Klagende buren

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 49.375 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Binkie1
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo :)

Ik open dit topic, omdat ik echt met mijn handen in het haar zit en merk dat ik enorm gestrest ben door de hele situatie. Ik weet niet zo goed meer wat en hoe ik dit moet oplossen.

Wij wonen nu 1,5 jaar in onze eerste koopwoning, een fijne hoekwoning met een heerlijke tuin. Echt een mooi plekje, veel groen en een echte gezinsbuurt. Wij zijn zelf een gezin met 1 dochter van 8 jaar.

Toen wij er kwamen wonen zijn wij door meerdere buren ''gewaarschuwd'' voor onze buurman, maar destijds hebben wij dat naast ons neergelegd en begonnen aan ons fijne huisje. Mijn dochter in de buurt naar school, man werkt 40 uur en ikzelf 20 uur onregelmatig.

De buren zijn altijd wel thuis, middelbare leeftijd en de buurvrouw zelf heb ik (en meerdere andere buren) nog nooit gezien. Komt niet buiten en ook niet in de tuin oid.

Na 3 maanden stond de beste man laaiend aan de deur (om 15.00 in de middag) dat hij last had van spelende kinderen. Op dat moment had ik visite met een jonger kind die met handen en voeten de trap op liep. Hij vroeg mij hoe hij vond dat het ging? Zijn vrouw was ziek en ze waren al uuuuren naar spelende kinderen aan het luisteren en de muren waren dun en hij vond dat ik maar met de kinderen naar een speeltuin moest gaan. Ik zat zelf met een gebroken enkel dus ik heb vriendelijk medegedeeld dat, dat hem niet ging worden. 2 uur later stond hij weer aan de deur, met hetzelfde verhaal.

Vervolgens begon de ellende, hij timmert en boort er op los om ons te irriteren als wij visite hebben gehad. In zon staat dat mijn dochter niet meer in haar eigen kamer durfde te gaan slapen, omdat ze bang was (en is) van de buurman. Ook maakte hij vanuit zijn slaapkamerraam gebaren als ik houd je in de gaten, als mijn dochter op de schommel zit. Mogen het duidelijk zijn dat mijn dochter echt niet gilt of schreeuwt op 8 jarige leeftijd.

Ook vind hij het in en uitruimen van de vaatwasser irritant, er moest maar een kleed worden gelegd onder de schuivende stoelen en toen wij onze tuin wilde betegelen waarmee we juist tot half 9 mee hadden gewacht ipv 7 uur bij een tuinbedrijf vond hij dat niet kunnen.

Alles, zelfs ademen wordt door deze man als overlast beschouwd. We zijn echt gewoon een doorsnee gezin en besloten het op dat moment maar te laten doen.

Ik heb hierdoor 1 jaar op mijn tenen gelopen, amper visite met kinderen uitgenodigd en er zijn zelfs vrienden die niet langs meer willen komen om dat ze ons geen gezeur willen opleveren.

Afgelopen weekend kwam mijn zwager, met 2 jongens na 1 !! jaar bij ons op viste. Toen de kids even op de trampoline wilde spelen moest de buurman ineens met een slijptol aan de gang, daarna moest er geboord worden, hoge druk reiniger etc etc. Prima, ik trok mij er niets van aan en liet het op zijn beloop, ik zat zelf ook in de tuin en ik heb de kids meerdere malen aangegeven dat ze wat zachter moesten zijn. Het waren 3 kinderen, dus geluid ervaar je dan sws, maar het was 13.00 geweest.

Vervolgens ging ik naar binnen om wat te drinken en nog geen halve minuut later stonden er 3 beduuste kinderen achter mij, de buurman had gezegd dat ze stil moesten zijn en de buurvrouw dat de kinderen een stel idioten waren.

Waarop mijn man en zijn broer met alle plezier natuurlijk even een potje gingen voetballen in de tuin, hier werd natuurlijk niets meer van gezegd door de buurman. Hij spreekt mij gemakkelijk aan, maar mijn man rent hij bijna voor weg terwijl zij nooit een aanvaring hebben gehad samen.

Sinds 1 week heb ik een herplaats hondje in huis die naar alle logica even de tijd nodig heeft om te moeten wennen. Ik was gister even om boodschappen etc, en zat er een briefje in de bus dat het na een ''gezellig'' weekend totaal onacceptabel was om een blaffende hond alleen thuis te laten en we moeten maar zorgen dat dit de laatste keer was.

Ik ben hier dus echt ziek van, misschien ben ik te aardig, maar deze man verpest echt mijn woonplezier. In gesprek gaan met hem heeft geen enkele zin. Meerdere voorgaande bewoners voor mij en aan de andere kant zijn verhuisd door deze nare man.

Wat moet ik?

Acties:
  • +141 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja, je bent te aardig. Je buurman gaat zo enorm ver in het pesten dat ik persoonlijk geen enkele rekening er meer mee zou houden. Niet dat ik zeg dat je expres herrie moet maken, maar wel dat je geen moeite meer moet doen om stil te zijn. Klaar met op je tenen lopen, gewoon lekker je eigen ding doen. Wat je ook doet, het zal nooit genoeg zijn. Lekker verder met je leven en daarmee geluiden maken die er bij horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 23:13
Of verhuizen.. of je poot stijf houden en van hem niks aantrekken. Lijkt erop dat een helpende derde partij ook geen oplossing is.

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik zou je man eens een goed gesprek met hem laten hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even aanbellen of je nog kunt helpen met het boren van gaten e.d., kill 'm with kindness zegmaar.

Zelf zou ik gewoon lekker een muziekje opzetten als de beste man weer eens bezig gaat. Zodanig dat je er zelf geen last van hebt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:24
@hackint0sh Inderdaad. En bij alle gezeik stuur je je man langs. Echt iedere keer. Doorgaans houdt t dan vanzelf wel op.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:33

snmght

imho dan he

@Binkie1 ik zou ook een slijptol aanschaffen, een grasmaaier, een boorhamer en wat al niet meer.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Je houd onnodig veel teveel rekening met je buurman.

Nergens wat van aantrekken, en gewoon gaan leven.

En iedere keer als hij aanbelt, gewoon de deur openen, en zeggen: 'Ga weg malloot, ben helemaal klaar met jou'.

[ Voor 35% gewijzigd door AllesKan op 10-05-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie1
Hem aanspreken heeft absoluut geen zin, hij doet hetzelfde bij de buurvrouw aan de andere kant.

Toen hij daar, nadat zij de deur wilde dichtdoen, zijn voet heeft tussen gezet is haar partner door het lint gegaan en hem echt flink tegen de muur geduwd. De volgende dag ging hij gewoon weer verder en belde hij de politie voor 3 wietplantjes die bij hen in de tuin stonden.

Ik heb idd misschien (veel) te veel rekening gehouden met hem, puur om hem niet tot last te zijn.. Nu klaagt hij over mijn blaffend hondje van 1 jaar die er net een week is en echt nog moet wennen.. ben zo bang dat ik door hem straks mijn hondje moet weg doen. Pff ik heb er echt hoofdpijn van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AllesKan
Binkie1 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:53:
Pff ik heb er echt hoofdpijn van.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Gewoon korte metten mee maken. Laat hem merken dat hij de pl**ris kan krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

*knip*
Goed bedoeld, maar vraag dan alleen of er al contact is opgenomen met de wijkagent.

Kijk dat je na 11 uur 's avonds wat rustiger moet doen snap ik, maar overdag heb je gewoon al het recht om te doen wat je maar wil.
Als hij het er niet mee eens is mag hij de gemeente langs laten komen, die doen dan een meting aan de gevel met gecertificeerde apparatuur en pas als die over de grens in de APV gaat dan kunnen ze er iets van zeggen. Kan me niet voorstellen dat spelende kinderen of zelfs een blaffende hond op die grens komen.

Ik zou de buurman ook gewoon letterlijk zeggen dat het klaar is met zijn gedrag en hem verwijzen naar de gemeente om een meting te laten doen, zeggen dat je hem niet meer aan de deur wilt, en iedere keer dat hij wel aan de deur staat direct het niet-noodnummer van de politie of het nummer van de wijkagent bellen omdat je buurman weer staat te dreigen.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 10-05-2022 20:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
@Binkie1 In veel gemeentes heb je buurtbemiddeling of andere initiatieven als buren het niet met elkaar kunnen vinden. Wellicht dat je daar iets kan proberen maar ik acht de kans van slagen erg klein.
Sowieso alle interacties gaan vastleggen (bijv. camera erbij als hij voor de deur staat, etc). Dossiervorming is altijd nuttig.

En anders vuur met vuur bestrijden, binnen de kaders van de wet mag je een hoop. Dus jou overlast richting de buren kan nog 10x zo veel worden. En dan hem een ultimatum stellen, of hij accepteert normale leefgeluiden (wat je nu gewoon hebt gedaan) of hij gaat een hele lastige periode in met veel meer geluid vanuit jouw kant. Want de rechter accepteert een hoop geluid wat nog onder normale leefgeluiden valt. Een uur keihard de muziek aan, feest in de tuin keurig tot 2200, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door chrisborst op 10-05-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:18
Vraag de buurman wat zijn probleem is, en ze op een rijtje te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 00:24
Uiteraard is de enige juiste methode om alle overlast te protocolleren, geluidsniveau's te meten, politie in te schakelen en samen met de andere buren een aanmaning op de mat laten ploffen. Dit is niet acceptabel.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hem aanspreken heeft absoluut geen zin, hij doet hetzelfde bij de buurvrouw aan de andere kant.

Toen hij daar, nadat zij de deur wilde dichtdoen, zijn voet heeft tussen gezet is haar partner door het lint gegaan en hem echt flink tegen de muur geduwd. De volgende dag ging hij gewoon weer verder en belde hij de politie voor 3 wietplantjes die bij hen in de tuin stonden.

Ik heb idd misschien (veel) te veel rekening gehouden met hem, puur om hem niet tot last te zijn.. Nu klaagt hij over mijn blaffend hondje van 1 jaar die er net een week is en echt nog moet wennen.. ben zo bang dat ik door hem straks mijn hondje moet weg doen. Pff ik heb er echt hoofdpijn van.
Die beste man maakt dus ook al vrienden bij de politie door ze voor onzinnige zaken op te trommelen?

Canabis planten mag je in je eigen tuin/huis hebben voor eigen gebruik (en de limiet is dan ook exact 3 planten, AFAIK).

Ik gebruik en teel dat spul niet, maar.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Je kan altijd nog De Rijdende Rechter laten langskomen :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08
Goed dat je het van je af schrijft.

Qua 'oplossingen'.. waar heb je zelf energie en mogelijkheden voor?

Kan je hem (met een aantal buren samen) uitkopen?
Wil je een vordering ivm gederfd woongenot bij hem neerleggen (gaat wel lastig worden)
Of ga je voor oog om oog, tand om tand?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-05 10:22
Will_M schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:00:
[...]

Die beste man maakt dus ook al vrienden bij de politie door ze voor onzinnige zaken op te trommelen?

Canabis planten mag je in je eigen tuin/huis hebben voor eigen gebruik (en de limiet is dan ook exact 3 planten, AFAIK).

De limiet is 5, om precies te zijn :) En het wordt gedoogd, het mag eigenlijk niet echt.

Zie: https://www.drugsinfo.nl/...ietplantjes-mag-je-kweken & https://www.vraaghetdepol...lanten-mag-ik-hebben.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Will_M schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:00:
[...]

5 planten :P maar ook die zijn gewoon verboden je wordt alleen niet vervolgt*
Hennep kweken is verboden. Dat staat in artikel 3 van de Opiumwet. Gaat het echter om vijf planten of minder dan is er volgens het Openbaar Ministerie geen sprake van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.' Met andere woorden: het telen van vijf hennepplanten of minder is weliswaar verboden, maar wordt niet strafrechtelijk vervolgd. De planten worden wél in beslag genomen. Als de verdachte minderjarig is, volgt altijd een strafrechtelijke reactie. (https://www.politie.nl/in...nepplanten-of-minder.html)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:19

Wildfire

Joy to the world!

HKLM_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:00:
Je kan altijd nog De Rijdende Rechter laten langskomen :)
Als ik zo de omschrijving van die buurman zie, lijkt me dat niet iemand die aan dat programma zal meewerken. En dat moet wel, beide partijen moeten -als ik het me goed herinner- ook een contract tekenen dat ze zich aan de uitspraak zullen houden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

SkiFan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:58:
Uiteraard is de enige juiste methode om alle overlast te protocolleren, geluidsniveau's te meten, politie in te schakelen en samen met de andere buren een aanmaning op de mat laten ploffen. Dit is niet acceptabel.
Hmm, tja.
Zo lang hij enkel boorgeluiden maakt e.d. kun jijzelf waarschijnlijk ook niets met 'politie inschakelen'.

Met wijkagent en/of meerdere buren langs gaan en aangeven dat zijn gedrag onacceptabel is.

Of hem gewoon volledig negeren en de muziek wat harder zetten als hij weer eens aan het boren is.

Of juist volledig de rol omdraaien, vraag en of die op kan houden met boren omdat je dochter de trommel dan niet goed kan horen en anders veel te hard moet slaan. En ja, dat wil je zo'n kind ook niet aan doen. Overigens heeft de hond door het boren last gekregen van z'n oortjes, echt heel zielig, hij hoort zichzelf amper nog blaffen waardoor hij veel harder blaft. Vraag 'm of die je oorkleppen niet wil lenen, voor tijdens het boren, want wat zou het vervelend zijn als hij van z'n eigen voor overlast zou hebben. Vraag of je z'n boormachine mag lenen, omdat jijzelf ook er over na denkt om de muur tussen de kamer en keuken te verwijderen door gewoon heel veel gaatjes te gaan boren (:

Maar voor deze laatste moet je wel echt een goeie zijn en dit super droog kunnen vragen, maar ik weet wel dat hij zichzelf helemaal gaat opvreten :p (maar d'r helemaal niks mee kan als je dat op een vriendelijke toon vraagt).

Kortom, ik zou d'r vooral helemaal niks van aan trekken, dan geef je hem alleen winst en jezelf verlies.

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
*knip*

Punt gemaakt, quote en reactie bij deze alsnog weg.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2022 12:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Accretion Misschien heeft de TS wel een 300mm. eiken balk van een metertje of 6 lengte liggen welke met een elektrische schaaf tot op 2mm. dikte afgewerkt moet worden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Munki schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:14:
[...]

Kap nou eens met dit soort schijt irritante vragen. Kom eerder met een tip als: Schakel de wijkagent in.

Echt om moe van te worden. En totaal niet origineel.
Maar we weten niet of TS dat al geprobeerd heeft, mijn reactie vraagt of dat al zo is en geeft zo niet meteen de tip om dat te proberen :+

Ik vind jouw aggressieve reactie veel storender dan mijn verder compleet onschuldige vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPELOPA
Nee hoor, dat zijn marokkaanse tomaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Binkie1 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:36:

Toen wij er kwamen wonen zijn wij door meerdere buren ''gewaarschuwd'' voor onze buurman, maar destijds hebben wij dat naast ons neergelegd en begonnen aan ons fijne huisje.
sorry, misschien klinkt het hard. maar je was gewaarschuwd. dit klinkt als achteraf klagen in mijn oren.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Oon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:16:
[...]

Maar we weten niet of TS dat al geprobeerd heeft, mijn reactie vraagt of dat al zo is en geeft zo niet meteen de tip om dat te proberen :+

Ik vind jouw aggressieve reactie veel storender dan mijn verder compleet onschuldige vraag
Je vraag is niet onschuldig, je vraag is een passief agressieve manier om tussen neus en lippen door te zeggen dat ze dat allang had moeten doen.

Een normale vraag zou zijn: Heb je de wijkagent al ingeschakeld?

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42
Ik zou zeggen: stop met rekening houden, met terug irriteren en werk toe naar een oplossing.

Daaronder versta ik een wijkagent, afspraken met hem (liefst met jullie beide en hen beide), melding maken van bedreiging, etc. Kom je er dan niet uit, dan zul jij of hij moeten verhuizen. Het is te bizar voor woorden dat je woon- en leefplezier er zo onder te lijden heeft. Dan maar de pleister op eraf en even pijn, altijd beter dan een uitzichtloze rot situatie waar je dagelijks mee in de maag zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 06:37
Dit klinkt als een situatie die nooit opgelost gaat worden. Buurman zal waarschijnlijk star, egocentrisch en zonder enige schuld te bekennen niet openstaan voor welke vorm van bemiddeling dan ook.

mogelijkheden:
1) Situatie accepteren
2) Wijkagent informeren
3) Als het teveel wordt > meldingen van overlast
4) Buurman net zo hard terug pesten
5) Verhuizen

Optie 5 lijkt mij de duurste maar waarschijnlijk beste oplossing. Jullie zijn gewaarschuwd voor deze buurman, dit gedrag heeft hij altijd al vertoond en zal hij altijd blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hahn schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:18:
[...]

Je vraag is niet onschuldig, je vraag is een passief agressieve manier om tussen neus en lippen door te zeggen dat ze dat allang had moeten doen.

Een normale vraag zou zijn: Heb je de wijkagent al ingeschakeld?
Maar TS had dat ook al lang moeten doen, TS had meteen bij de eerste keer dat de buurman aggressief aan de deur stond, dreigend naar dochter stond te gebaren, of überhaupt vervelend deed actie moeten ondernemen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hahn
Oon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Maar TS had dat ook al lang moeten doen, TS had meteen bij de eerste keer dat de buurman aggressief aan de deur stond, dreigend naar dochter stond te gebaren, of überhaupt vervelend deed actie moeten ondernemen.
Dat vind jij. En zelfs al vind je dat, kan je het alsnog op een normale manier vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hahn schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:21:
[...]

Dat vind jij. En zelfs al vind je dat, kan je het alsnog op een normale manier vragen.
Doe ik toch ook? Ik vroeg wat de wijkagent zei toen TS actie ondernam. Ik kan er ook weinig aan doen dat jullie een probleem zien in mijn vraag.

Ik zie ook niet waarom hier een hele off-topic discussie over gevoerd moet worden ipv dat we TS helpen, zoals ik al probeerde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
Oon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Soms hè, kan zoiets wat misschien heel logisch voor jou is, niet zo zijn voor de ander. Daarom vraagt men om hulp. Om kennis te vergaren van de ander.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Hahn
Oon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Doe ik toch ook? Ik vroeg wat de wijkagent zei toen TS actie ondernam. Ik kan er ook weinig aan doen dat jullie een probleem zien in mijn vraag.

Ik zie ook niet waarom hier een hele off-topic discussie over gevoerd moet worden ipv dat we TS helpen, zoals ik al probeerde
Je kan doen alsof je neus bloedt, maar volgens mij weet je best dat dit soort vragen stellen niet gewaardeerd wordt op GoT. En dit is nóg een reden om een volgende keer vragen op een normale manier te stellen: voorkomt een hoop gezeik ;)

Of had ik 'Wat gebeurde er toen je je vraag op een normale manier stelde?' moeten zeggen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Munki schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:25:
[...]

Soms hè, kan zoiets wat misschien heel logisch voor jou is, niet zo zijn voor de ander. Daarom vraagt men om hulp. Om kennis te vergaren van de ander.
En precies daarom vroeg ik of TS de wijkagent al had ingeschakeld, dat jij en @Hahn mijn reactie anders lezen dan die bedoeld was kan ik ook niks aan doen

Kunnen we nu weer terug naar TS helpen? Dit heeft allemaal totaal niks met het topic te maken maar is gewoon mierenneuken waar TS niks aan heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De vraag zo plomp stellen is storend en kan beter worden verwoord, maar in dit geval is het zeker goed om te weten of de wijkagent al is benaderd.

Dus nu weer ontopic aub :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:42
Farabi schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:17:
[...]

sorry, misschien klinkt het hard. maar je was gewaarschuwd. dit klinkt als achteraf klagen in mijn oren.
Wat een onzin, als je er komt wonen heb je het huis inmiddels al gekocht. TS heeft niets anders gewild dan met de volle moed lekker te gaan wonen / leven. Dit is absoluut niet achteraf klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Even los van hoe dit op te lossen met de buurman. Je woont er pas 1,5 jaar, heb je overwogen om hiermee naar de verkopende partij te gaan als zijnde een 'verborgen gebrek'. Het feit dat de halve buurt je in kwam lichten over de buurman toen je er net woonde moet toch betekenen dat de verkopende partij ervan geweten heeft of misschien wel zelf problemen heeft gehad met de buurman. Die hebben het huis lekker in de top van de markt verkocht en jij/jullie zitten nu met de gebakken peren.

Enfin; de verkopers aansprakelijk stellen daar los je deze situatie niet mee op, maar anderzijds hebben ze je willens en wetens een huis 'met een 'probleem' verkocht.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Laatst online: 18:42
Harrie_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:28:
Even los van hoe dit op te lossen met de buurman. Je woont er pas 1,5 jaar, heb je overwogen om hiermee naar de verkopende partij te gaan als zijnde een 'verborgen gebrek'.
Ik zie de reactie van de verkopers al:
Wij konden altijd prima overweg met de buurman, waar heeft u het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Harrie_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:28:
Even los van hoe dit op te lossen met de buurman. Je woont er pas 1,5 jaar, heb je overwogen om hiermee naar de verkopende partij te gaan als zijnde een 'verborgen gebrek'. Het feit dat de halve buurt je in kwam lichten over de buurman toen je er net woonde moet toch betekenen dat de verkopende partij ervan geweten heeft of misschien wel zelf problemen heeft gehad met de buurman. Die hebben het huis lekker in de top van de markt verkocht en jij/jullie zitten nu met de gebakken peren.

Enfin; de verkopers aansprakelijk stellen daar los je deze situatie niet mee op, maar anderzijds hebben ze je willens en wetens een huis 'met een 'probleem' verkocht.
Gezien de laatste zin van de TS, weet ik zo net nog niet of het een verborgen gebrek was:
Meerdere voorgaande bewoners voor mij en aan de andere kant zijn verhuisd door deze nare man.
Dus voor de duidelijkheid: @Binkie1 hadden de vorige bewoners dit voor de verkoop al aangegeven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ben zo bang dat ik door hem straks mijn hondje moet weg doen. Pff ik heb er echt hoofdpijn van.
En waarom zou je je hond wegdoen voor die vent? Je bent echt VEEL te soft. Laat je man dit afhandelen als je het zelf niet kan.

Of neem er een hond bij. En dan niet zo'n enkelbijter maar een leuke herder, duitse dog of doberman. dan denkt die buurman wel 2x na of ie nog een keer onzinnig aanbelt, en al helemaal of ie z'n poot tussen de deur durft te zetten.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Joyous-P schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:29:
[...]

Ik zie de reactie van de verkopers al:
Wij konden altijd prima overweg met de buurman, waar heeft u het over?
Ja daar kunnen de andere buren en de buurvrouw aan de andere kant vast wel iets over vertellen...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Joyous-P schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:28:
[...]

Wat een onzin, als je er komt wonen heb je het huis inmiddels al gekocht. TS heeft niets anders gewild dan met de volle moed lekker te gaan wonen / leven. Dit is absoluut niet achteraf klagen.
was het al gekocht toen ze dit wisten? of gingen ze gewoon ervoor koste wat het kost?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 10-05-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:27:
[...]

En precies daarom vroeg ik of TS de wijkagent al had ingeschakeld, dat jij en @Hahn mijn reactie anders lezen dan die bedoeld was kan ik ook niks aan doen

Kunnen we nu weer terug naar TS helpen? Dit heeft allemaal totaal niks met het topic te maken maar is gewoon mierenneuken waar TS niks aan heeft
Ik denk persoonlijk dat dit soort 'mierenneuken' onderling hier wel degelijk een toegevoegde waarde kan hebben voor de TS?

Ze (is een aanname van me) zou hier uit op kunnen maken dat dit soort vraagstukken hier vaker voor komen én dat dit soort ellende eigenlijk alleen op te lossen is middels een goed gesprek tussen de beide buren en eventueel een mediator (de wijkagent).

Verhuizen.... Ook een optie, maar da's geen oplossing maar eerder een 'work-around' doordat de volgende bewoners van dat huis waarschijnlijk exact de zelfde ellende gaan mee maken, zeker gezien de eerdere waarschuwing(en) van de andere straat / wijk -bewoners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je zoiets überhaupt hard maken als verborgen gebrek? Want de buurman is geen onvervreemdbaar onderdeel van het huis.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
Hieronder mijn comment uit een soortgelijk topic:
Ik zou verhuizen, ook al voelt het misschien als toegeven.

Serieus, al dit gezeik ga je nooit 'winnen'. En als het echt zo erg is zoals je omschrijft in je openingspost gaat dit de komende tijd (jaren?) een enorme bron van frustratie / stress zijn. Is dat wat je wilt in en rondom je eigen huis?

Rust in je eigen omgeving en woongenot (inclusief een fijne buurt) dragen voor een groot deel bij aan je algehele gemoedstoestand.

Zonder overdrijven, ik zou de makelaar bellen. Al kost het me een bak geld.
Buren richten hun camera mijn huis in.

En dit adviseer ik ook voor deze situatie. Bespaar jezelf een hoop frustratie.

Stel je hebt bezoek, en bij elk geluid voel je automatisch de angst dar de buurman de klopboor er weer bij pakt. Niet te doen toch.
Meteen weg daar..

[ Voor 10% gewijzigd door evmmb op 10-05-2022 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPELOPA
snmght schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:47:
@Binkie1 ik zou ook een slijptol aanschaffen, een grasmaaier, een boorhamer en wat al niet meer.
*knip*
Zo blijven we opsommen, niet doen aub.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 10-05-2022 20:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllesKan
evmmb schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:32:
En dit adviseer ik ook voor deze situatie. Meteen weg daar.
*knip*
Dergelijke escalerende adviezen voegen niets toe.

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 10-05-2022 20:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
evmmb schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:32:

[...]

Buren richten hun camera mijn huis in.

En dit adviseer ik ook voor deze situatie. Bespaar jezelf een hoop frustratie.

Stel je hebt bezoek, en bij elk geluid voel je automatisch de angst dar de buurman de klopboor er weer bij pakt. Niet te doen toch.
Meteen weg daar..
Ik vind dit altijd zo makkelijk gezegd. Heb je net een woning naar je zin zou je gaan verhuizen om een vervelende buurman. Verhuizen en de inrichting/klusjes die erbij komen kosten ontzettend veel geld, tijd en energie.

Echt veel te makkelijk, probleem gewoon bij de bron aanpakken.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:18
Je probeert een vriendelijke buur te zijn, die rekening houdt met anderen. Dat is nobel, maar daar maakt deze man misbruik van. Hij gaat tegen je tekeer, want dan ga je rekening met hem houden. En als je dat doet, gaat hij over iets anders tekeer. Dus beste oplossing in mijn ogen: hou op deze man tegemoet te komen. De kinderen spelen lekker buiten, het hondje wordt liefdevol opgevangen, visite komt over de vloer en jullie gaan het leven leiden dat je daar voor ogen had. Daarmee stopt het waarschijnlijk niet, maar haal je wel bij jezelf het gevoel weg dat je op je tenen loopt. Laat hem in zijn sop gaar koken, vertel de kinderen dat de man niet goed bij zijn hoofd is en dat ze meteen naar jou moeten komen als hij of zijn vrouw weer eens wat roepen.
En wordt het alsnog erger en erger? Stuur je man, de buurmannen, de politie erop af. Sommige mannen zijn alleen gevoelig voor wat andere mannen zeggen en willen vrouwen juist domineren. Wat zij zeggen werkt averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:02
*knip*
Dat is geen advies.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 10-05-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
AllesKan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:35:
[...]

Er gaat een hoop gebeuren als ik zo'n conflict zou hebben met mijn buurman, en iemand gaat uiteindelijk wel weg ja. (Of past zich aan)

Hint: Ik ben dat niet.
Tja ik wist het wel.

- De onzekerheid van de ergernissen die dit wellicht de komende weken, maanden, jaren gaat opleveren + een gezin in de stres.

- Met de kennis van nu op zoek naar een nieuwe hut waar je een fijne plek hebt voor je partner en kinderen.

Iedereen zijn eigen keuze natuurlijk. Maar als het financieel mogelijk is had ik mijn zinnen al gezet op de volgende verhuizing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
En de volgende bewoner weer een probleem. Ik offer me dan wel op om de buren op te voeden.

Aan TS; als je vriend blijkbaar wel de assertiviteit heeft ligt daar wat mij betreft voor hem ook wel een rol. Hij kan toch ook langs gaan en duidelijk maken dat hij van dergelijk gedrag richting zijn gezin niet gediend is?

[ Voor 55% gewijzigd door assje op 10-05-2022 19:53 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 12:46
*knip*
Quote en reactie verwijderd.
Tja ik wist het wel.

- De onzekerheid van de ergernissen die dit wellicht de komende weken, maanden, jaren gaat opleveren + een gezin in de stres.

- Met de kennis van nu op zoek naar een nieuwe hut waar je een fijne plek hebt voor je partner en kinderen.

Iedereen zijn eigen keuze natuurlijk. Maar als het financieel mogelijk is had ik mijn zinnen al gezet op de volgende verhuizing.
En dan? Nieuwe woning, fijne buurt, alles lijkt prima. Tot je buren gaan verhuizen, en z'n zelfde type waarvoor je vertrokken bent komt naast je wonen. Ga je dan weer verhuizen?

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 10-05-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08
Geen idee of je er iets mee op schiet, maar als je letterlijk wat meer van je wil laten horen is er misschien nog iets te regelen met een IFTTT applet die obv geofencing een speaker aan of uit zet.

Verder: kan/mag je schutting nog hoger worden gemaakt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 06:37
Je geeft trouwens aan dat je de hond net in huis hebt en dat je het beestje rustig laat wennen. Een hond heeft een opvoeding nodig (is net een kind) en stopt niet zomaar met blaffen omdat er twee weken verstreken zijn. Tip: hondentraining, daar heb je veel lol aan en later veel profijt van (Ook je huidige en toekomstige buren).

[ Voor 6% gewijzigd door mcsluis op 10-05-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:Even op slot om op te ruimen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:En weer open, met wat spelregels.

De TS zit met een lastige situatie, dan geven we advies om diegene te helpen. Dus welke stappen kan zij zetten in juridisch opzicht en aan eventuele gesprekken voeren met de wijkagent, buurt etc.

We gaan dus niet opsommen welke normale leef geluiden als een hond of kinderen overlast zouden veroorzaken. Dat is simpelweg niet verboden op normale tijden overdag.

Tevens gaan we het recht niet in eigen hand nemen om de overlast 'op te lossen' of terugvechten door zelf meer overlast te gaan veroorzaken. Daarnaast gaan we hier niet uitvechten op elkaar wie gelijk heeft, het gaat om de casus van de TS. Kortom reageer normaal of reageer niet.

Dergelijke topics zijn om elkaar te helpen, niet voor ons vermaak.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 09:09

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ga in gesprek met je wijkagent. Die heeft meer mogelijkheden dan je denkt.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllesKan
Nou TS,

Heel veel wijsheid bij het oplossen van deze situatie.

Dat je niet over je heen moet laten lopen lijkt evident, maar dat idee wordt niet door iedereen gedeeld. Sterker nog, men adviseert je zelfs om te verhuizen....(!)

Ik ben weg uit dit topic, als je er niet meer uitkomt vraag dan de mod om advies, die weet het kennelijk wel.

Heel veel sterkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:33

snmght

imho dan he

@tweakduke dat kan je nou wel zeggen en wellicht is het aandragen van concrete acties wat ver gaand; doch wil het bij deze types wel eens serieus het meest effectief zijn om het gedrag te spiegelen.

Buurman besluit steeds opeens lawaaiige klussen te moeten doen als TS normale leefgeluiden produceert.

Ik zou dat wel degelijk ook eens gaan proberen als buurman rustig in de tuin zit of visite krijgt.

Buurman zal dan denk ik gauw tot de conclusie komen dat de normale leefgeluiden eigenlijk wel prima waren.

Je mag bovenstaande moreel met me oneens zijn maar ik zie er niets illegaal in dus not sure of je dat weg moet willen modereren.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Binkie1
Om de vragen allemaal te beantwoorden;

- Mijn hondje is opgevoed, luistert naar commando's maar heeft ivm herplaatsing af en toe last van verlatingsangst.Wordt vanzelfsprekend aan gewerkt en we gaan op training.

- Mijn man kan dit gemakkelijk naast zich neerleggen en hem volledig negeren, ik heb hier dus absoluut veel meer moeite mee.

- Wijkagent niet ingeschakeld, tot op heden heb ik geprobeerd de gemoederen zelf te ''sussen''. Heeft precies niets geholpen.

- De buurman boort, zaagt en weet ik wat hij allemaal doet puur uit frustratie als hij vindt als wij teveel lawaai maken. Dit gebeurd bijvoorbeeld gemakkelijk nadat ik een nieuw bed voor mijn dochter in elkaar zet.

- Communicatie met hem is echt niet te doen.

- Wij hebben een dure schutting aangeschaft om onze tuin volledig af te kunnen schermen van 2 meter hoog, deze wordt gelukkig volgende maand geplaatst. Deze wordt tussen de erfgrens en om de volledige overige erfgrens geplaatst. Maar dan alsnog, hangt hij er gewoon overheen hoor, daar ben ik niet bang voor. Hij eiste ook nog even om de boom weg te halen, want last van bladeren. ( wonend in een heeeele bosrijke omgeving ).

[ Voor 4% gewijzigd door Binkie1 op 10-05-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binkie1
@snmght Onze buren krijgen nooit visite, het lijken wel kluizenaars. Ik heb daar in 1,5 jaar tijd nog NOOIT iemand gezien, geen ouder, geen kinderen echt helemaal niemand.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je gaf aan dat je andere buren ook worden lastig gevallen. Is het niet een idee om samen de wijkagent aan te spreken zodat hij onder enige controle komt te staan en er dossier opgebouwd kan worden?

Daarnaast raad ik je sterk aan om beveiligingscamera's te installeren die altijd opnemen, Als het een keer uit de hand loopt en hij dringt zich je huis in en het komt tot een handgemeen dan is het zijn woord tegen het jouwe. Je moet dan je eigen onschuld en zijn schuld aantoonbaar maken, dan sta je een stuk sterker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

snmght schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:32:
@tweakduke dat kan je nou wel zeggen en wellicht is het aandragen van concrete acties wat ver gaand; doch wil het bij deze types wel eens serieus het meest effectief zijn om het gedrag te spiegelen.

Buurman besluit steeds opeens lawaaiige klussen te moeten doen als TS normale leefgeluiden produceert.

Ik zou dat wel degelijk ook eens gaan proberen als buurman rustig in de tuin zit of visite krijgt.

Buurman zal dan denk ik gauw tot de conclusie komen dat de normale leefgeluiden eigenlijk wel prima waren.

Je mag bovenstaande moreel met me oneens zijn maar ik zie er niets illegaal in dus not sure of je dat weg moet willen modereren.
Het punt is dat dergelijke adviezen eerder escalerend dan de-escalerend werken en hebben dat effect ook in de discussie in het topic. Iemand weet eigenlijk wel dat het 'lomp' opgelost kan worden, maar dat geeft ook nadelen of consequenties. We gaan al snel steeds lompere maatregelen voorstellen en daar heeft niemand wat aan.

Vandaar dat we eerst de normale opties voorstellen en die zijn er echt nog wel.

@Binkie1 heb je met de buurt samen deze kwestie al eens besproken om gezamenlijk op te trekken? Ergens ben ik ook wel benieuwd als jouw man het gesprek aan gaat met de buurman hoe die dan reageert.

Tweakers Discord

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 22:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat zulke mensen geen bezoek krijgen, mag dan weer niet verbazen :)

Contact met de wijkagent lijkt me een goed begin. Geef daarbij aan dat de buurman intimiderend overkomt, gebaren maakt naar je dochter en over de schutting naar binnen kijkt.

Verder: ga een logboek van incidenten bijhouden. Zorg dat je opnames kunt maken bij de deur (geluid en/of video). Kortom: begin de dossiervorming. Is het niet voor een strafrechtelijk traject, dan komt het civielrechtelijk wel van pas, als je bij een rechter vordert dat het gezeur moet ophouden en de buurman niet meer aanbelt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
Erg vervelend voor jou en je dochter, hoop dat het opgelost kan worden.
Volgende keer als ie aan de deur staat: "Sorry buurman, geen tijd nu, ik stuur mijn man wel even langs als hij thuis komt van zijn werk" en al het contact direct bij je man neerleggen, daar heeft de buurman schrik van, dus laat je man mooi verhaal halen als de buren gek doen als hij niet thuis is. Je bent samen met je man een team en dit komt over als een perfecte zaak voor hem om op te pakken, zoals jij overdag de perfecte persoon bent om op het hondje te passen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Binkie1 Het klinkt misschien heel tegenstrijdig en ongewoon maar wanneer de buurman weer over de schutting hangt om je een veeg uit de pan te geven: nodig 'm uit voor een bakje koffie. Kennelijk mist de buurman/buurvrouw iets wat ze van zichzelf niet gaan krijgen. Vraag ze nou eens hoe het écht me ze is, oordeel er verder niet over etc. Kijk o.a. hier voor wat tips: https://www.nn.nl/Hoe-gaat-het.htm

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Ik zou toch nog met je man samenzitten. Hij heeft hierin wel degelijk een rol en het is belangrijk om duidelijk te maken wat voor impact dit op je heeft (of laat dit topic lezen).

Qua tips is het merendeel al benoemd:
  • Laat je man het gesprek aangaan
  • Schakel hulp in van politie, gemeente of buurtbemiddeling. Houdt een logboek bij van alle vervelende gebeurtenissen
  • Werkt dit allemaal niet, Stap dan naar de civiele rechter (mogelijk met de andere buren)
.
Sterkte

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
sypie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:46:
@Binkie1 Het klinkt misschien heel tegenstrijdig en ongewoon maar wanneer de buurman weer over de schutting hangt om je een veeg uit de pan te geven: nodig 'm uit voor een bakje koffie. Kennelijk mist de buurman/buurvrouw iets wat ze van zichzelf niet gaan krijgen. Vraag ze nou eens hoe het écht me ze is, oordeel er verder niet over etc. Kijk o.a. hier voor wat tips: https://www.nn.nl/Hoe-gaat-het.htm
Kom op... Het stadium van een bakkie doen is toch allang geweest? (en die band is er nooit geweest)
Heb je gemist dat de buren totaal niet tot rede vatbaar zijn? Kinderen vervelend benaderen, extra irriteren etc.

"Vraag hoe het écht met ze is" :')

Ja, doei. tis geen GTST ofzo. Redelijkheid heeft toch allang de haven verlaten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent7
jan390 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:53:
Ik zou toch nog met je man samenzitten. Hij heeft hierin wel degelijk een rol en het is belangrijk om duidelijk te maken wat voor impact dit op je heeft (of laat dit topic lezen).

Qua tips is het merendeel al benoemd:
  • Laat je man het gesprek aangaan
  • Schakel hulp in van politie, gemeente of buurtbemiddeling. Houdt een logboek bij van alle vervelende gebeurtenissen
  • Werkt dit allemaal niet, Stap dan naar de civiele rechter (mogelijk met de andere buren)
.
Sterkte
inprincipe +1 maar lees eens goed, buren "durven" de thuiszijnde buurvrouwen en kinderen (!) lastig te vallen maar niets tegen mannen. Politie, gemeente is allemaal niet nodig, strak bij elk bezoek of grens overschrijdend gedrag de buurMANNEN even langssturen, telkens weer, liefst na elkaar als het om meerdere dingen gaat, en vooral laten weten dat dit de reactie is die buren altijd krijgen, dan is het zo klaar.
En ja als de buren herrie maken onder het mom van klussen, so be it, net zoals jouw hondje wel eens blaft mag de buurman op de correcte tijden zijn slijptol gebruiken, laat hem, en schakel om in je hoofd van ergenis naar lachen dat hij zijn zwakheid zo moet uiten. Geeft hij echter een giftige blik aan dochter, hop direct je man langssturen als die thuis komt, elke keer weer, twee weken en het lijkt mij klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binkie1
Waarschijnlijk kan de buurman mijn man ook niet echt peilen, hij reageert immers niet alsof ze er niet zijn.

De buurvrouw stond van het weekend als een viswijf op de markt te schreeuwen dat we allemaal idioten waren met alle bombarie van dien en mijn man blijft haar gewoon strak aankijken zonder wat te zeggen en vervolgens ging ze snel naar binnen.

De buurman was overigens ook zo binnen.

Op het briefje die van de week in de briefenbus geklemd zat stond:

Na een ''geweldig'' weekend laten jullie nu een blaffende hond alleen achter?? Zorg maar dat, dat niet meer voorkomt, ook dat is zeer onacceptabel.

Ik heb het briefje terug gegooid in zijn eigen tuin, onder het mom van ''nooit gezien, weg gewaaid'', maar toch nog ff een foto van genomen.

Wat betreft camera's, die heb ik idd wel bij de voordeur. Hij ook .. in de achtertuin een volledig roterende camera die precies bij ons de woonkamer kan indraaien.

Hierover het juridisch loket gebeld, dit mag zolang het op zijn erf staat gericht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Akelig maar probeer het echt licht te maken in je eigen hoofd.
Uiteindelijk zijn het erg zielige mensen die lafjes met jou en je gezin omgaan, meewarigheid is het negatiefste dat ze verdienen vanuit jou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Binkie1
sypie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:46:
Dit is een lief bedoeld advies, maar daarvoor is dit circus al veel te ver heen. Ik heb echt buikpijn van deze hele situatie en het maakt mij dus werkelijk 0 uit hoe het met hem gaat :)

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:54
Wij hebben met ons gezin in dezelfde situatie gezeten. Ook een huis gekocht op een hoek in de wijk waar wij toen graag wilden wonen. Ook wij waren bekend (per toeval) dat hier een persoon woonde die voor overlast zorgde. Maar er was zo weinig keus op de huizenmarkt dat wij toch beslist hebben het huis te kopen. Oh boy wat was dat heftig achteraf. Lang verhaal kort deze man was nog een tikkie heftiger. Wat als ik jou verhaal nu lees uiteindelijk in ons voordeel heeft gewerkt. Deze man schold ons daadwerkelijk uit met de meest vreselijke scheldwoorden en echt een heftig stemgeluid. Ons zoontje was toen net 2 jaar en hij was hier echt het slachtoffer van deze man.Gelukkig had hij hier nog niet echt besef van want het was echt exteeem.Elk geluidje was teveel zelfs het geluid wat sproeien maakt als het water op de blaadjes komt. Er waren al 6 families verhuist binnen de 20 jaar dat deze man hier toen woonde.

Wijkagent langs laten komen en dit was bekend was een heel dossier van deze man. De wijkagent vertelde ons eigenlijk dat ze niks konden doen en wij eigenlijk een tokkie familie hadden moeten zijn om hem eigenlijk weg te pesten. Wel grappig is dat de buurman 20 jaar geleden is weggepest uit Rotterdam Zuid. Ik denk dar ze daar korte metten maken met zulke personen wat ik eigenlijk ook wel begrijp want je hebt geen leven meer.

Uiteindelijk de gene gesproken in de gemeente die over woonoverlast gaat. Heel kort antwoord start een civiele procedure. Bizar hé? Nou dat vonden wij dus ook. Dit hebben we dus ook niet gedaan.

Wij hebben opnames gemaakt met geluid en zijn toen ten strijde getrokken. Wat ik nog niet gemeld hebt is dat de buren aan de andere kant en de school die tegen over ons zit ook heeft meegeholpen. Om mee te helpen deze man weg te krijgen

We hebben daarna mailtjes met geluidsfragmenten opgestuurd naar de wethouder en de burgemeester en de persoon overgeslagen die daar eigenlijk zat want daar hadden wij op dat moment niks aan want met een civiele procedure maak je geen kans. Wij hebben onze buurman altijd genegeerd. Ik begroette hem ook altijd met een stalen gezicht. Dit zodat er niks tegen ons gebruikt kon worden. En elke week en soms dagelijks fragmenten en mails sturen naar de gemeente.

Uiteindelijk is alles gaan lopen en hadden ons hoop gezet op de ASO wet. Dit is Nederland eigenlijk nooit echt gebruikt. Maar het bestaat wel sinds 2017 geloof ik. Maar niet alle gemeentes maken hier gebruik van of weten niet hoe ze het toe moeten passen.

Voordat ze het toe kunnen passen eerst een heel traject door met een mediator (hij kwam niet opdagen). Hij is nog op gesprek geweest bij de burgemeester. Zelfde dag ging hij gewoon verder met schelden,bonken , napraten. Niks had zin deze man wilde niet geholpen worden.

Lang verhaal kort zei ik :P Uiteindelijk hem onder druk kunnen zetten met gedragsveranderde maatregelen vanuit de gemeente. Hier moest hij zich aan houden anders hoge boetes of zelfs huis uitzetting max 10 dagen geloof ik. En boetes tot max 1200 euro. Weet niet precies de strekking van de brief en de hoogte van de boetes. Maar enkele maanden later stond zijn huis te koop. Oh yeah mofo! Dit was fantastisch! Het verhaal is eigenlijk nog veel uitgebreider.

Wij hebben geluk gehad denk ik. Het gaat je heel veel tijd en energie kosten. Als je een melding ervan maakt kan het geloof ik als verborgen gebrek gezien worden dus doe dit niet als je denkt dat je gaat verhuizen. En zet je huis gewoon te koop. Ik weet wat dit doet met je en met je gezin het is echt de hel. Je kan veel maken in Nederland en deze mensen weten hoe ver ze kunnen gaan.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Maak er een spel van, als hij herrie maakt, niet ergeren maar:
"He dochter, daar gaat hij weer, hoevaak gaat hij nu boren denk je? Ik zeg 3 keer en wat zeg jij? "en dan hard lachen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie1
Een wijkagent wil ik best inschakelen, maar door deze gezellige buurman begin ik echt aan mijzelf te twijfelen in de zin van; ja maar misschien hoort hij ons ook wel.

Wat echt onzin is, dat weet ik ergens best wel. maar doordat dit nu al 1,5 jaar aan de gang is .. op den duur ga je wel twijfelen aan jezelf.

Ik ben overdag, als ik vrij bent, thuis gewoon bezig met het huishouden en ditjes en datjes. Weekenden zijn we vaak weg, omdat we eigenlijk niemand meer uitnodigen door dit hele gedoe.

Het is echt oprecht een heeeele vervelende situatie. Na het briefje van gister heb ik vannacht een migraine aanval gekregen, zo ver gaat dit.

Verhuizen is zeker niet mijn bedoeling, het huis en het plekje is echt heel fijn.

Ik zie maar 2 oplossingen, of inderdaad hard tegen hard (maargoed dat zit niet echt in mijn aard, ik houd juist zelf ook van rust) of inderdaad met een wijkagent kijken wat de opties zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie1
Jeetje wat heftig, thanks voor je tips waardeer ik echt! Ik ga mijzelf eens even inlezen in het hoe en wat. Ik ben er zo klaar mee, er moet echt een eind aan komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Binkie1 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:21:
Een wijkagent wil ik best inschakelen, maar door deze gezellige buurman begin ik echt aan mijzelf te twijfelen in de zin van; ja maar misschien hoort hij ons ook wel.

Wat echt onzin is, dat weet ik ergens best wel. maar doordat dit nu al 1,5 jaar aan de gang is .. op den duur ga je wel twijfelen aan jezelf.

Ik ben overdag, als ik vrij bent, thuis gewoon bezig met het huishouden en ditjes en datjes. Weekenden zijn we vaak weg, omdat we eigenlijk niemand meer uitnodigen door dit hele gedoe.

Het is echt oprecht een heeeele vervelende situatie. Na het briefje van gister heb ik vannacht een migraine aanval gekregen, zo ver gaat dit.

Verhuizen is zeker niet mijn bedoeling, het huis en het plekje is echt heel fijn.

Ik zie maar 2 oplossingen, of inderdaad hard tegen hard (maargoed dat zit niet echt in mijn aard, ik houd juist zelf ook van rust) of inderdaad met een wijkagent kijken wat de opties zijn..
Je gaf hier al meerdere malen aan dat de overige buurt / wijk-bewoners jullie al waarschuwde voor het gedrag van de buurman. Daarmee kun je voor jezelf ook al bepalen dat het niet aan JOU / JULLIE ligt maar dat je huidige buren er genoegdoening in vinden om 'nieuwe' mensen weg te pesten.

Als jullie nu zouden besluiten om te gaan verhuizen vanwege de huidige situatie dan heeft dat 'stel' wederom gewonnen én zullen ze hetzelfde bij een nieuwe bewoner gewoon wederom gaan proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onno oliver
  • Laatst online: 02-06 13:11
Weet dat er in sommige gemeenten "buurt coaches" die kunnen bemiddelen. Dat scheelt weer een stap naar de wijkagent, deze maakt notities en maakt er misschien een rapportje van? U zit niet te wachten op jaren van klagen tegen de wijkagent over uw buurman u wilt gelijk resultaat.
Geen idee of dat ook in uw gemeente is.

Om uw buren tegemoet te komen zou u natuurlijk de muur die aan hun woning grenst te voorzien met geluidswerend of dempend materiaal en hun vragen om het zelfde te doen?

Oplossingen als terug pesten kan allen averecht werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29
@Binkie1 Allereerst en het is al vaker gezegd, maar het ligt absoluut niet aan jullie. Jullie zijn er al voor gewaarschuwd. Zo simpel is het.

Ofwel, het ligt aan de buurman. Stop met op eieren te lopen, dat helpt toch niet, dus dan kun je dat net zo goed niet doen. Ofwel, ga gewoon leven.
Daarnaast valt er niet met diegene te praten. Schakel de wijkagent in hierover. Wellicht kom je daar verder mee.

@onno oliver Isoleren werkt voor geen meter, omdat de buurman een ander irritatiepunt zal zoeken om alsnog door te gaan. Dit soort mensen stoppen niet door aanpassingen te doen. Als ze rust willen, dan moeten ze maar in een hutje op de hei gaan wonen.

Ik ben het overigens ook eens met @Silent7. Je man kan kijken als er iemand over de schutting staat te roepen, of even langs lopen. Ben zelf ook geen held, maar als mijn vrouw het vraagt zal ik dat ook absoluut doen. Wat vind je man ervan dat jij je zo voelt? Kan me niet voorstellen dat je man door niet van gaat koken van woede zeg maar.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 10-05-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
@Binkie1 laat je man dit topic eens lezen
Ik kan me niet voorstellen dat hij meer zin heeft in wijkgenten, buurtcoaching en ellende dan twee tot drie weken strak na werk verhaal halen bij buren, maar daarom moet hij het wel even lezen, wat wil je man met twee opties:
1 paar minuten per dag "ridder op wit paard" zijn en de buren even duidelijk maken dat ze best kunnen verhuizen of hem direct kunnen bellen en altijd altijd met hem te maken zullen krijgen als ze een briefje door de bus en vooral blik naar jullie dochter geven.
of
2 uren gesprekken, frustratie, rapporten schrijven, tijd inplannen voor coaching en of aangiften en of dossier opbouwen.
Laat voorval weten wat hij hiervan zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Alle goedbedoelde adviezen gaan niet werken, sommige mensen valt gewoon niet mee te praten. Ze zijn psychisch gewoon niet in orde, het is niet persoonlijk, zie ook de vele mensen voor je.

Burengerucht kan jouw leven en dat van je gezin compleet kapot maken, onderschat het niet. Lees je eigen openingspost terug, het is al veel te ver gegaan.

De oplossing is lastig, verhuizen is de eenvoudigste, maar voelt onrechtvaardig, maar kan ook een enorme opluchting zijn. Je zadelt wel iemand anders met het probleem op, maar dat heeft degene voor jou ook gedaan bij jullie. Andere effectieve oplossingen mag ik hier niet aanraden, en moet je ook maar net willen.

Heel veel sterkte en succes, zal je nodig hebben.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet je, ik heb zelf ook een teringhekel aan geluidsoverlast, spelende kinderen van tegenwoordig al helemaal (het merendeel schreeuwt en gilt alsof ze letterlijk worden vermoord), en ik weet van mezelf dat ik bovenmatig gevoelig ben voor geluiden.

Zie ook:Deze man zou dat ook kunnen hebben. Het begrip hiervoor is een belangrijk aspect in zaken zoals dit, want dat kan bij jou mogelijk de gemoederen iets verzachten. In mijn geval zijn sommige geluiden érger dan iemand die mij fysiek aanvalt. Mijn reactie op die geluiden is: "Iemand valt mij fysiek aan! IK MOET VECHTEN!"

Met medicatie (voor iets heel anders) heb ik dit inmiddels goed in bedwang. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd, of zelfs gediagnostiseerd.

Het zou goed kunnen dat er geluiden zijn die hem intens storen en fysiek pislink maken.

Dat is niet "gewoon een zeurkoud" of een "vervelende oude man" of een "zielige kluizenaar", het kán daadwerkelijk een mentale aandoening zijn waarvan het onderzoek nog maar in de kinderschoenen staat.

Dat gezegd hebbende: Hij zit fout. Ik zou met een wijkagent gaan zitten en kijken of deze persoon geholpen kan worden door de juiste instanties. Een behandeltraject kan geweld voorkomen en geweld voorkomen is juist iets wat de wijkagent behoort te doen.

Zie ook:Stuur niet je man d'r op af want hij is (vermoed ik) geen specialist op het gebied van mentale zorg.

In jouw situatie zou ik iedere keer dat hij aanbelt of klaagt of iets laat horen gewoon direct de politie bellen, niet 112 maar gewoon 0900 8844, en gewoon aangeven dat je je onveilig voelt in het bijzijn van je onredelijke buurman en dat hij ondanks verzoeken van jou om zich normaal te gedragen, je toch blijft lastigvallen.

Ook als je 10x per dag moet bellen, gewoon blijven bellen. Sta erop dat ze een dossier aanleggen, sta erop dat de wijkagent gaat praten met die man, sta erop dat de wijkagent aangeeft dat hij geen "wraakgeluiden" gaat maken als reactie op normale leefgeluiden.

En ik zou persoonlijk het huis zsm. te koop zetten en ergens anders gaan wonen. Je hebt een kind om rekening mee te houden, en dit is natuurlijk geen prettige woning om je jeugd te beleven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Blue-eagle schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:00:
Weet je, ik heb zelf ook een teringhekel aan geluidsoverlast, spelende kinderen van tegenwoordig al helemaal (het merendeel schreeuwt en gilt alsof ze letterlijk worden vermoord), en ik weet van mezelf dat ik bovenmatig gevoelig ben voor geluiden.

Zie ook:Deze man zou dat ook kunnen hebben. Het begrip hiervoor is een belangrijk aspect in zaken zoals dit, want dat kan bij jou mogelijk de gemoederen iets verzachten. In mijn geval zijn sommige geluiden érger dan iemand die mij fysiek aanvalt. Mijn reactie op die geluiden is: "Iemand valt mij fysiek aan! IK MOET VECHTEN!"

Met medicatie (voor iets heel anders) heb ik dit inmiddels goed in bedwang. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd, of zelfs gediagnostiseerd.

Het zou goed kunnen dat er geluiden zijn die hem intens storen en fysiek pislink maken.

Dat is niet "gewoon een zeurkoud" of een "vervelende oude man" of een "zielige kluizenaar", het kán daadwerkelijk een mentale aandoening zijn waarvan het onderzoek nog maar in de kinderschoenen staat.

Dat gezegd hebbende: Hij zit fout. Ik zou met een wijkagent gaan zitten en kijken of deze persoon geholpen kan worden door de juiste instanties. Een behandeltraject kan geweld voorkomen en geweld voorkomen is juist iets wat de wijkagent behoort te doen.

Zie ook:Stuur niet je man d'r op af want hij is (vermoed ik) geen specialist op het gebied van mentale zorg.

In jouw situatie zou ik iedere keer dat hij aanbelt of klaagt of iets laat horen gewoon direct de politie bellen, niet 112 maar gewoon 0900 8844, en gewoon aangeven dat je je onveilig voelt in het bijzijn van je onredelijke buurman en dat hij ondanks verzoeken van jou om zich normaal te gedragen, je toch blijft lastigvallen.

Ook als je 10x per dag moet bellen, gewoon blijven bellen. Sta erop dat ze een dossier aanleggen, sta erop dat de wijkagent gaat praten met die man, sta erop dat de wijkagent aangeeft dat hij geen "wraakgeluiden" gaat maken als reactie op normale leefgeluiden.

En ik zou persoonlijk het huis zsm. te koop zetten en ergens anders gaan wonen. Je hebt een kind om rekening mee te houden, en dit is natuurlijk geen prettige woning om je jeugd te beleven.
Voor TS is het misschien handig om te vertellen waar je woont voordat ze haar woning verkoopt en naast je komt wonen, anders schiet ze er ook niks mee op.

Verder best handig dat je in het hoofd van haar buurman kan kijken via een forum.

En verder gun je de koper van het huis van de TS dezelfde problemen die nu al bestaan!

En daarnaast is er vast een hutje ergens op de hei voor de overgevoeige buur in je buurt,

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:18
Geluiden van de buren binnen redelijke tijden kun je het beste leren accepteren. Zelfs indien het puur ter pesten schijnt te zijn. In de praktijk is daar weinig tegen in te brengen.

Ongevraagd contact kun je daarentegen, zeker bij goed dossier opbouw, wel wat aan doen. Civielrechtelijk kun je een contactverbod afdwingen, zodat de buurman jullie erf niet langer mag betreden en geen contact meer mag zoeken, of dit nu in persoon, telefonisch of digitaal is.

Maar in de praktijk is het de vraag of het zover hoeft te komen.

Een buur waar ik zelf in het verleden hinder van gehad heb was uiteindelijk van korte duur. In eerste instantie probeerde ik meegaand te zijn en begrip te tonen. Hij had hinder van geluid dat we maakten binnen een verhuizing. Begrijpelijk. Toen bleef hij terugkomen voor zo'n beetje ieder geluid binnen het appartementencomplex, het moest en zou bij ons vandaan komen. In een tijdsbestek van circa 4 weken is hij een stuk of 10 keer langsgeweest, mocht ik een brief van de verhuurder ontvangen dat er een klacht ontvangen was van een 'medebewoner' binnen het appartementencomplex.

Ik was er wel klaar mee. Toen ik alleen thuis was en hij langs kwam terwijl ik na een nachtdienst net in slaap gevallen was om abrupt gewekt te worden door zijn karakteristiek opdringerige manier van aanbellen heb ik de deur geopend, en nog voor hij iets kon zeggen iets gezegd in de zin van "jij weer, wordt het niet eens tijd dat je door een bus geschept wordt?" en de deur dichtgedaan. Na circa 5 minuten doorbellen gaf hij op. De weken erop kwam hij minder en minder naarmate ik zonder ook maar iets te zeggen de deur direct sloot.

Het had geholpen, althans, voor ons. Hij ging daarna onze directe buren naast ons lastig vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
Replace fear/Bullying met buurman.

Ik zou het wel weten, maar mag het niet zeggen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:07
Snap niet waarom jij/jullie aardig moeten blijven doen en hij zich als een debiel gedraagt.

Vervelend voor hem als hij last heeft van spelende kinderen maar dat de hele wijk zich maar moet aanpassen aan meneer snowflake lijkt me toch echt de omgedraaide wereld.

Begrip voor echte overlast is een ding, maar kinderen moeten gewoon kunnen spelen. Als hij vervolgens nog begint te zeiken over het leegmaken van een vaatwasser dan lijkt het me dat hij maar moet verhuizen en niet de TS. Jij klaagt toch ook niet over zijn voor werkzaamheden enzo?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
djmuggs schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:05:
[...]

Voor TS is het misschien handig om te vertellen waar je woont voordat ze haar woning verkoopt en naast je komt wonen, anders schiet ze er ook niks mee op.
:? Waar ik woon? Ik ga er prima mee om hoor. Ik geef alleen extra informatie, ik diagnostiseer niet. Het kan gewoon een zeikerd zijn inderdaad
Verder best handig dat je in het hoofd van haar buurman kan kijken via een forum.
:? Ik geef alleen een perspectief wat past bij mensen met misofonie. Een perspectief wat nog niet aan de orde is gekomen in een forum waar we discussies hebben over dingen.
En verder gun je de koper van het huis van de TS dezelfde problemen die nu al bestaan!
Best handig dat jij al weet dat de volgende eigenaars van dat huis hier last van gaan hebben :*
En daarnaast is er vast een hutje ergens op de hei voor de overgevoeige buur in je buurt,
Wat probeer je te zeggen? Probeer die zin nog eens een keertje?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Ik ben het wel een beetje eens met @Blue-eagle . Er is een kans dat een goed gesprek waar je de buurman laat merken dat er plek is voor zijn emoties best wat oplevert. Ik heb zelf misofonie maar ben me er van bewust en zal dat altijd bij mezelf houden maar dat geldt zeker niet voor iedereen.

Ik snap dat bovenstaande reactie als omgekeerde wereld kan overkomen maar het gaat om het resultaat en de alternatieven zijn een oorlog in gaan of verhuizen. Het kan goed dat niemand ooit heeft geprobeerd een gesprek te openen met “buurman, ik begrijp dat je dit en dit ervaart, dit zijn normale leefgeluiden maar ik weet dat iedereen die dingen anders ervaart, hoe kunnen we dit oplossen “.

Voor hem is het leven ook niet ideaal zo. Hij zal hier geen plezier uit halen. Hij moet zich realiseren dat hij zelf dingen zal moeten doen om een stillere omgeving te hebben. Gaat dan de deur helemaal dicht, dan kun je jezelf het niet verwijzen als je terug vecht.

De discussie uit de weg gaan en jezelf aanpassen is een slecht idee, dat doe je nu. Nee, je doet je hond niet weg.

Zou ook nog kunnen dat de buurvrouw degene is met het probleem en een beschermende partner heeft. Partners hebben snel de neiging problemen “weg te willen vegen” ipv het te erkennen.

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 10-05-2022 23:53 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
De wijkagent is een goed idee.
Als hij weer eens tekeer gaat agressief is 112 bellen met help mijn buurman is gek geworden en slaat door. Misschien krijgt ie dan een psychische evaluatie.
Verder dossier opbouwen. Dus een camera op jullie tuin gerixht is een goed idee, eentje die geluid opneemt? En voor ook eentje. En briefest bewaren. Je reactie opnemen En bewaren etc.
Kan lqng proces zijn. Maar kan best ook psychisch iets mis zijn met die man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:35
Tja... voor de mensen die een gesprek met de buurman aanraden, of juist hard tegen hard. Als het echt zo is dat er al meerdere mensen zijn verhuisd ( uit dat huis en direct eromheen) vanwege die vent dan heeft dat toch wel aan dat je heel sterk in je schoenen moet staan om ook maar enige kans op succes te hebben.

Ik zou beginnen met de wijkagent, al is het alleen maar om die te ontmoeten zodat jullie van elkaar op de hoogte zijn.

En verder vooral gewoon leven, niet op eieren lopen voor de buurman. Rekening houden zoals je met iedereen zou doen, maar niet meer dan dat.

Maar gezien de geschiedenis, succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Binkie1 allereerst erg vervelend voor jullie, veel sterkte met deze klote situatie.

Ik heb dit van dichtbij meegemaakt bij een zeer goed bevriend stel van ons. Zij hadden een zelfde ervaring met een (boven)buurman. Dat ging daar zo ver dat elke keer als hij de deur uit ging hij de stereo installatie extra hard aanzette tot hij weer thuis kwam. Hij gooide rotzooi in hun tuin (zijn balkon zat boven hun tuin), etc, etc.

Laat 1 ding even heel duidelijk zijn: dit ligt niet aan jullie. Dit ligt aan die buren van jullie. Wij wonen zelf ook in een rijtjeshuis, de buren hebben kinderen en ja, daar hoor je wel eens wat van. Dat accepteer je, want het zijn mensen en die moeten gewoon kunnen leven. Het is natuurlijk een ander verhaal als je die kinderen 24/7 zou horen of een hond 24 uur per dag zou blaffen, maar dat is bij jullie absoluut niet het geval.

Persoonlijk denk ik, hoe erg het ook is, dat er maar één echte oplossing is: verhuizen. Je kunt natuurlijk andere dingen proberen, zoals met de wijkagent etc., maar ik denk dat hij wettelijk gezien niet veel verkeerd doet waardoor ze weinig zullen kunnen doen. De enige andere optie die je hebt is om er flink tegenin te gaan, in de hoop dat hij daar zo van onder de indruk is dat hij er mee stopt, maar als ik eerlijk ben, na het lezen van je verhalen, dan denk ik niet dat deze man gaat stoppen, ook al stuur je bij wijze van spreken een knokploeg langs.

Maar goed, aan de andere kant, als je er heel graag wil blijven wonen (wat ik ook wel weer snap), dan zou ik eerst alle andere maatregelen aangrijpen die je kunt. Ik denk dat dit begint met een goed gesprek met je man. Ik neem aan dat als hem duidelijk is wat voor impact dit op jou en zeker ook op jullie dochter heeft dat hij er toch ook iets aan wil veranderen? Zorg in ieder geval dat je man in de meewerkmodus komt, die ga je zeker nodig hebben namelijk.

Ik weet niet hoe jullie zitten qua vrienden, maar ik denk dat het in dit geval zeker kan helpen om eens wat (mannelijke) vrienden over de vloer te laten komen, wellicht het ietwat uit te lokken, en vervolgens een vriendelijk maar tegelijk ook dreigend gesprekje met de buurman te houden met meerdere van deze mannen. Uiteindelijk als zelfs dat soort acties niet gaan helpen denk ik dat je voor jezelf een keus zal moeten gaan maken:
- Alle dingen die de buurman doet accepteren
- Een heel lang traject er van maken, alles opnemen, alles registreren (zoals @Kakkerlak ook gedaan heeft eigenlijk) met de kans dat dit alsnog niets gaat opleveren en sowieso nog heel lang gaat duren (dus dat je nog lang met dit probleem zit)
- Verhuizen

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jens17
  • Laatst online: 22:42
miicker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 00:16:
@Binkie1 allereerst erg vervelend voor jullie, veel sterkte met deze klote situatie.

Ik heb dit van dichtbij meegemaakt bij een zeer goed bevriend stel van ons. Zij hadden een zelfde ervaring met een (boven)buurman. Dat ging daar zo ver dat elke keer als hij de deur uit ging hij de stereo installatie extra hard aanzette tot hij weer thuis kwam. Hij gooide rotzooi in hun tuin (zijn balkon zat boven hun tuin), etc, etc.

Laat 1 ding even heel duidelijk zijn: dit ligt niet aan jullie. Dit ligt aan die buren van jullie. Wij wonen zelf ook in een rijtjeshuis, de buren hebben kinderen en ja, daar hoor je wel eens wat van. Dat accepteer je, want het zijn mensen en die moeten gewoon kunnen leven. Het is natuurlijk een ander verhaal als je die kinderen 24/7 zou horen of een hond 24 uur per dag zou blaffen, maar dat is bij jullie absoluut niet het geval.

Persoonlijk denk ik, hoe erg het ook is, dat er maar één echte oplossing is: verhuizen. Je kunt natuurlijk andere dingen proberen, zoals met de wijkagent etc., maar ik denk dat hij wettelijk gezien niet veel verkeerd doet waardoor ze weinig zullen kunnen doen. De enige andere optie die je hebt is om er flink tegenin te gaan, in de hoop dat hij daar zo van onder de indruk is dat hij er mee stopt, maar als ik eerlijk ben, na het lezen van je verhalen, dan denk ik niet dat deze man gaat stoppen, ook al stuur je bij wijze van spreken een knokploeg langs.

Maar goed, aan de andere kant, als je er heel graag wil blijven wonen (wat ik ook wel weer snap), dan zou ik eerst alle andere maatregelen aangrijpen die je kunt. Ik denk dat dit begint met een goed gesprek met je man. Ik neem aan dat als hem duidelijk is wat voor impact dit op jou en zeker ook op jullie dochter heeft dat hij er toch ook iets aan wil veranderen? Zorg in ieder geval dat je man in de meewerkmodus komt, die ga je zeker nodig hebben namelijk.

Ik weet niet hoe jullie zitten qua vrienden, maar ik denk dat het in dit geval zeker kan helpen om eens wat (mannelijke) vrienden over de vloer te laten komen, wellicht het ietwat uit te lokken, en vervolgens een vriendelijk maar tegelijk ook dreigend gesprekje met de buurman te houden met meerdere van deze mannen. Uiteindelijk als zelfs dat soort acties niet gaan helpen denk ik dat je voor jezelf een keus zal moeten gaan maken:
- Alle dingen die de buurman doet accepteren
- Een heel lang traject er van maken, alles opnemen, alles registreren (zoals @Kakkerlak ook gedaan heeft eigenlijk) met de kans dat dit alsnog niets gaat opleveren en sowieso nog heel lang gaat duren (dus dat je nog lang met dit probleem zit)
- Verhuizen
Wellicht als aanvulling op het complete verhaal hierboven: een lang traject betekent ook een emotioneel traject. Veel spanning, frustratie, gevoel van onveiligheid wellicht, en zo door. En neem met elkaar het verhuisscenario eens serieus door; wat gaat het kosten? Kan het? En wat levert het ons op? Ik kan me voorstellen dat je er met een heel fijn gevoel op de keuze terugkijkt dat je eerder hebt doorgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Geen wijkagent inschakelen, of wie dan ook. Geen officieel dossier opbouwen. Dan kun je inderdaad altijd nog doen alsof je neus bloedt bij een mogelijke verkoop en de kopers doen een beroep op een verborgen gebrek.
Als het namelijk zwart op wit staat dat je een lastige buurman hebt, moet je het melden bij de verkoop. Hier heb ik genoeg ervaring mee.

Maar het klinkt mij meer als een buurman die zich aan jullie (en de rest v/d buurt) ergert, dan zelf echt overlast veroorzaakt. In dat geval lekker negeren, blijven wonen, en nergens meer rekening mee houden. Ik zou hem persoonlijk zelfs gaan pesten (geen advies). Hij stoort zich, dus hij zal zich uiteindelijk helemaal opvreten en wellicht verhuizen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 11-05-2022 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:53
Er was een redelijk recent topic waarbij de buren ook voornamelijk treiterenden.. dat liep wel langer en was heftiger dmv. politie, valse beschuldigingen etc, maar uiteindelijk was hetgene dat hielp een muilpeer. Dat is natuurlijk het allerslechtste advies, maar aangezien hij geen confrontatie met mannen aan durft is dat na een voetje tussen de deur of iets dergelijks wel gerechtvaardigd denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

Bezulba

Formerly known as Eendje

OPELOPA schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:58:
Vraag de buurman wat zijn probleem is, en ze op een rijtje te zetten.
Dat is een onlogisch probleem aanpakken met koude, harde logica. Dat gaat totaal niet werken.

Deze buurman heeft misschien dan wel 20 punten waar hij problemen mee heeft, gaat de OP dat allemaal aanpassen en dan komt hij een week later met 20 nieuwe punten.

Duidelijk maken dat de buurman een lul is, vervelend doet en z'n mond moet houden over overlast is de enige manier want met pappen en nathouden is het duidelijk dat dat niet gaat werken.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14
Uitgaand van dat alles wat je zegt klopt zou ik concluderen: deze man is mentaal beschadigd en de ziekte van zijn vrouw helpt ook niet, ze zijn bovendien beide sterk geisoleerd, hebben weinig anders in hun leven dan elkaar en hun huis en dat is, al met al, best droevig. Het zorgt er tevens voor dat elke vorm van bedreiging van hun rust leidt tot een aanval naar jullie.

Bovenstaande in acht nemende zou ik deze mensen compleet negeren, deur niet meer opendoen, uberhaupt niet reageren op wat ze zeggen, en kinderen dezelfde instructie geven. Briefjes uberhaupt niet meer lezen (want die maken je nog onrustiger) maar wel aan je man geven (want die kan het kennelijk beter doseren/naast zich neerleggen, en bewaren als dossiervorming). Verder alle instanties die je kan bedenken op de hoogte brengen van deze situatie.

Succes en sterkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verhuizen.
Wel frappant dat je Willens en wetens een huis koopt met een lastige buur. Voelt een beetje als langs een kippenboer gaan wonen en klagen over stank.

Dit niet melden bij een verkoop is een gevaarlijk spelletje en moreel verwerpelijk. (Koper kan makkelijk aantonen dat TS op d ehoogte was van de overlast door met buren te spreken.)

[ Voor 60% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Dagboek bijhouden. Video deurbel met opname mogelijkheid aanschaffen. Met de overbuurvrouw naar de wijkagent met de opnames van de videodeurbel. Kan wellicht niet rechtmatig gebruikt worden maar als de wijkagent het gezien heeft weet hij iig waar jij mee van doen hebt.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.