Pumbaa82 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:07:
[...]
Op voorhand sorry dat ik je reactie even uitpluis, niet persoonlijk op jou, maar meer om aan te geven dat er aan dergelijke adviezen ook nadelen kleven die ik en mijn gezin helaas hebben ervaren.
Zo te lezen is de buurman al bekend bij de politie
Ik lees hier veel opmerkingen zoals je verwacht dat het moet gaan.
Maar de realiteit is helaas niet zo simpel, zoals ook te lezen is uit de reacties van andere personen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt..
Om iemand op te laten sluiten moet er wel ECHT iets gebeuren en dan ook nog dat de Politie dat kan constateren
Een fikse boete ? Wie moet die boete opleggen en de boete moet ergens op gebaseerd zijn (Daarnaast kan hij het opvatten als, ik betaal mijn boete en daarom mag ik treiteren.)
En met bovenstaande is het 'probleem' nog steeds aanwezig, echter heeft hij geleerd hoe die het niet moet doen, en vervolgens krijg je het probleem dat hij weer iets anders gaat bedenken dat lastiger te constateren is. (Geluid opnemen ? hij zet een radio in de buurt van de camera en je hebt geen audio van de bedreiging)
Herplaatsing ....poeh je moest eens weten hoe simpel je kan worden van het zinnetje 'Dit is een koopwoning, toch? Da's jammer' En ook hiervoor geldt dat er dan echt wel meer moet gebeuren dan dit.
Bewijs verzamelen ... verstandig als je een juridische route op wil van een jaartje of 3, waarbij in de tussentijd er geen verbetering gaat zijn. (en ook bewijs verzamelen en dossier opbouw is slopend, waarbij je lang en veel bezig blijft met de situatie.)
Waar echter met dit soort adviezen overheen wordt gestapt is de gemoedstoestand van TS en gezin.
De stress, frustratie en angst die dit met zich mee brengt is niet voor te stellen als je dit niet zelf ooit hebt ervaren. (en ook je kind gaat dit (on)bewust meekrijgen)
Ook als je aanklachten gaat indienen, camera's weet af te schermen en audio opnames weet te maken is het probleem niet weg en er zal altijd weer iets nieuws komen of alleen al de angst dat hij weer iets nieuws gaat vinden.
Dit zijn echt extreem langslepende situaties die (te) veel van je gaan vergen.