[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.019.751 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:49
Pelox schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:31:
[...]

Ik heb eind vorig jaar een deel winst op nexo gezet in verschillende locked posities. Ze lopen telkens 3 maanden en om de 1 a 2 weken komt er een deel vrij. Op dat moment kijk ik of ik het investeer of weer locked zet. Het vastzetten is voor mijn eigen bescherming trouwens ;)
Zo doe ik het ook al 2 jaar nu. Heb gister weer voor zo'n 30% aan crypto gekocht en de overige 70% gelocked. Anders blijf ik er teveel mee bezig en schrik ik s'nachts wakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:06

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Ik voel me dan ook vrij brak :).
Lekker lopen zuipen ouwe dibbes? :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
met €700 ingestapt in Luna gister middag, op 1700 eruit, met 1000 er weer in. , 1000 kwijt, 700 overgehouden. Dus weer 0. Nou dat was een leuk crypto avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:32

BLACKfm

o_O

Glazenbol vraag, maar gaat die Luna ooit nog (een beetje) herstellen? Zoveel geld als er nu is verdampt kan naar mijn idee nou ook niet ineens weer worden terug getoverd?

Zelf als iedereen gehodled heeft zijn er nu zoveel opertunisten dat als ze allemaal voor 0.005-0.02 cent hebben ingekocht (zoals ik) dat als de prijs weer naar de 80 euro stijgt dat toch niet zomaar ergens vandaan kan komen?

Ik zou al blij zijn als het naar 1 euro klimt, maar ik zie dat zelfs al niet meer gebeuren..

#VraagVanEenOppertunist :).

Ik hodl al jaren, op het (voor mij) hoogtepunt was mijn (restant) portfolio vorig jaar 3000 euro. Gisteravond was daar nog 800 van over. Voor 100 euro aan coins verkocht en omgezet naar 6000 luna. Na 2 uurtjes 50% winst, vanochtend 25% verlies XD. That's hodling for ya.

Wordt deze coin nu gewoon 'afgestoten' ofzo? Dit is toch niet iets dat nog te herstellen valt?

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 13-05-2022 09:23 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:56
BLACKfm schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:21:
Glazenbol vraag, maar gaat die Luna ooit nog (een beetje) herstellen? Zoveel geld als er nu is verdampt kan naar mijn idee nou ook niet ineens weer worden terug getoverd?

Zelf als iedereen gehodled heeft zijn er nu zoveel opertunisten dat als ze allemaal voor 0.005-0.02 cent hebben ingekocht (zoals ik) dat als de prijs weer naar de 80 euro stijgt dat toch niet zomaar ergens vandaan kan komen?

Ik zou al blij zijn als het naar 1 euro klimt, maar ik zie dat zelfs al niet meer gebeuren..

#VraagVanEenOppertunist :).

Ik hodl al jaren, op het (voor mij) hoogtepunt was mijn portfolio vorig jaar 3000 euro. Gisteravond was daar nog 800 van over. Voor 100 euro aan coins verkocht en omgezet naar 6000 luna.

Wordt deze coin nu gewoon 'afgestoten' ofzo? Dit is toch niet iets dat nog te herstellen valt?
Die ga je niet meer terug zien idd, veel exchanges hebben Luna dan ook al ge-delist.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07
M00000000n

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01 18:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:04
Ypuh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Zo doe ik het ook al 2 jaar nu. Heb gister weer voor zo'n 30% aan crypto gekocht en de overige 70% gelocked. Anders blijf ik er teveel mee bezig en schrik ik s'nachts wakker.
Op Crypto.com kan je Eth 90 dagen vastzetten (onmogelijk om te unlocken) helpt bij mij ook wel! En je krijg nog eens 3% "rente"

Kan dat dus op Nexxo? Bitcoin vastzetten? Ben nog naar zoiets op zoek. Zal mij ook rust brengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
pgerrits schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:20:
met €700 ingestapt in Luna gister middag, op 1700 eruit, met 1000 er weer in. , 1000 kwijt, 700 overgehouden. Dus weer 0. Nou dat was een leuk crypto avontuur.
Dit noemen ze hebzucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 26-06 17:55
mentalozzie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:24:
[...]

Op Crypto.com kan je Eth 90 dagen vastzetten (onmogelijk om te unlocken) helpt bij mij ook wel! En je krijg nog eens 3% "rente"

Kan dat dus op Nexxo? Bitcoin vastzetten? Ben nog naar zoiets op zoek. Zal mij ook rust brengen :D
Ja je kan het vastzetten voor een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
[...]

Je kan Ethereum ook vastzetten vanuit je eigen wallet. Dan hoef je je ook niet meer druk te maken over een zogenoemde "third-party-risk
Dat kan ook op Nexo, maar dan voor 1 maand per keer

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
Gelukszoekr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:28:
[...]

Je kan Ethereum ook vastzetten vanuit je eigen wallet. Dan hoef je je ook niet meer druk te maken over een zogenoemde "third-party-risk
Oh echt? Heb wel een ledger.
Ga ik mij vanavond even in verdiepen, voor die 3% loop ik liever niet het risico dat de Exchange naar de klote gaat ofzo inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:54
Wanneer is de Luna begravenis?
Kunnen we daar meteen een Tweakers meetup van maken, twee vliegen in één klap :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14:27
Gelukszoekr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:28:
[...]

Hoe werkt dat? En bij welke earn/staking aanbieders? Denk dat ik ook maar eens een deel veilig ga stellen. Heb nu nog helemaal geen eigen wallet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Lekker lopen zuipen ouwe dibbes? :9B
Nee, dat is voor vanavond met een lekker etentje aan het water :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Richh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:41:
[...]

Dat zijn dus de gasten die veel hebben 'geïnvesteerd' in DOGE en SHIB op de top, rekt zijn gegaan, en nu alle crypto stom vinden.
Inderdaad. Of van die mensen die aangeven 'in crypto te zitten'. Als je dan doorvraagt, blijken ze ooit een keer een 1/3e maandsalaris op Binance te hebben gestort om wat Cardano en Ether te kopen, want dat zijn wel echt de munten van de toekomst.

Gisteren bij een koffie-automaat twee gasten van begin 40 die een gesprek over crypto hadden. Ik moet me dan echt inhouden om te interveniëren, maar dan zou ik een crypto-jehova worden die ik dus niet wil zijn :)

"LUNA is dus van 100 dollar naar 1 dollar gegaan, bizar hè!"
- "Ja inderdaad. Ik heb trouwens nog Shiba, ook ooit heel veel gestegen maar nu niets meer van over."
"Oh je bedoelt Shiba Inu?"
- "Hmm, zou kunnen."

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:35

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik begrijp het niet.

Gisteren iedereen hier 5x voorgerekend waarom Luna niet omhoog kan gaan (printer doet Brrrr en marketcap is belachelijk hoog voor een gefaalde coin) en toch blijven handelen en gewoon naar bed gaan met nog Luna (en geen $) op de exchange.

Ik begrijp het gewoon... niet...

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 09:48
Ja hallo, hoe moesten wij nou weten dat Kapitein blauwtand legit is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Partypsych schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:36:
Ja hallo, hoe moesten wij nou weten dat Kapitein blauwtand legit is?
Nu ja, je moet niet kijken of een random user legit is maar of wat hij / zij zegt legit is ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:45
BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:35:
Ik begrijp het niet.

Gisteren iedereen hier 5x voorgerekend waarom Luna niet omhoog kan gaan (printer doet Brrrr en marketcap is belachelijk hoog voor een gefaalde coin) en toch blijven handelen en gewoon naar bed gaan met nog Luna (en geen $) op de exchange.

Ik begrijp het gewoon... niet...
Ik wel. Mensen zijn gewoon echt in totale ontkenning. Je kan het nog voor ze uittekenen en dan komen ze alsnog met argument, ja maar je weet het niet. Zie ook safemoon Reddit. De crypto wereld blijft je verbazen en door dit soort mensen krijgen we dus ook van die bizarre prijs stijgingen en dalingen continue. Er zit geen ratio achter, alleen maar hoop en ontkenning.

Soms frustrerend en soms ook prachtig om te aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Inderdaad. Of van die mensen die aangeven 'in crypto te zitten'. Als je dan doorvraagt, blijken ze ooit een keer een 1/3e maandsalaris op Binance te hebben gestort om wat Cardano en Ether te kopen, want dat zijn wel echt de munten van de toekomst.
Ik snap je punt niet echt. Heb dat ook een keer gedaan en echt een insane winst op gepakt.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
AlterBridge schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Hoe werkt dat? En bij welke earn/staking aanbieders? Denk dat ik ook maar eens een deel veilig ga stellen. Heb nu nog helemaal geen eigen wallet.
mentalozzie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Oh echt? Heb wel een ledger.
Ga ik mij vanavond even in verdiepen, voor die 3% loop ik liever niet het risico dat de Exchange naar de klote gaat ofzo inderdaad.
Op je Ledger ga je naar het knopje "Discover". En dan op Lido. Via deze (externe) pagina kan je je ETH storten. Je krijgt er dan STETH voor (1:1) en die staat ook direct in staking voor zo'n 3%

Maar dan staat het wel gewoon vast-vast.. tot de merge

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 13-05-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Skrunsies schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Heb het hier laatst al eens gevraagd. Maar even een dubbel check.

Heb afgelopen nacht eindelijk wat muntjes in de Binance earn ( 30 dagen ) kunnen drukken. Dat viel niet mee. Want deze was/is nooit vrij

Nu heb ik op “auto staking” gedrukt. Ik neem aan dat dit betekend dat ik over 30 dagen vol automatisch weer in een slot van 30 dagen val toch?

Just to be sure. En wie kan ik dat beter vragen dan aan mijn crypto vriendjes *;
Door alle belangrijke Luna opmerkingen gisteren kan ik me voorstellen, dat echte belangrijke vragen ( waaronder die van mij :> ) niet zijn gelezen. Weet iemand van jullie als bovenstaande klopt? @Ngangatar, jij zit toch ook in locked staking bij Binance?

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

hmr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Ik snap je punt niet echt. Heb dat ook een keer gedaan en echt een insane winst op gepakt.
Uiteraard. Je kan overal winst op maken.

Het gaat hem er denk ik meer om dat mensen investeren op advies van wat ze ergens horen / lezen en totaal niet uitzoeken waar ze het geld in stoppen.

Als mensen een TV of laptop kopen lezen ze reviews, vergelijken ze prijzen, zoeken ze de specificaties uit.
Maar in crypto is het "take my money" en "moon".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Gewoon altijd je winst pakken en weer lekker omzetten in Fiat, waarvan je weer in-game (in-life) items kan kopen :--)

Geen idee of iemand XCH (chia) nog weet... dat was wel leuk binnenharken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:29
[...]

Persoonlijk zou ik de long term investeringen zo snel mogelijk van een exchange of derde partij afhalen en op je eigen wallet bewaren. De reden hiervoor verwijs ik je naar het Coinbase nieuws, die afgelopen week aangaf dat bij een faillissement je dierbare computer coins niet meer van jou zijn.

Staken kan bijvoorbeeld via Lido of Rocketpool. Als je nu je ETH omzet naar stETH via Curve en wilt/kunt wachten tot 6 maanden na de merge, houd je er nog meer ETH aan over ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
Gelukszoekr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:40:
[...]

[...]

Op je Ledger ga je naar het knopje "Discover". En dan op Lido. Via deze (externe) pagina kan je je ETH storten. Je krijgt er dan STETH voor (1:1) en die staat ook direct in staking voor zo'n 3%

Held! Wat lekker

[ Voor 3% gewijzigd door mentalozzie op 13-05-2022 09:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

jvel92 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Persoonlijk zou ik de long term investeringen zo snel mogelijk van een exchange of derde partij afhalen en op je eigen wallet bewaren. De reden hiervoor verwijs ik je naar het Coinbase nieuws, die afgelopen week aangaf dat bij een faillissement je dierbare computer coins niet meer van jou zijn.

Staken kan bijvoorbeeld via Lido of Rocketpool. Als je nu je ETH omzet naar stETH via Curve en wilt/kunt wachten tot 6 maanden na de merge, houd je er nog meer ETH aan over ook.
Al sinds het prille begin geldt in crypto het credo:

"Not your keys, not your coins".

En daar zijn héél veel mensen sindsdien achter gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Het gaat hem er denk ik meer om dat mensen investeren op advies van wat ze ergens horen / lezen en totaal niet uitzoeken waar ze het geld in stoppen.

Als mensen een TV of laptop kopen lezen ze reviews, vergelijken ze prijzen, zoeken ze de specificaties uit.
Het is allemaal toch een beetje glazen bol werk... Mensen in crypto denken vaak de waarheid in pacht te hebben. Sommige mensen hebben er inderdaad een beetje verstand van. Maar lang niet alles is te voorspellen. Ik denk dat men vaak overschat hoe je dit wereldje 'echt' kan lezen. Los van mensen zoals Taro ;).

Zit echt al jaren in crypto, maar alleen voor het geld en doe lekker wat gokjes af en toe... ben absoluut een degen af en toe en soms gewoon long term.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:07
jvel92 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:41:
[...]
.

Zou je hier iets over willen toelichten? Ben wel benieuwd. Heb ook nog wat ETH op exchanges staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Zonder in teveel details te treden kan ik je van harte aanraden eens in Nexo te verdiepen.

Wat betreft crypto staken ben ik iets minder bekend, maar heb met Nexo het idee dat je met een redelijk solide partij te maken hebt en de app etc. werken goed. De rates zijn naar mijn weten hoger dan 3%, maar niet zo hoog als bijvoorbeeld op UST :+. Ik denk dat daar ergens de trade-off zit tussen betrouwbaarheid en returns.

Rusland moet alleen niet Litouwen binnen gaan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09
Gal gaat lekker, nu ik deze aan t farmen ben nog 2 weekjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
Ypuh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Zonder in teveel details te treden kan ik je van harte aanraden eens in Nexo te verdiepen.

Wat betreft crypto staken ben ik iets minder bekend, maar heb met Nexo het idee dat je met een redelijk solide partij te maken hebt en de app etc. werken goed. De rates zijn naar mijn weten hoger dan 3%, maar niet zo hoog als bijvoorbeeld op UST :+. Ik denk dat daar ergens de trade-off zit tussen betrouwbaarheid en returns.

Rusland moet alleen niet Litouwen binnen gaan vallen.
Thanks maar hou het liever op mijn Ledger, het idee dat ik dan ook echt mijn eigen bank ben is ook wel vet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Gisteren bij een koffie-automaat twee gasten van begin 40 die een gesprek over crypto hadden. Ik moet me dan echt inhouden om te interveniëren, maar dan zou ik een crypto-jehova worden die ik dus niet wil zijn :)

- "Ja inderdaad. Ik heb trouwens nog Shiba, ook ooit heel veel gestegen maar nu niets meer van over."
- "Hmm, zou kunnen."
Mijn ervaring is ook dat mensen zich vaak dommer voordoen dan ze zijn. Ik bedoel; wie wil er nou écht geassocieerd worden met crypto op de werkvloer als je daarna nog een serieus project moet runnen? Als dan ook nog driekwart van je bronnen uit deze Slowchat bestaat, kun je beter gewoon je mond houden als je nog serieus genomen wilt worden.

De winsten bespreek je sowieso niet, dan wil vervolgens iedereen iets van je. Uitleggen is ook een kansloze missie. Dat zijn mijn 2 ct's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Grootste uitdaging is altijd, wanneer is ds bodem bereikt 'm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
[...]

- "Hmm, zou kunnen."
:D herkenbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
MaStar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Zou je hier iets over willen toelichten? Ben wel benieuwd. Heb ook nog wat ETH op exchanges staan.
Zoals @BlueTooth76 heel goed aangeeft: not your keys, not your coins. Het is heel simpel: als jouw tokens op een exchange of een CeFi platform staan, bezit je in feite helemaal niks. Als je niet in bezit bent van je eigen keys, bezit je 0 crypto.

Nu heeft Coinbase dit afgelopen week openlijk aangegeven, dat in geval van faillissement de tokens niet meer van jou zijn. In specifiek geval van Coinbase moet je het zien als een lening tegen 0% rente. Zie ook: https://www.wsj.com/artic...y-protections-11652294103 I

Het is overigens prima om exchanges te gebruiken. Gebruik ze zelf ook, want het is een goede fiat on-ramp en in tijden van volatiliteit kun je lage buy orders neerzetten, die hopelijk worden geraakt. Maar zeker op moment dat je doet aan buy en hold, zou je altijd zelf in bezit moeten zijn van je keys.

Edit: zie BTC white paper -> zonder tussenkomst van derde partij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZEJoEb_Bkfqcj0hVcyXG-zntyc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vb77Rj3ozwoW5LloU6f6omIK.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door jvel92 op 13-05-2022 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen vond BNB wel heerlijk sterk weer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gelukszoekr
MaStar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:55:
Grootste uitdaging is altijd, wanneer is ds bodem bereikt 'm
Ik vind m mooi!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0jhjfp2/ahgah.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
jvel92 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Zoals @BlueTooth76 heel goed aangeeft: not your keys, not your coins. Het is heel simpel: als jouw tokens op een exchange of een CeFi platform staan, bezit je in feite helemaal niks. Als je niet in bezit bent van je eigen keys, bezit je 0 crypto.

Nu heeft Coinbase dit afgelopen week openlijk aangegeven, dat in geval van faillissement de tokens niet meer van jou zijn. In specifiek geval van Coinbase moet je het zien als een lening tegen 0% rente. Zie ook: https://www.wsj.com/artic...y-protections-11652294103 I

Het is overigens prima om exchanges te gebruiken. Gebruik ze zelf ook, want het is een goede fiat on-ramp en in tijden van volatiliteit kun je lage buy orders neerzetten, die hopelijk worden geraakt. Maar zeker op moment dat je doet aan buy en hold, zou je altijd zelf in bezit moeten zijn van je keys.
Heel goed advies. Ik heb nu alles op Coinbase, Binance en Bitvavo. Niet handig dus.

Ik was vooral benieuwd naar dat staken mbt eth bijvoorbeeld, als coins op key staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
MaStar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Een paar posts erboven heb ik toegelicht hoe je ETH vanaf je ledger kan staken ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K5jiWUUBhw3lA7SBeSSN9plG8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5oZU7wB4Txj9PteGln2ZzRV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ja... maar.... Hoe langer het duurt, hoe meer rente je krijgt hè :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
MaStar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Heel goed advies. Ik heb nu alles op Coinbase, Binance en Bitvavo. Niet handig dus.

Ik was vooral benieuwd naar dat staken mbt eth bijvoorbeeld, als coins op key staan.
Ja hoor net dat ik al een jaar geen coins heb O-)

Nee begrijp het wel alleen zie ik zelf (misschien onterecht) het gevaar niet helemaal.

Heb wel echt een HODL deel in de porto en nu de earn rewards op Crypto.com per 1-6 rekt zijn boven de $3k ga ik denk een ledger aanschaffen.

Ledger moet ik googelen toch :P? Of is dat gewoon het Apple onder de wallets? Moet me er even in gaan verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Luna heeft nu 6.530.342.020.075 tokens...

Ik had gerekend op 600 miljard stuks vandaag, met het tempo waarin het printen ging voor ik op bed ging.
Maar het is dus ruim 10x meer 8)7

https://fcd.terra.dev/v1/circulatingsupply/luna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
[...]

[...]

Maak daar maar van: tot 6 maanden na de merge.

Mocht je echt je stETH willen verkopen, dan zou dat via de Curve ETH-stETH pool kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
Oke alles verstuurd naar mijn ledger....
Behalve crypto.com staat nog even vast maar als het vrijkomt stuur ik dat ook op!

Vertrouw die exchanges voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Gelukszoekr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Ja... maar.... Hoe langer het duurt, hoe meer rente je krijgt hè :7
Oh, jij ook hier :D

DeFrissePrins van FOK! meldt zich ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zie het heel vaak voorbij komen hier en nog steeds....moet ik een ledger kopen.

Vooral omdat ik nu lees dat ik via de Ledger Live app ook BTC kan kopen.
(en dat is eigenlijk het enige wat ik maandelijks doe...)

Thanks for the reminder.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

AlterBridge schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Ja hoor net dat ik al een jaar geen coins heb O-)

Nee begrijp het wel alleen zie ik zelf (misschien onterecht) het gevaar niet helemaal.

Heb wel echt een HODL deel in de porto en nu de earn rewards op Crypto.com per 1-6 rekt zijn boven de $3k ga ik denk een ledger aanschaffen.

Ledger moet ik googelen toch :P? Of is dat gewoon het Apple onder de wallets? Moet me er even in gaan verdiepen!
Overal zit een risico in.

Vroeger bracht je het naar een bank, en dan was het niet meer in jouw handen. Of je gooide het in een oude sok, kon het gestolen worden.

Zo is het nu ook. Een exchange kan failliet gaan dan ben je de sjaak. Je kan echter ook zelf zo dom zijn om je seeds te verspreiden via een online document ergens in je google docs ofzo of door de seeds echt kwijt te raken.

Elke oplossing heeft een risico, jij kent jezelf het beste en weet het beste wat de beste oplossing voor jou is.

Voor mij is het op dit moment het fijnst om met exchanges te werken ipv een ledger, vooral omdat ik redelijk wat munten in staking heb staan. Risico probeer ik te verminderen door een spreiding in exchanges aan te brengen. Zo gebruik ik Binance, Kraken en Bitvavo en heb ik een miniscule fluf op Crypto.com.

Maar dat is dus voor iedereen anders. Succes met je keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalozzie
Wat is de goedkoopste manier om maandelijks Bitcoin op je Ledger te krijgen.

Ik doe het nu zo

Bitcoin kopen Bitvavo -> Versturen naar ledger Bitcoin wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:13
MaStar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Bitvavo geeft overigens zelf aan dat ze 'jouw' crypto in een aparte stichiting hebben staan:

'Bitvavo is gevestigd in Amsterdam en heeft zich te houden aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de vijfde antiwitwasrichtlijn (AMLD5) van de EU. We hebben een afzonderlijke stichting opgericht, Stichting Bitvavo Payments, enkel om de gebruikerstegoeden veilig te stellen mocht Bitvavo failliet gaan.'

Natuurlijk nog steeds niet zo veilig als je eigen wallet, maar geeft toch wel wat extra veiligheid.

Andere vraag, hoeveel mensen zijn crypto kwijtgeraakt als gevolg van het verlies van hun wallet/seed phrase en hoeveel door het ten onder gaan van een exchange?

Er zijn blijkbaar een hoop mensen waarbij het bij hun zelf ook niet veilig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:51
BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Mwoah, er zijn ook hele legioenen die ook dat soort huis-tuin-en-keukenaankopen yolo-en. Als je niet weet hoe je onderzoek moet doen en welke keuzes er zijn dan is het vaak "die ziet er wel goed uit" of "die heeft mijn buurpersoon ook". Doen 'we' hier stiekem ook hoor, koopreacties op iemands nieuwe hypemunt of yieldsite of debitcard staan vaak sneller in het forum dan dat ik er een ddg-zoekopdracht op los heb kunnen laten. Vaak heel afhankelijk van degene die het post, we hebben hier ook onze influencers. Die zijn wel, in de meeste gevallen waarschijnlijk, wat rationeler dan in de yt-buitenwereld.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PureLOOD schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Bitvavo geeft overigens zelf aan dat ze 'jouw' crypto in een aparte stichiting hebben staan:

'Bitvavo is gevestigd in Amsterdam en heeft zich te houden aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de vijfde antiwitwasrichtlijn (AMLD5) van de EU. We hebben een afzonderlijke stichting opgericht, Stichting Bitvavo Payments, enkel om de gebruikerstegoeden veilig te stellen mocht Bitvavo failliet gaan.'

Natuurlijk nog steeds niet zo veilig als je eigen wallet, maar geeft toch wel wat extra veiligheid.

Andere vraag, hoeveel mensen zijn crypto kwijtgeraakt als gevolg van het verlies van hun wallet/seed phrase en hoeveel door het ten onder gaan van een exchange?

Er zijn blijkbaar een hoop mensen waarbij het bij hun zelf ook niet veilig is :+
De vraag is echter, tot hoeverre heeft die stichting genoeg tegoeden om uit te betalen op het moment van problemen. 100%, 80%, 10%? De moeite waard om die voorwaarden eens te toetsen en uit te zoeken hoe dat contractueel zit. Ga er ajb niet vanuit dat dat zinnetje zal betekenen dat je 100% vergoed zal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

mentalozzie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:24:

Ik doe het nu zo

Naar mijn weten is dit inderdaad de goedkoopste manier. Doe het zelf zo ook al een half jaar :)

Fiat storten is gratis via Ideal
paar cent aankoopkosten om te wisselen naar BTC
en dan withdrawen is 0.00004 BTC (1 euro ongeveer op dit moment)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:31
[...]

https://www.blockchain.co...bUMJNeixLkiz1oazWvjK3xtTR

Dit is een wallet waar ik in de vroegere jaren wel eens mee gemined heb, maar daar ben ik de keys van kwijt. Dus deze sats zullen nooit meer bewegen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
mentalozzie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:24:

Ik doe het nu zo

Makkelijkste is onderstaande via bitonic. Doe ik al heel lang, Iedere week een vast bedrag DCA. Ik time die market altijd verkeerd dus ben daarmee gestopt en doe dit nu al een tijd. Werkt prima.
https://bitonic.nl/en/bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Zou me dan ook veiliger voelen bij een Bitvavo, dan een Binance, Kraken, FTX, CDC of Nexo.

Overigens is een faillissement niet het enige risico dat je loopt bij een exchange. Toenemende overheidsbemoeienis is ook een risico. Of dachten we dat de USA het prima gaat vinden, als bijvoorbeeld BTC een meer prominente rol gaat spelen in de wereldeconomie i.p.v. de USD.

Nadeel van je eigen wallet is inderdaad, dat je niet kunt terugvallen op een helpdesk. Zorg er daarom ook voor dat je je goed inleest op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Lijkt er op dat de handel nu op Binance ook stil ligt (?)

Net zag ik hier nog actie, nu lege orderboeken:

https://www.binance.com/en/trade/LUNA_BUSD?theme=dark&type=spot

Edit: stond blijkbaar ook op Twitter, het is over...

https://twitter.com/binance/status/1525025632417112064

[ Voor 36% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-05-2022 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureLOOD
Ngangatar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:27:
[...]

De vraag is echter, tot hoeverre heeft die stichting genoeg tegoeden om uit te betalen op het moment van problemen. 100%, 80%, 10%? De moeite waard om die voorwaarden eens te toetsen en uit te zoeken hoe dat contractueel zit. Ga er ajb niet vanuit dat dat zinnetje zal betekenen dat je 100% vergoed zal krijgen.
Ah, ik zie dat je hierboven al een antwoord hebt gegeven van gelijke strekking.

Klopt inderdaad. Het zal wel een soort best effort verhaal zijn. Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel steeds meer naar self custody zit te kijken, zeker voor BTC, maar dan kun je er natuurlijk ook geen rente meer over ontvangen. Lastige keuzes...

Het plan voor nu is om een soort 50-50 o.i.d. aan te gaan houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Coldcat

HODL

GAL (+122%) gaat ook lekker. Zat er van de week tijdens de dip nog naar te kijken. Achteraf is het altijd mooi wonen.

Laat er mooi mijn launchpool munten op binnenkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Coldcat op 13-05-2022 10:41 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
markisoke schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:31:
[...]

https://www.blockchain.co...bUMJNeixLkiz1oazWvjK3xtTR

Dit is een wallet waar ik in de vroegere jaren wel eens mee gemined heb, maar daar ben ik de keys van kwijt. Dus deze sats zullen nooit meer bewegen :'(
Jij zat op een crypto onlyfans? :P betalingen van 1enjoy 1nudy :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:31
BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:37:
Lijkt er op dat de handel nu op Binance ook stil ligt (?)

Net zag ik hier nog actie, nu lege orderboeken:

https://www.binance.com/en/trade/LUNA_BUSD?theme=dark&type=spot

Edit: stond blijkbaar ook op Twitter, het is over...

https://twitter.com/binance/status/1525025632417112064
De handel in UST is ook gestopt, zie de laatste trade 10:29:59: https://www.binance.com/e...=pro&theme=dark&type=spot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:53
lol ik dacht ik ga eens kijken van wanneer je geen wegenbelasting hoef te betalen, vroeger was dat bij een auto van 25 jaar of ouder.
Nu moet die auto gewoon 40 jaar oud zijn!!

ik zag mijn eerste auto ook, destijds toen ik 18 was hoefde ik maar 1000 gulden te betalen, deze auto kost nu vanaf €2150 :+
als die auto nou 40 jaar oud was is het een prima prijs, maar die type auto is pas 31 jaar oud

tot zover over nadenken om goedkoper te leven en meer bitcoin te kunnen stacken :+

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:21
KookSpook schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:32:
[...]

Makkelijkste is onderstaande via bitonic. Doe ik al heel lang, Iedere week een vast bedrag DCA. Ik time die market altijd verkeerd dus ben daarmee gestopt en doe dit nu al een tijd. Werkt prima.
https://bitonic.nl/en/bits
Ziet er aardig uit. Bitonic verscheept het dan eens in de zoveel dagen/weken naar je wallet, waardoor transactiekosten minimaal zijn?

Meerdere mensen ervaring met Bitonic of iets vergelijkbaars?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:03
Kol Nedra schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:51:
lol ik dacht ik ga eens kijken van wanneer je geen wegenbelasting hoef te betalen, vroeger was dat bij een auto van 25 jaar of ouder.

ik zag mijn eerste auto ook, destijds toen ik 18 was hoefde ik maar 1000 gulden te betalen, deze auto kost nu vanaf €2150 :+
als die auto nou 40 jaar oud was is het een prima prijs, maar die type auto is pas 31 jaar oud

tot zover over nadenken om goedkoper te leven en meer bitcoin te kunnen stacken :+
Ja en het mooie is ik rij dus een ding van 28 jaar oud :P en laatste keer met een verkeerd controle wist de ambtenaar in functie niet eens dat zijn werkgever het heeft geupped naar 40 jaar :P

En dan nog als ik over 12 dat ding nog rij en hij is belasting vrij dan levert me dat maar max 250 euro op ofzo, valt in de gewichtscategorie vel kroepoek namelijk

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:41
Kopen jullie alweer alt coins voor de hodl? Ik denk dat we nog veel en veel dieper gaan dan nu het geval is. Ik blijf er nog vanaf. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

markisoke schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:44:
[...]

De handel in UST is ook gestopt, zie de laatste trade 10:29:59: https://www.binance.com/e...=pro&theme=dark&type=spot
Ze hebben genoeg aan die meuk verdiend. Nu kost de opslag van al die nullen meer, dan dat ze aan handelsfees binnenharken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:31
zwembroek schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:00:
Kopen jullie alweer alt coins voor de hodl? Ik denk dat we nog veel en veel dieper gaan dan nu het geval is. Ik blijf er nog vanaf. :)
Kleine DCA gisteren.
De dip kan ik toch niet timen.
Ik koop wel alts waar ik in de volgende bullrun potentie in zie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Eens, ftm 15 cent, dot 3 dollar, matic 10 cent, Ada 1 cent. Dit herstel is bizar, iets met ezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
[...]

[...]

Ledger Nano S/X/S Plus. Als ik al niks snap van ledgers dan is het lastig producten vergelijken. Maakt het nog uit voor opties als via de wallet staken wat jij beschrijft? Of kan dat gewoon met de goedkoopste Ledger versie en is die ook net zo veilig als de andere?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 23:11
Ik denk dat het wel mee valt, de liquiditeit ligt zo rond de 24.5K
Grote kans dat we die nog wel een keer opzoeken, zodat de whales nog even goed hun zakken kunnen vullen. Daarna tijdje sideways en daarna nieuwe mooooooooooon!

[ Voor 8% gewijzigd door sjorremans op 13-05-2022 11:04 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjuul100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-05 00:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48yBnU-0yoLiUbCZ3yU7Gs5viY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXj21sJVTu996Sts2Kyvq68O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:19:
[...]

Oh, jij ook hier :D

DeFrissePrins van FOK! meldt zich ;)
Welkom op de plek waar continu gezellig en inhoudelijk over alle zin- en onzin over crypto gesproken kan worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Nee, deze bear market is echt helemaal anders...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Ik roep het al jaren. Koop een Daihatsu Cuore.

Ik heb jaren lang lol gehad van Audi cabrio's, Mercedes E-classe etc. Maar de Cuore is next level. De instap is ruimer dan in eerder genoemde auto's. Alsmede de ruimte. Doordat je de achterbank in z'n volledigheid kan verschuiven, en alle deuren tot 90 graden op kunnen past er veel meer in. Complete ikea kasten of zandbakken verhuizen? geen probleem. Met de enorm kleine draaicirkel pas je in elk parkeervak, geen weggetje is te smal. Het is een praktisch wonderobject.

En dan het belangrijkste, de prijs. Want alles dat je overhoud kan je in crypto drukken. Nadat ik mijn laatste plezierauto, de Audi A4 Cabrio inwisselde voor de Cuore hield ik per maand zo'n €180 over. En daar hoef je dan niks voor te doen.

De verzekering is €15 per maand. De Cuore kost ook ongeveer €15 per maand aan wegenbelasting (de laagste categorie die er is - onder de 750kg). En bij het verbruik van 1:20 ook zo'n €15 aan brandstof in de maand. En dan hebben we het nog niet gehad over onderhoudskosten. Die zijn er namelijk niet. De betrouwbaarheid is ongeëvenaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 13-05-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

AlterBridge schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Ledger Nano S/X/S Plus. Als ik al niks snap van ledgers dan is het lastig producten vergelijken. Maakt het nog uit voor opties als via de wallet staken wat jij beschrijft? Of kan dat gewoon met de goedkoopste Ledger versie en is die ook net zo veilig als de andere?
Voor de veiligheid maakt het niks uit en gebruik op Ledger live ook niet. Ze werken allemaal hetzelfde.

Alleen de S heeft beperkt geheugen waardoor je maar max 5 apps ofzo erop kan zetten.
De nieuwe Plus heeft meer geheugen en USB C.

Zou wel daarvoor gaan, ik heb zelf de S al een jaar of 2. Als ik nu een zou moeten kopen zou ik die S laten liggen voor dat kleine verschil in prijs om meer gebruiksgemak te krijgen op de Plus door meer apps erop te zetten.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PureLOOD schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Ah, ik zie dat je hierboven al een antwoord hebt gegeven van gelijke strekking.

Klopt inderdaad. Het zal wel een soort best effort verhaal zijn. Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel steeds meer naar self custody zit te kijken, zeker voor BTC, maar dan kun je er natuurlijk ook geen rente meer over ontvangen. Lastige keuzes...

Het plan voor nu is om een soort 50-50 o.i.d. aan te gaan houden
Ik blijf nu op exchanges, iig tot de volgende cyclus/halving. Daarna is het een bedrag hopelijk dat leuk genoeg is om over een ledger na te gaan denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
Nee. Toegegeven, het is wel verleidelijk met de huidige prijzen om wat alts in te slaan.

Maar er is geen enkele garantie, dat de interessante alts van nu een bear market overleven. Het is bijvoorbeeld nog maar de vraag of alle projecten wel voldoende kapitaal hebben om bijvoorbeeld hun developers te blijven betalen. Zeker als hun kapitaal hoofdzakelijk bestaat uit hun eigen token i.p.v. reserves in bijvoorbeeld USD. En hopelijk niet hun kapitaal in UST hadden geparkeerd of werden gefinancieerd door in VC diep in Luna/UST. :X

Mijn inziens kun je beter BTC of ETH kopen. Zullen het waarschijnlijk beter doen dan de meeste alts, waardoor je later meer van je interessante alt coin kunt terugkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Grappig, ze hebben het nu bij Luna over stemmen over een snapshot van vóór de aanval.
Dat zou betekenen dat alle coins die ná de aanval gemint en gekocht zijn, niet bestaan en dus ook weg zijn, als je ze gekocht hebt.

Nu is de waarde sowieso $0 natuurlijk maar wel grappig om te zien waar ze nu over willen laten stemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 17:44

FFW

jvel92 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:34:
[...]
Zou me dan ook veiliger voelen bij een Bitvavo, dan een Binance, Kraken, FTX, CDC of Nexo.
Overigens is een faillissement niet het enige risico dat je loopt bij een exchange. ...
Je vergeet een heel belangrijk risico te melden, dat is namelijk het niet op tijd kunnen benaderen van je beurs om spoedorders door te geven.

In 1929 gebeurde dit ook, want het aantal verkooporders was zo groot dat het uren duurde om orders te verwerken wat catastrofale gevolgen had voor beleggers. Dit is een herhaling van de geschiedenis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSpCzQrZmPVnlgBSZF_Qh5s9MpM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q227glQ3vmrVX8Sh2ZqJjc8F.png?f=fotoalbum_large
1929

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDMWiOzpkB_kCA_QTvrt36OUrKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tY6qB7HTrf2q8QjFVjdukACo.png?f=user_large
2022

[ Voor 29% gewijzigd door FFW op 13-05-2022 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickelodeon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 19:19
BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:27:
Grappig, ze hebben het nu bij Luna over stemmen over een snapshot van vóór de aanval.
Dat zou betekenen dat alle coins die ná de aanval gemint en gekocht zijn, niet bestaan en dus ook weg zijn, als je ze gekocht hebt.

Nu is de waarde sowieso $0 natuurlijk maar wel grappig om te zien waar ze nu over willen laten stemmen.
Ik had op Binance een x aantal Luna, die zijn vannacht omgezet naar 10 dollar :+
Wat gebeurt er dan voor die mensen?

Al betwijfel ik of zoiets überhaupt haalbaar is ;)

Edit: Nu beter gelezen, ik kan dus fluiten

[ Voor 3% gewijzigd door Nickelodeon op 13-05-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 09:44
FFW schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Je vergeet een heel belangrijk risico te melden, dat is namelijk het niet op tijd kunnen benaderen van je beurs om spoedorders door te geven.

In 1929 gebeurde dit ook, want het aantal verkooporders was zo groot dat het uren duurde om orders te verwerken wat catastrofale gevolgen had voor beleggers. Dit is een herhaling van de geschiedenis.
De constant slechte berichten hier over Bitvavo bij situaties waar de markt volatiel is hebben mij ook doen besluiten de helft van mijn shitcoincasino bij Bitvavo weg te halen en op een andere CEX te zetten.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Niet voor de hodl maar wel om winst te maken.
Deze dips moet je pakken en zulke groene momenten die we nu zien moet je meteen je winst pakken. Ik ben al weer aan het verkopen nu we weer stijgen. Leuk zo telkens 10% winsten te pakken. Het gaat niet om de klappers maar hoe je telkens in dippen koopt en bij stijgingen je winst pakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 09:44
Gister mijn bag GLMR verdubbeld en voor 1/4 een sell order gezet op x4 van de aankoop koers. Als dat lukt heb ik mijn GLMR min of meer graties.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Nee joh tuurlijk niet, nu alts kopen? Pfff denk er niet aan ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1wkrWAuJlAlrUjg8ICH7OKMCLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8yHc7gaUPy4y51qgp1FBPTt5.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Nickelodeon schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:29:
[...]

Ik had op Binance een x aantal Luna, die zijn vannacht omgezet naar 10 dollar :+
Wat gebeurt er dan voor die mensen?

Al betwijfel ik of zoiets überhaupt haalbaar is ;)

Edit: Nu beter gelezen, ik kan dus fluiten
Als je al omgezet hebt naar andere valuta dan is er geen probleem.
Het is vooral een probleem als je Luna gekocht hebt en nog steeds hebt.

Nu verwacht ik sowieso dat het project dood is maar het voorstel zoals ze nu doen, maakt het wel oneerlijk tegenover iedereen die coins gekocht heeft tijdens het crashen + hyperinflatie.

Ze willen dus weer terug naar het aantal Luna dat 3 dagen geleden in circulatie was.

Nogmaals, ik verwacht dat het sowieso faalt ongeacht wat ze nog doen. Maar het voorstel op zich is oneerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:41
Skrunsies schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:33:
[...]

[Afbeelding]
_O-

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
Skrunsies schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:33:
[...]

[Afbeelding]
Stack DOT al x10? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:50
nieuws: ASUS: vraag naar gpu's voor cryptomining loopt terug

Ben benieuwd naar de reacties :+

Wel fijn dat GPU's weer wat terugkomen op een normaal niveau. Anders moet ik er een bitcoin tegen stukslaan om een nieuwe GPU te kopen.

Dat kan nog steeds trouwens... afhankelijk van de bitcoin koers.

Zelf trouwens bij dat artikel al een duit in het zakje gedaan. Zal wel snel (terecht) op -1 staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:14
Deze al gezien?

https://blog.bitvavo.com/luna-paused/

Bitvavo betaalt de 'waarde' van het moment dat ze Luna gestopt hebben, uit.
Je aantal Luna blijft staan, dus als misschien ooit de feniks uit de as herrijst dan kun je weer verder handelen.

Heb gelukkig niet zo veel in Luna geïnvesteerd. Krijg toch nog 4 cent dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
edgarvh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:40:
Deze al gezien?

Je aantal Luna blijft staan, dus als misschien ooit de feniks uit de as herrijst dan kun je weer verder handelen.

Weer een voorbeeldje "not your keys, not your coins".

Vraag is of je nog LUNA coins wil hebben natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 25-09 11:49
Die crash van LUNA was een lekker hapje voor BTC: https://www.tradingview.com/symbols/CRYPTOCAP-BTC.D/

Welke alts volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
DOT dikke 30% op de deelie! Top munt super project, geleidt door een echte voorloper! Wat een man <3

Nu Luna laloena is, stapt iedereen over naar deze dikke tech :7

( Heb gisteren inderdaad stiekum een paar DOT jes gekocht :X )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbJqvSteB5HM9yO09Zs7sM4ly0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPIEXXjWjQvQga52dMNWg9zn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

En dan? Snapshot terug dus gewoon een rollback en dan komt er weer een mass dump want niemand vertrouwt erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Gelukszoekr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Ik roep het al jaren. Koop een Daihatsu Cuore.

Ik heb jaren lang lol gehad van Audi cabrio's, Mercedes E-classe etc. Maar de Cuore is next level. De instap is ruimer dan in eerder genoemde auto's. Alsmede de ruimte. Doordat je de achterbank in z'n volledigheid kan verschuiven, en alle deuren tot 90 graden op kunnen past er veel meer in. Complete ikea kasten of zandbakken verhuizen? geen probleem. Met de enorm kleine draaicirkel pas je in elk parkeervak, geen weggetje is te smal. Het is een praktisch wonderobject.

En dan het belangrijkste, de prijs. Want alles dat je overhoud kan je in crypto drukken. Nadat ik mijn laatste plezierauto, de Audi A4 Cabrio inwisselde voor de Cuore hield ik per maand zo'n €180 over. En daar hoef je dan niks voor te doen.

De verzekering is €15 per maand. De Cuore kost ook ongeveer €15 per maand aan wegenbelasting (de laagste categorie die er is - onder de 750kg). En bij het verbruik van 1:20 ook zo'n €15 aan brandstof in de maand. En dan hebben we het nog niet gehad over onderhoudskosten. Die zijn er namelijk niet. De betrouwbaarheid is ongeëvenaard.
Als je maar 600 km/maand rijd een prima oplossing ja :+ Dat rijd ik in een werkweek mét 2 dagen thuiswerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Ik denk dat iedereen die 2 dagen geleden verkocht heeft, en vervolgens geld heeft verdient met de tijdelijke oplevingen, dit wel zien zitten. Kunnen ze hetzelfde grapje nog eens doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:56
edgarvh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:40:
Deze al gezien?

Wel een nette manier van ze om uit te betalen zonder je tokens weg te nemen, of je nog wat aan de luna tokens hebt is wat anders :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Of elektrisch gaan rijden ;) Ik betaal al 5 jaar geen wegenbelasting meer.

[ Voor 6% gewijzigd door assje op 13-05-2022 11:48 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Pagina: 1 ... 19 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!