• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

GekkePrutser schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:00:
[...]
En Zestienhoven is *in* Zuid-Holland :)
Ik weet het, woon op een kwartierje rijden, maar het heeft geen intercontinentale bestemmingen.
Heb het zelf ook gedaan, de heenweg naar NL ging soepel. Terugweg moet ik nog zien maar ik denk dat het ook wel prima gaat lopen. Het enige dat echt super rot was, was de busverbinding tussen de metro (randstadrail) en het vliegveld. Dat was echt waardeloos, het was een gewoon stadsbusje zonder enige extra ruimte voor baggage en hij stond al stampvol met lokale passagiers die er tussendoor uit moesten en ik dan steeds de grote koffer op mijn schoot moest hijsen. Ik had een echte shuttlebus met ruimte voor baggage verwacht (meestal hebben die in de voorste helft geen stoelen maar baggagerekken) maar zoiets is er niet. Vreemd, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in andere landen. Er is altijd wel iets.
Inderdaad suboptimaal in de spits.
Je zit in Rotterdam alleen wel met een beperkte bestemmingslijst en iets duurdere vluchten natuurlijk. Maar als je eenmaal op de luchthaven bent gaat alles wel soepel.
Klein en fijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49
Rctworld schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:25:
Wij vliegen ook morgen. Eerste keer vliegen voor onze zoon van 2,5. Wordt je met een kleintje nog uit de rij gehaald of wordt het gewoon drama?
Gewoon zelf pro-actief naar het personeel stappen en vragen of je prio krijgt omdat je kleintje nog niet zindelijk is ofzo...meestal geen probleem. Hebben wij in zomervakantie ook met onze schoonmoeder van 74 gedaan, nee niet dat zindelijk verhaal, maar ze had net een heupoperatie gehad en ze heeft een versleten knie. Konden netjes vooraan in de rij gaan staan, ging prima zo. Wie niet vraagt....

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:24:
[...]
Ben voor nu vooral benieuwd wanneer de KLM Bagage drop-off machine koffers accepteert voor onze vlucht, kan mij eigenlijk niet herinneren dat dit 3 uur van te voren is zoals de Schiphol app nu beweert want heb dat vroeger veel eerder gedaan dacht ik.

Ik zal mijn bevindingen posten.
Tot voor kort speelde dit probleem niet. Wie kwam er nu meer dan 3 uur voor een vlucht op de luchthaven? En van de enkeling die het wel deed raakte het systeem niet in de war. Nu moeten ze die grens wel stellen aangezien anders bijna iedereen z'n koffers 'te vroeg' aanmeldt waardoor het systeem vastloopt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ben op Schiphol nu. Koffer droppen in KLM automaat was verre van een probleem 5 uur voor de vlucht.

Nu dus gewoon binnen aan de drukte gaan beginnen. Geeft wel lekker lucht

Edit: wachttijd is 30 minuten voor de douane nu. Dus looks good so far, liever 3 uur op een bankje daar dan gestress vooraf.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 15-09-2022 08:53 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:07
Donstil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:47:
Nou ben op Schiphol nu. Koffer droppen in KLM automaat was verre van een probleem 5 uur voor de vlucht.

Nu dus gewoon binnen aan de drukte gaan beginnen. Geeft wel lekker lucht

Edit: wachttijd is 30 minuten voor de douane nu. Dus looks good so far, liever 3 uur op een bankje daar dan gestress vooraf.
Ah toch wel een geruststelling dat het rond deze tijd nog lekker rustig is :)

Mocht je wel gewoon naar binnen? Er zou toch controle zijn dat reizigers niet eerder dan 4 uur voor vertrek naar binnen mochten?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

• Donstil
  • Niet online
Headshot_NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:58:
[...]

Ah toch wel een geruststelling dat het rond deze tijd nog lekker rustig is :)

Mocht je wel gewoon naar binnen? Er zou toch controle zijn dat reizigers niet eerder dan 4 uur voor vertrek naar binnen mochten?
Geen controle gezien, bij KLM automaat gevraagd en deze tijd (we vliegen 13:30) was geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Donstil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:01:
[...]

Geen controle gezien, bij KLM automaat gevraagd en deze tijd (we vliegen 13:30) was geen enkel probleem.
Top.

Zaterdagochtend ben ik er rond 6 uur. dan zal het niet veel drukker zijn dan nu verwacht ik.
Helaas voor ons geen drop-off punt. dus we zijn gebonden aan de tijden van de balie.

Inderdaad liever rustig op een bankje zitten met een kopje koffie dan lopen stressen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01
Ik vlieg zondagmiddag. Denk dat ik dan ook maar 5 uur van te voren mijn koffer ga proberen te droppen. Als ik naar een balie moet zorg ik in ieder geval dat ik vooraan in de rij sta. Meer kan ik niet doen I guess.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 11:12
Het beste is dus carry on bagage + online inchecken. Dan heb je 4 uur om door security te komen. Dat zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
https://www.ad.nl/binnenl...anden-van-chaos~af5124c7/

Dick Benschop vertrekt.

Eindelijk!

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Las het net.

Gaat de problemen niet oplossen, maar misschien met een andere vorm van management kan er met minder weerstand naar oplossingen gezocht worden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:02
2 keer vanaf Schiphol naar Noorwegen gevlogen de afgelopen 3 weken.

Reis 1 was op een maandag (SAS). Koffer gedropt, 15 minuten door de security en gaan....

Reis 2 was afgelopen zondag vertrek 18:00 med Norwegian... Ik was deze keer ca. 3,5 uur voor vertrek op het vliegveld. Eerst een uur in de bag-drop staan te wachten totdat deze openging (was nummer 5 in de rij). Daarna door de Security (heel die kuttent heen en terug en boven ook nog door de file heen): bijna 2 uur over gedaan. Ik had dus geen tijd meer om wat te eten etc. nog net aan naar de WC toe.

Moraal van het verhaal: Neem eierkoeken, krentebollen en ander eten mee in de rij. Flessen water zou ik ook meenemen. Die kan je eventueel gewoon legen op straat net voordat je de terminal weer ingaat en de flessen meenemen door de security). Uiteindelijk de vlucht iets vertraagd maar in het slechtste geval kan je shoppen/eten/even relaxen gewoon op je buik schrijven, ook al ben je 1 van de eerste tijdens inchecken ;)

Overigens staan er toiletten in de rij aan het einde van de tent.... maar ik zou lekker vantevoren gaan ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:42
Zit nu op Schiphol. Was 4 uur en een kwartier van tevoren bij vertrek 3. TUI bagage zou eigenlijk pas 3 uur van tevoren afgegeven mogen worden maar ging ook meer dan 4 uur van tevoren prima.

Alles bij elkaar 50 minuten van ingang tot einde paspoortcontrole gedaan waarbij vooral de paspoortcontrole relatief lang duurde. Viel dus alles mee.

Alleen de aspire lounge zat vol. Lekker nuttig die amex gold 🤪 Maar gisteren had ik ervoor getekend dat dat het enige probleem zou zijn 😅

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Je lichaam kapot maken (je gaat je AOW niet halen met koffers gooien) voor minimumloon. Dat weinig mensen daar zin in hebben nu er banen genoeg zijn snap ik wel.

Trouwens op een luchthaven op zo'n Grieks eilandje hadden ze modernere apparatuur dan Schiphol. Dat vondt ik toch wel frappant.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 10:58

Prx

YangWenli schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:30:
Trouwens op een luchthaven op zo'n Grieks eilandje hadden ze modernere apparatuur dan Schiphol. Dat vondt ik toch wel frappant.
Wikipedia: Wet van de remmende voorsprong

Kies maar welk deel van dat artikel je van toepassing vindt. :P Maar spulleboel heeft natuurlijk ook altijd een economische levensduur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Benschop vertrekt: https://nos.nl/artikel/24...man-om-problemen-schiphol

Ik ben benieuwd of er nu echt iets gaat veranderen. Hopelijk komt er iemand met echte visie. Maar grote kans dat er weer een pappen-en-nathouder komt natuurlijk. Wat me van Benschop vooral tegenstond is dat hij altijd klaar stond met vingertjes naar anderen en niet met daadkrachtige oplossingen kwam.

Edit: Oeps sorry, @_Bailey_ had het al gepost, ik had teruggezocht maar over het hoofd gezien.

[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 15-09-2022 14:07 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rene schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:01:
Moraal van het verhaal: Neem eierkoeken, krentebollen en ander eten mee in de rij. Flessen water zou ik ook meenemen. Die kan je eventueel gewoon legen op straat net voordat je de terminal weer ingaat en de flessen meenemen door de security). Uiteindelijk de vlucht iets vertraagd maar in het slechtste geval kan je shoppen/eten/even relaxen gewoon op je buik schrijven, ook al ben je 1 van de eerste tijdens inchecken ;)

Overigens staan er toiletten in de rij aan het einde van de tent.... maar ik zou lekker vantevoren gaan ;)
Flessen legen hoeft al een maanden niet meer, sinds ze overal de nieuwere scanners hebben staan.
(voor non-schengen hoefde dit al een paar jaar niet meer, voor schengen zijn ze sinds een aantal maanden ook allemaal de moderne variant.)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 15-09-2022 14:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Headshot_NL
YakuzA schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:06:
[...]

Flessen legen hoeft al een maanden niet meer, sinds ze overal de nieuwere scanners hebben staan.
(voor non-schengen hoefde dit al een paar jaar niet meer, voor schengen zijn ze sinds een aantal maanden ook allemaal de moderne variant.)
Echt? Dat is nieuw voor mij. Scheelt weer een flesje cola kopen voor 5 euro na de check :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

GekkePrutser schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:04:
Benschop vertrekt: https://nos.nl/artikel/24...man-om-problemen-schiphol

Ik ben benieuwd of er nu echt iets gaat veranderen. Hopelijk komt er iemand met echte visie. Maar grote kans dat er weer een pappen-en-nathouder komt natuurlijk. Wat me van Benschop vooral tegenstond is dat hij altijd klaar stond met vingertjes naar anderen en niet met daadkrachtige oplossingen kwam.

Edit: Oeps sorry, @_Bailey_ had het al gepost, ik had teruggezocht maar over het hoofd gezien.
Welnee, wat er nu gebeurd is precies de visie. Men kan niet verkopen dat we minder moeten vliegen, dus dan maar zo. Als men echt de problemen wilde oplossen dan hadden ze de bonus wel in stand gehouden. Las net dat Schiphol winst zat maakt, dus daar ligt het niet aan :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:02
YakuzA schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:06:
[...]

Serieus? dat wist ik ook niet. Ik zag ook nog vuilnisbakken met (volle) flessen. Het is een beetje raar geformuleerd, maar ik tolk de regels dat je nog steeds de sjaak kan zijn als je 3 flessen cola meeneemt?

https://www.schiphol.nl/en/security-check/
Leave everything in your bag
Thanks to the new CT scans at Schiphol, you can leave liquids and electronics in your hand baggage at the security check. We still recommend you to pack liquids (and gels) in your hold baggage, and only bring bottles/containers of up to 100 ml in a resealable and transparent 1 litre bag in your hand baggage. Bottles/containers exceeding 100 ml are only allowed if approved by the CT scan and member of security staff.

Security checklist for travellers
Please use this checklist to go through security as smoothly as possible:

Only bring liquids and gels in acontainers of no more than 100ml.. Place all liquids and gels in a transparent and resealable 1 litre bag. You can keep this bag in your hand baggage at the security check.
You also no longer need to take laptops, tablets or other electronic devices out of your hand baggage.
Empty your top and bottom pockets of all small items, then put everything into the tray provided. Your pockets must be completely empty before the scan.
Remove your outer jacket, blazer and shoes higher than ankle length and put them in a tray.
Always follow the security member’s instructions.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rene schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:41:
[...]
Serieus? dat wist ik ook niet. Ik zag ook nog vuilnisbakken met (volle) flessen. Het is een beetje raar geformuleerd, maar ik tolk de regels dat je nog steeds de sjaak kan zijn als je 3 flessen cola meeneemt?

https://www.schiphol.nl/en/security-check/
[...]
Dat zijn flessen van mensen die dat nog niet weten idd.

In principe geeft die nieuwe scanner een kleur aan de vloeistoffen die erin zitten, indien gevaarlijk kunnen ze die nu dus eruit pikken met die nieuwe scanners.
Dus de hele noodzaak tot de max 100ml zal voor de schiphol check niet bestaan, maar mogelijk dat je later met overstappen wel ergens tegenaanloopt op een ander vliegveld etc.

(zodra er de body scan staat, weet je dat dat ook de nieuwe bagage scanner is.)

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 15-09-2022 14:46 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Veel te laat. Al voordat de corona crisis begon waren er al geruchten dat hij niet de juiste man was, tijdens de crisis bleek dat, maar nu is het voor iedereen duidelijk geworden.

Hopen dat de schade die toegedaan is (mede) door hem een beetje verholpen kan worden door zijn opvolger.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Iemand vandaag vanaf vertrekhal 3 gevlogen? Druk?

Ik vlieg zaterdagmiddag vanaf vertrekhal 3.
Klopt het dan corendon een bagagedropopp heeft bij balie 31 vertrekhal 3?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Glashelder schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:28:
[...]

Welnee, wat er nu gebeurd is precies de visie. Men kan niet verkopen dat we minder moeten vliegen, dus dan maar zo. Als men echt de problemen wilde oplossen dan hadden ze de bonus wel in stand gehouden. Las net dat Schiphol winst zat maakt, dus daar ligt het niet aan :)
Het begint er in ieder geval bijna op te lijken. Met de afbouw van de zomerbonus zullen ze weinig personeel meer krijgen in ieder geval. Er zijn genoeg sectoren waar er beter wordt betaald en met de huidige inflatie is de keus dan waarschijnlijk snel gemaakt.

Schiphol draait prima en zou dat makkelijk kunnen betalen. Bovendien: hoeveel tijd neemt het nu werkelijk om een reiziger in te checken, door security te loodsen en de koffer in het vliegtuig te laden (of eruit)

Per reiziger is dat bijna niets. Zelfs al laat je de reiziger de loonsverhoging betalen dat is dat een luttel bedrag wat je niet eens merkt op een ticket. De wil lijkt er niet te zijn.

Dus misschien zit je er niet zo ver naast. Stikstof reductie a la nieuw leiderschap. We laten de zooi gewoon in de soep lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
Weer thuis van een lekker stedentripje, maar ik geloof niet dat ik op korte termijn nog op Schiphol wil zijn.

Maandag nogal traumatische ervaring. Mensen gaan voordringen om het moment dat ze niets meer te verliezen hebben. Schreeuwen en janken, heb alles gezien.

Security deed wat ze kunnen, maar meer dan helft van de xrays waren gesloten. Ook de controle duurde extreem lang. Ook veel rolstoelen of ander personen met een beperking kregen voorrang. Los van hun vertrek tijd.

Van de laatste 4x dat ik heb gevlogen, ging 1x vlekkeloos. 1x gemist en 2x 2 kilometer moeten rennen naar de verst denkbare gate. Die al sluitende was. Maandag echt net op tijd in het vliegtuig. Meer dan 80 mensen hadden die bewuste vlucht gemist.

Mijn gemiste vlucht op een eerder moment was klote. Uiteindelijk wel de vlucht qua kosten terug te gekregen, maar de hotelkosten en kaartjes voor evenementen gewoon kwijt ondanks reisverzekering etc. Overmacht, partijen wijzen naar elkaar etc. Dat mensen gaan voordringen en aso doen omdat ze het anders honderden euro's of meer gaat kosten is niet fraai, maar wel de realiteit.

Ik ben voorlopig genezen. Scheelt weer iets in de drukte! Wens iedereen veel sterkte die nog iets leuks op de planning denkt te hebben.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Schiphol had de eerste helft van dit jaar 65 miljoen euro over in de boeken... waarom wordt dat niet geïnvesteerd in verbeteringen voor het personeel zodat die niet direct weer wegrennen? Want schijnbaar maakte de bonus genoeg uit voor een heleboel mensen die nu weer vertrokken zijn. Voor 65 miljoen kun je toch wel een paar mensen aan het werk zetten/houden.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:35:
Mijn gemiste vlucht op een eerder moment was klote. Uiteindelijk wel de vlucht qua kosten terug te gekregen, maar de hotelkosten en kaartjes voor evenementen gewoon kwijt ondanks reisverzekering etc. Overmacht, partijen wijzen naar elkaar etc. Dat mensen gaan voordringen en aso doen omdat ze het anders honderden euro's of meer gaat kosten is niet fraai, maar wel de realiteit.
Weet niet op dit op Schiphol was maar: https://www.schiphol.nl/n...ls-gevolg-van-wachtrijen/

De compensatie is vrij ruim:
Je kunt onder meer compensatie vragen voor kosten die je gemaakt hebt bij het omboeken van je vlucht of voor een vervangende vlucht, voor alternatief vervoer als je ervoor hebt gekozen om op een andere manier naar je bestemming te reizen of extra reiskosten die je hebt gemaakt om opnieuw naar Schiphol of een andere luchthaven te reizen. Ook verblijfkosten op of bij Schiphol en uitgaven voor niet meer te annuleren accommodaties, vervoer of activiteiten op je plaats van bestemming mag je terugvragen.

• PolarBear
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:45:
[...]
(zodra er de body scan staat, weet je dat dat ook de nieuwe bagage scanner is.)
Body scanners stonden er val ver voor de nieuwe 3d baggage scanners.

• Prx
  • Laatst online: 06-06 10:58

Prx

Bastien schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:39:
Schiphol had de eerste helft van dit jaar 65 miljoen euro over in de boeken... waarom wordt dat niet geïnvesteerd in verbeteringen voor het personeel zodat die niet direct weer wegrennen? Want schijnbaar maakte de bonus genoeg uit voor een heleboel mensen die nu weer vertrokken zijn. Voor 65 miljoen kun je toch wel een paar mensen aan het werk zetten/houden.
Omdat ze geen miljoenen over hadden. Ze maakten verlies maar boekhoudtechnisch was het winst omdat de gebouwen meer waard waren geworden. Dan moet je dus een stuk terminal verkopen om iets mee te doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In het kader van het vertrek van Benschop, kan het niet laten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfjC-qknFcMM5jtWBwPH_7noFEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOYoKI641AGjHn7HQZ2ISBgX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat heeft die man een enorm bord voor zn kop gehad zeg. Hoop dat er iets fatsoenlijks voor terug komt. Dit was een zooitje.

• Donstil
  • Niet online
Overigens ook nog een life hack voor mensen met 2 kinderen. Kies een andere rij dan je reis gezel en neem alle twee 1 kind mee en zeg dat ze moeten plassen, dan mag je direct voor 😋.

Wij hadden dit (onze net zindelijke peuter moest echt plassen), mijn vrouw mocht alles skippen met haar en ik bleef (terecht) in de rij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:20:
In het kader van het vertrek van Benschop, kan het niet laten:
[Afbeelding]

Wat heeft die man een enorm bord voor zn kop gehad zeg. Hoop dat er iets fatsoenlijks voor terug komt. Dit was een zooitje.
Ze mogen mij die job geven. Ik heb geen referenties maar kan het zonder twijfel beter :+

• Aggressor
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:35:
Weer thuis van een lekker stedentripje, maar ik geloof niet dat ik op korte termijn nog op Schiphol wil zijn.

Maandag nogal traumatische ervaring. Mensen gaan voordringen om het moment dat ze niets meer te verliezen hebben. Schreeuwen en janken, heb alles gezien.

Security deed wat ze kunnen, maar meer dan helft van de xrays waren gesloten. Ook de controle duurde extreem lang. Ook veel rolstoelen of ander personen met een beperking kregen voorrang. Los van hun vertrek tijd.

Van de laatste 4x dat ik heb gevlogen, ging 1x vlekkeloos. 1x gemist en 2x 2 kilometer moeten rennen naar de verst denkbare gate. Die al sluitende was. Maandag echt net op tijd in het vliegtuig. Meer dan 80 mensen hadden die bewuste vlucht gemist.

Ik ben voorlopig genezen. Scheelt weer iets in de drukte! Wens iedereen veel sterkte die nog iets leuks op de planning denkt te hebben.
wat een verhaal .. welke vertrekhal was dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar de RvC mag ook wel vervangen worden, die zijn ook aansprakelijk voor de wanorde op Schiphol. Een dat is aan de zwijgende aandeelhouder van Schiphol en toevallig ook KLM.

november moet ik vliegen, zie het dan wel.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 15-09-2022 21:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
Aggressor schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:07:
[...]

wat een verhaal .. welke vertrekhal was dit?
Vertrekhal 3 in de ochtend

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:08:
Maar de RvC mag ook wel vervangen worden, die zijn ook aansprakelijk voor de wanorde op Schiphol. Een dat is aan de zwijgende aandeelhouder van Schiphol en toevallig ook KLM.
Hoewel het Hart van Nederland is en Vandaag Inside in name van Yteke de Jong als bron edoch:
Nog geen halve dag na het aftreden van Schiphol-topman Benschop gaan er al namen rond van personen die hem mogelijk kunnen opvolgen. Bij het populaire SBS-programma Vandaag Inside nemen ze de lijst - zoals die nu rondgaat - even kort door. Opvallendste naam? Alexander Pechtold.
Als dit soort namen vallen dan is er niet veel ambitie om het beter te gaan doen, dan is het meer de bekende namen aanstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bastien schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:39:
Vooropgesteld: Schiphol moet gewoon zorgen voor betere voorwaarden en hebben het enorm vernaggeld.

Maar dat kijken naar een winst in een half jaar zet geen zoden aan de dijk. In 2020 verloren ze 550 miljoen in 2021 was het verlies 280 miljoen. Met die argumentatie van hierboven, zou je dan kunnen zeggen dat ze minder verantwoordelijkheid moeten nemen.

De winstcijfers zijn niet relevant. Je moet gewoon een business opzetten waarbij je mensen goed behandeld en betaalt. Komt dat niet uit, dan klopt je business niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:20:
Hoop dat er iets fatsoenlijks voor terug komt. Dit was een zooitje.
Het is toch ijdele hoop dat er een echte bestuurder komt te zitten die meer gaat doen dan alleen de beveiligers voor de show en de rij wat meer belonen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40
ik heb het al vaker gezegd: de CEO functie van Schiphol is onderdeel van de Pluche Carrousel. Maak je geen illusies: de post gaat ingevuld worden door een oud politicus

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:55:
[...]

Het is toch ijdele hoop dat er een echte bestuurder komt te zitten die meer gaat doen dan alleen de beveiligers voor de show en de rij wat meer belonen.
Tsjah, soort van Balkenende+ norm is het geloof ik? Pay peanuts, get monkeys...

Edit: vijf ton + bonussen. Das voor een ex politicus een mooie stap vooruit. Voor een commerciële bestuurder voor een dergelijke job niet echt interessant vrees ik.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 16-09-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bockelaar schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:59:
ik heb het al vaker gezegd: de CEO functie van Schiphol is onderdeel van de Pluche Carrousel. Maak je geen illusies: de post gaat ingevuld worden door een oud politicus
Dat kan ook niet anders. Politieke beslissingen zijn zo belangrijk voor Schiphol dat ze altijd iemand met korte lijntjes naar de politiek willen. Meest logische is dan een voormalig politicus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47
Mocht iemand het zich afvragen, ook nu een lange rij via buiten bij vertrekhal 1 voor Security.

Update: 2,5u verder en door Security. Genoeg mensen om me heen gemaakt die op zeker hun vlucht hebben gemist.

[ Voor 44% gewijzigd door Henkes op 16-09-2022 12:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bockelaar schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:59:
Yup, en die gaat gewoon op dezelfde voet verder _O-

Dat wordt op vakantie via een ander vliegveld vanaf volgend jaar. En dan woon in praktisch op het terrein van Schiphol :')

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MikeyMan schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:02:

Edit: vijf ton + bonussen. Das voor een ex politicus een mooie stap vooruit. Voor een commerciële bestuurder voor een dergelijke job niet echt interessant vrees ik.
Het is natuurlijk wel een high profile job. Als jij als commerciële bestuurder Schiphol de komende 3 jaar weer vlot trekt, met op korte termijn de rijen weg, heb je het daarna voor het uitkiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

PWM schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:44:
[...]

Het is natuurlijk wel een high profile job. Als jij als commerciële bestuurder Schiphol de komende 3 jaar weer vlot trekt, met op korte termijn de rijen weg, heb je het daarna voor het uitkiezen.
En als het volkomen misloopt ook, als je tot een bepaalde groep hoort dan kom je altijd wel weer goed terecht. Benschop zal ook over een paar maanden wel weer een fraaie positie met tonnen salaris gaan vervullen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:09
Het heeft mij verbaasd dat hier op de internationale luchthaven van Casablanca zo vlot alles verliep ondanks de drukte. Koffers zonder lange rijen afgeven en ging allemaal vrij vlot.

Wij zijn nu al 6 maanden in de weer met Schiphol Amsterdam. We moeten gewoon personeel inhuren. Als die personeel er niet is desnoods uit het buitenland EU laten komen voor werk. Er zijn oplossingen te vinden voor de chaos van onze lieve Schiphol.

Ik ben benieuwd of wij straks op Schiphol 2 koffer gaan ontvangen met al die chaos.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 16-09-2022 11:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Net mijn vriendin afgezet op Schiphol, vertrekhal 3. Ze stond binnen 10 minuten binnen haar baggage in te checken.

Vertrekhal 1-2 daarentegen.. Ik gok dat er een mannetje of 1000 buiten in de regen stond te wachten, in tentjes weliswaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 14:59
Donstil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:24:
Overigens ook nog een life hack voor mensen met 2 kinderen. Kies een andere rij dan je reis gezel en neem alle twee 1 kind mee en zeg dat ze moeten plassen, dan mag je direct voor 😋.

Wij hadden dit (onze net zindelijke peuter moest echt plassen), mijn vrouw mocht alles skippen met haar en ik bleef (terecht) in de rij.
Wat schiet dat dan op? Uiteindelijk moet je met je andere kind (terecht) wachten en aangezien je samen reist is er één door en de ander staat in de rij. Zou het wel behoorlijk aso vinden als je daardoor voor mag, ik zou eerder zeggen ga de rij uit laat het kind plassen en sluit op dezelfde plek weer aan in de rij. Dat is wel zo netjes.

PS zelden zoveel mensen met een "handicapt" of "blessure" gezien. Dat geeft te denken!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:50:
[...]

Wat schiet dat dan op? Uiteindelijk moet je met je andere kind (terecht) wachten en aangezien je samen reist is er één door en de ander staat in de rij. Zou het wel behoorlijk aso vinden als je daardoor voor mag, ik zou eerder zeggen ga de rij uit laat het kind plassen en sluit op dezelfde plek weer aan in de rij. Dat is wel zo netjes.

PS zelden zoveel mensen met een "handicapt" of "blessure" gezien. Dat geeft te denken!!!
Ik ben vaker op Eindhoven airport dan Schiphol, en daar zijn ze heel makkelijk: Achteraan aansluiten. Ik heb nooit iemand voor zien gaan, en genoeg gezien die het vroegen (tot aan eentje doe met moeder in een rolstoel, wiens vlucht op het punt stond te vertrekken, en hij schijnbaar ook nog documentatie had dat zijn moeder ziek was, zover als dat niet bleek uit de rolstoel. Antwoord: Achteraan aansluiten).

En tja, natuurlijk is dat vervelend voor die mensen, maar zoals je schrijft, het wordt ook gewoon misbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:22
Van der Berg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:36:
Het heeft mij verbaasd dat hier op de internationale luchthaven van Casablanca zo vlot alles verliep ondanks de drukte. Koffers zonder lange rijen afgeven en ging allemaal vrij vlot.

Wij zijn nu al 6 maanden in de weer met Schiphol Amsterdam. We moeten gewoon personeel inhuren. Als die personeel er niet is desnoods uit het buitenland EU laten komen voor werk. Er zijn oplossingen te vinden voor de chaos van onze lieve Schiphol.

Ik ben benieuwd of wij straks op Schiphol 2 koffer gaan ontvangen met al die chaos.
Allereerst moeten die er wel zijn, zin in hebben etc. Daarnaast, geen idee of het verplicht is maar alle vacatures omtrent beveiliging op Schiphol hebben een harde vereiste dat je de Nederlandse taal goed beheerst. Ik zie ook de vereiste dat je minimaal de afgelopen 8 jaar in NL heb gewoond voorbij trekken. En tot slot is de eis dat je niet verder dan 50 KM bij Schiphol vandaan woont ook niet ongewoon.

Sjah, daar gaat je import-idee (ik neem niet aan dat die eisen voor de lol in de vacatures staan, zeker niet bij zo'n tekort)

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 16-09-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sissors schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:57:
[...]

Ik ben vaker op Eindhoven airport dan Schiphol, en daar zijn ze heel makkelijk: Achteraan aansluiten. Ik heb nooit iemand voor zien gaan, en genoeg gezien die het vroegen (tot aan eentje doe met moeder in een rolstoel, wiens vlucht op het punt stond te vertrekken, en hij schijnbaar ook nog documentatie had dat zijn moeder ziek was, zover als dat niet bleek uit de rolstoel. Antwoord: Achteraan aansluiten).

En tja, natuurlijk is dat vervelend voor die mensen, maar zoals je schrijft, het wordt ook gewoon misbruikt.
Bij Eindhoven lopen ze gewoon mensen uit de rij te plukken en te roepen mensen van welke vluchten de rij mogen inhalen zodra er vluchten bijna gaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van der Berg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:36:

Zo verbazingwekkend is dat niet. Als ze daar een personeelstekort hebben lossen ze dat met wat dwang wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Het afbreukrisico is gigantisch. Je staat vol in de picture.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MikeyMan schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:14:
[...]

Het afbreukrisico is gigantisch. Je staat vol in de picture.
Dat was het. Maar nu imho niet meer. Schiphol zit rockbottom nu. The only way is up ;)

Het personeel was er wel toen de hogere lonen er waren. Je weet wat je te doen staat.

En op langere termijn, de security natuurlijk weer in eigen hand nemen. Het is bespottelijk dat zo'n essentieel deel van het functioneren van een luchthaven uitbesteed is. Het is de kantine niet.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 16-09-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:18:
[...]

Dat was het. Maar nu imho niet meer. Schiphol zit rockbottom nu. The only way is up ;)

Het personeel was er wel toen de hogere lonen er waren. Je weet wat je te doen staat.
Dat is ook het trieste, het is echt niet zo lastig dit op te lossen en des te slechter dat ze het zo ver hebben laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:08:
[...]

Bij Eindhoven lopen ze gewoon mensen uit de rij te plukken en te roepen mensen van welke vluchten de rij mogen inhalen zodra er vluchten bijna gaan.
Ik las dat dat momenteel gebeurd ja. Maar voor deze gekte dus niet. Ook al stond je vlucht op punt te vertrekken, achteraan aansluiten.

Nu laten ze die wel voor met idiote rijen, maar alsnog dus niet omdat je last hebt van je knie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

YangWenli schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:30:
Je lichaam kapot maken (je gaat je AOW niet halen met koffers gooien) voor minimumloon. Dat weinig mensen daar zin in hebben nu er banen genoeg zijn snap ik wel.

Ze waren er 10(!) jaar geleden door de arbeidsinspectie al op gewezen dat er getilt moet worden met ondersteunende apparaten.
Is ondertussen nooit op gecontroleerd natuurlijk. 8)7

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sissors schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:22:
[...]

Ik las dat dat momenteel gebeurd ja. Maar voor deze gekte dus niet. Ook al stond je vlucht op punt te vertrekken, achteraan aansluiten.

Nu laten ze die wel voor met idiote rijen, maar alsnog dus niet omdat je last hebt van je knie ofzo.
'voor deze gekte' gebeurde dat op Schiphol ook niet, behalve voor mensen met rolstoelen, omdat op schiphol de security een trap omhoog is ;)

verder is 'momenteel' wel rekbaar, want dat uit de rij halen gebeurt dus ook al maanden op Eindhoven.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 16-09-2022 12:26 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:50:
[...]

Op de plek waar mijn vrouw de rij uit mocht zijn geen wc’s. Terug gaan was geen optie want daar was onze boarding pas al gecontroleerd enz.

De kortste weg is dus door de security en dan plassen.

Met een kind van 3 die net zindelijk is telt elke seconde dus zeggen “wacht maar gewoon” lost helemaal niets op. Niemand om ons heen vond het overigens vervelend ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 07:20
Net dit artikel op NOS;
Schiphol laat komende weken ruim 9000 reizigers per dag minder vertrekken - https://nos.nl/l/2444811

Ik vind dit soort citaten echt infuriating; 'De luchthaven zegt dat deze maatregel nodig is omdat beveiligingsbedrijven de "aankomende maanden minder beveiligers leveren dan zij eerder aangaven"'.

Is dit nu de diplomatieke reactie om in de carrousel rond te mogen blijven draaien? Alsof we allemaal labiel zijn?

Then again, ik ben niet gemaakt voor corporate bullshit, laat staan de politiek of een hybride vorm als dit. Ik had een meer politiek antwoord verwacht als 'er is helaas minder capaciteit beschikbaar gebleken dan om aan de vraag te voldoen' ofzo, Schiphol is er stellig in om met de vinger naar de beveiligingsbedrijven te blijven wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
morgen vertrek ik vanaf vertrekhal 3 met corendon.
Nu zit ik te kijken bij online inchecken, en zie ik het volgende staan : https://www.corendon.nl/priority-pakket

iemand hier ervaring mee voor 9,95 pp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ga begin oktober met Transavia via Schiphol. Ondanks het op mijn bestemming koud is, heb ik toch besloten om met alleen handbagage te gaan.
Reis- en annuleringsverzekering is geregeld, P3 Long Parking (garage) met mogelijkheid tot annulering is geregeld, ik kom 5 uur van te voren aan (01:30 's nachts), dus dan heb ik een uur speling voor dat parkeergedoe+shuttlebusjes. Vertrekhal van Transavia is 1, maar ik weet effe nog niet hoe het met inchecken gaat, want het gaat om een boeking die door reisleiding is gemaakt.

ANC koptelefoon mee, volle telefoon en dan denk ik wel goed voorbereid te zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Ik denk eerder dat de meeste commerciële bestuurders hun handen niet willen branden aan zoiets. Veel veiliger om een bestuursfunctie in de luwte op te zoeken. Zo zag ik vandeweek pas voor het eerst de CEO van ASML in een documentaire op TV. Het lijkt me dat als je iets kan eerder voor zoiets kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

Aggressor schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:32:
morgen vertrek ik vanaf vertrekhal 3 met corendon.
Nu zit ik te kijken bij online inchecken, en zie ik het volgende staan : https://www.corendon.nl/priority-pakket

iemand hier ervaring mee voor 9,95 pp?
Een aantal keer bij KLM. Als Corendon het vergelijkbaar doet: direct doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Yucon schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:22:
[...]

Een aantal keer bij KLM. Als Corendon het vergelijkbaar doet: direct doen.
Ja ik heb het er maar bijgnomen voor 9.95...
Geen idee hoe het werkt...zie ik morgen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik moet half oktober voor werk naar Boekarest. Ook via Schiphol. Om 09:30...

Dacht dat het tegen die tijd wel te doen zou zijn, maar inmiddels vrees ik met grote vrezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ga het volgende week zien. Ik kom op dinsdagmiddag laat aan op Schiphol (Easyjet), en vertrek op donderdag eind van de middag. Heb Speedy Boarding, dus aparte incheck balie, maar dat zal wel niet veel helpen?

Kan niet zeggen dat ik zin heb in de vluchten...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Vliegen doe je tegenwoordig niet meer voor je lol, voor zover het dat ooit was. Maar misschien is dat ook wel de bedoeling. Maak er gewoon een grote puinhoop van en het gaat vanzelf :+

Gelukkig hoef ik nog maar heel weinig te vliegen en met corona was het uberhaupt al niet meer maar woensdag gaat het dan toch gebeuren.

We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Indoubt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:48:
Vliegen doe je tegenwoordig niet meer voor je lol, voor zover het dat ooit was.
Met milde vliegangst is vliegen nooit voor de lol :p . Het is pas echt te doen sinds ik de noise-cancelling headphones heb (nu de Sony WH-1000xm3), wat een verademing. Maar elke onverwachte beweging van het vliegtuig... (en ja, ik ben de hele wereld overgevlogen, tot aan Nieuw-Zeeland toe).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier geen angst... Heb er gewoon een grondige hekel aan. Kost aan beide kanten van de vlucht enorm veel tijd, en je zit veel te lang niks te doen. Geef mijn portie maar aan fikkie.

Maarja... Als je iets wilt zien zul je soms wel moeten...

Of als de baas vindt dat je ergens moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 23:10

OMD

gambieter schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:51:
[...]

Met milde vliegangst is vliegen nooit voor de lol :p . Het is pas echt te doen sinds ik de noise-cancelling headphones heb (nu de Sony WH-1000xm3), wat een verademing. Maar elke onverwachte beweging van het vliegtuig... (en ja, ik ben de hele wereld overgevlogen, tot aan Nieuw-Zeeland toe).
ik zit nu op Fuertaventura en ik zal je zeggen. Ik heb ook een Sony ANC gekocht vanwege mijn vliegangst, nooit gedacht dat die het grootste deel van de ellende zou wegnemen.

Wij zijn trouwens afgelopen zondag gevlogen. 4,5 uur van tevoren aanwezig geweest. Helaas kapotte bagage band, daardoor vertraging. Security was ongeveer 1,5 uur tot 2 uur. Stonden in ieder geval met z’n allen in de tent. Kwamen bij de gate met 20 minuten speling.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Laatst online: 08-06 20:22
Wij vliegen dus dinsdag naar Amerika. De bagagebalie gaat 4 uur van te voren open, dat zal ook de nodige tijd kosten. Vervolgens de rij voor de security in. Maar als ik nu al op twitter lees dat mensen daar 5-6 uur in de rij staan, dan is het toch onmogelijk dat wij de vlucht halen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

co2301 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:22:
Wij vliegen dus dinsdag naar Amerika. De bagagebalie gaat 4 uur van te voren open, dat zal ook de nodige tijd kosten. Vervolgens de rij voor de security in. Maar als ik nu al op twitter lees dat mensen daar 5-6 uur in de rij staan, dan is het toch onmogelijk dat wij de vlucht halen? :|
Ja dat klopt, maar dan krijg je wel een toegoedbon voor een broodje :+

De volgende stap wordt natuurlijk een priority lane voor overheidsfunctionarissen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:09
Security ging ik door digitale poortjes en wat een rij als je moet wachten voor de douane bij aankomst

Onze 2 koffers waren goed aangekomen en ontvangen

[ Voor 52% gewijzigd door Van der Berg op 16-09-2022 23:15 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Indoubt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:37:
[...]

Ja dat klopt, maar dan krijg je wel een toegoedbon voor een broodje :+
Om vervolgens wederom in een enorme rij te staan om dat broodje te halen.... ;)

Vanavond waren er zeker 11 vertraagde vluchten (het gros naar de UK) en dan strooien de maatschappijen kwistig met vouchers voor een drankje en een hapje om de tijd door te brengen. En na 21.00 is alles dicht, behalve waar ik werk, dus zie je ineens de rij voor een gratis broodje, biertje of koffie langer en langer worden.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

Satom

Verzamel ervaringen

Wellicht niet heel relevant, maar wij hadden afgelopen week een vlucht binnen Europa, om 6:30 ‘s ochtends en mochten vanaf 2:30 de vertrekhal in (daar werden we ook daadwerkelijk gecontroleerd) en zouden de bagage pas om 3:30 kunnen inleveren. Ons voordeel was dat we de bagage zelf konden inleveren, zo’n selfservice (en ook thuis inchecken). Daardoor konden wij onze bagage al eerder inleveren en zaten we voor 3:00 al bij de gate. Lang verhaal kort: het was in de nacht bij ons erg rustig! Hoe dan ook, succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Indoubt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:37:
[...]
De volgende stap wordt natuurlijk een priority lane voor overheidsfunctionarissen. :X
Laten we hopen, dat die dan ook op overheidssnelheid gaat.
spoiler:
Dan missen ze tenminste allemaal het vliegtuig.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Headshot_NL
Vanmorgen erg rustig bij vertrek 3. We waren binnen 10 minuten door de security en 5 minuten later door de paspoort controle.

Vertrek 1 leek al heel druk om 6.00 daarintegen.. nu even rustig de tijd om wat te lezen en een kopje koffie te drinken.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
Headshot_NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:59:
Vanmorgen erg rustig bij vertrek 3. We waren binnen 10 minuten door de security en 5 minuten later door de paspoort controle.

Vertrek 1 leek al heel druk om 6.00 daarintegen.. nu even rustig de tijd om wat te lezen en een kopje koffie te drinken.
Ik had laatst dezelfde ervaring. (Vertrekhal 3, Corendon vlucht). Het lijkt nogal te verschillen per dag maar ook per vertrekhal/maatschappij. Ik ben nog nooit zo snel door de security heen geweest terwijl ze 2 dagen later blijkbaar 3 uur in de rij stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
remmuz schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:15:
[...]

Ik had laatst dezelfde ervaring. (Vertrekhal 3, Corendon vlucht). Het lijkt nogal te verschillen per dag maar ook per vertrekhal/maatschappij. Ik ben nog nooit zo snel door de security heen geweest terwijl ze 2 dagen later blijkbaar 3 uur in de rij stonden.
Precies, vorig jaar en het jaar ervoor duurde het langer.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
-- was al geplaatst

[ Voor 94% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2022 09:29 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
remmuz schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:15:
[...]

Zelfs per dag veel verschil, paar keer gehoord van medewerkers bij de beveiliging dat het echt zomaar qua rij uit de hand kan lopen en een paar uur later weer op lost.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Moet woensdagochtend om 6:50u vliegen met KLM (alleen handbagage) maar met de trein kan ik er 5:50 pas zijn... Misschien toch maar een taxi boeken dan zodat ik er eerder kan zijn :{

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 17-09-2022 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37
Cartman! schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:02:
Moet woensdagochtend om 6:50u vliegen met KLM (alleen handbagage) maar met de trein kan ik er 5:50 pas zijn... Misschien toch maar een taxi boeken dan zodat ik er eerder kan zijn :{
Afhankelijk van de afstand (taxikosten) kan je ook overwegen om in de buurt te overnachten. Als er nog betaalbare hotels zijn... :')

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mawlana schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:05:
[...]

Afhankelijk van de afstand (taxikosten) kan je ook overwegen om in de buurt te overnachten. Als er nog betaalbare hotels zijn... :')
Ik laat m'n werkgever betalen voor de taxi. Ik ben vooral geen fan van vroeg opstaan ;) maar zeker goede tip anders!

Is er ergens te zien welke vluchten er zijn/worden geschrapt?

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 17-09-2022 10:40 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Check je vertrekhal. De lange rijen zijn vooral bij 1 en 3. Wij waren hartje zomer op een dinsdag binnen een half uur door de security van Vertrekhal 2, op reis naar VS. De rij voor de bagage-incheck duurde bijna net zo lang, omdat daar 1 iemand alle paspoorten en tickets controleerde van iedereen die bagage zelf wilde inchecken. Maar bij elkaar duurde dat nog geen uur.

• co2301
  • Laatst online: 08-06 20:22
Toke_gt schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:49:
[...]

Check je vertrekhal. De lange rijen zijn vooral bij 1 en 3. Wij waren hartje zomer op een dinsdag binnen een half uur door de security van Vertrekhal 2, op reis naar VS. De rij voor de bagage-incheck duurde bijna net zo lang, omdat daar 1 iemand alle paspoorten en tickets controleerde van iedereen die bagage zelf wilde inchecken. Maar bij elkaar duurde dat nog geen uur.
Vertrekhal 3 hebben wij :/

Heeft iedere vertrekhal z'n eigen security? Dacht dat er maar 1 centrale plek was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
co2301 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:31:
[...]

Vertrekhal 3 hebben wij :/

Heeft iedere vertrekhal z'n eigen security? Dacht dat er maar 1 centrale plek was.
Nee, er zijn drie verschillende. Heeft te maken met waar je na de security uitkomt (wel/niet Schengen) en met welke maatschappij je vliegt (en dat laatste heeft - dacht ik - met transits te maken).
Zie hier plattegrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nu zijn op Rotterdam ook flinke rijen helaas.. ik vertrek vandaag en de rij staat ook ver buiten. Ze hebben wel luifeltjes neergezet. Het is ook chaos met mensen in hesjes om alles in banen te leiden en ze laten mensen niet zomaar het gebouw binnen.

Denk dat het komt doordat veel mensen hebben omgeboekt vanaf Schiphol. Mijn vlucht was half vol tot deze week maar nu helemaal vol tot de laatste stoel. Op Rotterdam kunnen ze dat duidelijk ook niet aan.

Ik was 2 uur van tevoren aangekomen maar als ik dit had geweten dan was ik wel een uurtje eerder geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 18-09-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

GekkePrutser schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:21:
Nu zijn op Rotterdam ook flinke rijen helaas.. ik vertrek vandaag en de rij staat ook ver buiten. Ze hebben wel luifeltjes neergezet. Het is ook chaos met mensen in hesjes om alles in banen te leiden en ze laten mensen niet zomaar het gebouw binnen.

Denk dat het komt doordat veel mensen hebben omgeboekt vanaf Schiphol. Mijn vlucht was half vol tot deze week maar nu helemaal vol tot de laatste stoel. Op Rotterdam kunnen ze dat duidelijk ook niet aan.

Ik was 2 uur van tevoren aangekomen maar als ik dit had geweten dan was ik wel een uurtje eerder geweest.
Bedankt voor het bericht. Tot nu toe was Rotterdam redelijk buiten schot gebleven qua chaos, daar hadden ze het wat beter voor elkaar.

Hoe laat moet (moest) je vliegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Van mij ook een bijdrage over de wachtrijen: vanochtend om 8:35 aangekomen voor vlucht naar Lima om 12:35.
Ongeveer 25 minuten wachten bij check in (was open 4u van tevoren) en toen na 40 minuten al door security. Daarna nog 15 minuten gewacht bij paspoort controle.
Uiteindelijk waren we om 10:40 in de vertrekhal.

Hopelijk heeft iemand iets aan de info :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:26
Zojuist ook voor een vlucht op schiphol gearriveerd. Richting Delhi, via vertrekhal 2 heeft het in totaal 1,5 uur geduurd met de bagage, security en paspoortcontrole. Het viel heel erg mee, mogelijk dat het bij de andere vertrekhallen een stuk drukker is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier 1.5u wachtrij om door de security te komen. Echt wel ok geregeld, al things considering!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:27
Weer in 15 minuten koffer ingecheckt en door de douane. Op dit tijdstip is er echt geen kip te bekennen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Mijn vlucht komende zondag ook maar omgeboekt van 13u naar 19.30u. Hoorde van meerdere collega’s dat savonds hen beter beviel qua rijen. Helaas was er geen latere vlucht beschikbaar.

Ik had al geen zin om voor t eerst sinds Corona voor werk te vliegen maar met deze ellende al helemaal niet meer.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 23:10

OMD

Schiphol wil in ieder geval niet de salarissen van de beveiligers verhogen. Zo proberen ze de resterende beveiligers te houden… oh nee, wacht.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 09:38
Ik moet a.s. zondag naar New York, maar ik beef met grote beven of dit wel gaat lukken — voor vluchten naar de VS is er ook nog een 2e security boarding pre-check … iemand ervaring met vliegen naar de VS JFK zondag in de ochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Sissors schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:57:
[...]

Tuurlijk mensen die niets mankeren en het misbruiken, prima. Maar als ze ook zo gaan doen al je bijv. hoognodig even naar het toilet moet dan konden ze mij wat en zou ik gewoon in de rij gaan staan zeiken. 8)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Sit nu airside.
T3
Check-in:20 minuten
Security: 5 minuten
Grenscontrole: 30 seconden

Vlieg met EVA business class
Privium kaart.

Security rij was 10-15 minuten zonder privium. Loopt aardig door.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Badtothebone schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:17:
Sit nu airside.
T3
Check-in:20 minuten
Security: 5 minuten
Grenscontrole: 30 seconden

Vlieg met EVA business class
Privium kaart.

Security rij was 10-15 minuten zonder privium. Loopt aardig door.
en hoe (voor zover je dat hebt kunnen zien/inschatten) waren de rijen voor deze vlucht voor Economy en zonder Privium? (checkin m.n.)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste