Eerste indrukken zijn goed. Ik ben positief verrast en enthousiast. Maar, tegelijkertijd heb ik het toestel pas kort in bezit. Voor nu:
Erg snel, veel vloeiender, soepeler en responsiever dan mijn S21 en S22. Minder warm toestel ook onder belasting. Het mobiele spel dat ik speel draait eindelijk weer op 60 fps (ipv capped op 30), niet meer gezien na mijn S10. Een verademing.
Accuduur zonder problemen de hele dag, redde ik met de Samsungs niet. Opladen bizar snel met de bijgeleverde 120 Watt lader: 9% tot 100% in iets meer dan een kwartiertje. Lader meegeleverd, wel groter en met een eigen (stugge) kabel. Opladen met andere (quick) chargers gaat ook prima (en snel, maar niet zo snel als met de 120 Watt uiteraard).
Scherm is prima, maar bijvoorbeeld nog niet buiten volle zon getest. Kan standaard wat minder donker dan ik fijn vind, maar al een verborgen instelling gevonden die dim-mode mogelijk maakt. Fijn dat er af-fabriek een screenprotector aanwezig is (in mijn geval om de periode tot de door mij geliefde matte hydrogel screenprotector bezorgd is).
De camera kan zich probleemloos meten met de Samsungs. Bij weinig licht maakt de 12T Pro zelfs beduidend betere foto's, nog sneller ook. 12 megapixel foto's zien er goed uit. 50 megapixel wat korreliger maar ook meer detail. 200 megapixel is een gimmick, erg groot bestand (makkelijk 40+ MB) en veel ruis.
Formaat en gewicht is wel even wennen, had naar mijn smaak wel iets kleiner/lichter gemogen; tegelijkertijd wel fijn werken/lezen/etc. Camera steekt wat ver uit, daardoor ligt de telefoon niet heel stabiel/egaal op tafel. Op te lossen met een hoesje, transparant TPU hoesje is bijgeleverd: top.
Met Nova Launcher is mijn gebruikerservaring vrijwel gelijk als voorheen, op de settings-schermen na: die zijn net wat anders en soms even zoeken. Sommige Samsung apps zoals bv de Gallerij zijn beduidend beter dan die van Xiaomi, maar da's een kwestie van apps zoeken/vervangen. Stoor me aan het feit dat er een NFC icoon in de statusbalk staat, die nog niet weg weten te halen. Maar als dat het is...
Tot dusver, aanrader! Iemand een S22 kopen? 😉
-I am Jack's wasted life.