• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik ben heel erg benieuwd, ik vlieg aanstaande zaterdag via Schiphol naar het thuisland van mijn vrouw Casablanca. Ik verwacht dat het goed gaat net als vorige week. Toen hebben wij 1 uur in de rij gewacht voordat de check-in open ging.

Ik neem mijn oude koffer mee. Mijn nieuwe koffer laat ik thuis. Mocht er iets gebeuren ben ik niet €209,- kwijt. Ik heb in onze koffers A4 met daarop onze adressen en gegevens

[ Voor 29% gewijzigd door Van der Berg op 25-08-2022 01:38 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
ook hier is een app voor tegenwoordig: tracker in je checked luggage!

ok, dan moet je er alsnog zelf achteraan als ze het vernueken, maar grotere kans dat je je luggage terugkrijgt

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Ik ben al online ingecheckt, en kan helaas niet mijn stoel kiezen alles was al bezet. Ik weet wel dat ik morgen tijdens het afgeven van mijn bagage van stoel kan wijzigen. Ik vlieg morgen om 17:45. Mijn ouders brengen mij al om 12:00 naar Schiphol.

Ik vlieg naar het thuisland van mijn vrouw Casablanca International Airport. Ik ben benieuwd of alles goed verloopt. Daar de koffers kan krijgen. Mijn zwager komt mij ophalen en mijn vrouw is er niet bij. Voor mij wordt het lastig, ik spreek hun taal niet geen Frans of Arabisch en mijn vrouw vertaald alles.

Maar goed ik ben benieuwd of er al verbetering inzit op Schiphol en het wordt niet heel druk morgen volgens Schiphol.nl. Ik vertrek vanaf vertrekhal 3.

Ik neem mijn oude koffer mee en niet mijn nieuwe koffer. Mocht hij kwijt zijn is de schade minder.

Ik vlieg met hun nationale maatschappij Air Royal Maroc.

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 26-08-2022 11:07 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:50
Het heeft geen zin om circa 6 uur op voorhand naar Schiphol te gaan. Er staan bij de ingang mensen te controleren op je ticket....4 uur van te voren en je kan dan dus 2 uur wachten op Schiphol Plaza.

Casablanca zal het probleem niet zijn, als je koffer het vliegtuig ingaat dan zal het daar wel op de band liggen. Daar kan je zwager toch niet bij helpen. Los van dat je geen taal hoeft te kennen op een luchthaven zullen ze op de luchthaven wel iets van Engels spreken :)

[ Voor 60% gewijzigd door Zorg op 26-08-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Er was wel veel vraag naar Uber, hierdoor kostte een rit opeens circa €55 ipv €30. Uiteindelijk maar met bus 300 naar Haarlem gegaan. €55 vond ik iets teveel van het goede. :P

Vandaag met Transavia vanaf Kos aangekomen op Schiphol. Er waren veel koffers op de band waardoor er geen nieuwe koffers bij konden komen. Ik ben de koffers maar gaan draaien (staand ipv liggend) om wat ruimte vrij te maken. Gelukkig volgden anderen mijn voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Er waren geen lange wachtrijen op Schiphol vanaf vertrekhal 3 en alles ging heel vlot en zonder stress. Zit inmiddels in het vliegtuig Boeing 737-800 naast het raam. Naast mij stoelen vrij

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 27-08-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van der Berg schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:51:
Er waren geen lange wachtrijen op Schiphol vanaf vertrekhal 3 en alles ging heel vlot en zonder stress. Zit inmiddels in het vliegtuig Boeing 737-800 naast het raam. Naast mij stoelen vrij
De zomervakantie loopt op zijn einde, dus vooral de vertrek kant zal het nu al een stuk rustiger hebben 👍

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25
ronalddus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:13:
Wij vliegen zondag 4 september om 6.20u naar Griekenland met Transavia.

Als ik de website bekijk staat dat het een piekdag wordt.
Mijn gezonde verstand zegt dat het de drukste vakantieperiode voorbij moet zijn en dat het 's nachts/vroeg in de ochtend toch wel moet meevallen...

Is deze informatie iets wat we al serieus moeten nemen, of is dit een paar dagen voor vertrek pas accuraat?

Hebben jullie nog tips/tricks om de struggles op Schiphol zo veel mogelijk voor te zijn/te omzeilen, of is het 'fingers crossed' en gaan hopen op een korte rij? 8)

Dank! :)
Check even https://www.luggo.nl/
Deze club haalt je koffers thuis op en checkt deze in. Hebben wij twee weken terug gedaan voor onze vakantie naar Griekenland met Corendon. Werkte perfect. Volgens mij werkt Luggo met Transavia en Corendon.

Wij vlogen om 05.00 uur ('s nachts dus), tweede vlucht van de dag. Thuis in gecheckt, koffers laten ophalen, vooraf stoelen geboekt vanaf Schiphol. Konden bij security zo doorlopen.

Toen vier uur zitten wachten op de vlucht 8)7 Maar goed, we wilden zo weinig mogelijk risico en dat is gelukt.

Terugvlucht was ook probleemloos.

Ik verwacht eigenlijk dat je weinig problemen zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:57

ronalddus

Buffalo77

Estylicious schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Check even https://www.luggo.nl/
Deze club haalt je koffers thuis op en checkt deze in. Hebben wij twee weken terug gedaan voor onze vakantie naar Griekenland met Corendon. Werkte perfect. Volgens mij werkt Luggo met Transavia en Corendon.

Wij vlogen om 05.00 uur ('s nachts dus), tweede vlucht van de dag. Thuis in gecheckt, koffers laten ophalen, vooraf stoelen geboekt vanaf Schiphol. Konden bij security zo doorlopen.

Toen vier uur zitten wachten op de vlucht 8)7 Maar goed, we wilden zo weinig mogelijk risico en dat is gelukt.

Terugvlucht was ook probleemloos.

Ik verwacht eigenlijk dat je weinig problemen zult hebben.
He, bedankt!
Dat ga ik eens even bekijken :)

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Ik ben benieuwd hoe het er nu voorstaat. Volgende week vrijdag 16 september vlieg ik samen met mijn vrouw terug naar Amsterdam Schiphol. Ik ben benieuwd of wij onze koffers krijgen. Wij hebben ieder 2 koffers. Ik heb voor de zekerheid onze adres in Nederland op een A4 geprint en in de koffer gedaan. Gelukkig gaat het bij mij om een oude koffer. Mijn nieuwe koffer heb ik thuis gelaten.

Wij vliegen terug met Air Royal Maroc vanuit Casablanca. In Juni hadden wij ook geen problemen net onze koffer uit Istanboel met Turkish Airlines.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 07-09-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:44
Wij waren dinsdag 30 augustus zeer vroeg op Schiphol. Rond 02.45 en we vlogen om 06.00. inchecken was niet druk. Mochten de koffers 3 uur van te voren afgeven bij Transavia. Bij onze eerste poging kregen we een foutmelding omdat we 15 minuten te vroeg waren. Grond stewardess was niet zo blij me onze vroege komst. 15 minuten later nog een poging gedaan. Toen wilde het systeem het wel accepteren.

Beveiliging ging zeer soepel. Max 20 minuten. Dus hadden dik 2 uur de tijd om iets te doen, maar praktisch alle winkels waren dicht.

Terug gekomen afgelopen dinsdag. Koffers duurden langer dan normaal. Na een flinke wandeling vanaf de laatste gate D vleugel, kwamen we bij de bagage band. Hier nog 45 minuten gewacht. Kregen wel netjes via de omroep door dat de bagage van onze vlucht langer zou duren met tijds indicatie. Dus opzich netjes. Je wilt natuurlijk graag naar huis, dus lang wachten op je koffer is vervelend. Maar uiteindelijk is me het hele plaatje erg meevallen, zowel heen als terug. Dus ben erg tevreden :)

Binnenkort nog een tripje met alleen handbagage. Wel op een later tijdstip. 10.00 uur. Dat lijkt me een druk moment en als ik met OV ga, ben ik op z'n vroegst om 08.00 op Schiphol. Best een risico, ben er nog niet uit of dat verstandig is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Van der Berg schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:48:
Ik ben benieuwd hoe het er nu voorstaat. Volgende week vrijdag 16 september vlieg ik samen met mijn vrouw terug naar Amsterdam Schiphol. Ik ben benieuwd of wij onze koffers krijgen. Wij hebben ieder 2 koffers. Ik heb voor de zekerheid onze adres in Nederland op een A4 geprint. Gelukkig gaat het bij mij om een oude koffer. Mijn nieuwe koffer heb ik thuis gelaten.

Wij vliegen terug met Air Royal Maroc vanuit Casablanca. In Juni hadden wij ook geen problemen net onze koffer uit Istanboel met Turkish Airlines.
Ik heb vorige week 2 uur op mijn koffer staan wachten vanuit Azië. Op een gegeven moment was de herkomst ook van de monitoren af en wist niemand waar de koffers zich bevonden (niemand had hem nog). Ik stond op het punt om naar de balie van KLM te lopen toen ineens alle koffers op de band kwamen.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 07-09-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Morgen om 12 uur naar Athene, tot aan 2 dagen geleden gaf Schiphol aan dat het een normale dag zou zijn qua drukte, dat is nu veranderd naar druk. We zullen ongeveer 3,5 uur van tevoren aanwezig zijn want we moeten onze bagage sowieso inchecken en de balie gat pas 2,5 uur voor vertrek open. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Even een update over gisteren van onze kant.

Aangezien wij onze koffers bij de check in balie moest afgeven en deze pas 2,5 uur voor vertrek open ging, waren wij iets meer dan 3 uur van tevoren op Schiphol (8:45, vlucht om 12:05).

Helaas was er maar één desk open en ging alles tergend langzaam. Vooral ook omdat sommige mensen nog helemaal niet waren ingecheckt. Ondertussen zagen wij de rij naar security steeds langer worden. Uiteindelijk werd er dan toch een 2e desk geopend. Rond 10:00 hadden we onze koffers afgegeven en konden we aansluiten in de security rij. Deze liep naar een deel van Schiphol waar ik nog nooit geweest was. Gelukkig liep het aardig door maar we hadden wel onze twijfels of we het gingen halen. Boarden zou om 11:30 beginnen en we waren bij de gate om 11:10, dus security duurde al met al iets meer dan een uur.

De gehele situatie op Schiphol is nog steeds een shitshow. Veel chaos, onduidelijkheid, troep, gates die naar pis ruiken, gewoon niet prettig reizen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:15
https://www.telegraaf.nl/...hiphol-lijkt-nieuwe-trend

zo te zien is het weer druk op Schiphol.
Ik vlieg aankomende zaterdag ... ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Voorspelling. Het zal druk zijn. En druk blijven.
Voorspelling voor volgend jaar, druk druk druk.
Tenzij het werk en de beloning interessant gemaakt worden

Niet zo gek, iedereen die er begin dit jaar aan dacht te stoppen heeft dat uitgesteld tot na augustus toen die 5 euro extra per uur wegviel.

[ Voor 26% gewijzigd door jack zomer op 12-09-2022 12:43 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:44
Verschrikkelijk vanmorgen op Schiphol!! Ik ben helemaal klaar met deze problemen. Geen doorkomen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Schiphol heeft luchtvaartmaatschappijen gevraagd om vanmiddag vluchten te schrappen vanwege de drukte op de luchthaven. Dat schrijft Schiphol in een persbericht. Reden voor de drukte is een tekort aan securitypersoneel. Het is niet de eerste keer dit jaar dat Schiphol airlines vraagt om vluchten te schrappen.
En dit tekort zagen ze gisteren niet aankomen? Ik stel voor dat capaciteitsplanners van internetproviders even bijspringen... }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zal dit niet te maken hebben met de bonus die weer verdwenen is sinds september?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Glashelder schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:58:
Zal dit niet te maken hebben met de bonus die weer verdwenen is sinds september?
Zou me niets verbazen. Dan nog vind ik het niet kunnen dat ze wegens personeelstekort de airlines vragen om vandaag nog vluchten te annuleren. Ik geloof niet dat ze pas vanochtend hebben ontdekt dat het aantal medewerkers te hoog is voor het aantal medewerkers... Alhoewel... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
dit heeft met een paar dingen te maken.

1. personeel dat eigenlijk begin dit jaar wou stoppen, maar dit heeft uitgesteld tot na augustus.
2. flex-personeel/afroepers die de afgelopen maanden zoveel mogelijk 12uurige diensten draaide, en nu de extra beloning wegvalt zich daar ff niet geroepen tot voelen.
3. planning schiphol en planning beveiligings bedrijven. Toen ik er nog werkzaam was kreeg je bv de volgende aanvraag van schiphol binnen.

6-7 80man
7-8 80 man
8-9 60man
9-10 50 man
10-11 50 man
12-13 70 man
13-14 80 man

Tussen 6 en 8 is de vraag dus 80 fte. en krijgt het bedrijf 80fte x2 uur uitbetaald.
Tussen 8 en 9 is de vraag 60 fte en dat krijgt het bedrijf ook betaald. etcetc
maar er zit wel al 80 man, dus 20 fte te veel die niet betaald ging worden.

Nu kan je wel dit wel een beetje opvangen met aanvang diensten en 4/6/8 urige contracten. maar het bleef een probleem. Bedrijven proberen dus zo te plannen dat ze exact leveren wat schiphol vraagt, zonder dat ze in de dal momenten 40 man onbetaald (door schiphol) personeel in de lounge hebben zitten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik begrijp dat er een personeelstekort is. Wat ik niet begrijp is dat Schiphol pas vandaag aan de airlines vraagt om vandaag vluchten te annuleren. Of leer ik vandaag iets nieuws? Namelijk dat Schiphol niet eens een dag van tevoren kan inschatten (+/- 2%) hoeveel passagiers ze te verwerken krijgen? Of hoeveel personeel er op de vloer zal zijn (+/- 5% ivm verzuim)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zonder er zelf bij te zijn is het moeilijk volgen hoe de vork in de steel zit. Misschien zijn er wel onderaannemers die een contractuele verplichting hebben tot het leveren van personeel, met een beetje bluf verklaren dat ze kunnen voldoen aan de vraag maar vervolgens allemaal uit hetzelfde potje zzp'ers vissen.

<Volgende week maandag, 80 man, gaat dat lukken?
>Ja hoor, komt voor elkaar! (nee :X )
.....hele week zoeken naar personeel......
< Nog over maandag, kan je er morgen vijf bij regelen? Dus totaal 85?
> Nou, nu we het er toch over hebben. Ik heb er slechts 43. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:12

franssie

Save the albatross

@jadjong lijkt mij heel plausibel. Vaste contracten bieden niet alleen de werknemer zekerheid immers. Opmerkelijk dat het zo lang duurde voordat Schiphol het deksel op de neus kreeg, dat aanbestedings circus is dacht ik al een kleine twintig jaar bezig? Grofweg alle kabinetten Balkenende en Rutte samen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:31

Lordy79

Vastberaden

Collega van mij was 4 uur van te voren op Schiphol maar heeft zijn vlucht niet gehaald.
Ongelooflijk....

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@jadjong @franssie

Voor zover ik weet werken er op de security checks geen zzp-ers
Lijkt ook niet te kunnen, aangezien er dan geen wettelijk erkent bedrijf bedrijf de aanvraag bij de KMar kan doen voor de aivd check.

Op de hogere posities ceo cfo cto kan het voorkomen dat er een ad-intrum zzp persoon zit. Nooit mijn werkomgeving geweest (gelukkig)

Planning.

Je hebt maand week en dag planning.
En daarvoor nog jaar en kwartaal.
Jaar en kwartaal zijn meer de hoe moeten de roosters en globaal uitzien komend jaar. Welke instaptijden gaan we gebruiken, welke dagen zijn dagen waar relatief veel personeel vrij is.

Maand en week planning. Effectief beginnen met mensen op tijden inplannen. Zien waar je tekort gaat komen, en dit doorzetten naar de weekplanning.

Weekplanning, het fijntunen van je bezetting, bv cancellen van trainingen/werkoverleg. Het publiceren van de hoeveelheid mensen die je op dag x extra nodig denkt te hebben. Hierop kunnen bv afroepers en mensen met vvr reageren.

Dag planning. De exacte vraag van Schiphol is bekent. Dus de collegas die een stand-by dienst hadden geef je nu hun tijd. Afroepers geef je nu hun dienst. Bij een tekort afroepers bellen, mensen met vvr bellen en bv 12uurs diensten aanbieden.

Maarja, als je de mensen niet hebt, dan heb je ze niet. Dat hadden ze begin dit jaar al kunnen voorspellen. DAT HADDEN ZE MOETEN VOORSPELLEN. Ik wist het, de (voor mij) ex collega s weten het. Iedereen in het hoger management had het kunnen weten. had het MOETEN weten.

Maar ja, management beveiligings bedrijven en Schiphol zijn onbegrijpelijk...

Ps vvr vrij volgens rooster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
jack zomer schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:33:
@jadjong @franssie

Voor zover ik weet werken er op de security checks geen zzp-ers
Lijkt ook niet te kunnen, aangezien er dan geen wettelijk erkent bedrijf bedrijf de aanvraag bij de KMar kan doen voor de aivd check.
https://nl.indeed.com/Zzp...d89&advn=9312445729563858

Drie dagen oud, waarschijnlijk zagen ze vrijdag de problemen aan komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ben nu dubbel zo blij met mijn Gold status. Afgelopen tijd weinig problemen gehad. Oktober weer naar Azië, kijken hoe het gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:39:
[...]

https://nl.indeed.com/Zzp...d89&advn=9312445729563858

Drie dagen oud, waarschijnlijk zagen ze vrijdag de problemen aan komen. :D
wouw. goed gevonden.

ik vermoed dat ze daar geen tot heel weinig mensen voor gaan vinden.
of je bent luchthavenbeveiliger met (bast) of je was het. wanneer je het was doe je vermoedelijk nu wat anders. Het is niet zo dat je met een algemene beveiligingsopleiding op de luchthaven kan en mag werken

en dit hadden ze niet afgelopen vrijdag moeten zien aankomen, maar de vrijdag nadat die 5 euro extra per uur tot september afgesproken werd.

stel dat ze 10 man vinden, dan vermoed ik dat de aansturing vanuit schiphol zelf zal zijn.
En dat je 2x5 man ''flexteam'' extra krijgt die van hot naar her kan gaan als er een extra lane nodig is.

hoe dan ook, te laat. te weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

FreakNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:45:
Ben nu dubbel zo blij met mijn Gold status. Afgelopen tijd weinig problemen gehad. Oktober weer naar Azië, kijken hoe het gaat…
Idem hier... En het loont extra om business te vliegen maar zelfs dan moet je ruim op tijd zijn. Ruimer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Als iemand nog ervaringen heeft van vandaag of aankomende week....(en dan bedoel ik natuurlijk nadat de dag voorbij is....)

Ik ben heel erg benieuwd.

[ Voor 23% gewijzigd door Aggressor op 13-09-2022 05:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Lordy79 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:26:
[...]

Idem hier... En het loont extra om business te vliegen maar zelfs dan moet je ruim op tijd zijn. Ruimer dan normaal.
Ben begin augustus naar Azië gevlogen met KLM ;

Koffer afgifte 2 minuten
Terug naar buiten om te roken 5 minuten :+
Security 5 minuten
Marechaussee 2 minuten

Stelde echt niks voor.

Ik was er 3 uur vantevoren dus dat was veel netto lounge tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:38:
Als iemand nog ervaringen heeft van vandaag of aankomende week....

Ik ben heel erg benieuwd.
Ervaringen van aankomende week... Ik vlieg volgende week vrijdag maar zou ideaal zijn als ik nu al weet hoe dat precies gaat verlopen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag toch wel 30 minuten over gedaan. De vertraging zat voornamelijk weer in de scanner. Het duurde meer dan 15 minuten voordat ik mijn koffertje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
PWM schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:29:
Vandaag toch wel 30 minuten over gedaan. De vertraging zat voornamelijk weer in de scanner. Het duurde meer dan 15 minuten voordat ik mijn koffertje had.
De tweede band bedoel je? Waar iedereens bagage op komt die handmatig nagekeken moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

jack zomer schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 00:12:
[...]

De tweede band bedoel je? Waar iedereens bagage op komt die handmatig nagekeken moet worden
Nee, hij ging niet eens naar secondary. Gewoon, voordat de koffer er doorheen was. Er waren blijkbaar erg weinig mensen achter de schermen om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
FreakNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:45:
Ik was een dag voor de ledenstop aan de beurt bij Privium. Ja, het is in normale situaties best een scam, maar zonder is ook mijn werk simpelweg niet mogelijk.

Het nadeel is dat mijn vrouw Amerikaanse is, dus geen partner privium kan krijgen (enkel Shengen nu) dus op onze gezamelijke vakantie "gezellig" in de rij. Waanzin.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 16:04
jack zomer schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:49:
[...]

wouw. goed gevonden.

ik vermoed dat ze daar geen tot heel weinig mensen voor gaan vinden.
of je bent luchthavenbeveiliger met (bast) of je was het. wanneer je het was doe je vermoedelijk nu wat anders. Het is niet zo dat je met een algemene beveiligingsopleiding op de luchthaven kan en mag werken

en dit hadden ze niet afgelopen vrijdag moeten zien aankomen, maar de vrijdag nadat die 5 euro extra per uur tot september afgesproken werd.

stel dat ze 10 man vinden, dan vermoed ik dat de aansturing vanuit schiphol zelf zal zijn.
En dat je 2x5 man ''flexteam'' extra krijgt die van hot naar her kan gaan als er een extra lane nodig is.

hoe dan ook, te laat. te weinig..
als je in de vacature kijkt:
code:
1
2
3
4
Vacatureactiviteit
Werkgever heeft deze vacature 3 dagen geleden gecontroleerd

30+ dagen geleden geplaatst

dan zie je dat die toch echt al veel langer uitstaat.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hemingr schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:10:
[...]
Het nadeel is dat mijn vrouw Amerikaanse is, dus geen partner privium kan krijgen (enkel Shengen nu) dus op onze gezamelijke vakantie "gezellig" in de rij. Waanzin.
Waarom ga je in de rij staan dan :p Je mag je vrouw gewoon meenemen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Zover keek ik niet.

Je krijgt mij geen stok terug op Schiphol in de beveiliging zolang een particulier bedrijf het voor het zeggen heeft over andere particuliere bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid.

Stel de beveiliging komt terug onder bv KMar dan is het iets waar ik best over wil denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
PWM schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:10:
[...]

Waarom ga je in de rij staan dan :p Je mag je vrouw gewoon meenemen ;)
Volgens mij niet? Poortje gaat maar voor 1 persoon open toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hemingr schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:19:
[...]

Volgens mij niet? Poortje gaat maar voor 1 persoon open toch?
Poortje gaat inderdaad voor 1 iemand open, maar als je aangeeft je vrouw of kind mee te willen nemen mag dat. Dat doet iemand even het lint aan de kant. Bij paspoort controle kan ze meelopen en net voor het oogscan poortje zit een kleine aparte rij waar bijvoorbeeld ook crew langs loopt.

Heb het echt 30x gedaan zonder problemen. Mijn vrouw heeft sinds een paar maanden zelf Privium en op vragen hierover werd ook bevestigend beantwoord dat dat de regels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
PWM schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:23:
[...]

Poortje gaat inderdaad voor 1 iemand open, maar als je aangeeft je vrouw of kind mee te willen nemen mag dat. Dat doet iemand even het lint aan de kant. Bij paspoort controle kan ze meelopen en net voor het oogscan poortje zit een kleine aparte rij waar bijvoorbeeld ook crew langs loopt.

Heb het echt 30x gedaan zonder problemen. Mijn vrouw heeft sinds een paar maanden zelf Privium en op vragen hierover werd ook bevestigend beantwoord dat dat de regels zijn.
Dan is de sneaky vraag, als zij alleen vliegt kan ik haar dan door de security leiden met mijn privium, haar een kus bij de gate geven en dan weer naar huis? Of zit er een check in het systeem die kijkt of ik ook vlieg die dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
PWM schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:23:
[...]

Dit geldt vast niet voor wanneer ik samen met mijn vrouw (met Privium Partner) en een gast (bijv. schoonmoeder) reis, of wel? En anders zorg ik ervoor dat ik een dag later vlieg, mogen ze samen in de rij staan. :+
Hemingr schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:33:
[...]

Dan is de sneaky vraag, als zij alleen vliegt kan ik haar dan door de security leiden met mijn privium, haar een kus bij de gate geven en dan weer naar huis? Of zit er een check in het systeem die kijkt of ik ook vlieg die dag?
Wordt er gecontroleerd of ik een ticket of boarding pass heb?
De Koninklijke Marechaussee en het Security Personeel controleren steekproefsgewijs. Om de grens te passeren via de irisscan moet u een geldige boarding pass bij zich hebben. Dit is vastgelegd in de Algemene Voorwaarden.
Als je kan teruglopen zonder de grens te passeren, dan mag het volgens mij wel. Zal vast niet de bedoeling zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:47
Komende zaterdag halverwege de ochtend vliegen wij. Op de site en app staat dat het een rustige/normale dag is (website en app komen niet overeen). Is de zaterdag vaak een rustige dag? Want alle dagen er omheen zijn worden wel als druk of piekmoment gemarkeerd.

Met andere woorden, is 4 uur vooraf genoeg? Ik sta liever 6 uur en dat we onze vlucht halen dan 4 uur om hem te missen..

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Momenteel lijkt die data onbetrouwbaar te zijn, dus ik zou maar gewoon vroeg komen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nu de “Dick bonus” is afgelopen, verwacht ik een nog grotere uitloop van Security personeel dat al eigenlijk al in april/mei weg wilde gaan maar nog even bleven vanwege die tijdelijke bonus.

[ Voor 63% gewijzigd door _Bailey_ op 28-04-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Glashelder schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:28:
Momenteel lijkt die data onbetrouwbaar te zijn, dus ik zou maar gewoon vroeg komen..
Dan gaan we gewoon lekker op tijd zijn.
Is het nou ook zo druk om schiphol in te komen voor je check-in en bagage drop off? Of is dat eigenlijk alleen voor de rij voor de security. Dat is me niet helemaal duidelijk.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Headshot_NL schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:25:
[...]

Dan gaan we gewoon lekker op tijd zijn.
Is het nou ook zo druk om schiphol in te komen voor je check-in en bagage drop off? Of is dat eigenlijk alleen voor de rij voor de security. Dat is me niet helemaal duidelijk.
Inderdaad, of kan je 'langs' die hele lange rij buiten en dan eerst je koffer afgeven binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Precies. De check-in en bagage balie gaat voor ons open om 7 uur. Beetje zonde als ik om 5 uur daar voor de lege balies sta te wachten..

Dus inderdaad, is het de rij voor de check-in of alleen voor de security..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De grote rij die je altijd in het nieuws ziet is voor de security.

De rijen bij de bagage drop of zijn niet veel langer dan voorheen volgens mij, al zeiden KLM medewerkers tegen mij dat ze daar ook een tekort aan personeel hebben.

Probleem blijft dat je eerst je bagage moet droppen en pas daarna door de security kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Duidelijk. Eerder zijn dan de tijd wanneer de check-in open gaat heeft dus geen zin. in ons geval gaat die open om 7 uur en we vliegen om 10. Krapjes als ik het zo zie/lees/hoor. Misschien gaat de balie wel eerder open dan de schiphol app aangeeft?

Inchecken al gedaan maar we zitten nog met de ruimbagage die we moeten droppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Headshot_NL schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:06:
Duidelijk. Eerder zijn dan de tijd wanneer de check-in open gaat heeft dus geen zin. in ons geval gaat die open om 7 uur en we vliegen om 10.
Niet helemaal. Als je pas om 7u komt aankakken, dan bestaat er een kans dat er al een rij van hier tot Tokyo staat om je bagage te kunnen droppen. Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij uiteraard.

Afgelopen maanden heb ik met Corendon, Turkish Airlines en Pegasus gevlogen. Die drie airlines kennen geen baggage drop-off, dus je staat in dezelfde rij (vaak met 2 of 3 counters) als mensen die nog moeten inchecken. Een paar weken geleden moest ik een uur wachten op 1 koffer af te geven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Mawlana schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:41:
[...]

Niet helemaal. Als je pas om 7u komt aankakken, dan bestaat er een kans dat er al een rij van hier tot Tokyo staat om je bagage te kunnen droppen. Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij uiteraard.

Afgelopen maanden heb ik met Corendon, Turkish Airlines en Pegasus gevlogen. Die drie airlines kennen geen baggage drop-off, dus je staat in dezelfde rij (vaak met 2 of 3 counters) als mensen die nog moeten inchecken. Een paar weken geleden moest ik een uur wachten op 1 koffer af te geven. 8)7
Ah dan gaan we alsnog gewoon op tijd. Liever vooraan in die rij dan daar een uur moeten wachten en daardoor te laat bij de security rij aansluiten.

Voor ons ook Pegasus, die heeft helaas geen bagage drop-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Headshot_NL schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:52:
[...]

Ah dan gaan we alsnog gewoon op tijd. Liever vooraan in die rij dan daar een uur moeten wachten en daardoor te laat bij de security rij aansluiten.

Voor ons ook Pegasus, die heeft helaas geen bagage drop-off.
Vertrekhal 3 dus. Ik kan het mis hebben, maar de topdrukte (de rijen buiten) is volgens mij vooral bij 1 & 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:45:
[...]

Vertrekhal 3 dus. Ik kan het mis hebben, maar de topdrukte (de rijen buiten) is volgens mij vooral bij 1 & 2.
Gisteren waren de problemen bij vertrekhal 3.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Moet die Dick Benschop niet eens een keer ontslagen worden voor die wantoestanden van de afgelopen maanden op Schiphol ?

Er mag ook wel wat harder worden opgetreden door de aandeelhouders ..

Groot gelijk hebben al die beveiligers weggaan bij Schiphol. Ik zou zeggen dat iedereen op Schiphol van de beveiliging het werk neerlegt voor 24 uur en dat er niemand werkt zoals bij de NS is gebeurd.

Dus letterlijk Schiphol voor 24 uur plat.

Sorry voor de reizigers maar die worden wel gecompenseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Rockvee2 op 13-09-2022 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Rockvee2 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:46:
Moet die Dick Benschop niet eens een keer ontslagen worden voor die wantoestanden van de afgelopen maanden op Schiphol ?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 16:04

Groot gelijk hebben al die beveiligers weggaan bij Schiphol. Ik zou zeggen dat iedereen op Schiphol van de beveiliging het werk neerlegt voor 24 uur en dat er niemand werkt zoals bij de NS is gebeurd.

de Staat is de grote aandeelhouder dus is het een baantje in de pluche carrousel.

Snap je ook dat die reiziger die eindelijk op vakantie kan dat net effe anders ervaart dan de forens van Utrecht naar Den Haag die dan maar een dagje thuiswerkt?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:13

Hoe zie je die compensatie voor je? Ik heb mijn volledige reis al zelf gepland en geboekt, elke overnachting, transfer (binnenlandse vluchten) en activiteiten voor een veelvoud van de prijs van de vlucht. Wat voor compensatie krijg ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:46:
[...]

Hoe zie je die compensatie voor je? Ik heb mijn volledige reis al zelf gepland en geboekt, elke overnachting, transfer (binnenlandse vluchten) en activiteiten voor een veelvoud van de prijs van de vlucht. Wat voor compensatie krijg ik?
Niet, overmacht zal het toverwoord bij een staking zijn.
Ik hoop dat deze teringsooi genoeg rede is om er eens wat aan te doen
Maar anders zie ik het wel gebeuren, misschien niet dit jaar. Maar zeker volgend jaar wanneer de bedrijven en Schiphol dom blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:08:
En ik geef dat personeel groot gelijk om te vertrekken.
Hoe bedrijven als Securitas en G4S met hun personeel omgaan is zwaar ondermaats (en dat is nog een zware understatement).
Dat is toch altijd met outsourcing. Je wordt zoveel mogelijk uitgezogen door een bedrijf dat je puur als produkt ziet. Heb het zelf ook gehad maar dan in de IT bij Getronics, en ik wil nooit meer outsourcing/consultancy doen.

Beveiliging is een belangrijke taak van een luchthaven en dat moet gewoon in eigen beheer gebeuren vind ik. Dan ben je ook gelijk een heel stuk kosten kwijt (namelijk de overhead die die outsourcer erbij op doet!).

Het zou gewoon een waardige baan moeten zijn voor de verantwoordelijkheid die het betreft.

PS: Ik vind het ook van de gekken dat die Benschop er nog zit. Wordt echt tijd voor iemand met een echte visie en aandacht voor het personeel.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 13-09-2022 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:13
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:48:
[...]

Dat is toch altijd met outsourcing. Je wordt zoveel mogelijk uitgezogen door een bedrijf dat je puur als produkt ziet. Heb het zelf ook gehad maar dan in de IT bij Getronics, en ik wil nooit meer outsourcing/consultancy doen.

Beveiliging is een belangrijke taak van een luchthaven en dat moet gewoon in eigen beheer gebeuren vind ik. Dan ben je ook gelijk een heel stuk kosten kwijt (namelijk de overhead die die outsourcer erbij op doet!).

Het zou gewoon een waardige baan moeten zijn voor de verantwoordelijkheid die het betreft.
Ik vind er op zich niks mee dat security personeel extern ingehuurd wordt. Ik bedoel Schiphol blijft toch seizoenseffecten hebben dus je hebt gewoon een flexibele schil nodig.

Ze moeten gewoon een eerlijk bedrag blijven betalen. Arbeidsmarkt is ook gewoon vraag en aanbod. Nu de aanbodkant een keertje niet meewerkt moeten ze gewoon niet zeuren maar gewoon net zoveel betalen tot dat vraag en aanbod weer in evenwicht is. Je kan niet alles aan de vrije markt overlaten en dan als diezelfde vrije markt je niet aanstaat de handdoek gooien😅😔

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:52:
[...]
Ik vind er op zich niks mee dat security personeel extern ingehuurd wordt. Ik bedoel Schiphol blijft toch seizoenseffecten hebben dus je hebt gewoon een flexibele schil nodig.
Maar bekijk het eens van de andere kant. Luchthaven security is flink verschillend van andere omgevingen. Ga je je daar speciaal op richten en certificaten halen als je maar 6 maanden van het jaar werk hebt? Dat is juist wat de aanloop minder maakt. Slecht salaris, uitgemolken worden door outsourcers, hoge werkdruk en geen baanzekerheid. Als ik in die sector zat zou ik er ook niet over denken.

Zorg dat die mensen elders hun skills kwijt kunnen in de rustigere perioden en een hoop meer mensen gaan er serieus over denken. En so what, dan heb je een maandje of twee achter elkaar wat personeel te veel. Dan hebben die het ook eens een keer wat rustiger.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 13-09-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:13
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:55:
[...]

Maar bekijk het eens van de andere kant. Luchthaven security is flink verschillend van andere omgevingen. Ga je je daar speciaal op richten en certificaten halen als je maar 6 maanden van het jaar werk hebt? Dat is juist wat de aanloop minder maakt. Slecht salaris, uitgemolken worden door outsourcers, hoge werkdruk en geen baanzekerheid. Als ik in die sector zat zou ik er ook niet over denken.

Zorg dat die mensen elders hun skills kwijt kunnen in de rustigere perioden en een hoop meer mensen gaan er serieus over denken. En so what, dan heb je een maandje of twee achter elkaar wat personeel te veel. Dan hebben die het ook eens een keer wat rustiger.
Is dat echt zo? Ik zie tegenwoordig ook scanners en poortjes bij grote musea, pretparken etc. Daar heb je min of meer toch dezelfde skillset voor nodig.

Ik zie het eerder als een specialisatie, die dus beter beloond mag worden dan een normale MBO-2 beveiliger. En dat gebeurd dus nu niet. Maar denk dat je op langere termijn toch goedkoper uit bent met beveiliging inhuren voor zeg 30 euro per uur dan alles in eigen beheer nemen.

Die honderden mensen vast in dienst nemen, HR en managers aannemen etc. Dat kost qua werkgeverslasten ook enorm veel. Zeker als je dat personeel over een heel jaar gezien maar 75-80 procent kan inzetten.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand hoe het met de KLM Bagage dropoff en de tijden zit, is dat ook strikt die 4 uur, of kan je daar eerder dumpen als je online ingecheckt bent?

Edit: Wij vliegen komende donderdag en door een verplichting op de bestemming kunnen we onze vlucht echt niet missen, we dachten eerst nog "ah is na de vakantie dus dat komt wel goed" alleen door het nieuws van gisteren hebben we weer stress 8)7

Als we ergens voor kunnen betalen ook prima overigens, mocht er nog een “achterdeurtje” zijn ofz

[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 13-09-2022 23:02 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:38
Zojuist aangekomen op Schiphol voor een vlucht rond 06:00 met Transavia. 02:15 aangekomen, binnen 30 min klaar met selfservice bagage check in en door de security. Nu 3 uur wachten bij de gate 😅

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Shadeblast schreef op woensdag 14 september 2022 @ 03:05:
Zojuist aangekomen op Schiphol voor een vlucht rond 06:00 met Transavia. 02:15 aangekomen, binnen 30 min klaar met selfservice bagage check in en door de security. Nu 3 uur wachten bij de gate 😅
Herkenbaar! Vlucht om 09:50 en was ruim binnen 30 minuten door security en paspoort controle. Nu maar wat rondhangen in de lounge…
Disclaimer: ik reis met SkyPriority.

What's a cube to you?

• Headshot_NL
Als ik dat zo hoor valt het rond die tijd allemaal nog wel mee. Ik denk dat wij er gewoon om 6 uur zijn, 7 uur bagage droppen en dan direct naar de security. Om die tijd zal het nog niet heel gek zijn toch?

@Shadeblast welke gate ga je mee? @Rizzi ook vandaag? en welke gate?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Shadeblast schreef op woensdag 14 september 2022 @ 03:05:
Liever 3 uur een beetje bij de gate hangen dan in langzaam in een rij moeten sjokken/staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:38
@Headshot_NL ik ging met C14, lig inmiddels al aan het zwembad

@Homeland zeker! Niks te klagen dan ook verder

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
jack zomer schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:53:
[...]

Niet, overmacht zal het toverwoord bij een staking zijn.
Ik hoop dat deze teringsooi genoeg rede is om er eens wat aan te doen
Maar anders zie ik het wel gebeuren, misschien niet dit jaar. Maar zeker volgend jaar wanneer de bedrijven en Schiphol dom blijven doen.
De airline zal het gooien op overmacht.
Maar iedereen die eerder dit jaar zijn vlucht heeft gemist door lange rijen krijgt compensatie van schiphol (na druk van consumentenbond en omroep max).

TheS4ndm4n#1919

• jack zomer
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:42:
[...]

Maar iedereen die eerder dit jaar zijn vlucht heeft gemist door lange rijen krijgt compensatie van schiphol (na druk van consumentenbond en omroep max).
Correct

Maar die vlieger gaat niet op wanneer de beveiligers eindelijk eens besluiten de bende opslot te gooien

• RocketKoen
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:31:
Weet iemand hoe het met de KLM Bagage dropoff en de tijden zit, is dat ook strikt die 4 uur, of kan je daar eerder dumpen als je online ingecheckt bent?

Edit: Wij vliegen komende donderdag en door een verplichting op de bestemming kunnen we onze vlucht echt niet missen, we dachten eerst nog "ah is na de vakantie dus dat komt wel goed" alleen door het nieuws van gisteren hebben we weer stress 8)7

Als we ergens voor kunnen betalen ook prima overigens, mocht er nog een “achterdeurtje” zijn ofz
Je mag de vertrekhal niet in tot 4 uur voor je vlucht.
Bagage drop-off is in de vertrekhal.

De controle is alleen "hoe laat vertrekt uw vlucht" zonder dat ze je ticket controleren ofzo. Maar mensen die veel te vroeg komen maken de drukte alleen maar erger.

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
jack zomer schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:44:
[...]

Correct

Maar die vlieger gaat niet op wanneer de beveiligers eindelijk eens besluiten de bende opslot te gooien
Dat is maar afwachten.
Schiphol kan geen overmacht claimen. Die compensatieregeling van eerder dit jaar is omdat ze weten dat ze waarschijnlijk verliezen als het voor de rechter komt.

TheS4ndm4n#1919

• alexbl69
  • Nu online
Vind overigens wel dat je - na alle ervaringen van de afgelopen paar maanden - als reiziger wat meer verantwoordelijkheid kunt nemen.

Als je bijvoorbeeld een (vakantie-) reis wilt gaan maken waar je jaren voor gespaard en/of naar uitgekeken hebt is het mijns inziens niet verstandig om deze nu vanaf Schiphol te plannen.

Voor korte tripjes zoek ik tegenwoordig m'n bestemmingen uit aan de hand van de luchthavens waar je vanaf kunt vertrekken. Woon vlak aan de grens, en voor mij komen enkel de kleinere Duitse luchthavens (Münster, Dortmund, Weeze) nog in aanmerking. Düsseldorf is zeker 's-ochtends al net zo'n drama als Schiphol.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
alexbl69 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:57:
Vind overigens wel dat je - na alle ervaringen van de afgelopen paar maanden - als reiziger wat meer verantwoordelijkheid kunt nemen.

Als je bijvoorbeeld een (vakantie-) reis wilt gaan maken waar je jaren voor gespaard en/of naar uitgekeken hebt is het mijns inziens niet verstandig om deze nu vanaf Schiphol te plannen.

Voor korte tripjes zoek ik tegenwoordig m'n bestemmingen uit aan de hand van de luchthavens waar je vanaf kunt vertrekken. Woon vlak aan de grens, en voor mij komen enkel de kleinere Duitse luchthavens (Münster, Dortmund, Weeze) nog in aanmerking. Düsseldorf is zeker 's-ochtends al net zo'n drama als Schiphol.
Lastig... als je een paar maanden geleden geboekt hebt, mocht je er toch wel van uitgaan dat deze problemen opgelost zouden worden. Niet dat ze weer erger zouden worden doordat het management in een luchtkasteel leeft.

Voor boekingen de komende maanden zou ik Schiphol idd lekker proberen te mijden.

• Headshot_NL

Wij hebben al ruim voor alle ellende geboekt. Ook in de zomer met alle ellende maakten we ons helemaal geen zorgen... "de drukte zal half september wel weer over zijn" maar helaas.

Als we weer moeten boeken kijken we wel even wat de alternatieven zijn..

[ Voor 4% gewijzigd door Headshot_NL op 14-09-2022 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:45:
[...]

Je mag de vertrekhal niet in tot 4 uur voor je vlucht.
Bagage drop-off is in de vertrekhal.

De controle is alleen "hoe laat vertrekt uw vlucht" zonder dat ze je ticket controleren ofzo. Maar mensen die veel te vroeg komen maken de drukte alleen maar erger.
Aah oké, dan gebruiken we de boarding tijd. Dat geeft weer een half uurtje speling.

Verder wel eens dat te vroeg komende mensen (zoals ik dus) het probleem verergeren alleen zolang er geen garantie ligt dat iedereen die 4uur van te voren komt het ook echt haalt krijg je dat helaas wel.

• Donstil
  • Niet online
Headshot_NL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:37:
[...]

Wij hebben al ruim voor alle ellende geboekt. Ook in de zomer met alle ellende maakten we ons helemaal geen zorgen... "de drukte zal half september wel weer over zijn" maar helaas.

Als we weer moeten boeken kijken we wel even wat de alternatieven zijn..
Ja dat hadden wij ook, onze eerste vlucht had ook vanaf Rotterdam gekund alleen die tijd was ongunstig en toen we boekte waren er geen problemen op Schiphol.

Maanden spijt van gehad maar wel met “is na de zomervakantie. Dus komt wel goed” in het achterhoofd, iets wat nu dus nog maar moet blijken.

• Donstil
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:42:
[...]

Daar is 12 september aan toegevoegd zag ik.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Zouden ze tijdens deze chaos nog controleren of je als niet-Nederland/niet-EUer gevaccineerd bent?

• Van der Berg
  • Nu online
alienfruit schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:04:
Zouden ze tijdens deze chaos nog controleren of je als niet-Nederland/niet-EUer gevaccineerd bent?
Jazeker, bij de incheckbalie van Schiphol vertrekhal 3 werd naast mijn Nederlandse paspoort ook om vaccinatiebewijs of gele vacinatieboekje gevraagd en die gaf ik aan haar. En ze keek echt na.

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 14-09-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Van der Berg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:21:
[...]

Jazeker, bij de incheckbalie van Schiphol vertrekhal 3 werd naast mijn Nederlandse paspoort ook om vaccinatiebewijs of gele vacinatieboekje gevraagd en die gaf ik aan haar. En ze keek echt na.
Dat zal voornamelijk afhangen van je bestemming. Dat land bepaald welke controle de maatschappijen moeten doen voor de pax die ze binnenbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah lekker, morgen (als wij zouden moeten vliegen) is van druk naar piek gegaan zojuist 8)7

• Van der Berg
  • Nu online
P.K. schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:32:
[...]

Dat zal voornamelijk afhangen van je bestemming. Dat land bepaald welke controle de maatschappijen moeten doen voor de pax die ze binnenbrengen.
Dat is waar of een PCR test ook voldoende.

Ik ben benieuwd wij vliegen over 2 dagen terug. Vanaf Casablanca Internationale luchthaven er niet veel aan de hand. Ik ben benieuwd als wij eenmaal terug op Schiphol zijn alles goed verloopt en onze koffers krijgen. Wij hebben ieder 1 koffer. Alleen ik gebruik mijn oude koffer niet de nieuwe koffer dat ik 1 maand geleden kocht

[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 14-09-2022 17:45 ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:43
Wij vliegen ook morgen. Eerste keer vliegen voor onze zoon van 2,5. Wordt je met een kleintje nog uit de rij gehaald of wordt het gewoon drama?

• Homeland
  • Niet online
Rctworld schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:25:
Wij vliegen ook morgen. Eerste keer vliegen voor onze zoon van 2,5. Wordt je met een kleintje nog uit de rij gehaald of wordt het gewoon drama?
Volgens mij is het gewoon achteraan aansluiten en zijn er geen uitzonderingen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Wij gaan in februari naar curacao vliegen. Dat gaat niet vanaf rotterdam (ofja, je rijdt een uur extra om terug te vliegen naar amsterdam).

Hopelijk is het dan wel echt opgelost. Ook losse vlucht en accomodatie geboekt, de hotels zijn na corona peperduur geworden, gewoon duizenden euro's meer voor dezelfde reis (ging niet door ivm een coronabesmetting in de familie). Da's een reis die sinds sept 21 al gepland stond. Beter hoeven we niet 3 maal scheepsrecht af te wachten.

Weet iemand of je vlucht missen na vandaag door drukte ook wordt vergoed?

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 14-09-2022 19:31 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Dat kan alleen als je bij de grens woont. Als je in Zuid-Holland woont ben je wel 2 en half uur bezig om op Dusseldorf te komen.

Schiphol moet gewoon zijn problemen oplossen..maar met de regering van nu gaat dat niet gebeuren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:37:
Aah lekker, morgen (als wij zouden moeten vliegen) is van druk naar piek gegaan zojuist 8)7
Wij zaterdag. Was ook een "normale" drukte volgens de app. Inmiddels een piekdag...

• Donstil
  • Niet online
Ik zal naar je zwaaien.

Wij reizen met onze kleine van 3 en ze is net een paar weekjes zindelijk, dus hoop dat ze het volhoud in de rij 8)7

• Donstil
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:29:
Weet iemand of je vlucht missen na vandaag door drukte ook wordt vergoed?
Alleen op een selectie aan dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

"Wellicht kom je dan in aanmerking voor de tijdelijke compensatieregeling die wij, luchthaven Schiphol, in het leven hebben geroepen. "

Man wat moet dat kut zijn zeg. Voor bijna 9k aan tickets geboekt, mis je je vlucht, kom je voor de vraag te staan: Wilt u voor 18k nieuwe tickets? Die je wellicht vergoed krijgt. Ik zie zo 1-2-3 niet de voorwaarden voor vergoeding. Als je zeker weet dat je ze terugkrijgt kan je die tickets kopen, maar als je ze niet terug krijgt ben je mooi in de aap gelogeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 14-09-2022 21:20 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Rockvee2 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:33:
[...]
Dat kan alleen als je bij de grens woont. Als je in Zuid-Holland woont ben je wel 2 en half uur bezig om op Dusseldorf te komen.
Zaventem is dichterbij.
Schiphol moet gewoon zijn problemen oplossen..maar met de regering van nu gaat dat niet gebeuren. :+
AMEN!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Aggressor
Welke vertrekhal?
Kan je morgen laten weten hoe het ging?

• Donstil
  • Niet online
Aggressor schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:24:
[...]

Welke vertrekhal?
Kan je morgen laten weten hoe het ging?
Je vroeg het niet aan mij maar geef toch ook even antwoord.

Wij vliegen vanaf Vertrekhal 1 (KLM).
Online ingecheckt.

Ben voor nu vooral benieuwd wanneer de KLM Bagage drop-off machine koffers accepteert voor onze vlucht, kan mij eigenlijk niet herinneren dat dit 3 uur van te voren is zoals de Schiphol app nu beweert want heb dat vroeger veel eerder gedaan dacht ik.

Ik zal mijn bevindingen posten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rockvee2 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:33:
Waarom moet de overheid hier schuld hebben? Dit is puur commercieel. Vervijfvoudig alle kosten en het past.

(Als je graag wil dat de overheid en niet de bedrijven het oplossen: verdubbel minimumloon - en een minuut later verdubbel veel andere kosten / inflatie. Heeft overigens zo z'n voordelen maar verwacht dat bijv. vlees onbetaalbaar wordt - en weer voordelen, voor milieu...)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GekkePrutser
  • Niet online
En Zestienhoven is *in* Zuid-Holland :)

Heb het zelf ook gedaan, de heenweg naar NL ging soepel. Terugweg moet ik nog zien maar ik denk dat het ook wel prima gaat lopen. Het enige dat echt super rot was, was de busverbinding tussen de metro (randstadrail) en het vliegveld. Dat was echt waardeloos, het was een gewoon stadsbusje zonder enige extra ruimte voor baggage en hij stond al stampvol met lokale passagiers die er tussendoor uit moesten en ik dan steeds de grote koffer op mijn schoot moest hijsen. Ik had een echte shuttlebus met ruimte voor baggage verwacht (meestal hebben die in de voorste helft geen stoelen maar baggagerekken) maar zoiets is er niet. Vreemd, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in andere landen. Er is altijd wel iets.

Je zit in Rotterdam alleen wel met een beperkte bestemmingslijst en iets duurdere vluchten natuurlijk. Maar als je eenmaal op de luchthaven bent gaat alles wel soepel.

[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2022 23:04 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste