Hoe kunnen we gebruikersreviews beter maken voor jullie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
volgens mij is het ook van toepassing op bepaalde beveiligingssystemen die alleen werken icm een abonnement. maar ook modems/routers en mediaboxen van providers die alleen bij een abonnement zitten etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Moonsugar schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:37:
We gaan later in het jaar de plannen die in dit topic zijn gedeeld weer oppakken. Ik zal het dan ook eens in de groep gooien of wij er voordelen in zien zo'n optie toe te voegen. Hij lijkt namelijk vooral van toepassing te zijn op games maar minder voor andere producten, ik moet even uitzoeken of dat dan niet een beetje rommelig wordt en of het echt een probleem is dat je zoiets niet specifiek kan kiezen. :)
Tegenwoordig kan veel worden geleased, van zonnepanelen, tot fietsen en auto's. Een streaming abonnement is ook een vorm van leasen. Daarnaast kun je smartphones en andere hardware ook steeds makkelijker leasen. Oh ja, Microsoft Office en Photoshop lease je eigenlijk ook. Het is niet meer in bezit.

Ik zie dat we steeds meer richting een maatschappij gaan, waarbij meer wordt geleased, dan dat spullen daadwerkelijk worden aangeschaft / in eigen beheer zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 13-02-2023 12:11 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bedankt allemaal voor de feedback, ik schrijf ongeacht hoe ik eraan kom wat ik er van vind, dus niet wanneer ik er voor betaald heb dat ik kritischer ben dan wanneer ik hem leen, huur, krijg of wat dan ook. Ik ga voor nu de tip van @Moonsugar toepassen en die reviews van geleend omzetten naar gekocht.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-09 18:27

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Kiswum schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Tegenwoordig kan veel worden geleased, van zonnepanelen, tot fietsen en auto's. Een streaming abonnement is ook een vorm van leasen. Daarnaast kun je smartphones en andere hardware ook steeds makkelijker leasen. Oh ja, Microsoft Office en Photoshop lease je eigenlijk ook. Het is niet meer in bezit.

Ik zie dat we steeds meer richting een maatschappij gaan, waarbij meer wordt geleased, dan dat spullen daadwerkelijk worden aangeschaft / in eigen beheer zijn.
Je maakt zeker goede punten!

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Voor wat het waard is, ik vind (ook) dat 'lenen' beter past dan 'gekocht' in het geval van een game pass abonnement.

Zo 'leen' ik ook boeken van de bibliotheek met een abonnement. Die koop ik daar niet met dat abonnement.

Je leent uit een grotere collectie van producten/diensten dat beschikbaar komt via dit abonnement. Hierdoor heb je ook niet dat specifieke product aangeschaft, sterker nog dat specifiek product is na verloop van tijd niet eens meer beschikbaar via dit abonnement (tenzij een microsoft titel).

Van Netflix en Xcloud stream ik weer content, wat voor weer een andere categorie is mijninziens dat impact kan hebben op beeldkwaliteit en in het geval van xlcloud responsetijden.

Afijn, 'abonnement' als verkrijg methode lijkt mij anno 2023 een must have. Of duidelijk maken waar deze bij hoort. Al vind ik kopen slecht passen.

[ Voor 4% gewijzigd door 2green op 13-02-2023 15:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Voor wie het gemist heeft. We hebben deze week een nieuwe update geplaatst over de gebruikersreviews, lees hem hier: https://tweakers.net/plan/3838/vernieuwing-grafieken-en-plaatsen-van-reviews-development-iteratie-253-254.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Moonsugar schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:27:
Voor wie het gemist heeft. We hebben deze week een nieuwe update geplaatst over de gebruikersreviews, lees hem hier: https://tweakers.net/plan/3838/vernieuwing-grafieken-en-plaatsen-van-reviews-development-iteratie-253-254.html
Top, dank voor het delen. Ik had het inderdaad gemist, door enorme drukte op werk en privé. Dus het hier delen wordt zeker gewaardeerd.

Dat de maximale lengte van een korte review was verhoogd van 50 naar 150 had ik nog niet zozeer zelf opgemerkt, maar wel in de vorm dat ik een korte review tegenkwam waarvan ik direct zag dat het wel meer dan 50 woorden moest zijn ;)

Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in ieder geval! We houden het in de gaten :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A nice, wilde waarschijnlijk als ik de kans krijg dit weekend weer een review schrijven, kan ik het meteen uittesten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tussen de productreviews staan er soms Engelstalige reviews, terwijl alleen Nederlandstalige reviews zijn toegestaan.
Is het misschien een idee om bij review submit pagina op te nemen dat reviews die niet in het Nederlands geschreven zijn, zullen worden verwijderd?
Het zal vast een stuk schelen op -al dan niet per ongeluk- Engels als schrijftaal te gebruiken.
Verder zou een review op de gebruikte taal automatisch geflagged kunnen worden (voor evt. moderatie door Tweakers) mbv taal identifatie tools zoals lingua-py e.d..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Fireshade schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:08:
Tussen de productreviews staan er soms Engelstalige reviews, terwijl alleen Nederlandstalige reviews zijn toegestaan.
Is het misschien een idee om bij review submit pagina op te nemen dat reviews die niet in het Nederlands geschreven zijn, zullen worden verwijderd?
Het zal vast een stuk schelen op -al dan niet per ongeluk- Engels als schrijftaal te gebruiken.
Verder zou een review op de gebruikte taal automatisch geflagged kunnen worden (voor evt. moderatie door Tweakers) mbv taal identifatie tools zoals lingua-py e.d..
Engelstalige reviews kun je in dit topic melden, dan pakken de mods het op :) Maar een rapporteerknop zou ergens wellicht handig zijn, net als bij forum topics en berichten de mogelijkheid er al voor is.

[ Voor 7% gewijzigd door PeacekeeperNL op 13-04-2023 15:13 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

PeacekeeperNL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:12:
[...]

Engelstalige reviews kun je in dit topic melden, dan pakken de mods het op :) Maar een rapporteerknop zou ergens wellicht handig zijn, net als bij forum topics en berichten de mogelijkheid er al voor is.
Ik ken dat topic inderdaad :)
Maar dat is symptomatisch bestrijden, of dweilen met de kraan open. Mij ging het om preventie en/of automatiseren :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hi allen,

We hebben vandaag een vernieuwd productreviewformulier als bètatest live gezet. Je kunt de feature aanzetten via bètafeatures in je instellingen.

Het nieuwe formulier wordt op desktop weergeven als een slide-in overlay zodat je vanuit de reviewtab van een product of de inventarissen in je profiel reviews kunt schrijven. We hebben het formulier overzichtelijker gemaakt door velden die nauwelijks werden gebruikt weg te halen. Dit ging om koppelingen met gerelateerde producten en beoordelingen van losse criteria zoals bouwkwaliteit en prijs. Ook hebben we de maximale lengte van de kore toelichting verhoogd van 50 naar 150 woorden zodat je meer vrijheid hebt bij het schrijven van korte reviews.

Er is nog wat refactorwerk dat we willen afronden voordat het oude formulier door de nieuwe wordt vervangen. In de tussentijd zijn we benieuwd naar jullie feedback.

Meer informatie vindt je ook in deze .plan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDtGClVl9O8nz4f_y4hxsjyzX6I=/i/2005757296.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dit weekend ga ik er rustig naar kijken, wilde dan toch weer een review schrijven en plaatsen.

Maar vraagje, ik zie bij het plaatje even alleen korte toelichting, hoe zit het met een uitbreide review? Gaat dat blok nog verder naar beneden of is dat nog gewoon via de oude manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Linksquest schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:27:
Dit weekend ga ik er rustig naar kijken, wilde dan toch weer een review schrijven en plaatsen.

Maar vraagje, ik zie bij het plaatje even alleen korte toelichting, hoe zit het met een uitbreide review? Gaat dat blok nog verder naar beneden of is dat nog gewoon via de oude manier?
Je kan doorscrollen naar beneden voor het tekstveld voor een uitgebreide review, inclusief toevoegen van foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMUjIB40QdCXWo0IEyH-9LknP9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sHi9taYD4buxHr1n09dhKtG6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 11-05-2023 08:42 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kan het zijn dat er een bug in het nieuwe systeem zit, en dan voornamelijk bij het verwijderen van een plaatje? Ik probeer er eentje te verwijderen die ik wilde vervangen, maar krijg hem niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Linksquest schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:20:
Kan het zijn dat er een bug in het nieuwe systeem zit, en dan voornamelijk bij het verwijderen van een plaatje? Ik probeer er eentje te verwijderen die ik wilde vervangen, maar krijg hem niet verwijderd.
Ik had het met toevoegen van afbeeldingen. Bij opslaan van de review zonder publiceren bleken de afbeeldingen wel gewoon toegevoegd te zijn of worden.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Ik had het met toevoegen van afbeeldingen. Bij opslaan van de review zonder publiceren bleken de afbeeldingen wel gewoon toegevoegd te zijn of worden.
Dat probleem heb ik dan nog niet gehad, maar op 2 computers geprobeerd met EDGE en Firefox, zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@PeacekeeperNL @Linksquest kunnen jullie wat specifieker beschrijven wat jullie precies doen, en waar het dan fout gaat (zogenaamde "steps to reproduce")? :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7jpMnucjGVS-liakwhvQoszFHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwZTbBRXssQk89lVjowqCc5z.jpg?f=fotoalbum_large

Ik probeer een plaatje uit de review te verwijderen, dus klik op het rode bolletje, plaatje rechts onder probeer ik te verwijderen, maar er gebeurd niks, werk pc, laptop en ook mobiel geprobeerd maar krijg hem niet verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:02

Antonio di

a mi me dijeron que si

Linksquest schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:46:
[Afbeelding]

Ik probeer een plaatje uit de review te verwijderen, dus klik op het rode bolletje, plaatje rechts onder probeer ik te verwijderen, maar er gebeurd niks, werk pc, laptop en ook mobiel geprobeerd maar krijg hem niet verwijderd.
Ik ervaar dezelfde problemen (review MN305C) met Firefox op W10.
Kan geen al geplaatste afbeeldingen verwijderen met de nieuw Review opmaaktool.
Kan ook NIET op de afbeelding "klikken" zodat die wordt ingevoegd op de plek waarop dat moment de cursor staat in het "Uitgebreide toelichting" deel van de review.

Ik verander vervolgens niets aan de instellingen van Firefox/W10 en inactiveerde de nieuwe Review opmaaktool. Vervolgens kon ik met de oude werkwijze WEL de afbeelding(en) verwijderen en invoegen in de review tekst door er op te klikken.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Linksquest @Antonio di dank voor de toelichting. Ik ga er morgen naar kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Linksquest @Antonio di ik heb hier zojuist een fix voor gereleased :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

crisp schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:30:
Yes, kan inderdaad nu het plaatje verwijderen en krijg ook nu een waarschuwing van of ik het zeker weet. Top !!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:02

Antonio di

a mi me dijeron que si

crisp schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:30:
Verwijderen van afbeeldingen werkt bij mij nu ook goed.
Het invoegen van de afbeeldingen door er op te klikken werkt NU ook :) :) .

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:24
Kan iemand van het darkmode team aan de slag met het formulier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JUidouCmJc8z4rv-4zjwrHMd4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O0j1mTqpA4k7PdQzqkiksqry.png?f=fotoalbum_large
  • De zwarte letters op de antraciete achtergrond leest voor mij niet zo prettig. Dit geldt ook voor de dropdown
  • De kleur van de review sterren is wat aan de donkere kant.
  • De 'banner' met de productnaam en productafbeelding is nog wit
Ik zie meermaals een *, maar verder geen toelichting hierop. Moet dit zijn 'items met een * zijn verplicht'?

[ Voor 11% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 06-06-2023 12:53 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchiee.tv
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 09:33

Dutchiee.tv

Een uit de hand gelopen hobby

Gaaf! Goed bezig!

Meer reviews lezen? Ga naar Dutchiee.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Leuke update, ga er van de week weer mee aan de slag 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Even een tip voor de personen die verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de FP en het uitlichten van gebruikersreviews:

Het viel mij op dat er de ene keer slechts 1 review werd uitgelicht en de andere keer 2 reviews (getest als ingelogde en incognito gebruiker op een desktop).

Als je reviews een boost wil geven en mensen aan wil sporen om ermee aan de slag te gaan. Dan zou het niet misstaan om minimaal 2 reviews uit te lichten op de FP in plaats van 1. Voor mij persoonlijk is het niet meer van belang, maar wél voor alle mensen die voor de eerste keer (in tijden) aan de slag gaan met reviews:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNGlifEbHtp5t8r7fX9RzhWNi7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hYzvsJGCwAVhGIz0Yb3ErFdQ.png?f=fotoalbum_large

p.s. in het verleden werden nog 4-6 userreviews uitgelicht en in 2018 nog maar 3 userreviews.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCXU1HDvi377bKsUIwDcImURdSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RnC4UWqwoI7clad62pFWGq59.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 11-06-2023 11:00 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kiswum schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:50:
Even een tip voor de personen die verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de FP en het uitlichten van gebruikersreviews:

Het viel mij op dat er de ene keer slechts 1 review werd uitgelicht en de andere keer 2 reviews (getest als ingelogde en incognito gebruiker op een desktop).

Als je reviews een boost wil geven en mensen aan wil sporen om ermee aan de slag te gaan. Dan zou het niet misstaan om minimaal 2 reviews uit te lichten op de FP in plaats van 1. Voor mij persoonlijk is het niet meer van belang, maar wél voor alle mensen die voor de eerste keer (in tijden) aan de slag gaan met reviews:

[Afbeelding]

p.s. in het verleden werden nog 4-6 userreviews uitgelicht en in 2018 nog maar 3 userreviews.

[Afbeelding]
Ik heb sinds deze nieuwe Lay-out altijd 2 gezien, of er moest al een poll staan. Maar ik zou die poll verplaatsen zodat er tenminste 2 reviews kunnen staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cds1HXSEzT3pvAl2qMbkrSEtln0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R4tCyrwT2aRzxNfboWIa2rde.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Isner iets stuk gegaan/bijgewerkt bij het modereren van reviews? Het viel me vandaag op zodra ik een review wil modereren waar ik nog geen moderatie op heb gegeven, zowel mobiel als via de laptop, en ik dat onderaan doe via één van de 4 knoppen, ik de melding krijg
code:
1
"sorry, mislukt :("

Zodra ik hem bovenin modereer, kan ik daarna zonder problemen onderin mijn moderatie wijzigen. Volgens mij had ik hier gisteren nog geen last van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8oTk6t41eURYfzE8Z1oDg_2mRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUnKEkjolhOq6QsV310SQtgX.jpg?f=fotoalbum_large

Edit, heb er ook even een schermopname van gemaakt, maar weet zo niet waar ik die makkelijk kan uploaden, mocht het nodig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door PeacekeeperNL op 02-07-2023 23:59 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

PeacekeeperNL schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:55:
Isner iets stuk gegaan/bijgewerkt bij het modereren van reviews?

[...]
Daar was inderdaad een bugje ingeslopen. Bij deze gefixed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Is het mogelijk dat het beeld iets verder door loopt, ik werk op een 15,6 inch laptop met een 1920x1080 scherm, maar zoals je in de screenshot kunt zien, loopt het niet helemaal door naar beneden, hierdoor ben ik veel het scrollen als ik plaatjes op een bepaalde plaats wil toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4OgVExzK9yJ0C7H-kQXkGSBbO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zaSgC8Kb6x8Gdm6NCVunBGZE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 13:16

DaFeliX

Tnet Devver
Linksquest schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:43:
Is het mogelijk dat het beeld iets verder door loopt, ik werk op een 15,6 inch laptop met een 1920x1080 scherm, maar zoals je in de screenshot kunt zien, loopt het niet helemaal door naar beneden, hierdoor ben ik veel het scrollen als ik plaatjes op een bepaalde plaats wil toevoegen.

[Afbeelding]
Met mijn browser (Firefox) op 1920x1080 kan ik dit niet reproduceren, daar wordt wel de hele hoogte gebruikt.

Welke browser/besturingssysteem/apparaat heb je dit?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

DaFeliX schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Met mijn browser (Firefox) op 1920x1080 kan ik dit niet reproduceren, daar wordt wel de hele hoogte gebruikt.

Welke browser/besturingssysteem/apparaat heb je dit?
Microsoft EDGE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 13:16

DaFeliX

Tnet Devver
Hm, het lukt ons niet om dit te reproduceren. Zowel mij als een collega.

Kun je controleren of het probleem misschien veroorzaakt word door bijvoorbeeld custom CSS of browser extensies? Zet deze even uit, en kijk of 't probleem dan nog steeds speelt.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

DaFeliX schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Hm, het lukt ons niet om dit te reproduceren. Zowel mij als een collega.

Kun je controleren of het probleem misschien veroorzaakt word door bijvoorbeeld custom CSS of browser extensies? Zet deze even uit, en kijk of 't probleem dan nog steeds speelt.
Zo ver ik weet geen browser extensie geinstalleerd en een Costom CSS gebruik ik niet, website bevalt me goed zoals hij is.

Maar ga het straks nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb zelf even op de werk laptop gekeken, en denk dat ik hem probleem zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BnvnW8ndAQA-BKGoUT0_-Q4KPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sYY6WGBK7z4Ts7iZym0nPvRA.png?f=fotoalbum_large

Omdat het scherm kleiner is, komt er dus een 2de scroll bij, zie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Linksquest schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:27:
Heb zelf even op de werk laptop gekeken, en denk dat ik hem probleem zie.

[Afbeelding]

Omdat het scherm kleiner is, komt er dus een 2de scroll bij, zie foto.
Ook met een kleiner window kan ik het niet reproduceren. Ik krijg die extra scrollbalk ook niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_OCeIowsRo59RjATG8gSN9_3l4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZjjwc17YuuWzGMVavcMwEhS.png?f=fotoalbum_large

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A oke, want deze test heb ik gedaan met Google Chrome, want die hebben wij hier op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Linksquest schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:06:
A oke, want deze test heb ik gedaan met Google Chrome, want die hebben wij hier op het werk.
Ah, in chrome krijg ik het nu inderdaad gereproduceerd! Ik ga kijken wat daar precies misgaat :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Linksquest zou nu hopelijk gefixed moeten zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Even gekeken en inderdaad nu is het beter, thnx voor de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Net begonnen met het plaatsen van een review, en hier helaas nog steeds dat lege blok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frw1W3whrCeUMW-GCUPt9XZRY1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cw1kvRGX8FOJaHhL1t5y4z7K.png?f=fotoalbum_large

Draai op Windows 11, en gebruik Microsoft EDGE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

ideetje, is het mogelijk om bij een game review bijvoorbeeld aan te geven dat hij op meerdere systemen gespeeld en gebaseerd is? Bijvoorbeeld als ik een game op de Xbox Series X heb gespeeld en ook op de Switch, dit zijn 2 verschillende systemen en hardware, dus ook een andere ervaring.

Kwam er toevallig op omdat ik ooit Tunic voor de Xbox Series X heb gespeeld en nu binnenkort op de Switch ga spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Het is alweer even geleden dat de laatste verbeteringen live gingen. Nu is het inmiddels alweer een tijdje stil. Ik was benieuwd in hoeverre er nog andere verbeteringen op de planning staan?

Want wat mij best frustreerde, op donderdag 11 januari j.l., is dat een gebruiker de moeite neemt om een review van mij van die dag eerst met +1 te modereren, maar deze vervolgens een aantal uren later naar +0 aan te passen.

Dit viel me eigenlijk op, doordat ik in het begin van publicatie van mijn reviews altijd enige tijd beoordelingen in de gaten houd, om te zien hoe een review valt en of er eventueel wat te verbeteren valt. In dit specifieke geval heb ik er toevallig screenshots van, hoe de beoordelingen eerst om 1400 uur op 1x+1 en 3x+3 stonden, en tegen 1800 uur het 1x+0 en 3x+3 was.

Dit soort trolls zijn denk ik ook een van de redenen waarom sommige gebruikers zijn gestopt, of overwegen te stoppen, met reviews publiceren op Tweakers. Mede ook omdat er niks aan gedaan wordt. "Tenzij er erg grove misstanden zijn", maar dat is dan t.a.v. kloonaccounts.

De mogelijke beoordelingen onder een review:
+0 Oppervlakkig: "Deze review helpt niet met het vormen van een oordeel"
+1 Beknopt: "Deze review is beknopt maar helpt met het vormen van een oordeel"
+2 Uitvoerig: "Deze review maakt de ins en outs van het product goed duidelijk"
+3 Spotlight: "Deze review is uitstekend en verdient een plaats in de schijnwerpers"

Het is mijns inziens nog redelijk objectief vast te stellen dat die review zeker niet oppervlakkig is, want het helpt zeker met het vormen van een oordeel. Daarnaast is ie ook verre van beknopt. Ik en de nodige andere (oud) reviewers hier op Tweakers steken best veel tijd in het schrijven van onze reviews, en doen ons uiterste best om de ins en outs van de diverse gereviewde producten goed duidelijk te maken. Daarnaast zijn er een aantal reviewers (waar ik mijzelf ook onder hoop te scharen. Gezien de consensus t.a.v. beoordeling van mijn reviews mag ik mij denk ik ook zo gelukkig prijzen.) die simpelweg uitstekende reviews schrijven.

Van die reviews vind ik +2 en +3 zeer goed beargumenteerbaar.De +0 en +1 beoordelingen zijn mijns inziens puur meningmoderaties of compensatiemoderaties, en dat zou op de een of andere manier een halt toe moeten worden geroepen.

In dat opzicht zou ik graag willen dat er wordt nagedacht over of en hoe dit aangepakt kan worden. Bijvoorbeeld zoals nu ook al voor de Frontpage een mismoderatietopic bestaat, zou een mismoderatietopic voor reviews ook niet misstaan.

Bij voorkeur dan een waar moderators of admins kunnen nagaan wie de mismoderatie heeft uitgebracht, dat er ergens een tellertje (voor de mods/admins) wordt bijgehouden hoe vaak een gebruiker dergelijke mismoderaties heeft gedaan, en dat een gebruiker bij een x-aantal overtredingen erop wordt aangesproken, en bij een herhaling wellicht zelfs zijn moderatierechten verliest. Dit zou denk ik op termijn dat frustratiepunt wegnemen.

Dus ik weet niet of het nog steeds een punt van aandacht is, het verbeteren van reviews, maar deze zou ik ook graag nog erbij in willen tikken.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@PeacekeeperNL Ik monitor het dan niet zoals jouw, maar het viel me inderdaad op, zoals jij het noemt Trolls aanwezig zijn, het viel mij op toen ik een review nog geen 5 minuten online had en ik er toch voor mijn gevoel, ondanks mijn Dyslexie, dat mensen gewoon al standaard een +0 geven, zonder het artikel te lezen. Ik ben het toen gaan nakijken en had op de laatste reviews opeens over een +0.

In het begin heb ik me daar een beetje aan geïrriteerd, vooral omdat ik reviewen van Games erg leuk vind, vertel er graag wat over, en ik in mijn reviews behoorlijk wat tijd steek om ze een beetje leesbaar te schrijven. Ik heb op een punt gestaan om er bijna mee te stoppen en naar video reviews over te gaan, echter heb ik me hier overheen gezet en ga gewoon lekker door voor mensen die het wel waarderen. Dit heb ik ook mede te danken aan de Tweakers Awards en de positieve feedback van de community. Ik houd er ook van als mensen feedback geven op een manier waar ik iets mee kan, maar helaas zijn er mensen die het leuk vinden om mensen zoals ons te trollen. Hoe dan ook, ik lees wel eens reviews van je als ik ze voorbij zie komen, en ik vind jou opbouw en manier van reviewen erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Linksquest op 20-01-2024 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Hi @PeacekeeperNL (en uiteraard ook @Linksquest :))

Bedankt voor het uitgebreide bericht. Wat betreft de specifieke zorg over mismoderaties begrijpen we dat dit frustrerend kan zijn. Dit is ook de reden waarom we op termijn van plan zijn om de numerieke beoordelingen te vervangen door een duimpjessysteem zoals in het forum. Toevallig heb ik het er wel deze maand weer eens over gehad dat het mooi zou zijn dit missende puzzelstukje van ons plan in te vullen. Hoewel dit nog steeds op onze radar staat, kunnen we op dit moment geen uitspraken doen over de planning hiervan. Ons development-team heeft momenteel weer andere prioriteiten en de vraag is wanneer dit dan weer op de agenda zou kunnen komen.

Een mismoderatietopic voor reviews zou wellicht de moeite waard kunnen zijn. Vooral als overbrugging tussen nu en het moment dat we het systeem kunnen gaan aanpassen. Ik moet hiervoor wel even met de crew overleggen of dit mogelijk en te handhaven is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
We hebben ooit Het kleine Productreview beoordelingentopic * gehad, maar zoals je kunt zien heeft dat topic nooit echt tractie gekregen, met slechts een paar honderd reacties in vijf jaar tijd. Het is wel de methode die je de meeste mogelijkheden biedt, want we hebben maar weinig middelen om te sturen of in te grijpen bij de scores van productreviews. Dit is overigens ook de bedoeling, we zien over het algemeen maar heel weinig misbruik en hebben dus ook geen reden om te sturen. Het beste wat je dus kunt doen is vragen om extra beoordelingen, dan heb je ook geen last van die enkele nul.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:42

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Mij was het ook weer eens opgevallen dat reviews ineens een 0 kregen terwijl er dan 16 x een +3 gegeven wordt. Ik heb destijds nagevraagd (aan bovenstaande meneer) of er een duidelijke reden was of dat er een troll aanwezig was die expres lage scores aan het uitdelen was. Dit was niet het geval en ik heb het gelaten voor wat het is.

Mensen mogen van mij een beoordeling geven wat ze willen, alleen zou het wel fijn zijn om te zien wat ik dan moet doen om de volgende keer de score te verbeteren. Ook hier krijg je nooit antwoord op. Helaas is het wat het is. Persoonlijk stoort het mij niet meer en ik ga door met wat ik het beste doe: het schrijven van product reviews (door redenen even wat minder maar het komt zeker goed).

Ik heb samen met een paar reviewers ook gesproken met Moonsugar over het punten systeem destijds maar zoals zij zelf al aangeeft: er komen elke keer andere dingen naar boven die op dat moment prio krijgen. Uiteraard zijn die zaken ook nodig. Laten we hopen dat men gewoon de moeite neemt om een review te waarderen op inhoud en niet "omdat het product toevallig van Sony is of een 4080 videokaart".

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wellicht niet het juiste topic voor mijn vraag, maar ik ben weer eens aan de slag gegaan met een review. Ik zou graag de actuele pricewatch prijs tonen in de review, maar ik kan nergens ontdekken welke code ik hiervoor moet gebruiken. Aangezien hier heel wat reviewers bij elkaar komen, lijkt me dat iemand dat wel zal weten en zijn of haar kennis met mij wil delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Peatsmoke schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:44:
Wellicht niet het juiste topic voor mijn vraag, maar ik ben weer eens aan de slag gegaan met een review. Ik zou graag de actuele pricewatch prijs tonen in de review, maar ik kan nergens ontdekken welke code ik hiervoor moet gebruiken. Aangezien hier heel wat reviewers bij elkaar komen, lijkt me dat iemand dat wel zal weten en zijn of haar kennis met mij wil delen.
Deze huidige prijs staat toch al boven de review?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Klopt, maar daarmee staat die niet in de review.
Ik weet dat er een code voor is, want in sommige reviews zie ik dat wel eens terug, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel

Rooieduvel

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Aan mijn mede reviewers,

Ik weet ik ben geen tekst en uitleg schuldig, maar ik denk meld het wel even, mede ook omdat we 2 weken geleden nog over die trollers gesproken hadden. Ik heb helaas het carpaletunnelsyndroom te pakken, hier heb ik al enige tijd last van. Ondanks dat ik vanuit mijn werk een ergonomisch toetsenbord en muis heb ontvangen, blijft er pijn in de pols aanwezig, wel een stuk minder dan vorige weel, maar het zit er nog. Ik heb daarom tegen me wil in het besluit moeten nemen totdat ik bij de neuroloog enzo geweest ben even geen reviews te schrijven. Dit lijkt me wel zo verstandig, wel zal ik gewoon op het forum en website aanwezig zijn.

Nogmaals, ik weet ik ben geen uitleg schuldig, maar ik wil niet dat men straks denkt dat ik het hier niet meer naar mijn zin heb. Het bevalt mij super hier maar vind wel communicatie bij een leuke community belangrijk. Ik hoop dat het snel verholpen word en dat ik weer reviews kan gaan schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Vervelend! Veel sterkte gewenst, en hopelijk een voorspoedig herstel!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rooieduvel

Rooieduvel

Linksquest schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:14:
Aan mijn mede reviewers,

Ik weet ik ben geen tekst en uitleg schuldig, maar ik denk meld het wel even, mede ook omdat we 2 weken geleden nog over die trollers gesproken hadden. Ik heb helaas het carpaletunnelsyndroom te pakken, hier heb ik al enige tijd last van. Ondanks dat ik vanuit mijn werk een ergonomisch toetsenbord en muis heb ontvangen, blijft er pijn in de pols aanwezig, wel een stuk minder dan vorige weel, maar het zit er nog. Ik heb daarom tegen me wil in het besluit moeten nemen totdat ik bij de neuroloog enzo geweest ben even geen reviews te schrijven. Dit lijkt me wel zo verstandig, wel zal ik gewoon op het forum en website aanwezig zijn.

Nogmaals, ik weet ik ben geen uitleg schuldig, maar ik wil niet dat men straks denkt dat ik het hier niet meer naar mijn zin heb. Het bevalt mij super hier maar vind wel communicatie bij een leuke community belangrijk. Ik hoop dat het snel verholpen word en dat ik weer reviews kan gaan schrijven.
Heel veel sterkte gewenst kerel! Jammer om te zien dat het (even) niet meer mogelijk is. Je hebt een enorme lijst aan bijdrages geleverd aan deze site en het is zonde om te zien dat er weer een grotere reviewer weg valt op dit platform. Maar het is beter om te kiezen voor je gezondheid dan voor het schrijven van reviews. Ik heb zelf ook even een mindere periode gehad maar ben nu juist bezig de achterstand in te halen. Maar herken je verhaal wel 100%. Neem vooral de tijd om te herstellen en je zult er sterker uit komen! Hopelijk zie ik je wel bij de Tweakers awards later dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Thnx @PeacekeeperNL @Rooieduvel hoop dat ik eind deze maand meer hoor en dat ik hopelijk snel weer normaal aan het werk kan en kan schrijven. Ja hoop jullie inderdaad dit jaar weer op de awards te mogen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Wat vervelend, hopelijk kun je snel herstellen. Sterkte @Linksquest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Linksquest schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:14:
Aan mijn mede reviewers,

Kleine Update:

Er gaat voor mijn linker pols een operatie plaats vinden, rechts moeten ze nog verder onderzoeken, maar het kan nog een lange tijd gaan duren, zeker tot eind april. Echter moet ik wel mijn polsen blijven bewegen, dus ik zal proberen reviews te schrijven en deze over meerdere dagen te verdelen, op dagen dat het gaat zal ik een deel schrijven en zo proberen met en met toch een review te schrijven. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooieduvel

Rooieduvel

Linksquest schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:11:
[...]

Kleine Update:

Er gaat voor mijn linker pols een operatie plaats vinden, rechts moeten ze nog verder onderzoeken, maar het kan nog een lange tijd gaan duren, zeker tot eind april. Echter moet ik wel mijn polsen blijven bewegen, dus ik zal proberen reviews te schrijven en deze over meerdere dagen te verdelen, op dagen dat het gaat zal ik een deel schrijven en zo proberen met en met toch een review te schrijven. _/-\o_
Succes kerel!

Pagina: 1 2 Laatste