[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 84 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43

de Peer

under peer review

jeroen94704 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:28:
[...]

Wat zijn de magische woorden (behalve "alsjeblieft" :))?
Ik heb ze gewoon een e-mail gestuurd en uitgelegd dat ik de paal graag zelf beheer. Eerst wilden ze het wachtwoord niet geven maar uiteindelijk wel. Zeker als je aangeeft dat je anders niet verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

QuasaR

One ring to rule them all

FrenzyFreak schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:52:
[...]

Firmware update v6 brengt Solar Charging! Zo vertelt de app update ons. Daarnaast geeft de app bij solar charging aan dat ik de firmware eerst nog moet updaten.

[Afbeelding]

[...]

Ervaringsdeskundige hier.

Na de v4 naar v5 update (volgens de handleiding) heb ik 6 weken gedaan over het lospeuteren van het default firmware wachtwoord bij zowel Eneco als Alfen. Je komt in een helpdesk edge case van een edge case terecht waar niemand je wil helpen zonder door 25 brandende hoepels te springen. Geen leuke periode, maar ik weet nu hoe het wel moet ;)
toon volledige bericht
Mijn paal is nog in beheer bij Eneco en heb net mijn paal in mijn netwerk gehangen. Helaas zit deze op firmware 5. Ik heb zojuist Eneco e-Mobility gebeld maar zij kunnen/willen mij het wachtwoord niet geven (zowel eigenaar als secure service access niet). Welke stappen heb jij genomen om het ww wel te krijgen?

Overigens zie ik als je de PRC niet heb dat een onderhoudsmonteur het eigenaarswachtwoord kan resetten naar het standaard wachtwoord. Schijnbaar is er dus wel een standaard wachtwoord voor alle laadpalen. Ben dus benieuwd of iemand deze heeft/weet.

[ Voor 9% gewijzigd door QuasaR op 24-03-2023 16:33 ]

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-06 16:05
QuasaR schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Mijn paal is nog in beheer bij Eneco en heb net mijn paal in mijn netwerk gehangen. Helaas zit deze op firmware 5. Ik heb zojuist Eneco e-Mobility gebeld maar zij kunnen/willen mij het wachtwoord niet geven (zowel eigenaar als secure service access niet). Welke stappen heb jij genomen om het ww wel te krijgen?

Overigens zie ik als je de PRC niet heb dat een onderhoudsmonteur het eigenaarswachtwoord kan resetten naar het standaard wachtwoord. Schijnbaar is er dus wel een standaard wachtwoord voor alle laadpalen. Ben dus benieuwd of iemand deze heeft/weet.
Nee/Ja er is geen standaard wachtwoord, er is een ww per lader, deze moet je beheerder weten van je lader.
Je hebt 3 optie's wat geld voor alle laders.
- een owner ww, wachtwoord die je vaak zelf hebt.
- SSA ww, deze word automatisch aangemaakt door Alfen als er een ticket gereden moet worden voor deze lader, dit ww werkt dan ook alleen zolang het ticket openstaat en de optie ssa aanstaat voor jou lader.
- Recovery wachtwoord, kan je op de flyer vinden als je een lader hebt gekocht waar firmware 5.x.x. opstaat of hoger, heb je de lader langer geleden gekocht dan staat er 4.x.x. op of ouder en deze hebben geen ww tenzij de lader is geupdate naar 5.x.x of hoger maar dan moet de gene die hem heeft geupdate het ww weten want deze moet je invoeren tijdens de update.
De beheerder van de lader moet je wachtwoord hebben en dat is je enige optie.

[ Voor 8% gewijzigd door Daveth op 24-03-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 23:54
@QuasaR Er zijn inderdaad meerdere wachtwoorden zoals @Daveth hierboven zegt. Geen hiervan is een standaard wachtwoord.

Het recovery wachtwoord, zoals hierboven beschreven meegeleverd op een blaadje bij nieuwere laadboxen, is tevens op te vragen door de bij Alfen geregistreerde beheerder in de webshop van Alfen.

Wat betreft het wachtwoord heb ik mijn stappen kort beschreven in de 5 posts vanaf hier. Eneco beheerde mijn laadbox allang niet meer, maar hij stond wel op Eneco geregistreerd bij Alfen. Daarom heb ik hem laten overschrijven naar een eigen bedrijf, eigen beheer, eigen webshop toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-02 08:39
Hallo,
Kan iemand me helpen.

Ik had graag mijn loadbalancing van de laadpaal als volgt willen instellen.
- De maximale afname van het net voor heel de woning incl laadpaal mag niet boven 4,5 kw gaan ikv capacipteits tarief

ter info : aansluiting is een 3fase 32A , laad paal is 3fase aangesloten op 32A automaat

Hoe doe je dit :
- welke waarde dien ik in te vullen in de verschillende velden van de ASI (ace service installer). bij 3fase laden en welke bij 1 fase laden.

A ) onder POWER SETTINGS "station maximum current (A) =
B ) onder LOAD BALANCING "Maximum smart meter current (A) = ?
C ) onder LOAD BALANCING " safe current (A) =

Dank voor jullie feedback,

[ Voor 20% gewijzigd door Sam_ op 26-03-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Dus je wilt je hele huis op 6A hebben, knap als dat lukt.
  • 5A: 230*3*5 = 3450W
  • 6A: 230*3*6 = 4140W
  • 7A: 230*3*7 = 4830W
A ) Max gewenste verbruik van je lader kan niet hoger dan 5A. We weten niet wat voor auto je hebt, maar een Tesla M3 heeft minimaal 5A nodig. Hoger kun je niet gaan, want dan heb je geen marge voor je huis.
B ) Maximum smart meter betekent huis + auto maximaal toegestaan vermogen. In dit geval dus 6A, anders zit je al boven de 4500W.
C ) Safe current is een fallback waarde wanneer de slimme meter niet uitgelezen kan worden. In dit geval eigenlijk 0 als dat kan, anders misschien 1? Hiermee zal de auto dus niet kunnen laden.

Mocht je deze settings toepassen, dan heb ik geen idee wanneer je auto nog geladen zal worden. Je marge is zo flinterdun (650W) dat dit best nog wel een leuk experiment kan zijn. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-06 15:36
heb afgelopen weekend ook de netwerk kabel naar mijn EveSingle Pro maar eens aangesloten (bestaande P1 aansluiting gesplitst). Was fluitje van een cent en via de MyEVE app werd de paal meteen zichtbaar. Ik kwam er ook achter dat ik wel een LoadBalancing licentie had, maar dat het niet enabled was in de settings, dus dat maar gedaan. Alles prima.

Toen viel mijn oog op de firmware update met uitnodigende grote knop en uitroepteken. Ik had 4.x en kon updaten naar 6.x.
Dus knop aangeklikt en na wat downloaden moest ik SSA enablen, gedaan en er werd een owner password gevraagd om aan te maken. Dat gedaan en kreeg vervolgens een foutmelding dat wachtwoord niet ingesteld kon worden en ok ik wilde retryen of doorgaan. Na vruchteloos retryen, toch maar doorgegaan. Kreeg toen melding dat binnen 15 minuten een wachtwoord gemaakt moest worden (gaat dus niet) anders wordt de paal gelocked.
Na enige tijd rebootte de paal, en er zit nu een wachtwoord op wat niemand dus weet. Heb wel SSA kunnen enablen, dus via Alfen moet het wel te resetten zijn vermoed ik.
Lekker dit!
Zal maar eens contact opnemen met de plaatser van de paal om te kijken of het gereset kan worden. Gelukkig kan ik de paal nog gewoon gebruiken met de bestaande pasjes. En Loadbalancing werkt nu ook goed lijkt het. Zie hem gefaseerd teruggaan in vermogen als ik bv de kookplaat/oven of iets aanzet

[ Voor 4% gewijzigd door sbin op 27-03-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

sbin schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:59:
heb afgelopen weekend ook de netwerk kabel naar mijn EveSingle Pro maar eens aangesloten (bestaande P1 aansluiting gesplitst). Was fluitje van een cent en via de MyEVE app werd de paal meteen zichtbaar. Ik kwam er ook achter dat ik wel een LoadBalancing licentie had, maar dat het niet enabled was in de settings, dus dat maar gedaan. Alles prima.

Toen viel mijn oog op de firmware update met uitnodigende grote knop en uitroepteken. Ik had 4.x en kon updaten naar 6.x.
Dus knop aangeklikt en na wat downloaden moest ik SSA enablen, gedaan en er werd een owner password gevraagd om aan te maken. Dat gedaan en kreeg vervolgens een foutmelding dat wachtwoord niet ingesteld kon worden en ok ik wilde retryen of doorgaan. Na vruchteloos retryen, toch maar doorgegaan. Kreeg toen melding dat binnen 15 minuten een wachtwoord gemaakt moest worden (gaat dus niet) anders wordt de paal gelocked.
Na enige tijd rebootte de paal, en er zit nu een wachtwoord op wat niemand dus weet. Heb wel SSA kunnen enablen, dus via Alfen moet het wel te resetten zijn vermoed ik.
Lekker dit!
Zal maar eens contact opnemen met de plaatser van de paal om te kijken of het gereset kan worden. Gelukkig kan ik de paal nog gewoon gebruiken met de bestaande pasjes. En Loadbalancing werkt nu ook goed lijkt het. Zie hem gefaseerd teruggaan in vermogen als ik bv de kookplaat/oven of iets aanzet
toon volledige bericht
Probeer dit eens:

3. Login met de volgende gegevens:
• Gebruikersnaam: RadomskiR
• Wachtwoord: fazUv6

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Audione0 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:21:
[...]

Probeer dit eens:

3. Login met de volgende gegevens:
Helaas, er wordt ook alleen een (owner/temp/ssa) wachtwoord gevraagd, geen username. Zowel in de MyEve app als in de Service Tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

sbin schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Helaas, er wordt ook alleen een (owner/temp/ssa) wachtwoord gevraagd, geen username. Zowel in de MyEve app als in de Service Tool.
En als je uit de lijst voor “owner” kiest wordt er dan er alleen om een wachtwoord gevraagd?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:03

GJA

Ff voor de duidelijkheid:
Om de ACE installer te openen heb je een inlognaam en een ww nodig:
Maar als je een mailtje naar Alfen stuurt krijg je je eigen.

Vervolgens zoekt de installer de laadpalen op je netwerk; daaop moet je ook inloggen. Hier heb je inloggegevens nodig van je laadpaal. Die staan op de flyer die bij de laadpaal hoort.
Er staat ook een QR code op die flyer; die kun je gebruiken om in de app MyEve op je smartphone te komen.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Vraag mbt Home Assistant: is er een manier om de waarden van de laadpaal uit te lezen zonder de loadbalancing van de laadpaal op Energy Management System te zetten?

Ik wil wel leuke metertjes in m'n HA maar de laadstroom aanpassen aan de zonnepanelen hoeft nog ff niet zeg maar.
Ik lees wat over OCPP maar krijg dat niet aan de praat.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 18:23

Side-Kick

Timmy!

GJA schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:31:
Vraag mbt Home Assistant: is er een manier om de waarden van de laadpaal uit te lezen zonder de loadbalancing van de laadpaal op Energy Management System te zetten?

Ik wil wel leuke metertjes in m'n HA maar de laadstroom aanpassen aan de zonnepanelen hoeft nog ff niet zeg maar.
Ik lees wat over OCPP maar krijg dat niet aan de praat.
Ik gebruik deze:
https://github.com/egnerfl/alfen_wallbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
GJA schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:29:

Vervolgens zoekt de installer de laadpalen op je netwerk; daaop moet je ook inloggen. Hier heb je inloggegevens nodig van je laadpaal. Die staan op de flyer die bij de laadpaal hoort.
Er staat ook een QR code op die flyer; die kun je gebruiken om in de app MyEve op je smartphone te komen.
Ik heb inderdaad een inlog voor de ACE installer, aangevraagd via service desk, maar die heeft niets te maken met het owner password.
Ik zou kunnen resetten met een PRC code, maar die heb ik nooit gekregen van de installateur,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Zo ziet ie eruitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y05aBLeHsy6OYXd0Prc3LzsQsmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbniAYkbLyv0p4aQvggNuBmp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
GJA schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:29:

Die flyer krijg je alleen als je een lader nieuw hebt aangeschaft waar minimaal firmware 5.x.x. opstaat en dan moet als nog hopen dat de installateur hem niet heeft weggegooid bij de rest van de afval.
Als je een lader hebt met firmware 4.x.x. of ouder dan heb je een lader die gemaakt is in de tijd dat heel het wachtwoord systeem nog niet bestond.

Ik begrijp alleen niet waarom mensen nou zo nodig de laders willen updaten, als de lader werkt en je hebt er geen reden toe waarom dan het risico nemen dat heel de lader bricked.
Firmware 6.x.x. is net uit en deze zit zo ver ik kan zien nog vol met bugs, met andere woorden als je lader werkt en je hebt geen reden om te update doe het dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Daveth schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:32:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom mensen nou zo nodig de laders willen updaten, als de lader werkt en je hebt er geen reden toe waarom dan het risico nemen dat heel de lader bricked.
Firmware 6.x.x. is net uit en deze zit zo ver ik kan zien nog vol met bugs, met andere woorden als je lader werkt en je hebt geen reden om te update doe het dan niet.
Eens, maar kijk eens op welk forum je bent? En met die MyEve app is het allemaal wel erg gemakkelijk om dit verkeerd te doen. Iedereen kan die app installeren en ziet meteen een rood uitroepteken met firmware update. Geen enkele waarschuwing dat dat tot een bricked paal kan leiden en wordt zelfs aktief melding gegeven dat je moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 17:49
Ik gebruik deze ook, maar het lijkt er op dat deze integratie de wallbox doet crashen met een out-of-memory. Na ongeveer 1 dag reboot het toestel zichzelf nadat ie crasht.
Heb jij misschien hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 18:23

Side-Kick

Timmy!

gighandi schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:15:
[...]

Ik gebruik deze ook, maar het lijkt er op dat deze integratie de wallbox doet crashen met een out-of-memory. Na ongeveer 1 dag reboot het toestel zichzelf nadat ie crasht.
Heb jij misschien hetzelfde probleem?
Nee geen last van crashes. Draait hier al een maand stabiel. Waardes worden ook goed doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Er wordt gevraagd om een username en wachtwoord; is dat het wachtwoord van de paal dat op de flyer staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gighandi
GJA schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Er wordt gevraagd om een username en wachtwoord; is dat het wachtwoord van de paal dat op de flyer staat?
Klopt, owner paswoord, en user is gewoon admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
Side-Kick schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Nee geen last van crashes. Draait hier al een maand stabiel. Waardes worden ook goed doorgegeven.
Op zich heb ik ook geen problemen met de component, maar ik merkte dat de wallbox alle dagen een reboot deed na die out-of-memory, en bij wijze van test heb ik de component dan uitgeschakeld. Sindsdien geen crashes meer...

Voorheen crash na ruwweg 2M seconden, nu al 12M seconden nadat de component op disable ging in ha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9U-m4iCz9HbYL9fRDExxWNOijYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqM0thw9DAeZvelHugSefRtd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-02 08:39
FrenzyFreak schreef op zondag 26 maart 2023 @ 23:27:
Dus je wilt je hele huis op 6A hebben, knap als dat lukt.
  • 5A: 230*3*5 = 3450W
  • 6A: 230*3*6 = 4140W
  • 7A: 230*3*7 = 4830W
A ) Max gewenste verbruik van je lader kan niet hoger dan 5A. We weten niet wat voor auto je hebt, maar een Tesla M3 heeft minimaal 5A nodig. Hoger kun je niet gaan, want dan heb je geen marge voor je huis.
B ) Maximum smart meter betekent huis + auto maximaal toegestaan vermogen. In dit geval dus 6A, anders zit je al boven de 4500W.
C ) Safe current is een fallback waarde wanneer de slimme meter niet uitgelezen kan worden. In dit geval eigenlijk 0 als dat kan, anders misschien 1? Hiermee zal de auto dus niet kunnen laden.

Mocht je deze settings toepassen, dan heb ik geen idee wanneer je auto nog geladen zal worden. Je marge is zo flinterdun (650W) dat dit best nog wel een leuk experiment kan zijn. Ik ben benieuwd.
Hallo,
ik heb zonnepanelen 9000w en wil dus daarmee voornamelijk laden, het doel is dat het laadvermogen automatisch zou stijgen als er meer zon is.
bvb bij 1 fase aansluiting, de volgende instelling

A ) 32 A ,= 7360w (230x1x32) , van bvb als de zonnepanelen 5000w opwekken en 2360w van het net en dan nog 2240w over voor de woning , gezien B = 4600 = 2360w + 2240w van net genomen zou worden.
B ) 20A = 4600 w (230x1x20)
C ) 1A

De waarde A kan nooit hoger zijn dan de waarde B, dit snap ik niet goed. Waarom , want de extra stroom van de zonnepalen gaat toch niet langs de digitale meter.

Dank
Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Sam_ schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:01:
[...]

De waarde A kan nooit hoger zijn dan de waarde B, dit snap ik niet goed. Waarom , want de extra stroom van de zonnepalen gaat toch niet langs de digitale meter.
Klopt helemaal.

Helaas meet de Alfen op firmware 5.x of lager alleen het verbruik vanuit het net en negeert alle zonneproductie.

In firmware versie 6 komt de functionaliteit wel beschikbaar om alleen via zonnepanelen te laden. We weten alleen nog niet in welke versie dit goed en stabiel zal werken.

Er zal hoogstwaarschijnlijk later ook nog wel een versie komen die laadt met zonnestroom, aangevuld met stroom uit het net. Vergelijkbare laadpalen kunnen dit al. Of de instellingen zo specifiek worden als jij graag ziet, is gissen op dit moment.

Met andere woorden: Je bent nog te vroeg om dit te doen via de Alfen instellingen, volgens mij. Er zijn wel nog hobbyisten die alles zelf uitlezen en de paal aansturen via Home Assistant bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaanbolle
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Sam_ schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:01:
[...]

Hallo,
ik heb zonnepanelen 9000w en wil dus daarmee voornamelijk laden, het doel is dat het laadvermogen automatisch zou stijgen als er meer zon is.
bvb bij 1 fase aansluiting, de volgende instelling

A ) 32 A ,= 7360w (230x1x32) , van bvb als de zonnepanelen 5000w opwekken en 2360w van het net en dan nog 2240w over voor de woning , gezien B = 4600 = 2360w + 2240w van net genomen zou worden.
B ) 20A = 4600 w (230x1x20)
C ) 1A

Dank
Sam
toon volledige bericht
bekijk even evcc.io
Ik gebruik dit al een tijdje en is een voorbeeld van intelligent laden. Voor Alfen is wel een kleine kost vereist (sponsor token)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciej123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 23:01
stefaanbolle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:29:
[...]

bekijk even evcc.io
Ik gebruik dit al een tijdje en is een voorbeeld van intelligent laden. Voor Alfen is wel een kleine kost vereist (sponsor token)
Ik ben heel benieuwd hoe jij EVCC hebt kunnen configureren? Ik heb enige uren in de config zitten maar ik kreeg het niet lekker werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaanbolle
  • Nu online
Je dient de load balancing feature op je alfen paal actief te hebben en je dient de admin account van je paal te hebben om de instellingen te kunnen aanpassen (via de App of Win software)
In loadbalancing kies je Energie Management Systeem

Via een ethernetkabel connecteer je de laadpaal aan je thuisnetwerk. De paal zal via modbus over TCP communiceren. Je paal dien een vast IP adres te krijgen (DHCP-reservatie in je router).

in evcc.yaml configureer je je laadpaal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
chargers:
- type: template
  template: alfen
  id: 1
  host: 192.168.10.2
  port: 502
  modbus: tcpip
  name: Laadpaal
loadpoints:
- title: Laadpaal
  charger: Laadpaal
  priority: 1
  vehicle: auto
  mode: minpv
  soc:
    poll:
      mode: always
      interval: 15m
    estimate: true
  phases: 0
  enable:
    delay: 60s
    threshold: 0
  disable:
    delay: 30s
    threshold: 200
  mincurrent: 6
  maxcurrent: 8
  guardDuration: 1m
  resetOnDisconnect: true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 11:33
B1OO schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:47:
Macher, staat je back-office op 'None' of Standalone. Dus niet alleen je connectie uitzetten?
Heb het aan de praat gekregen, deze twee settings op 0 gezet (= disable), stonden op 5s en nu werkt zowel het pauzeren als uitgesteld laden.

thx, Marcher

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EOTjRouAppJo6G-jmbnckPA8M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hD7Pj3RQd9LImZ93lBUbhDFx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 21:33
Ik heb hier ook een leuke....

Vandaag is hier een Alfen Eve Single Pro-line geïnstalleerd.
Extra UTP laten leggen. Dus de alfen app op de iPhone.

AH een update, nou oke dan doe maar. Hij gaat uploaden, is vervolgens klaar en gaat rebooten.
Na een half uurtje kijk ik eens(was ondertussen druk aan het werk). Staat dat scherm nog steeds op rebooten.
Als ik nu buiten op de paal kijk is het scherm zwart en krijg geen verbinding meer met het laadstation.
Stroom er al eens afgehaald, haalt helemaal niets uit. Iemand ideeen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Leverancier/installateur bellen. Meer kun je niet doen. En niet zomaar updaten (zeg ik als iemand die zich ook heeft gebrand aan het password debacle ... )

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Goede tip :+

Lijkt erop dat ik er een baksteen van gemaakt heb. Alfen komt langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaanbolle
  • Nu online
Draai mijn Alfen Single Pro op 6.1. Toestel lijkt moeite te hebben met het onthouden van admin paswoord. Pff... ben toch geen tevreden gebruiker van Alfen palen, ook al hangen er 2 bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
sbin schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Ik heb inderdaad een inlog voor de ACE installer, aangevraagd via service desk, maar die heeft niets te maken met het owner password.
Ik zou kunnen resetten met een PRC code, maar die heb ik nooit gekregen van de installateur,
Naar welk email adres dien die vraag voor een login te sturen ?

thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43

de Peer

under peer review

Marcher schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Naar welk email adres dien die vraag voor een login te sturen ?

thx!
Gewoon formulier invullen via website.
Maar login was ook al hier in dit topic gedeeld gisteren of eergisteren. dat bespaart je weer werk.

[ Voor 17% gewijzigd door de Peer op 30-03-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

gighandi schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:00:
[...]

Klopt, owner paswoord, en user is gewoon admin
Ik blijf een fout krijgen als ik de addon wil toevoegen; direct na invullen ip en zo.
Tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkDrgAi1f0RQQanDEW6uCTYRZ5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rr6DKEHCRn0DaZRDQxTIrHHH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Magicw00b schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:31:
Goede tip :+

Lijkt erop dat ik er een baksteen van gemaakt heb. Alfen komt langs :)
Ze zijn wel snel bij Alfen, Woensdag storing gemeld. Morgen komen ze lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courage2000
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-05-2024
GJA schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Ik blijf een fout krijgen als ik de addon wil toevoegen; direct na invullen ip en zo.
Tips?

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Alfen Eve dubbele EV-oplader. Ik draai HA in docker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courage2000
Ik heb het probleem gevonden!
het station controleert precies elk uur op internet.
Als het geen internetverbinding detecteert -> netwerk herstart.
Dit is de lader die nu logt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6ULGO9JeEcggkMS4km5bCoCwek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kRETRpkYmu5lTIFtlWSODQix.png?f=fotoalbum_large

Trouwens, nieuwe instellingen in de mobiele app versus Ace Installer (BackOffice - General)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SDdKhBs-DoWc7L-pOMWSzfS61k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvRgC544t8y8jg3HTr05HZYl.jpg?f=fotoalbum_large

Als u EVCC gebruikt, wijzigt u from Ace Installer - Energy Management - Socket - Validity Time: 360s (werkt niet vanuit de mobiele app).

[ Voor 37% gewijzigd door Courage2000 op 03-04-2023 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courage2000
Marcher schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:35:
[...]

Heb het aan de praat gekregen, deze twee settings op 0 gezet (= disable), stonden op 5s en nu werkt zowel het pauzeren als uitgesteld laden.

thx, Marcher

[Afbeelding]
Disconnect timeout is a value of min 6s (from the mobile app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
Courage2000 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:37:
[...]

Disconnect timeout is a value of min 6s (from the mobile app)
niet in de service installer tool ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Courage2000 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:29:

[Afbeelding]
Kunnen we dat ook oplossen? (Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik naar kijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandertogt
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-06-2023
Onlangs een Alfen Eve S-Line Socket laten installeren met plug & charge geactiveerd. Paal functioneert prima alleen ervaar ik 1 irritant issue. Namelijk, als ik de kabel aansluit op de auto wordt er geen laadsessie gestart.
Ik moet dan de kabel uit het laadstation halen en er opnieuw in stoppen voordat het laden start. Volgens de installateur komt dit omdat ik een Alfen socket laadstation heb. Hiervoor had ik een paal van ev-box en daarmee kon ik de kabel altijd in het laadstation laten zitten. Ik heb dus mijn twijfels of het wel correct is wat de installateur zegt. Ik vermoed dat het een instelling is. Weet iemand hier misschien meer van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mezelf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 16:15
Probeer de setting "Fixed Cable" eens. "Advanced Settings" aanvinken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjmtWC3JJc08C4CZd017nnm1HIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UybtANuCIFvCLAObR11VPUsA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mezelf op 03-04-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandertogt
Connectortype kan ik niet wijzigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d12-zQdJzA3dG3Kwludo1827Evg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BdHTMycYpLFrPPp4W93pKtS7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mezelf
Idd, de myeve app laat dat niet toe. De alfen ace installer tool wel.

En daarmee hoef je nooit meer de kabel uit je station te trekken, althans bij mij werkt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandertogt
Aha, de ace installer tool is er alleen voor Windows toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezelf
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rtuuS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 23:04
Ik heb een Eve Single Pro-line. Deze werkt op zich prima. Maar ik heb al tijden moeite om via de MyEve app of via de Ace service tool te verbinden met de paal.
Eerder heeft het wel wel gewerkt via de app, maar dat was een oudere versie van de app en ook dan werkte het alleen door hem handmatig op IP adres toe te voegen.. De nieuwe versie werkt helemaal niet meer.
De ACE installeer krijgt hem ook niet automatisch of handmatig toegevoegd.

De paal is gewoon zichtbaar in mijn router en wordt ook actief benaderd via HomeAssistant dmv deze plugin (https://github.com/egnerfl/alfen_wallbox). Dat draait al maanden zonder problemen.

Heeft iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik ook weer de Alfen software kan gebruiken om instellingen te wijzigen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezelf
Lijkt op het eerste zicht een netwerk configuratie probleem?

Probeer eens een ping van je windows box naar het ip adres van de Alfen. Daarna een arp -a <ipaddress> om te zien of het MAC adres doorkomt.
Eventueel de paal eens aan/uit zetten?

Geen dubbele ip's in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:58
M0rtuuS schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:56:
Heeft iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik ook weer de Alfen software kan gebruiken om instellingen te wijzigen?

Bedankt!
Kan het zijn dat je na het invoeren van het ip adres, niet het vinkje wachtwoord beveiligd (oid) aan hebt gezet en het eigenaar wachtwoord daardoor niet ingevuld hebt? Erg intuïtief is dit stukje scherm en de foutmelding niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJA

GJA

Courage2000 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:29:

[Afbeelding]
Dat lijkt te kloppen:
- Als je via de ACE installer contact houdt met de paal hangt de configuratie van HA. Na langere tijd komt ie met een time out fout.
- Zodra je de ACE installer sluit geeft ie direct "Unexpected error creating device".
- Als je geen contact hebt met de paal geeft ie direct "Unexpected error creating device".

Lukt dus nog steeds niet om 'm in HA te krijgen.
In de logging zag ik al wel dat admin niet goed is. Je moet dus inloggen met Owner en je owner wachtwoord.

Voor friendly name;ik neem aan dat je daar zelf een naam kunt verzinnen?

Edit: username moet wel admin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 20:48
@sergeklapwijk of @Daveth Vraagje die jullie misschien kunnen beantwoorden:

Ik krijg nog wel eens overcurrent meldingen. Ik vraag mij af waar dat in zit. Auto, laadpaal, huis zijde en of het een probleem is.

2023-04-04T02 17 INFO Socket #1 Active current 20.0->19.9 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 17 INFO Socket #1 overcurrent detection limited for max. 30 seconds (33.3->33.1)
2023-04-04T02 17 INFO Socket #1 state led LOADBALANCING_LIMITED
2023-04-04T02 17 INFO Socket #1 Active current 19.9->19.5 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 17 INFO Socket #1 overcurrent detection limited for max. 30 seconds (33.1->32.5)
2023-04-04T02 17 INFO Socket #1 DC 32.50% (20A)
2023-04-04T02 17 INFO Socket #1 PWM DC 32.5% (20A)
2023-04-04T02 18 INFO Socket #1 Active current 19.5->19.3 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 18 INFO Socket #1 overcurrent detection limited for max. 30 seconds (32.5->32.1)
2023-04-04T02 18 INFO Socket #1 Active current 19.3->19.2 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 18 INFO Socket #1 overcurrent detection limited for max. 30 seconds (32.1->31.9)
2023-04-04T02 18 INFO Socket #1 PWM DC 31.9% (19A)
2023-04-04T02 18 INFO Socket #1 overcurrent detection limited for max. 30 seconds (31.9->31.8)
2023-04-04T02 19 INFO Socket #1 Active current 19.1->19.1 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 19 INFO Socket #1 overcurrent detection limited for max. 30 seconds (31.8->31.7)
2023-04-04T02 20 INFO Socket #1 overcurrent detection limited for max. 30 seconds (31.7->31.6)
2023-04-04T02 21 INFO Socket #1 Active current 19.0->19.4 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 21 INFO Socket #1 DC 32.30% (19A)
2023-04-04T02 21 INFO SMt (2.0 5.0 1.0)A Free (23.0 20.0 24.0)A ALB (24.5 19.4 24.0)A
2023-04-04T02 21 INFO Socket #1 Active current 19.4->19.6 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 21 INFO Socket #1 PWM DC 32.7% (20A)
2023-04-04T02 21 INFO Socket #1 Active current 19.6->19.8 due to current limit Active-LoadBalancing
2023-04-04T02 22 INFO Socket #1 Active current 19.9->19.9 due to current limit Active-LoadBalancing

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Courage2000
GJA schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:08:
[...]

Dat lijkt te kloppen:
- Als je via de ACE installer contact houdt met de paal hangt de configuratie van HA. Na langere tijd komt ie met een time out fout.
- Zodra je de ACE installer sluit geeft ie direct "Unexpected error creating device".
- Als je geen contact hebt met de paal geeft ie direct "Unexpected error creating device".

Lukt dus nog steeds niet om 'm in HA te krijgen.
In de logging zag ik al wel dat admin niet goed is. Je moet dus inloggen met Owner en je owner wachtwoord.

Voor friendly name;ik neem aan dat je daar zelf een naam kunt verzinnen?
Ik denk niet dat Google Translate erg goed werkt. Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik ben ingelogd op het Ace Installer With Owner-account.

I understand, maybe because mine has 2 sockets?

[ Voor 3% gewijzigd door Courage2000 op 05-04-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courage2000
basvandertogt schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:30:
Onlangs een Alfen Eve S-Line Socket laten installeren met plug & charge geactiveerd. Paal functioneert prima alleen ervaar ik 1 irritant issue. Namelijk, als ik de kabel aansluit op de auto wordt er geen laadsessie gestart.
Ik moet dan de kabel uit het laadstation halen en er opnieuw in stoppen voordat het laden start. Volgens de installateur komt dit omdat ik een Alfen socket laadstation heb. Hiervoor had ik een paal van ev-box en daarmee kon ik de kabel altijd in het laadstation laten zitten. Ik heb dus mijn twijfels of het wel correct is wat de installateur zegt. Ik vermoed dat het een instelling is. Weet iemand hier misschien meer van?
Mezelf schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]
Zelfde probleem hier. Ik heb Vaste kabel geselecteerd, maar ik zie geen verandering. Ik hoopte dat de kabel voor altijd zal worden gerepareerd (zoals de optie van een go-e-oplader).
Ik kan altijd het station openen, de kabel met de hand vergrendelen en de draden naar de solenoïde loskoppelen, maar het is een beetje extreem en ik denk dat het station fouten zal rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rtuuS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 23:04
Mijn probleem met het verbinden met de wallbox ben ik wat verder in gedoken. Het is denk een combinatie van mijn netwerk en een raar software dingetje.
Ik heb een Genexsys glasvezel modem, een TP-link Deco M4 set voor de WiFi. En de wallbox zit via een powerline adapter aangezien er geen netwerkkabel in de kelder voor handen is. Één van die doet toch iets van client isolation of een firewall toepassen, denk ik.

Als test rechtstreeks met de WiFi van het modem verbinden. Dan kan de Eve app wel verbinden. (Alleen met handmatig toevoegen). De ACE installer kan echter dan nog steeds niet de wallbox vinden. Heel vreemd..
Daarom kabel rechtstreeks in mijn laptop gedaan toen werkte het wel weer.
Courage2000 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:55:
[...]

[...]

Zelfde probleem hier. Ik heb Vaste kabel geselecteerd, maar ik zie geen verandering. Ik hoopte dat de kabel voor altijd zal worden gerepareerd (zoals de optie van een go-e-oplader).
Ik kan altijd het station openen, de kabel met de hand vergrendelen en de draden naar de solenoïde loskoppelen, maar het is een beetje extreem en ik denk dat het station fouten zal rapporteren.
Ook ik vind dit een heel irritant probleem met een socket model waar ik vaak de kabel aan laat hangen.
Ik heb de gesuggereerd instelling veranderd naar 'fixed' en bij mij lijkt het wel te werken. Gaat om een Eve Single Proline.
Bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33
M0rtuuS schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:02:
Mijn probleem met het verbinden met de wallbox ben ik wat verder in gedoken. Het is denk een combinatie van mijn netwerk en een raar software dingetje.
Ik heb een Genexsys glasvezel modem, een TP-link Deco M4 set voor de WiFi. En de wallbox zit via een powerline adapter aangezien er geen netwerkkabel in de kelder voor handen is. Één van die doet toch iets van client isolation of een firewall toepassen, denk ik.

Als test rechtstreeks met de WiFi van het modem verbinden. Dan kan de Eve app wel verbinden. (Alleen met handmatig toevoegen). De ACE installer kan echter dan nog steeds niet de wallbox vinden. Heel vreemd..
Daarom kabel rechtstreeks in mijn laptop gedaan toen werkte het wel weer.

[...]

Ook ik vind dit een heel irritant probleem met een socket model waar ik vaak de kabel aan laat hangen.
Ik heb de gesuggereerd instelling veranderd naar 'fixed' en bij mij lijkt het wel te werken. Gaat om een Eve Single Proline.
Bedankt voor de suggestie!
toon volledige bericht
Zet snelle roaming uit op je wifi, als je dat aan hebt staan tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Courage2000 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:51:
[...]

Ik denk niet dat Google Translate erg goed werkt. Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik ben ingelogd op het Ace Installer With Owner-account.

I understand, maybe because mine has 2 sockets?
Hahaha, i'm a native Dutch ;)
Maar misschien heb ik eea toch niet zo handig geformuleerd..... Nieuwe poging.

Wat ik bedoelde:
Dat wat je schreef als oorzaak (het af en toe controleren of er internetverbinding is) lijkt onderschreven te worden door het volgende:
- als je de configuratie in Home Assistant (HA) doorloopt geeft ie na invoeren van IP adres, inloggegevens en friendly name direct de foutmelding "Unexpected error creating device".
- als je de ACE installer start en verbinding maakt met de laadpaal, en terwijl je die verbinding live houdt HA gaat configureren krijg je na het invoeren van IP adres, inloggegevens en friendly name heel lang geen reactie, uiteindelijk volgt een time out.

Vraag: bij het configureren in HA moet je een "friendly name" invoeren. Dat is toch een zelf te verzinnen naam? Geen specifieke syntax vereist dus "laadpaal" zou goed moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviemaster
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 09:56
[Afbeelding]
Blijft op deze manier de kabel ook "gelockt" in de socket zitten als hij niet in gebruik is?
Ik wil dit namelijk ook, maar dan niet dat de kabel gejat kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezelf
nope, niet bij mij in ieder geval. Ik heb nog een paar andere settings die misschien nodig zijn, iets met wanneer de paal moet stoppen met laden. Ik zal daar vanavond nog eens een screenshot van sturen.

Als je de kabel wil locken, dan moet je iets speciaals met de hardware doen, voor zover ik weer, zoals het locking mechanisme hardware matig overrulen.

Of je zorgt voor een ketting met slot waarmee je je kabel vastlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviemaster
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 09:56
Mezelf schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:04:
nope, niet bij mij in ieder geval. Ik heb nog een paar andere settings die misschien nodig zijn, iets met wanneer de paal moet stoppen met laden. Ik zal daar vanavond nog eens een screenshot van sturen.

Als je de kabel wil locken, dan moet je iets speciaals met de hardware doen, voor zover ik weer, zoals het locking mechanisme hardware matig overrulen.

Of je zorgt voor een ketting met slot waarmee je je kabel vastlegt?
Kabel locken in de software, bedoel je dat mbv de ACE software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezelf
yep, maar denk niet dat dat gaat met de setting "Fixed Cable". Ik heb de settings "Abort Lock" en "Plug & Charge". Hiermee hoef ik de kabel niet meer uit het apparaat te trekken en ook geen RFID kaart te gebruiken.

Maar de kabel zelf wordt niet "gelocked" in het laadstation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VQnZaiybKBCYHkEWgBdUVaFxIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mtak5SBcY8whRd79vHGKt1WR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhzOiFj7rXq1HN7uiyH-M_ijzx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycrEqKlKYNly2XJJwgJ2VVWO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 96% gewijzigd door Mezelf op 06-04-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandertogt
[Afbeelding]
Vandaag geprobeerd maar zonder succes. Ik moet nog steeds de kabel uit het station halen. Nog andere instellingen die ik kan controleren/wijzigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvandertogt
Door ook de "Abort Lock" setting te zetten zoals hierboven beschreven werkt het wel bij mij! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-06 12:13
basvandertogt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:46:
Door ook de "Abort Lock" setting te zetten zoals hierboven beschreven werkt het wel bij mij! 😁
en staat ie dan nog op fixed cable of op de instelling waar ie op stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezelf
Ook op fixed cable. Je hebt beide settings nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Laatst online: 22-06 10:03
Hi Gents,

Weet iemand of je het volgende scenario kan bouwen zoals bijv. bij Fastned.
- Gebruiken van 'Plug & Charge'
- Laadpaal weet op basis van de auto welke laadpas connected is
- Stuurt laadsessie via die laadpas naar de back-office

Nu scan ik namelijk iedere keer mijn pasje voor autorisatie, maar zou mooi zijn als ik die stap zou kunnen overslaan.

Thanks voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:58
B1OO schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:05:
Hi Gents,

Nu scan ik namelijk iedere keer mijn pasje voor autorisatie, maar zou mooi zijn als ik die stap zou kunnen overslaan.

Thanks voor de input!
Er zijn wat fabrikanten die zelf wat hiervoor gerealiseerd hebben. Dat was alleen niet gestandaardiseerd.
Daar is nu de ISO 15118 standaard voor in het leven geroepen. Er zijn al een paar autos en laders die dit ondersteunen. Op de website van Alfen kan je er ook wat over vinden. Het lijkt pas dit jaar te komen. Geen idee of reeds uitgevoerde versies dit ook met een software updaten kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
B1OO schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:05:
Hi Gents,

Thanks voor de input!
Als jij de enige ben die daar laad op die lader kan je lader op op Plug and Charge zetten met jouw kaart ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Laatst online: 22-06 10:03
Daveth schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:11:
[...]

Als jij de enige ben die daar laad op die lader kan je lader op op Plug and Charge zetten met jouw kaart ID
Daar ben ik naar op zoek inderdaad. Welke config zou ik dan moeten doen en waar vind ik mijn kaart id?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
B1OO schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:22:
[...]

Daar ben ik naar op zoek inderdaad. Welke config zou ik dan moeten doen en waar vind ik mijn kaart id?

Thanks!
Je kan in de ACE installer aangeven dat je Plug and Charge wil gebruiken en daar kan je dan ook je kaartnummer invoeren.
Een paar berichten hierboven heeft iemand een screenshot geplaats waar Plug and Charge staat in de ACE installer.
Je kaart nummer kan je in de log zien (als de lader nog niet op Plug and Charge hebt staan) en je houd de kaart voor de lezer.

[ Voor 10% gewijzigd door Daveth op 08-04-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Mezelf schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:53:
Ook op fixed cable. Je hebt beide settings nodig.
Fixed cable kan ik niet kiezen in de app, en aangezien men geen mac app heeft voor me macbook heb ik geen id hoe ik dit kan wijzigen…. Weet iemand hoe ik dit via de app op de foon kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidj
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-05 22:35
spidertje schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:30:
[...]
aangezien men geen mac app heeft voor me macbook heb ik geen id hoe ik dit kan wijzigen….
Je zou kunnen kijken of je de windows-versie op je MacBook aan de praat krijgt met wine, crossover, parallels of virtualbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
davidj schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:09:
[...]

Je zou kunnen kijken of je de windows-versie op je MacBook aan de praat krijgt met wine, crossover, parallels of virtualbox.
Windows (11) werkt prima via parallels idd, echter die app van Alfen kan dan laadpaal niet vinden. Ook niet op ip adres... beetje vreemd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Jahhh het is gelukt, laatste versie parallels/mac os en de ace service installer met de bijbehorende config updates, paal werd nu zelfs aut herkend :) Dat heb ik nog nooit gehad.

Heb het nu ingesteld op plug&charge, id vd laadpas toegevoegd en Abort Lock aangezet.

Nu eens testen hoe dat verloopt :)

Als het goed werkt snel op zoek naar korte kabel van zeg max 3m. Kan de langere kabel in de auto blijven liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
spidertje schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:08:
Jahhh het is gelukt, laatste versie parallels/mac os en de ace service installer met de bijbehorende config updates, paal werd nu zelfs aut herkend :) Dat heb ik nog nooit gehad.

Heb het nu ingesteld op plug&charge, id vd laadpas toegevoegd en Abort Lock aangezet.

Nu eens testen hoe dat verloopt :)

Als het goed werkt snel op zoek naar korte kabel van zeg max 3m. Kan de langere kabel in de auto blijven liggen :)
Jee het lijkt nog goed te werken ook, dit is fantastisch :-)

Bedankt voor alle mensen die deze optie hier hebben gepost. Superhandy dit en scheelt tijd en gedoe :-)

Als je trouwens de kabel eruit wil halen (heb nog geen 2e kabel), hoe doe ik dat het handigste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
spidertje schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:53:
[...]

Jee het lijkt nog goed te werken ook, dit is fantastisch :-)

Bedankt voor alle mensen die deze optie hier hebben gepost. Superhandy dit en scheelt tijd en gedoe :-)

Als je trouwens de kabel eruit wil halen (heb nog geen 2e kabel), hoe doe ik dat het handigste?
Stroom van de lader af halen, andere opties heb je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezelf
spidertje schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:53:
[...]

Bij mij kan ik de kabel gewoon uit het apparaat trekken;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

GJA schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Tips?

[Afbeelding]
Blijkbaar wint de aanhouder dan toch. Gelukt :)

Wat tips (geen idee wat er nu uiteindelijk voor zorgde dat het toch lukte):
- https://github.com/egnerfl/alfen_wallbox
- Username is Admin, wachtwoord is wat je in de ACE installer invult als wachtwoord om bij de paal in te loggen. (dus niet inlog van ACE installer zelf)
- ik was op de achtergrond aan het rommelen in de config_flow.py (/config/custom_components/alfen_wallbox). Misschien was er iets met de toegang tot dat bestand; dat ie door dat bestand open te hebben in de editor het opeens wel deed.
- In ACE installer staat ie nu nog gewoon op load balancing via P1
- je kunt dan ook niets aansturen in de laadpaal; alleen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjooKoel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
GJA schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:50:
[...]

Blijkbaar wint de aanhouder dan toch. Gelukt :)

Wat tips (geen idee wat er nu uiteindelijk voor zorgde dat het toch lukte):
- https://github.com/egnerfl/alfen_wallbox
- Username is Admin, wachtwoord is wat je in de ACE installer invult als wachtwoord om bij de paal in te loggen. (dus niet inlog van ACE installer zelf)
- ik was op de achtergrond aan het rommelen in de config_flow.py (/config/custom_components/alfen_wallbox). Misschien was er iets met de toegang tot dat bestand; dat ie door dat bestand open te hebben in de editor het opeens wel deed.
- In ACE installer staat ie nu nog gewoon op load balancing via P1
- je kunt dan ook niets aansturen in de laadpaal; alleen uitlezen.
Ik probeer de Alfen Wallbox in HACS toe te voegen maar zie 'm niet verschijnen als ik 'm als integration wil toevoegen, ik lees dat ik 'm ook handmatig zou kunnen toevoegen maar aanbevolen wordt om dat niet te doen... Wat doe ik verkeerd? (HACS en Home Assistant zijn op de laatste versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Inmiddels is mijn Eve weer werkend door een nieuw moederbordje. Helaas heeft de monteur de wachtwoorden niet goed gewijzigd waardoor ik er nu niet in kan. Hiervoor staat alweer een nieuw ticket open bij alfen :-).....

Omdat ik nu niet zelf op onderzoek uit kan gaan de volgende vraag:
Ik heb een laadpunt met een EV company backoffice en een travelcard laaddruppel.
Kan ik het laadpunt zo instellen dat deze doormiddel van plug and charge gaat laden op deze druppel?
Paal staat op eigen terrein, ik zal er dus ook alleen zelf laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJA

GJA

DjooKoel schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:58:
[...]

Ik probeer de Alfen Wallbox in HACS toe te voegen maar zie 'm niet verschijnen als ik 'm als integration wil toevoegen, ik lees dat ik 'm ook handmatig zou kunnen toevoegen maar aanbevolen wordt om dat niet te doen... Wat doe ik verkeerd? (HACS en Home Assistant zijn op de laatste versie).
HACS: Hamburgermenu rechtsbovenin, aangepaste repositories
Deze link even kopieren:

code:
1
https://github.com/egnerfl/alfen_wallbox.git

en plakken in Repository en klik op Toevoegen.
HA herstarten en de integratie opzoeken via instellingen, Apparaten en diensten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GJA

GJA

Magicw00b schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:35:
Inmiddels is mijn Eve weer werkend door een nieuw moederbordje. Helaas heeft de monteur de wachtwoorden niet goed gewijzigd waardoor ik er nu niet in kan. Hiervoor staat alweer een nieuw ticket open bij alfen :-).....

Omdat ik nu niet zelf op onderzoek uit kan gaan de volgende vraag:
Ik heb een laadpunt met een EV company backoffice en een travelcard laaddruppel.
Kan ik het laadpunt zo instellen dat deze doormiddel van plug and charge gaat laden op deze druppel?
Paal staat op eigen terrein, ik zal er dus ook alleen zelf laden.
Jawel; staat ergens hierboven ook beschreven. Zodra je de paal hebt even
1: je auto aan de lader,
2: in ACE installer de identificatiecode van je drupper opzoeken onder "Authorization",
3: Dan onder "Authorization", "Authorization", de "Authorization mode" op "Plug & Charge" zetten,
4: op de volgende regel je identificatiecode ingeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjooKoel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
GJA schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:48:
[...]

Deze link even kopieren:

code:
1

HA herstarten en de integratie opzoeken via instellingen, Apparaten en diensten.
Werkt perfect, hartelijk dank GJA! (en ook voor de overige tips :-))
Grappig om te zien dat zelfs het gebruik van de Alfen zelf wordt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06 18:05
Het blijkt dat ik mijn ICU EVE mini om zeep heb geholpen door de verkeerde firmware te installeren, de "b" i.p.v. de "a" versie.

Ik heb deze unit al 5 jaar en heb meerdere malen zonder problemen een update geïnstalleerd. Een aantal maanden terug wilde ik opnieuw een firmware update installeren maar toen kreeg ik een prompt voor een wachtwoord.

Volgens informatie gevonden op het www moest deze informatie in de binnenzijde van de cover te vinden zijn maar dat was niet het geval. na enkel mailtjes en wat aandringen heb ik uiteindelijk het ww ontvangen van de leverancier.

Een aantal weken later, vorige week dus, heb ik de firmware upgrade uitgevoerd maar helaas de verkeerde versie waardoor de unit een aantal foutmeldingen geeft. Bij het inschakelen hoor ik nog wel een klik maar de reader werkt niet meer en er is verder geen manier om de unit te gebruiken. Echt stevig balen dus.

Ik een incident geopend bij de leverancier maar die geeft aan dat de fabrikant er aan te pas moet komen om dit te repareren.

Ik weet niet of er hier mede tweakers zijn die iets dergelijks bij de hand hebben gehad en of de kosten voor een dergelijke reparatie te behappen zijn anders moet ik helaas voor wat anders gaan kijken of een tweedehandsje zoeken.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
wfveennl schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:03:
Het blijkt dat ik mijn ICU EVE mini om zeep heb geholpen door de verkeerde firmware te installeren, de "b" i.p.v. de "a" versie.

Ik heb deze unit al 5 jaar en heb meerdere malen zonder problemen een update geïnstalleerd. Een aantal maanden terug wilde ik opnieuw een firmware update installeren maar toen kreeg ik een prompt voor een wachtwoord.

Volgens informatie gevonden op het www moest deze informatie in de binnenzijde van de cover te vinden zijn maar dat was niet het geval. na enkel mailtjes en wat aandringen heb ik uiteindelijk het ww ontvangen van de leverancier.

Een aantal weken later, vorige week dus, heb ik de firmware upgrade uitgevoerd maar helaas de verkeerde versie waardoor de unit een aantal foutmeldingen geeft. Bij het inschakelen hoor ik nog wel een klik maar de reader werkt niet meer en er is verder geen manier om de unit te gebruiken. Echt stevig balen dus.

Ik een incident geopend bij de leverancier maar die geeft aan dat de fabrikant er aan te pas moet komen om dit te repareren.

Ik weet niet of er hier mede tweakers zijn die iets dergelijks bij de hand hebben gehad en of de kosten voor een dergelijke reparatie te behappen zijn anders moet ik helaas voor wat anders gaan kijken of een tweedehandsje zoeken.
toon volledige bericht
Als je een a of b versie verkeerd installeer dan voert de lader de firmware niet door, daar kan het zeker niet aan liggen.
Wat zijn de fout meldingen? Graag een log file plaatsten zodat er gekeken kan worden wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Daveth schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:28:
[...]

Als je een a of b versie verkeerd installeer dan voert de lader de firmware niet door, daar kan het zeker niet aan liggen.
Wat zijn de fout meldingen? Graag een log file plaatsten zodat er gekeken kan worden wat er aan de hand is.
Ja dat is ook een van mijn klachten, ik heb geen icoontje om de logbestanden in te zien in de Service Installer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdoyJ8LGFDkhO_pce-kSs5D3SM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbPkbGfMcQsuIaxIAUX7TLEs.jpg?f=fotoalbum_large.

Onder Live monitoring kring ik de volgende meldingen:
001: Not able to charge. Please call support
Status: Operative
Mode3 state: STATE_F
Main state: STATE_ERROR
LED state: LED_ERROR
Power state: POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
Display state: UI_STATE_ERROR

Verder staat er in Sub devices onder de NFC reader info n/a maar deze zit er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

GJA schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:48:
[...]

Deze link even kopieren:

code:
1

Gevonden! Bij het toevoegen van de laadpaal vraagt hij echter om een username/password (username is standaard admin). Geen idee welke user/pass combo ik hier moet gebruiken, iemand een idee?

EDIT: laat maar, al eerder gesteld zie ik nu. User admin, wachtwoord is je owner password. Niet heel duidelijk gedocumenteerd maar vooruit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Arfman op 12-04-2023 22:56 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
wfveennl schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:19:
[...]

Ja dat is ook een van mijn klachten, ik heb geen icoontje om de logbestanden in te zien in de Service Installer.
[Afbeelding].

Onder Live monitoring kring ik de volgende meldingen:
001: Not able to charge. Please call support
Status: Operative
Mode3 state: STATE_F
Main state: STATE_ERROR
LED state: LED_ERROR
Power state: POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
Display state: UI_STATE_ERROR

Verder staat er in Sub devices onder de NFC reader info n/a maar deze zit er wel in.
toon volledige bericht
Dan zit er helaas toch niets anders op dan een monteur te laten komen, ik vermoed dat je controllerboard kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond,

Net even mijn router gereboot, gaat het rode lampje op de laadpaal knipperen. Ik dacht van hee, wellicht even een connectie restart en dan na een tijdje zou het rode lampje wel uit gaan, maar nee.

Nu heb ik mijn alfen single s line al een paar keer opnieuw gestart, maar telkens na de reboot springt het lampje weer op knipperend rood. En lijkt het net dat de paal niet doorstart.
Ik heb het wel eens vaker gehad, maar dan na een keertje of 10x rebooten werkt de paal ineens weer.

Hebben meer mensen dit? Want zo is de paal niet echt stabiel als je mij vraagt. En het lijk me niet echt goed om de schakelaar in de meterkast telkens om te moeten zetten, in de hoop dat de paal het opeens wel goed doorstart.

Ik kan nu nog steeds niet laden, terwijl ik de paal via de ACE installer wel gewoon kan benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Audione0 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:02:
Goedenavond,

Net even mijn router gereboot, gaat het rode lampje op de laadpaal knipperen. Ik dacht van hee, wellicht even een connectie restart en dan na een tijdje zou het rode lampje wel uit gaan, maar nee.

Nu heb ik mijn alfen single s line al een paar keer opnieuw gestart, maar telkens na de reboot springt het lampje weer op knipperend rood. En lijkt het net dat de paal niet doorstart.
Ik heb het wel eens vaker gehad, maar dan na een keertje of 10x rebooten werkt de paal ineens weer.

Hebben meer mensen dit? Want zo is de paal niet echt stabiel als je mij vraagt. En het lijk me niet echt goed om de schakelaar in de meterkast telkens om te moeten zetten, in de hoop dat de paal het opeens wel goed doorstart.

Ik kan nu nog steeds niet laden, terwijl ik de paal via de ACE installer wel gewoon kan benaderen
Wat zeggen de logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Die gaf error 206 aan:

Temporary set to
unavailable. Contact
CPO or try again later

Charging station is set
to inoperative by the
Charge Point Operator /
the charging station is
updating

Contact your charge point operator.
• Firmware update in progress

Echter was de paal niet bezig met een update, de internet connectie was alleen onderbroken toen ik de router aan het rebooten was.

Tot vannacht 01:00 bezig geweest door de paal meerdere keren te rebooten, en ineens was de paal weer up and running. Bijzonder.

Een andere vraag. In de ace service installer zag ik dat de paal een 4G verbinding heeft, echter bij de aanvraag bij coolblue had ik ervoor gekozen dat de paal niet via 4G verbonden hoeft te worden. Betekent dit dat coolblue de paal op afstand uitleest?

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 14-04-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Daveth schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:20:
[...]

Dan zit er helaas toch niets anders op dan een monteur te laten komen, ik vermoed dat je controllerboard kapot is.
Bedankt voor het meedenken, het is gewaardeerd.

Ja leuk.... na een firmware update dus.

De leverancier gaat'm aanmelden bij Alfen, hoop dat het niet te lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 18:44
Mmmm hebben jullie dit ooit meegemaakt? Ik krijg een licentie voor rfid omdat die locked was maar deze werkt niet en locked daarna alles.

Vervolgens een factory reset gedaan maar nu heeft die via service installer er een model dual pro line van gemaakt ipv sline die ik had.

Hij stopt ook met factory reset als nog eens probeer. CS initialize moet ik uitvoeren omdat die op AL1000 staat maar die faalt elke keer.

Maar waar haalt hij de factory reset settings vandaan?

Firmware 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 14:53
Ik heb sinds kort ook de ACE service installer geinstalleerd en via de pdf kan ik ook inloggen.
Maar de laadpaal zit bij mij thuis in een IOT vlan en mijn laptop niet. Ik zie nergens een optie om deze handmatig toe te voegen (weet het IP namelijk wel) Handmatig optie gevonden maar dan nog zit ik met de communicatielijntjes ;)
Maar ook al is dat gebeurd zal het instellen vast over een andere TCP of UDP poort gaan.
Weet iemand wat er nodig is om open gezet te worden tussen de VLANs?

[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 15-04-2023 18:41 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezelf
is volgens mij standaard https, dus poort 443 TCP zou moeten volstaan, als je het IP adres weet - ethernet based lookup zal niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Laatst online: 21-06 09:49
Ik heb hier een laadpaal van Coolblue. Geleverd via Dutchlease. En Allegro als backoffice provider. Onze VVE wil op alle laadpalen het Alfen Smart Charging Network (SCN) hebben.
Deze licentie is bij mijn laadpaal niet actief. Nu lukt het me maar niet om deze licentie aan te schaffen. Coolblue zegt: wij leveren deze licentie niet. En Alfen zegt: je kunt dit alleen de oorspronkelijke leverancier aanschaffen.
En Dutchlease geeft sowieso geen ander antwoord dan: ja we bellen nu echt terug.
Is het nu echt niet mogelijk deze licentie dan aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
De VvE kan dat wel willen, maar als jouw laadpaal er al stond voor zij deze regel verzonnen, hoef jij daar formeel niet aan te voldoen.
Of je dat een conflict met je VvE waard is, is jouw keuze.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Peter-036 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:18:
De VvE kan dat wel willen, maar als jouw laadpaal er al stond voor zij deze regel verzonnen, hoef jij daar formeel niet aan te voldoen.
Of je dat een conflict met je VvE waard is, is jouw keuze.
Dat was niet de vraag eigenlijk. Maar we zijn hier met 41 appartementen een VVE en er zullen alleen maar meer laadpalen komen. En dat los je alleen maar op door samen keuzes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeb1304
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-11-2023
sbin schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Eens, maar kijk eens op welk forum je bent? En met die MyEve app is het allemaal wel erg gemakkelijk om dit verkeerd te doen. Iedereen kan die app installeren en ziet meteen een rood uitroepteken met firmware update. Geen enkele waarschuwing dat dat tot een bricked paal kan leiden en wordt zelfs aktief melding gegeven dat je moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
mklcln schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:04:
Mmmm hebben jullie dit ooit meegemaakt? Ik krijg een licentie voor rfid omdat die locked was maar deze werkt niet en locked daarna alles.

Vervolgens een factory reset gedaan maar nu heeft die via service installer er een model dual pro line van gemaakt ipv sline die ik had.

Hij stopt ook met factory reset als nog eens probeer. CS initialize moet ik uitvoeren omdat die op AL1000 staat maar die faalt elke keer.

Maar waar haalt hij de factory reset settings vandaan?

Firmware 6.1
Met een factory reset doet hij inderdaad dit als tussenstap. Maar nu moet je dus initialiseren en dan wordt het weer een s-line. De fabrieksinstellingen resetten is wat ingewikkelder dan je zou verwachten.
Pagina: 1 ... 5 ... 84 Laatste