Ik heb zonet BTC verkocht vanaf mijn Ledger, en daarna de broodnodige updates gedaan. Blijkbaar liep Ledger Live een beetje achter.
Na het doen van deze updates blijkt de BTC waarde van mijn portfolio opeens hoger te liggen dan wat ik verwachtte: ik bezit blijkbaar meer Bitcoin dan wat ik de laatste maanden dacht te bezitten.
Ook de mobiele applicatie toont opeens meer BTC dan ik verwachtte. En sterker nog, weer een ander (nog hoger) getal dan Ledger desktop. Terwijl ik in de recente transacties (~6mnd) geen onbekende transacties zie bij geen van beide.
Nu wil ik graag verifiëren of dit een bug in Ledger Live is, ofzoiets. Kan je uit een Ledger eigenlijk een soort public BTC address trekken? Zodat ik op bijvoorbeeld https://www.blockchain.com/explorer gewoon daadwerkelijk mijn wallet kan zien en de inhoud ervan?
Ik lees dingen over xpub, maar ook dat je die niet zomaar ergens in moet vullen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heerlijk om meteen al dat optimisme weer te zien. Ik zou zelf graag zien dat we nog een keer richting 20k of zelfs 17k gaan, omdat ik niet voldoende heb bijgekocht vind ik. Toch een beetje het gevoel van de boot te hebben gemist.Kenny_026 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:54:
[...]
Denk resistance op 24k. Daarna de weg open naar ongeveer 33.5k.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Verwijderd
JJ1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:49:
[...]
Heerlijk om meteen al dat optimisme weer te zien. Ik zou zelf graag zien dat we nog een keer richting 20k of zelfs 17k gaan, omdat ik niet voldoende heb bijgekocht vind ik. Toch een beetje het gevoel van de boot te hebben gemist.
No worries the fomo is strong.UniMatrix schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:53:
Al dat gepraat over verkopen terwijl mijn PF gewoon nog -60% staat
2 maanden geleden had ik ook opeens meer bitcoins op mijn ledger na het doen van een transactie dan zou moeten. Refreshen werkte eerste niet etc maar na een tijdje gaf hij, helaas, opeens wel weer de correcte waarde aan. Lijkt er op dat de transactie die ik had gedaan niet werd meegenomen in het berekenen van het aantal bitcoins ondanks genoeg bevestigingen. Ik zou het even een paar dagen geven.Richh schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:48:
Oke, vaag dingetje hier... Help!
Ik heb zonet BTC verkocht vanaf mijn Ledger, en daarna de broodnodige updates gedaan. Blijkbaar liep Ledger Live een beetje achter.
Na het doen van deze updates blijkt de BTC waarde van mijn portfolio opeens hoger te liggen dan wat ik verwachtte: ik bezit blijkbaar meer Bitcoin dan wat ik de laatste maanden dacht te bezitten.
Ook de mobiele applicatie toont opeens meer BTC dan ik verwachtte. En sterker nog, weer een ander (nog hoger) getal dan Ledger desktop. Terwijl ik in de recente transacties (~6mnd) geen onbekende transacties zie bij geen van beide.
Nu wil ik graag verifiëren of dit een bug in Ledger Live is, ofzoiets. Kan je uit een Ledger eigenlijk een soort public BTC address trekken? Zodat ik op bijvoorbeeld https://www.blockchain.com/explorer gewoon daadwerkelijk mijn wallet kan zien en de inhoud ervan?
Ik lees dingen over xpub, maar ook dat je die niet zomaar ergens in moet vullen.
edit: was volgens mij ook na een update van de ledger software of de firmware van mijn Nano
[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 20-07-2022 16:01 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik weet niet om hoeveel transacties het gaat die jij via je Ledger hebt gedaan, maar als je op een transactie klikt kan je het adres van je wallet zien.Richh schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:48:
Oke, vaag dingetje hier... Help!
Ledger genereert voor elke keer dat je via de receive knop BTC ontvangt een nieuwe wallet, zie hier voor meer info: https://support.ledger.co...ress-changed?support=true
Een makkelijke manier om al je wallets te vinden is er naar mijn weten nog niet.
Hier heb ik ook wel last van gehad.JJ1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:49:
[...]
Heerlijk om meteen al dat optimisme weer te zien. Ik zou zelf graag zien dat we nog een keer richting 20k of zelfs 17k gaan, omdat ik niet voldoende heb bijgekocht vind ik. Toch een beetje het gevoel van de boot te hebben gemist.
Wat ik aangepast heb in mijn benadering is dat ik niet meer wacht op de markt. Ik schiet de orders in waarvoor ik het wil hebben. De eerste keer dat we op dat niveau komen wordt het dan meteen geraakt en heb ik de coins. Voor LT werkt dat perfect, om te traden is dat iets wat niet werkt. Anders blijf je wikken en wegen, en koop je niets omdat er FUD heerst op deze momenten.
Ik zet van te voren een plan klaar voor de lange termijn. Daar volgen acties uit voort voor de middel lange termijn (komende maand). Op dit moment is dat dus een plan wat als we onder de 200W MA zakken. En een ander voor als we naar de 30k schieten. Daarnaast heb ik coins aangemerkt die de deur uitmogen als er een moon voorbij komt.
Je weet dan van te voren wat je wil doen. Dan voel je je echt commander binnen je eigen shitcoin-bunker als je op de knoppen drukt om de opdrachten uit te voeren die je jezelf opgelegd hebt.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
De afwijking bij mij is groter dan mijn laatste transactie. Ik zal hier geen bedragen noemen, maar laten we zeggen dat ik zonet voor 10 euro verkocht heb en het bedrag op mijn Ledger ~30 euro hoger is dan verwachtgws24 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:57:
[...]
2 maanden geleden had ik ook opeens meer bitcoins op mijn ledger na het doen van een transactie dan zou moeten. Refreshen werkte eerste niet etc maar na een tijdje gaf hij, helaas, opeens wel weer de correcte waarde aan. Lijkt er op dat de transactie die ik had gedaan niet werd meegenomen in het berekenen van het aantal bitcoins ondanks genoeg bevestigingen. Ik zou het even een paar dagen geven.
Ook met eerdere transacties bekeken kan ik geen missende transactie aanwijzen in de (beperkt inzichtelijke) Ledger geschiedenis.
Zijn er over een paar jaar heen best een paar. En inderdaad allemaal met nieuwe wallet adressen. Ik zou graag het 'overkoepelende' walletadres inzien, maar ik kan daar idd helaas niks over vindenmarkisoke schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:58:
[...]
Ik weet niet om hoeveel transacties het gaat die jij via je Ledger hebt gedaan, maar als je op een transactie klikt kan je het adres van je wallet zien.
Ledger genereert voor elke keer dat je via de receive knop BTC ontvangt een nieuwe wallet, zie hier voor meer info: https://support.ledger.co...ress-changed?support=true
Een makkelijke manier om al je wallets te vinden is er naar mijn weten nog niet.
Wijze woorden, waarvoor dank. Ik ben relatief nieuw en DCA wekelijks, maar dat gaat om ‘kleingeld’. Heb daarnaast nog een fors bedrag aan de zijlijn staan, maar dus beperkt gebruikt. Ga vanavond een ‘echt plan’ uitschrijven voor de aankomende maanden.Coldcat schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:03:
[...]
Hier heb ik ook wel last van gehad.
Wat ik aangepast heb in mijn benadering is dat ik niet meer wacht op de markt. Ik schiet de orders in waarvoor ik het wil hebben. De eerste keer dat we op dat niveau komen wordt het dan meteen geraakt en heb ik de coins. Voor LT werkt dat perfect, om te traden is dat iets wat niet werkt. Anders blijf je wikken en wegen, en koop je niets omdat er FUD heerst op deze momenten.
Ik zet van te voren een plan klaar voor de lange termijn. Daar volgen acties uit voort voor de middel lange termijn (komende maand). Op dit moment is dat dus een plan wat als we onder de 200W MA zakken. En een ander voor als we naar de 30k schieten. Daarnaast heb ik coins aangemerkt die de deur uitmogen als er een moon voorbij komt.
Je weet dan van te voren wat je wil doen. Dan voel je je echt commander binnen je eigen shitcoin-bunker als je op de knoppen drukt om de opdrachten uit te voeren die je jezelf opgelegd hebt.
Je zou een nieuwe wallet met bv electrum kunnen aanmaken en dan kiezen voor 'standaardportemonnee' en daarna 'een hardwareapparaat gebruiken'. Kan je veilig de balans per adres zien zonder dat je privé sleutels gecompromitteerd worden.Richh schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:05:
[...]
Zijn er over een paar jaar heen best een paar. En inderdaad allemaal met nieuwe wallet adressen. Ik zou graag het 'overkoepelende' walletadres inzien, maar ik kan daar idd helaas niks over vinden
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik heb daar niet altijd tijd voor.Skrunsies schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:07:
[...]
Beterschap kerel!
Maaruh ‘beetje tweakers sc lurken….’ Kerel ik heb dagen dat het tabblad volcontinue aan staat
( of eigenlijk soms een dag dat ie niet volcontinu aan staat)
Zit ook niet continu achter een pc
Gaan we weer! Waar was je afgelopen tijd dan? Zeker wachtende op die 10k? En nu het gevoel hebben dat je de boot gemist hebt..JJ1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:49:
[...]
Ik zou zelf graag zien dat we nog een keer richting 20k of zelfs 17k gaan, omdat ik niet voldoende heb bijgekocht vind ik. Toch een beetje het gevoel van de boot te hebben gemist.
/Pingo
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Pingo, is that you?JJ1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:49:
[...]
Ik ben ook relatief nieuw in deze wereld. Het is zeker niet perfect wat ik doe, maar het geeft mij rust en laat me de markt beter begrijpen. Voorheen deed ik maar wat. Sinds begin dit jaar maak ik iedere maand tijd om een positief en negatief scenario uit te werken. En daarbij de doelen te zetten, en de fouten te noteren die gemaakt zijn. Dit geeft me erg veel rust, en meer inzicht in wat ik doe.JJ1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:11:
[...]
Wijze woorden, waarvoor dank. Ik ben relatief nieuw en DCA wekelijks, maar dat gaat om ‘kleingeld’. Heb daarnaast nog een fors bedrag aan de zijlijn staan, maar dus beperkt gebruikt. Ga vanavond een ‘echt plan’ uitschrijven voor de aankomende maanden.
Als voorbeeld:
x investeren bij koers y
x investeren bij koers z
etc.
En dan nog een stap verder denken, want als we nog lager gaan. Wat doe je dan. Kun je leven met de keuzes die je daarboven opgeschreven hebt.
Ik ben geen held met steun levels. Globaal een beetje in te schatten. Ik denk zeker niet dat het het best is wat ik doe. Maar in vergelijking wat ik deed stukken beter.
In mijn overzicht heb ik onderstaand plaatje staan wat door iemand hier geplaatst is.

Het rode gebied is DCA bij mij, het paarse gebied zijn extra buy orders en het groene gebied is waar ik even niets doe op dit moment.
[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 20-07-2022 16:22 ]
Verkopen zal wel gedaan worden met kleine stappen, ga er namelijk wel van uit dat we ooit weer een nieuwe high neerzetten en dan wil ik niet alles verkocht hebben op 60k..
Bovenstaande gaat over m'n hodl potje, swing trade potje is een andere zaak.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Kopen tot de 30k ga ik doen als ik een retest op de 200W MA heb gezien. Even de donderende donderdag overleven.Nopheros schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:24:
@Coldcat Vind ik persoonlijk te laag, ik koop maandelijks bij zolang BTC onder 30k staat. Tussen 30k en 40/45k doe ik vervolgens niets en hoger voorzichtig beginnen met verkopen.
Verkopen zal wel beginnen in kleine stappen, ga er namelijk wel van uit dat we ooit weer een nieuwe high neerzetten en dan wil ik niet alles verkocht hebben op 60k..
Bovenstaande gaat over m'n hodl potje, swing trade potje is een andere zaak.
Zo pas ik het een beetje bij beetje aan.
Ik was er en heb ook gekocht rond 18k en 20k, maar had graag meer willen bijkopen en de inschatting gemaakt dat we langer rond dat prijsniveau zouden blijven. Zo vreemd is dat toch niet?BTFD schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:20:
[...]
Gaan we weer! Waar was je afgelopen tijd dan? Zeker wachtende op die 10k? En nu het gevoel hebben dat je de boot gemist hebt..
/Pingo
Achteraf had je altijd meer willen kopen als de prijs is gestegen. Tevens is het ook mooi wonen.JJ1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:05:
[...]
Ik was er en heb ook gekocht rond 18k en 20k, maar had graag meer willen bijkopen en de inschatting gemaakt dat we langer rond dat prijsniveau zouden blijven. Zo vreemd is dat toch niet?
en aans löpt wa vast
Ik zit in een of ander ponzi schema waarbij ik nog jarenlang iedere maand een gratis airdrop aan shitcoins krijg. Jammer genoeg kan ik die niet vooraf opnemen.filthy rich schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:09:
[...]
Achteraf had je altijd meer willen kopen als de prijs is gestegen. Tevens is het ook mooi wonen.
‘Achteraf’ wonen doe ik al, dus dat scheelt.filthy rich schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:09:
[...]
Achteraf had je altijd meer willen kopen als de prijs is gestegen. Tevens is het ook mooi wonen.
Ik reageerde vooral op de opmerking (van een ander volgens mij) dat ik passief zit (af) te wachten op lage(re) prijzen. Aan de andere kant is het niet ondenkbaar dat we nog eens richting 20k gaan en dan sta ik gereed.
Weet niet of je die lijntjes wil zien na al die ipa'sAlterBridge schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:15:
@Taro ben jij al nieuwe lijntjes of doosjes aan het tekenen? Of ben je gisteren bezweken onder de hitte 😋?
Edit: Werkt inmiddels weer.
[ Voor 14% gewijzigd door Skrunsies op 20-07-2022 17:37 ]
UberLurker Departement #GG.
Zero.
Verwijderd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RIX5m6UxYYAPraK09dlOnRBe.jpg?f=user_large)
Vermoed dat we nog wel een keertje onder de 20k kukelen, deze bear is denk ik nog niet voorbij.
Geduld en discipline.
Of traden natuurlijk maar daar ben ik liever niet zoveel mee bezig.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Die heeft alles verkocht. We gaan door tot 27kAlterBridge schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:15:
@Taro ben jij al nieuwe lijntjes of doosjes aan het tekenen? Of ben je gisteren bezweken onder de hitte 😋?
Betting against Taro?Amstrike01 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:54:
[...]
Die heeft alles verkocht. We gaan door tot 27k
Maktub
Ik hoop het voor een ieder die bij willen kopen (of die nu nog niks hebben..), maar sta er zelf niet op te wachten. Ik denk niet dat het gaat gebeuren, dus het zal waarschijnlijk weer wel.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:39:
Sub 20k is bijkoop'n.
[Afbeelding]
Vermoed dat we nog wel een keertje onder de 20k kukelen, deze bear is denk ik nog niet voorbij.
Geduld en discipline.
Of traden natuurlijk maar daar ben ik liever niet zoveel mee bezig.
Goed verhaal, kan niemand iets mee
Nu een pizza fomo!
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Ook @Taro kan de dip verkopen, geen mens is perfectTaro schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:17:
Zal misschien een grote fout maken, maar heb alle Bitcoin in de handelspotten omgezet naar stables...
Zie ook: Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"
[Afbeelding]
Edit: Oh, en op Nexo ook naar USDC omgezet, daar was gelukkig alles net vrijgekomen
Zero.
FOMO?Skrunsies schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:26:
Meer mensen met storing bij Kraken ? Probeer wat fiat te depositen. Maar wil niet echt lukken
Edit: Werkt inmiddels weer.
[ Voor 40% gewijzigd door Pelox op 20-07-2022 18:45 ]
Zero.
Komt goed!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Pas 1x licht tegenaan geswaffeld....dat noem ik geen weerstand.
28k daar zal pas echt een dikke kluif liggen
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
kan wel voor een paar dagen weer een mooi plekje zijn om even te blijven hangen toch? niet echt weerstand op lange termijn, wel even op kortere timeframes.anti elppa schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:50:
[...]
Pas 1x licht tegenaan geswaffeld....dat noem ik geen weerstand.
28k daar zal pas echt een dikke kluif liggen
Oh absoluut.malarkan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:59:
[...]
kan wel voor een paar dagen weer een mooi plekje zijn om even te blijven hangen toch? niet echt weerstand op lange termijn, wel even op kortere timeframes.
/f/image/ceHpIasvExDrBkrNp9JZLKkV.png?f=fotoalbum_large)
Ik wacht even af of deze iets langer standhoudt, zo ja dan ga ik proberen er een paar trades op te doen
Het voordeel van ranges vind ik namelijk dat je hele simpele/duidelijke plannen voor in en uitstapmomenten kan maken
[ Voor 17% gewijzigd door YES op 20-07-2022 19:25 ]
Joejoe!
Ik heb niet voor niets 50% van mijn handelspot BTC, BNB en GLMR verkochtmalarkan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:59:
[...]
kan wel voor een paar dagen weer een mooi plekje zijn om even te blijven hangen toch? niet echt weerstand op lange termijn, wel even op kortere timeframes.
Wil niet over 6 weken denken; "had ik maar naar mezelf geluisterd". Dan liever actie en wellicht een beetje de boot in gaan.
Auto-invest gaat ondertussen gewoon door overigens.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Zuur? Valt toch wel mee. Ja op shitcoins en kinderen. Verder uber boel bietcoynYES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:20:
Op de 4h begint zich een range af te tekenen, al is 4h, en maar een paar tests (of lichtjes zwaffelen zoals De Grote Zuurpruim het zou beschrijven) niet betrouwbaar genoeg. Het is daarnaast een vrij kleine range (<1k) en die sneuvelen makkelijker, al hebben we in mei ook nog een tijdje geranged in range kleiner dan 1k.
[Afbeelding]
Ik wacht even af of deze iets langer standhoudt, zo ja dan ga ik proberen er een paar trades op te doen
Het voordeel van ranges vind ik namelijk dat je hele simpele/duidelijke plannen voor in en uitstapmomenten kan maken
Ja geintje ook, omdat er laatst wat irritatie was over je bitcoin-maxi gedraganti elppa schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:36:
[...]
Zuur? Valt toch wel mee. Ja op shitcoins en kinderen. Verder uber boel bietcoyn
Haha oja. En dan viel dat nog mee. Paar jaar terug ging ik helemaal los. Vooral om mensen te waarschuwen. Maar was op een gegeven moment niet meer te doen met al die nieuwe noobs elke dag weer. Jaappio heeft toen die flowchart maar gemaaktYES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:38:
[...]
Ja geintje ook, omdat er laatst wat irritatie was over je bitcoin-maxi gedrag
Over Bitcoin & Max gesproken.YES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:38:
[...]
Ja geintje ook, omdat er laatst wat irritatie was over je bitcoin-max gedrag
Alle boomers gaan met pensioen. Die zijn afhankelijk van hun pensioen in stonks en cash. De huizen blijven ze in zitten. De stonks kunnen dus niet over langere tijd rekt gaan want dan hebben de pensioenen een probleem. De enige manier om het systeem overeind te houden is er meer geld in te pompen, en de boel meer op te blazen. Tijdelijk een terugval kan, maar dit kan niet door blijven gaan.
Aangezien Bitcoin tegenwoordig gerelateerd is aan de stonks zal BTC meestijgen. En bovendien extra profiteren van de inflatie die zal ontstaan door de extra schulden.
Er komt de komende jaren gewoon weer een hoop geld bij. Van BTC zijn er maar 21 million op het einde. Die gaan allemaal zeer gewild worden. En nu op te rapen voor een prikkie!
Nee hoor.Barrycade schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:49:
Maar Bitcoin is onbeperkt deelbaar dus hoeveel verschil is er dan precies?
1 bitcoin is op te delen in 100.000.000 satoshi's. Niet meer. En er is een fixed supply bitcoin. Dus absoluut niet beperkt.
Niet onbeperkt. 1 sat is kleinste. Plus hoe vaak je het kan delen veranderd niets aan dat er maar 21 miljoen zijn. Waarvan trouwens ook een aardig deel voor altijd lost zijn helaasBarrycade schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:49:
Maar Bitcoin is onbeperkt deelbaar dus hoeveel verschil is er dan precies?
Ik zou hetzelfde typen!Pelox schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:44:
Ze hebben me weer te pakken. De top gekocht. Voor nu dan. Over 1 jaar lachen we om deze bedragen. Toch?
Hahahaha, ook ik heb de topperdetop gekocht
Geeft niks DCA enzo. En de top van vandaag is de bodem van volgende week ( wie maakt een mooi tegeltje
Zoiets?Skrunsies schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:53:
[...]
Ik zou hetzelfde typen!
Hahahaha, ook ik heb de topperdetop gekocht![]()
Geeft niks DCA enzo. En de top van vandaag is de bodem van volgende week ( wie maakt een mooi tegeltje)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/15pqiP8J50sLlRVg74DHI48H.jpg?f=user_large)
Er zou nog bij onder moeten: "and in a few days you're dizzy and sick to your stomach and you want to die instead of spinning around for years." Of zoiets.
Simpele vraag: waarom?Coldcat schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:45:
Van BTC zijn er maar 21 million op het einde. Die gaan allemaal zeer gewild worden.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Bedoelde hij dit gedeelte niet?YES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:56:
[...]
Zoiets?
[Afbeelding]
Er zou nog bij onder moeten: "and in a few days you're dizzy and sick to your stomach and you want to die instead of spinning around for years." Of zoiets.
Oh zou kunnen, snap het verdriet niet daarover, dan heb je een keer een topdeal, is het weer niet goed.Ngangatar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:17:
[...]
Bedoelde hij dit gedeelte niet?
[Afbeelding]
Crypto is bestand tegen inflatie en censuur. Daarnaast zet het overbodige tussenpersonen buitenspel.
Van alles wat er in de wereld is is er een relatief onbeperkt aanbod. Euro's en Dollars komen er alleen maar meer van, die stuwen de BTC prijs vanzelf omhoog. Goud komt extra op de markt door mining. Zelfde met de andere metalen. Andere zaken zijn niet waardevast. Vastgoed misschien wel, maar dat is weer een hele andere asset class.
Bitcoin heeft een fixed supply. En nog eens opgezet dat het door iedereen ter wereld te delen is.
Toen de oorlog in Oekraine begon stapten de Russen ook in de munten. BTC behaalde een ATH in Roebels. Datzelfde zie ik gebeuren in Euro's of Dollars op een bepaald moment.
Bestand tegen inflatie? -60% op een jaar is niet ongewoon voor crypto. Dat maakt het een onmogelijke optie voor 99% van de wereldbevolking die niet de luxe heeft om geld te kunnen vergokken.Capsaicin schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:22:
Crypto is bestand tegen inflatie en censuur. Daarnaast zet het overbodige tussenpersonen buitenspel.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Bull ehhh goatish?Ngangatar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:41:
[...]
Over Bitcoin & Max gesproken.
[Afbeelding]
YES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:56:
[...]
Zoiets?
[Afbeelding]
Ik vroeg alleen maar om een tegeltje, ik wacht nog wel even dan.Ngangatar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:17:
[...]
Bedoelde hij dit gedeelte niet?
[Afbeelding]
Skrunsies schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:39:
[...]
[...]
Ik vroeg alleen maar om een tegeltje, ik wacht nog wel even dan.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qha333qyCrSU50oq9PvACrs8.jpg?f=user_large)
Mooi ding, nie?!
Is dit niet een oude post?Ngangatar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:41:
[...]
Over Bitcoin & Max gesproken.
[Afbeelding]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Zodra de bakstenen en middelvingers van @Skrunsies langskomen weet je dat we zijwaarts gaan.
Adoption. Moon soon.
Ongetwijfeld. Ik volg die droeftoeter zelf niet.
Haha, ik ben een aardige bear hoor. Ik denk alleen een relief rally. Hoe hoog die gaat dat is aan de markt 😊JJ1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:49:
[...]
Als Bots massaal reageren op simpele variabelen dan kunnen ze de prijs net zo makkelijk omhoog gooien als omlaag.
[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 20-07-2022 21:09 ]
Geld is een middel; het doel is voorzien in menselijke behoeften. Omdat niemand 100% zelfvoorzienend is, moeten mensen met elkaar handelen. Handelen kan dmv ruil, crediet of geld. Het nadeel van ruilen is dat je 2 partijen nodig hebt die toevallig op dat moment iets bezitten wat de andere partij nodig heeft (wat vaak niet het geval is). Het nadeel van crediet is dat de crediteur zijn belofte niet altijd nakomt. Geld als smeermiddel voor handel is evident superieur aan ruil en crediet. Geld heeft verschillende vormen gehad (zilver, goud, fiat, schelpen, crypto). Ongeacht de vorm hebben overheden eeuwenlang de neiging gehad om steeds meer geld in omloop te brengen, vooral in tegenspoed zoals oorlog en pandemie. Gouden munten werden kleiner gemaakt, het goudgehalte werd verminderd, de link tussen goud en fiat werd doorbroken, fiat werd volop geprint. Het is eigenlijk een stiekeme belastingmethode die ertoe leidt dat geld minder waard wordt. Dit kan niet met crypto. Wat dat betreft is crypto bestand tegen inflatie. De prijsschommeling van crypto tov fiat komt deels (voonamelijk?) doordat staten het ene moment volop geld bijdrukken en het andere moment juist geld verbranden. Check de huizenprijzen; dit komt deels door een toegenomen vraag, maar vooral door de waardedaling van fiat geld.TomTorquay schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:31:
[...]
Bestand tegen inflatie? -60% op een jaar is niet ongewoon voor crypto. Dat maakt het een onmogelijke optie voor 99% van de wereldbevolking die niet de luxe heeft om geld te kunnen vergokken.
Ideaal geld: vergaat niet, is waardevast, is gebruiksvriendelijk, is breed geaccepteerd, kan je vrij uitgeven/ verplaatsen, zonder commissie aan tussenpersoon, zonder annulering achteraf, met privacy/ anonimiteit. Crypto bezit deze eigenschappen nog lang niet 100%, maar heeft wel de potentie. Nogmaals: geld is een middel; het doel is handelen om te voorzien in menselijke behoeften. De geldsvorm die het meest geschikt is om dat doel te verwezenlijken, zal uiteindelijk overwinnen.
Fijne post!Capsaicin schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:37:
[...]
De geldsvorm die het meest geschikt is om dat doel te verwezenlijken, zal uiteindelijk overwinnen.
Ik ben benieuwd in hoeverre overheden (huidige) crypto als ‘alternatief’ blijven gedogen. Met regelgeving kunnen zij ‘eenvoudig’ diverse crypto uit de markt drukken en eigen, preferente CBDCs naar voren schuiven.
Want ja, crypto hebben voordelen, maar overheden hebben natuurlijk bepaalde tokenomics liever dan andere.
Nu ben ik op korte termijn niet zo huiverig voor de doortastendheid van een overheid op dit dossier - maar het is iets om rekening mee te houden.
En zelfs een goedbedoelde regel kan verkeerd uitpakken, het zou niet de eerste keer zijn.
Maktub
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Is helemaal niet zeker. Plus, Eigenlijk is dat mega bullish, zijn we eindelijk van die clown af. Zie het als capitulatie van een uber noobpaulvitesse schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:14:
Tesla heeft 75% van hun Bitcoin verkocht. REKT
[ Voor 23% gewijzigd door anti elppa op 20-07-2022 22:18 ]
Met dik verlies dan. HODL.paulvitesse schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:14:
Tesla heeft 75% van hun Bitcoin verkocht. REKT
BREAKING: @Tesla has announced they sold 75% of their Bitcoin and transferred that into fiat currency as of the end of Q2. pic.twitter.com/RpuolSrWme
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) 20 juli 2022
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Edit. Goede zaak. Zijn we daar iig van af
[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 20-07-2022 22:21 ]
Bewijs is niet nodig voor een dump, helaas.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/yBwNvubDphaezamt1NwRnDR1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KqI4kLBbdPbKLU1gVMUXHmsV.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/bZYk5ZXkQVju2MW6aVMZCd3T.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/LURP9WpE1feknnIhHeMMe9Cb.gif?f=user_large)