All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wachttijden zal je niet vinden.SnowDude schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:05:
Kan je ergens de actuele wachttijden zien voor de security op Schiphol?
Maar wel inschatting. Maar dat is te zien op schiphol site of in de app.
die heb ik wel ja, maar in de voorwaarde staat alleen dat je daarmee kosteloos kan annuleren of omboeken, geld terug is volgens mijn reisorganisatie Budgetair niet van toepassing.Zinloos1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:17:
Heeft er hier niemand een annuleringsverzekering afgesloten? Volgens mij staat daar toch vrij specifiek in dat er (tot een bepaald bedrag) dan in ieder geval wordt uitbetaald als je het niet haalt naar je bestemming.
Aha, dat is er dus een van de reisorganisatie zelf. Ik heb speciaal voor de huidige situatie een externe reisverzekering met annulering afgesloten. Die betalen (als ik de voorwaarden zo lees) uit bij het annuleren van de vlucht. Nog steeds niet leuk natuurlijk, maar dan is er financieel in ieder geval weinig aan de hand.mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:19:
[...]
die heb ik wel ja, maar in de voorwaarde staat alleen dat je daarmee kosteloos kan annuleren of omboeken, geld terug is volgens mijn reisorganisatie Budgetair niet van toepassing.
Dit valt niet onder een annuleringsverzekering.Zinloos1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:17:
Heeft er hier niemand een annuleringsverzekering afgesloten? Volgens mij staat daar toch vrij specifiek in dat er (tot een bepaald bedrag) dan in ieder geval wordt uitbetaald als je het niet haalt naar je bestemming.
Er moet gegronde reden zijn voor annuleren. Chaos op Schiphol is dat niet.
Het niet halen op zich is geen gegronde reden.
Je krijgt Corona, is een reden. Iemand binnen de familie overlijdt, is een reden.
Maar Schiphol vliegt niet is geen gegronde reden voor de annuleringsverzekering. Die zegt, dan moet je niet bij ons aankloppen, maar bij Schiphol.
Edit:
Mijn reis lijkt overigens gered:
https://www.telegraaf.nl/...deel-pakketreizen-onzeker
[ Voor 9% gewijzigd door Tweak_ers op 23-06-2022 14:37 ]
precies dat dus.Tweak_ers schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:37:
[...]
Dit valt niet onder een annuleringsverzekering.
Er moet gegronde reden zijn voor annuleren. Chaos op Schiphol is dat niet.
Het niet halen op zich is geen gegronde reden.
Je krijgt Corona, is een reden. Iemand binnen de familie overlijdt, is een reden.
Maar Schiphol vliegt niet is geen gegronde reden voor de annuleringsverzekering. Die zegt, dan moet je niet bij ons aankloppen, maar bij Schiphol.
Edit:
Mijn reis lijkt overigens gered:
https://www.telegraaf.nl/...deel-pakketreizen-onzeker
Maar vind het best wel bullshit dat een annuleringsverzekering alleen ervoor zorgt dat je niks hoeft te betalen zodra je niet kan vliegen. Dacht echt dat ik daarmee mijn geld terug kreeg.
Ik zou dat nog eens goed navragen, ik had Independer gebeld. Die gaven aan dat geen enkele partij dit zal vergoeden.Zinloos1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:34:
[...]
Aha, dat is er dus een van de reisorganisatie zelf. Ik heb speciaal voor de huidige situatie een externe reisverzekering met annulering afgesloten. Die betalen (als ik de voorwaarden zo lees) uit bij het annuleren van de vlucht. Nog steeds niet leuk natuurlijk, maar dan is er financieel in ieder geval weinig aan de hand.
Sowieso vind ik alle uitsluitingen van reis/annuleringverzekeringen drama.
Ik had gebeld. Stel ik krij op bestemming Corona en ik moet in een quarantaine hotel. Dat wil ik graag verzekeren.
Kan niet!
Alleen als het zo erg is dat je direct terug zou moeten naar Nederland, maar nog niet weg mag vanwege quarantaine, dan wordt het quarantaine hotel vergoed. Maar in de praktijk is dat natuurlijk nooit.
Van al die landen mag je na de quarantaine gewoon blijven en MOET je niet terug, je mag terug. En daarmee uitgesloten bij iedere verzekering.
Zo zijn er meer van dat soort dingetjes.
[ Voor 34% gewijzigd door Tweak_ers op 23-06-2022 14:44 ]
Waarschijnlijk doelen ze op de standaard vergoedingen die gelden, omdat Hema verzekeringen die ook vrij gemakkelijk terugkrijgt via de airline.Zinloos1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:45:
Dan is het een erg vreemde verwoording bij de verzekering van Hema. Daar staat dat er vergoed wordt bij vertraging op de heenreis door vluchten. Lekker krom als dit geen vertraging is. Ach, onze reis is uiteindelijk niet zo heel duur, dus is het oké. Maar goed om dat uit te klaren dan!
Klopt deels, je krijgt een schadevergoeding. Maar je krijg niet je hele reissom terug, dat kan je vergeten.Zinloos1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:45:
Dan is het een erg vreemde verwoording bij de verzekering van Hema. Daar staat dat er vergoed wordt bij vertraging op de heenreis door vluchten. Lekker krom als dit geen vertraging is. Ach, onze reis is uiteindelijk niet zo heel duur, dus is het oké. Maar goed om dat uit te klaren dan!
Ik zit in een ander schuitje dan jullie financieel denk ik. Wij vliegen voor tien dagen naar Griekenland en hebben enkel een huurauto voor 5 dagen en airbnbs. Dus als ik een schadevergoeding krijg voor een deel van die kosten is het niet zo'n probleem. Ik vind het veel erger dat we dan niet kunnen gaan.Lienuks schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:47:
[...]
Klopt deels, je krijgt een schadevergoeding. Maar je krijg niet je hele reissom terug, dat kan je vergeten.
Uiteraard! Het blijft balen!Zinloos1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:49:
[...]
Ik zit in een ander schuitje dan jullie financieel denk ik. Wij vliegen voor tien dagen naar Griekenland en hebben enkel een huurauto voor 5 dagen en airbnbs. Dus als ik een schadevergoeding krijg voor een deel van die kosten is het niet zo'n probleem. Ik vind het veel erger dat we dan niet kunnen gaan.
We moeten dit vooral niet normaal gaan vinden van Schiphol. Ik hoor dat steeds vaker. Ach ja, het is nu eenmaal zo met personeelstekorten.
Nee! Biedt die mensen een normaal salaris!
Zal vast aan mij liggen, maar hier begrijp ik geen kudt vanmugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Klopt, maar het is aan de luchtvaartmaatschappij zelf om te bepalen of je geld terug krijgt.
Ik heb via een reisbureau mijn ticket geboekt en die gaven al aan niks voor mij te kunnen betekenen dus ik moet dan contact opnemen met British Airways.

Je betaald dus via een reisbureau, zodat zij alles regelen voor je, maar bij annuleren van de vliegtuigmaatschappij, mag je lekker zelf alles regelen

En hoezo mogen zij bepalen of een klant zijn geld terug krijgt, wanneer zij de dienst niet kunnen leveren, waarvoor je betaald hebt. Dat zijde dienst niet kunnen leveren, vanwege externe factoren is toch het risico van de maatschappij?? Daarom betaal je ook flinks extra voer je ticket, zodat dit soort extra kosten gelijk blijven op jaarbasis.
Als je ziek bent en niet kan\mag reizen kan je wel kosteloos annuleren, geldt dta niet voor wanneer je vliegtuigmaatschappij je vluvht annuleerd, zodat je kan bewijzen dat het buiten jouw schuld om is.Dit gaat om gedupeerden die een ticket hebben geboekt en bijvoorbeeld een huurauto of hotel op hun bestemming.
Als KLM je ticket annuleert krijg je uiteraard je ticket vergoed. Maar huurauto en hotel kun je 2 weken van te voren niet meer annuleren.
Die kosten komen dus voor de klant.
En de reis verzekerig, kunnen die niks betekenen?
Begrijp ik heel goed, overigens voor de mensen die naar de antillen gaan met TUI die hebben goed niews. TUI heeft in ieder geval bevestigd dat die vluchten gewoon doorgang vinden.Zinloos1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:49:
[...]
Ik zit in een ander schuitje dan jullie financieel denk ik. Wij vliegen voor tien dagen naar Griekenland en hebben enkel een huurauto voor 5 dagen en airbnbs. Dus als ik een schadevergoeding krijg voor een deel van die kosten is het niet zo'n probleem. Ik vind het veel erger dat we dan niet kunnen gaan.
Meestal griekenland dus dat is best een eindje tuffen met de auto, dan ben je op zijn minst twee dagen onderweg enkele reis. Voor de trip in September (mannentrip met wat vrienden) is dat vaak een korte week, soms maar 4 dagen zeilen en is dat met de auto wat fors.alexbl69 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:17:
[...]
Afhankelijk van je vertrekpunt kun je de auto overwegen. Maar daar zul je zelf ook al aan gedacht hebben.
Niets is onmogelijk maar handig is anders. Sowieso moeten we nog kijken of we het laten doorgaan met de vliegperikelen en een mogelijk coronagolfje maar de laatste keer is alweer 4 jaar geleden. Wat dat betrfet heeft corona wel wat roet in het eten gegooid.
kan via dusseldorf wat me nog eens bijna 300 euro gaat kosten en moet daar nog zien te komen en parkeren, ik heb daar het budget gewoon niet voor.
Denk dat ik een potje ga janken
Balen man 😡mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:36:
mijn vlucht is canceled, en ze geven geen alternatieven :"(
kan via dusseldorf wat me nog eens bijna 300 euro gaat kosten en moet daar nog zien te komen en parkeren, ik heb daar het budget gewoon niet voor.
Is de vlucht vanaf Düsseldorf zo veel duurder?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 08:03
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Welke luchtvaartmaatschappij? En welke eindbestemming? Heb je al gekeken via Brussel of EHV?mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:36:
nee hoorLordSinclair schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:05:
Leuke is, als je de Schiphol parking hebt betaald dan kan je dat ook niet annuleren. Ze verwachten nog steeds dat je wel gewoon komt parkeren
Soon you will be flying from Schiphol and you have reserved a parking space with us.
In response to the possible cancellation of flights, as of June 22, 2022, it is possible to cancel free of charge for reservations with arrivals through August 31, 2022.
This is regardless of whether you selected the cancellation option when booking the reservation.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Omdat er nog stoelen vrij zijn in de vliegtuigen, die wel vertrekken.mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:18:
Waarom bied KLM nog steed vluchten aan vanaf schiphol? Waar slaat dit verdomme op!
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
KLM is nog volop bezig met vluchten annuleren dus waarom bieden ze in godsnaam dan nog steeds vluchten aan?Freee!! schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:22:
[...]
Omdat er nog stoelen vrij zijn in de vliegtuigen, die wel vertrekken.
Omdat ze sommige vluchten niet annuleren.mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:33:
[...]
KLM is nog volop bezig met vluchten annuleren dus waarom bieden ze in godsnaam dan nog steeds vluchten aan?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
We zijn druk bezig huidige systemen zo in te zetten dat we lengtes van wachtrijen kunnen meten. Dit krijg je dan op een scherm te zien.SnowDude schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:05:
Kan je ergens de actuele wachttijden zien voor de security op Schiphol?
De uitdaging is dat de rij dynamisch is. De rij wordt op verschillende plekken op de terminals gemaakt afhankelijk van waar de drukte is. We kunnen dus geen statische sensoren plaatsen.
De vluchten en dus aantal mensen zijn al ingekocht en berekend. Er komen alleen geen nieuwe vluchten bij als de vraag groter blijkt te zijn dan het aanbod. Iets wat ze normaal wel doen.mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:33:
[...]
KLM is nog volop bezig met vluchten annuleren dus waarom bieden ze in godsnaam dan nog steeds vluchten aan?
Trein? Je ging toch naar UK?mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:36:
The problem with communication is the illusion it has taken place.
trein is ongeveer 125 euro enkele rit
Toch nog een positieve verandering de laatste dagen..
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Je vlucht is geannuleerd maar je krijgt je geld niet terug? Of begrijp ik het verkeerd?mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:01:
[...]
trein is ongeveer 125 euro enkele riten gezien ik geen geld terug krijg word het wel erg duur.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
klopt. Ga morgen nog een keer bellen maar ze gaven eerder al aan geen geld terug te geven.alexbl69 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:03:
[...]
Je vlucht is geannuleerd maar je krijgt je ervoor geld niet terug? Of begrijp ik het verkeerd?
Dan zou ik ze toch eens bellen, want dat klopt niet. Tenzij je zelf je vlucht geannuleerd hebt krijg je gewoon je geld terug.mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:11:
[...]
klopt. Ga morgen nog een keer bellen maar ze gaven eerder al aan geen geld terug te geven.
Mijn vlucht wordt geannuleerd, krijg ik mijn geld terug?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Daarbij ben ik wel enigszins flexibel met wanneer ik ga. Zal tegen die tijd de drukte alweer een stuk minder zijn en zou boeken een goed idee zijn?
Bijft een gok...
Als je flexibel bent in vertrekdatum dan loont het mogelijk nog om te gaan ná de schoolvakanties (dus zo laat mogelijk in aug), en op een relatief rustige schiphol-dag. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken maar begreep van een klm’er dat maandagen en vrijdagen de drukste dagen zijn, wat ook wel logisch lijkt want dat is voor een hele grote groep het stedentrip-weekend vertrek/terugkomst.Fuujii schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:32:
Ik ga voor m'n werk naar Schotland richting eind augustus. Volgens mij vliegt enkel Easyjet erop.
Daarbij ben ik wel enigszins flexibel met wanneer ik ga. Zal tegen die tijd de drukte alweer een stuk minder zijn en zou boeken een goed idee zijn?
Bijft een gok...
Dat zou wel een mooi verdienmodel zijn. Luchtvaartmaatschappij beginnen. Vluchten laten boeken. Gewoon annuleren en zeggen geen geld terug te geven.mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:11:
[...]
klopt. Ga morgen nog een keer bellen maar ze gaven eerder al aan geen geld terug te geven.
Profit.
Nee gelukkig werkt het zo niet.
Heb ze daarom opnieuw een bericht gestuurd via facebook omdat ze geen telefoonnummer hebben, hoe langer dit duurt hoe kleiner de kans dat ik vanaf een andere luchthaven kan vliegen toch?
Dusseldorf zie ik echt niet als optie en hoorde dat Rotterdam airport geen vluchten meer aan kan vanwege drukte.
Je hebt de reisorganisatie gesproken via chat? Plaats dat anders eens hier.mugenmarco schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:30:
Gezien de reacties heb ik het gesprek met de reisorganisatie terug gelezen en ik denk dat ze doelen op geen geld terug als ik de vlucht zelf cancel, niet als dit door schiphol komt.
Heb ze daarom opnieuw een bericht gestuurd via facebook omdat ze geen telefoonnummer hebben, hoe langer dit duurt hoe kleiner de kans dat ik vanaf een andere luchthaven kan vliegen toch?
Dusseldorf zie ik echt niet als optie en hoorde dat Rotterdam airport geen vluchten meer aan kan vanwege drukte.
Heb je daarnaast ook geen mail dan gehad over de annulering?
En even om 100% zeker te zijn, de vliegmaatschappij/reisorganisatie heeft geannuleerd? Jij dus niet?
Als er door de maatschappij is geannuleerd hoor jij gewoon je geld terug te krijgen. Rotterdam kan inderdaad geen extra vluchten meer kwijt, dat wil echter niet zeggen dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn op de reeds geboekte vluchten. Je kan dus altijd kijken of je toch nog ergens terecht kan.
Ik weet ook niet wat je nu voor je ticket kwijt was, maar kijk toch ook eens naar de trein of bijv. Eindhoven.
[ Voor 19% gewijzigd door Pieroman op 24-06-2022 09:39 ]
Via chat inderdaad maar was een kort gesprek, en van de vliegmaatschappij zelf (British Airway) kreeg ik per mail de annulering, maar in de chat staat inderdaad dat ze het alleen hebben over geen geld terug als ik zelf annuleer wat dus niet van toepassing is dus ik heb een klein beetje hoopPieroman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:37:
[...]
Je hebt de reisorganisatie gesproken via chat? Plaats dat anders eens hier.
Heb je daarnaast ook geen mail dan gehad over de annulering?
En even om 100% zeker te zijn, de vliegmaatschappij/reisorganisatie heeft geannuleerd? Jij dus niet?
Als er door de maatschappij is geannuleerd hoor jij gewoon je geld terug te krijgen. Rotterdam kan inderdaad geen extra vluchten meer kwijt, dat wil echter niet zeggen dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn op de reeds geboekte vluchten. Je kan dus altijd kijken of je toch nog ergens terecht kan.
Ik weet ook niet wat je nu voor je ticket kwijt was, maar kijk toch ook eens naar de trein of bijv. Eindhoven.
Als BA je vlucht heeft geannuleerd krijg je gewoon je geld terug, daar is geen hoop voor nodig. Misschien dat ze je proberen af te poeieren met een voucher maar dat hoef je niet te accepteren.mugenmarco schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:42:
[...]
Via chat inderdaad maar was een kort gesprek, en van de vliegmaatschappij zelf (British Airway) kreeg ik per mail de annulering, maar in de chat staat inderdaad dat ze het alleen hebben over geen geld terug als ik zelf annuleer wat dus niet van toepassing is dus ik heb een klein beetje hoop
geld terug is beter dan niks uiteraard, alleen de kosten voor hotel en noem maar op krijg ik daarmee niet terug.Theebag schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:55:
[...]
Als BA je vlucht heeft geannuleerd krijg je gewoon je geld terug, daar is geen hoop voor nodig. Misschien dat ze je proberen af te poeieren met een voucher maar dat hoef je niet te accepteren.
Reisbureau zelf (ga geen namen noemen) heeft vrij veel slechte beoordelingen (voornamelijk de klantenservice is bagger) dus had echt beter moeten weten

Heeft het reisbureau ook de vlucht geregeld?mugenmarco schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:13:
[...]
geld terug is beter dan niks uiteraard, alleen de kosten voor hotel en noem maar op krijg ik daarmee niet terug.
Reisbureau zelf (ga geen namen noemen) heeft vrij veel slechte beoordelingen (voornamelijk de klantenservice is bagger) dus had echt beter moeten wetenwijze les.
2. Ik heb een pakketreis geboekt en nu gaat mijn vlucht niet door. Wat dan?
Je moet aankloppen bij de reisorganisatie. Die moet je het hele bedrag terugbetalen als er geen alternatieve vlucht is. Je hebt immers voor een compleet pakket geboekt, waaronder hotel, huurauto, vlucht en soms transfers van en naar de luchthaven.
Heb je zelf een losse vlucht geboekt, dan heb je een probleem. Dan kun je het geld van de vlucht terugvorderen, maar komen de andere kosten voor eigen rekening. Soms moet je het hele bedrag ophoesten, soms alleen de annuleringskosten. Wel kijkt de Consumentenbond of gedupeerde reizigers hiervoor een massaclaim in kunnen dienen bij de luchthaven.
nee hotel is juist los geboekt, reisbureau heeft alleen de vlucht geboekt.Waah schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:37:
[...]
Heeft het reisbureau ook de vlucht geregeld?
[...]
Dan heb je inderdaad een probleemmugenmarco schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:52:
[...]
nee hotel is juist los geboekt, reisbureau heeft alleen de vlucht geboekt.
Doorlopende annuleringsverzekering toevallig?

nope. Maar heb mijn vakantie maaaaaaaaaaaaaanden van tevoren geboekt, toen wist ik nog niks af van alle shit op schipholWaah schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:59:
[...]
Dan heb je inderdaad een probleem![]()
Doorlopende annuleringsverzekering toevallig?Daar zou je normaal dan terecht moeten.

Dat begrijp ikmugenmarco schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:00:
[...]
nope. Maar heb mijn vakantie maaaaaaaaaaaaaanden van tevoren geboekt, toen wist ik nog niks af van alle shit op schiphol

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Kreeg vanochtend via facebook een bericht van het reisbureau, ze wisten niet dat BA de vlucht heeft geannuleerd en of ik de mail van de annulering door wilde sturen. Dat kan vervolgens weer 5 werkdagen duren voordat daar op word geantwoord......
stelletje amateurs.
Is het toegestaan om dat reisbureau bij naam te noemen of valt dat onder name and shame?
Bron en meer info: Weer lange rijen Eindhoven Airport: 'Kom 3 uur voor je reis, niet eerder'Wie deze ochtend vanuit Eindhoven Airport op vakantie gaat, moet rekening houden met een langere wachttijd. Er staat namelijk opnieuw een lange rij wachtende mensen bij Eindhoven Airport deze ochtend.
De luchthaven laat op haar website weten dat het druk is: "Dus kom 2,5 uur tot 3 uur voor je reis naar de luchthaven, niet eerder."
Toch lijkt het erop dat vele reizigers hier geen gehoor aan geven. "We zien dat mensen weer te vroeg naar het vliegveld komen, net zoals de afgelopen dagen. Er staan mensen in de rij die pas om vier uur 's middags hun vlucht moeten halen", laat een woordvoerder weten.
Ook zegt de woordvoerder dat Eindhoven Airport er alles aan doet om ervoor te zorgen dat iedereen hun vlucht gewoon haalt, door ze uit de lange rij te halen. "We benadrukken ook vandaag: kom niet te vroeg en bereid je goed voor met de tips op onze website", zegt de woordvoerder.
Virussen? Scan ze hier!
Tja dat kon je verwachten gezien eindhoven airport al had aangegeven wat vluchten van Schiphol over te nemen, maar geloof dat een aantal beveiligers het werk hadden neer gelegd uit protest?wildhagen schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:42:
Nu ook chaos op Eindhoven Airport:
[...]
Bron en meer info: Weer lange rijen Eindhoven Airport: 'Kom 3 uur voor je reis, niet eerder'
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geboekt in de tijd dat Schiphol ook nog geen idee had wat er deze zomer allemaal mogelijk was wellicht?mugenmarco schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:00:
[...]
nope. Maar heb mijn vakantie maaaaaaaaaaaaaanden van tevoren geboekt, toen wist ik nog niks af van alle shit op schiphol
Dat is niet zo moeilijk, dat heeft Schiphol nog steeds niet en de zomer is al begonnen.Frame164 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:57:
[...]
Geboekt in de tijd dat Schiphol ook nog geen idee had wat er deze zomer allemaal mogelijk was wellicht?
EU DNS: 86.54.11.100
Maar als je de handbagage check bedoelt, daar heb je volgens mij niet direct voorrang.
Dan zul je privium moeten aanschaffen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Bij de incheck balies heb ik vrijwel geen rij gezien.ZeRoC00L schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:18:
Bij de incheck balies zijn vaak aparte (korte) rijen voor business class.
Maar als je de handbagage check bedoelt, daar heb je volgens mij niet direct voorrang.
Het voornaamste is idd security, iedereen stond daar in de rijd, dus waren geen mensen over voor de incheckbalie rij.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 25-06-2022 20:41 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook wel fijn om te zien welke vluchten aangetast zijn. bij tui is het blijven gissen, totaal geen nieuws. ja, als je vlucht aangepast wordt krijg je bericht, anders niet. Zal wel fijn zijn als je niet in onzekerheid hoeft te blijven.Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:25:
Degene die met Corendon gaan, kunnen hier kijken of hun vlucht doorgaat/verplaatst is.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Had het er net toevallig over, same bij D-reizen. Inmiddels komen we zo dichtbij; is alles al doorgerekend/geëvalueerd of zijn ze nog bezig? Tot wanneer moeten we wachten op het slechte nieuws voordat we er vanuit mogen gaan dat we wel vliegen? Het is nog anderhalve week voordat we vliegen.kmf schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:58:
[...]
Ook wel fijn om te zien welke vluchten aangetast zijn. bij tui is het blijven gissen, totaal geen nieuws. ja, als je vlucht aangepast wordt krijg je bericht, anders niet. Zal wel fijn zijn als je niet in onzekerheid hoeft te blijven.
Waarom heb je alleen de vlucht via een reisorganisatie geboekt? Je hebt er geen voordeel aan bij annuleren omdat het geen pakketreis is, maar nu wel het gezeik omdat er een laag tussen zit.mugenmarco schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:52:
[...]
nee hotel is juist los geboekt, reisbureau heeft alleen de vlucht geboekt.
omdat het toch wel zo'n 30 hele euro goedkoper wasTransportman schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:25:
[...]
Waarom heb je alleen de vlucht via een reisorganisatie geboekt? Je hebt er geen voordeel aan bij annuleren omdat het geen pakketreis is, maar nu wel het gezeik omdat er een laag tussen zit.

Waarschijnlijk hebben ze gehoord wat gecanceld is, en zijn ze nu aan het puzzelen?c-nan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:05:
Waarom is het zo stil vanuit de vliegmaatschappijen? Corendon is vrijwel direct met nieuws gekomen, er is zelfs een lijst met alle/gewijzigde vluchten. Wachten ze nog steeds op informatie van Schiphol, of komen ze er met Schiphol gewoon niet uit, of valt het allemaal hartstikke mee en hoeft er bijna niet geannuleerd/geschoven te worden?
PSN
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 08:03
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Tuurlijk wel. Business class heeft aparte securityZeRoC00L schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:18:
Bij de incheck balies zijn vaak aparte (korte) rijen voor business class.
[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 26-06-2022 19:20 ]
Zojuist mail van Delta gehad, weet niet of het aan de Schiphol perikelen ligt maar de vluchttijden zijn gewijzigd. Dezelfde dagen, alleen een uurtje of wat opgeschoven. Prima, als dat het enige gevolg is van de gewijzigde slots althans...c-nan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:05:
Waarom is het zo stil vanuit de vliegmaatschappijen? Corendon is vrijwel direct met nieuws gekomen, er is zelfs een lijst met alle/gewijzigde vluchten. Wachten ze nog steeds op informatie van Schiphol, of komen ze er met Schiphol gewoon niet uit, of valt het allemaal hartstikke mee en hoeft er bijna niet geannuleerd/geschoven te worden?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Schiphol bepaalt volgens mij niet wát er gecanceld wordt maar geeft aan hoeveel passagiers er minder mogen worden vervoerd. De maatschappijen gaan vervolgens zelf puzzelen en mogen zelf bepalen wat ze cancelen als ze die aantallen maar halen. Het is dus ronduit schofterig dat ze nog steeds niet met terugkoppeling komen, want hoe korter van tevoren er alsnog gecanceld wordt hoe groter de schade (ivm te laat voor annuleren hotels, huurauto’s, etc) en hoe lastiger om nog iets anders te regelen.YakuzA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:46:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze gehoord wat gecanceld is, en zijn ze nu aan het puzzelen?
Ik hoop dat geen nieuws van KLM betekent dat alles deze week in ieder geval gewoon doorgaat, anders verdampt er zomteen 6,5K voor mij, waarvan slechts 2,5 verzekerd… 😬
Is dit dezelfde rij? Kun je als business class dus langs de complete security?We Are Borg schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Tuurlijk wel. Business class heeft aparte security. Laatste keer dat ik er was was de rij van privium en business ook 1 rij.
Ook de Privium lounge was erg rustig, vind het vreemd dat er niet meer afspraken kunnen worden gemaakt want volgens mij was de capaciteit er gewoon.
Ga ik dus maar niet doen: https://www.hartvannederl...maar-een-mooie-koffer-mee
(nog steeds geen bericht of vlucht normaal doorgaat, volgende week vrijdag moeten we vliegen)
Dat ligt niet aan Schiphol waarschijnlijk. Elke vlucht die ik heb gehad met Delta is minimaal 4x verplaatst. Je word af en toe gek van de notificatiesTommyGun schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:14:
[...]
Zojuist mail van Delta gehad, weet niet of het aan de Schiphol perikelen ligt maar de vluchttijden zijn gewijzigd.
kmf schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:32:
TUI had dus aangeraden/aangeboden om handbagage gratis als ruimbagage mee te laten vliegen om de securitylijnen korter te maken.
Ga ik dus maar niet doen: https://www.hartvannederl...maar-een-mooie-koffer-mee
(nog steeds geen bericht of vlucht normaal doorgaat, volgende week vrijdag moeten we vliegen)
Misschien is het beter dat Michelle sowieso nooit meer op reis gaatMichelle Renes kwam vrijdagnacht terug van een vakantie op Gran Canaria. Ze wacht op haar bagage, maar ook die komt niet. Informatie kan ze niet krijgen, en als ze uiteindelijk iemand spreekt van de douane zegt deze doodleuk: "Kies een mooie koffer uit en neem maar mee." Ondertussen zit Michelle thuis zonder bagage en is geëmotioneerd. "Ik ben bang dat ik mijn bagage niet meer terug zie."

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 27-06-2022 12:38 ]
True thatPWM schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:36:
[...]
Dat ligt niet aan Schiphol waarschijnlijk. Elke vlucht die ik heb gehad met Delta is minimaal 4x verplaatst. Je word af en toe gek van de notificaties
Ach zat ff op twitter om te kijken of er bij Sunweb al berichten binnen kwamen over verplaatsingen/annuleringen.PWM schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:37:
[...]
[...]
Misschien is het beter dat Michelle sowieso nooit meer op reis gaat
Maar als je ziet hoeveel mensen denken dat, als hun koffers niet op de bestemming aankomt, ze dan bij Sunweb hun volledige vakantie gratis horen te krijgen "omdat zij het als pakketreis aanbieden"...
sommige mensen moeten gewoon thuis blijven
Zo vreemd is dat weer niet. Als je een pakketreis hebt en er is iets tijdens je vakantie dat je plezier bederft moet je een klacht over indienen. in betere tijden kreeg je nog wel eens wat geld terug van de reisorganisatie (had dit meerdere keren meegemaakt tijdens ict-opdracht bij een bekende reisorganisatie)Waah schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:32:
[...]
Maar als je ziet hoeveel mensen denken dat, als hun koffers niet op de bestemming aankomt, ze dan bij Sunweb hun volledige vakantie gratis horen te krijgen "omdat zij het als pakketreis aanbieden"...
[ Voor 101% gewijzigd door polthemol op 29-06-2022 08:29 ]
Dat is ruk om te lezen. Ik zou de consumentengids eens bellen. Lijkt me net wat voor stekeligheden.
Fuck em.
[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 29-06-2022 08:29 ]
Less alienation, more cooperation.
True, liet me ff meeslepen, zal eens kijken welk topic het beter past.Freee!! schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:26:
[...]
Niet fijn en goed om te posten, maar is dit het juiste topic?
[ Voor 115% gewijzigd door polthemol op 29-06-2022 08:30 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Bron: Na de reizigers hopen nu de koffers zich op op SchipholDe personeelstekorten op luchthaven Schiphol zijn nu ook zichtbaar in de aankomsthallen waar inmiddels grote hoeveelheden koffers liggen die zijn gescheiden van hun eigenaar. Dat komt doordat er ook personeelstekorten zijn bij de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor het zogenoemde afhandelen van de koffers.
"De bagageafhandelingsbedrijven en de luchtvaartmaatschappijen die zorg dragen voor deze processen hebben net als wij bij de beveiliging te maken met personeelstekorten", zegt een woordvoerder van Schiphol desgevraagd. Daardoor zijn passagiers en de koffers niet meer op hetzelfde moment op dezelfde plek.
Wanneer passagiers zonder koffer huiswaarts keren, wordt die bagage zo snel mogelijk nagestuurd. "Maar er komen ook weer nieuwe bij", legt de woordvoerder uit. Er zijn altijd wel wat koffers die tijdelijk op de luchthaven achterblijven. "Maar nu zijn het er wel veel, meer dan ons lief is.
Het gaat in sommige gevallen ook om bagage van reizigers die vanuit een ander land via Schiphol naar een ander land reizen, zogenoemde transferpassagiers.
Virussen? Scan ze hier!
Zag het gister inderdaad bij aankomst op Schiphol.
Lag flink vol met koffers, al lijkt de achterstand wel langzaam weg gewerkt te worden.
Ook de lopende band waar onze koffer op moest komen lag nog flink vol met koffers van een vorige vlucht.
(Die niet eens meer op het info bord stond, dus dat was al een tijd geleden)
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 29-06-2022 17:06 ]
PSN
Welke carrier?Kepro schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:07:
Mijn vluch (16-7) naar Dallas is geannuleerd. Heb geen enkele informatie ontvangen en zojuist per toeval ontdekt. Word vervolgd… maar zie het niet rooskleurig in.
Mijn vlucht van/naar VS staat nog bij mijn boekingen. De heenvlucht is niet meer boekbaar, vlucht terug in Augustus wel. Er is weinig substitutie te krijgen op de heenweg voor de heenvlucht in week 29: De alternatieven hebben na een vlucht vanaf schiphol een overstap binnen Europa.
[ Voor 33% gewijzigd door ANdrode op 29-06-2022 17:59 ]
Ik had het anderhalve maand geleden al gezien, dat er echt gigantisch veel stellingen met koffers bij de bagage banden stonden.YakuzA schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:04:
[...]
Zag het gister inderdaad bij aankomst op Schiphol.
Lag flink vol met koffers, al lijkt de achterstand wel langzaam weg gewerkt te worden.
Ook de lopende band waar onze koffer op moest komen lag nog flink vol met koffers van een vorige vlucht.
(Die niet eens meer op het info bord stond, dus dat was al een tijd geleden)
AA. Helaas gebonden aan zomer vakanties.ANdrode schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:54:
[...]
Welke carrier?
Mijn vlucht van/naar VS staat nog bij mijn boekingen. De heenvlucht is niet meer boekbaar, vlucht terug in Augustus wel. Er is weinig substitutie te krijgen op de heenweg voor de heenvlucht in week 29: De alternatieven hebben na een vlucht vanaf schiphol een overstap binnen Europa.
Sorry. American airlines.
Edit 2. Net AA gebeld blijkt nu finnair te zijn. Gezeik zeg.
Geboekt via gate1.
Edit 3. Finnair verwijst naar AA.
Fantastisch dit. Morgen gate 1 proberen te bellen.
[ Voor 18% gewijzigd door Kepro op 29-06-2022 19:16 ]
Kan ik niks mee, dus wordt een annulering.
Gelukkig kan dat wel gewoon zonder kosten voor ons.
Je zal hier maar je brood mee verdienen. Eerst 2 jaar corona, en dan nu apocalyptische personeelsproblemen waardoor mensen weg blijven. En dan straks in de winter ongetwijfeld weer corona. Rinse and repeat.

Blijf het bijzonder vinden dat je geadviseerd wordt 03:15 op Schiphol te zijn, maar de bagage drop pas om open 04:30 gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 29-06-2022 19:20 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Die 4 uur is alleen een maximum om de mensen die middags vliegen (en alleen handbagage hebben) snachts te weren toch?Glashelder schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:20:
Onze vlucht naar Parijs komende vrijdag 07:15 gaat wel door (vanaf daar door naar Guadeloupe). Zal mij benieuwen.. de drukte om 3 uur 's nachts
Blijf het bijzonder vinden dat je geadviseerd wordt 03:15 op Schiphol te zijn, maar de bagage drop pas om open 04:30 gaat.
(Veel bagdrops gaan idd pas 3 uur van tevoren open dacht ik idd)
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 29-06-2022 19:29 ]
PSN
Evengoed zullen we er op tijd zijn voor als het wel heel druk is

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Waar heb je dat gevonden? Vlieg een paar dagen daarvoor ook via American Airlines vanaf Schiphol naar Dallas (tussenstop). Ook middels Gate1 geboekt...Kepro schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:47:
[...]
AA. Helaas gebonden aan zomer vakanties.
Sorry. American airlines.
Edit 2. Net AA gebeld blijkt nu finnair te zijn. Gezeik zeg.
Geboekt via gate1.
Edit 3. Finnair verwijst naar AA.
Fantastisch dit. Morgen gate 1 proberen te bellen.
M’n vriendin per toeval in de app van American airlines. In de app van Schiphol staat dat de vlucht nog doorgaat maar bel je American airlines dan zeggen ze inderdaad dat de vlucht is geannuleerd.new_guy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:05:
[...]
Waar heb je dat gevonden? Vlieg een paar dagen daarvoor ook via American Airlines vanaf Schiphol naar Dallas (tussenstop). Ook middels Gate1 geboekt...
Wij gaan van van dallas naar cancun.
Iemand enig idee of dat realistisch is in de huidige tijden? Ik betwijfel het.. pakketreis, morgen maar eens bellen
Uit de app van KLM heb ik wel het idee op te maken dat het KLM is die dit aanbiedt.. niet dat onze tussenpartij zelfs losse tickets heeft gekoekt oid.. hij ziet het als ‘aansluitende vluchten’
Terugvlucht is wel volledig via CDG..
[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 30-06-2022 04:24 ]
We hebben uiteindelijk voorrang gekregen om ons koffer af te geven. Want er waren nog andere vluchten met Turkish Airlines. De mensen met tijden 11:30 mochten voor.
Paspoort controle duurder ook langer dan normaal en wij ging door digitale poortjes voor douane langs en moesten 10:30 boarden. Wij waren 10:40 langs de douane. Wij hebben geld gepind uit de automaat en zijn gaan rennen als gekken door de hal en moesten naar gate E8 en ik had in maanden nog nooit zo hard gerend. Bij de gate bleek nog niet open. Uiteindelijk gingen we boarden 11:25 en we hadden meer dan 1 uur vertraging hij vertrok 12:40 (normaal 11:30)
Wij vliegen vandaag terug naar Amsterdam Schiphol vanuit Istanboel om 19:15 vertrek en ben benieuwd hoe het zal zijn bij de aankomst op Schiphol.
[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 30-06-2022 09:39 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB