms weer achteraan sluiten omdat ze in het systeem gezet moesten worden), ik was zelf pas ingecheckt op het moment dat het vliegtuig al zou vertrekken. Gelukkig was dat op een klein vliegveld en was security zeer snel, maar als je dat nu op Schiphol zou hebben zal je toch met een flinke hoeveelheid stress in de rij staan, en juist op dat soort momenten ontstaan opstootjes die de hele boel compleet ontregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

handoff schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:42:
Iemand ervaring met de Eurostar vertrek van St. Pancras. Als ik dit bericht lees, dan is het qua security ook niet goed geregeld in Londen. Dan kan je alsnog met het vliegtuig naar Londen gaan. https://www.bnr.nl/podcas.../10477591/opinie-benschop
Dat artikel strooit gretig met cijfers zonder context.
. Op de Amerikaanse luchthavens, waar de wachtrijen onmetelijk schenen, werden afgelopen weekend 6.000 vluchten geannuleerd, alleen al 500 door de grootste maatschappij, Delta.
VIJFHONDERD vluchten geannuleerd! Dan doet Dickie het nog niet zo slecht, toch?
Delta canceled 121 flights on Monday, representing 4% of its operations.
Op die site is afgelopen maandag niet meer te zien maar wel gisteren:

https://uk.flightaware.com/live/cancelled/yesterday

Delta: 113 canceled, 4% en 320 delayed, 11%
KLM: 110 canceled, 16% en 366 delayed, 55%

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Ik kom hier even informatie inwinnen, hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen.

Mijn vriendin heeft vrijdag vlucht eju6854 van Amsterdam naar Glasgow met Easyjet gevlogen. Deze had vertraging van meer dan 3 uur bij landing. Zover ik kan vinden betekent dit dat ze recht heeft op €250 van Easyjet.

Momenteel staat ze achter security voor de terugvlucht. Deze heeft echter ook vertraging: ezy6853. Zoals het er nu naar uit ziet land ze pas rond 23.30 op Schiphol. Wij wonen echter in Groningen. Waar heeft ze recht op? Het lijkt alsof ze niet meer dan 2 uur vertraging gaat hebben, maar hierdoor kan ze dus geen trein meer naar huis nemen.

Enige tips/hulp wat hierbij mogelijk is? We hebben een reisverzekering bij ANWB, maar de polis daar kom ik niet veel verder mee.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
untflanked schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:55:
Mijn vriendin heeft vrijdag vlucht eju6854 van Amsterdam naar Glasgow met Easyjet gevlogen.
[..]
Wij wonen echter in Groningen. Waar heeft ze recht op? Het lijkt alsof ze niet meer dan 2 uur vertraging gaat hebben, maar hierdoor kan ze dus geen trein meer naar huis nemen.
Het lijkt me sterk dat je easyJet hiervoor aansprakelijk kan stellen. Zij heeft geboekt met Schiphol als eindbestemming, niet Groningen.

Wellicht dat de reisverzekering wat voor haar kan betekenen, maar dat is een kwestie van de polisvoorwaarden lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Mawlana schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Het lijkt me sterk dat je easyJet hiervoor aansprakelijk kan stellen. Zij heeft geboekt met Schiphol als eindbestemming, niet Groningen.
Dat is wel een beetje simpel gesteld. Ook vervolgschade kán geclaimd worden. Echter geldt dit, voor zover ik weet, pas bij een vertraging van > 2 uur bij <1500 KM afstand of > 3 uur bij >1500 KM. Daar onder is het een beetje pech vrees ik.

EasyJet bellen is altijd een optie, wie weet kunnen ze wat betekenen (en sowieso bonnetjes goed bewaren)

[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 05-06-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Claimen is 1, krijgen is 2. Bij een budget maatschappij als EasyJet wens ik je veel succes, pick your battles wisely zou ik zeggen.

Wel mooi trouwens: zoals aangegeven stond ik van de week op Stockholm in de queue. Achter de security stond zo'n standaard met knoppen om te vragen hoe blij je bent als klant. Prima, als je feedback wilt kun je het eerlijk krijgen ook :Y)
Needless to say, knalrode knop ingedrukt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
eric.1 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Dat is wel een beetje simpel gesteld. Ook vervolgschade kán geclaimd worden. Echter geldt dit, voor zover ik weet, pas bij een vertraging van > 2 uur bij <1500 KM afstand of > 3 uur bij >1500 KM. Daar onder is het een beetje pech vrees ik.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat je de extra tijd, als gevolg van de dienstregeling bij NS (laatste trein vertrekt vóór aankomst), kan meetellen om alsnog te claimen bij easyJet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Mawlana schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:05:
[...]

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat je de extra tijd, als gevolg van de dienstregeling bij NS (laatste trein vertrekt vóór aankomst), kan meetellen om alsnog te claimen bij easyJet.
Hier ben ik dus ook bang voor. Daarnaast vind ik het ronduit belachelijk dat veel vliegtijden langer worden ingeschat, zodat die 2 uur vertraging bij landing vaak niet ingaat, terwijl de vlucht altijd korter is dan aangegeven.

Ben bang dat ze zelf een hotel op Schiphol moet gaan boeken en of dit betaald wordt zien we later dan wel.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
overweging: als je een hotel boekt is het net zo duur als een taxi naar huis ...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Bockelaar schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:09:
overweging: als je een hotel boekt is het net zo duur als een taxi naar huis ...
Overweging 2: Als hij beschikt over een auto (of er één kan lenen) en de tijd heeft, dan kunnen ze van het verschil later nog een romantisch nachtje weg. Zelfs met een auto die 1:15 rijdt kost het hooguit €50 aan benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
Groningen - <->Schiphol is bijna 200KM. Heen en weer dus 400. 1:5 is 80 liter benzine, waar haal jij die voor 50 euro?
Romantisch avondje is wel een goed idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

untflanked schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:55:
Ik kom hier even informatie inwinnen, hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen.

Mijn vriendin heeft vrijdag vlucht eju6854 van Amsterdam naar Glasgow met Easyjet gevlogen. Deze had vertraging van meer dan 3 uur bij landing. Zover ik kan vinden betekent dit dat ze recht heeft op €250 van Easyjet.

Momenteel staat ze achter security voor de terugvlucht. Deze heeft echter ook vertraging: ezy6853. Zoals het er nu naar uit ziet land ze pas rond 23.30 op Schiphol. Wij wonen echter in Groningen. Waar heeft ze recht op? Het lijkt alsof ze niet meer dan 2 uur vertraging gaat hebben, maar hierdoor kan ze dus geen trein meer naar huis nemen.

Enige tips/hulp wat hierbij mogelijk is? We hebben een reisverzekering bij ANWB, maar de polis daar kom ik niet veel verder mee.
Bij KLM was het 60eu of een overnachting als er echt geen treinen meer te halen waren door de vertraging.

Maar met de low budget maatschappijen weet ik niet wat ze doen voor je.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Bockelaar schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:21:
Groningen - <->Schiphol is bijna 200KM. Heen en weer dus 400. 1:5 is 80 liter benzine, waar haal jij die voor 50 euro?
Romantisch avondje is wel een goed idee :D
Met het risico dat het nu best off topic is:
Zijn er nog serieus auto's die 20l/100km verbruiken? Ik ging nog uit van 1:15.

Mijn dieselauto loopt 1:20, dus voor mij is 400km zelfs minder dan €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bockelaar schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:09:
Al eens een taxi op Schiphol genomen naar de andere kant van het land? Ik wel, naar Limburg, en dan nog relatief noordelijk in Limburg.
Ik was blij dat mijn werk dat ritje betaalde. 450 euro. :X

Ik ben ook eens een keer geland na (tijdens?) een grote stroomstoring. De treinen reden niet, taxi's waren al weg. Direct naar de autoverhuurbalie gerend en een auto geregeld. Net op tijd, want direct daarna besefte de rest van Schiphol dat dat de enige methode was om weg te komen...

Merken andere vliegvelden in en rondom Nederland hier nu ook de gevolgen van? Of ontspringen die de dans omdat hun vluchten in de regel niet aansluitend zijn van vluchten op Schiphol?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:05
handoff schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:42:
Ik ben een paar weken geleden gegaan. Ik had toen 0 problemen op zowel Rotterdam als St. Pancras. Gewoon uur/drie kwartier van te voren er zijn en moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Is de wachttijd eigenlijk gedurende de hele dag gelijk? Aanstaande zaterdag vliegen wij naar Portugal, vertrek staat om 09:05 gepland. Ik wil met de trein gaan, ik kan dan op zijn vroegst om 05:50 op Schiphol zijn. Weet niet of dat reëel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
codex schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:08:
Is de wachttijd eigenlijk gedurende de hele dag gelijk? Aanstaande zaterdag vliegen wij naar Portugal, vertrek staat om 09:05 gepland. Ik wil met de trein gaan, ik kan dan op zijn vroegst om 05:50 op Schiphol zijn. Weet niet of dat reëel is.
Nee niet de gehele dag. Vandaag kwam het bv in waves. Ochtend /begin middag druk en einde middag rustig. Ik kijk met regelmaat ff op Twitter.. dan kun je wat beter persoonlijke ervaringen checken. Het wissel enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
untflanked schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:07:
[...]

Hier ben ik dus ook bang voor. Daarnaast vind ik het ronduit belachelijk dat veel vliegtijden langer worden ingeschat, zodat die 2 uur vertraging bij landing vaak niet ingaat, terwijl de vlucht altijd korter is dan aangegeven.

Ben bang dat ze zelf een hotel op Schiphol moet gaan boeken en of dit betaald wordt zien we later dan wel.
Natuurlijk worden vliegtijden langer ingeschat, voor het geval de wind de verkeerde kant op staat of ze op Schiphol de Polderbaan moeten gebruiken, terwijl zulke situaties in de meeste gevallen niet van toepassing zijn, maar door dat soort factoren mee te nemen loopt de geschatte aankomsttijd al snel op. Maar zelf heb ik daarbij nooit het idee gehad dat er echt zoveel meer vliegtijd bij wordt geschat dat het echt gaat om bewust onder die 2 uur vertraging te blijven.
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste