this time it's different je ziet dat aan de BTC.D
nothing stops this train
Darrell schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:09:
Gelukkig had ik nog wat kaiserbroodjes over van vanmiddag die ik in de oven kan gooien.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Mooi verhaal, zet e.e.a. weer in perspectief. Hele dagen lullen over magische internet muntjes slaat ook nergens op eigenlijk hé.Acidrain schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:16:
Opgegroeid in een arbeiders gezin op het platte land in de jaren 80/90. 7-up en chips was een luxe en alleen voor de zondag middag.
Een stuk vlees waar iedereen er tegenwoordig elke dag 1 van op zn bord heeft liggen werd gedeeld door 5 personen.
Ik was de jongste dus kreeg gewoon de kleren waar iemand anders uit het gezin uit gegroeid was..
50 cent zakgeld per week (guldens) is tot max 10 euro zakgeld in de maand opgelopen tot mijn 18de. Daarna had ik werk en betaalde ik kostgeld.
Werk wat ook geen zekerheid was.. Met je IT diploma werken bij Distributie Centrum AH in de nachtploeg omdat ik net na het Millenium probleem op de markt kwam en elke halve zool die een laptop aan kon zetten in de IT zat..
Op vakantie? Mijn eerste keer naar het buitenland heb ik zelf bij elkaar gespaard en was naar Schotland met de boot toen ik 23 was. Daarvoor gingen we nooit op vakantie want daar was geen geld voor..
Op de fiets naar Giethoorn mocht ik om daar in een tentje te zitten met wat vrienden. Een vliegvakantie kon ik alleen van dromen.
Tot mijn 30ste thuis gewoond omdat mijn pa mij wijs geleerd had dat ik moest gaan kopen ipv huren.
Tot mijn 30ste gespaard om uiteindelijk een flatje 4 hoog achter te kunnen kopen in Zwolle die ik helemaal zelf heb opgeknapt.
Dat flatje inmiddels ingeruild voor een heel oud boerderijtje op het platteland die ik de komende 10 a 15 jaar hoop op te kunnen knappen.
Luxe? Nee die verbouwing is hard nodig ook. Hier is het binnen gewoon echt goed koud in de winter, iets waar de rest hier in Nederland komende winter pas achter gaat komen als er geen gas meer uit de pijp komt...
Maar ik ben gelukkig en ik klaag niet.
De jeugd en jong volwassenen van tegenwoordig zijn in luxe opgegroeid (uitzonderingen daargelaten) en willen die zelfde luxe als ze op zich zelf gaan wonen.. En ze willen alles NU.. Geduld bestaat niet meer.. (Maar dat is natuurlijk sowieso een scheldwoord in het crypto topic..)
Over crypto gesproken? Wanneer moon? Ik heb geld nodig om te verbouwen
Verwijderd
Spartamet voor naar de zaak he, die heb ik nog steeds hoor. Ben dan misschien een stuk white trash maar wel met privileges, denkt niet dat ik ga fietsen toch?Skrunsies schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:02:
Hmmm zit er zo over na te denken @Verwijderd… Dan heb je toch juist een dikke vette upgrade gehad? Kan me herinneren dat je vorig jaar nog op een brommer reed. En nu een dikke vette Fabia
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 22-06-2022 18:34 ]
En maar klagen dat ze het zo slecht hadden.Ypuh schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:26:
Op je 30e een flat kopen in Zwolle met een salaris van werken bij een AH distributiecentrum? Poeh, dat waren nog eens gouden tijden. Helemaal als je gestudeerd hebt onder het leenstelsel.
Maar ik klaag niet hoor.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
There he is!Flagg schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:27:
[...]
En maar klagen dat ze het zo slecht hadden.
Maar ik klaag niet hoor.
Zero.
Boomer Jaap onderweg naar kantoor.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:22:
[...]
Spartamet voor naar de zaak he, die heb ik nog steeds hoor. Ben dan misschien een stuk white trash maar wel met privileges, denkt niet dat ik ga fietsen toch?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Was er ook weer een keertje ja.
Meestal lurk ik alleen even voor de lolz.
[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 22-06-2022 18:29 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Denk dat we in dezelfde leeftijdscategorie vallen en in dezelfde omstandigheden zijn opgegroeid. We moeten niet vergeten dat we historisch en wereldwijd een erg luxe tijd hebben gehad. Ook als je maar weinig op vakantie ging .. in veel arme landen gaat de man des huizes soms maanden van huis om te werken b.v.Acidrain schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:16:
Opgegroeid in een arbeiders gezin op het platte land in de jaren 80/90. 7-up en chips was een luxe en alleen voor de zondag middag.
Een stuk vlees waar iedereen er tegenwoordig elke dag 1 van op zn bord heeft liggen werd gedeeld door 5 personen.
Ik was de jongste dus kreeg gewoon de kleren waar iemand anders uit het gezin uit gegroeid was..
50 cent zakgeld per week (guldens) is tot max 10 euro zakgeld in de maand opgelopen tot mijn 18de. Daarna had ik werk en betaalde ik kostgeld.
Werk wat ook geen zekerheid was.. Met je IT diploma werken bij Distributie Centrum AH in de nachtploeg omdat ik net na het Millenium probleem op de markt kwam en elke halve zool die een laptop aan kon zetten in de IT zat..
Op vakantie? Mijn eerste keer naar het buitenland heb ik zelf bij elkaar gespaard en was naar Schotland met de boot toen ik 23 was. Daarvoor gingen we nooit op vakantie want daar was geen geld voor..
Op de fiets naar Giethoorn mocht ik om daar in een tentje te zitten met wat vrienden. Een vliegvakantie kon ik alleen van dromen.
Tot mijn 30ste thuis gewoond omdat mijn pa mij wijs geleerd had dat ik moest gaan kopen ipv huren.
Tot mijn 30ste gespaard om uiteindelijk een flatje 4 hoog achter te kunnen kopen in Zwolle die ik helemaal zelf heb opgeknapt.
Dat flatje inmiddels ingeruild voor een heel oud boerderijtje op het platteland die ik de komende 10 a 15 jaar hoop op te kunnen knappen.
Luxe? Nee die verbouwing is hard nodig ook. Hier is het binnen gewoon echt goed koud in de winter, iets waar de rest hier in Nederland komende winter pas achter gaat komen als er geen gas meer uit de pijp komt...
Maar ik ben gelukkig en ik klaag niet.
De jeugd en jong volwassenen van tegenwoordig zijn in luxe opgegroeid (uitzonderingen daargelaten) en willen die zelfde luxe als ze op zich zelf gaan wonen.. En ze willen alles NU.. Geduld bestaat niet meer.. (Maar dat is natuurlijk sowieso een scheldwoord in het crypto topic..)
Over crypto gesproken? Wanneer moon? Ik heb geld nodig om te verbouwen
Wat niet wegneemt dat we een enorm probleem aan het creëren zijn. Zelfs tiny housjes worden te duur voor starters. En dan spreek ik hier mensen in het dorp die met 1 loon als fabrieksarbeider een vrijstaand huis konden veroorloven.
Die mensen hebben ook krom gelegen, maar als je in deze tijd moet je en geluk hebben (goede baan + niet ziek worden) en nog meer krom gaan liggen om iets te kunnen kopen.
Het sentiment op r/antiwork (reddit) slaat soms nergens op, maar ze slaan soms de spijker op de kop: waarom zou iemand van 20~30 jaar zijn/haar hele leven hard werken voor weinig loon en er niks aan overhouden? Kijk, als je nou hard werkt en je hebt met 40~50 een eigen boerderijtje / huisje .. fijn, dan doe je dat. Maar nu levert het niks op. En de multimiljonairs zien dat niet. Bezos bedankt zelfs zijn klanten als hij uit de ruimte terugkomt.
Tja, en dan is crypto en/of beleggen één van de weinige opties om hier nog uit te groeien.
- edit : ik heb zo'n vermoeden dat we naar 14k gaan
==
hoi
nothing stops this train
https://twitter.com/otteroooo/status/1539640615293448192
Ik heb in ieder geval een paar weken geleden al mijn crypto van dit soort platformen afgehaald.
Die flat was wel mede mogelijk gemaakt door de appie maar niet alleen mogelijk gemaakt door de appie.. Kan m'n hele carrière en overig leven hier wel neer pennen maar vond het bericht wel lang zat worden..Ypuh schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:26:
Op je 30e een flat kopen in Zwolle met een salaris van werken bij een AH distributiecentrum? Poeh, dat waren nog eens gouden tijden. Tegenwoordig ondenkbaar. Helemaal als je gestudeerd hebt onder het leenstelsel.
Strekking van het verhaal is gewoon geduld hebben en zelf werken aan je geluk ipv zitten klagen en anderen de schuld geven. En de meest belangrijke.. Tevreden zijn met wat je hebt.
Ik zou ook gelukkig zijn op een woonboot of in een camper als mijn leven mij daar naartoe gebracht zou hebben. Sterker nog de kans dat ik daar beland is nog steeds behoorlijk aanwezig als de verbouwing (incl houtworm bestrijding) de verkeerde kant op slaat met de huidige prijzen voor materialen...
Wij hebben dat met onze vriendengroep een aantal jaar fanatiek gedronken in onze 'keet' (geen echte keet, hangplek in een grote kelder onder iemand zijn ouders' huis). Meer omdat anderen er zo laatdunkend over deden en wij het wel geinig (en goedkoop) vonden om een beetje tegen die stroom van alleen merk X is te zuipen, de rest is rommel in te gaan. Gewoon prima biertje hoorKol Nedra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:24:
Wie is hier de beste Schultenbräu kenner?
[Afbeelding]
Als je funds niet meer safu zijn op nexo, waar dan wel?Tukker_T schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:22:
Ik ga ervanuit dat de meeste mensen niet meer op platformen zoals Nexo zitten maar nog wel een leuke thread over Nexo hieronder. Door iemand die eerder waarschuwde voor LUNA/UST en Celsius voordat daar stront aan de knikker was.
Ik heb in ieder geval een paar weken geleden al mijn crypto van dit soort platformen afgehaald.
Bij nexo zit heel veel locked, dus een bankrun is minder waarschijnlijk aangezien je het niet zomaar kan unlocken..
The f is otterooo? Schrijft als een 12-jarige.Tukker_T schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:22:
Ik ga ervanuit dat de meeste mensen niet meer op platformen zoals Nexo zitten maar nog wel een leuke thread over Nexo hieronder. Door iemand die eerder waarschuwde voor LUNA/UST en Celsius voordat daar stront aan de knikker was.
Waarom? Omdat dit lagere niveau realistisch maar toch ook onrealistisch was. Mochten er lijken in de kast zitten dan komen ze er dan uit. Ook risico op liquidaties zijn dan groot.
Wegblijven lijkt me niet onverstandig.
[ Voor 5% gewijzigd door Coldcat op 22-06-2022 20:03 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
In je eigen walletDon Guacamole schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:50:
[...]
Als je funds niet meer safu zijn op nexo, waar dan wel?
Bij nexo zit heel veel locked, dus een bankrun is minder waarschijnlijk aangezien je het niet zomaar kan unlocken..
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Ook wat geruchten dat ze in Blockfi en Nexo tokens hebben weggezet. Wtf voor business model is dat dan weer als dat waar is
De techniek is mooi. Ik zie er wel extra investering komen / overname om in de toekomst verder te gaan.
—
Ik denk dat je kan concluderen dat de rentes op platformen die betrouwbaar zijn te laag zijn om interessant te zijn. Alles met wat hogere rentes is risicovoller.
Mooi. In de 6 dollar range mijn gak flink naar beneden gebracht. Heb van die ellende nu net zoveel als van DOT.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
DOT? Je zou dat maar hebben, of niet @Skrunsies !Ngangatar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:22:
[...]
Mooi. In de 6 dollar range mijn gak flink naar beneden gebracht. Heb van die ellende nu net zoveel als van DOT.
Heb eigenlijk wel een slecht gevoel. Tis nog niet eens donderdag dipdag en we hikken al tegen de afgrond.
En een olielamp was teringduur. Nu is alles teringgoedkoop. Mijn pa had als één van de eerste een PDA en een TomTom. Niet normaal duur. Nu heb je een smartphone voor 50€ en Google Maps, gratis. Hence, de vergelijking gaat gewoon niet op. Sorry. Technologische vooruitgang wordt dan ook meegenomen in het CPI en het HICP.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:25:
[...]
Tja maar vroeger waren de mensen blij met een goed gesprek, groente en aardappelen van 30 meter verderop en een olielamp.
Nu heb je een laptop, smartphone, tablet voor je socials, 3 gangen menu met hippe glutenvrije guacamole van avocado's uit Peru en een smarhome led lampen setup.
Tis toch wat scheef gegroeid.
De stelling "Jonge mensen kunnen geen huis kopen omdat ze al hun geld aan hedonistische onzin uitgeven" getuigt niet alleen van een beperkt inlevingsvermogen, maar ook van ontbrekende macro-economische kennis van zaken (niet direct naar jou gericht overigens
---
H&S op de 15 min confirmed. We gaan eraan.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Hey hey. Je kunt niet zomaar de hoop opgeven Tommie. Je bent pas net terug. Wij overleven dit soort ellende dag in dag uit al voor een maand of 7. Je moet toch op zijn minst een keer een hele week inclusief donderdag dipdag en het inmiddels ook bekende ' woensdagavond dipje vooraf' met ons mee maken. Schept een band!Tominatie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:35:
Yoo boys
Heb eigenlijk wel een slecht gevoel. Tis nog niet eens donderdag dipdag en we hikken al tegen de afgrond.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ach hij is al net zoveel van sentiment gewisseld als dit topic eigen is. Morgen een +200 in de ochtend en hij loopt de 69k alweer van de daken te schreeuwen, mooi man! Ik geniet er wel vantwit schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:51:
[...]
Hey hey. Je kunt niet zomaar de hoop opgeven Tommie. Je bent pas net terug. Wij overleven dit soort ellende dag in dag uit al voor een maand of 7. Je moet toch op zijn minst een keer een hele week inclusief donderdag dipdag en het inmiddels ook bekende ' woensdagavond dipje vooraf' met ons mee maken. Schept een band!
Ik mag hem wel als tie 69k schreeuwt!. TopgozerYES schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:52:
[...]
Ach hij is al net zoveel van sentiment gewisseld als dit topic eigen is. Morgen een +200 in de ochtend en hij loopt de 69k alweer van de daken te schreeuwen, mooi man! Ik geniet er wel van
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik zie meer en meer 'oude' namen hier voorbij komen. Dat is een teken dat het moment om te kopen eraan begint te komen.
Pelox is er niets bij idd alhoewel die gewoon structureel het liefst van een balkon afspringt wat crypto betreft.YES schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:52:
[...]
Ach hij is al net zoveel van sentiment gewisseld als dit topic eigen is. Morgen een +200 in de ochtend en hij loopt de 69k alweer van de daken te schreeuwen, mooi man! Ik geniet er wel van
Verwijderd
Ik zeg toch ook dat het scheef is gegroeid?Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:49:
[...]
En een olielamp was teringduur. Nu is alles teringgoedkoop. Mijn pa had als één van de eerste een PDA en een TomTom. Niet normaal duur. Nu heb je een smartphone voor 50€ en Google Maps, gratis. Hence, de vergelijking gaat gewoon niet op. Sorry. Technologische vooruitgang wordt dan ook meegenomen in het CPI en het HICP.
De stelling "Jonge mensen kunnen geen huis kopen omdat ze al hun geld aan hedonistische onzin uitgeven" getuigt niet alleen van een beperkt inlevingsvermogen, maar ook van ontbrekende macro-economische kennis van zaken (niet direct naar jou gericht overigens).
---
De wereld is een geitenponzi verworden. Mijn kinderen zullen vermoedelijk nooit een huis kunnen kopen, misschien met moeite huren.
Maar: je kunt nog zo gelijk hebben, gelijk krijgen is een 2e.
Pas wanneer je als collectief alle mensen achter je krijgt kun je een signaal maken. Ik wens je veel succes, de meeste mensen hebben het nog veel te goed om zich druk te maken.
Als ze ook maar enigszins op jou lijken:Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:02:
[...]
Mijn kinderen zullen vermoedelijk nooit een huis kunnen kopen, misschien met moeite huren.
“They’ll own nothing, but they’ll be happy.”
Maktub
Volgens mij heeft ie dat niet meer omdat iedereen altijd aan zijn DOT wilde komen.YES schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:27:
[...]
DOT? Je zou dat maar hebben, of niet @Skrunsies !
Nu heeft hij FuzzBalls
Ziet er wel uit als dikke tech hoorNgangatar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:10:
[...]
Volgens mij heeft ie dat niet meer omdat iedereen altijd aan zijn DOT wilde komen.
Nu heeft hij FuzzBalls
[Afbeelding]
WiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiJedi_Pimp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:49:
[...]
Een beeldbuis tv van 27 cm kostte destijds gemiddeld 2700 gulden. Zal ergens begin jaren 80 geweest zijn.
Zolang A87 nog niet terug is gaan we gewoon nog keihard rekt. Volgens mij is met zijn gedwongen vertrek de bearmarket ook begonnen.Coldcat schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:59:
Ik ken die hele 69k schreeuwende gek niet eens. Blijkbaar heeft die wel erg last van een wisselende stemming, het ene moment vliegen we naar 69k, een paar uur later naar de 14k
Ik zie meer en meer 'oude' namen hier voorbij komen. Dat is een teken dat het moment om te kopen eraan begint te komen.
Eigenlijk is het dus gewoon de schuld van de mods
Aan wie gericht ook, mijn stelling is dat veel mensen (jong en oud) die hard klagen tegenwoordig vooral naar hun buren kijken en zeggen, waarom ik niet? En gewoon niet meer accepteren dat je ook iets bereikt door een paar (ja soms wel 10 of 15) jaren wat zuinig aan te doen en je geld niet of gematigd uit te geven aan zaken die je niet meteen nodig hebt. Heeft weinig te maken met hoeveel iets kost. Omdat je het je kan permitteren betekent niet dat je het je moet permitteren. Sparen voor later... Over dat laatste zijn we het gelukkig wel eens: we "sparen" allemaal voornamelijk voor "later" met al onze diverse "beleggingen."Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:49:
[...]
En een olielamp was teringduur. Nu is alles teringgoedkoop. Mijn pa had als één van de eerste een PDA en een TomTom. Niet normaal duur. Nu heb je een smartphone voor 50€ en Google Maps, gratis. Hence, de vergelijking gaat gewoon niet op. Sorry. Technologische vooruitgang wordt dan ook meegenomen in het CPI en het HICP.
De stelling "Jonge mensen kunnen geen huis kopen omdat ze al hun geld aan hedonistische onzin uitgeven" getuigt niet alleen van een beperkt inlevingsvermogen, maar ook van ontbrekende macro-economische kennis van zaken (niet direct naar jou gericht overigens).
En sommigen zijn daarbij een stuk ongeduldiger dan anderen. Zal ook wel met de leeftijd komen ;-)
Overigens, ik vind vooral ook dat je wel de juiste prioriteiten moet stellen. Bezuinig je niet suf voor je 50e/60e/70e zonder ook af en toe een lekker biertje te drinken met je vrienden en geliefden, want je weet nooit wanneer de persoon met de zeis voor jou komt.
T.a.v. Nexo, goed in de gaten houden en bepaal voor jezelf met hoeveel en hoe lang je erin wil blijven. Ik heb bij hen wel een beter gevoel dan bij de andere platforms, maar ik heb volgens mij ook hier al eens eerder de Bulgarije / Zwitserland / Litouwenconnecties genoemd (simpel: kijk waar ze alle vacatures hebben).
Net als bij andere risicovollere beleggingen, nooit all in gaan, ook niet met stablecoins zoals EURx (!).
Peanuts natuurlijk, maar voor je maandelijkse boodschappen USDC 12% laten doen tot je het echt uitgeeft is net als de cashback 'leuk voor de heb'.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Nog ff lekker dippen op donderdag, primatwit schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:51:
[...]
Hey hey. Je kunt niet zomaar de hoop opgeven Tommie. Je bent pas net terug. Wij overleven dit soort ellende dag in dag uit al voor een maand of 7. Je moet toch op zijn minst een keer een hele week inclusief donderdag dipdag en het inmiddels ook bekende ' woensdagavond dipje vooraf' met ons mee maken. Schept een band!
Mijn maatje komt morgen terug van vakantie en naast onze afzonderlijke portfolio's gaan we ook een munt uitzoeken om voor shit & giggles een leuke som in te stoppen en daar over een paar jaar pas weer naar te kijken. Dus een dipperdedip donderdag is prima.
In die tijd hadden ze wel wegwerptelefoons.Darrell schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:12:
Ik zag laatst een oude aflevering van Bassie en Adriaan terug. Dat ze in die televisiezaak zitten.
Een beeldbuis tv van 27 cm kostte destijds gemiddeld 2700 gulden. Zal ergens begin jaren 80 geweest zijn.
Zo zag mijn eerste televisie eruit, geen idee hoeveel het koste (250 gulden?)
Maar serieus op deze kleine tv's deden we splitscreen GoldenEye 64 spelen met zijn 4-en
nothing stops this train
Toen ik studeerde kocht ik die dingen voor een paar tientjes tot ze kapot gingenKol Nedra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:16:
[Afbeelding]
Zo zag mijn eerste televisie eruit, geen idee hoeveel het koste (250 gulden?)
Maar serieus op deze kleine tv's deden we splitscreen GoldenEye 64 spelen met zijn 4-en
Wist niet dat je zo oud was Kol Nedra, je krijgt een grijze kop!
Als ie nog haar heeft..!Coldcat schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:17:
[...]
Wist niet dat je zo oud was Kol Nedra, je krijgt een grijze kop!
ik zit nu 1,5 jaar in crypto......dus hoeveel haar heb ik nog?
nothing stops this train
Fuzz balls heeft ‘ie.
Een hele zak.
Anyway, we hadden het over werk, geld, lui zijn en leven.
Een dikke 15 jaar geleden organiseerde ik een ‘studie’reis naar het Oostblok. Zelf werkte ik veel naast de studie en woonde ik thuis, maar we deden allemaal een pretstudie en daar was die reis ook voor bedoeld.
Om subsidie te krijgen (wat eigenlijk al ongelofelijk is, dat daar überhaupt recht op was) ‘moesten’ we even afspreken met locals. Dus ik regelde een date met studenten van de soortgelijke faculteit daar.
Wij met een kater daarheen. Allemaal naar de getver, niet intrinsiek gemotiveerd.
Werden we opgewacht door keurige studenten. Netjes opgedirkt. Ze spraken beter Engels dan wij. Ze beheersten de stof beter dan wij, zelfs de stof die geschreven was door onze eigen docenten (die zij daar lazen).
Één van hen pakte iedere morgen om 6u de enige bus uit het gat waar hij woonde naar de studentenstad, deed zijn kneiterbest om te studeren, en dan aan het einde van de dag met de enige bus terug.
Want ooit zouden zij hun oude communistische land ook zo rijk maken als het onze, en zich aan de armoede ontvluchten.
Echt…
Het was by far de meest indrukwekkende kennismaking die ik ooit had. Sindsdien weet ik dat we als West-Europa over ons hoogtepunt heen zijn, het is de Wet van de remmende voorsprong.
Kijk de wereld van de Chinezen, en je ziet een drive en bereidheid die velen onder ons, ik overigens ook, jaren geleden hebben verloren.
[ Voor 79% gewijzigd door MrMrq op 22-06-2022 21:34 ]
Maktub
Ik voel me aangesproken, wat is er mis met hippe guacamole?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:25:
[...]
Tja maar vroeger waren de mensen blij met een goed gesprek, groente en aardappelen van 30 meter verderop en een olielamp.
Nu heb je een laptop, smartphone, tablet voor je socials, 3 gangen menu met hippe glutenvrije guacamole van avocado's uit Peru en een smarhome led lampen setup.
Tis toch wat scheef gegroeid.
Ook deze guacamole gaat goed rekt hoor!
1,5 jaar in crypto, ik ook zoiets! Ik heb er geen haar om verloren dus jij vast ook niet.Kol Nedra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:19:
[...]
ik zit nu 1,5 jaar in crypto......dus hoeveel haar heb ik nog?
Destijds had je er 0, nu nog steeds 0.
Verwijderd
Mooie aflevering was dat. Deze vond ik ook altijd mooi toen ik klein was;Darrell schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:12:
Ik zag laatst een oude aflevering van Bassie en Adriaan terug. Dat ze in die televisiezaak zitten.
[Vimeo: Bassie en Adriaan]
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:38:
[...]
Mooie aflevering was dat. Deze vond ik ook altijd mooi toen ik klein was;
Your options:
— Mike Alfred (@mikealfred) 20 juni 2022
1. Buy now and watch #Bitcoin nuke to $13,000 instantly
2. Wait to buy and watch BTC skyrocket straight to $69,000
Choose wisely.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Bestond er maar een techniek waarbij iedereen zijn BTC, ETH en overige crypto in een eigen verifieerbare wallet kon houden i.p.v. afhankelijk te zijn van dergelijke instituties. Oh, wacht dat bestaat natuurlijk al: de blockchain.Tukker_T schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:22:
Not your keys, not your coins. Als men het nu nog niet begrepen heeft.
Zwart wit en u kunt hem ook gewoon huren!Darrell schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:12:
Ah naar t werk nims to even de Sparta metVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:22:
[...]
Spartamet voor naar de zaak he, die heb ik nog steeds hoor. Ben dan misschien een stuk white trash maar wel met privileges, denkt niet dat ik ga fietsen toch?
UberLurker Departement #GG.
YES schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:27:
[...]
DOT? Je zou dat maar hebben, of niet @Skrunsies !
Waanzinnig, kun je je niet meer voorstellen.Darrell schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:46:
[...]
Zwart wit en u kunt hem ook gewoon huren!
[Afbeelding]
Ik heb nog eens een Pioneer plasma TV verkocht voor toen 13k eurootjes. Volgens mij een 32".
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Hey!Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:38:
[...]
Mooie aflevering was dat. Deze vond ik ook altijd mooi toen ik klein was;
Daar speelde jij ook in mee, wie van de naakte drie was jij ? Ik zou zweren dat ik vlugge jaapie(o) zag
Aristona en toen de Sony Trinitron (kleur) ik heb er heel wat verkocht "door to door" toen ik bij SKALA werkteDarrell schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:46:
[...]
Zwart wit en u kunt hem ook gewoon huren!
[Afbeelding]
Als de oude het begaf diende deze als onderzetter voor het volgende barrel.
Kreeg nog inspectie aan de deur: ik had "natuurlijk" niet betaald en dan werd de tv verzegeld..joho ..op naar volgende tv.
metaalpensioenfonds verhoogt na 14 jaarde pensioenen
ok boomer
Skala dat was nog eens een geitenponzi , 6743 termijnen van 14,95 (gulden) en de tv was van jou. Of voor eeuwig tv’s huren. Gouden handel.Reno69 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:58:
[...]
Aristona en toen de Sony Trinitron (kleur) ik heb er heel wat verkocht "door to door" toen ik bij SKALA werkte
helemaal mee eens, ze doen het vandaag de dag nog steeds trouwensCornermanNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:04:
[...]
Skala dat was nog eens een geitenponzi , 6743 termijnen van 14,95 (gulden) en de tv was van jou. Of voor eeuwig tv’s huren. Gouden handel.
raceneus968 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:03:
ben nog van tijd dat kijk en luistergeld (!) werd geïnd, had meerdere "antieke" zwart-wit tv's. (begin '80)
Als de oude het begaf diende deze als onderzetter voor het volgende barrel.
Kreeg nog inspectie aan de deur: ik had "natuurlijk" niet betaald en dan werd de tv verzegeld..joho ..op naar volgende tv.
[...]Je bent Belg dan?ok boomer
Dat wist ik niet dacht dat dat wel uitgestorven zou zijn. Weer wat geleerd , aan de andere kant er is geen betere business dan lenigen verkopen natuurlijk. Verpakt als een product.Reno69 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:05:
[...]
helemaal mee eens, ze doen het vandaag de dag nog steeds trouwens
![]() | ![]() | ![]() |
The rich man who had successfully managed to cheat the villagers, was greedy for more.
He went to another village. This village didn’t have a forest with monkeys, but the rich man noticed the villagers had lots of goats.
Since the goats gave milk and was useful for other things, the rich man knew he wouldn’t get them for cheap.
He announced he would buy the goats for ₹ 2000 each.
Some villagers were happy with the offer and sold their goats.
Later, he raised the offer to ₹ 3000 each. The villagers who were unhappy with the first deal of ₹ 2000, were happy now and sold their goats.
Now that there were no goats left in the village, the rich man tried the same old trick.
He announced he wanted more goats and was willing to pay ₹ 5000 for it.
And since he had to go back to his city, he appointed his manager to finalize the deals.
The villagers wanted to earn. Some of them also wanted goats for milk and other purposes.
The manager stepped in and offered to sell the goats which were purchased from the villagers for ₹ 4000. He told them they could sell it back to the rich man for ₹ 5000.
The villagers accepted the deal, broke their savings and bought the goats back.
Both the manager and the rich man were never seen again.
[ Voor 78% gewijzigd door Ypuh op 22-06-2022 22:17 ]
Als iemand ff de locatie van die Geitenbende achterhaald kunnen we daar onze SC BBQ mooi regelen lijkt me.
Protip. Laat je wenkbrouwen groeien en kam deze naar achteren.YES schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:28:
[...]
1,5 jaar in crypto, ik ook zoiets! Ik heb er geen haar om verloren dus jij vast ook niet.
Destijds had je er 0, nu nog steeds 0.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Oh ik heb de Ziekte van Hedel niet hoor, haar genoeg op mijn koppie.Gelukszoekr schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:17:
[...]
Protip. Laat je wenkbrouwen groeien en kam deze naar achteren.
Las ergens dat die kapot wasVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:22:
[...]
Stack Sats
Thanks broer, dat had ik nodig.twit schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:51:
[...]
Moon, lambo. Hodl the fuck on. 69K soon.
Poeh, was even bang dat we je kwijt waren. Fijn dat je weer terug bent.Tominatie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Thanks broer, dat had ik nodig.
Moon, lambo. Hodl the fuck on. 69K soon.
Ho shit, BTC net $20,- minder waard. Damn, we gaan eraan.
Ik heb een rapid cycling bipolaire stoornis die wordt bepaald a.d.h. van de bitcoin koers.YES schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:25:
[...]
Poeh, was even bang dat we je kwijt waren. Fijn dat je weer terug bent.
Ho shit, BTC net $20,- minder waard. Damn, we gaan eraan.
Gaan we $100 omhoog ben ik zwaar manisch en bel ik al bijna de lambo dealer.
Gaan we $100 omlaag ben ik zwaar depressief en denk ik aan de afgrond.
Moon, lambo.
Als de Bitcoin dealert Lambo's accepteert, dan gaat het de goede kant op.Gelukszoekr schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:29:
Accepteert de Lambo dealert nog steeds Bitcoin trouwens? Of hebben hun ook de hoop verloren?
Ik heb het een paar jaar geleden wel voorbij zien komen. Je kon letterlijk een Lambo kopen met BTCYES schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:33:
[...]
Als de Bitcoin dealert Lambo's accepteert, dan gaat het de goede kant op.
Slaaplekker allemaal!
$NEAR? Best goedkoop nu!
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Matige snear naar Bitcoin hoor
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik weet wie PlanB is, namelijk ‘Plan’ Brad Pitt
https://www.nu.nl/film/62...el-van-mijn-carriere.html
Laatste alinea.
:strip_exif()/f/image/VCIcm3BJQ8fv3h3FGfEdI3kl.jpg?f=fotoalbum_large)
never nooit meer?Moiety schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:35:
Hij komt niet meer onder de 19.7k
Mocht die anonieme bbq ooit komen val jij direct door de mand met je IPA’s. Welke zijn je favoriete?
Zo voorzichtig mee omgesprongen destijds dat het niet terug te vinden is. Af en toe doe ik een poging
Vanavond een oud mapje gevonden maar er staan veel folders in.
[ Voor 19% gewijzigd door Coldcat op 23-06-2022 00:59 ]
De geitenbendeconferentie bedoel je ?Jeaust schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:45:
[...]
Mocht die anonieme bbq ooit komen val jij direct door de mand met je IPA’s. Welke zijn je favoriete?
De donderdag is begonnen 17 of 23k ?
Mega off-topic steeds, maar ik geniet toch echt van al die lappen tekst over vroeger en zulke tegenstellingenMrMrq schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:22:
[...]
Fuzz balls heeft ‘ie.
Een hele zak.
Anyway, we hadden het over werk, geld, lui zijn en leven.
Een dikke 15 jaar geleden organiseerde ik een ‘studie’reis naar het Oostblok. Zelf werkte ik veel naast de studie en woonde ik thuis, maar we deden allemaal een pretstudie en daar was die reis ook voor bedoeld.
Om subsidie te krijgen (wat eigenlijk al ongelofelijk is, dat daar überhaupt recht op was) ‘moesten’ we even afspreken met locals. Dus ik regelde een date met studenten van de soortgelijke faculteit daar.
Wij met een kater daarheen. Allemaal naar de getver, niet intrinsiek gemotiveerd.
Werden we opgewacht door keurige studenten. Netjes opgedirkt. Ze spraken beter Engels dan wij. Ze beheersten de stof beter dan wij, zelfs de stof die geschreven was door onze eigen docenten (die zij daar lazen).
Één van hen pakte iedere morgen om 6u de enige bus uit het gat waar hij woonde naar de studentenstad, deed zijn kneiterbest om te studeren, en dan aan het einde van de dag met de enige bus terug.
Want ooit zouden zij hun oude communistische land ook zo rijk maken als het onze, en zich aan de armoede ontvluchten.
Echt…
Het was by far de meest indrukwekkende kennismaking die ik ooit had. Sindsdien weet ik dat we als West-Europa over ons hoogtepunt heen zijn, het is de Wet van de remmende voorsprong.
Kijk de wereld van de Chinezen, en je ziet een drive en bereidheid die velen onder ons, ik overigens ook, jaren geleden hebben verloren.
wallet.dat is waar bitcoind de private keys in opsloeg.Coldcat schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:58:
Weet iemand ook waar in het begin van bitcoin de bestanden van je keys op eindigden?
Snap niet helemaal wat je bedoeld. Er waren toen programmas om vanity adressen aan te maken/ vinden zodat je bitcoin adres begon of eindigde op een bepaalde reeks maar het enige dat de adressen allemaal hadden was dat ze met een 1 begonnen.Toen had je zo’n programma om dat mee aan te maken dacht ik. Is er ook een extensie die toevallig veel gebruikt werd? Of een begin van het btc adres. Dat moet in ‘11 of ‘12 geweest zijn.
Edit: maar dat helpt je niet om bestanden te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 23-06-2022 02:45 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
20k gehouden , niks aan de hand. Dagje later naar de 22k dan maar en wat is er nu mooiere bevestiging van trend reversal dan een groene donderdag dipdag! Go go goTominatie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:40:
Het staren naar de koers is iets wat ik niet heb gemist de afgelopen maanden. Ik moet mijzelf weer aanleren om niet teveel te kijken, wat schiet je er eigenlijk ook mee op.
Slaaplekker allemaal!
https://fabian-kostadinov...bitcoin-wallet-from-2011/Coldcat schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:58:
Weet iemand ook waar in het begin van bitcoin de bestanden van je keys op eindigden? Toen had je zo’n programma om dat mee aan te maken dacht ik. Is er ook een extensie die toevallig veel gebruikt werd? Of een begin van het btc adres. Dat moet in ‘11 of ‘12 geweest zijn.
Zo voorzichtig mee omgesprongen destijds dat het niet terug te vinden is. Af en toe doe ik een poging
Vanavond een oud mapje gevonden maar er staan veel folders in.
You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/s13SCxSRVQegriBRPY3MjcEk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jUtxIfJFpA6cuh364rOr5k5L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Qw8YJT4hYuVIpWjxmDCbstE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/nJqJilOP4FQWcmDHoRZfRRUc.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/2rI9LrVgg1n1R1zq1LFolaJb.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/roOPxus6LQytfeZ2aU3R75Vo.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/eYDWEg3KV8PgydFtC3j2B4zY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BjR7DmUeDusWB7E5VQstEHTZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SYOwzilhhEyteUOnSIQ61xJK.jpg?f=fotoalbum_large)