Mocht iemand dit in chronologische volgorde lezen: @MrMrq heeft die regel over mij pas later toegevoegd. Hij heeft dus geen voorspellende gave.
Even ter info.
Even ter info.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
SpelbRay_ker.Ray_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:13:
Mocht iemand dit in chronologische volgorde lezen: @MrMrq heeft die regel over mij pas later toegevoegd.
Maktub
[ Voor 82% gewijzigd door UniMatrix op 26-08-2022 15:41 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Je noemt je snik… whutUniMatrix schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:16:
De cijfers vielen mee dus? M'n Cointrackr gaat up...
UberLurker Departement #GG.
Het begint pas over 31 minuten, dus om 16:00 uur, tenzij die streams een vertraging hebbenUniMatrix schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:16:
De cijfers vielen mee dus? M'n Cointrackr gaat up...
nothing stops this train
Nice! En dan betalen met de CDC card zeker?__xeno__ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:05:
[Afbeelding]
Groeten uit Vietnam, kwam een bijzonder cafe tegen. De sfeer was gespannen en mensen waren het oneens
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Zero.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
AEX volgt, natuurlijksjorremans schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:02:
Amerikaanse beurzen ook dik in het rood trouwens
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
nothing stops this train
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
gws24 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:14:
lol, typisch crypto dit. Een dubbele fake-out om zowel stop losses als stop buy orders te naaien
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
nothing stops this train
Stack Sats
Ik wou net zeggen, een aangenaam begin van het weekend zo!zwembroek schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:24:
Lekker man! 14k soon.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 26-08-2022 17:34 ]
Volledig in fiat. Dus van mij mogen we naar de 11k. Liever vandaag dan morgen.cooLopke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:33:
Dit begrijp ik dus soms hier niet. Zitten jullie dan volledig in fiat of is dat gewoon om je GAK te verlagen?
Ik zit gewoon balls deep in crypto zoals altijd. Je leert er mee leven dat er soms mensen in idd 100 % fiat hier ook hun (welverdiende, dont get me wrong) succesjes vieren. Tot we wekenlang omhoog gaan en alles en iedereen weer aan boord is zullen we dat nog wel even houdencooLopke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:33:
Dit begrijp ik dus soms hier niet. Zitten jullie dan volledig in fiat of is dat gewoon om je GAK te verlagen?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
95% fiat hiercooLopke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:33:
Wat bedoel je met volledig in fiat? In crypto zit voor mij alleen hetgeen ik van mezelf mag verliezen. Lagere prijzen betekent dat de maandelijkse fiat drop (Vd baascooLopke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:33:
5% PLU?
Sommige mensen hebben geleerd van vorige cycles, hebben op tijd hun winsten genomen en wachten nu weer op het ideale instapmoment. En hoewel niemand de bodem kan timen is het deze keer met de huidige economische malaise duidelijk dat een bull nog ver weg is. We krijgen de winter nog. Henk en Ingrid hebben houden geen geld over voor crypto. Wie moeten die shitcoins kopen dan? Als er wel crypto gekocht wordt zal dit voornamelijk Bitcoin zijn. Reken maar dat we pas na het eerste kwartaal 2023 weer een lichte stijging gaan zientwit schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Ik zit gewoon balls deep in crypto zoals altijd. Je leert er mee leven dat er soms mensen in idd 100 % fiat hier ook hun (welverdiende, dont get me wrong) succesjes vieren. Tot we wekenlang omhoog gaan en alles en iedereen weer aan boord is zullen we dat nog wel even houden
Dat ‘ie zelf niet meer zo gelooft in Bitcoin, en dat ‘n maatje hem tijdig heeft getipt over Komodo.
Maktub
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik zeg ook nergens dat jullie verkeerd zitten door in fiat te zitten. Sterker nog als ik op de top in fiat was gegaan en jouw 11k komt nog eens uit dan ben ik klaar met werken en heb ik al mijn financiele doelen wel zo’n beetje gehaald. Ik heb helaas na mijn 2017 aankopen nog nooit verkocht en blijf zitten waar ik zit omdat ik niet voldoende inzicht heb om te weten wanneer uitstappen en weer instappen voor mij zou kunnen of had kunnen werken. Respect voor degenen die dat wel kunnen.zwembroek schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:46:
[...]
Sommige mensen hebben geleerd van vorige cycles, hebben op tijd hun winsten genomen en wachten nu weer op het ideale instapmoment. En hoewel niemand de bodem kan timen is het deze keer met de huidige economische malaise duidelijk dat een bull nog ver weg is. We krijgen de winter nog. Henk en Ingrid hebben houden geen geld over voor crypto. Wie moeten die shitcoins kopen dan? Als er wel crypto gekocht wordt zal dit voornamelijk Bitcoin zijn. Reken maar dat we pas na het eerste kwartaal 2023 weer een lichte stijging gaan zien
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dit soort uitspraken halen de lucht uit de markt, prima. Ik moet het nog zien hoe lang ze die rentes kunnen verhogen. Tot nu toe valt alles precies in mijn strategielighting_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:48:
De Federal Reserve, de koepel van centrale banken in de VS, zal de rentestand blijven verhogen en hoog houden tot inflatie onder controle is. Dit zal huishoudens en bedrijven pijn doen, maar de inflatie laten vieren zou tot nog meer schade leiden.
Nee, ik lieg. 15% PLU, 85% USD (fiat).
[ Voor 32% gewijzigd door Gelukszoekr op 26-08-2022 17:58 ]
Gelukszoekr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:52:
[...]
Nee, ik lieg. 15% PLU, 85% USD (fiat).
Ik ben blijkbaar toch gewoon weer een schaamteloze shitcoiner op deze manier...
PLU stijgt harder dan ik mn fiat pot kan ophogen. Ik ben hier een slachtoffer van de omstandigheden!
Ik denk overigens niet dat we 11k gaan zien. 13/14k zou super zijn. Maar bij 17k begin ik met DCA. Als we wel de 11k aantikken en hier blijven hangen dan vrees ik voor 7/8k. Ik verwacht niet dat we onder de 13/14k gaan uitkomen maar je kan het niet uitsluiten. De FED zal de printer halverwege 2023 wel weer op standje max zettentwit schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:50:
[...]
Ik zeg ook nergens dat jullie verkeerd zitten door in fiat te zitten. Sterker nog als ik op de top in fiat was gegaan en jouw 11k komt nog eens uit dan ben ik klaar met werken en heb ik al mijn financiele doelen wel zo’n beetje gehaald. Ik heb helaas na mijn 2017 aankopen nog nooit verkocht en blijf zitten waar ik zit omdat ik niet voldoende inzicht heb om te weten wanneer uitstappen en weer instappen voor mij zou kunnen of had kunnen werken. Respect voor degenen die dat wel kunnen.
Als we ooit weer gestaag omhoog gaan, zoals ik al zei, vieren we vanzelf met het gehele topic dezelfde koersen weer. Tot die tijd zijn er soms rode dagen die jullie blij maken en groene dagen die mij blij maken
Ach ja dat is het voordeel van hold no matter what. Uiteindelijk maakt dan 14 of 11 ook niet uit. Ik houd ze al 5 jaar , een jaartje meer of minder maakt ook niet meer uitzwembroek schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:01:
[...]
Ik denk overigens niet dat we 11k gaan zien. 13/14k zou super zijn. Maar bij 17k begin ik met DCA. Als we wel de 11k aantikken en hier blijven hangen dan vrees ik voor 7/8k. Ik verwacht niet dat we onder de 13/14k gaan uitkomen maar je kan het niet uitsluiten. De FED zal de printer halverwege 2023 wel weer op standje max zetten
I see red candles.Gelukszoekr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:59:
[...]
PLU stijgt harder dan ik mn fiat pot kan ophogen. Ik ben hier een slachtoffer van de omstandigheden!
Is dat de choo choo , “all aboard the hype train?” choo choo
Komt goed. Jij had ook een tas PLU toch?
All aboard the short train jatwit schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:15:
[...]
Is dat de choo choo , “all aboard the hype train?” choo choo? Tijd voor een bounce op die mooie lijn bedoel je. Ben benieuwd, leuk om te kijken of tie net zo mooi uitspeelt als de weerstand aan de bovenkant.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 26-08-2022 18:19 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Hij heeft eerder een kruiwagen vol. Ik zelf wacht nog even, het zal wel bij dromen blijven maar wat extra PLU op 4 euro per stuk zou wel erg goed uitkomen. M'n minimum zit toch wel rond de 6 euro.Gelukszoekr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:17:
[...]
Hahaha buy order met laatste beetje fiat dat ik er deze maand in wil stoppen staat al klaarTaro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:18:
[...]
All aboard the short train jaAls de 17k niet wordt aangetikt zou ik dat een wonder vinden.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
>1.000. Maar 750 stuks @ 6.80 dus komt goed.Gelukszoekr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:17:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door Nopheros op 26-08-2022 19:06 ]
Binance en Bitvavo bepalen de prijs niet, maar traders. Mooie arbitrage trading kansen.coelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:38:
Ik ben de hele dag $VGX al een beetje aan het volgen. Nu valt het op dat de koers op Bitvavo op ongeveer €0,52 ligt, waar deze op Binance $0,61 is. De dollar en euro zijn ongeveer gelijk. Dan is zo'n verschol toch niet anders uit te leggen dan een misselijke manier om extra geld te verdienen bovenop de fees?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Kleine tip, ga nooit All-in, zo heb je een minder slecht gevoel als het (verder) daalt.dylan_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:04:
Echt altijd als ik koop flikkert het kaartenhuis weer in elkaar. Ongeloofelijk. Vanaf nu zal ik hier calls geven zodat jullie kunnen reverse traden
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
knakworst schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:48:
Gaat er nog iemand naar de Satoshi Radio meetup morgen? Vraag het voor een vriend.
[Afbeelding]
Snap ik. Maar als ik een aandeel via een NL broker koop dan is het op dezelfde beurs toch ook even duur als wanneer je het via een broker in een ander land koopt?Taro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:05:
[...]
Binance en Bitvavo bepalen de prijs niet, maar traders. Mooie arbitrage trading kansen.
Nee, niet correct. Bitcoin kan per exchange, broker en land in prijs afwijken afhankelijk van de lokale buy/sell orders. Er is geen centrale autoriteit die de prijs bepaalt of orders wereldwijd matched.coelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:26:
[...]
Snap ik. Maar als ik een aandeel via een NL broker koop dan is het op dezelfde beurs toch ook even duur als wanneer je het via een broker in een ander land koopt?
Bitcoin heeft toch ook gewoon één prijs over de hele wereld?
Als je het vermogen en de snelle acties voor overboeken hebt, dan zou je idd op een plek kunnen kopen en direct met 10% of meer winst ergens anders kunnen verkopen in dit geval.
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 26-08-2022 19:34 ]
De prijs komt tot stand daar waar de handel plaats vindt. Dat zijn meerdere markten en dus verschillende prijzen.coelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:26:
[...]
Bitcoin heeft toch ook gewoon één prijs over de hele wereld?
Maar dan kun je dus stinkend rijk worden met een exploit om op de ene exchange coins aan te kopen, ze over te boeken naar een andere, en daar vervolgens weer verkopen? Zo lang het maar snel gaat.Taro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:31:
[...]
Nee, niet correct. Bitcoin kan per exchange, broker en land in prijs afwijken afhankelijk van de lokale buy/sell orders. Er is geen centrale autoriteit die de prijs bepaalt of orders wereldwijd matched.
Prijzen op bijv. Coinmarketcap betreffen gemiddeldes over verschillende exchanges gecombineerd met handelsvolume.
Dat is arbitrage trading en daar hebben heel veel mensen heel veel bots voor draaien.coelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:39:
[...]
Maar dan kun je dus stinkend rijk worden met een exploit om op de ene exchange coins aan te kopen, ze over te boeken naar een andere, en daar vervolgens weer verkopen? Zo lang het maar snel gaat.
Of wordt je dan op een bepaald moment verzocht om dat maar niet meer te doen / staat het in de voorwaarden dat het niet is toegestaan?
Dat kan, en dat mag. Dat heet arbitrage. Er zijn ook wel sites en tools om dat te monitoren. Vaak zijn de verschillen echter niet heel groot waardoor je door transactiekosten en tijd niet echt iets mee wintcoelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:39:
[...]
Maar dan kun je dus stinkend rijk worden met een exploit om op de ene exchange coins aan te kopen, ze over te boeken naar een andere, en daar vervolgens weer verkopen? Zo lang het maar snel gaat.
Of wordt je dan op een bepaald moment verzocht om dat maar niet meer te doen / staat het in de voorwaarden dat het niet is toegestaan?
Op zich kan het nog. Zoek op arbitrage met Google.coelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:39:
[...]
Dat zit wel Schnorr.
Dan wordt het tijd om de arbitrage trader tussen bitvavo en binance in te zetten voor VGX. 0,54 vs. 0,64 nu. Ik wordt dus momenteel voor ruim 15% genaaid.NeoflexNL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:46:
Arbitrage traders houden de boel juist mooi in balans en zorgt er in feite voor dat jij het gevoel hebt dat er maar één prijs is.
Stack Sats
Dus je zegt eigenlijk dat je tijdens een livestream je schoen zal opeten als we de 17k niet gaan hitten.Taro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:18:
[...]
All aboard the short train jaAls de 17k niet wordt aangetikt zou ik dat een wonder vinden.
Zero.
Als je met flinke volumes handelt kan er best wat inzitten. Ik zag het laatst ook met RUNE op binance en crypto.com exchange. Zat ook bizar veel tussen. Het is mij teveel werk om het in de gaten te houden en in veel gevallen zal het, zoals net ook werd gezegd, niet echt opwegen tegen de fees. Maar hey, probeer het!coelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:06:
[...]
Dan wordt het tijd om de arbitrage trader tussen bitvavo en binance in te zetten voor VGX. 0,54 vs. 0,64 nu. Ik wordt dus momenteel voor ruim 15% genaaid.
Maar serieus: Zou dit een reden kunnen zijn om naar een binance te gaan, omdat ze meer volume hebben? Of maakt het onder de streep niet veel uit en is het meer 'als je alleen de koers op bitvavo volgt, dan weet je ook niet dat de rest van de wereld tegen een andere koers handelt'?
Uiteraard loont het om naar Binance te gaan. Het volume is daar vele malen hoger en de fee's vele malen lager. Het aanbod aan verschillende crypto's is ook vele malen hoger.coelho schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:06:
[...]
Dan wordt het tijd om de arbitrage trader tussen bitvavo en binance in te zetten voor VGX. 0,54 vs. 0,64 nu. Ik wordt dus momenteel voor ruim 15% genaaid.
Maar serieus: Zou dit een reden kunnen zijn om naar een binance te gaan, omdat ze meer volume hebben? Of maakt het onder de streep niet veel uit en is het meer 'als je alleen de koers op bitvavo volgt, dan weet je ook niet dat de rest van de wereld tegen een andere koers handelt'?
Nee, ik wil wel een wedje leggen met @Gelukszoekr voor wat ADA en als ik verlies maak ik ze netjes over.Pelox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:11:
[...]
Dus je zegt eigenlijk dat je tijdens een livestream je schoen zal opeten als we de 17k niet gaan hitten.
Wat voor wedje wil je leggen? Je weet dat ik wel redelijk overtuigd ben dat we die 17k nog wel gaan zien. En weet je wel zeker dat we voor ADA moeten wedden? Straks moet ik nog wat van die troep kopen om je te betalenTaro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:13:
[...]
Nee, ik wil wel een wedje leggen met @Gelukszoekr voor wat ADA en als ik verlies maak ik ze netjes over.
Laten we dan het volgende afspreken: Als BTC naar 17k daalt sturen we elkaar geen ADA. Als BTC niet naar 17k daalt sturen we elkaar ook geen ADA. Deal?Gelukszoekr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:27:
[...]
Wat voor wedje wil je leggen? Je weet dat ik wel redelijk overtuigd ben dat we die 17k nog wel gaan zien. En weet je wel zeker dat we voor ADA moeten wedden? Straks moet ik nog wat van die troep kopen om je te betalen
Klink logisch. Maakt het wel extra spannend voor ons om te zien of we die 17k nog gaan zien!Taro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:55:
[...]
Laten we dan het volgende afspreken: Als BTC naar 17k daalt sturen we elkaar geen ADA. Als BTC niet naar 17k daalt sturen we elkaar ook geen ADA. Deal?
nothing stops this train
Hp en 3M aandelen? Dat verwondert me niet xD.Kol Nedra schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:16:
de daling vond ik meevallen, mijn aandelen van 3M en Hp zijn harder gedaald
3M snap ik niet zo goed.. we hebben alle tape en spuitlijm van de wereld nodig om de boel draaiende te houden straks.cooLopke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:31:
[...]
Hp en 3M aandelen? Dat verwondert me niet xD.
Zero.
Stack Sats
-4% nu, wtf
[ Voor 12% gewijzigd door cooLopke op 26-08-2022 22:09 ]
-4%
Je weet dat er aanvullend op de 1 minute chart ook bijv. 3 & 5 minute charts + uren/dagen/weken/maanden zijn?
[ Voor 35% gewijzigd door Taro op 26-08-2022 22:12 ]
[ Voor 19% gewijzigd door keanu_ op 26-08-2022 22:10 ]
Ik ben al voorop aan het denken, maar ok, ik zal er mee opletten, excusesTaro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:10:
[...]
Je weet dat er aanvullend op de 1 minute chart ook bijv. 3 & 5 minute charts + uren/dagen/weken/maanden zijn?
Waar denk je dat ze die dikke chemtrails van maken?Pelox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:39:
[...]
3M snap ik niet zo goed.. we hebben alle tape en spuitlijm van de wereld nodig om de boel draaiende te houden straks.
Denk dat je in het verkeerde topic zit:Trivlox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:39:
Ik eet mijn nasi met rijst!
Nee hoor net nog een plukje nasi gekocht op Binance weer eens wat anders dan die pancakes, komen inmiddels mijn strot uitNopheros schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:45:
[...]
Denk dat je in het verkeerde topic zit:
Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2
Yep. Ik zat ook al te zoeken, maar inderdaad direct SEPA gegevens.Nopheros schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:59:
Is IDEAL verdwenen van Coinbase? Kan geen betaalmethode meer kiezen lijkt het, krijg direct SEPA gegevens te zien..
Onder settings / betaalmethodes staat ook alleen SEPA/Creditcard en Paypal voor withdrawals.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Bushalte schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:02:
[...]
Yep. Ik zat ook al te zoeken, maar inderdaad direct SEPA gegevens.
Dus toen geprobeerd over te maken. Meteen de betaling on hold, mijn ABN app geblokkeerd, en een gemist gesprek van ABN. Great success.
[ Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 27-08-2022 00:19 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq