Maanden is wel erg overdreven. Het is sinds een maandje 25 euro.
Anderhalve maandtormentor1985 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:43:
[...]
Maanden is wel erg overdreven. Het is sinds een maandje 25 euro.
(6 maart)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb wat PLU rewards vrij, opgebouwed toen het gratis was.
Voor nu ga ik niets doen dus.
Misschien schiet plu ooit de lucht in en doe ik het alsnog, of het gaat naar zero, dan is dat zo.
Voor nu ga ik niets doen dus.
Misschien schiet plu ooit de lucht in en doe ik het alsnog, of het gaat naar zero, dan is dat zo.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
@tormentor1985 6 weken inderdaad. Vroeger verdienden ze ~2.81 per withdrawal. Tegenwoordig 21.75 euro.
https://pluton.observer/diff-fees
https://pluton.observer/diff-fees
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KovNtBZ2zV1m19866WuqQa8u.jpg?f=user_large)
Die 25 euro fee heeft ook voordelen.
Gistermiddag een withdrawal aangevraagd want ik had meer dan 500 PLU intern dus de truc via metamask gaat niet meer op want ik wil niet een nog hoger level staken. Binnen een uur een 'audit' en 11 PLU in mindering vanwege refunds. Allemaal prima (ik kreeg geld terug van KLM vanwege downgrades) maar ze hadden de withdrawal gecancelled en de 25 euro gerefund, waarom niet alles sturen minus die 11 PLU. Nieuwe withdrawal ingeschoten. Die is inmiddels al binnen 24 uur uitbetaald. Nu kan ik intern weer 500 PLU opbouwen, voorlopig dus geen withdrawal meer van mij
Gistermiddag een withdrawal aangevraagd want ik had meer dan 500 PLU intern dus de truc via metamask gaat niet meer op want ik wil niet een nog hoger level staken. Binnen een uur een 'audit' en 11 PLU in mindering vanwege refunds. Allemaal prima (ik kreeg geld terug van KLM vanwege downgrades) maar ze hadden de withdrawal gecancelled en de 25 euro gerefund, waarom niet alles sturen minus die 11 PLU. Nieuwe withdrawal ingeschoten. Die is inmiddels al binnen 24 uur uitbetaald. Nu kan ik intern weer 500 PLU opbouwen, voorlopig dus geen withdrawal meer van mij
Vooral voor Plutus voordeligknakworst schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:22:
Die 25 euro fee heeft ook voordelen.
Ik zou liever zijn dat ze de 23€ die je teveel betaald netjes terugboeken ipv het inpikken.
Zoals @enermax al fijntjes opmerkte kunnen ze de fee eigenlijk niet meer verlagen omdat er werkelijk een stuwmeer aan Plu klaar staat van mensen die daarop wachten waardoor de prijs nog verder zal zakken…
Toch maar een ticket geopend (lijkt me dat ze voor die 25€ die ik betaald heb nog wel een tweede withdraw kunnen doen plus als Plutus zou ik toch wel willen weten dat er dit soort bugs in mijn software zit) en volgens Andrew is het mijn schuldTomba schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:52:
[...]
Ook leuk, ik heb gewacht tot mijn perk van 1-3 vrij zou komen en die stond in t overzicht als Available ondanks dat t niet leek te kloppen. Dus toen maar withdrawal gedaan van de laatste Plu en prompt kwam die 2.07 Plu vrij. Zal daar gezien de withdrawal tax van 21,99 blijven staan![]()
[Afbeelding]
Withdrawal ging wel als de brandweer (tegen iets minder dan $3 kosten dus die €21,99 houden ze mooi €28 over), stond er binnen 24 uur op.

Ik vermoed dat het net zo’n bug is als waarbij je 1€ over moet maken om je fiat kloppend te krijgen…Hello Tomba,
Andrew here from Plutus Support, I appreciate you reaching out.
I'm sorry but unfortunately, this will not be possible, as this was an oversight on your part for not checking the correct amount on your end before you decided to withdraw.
Let me know if I can help with anything else.
Kind Regards,
Andrew
Plutus Support Team
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 21-04-2024 15:34 ]
De gasfee was zelf minder dan 90 dollarcent

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 21-04-2024 15:40 ]
knakworst schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:37:
[...]
De gasfee was zelf minder dan 90 dollarcent
Dan was die $1.81 bij mij nog hoog dus
laatste tijd steeds vaker niet instant op de plu kaart, jammer
kan ook aan ING bank liggen natuurlijk
Vanaf Rabo nog steeds instant [/afklop]Kol Nedra schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:49:
laatste tijd steeds vaker niet instant op de plu kaart, jammer
https://twitter.com/Plutu...tatus/1782459963538907189PLU Rewards Audits | 24hr Payouts
• Payouts returned to 24hr processing since 27/03/24.
• Payout fees will reduce to £/€15 starting from 01/05/24.
In the past 6 months, our compliance team expanded to manage increased sign-ups and card usage while ensuring 24-hour payouts. Despite recent delays in February due to spikes, swift manual audits have prevented 60,368.32 PLU earned from misuse, and restored the status quo since March.
The payout fees cover volatile GAS fees and assists in managing past losses incurred on behalf of customers, while also supporting our investment in resources to expedite the auditing process.
In the coming months, automated audits will allow customers to upload receipts for flagged transactions, reducing operational costs and enabling near-instant, cost-effective payouts.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik heb last van dubbele pop-ups, zodra ik betaal, en zodra de transactie 'verwerkt' is zie ik nogmaals een betalingspop-up. Maar uiteindelijk is er maar één keer afgeschreven. Meer mensen last van?
Heb ik vandaag ook gezien inderdaad. Voor iets dat al 3 dagen geleden echt was afgeschreven.knakworst schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:44:
Ik heb last van dubbele pop-ups, zodra ik betaal, en zodra de transactie 'verwerkt' is zie ik nogmaals een betalingspop-up. Maar uiteindelijk is er maar één keer afgeschreven. Meer mensen last van?
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Th1x4nG schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:29:
[...]
Heb ik vandaag ook gezien inderdaad. Voor iets dat al 3 dagen geleden echt was afgeschreven.
Check, kreeg vanmorgen 2 meldingen van items die een paar dagen geleden waren betaald, erg verwarrend. Wel maar 1 keer afgeschreven iddknakworst schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:44:
[ Voor 31% gewijzigd door 2Dutch op 23-04-2024 10:39 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Binnenkort ga ik een grote aankoop met mij Plutus kaart betalen (>15K)...
Ik heb mijn rewards cap via een promotie eind vorig jaar opgewaardeerd (eenmalig 10K). Maar dat is alsnog te weinig.
Is er een manier om nog een keer 10K rewards cap of zo te kopen tegen betaling van wat PLU? Of is er een andere manier? Heb al even gekeken uiteraard, maar kan alleen monthly rewards cap wat ophogen, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Ik heb mijn rewards cap via een promotie eind vorig jaar opgewaardeerd (eenmalig 10K). Maar dat is alsnog te weinig.
Is er een manier om nog een keer 10K rewards cap of zo te kopen tegen betaling van wat PLU? Of is er een andere manier? Heb al even gekeken uiteraard, maar kan alleen monthly rewards cap wat ophogen, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Kan je de transactie niet over 2 betalingen spreiden ? Zet je er 1 met curve tijdelijk op een andere cc en dan met gobackintime een maand later terug.Sandrioni schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:58:
Binnenkort ga ik een grote aankoop met mij Plutus kaart betalen (>15K)...
Kan, maar schiet ik niets mee op.RenaldoN schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:20:
[...]
Kan je de transactie niet over 2 betalingen spreiden ? Zet je er 1 met curve tijdelijk op een andere cc en dan met gobackintime een maand later terug.
Met premium krijg ik elke maand 1000 rewards cap. Dat is al te weinig. En voor heel 2024 heb ik eenmalig dus 10K rewards cap.
Spreiden over meerdere maanden heeft dus geen zin.
Misschien een 2e Plutus kaart...? Of een nexo of andersoortige cashback kaart?
Die 10K is toch per maand???Sandrioni schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:38:
[...]
Kan, maar schiet ik niets mee op.
Met premium krijg ik elke maand 1000 rewards cap. Dat is al te weinig. En voor heel 2024 heb ik eenmalig dus 10K rewards cap.
Spreiden over meerdere maanden heeft dus geen zin.
Misschien een 2e Plutus kaart...? Of een nexo of andersoortige cashback kaart?
Weet je dat zeker? Zo ja, dan is er geen probleem 😉
@Sandrioni Je hebt dan inderdaad 10k per maand + je abo cap erbovenop.
Kijk eens in je app op de frontpage en scroll naar beneden.Sandrioni schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:50:
[...]
Weet je dat zeker? Zo ja, dan is er geen probleem 😉
:strip_exif()/f/image/AArummV0CHjmM6PIM2UxHEdQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Door de 15 euro auditing kosten (withdrawal fee) heb ik de kaart van mijn partner (everyday) moeten downgraden naar gratis. Die gebruikten we alleen voor 2 perks.
Als je na 3 maanden wil verkopen zit je op 60 euro "winst" van perks, die ~ 45 euro waard zijn na 3 maanden - 30 euro abokosten - 15 euro withdrawal fee. Precies 0 euro maar je moet ook nog 7 euro betalen voor de laatste abo withdrawal.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lR2apA1opurI7hYGZOsFNyIf.jpg?f=user_large)
Mijn eigen Plutus kaart gebruik ik wel nog gewoon. Maar voor freeloaders zijn het moeilijke tijden
Als je na 3 maanden wil verkopen zit je op 60 euro "winst" van perks, die ~ 45 euro waard zijn na 3 maanden - 30 euro abokosten - 15 euro withdrawal fee. Precies 0 euro maar je moet ook nog 7 euro betalen voor de laatste abo withdrawal.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lR2apA1opurI7hYGZOsFNyIf.jpg?f=user_large)
Mijn eigen Plutus kaart gebruik ik wel nog gewoon. Maar voor freeloaders zijn het moeilijke tijden
[ Voor 5% gewijzigd door enermax op 26-04-2024 21:24 ]
Pfoe, was een goeie test.. ik heb flink moeten zoeken naar m'n seedanandus schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:14:
[...]
Dan installeer je die toch gewoon?
Chrome store
Edge store
Metamask website

Wel gelukt allemaal, withdrawals zijn vlot binnen tegenwoordig
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Belastingaangifte is altijd extra leuk met Fintechs......(not)
In de voorafingevulde gegevens heb ik een hele reeks Solaris IBANs; sommigen daarvan horen bij andere Fintechs, maar kan het zijn dat er ook een (of meer) bij de Plutus Visa card (destijds van Solaris) hoort?
Hebben andere Plutus-gebruikers ook een Solaris IBAN in hun gegevens?
Zoja, hoe kan ik erachter komen welke bij de Plutus card hoorde?
In de voorafingevulde gegevens heb ik een hele reeks Solaris IBANs; sommigen daarvan horen bij andere Fintechs, maar kan het zijn dat er ook een (of meer) bij de Plutus Visa card (destijds van Solaris) hoort?
Hebben andere Plutus-gebruikers ook een Solaris IBAN in hun gegevens?
Zoja, hoe kan ik erachter komen welke bij de Plutus card hoorde?
.
[ Voor 98% gewijzigd door MTT op 27-04-2024 19:15 ]
Ik dacht even voor 15 euro fee, PLU eraf te trekken maar die is nog 25 euro. Blijkbaar wordt die morgen pas 15 euro.
Payout fees will reduce to £/€15 starting from 01/05/24.
Ik heb trouwens het idee dat de gebruikers/freeloaders helemaal niet zoveel verkopen. Er gaat 2.5x zoveel van de development wallet naar oa exchanges: 25k gebruikers en 62k team in April. Ik ga er vanuit dat ze de Plu verkopen op de exchanges (nodig voor salaris enz).
Uitleg:
Er zou volgens deze site 4.6M staked zijn van de 6M Plu. Dat betekent dat er ~28% niet staked is en verkocht kan worden. https://plutus.thomasott.fr/
Er is in februari 90k PLU aan gebruikers rewarded. Stel dat 28% wordt verkocht en de rest staked. 90k*28%=25k kan dan worden verkocht aan exchanges door gebruikers.
https://etherscan.io/toke...69404e2aa9af36bdb002c699f
Het team verkocht in februari 62k PLU vanuit development wallet (voornamelijk exchanges).
https://etherscan.io/toke...4707aa66af#tokenAnalytics
Uitleg:
Er zou volgens deze site 4.6M staked zijn van de 6M Plu. Dat betekent dat er ~28% niet staked is en verkocht kan worden. https://plutus.thomasott.fr/
Er is in februari 90k PLU aan gebruikers rewarded. Stel dat 28% wordt verkocht en de rest staked. 90k*28%=25k kan dan worden verkocht aan exchanges door gebruikers.
https://etherscan.io/toke...69404e2aa9af36bdb002c699f
Het team verkocht in februari 62k PLU vanuit development wallet (voornamelijk exchanges).
https://etherscan.io/toke...4707aa66af#tokenAnalytics
[ Voor 6% gewijzigd door enermax op 30-04-2024 15:20 ]
Als 25k+62k op de markt is gekomen in february. Waar gaat dat heen? Er zijn ook weer nieuwe stakers bijgekomen in februari: 45k aan Plu.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TamhYfcWDB6vZQJ7G7HaRtPq.jpg?f=user_large)
https://plutus.thomasott.fr/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TamhYfcWDB6vZQJ7G7HaRtPq.jpg?f=user_large)
https://plutus.thomasott.fr/
[ Voor 27% gewijzigd door enermax op 30-04-2024 15:20 ]
Ik las dat mensen geen plu kregen voor hun vattenfall transacties. Ik heb op de laatste betaling wel gewoon PLU gekregen.
Door een storing met de kaart die niet genoemd mag worden hier
3x de transactie gehad waarvan ze de te veel betaalde centjes netjes op de bankrekening terug geboekt hebben
Door een storing met de kaart die niet genoemd mag worden hier
Ik heb de laatste 2x geen PLU gekregen voor Vattenfall. Daarvóór wel. Misschien dat ik nog een laatste keer probeer.
@Taro zal trots op je zijn 😀BurnerT schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:33:
Door een storing met de kaart die niet genoemd mag worden hier3x de transactie gehad waarvan ze de te veel betaalde centjes netjes op de bankrekening terug geboekt hebben
Ik was nog trotser geweest als die tweede zin er helemaal niet had gestaan, maar vooruit, we bekijken het idd positief
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
De fee van PLU withdrawal zou toch vandaag €15 worden? Hij staat nog steeds op €25
Waarschijnlijk wordt dat ergens in de loop vam de dag aangepast, check vanavond nog eens. De koers is toch al door het putje gegaanWishmasterNL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:38:
De fee van PLU withdrawal zou toch vandaag €15 worden? Hij staat nog steeds op €25
Nu de 3 maanden promotie voorbij is dat je je premium terugbetaald krijgt. Kan je toch zonder je 10000 limit ( 1 jaar - wegens staking ) behouden en teruggaan naar starter ?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Spar is ook toegevoegd als perk. Fijn, want ik heb er eentje in de buurt. Kan ik just eat verwijderen.
Ik ben vorige week gedowngrade van premium naar everyday en mijn cap is enkel verlaagd van 11K naar 10.5K, dus zoals verwacht blijft het hogere limiet vanwege de stakingpromo in stand.Tomsworld schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:48:
Nu de 3 maanden promotie voorbij is dat je je premium terugbetaald krijgt. Kan je toch zonder je 10000 limit ( 1 jaar - wegens staking ) behouden en teruggaan naar starter ?
Ik ben niet helemaal omlaag gegaan naar starter, omdat ik de extra perk voor maar 3 euro extra het wel waard vind (9.99 Everyday vs. 6.99 Starter).
Wacht nog steeds op stacking. Als je dan een keer een maand hebt waarin je zeker je andere perks niet gaat gebruiken, maak je het alsnog nuttig 'op' met alles onder 1 perkknakworst schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:29:
Spar is ook toegevoegd als perk. Fijn, want ik heb er eentje in de buurt. Kan ik just eat verwijderen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ah, aldi en lidl kom ik af en toe tot regelmatig. Amazon kun je gewoon een cadeaubon kopen, Asos ook. Die kun je dan op laten bouwen en eens in de zoveel tijd iets kopen. Curve heb ik. Dan heb je al aardig wat perks 'nodig'.2Dutch schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:36:
[...]
Wacht nog steeds op stacking. Als je dan een keer een maand hebt waarin je zeker je andere perks niet gaat gebruiken, maak je het alsnog nuttig 'op' met alles onder 1 perkZit zelf altijd beetje tussen 2 en 3 perks in, ik koop meestal maar voor een tientje steamtegoed om het op te maken zeg maar
Is inderdaad een prima alternatief, die cadeaubonnenknakworst schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:24:
[...]
Ah, aldi en lidl kom ik af en toe tot regelmatig. Amazon kun je gewoon een cadeaubon kopen, Asos ook. Die kun je dan op laten bouwen en eens in de zoveel tijd iets kopen. Curve heb ik. Dan heb je al aardig wat perks 'nodig'.
Ik ga altijd op de fiets naar de Lidl en Aldi. Maar is wel een eindje. Dus nu koop ik een elektrische fiets van 2.000 euro om de perks van een 10-tje te verzilveren. Begrijp je2Dutch schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:34:
[...]
Is inderdaad een prima alternatief, die cadeaubonnenOp gaat het toch wel. Ik rij geen auto dus dan is meer dan 1 winkel al snel 'irritant' en de goedkopere bezorgen niet, dus AH it is, dus vandaar wel een stack-wens. Het mooie is wel dat er voor elk scenario wel een paar mooie perks tussen zitten.
Wel mooi cashback op die fiets natuurlijk
al bekend hoeveel je kan stacken?2Dutch schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:34:
[...]
Is inderdaad een prima alternatief, die cadeaubonnenOp gaat het toch wel. Ik rij geen auto dus dan is meer dan 1 winkel al snel 'irritant' en de goedkopere bezorgen niet, dus AH it is, dus vandaar wel een stack-wens. Het mooie is wel dat er voor elk scenario wel een paar mooie perks tussen zitten.
Kan het me niet herinneren, op een plaatje zag ik 3 stacks, maar dat kan slechts ter illustratie zijn. We moeten maar weer geduld hebben denk ik. Alweer/nog steeds
Ah the neverending Soons van plutus zeg maar haha2Dutch schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:46:
[...]
Kan het me niet herinneren, op een plaatje zag ik 3 stacks, maar dat kan slechts ter illustratie zijn. We moeten maar weer geduld hebben denk ik. Alweer/nog steeds
Sinds de wijzigingen heb ik mijn subscription naar free gezet en overgestapt naar Renegade, maar niet opgezegd zodat ik de Plutus kaart evt. later weer kan gaan gebruiken. Lijkt erop dat dit nu niet meer kan met het Standard plan en je sowieso een subscription moet nemen om de kaart te gebruiken. Kan je wel of niet iets van vinden, maar wat wel heel slecht is, is dat je ook je transaction history etc niet meer kan inzien. App verwijst naar de website en op web zie je alleen dit:
/f/image/e9FpBrJq89jFW4nC6fCkO1L6.png?f=fotoalbum_large)
Heb support gevraagd het weer actief te maken, ben benieuwd.
/f/image/e9FpBrJq89jFW4nC6fCkO1L6.png?f=fotoalbum_large)
Zo te zien ben je niet alleen en is - ondanks de belofte dat je gewoon toegang houdt maar gewoon geen cashback - dit voor iedereen het geval:Erik1 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:46:
Sinds de wijzigingen heb ik mijn subscription naar free gezet en overgestapt naar Renegade, maar niet opgezegd zodat ik de Plutus kaart evt. later weer kan gaan gebruiken. Lijkt erop dat dit nu niet meer kan met het Standard plan en je sowieso een subscription moet nemen om de kaart te gebruiken. Kan je wel of niet iets van vinden, maar wat wel heel slecht is, is dat je ook je transaction history etc niet meer kan inzien. App verwijst naar de website en op web zie je alleen dit:
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/plutus/s/gQWZCr6j6F
Ik zie het, ik heb ook antwoord van support gekregen dat ze het alleen weer activeren als je een subscription neemt.
Wel erg lame, hou dan gewoon voor xx tijd nog wel gewoon alle transactiedata beschikbaar voor je ex-klanten met een optie tot export. Maken ze geen goede beurt mee zo, trap na voor je ex-klanten
Ze blokkeren zelfs mensen die er nog (gegijzeld want withdrawal staat na een half jaar nog altijd uit....) fiat hebben staan. Ik denk dat er flink wat klachten ingediend gaan worden want dit kan je natuurlijk niet maken.
Heb je hier ook daadwerkelijk bronnen want op deze manier is het niet heel erg geloofwaardig. Je doet namelijk overkomen dat deze mensen hun geld kwijt zijn.Tomba schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:56:
Ze blokkeren zelfs mensen die er nog (gegijzeld want withdrawal staat na een half jaar nog altijd uit....) fiat hebben staan. Ik denk dat er flink wat klachten ingediend gaan worden want dit kan je natuurlijk niet maken.
Accounts worden al jaren geblokkeerd om verschillende redenen (fraude, etc etc) en voorzover ik weet kun je in dat geval contact opnemen met support om de laatste zaken te regelen zoals het terugboeken van je geld en uitkeren van de laatste PLU (De laatste PLU uiteraard alleen als het geen fraude betreft).
[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 03-05-2024 11:09 ]
Op dit moment voelt het wel alsof ik mijn geld kwijt ben... Ik kan namelijk niet meer inloggen om een withdrawal te doen (voor zover dat überhaupt nog kon, maar dat terzijde). Het kwalijke is dat dit allemaal weer gebeurt zonder enige communicatie. Het is gewoon nogal pijnlijk om in te loggen en dit opeens te zien te krijgen.Nopheros schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:08:
[...]
Heb je hier ook daadwerkelijk bronnen want op deze manier is het niet heel erg geloofwaardig. Je doet namelijk overkomen dat deze mensen hun geld kwijt zijn.
Accounts worden al jaren geblokkeerd om verschillende redenen (fraude, etc etc) en voorzover ik weet kun je in dat geval contact opnemen met support om de laatste zaken te regelen zoals het terugboeken van je geld en uitkeren van de laatste PLU (De laatste PLU uiteraard alleen als het geen fraude betreft).
Dat ze iedereen naar een betaald abonnement willen snap ik, maar deze stap voelt echt als onbetrouwbaar. Ik had het plan om nog 1 week te wachten tot mijn laatste PLU available was gekomen en dan alles te withdrawen. Maar ik zie de tientallen PLU die ik nog tegoed heb maar gewoon als verloren. Ik weiger om nog iets van cash geld aan Plutus te betalen. Ik wil het piramide spel niet in stand houden. Laat maar lekker klappen.
Het verhaal hierboven ging om het blokkeren van accounts en het daarom "gijzelen" van fiat.Metalman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:33:
[...]
Op dit moment voelt het wel alsof ik mijn geld kwijt ben... Ik kan namelijk niet meer inloggen om een withdrawal te doen (voor zover dat überhaupt nog kon, maar dat terzijde). Het kwalijke is dat dit allemaal weer gebeurt zonder enige communicatie. Het is gewoon nogal pijnlijk om in te loggen en dit opeens te zien te krijgen.
Dat ze iedereen naar een betaald abonnement willen snap ik, maar deze stap voelt echt als onbetrouwbaar. Ik had het plan om nog 1 week te wachten tot mijn laatste PLU available was gekomen en dan alles te withdrawen. Maar ik zie de tientallen PLU die ik nog tegoed heb maar gewoon als verloren. Ik weiger om nog iets van cash geld aan Plutus te betalen. Ik wil het piramide spel niet in stand houden. Laat maar lekker klappen.
Mijn reactie is dat je dan contact op kunt nemen met support (zoals al vele jaren het geval is) om dat alsnog uit te laten betalen. En als dat niet zo is, zoals hierboven gesuggereerd lijkt te worden door het woord "gijzelen" te gebruiken, dan lees ik daar graag bronnen van. Want als je gewoon kunt mailen naar support voor een uitbetaling wanneer ze je account blokkeren dan is daar natuurlijk niets gijzelen aan. Zo werkt het simpelweg ook bij een Bunq of ABN Amro wanneer ze je account blokkeren.
Jouw casus is wat anders begrijp ik, waarom ben je geblokkeerd/kun je niet inloggen? Dat je inderdaad nog een keer een abbonement moet nemen om de laatste PLU uit te laten betalen is inderdaad vervelend ja, helemaal mee eens. Maar dat zijn de spelregels en je kiest er zelf voor om het zo te laten....
[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 03-05-2024 11:45 ]
Volgens mij heb je niet helemaal in de gaten wat er gebeurt... Plutus is bezig om accounts te "blokkeren" van mensen die een Standard plan hebben (aka geen betaald abonnement). De screenshot die eerder werd gedeeld is wat ik nu ook te zien krijg als ik probeer in te loggen. Ik kan nu dus helemaal niets meer in Plutus, totdat ik een betaald abonnement afsluit.Nopheros schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:39:
[...]
Het verhaal hierboven ging om het blokkeren van accounts en het daarom "gijzelen" van fiat.
Mijn reactie is dat je dan contact op kunt nemen met support (zoals al vele jaren het geval is) om dat alsnog uit te laten betalen. En als dat niet zo is, zoals hierboven gesuggereerd lijkt te worden door het woord "gijzelen" te gebruiken, dan lees ik daar graag bronnen van. Want als je gewoon kunt mailen naar support voor een uitbetaling wanneer ze je account blokkeren dan is daar natuurlijk niets gijzelen aan. Zo werkt het simpelweg ook bij een Bunq of ABN Amro wanneer ze je account blokkeren.
Jouw casus is wat anders begrijp ik, waarom ben je geblokkeerd/kun je niet inloggen? Dat je inderdaad nog een keer een abbonement moet nemen om de laatste PLU uit te laten betalen is inderdaad vervelend ja, helemaal mee eens. Maar dat zijn de spelregels en je kiest er zelf voor om het zo te laten....
Dit heeft niets met fraude o.i.d. te maken. En ook niet met heel lang inactief zijn: mijn laatste transactie is een maand geleden geweest. Als ik op Reddit rondkijk zijn er heel veel mensen die hier nu tegenaan lopen opeens, zonder enige waarschuwing.
Dat ik een maand een abbo moest nemen om de laatste PLU uit te cashen wist ik vantevoren en kan ik mee leven. Maar dat ik nu dus mijn hele account niet meer in kan zonder te gaan betalen gaat me te ver. En maakt voor mij dat het laatste restje vertrouwen wat ik nog had in Plutus nu verdampt is.
Als ik het goed lees heb je geen geld meer daar staan toch? (alleen Plu)Metalman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:33:
[...]
Op dit moment voelt het wel alsof ik mijn geld kwijt ben... Ik kan namelijk niet meer inloggen om een withdrawal te doen (voor zover dat überhaupt nog kon, maar dat terzijde). Het kwalijke is dat dit allemaal weer gebeurt zonder enige communicatie. Het is gewoon nogal pijnlijk om in te loggen en dit opeens te zien te krijgen.
Geld withdrawal was al niet mogelijk dus op zich verandert er weinig maar geen sub betekent nog niet dat ze je wel helpen om je geld eraf te krijgen.
https://www.reddit.com/r/.../1cibmlc/comment/l29mo2r/Nopheros schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:39:
[...]
Het verhaal hierboven ging om het blokkeren van accounts en het daarom "gijzelen" van fiat.
Just an updated guys: It's true and the support won't send the money back without a subscription. See below. So, yeah, it's happening. The only way would be lawing up and report them (especially if you are in Europe)
Reply today:
Theodore here from Plutus Support. I will be assisting you with your request! At this time you will have resubscribe to one of our paid plans in order to re-activate your account I am afraid. Have a great day ahead.
Kind Regards,
Theodore Plutus Support Team
[ Voor 24% gewijzigd door Tomba op 03-05-2024 11:53 ]
Afgaande op Reddit is inderdaad je account Free/Standard automatisch naar Sleepmodus. Het schijnt overigens dat er een update gaat komen van het Plutus Dashboard die je iig je Transactions nog kan laten zien.Metalman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:51:
[...]
Volgens mij heb je niet helemaal in de gaten wat er gebeurt... Plutus is bezig om accounts te "blokkeren" van mensen die een Standard plan hebben (aka geen betaald abonnement). De screenshot die eerder werd gedeeld is wat ik nu ook te zien krijg als ik probeer in te loggen. Ik kan nu dus helemaal niets meer in Plutus, totdat ik een betaald abonnement afsluit.
Dit heeft niets met fraude o.i.d. te maken. En ook niet met heel lang inactief zijn: mijn laatste transactie is een maand geleden geweest. Als ik op Reddit rondkijk zijn er heel veel mensen die hier nu tegenaan lopen opeens, zonder enige waarschuwing.
Dat ik een maand een abbo moest nemen om de laatste PLU uit te cashen wist ik vantevoren en kan ik mee leven. Maar dat ik nu dus mijn hele account niet meer in kan zonder te gaan betalen gaat me te ver. En maakt voor mij dat het laatste restje vertrouwen wat ik nog had in Plutus nu verdampt is.
Duidelijk, het gaat om het blokkeren van accounts van mensen zonder betaald abonnement.
Wel wat vreemde actie verder, mee eens.
[EDIT]
Even afwachten wat Plutus hierover zegt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/55mq39PFkeulyXcluhHm993d.png?f=user_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Nopheros op 03-05-2024 13:13 ]
Ze zijn wel consistent in hun overpromise, underdeliver. Negatieve wijzigingen worden eerst doorgevoerd, daarna gecommuniceerd. Positieve wijzigingen worden eindeloos vantevoren gecommuniceerd of gewoon nooit uitgevoerd. Polygon anyone?
En wederom onaangekondigd en bovendien in tegenspraak met eerdere aankondigingen en nergens op de website te vinden. (Sterker nog volgens mij bestaat 'starter' niet eens op de eigen website, zie oa https://plutus.it/accounts)Nopheros schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:59:
[...]
Duidelijk, het gaat om het blokkeren van accounts van mensen zonder betaald abonnement.
Wel wat vreemde actie verder, mee eens.
[EDIT]
Even afwachten wat Plutus hierover zegt:
[Afbeelding]
Polygon staat nu voor eind 2024 gepland als ik de Plutus Telegram mag gelovenknakworst schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:48:
Ze zijn wel consistent in hun overpromise, underdeliver. Negatieve wijzigingen worden eerst doorgevoerd, daarna gecommuniceerd. Positieve wijzigingen worden eindeloos vantevoren gecommuniceerd of gewoon nooit uitgevoerd. Polygon anyone?
Heb nog nooit meegemaakt dat een toko mijn account zonder eerst minimaal 1 waarschuwing zeg een maand of 90 dagen van tevoren te waarschuwen op slot zet. Meestal zelfs nog met minimaal 1 of 2 herinneringen tussendoor tot het slot of de delete er overheen gaat. Echt belachelijk dit, volgens mij -mag- het niet eens, maar ja welke instantie gaat zich daarmee bemoeien?knakworst schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:48:
Dit klinkt meer als: hoe jaag ik ex-klanten permanent bij me weg 101

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 03-05-2024 20:38 ]
Echt belachelijk inderdaad. Het is een opeenstapeling van onaangekondigde beperkingen die twijfelachtig zijn qua legaliteit lijkt me.2Dutch schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:37:
[...]
Heb nog nooit meegemaakt dat een toko mijn account zonder eerst minimaal 1 waarschuwing zeg een maand of 90 dagen van tevoren te waarschuwen op slot zet. Meestal zelfs nog met minimaal 1 of 2 herinneringen tussendoor tot het slot of de delete er overheen gaat. Echt belachelijk dit, volgens mij -mag- het niet eens, maar ja welke instantie gaat zich daarmee bemoeien?
Dit klinkt meer als: hoe jaag ik ex-klanten permanent bij me weg 101
Als dit met een shady streaming service zou gebeuren die via een proxy in Kenia loopt (om maar wat te noemen) is het nog tot daar aan toe. Maar een instantie die je je financiën zou moeten toevertrouwen?
Gelukkig ging mijn handmatige fiat withdrawal request erg snel, maar nu is er dus onaangekondigd geen enkele manier meer om geld uit te geven zonder ervoor te betalen? Bij zo'n "sleeping account" dan in elk geval - 6 weken aan inactiviteit lijkt me nogal arbitrair.
The nail in the coffin hier. Even een opzegging doorgeven.
[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 04-05-2024 14:02 ]
Vergeet niet dat Plutus (na 12 maanden) een inactivity fee van maar liefst 10€ per maand kan rekenen.
(Ik ken het beleid van Plutus niet, maar er zijn soortgelijke cards die, bij onvoldoende saldo, een incasso sturen als de fees zijn opgelopen. Het zou fijn zijn daar duidelijkheid over te krijgen. Anders: ...)
(Ik ken het beleid van Plutus niet, maar er zijn soortgelijke cards die, bij onvoldoende saldo, een incasso sturen als de fees zijn opgelopen. Het zou fijn zijn daar duidelijkheid over te krijgen. Anders: ...)
Zou erg vreemd zijn om bij de zojuist geïmproviseerde 'sleep mode' van je account een inactivity fee te heffen. Maar goed, ik kijk nergens meer van op.Globalcitizen schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:22:
Vergeet niet dat Plutus (na 12 maanden) een inactivity fee van maar liefst 10€ per maand kan rekenen.
Een incasso is overigens onmogelijk aangezien ze daarvoor geen machtiging hebben. Ze kunnen wel een factuur sturen o.i.d.
Precies, ik kijk ook nergens meer van op.finsdefis schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:55:
[...]
Zou erg vreemd zijn om bij de zojuist geïmproviseerde 'sleep mode' van je account een inactivity fee te heffen. Maar goed, ik kijk nergens meer van op.
Een incasso is overigens onmogelijk aangezien ze daarvoor geen machtiging hebben. Ze kunnen wel een factuur sturen o.i.d.
Ik bedoelde geen normale incasso, maar b.v. Blackcatcard stuurt letterlijk een incassobureau (aanvankelijk via een brief) op inactieve klanten af om 300€ + kosten te incasseren. Financiële instellingen hebben al je gegevens...
(Totdat ik dat las, dacht ik altijd dat je veilig was zodra saldo 0 is geworden.)
Tja je zou kunnen stellen dat je inderdaad een betalingsverplichting hebt conform de voorwaarden.Globalcitizen schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:42:
[...]
Precies, ik kijk ook nergens meer van op.
Ik bedoelde geen normale incasso, maar b.v. Blackcatcard stuurt letterlijk een incassobureau (aanvankelijk via een brief) op inactieve klanten af om 300€ + kosten te incasseren. Financiële instellingen hebben al je gegevens...
(Totdat ik dat las, dacht ik altijd dat je veilig was zodra saldo 0 is geworden.)
Maar zonder herinnering en veertiendagenbrief is het vooral veel geblaf en wens ik ze veel succes met het berekenen van extra kosten. Wel vervelend natuurlijk.
hoeveel % cashback tier heb je dan?
want de default 3% zou moeten geven -> 58 plu hoezo krijg jij dan maar 25?
[quote]R.G schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:11:
[...]
[/quote]
oops het is natuurlijk de plu x de huidige waarde en dan in euro
[...]
[/quote]
oops het is natuurlijk de plu x de huidige waarde en dan in euro
5%, ik heb er 500 in stake.R.G schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:11:
[...]
Dat tikt zeker lekker aan zo met je 5%
Had vorige maand ook een goede maand. Eigenlijk ook weer niet, veel geld de deur uit, maar ja, wie het kleine niet eert...
Plutus AMA samenvatting:
https://www.reddit.com/r/...may_2024_twitterx_spaces/
https://www.reddit.com/r/...may_2024_twitterx_spaces/
@NeoflexNL Die staan al een tijdje in de app.
Uit die AMA vind ik dit opmerkelijk:
Verderop hebben ze het dan over dat ze de boel "clamped down" hebben, en daardoor naar 0% fraude zijn gegaan op dat gebied. Kan dit even niet aan elkaar koppelen, iemand enig idee? Worden de gratis accounts massaal abused voor fraude ineens? Ook wel bijzonder om dan iedereen met een gratis account onder de sleep mode-bus te flikkeren..We’ve had card and cross-border transaction fraud. We’ve managed to bring this under control which forced us to take action with things like a Sleep Mode etc. Which has caused some of these features to be paused/delayed etc.
@2Dutch En waarom zou sleep mode hier tegen helpen. Ik neem aan als je fraude pleegt dat het account actief is.
Dat is inderdaad offtopic
[ Voor 73% gewijzigd door Taro op 11-05-2024 20:40 ]
Kosten natuurlijk. Plutus betaalt geld aan derden voor het in stand houden van een IBAN en Mastercard nummer.2Dutch schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:24:
Ook wel bijzonder om dan iedereen met een gratis account onder de sleep mode-bus te flikkeren..
Zeg dat dan gewoon eerlijk, en geef een ruime termijn aan waarbinnen je iets op slot gooit. Nu doen ze net alsof het een magisch middel is tegen fraude, terwijl het pas recent is aangeslingerd. Er was al weinig logica daar, maar nog even en het wordt echt onnavolgbaarTimmy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Kosten natuurlijk. Plutus betaalt geld aan derden voor het in stand houden van een IBAN en Mastercard nummer.
Hoe Withraw je?
Withraw knop is greyed out, kan het niet meer?
Dan is je metamask niet meer gekoppeld. Even metamask openen, refresh, dan doet ie het weer.Kol Nedra schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:20:
Hoe Withraw je?
Ik had plannen om naar Hero te gaan, maar long-term zie ik het niet meer zitten ook gezien de koersval die maar niet stopt. Ik heb dus een withdraw gedaan (via Rabby).
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Ik vind de koersval nogal meevallen. Zelf ben ik zo'n 8 maanden geleden Hero geworden, tegen $5 / token. De koers staat nu zo'n 15% lager en 2%/maand valt mij nog mee. Ook heb ik deze maand een deel gewoon op $5 kunnen verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door exelletor op 13-05-2024 16:48 ]
Kort samengevat in mei werd er ~12.000 Plu per dag aan Plu uitgekeerd op Blockchain waarvan ~4.500 Plu (18.000 euro) verkocht wordt op exchanges.
----
7500 staked door gebruikers
2500 Plu verkocht door gebruikers.
2000 Plu verkocht door Plutus zelf.
16.900.000/ 12.000 Plu / 365. ~4 jaar tot Plu op is.
Er is een nog grotere hoeveelheid Plu die in de app wordt uitgedeeld. Ik schat >40k Plu per dag. Bij een withdrawal bankrun is de Plu sneller op.
----
7500 staked door gebruikers
2500 Plu verkocht door gebruikers.
2000 Plu verkocht door Plutus zelf.
16.900.000/ 12.000 Plu / 365. ~4 jaar tot Plu op is.
Er is een nog grotere hoeveelheid Plu die in de app wordt uitgedeeld. Ik schat >40k Plu per dag. Bij een withdrawal bankrun is de Plu sneller op.
De afgelopen 2 jaar was Albert Heijn elke maand één van mijn standaard perks omdat ik aan de deur met Plutus (eerst via Curve maar sinds de Google Wallet integratie rechtstreeks) kon betalen.evaniperen schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:39:
Zojuist Albert Heijn bezorging betaald met Curve:) dus plutus
Ik zie net dat dat vanaf nu niet meer kan:
:strip_exif()/f/image/EKqu0o7mpGZAPTKifUe4OViI.jpg?f=fotoalbum_large)
Hm... Dan toch maar downgraden naar Everyday
Overstappen op jumbo dan maarnobleone schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:24:
[...]
De afgelopen 2 jaar was Albert Heijn elke maand één van mijn standaard perks omdat ik aan de deur met Plutus (eerst via Curve maar sinds de Google Wallet integratie rechtstreeks) kon betalen.
[Afbeelding]
Overigens kan ik op mijn bestelling van 18 mei nog met pin betalen volgens de app.
[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 14-05-2024 10:46 ]
Ik heb gisteren nog met Plutus betaald aan de deur maar ik probeerde net de boodschappen voor aankomende maandag in te vullen en toen kreeg ik die melding.
Ik krijg die melding nu ook.
De 'meer info' zegt dat het gefaseerd wordt uitgerold en vanaf Augustus nergens meer mogelijk is te pinnen (aan de deur voor AH bezorging).
Dat is wel balen, er ging toch een paar honderd euro per maand via Curve (1%) en Plutus voor cashback zo.
De 'meer info' zegt dat het gefaseerd wordt uitgerold en vanaf Augustus nergens meer mogelijk is te pinnen (aan de deur voor AH bezorging).
Dat is wel balen, er ging toch een paar honderd euro per maand via Curve (1%) en Plutus voor cashback zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Deurwaarder op 14-05-2024 11:12 ]
-Geen deurwaarder-
Het is gelukt, kosten waren 15 euro.AlterMann schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:26:
[...]
Dan is je metamask niet meer gekoppeld. Even metamask openen, refresh, dan doet ie het weer.
Het staat inmiddels op KuCoin, ik denk erover om alles te verkopen voor SOL en dit op SOLFlare wallet te zetten. Het is toch ''gratis'' geld
oh? moet je voortaan vooruit betalen?nobleone schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:24:
[...]
De afgelopen 2 jaar was Albert Heijn elke maand één van mijn standaard perks omdat ik aan de deur met Plutus (eerst via Curve maar sinds de Google Wallet integratie rechtstreeks) kon betalen.
[Afbeelding]
heb al zeker 6 maanden niet laten bezorgen, maar dit is slecht nieuws!
Ja, ze propageren het als makkelijk, vertrouwd en snel
Nou, ik vind betalen met mijn smartwatch supermakkelijk en -snel en ben helemaal niet vertrouwd met iDEAL (gebruik het alleen als het echt niet anders kan).
Nu mis ik mijn perk en 3% cashback (€10 + ±€18 per maand)!
Wacht, ik ga gelijk even de AH app een 1-ster beoordeling geven... 😈
Nou, ik vind betalen met mijn smartwatch supermakkelijk en -snel en ben helemaal niet vertrouwd met iDEAL (gebruik het alleen als het echt niet anders kan).
Nu mis ik mijn perk en 3% cashback (€10 + ±€18 per maand)!
Hopen dat ze dan snel een cc gaan toevoegen als betaaloptie in de app…
Dit is echt balen. Elke maand €600 aan boodschappen en dan tikken die %tjes toch aan….
Dit is echt balen. Elke maand €600 aan boodschappen en dan tikken die %tjes toch aan….
nobleone schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:42:
Ja, ze propageren het als makkelijk, vertrouwd en snel
Nu mis ik mijn perk en 3% cashback (€10 + ±€60 per maand)!
Ga er maar niet vanuit. De transactiekosten van creditcards liggen gewoon hoger. Picnic doet ook enkel automatisch incasso of iDeal.Dazzie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:08:
Hopen dat ze dan snel een cc gaan toevoegen als betaaloptie in de app…
[...]
Tijd om naar Jumbo over te stappen, klanten die weglopen kost ook geld.
Maestro is binnenkort EOL en zal compleet vervangen worden door Mastercard debitcard. Dus binnenkort is dat ook geen valid argument meer.Deveon schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:24:
[...]
De transactiekosten van creditcards liggen gewoon hoger.
Klopt, dus geen pinnen meer aan de deur want online betalen kan goedkoper. Hoeveel klanten zullen nu echt elders boodschappen gaan doen omdat ze niet met creditcard kunnen betalen?tormentor1985 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:03:
[...]
Maestro is binnenkort EOL en zal compleet vervangen worden door Mastercard debitcard. Dus binnenkort is dat ook geen valid argument meer.
Tsja het enige wat je nog kan doen is in de winkel zelf boodschappen doen. Sinds we hier Plutus gebruiken doet mijn vrouw ook standaard boodschappen bij de Lidl en ik neem 1 keer per maand een tientje of iets meer mee bij de Albert Heijn. Checken we 2 perks af en lekker 4% cashback.Deveon schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:12:
[...]
Klopt, dus geen pinnen meer aan de deur want online betalen kan goedkoper. Hoeveel klanten zullen nu echt elders boodschappen gaan doen omdat ze niet met creditcard kunnen betalen?
Vandaag al mijn PLU binnen. Dat is een stuk sneller dan de vorige keer. Nu wat limit sell orders ingesteld en hopen op wat spikespjonk schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:23:
Ik had plannen om naar Hero te gaan, maar long-term zie ik het niet meer zitten ook gezien de koersval die maar niet stopt. Ik heb dus een withdraw gedaan (via Rabby).
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.