Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
jadjong schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Daar zie ik wel potentie.
[Afbeelding]

Lekker naar Aruba met de familie. 8)7
Maak er een cruise van met de Rotterdam of Johan de Wit.
Al is de accommodatie voor opstappers daar ook niet heel luxe. Wel heel knus, met 9 stapelbedden van 3 hoog op een kamertje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bloody schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:27:
[...]
Ik denk niet dat het nu al nut heeft om langs te gaan. TUI weet het ook niet niet nl.
Zelf zit ik in hetzelfde schuitje: 3 personen met TUI, lange vlucht in 2 x A380, 6k euro.

Gelukkig heb ik voor het eerst een pakketreis geboekt van mijn leven, dat scheelt wat zorgen nu.

Hopelijk komt er binnen een week uitsluitsel...
Jup voor dit soort gevallen zijn de pakketreizen wel fijn, anders loopt je het risico tussen wal en schip te komen als je vlucht gecanceld is, maar de accommodatie gewoon nog betaald moet worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 06:34
bloody schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Ik denk niet dat het nu al nut heeft om langs te gaan. TUI weet het ook niet niet nl.
Zelf zit ik in hetzelfde schuitje: 3 personen met TUI, lange vlucht in 2 x A380, 6k euro.

Gelukkig heb ik voor het eerst een pakketreis geboekt van mijn leven, dat scheelt wat zorgen nu.

Hopelijk komt er binnen een week uitsluitsel...
Wanneer vertrek je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
GekkePrutser schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:20:
Ik zou heel graag de trein als #1 Europees vervoermiddel zien want het kan zodra er voldoende groene stroom is helemaal klimaatneutraal. Maar ik zie het niet binnen redelijke termijn gebeuren zelfs als de wil er opeens wel heel hard is.
Mee eens. Maar wil dit echt slagen, moeten we komen tot een meer robuust, aaneengesloten internationaal netwerk. Het komen tot meerdere grote steden blijft met de trein een fikse onderneming. Qua afstand is 1000 km met de trein eigenlijk niets, met een HSL is dat in circa 5 uur theoretisch mogelijk. Maar in de praktijk kun je soms zo'n 12 tot meer dan 24 uur en een overnachting verder zijn, omdat de directe verbindingen ontbreken. En dan heb je het niet over een knullig dorp waar je eventueel naar toe wilt, maar bijvoorbeeld gewoon van een grote stad naar grote stad binnen de EU.

Rotterdam - Wenen is circa 15 uur met de trein voor circa 1160 km.
Rotterdam - Praag is circa 12 uur met de trein voor circa 913 km.
Rotterdam - Venetië is circa 18 uur met de trein voor circa 1300 km.

En als je dan al echt wat verder wilt, denk bijvoorbeeld:

Rotterdam - Lissabon, circa 24 uur met de train voor circa 2100 km.
Rotterdam - Oslo, circa 21 uur met de trein voor circa 1300 km.
Rotterdam - Helsinki, circa 36 uur met de trein (tot Tallinn) + circa 2~3 uur met een verboot voor circa 2000 km.

En als iemand die best regelmatig, ook langere afstanden per trein aflegt, kan ik veilig stellen dat je iedere 12 uur reistijd met de trein effectief gezien eigenlijk kunt verdubbelen, wil je echt comfortabel reizen. Dat wil zeggen, zekere overstap tijden inbouwen, in plaats van de gok wagen op bijvoorbeeld 15 minuten overstap tijd op afstanden van honderden kilometers. Als ook slapen indien je niet reist met een nachttrein.

Zo'n trip naar Helsinki bijvoorbeeld ben je effectief dus snel 3 - 4 dagen mee bezig met de trein wil je niet volledig gesloopt aankomen.

Dat zijn natuurlijk dingen die anders moeten, wil de trein echt een concurrent worden van het vliegtuig. En persoonlijk zie ik dat ook niet ontzettend snel gebeuren. Dat vereist namelijk een separaat, internationaal, hoge snelheid spoor netwerk dat er op veel trajecten simpelweg gewoon nog helemaal niet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

30 juni.
Het is een A380 dus kan ws ook niet verplaatst worden naar bv Eindhoven

[ Voor 19% gewijzigd door bloody op 18-06-2022 11:58 ]

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
bloody schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:56:
[...]

30 juni.
Het is een A380 dus kan ws ook niet verplaatst worden naar bv Eindhoven
Dan zit je nog wel safe neem ik aan.

Hier zondag 10 juli 12:10. Weet iemand of dat ook nog nét de drukste dag van het weekend is?

[ Voor 16% gewijzigd door Tweak_ers op 18-06-2022 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het kan altijd erger

Heathrow gisteren vanwege een storing bij de bagageafhandeling.. samen met de problemen dat er niet genoeg personeel is.

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-61848486

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/72C0/production/_125467392_t2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Rockvee2 op 18-06-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Weten jullie of KLM ook zonder reden voucher geeft. Ik zit niet te wachten tot ik 2 dagen van te voren alles niet doorgaat. Als ik nu de vlucht cancel kan ik de rest nog gratis annuleren.

Dan gebruik ik de vliegtickets wel een andere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Is er ergens terug te vinden hoeveel passagiers er per dag vervoerd worden op Schiphol?

Hoeveel waren dat er gisteren? Eergisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:24:
Is er ergens terug te vinden hoeveel passagiers er per dag vervoerd worden op Schiphol?

Hoeveel waren dat er gisteren? Eergisteren?
Voor mei https://www.nu.nl/economi...en-passagiers-in-mei.html

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ik ben vooral benieuwd hoe de huidige aantallen per dag zich verhouden tot piekdagen in juli.

Men zegt nu al dat 13t/m23 juli drama dagen worden en dat er mogelijk méér dan 13.500 personen per dag niet welkom zijn.

Maar de exacte aantallen per dag zijn dus niet openbaar?

Raar eigenlijk, je zou verwachten dat het aantal bezoekers per dag wel inzichtelijk zou zijn.

Overigens heeft Tui de kosten voor de vlucht op 10 juli nog niet verhoogd. Die willen dus nog altijd méér passagiers op die vlucht.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweak_ers op 19-06-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Wat ik vooral vreemd vind is dat juist die piekdagen de laagste capaciteit hebben gekregen in aantal passagiers dat mag vertrekken van Schiphol. Waar de piekdagen rond de 80-87k zitten, zitten andere dag soms 95-100k zitten wat betreft de capaciteit waar de slot-coordinator mee aan de slag moet...
https://slotcoordination....ol-2nd-Addendum_V1.0_.pdf

En inderdaad, zoals genoemd, moet ook Gatwick schrappen. Ik schat in dat ze dan maar alles Schiphol<->Gatwick gaan schrappen eigenlijk om die pijn te verzachten, hoef je ook geen lege kisten heen en weer te vliegen...
https://www.bloomberg.com...ity-as-staffing-woes-bite .

[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 19-06-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
GENETX schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:53:
Wat ik vooral vreemd vind is dat juist die piekdagen de laagste capaciteit hebben gekregen in aantal passagiers dat mag vertrekken van Schiphol. Waar de piekdagen rond de 80-87k zitten, zitten andere dag soms 95-100k zitten wat betreft de capaciteit waar de slot-coordinator mee aan de slag moet...

En inderdaad, zoals genoemd, moet ook Gatwick schrappen. Ik schat in dat ze dan maar alles Schiphol<->Gatwick gaan schrappen eigenlijk om die pijn te verzachten, hoef je ook geen lege kisten heen en weer te vliegen...
https://www.bloomberg.com...ity-as-staffing-woes-bite .
Okee dus op een piek dag eerste weekend mogen op vrijdag zo’n 100.000 mensen vertrekken? Hoeveel vertrokken er gisteren? Want ik begreep dat het gisteren super druk was met rijen tot in tenten buiten.

Hoe verhoud een dag als gisteren zit tot de 100.000 personen op vrijdag 8 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tweak_ers schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Okee dus op een piek dag eerste weekend mogen op vrijdag zo’n 100.000 mensen vertrekken? Hoeveel vertrokken er gisteren? Want ik begreep dat het gisteren super druk was met rijen tot in tenten buiten.

Hoe verhoud een dag als gisteren zit tot de 100.000 personen op vrijdag 8 juli?
Ik heb werkelijk geen idee... Het lijkt er wel op dat deze getallen veel hoger zijn dan wat men noemde in de persco.

Voor alle duidelijkheid, ik heb vorige week maandag nog gevlogen, toen dik 2,5 uur gedaan over de security. Dat was binnen starten (begane grond), de tent door, nog 200m buiten staan, vervolgens de tent door terug, binnen verder in de wachtrij, dan nog door de ticket check en naar boven, om af te sluiten met de "normale" wachtrij.

Geen idee hoeveel passagiers...

Edit: blijkbaar publiceert men wel de maandelijkse data:
https://www.schiphol.nl/n...rkeer-en-vervoer-cijfers/

Ca 5 miljoen in mei 2022, waarvan 3,5 miljoen die vertrekken vanaf/arriveren op schiphol als ik hem goed begrijp. Dat is dus ca 116k per dag, maar dus ook arrivals... Dus dat getal kan grofweg door 2?! Ofwel 58k als ik het goed begrijp.

Juli 2019 was ca 4,5 miljoen passagiers in diezelfde categorie. Dus uiteindelijk 150k per dag. Maar dan ook de vraag of dat ca 75k vertrekkende is, want dat zou geen sense maken. Kan me niet voorstellen dat we zo dik boven pre-covid gaan...

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 19-06-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik zie hier veel mensen erg gefocused op aantallen passagiers op een dag. Maar 1 zeer belangrijk aspect wordt hier niet in meegenomen, heb ik het idee; de hoeveelheid beveiligingspersoneel dat elke dag beschikbaar is.

Er is sinds eind april/begin mei een sterke leegloop bij de diverse beveiligingsbedrijven op Schiphol.
Dat is ook waarom FNV onlangs een accoord heeft afgesloten met de Schiphol Group met een (zeer!!!) tijdelijke loonsverhoging.
In de hoop dat niet nog meer mensen zouden vertrekken en om nieuwe mensen aan te trekken.
Van wat ik heb begrepen heeft de Banenmarkt onlangs ''tientallen'' nieuwe mensen opgeleverd.

Aan slechts het aantal te verwerken pax per dag kun je nog niet echt veel uit opmaken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
_Bailey_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:32:
ik zie hier veel mensen erg gefocused op aantallen passagiers op een dag. Maar 1 zeer belangrijk aspect wordt hier niet in meegenomen, heb ik het idee; de hoeveelheid beveiligingspersoneel dat elke dag beschikbaar is.

Er is sinds eind april/begin mei een sterke leegloop bij de diverse beveiligingsbedrijven op Schiphol.
Dat is ook waarom FNV onlangs een accoord heeft afgesloten met de Schiphol Group met een (zeer!!!) tijdelijke loonsverhoging.
In de hoop dat niet nog meer mensen zouden vertrekken en om nieuwe mensen aan te trekken.
Van wat ik heb begrepen heeft de Banenmarkt onlangs ''tientallen'' nieuwe mensen opgeleverd.

Aan slechts het aantal te verwerken pax per dag kun je nog niet echt veel uit opmaken dus.
Dat is toch juist de hele reden waarom Schiphol met deze ingreep is gekomen?! De nieuwe limitaties op aantal passagiers (wat sowieso al abnormaal is, want normaliter gaat het om vliegtuigslots) reflecteren juist het aantal (vertrekkende) passagiers wat Schiphol zelf kan handlen per dag. Dat is dus met inbegrip van de hoeveelheid personeel dat beschikbaar is voor die dagen bij security.
AMS will introduce a temporary ‘Terminal Parameter’. ... This Local Regulation is based on the Worldwide Airport Slot Board (WASB) best practice paper “Managing temporary reductions of airport capacity”.
https://slotcoordination....orary-terminal-parameter/

en
This 'Temporary Terminal Parameter’ equals a limitation of the volume of departing seats per day in the months of
July and August (July 7
th up to and including August 28th), expressed on basis of calendar days

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 19-06-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Dat is toch juist de hele reden waarom Schiphol met deze ingreep is gekomen?! De nieuwe limitaties op aantal passagiers (wat sowieso al absnormaal is, want normaliter gaat het om vliegtuigslots) reflecteren juist het aantal (vertrekkende) passagiers wat Schiphol zelf kan handlen per dag. Dat is dus met inbegrip van de hoeveelheid personeel dat beschikbaar is voor die dagen bij security.

[...]

https://slotcoordination....orary-terminal-parameter/

en

[...]

zeer benieuwd hoe deze nieuwe aanpak uiteindelijk gaat uitpakken. Ik ga het meemaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
_Bailey_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:32:

Tuurlijk zijn we daarop gefocused. We willen graag op vakantie deze zomer en zitten in totale onzekerheid.

We werken het hele jaar hard en gaan eens per jaar op vakantie.

Vakantie is bittere noodzaak na alle werkdruk het hele jaar door.

Deze onzekerheid helpt niet mee.

Dat we een jaartje wat meer uitgeven aan vakantie dan normaal helpt ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 21:53
Ik vlieg in augustus met SAS op een drukkere vrijdag om 11.00 in de ochtend. Ik heb SAS Plus, wat priority check in betekent en wat ook recht geeft op fast track security volgens SAS… alleen: hoe werkt dat op schiphol? Alsnog aansluiten in de lange rij?

Ik heb een plan B en dat is Privium… ik heb een proef abo aangevraagd die ik de avond vooraf kan activeren maar als ik die 65 euro kan besparen dan is dat natuurlijk prima…

Mijn gedachte nu is: ondanks de fast track van SAS toch privium nemen… zal mogelijk sneller gaan….

Ben al enige tijd niet meer op schiphol geweest dus weet niet of je met normale “fast track” ook langs de rij kunt… iemand first hand ervaringen en adviezen?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GENETX
* GENETX probeert de cijfers gewoon een beetje in verband te plaatsen

Ik heb nog even alle vertrekkende seats bij elkaar opgeteld op basis van de data van de slot-coordinator voor juli: 2.281.500, met een max van 100.500 (gemiddeld 91260). Daarentegen spreekt Schiphol zelf van slechts 67.500 passagiers op piekdagen in juli:
https://nieuws.schiphol.n...igers-per-dag-deze-zomer/

Schiphol hint zelf op "vertrekkende" reizigers, maar ik vraag me af of dat overeenkomt met de opdracht van de slot-coordinator welke spreekt van "departing seats". Wel merk ik op dat de historische data van Schiphol zelf laat zien dat ca 2/3 Origin&Destination Schiphol is, en de andere 1/3e dus Transit. Dus dat zou die verhouding wel verklaren tussen 67k en 100k capaciteit..

Aannemende dat we evenveel departing seats als arriving seats hebben, komen we op een grove 5,7miljoen passagiers aan capaciteit welke Schiphol in juli kan verwerken. Dat is dus minder als in juli 2019 (pre-covid).

Weet iemand waar Schiphol die ca 13k passagiers vandaan heeft die ze denken te moeten schrappen? Ik vermoed dat dat is op basis van alle geplande vluchten, als in de capaciteit van de zover bekend te vertrekken kisten. Met andere woorden: de worst-case situatie. Daarvan zal een deel van de tickets nog niet verkocht zijn, en ik hoop dat men tot nader order de verkoop wel stopt.

Dus ( ( ((2.281.500/31) - ((2.281.500/31)+13.500) ) / ((2.281.500/31)+13.500) ) * 100% = ~15,5% aan capaciteit van de vliegtuigen kan niet worden gebruikt.
Edit: Geen 31 dagen, want neit de helem aand juni. De beperking is voor 25 dagen, dus ( ( ((2.281.500/25) - ((2.281.500/25)+13.500) ) / ((2.281.500/25)+13.500) ) * 100% = ~12,8%

Opmerkelijk vind ik dat, zoals eerder gesteld, het aantal overstappende passagiers (die dus niet door de security hoeven) niet mee wordt genomen in de opdracht daan de slot-coordinator. Het lijkt, gezien de getallen, er op dat het enkel het totaal passagiers betreft. Enerzijds omdat er wellicht niet te garanderen is dat overstappers (met een lange tussentijd) het vliegveld verlaten. Anderzijds, wie neemt deze dagen dat risico...

Want zou je dat meenmen, aannemende dat er geen tekorten zijn voor bijvoorbeeld paspoort checks tussen Schengen naar niet Schengen, dan zou je kunnen stellen dat er in ieder geval nog ca 1/3e van die 13.500 stoelen aan overcapaciteit is die niet door de controle hoeft, toch 4.500 extra passagiers zonder noemenswaardige belasting op de luchthaven, ofwel slechts ~8,6% van de seats kan niet worden gevuld... Maargoed, dat is vol aannames van mijn kant. Wellicht is ook de securitychecks van koffers op de band achter de schermen in eenzelfde mate beperkt, waar we als ordinaire burgers helemaal geen zicht op hebben 8)

Tenzij natuurlijk die genoemde 13.500 al slechts de fractie van vanaf Schiphol vertrekkende passagiers is, en er in werkelijkheid dus ((13.500)/2)*3 = 20.250 passagiers (O&D en Transit) moeten worden geschrapt vanuit de communiatie naar de slot-coorinator. En er dus 18,2% van de seats zal worden geschrapt.

De communicatie laat dus te wensen over, een range van, naar ik nu schat, tussen de ruweg 8,6% tot ~20% van aantal aangenomen geplande seats dat niet kan worden gebruikt (ongeacht of ze al verkocht zijn of niet), is nogal een groot verschil. Bij 10% hoef je met eventueel nog niet verkochte tickets maar een klein deel van de reizigers teleur te stellen en kun je met wat herplaatsen ook nog een eind komen. Anderzijds, 20% schrappen, met de ellende elders in Europa is echt bizar 8)7

Vind het wel opvallend dat de capaciteit dus eigenlijk quasi gelijk is aan pre-covid als ik alles goed interpreteer. Maar dat is dan weer lastig te rijmen met alle lange rijen die we zien... Is het realistisch om te stellen dat de aangegeven limieten alsnog gepaard gaan met enorme ~2,5-3 uur wachtrijen voor security?

Edit: Nee dus, juli 2019 was 6.7 miljoen. Die ~4,5miljoen is enkel O&D. Dus Schiphol draait op ca 2/3e van de originele pre covid capaciteit in juli. En die capaciteit is dus significant lager dan in mei 2022, waarin dus in totaal 5.2 miljoen passagiers werden verwerkt: https://www.schiphol.nl/n...rkeer-en-vervoer-cijfers/

Dit klopt ook nog niet, de beperkign is niet voor heel juli, dus moet nog even de cijfers updaten

Edit2:
Post aangepast

Gemiddeld vertrekken er dus 91260 mensen per dag, waardoor het gezien de communicatie lijkt dat het zowel O&D en Transit is. Aannemende dat we op evenveel vertrek als aankomst zitten, is dat dus 91260*2 = 182520 passagiers per dag. Ter vergelijking:
https://www.schiphol.nl/n...rkeer-en-vervoer-cijfers/

~Juli 2022 = 182520 passagiers per dag
Mei 2022 = 168291 passagiers per dag
Juli 2019 = 216904 passagiers per dag

Dus de aantallen zijn: ~8.5% hoger dan in mei 2022, en Schiphol zit dus op 84% van de capaciteit van pre-covid. Dat laatste ligt wel weer in de ordegrootte van hierboven qua aantal te schrappen stoeltjes.

Let wel, de cijfers zijn helaas slechts per maand beschikbaar, de piek kan wat anders zitten in juli. Maar om toch een kleine hint t geven richting @Tweak_ers : gemiddeld gezien is de capaciteit met beperking in juli dus hoger dan we in mei hebben gezien. Ik denk dat wat we momenteel zien wel redelijk in de buurt komt met de maximale capaciteit, maar dat kunnen we dus pas daadwerkelijk valideren als de data van juni beschikbaar is.

Ik denk wel dat het save is om te stellen dat, ondanks de beperkingen, we nog steeds dezelfde "puinhoop" zien in juli. Dus reken maar op ~3 uur wachtrij voor de security.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 19-06-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:08:

Ik denk wel dat het save is om te stellen dat, ondanks de beperkingen, we nog steeds dezelfde "puinhoop" zien in juli. Dus reken maar op ~3 uur wachtrij voor de security.
jadjong schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:52:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wa87eVFIBq7hgHFEZWmlRO9o7QA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iDeZW30iXYZjJA8lxW1i2tAZ.png?f=fotoalbum_large

Hier een grafiekje van de hoeveelheid passagiers die er de afgelopen 2.5 jaar zijn gepasseerd.
-Groen is de totale hoeveelheid passagiers, dat is bepalend voor de bagage-afhandeling.
-Blauw zijn passagiers die Schiphol als begin- of eindpunt hebben gebruikt, dat is belangrijk voor incheck&beveiliging.
-Grijs(paars :?) is het percentage totaal verwerkte passagiers van die maand in vergelijking met dezelfde maand in 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
We zien allemaal die foto's van de lange rijen.

Zijn die voor departures 1/2 of ook voor departures 3? Als ik het mij goed herinner is die security los, dus zou je een losse rij verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:08:

Opmerkelijk vind ik dat, zoals eerder gesteld, het aantal overstappende passagiers (die dus niet door de security hoeven) niet mee wordt genomen in de opdracht daan de slot-coordinator. Het lijkt, gezien de getallen, er op dat het enkel het totaal passagiers betreft. Enerzijds omdat er wellicht niet te garanderen is dat overstappers (met een lange tussentijd) het vliegveld verlaten. Anderzijds, wie neemt deze dagen dat risico...
De meeste overstappers moeten wel door security. Enkel overstappers binnen shengen hoeven dat niet. Meeste overstappers gaan van shengen naar niet shengen of vice versa.

Overigens merk ik wel dat het nog steeds heel erg druk is op Schiphol (echt lange rijen) maar het is wel een meer georganiseerde chaos dan 2 maanden geleden. Er is meer security open, zaken zijn beter aangegeven en het is me gelukt om een plekje te vinden in restaurant:)

Afgelopen vrijdag met bagage aangekomen en bagage kwam tegelijkertijd bij de band aan als ik (reden is ook aankomen op d85 (shengen) en dan bagage halen bij aankomst 3, dat is best een lange wandel). Had verwacht dat ik wel een poosje mocht wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:52:

Zijn die voor departures 1/2 of ook voor departures 3? Als ik het mij goed herinner is die security los, dus zou je een losse rij verwachten?
Binnen EU dacht ik en vooral KLM balies zijn druk

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[Roland] schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:00:
[...]

De meeste overstappers moeten wel door security. Enkel overstappers binnen shengen hoeven dat niet. Meeste overstappers gaan van shengen naar niet shengen of vice versa.
Maar moeten die ook door de security (als in: handbagage checken)? Of is het enkel de paspoortcontrole (wat dan weer niet een taak is van Schiphol zelf).

Geen ervaring mee op Schiphol. Heb wel eens een controle van bagage gehad toen ik vanuit China de Schengen zone binnenkwam bij een overstap op Helsinki.

@ANdrode in ieder geval Departures 1 en 2, 3 heb ik niet naar gekeken recentelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 19-06-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
ANdrode schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:52:

Vorige week gevlogen vanaf Schiphol, toen stond er een flinke rij voor de security van de M gates (koste ongeveer een uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Maar moeten die ook door de security (als in: handbagage checken)? Of is het enkel de paspoortcontrole (wat dan weer niet een taak is van Schiphol zelf).

Geen ervaring mee op Schiphol. Heb wel eens een controle van bagage gehad toen ik vanuit China de Schengen zone binnenkwam bij een overstap op Helsinki.

@ANdrode in ieder geval Departures 1 en 2, 3 heb ik niet naar gekeken recentelijk.
Jazeker moeten die weer helemaal door de security. Is een aparte security voor achter de paspoort controle ( er is alleen een paspoort controle wanneer je shengen in of uit gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[Roland] schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:30:
[...]

Jazeker moeten die weer helemaal door de security. Is een aparte security voor achter de paspoort controle ( er is alleen een paspoort controle wanneer je shengen in of uit gaat).
Aah thanks, dat wist ik niet. Dan is het inderdaad wel logisch dat ze het totaal aantal passagiers moeten beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Correct. Heeft te maken met 1 schengen. En 2 de kwaliteit van controle bij vertrek. Aangezien ams een "clean" gebied is, vertrouwen ze bv de veiligheids controle in Noord Korea niet. Bij een vlucht van Noord Korea naar Spanje met een overstap op ams heb je dus een veiligheidscontrole en paspoort controle. (Ivm schengen)

Bij een vlucht van Noord Korea naar Mexico met een overstap op ams heb je een veiligheids controle op transfer filter EF. De paspoortcontrole controle heeft in dat geval plaats gevonden in Noord Korea en bij aankomst in Mexico...

En ja. Voorbeelden...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:30
...

[ Voor 98% gewijzigd door daveytje op 19-06-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
jack zomer schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:34:
[...]

Correct. Heeft te maken met 1 schengen. En 2 de kwaliteit van controle bij vertrek. Aangezien ams een "clean" gebied is, vertrouwen ze bv de veiligheids controle in Noord Korea niet. Bij een vlucht van Noord Korea naar Spanje met een overstap op ams heb je dus een veiligheidscontrole en paspoort controle. (Ivm schengen)

Bij een vlucht van Noord Korea naar Mexico met een overstap op ams heb je een veiligheids controle op transfer filter EF. De paspoortcontrole controle heeft in dat geval plaats gevonden in Noord Korea en bij aankomst in Mexico...

En ja. Voorbeelden...
Thanks, dat vermoeden had ik al ja. Ik lees wel dat in een aantal gevallen het mogelijk niet nodig is (maar de info is wat scrambled) als je van een Schengen luchthaven komt dat ook aan de juiste security eisen voldoet. Dat wordt wel gefilterd.

Die aanname dat er geen security was voor transfers ging hier al een paar dagen rond na de persco... Helaas is de berichtgeving daaromheen wat gebrekkig met voornamelijk een Nederlandse bril bij de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Vandaag ben ik vanaf Schiphol naar Heathrow gevlogen met KLM (13:20). We hadden online incheck en handbagage, vanaf start wachtrij tot na de security check was 55 minuten.

Doordat je in een lange rij staat die blijft lopen valt het qua gevoel wel mee. De 20min bij de starbucks na de security was irritanter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

psychodude schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:20:
[...]

..

En we hebben natuurlijk een aantal trajecten wat toont hoe het ook daadwerkelijk kan. Denk vanuit ons land Amsterdam - Parijs/Londen/Berlijn.
Ik heb Rotterdam Parijs 1x keer gedaan met de trein en dat was echt een drama en nog slechter dan een Ryanair vlucht qua comfort. Dat was overigens wel in 2006.

Was het begin van mijn Interrail en dacht toen echt: “waar ben ik aan begonnen”….

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 20-06-2022 08:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

FreakNL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:25:
[...]

Ik heb Rotterdam Parijs 1x keer gedaan met de trein en dat was echt een drama en nog slechter dan een Ryanair vlucht qua comfort. Dat was overigens wel in 2006.

Was het begin van mijn Interrail en dacht toen echt: “waar ben ik aan begonnen”….
Vorig jaar nog gedaan vanaf schiphol, ik vond het een uitkomst. Gewoon in de trein stappen en een paar uur later in Parijs uitstappen. In de trein kunnen werken, prima oplossing voor die afstand.

Deze zomer neem ik de nachttrein naar Basel, 60,- en 15.- extra voor m'n fiets, goedkoper reis je volgens mij niet.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:Graag de focus van de discussie houden op de chaos op Schiphol. Het tot in de diepte uitwerken van treinalternatieven is niet het doel van dit topic en leid af van wat er aan het gebeuren is op/rond Schiphol. Enkele offtopic posts zijn hierom verwijderd

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
Ik twijfel nog steeds of ik vrijdag een koffer moet inchecken met mijn duikspullen of dat we alleen handbagage mee gaan nemen. Ik heb echt geen idee hoe druk het daar is bij transavia

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:02:
Ik twijfel nog steeds of ik vrijdag een koffer moet inchecken met mijn duikspullen of dat we alleen handbagage mee gaan nemen. Ik heb echt geen idee hoe druk het daar is bij transavia
De drukte is vooral bij de security, het in/uit checken en wachten op bagage op bestemming zal niet heel veel meer tijd kosten dan gewoonlijk (wat nog steeds lang kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:02:
https://www.luchtvaartnie...bagage-inchecken-aan-huis

https://www.goluggo.com/

Is dit een optie voor je? Wel ruimbagage maar niet zelf ermee hoeven te leuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 11:41
T-8one schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Vorig jaar nog gedaan vanaf schiphol, ik vond het een uitkomst. Gewoon in de trein stappen en een paar uur later in Parijs uitstappen. In de trein kunnen werken, prima oplossing voor die afstand.

Deze zomer neem ik de nachttrein naar Basel, 60,- en 15.- extra voor m'n fiets, goedkoper reis je volgens mij niet.
Idd, voor werk wel eens met de Thalys naar Parijs geweest.
Mocht ik deze zomer nog naar het buitenland gaan, dan sowieso met de trein ipv vliegtuig.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ik heb vannacht mijn zwager naar Schiphol gebracht. 3:00 uur was het al druk bij vertrekhal 1. Zowel inchecken als security waren rijen.

Hij was er in 2 uur doorheen.

Tegen een uur of 4:00, liep de rij tot buiten.

Ik ben om 3:00 ook nog even langs vertrekhal 3 gereden, omdat wij die over 3 weken moeten hebben. Was volledig uitgestorven. Beneden een paar mensen, maar security was helemaal leeg, leek zelfs niemand boven te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Tweak_ers schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:15:
Ik heb vannacht mijn zwager naar Schiphol gebracht. 3:00 uur was het al druk bij vertrekhal 1. Zowel inchecken als security waren rijen.

Hij was er in 2 uur doorheen.

Tegen een uur of 4:00, liep de rij tot buiten.

Ik ben om 3:00 ook nog even langs vertrekhal 3 gereden, omdat wij die over 3 weken moeten hebben. Was volledig uitgestorven. Beneden een paar mensen, maar security was helemaal leeg, leek zelfs niemand boven te staan?
Nog steeds dus. Ik had precies hetzelfde 2 weken geleden. Rij was om 03:30 al buiten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
Easyjet is de eerste die naar buiten brengt hoe en wat:
https://www.rtlnieuws.nl/...uchten-schiphol-amsterdam

Sidenote: ik denk toch echt dat je hooguit een paar dagen voor je vertrek pas weet of je vlucht door gaat.....

Voor mij nog geen info over British Airway die land op Heathrow airport.

[ Voor 20% gewijzigd door mugenmarco op 20-06-2022 13:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
De kans is klein dat reizigers deze week al meer informatie krijgen over geschrapte vluchten bij Schiphol. De 'slotcoördinator', die bepaalt welke vluchten worden geschrapt, zal luchtvaartmaatschappijen deze week informeren.

De maatschappijen en reisorganisaties verwachten dat ze in de loop van deze en volgende week reizigers op individueel niveau kunnen informeren over hun vliegreis.

"Ik weet nog helemaal niets over de geschrapte vluchten", zegt een woordvoerder van Transavia. "We krijgen in de loop van deze week antwoord over welke vluchten worden geschrapt. Daarna gaan we puzzelen om zoveel mogelijk reizen nog te laten doorgaan." Pas daarna zegt Transavia klanten te kunnen informeren. Bij TUI Airlines klinkt dezelfde boodschap.

https://nos.nl/artikel/24...chrapte-vluchten-schiphol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
In juli kunnen er dagelijks 7000 reizigers minder met KLM vanaf Schiphol vertrekken. Die berekening heeft de zogeheten slotcoördinator gemaakt. In totaal kunnen er 13.500 reizigers minder per dag verwerkt worden.

Ruim de helft van het aantal geschrapte passagiersplekken komt dus voor rekening van KLM, de belangrijkste gebruiker van de luchthaven. Ook de helft van het aantal slots is normaal gesproken toebedeeld aan KLM.

De zogeheten slots worden verdeeld door Airport Coordination Netherlands (ACNL). Directeur Hugo Thomassen zegt tegen de NOS dat alle maatschappijen zijn geïnformeerd over het aantal te schrappen stoelen. Hoeveel stoelen andere maatschappijen in moeten leveren, wil Thomassen niet zeggen.

https://nos.nl/artikel/24...alle-maatschappijen-samen

Ik weet, ik val in herhaling, maar werkelijk niet te bevatten dat Benschop doodleuk mag blijven zitten voor de totale mismanagement van zijn Schiphol Group.

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 20-06-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 21:44
Vorige weeek dinsdag vliegen om 13:30. Europese vlucht met alleen handbagage. Koste me ongeveer 50 minuten wat nog 10 minuten korter had gekund omdat de automatische paspoort-check voor mijn neus in storing ging.
Viel me helemaal niet tegen.
In mei kostte het me 1,5 uur voor dezelfde soort vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
_Bailey_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:26:
In juli kunnen er dagelijks 7000 reizigers minder met KLM vanaf Schiphol vertrekken. Die berekening heeft de zogeheten slotcoördinator gemaakt. In totaal kunnen er 13.500 reizigers minder per dag verwerkt worden.

Ruim de helft van het aantal geschrapte passagiersplekken komt dus voor rekening van KLM, de belangrijkste gebruiker van de luchthaven. Ook de helft van het aantal slots is normaal gesproken toebedeeld aan KLM.

De zogeheten slots worden verdeeld door Airport Coordination Netherlands (ACNL). Directeur Hugo Thomassen zegt tegen de NOS dat alle maatschappijen zijn geïnformeerd over het aantal te schrappen stoelen. Hoeveel stoelen andere maatschappijen in moeten leveren, wil Thomassen niet zeggen.

https://nos.nl/artikel/24...alle-maatschappijen-samen

Ik weet, ik val in herhaling, maar werkelijk niet te bevatten dat Benschop doodleuk mag blijven zitten voor de totale mismanagement van zijn Schiphol Group.
Begrijp ik ook echt niet. Onder leiding van Benschop krijgt Schiphol voor het eerst te maken met krimp van het aantal vluchten. Hij heeft het momentum gecreeerd waar politieke partijen als D66 dankbaar gebruik van maken.

Waar Schiphol voorheen ruzie had met de politiek om de groei in toom te houden, gaan ze nu krimp krijgen.

Dit moet voor de raad van commissarissen van Schiphol toch ook een slag in het gezicht zijn?!

Benschop, stap op man 👋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nou.
60 tot 80 minuten was de rij vanmiddag.
Toen we eenmaal boven waren, waren idd maar 4 van de 10 security lijnen open.

Gewoon te weinig mensen om de security lijnen te bemensen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
V1?
V2?
V3?
V4?

Paspoort controle indien van toepassing wel vol open?
80 min met 3 pax per minuut per lane is een rij van 960 voor je..
(Geschat. 1280 als ze 4 per minuut redden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jack zomer schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:38:
V1?
V2?
V3?
V4?

Paspoort controle indien van toepassing wel vol open?
80 min met 3 pax per minuut per lane is een rij van 960 voor je..
(Geschat. 1280 als ze 4 per minuut redden)
Waren er een stuk meer (hadden ook het lusje langs de auto’s buiten), deze 4/10 waren alleen de buiten Schengen poortjes. (Waar ook mensen voor Schengen vluchten boven naartoe gesplitst werden)

De Schengen poortjes heb ik niet gezien, die rij stond boven ook nog tig keer gelust.
Zou aannemen dat aar die kant er ook wel een 4-tal open was oid :?

Hoop dat ze echt meer mensen voor security hebben als de school vakanties beginnen want dit was nog wel te doen omdat je het weet, maar als er straks 2x zoveel vakantiegangers komen, loopt het helemaal vast

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2022 08:20 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Maar als je vlucht niet meer door gaat en je bijvoorbeeld je geld terug krijgt, hoe zit het dan met de kosten voor hotels excursies en noem maar op? Ik snap dat bv KLM daar niet verantwoordelijk voor is maar Schiphol (lees: overheid) gaat ons niet compenseren.

hoe kan je dat geld dan terug krijgen als het een non-refundable booking is?

of als ik bijvoorbeeld pas 3 dagen later kan vliegen 'omdat het dan rustiger is'? is toch 3 dagen hotel wat ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dat betaal je zelf, zie maar eens aan te tonen dat iets of iemand verwijtbaar gehandeld heeft. Als dat al het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

GoPro op je hoofd, alles van aankomst tot teleurstelling filmen :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweak_ers
jadjong schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:10:
Dat betaal je zelf, zie maar eens aan te tonen dat iets of iemand verwijtbaar gehandeld heeft. Als dat al het geval is.
Tuurlijk is het verwijtbaar. We schuilen allemaal iets te makkelijk achter “personeelstekorten”, waar het duidelijk “salaristekorten” betreft.

Biedt per direct 20 euro per uur en je probleem is over 8 weken opgelost (of hoe lang de procedure dan ook duurt).

Dat Schiphol dit in april (voor de mei vakantie) niet heeft zien aankomen en direct daarop geacteerd is onbegrijpelijk.

Tja als je vast blijft houden aan een luttele €11 per uur (want de bonus van €5,82 stopt ook direct weer na de zomer), moet je niet raar staan te kijken als je geen personeel krijgt.

Laten we even eerlijk wezen, wat als jullie werkgever morgen zegt: “Jullie kunnen je werk ook wel voor €11 per uur doen, krijg je tijdens de zomervakantie nog een bonus van €5,82”. Zou je daar dan blijven werken?

En wat als je baas vervolgens klaagt dat hij niemand kan vinden, is dat dan verwijtbaar?

Of doen jullie allemaal werk wat zo veel belangrijker is dan de security beambte op Schiphol?

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 22-06-2022 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:25
Tweak_ers schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Tuurlijk is het verwijtbaar. We schuilen allemaal iets te makkelijk achter “personeelstekorten”, waar het duidelijk “salaristekorten” betreft.

Biedt per direct 20 euro per uur en je probleem is over 8 weken opgelost (of hoe lang de procedure dan ook duurt).

Dat Schiphol dit in april (voor de mei vakantie) niet heeft zien aankomen en direct daarop geacteerd is onbegrijpelijk.

Tja als je vast blijft houden aan een luttele €11 per uur (want de bonus van €5,82 stopt ook direct weer na de zomer), moet je niet raar staan te kijken als je geen personeel krijgt.

Laten we even eerlijk wezen, wat als jullie werkgever morgen zegt: “Jullie kunnen je werk ook wel voor €11 per uur doen, krijg je tijdens de zomervakantie nog een bonus van €5,82”. Zou je daar dan blijven werken?

En wat als je baas vervolgens klaagt dat hij niemand kan vinden, is dat dan verwijtbaar?

Of doen jullie allemaal werk wat zo veel belangrijker is dan de security beambte op Schiphol?
Ik zag volgens mij posters in de stad hangen dat een of andere fastfoodketen 16 euro per uur betaald bij 21+. Tsjah, zie dan maar eens mensen te vinden die op schiphol willen gaan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

En dan zeuren dat feestjes niet door gaan omdat alle beveiligers bij de gate staan. We hebben dankzij een pandemie een gigantische verschuiving van personeel veroorzaakt en die trekt zich niet binnen een paar maanden weer recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
jadjong schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:02:
[...]

En dan zeuren dat feestjes niet door gaan omdat alle beveiligers bij de gate staan. We hebben dankzij een pandemie een gigantische verschuiving van personeel veroorzaakt en die trekt zich niet binnen een paar maanden weer recht.
De pandemie is al heel wat maanden geleden. En de slots waren toch al gewoon verkocht/vergeven, of niet? Het is niet alsof iedereen ineens deze week hun vliegtickets hebben gekocht. Dat gebeurd maanden van te voren.

Of hebben alle grote vliegvelden er last van en is Schiphol geen uitzondering?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

c-nan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:21:
[...]
De pandemie is al heel wat maanden geleden. En de slots waren toch al gewoon verkocht/vergeven, of niet? Het is niet alsof iedereen ineens deze week hun vliegtickets hebben gekocht. Dat gebeurd maanden van te voren.
Iedereen kon dit voorspellen behalve een stel managers.
Ik hoor ongeveer dezelfde verhalen over meerdere grote vliegvelden, Schiphol is geen uitzondering (is ook niet te verwachten, het curriculum in de managers"opleiding" is overal hetzelfde tegenwoordig).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

[...]

Alle vliegvelden hebben er last van, ook in het buitenland. In Duitsland worden bijvoorbeeld momenteel honderden vluchten gecanceld.

Schiphol heeft er alleen uitzonderlijk veel last van, en weet passagiers maximaal te verontrusten/voor de kop te stoten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Garyu schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:37:
[...]

Alle vliegvelden hebben er last van, ook in het buitenland. In Duitsland worden bijvoorbeeld momenteel honderden vluchten gecanceld.

Schiphol heeft er alleen uitzonderlijk veel last van, en weet passagiers maximaal te verontrusten/voor de kop te stoten.
Net even een Google gedaan maar niet echt veel kunnen vinden, zal wel door mijn Google skills komen.

Wat is de reden in de rest van Europa, ook personeelstekorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

c-nan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Net even een Google gedaan maar niet echt veel kunnen vinden, zal wel door mijn Google skills komen.

Wat is de reden in de rest van Europa, ook personeelstekorten?
Ja, overal hetzelfde.

Hier een paar random artikelen:
https://www.schwarzwaelde...d6-a1dc-7561d020b61a.html
https://www.lonelyplanet....ge-long-queues-and-delays

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 22-06-2022 10:49 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
jadjong schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:10:
:'( hier zou ik echt niet mee akkoord gaan, is toch dik 400 euro voor 1 week voor alleen hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Niet alleen vliegvelden, ik kom onderweg fastfoodrestaurants tegen die om zes uur dicht gaan omdat ze de avondploeg niet meer in dienst hebben, iets duurdere restaurants die alleen nog vrijdag en zaterdag avond open zijn omdat de kok door de weeks houten tuinhuisjes is gaan bouwen. En zo zijn er nog veel meer plekken ontregelt wat langzaam weer op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
mugenmarco schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:59:
[...]

:'( hier zou ik echt niet mee akkoord gaan, is toch dik 400 euro voor 1 week voor alleen hotel.
Dat snap ik. :P Maar ik zou er niet van uit gaan dat altijd alles te verhalen is in geval van vervolgschade, check in ieder geval de voorwaarden van de vliegmaatschappij wat hun standpunt is betreffende extra of verloren hotelovernachtingen wannee zij een vlucht verplaatsen of annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
jadjong schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:31:
[...]

Dat snap ik. :P Maar ik zou er niet van uit gaan dat altijd alles te verhalen is in geval van vervolgschade, check in ieder geval de voorwaarden van de vliegmaatschappij wat hun standpunt is betreffende extra of verloren hotelovernachtingen wannee zij een vlucht verplaatsen of annuleren.
British airways zegt dit:
Werd de annulering van je vlucht minder dan 14 dagen voor vertrek door British Airways aangekondigd? In dat geval heb je waarschijnlijk naast een refund ook recht op een compensatie tot €600 per passagier.

geen idee of dat ook zo is als ze wel moeten cancelen vanwege de puinhoop op schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Of men annuleert de vlucht drie weken van te voren... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Transavia annuleert tussen 7 juli en 14 augustus 240 vluchten vanaf Schiphol vanwege de beperkingen die de luchthaven heeft opgelegd om extreme drukte tegen te gaan.
Ruim dertienduizend boekingen worden hierdoor getroffen.

Voor 70 procent van de geschrapte vluchten is een vervangende vlucht gevonden, bijvoorbeeld vanaf een andere luchthaven. Van de overige 30 procent is het ticket geannuleerd

https://www.nu.nl/economi...vluchten-op-schiphol.html

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:15
_Bailey_ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:06:
Transavia annuleert tussen 7 juli en 14 augustus 240 vluchten vanaf Schiphol vanwege de beperkingen die de luchthaven heeft opgelegd om extreme drukte tegen te gaan.

Voor 70 procent van de geschrapte vluchten is een vervangende vlucht gevonden, bijvoorbeeld vanaf een andere luchthaven. Van de overige 30 procent is het ticket geannuleerd

Vanaf 7 juli. Ruim op tijd (> 14 dagen) dus. Je zal maar net getwijfeld hebben tussen een vlucht op 6 en 7 juni en ook nog eens de pech hebben dat je ticket gewoon is geannuleerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
_Bailey_ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:06:

denk dat een andere luchthaven geen probleem is, tenzij het dusseldorf word?

In mijn geval vliegen ze naar Heathrow vanaf Schiphol of Dusseldorf, tenzij bv Eindhoven zichzelf ook mag aanbieden om vanaf daar te vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Niet alleen vliegvelden, ik kom onderweg fastfoodrestaurants tegen die om zes uur dicht gaan omdat ze de avondploeg niet meer in dienst hebben, iets duurdere restaurants die alleen nog vrijdag en zaterdag avond open zijn omdat de kok door de weeks houten tuinhuisjes is gaan bouwen. En zo zijn er nog veel meer plekken ontregelt wat langzaam weer op gang komt.
Er is ook gewaarschuwd voor de gevolgen voor de arbeidsmarkt door te ruimte COVID-steun voor ondernemers.

Er is een mix van een structureel tekort dat aan het ontstaan is (demografie) plus een tijdelijk effect door COVID-steun. Het zou echt helpen als dit probleem van deze "spookbedrijven" zichzelf gaat oplossen.
offtopic:
Effectief moet je heel veel failissementen inhalen. Er zijn tussen maart 2020 en nu minder failissementen geweest dan je normaal gezien zou verwachten, hierdoor is er personeel niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Helaas ook een e-mail gehad dat de vlucht gecanceld is. Hele week geen vervangende vluchten :(

Kan er ondertussen de conclusie getrokken worden dat er geen KLM vluchten geannuleerd worden, of gaat dat er nog bovenop komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:01
easydisk schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:28:
Helaas ook een e-mail gehad dat de vlucht gecanceld is. Hele week geen vervangende vluchten :(

Kan er ondertussen de conclusie getrokken worden dat er geen KLM vluchten geannuleerd worden, of gaat dat er nog bovenop komen ?
Dat gaat nog komen, de helft moet door de KLM opgevangen worden.

[ Voor 59% gewijzigd door Theebag op 22-06-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Theebag schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Dat gaat nog komen, de helft moet door de KLM opgevangen worden.
Omdat KLM zo groot is op Schiphol hoor ik voorzichtige verwachtingen dat er weinig verkochte stoelen worden geannuleerd, voornamelijk slimmer plannen.
Ben benieuwd of dat inderdaad het geval gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Iemand al iets van corendon gehoort of de vlucht doorgaat of naar een andere luchthaven verplaatst word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
[...]

Ik heb het niet op de voet gevolgd, maar volgens mij zijn er twee problemen;
Personeelstekort doordat er bezuinigd is tijdens corona (ex-personeel werkt elders). Daardoor bezwijkt bestaand personeel onder de werkdruk en zijn ze kritischer gaan kijken naar hun salaris.

Ook als je het salaris verdubbeld, betekent dat niet dat je probleem meteen opgelost is. Als het ex-personeel niet terugkomt, moet je nieuw personeel gaan doorlichten en opleiden. En dat kost tijd. Volgens mij wordt er gesproken over 1,5 jaar, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb het uit een podcast opgevangen en diverse problemen spelen er op dit moment, kan dus ook zijn dat ik een en ander door elkaar haal, maar zeker was dat het niet 1-2-3 op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:43:
Iemand al iets van corendon gehoort of de vlucht doorgaat of naar een andere luchthaven verplaatst word?
Volgens mij hebben andere luchthavens maar mondjesmaat ruimte om wat over te nemen. Ik heb gehoord dat het aantal vluchten per dag op 1 of 2 handen te tellen is (per luchthaven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

mijn vlucht met transavia is terug te vinden op schiphol. hopelijk betekent dat een beetje dat het doorgaat…. het wachten in twijfels is vervelendste. als je vlucht onderdeel is van een pakketreis, gaat de airline of de reisorganisatie je mailen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:01
kmf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:54:
mijn vlucht met transavia is terug te vinden op schiphol. hopelijk betekent dat een beetje dat het doorgaat…. het wachten in twijfels is vervelendste. als je vlucht onderdeel is van een pakketreis, gaat de airline of de reisorganisatie je mailen?
De reisorganisatie zal je contacteren met opties. Als je iets meer wilt weten, kan je op dit moment dezelfde vlucht proberen “te boeken” op Transavia. Hoewel het slechts een indicatie is, wordt een vlucht die geannuleerd gaat worden vaak eerst uit de boekingscyclus gehaald. Maar stel dat jou vlucht een charter is, dan zou hij al zoiezo niet te vinden zijn op Transavia.

[ Voor 7% gewijzigd door Theebag op 23-06-2022 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
LA-384 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:32:
[...]

Volgens mij hebben andere luchthavens maar mondjesmaat ruimte om wat over te nemen. Ik heb gehoord dat het aantal vluchten per dag op 1 of 2 handen te tellen is (per luchthaven).
Lijkt mij ergens ook wel logisch.
Als, ik noem maar, Rotterdam 20 beveiligers 'over' zou hebben, zou het makkelijker zijn om die beveiligers op Schiphol in te zetten dan om 2000 reizigers, vluchten & personeel naar Rotterdam te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
easydisk schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:28:

Krijg je wel je hele aankoop bedrag terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Unknown Alien schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:01:
[...]

Krijg je wel je hele aankoop bedrag terug?
Ja, volledig bedrag vandaag al terug gehad. In 1 dag.. dat gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Wij vliegen in juli met Lufthansa. Wij hebben nog niets gehoord en tickets zijn nog steeds te koop (voor onze vlucht).

Anderen die al iets hebben gehoord van Lufthansa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lienuks
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Wij hebben ook de reis van ons leven geboekt (17 Juli , Curacao) maar helaas geen pakketreis.

(Wel alles geregeld via reisbureau/agent) Mijn reisagent verzekerd me dat er voor intercontinentale vluchten vrijwel geen annuleringen zullen zijn(KLM). Maar goed korrel zout enz.

Verder zegt ze ook dat die vluchten normaliter via een andere vertrekhal gaan dan de europese vluchten en het daardoor minder druk is. Nogmaals korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Lienuks schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:45:
Wij hebben ook de reis van ons leven geboekt (17 Juli , Curacao) maar helaas geen pakketreis.

(Wel alles geregeld via reisbureau/agent) Mijn reisagent verzekerd me dat er voor intercontinentale vluchten vrijwel geen annuleringen zullen zijn(KLM). Maar goed korrel zout enz.

Verder zegt ze ook dat die vluchten normaliter via een andere vertrekhal gaan dan de europese vluchten en het daardoor minder druk is. Nogmaals korrel zout.
Voor Tui is dat intercontinentaal inderdaad vertrekhal 3. Geen idee of dat voor KLM ook geldt?

Maar afgelopen maandag mijn zwager naar vertrekhal 1 gebracht en om 3:00uur was het al heel druk. Toch maar even langs vertrekhal 3 gereden. Daar staat überhaupt maar een klein tentje buiten, verder was het daar toen heel rustig. Leek zelfs alsof security nog niet eens open was. Beneden zat het aantal personen in de tientallen, totaal niet druk.

Maar let op, momentopname, maandag ochtend 3:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Tweak_ers schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Voor Tui is dat intercontinentaal inderdaad vertrekhal 3. Geen idee of dat voor KLM ook geldt?

Maar afgelopen maandag mijn zwager naar vertrekhal 1 gebracht en om 3:00uur was het al heel druk. Toch maar even langs vertrekhal 3 gereden. Daar staat überhaupt maar een klein tentje buiten, verder was het daar toen heel rustig. Leek zelfs alsof security nog niet eens open was. Beneden zat het aantal personen in de tientallen, totaal niet druk.

Maar let op, momentopname, maandag ochtend 3:00 uur.
Het is uiteindelijk allemaal afwachten, ik heb voor de zekerheid een overnachting geboekt bij vd valk schiphol zodat ik vanaf daar met de shuttle richting schiphol kan. Wij vertrekken 08:30 dus zal rond 05:00 uur richting schiphol gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 21:49
KLM heeft inmiddels kennelijk de eerste wijzigingen voor Europese vluchten doorgevoerd: https://aeroroutes.com/eng/220620-kljul22eu

Aantal vluchten in juli is met 287 verminderd (37.722 stoelen, is een vermindering met 3,2%)
Aantal vluchten in augustus is met 304 verminderd (39.400 stoelen, is een vermindering met 3,4%)

Moet toegeven dat ik gisteravond even schrok toen ik in de KLM app zag staan dat mijn vlucht half augustus vanuit San Francisco naar Amsterdam "helaas [is] gewijzigd", maar die was gelukkig alleen maar een uur verschoven. Het verbaast me alleen dat ik geen e-mail over deze wijziging heb gekregen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Als je vanaf schiphol naar Engeland wilt vliegen is de eerst beste mogelijkheid: Maandag 22 Augustus, alternatief is Eindhoven voor een vlucht van 5 uur...

Ik vrees het ergste hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Laatst online: 10-09 17:03
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen, woensdag 3 augustus om 8.05 met Lufthansa naar Frankfurt en vanaf daar om 13.20 naar Vancouver. We hebben dus mogelijkheden als het deel vanaf Schiphol geannuleerd wordt.

Ok wij overnachten vlakbij Schiphol......

Is 3 uur vantevoren aanwezig voldoende voor een europese vlucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
hansem schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:19:
Dat weet niemand... Sommige zijn na 1 uur al voorbij de security, andere niet. Gezien je tijdstip: 4 uur van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Laatst online: 10-09 17:03
mugenmarco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Dat weet niemand... Sommige zijn na 1 uur al voorbij de security, andere niet. Gezien je tijdstip: 4 uur van tevoren.
Pffff, wat een feest, zo heeft die overnachting vlakbij Schiphol nog maar weinig nut!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen, woensdag 3 augustus om 8.05 met Lufthansa naar Frankfurt en vanaf daar om 13.20 naar Vancouver. We hebben dus mogelijkheden als het deel vanaf Schiphol geannuleerd wordt.

Tegen die tijd (als het nog nodig is) contact opnemen met Lufthansa over alternatieve vervoersmethoden van AMS naar FRA. Normaal doen luchtvaartmaatschappijen moeilijk als je de eerste leg mist, maar onder deze omstandigheden zou er wel het één en ander in overleg mogelijk moeten zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Ze hebben nu ook een regel dat je maximaal 4 uur van te voren aanwezig mag zijn, kom je eerder... kom je er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
easydisk schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Ja, volledig bedrag vandaag al terug gehad. In 1 dag.. dat gaat snel.
Heb ik dan iets verkeerds gelezen?

Ik las van de week in een nieuws bericht dat het kabinet de gedupeerde niet tegemoet gaat komen ( vind ik ook terrecht). Over welke tegemoetkoming ze het dan hebben weet ik niet. Ik deed de aanname dan men hun geld niet terug zou krijgen bij niet kunnen vliegen naar bestemming.

Maar wat en gestress voor de mensen zeg. Hopen dat je vlucht door gaat, zo a dan stress op het vliegveld om op tijd bij de gate te zijn, waar je niet eens zelf alle controle over hebt.

Vakantie moet juist stressloos zijn, maar dit is toch verschrikkelijk...ppfff

Zelf geen last van gelukkig.

Suc6 iederen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Unknown Alien schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Ik las van de week in een nieuws bericht dat het kabinet de gedupeerde niet tegemoet gaat komen ( vind ik ook terrecht). Over welke tegemoetkoming ze het dan hebben weet ik niet. Ik deed de aanname dan men hun geld niet terug zou krijgen bij niet kunnen vliegen naar bestemming.

Maar wat en gestress voor de mensen zeg. Hopen dat je vlucht door gaat, zo a dan stress op het vliegveld om op tijd bij de gate te zijn, waar je niet eens zelf alle controle over hebt.

Suc6 iederen
Klopt, maar het is aan de luchtvaartmaatschappij zelf om te bepalen of je geld terug krijgt.

Ik heb via een reisbureau mijn ticket geboekt en die gaven al aan niks voor mij te kunnen betekenen dus ik moet dan contact opnemen met British Airways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Lienuks schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Ze hebben nu ook een regel dat je maximaal 4 uur van te voren aanwezig mag zijn, kom je eerder... kom je er niet in.
Afgelopen week vanaf Schiphol vertrokken, dan staan er dus twee mensen bij het begin van de roltrap naar de vertrekhal die ongeveer de helft van de mensen vraagt wanneer hun vlucht vertrekt... En dat is het.

Geen check van een boarding pass of wat dan ook, dus je kan gewoon een tijdstip zeggen dat 3uur later is en direct doorlopen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Unknown Alien schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Suc6 iederen
Dit gaat om gedupeerden die een ticket hebben geboekt en bijvoorbeeld een huurauto of hotel op hun bestemming.

Als KLM je ticket annuleert krijg je uiteraard je ticket vergoed. Maar huurauto en hotel kun je 2 weken van te voren niet meer annuleren.

Die kosten komen dus voor de klant.

Al vind ik dat Schiphol hiervoor aansprakelijk moet worden gesteld. Het is gewoon vervolgschade door falen van Schiphol.

Wij hebben gelukkig geen last hiervan: pakketreis.

Nu komt wel even het voordeel van de pakketreis boven water zeg. Ik heb nog zitten twijfelen tussen zelf tickets en accomodatie boeken. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Leuke is, als je de Schiphol parking hebt betaald dan kan je dat ook niet annuleren. Ze verwachten nog steeds dat je wel gewoon komt parkeren 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

LordSinclair schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:05:
Leuke is, als je de Schiphol parking hebt betaald dan kan je dat ook niet annuleren. Ze verwachten nog steeds dat je wel gewoon komt parkeren 8)7
Een goede reden om dat met CC te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Tweak_ers schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Dit gaat om gedupeerden die een ticket hebben geboekt en bijvoorbeeld een huurauto of hotel op hun bestemming.

Als KLM je ticket annuleert krijg je uiteraard je ticket vergoed. Maar huurauto en hotel kun je 2 weken van te voren niet meer annuleren.

Al vind ik dat Schiphol hiervoor aansprakelijk moet worden gesteld. Het is gewoon vervolgschade door falen van Schiphol.

Nu komt wel even het voordeel van de pakketreis boven water zeg. Ik heb nog zitten twijfelen tussen zelf tickets en accomodatie boeken. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb!
Valt nog steeds enigzins mee als je het had laten regelen door een bij ANVR SGR etc aangesloten reisagent/bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Tweak_ers schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Inderdaad. En vervolgschade kan flink zijn

Ik ga wel eens zeilen en twee weekjes zeiljacht in het hoogseizoen is een aardig bedrag. Zo'n bootje betaal je 50% bij reserveren en de rest 2 weken voor vertrek. Dan ben je aardig zuur als je vliegtuig niet gaat.

Gelukkig heb ik een dergelijke situatie nu niet aan de hand voor de zomer maar ik overwoog met vrienden te gaan zeilen in September in de middellandse zee. Nog maar eens over nadenken of dat wel handig is :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:04
Indoubt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:12:
[...]
Gelukkig heb ik een dergelijke situatie nu niet aan de hand voor de zomer maar ik overwoog met vrienden te gaan zeilen in September in de middellandse zee. Nog maar eens over nadenken of dat wel handig is :'(
Afhankelijk van je vertrekpunt kun je de auto overwegen. Maar daar zul je zelf ook al aan gedacht hebben :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste