WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:43
Mede-auteur:
  • jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05-2025

jvr123

Matched: Ago, X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KktzBAHjKTBGEntl7jsemDB73nU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jrEpvJsiPENO3SEuz4UqUoP.webp?f=fotoalbum_large]

Tenways

In augustus 2021 introduceert tenways Via een indigogo campagne de CGO600 E-bike. een E-bike die gebruik maakt van een minimalistische design zoals we tegenwoordig terug zien bij veel design E-bikes. daarnaast doet Tenways dit tegen een zeer aantrekkelijke prijs ten opzichte van de concurrentie. Tenways heeft een hoofdkantoor in Amsterdam en in Hongkong. Daarnaast beschikt het merk over 2 service centra in Nederland en California.

Dit topic is van ons allemaal, zo ook de topic starter. Heb je een aanvulling, suggestie of verbetering? Stuur mij een persoonlijk bericht, of vermeld mij (@ricknr9 ) in je reactie in dit topic. Heb je nog geen Tweakers account, zorg dan dat je er eentje aanmaakt. Je ziet namelijk meer reacties als je bent ingelogd.

Modellen

Momenteel bestaat de line up van tenways uit 7 modelen:
CGO 600 introductie in Augustus 2021
CGO 800S introductie in juni 2022
CGO 600 pro introductie in februari 2023
AGO X introductie April 2023
AGO T introductie juni 2023
Cargo one introductie februari 2024
CGO 009 introductie maart 2024

De CGO 600 is het eerste model van Tenways dat werd geintroduceerd via een indigogo campagne. Dit model is ontworpen als een stad fiets met een minimalistische sportief design. In 2022 werd de CGO 800S gelanceerd als een separaat model naast de CGO 600. De CGO 800s werd gelanceerd als een toegankelijker model met een rechtere houding en een verwijderbare accu. In februari 2023 werd de CGO 600 pro gelanceerd, dit model is een upgrade van de CGO 600 met een verwijderbare grotere accu en een verstelbaar stuur.

Tips voordat je een Tenways koopt

voordat je een nieuwe E-bike koopt wil je natuurlijk weten of dit een goede keuze is. Daarnaast wil je een goede prijs betalen. hieronder staan een aantal tips opgenoemd die zeker het lezen waard zijn voordat je deze E-bike aanschaft.
reviews
Zoals elk product heeft ook deze E-bike voor en nadelen. gelukkig zijn er veel reviews gemaakt over deze E-bike zowel van eigenbodem als in het engels. Via de bekende wegen kan je deze vinden zowel in video vorm als in geschreven reviews.

daarnaast is dit topic vooral bedoel om elkaars ervaringen te delen en heeft het zeker nu deze door te lezen. wil je een volledige review maken en deze delen in het start topic @ricknr9

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71975242500 km review
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72138192 1 maand review
korting,referals & affiliate
Tenways geeft met regelmaat korting op haar producten op de eigen site en via derde.
Daarnaast is er een referral programma waarbij de koper €50 korting kant krijgen. En de andere persoon krijgt 5000 rider points. Deze punten hebben een waarde van €50 in de speciale riderpoint store. https://www.tenways.com/collections/

Zoek je een referral link stuur de topic starter een berichtje 😉

CGO600

eigenschappen
de CGO600 maakt ondanks de prijs gebruik van een aantal onderdelen die vaak enkel terug zijn te vinden om duurdere modellen. zo word er gebruik gemaakt van een gates aandrijf riem en hydraulische remmen. door deze onderdelen claimt tenways dat de fiets erg onderhoud vriendelijk is. daarnaast word er gebruik gemaakt van een 250 WH batterij wat klein is in vergelijking met modellen van concurrenten. Tenways claimt dat de accu een maximale afstand van 70Km zou moeten kunnen hallen. De accu zit vast in het systeem en is niet gemakkelijk verwijderbaar.
doordat de E-bike geen gebruik maakt van veel poespas weegt deze slechts 15 Kg in combinatie met de relatief dunnen banden voor een E-bike moet dit er voor zorgen dat de fiets ondanks de kleine accu toch een goed bereik heeft. doordat de accu zo klein is zou hij binnen 2,5H volledig moeten zijn opgeladen.
gebruikte onderdelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apt1D7qtm9A0utRkeWy6Vq2pnLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1o13cl4JWZVNdwLKXsOndoNu.jpg?f=fotoalbum_large
rijeigenschappen
de CGO600 beschikt niet over een versnelling hierdoor is de tandwielverhouding erg belangrijk voor het aantal omwentelingen dat je bestuurder moet maken. In plaats van de versnellingen maakt de fiets gebruik van 3 niveaus van elektrische ondersteuning. in combinatie met de toque sensor zorgt dit voor erg comfortabele rijeigenschappen.
kleuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i8p0i7i3fmt5R44gdSJajNNDcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VsmXYnPCfohs6pnEfth8Z3eT.jpg?f=user_large
review
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71975242

CGO800S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaI2iG8JMeL-LDymahFQ8bDK8MA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aruNYJThsPGAvb9xbys7vEmf.webp?f=fotoalbum_large
Eigenschappen
De CGO800S is in grote maten een doorontwikkeling van de CGO600 maar heeft op een aantal punten grote aanpassingen doorgevoerd. De CGO800S is naast de CGO600 gepositioneerd als een opzichzelfstaand model het is dus geen vervanging.
Kleuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Og-jsyKP9k6g7_TPRJ7S00ZzBjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lX2E9k4iKeTVKmUlhqKSFDHe.webp?f=fotoalbum_large

CGO 600 pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwyMW3L0F7JQgY7rIWPtbdS1trk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jPqr8fTP0ADUlLKgthNVkpci.webp?f=fotoalbum_large
Aandrijving
De CGO 600 pro beschikt over de zelfde aandrijving als het standaard model dit betekend:
• Mivice M070 250W Rear Hub Motor
• Mivice S200 Torque Sensor
• Mivice C201 Controller
De display is het zelfde als op de standaard CGO 600 het kleuren scherm met navigatie van de CGO 800s heeft zijn weg dus niet naar het pro model gevonden.
Batterij
In tegestelling tot het normale model beschikt de pro over een verwijderbare accu. De accu is 360 Watt groot en is daarmee een stuk groter als het niet pro model. Tenways geeft aan dat de fiets hiermee 100km ver zou moeten komen
Model
de pro is ten opzichte van zijn kleinere broertje wat aangekomen en weegt 16 kg. Dit is vooral te wijten aan de grotere accu. Daarnaast beschikt de pro over een verstelbaar stuur. Het stuur is zowel in de hoogte en de diepte verstelbaar. De koplamp is ditmaal geïntegreerd in de behuizing van de fiets waardoor de pro een duidelijk nieuwe ‘’gezicht’’ krijgt. Achter verlichting word nog steeds verzorgd door een losse lamp. Ook worden deze keer spatborden en standaard meegeleverd in de doos.
Afmetingen
Tenways CGO 600 Pro - Stack + reach.

Stack maat M en L: 589 mm
Reach maat M: 430 mm
Reach maat L: 440.7 mm

vergelijkings tabel

specificatie CGO600 CGO800S CGO600 pro
gewicht 15kg 19kg 16kg
Bereik 70KM 100KM 100KM
display los/ zwart-wit geintergreerd/ kleur los/ zwart-wit
Motor Mivice M070 250W Mivice M070 250W Mivice M070 250W
koppelsensor Mivice S200 Mivice S200 Mivice S200
Gates Carbon Belt V V V
verwijderbare batterij X V V
cst lekbestendige banden V V V
Geveerde voorvork X V X
Geintergreerde verlichting Enkel voor Voor & achter icl richtingaanwijzer Enkel voor
spatborden& fietsstandaard optioneel icl icl
prijs €1599 €1899 €1799

alternatieven

de markt voor minimalistische urban E-bikes is de laatste jaren flink gegroeid. Hierdoor zijn er veel aanbiedingen van verschillenden merken met elk hun eigen eigenschappen en prijs. hieronder staan in alfabetische volgorde een aantal alternatieven.

Ampler Bikes
Byar Bicycle
Cannondale
Cowboy (eigen Tweakers topic)
Lekker Bikes
Modmo
Riese & Müller
STRØM
QonQer
VanMoof ( eigen tweakers topic)
Veloretti Electric (eigen Tweakers topic)
Watt Fietsen
Honbike(eigen Tweakers topic)

wil je iets toevoegen aan de topic start of wil je een eigen review delen @ricknr9 dan kan ik dit toevoegen

[ Voor 143% gewijzigd door ricknr9 op 04-08-2024 21:23 ]

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxG6bNR5umkfDGBF6punfDNT3TQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VY9YWLtttpoJgvuCDTzd3DGV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wv4BrbQPjKo5huCVaKEdGEmJkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jQI9Hp46SkKPuartP48w5CXG.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PngCnE2y-rfHjdlgnLkci8b3sl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TNLTrkQat4I5xmQcrxh4VJ6K.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_Ust7_hu2gUwoxMEM_NklZuXGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lbmPwmYsg5AZNcOHLPJl8uz.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzRBntsaFR-vEZfkF6PRN-Bq3ks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KHeuxFpKXx6DvLriLyvqKxi4.webp?f=fotoalbum_large

Ik hoorde ergens dat er dit jaar nog 3 nieuwe modellen uitkomen.

Deze staat al op wat Spaanse sites.
Tenways AGO X
Elektrisch sportief woon- werk
Bafang M410 middenmotor, Shimano Deore 10 speed, Shimano hydr. remmen, 504 Wh (verwijderbare) accu, 27,5 kg, in grijs, zwart en blauw. EUR 2.399,-

Ook komt er in 2023 waarschijnlijk een AGO T en daarnaast dus nog een fiets uit.

[ Voor 96% gewijzigd door neb0 op 23-03-2023 00:25 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:26

XanderDrake

Build the future!

neb0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hoorde ergens dat er dit jaar nog 3 nieuwe modellen uitkomen.

Deze staat al op wat Spaanse sites.
Tenways AGO X
Elektrisch sportief woon- werk
Bafang M410 middenmotor, Shimano Deore 10 speed, Shimano hydr. remmen, 504 Wh (verwijderbare) accu, 27,5 kg, in grijs, zwart en blauw. EUR 2.399,-

Ook komt er in 2023 waarschijnlijk een AGO T en daarnaast dus nog een fiets uit.
Mooi ding, maar wat is hier verder bijzonder aan? Is het een speed pedelec, of meer een MTB voor off-road? Wat heb je aan 10 versnellingen als je niet sneller dan 26KM/u mag? Of is dit meer voor up-hill cycling dat wij totaal niet hebben in NL?

Als dit een normale ebike is dan moet Tenways op dat prijspeil flink gaan concurreren met bekendere en goed ondersteunde merken. Lastige opgave.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• neb0
XanderDrake schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:20:
[...]

Mooi ding, maar wat is hier verder bijzonder aan? Is het een speed pedelec, of meer een MTB voor off-road? Wat heb je aan 10 versnellingen als je niet sneller dan 26KM/u mag? Of is dit meer voor up-hill cycling dat wij totaal niet hebben in NL?

Als dit een normale ebike is dan moet Tenways op dat prijspeil flink gaan concurreren met bekendere en goed ondersteunde merken. Lastige opgave.
De nieuwe Tenways Ago X is denk ik een soort hybrid (geen speedpedelec): stad en touren (en ja dan ook op onverharde paden of slechtere wegen -> vering en brede banden). De achtergrader ziet er robuust uit, dus dat kan handig zijn voor boodschappen/kinderzitje.

Versnellingen helpen je bij het beklimmen van een langere helling. Dus neem je de fiets mee naar het buitenland of zoek je in NL de stijlste plekken op, dan kun je die makkelijker oprijden.
Wat weleens wordt vergeten, als je met een singlespeed op een helling moet stoppen en weer aan de gang wilt komen, dan is het toch aanpoten. Verder bergaf: kun je een groter verzet nemen zodat je geen lucht trapt.
Ook kun je een candans zoeken die het beste bij je past. Ik vind bijv. de benenrotatie bij 25 km/u net te hoog en zou dan liever een tandje bijschakelen. Dat kan met versnellingen.
Verder heeft de nieuwe fiets een middenmotor en die is veel geschikter voor hellingen. Voordeel is dat het gewicht lager en in het midden van de fiets zit wat een nog betere balans oplevert. Het rijgedrag is ook wat anders/natuurlijker. Bij een achternaafmotor heb je het idee dat je wordt geduwd. Ieder heeft zo zijn voorkeuren. :)

Verder is de afmontage beter. Componenten (remmen etc.) beter. wellicht de velgen ook.

• XanderDrake
  • Laatst online: 09:26

XanderDrake

Build the future!

neb0 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:46:
[...]

De nieuwe Tenways Ago X is denk ik een soort hybrid (geen speedpedelec): stad en touren (en ja dan ook op onverharde paden of slechtere wegen -> vering en brede banden). De achtergrader ziet er robuust uit, dus dat kan handig zijn voor boodschappen/kinderzitje.

Versnellingen helpen je bij het beklimmen van een langere helling. Dus neem je de fiets mee naar het buitenland of zoek je in NL de stijlste plekken op, dan kun je die makkelijker oprijden.
Wat weleens wordt vergeten, als je met een singlespeed op een helling moet stoppen en weer aan de gang wilt komen, dan is het toch aanpoten. Verder bergaf: kun je een groter verzet nemen zodat je geen lucht trapt.
Ook kun je een candans zoeken die het beste bij je past. Ik vind bijv. de benenrotatie bij 25 km/u net te hoog en zou dan liever een tandje bijschakelen. Dat kan met versnellingen.
Verder heeft de nieuwe fiets een middenmotor en die is veel geschikter voor hellingen. Voordeel is dat het gewicht lager en in het midden van de fiets zit wat een nog betere balans oplevert. Het rijgedrag is ook wat anders/natuurlijker. Bij een achternaafmotor heb je het idee dat je wordt geduwd. Ieder heeft zo zijn voorkeuren. :)

Verder is de afmontage beter. Componenten (remmen etc.) beter. wellicht de velgen ook.
OK! Fair enough. Maar hoe ziet de markt eruit in deze sector? Ik Zie meer stoere ebikes van bekende namen met kwaliteit onderdelen en ditto montage in dit segment. Wat doet tenways beter?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:19
Niemand die nog iets gepost heeft over de aankondiging van vandaag:

De nieuwe AGO-X: https://www.tenways.com/p...kn1TSPsUMZL3P1QRoIzZ4acKo

€2399,- en vanaf 20 april te bestellen (verwacht ik)

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
Maurits2023 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:27:
Aangezien in dit forum ook het merk Comate voorbij kwam heb ik hier een apart forum voor gemaakt.
Komt er ook een forum voor de nieuwe Tenways AGO X ?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Simon_Warner schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:27:
[...]
Komt er ook een forum voor de nieuwe Tenways AGO X ?
Dat kan toch gewoon in dit topic? Om nou voor elke type fiets van een bepaald merk een heel nieuw topic te openen lijkt me wat overdreven :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ricknr9
Ik zal het deze week even wijzigen.
Moet de begin post ook even fixen want zag dat de foto’s niet meer werken en de ago x ff toevoegen. Drukke week gehad dus is er nog niet van gekomen.

• ricknr9
heeft er inmiddels iemand al een AGO-X besteld op dit topic?
ik heb nog weinig mensen (ook op de facebook) voorbij zien komen die er eentje besteld hebben.

het lijkt mij dat tenways met dit model een hele nieuwe groep consumenten probeerd te bereiken.
een duurdere ebike met toch wel een aantal extra confort opties die CGO reeks niet hebben.
volgnes mij is er in deze prijs klase toch wel een hele hoop meer concurentie dan in die van de CGO reeks.
zeker ook met grote bekende merken zoals sparta batavus etc,

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-05 02:58
Ik heb gisteren een Ago-X besteld. Twijfelde tussen een Canyon precede 6 uit de Outlet maar kreeg de extra korting niet meer vast en vindt de Ago iets mooier. Zelf een leek in elektrische fietsen maar lees hier toch veel goeds over Tenways fietsen. De fiets zal enkel voor fiets tochtjes gebruikt worden met het gezin of naar de gym. Moest ik een miskoop gedaan hebben : let me know 😉

• neb0
leducw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:51:
Ik heb gisteren een Ago-X besteld. Twijfelde tussen een Canyon precede 6 uit de Outlet maar kreeg de extra korting niet meer vast en vindt de Ago iets mooier. Zelf een leek in elektrische fietsen maar lees hier toch veel goeds over Tenways fietsen. De fiets zal enkel voor fiets tochtjes gebruikt worden met het gezin of naar de gym. Moest ik een miskoop gedaan hebben : let me know 😉
Geen miskoop. Mooie fiets zo te zien. Toch had ik dan ook verder gekeken. Dan had je alsnog kunnen besluiten voor de Ago X.
Ik zou zelf liever een Bosch motor hebben dan Bafang en iets grotere accu. Zeker met het nieuwe smart systeem. Kwalitatief hoogstaander en meer zekerheid dat je controller, accu en motor over een paar jaar ook nog kunt vervangen, wanneer nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door neb0 op 26-04-2023 03:02 ]

• ricknr9
leducw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:51:
ik denk dat je een prima fiets hebt gekocht. in deze prijs rangen ben ik zelf niet zo bekend met alle opties vooral omdat het er een hoop meer zijn ;). ik ben erg beneiuwd naar je ervaringen wanneer je de fiets hebt.

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 19:13

Sturmovik177

Vroem

Heb sinds twee weekjes de CGO600 Pro in bezit, gekocht van een fietsenwinkel in Den Haag. Dit was een showmodel met enkele kilometers op de teller en kon em de volgende dag na een check overnemen. Het eerste waar ik om vroeg was of de pedalen wel goed vast zaten en ze verzekerden dat het allemaal nagelopen was.

Van een eerdere fietsaankoop bij een andere winkel had ik al ervaren dat het linkerpedaal er af viel na een tochtje of twee.

En raad eens wat als eerste mankement aan het licht kwam: Linkerpedaal en op een gegeven moment ook de crank hadden speling. Moest op een gegeven moment met luid gekraak met elke trapbeweging terug naar de winkel toe. Nu voelt het weer solide en zekerder aan. Eens kijken hoe lang dat het volhoudt.

Voor comfort heb ik nog het 660mm brede stuur en handvaten vervangen met een iets smallere Ergotec Ergo 31,8/620mm stuur en Ergon GS3 handvaten.
De quick release bouten op het voorwiel en zadelpen heb ik vervangen met een BBB Wheelfixed BQR-03 en een 34,9 mm zadelpenklem
Ringslot is een Axa Block XXL met universele houders en kettingslot een ABUS Ivy 9210.

Ja, de trapomwentelingen zijn wat hoog wanneer ik juist relaxed op kruissnelheid wil blijven trappen en er is een merkbare limiet wanneer ik 26km/u en sneller wil, maar het is prima zo. Doe ik ook wat aan beweging dan languit hangend langzaam met de beentjes zwaaien.
Het is een lekker lichte stadsfiets en dit is het maximale wat ik wilde uitgeven voor mijn eerste ebike. Een overstap naar een duurder 'middenklasse' zoals waar de AGO X in bevindt, komt misschien later wel.

Oink

• ricknr9
begin post en de titel zijn aangepast moet alleen nog even tijd vinden om wat onderzoek te doen naar de ago x voor een stukje. mocht iemand dat al gedaan hebben en interesse hebben om een stukje te schrijven zou dat gewaardeerd worden ;)

• neb0
Riese Muller Charger en de Tenways Ago X. Het frame lijkt haast identiek, incl. de mogelijkheid om een voorrek te monteren op de montagepunten. Frame gemaakt in dezelfde fabriek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSLlGPPj__IpCfhtWQgsTOGzvrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xhizUw2iQtunk9MrljeoxOQD.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upStvInCo7nGQoR4nF_5WGsxnFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/roAVDbG2lMOuZL4lfrDzSRzh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door neb0 op 05-05-2023 18:05 ]

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:44
neb0 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:05:
Riese Muller Charger en de Tenways Ago X. Het frame lijkt haast identiek, incl. de mogelijkheid om een voorrek te monteren op de montagepunten. Frame gemaakt in dezelfde fabriek?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of een schaamteloze copy-paste? Dat kan ook natuurlijk

• -Muncky-
Iemand al proefgereden op de AGO-X? Hoe beviel dat?
Ben aan het twijfelen tussen de CGO600 Pro en de nieuwe AGO-X (die laatste moet ik nog proefrijden)

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-02 12:39
-Muncky- schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:29:
Iemand al proefgereden op de AGO-X? Hoe beviel dat?
Ben aan het twijfelen tussen de CGO600 Pro en de nieuwe AGO-X (die laatste moet ik nog proefrijden)
Ja ik. Heb hem ook al besteld op 5 mei.
Ik las hierboven al het gemist bij de 600 van versnellingen (cadans eigenlijk) en daarom heb ik voor de ago x gekozen. Hij fiets onwijs fijn en met trapondersteuning van 1 is dat eigenlijk al voldoende en goed.

Daarnaast is de houding erg prettig en doet mij denken aan mijn MTB (door het stuur).

Mijne wordt over 1 tot 2 weken geleverd dus ik zal dan ook wel wat ervaringen delen.

Ook heb ik al die houder van decathlon besteld dus die ga ik dan ook uittesten.

Doorslaggevend voor mij was:
- robuuste uiterlijk met degelijke bagagedrager. Deze kan tot 25 kg staat erop.
- versnellingen
- grote accu maar moet ook wel irt gewicht.
- vaste lampen voor en achter
- fijne geometrie. Rechtop licht tour.
- degelijk en vering
- goed display welke erg goed afleesbaar is
- grote banden

[ Voor 24% gewijzigd door Braaaii op 11-05-2023 12:06 ]

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• Braaaii
Aankomende week komt mijn AGO X silver. Hopelijk snel onderweg en zal tevens laten weten hoe mijn ervaring is als ik richting mijn werk ga fietsen.

• Braaaii
AGO X is binnen. Ben al begonnen met het in elkaar zetten. Dit verloopt prima.

Wat me nu al is opgevallen is dat de voorste schijf een klein beetje verbogen is (ik vermoed door het inpakken). Daarnaast zijn de twee boutjes voor het monteren van de mudguard aan de voorvork beschadigd. De schroeven hebben geen draad meer omdat vermoedelijk het schroefdraad van de bevestigingsbeugel slecht is of stuk.

Dit moet je merken als je bouten bevestigd maar dit is toch gebeurd.

Vandaag verder afmaken dus ik kom later terug op het eindresultaat.

Verder keurig netjes geleverd en ingepakt. We gaan het zien 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRsBzmXu3wiGZXWLJ_CbmgCx0Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMCckyNQ2R2VpRyq2hT2pgUa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFXakuLN9ILFqpfCNVZi94WUeX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k04Oy7Rvgal5siDH8JAeDqdO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMnO9XzrSpR5ZeqrmoTvrpOF9QY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xANYtzAkrf0r1ptZGBREizLo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZWs9H12x0LZRua80T6cLeS5Pio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4q6cIvqw8RaetdzYTZejwck.jpg?f=fotoalbum_large

update
Verder alles ok. Idd even contact opnemen.
Hou jullie wel op de hoogte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPQsLR15CvVUTN7xUoQQ86eheY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeCChqb9pqUnOucZi5hNHylR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Braaaii op 18-05-2023 07:50 ]

• -Muncky-
Braaaii schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 06:32:
AGO X is binnen. Ben al begonnen met het in elkaar zetten. Dit verloopt prima.

Wat me nu al is opgevallen is dat de voorste schijf een klein beetje verbogen is (ik vermoed door het inpakken). Daarnaast zijn de twee boutjes voor het monteren van de mudguard aan de voorvork beschadigd. De schroeven hebben geen draad meer omdat vermoedelijk het schroefdraad van de bevestigingsbeugel slecht is of stuk.

Dit moet je merken als je bouten bevestigd maar dit is toch gebeurd.

Vandaag verder afmaken dus ik kom later terug op het eindresultaat.

Verder keurig netjes geleverd en ingepakt. We gaan het zien 😉

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

update
Verder alles ok. Idd even contact opnemen.
Hou jullie wel op de hoogte.

[Afbeelding]
Zag je post ook in de Tenways Facebook groep. Heb je de Ago X vergeleken met de 600Pro ook?
Benieuwd naar de verschillen qua frame/zitpositie.
Helaas heb ik de Ago X nog niet kunnen proefrijden. In Zwolle hadden ze een defecte binnengekregen..

• Braaaii
-Muncky- schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Zag je post ook in de Tenways Facebook groep. Heb je de Ago X vergeleken met de 600Pro ook?
Benieuwd naar de verschillen qua frame/zitpositie.
Helaas heb ik de Ago X nog niet kunnen proefrijden. In Zwolle hadden ze een defecte binnengekregen..
Nou, de geometrie heb ik wel vergeleken maar er niet op gereden. De geometrie is in mijn optiek iets te sportief. De geometrie van de ago x is meer ontspannen (tour geometrie). Dit vind ik erg fijn fietsen.

Ik vond het Max gewicht van de bagagedrager ook relevant. Deze is bij de ago x 25 kg.

Geeft dit voldoende antwoord op je vraag?

[ Voor 6% gewijzigd door Braaaii op 18-05-2023 10:10 ]

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 20:41
Na dit topic doorgespit te hebben was mijn interesse voor de Tenways groot genoeg geworden om een proefrit te gaan maken. Zowel de 600pro als de AgoX trokken de aandacht. Op beide gefietst inmiddels. De 600pro zit voor mij fijner dan de Ago X. De AgoX is echt een mountainbike, dus je zit erg voorover. Dat is te verhelpen, maar dan dien je dus een andere stuurpen te installeren. Bij de 600 pro zou ik zelf ook een ander stuur en zeker andere handvaten installeren, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar de 600 pro zit al wat rechter en het stuur is te verstellen.

Mijn ervaringen:

de 600pro is echt een hele fijne lichte fiets. Je fiets er heel vlot op weg en de ondersteuning is echt heel fijn. Wat echter in mijn ervaring een groot gebrek is zijn versnellingen. Boven de 22km/h ben je echt een hele hoge cadans aan het trappen, met door de ondersteuning heel weinig weerstand, wat ik gewoon niet prettig vind. Ik wil op wat langere afstanden gewoon wat rustiger kunnen trappen. Hoewel de 600pro dus een indrukwekkende fiets is, is deze niet voor mij. Prima voor korte ritten in de stad, maar daar houdt het dan wel op.

De AgoX daarentegen heeft dan wel versnellingen. Helaas wel met ketting en derailleur, maar dat kan natuurlijk niet anders met een achterwielmotor (edit: foutje, middenmotor, kan dus best). De ondersteuning is vergelijkbaar met de 600pro, echter nog wat verfijnder in te stellen. De AgoX is wel een zwaardere fiets, dat maakt de fietservaring dus ook anders, maar zeker niet slechter. Bij de AgoX kan ik wel op langere stukken opschakelen en wat rustiger de snelheid aanhouden. De zit is zoals ik al zei erg voorover, dus dat zou dan nog wat werk kosten. Maar goed, de AgoX zit op 2399,- en hoewel dat nog steeds competitief is is er in deze prijsklasse wel meer te krijgen. Sterker nog, ik vind dan de Elops 500 LD E van Decathlon niet ver onder doen voor de AgoX. Ja deze mist de geveerde voorvork en geen hip kleurenscherm, maar is dan wel 700 euro goedkoper! Oh en zelfde vermogen accu! Ook daar de mountainbike zit, dus zelfde aanpassingen te doen. Deze fiets ook proef gereden en aangenaam verrast.

Nu nog een proefrit met de Cortina e-Blau gepland. Zelfde prijsklasse als de AgoX, heel andere fiets. Maar wel ook 500wh accu, riem aandrijving met versnellingen en al een wat rechtere zit.

Waarom deel ik dit? Omdat ik deze ervaring niet vaak lees. Ik kan me niet voorstellen dat ik als enige de cadans op wat hogere snelheden te hoog vind op de 600pro. Hoe goed de fiets verder ook is, dat maakt het voor mij geen ideale e-bike. Korte ritten in de stad kan ik ook wel af zonder trapondersteuning. Een wat langere rit, op langere rechte stukken ga je met deze fiets niet comfortabel doen naar mijn mening.

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-05 02:58
cmegens schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 00:06:
Na dit topic doorgespit te hebben was mijn interesse voor de Tenways groot genoeg geworden om een proefrit te gaan maken. Zowel de 600pro als de AgoX trokken de aandacht. Op beide gefietst inmiddels. De 600pro zit voor mij fijner dan de Ago X. De AgoX is echt een mountainbike, dus je zit erg voorover. Dat is te verhelpen, maar dan dien je dus een andere stuurpen te installeren. Bij de 600 pro zou ik zelf ook een ander stuur en zeker andere handvaten installeren, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar de 600 pro zit al wat rechter en het stuur is te verstellen.

Mijn ervaringen:

de 600pro is echt een hele fijne lichte fiets. Je fiets er heel vlot op weg en de ondersteuning is echt heel fijn. Wat echter in mijn ervaring een groot gebrek is zijn versnellingen. Boven de 22km/h ben je echt een hele hoge cadans aan het trappen, met door de ondersteuning heel weinig weerstand, wat ik gewoon niet prettig vind. Ik wil op wat langere afstanden gewoon wat rustiger kunnen trappen. Hoewel de 600pro dus een indrukwekkende fiets is, is deze niet voor mij. Prima voor korte ritten in de stad, maar daar houdt het dan wel op.

De AgoX daarentegen heeft dan wel versnellingen. Helaas wel met ketting en derailleur, maar dat kan natuurlijk niet anders met een achterwielmotor. De ondersteuning is vergelijkbaar met de 600pro, echter nog wat verfijnder in te stellen. De AgoX is wel een zwaardere fiets, dat maakt de fietservaring dus ook anders, maar zeker niet slechter. Bij de AgoX kan ik wel op langere stukken opschakelen en wat rustiger de snelheid aanhouden. De zit is zoals ik al zei erg voorover, dus dat zou dan nog wat werk kosten. Maar goed, de AgoX zit op 2399,- en hoewel dat nog steeds competitief is is er in deze prijsklasse wel meer te krijgen. Sterker nog, ik vind dan de Elops 500 LD E van Decathlon niet ver onder doen voor de AgoX. Ja deze mist de geveerde voorvork en geen hip kleurenscherm, maar is dan wel 700 euro goedkoper! Oh en zelfde vermogen accu! Ook daar de mountainbike zit, dus zelfde aanpassingen te doen. Deze fiets ook proef gereden en aangenaam verrast.

Nu nog een proefrit met de Cortina e-Blau gepland. Zelfde prijsklasse als de AgoX, heel andere fiets. Maar wel ook 500wh accu, riem aandrijving met versnellingen en al een wat rechtere zit.

Waarom deel ik dit? Omdat ik deze ervaring niet vaak lees. Ik kan me niet voorstellen dat ik als enige de cadans op wat hogere snelheden te hoog vind op de 600pro. Hoe goed de fiets verder ook is, dat maakt het voor mij geen ideale e-bike. Korte ritten in de stad kan ik ook wel af zonder trapondersteuning. Een wat langere rit, op langere rechte stukken ga je met deze fiets niet comfortabel doen naar mijn mening.
De Ago-x heeft een middenmotor.

• cmegens
leducw schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:45:
[...]

De Ago-x heeft een middenmotor.
Eh ja klopt! Je hebt gelijk. Had dus best een riem met naaf versnellingen kunnen zijn, dat had hem wel een streepje voor gegeven.

• neb0
Leuke fiets die Ago X maar de afmontage kan sowieso beter zie ik
Ter info: ik zou bij interesse in de Ago ook naar een Cube Touring Hybrid 500 of 625 (Pro) kijken. De 2023 modellen hebben zelfs een Bosch Performance line smart systeem (met flow app) en mogelijkheid van 500 of 625 Wh accu. 2022 modellen zitten haast op hetzelfde prijsniveau, zeker als je een korting kunt vangen bij een dealer.

@cmegens Mee eens. Toen ik hem een paar weken heb getest via een vriend, kwam ik er ook achter dat het een fiets is waar je vooral altijd maximaal op moet fietsen omdat de ondersteuning te sterk is afgesteld en je geen soort eco-stand hebt. Je kunt niets aanpassen wat bij andere systemen vaak wel kan.
Een fiets voor de stad maar minder voor touren. Je kunt er een tour op maken maar echt ontspannen is het niet en ja die cadans. Ik miste ook versnellingen. Dat beviel mij ook niet. Ook als je zonder ondersteuning wilt fietsen, voelt het erg zwaar en dat is belastend voor de knieën. Wat langzamer fietsen en je zit opgescheept met het te grote verzet.

[ Voor 46% gewijzigd door neb0 op 19-05-2023 18:39 ]

• cmegens
Braaaii schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:21:
[...]

De reden van die ketting is omdat het ook een offroad fiets is met heuvels ed. dan is een belt volgens mij zinloos… (single-speed eigenlijk) als ik de verhalen van 600 gebruikers moet geloven.
Dat snap ik ook wel, maar ik denk dat het gros van de consumenten daar geen e-bike voor koopt. Die wil lekker touren, niet door de modder. Ik verwacht dat de meeste Ago X-en nooit een bospaadje zien. En dan is een riem met naaf versnellingen een stuk minder onderhoudsgevoelig.

Tenways heeft dus eigenlijk nog een groot gat in zijn line-up zitten. Een volwaardige stads fiets met versnellingen mist. De ago X is een heel andere fiets dan de 600 en de 800 serie, dus wellicht moet ik wachten op de 1000 serie.

[ Voor 16% gewijzigd door cmegens op 20-05-2023 08:26 ]

• Braaaii
De Ago X rijd echt super fijn, maaaaar die 25 km begrenzing is echt ruk. Hopelijk vinden ze snel een manier om via het display de snelheid omhoog te krijgen.

In het menu zit namelijk een optie om je speedlimit te selecteren echter kun je daar niets wijzigen. 25 is de enige optie. Daar is dus softwarematig iets begrenst zo lijkt het…

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:26
Braaaii schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:43:
De Ago X rijd echt super fijn, maaaaar die 25 km begrenzing is echt ruk. Hopelijk vinden ze snel een manier om via het display de snelheid omhoog te krijgen.

In het menu zit namelijk een optie om je speedlimit te selecteren echter kun je daar niets wijzigen. 25 is de enige optie. Daar is dus softwarematig iets begrenst zo lijkt het…
Álle Ebikes in de EU hebben die (softwarematige) begrenzing, dat is nu eenmaal wettelijk bepaald. De roep om hogere snelheden met behoud van ondersteuning kom je op zowat álle forums zoals dit tegen. Maar aangezien het een wettelijke bepaling is gaan de fietsfabrikanten daar zelf niets aan doen natuurlijk…

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 08:59
Ik zag 'm hier nog niet voorbij komen maar bright heeft de Tenways Ago X getest en noemt terloops ook de comate fietsen die hier in het topic ook al genoemd werden.

YouTube: Nieuwe TENWAYS E-BIKE: weer een hit?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
anjaniki schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:55:
Ik zag 'm hier nog niet voorbij komen maar bright heeft de Tenways Ago X getest en noemt terloops ook de comate fietsen die hier in het topic ook al genoemd werden.

YouTube: Nieuwe TENWAYS E-BIKE: weer een hit?
Thanks. Kan wel kloppen trouwens, want de review is pas 15 uur geleden geüpload ;)

• Braaaii
DQmanglocQ schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:33:
[...]

ik neem vaak vrienden mee van 60-70kg, een kind zal geen probleem zijn denk ik zo :) 25kg is ook een beetje om zichzelf in te dekken
Ik heb de Ago X en daar staat idd ook 25 kg op. Mijn zoon van 6 en 8 zitten daar soms op.
mijn oudste weegt 33 kg. Gaat prima.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 13:28

Metro2002

Memento mori

ctch22 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:44:
Nieuwe fietsen van Tenways lijken eraan te komen. De eerste twee volgende maand. Officiële presentatie +/- 15 juni.
Later dit jaar wordt de 800s vervangen en een ligfiets staat in de planning.

1. AGO T (lage instap, voorvering, achterdrager tot 27 kg, Bafang 420 80 Nm, 504 Wh, Enviolo versnellingsnaaf handmatig, cdx, Shimano hydraulische schijfremmen, kleuren in groen, wit, zwart, 30 kg, eur 2699,-)

2. CARGO One (bakfiets, zelfde specs als AGO X maar andere transmissie en belt, rond de eur 5000,-)

3. CGO 800s Pro (de 800s wordt vervangen, heeft mankement o.a. maar 5 kg lading toegestaan)

4. Ligfiets

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool, ben best benieuwd naar de ligfiets eigenlijk! enig idee of die elektrisch wordt of niet? Heb jarenlang ligfiets gereden en daar heb je eigenlijk helemaal geen elektrische ondersteuning nodig dus mijn voorkeur zou zonder ondersteuning zijn.

• Braaaii
Tip voor de ago x gebruikers. Vervang de tektro remblokken voor a merk varianten. Dat remt tenminste goed 😂

• Braaaii
Hier een Ago x gebruiker sinds 17 mei.

Na wat opstartproblemen te hebben gehad bij de leveringen en wat dingen die vervangen moesten worden (wat niet allemaal even goed is afgehandeld als ik eerlijk ben) heb ik nu weer een nieuw (serieus) issue.

Het frame begint onder de bovenbuis scheurtjes te vertonen. Zie bijgevoegde foto’s. Heb net al support een mail gestuurd want dit wordt weer een mooi verhaal.

Staat 332 km op de tellen en heb enkel nog woon werk verkeer gereden a 21 km enkele reis.

Hier wat foto’s. Graag de check of anderen dit ook herkennen of hopelijk niet ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKEFJghh_mIlqFRLhh6ZWiqNGIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7YJ1T9v3RbDAwYRWeKPcneL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hePDX2P-FX2hUIGeysTJHRrbxEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FR0JeZeeExgidOOFrZDGczTO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9VHyxuFcvFIZwGG_8dfimM6K0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejcCa6uRnERrmeGn0kW1gAKI.jpg?f=fotoalbum_large

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Braaaii schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:48:

Na wat opstartproblemen te hebben gehad bij de leveringen en wat dingen die vervangen moesten worden (wat niet allemaal even goed is afgehandeld als ik eerlijk ben) heb ik nu weer een nieuw (serieus) issue.

Het frame begint onder de bovenbuis scheurtjes te vertonen. Zie bijgevoegde foto’s. Heb net al support een mail gestuurd want dit wordt weer een mooi verhaal.

Staat 332 km op de tellen en heb enkel nog woon werk verkeer gereden a 21 km enkele reis.

Hier wat foto’s. Graag de check of anderen dit ook herkennen of hopelijk niet ;).
Dat ziet er serieus uit, zelfs al is het alleen de lak die gescheurd is dan nog betekend het dat er beweging op die lasnaad zit. Ik denk dat ik alleen genoegen zou nemen met een nieuwe fiets/frame.

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Braaaii schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:48:

Nog nieuws?

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Daarnet heb ik nog eens de website van Tenways open gehad. Ook de beide AGO modellen lijken me erg mooie, competitief geprijsde modellen! 2399 en 2499 uit het hoofd. Waar de 2499 het doorstap frame is, met enviolo. Beide met bafang middenmotor en een ruime batterij.

Daar betaal je bij andere merken toch flink meer voor.

Ik vind het jammer dat de doorstapper niet in een groter frame te krijgen is. Als man heb ik geen enkel probleem om met zo'n fiets te rijden, lekker comfortabel. Fietsen zijn tegenwoordig meer dan stijf genoeg voor normaal gebruik, ook in die vorm. En dan heb je de enviolo.

Omgekeerd is het dan jammer (als je een grotere fiets wil) dat de AGO X niet met een enviolo is uitgerust, maar met een klassieke derailleur en ketting.

Daartussen mist ergens iets, een XL mannenfiets met riem en enviolo.

Maar toch weer twee indrukwekkend geprijsde mooie fietsen. Wil ik binnenkort ook eens testrijden. Tenways lijkt me positief bezig te zijn.

Allemaal standaard onderdelen behalve de elektronica. En normale fietsenmakers kunnen aan de slag met je fiets. Ze hebben ook verkooppunten en servicepunten bij normale FM.

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 17:15

mayhem

Ik sta op het punt een AGO X te gaan kopen.
Wat ik nergens kan vinden is of deze fietsen connected zijn. Als in, kan de fabrikant op afstand de status fiets/motor uitlezen?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mayhem schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:23:
Ik sta op het punt een AGO X te gaan kopen.
Wat ik nergens kan vinden is of deze fietsen connected zijn. Als in, kan de fabrikant op afstand de status fiets/motor uitlezen?
De 600 (pro) en 800 zijn i.i.g. niet afhankelijk van de Tenways app. Ik neem aan dat dit bij de Ago X ook zo is.

• Braaaii
warp schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:51:
[...]

De 600 (pro) en 800 zijn i.i.g. niet afhankelijk van de Tenways app. Ik neem aan dat dit bij de Ago X ook zo is.
Nope, ik heb de app een paar keer gebruikt. Nu fiets ik nooit meer met die app.

• Braaaii
warp schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Was voor mij een dealbreaker geweest als Tenways je had verplicht om 'connected' te zijn.

Zie ook het VanMoof fiasco...
https://www.iculture.nl/nieuws/cowboy-vanmoof-app/
De toegevoegde waarde van de app is M.I. Echt nul.

De odometer op de fiets houdt het totaal bij maar de app synchroniseert dit bv al niet. Je moet dus of altijd koppelen of niet. Ik doe het niet want op dit moment is het puur een tweede display. Onnodig want het ago x scherm is goed leesbaar en om het dubbel (+groter) te zien vind ik wat zonde van mijn batterij (telefoon).

Hopelijk verandert dit in de nabije toekomst als het merk meer volwassen wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Braaaii op 14-07-2023 21:03 ]

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:00
Amos_x schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:45:
[...]

Persoonlijke voorkeur. Hoe doen al die jongeren het dan met afgetrapte 20 jaar oude fietsen, 15km naar school? Of forenzen op koersfietsen die er 's morgens even 30km doorjagen?

[...]

Eens, het grote nadeel van een langer, gevarieerd traject, waar je veel meer last hebt van wind en langere periodes op dezelfde (mogelijk onaangepaste) cadans moeten fietsen. Laat staan als het heuvelachtig wordt.

[...]

Ago wil ik zeker ook eens testen. Lijkt me een erg complete fiets aan een zeer scherpe prijs. SP wil je ver van wegblijven. In mijn mening dan. Veel administratie, overhead en verplichtingen (plaatje, helm) voor bijna nul meerwaarde
Ja, mee eens dat de cadans en gemis van versnellingen zwaarder wegen dan het zadel of voorvork. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal persoonlijk, sommige hier vinden de cadans juist perfect.

Over Speed Pedelec ben ik helemaal met je eens, maar natuurlijk ook persoonlijk. Je komt met de Tenways best een muur tegen bij 25km/u. Als je langere stukken fietst, en dat met name over het platteland of tussen de steden, dan voelt 25km/u langzaam. Tot 25km/u haal je met een Tenways heel makkelijk, daarboven weer erg lastig. Dan kan je een vanMoof kopen (ha ha..) waar je al dan niet 32km/u kan, maar de enige echte oplossing is dan toch een Speed Pedelec.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:00
ewf schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:46:
Als je perse een Tenways wil hebben met versnelling dan moet je eens kijken bij iMove.nl.

Dat is een gelijkende fiets met 2 versnellingen die automatisch schakelt bij 20kmh.

Wel een beetje prijziger maar ook een hele mooie fiets.
Als je per sé een Tenways met versnellingen wilt, dan kan je beter een Tenways Ago T of Tenways Ago X kopen. Dat zijn beide Tenways fietsen en hebben versnellingen.

De iMove (president) ziet er verder ook mooi uit, maar daar ben ik niet mee bekend.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24

ewf

evleerdam schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Als je per sé een Tenways met versnellingen wilt, dan kan je beter een Tenways Ago T of Tenways Ago X kopen. Dat zijn beide Tenways fietsen en hebben versnellingen.

De iMove (president) ziet er verder ook mooi uit, maar daar ben ik niet mee bekend.
De Ago's zijn wel leuk maar dan gaat al je vermogen over je ketting, ipv.. achternaafmotor met onderhoudsarme riemaandrijving. Keuzes, keuzes.....

• mayhem

mayhem

Afgelopen zaterdag een Ago X Ocean Blue besteld bij Fietsenwinkel.nl. Gisteren te horen gekregen dat ze het bij Tenways nogal druk hebben. Levering als het goed is in week 32.

• Braaaii
herman2604 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:34:
Hoi allen, ik heb de AGO-T in bezit , ben zeer tevreden, maar.. (er is altijd een maar ;) )
De snelheid is prima, dat hoeft niet sneller, maar de ondersteuning levels kloppen niet, stand 1 is al ruim voldoende voor zelfs flinke heuvels, heel soms stand 2.
Stand 3,4en 5 zijn ongebruikt.
Ik zou graag de ondersteuning in stand 1 willen verlagen, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
De drive is een Bafang M420, de USB programmeer kabel die ik gezien heb heeft een andere vorm van connector, maar buiten dat zou dat werken?
Met een lagere ondersteuning in stand 1 gaat ook mijn accu langer mee denk ik dan.

Grt Herman
Dat is bij de ago-x precies hetzelfde. De ondersteuning in 1 is wel aanzienlijk minder en in twee vrijwel constant.

Ik vind 1 wel echt natuurlijk maar meestal rij ik in stand 2. Dan kan ik lekker trappen en constant 25 rijden 😏.

Ik zou wel graag iets harder willen

[ Voor 7% gewijzigd door Braaaii op 20-07-2023 06:41 ]

• mayhem

mayhem

mayhem schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:59:
Afgelopen zaterdag een Ago X Ocean Blue besteld bij Fietsenwinkel.nl. Gisteren te horen gekregen dat ze het bij Tenways nogal druk hebben. Levering als het goed is in week 32.
Ik kreeg zojuist bericht, dat de fiets klaarstaat! _/-\o_ :9~ *O*

• Molovhic
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05-2025
Ongeveer een klein maandje geleden een Tenways Ago X besteld, wat keek ik er naar uit.
Ik volg Tenways nu al een klein jaartje, enorm veel reviews gelezen en was best wel onder de indruk van hun fietsen, ga graag voor de “underdog” zeker als de prijs dan nog meevalt. Toen ik de Ago X zag was ik helemaal verkocht.

Na een klein weekje was em geleverd, diezelfde dag nog in elkaar gestoken, opgeladen en goed nagekeken zodat ik de volgende dag ermee kon gaan werken, top 1ste dag!

En toen kwam dag 2, onderweg naar het werk was de pedaalarm eraf gekomen, de bout was eruit gedraaid, deze kwam al bevestigd aan in de doos en dag ervoor nog gecontroleerd zoals de rest van bouten en schroeven.
Een halve dag verloren met vervoer zoeken, fiets ophalen, naar fietsenhandelaar voor een nieuwe bout van €2, ok no big deal..

3 weken later stopt mijn lader met werken, terug een ticketje aangemaakt om dit te melden, de volgende dag antw gehad voor even een bewijsje toe te voegen (video), na 2 dagen nieuwe lader gekregen, service is zeker ok.
Nieuwe lader toegekomen, blijkt de fiets niet op te laden om god welke reden..

Ik ben absoluut fan van tenways maar zelfs in deze prijs categorie verwacht ik zo geen issues.

Zijn er nog mensen die zulke problemen hadden de eerste weken?

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 10:59
Molovhic schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:07:
Ongeveer een klein maandje geleden een Tenways Ago X besteld, wat keek ik er naar uit.
Ik volg Tenways nu al een klein jaartje, enorm veel reviews gelezen en was best wel onder de indruk van hun fietsen, ga graag voor de “underdog” zeker als de prijs dan nog meevalt. Toen ik de Ago X zag was ik helemaal verkocht.

Na een klein weekje was em geleverd, diezelfde dag nog in elkaar gestoken, opgeladen en goed nagekeken zodat ik de volgende dag ermee kon gaan werken, top 1ste dag!

En toen kwam dag 2, onderweg naar het werk was de pedaalarm eraf gekomen, de bout was eruit gedraaid, deze kwam al bevestigd aan in de doos en dag ervoor nog gecontroleerd zoals de rest van bouten en schroeven.
Een halve dag verloren met vervoer zoeken, fiets ophalen, naar fietsenhandelaar voor een nieuwe bout van €2, ok no big deal..

3 weken later stopt mijn lader met werken, terug een ticketje aangemaakt om dit te melden, de volgende dag antw gehad voor even een bewijsje toe te voegen (video), na 2 dagen nieuwe lader gekregen, service is zeker ok.

Ik ben absoluut fan van tenways maar zelfs in deze prijs categorie verwacht ik zo geen issues.

Wij hebben hier op de reactie ook een AGO X staan (pre productie model).
Vandaag is de ketting er achteraan afgelopen na het schakelen.

Voor de rest best een goede fiets, alleen is dat manueel schakelen nogal sneu op een Ebike.
Benieuwd naar de AGO T van volgende week.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

• Molovhic
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05-2025
Fina schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:12:
Vandaag de AGO T ontvangen. Fijne fiets alleen bij de 1e keer opladen vd accu is deze gestopt bij 67% en het lampje op de oplader brand niet meer. Kent iemand dit probleem? Heb support alwel gemaild en wacht op antwoord.
Idem op mijne Ago X na 3 weken.. eerst nieuwe lader gekregen na contact support, batterij laadt nog steeds niet, ze sturen deze week nieuwe batterij op, benieuwd of het probleem opgelost is dan.

• Fina
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
Molovhic schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:07:

Hier hetzelfde laadprobleem. Ik heb de AGO T. Accu opgeladen tot 67%. Daarna was het klaar. Oplader gaf geen indicatielichtje meer. Nieuwe lader gekregen. Deze gaf meteen een groen indicatielampje wat eigenlijk rood moet zijn. Accu laad weer niet op. Zag even op het display dat het percentage 34% was en sprong daarna weer terug naar het oorspronkelijke percentage van 28%. Erg vaag. Ondertussen maar weer een ticket aangemaakt. Zal het misschien aan de Accu liggen??

• Fina
  • Laatst online: 08-04-2024
Molovhic schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Idem op mijne Ago X na 3 weken.. eerst nieuwe lader gekregen na contact support, batterij laadt nog steeds niet, ze sturen deze week nieuwe batterij op, benieuwd of het probleem opgelost is dan.
Nieuw lader ontvangen. Weer laad de accu niet op. Lampje op oplader brand groen wat ook rood moet zijn.

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:35
ctch22 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:44:
Nieuwe fietsen van Tenways lijken eraan te komen. De eerste twee volgende maand. Officiële presentatie +/- 15 juni.
Later dit jaar wordt de 800s vervangen en een ligfiets staat in de planning.

1. AGO T (lage instap, voorvering, achterdrager tot 27 kg, Bafang 420 80 Nm, 504 Wh, Enviolo versnellingsnaaf handmatig, cdx, Shimano hydraulische schijfremmen, kleuren in groen, wit, zwart, 30 kg, eur 2699,-)

2. CARGO One (bakfiets, zelfde specs als AGO X maar andere transmissie en belt, rond de eur 5000,-)

3. CGO 800s Pro (de 800s wordt vervangen, heeft mankement o.a. maar 5 kg lading toegestaan)

4. Ligfiets

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Overweeg een CGO 800s aan te schaffen maar als er een pro aankomt gaat deze hoogstwaarschijnlijk én in prijs omlaag én de pro kan interessanter zijn. Echter 15 juni is al een tijdje geleden (of ging dat alleen over de echt nieuwe modellen zoals de Ago T die er inmiddels is?) en ik kan nergens iets vinden over het al dan niet komen van een pro. Is iemand hier al meer over te weten gekomen?

Ik wil eigenlijk op korte termijn op pad kunnen. Maar als op zeer korte termijn de fiets verbeterd wordt is dat ook zonde. Als dat lang gaat duren is het wachten juist weer zonde.

[ Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 27-07-2023 22:39 ]

• ricknr9
@FrenkieN

de fietsen zijn erg onderhouds vriendelijk maar het licht er ook aan wat je zelf kan doen natuurlijk.
dingen als remblokjes vervangen riem schoonmaken etc, zal je alsnog moeten doen.
als je dat niet zelf kan/wil kan je het laten doen door hen.
onderdelen die kapot gaan kan je op koasten van tenways laten repareren dus daarvoor hoef je het niet te doen.

@boomsma ik heb geen directe ervaring met bergachtig gebied maar wel met het rijden in de duinen.
wanneer je de wat stijlere paden oprijd merk je dat de fiets er niet voor gemaakt is en dat je vermogen mist.
als je veel in de bergen rijd zou ik je de ago x aanraden.

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:01
Heeft er iemand een roddel/scoop/bericht meegekregen of er ook een Ago X gaat komen met enviolo en belt drive? Vind dat model veel mooier dan een T maar wil graag een Enviolo en belt.

• ricknr9
@daflux ik kan het zeker niet aanraden als je daar veel over rijd is de ago x misschien wat meer voor je.

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 10:59
Valyx_ schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:40:
Heeft er iemand een roddel/scoop/bericht meegekregen of er ook een Ago X gaat komen met enviolo en belt drive? Vind dat model veel mooier dan een T maar wil graag een Enviolo en belt.
Helaas zit dit niet in de pipeline.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 08:39

S1W

Ik heb een AGO X, maar wil er graag een verstelbare stuurpen op gaan zetten. Heeft iemand een linkje ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjB2fF6YA9MsBoOgvci0EHTNgzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJUB1PN9mV1I4NNpRWoKzJOK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door S1W op 17-08-2023 18:23 . Reden: Maat gevonden ]

• Das Witchen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-11-2025
fredpret schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:45:
Net mail gekregen van support dat de levering van de fiets er aan komt, maar ik niet de oplader mag gebruiken vanwege een mankement. Ik krijg een extra nagestuurd. Iemand dat ook ervaren? En zo ja, heb je dan stiekem toch de originele oplader gebruikt? Ik wil wel dit weekend gaan fietsen, maar dat gaat lastig als je de fiets niet mag opladen met de huidige lader.
Ik heb inderdaad hetzelfde bericht gekregen van Tenways.
Vanmorgen heb ik de mail gekregen van de koerier dat mijn Ago X vandaag tussen 08:00 en 11:00 geleverd word, ook word de oplader vandaag bezorgd tussen 12:30 en 15:30 door Post NL.

Ik hoop dat ook jou extra lader op tijd word geleverd.
Ik zou het zelf niet aandurven de meegeleverde lader te gebruiken, ze geven duidelijk aan de meegeleverde lader niet te gebruiken.

• FrankVW
  • Laatst online: 13-11-2023
Das Witchen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:01:
[...]

Vanmorgen heb ik de mail gekregen van de koerier dat mijn Ago X vandaag tussen 08:00 en 11:00 geleverd word, ook word de oplader vandaag bezorgd tussen 12:30 en 15:30 door Post NL.

Ik zou het zelf niet aandurven de meegeleverde lader te gebruiken, ze geven duidelijk aan de meegeleverde lader niet te gebruiken.
Ik heb zojuist Tenways Support even gemaild en gevraagd of mijn lader (fiets en lader paar weken terug ontvangen) misschien ook een issue heeft, en of ik op een of andere manier kan checken of mijn lader ook uit een verkeerde batch is. wordt vervolgd !

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-05 21:01
Das Witchen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:01:
[...]

Dan ben ik niet de enige, heb gisteravond een PostNL mail gekregen voor de lader. Daarnaast ook vernomen dat de spatborden en standaard geleverd worden met de fiets, dus dat is ook fijn om te weten.

Ziet er naar uit dat ik een complete fiets vandaag kan verwachten en moet wel zeggen dat qua service ik aardig onder de indruk ben. Proactief en goeie communicatie, dat is een verademing. Vandaag dus lekker bouwen en hopelijk vanavond even de weg op. Ben benieuwd

• mayhem

mayhem

De AGO X hier inmiddels een paar weken in bezit. Helemaal blij mee, behalve met de afmetingen (dikte) van de bagagedrager, daar past geen Vaude, Ortlieb tas op met hun systeem. Wie heeft er tips voor een goed makkelijk afneembaar zijtassen mechanisme voor deze fiets?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er ergens een roadmap oid van tenways voor evt nieuwe modellen? Ik denk dat een CGO800 of ago X best passen bij mijn gebruik maar die vallen af door of beperking van alleen dames model (vind ik er persoonlijk echt niet uit zien voor een man) of derailleur en bijbehorend onderhoud… een CGO800 in mannen model zou dan de mooie middenweg zijn als commuter (deels stad deels buitengebied)

• neb0
sky_walker schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:31:
Iemand goede ervaringen met de Tenways cgo800S?

Sta op het punt om er 1 te kopen voor mijn vrouw, ze heeft nu een RAP 8 Axis met 90Nm Bosch middenmoter en 8 versnellingen, met accu achterop uit 2017. 29kg.

Ze wil iets lichters en wendbaarder. De Tenways wel proefrondjes gereden binnen bij fietsenwinkel nl, maar dat is slechts vlak en geen tegenwind.

Vraag me af of ze de versnellingen gaat missen voor een helling, brug op, rondje utrechtse heuvelrug. Kan de motor dat goed aan? ANWB gaf aan in hun test dat dit minpunt is van de achterwielmotor.

https://www.anwb.nl/fiets...test-2023/tenways-cgo800s

Iemand ervaringen met de fiets op dit gebied?

Hoor graag,
grt skywalker.
Goed gaan testen want toen ik langere tijd op een Tenways singlespeed fietste ging ik wel degelijk de versnellingen missen. Bij hellingen maar vooral op langere rechte stukken. Dan heb je geen keuze in cadans en ook bij hogere snelheden dan 25 km/u ben je overgeleverd aan de standaardoverbrenging. Verre van ideaal, vind ik.
De achtermotor geeft geen problemen bij korte hellingen maar steilere en lange dat kan problematisch worden, zeker als de temperaturen hoog liggen. Dan ligt oververhitting op de loer en houdt het ding ermee op. Ook op een helling stoppen en dan weer gangmaken is niet altijd makkelijk. Het is echt een stadsfiets waar je niet makkelijk rustig op kunt fietsen omdat je altijd in zijn 'zes' rijdt en er geen lagere ondersteuningsmodus is, ik vond het een groot nadeel. De fietsen hebben geen eco-modus en je kunt niets zelf aanpassen.

Mensen die overigens een AGO X op het oog hebben: kijk dan ook eens naar Cube of vergelijkbaar merk, desnoods een 2022 model. Best wat dealers hebben nog voorraden/aanbiedingen. Voor hetzelfde geld of iets meer heb je dan een A-merk fiets met Bosch Performance Line (eventueel smart), regelmatig een grotere accu van 625 Wh, betere afwerking en componenten en wellicht een meer Europees product. Zelfde geldt voor de AGO T. Voor beide zijn er mogelijk alternatieven, de actieradius is niet denderend voor de 500 Wh accu die erin zit en de motor stopt al vroeg.
Momenteel vind ik Tenways fietsen vaak niet meer zo'n goede deal.

[ Voor 3% gewijzigd door neb0 op 20-08-2023 16:07 ]

• mayhem

mayhem

mayhem schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:07:
De AGO X hier inmiddels een paar weken in bezit. Helemaal blij mee, behalve met de afmetingen (dikte) van de bagagedrager, daar past geen Vaude, Ortlieb tas op met hun systeem. Wie heeft er tips voor een goed makkelijk afneembaar zijtassen mechanisme voor deze fiets?
Inmiddels van Tenways te horen gekregen dat ze een nieuwe bagagedrager aan het ontwerpen zijn, en zodra deze beschikbaar is zal ik deze bezorgd krijgen. Fijn dat ze luisteren naar de feedback van klanten.

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-05 21:07
Das Witchen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:00:
Vanmiddag dat ik thuis kwam ben ik direct begonnen met de fiets in elkaar te zetten, een fluitje van een cent!
Ik had net de fiets klaar en toen kwam de 2de acculader aan via de post, precies op tijd dus!
Even de eerste keer tot 100% opgeladen zoals aanbevolen, daarna een heerlijk stuk gefietst.

Ik heb toegevoegd aan de fiets:
- AXA Ringslot Imenso Large 75mm Zwart ART-2 keurmerk
- ABUS Ivy Chain 9210 kettingslot ART-3 (110cm)
- Knog Scout Fietsalarm en Locator
- Urban Iki Junior Fietszitje Bincho Black

Tijdens de testrit in de winkel vond ik het stuur erg breed en nu na wat kilometers gefietst te hebben ben ik er zeker over uit om een ander stuur te monteren.
Het word waarschijnlijk de:
- Ergotec Stuurbocht Climber Ø25.4mm 60cm 39° Staal Zwart

Eerste indruk: een heerlijke fiets, hij fiets erg vloeiend en houd totaal niet in boven de 25km/h, met gemak trapte ik 30 / 32km/h. Ook met het display uit, dus zonder ondersteuning trap je erg licht en gemakkelijk!
Als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik nog eens mijn ervaringen delen.[Afbeelding]
Ik heb vorige week ook de AGO X besteld, maar ik dacht dat er geen ringslot op paste. Bij jou is dat zo te zien wel gelukt. Moet je nog ergens rekening mee houden?

• Das Witchen
Lixis schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb vorige week ook de AGO X besteld, maar ik dacht dat er geen ringslot op paste. Bij jou is dat zo te zien wel gelukt. Moet je nog ergens rekening mee houden?
Het AXA Ringslot Imenso Large past er echt net aan op, het slot zit wel omgekeerd gemonteerd omdat je aan de achterzijde van het frame het slot plaatst.
Maar je hoeft verder nergens rekening mee te houden. ;)

• Das Witchen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N24BnrJPwf--kU8XAzx2otm6DGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mosdXpraAnEltIdQOxHFzmYP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Ago X sinds vorige week vrijdag, de eerste 100km zit er bijna op.
Elke dag heerlijk naar mijn werk gefietst.
Na 100% opgeladen te hebben en 98,4km te hebben gefietst heb ik nog 26% over van mijn accu.
Ik heb alles in stand 1 gefietst en ik moet wel zeggen dat ik wel een stevige doortrapper ben waarbij de accu dus niet constant hoeft bij te springen.

Tot nu toe bevalt de Ago X echt heel goed, hij fiets soepel, hij schakelt lekker, remt goed (al zet ik er wel shimano blokken op als deze op zijn) en na 25km/h heb ik niet het gevoel tegen gehouden te worden door de motor waardoor je makkelijk lekker door kan trappen als er geen wind staat, wind mee hebt of je een helling af gaat.

Ik heb nog niet het stuur vervangen maar ben dit wel van plan te doen, deze is voor mij te recht en te breed.

• Das Witchen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GugY9VC_O3-02UBF-AOx2LbyZRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98vvyKs3toSY2NjcyMIreviQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1k5Uk2siWMLeC0f8Ou4tYaT95c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISUGKDiMmutRWpYbTTXF6sxN.jpg?f=fotoalbum_large

Beste Tenways leden,

Ik was vandaag met de fiets (Ago X) naar de kapper en ik heb alleen niet zoals gewoonlijk m’n schermpje uitgezet, dit staat ingesteld om na 10 minuten vanzelf uit te schakelen.

Toen ik terug kwam van de kapper en mijn schermpje aan zette, hoefde ik opeens geen beveiligingscode meer in te voeren.
Ten tweede waren al mijn gegevens gewist inclusief de ODO gegevens wat volgens mij niet mogelijk moet zijn.
En ten derde staat het max km/h ineens op 32km/h (helaas rijd hij niet 32km/h haha)

Weet iemand hoe dit kan?

• Das Witchen
Das Witchen schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beste Tenways leden,

Ik was vandaag met de fiets (Ago X) naar de kapper en ik heb alleen niet zoals gewoonlijk m’n schermpje uitgezet, dit staat ingesteld om na 10 minuten vanzelf uit te schakelen.

Toen ik terug kwam van de kapper en mijn schermpje aan zette, hoefde ik opeens geen beveiligingscode meer in te voeren.
Ten tweede waren al mijn gegevens gewist inclusief de ODO gegevens wat volgens mij niet mogelijk moet zijn.
En ten derde staat het max km/h ineens op 32km/h (helaas rijd hij niet 32km/h haha)

Weet iemand hoe dit kan?
Ik heb vandaag contact gezocht met Tenways en mijn probleem voorgelegd, binnen 2 uur heb ik direct een bericht terug gehad dat ze een nieuw display opsturen.

Ze gaan ook aan de hand van het nummer van het huidige display een onderzoek instellen naar de oorzaak.

• Lo_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 20:14

Lo_

Bij mijn AGO X is nu ook de accu kapot vanwege de slechte lader.

Als ik de berichten hier lees snap ik eigenlijk niet dat Tenways dit gewoon laat gebeuren. Ik heb nooit iets vernomen over slechte opladers tot hij kapot ging. Het zou kunnen dat het maar in een percentage van de gevallen gebeurt, maar mijn gevoel zegt dat alle laders van die batch op een gegeven moment gewoon kamikaze gaan. Je zou denken dat proactief een nieuwe lader dan goedkoper is dan allemaal nieuwe accu's of revisies.

Helaas zit bij mij fietsenwinkel.nl er nog tussen, hopelijk kost dat niet te veel tijd.

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:39
Weet iemand of het mogelijk is om een heavy duty bagagedrager te monteren op een TENWAYS CGO800S?

Ik wil graag een kinderzitje achterop maar vindt de standaard bagagedrager daarvoor veel te licht. Die van de Ago X en Ago T zien er al veel steviger uit.

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
saabfanatic schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:32:
Weet iemand of het mogelijk is om een heavy duty bagagedrager te monteren op een TENWAYS CGO800S?

Ik wil graag een kinderzitje achterop maar vindt de standaard bagagedrager daarvoor veel te licht. Die van de Ago X en Ago T zien er al veel steviger uit.
Wij hebben een zitje van Urban Iki op de fiets van mijn vrouw.
Op mijn 600 Pro heb ik een "Urban Iki - Frame mounting set" gemonteerd.
Deze mag 25Kg dragen en ziet er in mijn optiek ook nog eens slank en minimalistisch uit :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HQKefRziQk8ECY910x6Mw0lNvs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4CAuRkWgbV1zhgB20zxYgl05.jpg?f=user_large

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 08:39

S1W

Das Witchen schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:21:

Weet iemand hoe dit kan?
Hee! Dat heb ik ook op mijn AGO-X, opeens 32km/h ingeschakeld en niet meer te wijzigen. Je kan nu ook als het scherm uit staat de volgende knoppencombinatie gebruiken: AAN en - knop tegelijk ingedrukt houden tijdens het opstarten en voila een advanced menu waarin je wielomtrek kan wijzigen etc.

Overigens gaat de fiets gewoon braaf 25km/h.

[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 31-08-2023 11:25 ]

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 10:40
Gister een proefrit op zowel de Ago-t als Ago-x gemaakt.

2 zaken die me direct opvielen.
Zonder ondersteuning fiets de X beduidend lichter. De hogere weerstand van een Eviolo naaf is dus goed voelbaar.

Maar belangrijker, zachter fietsen dan 25 km/h is op de T niet prettig. Het lijkt of de M420 motor een vrij hoog minimaal vermogen heeft. Bij een constante snelheid in standje 1 gaat de motor steeds aan-uit-aan. Onregelmatig af en toe een assist krijgen is niet prettig. Op de X had ik hier helemaal geen last van, die blijft heel rustig constant ondersteunen (een Bosch CX doet dit naar mijn mening nog net iets beter).

Samen met het mooie onopvallende display ga ik voor de X. Iets meer onderhoud aan de ketting neem ik voor lief.

• Das Witchen
FrenkieN schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:46:
Ik heb sinds een aantal dagen een CGO 600 pro. De fiets (avocado green) rond 20 juli besteld bij fietsenwinkel .nl 1 Sept bericht gekregen dat het nog min 4-6 weken zou duren ivm enorm aantal aanvragen. Mogelijk heeft dit ook met de kleur te maken. Kreeg dezelfde fiets in het zwart aangeboden omdat deze op voorraad was. Volgende dag op kunnen halen dus goede service. Geen seconde spijt van. Zal nog even een foto delen later ivm de aanpssingen die ik gedaan heb (zelf massload drager, axa defender, andere handvaten en achterlicht gemonteerd)

Mijn vraag: bij het opladen (accu stond op 77%) brandde er een rood lampje op de oplader. Na 2 uren nog steeds roord. Accu geplaatst en was 100% volgens display. Wordt het rode lampje groen als de accu vol is? Iemand ervaring?
Het lampje dient inderdaad groen te worden als de accu 100% is opgeladen (van mijn Ago X).
Ik weet niet of het bij de andere modellen ook het geval dient te zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Das Witchen op 05-09-2023 13:42 ]

• Trzema
robertmet1b schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:42:
Is iemand hier al in het bezit van de TENWAYS AGO T? Zo ja hoe is de rij ervaring?
Ik heb de AGO X. De enige manier is zelf een proefrit maken. Mij viel het op dat ik niet rustig kon fietsen op een snelheid lager dan 25 km/h. De motor sloeg steeds aan:uit:aan:uit:etc. Dat had de X niet.

However, your milage may vary.

• Trzema
Hallo,

Ik ben opzoek naar degelijke waterdichte fietstassen die op mijn AGO-X passen. Dat valt nog niet mee gezien de buis afmetingen
van de bagagedrager.

Iemand tips?

• blok0158
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-11-2025
Trzema schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:02:
Hallo,

Ik ben opzoek naar degelijke waterdichte fietstassen die op mijn AGO-X passen. Dat valt nog niet mee gezien de buis afmetingen
van de bagagedrager.

Iemand tips?
Ik heb deze gekocht voor mijn AGO T maar zijn nog niet binnen dus weet niet of ze passen..
https://www.fietsgoedkope...nkele-pakaftas-zwart.html

• 3ssen
  • Laatst online: 15:53
blok0158 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Ik heb deze gekocht voor mijn AGO T maar zijn nog niet binnen dus weet niet of ze passen..
https://www.fietsgoedkope...nkele-pakaftas-zwart.html
Ik heb hier gisteren voor mijn AGO T de rugzakvariant van besteld. Postbode heeft alleen weer verzaakt en pakketje gaat morgen naar pakketpunt. Maar volgens mij heeft de AGO X ook bredere bagagedrager buizen. Deze tas kan volgens de specs tot max 1,5 cm buisdiameter. Zie productbeschrijving bij bol

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:06
Twijfel twijfel, een CG600 pro, ago X of nu toch de gewone CG600 voor €1199...

• mayhem

mayhem

mayhem schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Inmiddels van Tenways te horen gekregen dat ze een nieuwe bagagedrager aan het ontwerpen zijn, en zodra deze beschikbaar is zal ik deze bezorgd krijgen. Fijn dat ze luisteren naar de feedback van klanten.
Het heeft even geduurd, en het duurt ook nog even, maar ik heb van de Tenways customer support te horen gekregen dat de nieuwe bagagedrager voor de AGO X in februari verzonden gaat worden.

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik vind de Ago X een erg mooie fiets maar mijn voorkeur gaat eerder uit naar de Enviolo naaf en Gates riem van de Ago T, aangezien dat veel minder onderhoudt vergt. Echter ben ik bang dat die aan de kleine kant is, en vind ik het ontwerp een stuk minder mooi. Iemand die voor dezelfde afweging heeft gestaan en zijn ervaringen wil delen? Daarnaast, hoe onrealistisch is een swap van derailleur en ketting naar naafversnelling en riem?

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:41
ThaJens schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:13:
Ik vind de Ago X een erg mooie fiets maar mijn voorkeur gaat eerder uit naar de Enviolo naaf en Gates riem van de Ago T, aangezien dat veel minder onderhoudt vergt. Echter ben ik bang dat die aan de kleine kant is, en vind ik het ontwerp een stuk minder mooi. Iemand die voor dezelfde afweging heeft gestaan en zijn ervaringen wil delen? Daarnaast, hoe onrealistisch is een swap van derailleur en ketting naar naafversnelling en riem?
Heb de Ago T sinds zaterdag. Weet niet hoe lang je bent, maar voor mij is die prima. Niet anders dan andere fietsen die ik gehad heb qua grote.

Fiets lekker, je bent snel op snelheid dus dat moet ik wellicht nog eens na laten kijken, maar langzaam fietsen is ook mogelijk.

Versnelling om de fiets zwaarder te zetten zou wel nog beter zijn, maar goed dan ga je natuurlijk ook veel sneller over de 25 per uur heen.

• JelZo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 22:22
Knocker88 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:52:
Heeft er toevallig iemand een referral code? Ik ben inmiddels enthousiast genoeg geworden om de Tenways CGO 600 Pro te bestellen via hun website. :)
Ik heb zojuist een Tenways AGO X en CGO800S besteld via VanSprint, met 100 euro cashback. Geen referral code nodig. Ben benieuwd wanneer ze binnen komen.

• Freezhost
  • Laatst online: 27-05 18:21
Ik ben ook aan het kijken naar een elektrische fiets en die Tenways zien er goed uit. Ik twijfel alleen of ik zonder versnelling kan, ik woon namelijk in de Bommelerwaard en daar hebben we best wat dijken dus kleine klimmetjes. Is dat te doen met de standaard Tenways of moet ik dan een model hebben met versnellingen zoals de AGO X?

[ Voor 3% gewijzigd door Freezhost op 06-02-2024 15:14 ]

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 16:28
Freezhost schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:13:
Ik ben ook aan het kijken naar een elektrische fiets en die Tenways zien er goed uit. Ik twijfel alleen of ik zonder versnelling kan, ik woon namelijk in de Bommelerwaard en daar hebben we best wat dijken dus kleine klimmetjes. Is dat te doen met de standaard Tenways of moet ik dan een model hebben met versnellingen zoals de AGO X?
Zelf mis ik de versnellingen niet. De ondersteuning werkt heel fijn en een kleine klim lukt heel gemakkelijk. Denk dat die dijkjes geen probleem zijn, maar misschien is er een ervaringsdeskundige die dit al ervaren heeft.

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 19:13

Sturmovik177

Vroem

CGO600 Pro hier: In de stad zijn er bruggetjes over de gracht en als ik dan net ervoor, dus heuvelop moet stilstaan en dan vanuit stilstand moet gaan rijden, dan valt dat best tegen. En deze zijn echt niet zo steil. De motor zal wel helpen, maar je moet wel eerst een flink verzet doen. Dan is het gebrek van versnellingen wel merkbaar.

Daarom probeer ik vaak langzamer aan te komen rijden als ik voor overstekende voetgangers moet afremmen, om dan nog momentum te hebben. Dan valt het heel erg mee.

Een dijkweggetje beklimmen vanuit stilstand kan nog wel een uitdaging worden.

Oink

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:41
Heb zelf de AGO T omdat ik idd ook versnellingen wilde en een riem. Enige nadeel is dat ik soms een zwaardere versnelling mis, wellicht kan de fietsenmaker de fiets default nog wat zwaarder instellen. Binnenkort 1ste service beurt.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
JelZo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:40:
[...]

Ik heb zojuist een Tenways AGO X en CGO800S besteld via VanSprint, met 100 euro cashback. Geen referral code nodig. Ben benieuwd wanneer ze binnen komen.
heb je die korting ook gekregen ?
op de website hebben ze het nu ook over 100 euro korting binnen 2 weken retour maar als je doorklik staat er alleen voor studenten. ik wil mijn vriendin verrassen met een nieuwe fiets maar zou fijn zijn om €100 minder te betalen maar dan wil ik wel weten of dat geld ook terugkom als je geen student ben :)

• Barbapapa852
maar dan heb je wel een probleem als je iets op de bagagedrager heb staan.

heeft iemand hier toevallig al tassen getest voor de AGO X en de absurd brede buizen van de bagagedrager.
wij zijn nog opzoek naar een tas die hierop bevestigd kan worden.

• Barbapapa852
Nou gisteren de ago x binnen gekregen. Vandaag opladen, 10min en toen was het klaar, oplader doet niks meer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EU-Qy8iH-UwlvyubaIGlRwZ-aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IR8lzMRxwkLBoo7ePcjw0vQy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de oplader die erbij zat. Kan iemand confirmen dat de nieuwe ago x opladers er hetzelfde uitzien. ? Bike is via vansprint gekocht en wie weet hebben ze een hele oude fiets verkocht. Staat er ergens op de fiets een fabricage datum ?

• xONet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 08:34
Vandaag dit probleem gehad met de Ago X (1000 km, van dec 2023): Vandaag was de computer ineens spontaan gereset. Beveiliging eraf, alle instellingen en odometer gereset, Bluetooth-verbinding wel behouden en... op 32 km/uur! Nou hou ik van snelheid, maar dat is illegaal en daar zit ik niet op te wachten. Anderen die dit hebben gehad?

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:10
xONet schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:38:
Vandaag dit probleem gehad met de Ago X (1000 km, van dec 2023): Vandaag was de computer ineens spontaan gereset. Beveiliging eraf, alle instellingen en odometer gereset, Bluetooth-verbinding wel behouden en... op 32 km/uur! Nou hou ik van snelheid, maar dat is illegaal en daar zit ik niet op te wachten. Anderen die dit hebben gehad?
Zolang je niet volledig elektrisch fietst, is er niks illegaals aan.

• S1rJ0hn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-04 09:08
Heeft iemand al een fietstas gevonden die past op de Ago X? alvast bedankt.

• S1rJ0hn
Volgens de TENWAYS site is deze alleen geschikt voor de CGO600 (pro) / 800s en AGO T.

De X en 900 staan er niet bij en in dit forum heb ik al gezien dat anderen nog geen geschikte optie hadden gevonden.

https://www.tenways.com/nl/products/pannier-bag

• S1rJ0hn
ricknr9 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:48:
@S1rJ0hn je zou support even kunnen vragen of hij pas volgens mij hebben de ago de zelfde bagage drager
AGO X heeft veel dikkere buizen dan de T.

Ik heb de vraag op op de Facebook groep van TENWAYS gesteld. Maar nog geen antwoord.

• S1rJ0hn
S1rJ0hn schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:58:
Heeft iemand al een fietstas gevonden die past op de Ago X? alvast bedankt.
De reactie van Tenways:

We are sorry to tell you that we don't have the carrier bag for Ago X, we are still working on it currently. We will let you know if there is an update. We apologize for the inconvenience. But one of our customers shared us with a third party brand called "Valkental".

He said: "Those bags use the same mounting set.
Pro 3in1 (Bike-Bag, shoulder-bag and backpack). We have two of them, yes they are quite expensive but they are great. good quality, the backpack-function is great etc.
https://valkental.com/products/valkpro-3in1-fahrradtasche
ValkOcean (recycle material)
https://valkental.com/pro...che-aus-recyceltem-pastik
ValkBasic
https://valkental.com/pro...dichte-gepacktragertasche
all of those bags use the same system. but you have to change the clip to the 22 mm style because the AGO X carrier is quite thick. included in this 9,99 € kit is a spacer. we use the smallest one and that fits great. changing the mounting system is easy. only one screw and you are done.
https://valkental.com/pro...angen-bis-22m-durchmesser
so you have to buy the bag and the 22m mounting kit. we also put some patches on the carrier so the paint does not come off.
all of those bags can also be bought at AMAZON."

You can take his advice, but TENWAYS is not tested at this time, and we can not guarantee that it will work.
Pagina: 1 2

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.