monzav8 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:48:
goede middag, heb 12X en na 4 maanden problemen met simkaart herkenning en natuurlijk dan ook de volledige verbindingen weg, kijk ik op de simkaart in mijn 12X begint ie te knipperen, dan wel dan niet een simkaart, deze toestel aangeschaft bij Belsimpel.
Bij KPN een nieuwe simkaart besteld maar probleem blijft zich voordoen.
Na het laden smorgens nog geen problemen met simkaart connectie, in de loop van de dag begint het probleem zich voor te doen, internet valt weg, simkaart herkent ie niet meer en dan begint het gedonder, wel connectie, geen connectie....
Gelijk contact gehad met Xiaomi service nederland en een Imei check gedaan, blijkt dit toestel 2 maanden eerder dan mijn aanschafdatum in italie te zijn geactiveerd.
Belsimpel geeft verklaring dat de toestellen ingekocht zijn in italie , en dat italie de toestellen voordat ze worden verkocht daar worden geactiveerd wat ik zeer vreemd vind.
Dus toestel word uit de verzegelde verpakking gehaald, geactiveerd en weer in nieuwe sealverpakking gedaan.
Toch ter reparatie aangeboden via Belsimpel en krijg als resultaat na uitkomst van repaircentre dat er niks met mijn toestel aan de hand is.
En dat ik kan kiezen uit 3 mogelijkheden:
1-Het toestel wordt opnieuw opgestuurd ter reparatie.
2-Je ontvangt een vervangend toestel (outlet)
3-Je ontvangt je eigen toestel retour.
Ik heb vanaf dat ik te horen kreeg van Xiaomi service nederland dat dit toestel al eerder was geactiveerd, geeist van Belsimpel om een nieuw toestel.
Belsimpel wil geen nieuw toestel toesturen omdat mijn toestel een heel lichte schade heeft linksonder hoek een heel klein vlakje en daardoor ook alle andere garanties vervallen.
A: wil ik weten waarom toestel de simkaart na een tijdje niet meer herkent en de verbinding wegvalt, wat is hier het euvel zodat ik deze zelf kan repareren als het om de moederboard gaat of een ander board wat in het toestel zit die dit veroorzaakt.
B: wil ik weten wat mijn rechten zijn en of Belsimpel dit allemaal wel naar zich toe mag trekken.
Xiaomi service nederland zegt dat de fabrieksgarantie van 2 Jaar ingaat op de dag dat deze is geactiveerd en dus Juli 2022, en Belsimpel zegt dat ik gewoon 2 jaar garantie heb op de aankoopdatum dus Augustus 2022.....maar bij schade hoe klein ook valt de garantie weg zegt Belsimpel...
Kan iemand die hier meer van weet willen reageren?
Ik vind dit absurd wat Belsimpel zegt en doet, en het uiteindelijke probleem van het toestel nog steeds niet opgelost.
mvg john