Klagende buren

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 49.376 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:18
bie100 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:25:
[...]

tja dan is het voor die man ook klote eigenlijk we zijn en misschien terecht een beetje vijandig tegenover hem maar misschien heeft die er echt last van het is meer zielig als ik het bekijk
Dat zou best kunnen, maar er zit nog wel ‘wat ruimte’ tussen een gesprekje met de buren omdat je ergens last van hebt en kinderen uitschelden, briefjes door de bus en slijptol etc aanzetten. In mijn beleving rijmt dat niet helemaal met elkaar. Als je ergens echt last hebt, ga je zelf gewoon in gesprek toch? Heeft de buurman bij zijn nieuwe buren aangebeld en uitgelegd wat zijn situatie was, dat de huizen gehorig zijn en dat hij daarom erg weinig geluid verdraagt, of ze daar misschien rekening mee kunnen houden? Dan zou ik iets meer begrip voor de situatie hebben. TS ook, neem ik aan.
Ik vind hem wel sneu in de zin dat hij volkomen ontspoord reageert en zichzelf zo in een onmogelijke positie ten opzichte van de buurt zet, maar gezien de voorgeschiedenis met andere buren heb ik toch het idee dat er iets anders aan de hand is dan overgevoeligheid voor geluid. En dan nog… zo reageren op het geluid van een vaatwasser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:53
Toke_gt schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:42:
[...]

Dat zou best kunnen, maar er zit nog wel ‘wat ruimte’ tussen een gesprekje met de buren omdat je ergens last van hebt en kinderen uitschelden, briefjes door de bus en slijptol etc aanzetten. In mijn beleving rijmt dat niet helemaal met elkaar. Als je ergens echt last hebt, ga je zelf gewoon in gesprek toch? Heeft de buurman bij zijn nieuwe buren aangebeld en uitgelegd wat zijn situatie was, dat de huizen gehorig zijn en dat hij daarom erg weinig geluid verdraagt, of ze daar misschien rekening mee kunnen houden? Dan zou ik iets meer begrip voor de situatie hebben. TS ook, neem ik aan.
Ik vind hem wel sneu in de zin dat hij volkomen ontspoord reageert en zichzelf zo in een onmogelijke positie ten opzichte van de buurt zet, maar gezien de voorgeschiedenis met andere buren heb ik toch het idee dat er iets anders aan de hand is dan overgevoeligheid voor geluid. En dan nog… zo reageren op het geluid van een vaatwasser?
tja het is moeilijk vooral met topics zoals dit we hebben allemaal een menig en dat is prima maar we horen maar één kant van het verhaal

en het is niet dat ik het niet geloof maar niet alles is zwart wit er is ook nog een grijs gebied

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
bie100 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:48:
[...]

tja het is moeilijk vooral met topics zoals dit we hebben allemaal een menig en dat is prima maar we horen maar één kant van het verhaal
Dat klopt natuurlijk, maar we zitten hier nou ook weer niet op de stoel van Mr. Visser. TS vraagt advies en op basis van haar input geven we advies. Of dat passend is voor de situatie bepaalt TS zelf. We moeten het ook niet moeilijker maken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:43
Ik vind je bizar geduldig.
Ik heb er ook een keer een gehad die voor elke kuch langs kwam, was een huurder boven me.

Ik ben ook de moeilijkste niet en wil in de eerste instantie ook wel accommoderen maar ik zat op een goed moment te denken aan tapijt in mijn huis aan te leggen terwijl ik echt een bloedhekel heb aan tapijt.

Toen knapte er wat en heb ik hem de volgende keer dat hij kwam zeuren meegedeeld dat ik niet meer geïnteresseerd ben in zijn zogenaamde perceptie van overlast en dat hij de politie maar moet bellen als hij denkt dat hij een legitieme case heeft.

Nooit meer wat van gehoord.

Ik zou denk ik op den duur ook gewoon zelf naar de politie gaan tegen zo'n figuur. Op een goed moment kan je dat echt wel uitleggen als intimidatie. Heb je een beetje dossier? Zo niet zou ik daar in ieder geval even mee beginnen.
Misschien ook camera's ophangen zodat je kan aantonen dat zijn overlastmeldingen gebaseerd zijn op lucht en dat dat gewoon woon/leefgeluiden zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Polderviking op 11-05-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:24
@Binkie1 Ik lees hier vooral ik zal de buurman dit en dat doen en trek het je niks aan en doe je ding etc of ga er tegen in etc etc.

Doe dat niet, zo simpel is het.

Houdt er rekening mee dat er mensen zijn die niet goed zijn met uitleggen van zaken waar ze hinder van hebben en dit dus op een aanvallende manier kunnen doen, vraag gewoon waarom hij dat doet, of daar een onderliggende gedachte achter zit.

Wat ik zou doen is vraag de buurman of je even mag komen luisteren en vraag je vrouw om dan in jouw huis de standaard leef geluiden te maken zoals vaatwasser uitruimen, lopen op de strap etc etc, mischien zul je dan schrikken omdat het ontzettend gehorig is of gelijk weten dat de buurman overdrijft.

Heb je een verjaardag of verwacht je veel volk in huis geef het door dan houdt je buren rekening mee zoals ze even weg gaan etc.

Ik zeg niet dat je alles hoeft te pikken maar ga vooral in begin niet tegenin want je bereikt er niks mee en gooit alleen maar olie op het vuur waarbij het uitdraait tot een fikse ruzie uiteindelijk waarbij 1 van beide partijen gaat verhuizen om het op te lossen.

Zaken als buurtbemiddeling en andere hulp instanties helpt niet, je kan ze alleen om advies vragen.

@Polderviking Je hebt dan ontzettend veel geluk gehad want vaak stopt het daar niet bij en wordt het veel erger daarna.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2022 20:15 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
mr_evil08 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:03:
@Binkie1 Ik lees hier vooral ik zal de buurman dit en dat doen en trek het je niks aan en doe je ding etc of ga er tegen in etc etc.

Doe dat niet, zo simpel is het.

Houdt er rekening mee dat er mensen zijn die niet goed zijn met uitleggen van zaken waar ze hinder van hebben en dit dus op een aanvallende manier kunnen doen, vraag gewoon waarom hij dat doet, of daar een onderliggende gedachte achter zit.

Wat ik zou doen is vraag de buurman of je even mag komen luisteren en vraag je vrouw om dan in jouw huis de standaard leef geluiden te maken zoals vaatwasser uitruimen, lopen op de strap etc etc, mischien zul je dan schrikken omdat het ontzettend gehorig is of gelijk weten dat de buurman overdrijft.

Heb je een verjaardag of verwacht je veel volk in huis geef het door dan houdt je buren rekening mee zoals ze even weg gaan etc.

Ik zeg niet dat je alles hoeft te pikken maar ga vooral in begin niet tegenin want je bereikt er niks mee en gooit alleen maar olie op het vuur waarbij het uitdraait tot een fikse ruzie uiteindelijk waarbij 1 van beide partijen gaat verhuizen om het op te lossen.

Zaken als buurtbemiddeling en andere hulp instanties helpt niet, je kan ze alleen om advies vragen.

@Polderviking Je hebt dan ontzettend veel geluk gehad want vaak stopt het daar niet bij en wordt het veel erger daarna.
Tjah. Had gekund. Maar als je niet van je af gaat bijten uit angst voor ernstigere represailles wordt je leven ook niet beter.
Als die manipulatieve types doorhebben dat ze je kunnen onderdrukken groeien ze ook niet zomaar een geweten en/of iets van een goed fatsoen.

TS leeft er al een jaar mee. Ergens moet wat gaan buigen op een goed moment voordat ze TS zelf in een dwangbuis kunnen gaan afvoeren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:57
ozzynator schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:01:
Ik had ook zon buurman. Gelukkig is hij nu weg. Altijd zeiken dat de hond blaft (wat af en toe gebeurde, maar dat is nu eenmaal 1 van de kenmerken/functies van een hond) en dan zelf skihut muziek draaien. Ballen in mijn tuin, ja de hond bijt die kapot. Jammer dan, kinderen leren voetballen of ergens anders doen.

Afijn, na de zoveelste escalatie, op straat, heeft hij het in zn hoofd gehaald om me te achtervolgen tot op de oprit.

Ik heb hierop mn sleutelhanger (toevallig eenzelfde model als een honkbalknuppel) gepakt en gezegd dat als hij niet heel snel van mijn grond af ging, ik allebei zn knieën achterstevoren zou slaan. Nooit meer last van gehad, heel vreemd.
Stoer verhaal ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Polderviking schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:41:
[...]

Tjah. Had gekund. Maar als je niet van je af gaat bijten uit angst voor ernstigere represailles wordt je leven ook niet beter.
Als die manipulatieve types doorhebben dat ze je kunnen onderdrukken groeien ze ook niet zomaar een geweten en/of iets van een goed fatsoen.

TS leeft er al een jaar mee. Ergens moet wat gaan buigen op een goed moment voordat ze TS zelf in een dwangbuis kunnen gaan afvoeren.
Vaak loopt het niet goed af voor beide partijen en wordt van kwaad tot erger met geregeld een klop partij, meeste verhalen die ik hier lees is vooral stoer spraak en zou mij niet verbazen dat ze flink aangedikt zijn.

Ik zeg niet dat het bij jouw het geval is, ik wil het gerust geloven dat het in jouw geval opgelost is.

De situaties met klop partijen ken ik in de buurt, geregeld moet de politie even heen en zelfs iemand is een keer afgevoerd met de ambulance, gezien het koopwoningen zijn is het een lastig probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2022 21:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Binkie1
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Bedankt voor de reacties zo ver. Zowel ik als mijn man hebben de tijd genomen om alles te lezen en we stellen jullie meningen/oplossingen zeer op prijs.

Natuurlijk is dit een kant van het verhaal en weet ik niet wat zich daar achter de voordeur afspeelt .. ik hoor hun ook nooit de vaatwasser uitruimen, de trap oplopen, de tv en/of iemand stofzuigen.. ik vraag mij af hoe zij dit dan wel van mij kunnen horen. Tevens lopen onze huizen trapsgewijs en grenst mijn keuken aan zijn schuur en zijn woonkamer aan ons teras in de tuin net zoals de slaapkamers. Zelfs al zouden de muren dun zijn, kan het bijna niet dat hij mij hoort. Hij stoort zich voornamelijk aan visite en spelende kinderen, dat laat hij duidelijk blijken.

Het in gebreken stellen van de vorige bewoner zou opzich kunnen, hij heeft immers toegegeven dat hij inderdaad ook regelmatig gedoe heeft gehad met de buurman nadat ik dit aan hem heb gevraagd. Maar dat lost het probleem niet op.

Een wijkagent wil ik best op de hoogte stellen, evenals mijn man die de volgende keer bij hem aanbelt .. wie weet gaat dat nog wat uithalen.

Persoonlijk denk ik dat het gewoon hele nare mensen zijn, die niets kunnen verdragen en geen sociaal leven hebben. Ik vind het vervelend dat de buurvrouw ziek zou zijn, maargoed ik kan mijn leven daar niet op aanpassen. Ik heb oprecht 1 jaar lang geen visite met kinderen gehad.. heb ik dat een keer en hebben we gelijk weer een hele hoop gedoe. Wordt er zooo moe van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:18
Heftig hoor.
Ook omdat je dit soort dingen eigenlijk nooit van te voren (kan) weten. Volgens mij is het op de eerste pagina al genoemd, maar iets van mediation of inderdaad een wijkagent oid zouden kunnen helpen. Sterkte.

Een iets luchtiger opmerking, ben wel benieuwd hoeveel gaten hij inmiddels in zijn muur heeft, als hij elke keer de boor erin zet als jullie (@Binkie1 ) """herrie""" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie1
Haha @tcw82 daar ben ik ook oprecht wel eens benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je zelf niet bang van die man bent zou ik er een keer naartoe gaan om te kijken wat hij precies hoort en wat er met zijn vrouw is. En als hij zich aanstelt (waarschijnlijk wel, maar bijvoorbeeld contactgeluiden kunnen heel storend zijn) kun je het altijd nog proberen via wijkagent, andere buren, steeds er naartoe gaan etc.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
mr_evil08 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Vaak loopt het niet goed af voor beide partijen en wordt van kwaad tot erger met geregeld een klop partij, meeste verhalen die ik hier lees is vooral stoer spraak en zou mij niet verbazen dat ze flink aangedikt zijn.

Ik zeg niet dat het bij jouw het geval is, ik wil het gerust geloven dat het in jouw geval opgelost is.

De situaties met klop partijen ken ik in de buurt, geregeld moet de politie even heen en zelfs iemand is een keer afgevoerd met de ambulance, gezien het koopwoningen zijn is het een lastig probleem.
Dit is allemaal waar, maar wat suggereer je dan dat TS doet?
Stadium van een goed gesprek lijkt me wel gevlogen na een jaar gemor dus what's next.

Verhuizen vind ik ook geen optie. Dit kost je bizar veel geld en je weg laten pesten is een overwinning voor meneer boormachine en mevrouw slijptol.
Maar zeker nu niet rond de markt.
Zag vanochtend dat de rentestanden alweer naar 3,5 procent geschoten zijn voor de langere rentevast periodes, en die huisprijzen doen vooralsnog niet zo veel dus je moet nog altijd blij zijn dat je wat hebt.
En zelfs als je dat allemaal in de wind gooit heb je niet eens de garantie dat je niet gewoon in een nieuw soort ellende land op je nieuwe adres.

Ik wil helemaal niks suggereren in de vorm van geweld of ander suggesties van je doorsnee toetsenbordhelden, verre van, maar je moet op een gegeven moment wel een beetje verharden voor je eigen belangen en die van je gezin.
Sommige mensen maken alleen maar misbruik van je als je te accomoderend bent en ik heb toch wel het geloof dat als je je iets meer opstelt als schuurpapier dat dat een redelijke kans heeft om weg te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Polderviking op 12-05-2022 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:18
Wat @Marzman zegt is zo gek nog niet, toen ik de waaltjes in de tuin aan het herleggen was kwam de buurvrouw ook onverwacht de tuin in lopen (ik schrok me de touwtiefus...). Ze wilde dat ik stopte en na wat overleg en gesprek tot een werkbare situatie gekomen. Om tot die situatie te komen is mijn partner toen ook gaan luisteren en die schrok behoorlijk van wat je hoorde en hoe heftig dat was. Let wel, ik was dus stenen strak tussen 2 muren aan het leggen en daarmee dus min of meer direct op de wand aan het rossen met een 5 kg hamer. oeps.

Wij hebben een, ik denk, normale relatie met onze 2 naaste buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:30
Dankjewel, nuttige bijdrage! >:)

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Binkie1
Ik heb zojuist contact gehad met de politie ivm contact met de wijkagent. Ik heb globaal mijn verhaal gedaan en gevraagd of de wijkagent mij wilde contacteren.

Hij stelde buurtbemiddeling voor, maar hij moest eerlijk bekennen dat ik er niet teveel van moet verwachten omdat hij bekend is bij de politie en zijn advies was om het proberen te negeren.

De wijkagent neemt contact op en zou dan kijken of het met deze man überhaupt zin heeft om buurtbemiddeling te starten.

Wel een opluchting, een hele last van mijn schouder dit te hebben gehoord.

[ Voor 12% gewijzigd door Binkie1 op 12-05-2022 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08
Laat je niet afschepen met een "de man is bekend, maar we kunnen helaas niets doen, probeer het te negeren".

Dat lees ik persoonlijk als "teveel gedoe, heb ik helemaal geen zin in".

Ik heb bij het lezen van dit soort verhalen vaak de indruk dat die wijkagenten vaak net mensen zijn, en dus bij voorkeur kiezen voor de weg van de minste weerstand. Jij als slachtoffer levert de wijkagent weinig weerstand op, de agressieve buurman als dader wel, en dus proberen ze jou eerst met een kluitje in het riet te sturen in de hoop dat je het opgeeft en de wijkagent er weinig gedoe aan overhoudt.

Als je het idee hebt dat die wijkagent niet met de zaak aan de slag gaat, dan moet je zelf actief worden. Dus zorg er dan voor dat je je verhaal doet, laat dat op schrift vastleggen, en bij iedere bedreiging of intimidatie door die buurman bel je voortaan die wijkagent en zeg je dat je aangifte wil doen. Die aangiftes laat je vastleggen in een proces-verbaal. Werkt die wijkagent niet mee, dan vraag je naar zijn leidinggevende of iemand anders.

En zorg dat de andere buren dat ook gaan doen. Samen sta je sterker.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Binkie1 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:55:

Wat is dan de opluchting? Dat het aan je buurman ligt? Want de rest is een vrij negatief (hopeloos?) verhaal.

/▌

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Binkie1
Marzman schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Wat is dan de opluchting? Dat het aan je buurman ligt? Want de rest is een vrij negatief (hopeloos?) verhaal.
Dat het inderdaad aan de buurman ligt, wat betreft de wijkagent wacht ik even af hoe het gesprek verloopt maar we willen dus absoluut wel dat er wat aan gedaan gaat worden. Ook al is het dat hij niet meer in ons gezins buurt mag komen en al helemaal niet meer in de tuin.

Ik heb overigens wel laten doorschemeren dat hij te ver gaat met het uitschelden en/of bedreigen van mijn dochter dat wij hem wel duidelijk laten weten daar niet gediend van te zijn en dat het zeker niet nog een keer moet voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Glenfiddich schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:38:
Als je het idee hebt dat die wijkagent niet met de zaak aan de slag gaat, dan moet je zelf actief worden. Dus zorg er dan voor dat je je verhaal doet, laat dat op schrift vastleggen, en bij iedere bedreiging of intimidatie door die buurman bel je voortaan die wijkagent en zeg je dat je aangifte wil doen. Die aangiftes laat je vastleggen in een proces-verbaal. Werkt die wijkagent niet mee, dan vraag je naar zijn leidinggevende of iemand anders..
Het hoeft niet per se een aangifte te zijn. Het kan ook een melding zijn. Bij een melding moet politie er ook mee aan de slag, maar op een andere manier dan bij aangifte. In het verleden geleerd dat in een aantal gevallen aangiftes escalerend kunnen werken, waar bij meldingen de inzet meer richting hulpverlening kan gaan. Lijkt me hier meer aan de orde.
Melding maken is voor TS ook heel veel minder belastend dan aangifte doen. Je belt op ‘het is weer zover’. En klaar. Met een reeks meldingen kunnen ze evenveel als met een reeks aangiftes.

Maar wel eens met het dóen van die meldingen. Ik kan me het gevoel van opluchting heel erg goed voorstellen; het feit dat de man al bekend is zegt veel. Maar dan wel aan die ervaring toevoegen wat er nu steeds gebeurt. Zodat er een dossier ligt als de omstandigheden dat inzicht vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Binkie1 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:58:
Bedankt voor de reacties zo ver. Zowel ik als mijn man hebben de tijd genomen om alles te lezen en we stellen jullie meningen/oplossingen zeer op prijs.

Natuurlijk is dit een kant van het verhaal en weet ik niet wat zich daar achter de voordeur afspeelt .. ik hoor hun ook nooit de vaatwasser uitruimen, de trap oplopen, de tv en/of iemand stofzuigen.. ik vraag mij af hoe zij dit dan wel van mij kunnen horen. Tevens lopen onze huizen trapsgewijs en grenst mijn keuken aan zijn schuur en zijn woonkamer aan ons teras in de tuin net zoals de slaapkamers. Zelfs al zouden de muren dun zijn, kan het bijna niet dat hij mij hoort. Hij stoort zich voornamelijk aan visite en spelende kinderen, dat laat hij duidelijk blijken.
Ik ga niet bepalen wat jij wel en niet moet doen etc.
Maar onderschat het niet dat bepaalde geluiden harder kunnen klinken bij de buren dan bij jouw zelf in huis.
Met name contactgeluiden kunnen zeer goed resoneren door de muren.

Ik heb vroeger een situatie gehad in een huur appartement en daar de buren gevraagd of ik even mag komen luisteren en ontzettend geschrokken hoe duidelijk het was terwijl het in mijn eigen huis helemaal niet zo duidelijk klonk.

Bij mij was het de wasdroger die zeer duidelijk bij de buren te horen was, zeer vervelend resonerde geluid door de muren terwijl ik in eigen huis niks ervaar (dit opgelost met een rubberen mat).

Ook waren mijn voetstappen zeer duidelijk te horen ondanks ik op sokken liep en heel rustig, deed ik schoenen of slippers aan was het opgelost.

Je bent inmiddels 1 jaar verder en nu wordt het lastig, maar kan iedereen het advies geven ga eerst zelf eens luisteren en laat een ander dan even standaard leefgeluiden maken in je eigen huis, weet je gelijk of de persoon overdrijft of als het werkelijk zo is.

Veel geluidsoverlast zaken zijn met simpele dingen al behoorlijk te verminderen terwijl je geen leefcomfort inlevert.

Jouw buurman is inmiddels al geïrriteerd en nu wordt elk klein wissewasje erbij gehaald en daardoor wordt het van kwaad tot erger, als mensen geïrriteerd zijn gaan ze uit emoties de zaak aandikken en ook problemen erbij halen welke in verleden geen probleem was.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 12-05-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14

_Apache_

For life.

Accretion schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:46:
Even aanbellen of je nog kunt helpen met het boren van gaten e.d., kill 'm with kindness zegmaar.

Zelf zou ik gewoon lekker een muziekje opzetten als de beste man weer eens bezig gaat. Zodanig dat je er zelf geen last van hebt.
Zo heb ik hier ook buren die regelmatig binnen de muziek aan zetten om het in de tuin te luisteren.

Als ik precies hetzelfde doe - klinkt het natuurlijk als takke herrie, want 2x muziek door elkaar - word de muziek bij de buren gestopt, en zal ik ook mijn muziek uit of zachter zetten.

Ze hebben echt wel door at ze niet over mijn muziek kunnen klagen, want zelf doen ze het precies hetzelfde. Enige wat ik doe, is een spiegel voorhouden.
Het gaat er meer om dat die buurman geen idee heeft wat hij zelf veroorzaakt, en moet zelf tot dat inzicht komen. Dat kan jij - of je man, of de wijkagent of whatever - niet doen..

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 12-05-2022 14:49 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
_Apache_ schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:48:
[...]

Zo heb ik hier ook buren die regelmatig binnen de muziek aan zetten om het in de tuin te luisteren.

Als ik precies hetzelfde doe - klinkt het natuurlijk als takke herrie, want 2x muziek door elkaar - word de muziek bij de buren gestopt, en zal ik ook mijn muziek uit of zachter zetten.

Ze hebben echt wel door at ze niet over mijn muziek kunnen klagen, want zelf doen ze het precies hetzelfde. Enige wat ik doe, is een spiegel voorhouden.
Het gaat er meer om dat die buurman geen idee heeft wat hij zelf veroorzaakt, en moet zelf tot dat inzicht komen. Dat kan jij - of je man, of de wijkagent of whatever - niet doen..
Ik zou eerder naar de hoofdoorzaak gaan kijken, uit frustratie/emoties gaan mensen elk klein wissewasje erbij halen, zie je ook vaak op TV series zoals Frank Visser, het gaat om een schutting die 2CM fout geplaatst is maar er al 15 jaar staat maar nu ineens een probleem is... vaak zit achter dat verhaal veel meer achter en gaat het helemaal niet over die schutting maar is dat een manier om terug te treiteren.

Wat het vaak is dat mensen niet kunnen communiceren, persoon A kaart iets op verkeerde manier aan, persoon B vat het verkeerd op en gaat daar weer tegenin en vervolgens persoon A daar weer op gaat reageren en zo beland je in een cirkel.

Zie je ook veelvuldig op internet, mensen gaan gelijk in de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

mr_evil08 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:56:
[...]

Ik zou eerder naar de hoofdoorzaak gaan kijken, uit frustratie/emoties gaan mensen elk klein wissewasje erbij halen, zie je ook vaak op TV series zoals Frank Visser, het gaat om een schutting die 2CM fout geplaatst is maar er al 15 jaar staat maar nu ineens een probleem is... vaak zit achter dat verhaal veel meer achter en gaat het helemaal niet over die schutting maar is dat een manier om terug te treiteren.

Wat het vaak is dat mensen niet kunnen communiceren, persoon A kaart iets op verkeerde manier aan, persoon B vat het verkeerd op en gaat daar weer tegenin en vervolgens persoon A daar weer op gaat reageren en zo beland je in een cirkel.

Zie je ook veelvuldig op internet, mensen gaan gelijk in de aanval.
True, maar mijn opmerking ging over het gedrag, wat onredelijk klinkt.
Aan een bemiddelaar de schone taak om tot de kern van het probleem te komen, en het getreiter weg te spoelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het kan overigens geen kwaad om een verslag bij te houden van wat er voorvalt.

Dus datum x tijd z, gebeurde er y.

Geen hele verhalen, maar feitelijke waarnemingen. Kan je zaak zoveel sterker maken als de wijkagent uiteindelijk doorkomt, of een andere partij komt bemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
_Apache_ schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:58:
[...]

True, maar mijn opmerking ging over het gedrag, wat onredelijk klinkt.
Aan een bemiddelaar de schone taak om tot de kern van het probleem te komen, en het getreiter weg te spoelen.
Je hebt mensen met bepaalde "ziektes" zoals een vorm van autisme, ondanks dat ze het niet zo bedoelen kan een ander het ervaren als onredelijk gedrag, dit is voor iedereen anders.

Je kan gewoon simpele vragen stellen zoals waar heb je werkelijk hinder van, zijn het contactgeluiden of hoge tonen, ben je overgevoelig voor hoge tonen bijvoorbeeld etc etc.

Je kan ook aangeven begrijp je dat wij een kind van 8 niet altijd stil kunnen houden? jij bent ook kind geweest toch? zijn er tijden dat jij een schoonheidsdutje whatever doet waar wij rekening mee kunnen houden etc etc of als je gepland visite/feest verwacht door kunt geven.

En ja er zijn ook mensen waar gewoon niet mee valt te praten, maar wat ik uit TS zijn verhaal begrijp is het treiteren niet direct begonnen maar een paar maand/weken later dus er is een hoofdoorzaak waarom hij dat doet, de rest wat ik in TS zijn verhaal zijn bijzaken welke uit emoties worden gedaan.

Als je vaak van elkaar weet wat iemand heeft valt er een stuk prettiger met elkaar te leven en nee je hoeft elkaar de deur niet plat te lopen.

De politie bijvoorbeeld doet het ook niet voor niks door de-escallerend op te treden gezien dat veel beter werkt dan er vol op te timmeren.

Ik hoor in praktijk vaak genoeg verhalen van 2 kanten dan ga je echt afvragen waar maak je druk om om een niet probleem...

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 12-05-2022 15:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
mr_evil08 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:09:
[...]
wat ik uit TS zijn verhaal begrijp is het treiteren niet direct begonnen maar een paar maand/weken later dus er is een hoofdoorzaak waarom hij dat doet, de rest wat ik in TS zijn verhaal zijn bijzaken welke uit emoties worden gedaan.
Lees het draadje gewoon nog een keer terug. Je trekt enkele conclusies die niet kloppen.
Wat je verder schrijft kan in andere situaties zeker van toepassing zijn, maar ik denk niet dat TS zich daarmee geholpen voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51
Je bent veel te aardig en je houdt teveel rekening met de buurman tot op een niveau dat het verder gaat dan het zou moeten. Rekening houden met elkaar is heel goed, uitzonderlijk verder gaan is niet ok. Bij elk geklaag zou ik gewoon zeggen dat hij z'n plan masr trekt maar dat het stopt met je aan te passen. Je mag toch gewoon leven, daar horen kinderen, vaatwassers, honden, verbouwingen bij.

Dat hem zelf maar gaat klagen ergens omdat er een vaatwasser wordt leeg gehaald? Ook tegen je kind kan je toch aangeven dat als buurman klaagt ze maar naar papa en mama toegaan? Kortom gewoon commentaar afwimpelen en zeggen is goed joh, zoek het lekker zelf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
chrisborst schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:57:
@Binkie1 In veel gemeentes heb je buurtbemiddeling of andere initiatieven als buren het niet met elkaar kunnen vinden. Wellicht dat je daar iets kan proberen maar ik acht de kans van slagen erg klein.
Sowieso alle interacties gaan vastleggen (bijv. camera erbij als hij voor de deur staat, etc). Dossiervorming is altijd nuttig.

En anders vuur met vuur bestrijden, binnen de kaders van de wet mag je een hoop. Dus jou overlast richting de buren kan nog 10x zo veel worden. En dan hem een ultimatum stellen, of hij accepteert normale leefgeluiden (wat je nu gewoon hebt gedaan) of hij gaat een hele lastige periode in met veel meer geluid vanuit jouw kant. Want de rechter accepteert een hoop geluid wat nog onder normale leefgeluiden valt. Een uur keihard de muziek aan, feest in de tuin keurig tot 2200, etc.
Waar slaat dit op? Er bestaat geen wet die zegt dat je tot 22.00 uur lawaai mag maken. Overlast is overlast, hier zijn geen tijden aan verbonden. De vraag is echter, wanneer noem je iets overlast?
De rechter zal je helemaal affakkelen wanneer hij merkt dat je dit soort kinderachtige vergeldingsacties gaat uithalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb ook een buurman die gelijk overal over begon te zeiken.

Elke keer als hij iets te melden heeft en hij doet dat niet rechtstreeks bij mij zelf, kom ik aan zijn deur en laat hem uitrazen. Daarna vraag ik hem of hij klaar is en nu even tijd heeft om te luisteren.

Tot nu toe komt dan vanuit mij 3 keer hetzelfde verhaal. Als je iets wil veranderd hebben, verander je toon en houding.. dan ben je welkom en willen wij best in een gesprek gaan zitten. Maar wel in goed overleg. En elke keer geef ik ook aan, dat er op een aantal punten simpelweg niks gaat veranderen aan mijn kant.. dat wij daarover simpelweg verschillen van mening.

Sinds dien heb ik zelfs eens een normaal gesprek gehad. Maar ik zag van de week volgens mij een makelaar, ik vermoed dat iets in de verkoop gaat. Maar goed dan maar weer afwachten wat er dan naast je komt wonen ;)

Doel van mijn verhaal, ga de confrontatie niet uit de weg en stel je zakelijk en fatsoenlijk op tegen deze blaaskaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 13-05-2022 11:00 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
Gadgeteer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:33:
[...]
Waar slaat dit op? Er bestaat geen wet die zegt dat je tot 22.00 uur lawaai mag maken. Overlast is overlast, hier zijn geen tijden aan verbonden. De vraag is echter, wanneer noem je iets overlast?
De rechter zal je helemaal affakkelen wanneer hij merkt dat je dit soort kinderachtige vergeldingsacties gaat uithalen.
Op heel veel uitspraken van rechters en beleid van gemeentes:
Helpt u mee zodat u en uw buren prettig kunnen wonen?

Tussen 22.00 en 7.00 geldt de nachtrust. Veroorzaak geen overlast door dan te boren, harde muziek te draaien of tot laat te feesten.
https://www.delft.nl/wonen/wonen-delft/goede-buur

Kijk maar eens een paar afleveringen van de rijdende rechter over geluidsoverlast. Je moet heel veel normale zaken van je buren accepteren tussen 7 en 22. Je mag gewoon tussen 1700 en 1800 een uurtje gaan drummen. Visite met gillende kinderen uitnodigen op zaterdag etc.
Heel veel van die zaken noemt een rechter geen overlast maar leefgeluiden. Het is toch van de zotte dat iemand keer op keer buren wegpest door hen het leven zuur te maken terwijl ze gewoon normaal leven. Vandaar vuur met vuur bestrijden want bij sommige mensen is dat het enige wat echt werkt.

Neemt niet weg dat de het waarschijnlijk verstandiger is de aanpak van Kakkerlak te volgen.

[ Voor 14% gewijzigd door chrisborst op 13-05-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-05 22:40
Overlast is een lastig iets, de 'ontvanger' kan dingen heftig ervaren. Ter illustratie: onze vorige onderburen hadden meer last van onze bovenbuurman dan wijzelf hadden.

Probeer redelijk, zakelijk en correct te blijven.

Ga dus niet op je tenen lopen maar ga de buurman ook niet pesten.
Als hij komt klagen, geef hem het idee dat hij gehoord wordt, mogelijke reactie kan zijn: wat vervelend voor u dat u zo veel last heeft van ons leefgeluid.
Verder kun je de buurman altijd aanbieden jullie huis te kopen voor marktwaarde (+overbiedgekte) + 25% oid. Is hij er vanaf, kan hij bepalen wie of wat er naast m woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 00:35
Ik zou echt de tuinslang erop zetten, oeps sorry had je niet gezien. Echt wat een gezeur zeg, En gewoon de deur voor zijn gezicht keihard dichtgooien, en als die zijn voet er tussen zet weer de tuinslang aanzetten, je laat je toch door zo'n kneus niet zo gek maken. En melden bij wijkagent, politie etc etc, hij valt je kinderen lastig, aangifte doen voor bedreiging etc etc. genoeg dingen die je er tegen kunt doen.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ozzynator schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:01:
Ik had ook zon buurman. Gelukkig is hij nu weg. Altijd zeiken dat de hond blaft (wat af en toe gebeurde, maar dat is nu eenmaal 1 van de kenmerken/functies van een hond) en dan zelf skihut muziek draaien. Ballen in mijn tuin, ja de hond bijt die kapot. Jammer dan, kinderen leren voetballen of ergens anders doen.

Afijn, na de zoveelste escalatie, op straat, heeft hij het in zn hoofd gehaald om me te achtervolgen tot op de oprit.

Ik heb hierop mn sleutelhanger (toevallig eenzelfde model als een honkbalknuppel) gepakt en gezegd dat als hij niet heel snel van mijn grond af ging, ik allebei zn knieën achterstevoren zou slaan. Nooit meer last van gehad, heel vreemd.
Als ik eerlijk ben, lijk jij me hier eerder de asociale buurman, met een wat onopgevoede hond... Dat je blaffen een functie noemt in een dicht bevolkt land als Nederland zegt al genoeg, dat ie elke bal die in de tuin land kapot bijt is prima af te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:53
Gewoon aan de wet houden met betrekking tot geluidshinder en stilte tussen 22.00 / 07.00

Dit is gewoon een nadeel van de veel voorkomende woonvorm in Nederland, we wonen dicht op elkaar vaak in rijtjes. Als je geen normale geluiden van de buren kan accepteren is het onmogelijk om zo te wonen.

Je kunt de buren adviseren om vrijstaand te gaan wonen ergens in een bos, met deze huizenprijzen moet dat mogelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 03-06 08:29
_Apache_ schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:48:
[...]

Heel leuk voor de overige buren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

cadsite schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:07:
[...]

Heel leuk voor de overige buren... :X
De buren van mijn buren weten hiervan, en heb ik wle een goede band mee. Uitgaande van hun ervaring lijkt dit de enige manier te zijn om op een vriendelijke manier alle muziek uit te krijgen.
Immers, als de buren vinden dat zij muziek aan 'mogen' hebben, kan ik dat ook.
Heel kinderachtig, maar gedrag spiegelen werkt wel.

Was vandaag ook wee raak, beide buren hadden muziek aan. Ene Hazes, ander Golden Earring. En dan weer Abba en Dino Martin door elkaar. Daar word je snel beu van.

Een keer eigen muziek aan, en binnen een paar minute stond alles uit.

Win-win

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 15-05-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:46:
[...]

Immers, als de buren vinden dat zij muziek aan 'mogen' hebben
Waarom zouden ze geen muziekje aan mogen hebben? Afhankelijk van het volume natuurlijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

42erik schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Waarom zouden ze geen muziekje aan mogen hebben? Afhankelijk van het volume natuurlijk
Omdat het gewoon te hard staat. Als ik de pui dicht heb, en schilderijen op de muur bij mij binnen wiebelen mee met de bass. Dan staat het gewoon te hard.

Denk zelf altijd maar 'als iedereen in de straat het op mijn manier doet, word het dan chaos? Ja? Dan ben je asociaal bezig. Kappen daarmee. Nee? No worries. '

Maarja, niet iedereen heeft dat inzicht.

Idem met feestjes, feestje eens een keer is prima. Maar ga niet half 3 snachts door de straat schreeuwen dat het gezellig was en tot de volgende keer enzo.
Dan hou je even rekening met de buren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Is dat de opa van Tino Martin?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

FirePuma142 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:45:
[...]
Is dat de opa van Tino Martin?
Je merkt, het is mijn genre niet. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50
TL;DR.

Maar als je man geen problemen met hem heeft moet je hem inschakelen en niet een tech forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
chrisborst schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Op heel veel uitspraken van rechters en beleid van gemeentes:
Helpt u mee zodat u en uw buren prettig kunnen wonen?

Tussen 22.00 en 7.00 geldt de nachtrust. Veroorzaak geen overlast door dan te boren, harde muziek te draaien of tot laat te feesten.
https://www.delft.nl/wonen/wonen-delft/goede-buur

Kijk maar eens een paar afleveringen van de rijdende rechter over geluidsoverlast. Je moet heel veel normale zaken van je buren accepteren tussen 7 en 22. Je mag gewoon tussen 1700 en 1800 een uurtje gaan drummen. Visite met gillende kinderen uitnodigen op zaterdag etc.
Heel veel van die zaken noemt een rechter geen overlast maar leefgeluiden. Het is toch van de zotte dat iemand keer op keer buren wegpest door hen het leven zuur te maken terwijl ze gewoon normaal leven. Vandaar vuur met vuur bestrijden want bij sommige mensen is dat het enige wat echt werkt.

Neemt niet weg dat de het waarschijnlijk verstandiger is de aanpak van Kakkerlak te volgen.
Uitspraken van de rijdende rechter.... ja, dan zal het wel kloppen 8)7
Vergeet gewoon die 22:00 uur. Die slaat nergens op. Zelf ook meegemaakt hier en het eerste wat gebeurt is dat de politie adviseert niet pas na 22:00 te bellen. Daarnaast is uitdagen door zelf ook overlast te veroorzaken het meest slechte advies wat je kan geven.

Blijf meldingen maken van overlast zodat er een dossier gevormd wordt eb hou zelf ook alles bij. Mocht het escaleren dan heb je in ieder geval iets om mee aan te komen bij een rechter.

Beter is het echter om er toch met de buren uit te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gadgeteer schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:29:
[...]

Uitspraken van de rijdende rechter.... ja, dan zal het wel kloppen 8)7
Vergeet gewoon die 22:00 uur. Die slaat nergens op. Zelf ook meegemaakt hier en het eerste wat gebeurt is dat de politie adviseert niet pas na 22:00 te bellen. Daarnaast is uitdagen door zelf ook overlast te veroorzaken het meest slechte advies wat je kan geven.

Blijf meldingen maken van overlast zodat er een dossier gevormd wordt eb hou zelf ook alles bij. Mocht het escaleren dan heb je in ieder geval iets om mee aan te komen bij een rechter.

Beter is het echter om er toch met de buren uit te komen.
In Belgie is het duidelijk verboden: Het is verboden zich tussen 22u en 07u schuldig te maken aan nachtgerucht of nachtrumoer waardoor de rust van de inwoners kan worden verstoord, zoals bepaald in artikel 561.1 van het Strafwetboek.

In Nederland wordt het overgelaten aan de gemeentes en die noemen vaak ook die uren. Dus het kan verschillen, Delft 22 uur, Utrecht 23 uur.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:54:
[...]

In Belgie is het duidelijk verboden: Het is verboden zich tussen 22u en 07u schuldig te maken aan nachtgerucht of nachtrumoer waardoor de rust van de inwoners kan worden verstoord, zoals bepaald in artikel 561.1 van het Strafwetboek.

In Nederland wordt het overgelaten aan de gemeentes en die noemen vaak ook die uren. Dus het kan verschillen, Delft 22 uur, Utrecht 23 uur.
In NL is geen tijdstip voor huishoudens om stil te zijn. Wanneer je, net als ik woont in een gehorige woning, dan is het ook overlast wanneer om 9:00 uur iemand lawaai maakt terwijl ik een kind heb wat op bed ligt. Daar komt de politie gewoon voor.

Iedereen wil graag een tijdstip horen tot wanneer hij overlast mag veroorzaken maar het werkt toch echt even anders.

Je moet beginnen met het verschil zoeken tussen leefgeluid en overlast.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:02

3raser

⚜️ Premium member

Binkie1 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Dat het inderdaad aan de buurman ligt, wat betreft de wijkagent wacht ik even af hoe het gesprek verloopt maar we willen dus absoluut wel dat er wat aan gedaan gaat worden. Ook al is het dat hij niet meer in ons gezins buurt mag komen en al helemaal niet meer in de tuin.

Ik heb overigens wel laten doorschemeren dat hij te ver gaat met het uitschelden en/of bedreigen van mijn dochter dat wij hem wel duidelijk laten weten daar niet gediend van te zijn en dat het zeker niet nog een keer moet voorkomen
Dit verhaal gelezen hebbende heb ik het idee dat het probleem meer bij jezelf ligt dan bij je buurman. Ja, je buurman is een nare man maar jij trekt het je veel teveel aan. Neem een voorbeeld aan je man die het blijkbaar allemaal makkelijk kan negeren. En zie welk effect dat heeft op de buren. Stop met het plezieren van je buurman door op je tenen te lopen. Doe gewoon zoals een normaal gezin zou doen met alle bijbehorende geluiden.

Als de buurman herrie maakt om jullie te pesten, is dit dan urenlang of op zo'n manier dat jij er daadwerkelijk enorme overlast van ervaart? Want ik heb het idee dat de buurman zichzelf er meer mee heeft dan dat hij jou er mee lastig valt. Dus laat hem even uitrazen door herrie te maken. Als jij het negeert zal hij snel genoeg merken dat zijn acties nutteloos zijn. Hij houdt blijkbaar niet van herrie dus zijn vrouw zal hem snel zat zijn als hij jullie pest met nog meer herrie. Als hij over de schutting hangt kun je hem vriendelijke doch dringend verzoeken op te rotten. En leer je dochter ook dat zij de buurman moet negeren en dat ze zich vooral niets moet aantrekken van wat hij zegt. Zolang de buurman niet dreigt met escalerende zaken (zoals geweld of overlast welke niet door de beugel kan) denk ik dat hij vooral een blaffende hond is die niet bijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Laatst online: 21-03-2024
Helaas hebben wij een vrijwel dezelfde situatie meegemaakt.
Van 2009 tot 2021 hebben we overlast gehad van onze (vastgesteld geestelijk zieke) buurman.
Onze oplossing is dat hij afgelopen jaar is overleden. (en het is bizar om te merken wat het verschil nu is)

In ons geval was het:
Stalken, letterlijk in je achtertuin kijken en zelfs foto's maken
Midden in de nacht (ergens tussen 4 en 6 uur) op de muur bonken met een hamer
Met een schaar langs de muren schrapen op de meest vervelende tijden
Extreem snel als een dolle aan een trektouw schakelaartje trekken
Muziekinstallatie aan de andere zijde van de muur van een baby kamer.
(een baby die trouwens vrij rustig was)

Alle bovenstaande zaken hebben we (gelukkig) ook kunnen laten constateren door de politie en dossier opbouw gehad.
Echter, is inmiddels de ervaring dat je er niets aan hebt en het rechtssysteem totaal zinloos is.
In ons geval waren er zelfs verzachtende omstandigheden omdat de man al op leeftijd was en geestelijk niet in orde was. Lekkere klap in ons gezicht.

Wij hebben de hier vaak voorgestelde methodes geprobeerd.
- 2 keer zinloze buurtbemiddeling
- Vele malen politie op bezoek, bij ons en ook geprobeerd bij de buren (maar als hij niet open doet, staan ze gewoon voor een gesloten deur).
- Geprobeerd het vast te leggen, maar 2 uur wachten om iets van hooguit 2 min. op te vangen wat niet overkomt als je het probeert op te nemen met een telefoon is nog slopender.
- Bezoekjes aan de rechtbank, 8 rechters versleten... Maar het rechtssysteem in NL is echt triest en was ook zinloos. (Wel veroordeeld, maar dat deed in de praktijk niet veel)
- Terug treiteren (binnen de regels van de wet)
- Negeren
- En eigen rechter spelen klinkt soms als een goede oplossing en hebben wij ook vaak gehoord als advies. Echter heb je alleen jezelf er nog harder mee, want dat is vaak wel makkelijker aan te tonen dan een buurman die een keer geluid maakt of iets visueels doet.

Het advies verhuizen is helaas echt de beste optie als je zelf rust wil.
Wij hebben hier afgelopen jaar dicht tegenaan gezeten omdat we er klaar mee waren.
Echter voordat we een ander huis hadden gevonden was onze treiterende buurman gelukkig overleden.

Dit soort zaken zijn niet op te lossen in Nederland.

Het klopt dat je niets verkeerd doet en het niet klopt dat jullie moeten verhuizen terwijl het aan hem ligt.
En hij eigenlijk degene is die 'gestraft' zou moeten worden.
Echter is het te slopend en kansloos in Nederland om hier actie tegen te nemen.
Zoals anderen hier voor mij ook hebben aangegeven die eenzelfde situatie hebben meegemaakt.

En zo te lezen zit je al stiekem in de molen om jezelf en je gezin aan te passen.
Want zelfs door negeren, je man langs te sturen en een extra hoge schutting te plaatsen, pas je je eigen al aan aan hem. (Been there, done that)

[ Voor 11% gewijzigd door Pumbaa82 op 17-05-2022 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sowieso kun je meer hebben van mensen waar je een goed contact mee hebt. Mijn buren stoorden zich aan de vorige eigenaar van mijn woning (groot gezin, de man klusde thuis (dat was zijn beroep, heel de dag boren, zagen), drie kinderen, inwonende moeder dus altijd geluid), maar na een tijdje hebben ze dat omgedraaid en werden de kinderen ipv stoorzenders een soort kleinkinderen voor ze. Ze wonen hier al jaren niet meer en komen er nog steeds.

Je ziet het ook vaak bij de rijdende rechter, twee buren die niks van elkaar kunnen hebben en dan blijkt er een klein dingetje te zijn gebeurd en dat ze daarvoor de beste vrienden waren. Dat is dus ook omkeerbaar, ik ken de buurman niet, maar gewoon vriendelijk doen. Praatje maken, zwaaien af en toe wat eten brengen dat je over hebt etc :)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:51
Binkie1 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:55:
Ik heb zojuist contact gehad met de politie ivm contact met de wijkagent. Ik heb globaal mijn verhaal gedaan en gevraagd of de wijkagent mij wilde contacteren.

Hij stelde buurtbemiddeling voor, maar hij moest eerlijk bekennen dat ik er niet teveel van moet verwachten omdat hij bekend is bij de politie en zijn advies was om het proberen te negeren.

De wijkagent neemt contact op en zou dan kijken of het met deze man überhaupt zin heeft om buurtbemiddeling te starten.

Omdat je aangeeft dat er meerdere buren zijn met overlast.
Misschien is het een idee om als de wijkagent langs komt een aantal buren uit te nodigen deel te nemen aan het gesprek.
Zij wonen er mogelijk al langer en kunnen mogelijk invallen voor je wanneer het voor jezelf teveel word.
En het helpt bij de wijkagent om de situatie ernstiger in te schatten en er mogelijk wel werk van te maken.

Sowieso consequent bijhouden en melden van de voorvallen.
Installeer een audio record app op je telefoon en neem het op wanneer je bedreigd word.

Ik lees ook dat er een camera geplaatst is in de tuin van de buurman die jullie woonkamer (en dan waarschijnlijk ook tuin) kan filmen.
Is deze aan jouw kant van de tuin af te schermen?

Met een groep mannen op de buurman af gaan kan hij zelf ook opvoeren als bedreiging, hier zou ik dus mee uitkijken. Je wil niet dat de rollen omgedraaid worden.

Ik zou een camera met audio opname ophangen in de achtertuin om de kinderen te beschermen.
Als ze dan naar binnen komen kun je zien en horen wat de buurman tegen de kinderen zegt.

Mogelijk zijn beelden en audiofragmenten van de dingen die hij tegen je kinderen richt van groter invloed bij de politie.
Kinderen bedreigen is toch wel een stap verder (en laffer).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:05
Binkie1 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Kijk het klinkt wellicht excessief, maar ik zou bij het bedreigen van je dochter ook gewoon serieus een officiële aanklacht van bedreiging op een minderjarige indienen bij de politie. Laat de buurman maar officieel in het systeem komen, zodat bij verdere overlast en/of bedreiging je de politie weer kan inschakelen. Camera systemen met een goede microfoon waarbij je jouw tuin/schutting zo filmt dat er niets van de buurman te zien is. Als je hierop dan kan bewijzen dat hij je dochter ook echt bedreigd -> gelijk aanklagen. Dit soort lui luisteren alleen maar naar een harde hand (of zelfs dat niet, maar het maakt alles wel makkelijker te bewijzen) en om hem eventueel op te laten sluiten / fikse boete te geven of herplaatsing.

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:51
hollandnick schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:17:
[...]

Kijk het klinkt wellicht excessief, maar ik zou bij het bedreigen van je dochter ook gewoon serieus een officiële aanklacht van bedreiging op een minderjarige indienen bij de politie. Laat de buurman maar officieel in het systeem komen, zodat bij verdere overlast en/of bedreiging je de politie weer kan inschakelen. Camera systemen met een goede microfoon waarbij je jouw tuin/schutting zo filmt dat er niets van de buurman te zien is. Als je hierop dan kan bewijzen dat hij je dochter ook echt bedreigd -> gelijk aanklagen. Dit soort lui luisteren alleen maar naar een harde hand (of zelfs dat niet, maar het maakt alles wel makkelijker te bewijzen) en om hem eventueel op te laten sluiten / fikse boete te geven of herplaatsing.
+1

Voordeel van het beeld van je tuin bij het geluid is dat ze dan kunnen zien wat je dochter in de tuin doet niks raars is, en dat ze zien hoe je dochter reageert.

Kinderen moeten onbezorgd kunnen spelen, als zij in de tuin straks niet meer durft te spelen is dat ook niet goed voor haar.
Kinderen moeten gewoon kunnen spelen, en als ze plezier maken dan maken ze geluid.
Dat kan (normaal) gillen van plezier zijn omdat ze achtervolgd worden of lachen, maar ook huilen als ze zich pijn doen.

Natuurlijk gillen of schreeuwen kinderen ook wel absurd hard dat je daartegen moet optreden.
Maar dat is zeer zeker NIET de taak van de buurman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pumbaa82
hollandnick schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:17:
[...]

Op voorhand sorry dat ik je reactie even uitpluis, niet persoonlijk op jou, maar meer om aan te geven dat er aan dergelijke adviezen ook nadelen kleven die ik en mijn gezin helaas hebben ervaren.
Zo te lezen is de buurman al bekend bij de politie

Ik lees hier veel opmerkingen zoals je verwacht dat het moet gaan.
Maar de realiteit is helaas niet zo simpel, zoals ook te lezen is uit de reacties van andere personen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt..

Om iemand op te laten sluiten moet er wel ECHT iets gebeuren en dan ook nog dat de Politie dat kan constateren

Een fikse boete ? Wie moet die boete opleggen en de boete moet ergens op gebaseerd zijn (Daarnaast kan hij het opvatten als, ik betaal mijn boete en daarom mag ik treiteren.)

En met bovenstaande is het 'probleem' nog steeds aanwezig, echter heeft hij geleerd hoe die het niet moet doen, en vervolgens krijg je het probleem dat hij weer iets anders gaat bedenken dat lastiger te constateren is. (Geluid opnemen ? hij zet een radio in de buurt van de camera en je hebt geen audio van de bedreiging)

Herplaatsing ....poeh je moest eens weten hoe simpel je kan worden van het zinnetje 'Dit is een koopwoning, toch? Da's jammer' En ook hiervoor geldt dat er dan echt wel meer moet gebeuren dan dit.

Bewijs verzamelen ... verstandig als je een juridische route op wil van een jaartje of 3, waarbij in de tussentijd er geen verbetering gaat zijn. (en ook bewijs verzamelen en dossier opbouw is slopend, waarbij je lang en veel bezig blijft met de situatie.)

Waar echter met dit soort adviezen overheen wordt gestapt is de gemoedstoestand van TS en gezin.

De stress, frustratie en angst die dit met zich mee brengt is niet voor te stellen als je dit niet zelf ooit hebt ervaren. (en ook je kind gaat dit (on)bewust meekrijgen)

Ook als je aanklachten gaat indienen, camera's weet af te schermen en audio opnames weet te maken is het probleem niet weg en er zal altijd weer iets nieuws komen of alleen al de angst dat hij weer iets nieuws gaat vinden.
Dit zijn echt extreem langslepende situaties die (te) veel van je gaan vergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
FRANQ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:48:
[...]

Natuurlijk gillen of schreeuwen kinderen ook wel absurd hard dat je daartegen moet optreden.
Maar dat is zeer zeker NIET de taak van de buurman.
dat klopt helemaal maar vaak is het probleem dat de ouders er ook geen reet aan doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
42erik schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:35:
[...]
dat ie elke bal die in de tuin land kapot bijt is prima af te leren
Ja dat gaf ik toch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Pumbaa82 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Op voorhand sorry dat ik je reactie even uitpluis, niet persoonlijk op jou, maar meer om aan te geven dat er aan dergelijke adviezen ook nadelen kleven die ik en mijn gezin helaas hebben ervaren.

Maar de realiteit is helaas niet zo simpel, zoals ook te lezen is uit de reacties van andere personen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt..

Om iemand op te laten sluiten moet er wel ECHT iets gebeuren en dan ook nog dat de Politie dat kan constateren

Een fikse boete ? Wie moet die boete opleggen en de boete moet ergens op gebaseerd zijn (Daarnaast kan hij het opvatten als, ik betaal mijn boete en daarom mag ik treiteren.)

En met bovenstaande is het 'probleem' nog steeds aanwezig, echter heeft hij geleerd hoe die het niet moet doen, en vervolgens krijg je het probleem dat hij weer iets anders gaat bedenken dat lastiger te constateren is. (Geluid opnemen ? hij zet een radio in de buurt van de camera en je hebt geen audio van de bedreiging)

Herplaatsing ....poeh je moest eens weten hoe simpel je kan worden van het zinnetje 'Dit is een koopwoning, toch? Da's jammer' En ook hiervoor geldt dat er dan echt wel meer moet gebeuren dan dit.

Bewijs verzamelen ... verstandig als je een juridische route op wil van een jaartje of 3, waarbij in de tussentijd er geen verbetering gaat zijn. (en ook bewijs verzamelen en dossier opbouw is slopend, waarbij je lang en veel bezig blijft met de situatie.)

Waar echter met dit soort adviezen overheen wordt gestapt is de gemoedstoestand van TS en gezin.

De stress, frustratie en angst die dit met zich mee brengt is niet voor te stellen als je dit niet zelf ooit hebt ervaren. (en ook je kind gaat dit (on)bewust meekrijgen)

Ook als je aanklachten gaat indienen, camera's weet af te schermen en audio opnames weet te maken is het probleem niet weg en er zal altijd weer iets nieuws komen of alleen al de angst dat hij weer iets nieuws gaat vinden.
Gelijk heb je, je kunt beter niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 00:24
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Het is verboden zich tussen 22u en 07u schuldig te maken aan nachtgerucht of nachtrumoer waardoor de rust van de inwoners kan worden verstoord,
Maar mag je dan buiten die tijden je wel schuldig maken aan gerucht of rumoer? Dat staat er niet.
Buiten dat kun je je afvragen of je om vier uur 's middags je wel schuldig kunt maken aan nachtrumoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Of ik kan niet lezen, maar ik lees uit niks dat je je hond aan het afleren bent ballen stuk te bijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:47
mcsluis schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:20:
Dit klinkt als een situatie die nooit opgelost gaat worden. Buurman zal waarschijnlijk star, egocentrisch en zonder enige schuld te bekennen niet openstaan voor welke vorm van bemiddeling dan ook.

mogelijkheden:
1) Situatie accepteren
2) Wijkagent informeren
3) Als het teveel wordt > meldingen van overlast
4) Buurman net zo hard terug pesten
5) Verhuizen
Je kan ook aan andere omwonenden vragen of ze last hebben van dit extreme gedrag. Wellicht helpt het om dan gezamenlijk de wijkagent of gemeente in te schakelen (eventueel eerst een nette brief sturen die iedereen indertekend)
Mocht je een wijkraad hebben in je wijk, dan kan je daar ook eens langsgaan voor advies of contavten bij de gemeente. Meestal is er ook een wethouder van wonen waar je eventuel je verhaal kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
Gadgeteer schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Gelijk heb je, je kunt beter niets doen.
Opties zijn:
- Je verlies pakken, verhuizen en hopelijk gelukkig verder leven met je gezin in een ander huis.
OF
- Een jaren durende emotionele strijd, in de hoop dat na afloop (als die er komt) je gekochte stapel bakstenen je nog gelukkig maken en er niet teveel emotionele schade is aangericht.

Alle legale adviezen als in meldingen maken, alles bijhouden, buurtbemiddeling, politie en rechter levert de tweede optie op.
De eigen rechter adviezen zullen je in je eigen nadeel ook terug brengen naar de tweede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Pumbaa82 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:55:
[...]

Opties zijn:
- Je verlies pakken, verhuizen en hopelijk gelukkig verder leven met je gezin in een ander huis.
OF
- Een jaren durende emotionele strijd, in de hoop dat na afloop (als die er komt) je gekochte stapel bakstenen je nog gelukkig maken en er niet teveel emotionele schade is aangericht.

Alle legale adviezen als in meldingen maken, alles bijhouden, buurtbemiddeling, politie en rechter levert de tweede optie op.
De eigen rechter adviezen zullen je in je eigen nadeel ook terug brengen naar de tweede optie.
Verhuizen? Good luck. In de huidige woningmarkt kun je die optie dus gewoon afstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
42erik schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:35:
[...]

Dat je blaffen een functie noemt in een dicht bevolkt land als Nederland zegt al genoeg,
Wat heeft bevolkingsdichtheid te maken met het feit dat honden blaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Polderviking schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Weet je dat niet? In een topic met als titel 'Klagende buren'?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:35:
[...]

het feit dat een hond in hartje Utrecht laten blaffen een stuk asocialer is dan ergens op een uitgestrekte vlakte in Noord-Finland?

Maar ik heb het vermoeden dat je dat al lang snapte, dus wat is je echte punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
42erik schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:18:
[...]

het feit dat een hond in hartje Utrecht laten blaffen een stuk asocialer is dan ergens op een uitgestrekte vlakte in Noord-Finland?

Maar ik heb het vermoeden dat je dat al lang snapte, dus wat is je echte punt?
"Laten blaffen".
Wat doe je daar aan?
Honden blaffen niet opeens niet meer omdat je in stapelbouw woont.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Polderviking schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:53:
[...]

"Laten blaffen".
Wat doe je daar aan?
Wat doe je daar aan? Wat dacht je van je hond goed opvoeden?

Of wil jij beweren dat honden nou eenmaal blaffen en dat je daar niks aan kan/mag doen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
Hahn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:59:
[...]

Wat doe je daar aan? Wat dacht je van je hond goed opvoeden?

Of wil jij beweren dat honden nou eenmaal blaffen en dat je daar niks aan kan/mag doen?
Honden blaffen af en toe ja.
Of je daar wat aan moet doen, of redelijkerwijs van je verwacht kan worden dat je er wat aan doet, lijkt me nogal samenhangen met dingen als frequentie van het blaffen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:02:
[...]

Honden blaffen af en toe ja.
Of je daar wat aan moet doen, of redelijkerwijs van je verwacht kan worden dat je er wat aan doet, lijkt me nogal samenhangen met dingen als frequentie van het blaffen.
Honden moeten goed opgevoed worden. Bij de eerste blaf die er uit komt gelijk corrigeren en volhouden bij iedere volgende blaf. Het is prima mogelijk een hond op te voeden zodat ie niet blaft, op een uitzondering na. Helaas doen veel mensen dat niet en dan mogen 30 mensen 3 uur per dag naar de hond luisteren van 1 persoon. Da's nogal aso.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:53:
[...]

"Laten blaffen".
Wat doe je daar aan?
je hond opvoeden...?

edit: wat iedereen hierboven dus ook al zegt

[ Voor 8% gewijzigd door 42erik op 17-05-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
PilatuS schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:56:
[...]

Honden moeten goed opgevoed worden. Bij de eerste blaf die er uit komt gelijk corrigeren en volhouden bij iedere volgende blaf. Het is prima mogelijk een hond op te voeden zodat ie niet blaft, op een uitzondering na. Helaas doen veel mensen dat niet en dan mogen 30 mensen 3 uur per dag naar de hond luisteren van 1 persoon. Da's nogal aso.
Er zit nogal wat ruimte tussen NIET blaffen en een blaforkest van 3 uur. Nietwaar?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Er zit nogal wat ruimte tussen NIET blaffen en een blaforkest van 3 uur. Nietwaar?
Klopt, en daar heb je die opvoeding voor. Dat honden die blaffen normaal zouden zijn is onzin. Een goed opgevoede hond blaft zo goed als nooit. Dus geen 3 uur per dag, maar ook geen 2 minuten per dag. Gewoon niet, dat moet de norm zijn. Er zijn veel te veel mensen die het maar normaal vinden dat een hond 10 minuten of 1 uur per dag blaft. Vervolgens mogen daar iedere dag weer allemaal mensen naar luisteren. Niet blaffen is normaal met de goede opvoeding, dus ook geen 10 minuten per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Kom op zeg, alsof een hond niet zo opgevoed kan worden dat hij niet blaft (en ja, uitzondering daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:32
Edit: verkeerd gelezen.

[ Voor 84% gewijzigd door KirovAir op 17-05-2022 19:28 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binkie1
42erik schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:33:
[...]

Of ik kan niet lezen, maar ik lees uit niks dat je je hond aan het afleren bent ballen stuk te bijten...
Dan heb je dat idd verkeerd of eroverheen gelezen. Dat is namelijk wel het geval, want ik heb mijn hond nog maar 2 weken. Vanzelfsprekend dat ik hem geen 3 uur of 2 minuten achter elkaar laat blaffen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Binkie1
Nadat de buurman mijn dochter, die met haar vriendinnetje in de tuin aan het spelen (kleuren) was, weer aangesproken heeft en de buurvrouw mij tevens voor rotte vis uitmaakte heb ik de politie ingeschakeld.

Lang verhaal kort, buurman overgevoelig voor geluiden, vrouw depressief.

Buurtbemiddeling komt binnenkort langs en hopelijk krijgen deze mensen de hulp die ze nodig hebben om aan zichzelf te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Binkie1 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:46:
[...]

Dan heb je dat idd verkeerd of eroverheen gelezen. Dat is namelijk wel het geval, want ik heb mijn hond nog maar 2 weken. Vanzelfsprekend dat ik hem geen 3 uur of 2 minuten achter elkaar laat blaffen.
Ho wacht, ik had het niet over jouw hond.

Dit was even een zijspoortje over de hond van @ozzynator, die het normaal vind dat zijn hond blaft en ballen stuk bijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Binkie1 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:48:
Nadat de buurman mijn dochter, die met haar vriendinnetje in de tuin aan het spelen (kleuren) was, weer aangesproken heeft en de buurvrouw mij tevens voor rotte vis uitmaakte heb ik de politie ingeschakeld.

Lang verhaal kort, buurman overgevoelig voor geluiden, vrouw depressief.

Buurtbemiddeling komt binnenkort langs en hopelijk krijgen deze mensen de hulp die ze nodig hebben om aan zichzelf te werken.
Ha, fijn, klinkt alsof er stappen worden gezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binkie1
42erik schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:49:
[...]

Ho wacht, ik had het niet over jouw hond.

Dit was even een zijspoortje over de hond van @ozzynator, die het normaal vind dat zijn hond blaft en ballen stuk bijt
Ok, verkeerd begrepen. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Goed om een update van jou te lezen @Binkie1 want het ging best wel alle kanten op in dit topic.
Wilde je net vragen hoe het ging en of je man al eens is langsgegaan.
Vervelend dat het toch tot escalatie met politie etc heeft moeten komen, weet je of andere buren dat ooit eerder hebben gedaan bij hen? Aan wat je schrijft lijkt het of de buren geschrokken alle zieligheidskaarten hebben getrokken waar ze aan konden denken, waar of niet, een goed teken want dat zou betekenen dat het indruk heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Binkie1 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:48:
[..]

Lang verhaal kort, buurman overgevoelig voor geluiden

[..]
Zat ik er toch niet naast ;)

Als hij zich er niet van bewust is kan je hem ook op de hoogte stellen van de diagnose misofonie. Er zijn namelijk behandelingen voor:

https://www.amc.nl/web/sp...behandeling-misofonie.htm

En mogelijk zelfs medicatie, al is dat officieel nog niet bekend. Bij mij is mijn misofonie van standje 12 naar standje 3 teruggedraaid nadat ik medicatie begon te slikken voor iets heel anders.

Hoe dan ook, de behandeling kan je buurman en dus ook jouzelf ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:05
[...]

Geen probleem en het is makkelijk praten natuurlijk als je zelf zoiets niet ervaart en goede buren hebt. Uiteraard beste wat je kan doen is verhuizen, maar dan komt die huizenmarkt van nu weer om de hoek kijken. Daarnaast zouden de adviezen die ik hier neerzetten ook niet de eerste stap zijn die ik zou bewandelen, maar die andere stappen horen hier niet thuis op Tweakers :P Wil je de officiële weg bewandelen dan kan dat inderdaad jaren duren en zal vast ook geen fijne route zijn
[...]
En klopt inderdaad maar je moet iets, maar als dat niet meer zou helpen en hij zou constant iets anders verzinnen zitten er nog maar 2 dingen op. Het recht in eigen handen nemen ( wat overigens geen advies is ) of verhuizen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
42erik schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Kom op zeg, alsof een hond niet zo opgevoed kan worden dat hij niet blaft (en ja, uitzondering daargelaten)
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft (waarschijnlijk een kattenmens, aanname) maar honden blaffen nu eenmaal. Net als dat vogels fluiten en varkens knorren. Jij maakt het nu net alsof mijn hond constant aan het blaffen was, wat helemaal niet is. Maar als die buiten liep en er liep iemand door de brandgang, dan wilde hij zich laten horen. Beetje jammer, ook dat je er over door blijft gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ozzynator schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:07:
[...]

Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft (waarschijnlijk een kattenmens, aanname) maar honden blaffen nu eenmaal. Net als dat vogels fluiten en varkens knorren. Jij maakt het nu net alsof mijn hond constant aan het blaffen was, wat helemaal niet is. Maar als die buiten liep en er liep iemand door de brandgang, dan wilde hij zich laten horen. Beetje jammer, ook dat je er over door blijft gaan.
Ik vrees dat je met dit voorbeeld in de vlek aan het wrijven bent ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft (waarschijnlijk een kattenmens, aanname) maar honden blaffen nu eenmaal. Net als dat vogels fluiten en varkens knorren.
Honden blaffen als de baas het toelaat tijdens de opvoeding. Als een hond een paar maanden is en begint te blaffen dan is het: Oh wat leuk dat zachte blaffen van een puppy. En daar gaat het fout. Iedere blaf die er uit komt kan je corrigeren en dan krijg je een hond die 6x per jaar blaft, maar dan wel iedere 6x een enkele blaf bij een extreme situatie. Als een hond van de baas af en toe mag blaffen dan wordt het normaal. Dan krijg je dus een hond die een paar minuten gaat blaffen als er iemand langsloopt, of erger een uur als ie alleen is. Voed je een hond netjes op dat is ie gewoon stil als er iemand langsloopt of als de hond alleen is. Honden die blaffen zijn slecht opgevoerd, klaar. Als een kind klein is en constant schreeuwt dat corrigeer je dat gedrag ook en krijg je geen kind die bij alles maar gaat schreeuwen, bij een hond is het niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:24
@PilatuS Sowieso lastig met een hond die je al wat ouder krijgt, maar dan nog. Sommige honden zijn waaks, die laten zich horen als er iemand aan de deur staat. Aard van het beestje, en nee, dat krijg je bij sommige soorten NIET afgeleerd.

Wij hebben een Berner Sennen, en ondanks trainen, trainen, trainen, reageert meneer op de deurbel. En dat met een fors volume. Idem als er iemand bij het hek staat. Het is nou eenmaal een boerenhond, een erfbewaker, die van karakter erg eigenwijs en zelfstandig is.

Voor de rest is het twee woefjes per dag, dus dat valt 100% mee, maar die voordeur, daar reageert ie op bij vreemden.

[ Voor 10% gewijzigd door SkiFan op 18-05-2022 14:01 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SkiFan schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:00:
@PilatuS Sowieso lastig met een hond die je al wat ouder krijgt, maar dan nog. Sommige honden zijn waaks, die laten zich horen als er iemand aan de deur staat. Aard van het beestje, en nee, dat krijg je bij sommige soorten NIET afgeleerd.

Wij hebben een Berner Sennen, en ondanks trainen, trainen, trainen, reageert meneer op de deurbel. En dat met een fors volume. Idem als er iemand bij het hek staat. Het is nou eenmaal een boerenhond, een erfbewaker, die van karakter erg eigenwijs en zelfstandig is.

Voor de rest is het twee woefjes per dag, dus dat valt 100% mee, maar die voordeur, daar reageert ie op bij vreemden.
Ja, met een oudere hond is het lastig als die niet goed is opgevoerd.

Wat betreft de hond die reageert op de deurbel, dan is er toch ergens iets fout gegaan. Bel maar 30x achter elkaar aan en corrigeer de hond iedere keer. Doe dat maar 3 weken achter elkaar, dan is het af te leren. Het is niet makkelijk, maar wel mogelijk.

Sommige mensen vinden het normaal dat honden blaffen terwijl het prima te voorkomen is. Het is gewoon jammer dat er mensen zijn die 10x per dag een hond horen blaffen als er iemand langsloopt terwijl het ook anders kan. Als iemand dan zegt dat honden die blaffen normaal is, dan is de basis gewoon fout. Het is prima mogelijk een hond op te voeden zodat ie vrijwel nooit blaft, ook niet als er iemand langsloopt en ook niet bij de deurbel. Alleen genoeg mensen nemen die moeite niet en vinden dat blaffen dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@PilatuS We corrigeren meneer al 1,5 jaar aan de lopende band. Nope, krijg je er niet uit. Ook wel karakter van een Berner hoor, poepeigenwijs, alles zelf willen bepalen, maar tegelijk ook voor je door het vuur gaan en normaal echt een schatje zijn.

We wonen vrijstaand, met een flink perceel, maar de buurman, die bang is voor (grote) honden, vindt m geloof ik niet echt fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SkiFan schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:12:
@PilatuS We corrigeren meneer al 1,5 jaar aan de lopende band. Nope, krijg je er niet uit. Ook wel karakter van een Berner hoor, poepeigenwijs, alles zelf willen bepalen, maar tegelijk ook voor je door het vuur gaan en normaal echt een schatje zijn.

We wonen vrijstaand, met een flink perceel, maar de buurman, die bang is voor (grote) honden, vindt m geloof ik niet echt fijn.
Jij doet er gelukkig dan wel een hoop aan en dat scheelt enorm. Genoeg mensen doen er niets aan en vinden het dan normaal dat honden ieder dag een uur blaffen. Honden die constant blaffen, dat is een gebrek aan opvoeding en het is zeker niet normaal. Van een kind accepteer je ook niet dat ie iedere dag een uur schreeuwt, dus voed je een kind op, bij honden moet het net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
SkiFan schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:00:

de Cane Corso van mij blaft ook weinig maar net zo als je zegt de mijne is ook zo lief als het maar kan zijn maar achter de schutting blijven ze zo waaks als de pest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
PilatuS schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Jij doet er gelukkig dan wel een hoop aan en dat scheelt enorm. Genoeg mensen doen er niets aan en vinden het dan normaal dat honden ieder dag een uur blaffen. Honden die constant blaffen, dat is een gebrek aan opvoeding en het is zeker niet normaal. Van een kind accepteer je ook niet dat ie iedere dag een uur schreeuwt, dus voed je een kind op, bij honden moet het net zo.
Nee, zo is het ook niet. Loopt ie in de tuin, dan blaft ie alleen als ie de buurman ziet, of dat er iemand aan het hek komt. Berners blaffen sowieso eigenlijk heel weinig, en al helemaal niet zonder aanleiding. Het is dus niet zo dat ie overlast veroorzaakt. We kunnen m gerust een uur buiten leggen, zonder dat je m hoort. En binnen hoor je af en toe alleen een grommetje als onze Berners afbeulende kater te dicht bij m komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
bie100 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:36:
[...]

de Cane Corso van mij blaft ook weinig maar net zo als je zegt de mijne is ook zo lief als het maar kan zijn maar achter de schutting blijven ze zo waaks als de pest
Verre neef van onze Berner, door een Berner zit ook Mastiff. En Rottweiler.

Maar weer on topic, een constant keffende hond is vervelend, maar een woefje af en toe hoort nou eenmaal bij een woeferd. Maar volgens mij is dat niet het issue hier, het issue is niet de hond, maar de buurman die op alles reageert als door een wesp gestoken. Die moet training hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door SkiFan op 18-05-2022 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:25
PilatuS schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Genoeg mensen doen er niets aan en vinden het dan normaal dat honden ieder dag een uur blaffen. Honden die constant blaffen, dat is een gebrek aan opvoeding en het is zeker niet normaal.
Dit inderdaad. Ik zie hier heel veel hondenbezitters voorbij komen die heel druk bezig zijn met hun telefoon..... wat heb ik een medelijden met deze beestjes. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
is er geen "het grote honden topic"?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Hij slaat al aan als er iemand door de brandgang loopt... En dat normaal vinden... Sorry hoor, maar dan heb je er gewoon echt niks van begrepen, en ben je dus zelf echt de buurman die overlast geeft door zijn hond niet normaal onder controle te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
42erik schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:08:
[...]

Hij slaat al aan als er iemand door de brandgang loopt... En dat normaal vinden... Sorry hoor, maar dan heb je er gewoon echt niks van begrepen, en ben je dus zelf echt de buurman die overlast geeft door zijn hond niet normaal onder controle te hebben.
We houden er maar over op denk ik zo. Jij hebt jou ideeën over mij en mijn hond en ik de waarheid.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ozzynator schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:20:
[...]

We houden er maar over op denk ik zo. Jij hebt jou ideeën over mij en mijn hond en ik de waarheid.
Haha, ja, laten we dat maar doen. Je zit toch vast in een aantal bijzondere ideeën over wat ok is qua blaffen en ballen stuk bijten en enige zelfreflectie lijkt je vreemd, dus dit heeft geen nut nee...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ozzynator schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Tja, je kunt ook kijken wie de meeste thumbs up krijgt in jullie uitwisseling en tot de conclusie komen dat je er misschien naast zit en je vast zit in je eigen 'werkelijkheid'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
jeroenkb schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:10:
[...]

Tja, je kunt ook kijken wie de meeste thumbs up krijgt in jullie uitwisseling en tot de conclusie komen dat je er misschien naast zit en je vast zit in je eigen 'werkelijkheid'
ik hoor dat je mij en mn hond ook kent, leuk, een bekende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:32:
[...]

ik hoor dat je mij en mn hond ook kent, leuk, een bekende!
Uit wat je hier gepost hebt kan ik inderdaad al heel veel informatie halen en heb ik inderdaad het gevoel dat ik je, helaas, al ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Deze onderwerpen nodigen uit om door te gaan discussiëren over wat overlast is, maar dat is in deze zaak niet relevant en offtopic.

Gezien de ts zover is geholpen doe ik hem op slot. @Binkie1 als je het topicnweer open wil hebben, stuur mij of een collega een DM.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.