In juli loopt ons vaste energie contract af, en volgens mijn berekening zou dat betekenen dat we per maand €450,- meer zouden gaan betalen ten opzichte van de huidige situatie (€200).
Situatie:
* 2 volwassen 1 kind
* Huis origineel gebouw in 1958, maar op de buitenmuren na volledig afgebroken en heropgebouwd in 2014.
* Dak volledig geisoleerd in 2014 (compleet nieuw dak)
* Overal kunststof kozijnen met HR++ gas (2014)
* Spouwmuur isolatie was bij aanschaf onbekend, daarom een warmtescan laten uitvoeren v.w.b. de gevels en
daar was het resultaat zeer goed van.
* Verwarmen middels (nieuwe;2014) radiatoren
* 1 split-airco unit die de gehele bovenverdieping kan koelen (verwarmen doen we er momenteel niet mee)
Huidig verbruik (gemiddeld over 5 jaar):
* 3.600 kWh electra (komt een elektrische auto bij, maar kan buiten beschouwing worden gelaten daar de werkgever de kosten hiervoor dekt)
* 1.850 m3 gas
Gewenst resultaat:
Zo laag mogelijke energie rekening
Investering mogelijk?
Ja, met eigen geld. Afhankelijk van de besparing vind ik het niet erg om een forse investering te doen. Ik reken nu met €25.000 maar meer/minder mag ook, het ligt aan het rekensommetje. Als ik (weliswaar met de huidige prijzen) de totaalprijs van €625,- per maand fors kan verlagen is een investering zeker de moeite waard. Meer rendabel dan de bank...
Wat zelf al gedaan?
2 gesprekken gehad over zonnepanelen en volgende week komt iemand langs voor wat betreft een (hybride) warmtepomp.
Ik kan 23 zonnepanelen kwijt als ik de garage meeneem. Zonder garage 18.
Toevoeging:
Koken doen we volledig electrisch.
In de 'nieuwe' situatie zou €420,- gas zijn en €205,- elektra (inclusief vast recht).
We hebben geen vloerverwarming!
Ik zou graag jullie advies vragen wat jullie zouden doen in dit geval.
Situatie:
* 2 volwassen 1 kind
* Huis origineel gebouw in 1958, maar op de buitenmuren na volledig afgebroken en heropgebouwd in 2014.
* Dak volledig geisoleerd in 2014 (compleet nieuw dak)
* Overal kunststof kozijnen met HR++ gas (2014)
* Spouwmuur isolatie was bij aanschaf onbekend, daarom een warmtescan laten uitvoeren v.w.b. de gevels en
daar was het resultaat zeer goed van.
* Verwarmen middels (nieuwe;2014) radiatoren
* 1 split-airco unit die de gehele bovenverdieping kan koelen (verwarmen doen we er momenteel niet mee)
Huidig verbruik (gemiddeld over 5 jaar):
* 3.600 kWh electra (komt een elektrische auto bij, maar kan buiten beschouwing worden gelaten daar de werkgever de kosten hiervoor dekt)
* 1.850 m3 gas
Gewenst resultaat:
Zo laag mogelijke energie rekening
Investering mogelijk?
Ja, met eigen geld. Afhankelijk van de besparing vind ik het niet erg om een forse investering te doen. Ik reken nu met €25.000 maar meer/minder mag ook, het ligt aan het rekensommetje. Als ik (weliswaar met de huidige prijzen) de totaalprijs van €625,- per maand fors kan verlagen is een investering zeker de moeite waard. Meer rendabel dan de bank...
Wat zelf al gedaan?
2 gesprekken gehad over zonnepanelen en volgende week komt iemand langs voor wat betreft een (hybride) warmtepomp.
Ik kan 23 zonnepanelen kwijt als ik de garage meeneem. Zonder garage 18.
Toevoeging:
Koken doen we volledig electrisch.
In de 'nieuwe' situatie zou €420,- gas zijn en €205,- elektra (inclusief vast recht).
We hebben geen vloerverwarming!
Ik zou graag jullie advies vragen wat jullie zouden doen in dit geval.
[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 06-04-2022 09:25 ]
The best is yet to come