7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.73 , A+++ , Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü
sorry, kunnen we nu weer de kleuterklas stoppen, er wordt hier getracht met je eigen achtergrond en deskundigheid hier vragende mensen te helpen, en dan begin je een dergelijke welles nietes spel waar niemand ook maar iets aan heeft.tweeek schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:54:
[...]
Prima dan toch voor jou, niemand meer een accu.
ondertussen is het wel welletjes geweest, aub nu stoppen met die onzin. dank je wel
en laten we die beste man gewoon helpen, niets meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Jan-tweak op 05-09-2026 23:18 ]
Even terug naar de vraagsteller. Met dit doel zou het het mooist zijn als je je eigen situatie + p1 data in de uitstekende simulator van @MrFish analyseert, dan krijg je een overzicht van de financiële effecten.reshi schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 20:52:
[...]
- Terugverdienen en later winst maken
of in ieder geval de energie (stroom en gas) rekening weer iets minder kostbaar maken.
https://mark-vis.github.io/thuisbatterij-simulatie/custom_data.html “Upload je eigen P1 meter data om te simuleren hoeveel een batterij kan besparen met jouw werkelijke verbruikspatroon.”
Zie ook: MrFish in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?" en het resultaat van mijn eigen p1 data analyse hier SebastiaanPs in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?"
WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.
Het financiële aspect is voor 95%+ van Nederland reden een batterij te kopen, hobby echt een niche en als serieuze noodstroomvoorziening zijn de huidige batterijen niet geschikt.tweeek schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:38:
En weer probeer jij je mening op te dringen onder de noemer van advies, om de aanschaf van een accu uit te stellen, en dat is toch wel vreemd gedrag voor hier.
@de Peer heeft imo gelijk dat een batterij voor de meeste mensen (nog) niet rendabel is, men er zeker geen bakken geld mee gaat verdienen zoals soms in de media of reclame gesuggereerd wordt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mijn Sigenstor is anders prima geschikt als UPS en is een serieuze noodstroomvoorziening met zelfs de optie tot aansluiten van een generator.hoevenpe schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 23:51:
[...]
Het financiële aspect is voor 95%+ van Nederland reden een batterij te kopen, hobby echt een niche en als serieuze noodstroomvoorziening zijn de huidige batterijen niet geschikt.
Als je het hebt over plugin batteries, dat klopt, maar die zijn sowieso eigenlijk niet zo geschikt.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Er zijn altijd niches, maar de hausse aan batterijen betreft inderdaad de stekker variant. Daar zie ik nog geen geldbomen groeien, mag je blij zijn je geld er binnen 5-8 jaar uit te hebben.daemonix schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 23:53:
Als je het hebt over plugin batteries, dat klopt, maar die zijn sowieso eigenlijk niet zo geschikt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Je maakt je druk over wat kleingeldhoevenpe schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 23:58:
[...]
Er zijn altijd niches, maar de hausse aan batterijen betreft inderdaad de stekker variant. Daar zie ik nog geen geldbomen groeien, mag je blij zijn je geld er binnen 5-8 jaar uit te hebben.
7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.73 , A+++ , Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü
Geen idee how ze precies aangesloten/gestuurd worden. Weet alleen dat ze tussen de omvormer en de meterkast zitten. Deye heeft ze ook idd zie ik.reneeke1970 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:28:
[...]
Bedoel je bv een deye ,en dat de stroom van het gehele huis door de omvormer loopt?