Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Er is regionaal overleg, dus vluchten worden wellicht verplaatst.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Volgens Benschop was het kwestie van mismatch vraag en aanbod (duh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Naar eigen zeggen heeft Benschop bij aantreden vier jaar geleden al roer al omgegooid wat betreft race-to-the-bottom. Matched uiteraard niet met huidige situatie.

(Ik zit nu al minuten te luisteren naar veel woorden, maar het is vooral vulling van tijd heb ik het idee).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Aantal afhandelaars moet wat Benschop betreft omlaag, Schiphol gaat meer kwaliteitseisen stellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
FNV noemt ander kernprobleem: flexible schil opnieuw inzetten is niet gemakkelijk.

Vergelijkt 10 euro per uur voor afhandelaar vs. boodschappenbezorging 14 euro per uur. Waarschuwingen over werkdruk zijn afgegeven, ook aan ministerie.

Volgens FNV is Schiphol niet meer 'in control' door outsourcen. Te weinig visie (is dus een verwijt aan Benschop lijkt mij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Vrijwel alle Kamerleden komen terug op hun vraag, want niet beantwoord (klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Wij vliegen zondag om 13.25 richting Curaçao. Via Schiphol aangezien TUI op andere luchthavens niet naar Curaçao vliegt. Advies van reisbureau is maximaal 3,5 uur van te voren dus daar houden we ons maar netjes aan. Op goed geluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
FNV: minder flexwerk, hogere beloning

Schiphol: spreiden vluchten op dag, directeur voelt zichzelf verantwoordelijk (was niet de vraag), scenario was een na hoogste (J), eerst natuurvergunning afwachten, tariefverhoging moet kunnen maar prijs gaat wel omhoog (zal dus ook wel voor ticket gaan gelden vermoed ik, lijkt mij prima), Schiphol zit op een andere lijn.

TL/DR: Schiphol gaat weer richting een staatsbedrijf i.p.v. een outsource-organisatie. (Past wel bij het huurbeleid bijvoorbeeld, dat ook wegstuurt van liberalisatie en meer regulering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dick Benschop moet je niet serieus nemen .

Volgens Dick Benschop, president-directeur van Schiphol, is dit akkoord een omslagpunt. "Lange tijd stonden groei en kosten vooraan, maar dat is niet meer zo. Het gaat nu om kwaliteit en daar hoort ook kwaliteit van werk bij."

En na de zomer weer komen van dat het toch weer drukker was dan verwacht en gaat met zijn eigen privejet/eigen security naar zijn vakantiebestemming .

Want hij verdient 594.000 EUR per jaar (artikel van 2020 )

https://www.luchtvaartnie...aris-en-dreigt-met-acties

Er gaat niks veranderen mensen.. het gaat zeker een chaos worden deze zomer..

+ vanavond in de kamer is het allemaal geblaat want wie is de grootste aandeelhouder van Schiphol - De regering ... en die denkt helaas niet echt aan zijn bevolking...

Edit : https://www.rtlnieuws.nl/...cteur-problemen-vliegreis

Reactie van Benschop, was een beetje lullig ..

[ Voor 19% gewijzigd door Rockvee2 op 31-05-2022 20:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05
Morgen om 06:05 uur vliegen. Zal wel posten hoe het loopt zo vroeg in de ochtend.. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Rockvee2 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:12:
vanavond in de kamer is het allemaal geblaat
Er was ook een vertegenwoordiger voor de FNV en die klonk niet negatief. Lijkt er daarom toch echt op dat er wel iets gaat veranderen aan de arbeidsomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
4.30 uur. Schiphol gates D E etc security. Privium niet kunnen activeren 🥵

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MK8ehGxZ4GllPWRs306am_arUS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzPlq5CkW8iNpP1nEaK1uGNr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Half uur later er doorheen. Veel mensen met vluchten pas om 9 uur of later zelfs als ik de tickets een beetje kon scannen. 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Net in vertrekhal 1 waren vrijwel alle security gates open en was ik er met 15 minuten doorheen.
fotojunk schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Ok, dan ben ik zeer benieuwd naar jouw ervaring...in ieder geval prettige vlucht gewenst met hopelijk een vlotte check-in.
Het was erg rustig, ik ging bij P6 naar binnen en kon direct doorlopen naar vertrekhal 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rockvee2 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:12:
En na de zomer weer komen van dat het toch weer drukker was dan verwacht en gaat met zijn eigen privejet/eigen security naar zijn vakantiebestemming .

Want hij verdient 594.000 EUR per jaar (artikel van 2020 )
Want met zes ton per jaar ligt een privéjet en een stel bodyguards voor de hand? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
loeberce schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Ik vlieg om 925 uur. Kijk wel even of ik na de security hier nog een update kan plaatsen.
Klein uur over inchecken gedaan tot en met de douane. Viel me reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:38
loeberce schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:05:
[...]

Klein uur over inchecken gedaan tot en met de douane. Viel me reuze mee.
Bedankt voor je bericht. En een fijne vlucht/vakantie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn de ochtend en avond doorgaans trouwens de rustige periodes of valt daar niks over te zeggen?

Vlieg vrijdag om 1930 en balie voor bagage af te leveren gaat ook pas om 1700 open dus had eigenlijk geen intentie om veel vroeger dan 1700 te arriveren met de trein.

Inchecken doen we gewoon via mobiel. Dus ben benieuwd

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Greatsword schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:00:
Zijn de ochtend en avond doorgaans trouwens de rustige periodes of valt daar niks over te zeggen?

Vlieg vrijdag om 1930 en balie voor bagage af te leveren gaat ook pas om 1700 open dus had eigenlijk geen intentie om veel vroeger dan 1700 te arriveren met de trein.

Vziw heb je ook bij vliegen een ochtend en avondspits, maar is het vooral overdag altijd drukker dan in de nacht. Let wel, Schiphol geeft aan dat vrijdag een piekdag is (ik ga het er gewoon niet op wagen, ik vlieg vrijdagochtend 9:20 en ga desnoods overnachten aan de Schiphol airside, kom met de trein aan om 02:00).

Als je toch pas om 17:00 terecht kan, lijkt het mij ook dat heel veel eerder aanwezig zijn zinloos is. Wellicht is het verstandig om een uur extra buffertijd in te plannen voor de NS, want mocht je nu vertraging hebben in de trein is dat gelijk einde reis. Als je er te vroeg bent sta je in elk geval voor aan de rij bij de bagageafgifte, en wat ruimte in de planning geeft ook rust.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19

Als je er eerder dan 17:00 staat sta je in ieder geval meer vooraan in de rij om bagage af te geven ipv achteraan. Je kan er vanuit gaan dat veel mensen al eerder aanwezig zullen zijn.

Sowieso las ik dat sommige maatschappijen ook al wat eerder de incheck openen.

[ Voor 6% gewijzigd door TimDJ op 01-06-2022 10:01 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

als ik kijk naar afgelopen periode was de extreme drukte bij de Security filters met name in de (zeer vroege) ochtend. Maar toevallig gaat aankomende vrijdag sowieso een zeer drukke dag worden.

Met welke airline vlieg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:25:
[...]

als ik kijk naar afgelopen periode was de extreme drukte bij de Security filters met name in de (zeer vroege) ochtend. Maar toevallig gaat aankomende vrijdag sowieso een zeer drukke dag worden.

Met welke airline vlieg je?
Tap naar Lissabon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Goed om te horen dat het vanochtend prima ging. Morgen heb ik zelf een vlucht rond 12:00, schijnt een piekdag te zijn dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:25:
[...]
als ik kijk naar afgelopen periode was de extreme drukte bij de Security filters met name in de (zeer vroege) ochtend.
Is er geen publieke informatie waarop doorlooptijden etc. te zien zijn?

Het enige wat ik online vond was een vrij algemene pagina met normaal, druk, erg druk. Het is mij daardoor onduidelijk hoe groot het probleem nu eigenlijk is.

https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/vandaag

Dus wat is de verwachte doorlooptijd en wat is de werkelijke doorlooptijd (dus met een eenheid van tijd)? Dat moet toch te publiceren zijn? Dan weten we ook of het beter wordt, slechter wordt of hetzelfde blijft. Nu is het steeds in het nieuws dat er 'lange' wachtrijen zijn en 'veel' vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ah oke. Die staan wel redelijk bekend om hun late opening check in balies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:12:
[...]
ah oke. Die staan wel redelijk bekend om hun late opening check in balies.
Nog zoiets. Waarom mag een airline gewoon zelf beslissen hoe laat ze hun checkin openen? Dat lijkt mij nu precies iets dat een luchthaven verplicht kan maken om de doorloop te bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Real schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Is er geen publieke informatie waarop doorlooptijden etc. te zien zijn?

Het enige wat ik online vond was een vrij algemene pagina met normaal, druk, erg druk. Het is mij daardoor onduidelijk hoe groot het probleem nu eigenlijk is.

https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/vandaag

Dus wat is de verwachte doorlooptijd en wat is de werkelijke doorlooptijd (dus met een eenheid van tijd)? Dat moet toch te publiceren zijn? Dan weten we ook of het beter wordt, slechter wordt of hetzelfde blijft. Nu is het steeds in het nieuws dat er 'lange' wachtrijen zijn en 'veel' vertraging.
die website is een lacherdje vergeleken met de praktijk (werkelijke wachttijden).
Ik weet niet van publieke site waar doorlooptijden worden gepubliceerd. Het is vooral afhankelijk van het aantal medewerkers elke dag.
Er is sinds medio 1 mei tot heden zo'n hoog verloop, dat je met alleen pax aantallen nog niet gelijk doorlooptijden kan inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Real schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Nog zoiets. Waarom mag een airline gewoon zelf beslissen hoe laat ze hun checkin openen? Dat lijkt mij nu precies iets dat een luchthaven verplicht kan maken om de doorloop te bevorderen.
ik vermoed dat het met een kostenplaatje te maken heeft, de airlines betalen Schiphol uiteraard voor oa de check in balies.

elke cm op Schiphol die een Airline gebruikt mag zo'n beetje voor betaald worden. Verschillende airlines/afhandelaars hebben afgelopen tijd rustruimtes voor personeel weer teruggeven aan Schiphol ivm de peperdure huur.

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 01-06-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:14:
[...]
Ik weet niet van publieke site waar doorlooptijden worden gepubliceerd.
Toch hebben we het in dit topic en heeft de media het al weken over een probleem, maar we weten dus niet hoe groot het eigenlijk is. We zien uiteraard de foto's en videos, maar verder is het vrij onduidelijk.
Het is vooral afhankelijk van het aantal medewerkers elke dag.
En passagiers neem ik aan. Maar het kan ook in apparatuur zitten of weet ik het wat.
Er is sinds medio 1 mei tot heden zo'n hoog verloop, dat je met alleen pax aantallen nog niet gelijk doorlooptijden kan inschatten
Er zijn neem ik aan meer manieren om een doorlooptijd te meten.
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:16:
[...]
ik vermoed dat het met een kostenplaatje te maken heeft, de airlines betalen Schiphol uiteraard voor oa de check in balies.
Zou inderdaad best kunnen. Maar als Schiphol de doorlooptijd wil kunnen voorspellen om te kijken d.m.v. continue meting of die voorspelling wordt gehaald, dan kan het praktisch zijn (hoeft niet) om airlines te verplichten standaard hun check-in te openen op een bepaald moment. Hoe meer variatie, hoe moeilijker de doorlooptijd te voorspellen is en dus hoe groter de kans dat mensen ontevreden zijn. Als een passagier weet dat de doorlooptijd XYZ minuten is met een bepaald betrouwbaarheidsinterval, dan is dat al een enorme verbetering t.o.v. 'sluit u maar aan, we zien wel wanneer het lukt' (even kort door de bocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Real schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Toch hebben we het in dit topic en heeft de media het al weken over een probleem, maar we weten dus niet hoe groot het eigenlijk is. We zien uiteraard de foto's en videos, maar verder is het vrij onduidelijk.

[...]

En passagiers neem ik aan. Maar het kan ook in apparatuur zitten of weet ik het wat.

[...]

Er zijn neem ik aan meer manieren om een doorlooptijd te meten.

[...]

Zou inderdaad best kunnen. Maar als Schiphol de doorlooptijd wil kunnen voorspellen om te kijken d.m.v. continue meting of die voorspelling wordt gehaald, dan kan het praktisch zijn (hoeft niet) om airlines te verplichten standaard hun check-in te openen op een bepaald moment. Hoe meer variatie, hoe moeilijker de doorlooptijd te voorspellen is en dus hoe groter de kans dat mensen ontevreden zijn. Als een passagier weet dat de doorlooptijd XYZ minuten is met een bepaald betrouwbaarheidsinterval, dan is dat al een enorme verbetering t.o.v. 'sluit u maar aan, we zien wel wanneer het lukt' (even kort door de bocht).
ik heb niet echt het idee dat Schiphol de tijd en geld wil steken in ECHT goede informatie wat betreft doorlooptijden die matchen met de praktijk.

Sommige airlines (weet zo niet exact welke) zijn wel bezig met hun check in balies eerder open te gooien.
Door personeelstekorten ook bij de passagiers afhandeling is er soms simpelweg geen personeel om check in balies eerder open te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
  • Laatst online: 19-09-2023
Is de security niet een taak van de KMAR en niet zozeer schiphol??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Grert schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:31:
Is de security niet een taak van de KMAR en niet zozeer schiphol??
Antwoord daarop is al paar keer voorbij gekomen in dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Dit is de hamvraag. Wil Benschop c.s. het echt en dus: wil de minister het echt? De rest is operationalisering van wat ze willen.

Als ze het niet willen blijft het probleem vaag en is het ook nooit weg. Of het is er na een tijdje zogenaamd niet meer, wat weer een politiek argument kan zijn om de doorlooptijd niet inzichtelijk te maken. Het is in dat geval vooral slecht management van mensen met een bullshit baan. Die willen namelijk vaak het liefste zo weinig mogelijk transparantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Werknemers op Schiphol krijgen vanaf morgen een extra beloning voor het werken in de zomer. Ze gaan er 5,25 euro bruto per uur op vooruit. Voor iemand die voltijd werkt, betekent dit 840 euro bruto per maand extra (slechts voor de maanden juni, juli en augustus als ik het artikel goed lees)

Dat heeft Schiphol met vakbonden FNV en CNV Vakmensen afgesproken. Het akkoord kost de luchthaven 40 tot 50 miljoen euro.

De bonden eisten ook meer vaste banen, maar daarover zijn op korte termijn geen afspraken gemaakt.

——————-

Oftewel nog steeds geen baanzekerheid voor velen.
Benieuwd of dit nieuwe mensen (of herintreders) gaat aantrekken.
Als je nu gaat solliciteren kun je hoogstwaarschijnlijk ergens eind juli daadwerkelijk starten. Pak je welgeteld 1 maandje een leuk extra salaris mee.

bron: https://nos.nl/artikel/24...-840-euro-per-maand-extra

[ Voor 42% gewijzigd door _Bailey_ op 01-06-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik ben oprecht verbaast.
Wat al 15 jaar niet lukt, lukt nu wel.
Slechte pr werkt :)

@GrooV 500 man tekort volgens het nieuws tussen de beveiligingsbedrijven.,

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:48:
Werknemers op Schiphol krijgen vanaf morgen een extra beloning voor het werken in de zomer. Ze gaan er 5,25 euro bruto per uur op vooruit. Voor iemand die voltijd werkt, betekent dit 840 euro bruto per maand extra (slechts voor de maanden juni, juli en augustus als ik het artikel goed lees)

Dat heeft Schiphol met vakbonden FNV en CNV Vakmensen afgesproken. Het akkoord kost de luchthaven 40 tot 50 miljoen euro.

De bonden eisten ook meer vaste banen, maar daarover zijn op korte termijn geen afspraken gemaakt.

——————-

Als je nu gaat solliciteren kun je hoogstwaarschijnlijk ergens eind juli daadwerkelijk starten. Pak je welgeteld 1 maandje een leuk extra salaris mee.

Nou toch een leuk extraatje voor jou dan. Jij werkt er trouwens al een tijd ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:13:
[...]

Nou toch een leuk extraatje voor jou dan. Jij werkt er trouwens al een tijd ;)
Haha nee, ik kom er niet voor in aanmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
jack zomer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:11:
Ik ben oprecht verbaast.
Wat al 15 jaar niet lukt, lukt nu wel.
Slechte pr werkt :)
Zo’n ijzersterk accoord vind ik het anders niet.
Hier ga je denk ik niet echt veel nieuwe mensen naar Schiphol halen.
Zeker kijkend naar wanneer je als nu solliciteert daadwerkelijk kan beginnen en waarvan je dan écht profiteert; 1 maandje echt leuk salaris en daarna pak je ruim €1 per uur meer…jottum

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 01-06-2022 13:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Zeker kijkend naar wanneer je als nu solliciteert daadwerkelijk kan beginnen en waarvan je dan écht profiteert; 1 maandje echt leuk salaris en daarna pak je ruim €1 per uur meer…jottum
nee, het is niet alles.

Maar ik heb langer moeten vechten voor minder.
stakingen, werkonderbrekingen, 100% checks etc..

en dat ging bv alleen nog maar over roosters en bezetting...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Ik ga aanstaande zondag om 14:55 vliegen naar Lanzarote met TUI. Online inchecken kan helaas niet dus ik hoop dat het niet al te druk is…

Mijn vriendin heeft de reservering voor onze auto van 12 uur naar half 11 verplaatst just in case…

Iemand hier al reeds eerder met TUI gevlogen op een zondagmiddag?

Zojuist ook Schiphol en TUI gebeld om te vragen wat nou slim is om te doen (vroeg gaan of juist niet), maar zat 70 minuten in de wacht totdat de verbinding werd verbroken 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Voor de komende maanden een goed akkoord voor de mensen die er nu al werken, maar op de lange termijn veranderd er niets aan het feit dat het nog altijd werkend arm worden is terwijl het zwaar werk is.

Ik vermoed dat Schiphol de storm een beetje wil laten overwaaien, en dan over een paar maanden wil kijken of op dezelfde voet verder gaan toch een optie is.

Wellicht wat cynisch, maargoed, het is nu aan Schiphol om te bewijzen dat ze het echt anders willen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Haha nee, ik kom er niet voor in aanmerking
Waarom niet? Is er weer een mooi plan gepresenteerd waar uiteindelijk maar heel weinig mensen wat aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

stylezzz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Waarom niet? Is er weer een mooi plan gepresenteerd waar uiteindelijk maar heel weinig mensen wat aan hebben?
Er werken wel meer dan 15.000 mensen op schiphol:
Dat heeft Schiphol met vakbonden FNV en CNV Vakmensen afgesproken. Het gaat om zo'n 15.000 mensen die de toeslag krijgen.
Er werken ongeveer 68.000 mensen op de luchthaven zelf
Ik hoop vooral dat het bij de mensen terecht komt die bij het minimum in de buurt zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 01-06-2022 17:05 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Gelukkig gaat het geld (zo’n €40/50 miljoen) naar de mensen die het écht verdienen: de schoonmakers, koffersjouwers, beveiligers.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 01-06-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Luchthavens elders zelfde ervaringen. Collega in Hamburg 1+ uur in de rij voor een lijnvlucht.
Ikzelf net op Stockholm, ook ruim een uur. De fast lane was trager dan de reguliere :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:49
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:16:
[...]

elke cm op Schiphol die een Airline gebruikt mag zo'n beetje voor betaald worden. Verschillende airlines/afhandelaars hebben afgelopen tijd rustruimtes voor personeel weer teruggeven aan Schiphol ivm de peperdure huur.
Ook praktisch lijkt me. Koffers zullen ergens vastgehouden moeten worden voordat ze op een hoop geveegd kunnen worden en het vliegtuig in kunnen. Puur geld zou je ook extra kunnen vragen voor early dropoff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:48:

——————-

Weet niet of je hier gelukkig van wordt als je dan niet meer in aanmerking komt voor 'toeslagen" en of moet terug betalen?
Ga er van uit dat dit boven op de "overuren" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

onno oliver schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:48:
[...]
Weet niet of je hier gelukkig van wordt als je dan niet meer in aanmerking komt voor 'toeslagen" en of moet terug betalen?
Je gaat er netto niet op achteruit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:59:
[...]

Je gaat er netto niet op achteruit.
Maar de netto winst zou wel eens zeer beperkt kunnen zijn terwijl er wel ineens een administratieve last is en als men over X tijd ineens toeslagen terug moet betalen dan kan dat op dat moment best problemen geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Update vanaf Schiphol. 0835 in de rij voor security, begon net buiten vertrekhal 1. Lus ging deels via buiten maar liep goed door. Rij begon wel iets toe te nemen. 0945 door de security heen, hadden geen ruimbagage. Nu 2 uur wachten bij de gate... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vanochtend wekker gezet om online in te checken dus dat is alvast geregeld en de boarding passes zitten alvast in de wallet app ;)

Blijkbaar rekent TAP geld als je stoelen wilt reserveren of wijzigen, wat een gierige partij zeg!

Hopelijk gaat het morgenavond allemaal goed komen en halen we ook onze overstap met 2 uur tussentijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Voor mij de eerste keer met Privium. In een kwartiertje vanaf trein tot na security (vertekhak 1). Perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 08:19
10:00 aankomst (departure 2)
10:35 koffers ingeleverd (een aardige stapel covidpapieren is daar nodig)
10:55 door security. Efficient en goed gemanaged.
11:01 door douane, zelfscanpoortjes konden we zo doorlopen.

Tijd voor bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Volgens de website van Schiphol kan ik morgen om het beste om 7:20 arriveren, voor een vlucht om 9:20. De grote vraag is nu of dat te vertrouwen is, want ze geven zelf al aan dat het een piekdag is, en het is ook nog eens de ochtendspits.

Echter wel een stuk aantrekkelijker dan overnachten op Schiphol. Keuze maken wordt er zo niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:07:
Vanochtend wekker gezet om online in te checken dus dat is alvast geregeld en de boarding passes zitten alvast in de wallet app ;)

Blijkbaar rekent TAP geld als je stoelen wilt reserveren of wijzigen, wat een gierige partij zeg!

Hopelijk gaat het morgenavond allemaal goed komen en halen we ook onze overstap met 2 uur tussentijd.
Voorheen lukte het me wel eens bij TAP om opnieuw in te checken en dan een nieuwe stoel te krijgen, ook wel eens gedaan door letterlijk 30 minuten voor vertrek de incheck opnieuw te doorlopen en daardoor een premium stoel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:59:
Volgens de website van Schiphol kan ik morgen om het beste om 7:20 arriveren, voor een vlucht om 9:20. De grote vraag is nu of dat te vertrouwen is, want ze geven zelf al aan dat het een piekdag is, en het is ook nog eens de ochtendspits.

Echter wel een stuk aantrekkelijker dan overnachten op Schiphol. Keuze maken wordt er zo niet makkelijker op.
ik kan je vertellen dat het ochtendblok van morgen ontzettend druk zal zijn (drukker dan een reguliere vrijdagochtend). Dus 7.20u is dan écht te laat.

in ieder geval alvast een fijne reis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Moet je tegenwoordig nog covid papieren meenemen joh? Ik reis naar Griekenland volgende week. Volgens mij heb ik juist helemaal niks nodig aangezien dat land op groen staat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit net op1 van gisteren te luisteren. Wat een enorme lul is die Benschop zeg...

- help je weleens bij de bagageafhandeling?
- ja, heel vaak! Geel hesje aan en mensen te woord staan...

Even later:
Mensen moeten minder bagage meenemen?

Constant antwoorden die niets met de vraag te maken hebben.

Die heeft er echt helemaal niks van begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:31:
Moet je tegenwoordig nog covid papieren meenemen joh? Ik reis naar Griekenland volgende week. Volgens mij heb ik juist helemaal niks nodig aangezien dat land op groen staat.
jazeker, nog genoeg landen (in Azië bijv) waar je nog diverse health/covid-19 forms moet kunnen overleggen.
In Europa nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:51:
Zit net op1 van gisteren te luisteren. Wat een enorme lul is die Benschop zeg...

- help je weleens bij de bagageafhandeling?
- ja, heel vaak! Geel hesje aan en mensen te woord staan...

Even later:
Mensen moeten minder bagage meenemen?

Constant antwoorden die niets met de vraag te maken hebben.

Die heeft er echt helemaal niks van begrepen.
precies zo tijdens de hoorzitting met Tweede Kamerleden deze week. Hij lult constant om vragen heen.
Als een bagagemedewerker zijn werk afgelopen tijd deed als Benschop, had ie al zijn Schiphol pas mogen inleveren.
Verder is het accoord dat gesloten is met FNV leuk voor de (zeer) korte termijn, op lange termijn vind ik het een slap accoord waar jen nauwelijks nieuwe (!) mensen mee gaat aantrekken.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 02-06-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

_Bailey_ schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:22:
[...]

ik kan je vertellen dat het ochtendblok van morgen ontzettend druk zal zijn (drukker dan een reguliere vrijdagochtend). Dus 7.20u is dan écht te laat.

in ieder geval alvast een fijne reis! :)
Bedankt voor de bevestiging van mijn vermoedens. Ik houd m'n hart vast voor de passagiers die wel op deze informatie af gaan, want tja, wat op Schiphol.nl staat zal wel kloppen toch? Ben benieuwd hoe vol het vliegtuig zit bij take-off.

@Agent47 Covid papieren zijn bestemmingsafhankelijk. Bij KLM is de informatieverziening erover in elk geval goed op orde in mijn ervaring en word je er bij het online inchecken goed langs geleid. Voor andere maatschappijen, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Zo nu zijn de beveiligingsbedrijven 'zielig'

https://www.nu.nl/economi...ingsplannen-schiphol.html
Nu bestaat de vrees dat er kannibalisatie in de beveiligingssector plaatsvindt, oftewel dat er beveiligers uit andere sectoren worden aangetrokken, aangezien zij meer kunnen verdienen op Schiphol dan op bijvoorbeeld een evenement.

"Ik heb er dan ook geen woorden voor dat dit akkoord is gesloten zonder de brancheverenigingen. Schiphol had best rekening kunnen houden met de regio's. Hiermee creëren we alleen maar problemen elders in het land, waar beveiligers ook hard nodig zijn. We hadden dit veel evenwichtiger moeten afspreken", aldus Vincken.
Tsja, misschien is die sector als geheel al onderbetaald, maar dat durven ze niet te zeggen als werkgeversorganisatie (edit: een verzameling van uitzendbedrijven)...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

FreakNL

Well do ya punk?

Niemand komt bij de heenreis langs de douane.

Dat is de Marechaussee of paspoortcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

franssie schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:44:
Zo nu zijn de beveiligingsbedrijven 'zielig'

https://www.nu.nl/economi...ingsplannen-schiphol.html

[...]

Tsja, misschien is die sector als geheel al onderbetaald, maar dat durven ze niet te zeggen als werkgeversorganisatie (edit: een verzameling van uitzendbedrijven)...
Tsjah, en uiteindelijk is het dezelfde vijver waarin de horeca, de zorg, defensie, de politie, winkelpersoneel en weer ik veel uit moet komen.

Er zal hier toch echt een nieuw equilibrium moeten ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:06:
[...]

Tsjah, en uiteindelijk is het dezelfde vijver waarin de horeca, de zorg, defensie, de politie, winkelpersoneel en weer ik veel uit moet komen.

Er zal hier toch echt een nieuw equilibrium moeten ontstaan.
yup, zie ook https://esb.nu/esb/200624...bij-arbeidsproductiviteit
- De cao-lonen en het minimumloon zijn nog veel meer achter­gebleven bij de arbeidsproductiviteit dan de gemiddelde lonen.
Ik had een ander artikel waar met name Portugal werd genoemd en geroemd omdat daar de minumum lonen wel sterk stegen en hun economie dat nieuwe evenwichtspunt al deels lijkt te hebben (door het anders inrichten van de economie), maar kan die niet vinden, maar misschien was het ook een gepsrek op BNR oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Reizigers op Schiphol mogen vanaf vrijdag alleen de vertrekhallen in als hun vlucht binnen vier uur vertrekt.
Het is een proefmaatregel waarmee de luchthaven te grote drukte wil tegengaan. Schiphol verzoekt passagiers ook zo min mogelijk bagage mee te nemen, zodat de rijen bij incheckbalies en de veiligheidscontroles niet te lang worden.

bron: Telegraaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

_Bailey_ schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:34:
Reizigers op Schiphol mogen vanaf vrijdag alleen de vertrekhallen in als hun vlucht binnen vier uur vertrekt.
Het is een proefmaatregel waarmee de luchthaven te grote drukte wil tegengaan. Schiphol verzoekt passagiers ook zo min mogelijk bagage mee te nemen, zodat de rijen bij incheckbalies en de veiligheidscontroles niet te lang worden.

bron: Telegraaf
https://www.telegraaf.nl/...n-vier-uur-voor-de-vlucht

tsja, en dan wil je met het OV en komt je trein al om 02:00 aan en dan mag je buiten in de regen wachten? Weer een ondoordachte 'maatregel' van een bedrijf dat echt alle zicht op de werkelijkheid al lang kwijt is (als in de afgelopen 10 jaar).
Deze Ruspje Nooitgenoeg gaat helaas geen vlinder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:14
franssie schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:00:
[...]

https://www.telegraaf.nl/...n-vier-uur-voor-de-vlucht

tsja, en dan wil je met het OV en komt je trein al om 02:00 aan en dan mag je buiten in de regen wachten?
Hoezo, kan mag toch gewoon in Schiphol Plaza wachten? De controle is pas bij de roltrappen naar de vertrekhal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lone schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:07:
[...]

Hoezo, kan mag toch gewoon in Schiphol Plaza wachten? De controle is pas bij de roltrappen naar de vertrekhal.
Zou kunnen, hangt er een beetje vanaf hoe je vertrekhal leest. Airside of Landside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:14
franssie schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:31:
[...]

Zou kunnen, hangt er een beetje vanaf hoe je vertrekhal leest. Airside of Landside
Lijkt me wel want er staat:

Zogeheten passenger assistants en kantoorpersoneel van Schiphol gaan de tickets van reizigers controleren om te bepalen of ze de vertrekhal in mogen. Als dit niet het geval is, moeten ze naar Schiphol Plaza, het winkelgebied met horeca dat meer ruimte zou bieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Zucht, en ik wil dus net vrijdagochtend om 2 uur aanwezig zijn omdat ik anders te laat op de luchthaven ben. Betekent vanaf vrijdag dat vrijdag hier nog in mee telt of gaat het zaterdag pas in?

Ik hoop het laatste maar het zal wel het eerste zijn. Anyway, geen weg terug nu, ik ga maar gewoon en zal hier wel laten weten hoe het loopt.

Edit: zojuist besloten om maar gewoon om 23:41 op Schiphol te zijn, thuis nog twee uur TV kijken heb ik ook niets aan en 7.5 of 9.5 uur wachten op Schiphol maakt ook niet uit. Het is ergens zo absurdistisch dat ik er ook wel weer om kan lachen.

[ Voor 26% gewijzigd door .ScorpionSquad op 02-06-2022 22:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Update: om 23:43 aangekomen met de trein, om 23:57 langs de security, en dan ben ik echt niet snel geweest. Geen rij, überhaupt geen hond te bekennen, ik heb het nog nooit zo rustig gezien.

Helaas geen update voor jullie wat betreft de boarding pass controle, die was ik net voor. Maar ik heb om 23:50 nog geen personeel klaar zien staan om de controle uit te voeren, dus vraag me af hoe strikt het vannacht is, en of het in de nacht überhaupt heel strikt gaat zijn. Immers, alle passagiers die je 's nachts tijdens de rustige momenten al door de procedures kan krijgen, heb je 's ochtends er niet meer staan.

Tevens moet je als Schiphol zijnde nu wel kunnen garanderen dat je iedereen binnen 4 uur bij het vliegtuig kan krijgen. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Voor nu, welterusten. Mochten er tweakers zin hebben in een potje kaarten en ook aan de airside zitten, stuur dan vooral een DM ;) .

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe het kabinet drukte op kosten Schiphol: beveiliger ging van 3500 euro naar 2200 per maand

En dat zijn bruto bedragen he, 15! jaar! geleden!

Wij hebben, en zeker onze politici, last van massaal geheugenverlies.

Rattenrace to the bottom, en late stage capitalism in optima forma. 8)7

Kom d'r maar in. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Opgelet, er zijn storingen met de treinen richting Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben op Schiphol en kan jullie zeggen dat het echt gestoord is. Bagage afgifte ging binnen 10 minuten maar de route naar security duurt al bijna een half uur en sta nog steeds beneden. Wel al weer terug de luchthaven in, maar denk dat we net op de helft zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik vlieg maandag 27 juni 7:20 naar Turkije. Ik ga daar netjes 4 uur van tevoren aanwezig zijn en als ik m’n vlucht alsnog mis zijn de rapen gaar hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Greatsword schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:24:
Ik ben op Schiphol en kan jullie zeggen dat het echt gestoord is. Bagage afgifte ging binnen 10 minuten maar de route naar security duurt al bijna een half uur en sta nog steeds beneden. Wel al weer terug de luchthaven in, maar denk dat we net op de helft zitten.
Veel sterkte. Dan was die nacht op een krap bankje van mij zo gek nog niet.

Aan alle kanten, voor de passagiers, de beveiligers en al het andere personeel is het gewoon een zeer vervelende situatie. Hopelijk blijft de stemming een beetje positief, want het is zonde om dit je dag te laten verpesten. Je doet er toch niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

.ScorpionSquad schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:47:
[...]

Veel sterkte. Dan was die nacht op een krap bankje van mij zo gek nog niet.

Aan alle kanten, voor de passagiers, de beveiligers en al het andere personeel is het gewoon een zeer vervelende situatie. Hopelijk blijft de stemming een beetje positief, want het is zonde om dit je dag te laten verpesten. Je doet er toch niets aan.
We zitten bij de gate dus hebben het gered. Na security echter nog maar 30 minuten over om wat te eten en daar sta je natuurlijk ook weer minimaal een half uur voor in de rij. Gelukkig waren we voorbereid en hadden we zelf ook al broodjes meegenomen, dus hopelijk gaat het goed en halen we ook onze overstap vlucht met 2 uur ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:54:
[...]

We zitten bij de gate dus hebben het gered. Na security echter nog maar 30 minuten over om wat te eten en daar sta je natuurlijk ook weer minimaal een half uur voor in de rij. Gelukkig waren we voorbereid en hadden we zelf ook al broodjes meegenomen, dus hopelijk gaat het goed en halen we ook onze overstap vlucht met 2 uur ertussen.
Hoe lang heb je uiteindelijk bij security gewacht? Die uur die je ongeveer geschat had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sissors schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:05:
[...]

Hoe lang heb je uiteindelijk bij security gewacht? Die uur die je ongeveer geschat had?
1645 koffer ingeleverd, 1825 door de security heen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Kan uit betrouwbare bron vermelden dat er nu iets van een verkorte procedure is gestart voor "grond personeel" te screenen. Dit is voor de heren die koffers halen en brengen naar vliegtuigen.
Op de platforms is overigens niemand die meer Nederlands spreekt.

Mocht u afgelopen tijd gereisd hebben en bagage kwijt geraakt zijn de kans is groot dat deze op Schiphol in de storage staat met eeg gigantische backlog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[b]onno oliver schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:49

Op de platforms is overigens niemand die meer Nederlands spreekt.
Wil je alsjeblieft geen onzinverhaal ophangen!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Het is een beetje onzin om Schiphol de schuld te geven. Het is momenteel op heel veel Europese luchthavens chaos. Dusseldorf, Heathrow, Gatwick, Dublin. Allemaal dezelfde plaatjes als die je hier ziet. En overal *knip* over hoe slecht het in hun land is en dat het elders allemaal beter is.

Let s.v.p. op je taalgebruik, dit is niet nodig voor de discussie.

[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 03-06-2022 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Frame164 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:02:
Het is een beetje onzin om Schiphol de schuld te geven. Het is momenteel op heel veel Europese luchthavens chaos. Dusseldorf, Heathrow, Gatwick, Dublin. Allemaal dezelfde plaatjes als die je hier ziet. En overal [mbr]*knip*[/mbr] over hoe slecht het in hun land is en dat het elders allemaal beter is.

[mbr]Let s.v.p. op je taalgebruik, dit is niet nodig voor de discussie.[/mbr]
Dat het op een ander vliegveld ook een puinhoop is, is geen excuus.

Schiphol had dit aan moeten zien komen en tijdig in moeten grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Homeland schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Dat het op een ander vliegveld ook een puinhoop is, is geen excuus.

Schiphol had dit aan moeten zien komen en tijdig in moeten grijpen.
Laten we niet vergeten dat we in januari nog 'gewoon' in de wereld van COVID leefden en de luchtvaartsector na twee jaar nog steeds maar een derde tot de helft van de passagiers afhandelde dan voor die hele kermis begon. Waarbij luchtvaartmaatschappijen tot maart nog met gunstige omboekingsvoorwaarden en extra miles etc. strooiden om mensen maar weer in het vliegtuig te krijgen.

Die hele onzekerheid maakt het natuurlijk wel een heel stuk lastiger om deze aantallen in januari al te voorspellen en daadwerkelijk op deze schaal aan zien komen. En wat is tijdig? Als het in februari/maart pas duidelijk is wat er gaat komen is april wel heel erg snel.

Ja er zijn echt wel missers gemaakt en er hadden waarschijnlijk (veel) betere plannen kunnen zijn om met een afschaling van Coronamaatregelen om te gaan. Maar om nou te zeggen dat extremere situaties makkelijk voorkomen hadden kunnen worden vind ik iets te makkelijk gezegd in de best bijzondere situatie waar we met z'n allen uit komen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Homeland schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:49:
[...]
Schiphol Het kabinet had dit aan moeten zien komen en tijdig in moeten grijpen.
ftfy

De overheid is grootaandeelhouder van Schiphol en heeft minister na minister gestuurd op lagere kosten, uitbesteding en flexibilisering.

Maar ja, Nederland heeft een reagering en geen regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:23
Yankovic schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:18:
[...]

Laten we niet vergeten dat we in januari nog 'gewoon' in de wereld van COVID leefden en de luchtvaartsector na twee jaar nog steeds maar een derde tot de helft van de passagiers afhandelde dan voor die hele kermis begon. Waarbij luchtvaartmaatschappijen tot maart nog met gunstige omboekingsvoorwaarden en extra miles etc. strooiden om mensen maar weer in het vliegtuig te krijgen.

Die hele onzekerheid maakt het natuurlijk wel een heel stuk lastiger om deze aantallen in januari al te voorspellen en daadwerkelijk op deze schaal aan zien komen. En wat is tijdig? Als het in februari/maart pas duidelijk is wat er gaat komen is april wel heel erg snel.

Ja er zijn echt wel missers gemaakt en er hadden waarschijnlijk (veel) betere plannen kunnen zijn om met een afschaling van Coronamaatregelen om te gaan. Maar om nou te zeggen dat extremere situaties makkelijk voorkomen hadden kunnen worden vind ik iets te makkelijk gezegd in de best bijzondere situatie waar we met z'n allen uit komen
Maar voor COVID ging het meestal wel goed, dus wat is er veranderd in die 2 jaar? Waarom is het personeel weg gegaan en komt het niet meer terug? En ik denk dat het tweede iets is wat Schiphol in grote mate wel aan te rekenen valt, terwijl het eerste grotendeels de samenleving als geheel aan te rekenen valt met hoe we de arbeidsmarkt en economie hebben ingericht en welke steunmaatregelen er wel of niet waren tijdens COVID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Enig idee hoe het zit met ouderen die slecht ter been zijn? Moeten zij ook uren in de rijen staan (eventueel in de rolstoel van de assistentie)?

Mijn ouders zien nu al op tegen hun vlucht over enkele weken. Langdurig staan kunnen ze niet. Normaalgesproken kunnen ze na het inchecken gebruikmaken van de assistentie om bij de gate te komen.

De assistentie-afdeling is op het moment best slecht (lees: niet) bereikbaar, zowel telefonisch als per e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mawlana schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 02:02:
Enig idee hoe het zit met ouderen die slecht ter been zijn? Moeten zij ook uren in de rijen staan (eventueel in de rolstoel van de assistentie)?

Mijn ouders zien nu al op tegen hun vlucht over enkele weken. Langdurig staan kunnen ze niet. Normaalgesproken kunnen ze na het inchecken gebruikmaken van de assistentie om bij de gate te komen.

De assistentie-afdeling is op het moment best slecht (lees: niet) bereikbaar, zowel telefonisch als per e-mail.
je raadt het al, ook het bedrijf dat PRM passagiers (Passenger Reduced Mobility) afhandeld op Schiphol is Axxicom.
Axxicom kampt al maanden met zware personeelstekorten. Waarschijnlijk ook de reden dat zij niet jouw mails of telefoontjes beantwoorden.

Vliegen je ouders met KLM of met 1 van de Skyteam partners dan eerst je ouders inchecken bij 1 van de balies, zodra jij de boardingpasses hebt loop je naar Axxicom, zij zitten met hun balie achter check in rij 9 (Vertrekhal 2).
Daar meldt jij je ouders aan en zij zullen je vertellen hoe laat je aanmeldtijd bih hen is.

De medewerker van Axxicom samen met jouw ouders gaan door de Security fllters, zij sluiten niet aan achter de reguliere passagiers.

Vliegen jouw ouders NIET met KLM (of Skyteam partners) dan is de kans aanwezig dat het aanmeldpunt van Axxicom in Vertrekhal 3 is.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 04-06-2022 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Transportman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Maar voor COVID ging het meestal wel goed, dus wat is er veranderd in die 2 jaar? Waarom is het personeel weg gegaan en komt het niet meer terug? En ik denk dat het tweede iets is wat Schiphol in grote mate wel aan te rekenen valt, terwijl het eerste grotendeels de samenleving als geheel aan te rekenen valt met hoe we de arbeidsmarkt en economie hebben ingericht en welke steunmaatregelen er wel of niet waren tijdens COVID.
Gezien de maatschappelijke reactie op 3.5 miljard steun voor KLM (ongeveer vier maanden zakgeld voor dat bedrijf) is het niet heel verwonderlijk dat overal (ook buiten de vliegbranche) alle flexwerkers pleite zijn. Daar plukken we nu de vruchten van. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:27:
[...]

Gezien de maatschappelijke reactie op 3.5 miljard steun voor KLM (ongeveer vier maanden zakgeld voor dat bedrijf)
er is nog niet 1/3 van jouw genoemde 3,5 miljard daadwerkelijk geleend door KLM;

Luchtvaartmaatschappij KLM heeft vrijdag 350 miljoen euro overgemaakt naar de Nederlandse Staat, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving van RTL Z. Door die betaling is ondertussen zo'n twee derde van de staatssteun die het bedrijf ontving om de coronacrisis door te komen terugbetaald. Er moet nog 277 miljoen euro afbetaald worden.

De Staat stelde aan het begin van de coronacrisis 3,4 miljard euro aan leningen beschikbaar om KLM door de crisis te loodsen. De luchtvaartmaatschappij leende daarvan 942 miljoen euro in 2020 en niets in de jaren daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Real schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:19:
[...]

ftfy

De overheid is grootaandeelhouder van Schiphol en heeft minister na minister gestuurd op lagere kosten, uitbesteding en flexibilisering.

Maar ja, Nederland heeft een reagering en geen regering.
Een aandeelhouder bepaalt over het algemeen geen bedrijfsvoering, in ieder geval niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:41:
[...]
in ieder geval niet direct.
Wat is het verschil als het indirect toch gebeurt? Dat de grootaandeelhouder achteraf kan stellen dat het nu eenmaal de keuze was van het bestuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet wat er vandaag aan de hand is op schiphol? Enorm veel vertraging van de arrivals, zit nu zelf ook te wachten in Rome.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Verwijderd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:16:
Iemand die weet wat er vandaag aan de hand is op schiphol? Enorm veel vertraging van de arrivals, zit nu zelf ook te wachten in Rome.
Zie titel. :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:16:
Onder andere de wind(richting) en het regent momenteel extra annuleringen van vluchten bovenop de annuleringen die gisteren al aangekondigd waren voor vandaag (om nog enigszins de operatie op Schiphol maakbaar te houden, wat overigens finaal mislukt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Onder andere de wind(richting) en het regent momenteel extra annuleringen van vluchten bovenop de annuleringen die gisteren al aangekondigd waren voor vandaag (om nog enigszins de operatie op Schiphol maakbaar te houden, wat overigens finaal mislukt)
Ik zie het nu ook op Twitter. Achja, gelukkig niks gepland vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als een vliegtuig niet vertrekt vanaf Schiphol, is de terugvlucht ook geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
_Bailey_ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 05:12:
[...]

je raadt het al, ook het bedrijf dat PRM passagiers (Passenger Reduced Mobility) afhandeld op Schiphol is Axxicom.
Axxicom kampt al maanden met zware personeelstekorten. Waarschijnlijk ook de reden dat zij niet jouw mails of telefoontjes beantwoorden.

Vliegen je ouders met KLM of met 1 van de Skyteam partners dan eerst je ouders inchecken bij 1 van de balies, zodra jij de boardingpasses hebt loop je naar Axxicom, zij zitten met hun balie achter check in rij 9 (Vertrekhal 2).
Daar meldt jij je ouders aan en zij zullen je vertellen hoe laat je aanmeldtijd bih hen is.

De medewerker van Axxicom samen met jouw ouders gaan door de Security fllters, zij sluiten niet aan achter de reguliere passagiers.

Vliegen jouw ouders NIET met KLM (of Skyteam partners) dan is de kans aanwezig dat het aanmeldpunt van Axxicom in Vertrekhal 3 is.
Ze vliegen niet met KLM/Skyteam naar non-Schengen. Ook vliegen ze alleen.

De voorgaande keren moesten ze zich inderdaad bij het aanmeldpunt in vertrekhal 3 aanmelden, na het inchecken.

Ik hoop dat ze bij het inchecken niet in de rij hoeven te staan, maar ik vrees het ergste. En anders maar met twee rolstoelen plaatsnemen in de rij. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liveshort
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Afgelopen week ook in een ruim uur door de rij bij security heengelopen, maar ik vond het eigenlijk meevallen. Ja, de rij was best lang, maar het liep aardig door en ik vond het eigenlijk prima georganiseerd. Had absoluut niks weg van de horrorverhalen van die ene dag die het nieuws heeft gehaald. Sfeer in de rij was prima, en gezien de omstandigheden kan ik echt niet boos zijn op hoe het allemaal geregeld was. Eigenlijk weinig om over te zeuren, je weet dat het druk gaat worden, daar hebben we nu even mee te dealen...

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste