Je ben inmiddels weg bij BE, hoor graag welke energieleverancier.P_Tingen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:16:
<rant>
Hoe je het ook uitlegt, ik vind het naaiballerij van BE; ik heb mijn panelen bewust uitgezocht om niet meer op te wekken dan wat ik zelf verbruik*. Vervolgens maken ze me - door de salderingsperiode te wijzigen - alsnog een terugleveraar. En ondanks dat een terugleververgoeding van 50% volgens sommigen hier "best netjes" is, is dat het natuurlijk niet. De stroom die ik nu in de zomer à 50% teruglever moet ik in de winter terugkopen voor 100%, dus ik word voor 50% genaaid waar ik bij sta.
Nou ja, stónd dan, want ik ben inmiddels al weg bij BE en in afwachting van de afrekening.
</rant>
* Noot: persoonlijk heb ik er wat moeite mee om zoveel panelen neer te leggen dat je bakken met stroom teruglevert om vervolgens daar dan weer een leuk zakcentje aan over te houden. Leuk voor jezelf, maar je kan bedenken dat het niet een houdbaar systeem is. No offence voor wie een andere keuze maakt; ik heb wel eens vaker last van mijn eigen principes.
Stansat