Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 17:12
Zorg schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:10:
Tenenkrommend als je het mij vraagt.... merendeels vd vakanties zijn ver op voorhand geboekt en met alle data van nu zouden ze toch vrij accuraat kunnen inschatten hoe druk het is.

FNV net een interview op NPO1 samen met een medewerker:
Drukte zou komen doordat mensen nu 5x op vakantie zouden gaan?!? :? 8)7
Sorry maar merendeels van de mensen gaan echt niet 5x op vakantie omdat ze 2 jaar tijdens corona niet kunnen vliegen! Dat doet nog geen 5% volgens mij! Is er te weinig personeel en is het druk? Zeker! Maar is het significant drukker dan voorheen? Daar twijfel ik toch serieus aan. Ja nu is het druk, 2 jaar lang is het rustig geweest!

En dan zegt de dame die werkt als grondstewardess, ik verdien slechts 13,50 per uur.
Dat is 30,500 per jaar (modaal is 35,000) en dus 2,000 netto per maand! Dat is toch niet slecht voor, laten we eerlijk zijn, ongeschoolde arbeid? Het enige valide punt dat ik zou kunnen zien is significant hogere passagiersaantallen tov aantal werknemers....
Grondstewardess is geen ongeschoolde arbeid. Moet je een opleiding voor volgen. Ik snap je rekensom ook niet, want heb je het hier over bruto bedragen of netto bedragen? 40 uur werkweek? (meeste grondstewardessen werken niet 40 uur per week).

De werkdruk is immens hoog, omdat er heel veel uitloop is geweest in de corona periode. Mensen zijn ontslagen, omdat de luchtvaartindustrie heel slecht liep. Of mensen zijn permanent uitgevallen door long-covid. Je moet dus nagaan, dat door drukte en chaos grondstewardessen heel veel te voorduren hebben. Denk hierbij met name aan agressie en extreme drukte. Nu komt er ook nog eens de tekorten bij beveiliging erbij. Ze beginnen zich ook steeds onveiliger te voelen op het werk. Ze doen al hun best, maar er vallen nu steeds meer mensen uit door de extreme werkdruk, wat leidt tot nog meer personeelstekorten.

Dat mensen gefrustreerd zijn i.v.m. vakantie is goed te begrijpen, maar het draagt niet bij aan het oplossen van het probleem. Vooral als je dit gaat uiten naar het personeel toe. Personeel weet het, maar staan er ook machteloos ertegen over. Ze kunnen niet ineens tickets zomaar omboeken of geld restitueren. Het interne systeem bepaald het. Sommige jongedames moeten nu gewoon vechtpartijen sussen zonder beveiliging, iets wat normaliter gewoon sporadisch voorkwam. Sta je daar dan, als grondstewardess (moeder van 2 kinderen) af te vragen waarom het werk zo rot is geworden.

Zij/wij zijn allemaal maar mensen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Een opleiding is dus geen verplichting, zie ook mijn andere posts. Ik reken enkel in bruto bedragen naar een voltijds equivalent om de vergelijking eerlijk te houden. Ik heb een berekening gemaakt richting netto om aan te tonen dat 2k netto toch niet zo heel slecht is. Als men denkt dat ze elders beter kunnen verdienen doet niet ter zake. Evenmin of ze 40 uur werken of juist (bewust) minder.

Nergens zeg ik dat het niet zwaar is, of dat ze het niet moeilijk hebben.... dat snap ik volkomen, ook ik vind het onterecht dat men agressief is tov het personeel. Ze kunnen er effectief niks aan doen. Waar ik over val is dat iemand op tv de problemen linkt aan zaken die geen impact hebben en dat diegene zegt "maar" 2000 netto te verdienen. Ik vind simpelweg 2k niet weinig tov het opleidingsniveau wat nodig is voor de job.

Daarnaast moeder van 2 kinderen wordt mee geschermd voor wat? Dat het dan erger is dan iemand zonder kinderen? Zijn het allemaal moeders zonder vaders die daar werken? Toegevoegde waarde van zo'n opmerkingen is natuurlijk nul en enkel gebruikt om sentiment toe te voegen aan het verhaal zonder inhoudelijke bijdrage

[ Voor 16% gewijzigd door Zorg op 08-07-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 16:31
FlowSnake schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Schiphol wordt sowieso niet de grootste hub van EU, dat zou je mij niet horen zeggen. Het argument was dat de prijzen werden gedrukt omdat de Nederlandse reiziger dat wilde. Vertel mij maar waar die Nederlandse reiziger heen gaat als Schiphol niet op een van de grootste dooddoeners was gaan bezuinigen.

Al die luchthavens zijn helemaal geen alternatief voor Schiphol voor de Nederlandse reiziger. Dat is in een heel beperkt geval zo, en tevens de vraag of om €100 te besparen je 2 uur langer onderweg wil zijn op je bloedeigen vakantie, mij niet gezien, maar goed.
naar dezelfde plek als waar iedereen heen gaat vanaf een ander vliegveld? Voor een heel groot deel van NL is Schiphol niet extreem veel verder dan Dusseldorf of Brussel hoor. Dat jij voor die lagere prijs niet naar een andere luchthaven wil is prima. Schiphol heeft de race naar de bottom ingezet op schaalvergroting, daarom kan iedereen voor de lage prijzen vliegen, en krijgt men dus wat men (blijkbaar) wil.
Als TUI, Cor&Don en de andere prijsvechters betere prijzen krijgen en slots kunnen krijgen om volume te maken op Brussel of Dusseldorf gaan ze toch echt daarheen, net zoals de massa die die 100 euro wél wil besparen.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 19:31
Wij vliegen over iets minder dan twee weken op donderdag met easyJet naar Rome. Ik zie nu staan dat we om 5 uur bagage in kunnen leveren terwijl om zeven uur de vlucht al gaat. Dat gaan we dan nooit halen, of zie ik dat verkeerd? Hoe gek zijn nu de rijen om vijf uur s'ochtends en heeft het zin om op te splitsen tussen de twee rijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zinloos1 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:46:
Wij vliegen over iets minder dan twee weken op donderdag met easyJet naar Rome. Ik zie nu staan dat we om 5 uur bagage in kunnen leveren terwijl om zeven uur de vlucht al gaat. Dat gaan we dan nooit halen, of zie ik dat verkeerd? Hoe gek zijn nu de rijen om vijf uur s'ochtends en heeft het zin om op te splitsen tussen de twee rijen?
Dat haal je denk ik wel. Wij vlogen op 1 juli rond ook rond die tijd, konden onze bagage ook twee uur van tevoren droppen en hadden nog dik een uur de tijd om ons te vervelen bij de gate.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 10:47
Zinloos1 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:46:
Easyjet opent de balie pas 2 uur voor vertrek.
En de gate gaat 30 min voor vertrek dicht.

Dat wordt een schietgebedje doen dat de rij voor security niet vol staat met mensen die pas om 9 uur vliegen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47
posttoast schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:23:
Ik vlieg 24 juli met mijn gezin vanaf Amsterdam naar Lissabon (met EasyJet) om dan, na een paar dagen, vanaf daar na Madeira te vliegen. Ik was al een tijdje nerveus maar gisteren was ik er helemaal klaar mee, dus ik heb even gek gedaan. Ik heb 4 nieuwe tickets geboekt vanaf Rotterdam. De meest "luxe" Transavia tickets, die tot 2 uur voor vertrek nog omgezet kunnen worden. In het "beste" geval gaat nu mijn vlucht vanaf Amsterdam niet door en krijg ik dat geld terug. In het "slechtste" geval heb ik in het najaar nog een (veel te dure :') ) CityTrip ergens heen.

Het voelt allemaal een beetje idioot, maar ik had al een AirBnb in Lissabon en een huisje én auto op Madeira gehuurd. En dat is natuurlijk allemaal niet te annuleren... Of ik terug kan komen zie ik later wel weer ;)
Nou, nu maar even afwachten de komende weken. Mijn EasyJet vlucht gaat vooralsnog gewoon door, maar van al die verhalen van koffers die blijven staan word ik niet zo vrolijk. En dan moet de zomervakantie nog beginnen.

Ik twijfel op dit moment half om mijn verlies te nemen en lekker vanaf Rotterdam te vliegen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27

alienfruit

the alien you never expected

Deze week mooi in totaal 5-6 uur in de rij gestaan voor security in Eindhoven en Londen Airport

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Bockelaar schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:15:
[...]

naar dezelfde plek als waar iedereen heen gaat vanaf een ander vliegveld? Voor een heel groot deel van NL is Schiphol niet extreem veel verder dan Dusseldorf of Brussel hoor. Dat jij voor die lagere prijs niet naar een andere luchthaven wil is prima. Schiphol heeft de race naar de bottom ingezet op schaalvergroting, daarom kan iedereen voor de lage prijzen vliegen, en krijgt men dus wat men (blijkbaar) wil.
Als TUI, Cor&Don en de andere prijsvechters betere prijzen krijgen en slots kunnen krijgen om volume te maken op Brussel of Dusseldorf gaan ze toch echt daarheen, net zoals de massa die die 100 euro wél wil besparen.
Maar dat bedoel ik, Schiphol Dickie die 6 ton per jaar verdient is dus op het stupide idee gekomen om die race in te zetten.

In een groeiende markt, waar dan voor corona alleen maar sprake was van groeigroeigroei, ga je geen strijd aan op prijs. Of althans, de Zalando's daar gelaten, maar daar zat een strategie achter.

De consument kan wel meer kiezen voor de easyJets en Ryanairs, maar ook een Düsseldorf en Brussel raakt vol, oftewel, deze potentiële hubs verkeisten hun capaciteit aan lage marge prijsvechters en Schiphol kan de rest weer opnemen.

Neemt niet weg dat met Dickie aan het stuur, er wel een serieuze vraag gesteld mag worden wat de kosten per passagier/vlucht zijn ten opzichte van de concurrentie. Ik zou de oplossing vooral in lean zoeken, niet in het drukken van salaris van 0-urencontracten. Als er gesneden wordt in kosten die je nodig hebt voor je groei, dan cockblock je jezelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:18:
Deze week mooi in totaal 5-6 uur in de rij gestaan voor security in Eindhoven en Londen Airport
Zonder details weten we nog niets. Kan zomaar zijn dat je bij de ene 5 minuten in de rij hebt gewacht en de andere AirPort de rest….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 31-05 16:31
FlowSnake schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:30:
[...]

Maar dat bedoel ik, Schiphol Dickie die 6 ton per jaar verdient is dus op het stupide idee gekomen om die race in te zetten.
hierna ben ik gestopt met lezen.

Ken je de man? Ken je zijn carrierepad en ken je zijn verdiensten? Ik niet iig, maar ik denk wel dat een eenling nooit het beleid van Schiphol alleen kan bepalen. En ja het is een pluche carrousel plek en nee ik ben geen fanboy. Als dat je beeld is hoef ik de rest van je commentaar niet eens serieus te nemen.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:17

HollovVpo1nt

I like gadgets

GoldenSample schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:44:
[...]

Echt als niemand die klote baan wilt doen omdat je als een hond behandeld wordt, zeker op het moment dat er een beetje tegenwind is, dan is toch gewoon het loon te laag, of werkt die fantastische 'vrijemarkt' dan opeens niet meer goed oid? Laat me raden, volgende is dat je je afvraagt waarom dat personeel perse weer in de randstad moet wonen?
Eh, je bent een optie vergeten: op het moment dat iemand je slecht behandeld dienst vlucht annuleren en vliegveld uit knikkeren. Ofwel, arbeidsomstandigheden verbeteren. Als je dat niet doet heb je een loonsverhoging maar ben je nog doodongelukkig. Dan kun je wel even bezig blijven.

Je moet mensen gewoon met fatsoen en respect behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27

alienfruit

the alien you never expected

ZeRoC00L schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Zonder details weten we nog niets. Kan zomaar zijn dat je bij de ene 5 minuten in de rij hebt gewacht en de andere AirPort de rest….
Ja, 1,5-2 uur bij Eindhoven en de rest in Londen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
Bockelaar schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:20:
[...]

hierna ben ik gestopt met lezen.

Ken je de man? Ken je zijn carrierepad en ken je zijn verdiensten? Ik niet iig, maar ik denk wel dat een eenling nooit het beleid van Schiphol alleen kan bepalen. En ja het is een pluche carrousel plek en nee ik ben geen fanboy. Als dat je beeld is hoef ik de rest van je commentaar niet eens serieus te nemen.
Brother, je verandert nu al 3x van richting in je argumentatie om je gelijk te halen, en eindigt dan hiermee? Over dooddoeners gesproken.

Deze man is eindverantwoordelijk voor 6 ton per jaar, voor het reilen en zeilen van Schiphol. Om de belangen van stakeholders te behartigen maar ook de verwachtingen te managen. Niet om het beleid uit te schrijven, maar wel te zorgen dat hij door de juiste mensen wordt omringd waar hij zijn verantwoordelijkheid voor dient te nemen.

Dus nogmaals, een ieder die in een monopolistische positie zit, al jaren aan het lobbyen is voor meer groei, en tegelijkertijd de input voor die groei aan het kortwieken is geweest door te concurreren op prijs, hoort daar niet te zitten. En of dat beleid nu van Dick zelf komt, zijn team, en/of stakeholders, doet er in zijn positie niet toe.

Grappige is dat je wel erkent dat je weet dat het een carrousel is van onbewust onbekwame mensen, maar de cee ee ffing oo van Schiphol aanspreken op strategisch beleid gaat je dan te ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zorg schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:24:
[...]

Wat een rare reactie van je. Nergens heb ik gezegd dat ik boos op de grondstewardess ben, of dat ik het een gore zakenvuller zou vinden. Ik heb aangegeven dat ik haar argumentatie in twijfel trek. Of ken jij grote aantallen mensen die nu 5x in de zomer gaan vliegen? Ik niet in ieder geval..... Daarnaast vind ik persoonlijk het loon niet slecht op basis van opleidingsniveau & requirements. Iedereen wil wel 5k per maand verdienen voor niks te doen in een part-time job.... maar dat is niet de realiteit natuurlijk.

[...]

Dat klopt inderdaad, als men geen mensen kan vinden om voor dat salaris te gaan werken dan moeten de lonen effectief omhoog. Dit heb ik ook aangegeven. Maar stomweg de lonen te verhogen lost het probleem niet op, dit is een korte termijn visie die enkel een paar maanden impact heeft. De problemen moeten structureel worden opgelost. Als je nu de lonen verhoogt zonder nieuw personeel aan te trekken dan heb je zeer snel weer problemen. De werknemers zijn gewend aan het nieuwe loon maar de frustratie zal blijven (want niet opgelost). Wat dan? weer lonen verhogen?

Nergens heb ik de woonlocatie besproken, weer zoiets raars om dat erbij te halen. Maar nu je er toch over begint.... binnen 1,5 uur sta ik vanuit Antwerpen op Schiphol. Mochten de mensen allemaal lekker in de randstad willen gaan wonen dan boeit me dat echt helemaal niks, dat moeten ze toch zelf weten?

[...]

Je hebt geen idee naar mijn achtergrond noch historiek dus je weet amper hoe of wat..... Ik open enkel de aanval op hetgeen wat ze zelf zeggen en dat ik mij, vanuit pure interesse, afvraag is het nu zoveel drukker dan voorheen. Daar twijfel ik namelijk aan omdat dat niet strookt met hetgeen wat men zou verwachten. Mensen gaan denk ik niet meer reizen dan voor de corona en toen kon het ook allemaal gedaan worden. Dan moet je mijn insziens niet op tv gaan lopen roepen dat het drukker is omdat men 5x op vakantie gaat.
toon volledige bericht
Vanwaar de focus op wat die mevrouw verdiend dan? Verder is uiteraard het hele punt van die lonen verhogen dat je natuurlijk meer mensen kan vinden, mensen behoud en daardoor verbeteren de werkomstandigheden voor een deel: Minder onderbezetting, redelijkere roosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hoe zit het nu met eventuele claims bij vertragingen?
Vandaag bijna 4 uur aankomstvertraging gehad.

"Beste passagier, vanwege een laat binnenkomende vlucht wijzigt de vertrektijd van vlucht OR1634 van Las Palmas naar Amsterdam vandaag 09 juli."

Valt de 'chaos' op Schiphol onder buitengewone omstandigheden? (oftewel geen recht op een eventuele claim).

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
GoldenSample schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:53:
[...]

Vanwaar de focus op wat die mevrouw verdiend dan? Verder is uiteraard het hele punt van die lonen verhogen dat je natuurlijk meer mensen kan vinden, mensen behoud en daardoor verbeteren de werkomstandigheden voor een deel: Minder onderbezetting, redelijkere roosters.
omdat de mevrouw in kwestie aangaf dat ze van mening was dat ze heeeel weinig verdiende. Ze vertelde het op een manier van schaamte over het uurloon. Ik vind dat salaris voor het benodigde opleidingsniveau niet laag. Dat, en het feit dat ze de drukte toeschrijft aan iets wat onmogelijk een significante impact kan hebben, zijn enkel het punten die ik wilde maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Zorg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:47:
[...]

omdat de mevrouw in kwestie aangaf dat ze van mening was dat ze heeeel weinig verdiende. Ze vertelde het op een manier van schaamte over het uurloon. Ik vind dat salaris voor het benodigde opleidingsniveau niet laag. Dat, en het feit dat ze de drukte toeschrijft aan iets wat onmogelijk een significante impact kan hebben, zijn enkel het punten die ik wilde maken.
Het gaat er niet om wat jij vindt. Het gaat erom wat diegenen die het werk doen ervan vinden. Laat de realiteit nu net zijn dat er een personeelstekort is, dus ze is niet de enige.

Gewoon even om je heen kijken, zie je direct hoe de vlag erbij hangt.

Edit: het lef ook om te zeggen: "ah. dat is wel genoeg".

[ Voor 3% gewijzigd door Sandor_Clegane op 10-07-2022 10:08 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
Dat is dus het leuke van een discussie forum daar gaat het dus juist wel om wat mensen er van vinden ;) alleen hebben een aantal mensen hier er wat moeite mee dat er mensen zijn die er een andere kijk op hebben.... er wordt aan alle kanten vanalles van mij gequote wat ik nergens zeg. Jij doet weer hetzelfde, nergens zeg ik dat het genoeg is.

Ik blijf het maar herhalen want blijkbaar vind je het toch nodig om de context van mijn posts uit het verband te trekken. Ik vind een salaris van 2,000 netto, op basis van een voltijdse werkweek, niet slecht. Hetgeen wat bij de randstad in de advertentie staat ziet er imo niet uit als een onaantrekkelijk salarispakket. Rekening houdend met het feit dat daar geen diploma voor nodig is, volgens randstad.

Vanuit het aantrekken van mensen is het blijkbaar niet genoeg. Dat zou een valide reden kunnen zijn om de job aantrekkelijker te maken tov andere jobs. Dat heb ik nergens ontkent. Loon is een belangrijke factor maar er kunnen ook andere redenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

vhal

ಠ_ಠ

Vandaag om 00:56 aangekomen op Schiphol, bagage afgegeven in zo'n drop-off machine en om 01:37 waren we door de security. Het viel mij wel op dat de rijen wel snel drukker werden dus ik vraag mij wel af hoe het nu is in de vertrekhal.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor een zomervakantie eind augustus en heb mijn ogen gericht op een zonvakantie naar Zakynthos, Lesbos of Samos.

Vandaag weer op het NOS Journaal dat het drama is op Schiphol met kwijtrakende bagage en lange wachtrijen. De vraag is dus of het voor elke bestemming een drama is, of valt het voor een Schengenland zoals Griekenland inderdaad mee?

De kans is anders groot dat wij dit jaar met de auto gaan naar een minder drukke locatie ergens wat zuidelijker van ons land, maar de voorkeur is toch wat verder weg met zongarantie. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Zorg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:22:
Dat is dus het leuke van een discussie forum daar gaat het dus juist wel om wat mensen er van vinden ;) alleen hebben een aantal mensen hier er wat moeite mee dat er mensen zijn die er een andere kijk op hebben.... er wordt aan alle kanten vanalles van mij gequote wat ik nergens zeg. Jij doet weer hetzelfde, nergens zeg ik dat het genoeg is.

Ik blijf het maar herhalen want blijkbaar vind je het toch nodig om de context van mijn posts uit het verband te trekken. Ik vind een salaris van 2,000 netto, op basis van een voltijdse werkweek, niet slecht. Hetgeen wat bij de randstad in de advertentie staat ziet er imo niet uit als een onaantrekkelijk salarispakket. Rekening houdend met het feit dat daar geen diploma voor nodig is, volgens randstad.
Dat komt omdat die 2000 Euro niet in een vacuüm bestaat, die zal je ergens tegen afzetten en dan kom je tot de conclusie dat het "niet slecht is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:12:
Ik ben aan het kijken voor een zomervakantie eind augustus en heb mijn ogen gericht op een zonvakantie naar Zakynthos, Lesbos of Samos.

Vandaag weer op het NOS Journaal dat het drama is op Schiphol met kwijtrakende bagage en lange wachtrijen. De vraag is dus of het voor elke bestemming een drama is, of valt het voor een Schengenland zoals Griekenland inderdaad mee?

De kans is anders groot dat wij dit jaar met de auto gaan naar een minder drukke locatie ergens wat zuidelijker van ons land, maar de voorkeur is toch wat verder weg met zongarantie. :)
Dat is voor elke bestemming zo.

2 oplossingen.
1. Kom op tijd en accepteer de wachttijd.
2. Vlieg met alleen handbagage, dan kan het ook niet kwijtraken (maar draag je mogelijk wel bij een meer vertraging bij de security controle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:53
THE_BASE schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:12:

Voor zover ik heb meegekregen zijn de wachtrijen en chaos juist voor de Schengenlanden (met chaos voor bagage voor gemiste vluchten etc.) en heb je intercontinentaal juist meer kans (als je niet via een budget vakantiemaatschappij vliegt). Maar ook is de situatie elke dag weer anders dus zeker weten doe ik dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij zitten momenteel met corona in quarantaine op Guadeloupe en ik wou nu dat ik de vlucht gemist had :+

Corona is overal weer dik in opkomst.. ik zou me wel bedenken nu als ik weer een vakantie zou willen boeken :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Sandor_Clegane schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:25:
[...]

Dat komt omdat die 2000 Euro niet in een vacuüm bestaat, die zal je ergens tegen afzetten en dan kom je tot de conclusie dat het "niet slecht is".
Dat klopt, ik zet het af tegen andere ongeschoolde jobs en kom dan inderdaad tot de conclusie dat het toch niet slecht is. Daarnaast zet ik het af tegen een modaal inkomen en gezien geen opleiding nu eenmaal niet modaal is dan vind ik het ook niet raar dat men dan er iets onder zit.

Nergens lees je dat ik me afvraag waar ze het lef vandaan halen om te klagen. Dat zijn toch echt zaken die je zelf verzint.

Nog even een vergelijking, dat is dus bruto 500 euro meer dan een medewerker in een winkel. Denk dat de werkdruk, normaal gesproken, zeker soortgelijk is. En die hebben ook uitzonderlijke periodes meegemaakt tijdens de corona.... die hebben daarvoor ook een tijdelijke verhoging gehad (althans hier in België) om de extra werkdruk te kunnen compenseren.

https://www.werkzoeken.nl/salaris/winkelmedewerker/

[ Voor 32% gewijzigd door Zorg op 11-07-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:09:
Wij zitten momenteel met corona in quarantaine op Guadeloupe en ik wou nu dat ik de vlucht gemist had :+

Corona is overal weer dik in opkomst.. ik zou me wel bedenken nu als ik weer een vakantie zou willen boeken :p
Het is wel best met dat virus. :9

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

franssie

Save the albatross

https://www.nhnieuws.nl/n...lossers-mee-naar-schiphol
De IJslandse luchtvaartmaatschappij Icelandair stuurt de komende tijd twee eigen bagagemedewerkers mee op vluchten van Keflavik naar Schiphol. Dat meldt het IJslandse staatsmedium RUV. De maatschappij hoopt daarmee de vluchtafhandeling op Schiphol vlotter te laten verlopen.
Creatief als het werkt, wellicht weer zelf je koffers meenemen naar de kist - wat een puinzooi.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Ik verlang zo terug naar vroeger... hoop dat die tijden snel terugkeren. Vroeger ( 3 a 4 jaar geleden) deed ik nog wel eens een dagtrip naar de mooie studenten stad cambridge. Smorgens om 7.00 uur vanuit eindhoven naar standsted. 7.00 uur landen en vervolgens met de trein naar cambridge. Savonds om 19.00 uur terug, en landen dan weer om 21.00 in eindhoven. Een volle maar uiterst interessante dag. Ik woon 25 minuten fietsen van het vliegveld. Waar zijn die tijden als je 3 of 5 uur van tevoren aanwezig moet zijn? Onmogelijk nu

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 11:10
flyingdutchboy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:39:
Ik verlang zo terug naar vroeger... hoop dat die tijden snel terugkeren. Vroeger ( 3 a 4 jaar geleden) deed ik nog wel eens een dagtrip naar de mooie studenten stad cambridge. Smorgens om 7.00 uur vanuit eindhoven naar standsted. 7.00 uur landen en vervolgens met de trein naar cambridge. Savonds om 19.00 uur terug, en landen dan weer om 21.00 in eindhoven. Een volle maar uiterst interessante dag. Ik woon 25 minuten fietsen van het vliegveld. Waar zijn die tijden als je 3 of 5 uur van tevoren aanwezig moet zijn? Onmogelijk nu
Nu krijg ik vast haters over me heen maar ik ben blij dat je zo een dag tripje niet meer even zomaar kan doen. Wat een onzin om op 1 dag even heen en weer te vliegen…. Maar goed we verkloten toch al met ons alle deze wereldbol dus ach…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
Dracula schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Nu krijg ik vast haters over me heen maar ik ben blij dat je zo een dag tripje niet meer even zomaar kan doen. Wat een onzin om op 1 dag even heen en weer te vliegen…. Maar goed we verkloten toch al met ons alle deze wereldbol dus ach…
In principe mee eens hoor. Qua reistijd was het voor mij niet veel langer dan een dagje amsterdam. Ach, ik rij dan weer geen auto. Maak enkel gebrui van fiets en vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04
Ach, ik vlieg 17 augustus voor een week naar London vanuit Eindhoven. Hopen maar dat het allemaal wat meevalt tegen die tijd maar we gaan gewoon op tijd op het vliegveld zijn en volgen het advies van eindhoven Airport hier wel in. Ik heb al instapkaarten dus de vroege vlucht zal denk ik ook gewoon al gaan, maar we maken het wel mee.

Ik ga er gewoon van uit dat het wat drukker zal zijn dan ik normaal gewend ben, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen, we zien het over 5 weken wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
Akaendra schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:02:
Ach, ik vlieg 17 augustus voor een week naar London vanuit Eindhoven. Hopen maar dat het allemaal wat meevalt tegen die tijd maar we gaan gewoon op tijd op het vliegveld zijn en volgen het advies van eindhoven Airport hier wel in. Ik heb al instapkaarten dus de vroege vlucht zal denk ik ook gewoon al gaan, maar we maken het wel mee.

Ik ga er gewoon van uit dat het wat drukker zal zijn dan ik normaal gewend ben, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen, we zien het over 5 weken wel :)
Toevallig ik ook weer 17 augustus. Een vlucht naar nice om 6.55 uur , voor langer dan een paar dagen overigens. Maar 3 uur van te voren aanwezig zijn? Dacht het niet. Moet ook aan mijn nachtrust denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
flyingdutchboy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:29:
[...]

In principe mee eens hoor. Qua reistijd was het voor mij niet veel langer dan een dagje amsterdam. Ach, ik rij dan weer geen auto. Maak enkel gebrui van fiets en vliegtuig
8)7 _O-

Ooit wel eens gecheckt hoeveel koffers kerosine je voor zo'n vlucht nodig hebt per passagier?

Maakt mij overigens niet zoveel uit hoor maar het gemak waarmee je het opschrijft geeft precies het punt aan van @Dracula IMHO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
D-Ed schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:05:
[...]

8)7 _O-

Ooit wel eens gecheckt hoeveel koffers kerosine je voor zo'n vlucht nodig hebt per passagier?

Maakt mij overigens niet zoveel uit hoor maar het gemak waarmee je het opschrijft geeft precies het punt aan van @Dracula IMHO
Geen idee.. zou het meer zijn dan wanneer je alleen (of met 2) met de auto zou reizen naar dezelfde bestemmi g? Ervanuit gaand dat er 250 man in een vliegtuig kunnen. Het woord koffer ken ik niet. Zelfs voor 3 weken reis ik nog met een rugzakje (handbagage) heerlijk!!!! En raak ook nooit iets kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee, moderne vliegtuigen verbruiken per passagier minder dan een auto over dezelfde afstand.

Daarbij wordt dan wel uitgegaan van één persoon in die auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
D-Ed schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:05:
[...]

8)7 _O-

Hoop gemoraal en gedoe, we helpen deze aardkloot toch de vergetelheid in, wij zijn de ondergang van ons eigen succes.

Hebben jij of @Dracula nakomelingen? Als we dan toch een punt willen maken, let's go.

Wat is het alternatief voor @flyingdutchboy? Niet gaan? Met de trein, en dan 2 dagen van maken? €50 duurder? Bottleneck is de tijd, niet het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 11:10
FlowSnake schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Hoop gemoraal en gedoe, we helpen deze aardkloot toch de vergetelheid in, wij zijn de ondergang van ons eigen succes.

Hebben jij of @Dracula nakomelingen? Als we dan toch een punt willen maken, let's go.

Wat is het alternatief voor @flyingdutchboy? Niet gaan? Met de trein, en dan 2 dagen van maken? €50 duurder? Bottleneck is de tijd, niet het geld.
Ah dus omdat we toch al de aarde verkloten maakt het toch al niks meer uit?

En ja ik ben ook schuldig want ik vlieg ook maar het ging om het heen en weer op 1 dag maar goed volledig of topic dus toedels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Glashelder schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:42:
Nee, moderne vliegtuigen verbruiken per passagier minder dan een auto over dezelfde afstand.

Daarbij wordt dan wel uitgegaan van één persoon in die auto.
Hangt natuurlijk volledig van de afstand af, des te langer des te beter het vliegtuig is.

Volgens mij pas bij een vlucht van 2000km is het vliegtuig (per passagier per km gerekend) beter dan de auto waarbij er 1 iemand in de auto zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
FlowSnake schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Ik vond zijn opmerking grappig en hoe luchtig hij denkt over op het vliegtuig stappen.. Dat hij op het vliegtuig stapt geen probleem hoor maar het gemak waarmee wij als mensheid het vliegtuig instappen vind ik best bijzonder.. Alsof jaarlijks met het vliegtuig op vakantie gaan een vanzelfsprekende bezigheid is.. Maar goed, was niet de bedoeling om hier de moraalridder uit te hangen, ik moest gewoon lachen over de achteloosheid van zijn opmerking.

Sterkte allen die met de shitzooi op Schiphol te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
D-Ed schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:16:
[...]

Ik vond zijn opmerking grappig en hoe luchtig hij denkt over op het vliegtuig stappen.. Dat hij op het vliegtuig stapt geen probleem hoor maar het gemak waarmee wij als mensheid het vliegtuig instappen vind ik best bijzonder.. Alsof jaarlijks met het vliegtuig op vakantie gaan een vanzelfsprekende bezigheid is.. Maar goed, was niet de bedoeling om hier de moraalridder uit te hangen, ik moest gewoon lachen over de achteloosheid van zijn opmerking.

Ja, wij denken (dachten) daar zeer luchtig over. We gingen ook niet 1x per jaar maar eens per 2 weken. Fiets gratis en overdekt parkeren (25 minuten fietsen) . Wizzair enkele reis regelmatig voor 9,40 euro (2 euro voor de vlucht en regelmatig 20% korting is 1,40 euro + 8 euro standaard tarief). Wat betaal je wel niet voor een treinkaartje amsterdam??? Tirana of sofia is (was?) Voor mij 1,5x goedkoper dan amsterdam. Nou, dan weet ik het wel waar ik mijn weekend doorbreng... nog maar te zwijgen over de hotelprijzen

Aanvullend: ik parkeer mijn fiets liever op het vliegveld dan op het station (station is ook niet overdekt)

[ Voor 7% gewijzigd door flyingdutchboy op 13-07-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
flyingdutchboy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Ja, wij denken (dachten) daar zeer luchtig over. We gingen ook niet 1x per jaar maar eens per 2 weken. Fiets gratis en overdekt parkeren (25 minuten fietsen) . Wizzair enkele reis regelmatig voor 9,40 euro (2 euro voor de vlucht en regelmatig 20% korting is 1,40 euro + 8 euro standaard tarief). Wat betaal je wel niet voor een treinkaartje amsterdam??? Tirana of sofia is (was?) Voor mij 1,5x goedkoper dan amsterdam. Nou, dan weet ik het wel

Aanvullend: ik parkeer mijn fiets liever op het vliegveld dan op het station (station is ook niet overdekt)
Groot gelijk hoor, maar absurd tegelijk helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
flyingdutchboy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Ja, wij denken (dachten) daar zeer luchtig over. We gingen ook niet 1x per jaar maar eens per 2 weken. Fiets gratis en overdekt parkeren (25 minuten fietsen) . Wizzair enkele reis regelmatig voor 9,40 euro (2 euro voor de vlucht en regelmatig 20% korting is 1,40 euro + 8 euro standaard tarief). Wat betaal je wel niet voor een treinkaartje amsterdam??? Tirana of sofia is (was?) Voor mij 1,5x goedkoper dan amsterdam. Nou, dan weet ik het wel waar ik mijn weekend doorbreng... nog maar te zwijgen over de hotelprijzen

Dé vraag mijn inziens; waar had je wel de grens getrokken? Stel een retourtje zou je €50 meer gekost hebben, had het je dan weerhouden? Althans, vermoedelijk wel om letterlijk eens per 2 weken te gaan, maar wat zou de frequentie dan geweest zijn?

Immers ben je sowieso €50 kwijt aan retour OV Amsterdam, als dat niet nog meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
80€ retourtje van Antwerpen naar Schiphol. Maar kids gaan gratis mee. Dus dat is nog ok. Denk niet dat vanaf Eindhoven veel goedkoper zal zijn.

Vrouw en kinderen vertrekken naar Zuid-Amerika dus ben benieuwd! We gaan zeker op tijd zijn maar hebben sowieso meer dan alleen handbagage. Wel ipv alles in koffers nu toch gekozen voor 2 stuks handbagage. Ben benieuwd hoe het zal gaan! Ik vertrek zelf een kleine maand later.

En voor alle haters, we zullen de grondstewardessen netjes behandelen :P daarvoor hebben we zelf lang in nog mindere jobs, met nog minder respect tegen een nog lager salaris gewerkt. Denk dat we de klappen van de zweep wel kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
FlowSnake schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Dé vraag mijn inziens; waar had je wel de grens getrokken? Stel een retourtje zou je €50 meer gekost hebben, had het je dan weerhouden? Althans, vermoedelijk wel om letterlijk eens per 2 weken te gaan, maar wat zou de frequentie dan geweest zijn?

Immers ben je sowieso €50 kwijt aan retour OV Amsterdam, als dat niet nog meer is.
Nee, ik trek geen grens. De ene bestemming is nou eenmaal duurder dan de andere. Wij geven sowieso ons geld zoveel mogelijk uit aan ervaringen en niet aan spullen. Het tijdstip speelt ook een grote rol. Bij voorkeur dagrand vluchten, vrijdag avond weg en maandag rond 7.00 landen (ivm werk). Maar ik ga niet 5 maanden van te voren 50 euro voor een retourtje betalen in de wetenschap dat het 3 maanden later 20 of 30 euro kost.

Van Amsterdam kunnen genieten tijdens corona tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
@flyingdutchboy helemaal duidelijk, alhoewel n=1, ik sterk het vermoeden heb dat we vanzelfsprekend profiteren van de lage ticketprijzen, maar dat dat helemaal niet ten grondslag ligt aan het vlieggedrag dat we vertonen. Ik was er even benieuwd naar gezien je aangegeven frequentie.

Wel mooie mindset hoor, zoveel mogelijk ervaren, minder materialisme.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:13

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:De discussie gaat nogal offtopic over de milieu-impact, hiervoor zijn er genoeg andere topics over op GoT, o.a.: Wat doe jij eraan om 'ons' milieu minder te belasten

S.v.p. weer ontopic over de personeelstekorten op Schiphol en de impact daarvan.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Zorg schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Dat klopt, ik zet het af tegen andere ongeschoolde jobs en kom dan inderdaad tot de conclusie dat het toch niet slecht is. Daarnaast zet ik het af tegen een modaal inkomen en gezien geen opleiding nu eenmaal niet modaal is dan vind ik het ook niet raar dat men dan er iets onder zit.

Nergens lees je dat ik me afvraag waar ze het lef vandaan halen om te klagen. Dat zijn toch echt zaken die je zelf verzint.

Nog even een vergelijking, dat is dus bruto 500 euro meer dan een medewerker in een winkel. Denk dat de werkdruk, normaal gesproken, zeker soortgelijk is. En die hebben ook uitzonderlijke periodes meegemaakt tijdens de corona.... die hebben daarvoor ook een tijdelijke verhoging gehad (althans hier in België) om de extra werkdruk te kunnen compenseren.

Omdat werk structureel onderbetaald wordt ten opzichte van de gestegen productiviteit is dit alleen maar goed. Om dan de rol van de werkgever op je te nemen en tegen andere werkenden te zeggen dat ze "genoeg" verdienen is redelijk kwalijk in mijn optiek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:56
Zonet mail ontvangen, vanaf morgen is het blijkbaar weer mogelijk om een Privium lidmaatschap via de website aan te vragen. De eerste mogelijkheid voor een afspraak is 26 27 oktober 2022. _O-

Ik heb maar alvast een afspraak gemaakt. Volgens de ervaringsdeskundigen kan je blijkbaar proberen om tussendoor langs te gaan voor de scan.

Mijn amex kan ik pas in oktober upgraden naar Platinum, dus tot die tijd even uit eigen zak betalen. :P
Start uw aanvraag direct
Beste meneer xxxxx,

U ontvangt deze mail, omdat u uw gegevens hebt achtergelaten op de website van Privium. Hartelijk dank voor uw interesse.

Vanaf morgen 15 juli is het weer mogelijk om een Privium lidmaatschap via de website aan te vragen. Echter is het voor u mogelijk om per direct de aanvraag te starten middels onderstaande link. Houd er wel rekening mee dat het daadwerkelijk verkrijgen van een Privium kaart (ofwel het definitief activeren van uw lidmaatschap), veel langer duurt dan gebruikelijk. Daarover meer informatie onderaan in deze mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Sandor_Clegane schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Omdat werk structureel onderbetaald wordt ten opzichte van de gestegen productiviteit is dit alleen maar goed. Om dan de rol van de werkgever op je te nemen en tegen andere werkenden te zeggen dat ze "genoeg" verdienen is redelijk kwalijk in mijn optiek. :)
Ik stel dus dat ze niet onderbetaald worden op basis van gestegen productiviteit zonder daar maar iets van bronnen van te zien. Dat iemand zegt dat men nu 5x vliegt en dat aanbrengt als het is drukker geworden dan kan dat toch in twijfel trekken?

Verder stel ik dat het salaris tov het opleidingsniveau en andere soortgelijke jobs mijn inziens niet slecht is. Als je vind dat ze allemaal modaal moeten verdienen of als opleidingsniveau geen rol meer mag spelen, dan kan je misschien Cuba overwegen? Daar kan je als grondstewardess evenveel verdienen als een dokter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
D-Ed schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:16:
[...]

waarom kopen veel mensen plofkippen? omdat het in de schappen ligt; waarom vliegen mensen voor een paar tientjes naar Spanje? omdat er budgetmaatschappijen zijn; je kan wellicht een paar mensen overhalen geen plofkip/budgeticket te kopen door op hun geweten te spelen (gij zult geen plofkip eten want …, gij zult niet voor een paar tientjes naar Malaga vliegen … zolang dat aanbod bestaat, zal er de vanzelfsprekende afname zijn, want het moet goedkoop, zeker in deze tijden …); vliegtuigbrandstof beprijzen zoals elk andere brandstof zal vele issues als sneeuw voor de zon doen verdwijnen, maar nee ‘we willen vliegen voor iedereen bereikbaar houden’ … #facepalm
zolang een alternatieve techniek nog niet toereikend is (elektrisch vliegen etc) is een realistische prijsprikkel het enige dat op korte termijn gaat werken

[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 14-07-2022 23:26 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De problemen op Schiphol stapelen zich letterlijk op, ondanks honderden geschrapte vluchten en extra loon voor het personeel. Door slecht crisismanagement staan honderden koffers onbeheerd op de luchthaven, onder meer bij de bagagebanden. Reizigers zijn de wanhoop nabij. FNV Luchtvaart noemt de situatie ‘hopeloos’.

In het weekend van 8 tot en met 10 juli verbleef een groep verslaggevers van deze site 72 uur lang op Schiphol. Onze mensen spraken een groot aantal reizigers en medewerkers. Het beeld dat zij schetsten is ontluisterend, vooral de bagage-afhandeling moet het ontgelden.

Achtergebleven koffers blijken in de aankomsthallen lukraak tussen de bagagebanden te worden gestald. Deze site slaagde er via de labels in met een flink aantal reizigers, wiens koffer verweesd op Schiphol stond, in contact te komen. Zonder uitzondering klagen ze over de gebrekkige communicatie van de luchtvaartmaatschappijen en de bagage-afhandelaars. Meestal hadden zij geen benul dat hun koffer in Amsterdam stond. Velen van hen raakten hun koffer kwijt toen ze overstapten.

Onze verslaggevers waren in het eerste weekend van de Nederlandse zomervakantie 72 uur lang op onze nationale luchthaven en pakten ook zelf het vliegtuig. Drie dagen vol chaos, drukte en ontreddering bij personeel en reizigers. ,,Er liggen hier nog koffers van de meivakantie.’’
Bron, en véél meer info: Duizenden achtergebleven koffers verstikken Schiphol, structurele oplossing ‘vergt jaren’

Er staan nu dus nog steeds koffers uit de meivakantie (!!!), die 2.5 maand later dus nog altijd niet afgeleverd zijn aan de eigenaren....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:44
wildhagen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 05:22:
[...]

Bron, en véél meer info: Duizenden achtergebleven koffers verstikken Schiphol, structurele oplossing ‘vergt jaren’

Er staan nu dus nog steeds koffers uit de meivakantie (!!!), die 2.5 maand later dus nog altijd niet afgeleverd zijn aan de eigenaren....
Hoorde het gisteren van iemand die vorige week is aangekomen.

Op het scherm staat naar welke band je moet. Daar aangekomen draait de band al maar is helemaal afgeladen met koffers. Zijn niet de koffers van hun vlucht, want zij komen rechtstreeks van het vliegtuig lopen.

Na een kwartiertje gewacht te hebben concludeert één van de wachtenden dat hun koffers natuurlijk nooit zullen komen omdat die band al volledig vol zit. Hebben ze met z'n allen al die koffers eraf gehaald en ergens aan de kant gezet... waarna hun eigen koffers op de band verschenen.

De eigenaren van de koffers welke reeds op de band lagen stonden waarschijnlijk bij een heel andere band vruchteloos te wachten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:56
alexbl69 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:12:
[...]

Hoorde het gisteren van iemand die vorige week is aangekomen.

Op het scherm staat naar welke band je moet. Daar aangekomen draait de band al maar is helemaal afgeladen met koffers. Zijn niet de koffers van hun vlucht, want zij komen rechtstreeks van het vliegtuig lopen.

Na een kwartiertje gewacht te hebben concludeert één van de wachtenden dat hun koffers natuurlijk nooit zullen komen omdat die band al volledig vol zit. Hebben ze met z'n allen al die koffers eraf gehaald en ergens aan de kant gezet... waarna hun eigen koffers op de band verschenen.

De eigenaren van de koffers welke reeds op de band lagen stonden waarschijnlijk bij een heel andere band vruchteloos te wachten.
Waarschijnlijk zijn die koffers van mensen die in de lange rij voor paspoortcontrole staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
[...]

Ik kan het hele artikel niet lezen gezien ik geen AD heb maar ik heb het filmpje wel gezien. Vooropgesteld dat het natuurlijk heel vervelend is dat men een koffer niet mee heeft op vakantie vind ik ook hier weer zaken waarvan ik denk mhaa..... security duurde voorheen ook geen 5 minuten, althans de keren dat ik vlieg/vloog voor dit op ook andere luchthavens en je altijd wel een uurtje onderweg (van check-in tot aan de gate). Mijn vrouw was nu ongeveer een 1,5 uur onderweg. Dus een half uurtje langer, dat vind ik nog wel meevallen (mag ik dat vinden of gaan hier weer mensen over vallen?)

Dat ze vanuit Schiphol te weinig doen dat geloof ik ook wel. Maar mensen kunnen zelf ook wel wat meer doen. Ipv 9 uur op voorhand op Schiphol aan te komen volg gewoon het advies wat zij geven, 4 uur op voorhand zodat ze het beter kunnen stroomlijnen. En voor je vakantie van een paar weekjes, neem niet je hele kledingkast mee maar misschien iets minder! Mijn vrouw heeft ipv 3 koffers, één koffer en de rest in het handbage meegenomen. Als je dan toch iets belangrijks hebt, zoals een trouwfeest volgens het filmpje, neem dan je belangrijke spullen mee in je handbagage en de minder belangrijke dingen in je koffer. Hier zo Schiphol misschien meer op kunnen sturen (kortingen ofzo...)?

In ieder geval heb ik niet veel chaos gezien op Schiphol, kan zijn dat intercontinentaal misschien iets beter gaat dat weet ik natuurlijk niet maar er stonden geen monsterrijen tot aan buiten en het was ook niet extreem drukker dan dat ik anders heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Achteraf is natuurlijk makkelijk praten. Ik zit nu op mijn vlucht richting Schiphol te wachten na een weekje vakantie. Wij hebben bewust geen bagage ingecheckt en ook geweigerd om onze handbagage gratis in te laten checken. Kans is te groot dat ie niet het ruim in gaat.
Bij deze terugvlucht zie ik wel veel gezinnen die hun koffers inchecken en zorgen maken dat ze het nooit meer terug zien .

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Het volledige artikel

*knip* let s.v.p. op het copyright van artikelen, integraal kopiëren is niet toegestaan. Quoten van de relevante onderdelen mag wel.

[ Voor 97% gewijzigd door defiant op 16-07-2022 00:39 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:52
Ik vlieg op zaterdag 27 augustus 2022 mijn vrouw achterna (Ze vliegt 1 week eerder) ik ga voor 3 weken en mijn vrouw wil 4 weken en wij vliegen samen terug. Ik ga naar haar thuisland Marokko Casablanca aankomst en gaan naar Rabat. Ik ben erg benieuwd hoe het op Schiphol gaat zijn met de chaos. Naar Turkije moesten wij erg lang wachten voor de koffers.

Ik vlieg met hun nationale maatschappij Air Royal Maroc.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 15-07-2022 11:34 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier morgen naar Denemarken. Hadden eigenlijk met de trein gewild maar dat is geen doen, minimaal 14 uur en tig keer overstappen is me te gortig. Vanwege corona reizen we nu pas ipv afgelopen winter, en dan is het ontzettend zuur dat je in de shitshow die Schiphol heet terecht komt. Afijn, ik zal mijn ervaringen delen. Qua bagage doen we het gewoon met handbagage, dat scheelt weer wachten hoop ik.

Ik hoor ontzettend veel verschillende verhalen. De een haalt zijn vlucht niet, de ander staat met 3 kwartier bij departures. Ben benieuwd. Neem i.i.g. lekker wat te snacken mee voor in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zorg schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Tja, winkelmedewerker wordt je natuurlijk ook bij de kruidvat om de hoek (bij wijze van), Schiphol is wat verder reizen voor veel mensen. Dat gezegd hebbende vind ik het ook niet weinig. Zou het als student prima als bijbaan hebben willen doen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar voor veel taken lijkt het me inderdaad niet dat je een hele opleiding nodig hebt. Elke student kan bagage inchecken, of bij de gate staan, noem maar op. Maar goed, overal zijn tekorten, en ergens ben ik daar blij om. Werkgevers zijn te lang weggekomen met weinig geld voor schijtbaantjes. Grondsteward is tot daar aantoe, bagage inladen lijkt me pas echt een hel, en daar verdien je geen snars mee. Niet gek dat daar nu problemen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:53:
[...]
Je moet mensen gewoon met fatsoen en respect behandelen.
Mensen met respect behandelen betekent ook ze niet uren te laten wachten en hun baggage niet ergens in hun hoek neerpleuren en maanden later terug geven (als dat uberhaupt al gebeurt).

Ik vind het niet verbazend als passagiers kwaad worden eerlijk gezegd. Uiteraard is die woede beter op zijn plaats richting de directie maar die is natuurlijk niet aanwezig op zo'n moment.

Maar ik vind wel degelijk dat respect twee kanten op gaat. Ik vind ook dat voor wachttijden ook een maximale duur moet gelden met boetes als gevolg. Net zoals dat als je vlucht 2 uur te laat is je je geld terug kan krijgen. Als Schiphol 100 euro boete per passagier moet betalen dan zal je zien dat er opeens een heel stuk meer salaris beschikbaar is voor extra personeel.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 15-07-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

GekkePrutser schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Mensen met respect behandelen betekent ook ze niet uren te laten wachten en hun baggage niet ergens in hun hoek neerpleuren en maanden later terug geven (als dat uberhaupt al gebeurt).

Ik vind het niet verbazend als passagiers kwaad worden eerlijk gezegd.

Uiteraard is die woede beter op zijn plaats richting de directie maar die is natuurlijk niet aanwezig op zo'n moment.
Nee, die is naar Davos :) Met het vliegtuig.......

https://www.rtlnieuws.nl/...cteur-problemen-vliegreis

Altijd naderhand. Sorry.....

Je kan het werkelijk als scenario niet schrijven, dan zouden mensen de bioscoop uitlopen om hoe ongeloofwaardig het wel niet is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sandor_Clegane op 15-07-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

GekkePrutser schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:26:
[...]

De overgebleven medewerkers verrot schelden gaat alleen maar meer problemen opleveren als ze vertrekken. Er willen teveel mensen tegelijk vliegen en degene die moet wachten of wiens koffer kwijt raakt draagt daar aan bij.

Schiphol een maand sluiten voor nieuwe vluchten is zo'n beetje de enige manier om hier nog uit te komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:34:
[...]
De overgebleven medewerkers verrot schelden gaat alleen maar meer problemen opleveren als ze vertrekken. Er willen teveel mensen tegelijk vliegen en degene die moet wachten of wiens koffer kwijt raakt draagt daar aan bij.

Schiphol een maand sluiten voor nieuwe vluchten is zo'n beetje de enige manier om hier nog uit te komen.
Ja dat het niet helpt ben ik met je eens. Maar ik vind het wel begrijpelijk. De passagiers worden hier ook als grofvuil behandeld vind ik. Niet zozeer door een individuele beveiliger maar door Schiphol als organisatie en zij zijn daar nou eenmaal de vertegenwoordiger van.
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:33:
[...]
Nee, die is naar Davos :) Met het vliegtuig.......
Ongetwijfeld met een privejet of op zijn minst VIP voorrang bij de security :F

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 15-07-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-05 09:09

Hemingr

Gekke henkie

[...]

Op dat moment heb je als het goed is al je reisverzekering aan de oren getrokken en een nieuwe koffer aangeschaft.

Vorige maand werd ik verplicht mijn carry-on in te checken (zelfs met KLM SkyPrio) op een vlucht naar AMS. "Want het vliegtuig zit vol, niets was minder waar".

Natuurlijk de koffer foetsie op Schiphol. Na 3 dagen claim ingelegd en ondertussen al nieuw spul. Irritant, maar mijn oude koffer mogen ze houden, wieltjes waren toch gaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Hemingr schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Op dat moment heb je als het goed is al je reisverzekering aan de oren getrokken en een nieuwe koffer aangeschaft.

Vorige maand werd ik verplicht mijn carry-on in te checken (zelfs met KLM SkyPrio) op een vlucht naar AMS. "Want het vliegtuig zit vol, niets was minder waar".

Natuurlijk de koffer foetsie op Schiphol. Na 3 dagen claim ingelegd en ondertussen al nieuw spul. Irritant, maar mijn oude koffer mogen ze houden, wieltjes waren toch gaar.
Het gaat natuurlijk ook om de inhoud van de koffer, die voor veel mensen waardevoller zal zijn dan de goedkoper trolley die ze nu missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Homeland schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Het gaat natuurlijk ook om de inhoud van de koffer, die voor veel mensen waardevoller zal zijn dan de goedkoper trolley die ze nu missen.
Uiteraard claim je de inhoud ook he..... 8)7

Te voorbereiding goed documenteren wat er in zit. Inclusief merk, type en vervangwaarde. Als je het echt zeker wilt spelen maak je van te voren een foto van de inhoud.

Echt waardevolle spullen in je rugzak.

[ Voor 4% gewijzigd door Hemingr op 15-07-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Hemingr schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Uiteraard claim je de inhoud ook he..... 8)7

Te voorbereiding goed documenteren wat er in zit. Inclusief merk, type en vervangwaarde. Als je het echt zeker wilt spelen maak je van te voren een foto van de inhoud.

Echt waardevolle spullen in je rugzak.
En dat zullen veel mensen dus niet hebben gedaan want voor deze zomer ga je er niet vanuit dat je mogelijk je koffer maanden lang niet terug zal zien. Weet niet hoe coulant ze dan zijn met vergoedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Homeland schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:54:
[...]

En dat zullen veel mensen dus niet hebben gedaan want voor deze zomer ga je er niet vanuit dat je mogelijk je koffer maanden lang niet terug zal zien. Weet niet hoe coulant ze dan zijn met vergoedingen.
Ik denk dat je bijzonder onder een steen moet leven als je nu nog niet snapt dat Schiphol totale krankzinnigheid is. Verzekeren heeft weinig met coulance te maken. Ik ga er elke reis (3x per maand voor werk) vanuit dat ik mijn koffer bij "geforceerd inchecken" nooit meer terug zie. Daar kun je op plannen en op voorbereiden.

1. Waardevolle spullen in de rugzak.
2. Mini kitje met een paar kleding items in de rugzak.
3. Goede reisverzekering.
4. (bij apple ecosysteem) een airtag in de koffer.

Is het irritant/vervelend? Jazeker
Is het onoverkomelijk? Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 31-05 11:43

_Arthur

blub

Ik ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe outfit; *checked 4 koffers in*, zal je zien dat ze dan spontaan wel alle 4 direct op de band liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

_Arthur schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:05:
Ik ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe outfit; *checked 4 koffers in*, zal je zien dat ze dan spontaan wel alle 4 direct op de band liggen :D
#ShitholeAirportProblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
_Arthur schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:05:
@_Arthur tip: krijg net een mailtje van de designer outlet roermond: vul je koffer met fashion . Dan weet je waar je naartoe moef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Net met 1 uur 40 door de security heen, viel mee!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Napsju schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:59:
Op de website van de luchthaven zelf kan je trouwens de actuele wachttijden zien. Zijn er inmiddels recente ervaringen vanuit Frankfurt? Het lijkt dus echt enorm mee te vallen daar. Ik ga het meemaken!
Nou, dat was een hele verademing! Frankfurt Terminal 2, in de middag van woensdag 13 juli 2022:
  • 20 minuten in de rij bij het inchecken. Veel NL'ers daar. >:)
  • 10 minuten in de rij bij de paspoortcontrole.
  • 10 minuten in de rij voor de handbagagescan.
  • 5 minuten in de rij voor de gate.
  • Mijn koffer ging keurig mee.
Zo kan het dus ook. Er leek daar niets aan de hand. Was dit een uitzondering? Ik weet het niet. Voor de mensen hier die in zuidelijker NL / BE wonen is FRA dus een optie. Zo heel ver is het niet, en mijn ticket was in het hoogseizoen ook nog eens een _derde_ van de prijs dan bij vertrek vanaf Schiphol. Volgend jaar de zelfde route voor mij? Die kans is groot.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 10:47
Napsju schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:10:
[...]

Nou, dat was een hele verademing! Frankfurt Terminal 2, in de middag van woensdag 13 juli 2022:
  • 20 minuten in de rij bij het inchecken. Veel NL'ers daar. >:)
  • 10 minuten in de rij bij de paspoortcontrole.
  • 10 minuten in de rij voor de handbagagescan.
  • 5 minuten in de rij voor de gate.
  • Mijn koffer ging keurig mee.
Zo kan het dus ook. Er leek daar niets aan de hand. Was dit een uitzondering? Ik weet het niet. Voor de mensen hier die in zuidelijker NL / BE wonen is FRA dus een optie. Zo heel ver is het niet, en mijn ticket was in het hoogseizoen ook nog eens een _derde_ van de prijs dan bij vertrek vanaf Schiphol. Volgend jaar de zelfde route voor mij? Die kans is groot.
Zo goed doet Frankfurt het niet. Ik denk dat je geluk hebt.
https://www.rtlnieuws.nl/...hiphol-vlucht-geannuleerd

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Paar uur geleden aangekomen op Schiphol (inmiddels thuis). Binnen 10 minuten dat we bij de bagageband waren hadden we de koffers al. Ongekend.. bij Schiphol is het naar mijn ervaring redelijk normaal dat je sowieso een half uur tot een uur moet wachten.

Als we dan toch met positief nieuws bezig zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thomas schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:55:
Nog even een toevoeging: waar de security meeviel was de vertrekhal (1) belachelijk druk. Je kon nergens wat eten halen zonder wéér in de rij te staan. Strontvervelend, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Vandaag vliegen, kwam er net achter dat je voor Tui, Transavia en nog een maatschappij bij P3 je koffers al kan droppen en kan inchecken. Superhandig. Dus in 2 minuten de koffers gedropt. Zo eens kijken hoe druk de douane is.... Maar in ieder geval ingecheckt voor dat de officiële incheck überhaupt open is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Waah schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:57:
Vandaag vliegen, kwam er net achter dat je voor Tui, Transavia en nog een maatschappij bij P3 je koffers al kan droppen en kan inchecken. Superhandig. Dus in 2 minuten de koffers gedropt. Zo eens kijken hoe druk de douane is.... Maar in ieder geval ingecheckt voor dat de officiële incheck überhaupt open is
De douane is een stevige (en onnodige) omweg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Freee!! schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:17:
[...]

De douane is een stevige (en onnodige) omweg.
Vandaag wel nodig denk ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaiIl0TdNHHfM-fvlxojPh28oUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRliRvD9ShBZm0KTyUZki2Hk.jpg?f=fotoalbum_large

Ze staan tot net voor je weer teruggaat naar Schiphol...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wedden dat deze mensen niet in de rij staan voor de douane

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 17-07-2022 14:35 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 01:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

jack zomer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:29:
Wedden dat deze mensen en deze rij niet voor de douane is.
Toch wel, gaat via Londen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
jack zomer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:29:
Wedden dat deze mensen niet in de rij staan voor de douane
Waarvoor dan? De Starbucks? 😂
Dit is na de bagage afgifte. Dus geen idee waar ze anders voor in de rij staan.

Loopt aardig door trouwens. 45 minuy4n en dan zijn we in ieder geval binnen. En het loopt aardig door waardoor het minder erg voelt.

En er staat koud water langs de rij

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 17-07-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Waah schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Dit is na de bagage afgifte. Dus geen idee waar ze anders voor in de rij staan
Ik hoop voor security, niet de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Waah schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Dit is na de bagage afgifte. Dus geen idee waar ze anders voor in de rij staan.

Loopt aardig door trouwens. 45 minuy4n en dan zijn we in ieder geval binnen. En het loopt aardig door waardoor het minder erg voelt.

En er staat koud water langs de rij
Als je koffers al ingeleverd zijn, dan zou de eerstvolgende rij voor de security moeten zijn, niet voor de douane ;)

Maar heb je wel gecheckt of het de goede rij is waar je in staat? }:O Afgelopen paar weken drie keer op Schiphol geweest, en het viel me telkens op dat er veel verschillende rijen zijn. Sowieso voor twee verschillende security check-points, maar ook voor sommige bagage-afgeefpunten zijn de rijen lang. Als je niet goed oppast sta je in de rij om een koffer af te geven die je niet hebt voor een bestemming waar je niet heen wilt :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ohja security, my bad haha. Voor mij is dat hetzelfde maar dat is natuurlijk niet zo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Thomas schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:55:
Meer dan anderhalf uur vind je meevallen?? Dat is echt de omgekeerde wereld.

We moeten oppassen dat we dit soort uitwassen niet normaal gaan vinden. Anders heeft die Benschop nog een reden om er niks aan te doen. Het wordt een glijdende schaal zo.

Meer dan 10 minuten vind ik persoonlijk nooit acceptabel. Het is mijn tijd die ze weggooien.

En als ze mijn koffer zoekmaken dan zie ik dat als diefstal. Verzekeren is leuk maar het geld is niet het enige aspect. Ik heb ook onvervangbare dingen bij me.

Persoonlijk ga ik deze zomer dan maar niet reizen. Want deze situatie kan gewoon niet. Wel heel jammer want ik heb door het Corona gezeur mijn familie al een jaar niet gezien (woon in het buitenland) en de zomer is altijd een uitgelezen mogelijkheid hiervoor.

Trouwens: Is Rotterdam ook zo'n idiote situatie nu? Misschien dat anders maar proberen :'(

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 17-07-2022 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 06:21
GekkePrutser schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:39:
[...]

We moeten oppassen dat we dit soort uitwassen niet normaal gaan vinden. Anders heeft die Benschop nog een reden om er niks aan te doen. Het wordt een glijdende schaal zo.

Meer dan 10 minuten vind ik persoonlijk nooit acceptabel. Het is mijn tijd die ze weggooien.

En als ze mijn koffer zoekmaken dan zie ik dat als diefstal. Verzekeren is leuk maar het geld is niet het enige aspect. Ik heb ook onvervangbare dingen bij me.

Persoonlijk ga ik deze zomer dan maar niet reizen. Want deze situatie kan gewoon niet. Wel heel jammer want ik heb door het Corona gezeur mijn familie al een jaar niet gezien (woon in het buitenland) en de zomer is altijd een uitgelezen mogelijkheid hiervoor.

Trouwens: Is Rotterdam ook zo'n idiote situatie nu? Misschien dat anders maar proberen :'(
toon volledige bericht
Ben je ooit op een vliegveld geweest? 10 minuten ga je nergens halen, ja het is een waste of time, maar kom op je moet er ook uren eerder al zijn, dus dat boeit verder weinig.

Ik heb ook het idee dat als je onvervangbare dingen hebt, dat je die prima achter kan laten waar je je nu bevindt. Ik kan zelf al jaren niet terug naar Nederland omdat het gewoon minimaal een 2k euro's extra kost ofzo (waarschijnlijk meer) en met veel onzekerheid komt (woon in China, strikte covid-eisen nog altijd), maar om wat dingen die eventueel verloren kunnen gaan? Kom op, dat is toch geen probleem.

Uiteraard je eigen keuze, maar ik vind je post wel wat te negatief. Je kiest er zelf voor in principe en als die bagage zo belangrijk is, doe het dan in je carry-on luggage. Dan kan het ook niet kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 14:12
[...]

Misschien vindt hij het meevallen vergeleken met de nieuwsberichten.

Daar heb je Privium voor. Kan evengoed wel eens langer duren, hoort bij het leven. En wat ga je doen als je het niet acceptabel vind? 'I want to speak to your manager!'?
Tja, niet handig om onvervangbare dingen mee te nemen. Ok, misschien kun je er in jouw situatie niet onderuit, maar in logistieke processen kan wel eens iets misgaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Snowdog schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Ben je ooit op een vliegveld geweest? 10 minuten ga je nergens halen, ja het is een waste of time, maar kom op je moet er ook uren eerder al zijn, dus dat boeit verder weinig.
"Vroeger", pre-corona, was 10 minuten een heel realistische tijd. Uurtje voor vertrek (Europese lijnvlucht buiten extreme vakantieperiodes) op de luchthaven aankomen was ruim voldoende. Vorige week zelfs nog vanuit Barcelona in 10 minuten door security: De enige rij die daar stond, was van de bakken die je op de band moest leggen die door het controle-apparaat gaan. Als je aankwam, kon je direct een bak vullen met spulletjes. Personeelstekort hebben ze daar volgens mij opgelost door één persoon meerdere banden te laten beheren :+
M'n taxi-rit vanaf de site waar ik werkte (+/- 25km) + security duurde veel minder lang dan alleen de security op de heenreis 8)

Je gaat dus wat te kort door de bocht met je "10 minuten ga je nergens halen" :>

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2022 16:04 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In normale tijden is 10 mins echt genoeg. Dit weekend was ik overigens binnen tien minuten na aankomst op vliegveld Budapest in de lounge, dus het kán wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 06:21
naitsoezn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:00:
[...]

"Vroeger", pre-corona, was 10 minuten een heel realistische tijd. Uurtje voor vertrek (Europese lijnvlucht buiten extreme vakantieperiodes) op de luchthaven aankomen was ruim voldoende. Vorige week zelfs nog vanuit Barcelona in 10 minuten door security: De enige rij die daar stond, was van de bakken die je op de band moest leggen die door het controle-apparaat gaan. Als je aankwam, kon je direct een bak vullen met spulletjes. Personeelstekort hebben ze daar volgens mij opgelost door één persoon meerdere banden te laten beheren :+
M'n taxi-rit vanaf de site waar ik werkte (+/- 25km) + security duurde veel minder lang dan alleen de security op de heenreis 8)

Je gaat dus wat te kort door de bocht met je "10 minuten ga je nergens halen" :>
Hmm, zelf weinig ervaring mee (dat het zo snel gaat), ook pre-corona... Security lijkt altijd een eeuw te duren. Maar misschien niet het beste geheugen. Bij deze mijn excuses @GekkePrutser :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Zoals @naitsoezn al zei: Voor corona was 10 minuten normaal. Meestal kon ik zo doorlopen op Barcelona en Dublin, en zelfs op Amsterdam, al is dat altijd al een relatief slecht vliegveld geweest, met name toen ze de security weer van de gate naar centraal verplaatsten.

In de tijd dat het bij de gate was, was het het beste omdat je dan al bij het vliegtuig was. Dus de bemanning kon ook gewoon zien wat de situatie was met de passagiers in plaats van dat die ergens kilometers verderop in een rij vast stonden. En ik reisde om de week destijds, voor werk. Meer dan 10 minuten was echt uitzonderlijk.

Ik had zelfs een tijdje het Dublin equivalent van privium (gewoon fast track zonder de coole oogscan enzo) maar dat gebruikte ik bijna nooit want het duurde daarmee altijd langer (vaak was er geen enkele rij voor open en moesten ze speciaal iemand optrommelen). In de tijd dat dat klaar was, was je allang door de gewone rij geweest 8)7
[...]
Ik heb ook het idee dat als je onvervangbare dingen hebt, dat je die prima achter kan laten waar je je nu bevindt. Ik kan zelf al jaren niet terug naar Nederland omdat het gewoon minimaal een 2k euro's extra kost ofzo (waarschijnlijk meer) en met veel onzekerheid komt (woon in China, strikte covid-eisen nog altijd), maar om wat dingen die eventueel verloren kunnen gaan? Kom op, dat is toch geen probleem.
Het probleem is dat ik een beademingsapparaat heb wat ook in mijn handbagage mee moet. Dat mag van de verhuurder niet ingecheckt worden. Dus daardoor blijft er heel weinig ruimte over voor andere belangrijke dingen.

En ik kies niet voor een dergelijke behandeling. Reizen is een recht, vind ik. En een menswaardige behandeling ook.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 17-07-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

toon volledige bericht
Viel mee vergeleken bij wat ik verwachtte, maar nee. Ik en vriendin hebben besloten niet meer te vliegen tot de chaos voorbij is. We hadden het geluk dat we alleen met handbagage vlogen, maar zoals ik al schreef; alles op het vliegveld is onderbemand. Ik moest 20 min wachten in de rij om een broodje te kunnen kopen… Dikke nope. Ik ben toch al geen enorme wereldreiziger dus Schiphol vermijden zal makkelijk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vind overigens dat zaken zoals privium gewoon verboden moeten worden. Dat zorgt ervoor dat de mensen die het meest last zouden moeten hebben van de problemen, nu het minste last hebben.

Zonder privium werd er ongetwijfeld véél meer gedaan om de problemen op te lossen. Privium zorgt ook weer voor een extra tweedeling in de maatschappij. De burger met veel poen koopt zich wel weer uit de problemen :') Voorheen was het een leuk extratje, snel door Schiphol heen kunnen, nu is het je ‘vakantiegarantie’.

Laat Dick Benschop en politici ook maar gewoon achterin de rij aansluiten :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 08:28
Glashelder schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:11:
Ik vind overigens dat zaken zoals privium gewoon verboden moeten worden. Dat zorgt ervoor dat de mensen die het meest last zouden moeten hebben van de problemen, nu het minste last hebben.

Zonder privium werd er ongetwijfeld véél meer gedaan om de problemen op te lossen. Privium zorgt ook weer voor een extra tweedeling in de maatschappij. De burger met veel poen koopt zich wel weer uit de problemen :') Voorheen was het een leuk extratje, snel door Schiphol heen kunnen, nu is het je ‘vakantiegarantie’.

Laat Dick Benschop en politici ook maar gewoon achterin de rij aansluiten :) :)
Wij vliegen volgende week business class, ik mag er toch wel van uitgaan dat we niet uren in die lange rijen hoeven te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

c-nan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Wij vliegen volgende week business class, ik mag er toch wel van uitgaan dat we niet uren in die lange rijen hoeven te wachten..
Ik hoop het ook voor je, maar vind je dat je daar meer recht op hebt dan economy-reizigers omdat je wat meer hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Glashelder schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:11:
Ik vind overigens dat zaken zoals privium gewoon verboden moeten worden.
Ik heb geen privium oid, maarreuh: zonder voordringen tov. gemiddelde mogen we allemaal heel erg veel inleveren. Beginnend met inleveren van zorg en 10 jaar gemiddelde levensverwachting. Ik zou eerder stellen: dergelijke diensten betalen voor de rest. (Ook goed: verhoog belastingen voor vliegen zwaar en dan egaliseren)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:24
Koppensneller schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:43:
[...]

Ik hoop het ook voor je, maar vind je dat je daar meer recht op hebt dan economy-reizigers omdat je wat meer hebt betaald?
Dat is wel de essentie van businessclass vliegen, meer betalen voor meer service en gemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
renegrunn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Dat is wel de essentie van businessclass vliegen, meer betalen voor meer service en gemak?
businessclass als de baas het betaalt soi, maar privium en al die moneymilk premiums etc is vooral voor degene met een minderwaardigheidscomplex, die er prat op gaan door iets meer te betalen meer privileges willen (maar die bestaan voornl. op papier vanzelf), we zitten allemaal in diezelfde buis, voor een korte tijd, ofwel, waar kan een mens zich druk om maken ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste