Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Vecodo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:03:
Maak mij inmiddels best wel wat zorgen, ik vlieg volgende week dinsdag avond om 20.50 naar Bangkok (Bucket list vakantie) met mijn vrouw en twee kinderen van acht.
Je hebt de mazzel dat Thailand Pass net is afgeschaft dus dat scheelt weer een papierwinkel hehe. Vliegveld Bangkok kan ook druk zijn maar heeft het voordeel dat veel lange routes nog niet hersteld zijn dus daar zal het rustiger zijn. Wellicht wel vol vliegtuig dan.

Covid gaat nog wel aardig rond dus ik raad je aan om op vakantie wel een masker te dragen. Mijn dochter van 3 weet helaas al niet anders meer. En neem uiteraard vaccinatiebewijs mee. Voor kinderen onder 18 volgens mij niet verplicht maar kan ook andere leeftijd zijn. Visa Exempt stempel is gewoon verkrijgbaar dus geen visa nodig. Alvast veel plezier gewenst!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat wel Schiphol in de topic titel; maar vlieg komende week via Eindhoven, iemand hier nog ervaringen over ?
Drukte en gaan alle koffers mee, of staan daar ook brachten koffers op de eigenaren te wachten?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:38:
[...]

ik zit middenin de dagelijkse hectiek op Schiphol. Ik kan je melden dat er soms per dag (dus over alle vluchten) totaal een paar honderd pax hun vlucht missen door de wachtrijen bij de Security.

Ik maak soms mee dat er per vlucht zo'n 15 a 25 offloaded worden doordat ze vast staan in de wachtrijen.

Dus nee, ''massaal gek gemaakt worden'' is het in zijn geheel niet.
Een Franse collega op het werk ook. Had een aansluiting via Schiphol. Vlucht gemist en koffer kwijt, dubbel raak :'( Dit was begin agelopen week. N=1 maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49
Sta ondertussen al ruim anderhalf uur te wachten voor de bagage drop off op schiphol. Vlieg via dubai, maar wil niet opschieten, rij bij de security ziet er van beneden ook lang uit. Ach, ik was 4 uur vantevoren aanwezig, ze mogen het bedrijf uitleggen waarom het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:54
Ik vertrek de 19e vanaf schiphol naar tenerife. Ik neem alleen handbagage mee (zo’n trolley), heb je dan ook nog veel risico? Lijkt mij veel minder toch aangezien je van te voren kunt inchecken en dus ‘alleen’ door security maar hoeft? Of denk ik te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:21

Foamy

Fulltime prutser

TweakerVincent schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:25:
Ik vertrek de 19e vanaf schiphol naar tenerife. Ik neem alleen handbagage mee (zo’n trolley), heb je dan ook nog veel risico? Lijkt mij veel minder toch aangezien je van te voren kunt inchecken en dus ‘alleen’ door security maar hoeft? Of denk ik te simpel?
Security is juist het knelpunt ;-)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

_Arthur

blub

TweakerVincent schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:25:
Ik neem alleen handbagage mee (zo’n trolley)
Check of je trolley binnen de handbagage afmetingen past. Bij EasyJet kan je anders best uit de rij geplukt worden, je extra mag dokken en bestaat de kans dat het alsnog ruimbagage wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
_Arthur schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Check of je trolley binnen de handbagage afmetingen past. Bij EasyJet kan je anders best uit de rij geplukt worden, je extra mag dokken en bestaat de kans dat het alsnog ruimbagage wordt.
hij past in een transavia plane (2 mnd terug rotterdam airport), maar zal dubbelchecken. thanks. vlieg met tui plane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Laatst online: 15:49
Security viel mee, ongeveer 30 minuten nu in de rij bij de douana, zal ook zoiets duren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CrazyOne schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:37:
Security viel mee, ongeveer 30 minuten nu in de rij bij de douana, zal ook zoiets duren.
Douane :? Hoe kom je daar, ik dacht dat je vertrok :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:31
_Arthur schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Dan sta je in iedergeval in de rij voor het vliegtuig en haal je je vlucht tenminste :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

CrazyOne schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:37:
Douane? ga je alweer naar huis?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
Badtothebone schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Douane? ga je alweer naar huis?
Als ik naar Turkije vlieg moet ik op de heenweg ook door de douane (op schiphol)....?
Had ik 6 weken geleden wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Aggressor schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Als ik naar Turkije vlieg moet ik op de heenweg ook door de douane (op schiphol)....?
Had ik 6 weken geleden wel.
*knip* dit soort kwalificaties voegen niets toe.

Douane is als je het land binnenkomst en je bagage wordt onderzocht. Je paspoort wordt door de Koninklijke marechaussee gecheckt

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 31-07-2022 21:08 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 13:12
kmf schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:30:
[...]

*knip*

Douane is als je het land binnenkomst en je bagage wordt onderzocht. Je paspoort wordt door de Koninklijke marechaussee gecheckt
Toen ik samen met mijn vrouw naar Istanboel ging op zaterdag 25 juni. Wij vlogen met Turkish Airlines naar Istanboel IST.

Van terminal 3 vertrekhal gingen wij naar boven toe en moesten alles in een kratje zetten en door de security bodyscan.

Als je Nederlandse paspoort hebt, hoef je niet persee door de koninklijke marechaussee gecheckt te worden. Wij ging door de digitale poortjes heen zonder marechaussee, want de rijen voor koninklijke marechaussee waren enorm druk. En wij waren al te laat geluk vertraging van 1 uur

Heel makkelijk het proces, je paspoort met fotopagina naar beneden en in de camera kijken en de poortjes gaan open.

Op terugkomst Schiphol gingen wij wederom door de digitale poortjes, scheelt enorm aan tijd en wachten

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 31-07-2022 21:08 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
De reis:

Trein om 14.00. Op Schiphol om 15.30. Check-in + security + paspoort controle voltooid om 16.00 (Terminal 2 / gate E)

(Kon niet digitaal inchecken vanwege Corona vaccinatie check).

Helemaal top dus 💪

Vriend van mij was erom 12.00 en die had alles voltooid binnen een uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Vecodo op 02-08-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58

pinda powerrr

Slow down...

Afgelopen zondagnacht terug gekomen uit Lanzarote, net geen drie uur vertraging (dus net geen recht op vergoeding). Wij hadden alleen handbagage, dus vrij snel eruit. Mensen die hadden leren kennen op vakantie hadden binnen een half uur hun koffer.

Wel stond er dus om 03:45u een hele dikke rij tot heel ver buiten voor de security voor mensen die dus nog weg gingen :X
Had dit niet midden in de nacht verwacht eigenlijk.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
Wij hebben eind augustus weekje vakantie geboekt. Hopelijk omdat de scholen dan alweer deels begonnen zijn dat het weet beetje rustiger is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

franssie

Save the albatross

De douane - Kmar discussie is wel al tig keer gevoerd. De oorzaak is heel simpel, als je met de auto over de grens rijdt/reed stond er altijd een bord Douane - dus niet vreemd dat mensen die associatie maken niet?
En verder met klagen over de vliegvelden graag :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 14:45
pinda powerrr schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:11:

Wel stond er dus om 03:45u een hele dikke rij tot heel ver buiten voor de security voor mensen die dus nog weg gingen :X
Had dit niet midden in de nacht verwacht eigenlijk.
Er vertrekken ook schrikbarend veel vroege vluchten. 67 binnen 4 uur van dat tijdstip (morgen).
En ik gok dat het tijdens de nachtdienst een stuk lastiger is om wat aan je personeelstekort te doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38
RenaldoN schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:31:
Wij hebben eind augustus weekje vakantie geboekt. Hopelijk omdat de scholen dan alweer deels begonnen zijn dat het weet beetje rustiger is geworden.
Twijfel of dat veel gaat schelen. Schiphol past het aantal ingeroosterde beveiligers af op het aantal vluchten. Minder vluchten > minder beveiligers.

Ze zullen eens een dubbeltje teveel betalen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:45

Prx

_Bailey_ schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:38:
[...]

ik zit middenin de dagelijkse hectiek op Schiphol. Ik kan je melden dat er soms per dag (dus over alle vluchten) totaal een paar honderd pax hun vlucht missen door de wachtrijen bij de Security.

Ik maak soms mee dat er per vlucht zo'n 15 a 25 offloaded worden doordat ze vast staan in de wachtrijen.

Dus nee, ''massaal gek gemaakt worden'' is het in zijn geheel niet.
En toch... als je kijkt dat er totaal 85K+ unieke passagiers doorheen bewegen (departure + transfer) op een dag, dan gaat dus zo'n 99,5% gewoon goed. Neemt niet weg dat het bijzonder k*t is voor die honderden passagiers natuurlijk, geen twijfel over mogelijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 16-06 11:45

Prx

alexbl69 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Twijfel of dat veel gaat schelen. Schiphol past het aantal ingeroosterde beveiligers af op het aantal vluchten. Minder vluchten > minder beveiligers.

Ze zullen eens een dubbeltje teveel betalen.
Is misschien iets te kort door de bocht. De verwachting is wel dat het dan wat rustiger zal zijn, gezien er dan vooral arrival zal zijn en een stuk minder departure. Die laatste moet door security, die eerste mogen zo het land inlopen. Dus dan is hoogstens bagage weer een probleem (maar dat is geen beveiliging). Het aanbod van passagiers in de planning loopt vanaf de tweede helft augustus ook gewoon weer in de pas met de capaciteit, waar dat nu gewoon nog steeds niet zo is.

In september en oktober is wel een verlaging van de capaciteit aangekondigd, dat heeft dan weer niet te maken met minder beveiligingspersoneel, maar dat kouder weer betekent dat mensen weer dikker gekleed gaan. Dat gaat gepaard met extra tijd nodig bij de security controle omdat je meer bakjes nodig hebt voor al die jassen en vesten enzo. Dus je capaciteit afhandeling per beveiliger gaat naar beneden.

Bron: https://nos.nl/artikel/24...-moet-ook-na-zomer-omlaag (subkop: Extra bakken)

[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 03-08-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:09
Gisteren teruggekomen op Schiphol (vanuit Dublin).

Aangezien Ierland geen onderdeel is van de Schengenlanden moesten we via de paspoortcontrole en stonden daar rond 17:00 zeker een half uur in de rij. Meest frustrerende vond ik dat we in de rij stonden voor iets van vijf marechaussee-balies met direct daarnaast een stuk of zes gesloten self-service controles. Juist met personeel-tekort zouden die self-service automaten toch moeten helpen...

En hoezeer ik ook op Schiphol zou willen schelden... dit lijkt mij meer een geval 'te weinig marechaussee' en niet iets wat je Schiphol kan aanrekenen, denk ik.

Bagage was in elk geval goed aangekomen. Wel in de bagagehal nog flink wat rekken met niet-opgehaalde koffers enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Wij gaan naar het thuisland van mijn vrouw. Mijn vrouw vliegt op zaterdag 20 augustus en ik een week later op zaterdag 27 augustus. Wij vliegen met Air Royal Maroc en deze was verhuisd naar Maastricht Aachen Airport tot 10 augustus.

Uit mijn onderzoek en bronnen Schiphol.nl vliegt Air Royal Maroc vanaf morgen weer op Schiphol.

Het komt veel beter uit, want Schiphol is maar 30 minuten van ons en Maastricht 3 uurtjes rijden.

Heeft iemand nog aanvullende informatie hierover?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4kIi08SYXMEPJ04LwdiDAIpEFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYQvPGSzWX0kBfMJapt4k2nS.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zit het nu met de chaos op Schiphol? Wij vertrekken vanaf vertrekhal 3

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ga online inchecken en heb alleen handbagage. Ik vertrek volgende week vrijdag vanaf Schiphol.

Waarom is 4 uur de max? Ik heb toch geen zak te doen die dag dus kan ook eerder en dan na bagagecheck chill zitten ergens (als dat wel kan?) of zie ik iets over het hoofd? Vertrek 1430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46
Twee dagen geleden van Tenerife naar Schiphol gevlogen. Wauw, wat is dat op Tenerife goed geregeld zeg! Ze hebben een hele nieuwe security hal gebouwd, in 4 minuten ben je er doorheen. Perfect! Schiphol was een aparte ervaring. Overal koffers, banden met 1 of 2 koffers die oneindig rondgaan. Heel raar om te zien. Na een half uurtje wel de koffers (op band 20, vanaf gate D78 ofzo). Nou ja prima.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TweakerVincent schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:54:
Ik ga online inchecken en heb alleen handbagage. Ik vertrek volgende week vrijdag vanaf Schiphol.

Waarom is 4 uur de max? Ik heb toch geen zak te doen die dag dus kan ook eerder en dan na bagagecheck chill zitten ergens (als dat wel kan?) of zie ik iets over het hoofd? Vertrek 1430
Omdat het anders bij security vol staat met mensen die pas over 6 uur hun vlucht hebben..

Maar goed, dat gezegd hebbende is er nauwelijks controle op die 4 uur. Als je al bij een ingang wordt tegengehouden is er 100% kans dat je wel een andere ingang vind.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03
kmf schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:30:
[...]

[mbr]*knip* dit soort kwalificaties voegen niets toe.[/mbr]

Ik ben al een poosje niet meer op vliegvelden geweest, maar de Douane heeft wel degelijk ook een toezicht taak op goederen die de EU verlaten, dus kan me goed voorstellen dat je wel degelijk langs Douane gaat in bepaalde situaties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:54:

Waarom wil je 6uur op Schiphol zitten als dat er ook minder dan 4 kunnen zijn?...

Ga vooral niet voor die 4 uur, voeg niets toe behalve dat iedereen daardoor langer staat te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:39

gws24

Thinking is hard!

vanaalten schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:04:
Gisteren teruggekomen op Schiphol (vanuit Dublin).

Aangezien Ierland geen onderdeel is van de Schengenlanden moesten we via de paspoortcontrole en stonden daar rond 17:00 zeker een half uur in de rij. Meest frustrerende vond ik dat we in de rij stonden voor iets van vijf marechaussee-balies met direct daarnaast een stuk of zes gesloten self-service controles. Juist met personeel-tekort zouden die self-service automaten toch moeten helpen...

En hoezeer ik ook op Schiphol zou willen schelden... dit lijkt mij meer een geval 'te weinig marechaussee' en niet iets wat je Schiphol kan aanrekenen, denk ik.

Bagage was in elk geval goed aangekomen. Wel in de bagagehal nog flink wat rekken met niet-opgehaalde koffers enzo...
Kan mij zo voorstellen dat ook die self-service alsnog 1 of 2 marechaussee kost om het in de gaten te houden en eventueel steekproeven te doen er achter. Als dat 2 man kost dan is de vraag wat de doorloop beter bevordert, 2 balies extra open of die self service open. Zelf geen idee hierover maar puur een reden waarom het misschien zo is.
jurjen_g schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Ik ben al een poosje niet meer op vliegvelden geweest, maar de Douane heeft wel degelijk ook een toezicht taak op goederen die de EU verlaten, dus kan me goed voorstellen dat je wel degelijk langs Douane gaat in bepaalde situaties.
Dat hebben ze inderdaad op o.a cash geld maar het grote verschil is imo dat ze dat niet standaard op een vast punt controleren maar steeksproefgewijs o.a aan de gate. Als mensen het bij vertrek over douane hebben dan hebben ze het 99,99% van de gevallen over de beveiliging en niet douane. Persoonlijk vind ik die foute benaming ook irritant maar aan de andere kant weet iedereen ook wel weer wat mensen bedoelen dus is het maar een kleine ergernis.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
Homeland schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Waarom wil je 6uur op Schiphol zitten als dat er ook minder dan 4 kunnen zijn?...

Ga vooral niet voor die 4 uur, voeg niets toe behalve dat iedereen daardoor langer staat te wachten.
Ok top, doe ik gewoon 4.

• TommyGun
  • Laatst online: 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Gisterenavond om 20u Privium geactiveerd en meteen mijn vriendin geregistreerd en geactiveerd. Duurde een half uurtje.

Vanochtend om 7 uur;

10 minuten voor de baggage drop.

Daarna werd het erg druk. De rij voor security stond al bij de roltrap waar je (zonder privium) door de poortjes moet met je boarding pass.

Met Privium door security: 10 minuten
Passport controle: 2 minuten

Nu lekker in de lounge :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH578Cz8R7EBKjMTbGE2DwIxLOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMxrVDPwhs5EtUFnDa6VGCwY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door TommyGun op 11-08-2022 08:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Glashelder schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:07:
[...]

Omdat het anders bij security vol staat met mensen die pas over 6 uur hun vlucht hebben..

Maar goed, dat gezegd hebbende is er nauwelijks controle op die 4 uur. Als je al bij een ingang wordt tegengehouden is er 100% kans dat je wel een andere ingang vind.
Er werd zojuist wel op gecontroleerd bij binnengaan van de vertrekhal. En terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TommyGun schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Er werd zojuist wel op gecontroleerd bij binnengaan van de vertrekhal. En terecht.
Ja, maar mijn punt is dat er altijd wel een ingang te vinden is waar niet gecontroleerd wordt ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zeer benieuwd naar de uitstroom van de Security medewerkers zometeen als de ''Schiphol bonus'' (€5,25 per gewerkt uur tijdens de mei vakantie, juli, augustus tot aan de 1ste week van september) ophoudt.

Ik hoor via via al aardig wat signalen dat mensen die eigenlijk wilde vertrekken (ivm de zeer hoge werkdruk, bizar pittige werkroosters) dit even over september heen trekken ivm die ''Schiphol bonus''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:39
TommyGun schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:00:
Gisterenavond om 20u Privium geactiveerd en meteen mijn vriendin geregistreerd en geactiveerd. Duurde een half uurtje.
Had je al een afspraak voor gisteravond (mooie timing dan, een avond voor je vlucht :D ), of ben je op goed geluk met een afspraak ver in de toekomst langsgegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mawlana schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Had je al een afspraak voor gisteravond (mooie timing dan, een avond voor je vlucht :D ), of ben je op goed geluk met een afspraak ver in de toekomst langsgegaan?
Had ik al bewust zo gereserveerd daar we toch bleven slapen hier. Maar het was rustig. We waren wel een half uur te vroeg maar werden meteen geholpen. Zou het denk ik wel aandurven om op goed geluk te gaan, zeker 's avonds. Maar geen garanties ;)

• Homeland
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Maar was dat net als in het verleden alleen de vraag hoe laat je vlucht gaat? Of echt een controle van een boardingpas oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Homeland schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Maar was dat net als in het verleden alleen de vraag hoe laat je vlucht gaat? Of echt een controle van een boardingpas oid?
Moest bewijs aanleveren, maar met een mailtje van 10 jaar geleden lukt het denk ik ook wel :+

• Mawlana
TommyGun schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Had ik al bewust zo gereserveerd daar we toch bleven slapen hier. Maar het was rustig. We waren wel een half uur te vroeg maar werden meteen geholpen. Zou het denk ik wel aandurven om op goed geluk te gaan, zeker 's avonds. Maar geen garanties ;)
Ik heb begin oktober een afspraak voor mezelf staan, en begin januari een afspraak voor m'n vrouw. Hoop dat ze niet moeilijk dan wanneer m'n vrouw begin oktober meekomt. :+

Ik kon haar niet toevoegen als partner, tegen de tijd dat de Privium desk met een antwoord kwam waren alle tijdsloten tot begin januari al weg. _O- Dat kan blijkbaar pas wanneer je al betalende klant bent, en dat ben je pas na activatie. Ik heb maar een Basic lidmaatschap voor haar aangevraagd, voegen we achteraf wel samen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mawlana schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

Ik heb begin oktober een afspraak voor mezelf staan, en begin januari een afspraak voor m'n vrouw. Hoop dat ze niet moeilijk dan wanneer m'n vrouw begin oktober meekomt. :+

Ik kon haar niet toevoegen als partner, tegen de tijd dat de Privium desk met een antwoord kwam waren alle tijdsloten tot begin januari al weg. _O- Dat kan blijkbaar pas wanneer je al betalende klant bent, en dat ben je pas na activatie. Ik heb maar een Basic lidmaatschap voor haar aangevraagd, voegen we achteraf wel samen. ;)
Ik had voor haar helemaal niets geregeld, maar ik kreeg destijds als antwoord dat ze gewoon ter plekke geregistreerd en het lidmaatschap (partner) geactiveerd kan worden en dat was inderdaad het geval.

Partner is wel goedkoper dan basis overigens. De verschillen weet ik zo niet (if any).

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 11-08-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

_Bailey_ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:51:
zeer benieuwd naar de uitstroom van de Security medewerkers zometeen als de ''Schiphol bonus'' (€5,25 per gewerkt uur tijdens de mei vakantie, juli, augustus tot aan de 1ste week van september) ophoudt.

Ik hoor via via al aardig wat signalen dat mensen die eigenlijk wilde vertrekken (ivm de zeer hoge werkdruk, bizar pittige werkroosters) dit even over september heen trekken ivm die ''Schiphol bonus''.
Geef ze eens ongelijk? :o

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Mawlana
TommyGun schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Ik had voor haar helemaal niets geregeld, maar ik kreeg destijds als antwoord dat ze gewoon ter plekke geregistreerd en het lidmaatschap (partner) geactiveerd kan worden en dat was inderdaad het geval.

Partner is wel goedkoper dan basis overigens. De verschillen weet ik zo niet (if any).
Partner is aanzienlijk goedkoper (volgens mij iets van € 80 op jaarbasis), maar ik wist niet of ze zich ter plekke zou kunnen registreren. Voor de zekerheid dus wel een Basis lidmaatschap aangevraagd. Dat laat ik tzt wel omzetten in een Partner lidmaatschap.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mawlana schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Partner is aanzienlijk goedkoper (volgens mij iets van € 80 op jaarbasis), maar ik wist niet of ze zich ter plekke zou kunnen registreren. Voor de zekerheid dus wel een Basis lidmaatschap aangevraagd. Dat laat ik tzt wel omzetten in een Partner lidmaatschap.
110 tegen 155 voor basis incl btw zie ik in de facturen.

• Homeland
  • Niet online
Vanmiddag vliegen we naar Lissabon, erg benieuwd hoe de wachtrijen zullen zijn, Schiphol geeft voor onze vlucht zo'n 90 minuten aan maar voor de zekerheid zijn we er toch maar gewoon ongeveer 4 uur van tevoren.

Vervolgens over 10 dagen terug naar huis via Heathrow, ook erg benieuwd hoe de mogelijke chaos daar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoYvQvQnRQW4TVHxYg98ys_7VTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/as6HlVBU8cRWfdxNlFyw8USx.jpg?f=user_large
Iedereen behalve deze gozer ziet dit straks aankomen.

Die wordt ooit nog de trotse vervanger van deze :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I19NX__Rl9B8sacXM4UIj688qeE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/biM8vZeQaNMpN8tDmamnsdNd.png?f=user_large

• Homeland
  • Niet online
We konden vanaf de trein in 1x doorlopen, er was vrijwel niemand en we hoefden nergens te wachten! De chaos is in elk geval vandaag dus nergens te vinden.

Een medewerker bij de beveiliging zei dat het de hele dag al erg rustig is.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
Mawlana schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

er is vanavond om 18.00 een tijdslot vrij.... die heb ik gisteren gecanceld nadat ik Covid positief ben sinds dinsdag en dus mijn complete trip heb kunnen annuleren :-(

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Mawlana
miel schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

er is vanavond om 18.00 een tijdslot vrij.... die heb ik gisteren gecanceld nadat ik Covid positief ben sinds dinsdag en dus mijn complete trip heb kunnen annuleren :-(
Volgens schiphol.nl is er vandaag geen tijdslot beschikbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vergoeding voor de mensen die hun vlucht gemist hebben.
https://www.schiphol.nl/n...ls-gevolg-van-wachtrijen/

Ik ben wel benieuwd hoe mensen gaan bewijzen dat ze op tijd in de terminal aanwezig zijn. Een van de voorwaarde om voor de compensatie in aanmerking te komen.

Voor degene met de NS gereisd hebben kunnen hun uitcheck gebruiken.
Voor degene met de auto kunnen hun parkeerkaart gebruiken.
Maar als je gebracht bent zul je een foto moeten hebben met de klok en je vliegticket denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Hoe zit het nu met de situatie met de koffers bij terugkomst op Schiphol? Ik heb laatst een nieuwe koffer gekocht. Mijn vrouw is van mening dat ik mijn oude koffer moet meenemen/gebruiken. Ze zegt steeds als mijn oude koffer kwijt wordt en niet terechte komt bij terugkomst op Schiphol ben ik niet €210 kwijt voor de nieuwe koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:34
Van der Berg schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:37:
Hoe zit het nu met de situatie met de koffers bij terugkomst op Schiphol? Ik heb laatst een nieuwe koffer gekocht. Mijn vrouw is van mening dat ik mijn oude koffer moet meenemen/gebruiken. Ze zegt steeds als mijn oude koffer kwijt wordt en niet terechte komt bij terugkomst op Schiphol ben ik niet €210 kwijt voor de nieuwe koffer.
Wij zijn donderdagavond geland, geen problemen gehad met de koffers. Toen wij aankwamen bij de bagages was ons koffer zijn 2e of 3e rondje aan het doen volgens mij.

En mocht je koffer kwijt raken dan claim je het bedrag toch gewoon bij Schiphol?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23
Of je reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Van der Berg schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:37:
Als je nu je oude koffer verliest, en volgende reis je nieuwe koffer wat maakt het dan uit?

Je ervaring zal samenhangen met de maatschappij, de afhandelingmaatschappij, het tijdstip, de algehele drukte, de stemming van de persoon bij de bagage afhandeling, het weer. Etc etc.

Dus je kan geluk hebben, of pech.
En daarnaast, vrouwen hebben altijd gelijk. Dus luisteren is het advies.
Al is het maar om niet op de bank te hoeven slapen...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:09

Garyu

WW

jack zomer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Als je nu je oude koffer verliest, en volgende reis je nieuwe koffer wat maakt het dan uit?

Je ervaring zal samenhangen met de maatschappij, de afhandelingmaatschappij, het tijdstip, de algehele drukte, de stemming van de persoon bij de bagage afhandeling, het weer. Etc etc.

Dus je kan geluk hebben, of pech.
En daarnaast, vrouwen hebben altijd gelijk. Dus luisteren is het advies.
Al is het maar om niet op de bank te hoeven slapen...
Het maakt in zoverre uit dat het momenteel een chaos is en daardoor de koffer sneller verloren gaat dan volgend jaar als alles weer een beetje gestructureerder en beter werkt.

No matter what: koffer verloren / flink vertraagd -> geld voor een nieuwe. Of je nu een nieuwe koffer of een oude kwijtraakt, je kan rekenen op een vergoeding (zal je momenteel eventueel wel langer op moeten wachten). Hoe dan ook zou ik liever een oude koffer kwijtraken dan een nieuwe. Maar als de nieuwe veel praktsicher is zou ik gewoon de nieuwe gebruiken, de kans is nog steeds gewoon groot genoeg dat je koffer gewoon aankomt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
TommyGun schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Wegens omstandigheden heb ik vanmiddag een vlucht moeten boeken voor vanavond. We waren wat vroeg op Schiphol, totaal niet druk.

Mooie gelegenheid om even een poging te wagen bij Privium. Het was daar ook erg rustig, we konden Privium voor ons beiden activeren. Ook hebben ze haar lidmaatschap omgezet naar een partner-lidmaatschap.

Dan is dit ook meteen geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
Super rustig nu bij Schiphol. Valt mij erg mee. In een kwartier waren we door security.

Alleen bij de koffiebars staat een wachtrij van 15 meter. :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Glashelder schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:25:
[...]

Ja, maar mijn punt is dat er altijd wel een ingang te vinden is waar niet gecontroleerd wordt ;)
Dat zegt vooral heel veel over Nederlanders. Als er niet gecontroleerd word mag het. I.p.v. zelf even logisch na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Frame164 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Dat zegt vooral heel veel over Nederlanders. Als er niet gecontroleerd word mag het. I.p.v. zelf even logisch na te denken.
Dat heeft in dit geval alles te maken met hoe Schiphol en de vliegmaatschappijen deze crisis aangepakt hebben.

Waarbij je als passagier alles doet wat in je macht ligt om je vlucht te halen: netjes op tijd komen, doorlopen, etc.. en dan mis je je vlucht en dat krijg je te horen “het is uw verantwoordelijkheid om op tijd bij de gate te komen” :')

Ja dan krijg je als organisatie van mij de middelvinger als je met dit soort maatregelen komt d:)b

Inmiddels komt Schiphol met compensatie, maar dat heeft ook maar 4 maanden geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Glashelder schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Dat heeft in dit geval alles te maken met hoe Schiphol en de vliegmaatschappijen deze crisis aangepakt hebben.

Waarbij je passagier alles doet wat in je macht ligt om je vlucht te halen: netjes op tijd komen, doorlopen, etc.. en dan mis je je vlucht en dat krijg je te horen “het is uw verantwoordelijkheid om op tijd bij de gate te komen” :')

Je dan krijg je als organisatie van mij de middelvinger als je met dit soort maatregelen komt d:)b

Inmiddels komt Schiphol met compensatie, maar dat heeft ook maar 4 maanden geduurd.
Compensatie nadat 2 organisaties een rechtszaak gingen starten.
Waarschijnlijk zagen ze in dat ze dat nooit konden winnen en doen ze dit alleen om niet nog meer slechte PR te krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JohanB schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:00:
[...]

Ik probeer even het bezwaar te vinden. Is het dat mensen die extra betalen extra privileges krijgen? Dat is toch niet iets nieuws?

Waarom moet de overheid ingrijpen bij een onafhankelijk commercieel bedrijf?

Komen eindelijk de echte kosten van vliegen wat meer naar voren, moet de overheid gaan ingrijpen. Ik begrijp dat dus niet.

Wat mij betreft mag de overheid kerosine gaan belasten en fatsoenlijke salarissen bespreken dan zijn de rijen zo weg.
Beantwoord je vraag even in dit forum, zodat het op de juiste plek staat :).

Er is op zich niks mis met extra betalen voor meer privileges waardoor minder gefortuneerden ook toegang hebben tot het product.

De clou is nu echter dat dit probleem (die extreem lange wachtrijen) er nooit zijn geweest. Op een enkele kortstondige uitzondering na natuurlijk.

Maar nu het structureel is geworden blijkt plotseling dat honderden/duizenden mensen bereid zijn jaarlijks honderden euro's extra te betalen om die extreem lange rijen te vermijden. Het gevolg KAN dan zijn dat om het beloofde voordeel te kunnen blijven bieden Schiphol een steeds groter aandeel van het beschikbare personeel moet inzetten hiervoor.

Daar wordt de 'gewone' man natuurlijk niks beter van. Die zal onnodig lang in de rij blijven staan totdat dit hetzij is opgelost, hetzij dit hele gebeuren als extra melkkoe ingebed wordt in de bedrijfsvoering.

Het is voor Schiphol veel te aantrekkelijk om deze situatie te laten bestaan. Vooral voor de Randstad zijn er immers toch geen snellere alternatieven.

Overigens is Schiphol natuurlijk geen onafhankelijk commercieel bedrijf, maar is het bijna volledig in handen van diverse overheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Tijd voor Extra-Privium, omdat je bij de normale Privium tussen de plebs staat. James! Start de Rolls! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:05:
Tijd voor Extra-Privium, omdat je bij de normale Privium tussen de plebs staat. James! Start de Rolls! (8>
privium-economy class
privium-business class

is mijn gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
Het ergste is eigenlijk de enorme schommelingen in wachttijd. Want soms is het 4 uur, soms 5 minuten.

Ik zit nu op Schiphol en had 1 minuut wachttijd (naja eigenlijk: 1 persoon!). En ik ben er 4 uur vantevoren.
Ik zou graag zien dat ze hun voorspellingen wat beter maken, want er stond dat het een piekdag was.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Menesis schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:56:
Het ergste is eigenlijk de enorme schommelingen in wachttijd. Want soms is het 4 uur, soms 5 minuten.

Ik zit nu op Schiphol en had 1 minuut wachttijd (naja eigenlijk: 1 persoon!). En ik ben er 4 uur vantevoren.
Ik zou graag zien dat ze hun voorspellingen wat beter maken, want er stond dat het een piekdag was.
Ligt er nog steeds aan op welk tijdstip je vliegt. En of er toevallig veel ziekmeldingen zijn bij security.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
RocketKoen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:57:
[...]

Ligt er nog steeds aan op welk tijdstip je vliegt. En of er toevallig veel ziekmeldingen zijn bij security.
ja maar al die dingen weten zij vantevoren. Ze kunnen op zijn minst online zetten wat de huidige wachttijd is.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Menesis schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

ja maar al die dingen weten zij vantevoren. Ze kunnen op zijn minst online zetten wat de huidige wachttijd is.
Een groot deel zit in het gedrag van passagiers.

Bijvoorbeeld: Je kan 5.000 pax per uur door security aan. Er vliegen ieder uur precies 5.000 pax. Als iedereen precies x tijd voor zijn vlucht bij die rij aankomt kan iedereen in 1x doorlopen. Welke wachttijd zet je dan op de website?

Als iedereen die een vlucht heeft tussen 10 en 2 (20k) allemaal tussen 7 en 8 aankomen, dan ben je tot 1 uur bezig om iedereen door security te krijgen. Een hoop mensen missen hun vlucht, terwijl degene die er om 7 uur waren bijna direct door konden lopen.

Daarom staat er al jaren een tijd van 2 uur voor europa en 3 uur voor intercontinentaal. Dat vertrouwde iedereen en mensen kwamen dan ook netjes gespreid aan. Vanwege de beschikbare gates en banen zijn de vluchttijden namelijk ook gespreid.
Alleen toen ging het in mei mis en ineens vertrouwt niemand nog dat ze binnen 2 uur bij de gate kunnen zijn. En toen kwam iedereen ineens vroeg in de ochtend aan, ook al moesten ze pas smiddags vliegen. Resultaat: lange rijen en mensen die hun vlucht missen. Waardoor er nog meer mensen vroeg komen.
Daarom heeft Schiphol die max van 4 uur aangehouden. Zolang niemand het vertrouwd en dus 4 uur vantevoren komt is de stroom weer redelijk gespreid.

[ Voor 30% gewijzigd door RocketKoen op 14-08-2022 20:19 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
is er eigenlijk onderscheid tussen lokale/europese vluchten en intercontinentaal kwa drukte (bij vertrek)? zag wat vermeldingen hierover voorbij komen, maar geen eenduidigheid; kan me enerzijds voorstellen dat het allemaal door dezelfde ‘trechter’ moet, maar anderzijds wel verschillende vertrekhallen, dus, zijn er ervaringsdeskundigen/veelvliegers die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:31
alexbl69 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Maar nu het structureel is geworden blijkt plotseling dat honderden/duizenden mensen bereid zijn jaarlijks honderden euro's extra te betalen om die extreem lange rijen te vermijden. Het gevolg KAN dan zijn dat om het beloofde voordeel te kunnen blijven bieden Schiphol een steeds groter aandeel van het beschikbare personeel moet inzetten hiervoor.

Daar wordt de 'gewone' man natuurlijk niks beter van. Die zal onnodig lang in de rij blijven staan totdat dit hetzij is opgelost, hetzij dit hele gebeuren als extra melkkoe ingebed wordt in de bedrijfsvoering.

Het is voor Schiphol veel te aantrekkelijk om deze situatie te laten bestaan. Vooral voor de Randstad zijn er immers toch geen snellere alternatieven.

Overigens is Schiphol natuurlijk geen onafhankelijk commercieel bedrijf, maar is het bijna volledig in handen van diverse overheden.
Ik heb eerder in dit topic (of andere vliegtuigtopic) al eens een berekening geplaatst. Maar het aantal vluchten dat Schiphol heeft moeten schrappen heeft ze (tientallen) miljoenen omzet gekost in start/landingsrechten en verwerking van passagiers. Dan hebben we het nog niet eens over de kosten die ze daar bovenop gaan maken om passagiers te compenseren.

Daar moet je tienduizenden en misschien wel honderdduizend nieuwe Privium leden tegenover zetten om die schade te compenseren.

Echt no way dat er ook maar een incentive voor Schiphol is om wachtrijen van meer dan 1 uur de standaard te laten zijn. Met of zonder een Privium product. Dat kan financieel gewoon niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:38
CynicRelief schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:03:
is er eigenlijk onderscheid tussen lokale/europese vluchten en intercontinentaal kwa drukte (bij vertrek)? zag wat vermeldingen hierover voorbij komen, maar geen eenduidigheid; kan me enerzijds voorstellen dat het allemaal door dezelfde ‘trechter’ moet, maar anderzijds wel verschillende vertrekhallen, dus, zijn er ervaringsdeskundigen/veelvliegers die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Volgens mij is intercontinentaal ook andere security, zit in ieder geval nog paspoort controle achter.
Afgelopen donderdag mijn schoonouders op het vliegtuig gezet (intercontinentaal).
En daar was in ieder geval geen vuiltje aan de lucht. Ze zaten binnen drie kwartier bij hun gate.
Maar ik zag die dag überhaupt geen rare perikelen, die tenten die buiten stonden waren leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 15-08-2022 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:33

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Verslag van mijn vlucht vandaag zonder vooraf in te checken via TUI:

02:05 Aankomst Schiphol vertrekhal 3 (gebracht met de auto, geen file)
02:50 Incheck balie gaat open
02:55 Inchecken en bagage dropoff. (Dus in de rij gestaan voor ongeveer 50 minuten)
03:10 Door security heen. Wachttijden geven 5 a 10 minuten aan maar dit was echt een 2 minuten project.
03:35 Erachter komen dat er vrijwel niks geopend is behalve een winkeltje met de naam "Amsterdam Bread Co" met traditionele, authentieke Schiphol prijzen :)
05:10 Boarden zou moeten beginnen
05:50 Boarden begint
05:58 Boarding complete

Inmiddels aangekomen op bestemming. Ik had met veel meer gedoe rekening gehouden. Ook de koffer is heelhuids aangekomen! Top!!

[ Voor 33% gewijzigd door Yariva op 17-08-2022 16:15 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 19:53

PnD

like in Pinda ^_^

Niemand ervaringen vandaag?

Vlieg morgen 12:55 transavia. Staat door schiphol als piekdag aangemerkt. We gaan braaf voor de kleine 4u van te voren. Koffers inchecken via P3.

Morgen verslag uiteraard ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw is vandaag op vakantie gegaan via Schiphol. Ik ben met haar mee gegaan tot aan de check-in balie. Wij hebben 1 uurtje gewacht tot de check-in open ging en rij werd groter en groter. Maar gelukkig geen taferelen met Turkish Airlines 2.5 uur in de rij wachten. Wij waren vrij snel aan de beurt. Ze vloog naar Casablanca met Air Royal Maroc. Ik vlieg volgende week zaterdag naar haar thuisland Marokko Casablanca.. Ik verwacht volgende week dezelfde situatie voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 21-08-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PnD schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:40:
Niemand ervaringen vandaag?

Vlieg morgen 12:55 transavia. Staat door schiphol als piekdag aangemerkt. We gaan braaf voor de kleine 4u van te voren. Koffers inchecken via P3.

Morgen verslag uiteraard ☺️
Als ik nhnieuws mag geloven ging het vandaag niet echt soepeltjes. Hopelijk zijn er morgen wel voldoende werknemers.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 19:53

PnD

like in Pinda ^_^

9:00 op p3, transavia bagage checkin defecten
9:20 in rij bemande checkin ivm buggy
10:20 security en gaat nog tot 11:20 duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Ik reis morgen(middag) met alleen handbagage dus ik ben wel benieuwd hoe lang de rijen voor de security dan gaan zijn. Hoef niks in te checken en boardingpass kan ik al thuis uitprinten, dus dat zou me zo te horen al 2 uur aan tijd schelen.

Uurtje vanaf de security tot aan boarden hou ik altijd al rekening mee.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 18:20

Aight!

'A toy robot...'

Hier viel wel mee vanmorgen. Langste rij is bij paspoort controle. Geloof ik 15 min door beveiliging.

Wel druk in incheck balie bij andere vluchten. En stom dat je online inchecked dat je dan toch nog moet inchecken voor je bagage. Dat kunnen ze toch bij online inchecken toch ook al regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:05:
James rijdt de Rolls dan naar Schiphol-Oost, daar zit namelijk de vertreklounge voor alle privé vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Nu online
Viel mee vandaag vanaf terminal 1, ~40 minuten om door security te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

G70boX schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:57:
Viel mee vandaag vanaf terminal 1, ~40 minuten om door security te komen.
Jup, hier ook 40 minuten tot een klein uurtje, liep eigenlijk lekker vlot door.

Heb eigenlijk weinig gemerkt van extreme drukte, ook bij de gates is het geen chaos maar normale bedrijvigheid.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Was in een half uurtje van de trein naar de lounge. SkyPriority bagage drop-off verliep vlot, Privium securitycheck ook.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:21

H-W

Gisteren teruggekomen uit Ierland via Schiphol. Aardig lang (3 kwartier ofzo) gewacht bij de douane (iedereen werd uitgebreid doorgelicht) en toen we daarna bij de bagageband kwamen stonden onze koffers al bij de achtergebleven bagage. Het was dat ik dat even gauw zag anders waren we zonder bagage naar huis teruggekeerd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Eind juni ben ik via Parijs naar Schiphol gevlogen (Air France > KLM). In Parijs zijn de koffers niet geladen omdat de eerste vlucht vertraging had. Eén koffer werd 5 dagen later alsnog thuisgebracht: netjes. Een andere koffer is er nog steeds niet, twee maanden later... Het is ONMOGELIJK om contact te krijgen met Schiphol of KLM. Bellen (kan nog geeneens, je krijgt een bandje en er wordt opgehanhen), mailen, whatsappen, niets werkt. Heeft iemand ENIG idee hoe ik nu alsnog een schadevergoeding kan krijgen voor het kwijtraken van mijn koffer? Er moet toch een manier zijn om daar ergens door te dringen...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
tup61 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:59:
Eind juni ben ik via Parijs naar Schiphol gevlogen (Air France > KLM). In Parijs zijn de koffers niet geladen omdat de eerste vlucht vertraging had. Eén koffer werd 5 dagen later alsnog thuisgebracht: netjes. Een andere koffer is er nog steeds niet, twee maanden later... Het is ONMOGELIJK om contact te krijgen met Schiphol of KLM. Bellen (kan nog geeneens, je krijgt een bandje en er wordt opgehanhen), mailen, whatsappen, niets werkt. Heeft iemand ENIG idee hoe ik nu alsnog een schadevergoeding kan krijgen voor het kwijtraken van mijn koffer? Er moet toch een manier zijn om daar ergens door te dringen...?!
Is het wellicht mogelijk om even langs Schiphol te rijden? Heb altijd het idee dat de mensen achter een counter toch vriendelijk en meehelpend zijn. Weten vaak ook wel wat handig is om te ondernemen in deze.. Meer zou ik zo ook even 1..2..3.. niet kunnen verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

[...]Er moet toch een manier zijn om daar ergens door te dringen...?!
Ik heb een compleet ander probleem met KLM (verder niet relevant voor dit topic) en liep tegen hetzelde aan als jij (weliswaar al maanden geleden). Ik heb toen een ouderwetse aangetekende brief gestuurd.
Na enkele dagen kreeg ik een melding vanuit het Air France/KLM klantenservicesysteem dat mijn vraag in behandeling wordt genomen.

Ik wil niet zeggen dat dat tot dusver iets aan het oplossen van m'n probleem heeft gedaan ( :') ), maar ik heb iig de zekerheid dat mijn vraag (of liever: probleem) bekend is in het systeem van KLM en dat ik daaraan kan refereren als het mij te lang gaat duren.

Ik sluit overigens niet uit dat dat dan wéér met aangetekende brief zal zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Gitarist op 23-08-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als je Twitter of Facebook heb kan je daar ook je beklag doen. Daar reageren ze snel op (KLM in ieder geval).

Je kan ze ook Whatsappen als je dat niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Rockvee2 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Als je Twitter of Facebook heb kan je daar ook je beklag doen. Daar reageren ze snel op (KLM in ieder geval).

Is toch best vreemd dat niemand meer 'gewoon' de telefoon opneemt :|.

Ik zou aangifte tegen ze doen van diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:05:
[...]

Is toch best vreemd dat niemand meer 'gewoon' de telefoon opneemt :|.

Dat bieden ze niet meer aan helaas.dit is bij heel veel bedrijven..

Alleen een telefoon nummer om je tickets om te boeken ??

+31 (0) 20 4747747

https://blog.klm.com/nl/h...jn-vlucht-is-geannuleerd/

Voor Belgie is het

KLM Service Line
+32 26 200 220

[ Voor 5% gewijzigd door Rockvee2 op 23-08-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:05:
[...]

Aangifte doen van iets dat niet is gebeurd is het doen van een valse aangifte, gelukkig is dit strafbaar. Dus slecht advies,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
jack zomer schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:24:
[...]

Aangifte doen van iets dat niet is gebeurd is het doen van een valse aangifte, gelukkig is dit strafbaar. Dus slecht advies,
Ze hebben een koffer van een reiziger al 2 maand in hun bezit. De reiziger heeft met hun een overeenkomst en dus moeten zij het oplossen. Als ze er niets aan doen en volledig onbereikbaar zijn dan is dat verwijtbaar.

Als jij een aanbetaling doet voor een keuken en vervolgens maandenlang op een dichte deur en een telefoon die niet opgenomen wordt stuit komt er toch ook een moment dat je naar de politie stapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

alexbl69 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:33:
[...]

Ze hebben een koffer van een reiziger al 2 maand in hun bezit. De reiziger heeft met hun een overeenkomst en dus moeten zij het oplossen. Als ze er niets aan doen en volledig onbereikbaar zijn dan is dat verwijtbaar.

Als jij een aanbetaling doet voor een keuken en vervolgens maandenlang op een dichte deur en een telefoon die niet opgenomen wordt stuit komt er toch ook een moment dat je naar de politie stapt?
Nee, het is een civiel conflict dus rechtsbijstand. Nalatigheid zeker, verduistering zou je voor de grap ook kunnen spelen, diefstal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:33:
[...]

Maar nog steeds geen diefstal, dus je advies is nog steeds een ruk advies.

Soms gaan er dingen mis, en ja dat moet de maatschappij goed oplossing. Bv de koffer vinden, de klant schadeloos stellen etc.
Triest dat ze dat nu niet snel genoeg doen, maar valse aangifte doen is niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Rockvee2 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Tijd geleden nog wel maar inmiddels reageren ze daar ook niet tot nauwelijks nog op en áls ze reageren is het veel te laat.

Ik zat met corona op Guadeloupe (goed ziek) en had wat vragen maar ik kreeg nergens reactie. Uiteindelijk in contact gekomen via een buurvrouw die bij KLM werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:55

ronalddus

Buffalo77

Wij vliegen zondag 4 september om 6.20u naar Griekenland met Transavia.

Als ik de website bekijk staat dat het een piekdag wordt.
Mijn gezonde verstand zegt dat het de drukste vakantieperiode voorbij moet zijn en dat het 's nachts/vroeg in de ochtend toch wel moet meevallen...

Is deze informatie iets wat we al serieus moeten nemen, of is dit een paar dagen voor vertrek pas accuraat?

Hebben jullie nog tips/tricks om de struggles op Schiphol zo veel mogelijk voor te zijn/te omzeilen, of is het 'fingers crossed' en gaan hopen op een korte rij? 8)

Dank! :)

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W

H-W

Waarschijnlijk zal het zo vroeg nog niet zo druk zijn op Schiphol. Je wordt immers al rond 4.00 verwacht? Zorg dat je goed voorbereid bent, check vooraf zelf in, drop je bagage zelf en dan hopen dat er bij security geen enorme rijen staan.
En ja die koffers die achterblijven, ik snap dat niet zo goed. Er stonden er nog een heleboel apart toen wij aankwamen, zet daar 1 mannetje op die de hele dag alleen maar reizigers belt van wie de koffer nog jn Amsterdam logeert. Hoe moeilijk kan dat zijn? Of denk ik dan te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
H-W schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:19:
Waarschijnlijk zal het zo vroeg nog niet zo druk zijn op Schiphol. Je wordt immers al rond 4.00 verwacht? Zorg dat je goed voorbereid bent, check vooraf zelf in, drop je bagage zelf en dan hopen dat er bij security geen enorme rijen staan.
En ja die koffers die achterblijven, ik snap dat niet zo goed. Er stonden er nog een heleboel apart toen wij aankwamen, zet daar 1 mannetje op die de hele dag alleen maar reizigers belt van wie de koffer nog jn Amsterdam logeert. Hoe moeilijk kan dat zijn? Of denk ik dan te simpel?
Een mannetje voor het bellen, een mannetje voor het sorteren van de koffers, een mannetje voor het uitgeven van de koffers of voor het opsturen ervan.

Het is niet zo makkelijk als het lijkt volgens mij. En dan heb je 1x een team wat kan werken aan het verzenden van de koffers. Niet iedereen neemt altijd de telefoon op dus dan bereik je misschien, heel ambitieus, 15 mensen per uur, je laat de mannetjes 10uur per dag werken, dat zijn dus maar 150 koffers op een dag die je dan terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:55

ronalddus

Buffalo77

H-W schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:19:
Thanks.
Okee, dus Transavia heeft ook onbemande plaatsen waar je (selfservice) je bagage kan droppen?
Dat scheelt wel ja

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Homeland schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:23:
[...]
Een mannetje voor het bellen, een mannetje voor het sorteren van de koffers, een mannetje voor het uitgeven van de koffers of voor het opsturen ervan.

Het is niet zo makkelijk als het lijkt volgens mij. En dan heb je 1x een team wat kan werken aan het verzenden van de koffers. Niet iedereen neemt altijd de telefoon op dus dan bereik je misschien, heel ambitieus, 15 mensen per uur, je laat de mannetjes 10uur per dag werken, dat zijn dus maar 150 koffers op een dag die je dan terug krijgt.
Een beetje gesimplificeerd inderdaad.

Maar het zal ook wel vaak bij stap 1 blijven hangen: hoe kom je van een barcode die aan een koffer hangt naar een adres en telefoon nummer met tig verschillende airlines, agents icm GDPR? ;)
(Een airline heeft alleen naam en paspoort gegevens in veel gevallen, geen woonadres/tel)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-08-2022 12:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W

H-W

Ik moest anders bij het boeken van de tickets direct bij de airline nog net niet mijn PIN code opgeven hoor. De rest weten ze allemaal van je. Bovendien hebben heel veel reizigers ongetwijfeld al doorgegeven dat ze hun koffer kwijt zijn, dus in de ideale wereld match je die gegevens en kan je alsnog meer mensen bereiken. Maar ja, vanuit een comfortabele stoel in de achtertuin is het vast makkelijker geschreven dan gedaan 😀!
En al die mannetjes, er liepen bij de bagageband op Schiphol zeker 4 mannetjes rond die koffers aan het apart zetten waren. Dus die zijn er alvast ... nu de rest nog.

[ Voor 16% gewijzigd door H-W op 24-08-2022 19:09 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste