Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

renegrunn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Dat is wel de essentie van businessclass vliegen, meer betalen voor meer service en gemak?
Zolang anderen hun vlucht missen omdat een soort-van nuts dienst ‘defect’ is (Schiphol) vind ik dat iedereen achteraan zou moeten sluiten.

Maar waarschijnlijk mag je lekker voor het gepeupel langs ja.

Nu heb je dus de idiote situatie dat mensen die het kunnen missen dus gewoon met geld smijten voor hun vakantiegarantie. Ik vind dat bizar.
F_J_K schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Ik heb geen privium oid, maarreuh: zonder voordringen tov. gemiddelde mogen we allemaal heel erg veel inleveren. Beginnend met inleveren van zorg en 10 jaar gemiddelde levensverwachting. Ik zou eerder stellen: dergelijke diensten betalen voor de rest. (Ook goed: verhoog belastingen voor vliegen zwaar en dan egaliseren)
Ik snap je punt, maar dat is een wereldwijd ding en niet realistisch. Privium stopzetten is perfect realistisch.

Vind dat zoiets als Privium gedurende ‘normale tijden’ ook prima te verdedigen is, maar niet gedurende een tijd dat een X percentage gewoon zijn of haar vlucht mist zonder dat die personen daar ook maar iets aan hadden kunnen doen. Als we het even extreem doortrekken dan kan je straks wellicht Privium Platinum verwachten als teveel mensen Privium hebben.. waarbij je de Privium wachtrij kan bypassen 8)7.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Glashelder schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:11:
Ik vind overigens dat zaken zoals privium gewoon verboden moeten worden. Dat zorgt ervoor dat de mensen die het meest last zouden moeten hebben van de problemen, nu het minste last hebben.

Zonder privium werd er ongetwijfeld véél meer gedaan om de problemen op te lossen. Privium zorgt ook weer voor een extra tweedeling in de maatschappij. De burger met veel poen koopt zich wel weer uit de problemen :') Voorheen was het een leuk extratje, snel door Schiphol heen kunnen, nu is het je ‘vakantiegarantie’.

Laat Dick Benschop en politici ook maar gewoon achterin de rij aansluiten :) :)
privium verboden ... mensen willen voor de gek worden gehouden voor een schijnbare opbrengst; ik zou budgetmaatschappijen willen verbieden (of vliegtuigbrandstof realistisch beprijzen, dat heeft hetzelfde effect, maar duurt wat langer)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Glashelder schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Zolang anderen hun vlucht missen omdat een soort-van nuts dienst ‘defect’ is (Schiphol) vind ik dat iedereen achteraan zou moeten sluiten.

Nu heb je dus de idiote situatie dat mensen die het kunnen missen dus gewoon met geld smijten voor hun vakantiegarantie. Ik vind dat bizar.

[...]

Ik snap je punt, maar dat is een wereldwijd ding en niet realistisch. Privium stopzetten is perfect realistisch.

Vind dat zoiets als Privium gedurende ‘normale tijden’ ook prima te verdedigen is, maar niet gedurende een tijd dat een X percentage gewoon zijn of haar vlucht mist zonder dat die personen daar ook maar iets aan hadden kunnen doen. Als we het even extreem doortrekken dan kan je straks wellicht Privium Platinum verwachten als teveel mensen Privium hebben.. waarbij je de Privium wachtrij kan bypassen 8)7.
privium platinum titanium plus smakc my, en dan nog bij mcdonalds eten ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 09:41

Koppensneller

winterrrrrr

renegrunn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Dat is wel de essentie van businessclass vliegen, meer betalen voor meer service en gemak?
Ja, aan de airline, niet aan de luchthaven. Ik heb nog nooit een rij voor business class gezien bij de security.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:46
Koppensneller schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:43:
[...]

Ik hoop het ook voor je, maar vind je dat je daar meer recht op hebt dan economy-reizigers omdat je wat meer hebt betaald?
Uiteraard, daar betaal je voor. Met 2 kinderen, 4 uur in de rij om 3 uur in de ochtend is geen doen. Het is geen Cuba hier.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:46
Glashelder schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:11:
Zonder privium werd er ongetwijfeld véél meer gedaan om de problemen op te lossen.
Schiphol moet in juli elke dag 13.500 stoelen schrappen. Dat zijn 418.500 stoelen voor de hele maand.

Schiphol rekent 17,37 EUR per passagier voor passenger services en 13,23 EUR per passagier voor security services. Ofwel 30,60 EUR in totaal per passagier.

Dus alleen al aan passagiersvergoedingen aan schiphol voor de maand juli maken ze 12,8 miljoen euro minder omzet. Dan kijken we nog niet eens naar augustus en de tarieven op vliegbewegingen die ze mislopen omdat er minder vluchten landen/opstijgen door deze situatie.

Privium plus kost 235,- EUR per jaar. Alleen al om die 12,8 miljoen goed te maken moeten ze er een hele dikke 54.000 Privium leden bij krijgen. Dat wordt best lastig met de ledenstop die ze door de situatie hadden ingesteld.

Je mag van Privium, luxe en impact op alle wachtrijen vinden wat je wil. Maar no way dat Schiphol de situatie op wat voor manier dan ook vervelender wil maken of houden omdat ze het Privium product aanbieden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07 12:41
Het is wat schaamteloos om door je eigen kutbeleid ontstane rijen te monetizen. En waar de grens dan wel moet liggen? Laat Schiphol eerst maar in staat zijn om de rijen binnenshuis te plaatsen met een garantie dat je met 3 uur van te voren je vlucht haalt, dan heeft Privium weer een bestaansrecht IMO.

Momenteel is Privium niet eens schaalbaar, dat ze het überhaupt durven aan te bieden, maar kennelijk is de prijs hoog genoeg en de vlieg frequentie laag genoeg voor de gemiddelde seizoensvlieger om het af te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:46
Glashelder schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:15:
[...]

[...]
Bekijk het eens van de andere kant: omdat zoveel mensen voor de lol (vakantie) willen vliegen, zou ik geen Privium kunnen gebruiken terwijl ik moet vliegen voor mijn werk*. Vliegen is sowieso al een luxe he, geen recht.

*heb zelf jaren Privium gehad tot Corona uitbraak. Sindsdien 100% remote werk*

Vliegen is per definitie al een groot kapitalistisch privilege feest. Maar dat Privium dan weer te ver zou gaan, vind ik wel ironisch.
Koppensneller schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:43:
[...]
Ja, aan de airline, niet aan de luchthaven. Ik heb nog nooit een rij voor business class gezien bij de security.
SkyPriority rij? Uiteraard dan wel geboekt bij aangesloten partner zoals KLM.

[ Voor 37% gewijzigd door renegrunn op 18-07-2022 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Ik wel afgelopen zaterdag hoor, daar loop je niet zomaar meer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:19
Iemand hier al ervaring met Rotterdam de laatste dagen? Ben benieuwd of het daar (veel) beter is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-07 19:14
Vandaag heeft het ons ruim 3 uur geduurd om door security te komen. Vrij extreem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
ParaDroid2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:52:
Vandaag heeft het ons ruim 3 uur geduurd om door security te komen. Vrij extreem
Op Rotterdam? Of Amsterdam?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Amsterdam, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-07 23:06
ParaDroid2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:52:
Hoe laat was dat en waar binnen schiphol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
We kwamen om 10:00 aan voor een vlucht van 14:05 (gaan zo vertrekken) op gate C. We stonden ongeveer 10:20 in die rij i.v.m. koffer inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Waarom moet je eigenlijk 4 uur van te voren zijn als je maar 2 uur van te voren kunt inchecken?

Bijvoorbeeld:
Je bent welkom vanaf 03:20
Check-in en bagage drop-off 04:50
Verwachte boarding 06:58
Vertrek 07:20
Wat moet je van 03:20 tot 04:50 doen? De lange rijen (buiten) is toch voor alleen security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
c-nan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:30:
Waarom moet je eigenlijk 4 uur van te voren zijn als je maar 2 uur van te voren kunt inchecken?

Bijvoorbeeld:

[...]

Wat moet je van 03:20 tot 04:50 doen? De lange rijen (buiten) is toch voor alleen security?
Hier exact hetzelfde (EasyJet neem ik aan?).
Ik verwacht dat er wellicht een rij zal staan bij de drop-off waar je wellicht wat verder naar voren staat, maar het heeft verder inderdaad totaal geen zin om eerder aan te komen lijkt het...
Ik zag op twitter iemand dezelfde vraag stellen, daarbij gaf Schiphol aan dat het een maximum is die 3:20 en dus niet zo is dat je dan ook daadwerkelijk aanwezig dient te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Zinloos1 op 18-07-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Bij ons was de bagage check-in al open toen we er 4 uur van tevoren stonden, het lijkt me dat die tijden voor in 'normale' situatie geldt.

Als we 2.5 uur van tevoren pas voor security zouden gaan staan, waren we te laat geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door ParaDroid2 op 18-07-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
ParaDroid2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:32:
Bij ons was de bagage check-in al open toen we er 4 uur van tevoren stond, het lijkt me dat die tijden voor in 'normale' situatie geldt.
Dat lijkt me inderdaad om tien uur wel mogelijk, maar niet om drie uur s'nachts. Want dit gaat wel om vluchten die rond zeven uur al gaan. Zijn ze dan inderdaad om drie uur al open? Er is geen enkele manier om met EasyJet in contact te komen lijkt het.

[ Voor 8% gewijzigd door Zinloos1 op 18-07-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
10:00 hadden we de bagage ongeveer afgeleverd. Bij vroege vluchten zal het mogelijk anders zijn inderdaad want minder drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:38
Nou, ik houd m'n hart vast voor morgen.

Dan vliegt m'n vriendin met 2 kinderen naar de schoonfamilie (en ik ga niet mee). Ze heeft nog even gebeld vandaag en gaven aan een rolstoel voor haar te kunnen regelen, maar dat vindt ze niet nodig. Dus ik denk dat ik wel in de rij buiten ga staan (want 2 kids, 1 van 8 maanden en 1 van 6) met die hitte is niet te doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waah schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Vandaag wel nodig denk ik
[Afbeelding]

Ze staan tot net voor je weer teruggaat naar Schiphol...
Is dit voor alle vertrekhallen? Of alleen voor Europa (vertrek hal 1?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
ParaDroid2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:32:
Bij ons was de bagage check-in al open toen we er 4 uur van tevoren stonden, het lijkt me dat die tijden voor in 'normale' situatie geldt.

Als we 2.5 uur van tevoren pas voor security zouden gaan staan, waren we te laat geweest.
Schiphol weet dat we niet in een normale situatie zitten, dan kunnen ze de tijden toch gewoon aanpassen, zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jFMDbkmbKRYQguwY_rh_m88tAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0tkxnsD2oKcO5NsSTHJfYRIM.png?f=fotoalbum_large

Zie linksboven.

Priority
- SkyPriority
- First & Business
- Selected frequent flyers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
c-nan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:45:
[...]

Schiphol weet dat we niet in een normale situatie zitten, dan kunnen ze de tijden toch gewoon aanpassen, zou je zeggen?
Maar kun je dan meteen "aansluiten" bij de rij voor business class boven of moet je via "beneden" eerst naar boven zien te komen?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 09:41

Koppensneller

winterrrrrr

c-nan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]

Zie linksboven.

Priority
- SkyPriority
- First & Business
- Selected frequent flyers
Dat ziet er meer uit als paspoortcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 15:19
Maar het is de toegang naar de security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Van der Berg schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:33:
Ik ben erg benieuwd hoe het op Schiphol gaat zijn met de chaos.

[..]

Ik vlieg met hun nationale maatschappij Air Royal Maroc.
Ga er maar alvast van uit dat je mogelijk vanaf een ander vliegveld vertrekt. Ze verplaatsen voor de komende tijd vluchten naar Maastricht en Rotterdam. Ik meen niet zo lang geleden te hebben gelezen dat passagiers soms pas een dag van te voren te horen krijgen van die wijziging, alleen kan ik dat bericht niet meer terugvinden...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

miel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Maar kun je dan meteen "aansluiten" bij de rij voor business class boven of moet je via "beneden" eerst naar boven zien te komen?
Beneden voor de roltrap laat je je boarding pass zien en dan omzeil je die hele rij die tot buiten gaat. Bovenaan laat je je boarding pass weer zien, en dan kom je in de priority lane. Paar weken geleden ook met Sky Priority gevlogen en duurde ongeveer 20 minuten tot aan security.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rizzi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:27:
[...]

Beneden voor de roltrap laat je je boarding pass zien en dan omzeil je die hele rij die tot buiten gaat. Bovenaan laat je je boarding pass weer zien, en dan kom je in de priority lane. Paar weken geleden ook met Sky Priority gevlogen en duurde ongeveer 20 minuten tot aan security.
Bij elke ingang van de vertrekhal omzeil je de rij voor security, niet alleen bij de roltrap vanuit aankomst/trein.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
Wat moet er dan op je boardingpass staan? Fasttrack? SAS noemt business class SAS Plus…. Dus ben benieuwd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

c-nan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:44:
[...]

Uiteraard, daar betaal je voor. Met 2 kinderen, 4 uur in de rij om 3 uur in de ochtend is geen doen. Het is geen Cuba hier.
All pigs are equal but some are more equal then others, om maar eens een bekend boek te quoten?

Ik snap je hoor, ik zou als ik grof geld neertelde ook bepaalde verwachtingen hebben. Daarentegen tel je het geld bij de luchtvaartmaatschappij neer, en niet bij de luchthaven zelf, dus misschien is het handig je verwachtingen ietsje bij te stellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

miel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:17:
Wat moet er dan op je boardingpass staan? Fasttrack? SAS noemt business class SAS Plus…. Dus ben benieuwd..
Fast track meestal, geeft ook totaal geen garanties. Op Stockholm laatst was de fast track langzamer dan de reguliere rij. Fast track had namelijk maar 1 poortje, reguliere had er 3.
* The Eagle dan maar van rij geswitcht, had namelijk recht op de snelle behandeling, en in dit geval was dat de reguliere :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

c-nan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:45:
[...]

Nee, want daar heeft de luchthaven zelf geen zeggenschap over. Dat is de handler, in Amsterdam is dat KLM iirc. En die hebben net zo goed een personeelsprobleem omdat ze hun mensen uitgespuugd hebben alsof het oude kauwgum was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
Koppensneller schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Dat ziet er meer uit als paspoortcontrole.
Klopt, excuses.

Ik vlieg Schengen, dus ik heb geen paspoort controle.

Als Business class mij voorrang/priority geeft bij check-in en bij security ben ik tevreden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Afgelopen nacht geland op 1.10. Om 1.25 bij de gate. Om 1.45 bij de bagageband en Om 1.50 mijn koffer. Om 2.10 in de auto op p3.

Wat een koffers in de aankomsthal zeg. En dat terwijl er al velen weggehaald zijn naar schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

YakuzA schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Bij elke ingang van de vertrekhal omzeil je de rij voor security, niet alleen bij de roltrap vanuit aankomst/trein.
De trap vlak bij de bagage drop off bij de poortjes waar je je boarding pass scant. Nu is dat afgezet met linten en wordt je buitenom de terminal geleid.
miel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:17:
Bij mij staat gewoon rechtsboven een rood vakje met witte letters “SKY PRIORITY”.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 16:28
Zijn er mensen die laatst in de nacht vetrokken zijn? Wij vliegen donderdag om 5:10 naar Antalya. Technisch gezien mogen we dan om 1:10 op Schiphol zijn, om in de rij te gaan staan voor checkin Transavia die om 2:10 open gaat. Nu is het geval dat we ook op P3 parkeren en daar ook de (baggage) in kunnen checken (opent om 2:00). Dan hebben we vanaf daar ook 3 uur, en dat zou hetzelfde moeten zijn als reguliere checkin. Maar goed "wat als daar iets mis gaat?" 😏

Vraag me af hoe druk het is rond 2 uur in de nacht op Schiphol, iemand daar al ervaringen mee?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
Rizzi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:26:
[...]

De trap vlak bij de bagage drop off bij de poortjes waar je je boarding pass scant. Nu is dat afgezet met linten en wordt je buitenom de terminal geleid.

[...]

Bij mij staat gewoon rechtsboven een rood vakje met witte letters “SKY PRIORITY”.
Vlieg jij ook met SAS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rizzi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:26:
[...]

Ah, vandaar mijn verwarring.
Je had het over een roltrap, en die trap waar je bij het poortje afsnijd vanuit de vertrekhal is geen roltrap.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 15:49
Begrijp ik het nou goed dat daar op p3 geen mega rijen voor checkin counters staan?

Ik zit te twijfelen om p3 te boeken vanwege puur en alleen vanwegen de rijen bij de checkin. Normaal blijf ik er ver weg gezien ik er nog nooit een auto geparkeerd heb waar geen schade op ontstaan is vanwege portieren en die smalle vakken.

Anders vallet parkeren sta ik met me spul voor vertrek 1 voordat klm überhaupt haar counters opent.. Mag je een uurtje wachten terwijl je voor mij gevoel dan via p3 al klaar bent en in de rij van de security mag plaats nemen.

Ervaringsdeskundige?

[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 20-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Ralphie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:56:
Zijn er mensen die laatst in de nacht vetrokken zijn? Wij vliegen donderdag om 5:10 naar Antalya. Technisch gezien mogen we dan om 1:10 op Schiphol zijn, om in de rij te gaan staan voor checkin Transavia die om 2:10 open gaat. Nu is het geval dat we ook op P3 parkeren en daar ook de (baggage) in kunnen checken (opent om 2:00). Dan hebben we vanaf daar ook 3 uur, en dat zou hetzelfde moeten zijn als reguliere checkin. Maar goed "wat als daar iets mis gaat?" 😏

Vraag me af hoe druk het is rond 2 uur in de nacht op Schiphol, iemand daar al ervaringen mee?
Mijn ervaring van 2 weken geleden met een vlucht van 7:15;

Er staat al een flinke rij voor bagage dropoff/check in, op zich niets mee aan de hand.

Als je daar doorheen bent, dan ga je richting security. Ik denk dat die rij om dat tijdstip nog iets korter is dan toen wij vlogen, maar we stonden er een goed uur/anderhalf uur in. (En nog uur voor check in).

Daarna hadden we nog heel weinig tijd over, want voor elk tentje stonden ook weer rijen.

Dus, als jouw vakantie gevoel is dat je om 3 uur 's nachts al je eerste biertje popt op Schiphol, zou ik gewoon lekker om een uur of 1 klaar staan voor check in (of je dan een uur als bijna eerste moet wachten of later aankomt en alsnog een uur in de rij staat, maakt ook niets uit).

Dan kan je vermoedelijk wat vlotter door security als een van de vroegere vluchten en de rest van jouw vlucht en andere vluchten zullen al snel volgen.

Als je niet per se even lekker hoeft te zitten etc, dan zou ik dat uurtje lekker voor thuis bewaren natuurlijk. Dit is mijn gevoel, maar ik weet niet hoe Schiphol er rond dat tijdstip uitziet. Ik weet wel dat ik bijzonder teleurgesteld was in de rijen en chaos al om 4 uur en we konden dus nergens meer even chill zitten, alhoewel dat nog niets is vergeleken met overdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

thefox154 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:57:
Begrijp ik het nou goed dat daar op p3 geen mega rijen voor checkin counters staan?

Ik zit te twijfelen om p3 te boeken vanwege puur en alleen vanwegen de rijen bij de checkin. Normaal blijf ik er ver weg gezien ik er nog nooit een auto geparkeerd heb waar geen schade op ontstaan is vanwege portieren en die smalle vakken.

Anders vallet parkeren sta ik met me spul voor vertrek 1 voordat klm überhaupt haar counters opent.. Mag je een uurtje wachten terwijl je voor mij gevoel dan via p3 al klaar bent en in de rij van de security mag plaats nemen.

Ervaringsdeskundige?
Ik heb nog nooit schade gehad op P3 (N=5 ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

FlowSnake schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:19:
[...]
als jouw vakantie gevoel is dat je om 3 uur 's nachts al je eerste biertje popt op Schiphol[...]
Ik weet niet hoe het nu is, maar enkele weken geleden hadden wij ook een vlucht om 7:05 en dus midden in de nacht te vinden op Schiphol (de rijen vielen toen mee overigens). Het viel ons op dat er op dat tijdstip nog niks open was qua horeca. Dus hou daar rekening mee ;)
Wij hoopten toen ook nog even lekker bij de Starbucks oid te kunnen zitten maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Gitarist schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:53:
[...]

Ik weet niet hoe het nu is, maar enkele weken geleden hadden wij ook een vlucht om 7:05 en dus midden in de nacht te vinden op Schiphol (de rijen vielen toen mee overigens). Het viel ons op dat er op dat tijdstip nog niks open was qua horeca. Dus hou daar rekening mee ;)
Wij hoopten toen ook nog even lekker bij de Starbucks oid te kunnen zitten maar helaas.
Er was e.e.a. open, maar helaas werden de rijen vervolgd voor de verschillende horeca die wel open waren.

Maar as usual, ymmv, we zijn een beetje overgeleverd aan de grillen van Schiphol en uiteraard ook de eigen voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 18:40
Vanmorgen om 08:00 geparkeerd op P3, bus naar de plaza en vanaf daar naar buiten begeleid naar de tenten. Ongeveer 150 meter buitenrij, daarna vrij vlot weer naar binnen. Na een uur en een kwartier door de security en zit nu in de lounge. Het is druk maar het lijkt goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 11:52
Hi, weet iemand of je bagage als je met Lufthansa vliegt naar Frankfurt-> Vancouver zelf kunt droppen in een automaat en of dat kan voordat de officiele checkin/bagage balie open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik zit er nu ook naar te kijken voor P3 iets te boeken. Kost wel een extra 100 euro, maar ik heb geen mogelijkheid om anders op tijd op Schiphol te zijn. Alle bussen erheen gaan door de binnenstad heen, en de trein doet er maar 10 minuten over. Of eventueel een taxi.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ook weer een kleine storing met de verwerking van koffers. Betreffen wel overstappers.

https://nos.nl/artikel/24...alleen-nog-met-handbagage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
03:45 aangekomen op Schiphol
04:00 Business lane Lufthansa bagage ingecheckt
04:45 waren we voorbij security (dankzij priority boarding)

Om 03:45 was de rij al heel erg lang (buiten).

07:05 vliegen we.

De Priority Gates gaan pas om 04:30 of om 05:00 open, we kregen verschillende informatie door.

Als je priority boarding hebt, dan direct naar de poortjes bij de trappen omhoog lopen, je boarding pass laten zien en je mag direct naar binnen.

[ Voor 37% gewijzigd door c-nan op 22-07-2022 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik ben ook met bijna een uur door de security. Houd moed, het gaat sneller dan je zou verwachten.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Las vandaag dit: https://nos.nl/artikel/24...el-horrorverhalen-gehoord

Een dingetje dat ik dan niet snap: Hoe krijgen ze al die achtergebleven koffers dan op de bestemming? Ik kan me herinneren dat er een regel is dat bagagge per se het vliegtuig uit gehaald moet worden als de passagier op het laatste moment niet mee gaat (waarschijnlijk tegen terrorisme ondanks alle scans). Maar als zo'n koffer dan later op een andere vlucht meegaat is het dan geen probleem? Of gaan die op een vrachtvlucht mee?

PS: Heeft iemand praktijkervaringen met Rotterdam? Ik weet dat het topic over Schiphol gaat maar ik zoek dus een alternatief.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:00:
Maar als zo'n koffer dan later op een andere vlucht meegaat is het dan geen probleem?
Nee geen probleem, omdat het dan ongepland is. Je koffer inchecken en dan zelf niet boarden was een beproefd terrorisme concept, plus je hebt een koffer verder van de eigenaar gebracht en je moet dan weer moeite doen om die twee te herenigen.

Koffers gaan gewoon mee op lijn vluchten, daar gaat sowieso meestal wel al vracht mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Onze terugvlucht uit Kopenhagen ging een stuk soepeler. Ik denk 5 min wachten bij de security ondanks dat het aardig druk was op het vliegveld. Was mijn eerste keer in een land waarin veel toch wel beter geregeld is dan in NL, inclusief vliegveld dus (ondanks minder geavanceerde apparatuur om te scannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:08:
[...]
Nee geen probleem, omdat het dan ongepland is. Je koffer inchecken en dan zelf niet boarden was een beproefd terrorisme concept, plus je hebt een koffer verder van de eigenaar gebracht en je moet dan weer moeite doen om die twee te herenigen.

Koffers gaan gewoon mee op lijn vluchten, daar gaat sowieso meestal wel al vracht mee.
Hmm, dat stelt me als passagier niet zo heel gerust, ik heb het idee dat je in de huidige chaos vrij betrouwbaar kan veroorzaken dat je koffer niet meegaat door op het laatste moment in te checken (zelfs als je het op tijd doet heb je een 50% kans als ik de verhalen zo hoor 8)7 )

Maar ik hoop dat de scans tegenwoordig voldoende zijn, die zijn natuurlijk veel verbeterd sinds de tijd dat deze regel is ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PolarBear schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Er is een tijd geweest, dat ik het nazenden van bagage kon plannen, kreeg bij een bepaalde overstap consequent het aanbod van een eerdere vlucht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

GekkePrutser schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Hmm, dat stelt me als passagier niet zo heel gerust, ik heb het idee dat je in de huidige chaos vrij betrouwbaar kan veroorzaken dat je koffer niet meegaat door op het laatste moment in te checken (zelfs als je het op tijd doet heb je een 50% kans als ik de verhalen zo hoor 8)7 )

Maar ik hoop dat de scans tegenwoordig voldoende zijn, die zijn natuurlijk veel verbeterd sinds de tijd dat deze regel is ingevoerd.
Mocht je nu iets willen flikken richt je grotere schade aan in de drukte op het vliegveld zelf dan in de lucht denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zijn er hier mensen die een AirTag of alternatief gebruiken om eventueel een vermiste koffer op te sporen op Schiphol?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:27:
Zijn er hier mensen die een AirTag of alternatief gebruiken om eventueel een vermiste koffer op te sporen op Schiphol?
https://nos.nl/artikel/24...el-horrorverhalen-gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:45
Pierre schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:27:
Je zal er niet verder mee komen dan de wetenschap dat je koffer ergens op Schiphol staat, ik zou er niet op rekenen dat je de opslag in mag om jouw koffer er uit te halen als je langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Transportman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Je zal er niet verder mee komen dan de wetenschap dat je koffer ergens op Schiphol staat, ik zou er niet op rekenen dat je de opslag in mag om jouw koffer er uit te halen als je langs komt.
Uiteraard snap ik dat, maar mijn vriendin had een idee, volgens mij zijn die dingen voor koffers weg gegooid geld.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Je weet hooguit waar je koffer is, als dat je gerust stelt dan kan je het overwegen.

Maar je krijgt er je koffer in elk geval niet sneller door terug dus verandert het feitelijk niets aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Homeland schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:09:
Je weet hooguit waar je koffer is, als dat je gerust stelt dan kan je het overwegen.

Maar je krijgt er je koffer in elk geval niet sneller door terug dus verandert het feitelijk niets aan de situatie.
Ik denk het wel. Het kan je argumenten kracht bij zetten tijdens een discussie met het personeel aldaar. Als je volhardend genoeg bent worden ze het uiteindelijk wel zat en gaan hem halen.

Ook kan het een indicatie geven waar ter wereld het ding zich bevindt als dat niet op schiphol is. Schijnt ook vaak voor te komen, zie dat NOS artikel. Er wordt daar mee geschermd dat ze niet weten van wie hij is maar dat is nogal onzin, er zit aan elke koffer immers een label met alle details van de inchecker (en ook via het ticketnummer). Ik mag wel hopen dat ze de gebruikelijke regel van 3 maanden en dan veilen hier niet laten gelden want volgens de berichten gaat het veel langer duren voor deze puinhoop opgelost is.

En als het echt lang duurt schijnt de boel klakkeloos naar een opkoper te gaan voor een veiling, als dat gebeurt kan je daar naartoe rijden met 'mijn koffer terug NU' voordat hij geveild wordt. https://www.travelbags.nl...n-op-gevonden-bagage.html

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
Bij een airtag moet je maar net de mazzel hebben dat een bagagemedewerker een iPhone heeft en die ook bij zich draagt als jouw koffer voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
jadjong schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:50:
Bij een airtag moet je maar net de mazzel hebben dat een bagagemedewerker een iPhone heeft en die ook bij zich draagt als jouw koffer voorbij komt.
Natuurlijk maar er lopen veel mensen rond daar. Aan af en toe een ping heb je genoeg. En er zijn meer typen trackers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jadjong schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:50:
De Schiphol arrivals hal waar dagelijks minimaal 50.000 toeristen met voor 50% een iPhone langs komen lijkt me een vrij hoge hitrate te hebben ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GekkePrutser schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:46:
[...]
Ik denk het wel. Het kan je argumenten kracht bij zetten tijdens een discussie met het personeel aldaar. Als je volhardend genoeg bent worden ze het uiteindelijk wel zat en gaan hem halen.
Ze zullen er ook wel vatbaar voor zijn, scheelt hun weer uitzoek en transport geld om de koffer thuis te bezorgen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Ook kan het een indicatie geven waar ter wereld het ding zich bevindt als dat niet op schiphol is. Schijnt ook vaak voor te komen, zie dat NOS artikel. Er wordt daar mee geschermd dat ze niet weten van wie hij is maar dat is nogal onzin, er zit aan elke koffer immers een label met alle details van de inchecker (en ook via het ticketnummer). Ik mag wel hopen dat ze de gebruikelijke regel van 3 maanden en dan veilen hier niet laten gelden want volgens de berichten gaat het veel langer duren voor deze puinhoop opgelost is.

En als het echt lang duurt schijnt de boel klakkeloos naar een opkoper te gaan voor een veiling, als dat gebeurt kan je daar naartoe rijden met 'mijn koffer terug NU' voordat hij geveild wordt. https://www.travelbags.nl...n-op-gevonden-bagage.html
Ik denk echt dat je geen enkele kans hebt dat ze hem speciaal voor je op gaan zoeken op basis van de locatie van zo'n tag. Het NOS artikel geeft ook geen enkel voorbeeld waarbij die tag daadwerkelijk hielp met het terugkrijgen van een koffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00
Ik heb een airtag voor mn ruimbagage en een voor mn carryon koffertje voor het geval die het ruim in moet. Biedt het enige garantie dat ik mn koffer terugvind als er iets mis gaat? Nope, geen enkele. Het geeft mij alleen het idee dat ik er alles aan gedaan heb wat ik kan doen en dat is uiteindelijk wat voor mij telt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:45
YakuzA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Ze zullen er ook wel vatbaar voor zijn, scheelt hun weer uitzoek en transport geld om de koffer thuis te bezorgen.
Ik denk dat dat tegen valt, want dat betekent dat ze op dat moment iemand beschikbaar moeten maken om jouw koffer op te gaan zoeken. En wat hebben ze nu juist niet? Beschikbaar personeel om jouw koffer op te gaan zoeken. Dus je verspilt iedereens tijd door het te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb sinds vorig jaar ook airtags in m’n koffers zitten. Het grootste voordeel vind ik het ontspannen gevoel als je voor het opstijgen ziet dat ze aan boord geladen zijn.

Als je ze op dat moment aan de andere kant van Schiphol ziet, dan is dat gevoel wel even anders natuurlijk. Maar dan sta je op de plek van bestemming in ieder geval niet tevergeefs bij de bagageband ;)

Ik vlieg zelf zondag vanaf Rotterdam. Ik had óók tickets vanaf Amsterdam, maar dat durf ik eigenlijk niet meer aan. Dus ik neem mijn verlies. Als iemand mijn tickets naar Lissabon (of een andere bestemming/datum) wil overnemen dan hoor ik het wel :P

omniscale.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Kort verslag: 5 uur, Departures 1, in 15 minuten door security.

Check-in balies hebben wel lange rijen. Daar schijnt men wel al dagen problemen te hebben met de systemen waardoor de paspoort swipe niet werkt en veel handmatig moet worden ingevuld...

Goede reis voor iedereen die nig moet vandaag en de komende dagen.

[ Voor 67% gewijzigd door GENETX op 23-07-2022 05:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Familie uit Brazilië (of all places) is na een paar jaar weer in NL voor een paar weekjes. Toch wel schokkend om (via via) te horen hoe ze NL deze keer ervaren:
- Aankomst in een enorme chaos (Schiphol).
- De uitstraling van de openbare ruimte is een stuk minder aangenaam (viezer).
- Zelfs de attractieparken zijn "vies".

Die mensen komen uit Brazilië he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 07:39
Zou vanochtend om 6:50 naar Praag vliegen, kreeg gister avond een mailtje van KLM dat je gratis kan omboeken ivm drukte op Schiphol, dus maar omgeboekt naar de vlucht van 12:05.

Om 7:50 kwamen we aan op Schiphol (auto) en met 45 minuten waren we door de security. Liep goed door allemaal.

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:17:
Familie uit Brazilië (of all places) is na een paar jaar weer in NL voor een paar weekjes. Toch wel schokkend om (via via) te horen hoe ze NL deze keer ervaren:
- Aankomst in een enorme chaos (Schiphol).
- De uitstraling van de openbare ruimte is een stuk minder aangenaam (viezer).
- Zelfs de attractieparken zijn "vies".

Die mensen komen uit Brazilië he....
Ik merk dat zelf ook als ik terug kom uit Azië na een lange vakantie. Schiphol vies, veel kapote loopbanden en roltrappen, stinkende WC's, tenminste de mannen WC's. Buiten overal straatvuil, mensen zijn niet zo vriendelijk.

Mijn persoonlijk plus en minpunten van Schiphol. Ik moet zeggen dat ik al een jaar of 7 Privium heb en dus ervaar sommige aangegeven 'min punten' niet. Ik reis vaak naar Azië, veelal met Qatar in business en economy.

Plus punten
  • Redelijk dichtbij mijn huis.
  • Security als je er eenmaal bent is redelijk vlot, zeker met de nieuwe scanners.
Min punten
  • Je hebt zoiets als Privium nodig als je een vlotte doorgang van checkin naar terminal willen.
  • Niet genoeg mensen bij de grenscontrole.
  • Ik ben niet zo op de automatische koffer / checkin machines, ik hou van persoonlijk contact.
  • Niet genoeg airport lounges, sorry maar de Aspire lounge is knap waardeloos, veels te klein en biedt weinig lekker eten. KLM Crown lounge ben ik in jaren niet geweest dus kan hier weinig over zeggen.
  • Koffer / Bagage afhandeling is vaak traag.
  • Veel kapote of niet werkend walkways / roltrappen
  • Soms lange gangen zonder walkways afhankelijk van je gate
  • Vies en stinkende WC's, ook niet genoeg WC's!
Als jij je in de schoenen van een gezin die voor het eerst naar Nederland komt is het geen pretje denk ik. Voor de zakenreiziger met alleen handbagage en met een Privium Multi Pass zal je er weinig van merken.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:37

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op maandag 11 juli 2022 @ 03:26:
Vandaag om 00:56 aangekomen op Schiphol, bagage afgegeven in zo'n drop-off machine en om 01:37 waren we door de security. Het viel mij wel op dat de rijen wel snel drukker werden dus ik vraag mij wel af hoe het nu is in de vertrekhal.
En sinds gisteren zijn we weer terug, geland net iets over 12en en rond 13:15 stonden we al weer buiten met onze koffers :+

Afgezien van de stapels koffers die ik zag bij de bagagebanden hebben we dus zeer weinig gemerkt van de genoemde chaos. Maar ja.... n=1 en ymmv

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:08

pinda powerrr

Slow down...

Mijn n=1 ervaring tot nu:

10:15 in de rij voor security (alleen handbagage)
11:20 er doorheen.

Nu lang wachten, want vlucht vertraagd -O-

Maar prima te doen. Gaat veel sneller dan je denkt. Wordt water uitgedeeld in de rijen en alles is gemoedelijk.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op Rotterdam is het super strak geregeld. Er staan buiten rijen (per bestemming) maar daar ben je binnen no time doorheen. In de terminal is het druk, maar genoeg plek om te zitten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Ik vraag mij wel eens af. Als je behandeld wordt en service krijgt in een restaurant op de manier zoals je tegenwoordig behandeld wordt en service krijgt op luchthavens en in vliegtuigen, zou je dan terug gaan naar dat restaurant?

Mijn vermoeden is dat >90% dat niet zou doen en toch blijft iedereen maar vliegen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gé Brander schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:46:
Ik vraag mij wel eens af. Als je behandeld wordt en service krijgt in een restaurant op de manier zoals je tegenwoordig behandeld wordt en service krijgt op luchthavens en in vliegtuigen, zou je dan terug gaan naar dat restaurant?

Mijn vermoeden is dat >90% dat niet zou doen en toch blijft iedereen maar vliegen...
Met tientallen, soms honderden alternatieven voor dat restaurant en zeer weinig alternatieven voor de vliegvelden is dat natuurlijk niet zo heel gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:50:
[...]

Met tientallen, soms honderden alternatieven voor dat restaurant en zeer weinig alternatieven voor de vliegvelden is dat natuurlijk niet zo heel gek.
Als het om werk of familie bezoek overseas is dan snap ik je opmerking maar vakantie moet niet per se via de lucht... Maar we zijn daar zo aan gewend tegenwoordig dat het gezien wordt als dat het niet anders kan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gé Brander schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:53:
[...]

Als het om werk of familie bezoek overseas is dan snap ik je opmerking maar vakantie moet niet per se via de lucht... Maar we zijn daar zo aan gewend tegenwoordig dat het gezien wordt als dat het niet anders kan.
Maar dan vergelijk je het eigenlijk met naar een restaurant gaan of thuis zelf koken. Wordt het vergelijk niet veel eerlijker van.

Dat gezegd hebbende, hebben wij voor dit jaar een camper gehuurd. Maar da's vooral omdat ik geen 8 uur in een vliegtuig ga zitten met een baby.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2022 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:54:
[...]

Maar dan vergelijk je het eigenlijk met wel of niet naar een restaurant gaan. Wordt het vergelijk niet veel eerlijker van.
Ik zal er hierna over ophouden, want toch wel off topic. Ik hoop wel dat er een omslag komt bij de gemiddelde vakantie-reiziger hierin.

Daar verschillen we dan van mening. Vakantie kan prima via bus, trein en auto en moet niet ver weg. Dat zie ik nog steeds als naar het restaurant gaan. Maar dan verschillen er daar in van mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om de boel vandaag wat op te vrolijken in de rijen, die op zich best doorliepen, even een aantal keren een virtuele high five uitgedeeld. Geïnspireerd door een artikel wat ik recent pas over het hip zijn van bestanden versturen via AirDrop (helaas ging dat over hele die foto’s).
Nu ook maar even hier doen voor iedereen die in de rij mag staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyvpcnMu2ZAczSbvasswewJPODE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofrYLiFcUabmyb4UbyLCraCy.jpg?f=fotoalbum_large
En ja, mensen accepteren dat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8I38ceSO73A4XrEs3-U8aEd1ks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RmJpsdtlQiE6GWxnQqrGDbHD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door sypie op 25-07-2022 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:24

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Dan maar weer een ervaring er tussen door:

Zaterdag gevlogen van schiphol naar manila via istanboel. In istanboel had ik een uur overstaptijd, dus wat kan er fout gaan...

... Nou eigenlijk niet zoveel. Vertrekhal 3 was halverwege de ochtend nog redelijk rustig terwijl er bij hal 1 en 2 lange rijen stonden. Bij de roltrappen naar de vertrekhallen mocht je er voor 4 uur van te voren niet in, maar bij de kleinere trappen was geen controle. Eenmaal in de vertrekhal werd ik met de anderen van turkish airlines vluchten in een voorrij geplaatst voor de incheckbalies zodat we in groepjes naar de rij voor de incheckbalies konden. Inchecken duurde zo iets van uur. Security was druk, maar geen rijen die tot buiten dat gebied liepen. Het liep ook goed door, dus in <30 minuten was ik er wel doorheen. Dus ruim op tijd klaar voor de vlucht en geen vertraging.

Maar zelfs zonder vetraging werd het toch flink doorlopen om de aansluiting te halen. Dit kwam door een taxierit van meer dan 30 minuten. Maar met alert personeel van turkish airlines wel gehaald. Alleen waar ik nog een sprintje kon trekken, kon mijn baggage dat niet en zat er dus niet bij in manila. Maar gelukkig hebben ze het op vlucht van een paar uur later gezet. Ik zit toch dicht bij het vliegveld, dus geen probleem om het later weer op te halen. Dus uiteindelijk geen horrorstory en vooral het personeel op de grond op de vliegvelden was altijd behulpzaam en vriendelijk.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Vlucht vandaag: 13:40 naar Dublin.
Om 09:45 op Schiphol en aansluiten voor bagage dropoff - die om 11:10 opren ging. Rond 11:30 bagage ingeleverd en naar security. 12:45 door security heen. Was een flinke rij, dus wel blij dat we er op tijd waren.

Nu wachten op het vliegtuig… vertraagd tot 15:00. 😕

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gé Brander schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:46:

Ik hoor dan bij die 10% die dan ook niet meer vliegt. Afgelopen vakantie (naar Italië) tijdens de wachtrij voor de bagage drop-off met zicht op de security wachtrij, al geconcludeerd dat dat 'm niet ging worden. Met bagage en al omgedraaid en in de auto gestapt. Dan maar wat minder tijd op de eindbestemming. Die kosten zijn we natuurlijk kwijt, maar hebben we voor lief genomen.

De komende jaren vlieg ik privé zeker weten niet meer. Zakelijk bij voorkeur ook niet, maar dat is toch een ander verhaal. Als ik dan niet in het vliegtuig zit is dat niet mijn probleem.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 30-06 09:49
Klopt het dat lange vluchten nu vaak via terminal drie gaan en het daar wat rustiger is?

Maak mij inmiddels best wel wat zorgen, ik vlieg volgende week dinsdag avond om 20.50 naar Bangkok (Bucket list vakantie) met mijn vrouw en twee kinderen van acht.

Ik pak hier (Breda) om 14.00 de trein met het plan om op Schiphol te zijn om 15.30 (ik weet van de vier uur, maar wil geen risico nemen als trein vertraging heeft).

Ik heb nog gekeken om de tickets om te boeken voor skypriority of om op slimme manier toch nu nog gold te bereiken, helaas allemaal niet haalbaar. Privium neemt ook geen nieuwe klanten aan.

De afgelopen weken vloog ik elke week voor mijn werk (vaak op zondag/maandag) binnen Europa en dat was de ene keer drama en andere keer ging het vrij vlug. Kunnen we stellen dat de problemen iets minder zijn? Hoe is het over het algemeen de dinsdag avond (einde middag) op Schiphol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@Vecodo ik zou me niet zoveel zorgen maken. Ik ken vele tientallen mensen die de laatste tijd via Schiphol zijn gevlogen en nog geen een is zijn of haar vlucht gemist. Ook hier in dit topic volgens mij nog altijd niet..

Begin meer het idee te krijgen dat we massaal gek gemaakt worden met een hoop massahysterie.. Net alsof men erop hoopt dat we geen of minder tickets boeken :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Thanks dat is erg fijn om te horen!

Wij gaan nu met de trein, maar is auto naar P3 voor 189 euro (drie weken) niet slimmer in verband met inchecken bagage (ik zelf check in via de app en hoef dus niet langs een echte in check balie of zo paal te gebruiken.

Of gewoon lekker de trein pakken, (eerste klas voor dertig euro met zijn 4-en).

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je bedoeld dat je die dienst gebruikt om daar al je bagage af te geven? (meende dat er zoiets voorbij kwam hier recentelijk).

Tsja, ik snap je gevoel, zo dacht ik ook eind juni, maar ik heb me uiteindelijk anderhalf uur bij de gate zitten vervelen, zo snel waren we overal doorheen. Wij vlogen naar Parijs, dus het uiteindelijke drama* moest nog beginnen. Vliegvelden bij Parijs zijn momenteel echt een no-go area momenteel wat mij betreft :+

* Beginnen met een uur vertraging omdat ze daar staken. Uiteindelijk over moeten stappen van CDG naar ORLY. Daar 20 minuten voordat het vliegtuig vertrekt aankomen om erachter te komen dat iedereen die in ons vliegtuig had moeten zitten nog bij de bagage drop stond 8)7 Hoe Fransen dat vervolgens oplossen is gewoon hilarisch slecht.. :D Uiteindelijk wel de vlucht gehaald, mogelijk krijgen we nog 400 eu pp terug vanwege een vertraging van 3 uur en 10 minuten :+ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Glashelder schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:52:
@Vecodo ik zou me niet zoveel zorgen maken. Ik ken vele tientallen mensen die de laatste tijd via Schiphol zijn gevlogen en nog geen een is zijn of haar vlucht gemist. Ook hier in dit topic volgens mij nog altijd niet..

Begin meer het idee te krijgen dat we massaal gek gemaakt worden met een hoop massahysterie.. Net alsof men erop hoopt dat we geen of minder tickets boeken :?
Ik denk dat je best wel eens gelijk kunt hebben met die massahysterie. Noem het woord "vliegen" en iedereen begint over de ellende. Ongeacht het land, want het is overal hetzelfde. En ondertussen heb ik eigenlijk nog niemand gehoord die maar niet op vakantie gaat hierdoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Frame164 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Ik denk dat je best wel eens gelijk kunt hebben met die massahysterie. Noem het woord "vliegen" en iedereen begint over de ellende. Ongeacht het land, want het is overal hetzelfde. En ondertussen heb ik eigenlijk nog niemand gehoord die maar niet op vakantie gaat hierdoor.
Vermoed dat dat mede komt omdat de meeste mensen al geboekt hadden voor deze ellende begon.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vecodo
alexbl69 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Vermoed dat dat mede komt omdat de meeste mensen al geboekt hadden voor deze ellende begon.
Dat is inderdaad een ding, wij hebben onze vakantie in Februari vastgelegd. Corona verzekering erop (want dat was op dat moment de grootse 'angst'). Als ik nu de vakantie moet regelen, dan zouden wij niet gaan vliegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:34
alexbl69 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:47:
Je leest online vooral excessen, het is komkommertijd dus de media springt er bovenop.

Vrijwel iedereen die ik ken ervaart hinderlijke rijen maar wat is twee uur extra wachten op een vakantie van twee/drie weken? Dat ben je na de eerste fles Chardonnay vergeten... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Je leest online vooral excessen, het is komkommertijd dus de media springt er bovenop.

Vrijwel iedereen die ik ken ervaart hinderlijke rijen maar wat is twee uur extra wachten op een vakantie van twee/drie weken? Dat ben je na de eerste fles Chardonnay vergeten... :)
Dit inderdaad, onverwacht in augustus een paar weken vrij en meteen een retourtje Portugal geboekt, die wachttijden overleef ik wel en vallen inderdaad in het niet bij de 10 dagen vakantie en ontspanning. Als je onverwachts uren moet wachten is het naar, maar als je je er op voor kan bereiden en ook mentaal op in kan stellen dan valt het best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 15:28
Om half 2 vandaag een half uur voor security, stond 90+ minuten in de schiphol app. Ging lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
hoevenpe schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Inderdaad. Gisteren zat ik zo te kijken naar Max Vakantieman (over komkommertijd gesproken :') ), komt daar een verhaal voorbij van mensen die zeiden op tijd op Schiphol te zijn (4 uur voor vertrek), op tijd voor de incheckbalie (3 uur voor vertrek open), maar door de uren durende rij voor security hun vucht hadden gemist.

Dan denk ik serieus hoe dat mogelijk is, zou dat toestel dan leeg van Schiphol zijn vertrokken? Als het verhaal waar zou zijn zou ik er van uit moeten gaan dat iedereen van die vlucht te laat bij de gate was. Dat zou dan op die dag (11 juli als ik me niet vergis) toch best wel nieuws zijn geweest, maar niet pas weken later in zo'n klaagprogramma.

Er werd wel een goede tip gegeven: documenteer hoe laat je op Schiphol bent, maak foto's van een klok, vertrekbord e.d. Mocht het dan toch fout gaan, dan heb je in elk geval bewijs in handen dat je op tijd was.

Zelf ben ik binnenkort ook aan de beurt, al gaat het dan over een vlucht vanaf T3 dus ik verwacht niet al te veel problemen, zeker niet met een hotelovernachting vlakbij Schiphol en daar vandaan genoeg mogelijkheden om op tijd op het vliegveld te zijn.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:52:

ik zit middenin de dagelijkse hectiek op Schiphol. Ik kan je melden dat er soms per dag (dus over alle vluchten) totaal een paar honderd pax hun vlucht missen door de wachtrijen bij de Security.

Ik maak soms mee dat er per vlucht zo'n 15 a 25 offloaded worden doordat ze vast staan in de wachtrijen.

Dus nee, ''massaal gek gemaakt worden'' is het in zijn geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:52
Omdat ik het zelf wel enigszins geruststellend vond om jullie berichten te lezen:

03:30 op Schiphol
03:45 Koffers ingecheckt
05:00 Door de security

Viel mij mee. Security gingen steeds meer poortjes open. Op het moment dat ik bij een indicatie scherm stond, gaf deze 1 uur aan. Op het moment dat ik zelf bijna door de security ging, gaf deze nog maar 30 minuten aan.
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste