Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
LoCuTuS2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:52:
Sinds dit weekend heb ik MIUI 13.2.4.0 op mijn Xiaomi 12 gekregen en ik wordt er horendol van. Het powermanagement beleid is zo strikt dat alle achtergrond apps gekilled lijken te worden:

- Whatsapp komt niet binnen
- Facebook berichen niet
- OneDrive doet geen camera upload op de achtergrond

Om gek van te worden, bij al die apps heb ik energiebeheer uitgezet en powermanagement op Prestaties gezet in plaats van gebalanceerd.

Heeft iemand tips?
Heb Android 13 nu 6 dagen op de 12 Pro draaien en heb geen enkel door jou genoemd probleem ermee.
Alle notificaties komen binnen en upload van foto's (ik gebruik Pcloud) gebeurt direct.
Als je denkt dat sommige achtergrond apps "killed" worden dan moet je in die apps kijken of je die wel goed ingesteld hebt.
Hier bijvoorbeeld bij Whatsapp heb ik automatisch starten uit staan en Miui batterij besparing aan.
Wel kijken of je de goede toestemmingen hebt aangevinkt en meldingen aan hebt staan.
MIUI geeft je heel veel mogelijkheden tot instellen en nadeel daarvan is dat je die wel per app goed moet hebben staan.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 12-12-2022 11:28 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24

LoCuTuS2000

Resistance is futile

snah001 schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:27:
[...]

Heb Android 13 nu 6 dagen op de 12 Pro draaien en heb geen enkel door jou genoemd probleem ermee.
Alle notificaties komen binnen en upload van foto's (ik gebruik Pcloud) gebeurt direct.
Als je denkt dat sommige achtergrond apps "killed" worden dan moet je in die apps kijken of je die wel goed ingesteld hebt.
Hier bijvoorbeeld bij Whatsapp heb ik automatisch starten uit staan en Miui batterij besparing aan.
Wel kijken of je de goede toestemmingen hebt aangevinkt en meldingen aan hebt staan.
MIUI geeft je heel veel mogelijkheden tot instellen en nadeel daarvan is dat je die wel per app goed moet hebben staan.
De telefoon heb ik ongeveer een half jaar en tot deze update had ik geen problemen. Het gekke vind ik ook dat ik dacht alleen security updates te ontvangen maar de hele look and feel is anders. Ook het vingerafdruk scherm is bijvoorbeeld anders geworden en zo stond het niet in de changelog. Misschien moet ik een factory reset proberen, daar heb ik alleen niet heel veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb je de update via OTA gedaan of zelf via TWRP de full rom geflashed?
Zou eigenlijk niet uit moeten maken dus zou eerst alle instellingen van de betroffen apps eens goed nalopen.

[ Voor 43% gewijzigd door snah001 op 12-12-2022 11:56 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

snah001 schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:55:
Heb je de update via OTA gedaan of zelf via TWRP de full rom geflashed?
Zou eigenlijk niet uit moeten maken dus zou eerst alle instellingen van de betroffen apps eens goed nalopen.
OTA geinstalleerd. Heb nu een factory reset gedaan en het hele toestel voelt een stuk responsiever. Hopelijk werkt alles nu weer fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
LoCuTuS2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:52:
Sinds dit weekend heb ik MIUI 13.2.4.0 op mijn Xiaomi 12 gekregen en ik wordt er horendol van. Het powermanagement beleid is zo strikt dat alle achtergrond apps gekilled lijken te worden:

- Whatsapp komt niet binnen
- Facebook berichen niet
- OneDrive doet geen camera upload op de achtergrond

Om gek van te worden, bij al die apps heb ik energiebeheer uitgezet en powermanagement op Prestaties gezet in plaats van gebalanceerd.

Heeft iemand tips?
Heb EEA of Global? Ik heb EEA en heb geen last, alles komt netjes binnen. ING is zelfs sneller geworden krijg nu juist alles gelijk binnen. Voor de update duurde het soms minuten. Dus af en bijschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Jay47 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[...]

Heb EEA of Global? Ik heb EEA en heb geen last, alles komt netjes binnen. ING is zelfs sneller geworden krijg nu juist alles gelijk binnen. Voor de update duurde het soms minuten. Dus af en bijschrijvingen.
MIUI Global 13.2.4.0 (TLCEUXM) heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
LoCuTuS2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:19:
[...]

MIUI Global 13.2.4.0 (TLCEUXM) heb ik.
Ik heb MIUI Global 13.2.4.0 (TLBEUXM) dit is de EEA, officiële Europese versie.
Jij hebt de Chinese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Jay47 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:57:
[...]

Ik heb geen Pro maar een gewone, ik heb dus ook een EEA release. (zeus vs cupid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Jay47 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:57:
[...]

Hij heeft de 12 (dus geen Pro) en dat is de juiste Global EEA Europa versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Ah dacht dat je ook Pro had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd, daarom nog een poging:

Op mijn Xiaomi 12T Pro komt de ING app bij draadloze betalingen nooit naar voren. De betaling wordt probleemloos gedaan, behalve wanneer verificatie nodig is. In dat laatste geval moet ik handmatig de ING app openen, inloggen, dan opnieuw het toestel op het pinapparaat leggen en dan alsnog verifiëren. Omslachtig en irritant.

Bij mijn vorige telefoons (Samsung) kwam elke keer bij een draadloze betaling de ING app naar voren, werd automatisch geopend. Bij een benodigde verificatie kon je dat dan direct doen, zonder tussenstap. De betaling liep van ook in één keer door, zonder dat het nodig was om het toestel opnieuw aan te bieden. Dat werkte een stuk soepeler.

Iemand enig idee hoe dit in te stellen/realiseren is op de Xiaomi/in MIUI?

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
oCe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:09:
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd, daarom nog een poging:

Op mijn Xiaomi 12T Pro komt de ING app bij draadloze betalingen nooit naar voren. De betaling wordt probleemloos gedaan, behalve wanneer verificatie nodig is. In dat laatste geval moet ik handmatig de ING app openen, inloggen, dan opnieuw het toestel op het pinapparaat leggen en dan alsnog verifiëren. Omslachtig en irritant.

Bij mijn vorige telefoons (Samsung) kwam elke keer bij een draadloze betaling de ING app naar voren, werd automatisch geopend. Bij een benodigde verificatie kon je dat dan direct doen, zonder tussenstap. De betaling liep van ook in één keer door, zonder dat het nodig was om het toestel opnieuw aan te bieden. Dat werkte een stuk soepeler.

Iemand enig idee hoe dit in te stellen/realiseren is op de Xiaomi/in MIUI?
Ik gebruik Google Pay (icm Knab bank).
Daar moet je voor het betalen altijd de phone unlocken (dus niet de bank-app).
Dus telefoon unlocken, toestel bij betaalterminal houden en dan is het klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 13-12-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

snah001 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:11:
[...]

Ik gebruik Google Pay (icm Knab bank).
Daar moet je voor het betalen altijd de phone unlocken (dus niet de bank-app).
Dus telefoon unlocken, toestel bij betaalterminal houden en dan is het klaar.
Zo werkt de ING app ook. Maar, eens in de zoveel tijd moet je je pincode intoetsen. Omdat de app niet automatisch opent op de Xiaomi, wel op Samsung apparaten, is dat erg omslachtig/onhandig. Gek verschil, waar ik zo geen verklaring en/of instelling voor kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gebruik Gpay nu al enkele maanden en heb nog nooit extra te hoeven bevestigen.
Wellicht iets specifieks met de Ing app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

snah001 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:50:
Gebruik Gpay nu al enkele maanden en heb nog nooit extra te hoeven bevestigen.
Wellicht iets specifieks met de Ing app?
De ING app is letterlijk een digitale pinpas. Oftewel, net als bij een echte pinpas moet je eens in de zoveel transacties je pincode invoeren. Daar is niet omheen te werken. ING heeft geen ondersteuning voor Google Pay en dat is eigenlijk ook niet nodig: de ING app doet dat prima. Alleen op mijn Xiaomi opent de ING app niet automatisch, iets dat wel zou moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
oCe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:02:
[...]

De ING app is letterlijk een digitale pinpas. Oftewel, net als bij een echte pinpas moet je eens in de zoveel transacties je pincode invoeren. Daar is niet omheen te werken. ING heeft geen ondersteuning voor Google Pay en dat is eigenlijk ook niet nodig: de ING app doet dat prima. Alleen op mijn Xiaomi opent de ING app niet automatisch, iets dat wel zou moeten...
Eigenlijk wordt het wel steeds meer nodig, want steeds meer mensen hebben een wearable waarmee je kan betalen via Google Pay. Maar dus (nog?) niet met ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Bij ING na ong 16 keer pinnen ben verplicht je pincode in te voeren ongeacht het bedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 13-12-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hoe zit het met updates bij de Xiaomi 12T Pro? Heb nu een Pixel 7 Pro in bezit (ik merk dat ik toch meer waarde hecht aan een betere accuduur/snel opladen dan een goed camera systeem) en hiervoor had ik een Motorola Edge 30 Ultra die volgens mij vergelijkbaar is met de 12T (zelfde main camera, zelfde CPU etc. etc.

Enige reden dat ik de Motorola toen had weggedaan was omdat er (tot op heden) nog geen updates zijn uitgebracht (alleen één security update).. Voor de rest was het een top toestel. Geweldige accuduur en fast charging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
12T Pro krijgt 3 major Android updates en 4 jaar security updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Knamix schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:54:
Hoe zit het met updates bij de Xiaomi 12T Pro? Heb nu een Pixel 7 Pro in bezit (ik merk dat ik toch meer waarde hecht aan een betere accuduur/snel opladen dan een goed camera systeem) en hiervoor had ik een Motorola Edge 30 Ultra die volgens mij vergelijkbaar is met de 12T (zelfde main camera, zelfde CPU etc. etc.

Enige reden dat ik de Motorola toen had weggedaan was omdat er (tot op heden) nog geen updates zijn uitgebracht (alleen één security update).. Voor de rest was het een top toestel. Geweldige accuduur en fast charging :)
Mijn echtgenote heeft de Pixel 7 Pro, zelf de 12T Pro. Dus ik kan wel wat ervaringen delen.

Qua formaat en gewicht zijn de toestellen vergelijkbaar. De interface is uiteraard anders, maar met b.v. Nova Launcher (op beiden) is het in grote lijnen hetzelfde (op het instellingen menu, quick-launch/taskbar en wat wel/niet aanwezige apps na).

De 12T Pro gaat wat langer mee op de accu en is sneller, opladen gaat enorm veel sneller.
De 7 Pro heeft een betere camera, zeker de additionele camera's: de primaire camera is van beiden prima.

Al met al, beiden prima toestellen maar met een verschil in focus. Precies dat wat ook de reden waarom we allebei voor een ander toestel zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ook de 12 Lite heeft nu de officiële update naar Android 13 klaar staan (ook de ota moet nu binnen komen).
Versienummer 12 Lite Global EEA V13.2.2.0.TLIEUXM security update naar 1 november.

Full Rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_ea214abf12_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Vraagje aan de Xiaomi eigenaren die muziek streamen over Bluetooth; werken hi-res codecs als Ldac en Aptx-HD bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hadespuiter schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 04:46:
Vraagje aan de Xiaomi eigenaren die muziek streamen over Bluetooth; werken hi-res codecs als Ldac en Aptx-HD bij jullie?
Beide werken bij mij (12 Pro) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
snah001 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:09:
[...]

Beide werken bij mij (12 Pro) prima.
Okay bedankt. Bij mijn Redmi Note dus niet. Xiaomi heeft blijkbaar de irritante gewoonte om bepaalde features die standaard in Android aanwezig zijn voor de goedkopere toestellen te schrappen, zodat je de volgende keer een duurder model koopt.

Zo heeft de Redmi Note 11 ook geen Always On Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

woutur

Klauwtjes uit!

Vraagje tussendoor: ik zit nog op een Weekly van xiaomi EU rom. Op een of andere manier hebben ze daar het oude releasemodel losgelaten en zijn ze overgestapt naar een wat lagere frequentie. Op mijn telefoon zie ik een update met het nieuwe format staan. Is dat gewoon downloaden en automatisch laten installeren of via TWRP? En als het via TWRP gaat, moet ik dan nog zaken resetten? Kwam er zelf maar niet goed uit via xiaomi.eu.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:04:
Vraagje tussendoor: ik zit nog op een Weekly van xiaomi EU rom. Op een of andere manier hebben ze daar het oude releasemodel losgelaten en zijn ze overgestapt naar een wat lagere frequentie. Op mijn telefoon zie ik een update met het nieuwe format staan. Is dat gewoon downloaden en automatisch laten installeren of via TWRP? En als het via TWRP gaat, moet ik dan nog zaken resetten? Kwam er zelf maar niet goed uit via xiaomi.eu.
Heb zelf Xiaomi EU Rom gedumpt, had meerdere issues en het was niet af. Miste aantal dingen en sommige dingen waren niet vertaald of raar vertaald.
Ook had ik battery drains.
Heb sindsdien Xiaomi EEA Rom, dit is de officiële EU Rom Xiaomi EU Rom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vanochtend kreeg ik een update naar MIUI-V13.2.6.0.TLCEUXM aangeboden op mijn Xiaomi 12. Gelijk geinstalleerd want ik ben de afgelopen weken horendol geworden van de vorige update. Alle apps worden gesloten op de achtergrond en meldingen kwamen haast niet meer binnen, zelfs met autostart en battery optimizer uit. Ben benieuwd of dat nu achter de rug is.

Edit: Enkele uren later merk ik dat ik allemaal meldingen krijg van apps die hiervoor stil zijn geweest dus ik denk dat het issue verholpen is voor mij :D

[ Voor 18% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 29-12-2022 11:45 ]

• snah001
Dat was dus tot nu een beta versie alleen voor beta testers.
Blijkbaar dus onverwachts naar release gebracht (staat nog niet in de update lijst op hun Telegram kanaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De update voor de 12 werd uitgebracht omdat de 13.2.4.0 versie enkele bugs bevatte.
Vandaar dat de meldingen het nu weer doen.
Hier de download voor volledige Rom mocht je die zelf willen downloaden en flashen:

https://bigota.d.miui.com...CEUXM_70f0038e0a_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De laatste paar dagen worden door Xiaomi voor alle toestellen voor de Chinese markt die voor android 13 in aanmerking komen de update naar Miui 14 massaal uitgerold (vaak in combinatie in 1 update).
In januari komt de rest van de wereld aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Hoe gaat Xiaomi tegenwoordig om met de Do Not Disturb (DND) modus?

Voorheen was het zo (vreemde,aar bewuste keuze van Xiaomi) dat wanneer DND aan stond notificaties van (favoriete) contacten nog wel door kwamen. Iets wat voor in de nacht niet wenselijk is. Prima dat mijn favoriete contacten me kunnen bellen in de nacht als er iets aan de hand is, maar de WhatsApp berichten hoef ik niet te horen.

Na een beetje Googlen las ik dat ze dit nu aangepast zouden hebben maar tegelijkertijd ook weer reacties dat notificaties nog altijd gewoon door komen.

Wat is jullie ervaring hier mee? Heeft Xiaomi zich nu inderdaad aangesloten bij de Android manier van omgaan met DND of varen de hier nog steeds hun eigen weg in?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Heb die van mij (DND, in NL "Niet Storen") automatisch 's nachts aanstaan en dan komt er echt niks doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
snah001 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:24:
Heb die van mij (DND, in NL "Niet Storen") automatisch 's nachts aanstaan en dan komt er echt niks doorheen.
En heb jij favoriete contacten ingesteld en dit zo ingesteld dat als ze bellen dat je dit dan wel hoort ondanks dat DND aan staat? Want juist van deze contacten kwamen in het verleden dan de meldingen van bijv whatsapp berichten nog door.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 12-01-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Van die favorieten komen de WApjes niet door, wel als iemand regulier belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 Lite EEA is de nieuwe update naar MIUI 14 zonet uitgekomen.

Link naar full rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_bf6e4f4ca1_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Pro Global EEA heeft vandaag de upgrade naar MIUI 14 (Android 13) ontvangen.
Deze versie kan alleen met een custom recovery geflashed worden!!!
Gebruik de juiste custom recovery (https://sourceforge.net/p...13-zeus-skkk.img/download) en flash deze met encryptie uit (verwijder fingerprint/pin) via fastboot als volgt (wijzig twrp.img in de filename van de download):

Update the TWRP with the existing one or In Fastboot mode:
fastboot flash recovery_ab twrp.img
reboot TWRP with the button combination (Power+volume up)

Full rom:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_5a02eae86f_13.0.zip

Change log:

Basic experience
MIUI uses less memory now and keeps being swift and responsive over much more extended periods.

Personalization
Attention to detail redefines personalization and brings it to a new level.
Super icons will give your Home screen a new look. (Update the Home screen and Themes to the latest version to be able to use Super icons.)
Home screen folders will highlight the apps you need most making them just one tap away from you.

More features and improvements
Search in Settings is now more advanced. With search history and categories in results, everything looks much crisper now.

System
Updated Android security patch to January 2023. Increased System security.

[ Voor 93% gewijzigd door snah001 op 14-01-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zo, Miui 14 staat er op en zie er natuurlijk weinig van omdat ik Nova Launcher Prime gebruik.
Nu afwachten of het accu gebruik inderdaad verder verminderd wordt (was al flink beter met Android 13).
Security Patch datum is 1 januari 2023.

[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 14-01-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
13art schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:41:
Hoe gaat Xiaomi tegenwoordig om met de Do Not Disturb (DND) modus?

Voorheen was het zo (vreemde,aar bewuste keuze van Xiaomi) dat wanneer DND aan stond notificaties van (favoriete) contacten nog wel door kwamen. Iets wat voor in de nacht niet wenselijk is. Prima dat mijn favoriete contacten me kunnen bellen in de nacht als er iets aan de hand is, maar de WhatsApp berichten hoef ik niet te horen.

Na een beetje Googlen las ik dat ze dit nu aangepast zouden hebben maar tegelijkertijd ook weer reacties dat notificaties nog altijd gewoon door komen.

Wat is jullie ervaring hier mee? Heeft Xiaomi zich nu inderdaad aangesloten bij de Android manier van omgaan met DND of varen de hier nog steeds hun eigen weg in?
Ik heb DND zo ingesteld staan dat oproepen wel door moeten komen. Je zou verwachten dat al het andere dan gedempt is. Helaas hoor ik wel Whatsapp en SMS bericht notificaties. Meldingen van andere apps zijn wel gedempt. Om deze reden heb ik standaard dan ook geen notificatie geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
.

[ Voor 99% gewijzigd door PH68 op 14-01-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
.

[ Voor 99% gewijzigd door PH68 op 14-01-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
PH68 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:41:
[...]

Ik heb DND zo ingesteld staan dat oproepen wel door moeten komen. Je zou verwachten dat al het andere dan gedempt is. Helaas hoor ik wel Whatsapp en SMS bericht notificaties. Meldingen van andere apps zijn wel gedempt. Om deze reden heb ik standaard dan ook geen notificatie geluid.
Waar ik al bang voor was dus. Precies mijn ervaring destijds.
Snap ik alleen niet waarom dit bijvoorbeeld bij @snah001 niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH68
Ik heb geen idee. Mijn vorige telefoon was een Mi 10. Hierbij werkte het wel zoals je zou verwachten bij de originele ROM. Vanaf het moment dat ik de Xiaomi.eu rom ging gebruiken, zag ik het gedrag zoals ik beschreef. Nu heb ik een Xiaomi 12 met originele ROM. Ook hier dezelfde DND issues. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
13art schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Waar ik al bang voor was dus. Precies mijn ervaring destijds.
Snap ik alleen niet waarom dit bijvoorbeeld bij @snah001 niet het geval is.
Kan daar ook geen verklaring voor geven en het enige wat ik zou kunnen aanvoeren is dat ik geroot ben maar hoogstwaarschijnlijk heeft dat geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Mijn Xiaomi 12 heeft sinds enkele dagen de 13.2.6 (TLCEUXM) update. Sinds die tijd ervaar ik problemen met Google Wallet (Rabobank). Betalen met de telefoon lukt niet meer. Ik heb al diverse dingen geprobeerd:

- kaarten opnieuw koppelen
- herstart telefoon
- HCE wallet gekozen

Niets van dit alles lost het probleem op. Sterker nog: gisteren herstarte de PIN terminal in de supermarkt, toen ik mijn telefoon aanbood :) .

Herkennen jullie deze problemen? en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
PH68 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 07:31:
Mijn Xiaomi 12 heeft sinds enkele dagen de 13.2.6 (TLCEUXM) update. Sinds die tijd ervaar ik problemen met Google Wallet (Rabobank). Betalen met de telefoon lukt niet meer. Ik heb al diverse dingen geprobeerd:

- kaarten opnieuw koppelen
- herstart telefoon
- HCE wallet gekozen

Niets van dit alles lost het probleem op. Sterker nog: gisteren herstarte de PIN terminal in de supermarkt, toen ik mijn telefoon aanbood :) .

Herkennen jullie deze problemen? en wat kan ik er aan doen?
Het herstarten van een terminal herken ik van wanneer ik contactloos probeer te betalen zonder dat er kaarten toegevoegd zijn. Daardoor eens twee pinautomaten compleet vast laten lopen bij de Kruidvat 8)7

Kortom het lijkt er op dat, ondanks dat je er kaarten in zet, deze toch niet herkend worden. Misschien de wallet app eens helemaal verwijderen en opnieuw installeren en dan nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Hier op de 12 Pro met A13 geen enkel probleem met Google Wallet icm KNAB bank.
Inderdaad eens de wallet app helemaal verwijderen en opnieuw installeren en dan de koppel procedure met de Rabo opnieuw uitvoeren.
Of dat de oplossing is weet ik niet maar wellicht zit het probleem ergens bij de Rabo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
snah001 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:00:
Hier op de 12 Pro met A13 geen enkel probleem met Google Wallet icm KNAB bank.
Inderdaad eens de wallet app helemaal verwijderen en opnieuw installeren en dan de koppel procedure met de Rabo opnieuw uitvoeren.
Of dat de oplossing is weet ik niet maar wellicht zit het probleem ergens bij de Rabo....
Helaas heeft het verwijderen van de app en opnieuw koppelen van de kaarten geen oplossing gebracht.
Mogelijk toch een issue met de nieuwe firmware? Ik heb geen idee, wacht de volgende release wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb je in de Playstore al eens bij instellingen gecontroleerd of jouw toestel gecertificeerd is?
Als dat niet is dan kan dat ook problemen opleveren met name met GW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
snah001 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:13:
Heb je in de Playstore al eens bij instellingen gecontroleerd of jouw toestel gecertificeerd is?
Als dat niet is dan kan dat ook problemen opleveren met name met GW.
Goede tip. Dit had ik nog niet gechecked. Het apparaat is gewoon gecertificeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Stel de vraag gewoon hier, mocht het niet goed zijn dan mag het verwijderd worden.

Heb op korte termijn een andere telefoon nodig want mijn oude Mi9 lite begint het te begeven.
Zie gewoon met al die types xiaomi telefoons door de bomen het bos niet meer , 11,12,11T, 12 T ,12pro,11pro 12X....... en dan de 13 op komst.

Wat is nu op het moment het beste bang for your buck telefoon van de 11 en 12 serie of zeggen jullie wacht even op de 13? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
DoubleDutch schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:14:
Stel de vraag gewoon hier, mocht het niet goed zijn dan mag het verwijderd worden.

Heb op korte termijn een andere telefoon nodig want mijn oude Mi9 lite begint het te begeven.
Zie gewoon met al die types xiaomi telefoons door de bomen het bos niet meer , 11,12,11T, 12 T ,12pro,11pro 12X....... en dan de 13 op komst.

Wat is nu op het moment het beste bang for your buck telefoon van de 11 en 12 serie of zeggen jullie wacht even op de 13? 🤔
Ligt er aan wat je wil... Wil je de beste performance dan is de 12T de beste. Doe je veel met cameras dan is de 12s ultra weer het beste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Maak af en toe wat foto's maar is niet belangrijk, snel opladen en dat de accu een 1/2 dag mee gaat is belangrijker.
Hoge helderheid is ook een puntje.
Zit er zo veel verschil tussen de 11 en de 12 als je niet om de camera geeft, update beleid achterwege gelaten?

En eventueel wachten op de 13?

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleDutch op 18-01-2023 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Het hangt ook af van wat je wil uitgeven. Persoonlijk verwacht ik de 13 eind maart, dan zit je qua update beleid waarschijnlijk al standaard op Android 13 plus twee jaar langer updates ten opzichte van wanneer je nu nog een 11 koopt.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:43
Heeft iemand met een 12x, global versie, al de update naar android 13 / miui 14 gehad? Enig idee wanneer deze er zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Beste, ik zie de 12t pro wel zitten als nieuw toestel voor mezelf. Ik twijfel nog tussen deze of de nieuwe pixel.

Ik lees hier veel van eu rom en China rom.

Hoe zit dit? Moet ik die eu rom zelf flashen dan enw at zijn de verschillen?

Ik heb niet veel zin om emt een nieuwe phone instant gaan beginnen flashen enzo.

Ben er te lang uit om er nog vanop de hoogte te zijn...

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

c4coupe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:35:
Beste, ik zie de 12t pro wel zitten als nieuw toestel voor mezelf. Ik twijfel nog tussen deze of de nieuwe pixel.

Hoe zit dit? Moet ik die eu rom zelf flashen dan enw at zijn de verschillen?

Ik heb niet veel zin om emt een nieuwe phone instant gaan beginnen flashen enzo.

Ben er te lang uit om er nog vanop de hoogte te zijn...

Alvast bedankt voor de hulp.
De Pixel geeft je waarschijnlijk de schoonste Android ervaring, tegen mogelijk een hoger prijskaartje. Persoonlijk heb ik spijt van mijn Xiaomi 12, sinds enige tijd is er een Xiaomi bug waardoor je via Whatsapp niet fatsoenlijk video kan versturen. De vorige update zorgde er voor dat geen enkele app meer meldingen gaf en zeker niet van Whatsapp of andere socials.

Ook zitten er behoorlijk wat apps in die je liever verwijderd omdat deze data terugsturen naar China, dat moet je doen via ADB. Als je in Nederland een Xiaomi koopt krijg je de internationale versie dus die hoef je niet te flashen maar die zit wel vol Xiaomi bloatware.

Dit bericht is nogal pessimistisch geschreven om ook de andere kant te laten zien. Verder is het wel een snelle telefoon met een goed scherm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:45:
[...]

De Pixel geeft je waarschijnlijk de schoonste Android ervaring, tegen mogelijk een hoger prijskaartje. Persoonlijk heb ik spijt van mijn Xiaomi 12, sinds enige tijd is er een Xiaomi bug waardoor je via Whatsapp niet fatsoenlijk video kan versturen. De vorige update zorgde er voor dat geen enkele app meer meldingen gaf en zeker niet van Whatsapp of andere socials.

Ook zitten er behoorlijk wat apps in die je liever verwijderd omdat deze data terugsturen naar China, dat moet je doen via ADB. Als je in Nederland een Xiaomi koopt krijg je de internationale versie dus die hoef je niet te flashen maar die zit wel vol Xiaomi bloatware.

Dit bericht is nogal pessimistisch geschreven om ook de andere kant te laten zien. Verder is het wel een snelle telefoon met een goed scherm natuurlijk.
Thx, ja een wat mindere kijk mag ook. Al die extra troep wil ik niet. Ik zag dat je via de pc en een app ofzo je die onnodige dingen wel kon deleten. ( komen deze bij een nieuwe update terug of hoe werkt dit? )

Waar ik vooral bang van heb. Ads! Ik wil geen 700€ betalen en dan nog wat reclame te moeten slikken. Dit wil ik echt absoluut niet.

De pixel spreek me ook aan, maar ook daar lees ik dingen zoals een camera lens die spontaan barst etc.

Daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten.

De 5000 batterij van de xiaomi, de snellader en de main camera spreken me aan. De wide angle vind ik ook belangrijk, daar ik veel wide shots ga nemen.

Deze zou bij de pixel beter zijn, maar de accu is kleiner en traag opladen...

Het lijkt me reuze fijn je telefoon 15 minuten in te steken en er weer een dag tegen te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

c4coupe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Thx, ja een wat mindere kijk mag ook. Al die extra troep wil ik niet. Ik zag dat je via de pc en een app ofzo je die onnodige dingen wel kon deleten. ( komen deze bij een nieuwe update terug of hoe werkt dit? )

Waar ik vooral bang van heb. Ads! Ik wil geen 700€ betalen en dan nog wat reclame te moeten slikken. Dit wil ik echt absoluut niet.

De pixel spreek me ook aan, maar ook daar lees ik dingen zoals een camera lens die spontaan barst etc.

Daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten.

De 5000 batterij van de xiaomi, de snellader en de main camera spreken me aan. De wide angle vind ik ook belangrijk, daar ik veel wide shots ga nemen.

Deze zou bij de pixel beter zijn, maar de accu is kleiner en traag opladen...

Het lijkt me reuze fijn je telefoon 15 minuten in te steken en er weer een dag tegen te kunnen.
Ik vind dat Xiaomi services best wel opgedrongen worden, dat vind ik ook bij een Samsung trouwens. De camera is goed hoewel ik al een paar keer heb gehad dat ik niet kon filmen omdat de telefoon te heet zou zijn geweest. Vervelend dan wel weer dat ik die filmpjes niet met familie kan delen via Whatsapp. Via telegram gaat het wel weer goed geloof ik maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Ik vind dat Xiaomi services best wel opgedrongen worden, dat vind ik ook bij een Samsung trouwens. De camera is goed hoewel ik al een paar keer heb gehad dat ik niet kon filmen omdat de telefoon te heet zou zijn geweest. Vervelend dan wel weer dat ik die filmpjes niet met familie kan delen via Whatsapp. Via telegram gaat het wel weer goed geloof ik maar weet ik niet zeker.
Filmen is in mijn geval niet nodig. Daar gebruik ik een osmo pocket voor. Uiteraard dient dit wel gewoon te werken op deze toestellen. Bedankt voor de info alvast. En hopelijk ben je snel van jou bugs af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Als je in NL een Xiaomi koopt moet het geen internationale (Global) versie zijn maar een Global EEA versie die voldoet aan de EU privacy wetten.
Bloatware is er dan nog wel maar véél minder dan de Global versie en ads kun je tijdens eerste instellingen zelf aan of uit zetten.
Een goede keuze is de 12T Pro die al een verbeterde SOC heeft met betere accu prestaties.
Die krijgt dan nog 3 major Android updates (eerste rolt nu uit van 12 naar 13) en 4 jaar security updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Ik heb een 12T Pro en ben er erg tevreden over. Overgestapt na heel veel jaren Samsung en daarvoor Nexus toestellen. Op veel vlakken een verademing: grote accu met idem accuduur, absurd snel laden, alles is snel en vloeiend. Camera is prima, maar bv de WhatsApp videobug is wel irritant (al lees je dit ook over sommige andere toestellen, bv ook van Oneplus en mogelijk is het een issue aan de kant van WhatsApp ipv Xiaomi). Af en toe wel eens een klein dingetje maar niets dat een software update oid niet kan verhelpen en ook iets dat bij andere merken gebeurt. Heb een EU toestel in Nederland gekocht, fijn ivm garantie en zie er helemaal geen reclame of rotzooi op: niet meer dan bv Samsung en vrijwel alles is te deïnstalleren. Geen gedoe met roms, daar heb ik geen zin meer in. Een telefoon is essentieel voor veel dingen en die moet het gewoon doen; dat doet 'ie.

[ Voor 8% gewijzigd door oCe op 19-01-2023 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
c4coupe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:35:

• China rom = global versie = officiële rom
  • EEA = Europese versie = officiële rom
  • EU = chinese rom waar van alles en nog wat uit is gesloopt en getweakt = onofficiële rom (hiervoor moet je de bootloader unlocken en de rom zelf flashen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
13art schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 06:59:
[...]
  • EU = chinese rom waar van alles en nog wat uit is gesloopt en getweakt = onofficiële rom (hiervoor moet je de bootloader unlocken en de rom zelf flashen.)
Hartelijk dank. 🙏

Het is een goeie kandidaat die xiaomi 12t pro.

Echter zie ik dat bij oneplus 10pro ook veel kortingen, cashback en inlevering op oneplus 7.dus zoals ik het nu tel kost die 10pro 256gb.me ongeveer 659€. Wat dan ook weer een goede prijs wordt.

Zoveel keuzes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
13art schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 06:59:
[...]
Even corrigeren met uw welnemen:

China rom: alleen Chinees en Engels met MIUI Dialer (kan gesprekken opnemen) en geen playstore
Global rom: alleen Chinees en Engels en andere talen (per regio) mét playstore en Google Dialer (behalve Indonesische versie, die heeft weer de MIUI Dialer)
Global EEA rom: aan EU privacy eisen aangepaste versie met playstore en Google Dialer
Xiaomi.EU rom: custom rom op basis van Chinese rom waar idd het nodige uit is gesloopt maar geen stock camera heeft en je bootloader moet unlocked zijn om deze te kunnen flashen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
DoubleDutch schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:14:

It all depends on your budget. Ik zou persoonlijk wachten nu op de 13.

Alhoewel er natuurlijk weer een prijsdaling wordt verwacht van de 12 na de lancering van de 13, waardoor de 12 meer best bang for buck wordt voor dit moment. Daartegenover staat dat het een ouder model is (1jaar oud) en dus minder lang updates ontvangt. Alhoewel dat voor een Tweaker natuurlijk geen probleem hoeft te zijn.

Ik heb hoge verwachtingen van de 13 ultra maar de prijs zal bepalen of het een killer phone gaat worden. Ik zal binnenkort wel een nieuw topic voor de 13 openen en wat verder research doen zodat we de ervaringen met elkaar weer kunnen delen.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monzav8
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-01-2023
goede middag, heb 12X en na 4 maanden problemen met simkaart herkenning en natuurlijk dan ook de volledige verbindingen weg, kijk ik op de simkaart in mijn 12X begint ie te knipperen, dan wel dan niet een simkaart, deze toestel aangeschaft bij Belsimpel.
Bij KPN een nieuwe simkaart besteld maar probleem blijft zich voordoen.
Na het laden smorgens nog geen problemen met simkaart connectie, in de loop van de dag begint het probleem zich voor te doen, internet valt weg, simkaart herkent ie niet meer en dan begint het gedonder, wel connectie, geen connectie....
Gelijk contact gehad met Xiaomi service nederland en een Imei check gedaan, blijkt dit toestel 2 maanden eerder dan mijn aanschafdatum in italie te zijn geactiveerd.
Belsimpel geeft verklaring dat de toestellen ingekocht zijn in italie , en dat italie de toestellen voordat ze worden verkocht daar worden geactiveerd wat ik zeer vreemd vind.
Dus toestel word uit de verzegelde verpakking gehaald, geactiveerd en weer in nieuwe sealverpakking gedaan.
Toch ter reparatie aangeboden via Belsimpel en krijg als resultaat na uitkomst van repaircentre dat er niks met mijn toestel aan de hand is.
En dat ik kan kiezen uit 3 mogelijkheden:
1-Het toestel wordt opnieuw opgestuurd ter reparatie.
2-Je ontvangt een vervangend toestel (outlet)
3-Je ontvangt je eigen toestel retour.

Ik heb vanaf dat ik te horen kreeg van Xiaomi service nederland dat dit toestel al eerder was geactiveerd, geeist van Belsimpel om een nieuw toestel.
Belsimpel wil geen nieuw toestel toesturen omdat mijn toestel een heel lichte schade heeft linksonder hoek een heel klein vlakje en daardoor ook alle andere garanties vervallen.

A: wil ik weten waarom toestel de simkaart na een tijdje niet meer herkent en de verbinding wegvalt, wat is hier het euvel zodat ik deze zelf kan repareren als het om de moederboard gaat of een ander board wat in het toestel zit die dit veroorzaakt.

B: wil ik weten wat mijn rechten zijn en of Belsimpel dit allemaal wel naar zich toe mag trekken.

Xiaomi service nederland zegt dat de fabrieksgarantie van 2 Jaar ingaat op de dag dat deze is geactiveerd en dus Juli 2022, en Belsimpel zegt dat ik gewoon 2 jaar garantie heb op de aankoopdatum dus Augustus 2022.....maar bij schade hoe klein ook valt de garantie weg zegt Belsimpel...

Kan iemand die hier meer van weet willen reageren?
Ik vind dit absurd wat Belsimpel zegt en doet, en het uiteindelijke probleem van het toestel nog steeds niet opgelost.
mvg john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vreemd verhaal van Belsimpel.
Jouw toestel is dat een Global EEA versie of gewoon Global.
Waarom?
Omdat laatste vaak via parallel import naar Nederland komen en als het origineel een Chinese versie was dan heeft men later alsnog Playstore er op geïnstalleerd om hem daarna hier door te verkopen.
Iedere keer als ik een Xiaomi (of 1 van de nevenmerken) toestel koop let ik er speciaal op of het een Global EEA versie is. Is die dat niet dan gaat ie onherroepelijk direct retour.
Maar ja, als je dat niet weet dan gebeurt dus wat jou overkomen is.
En Belsimpel moet het dan gewoon correct oplossen en gewoon een nieuw (Global EEA versie) toestel toesturen ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
monzav8 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:48:
goede middag, heb 12X en na 4 maanden problemen met simkaart herkenning en natuurlijk dan ook de volledige verbindingen weg, kijk ik op de simkaart in mijn 12X begint ie te knipperen, dan wel dan niet een simkaart, deze toestel aangeschaft bij Belsimpel.
Na het laden smorgens nog geen problemen met simkaart connectie, in de loop van de dag begint het probleem zich voor te doen, internet valt weg, simkaart herkent ie niet meer en dan begint het gedonder, wel connectie, geen connectie....
Gelijk contact gehad met Xiaomi service nederland en een Imei check gedaan, blijkt dit toestel 2 maanden eerder dan mijn aanschafdatum in italie te zijn geactiveerd.
Belsimpel geeft verklaring dat de toestellen ingekocht zijn in italie , en dat italie de toestellen voordat ze worden verkocht daar worden geactiveerd wat ik zeer vreemd vind.
Dus toestel word uit de verzegelde verpakking gehaald, geactiveerd en weer in nieuwe sealverpakking gedaan.
Toch ter reparatie aangeboden via Belsimpel en krijg als resultaat na uitkomst van repaircentre dat er niks met mijn toestel aan de hand is.

Ik heb vanaf dat ik te horen kreeg van Xiaomi service nederland dat dit toestel al eerder was geactiveerd, geeist van Belsimpel om een nieuw toestel.
Belsimpel wil geen nieuw toestel toesturen omdat mijn toestel een heel lichte schade heeft linksonder hoek een heel klein vlakje en daardoor ook alle andere garanties vervallen.

A: wil ik weten waarom toestel de simkaart na een tijdje niet meer herkent en de verbinding wegvalt, wat is hier het euvel zodat ik deze zelf kan repareren als het om de moederboard gaat of een ander board wat in het toestel zit die dit veroorzaakt.

B: wil ik weten wat mijn rechten zijn en of Belsimpel dit allemaal wel naar zich toe mag trekken.

Xiaomi service nederland zegt dat de fabrieksgarantie van 2 Jaar ingaat op de dag dat deze is geactiveerd en dus Juli 2022, en Belsimpel zegt dat ik gewoon 2 jaar garantie heb op de aankoopdatum dus Augustus 2022.....maar bij schade hoe klein ook valt de garantie weg zegt Belsimpel...

Ik vind dit absurd wat Belsimpel zegt en doet, en het uiteindelijke probleem van het toestel nog steeds niet opgelost.
mvg john
Aangezien dit topic bedoeld is voor toestel ervaringen en discussie en niet voor conflicten met winkels lijkt het me goed dat je je vraag opsplitst. Hier in dit topic kan met je meegedacht worden over het probleem met het niet herkennen van de simkaart. Echter het stuk over wat je rechten zijn m.b.t. belsimpel hoort niet in dit topic thuis. Ik denk dat dit hier thuis hoort: Shopping forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Dat het toestel in Italie geactiveerd is en mogelijk op een iets andere ROM draait zou geen reden moeten zijn waarom opeens de SIM-kaart niet meer herkent wordt. Het kan ook gewoon een software probleem zijn. Heb je een factory reset geprobeerd voordat je de telefoon opstuurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De poster heeft 2 problemen:
1. Toestel dat al eerder geactiveerd is met een niet EU ROM.
2. Het na een tijdje niet meer herkennen van de SIM-kaart.

1ste moet Belsimpel oplossen, kunnen wij hier niks mee.
2de kán met de in Italië activatie en met een niet EU rom te maken hebben maar ook gewoon een defect zijn.
Wil de poster verzoeken te melden wat voor ROM er op staat zodat we daarmee verder kunnen analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
monzav8 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:48:

mvg john
Ik heb dit probleem ook en heel toevallig bij Belsimpel toestel gekocht en heel toevallig ook KPN. En omdat toeval niet bestaat ongeveer ook +/- na 4 maanden na aanschaf problemen met simkaart herkenning.

Op reddit heb ik gelezen dat dit waarschijnlijk door de nieuwe update kwam en dat er niks anders op zit dan wachten op nieuwe update van Xiaomi en hopen dat deze bug eruit gehaald is.

Zoals jij en andere gebruiker hier ook aangaf, je kan het toestel opsturen ter reparatie maar dan zul je zien dat het net op dat moment wanneer ze het controleren wel gewoon werkt en krijg je te horen dat ze geen probleem geconstateerd hebben.

Bij mij is het ongeveer 50/50 dat het wel of niet werkt. Thuis kun je gewoon op WiFi, maar ga je weg of naar het werk dan is het zwaar irritant.

Hier is de topic van andere gebruiker met hetzelfde probleem:
[Xiaomi 12X] Mobiel data gaat constant uit en aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 14:33
Hier hetzelfde probleem met mijn 12x. Op spontane momenten valt de 4g verbinding weg. Nieuwe Simkaart aangevraagd, maar dit loste het probleem niet op.

Aangezien meer mensen hier last van hebben lijkt het dus op een software matig probleem. Hopen dat dit snel wordt opgelost vanuit Xiaomi.

Tele 2 netwerk en het is toestel komt ook bij Belsimpel.nl vandaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis H op 23-01-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Begint er dus op te lijken dat dit een 12X probleem is.
Toen de problemen begonnen: kun je aangeven op welke ROM versie het toestel zat?
En wellicht op welke versie je nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Nee dat kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen. Merendeel van de tijd zit ik op WiFi, dan doet het probleem zich wellicht wel voor, maar merk je het niet.

Kwam naar voren toen de WIFI thuis onstabiel was (dat lag niet aan de 12x) en ik meer op mijn 4g verbinding zat. Toen viel het me op dat de verbinding weg viel en ben ik het in de gaten gaan houden. Soms heb ik er ook een dag geen last van, andere momenten klapt de verbinding om de haverklap eruit.

Het duurt zo'n 30 seconden voordat hij de verbinding weer automatisch oppakt.

Huidige versie: 13.0.8 MIUI Global (SLDEUXM)

[ Voor 38% gewijzigd door Dennis H op 23-01-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Die versie is rond 1 dec 2022 uitgekomen en uitgerold.
Sinds wanneer heb je deze problemen en wat is exact de foutmelding die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Ik weet niet meer wanneer dit probleem exact is ontstaan.

Wel kan ik terug zien dat ik op 29-10-2022 een nieuwe sim kaart heb besteld omdat ik toen last had van dit probleem. Een nieuwe simkaart heeft het echter niet opgelost.

Er komt geen foutmelding tevoorschijn. Het enige wat er gebeurt is dat de verbinding wegvalt en na +/- 30 seconden weer terug komt. Dit gebeurd soms meerdere malen per dag en soms ook helemaal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis H op 23-01-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ok, duidelijk.
Dus je had vóór deze update al deze problemen.
Wat geeft het toestel dan aan bijv. "geen sim-card aanwezig" of "geen verbinding" o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
snah001 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:36:
Die versie is rond 1 dec 2022 uitgekomen en uitgerold.
Sinds wanneer heb je deze problemen en wat is exact de foutmelding die je krijgt?

[ Voor 35% gewijzigd door ninasky11 op 23-01-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Dit kan heel goed kloppen, rond sinterklaas begonnen de disconnects.

Deze video is uit de andere topic gehaald. Ik heb precies hetzelfde.
https://streamable.com/y1s3qb

Vooral op werk en als ik ergens naartoe ben heb ik er last van. Thuis lijkt het minder te zijn. Ooit geeft ie *geen simkaart aanwezig*, andere keer is het *geen service*.

[ Voor 15% gewijzigd door ninasky11 op 23-01-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ok, bedankt voor de verdere info.
Heb je de contacten op de sim-card al eens schoon gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
snah001 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:30:
Ok, bedankt voor de verdere info.
Heb je de contacten op de sim-card al eens schoon gemaakt?
Dat zou weinig uitmaken denk ik aangezien ik een compleet nieuwe sim kaart heb ontvangen wat het probleem ook niet heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Enige mogelijkheid is dat de SIM-card in de tray niet goed contact maakt.
Je zou kunnen proberen achter de SIM-card een dubbel gevouwen papiertje te krijgen zodat hij wat beter met de contacten voor de SIM-card maakt. Is het proberen waard en de dikte aanpassen zodat de simtray wel nog er in past maar de SIM-card iets meer contact maakt met de contacten in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zelf heb ik nu al een paar keer meegemaakt dat ik de telefoon moet herstarten omdat mobiel internet niet werkt maar ik wel ontvangst buiten heb. Vliegstand helpt dan niet om weer online te komen. Zou dat connected zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

snah001 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:13:
De 12 Pro Global EEA heeft vandaag de upgrade naar MIUI 14 (Android 13) ontvangen.
Deze versie kan alleen met een custom recovery geflashed worden!!!
Gebruik de juiste custom recovery (https://sourceforge.net/p...13-zeus-skkk.img/download) en flash deze met encryptie uit (verwijder fingerprint/pin) via fastboot als volgt (wijzig twrp.img in de filename van de download):

Update the TWRP with the existing one or In Fastboot mode:
fastboot flash recovery_ab twrp.img
reboot TWRP with the button combination (Power+volume up)

Full rom:

Change log:

Basic experience
MIUI uses less memory now and keeps being swift and responsive over much more extended periods.

Personalization
Attention to detail redefines personalization and brings it to a new level.
Super icons will give your Home screen a new look. (Update the Home screen and Themes to the latest version to be able to use Super icons.)
Home screen folders will highlight the apps you need most making them just one tap away from you.

More features and improvements
Search in Settings is now more advanced. With search history and categories in results, everything looks much crisper now.

System
Updated Android security patch to January 2023. Increased System security.
MIUI 14 komt dus niet OverTheAir? of later wel?
Ik zit op xiaomi.eu MIUI 13 (THOR)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:44
ik heb de 12T. kan nergens vinden wanneer die hem krijgt. Maar ik ga er wel vanuit dat die OTA gaat komen op korte termijn.

Ben van Oneplus afgegaan en was al blij dat ze nu gewoon OTA gaan komen. hoop niet dat dit voor Xiaomi nu ook gaat veranderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
jaydenjarno schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:47:
ik heb de 12T. kan nergens vinden wanneer die hem krijgt. Maar ik ga er wel vanuit dat die OTA gaat komen op korte termijn.

Ben van Oneplus afgegaan en was al blij dat ze nu gewoon OTA gaan komen. hoop niet dat dit voor Xiaomi nu ook gaat veranderen
MIUI 14 is al beschikbaar voor de 12T met de Mi Pilot Tester Program dus het ziet er naar uit dat die binnenkort OTA komt. Ik heb mij aangemeld voor Mi Pilot, maar nog geen update ontvangen. Geen idee hoe lang het kan duren voordat je goed gekeurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
MIUI 14 OTA update ontvangen voor de Xiaomi 12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Rr8yzJL5_QENA9u2vZfsaUfZ2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqyCgCCSxMxY8s0Ne8XAlZjy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Jotyjo schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:05:
MIUI 14 OTA update ontvangen voor de Xiaomi 12

[Afbeelding]
Heb hem ook aangeboden gekregen maar door mijn ervaring met 2 updates geleden wacht ik wel even op de bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Nog geen Ota update voor de 12 Pro. Mn oude 10 Lite kreeg gister een update binnen na een hele lange tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH68
13art schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:03:
[...]

Het herstarten van een terminal herken ik van wanneer ik contactloos probeer te betalen zonder dat er kaarten toegevoegd zijn. Daardoor eens twee pinautomaten compleet vast laten lopen bij de Kruidvat 8)7

Kortom het lijkt er op dat, ondanks dat je er kaarten in zet, deze toch niet herkend worden. Misschien de wallet app eens helemaal verwijderen en opnieuw installeren en dan nog eens proberen.
Het probleem met Google Wallet is opgelost. De oplossing vond ik hier:

https://support.google.co...cards-keep-deleting?hl=en

Het komt er op neer dat sinds Android 13, Google Wallet niet meer met 'dubbele' apps om kan gaan. Na verwijderen van mijn Whatsapp Clone was het issue opgelost. Gelukkig is er nog zoiets als Whatsapp Business. Hierdoor kan ik toch twee instances Whatsapp draaien.

Geen Xiaomi/ Miui issue dus, maar een Android dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:12
ik heb zaterdag een xiaomi 12T pro kunnen bemachtigen

ik kom van een samsung s22U en ik merk dat mn internet sneller is en de batterij is een verbetering

komt dit door de snapdragon ipv exynos ?

heb me ook aangemeld voor de Mi pilot tester program dus hopelijk zo snel miui 14

krijgt miui andere updates dan android ? ik las ergens 5j als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Cmdr_Satan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:20:
[...]

MIUI 14 komt dus niet OverTheAir? of later wel?
Ik zit op xiaomi.eu MIUI 13 (THOR)
Dit is de Final user versie voor mi-testers.
Alleen via twrp te installeren.
Ota volgt later met volledige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vincent91 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:55:
ik heb zaterdag een xiaomi 12T pro kunnen bemachtigen

ik kom van een samsung s22U en ik merk dat mn internet sneller is en de batterij is een verbetering

komt dit door de snapdragon ipv exynos ?

heb me ook aangemeld voor de Mi pilot tester program dus hopelijk zo snel miui 14

krijgt miui andere updates dan android ? ik las ergens 5j als ik me niet vergis
Komt idd door de Qualcomm tov de su22 met exynos.
Via de Miui Downloader app kun je je toestel kiezen een onder tester zien welke er direct voor download beschikbaar zijn. Staat die er nog niet bij dan is die er nog niet. Installeren gaat alleen maar via twrp of testers account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
Met de gewone 12 en dual sim is een uurtje of 6/7 sot realistisch of is dat totaal niet haalbaar? (ik game niet, meestal op wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
MIUI 14 zou minder Ram gebruiken, maar gebruikt hier juist meer. Hebben julli dit ook?
Had eerst 7 tot 8GB Ram vrij, na de update maar 5GB.

[ Voor 26% gewijzigd door Jay47 op 01-02-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb met mijn 12x de overstap gemaakt. Eerst twrp via twrp geüpdatet naar 6.7 A13. Toen in de Updater app de laatste versie gedownload. Telefoon rebootte na het aanklikken van Update in TWRP. Juiste image gevonden en de update gedaan met de standaard instellingen. Na de update wel een aantal Mount failure meldingen in het rood gehad maar na onderzoek zag ik dat ik deze kon negeren. Even System A kiezen voor een reboot en dan even een kwartiertje wachten tot de telefoon helemaal gereboot was. Alles lijkt prima gegaan te zijn. Oude Instellingen app deed het niet meer (shortcut). Die moest ik even opnieuw toevoegen.

Je krijgt in de nieuwe versie wel een kleine popup bij het starten van een app dat deze toegang heeft tot geschatte locatie. Privacy dingetje. Verder gaat alles prima.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Sinds 2 februari is de Miui 14 Android 13 voor de 12 Pro beschikbaar.
Wordt als Ota aangeboden

Voor diegenen de hele rom willen hier de link:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:44
Kreeg de update voor mijn 12t (non pro)
Update gedaan maar voor nu zie ik nog geen enkel verschil. Dus ook geen rare dingen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Zojuist kreeg ik de 14.0.6.0 MIUI Global OTA binnen op mijn 12T Pro. Installatie ging soepel en snel. Wel bijzonder dat de Android security update nog van 01-12-2022 is. Zo op het eerste oog geen echte verschillen, alles werkt nog goed en hetzelfde en ziet er gelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
oCe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:21:
Zojuist kreeg ik de 14.0.6.0 MIUI Global OTA binnen op mijn 12T Pro. Installatie ging soepel en snel. Wel bijzonder dat de Android security update nog van 01-12-2022 is. Zo op het eerste oog geen echte verschillen, alles werkt nog goed en hetzelfde en ziet er gelijk uit :)
Kan je ff handmatig updaten naar 1 Januari 2023, heb ik ook gedaan.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen