Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
freestyler2 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Android auto is makkelijk te fixen, ik vermoed dat jij "dual apps" hebt geactiveerd? Zodra dit is ge-deactiveerd zou het weer moeten werken.

Mocht je dat je probleem niet verhelpen let me know er zijn nog een aantal andere mogelijkheden maar dual apps is demeest voorkomende.
Dat is hem! Ik gebruik Whatsapp dubbel (kan ook gewoon Whatsapp en Whatsapp Business draaien natuurlijk).
Ik verwacht een dezer dagen m'n nieuwe telefoon dus denk dat op die manier het probleem oplost. En daarbij heeft m'n auto geen ondersteuning voor Google Auto. Alleen die van m'n vriendin maar tja daar zit ik zelden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
soskes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Let wel even op: MIUI is niet per definitie een horror of slechter dan een andere schil. Echter, het is, ondanks de vele mogelijkheden, wel echt meer gesloten dan andere UI's. Denk aan third party apps die soms niet met MIUI werken omdat de kernel juist weer te open is (denk aan Island apps). Daarnaast kun je een third party launcher ook wel vergeten. In ieders geval de meer bekende.

Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar wel iets wat je moet beseffen.

Verder kan ik weinig beperkingen bedenken.

Over de 12 kan ik weinig vertellen aangezien ik een Mix 4 gebruik.
Als aanvulling hierop, miui is eigenlijk al een third party schil met handige features die stock Android niet heeft. Wat dat betreft geen reden om te switchen dus en is het kwestie van wennen (want waarom wil je een andere look and feel, meestal omdat je dat altijd zo hebt gehad).

Een schil over een schil is dan ook niet logisch, wat dus problemen kan veroorzaken. Wil je echter een andere schil dan kan je natuurlijk altijd je telefoon rooten en een custom Rom erop flashen. Ik kan zelf geen reden bedenken om dat bij Xiaomi te doen anders dat wanneer je telefoon is verouderd en verder nog goed werkt maar geen updates meer krijgt.
Tegenwoordig is het update beleid van Xiaomi ook betrr

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 14:33
snah001 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:55:
Ik gebruikte de Nova Prime Launcher op mijn 9T Pro, mijn Poco F2 Pro en nu op de 12 Pro en allemaal altijd zonder problemen.
Dus gewoon onzin dat alternatieve launchers niet op Miui werken, integendeel, zelfs veel beter.
Waarom gelijk zo agressief / ontkennend. Maar om je een vraag te stellen, hoe werkt je gestures op Nova launcher? Je kunt zeggen wat je wilt en fan zijn van MIUI maar er zijn nu eenmaal zaken die niet werken of waar je meer moeite voor moet doen.

En als iemand niet bekend is met MIUI kun je dat beter vooraf aangeven zodat ze hier rekening mee kunnen houden en het niet als onzin bestempelen. Ik vind jouw reactie dan ook bijzonder maar goed. Ieder zijn ding.

@freestyler2 Heb jij ooit gebruik gemaakt van een app als Island of Shelter? Zo ja, heb je dit werkend (gekregen)? Ik lees er wisselende verhalen over. Ik krijg hem, zelfs met alle authorisaties toegekend, niet zo ver dat alles wordt geinstalleerd. En dubbele apps werkt nou net niet hoe ik wil (Zo pakt outlook zowel mijn werk en prive mail en laat ze in zowel de originele als de dubbele app zien, wat ik niet wil).

[ Voor 49% gewijzigd door soskes op 14-10-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:01
soskes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Waarom gelijk zo agressief / ontkennend. Maar om je een vraag te stellen, hoe werkt je gestures op Nova launcher? Je kunt zeggen wat je wilt en fan zijn van MIUI maar er zijn nu eenmaal zaken die niet werken of waar je meer moeite voor moet doen.

En als iemand niet bekend is met MIUI kun je dat beter vooraf aangeven zodat ze hier rekening mee kunnen houden en het niet als onzin bestempelen. Ik vind jouw reactie dan ook bijzonder maar goed. Ieder zijn ding.

@freestyler2 Heb jij ooit gebruik gemaakt van een app als Island of Shelter? Zo ja, heb je dit werkend (gekregen)? Ik lees er wisselende verhalen over. Ik krijg hem, zelfs met alle authorisaties toegekend, niet zo ver dat alles wordt geinstalleerd. En dubbele apps werkt nou net niet hoe ik wil (Zo pakt outlook zowel mijn werk en prive mail en laat ze in zowel de originele als de dubbele app zien, wat ik niet wil).
Ahum, even jou citeren: "Daarnaast kun je een third party launcher ook wel vergeten. In ieders geval de meer bekende."
En dat is gewoon niet waar.
Oh en gestures werkt bij mij met de app FNG gewoon i.c.m.Nova Prime.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
snah001 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Ahum, even jou citeren: "Daarnaast kun je een third party launcher ook wel vergeten. In ieders geval de meer bekende."
En dat is gewoon niet waar.
Ok, stand corrected. Ik doelde inderdaad op de volledige werking van third party launchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
soskes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Ik neem aan dat je met Shelter of Island refereert aan VMOS of voor de leken onder ons een Virtual Machine draaien op Android.

Nu heb ik iets soortgelijks in het verleden weleens gebruikt bij oudere Xiaomi Devices. Niet specifiek met de apps die jij nu noemt. Nu zijn kernels natuurlijk bij oude devices meer toegankelijker dus het is wellicht niet helemaal een eerlijke vergelijking nu we praten in het Xiaomi 12 topic. Overigens heb ik nooit echt blokkades ervaren maar ik werk dan ook meestal met een rooted device. Soms loop ik tegen de beperking aan dat niet alle apps beschikbaar zijn via de Playstore omdat de ontwikkelaar dat zo heeft ingesteld. Als een app dan niet beschikbaar is via de playstore zoek ik de app alsnog handmatig op. Een rooted device heeft weer andere voordelen ook al is dan soms een app instaleren iets meer werk,bmaar het is mij dat meer dan waard tov een non-rooted device. Ik zie mijzelf ook niet echt als een standaard gebruiker.

Nu zal denk ik het gross van de gebruikers geen Virtual Machine draaien of er geen noodzaak toe zien. Het is dan ook puur een advanced app voor de die hard Tweakers onder ons. Zelf gebruik ik meestal een oude telefoon als ik dingen wil testen. Wil je echt aan de slag met Virtual Machines op de Xiaomi 12 via de bovengenoemde apps wil ik wel eens een poging wagen om te kijken of het werkt. Ik ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd waarom dit dan niet werkt en waar het dan in zit. Let me know en deel dan even wat meer gegevens over welk toestel, rom versie etc jij dan hebt.

Jij benoemd specifiek die apps dus ik ga ervan uit dat je enige ervaring hebt en een specifiek doel hebt. Toch om dat zeker te weten, heb jij niet voldoende aan "second space" oftewel een 2e gebruikersprofiel die afzonderlijk van elkaar werken (wat eigenlijk min of meer een container is binnen Android)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
Kan je bij Xiaomi de dialer van Google installeren? Of is dat allemaal alleen van Xiaomi te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 12:19
jaydenjarno schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:32:
Kan je bij Xiaomi de dialer van Google installeren? Of is dat allemaal alleen van Xiaomi te gebruiken?
Bij de Europese devices is dit zelfs standaard de Google Dialer/Messages ipv Xiaomi apps. (EEA ROM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Mantis schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:48:
[...]

Bij de Europese devices is dit zelfs standaard de Google Dialer/Messages ipv Xiaomi apps. (EEA ROM)
Je kunt altijd nog de miui eu rom installeren

https://xiaomi.eu/communi...-13-stable-release.64441/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is en blijft een custom rom.
Als je een andere dialer wilt dan Google is de Indonesische rom een optie maar in beide gevallen moet je unlocked zijn.
Met de laatst genoemde is bijvoorbeeld gesprekken opnemen wel mogelijk.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik wil juist de Google dialer. Die werkt perfect. Lekker goede herkenning van nummers etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
freestyler2 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Ik neem aan dat je met Shelter of Island refereert aan VMOS of voor de leken onder ons een Virtual Machine draaien op Android.

Nu heb ik iets soortgelijks in het verleden weleens gebruikt bij oudere Xiaomi Devices. Niet specifiek met de apps die jij nu noemt. Nu zijn kernels natuurlijk bij oude devices meer toegankelijker dus het is wellicht niet helemaal een eerlijke vergelijking nu we praten in het Xiaomi 12 topic. Overigens heb ik nooit echt blokkades ervaren maar ik werk dan ook meestal met een rooted device. Soms loop ik tegen de beperking aan dat niet alle apps beschikbaar zijn via de Playstore omdat de ontwikkelaar dat zo heeft ingesteld. Als een app dan niet beschikbaar is via de playstore zoek ik de app alsnog handmatig op. Een rooted device heeft weer andere voordelen ook al is dan soms een app instaleren iets meer werk,bmaar het is mij dat meer dan waard tov een non-rooted device. Ik zie mijzelf ook niet echt als een standaard gebruiker.

Nu zal denk ik het gross van de gebruikers geen Virtual Machine draaien of er geen noodzaak toe zien. Het is dan ook puur een advanced app voor de die hard Tweakers onder ons. Zelf gebruik ik meestal een oude telefoon als ik dingen wil testen. Wil je echt aan de slag met Virtual Machines op de Xiaomi 12 via de bovengenoemde apps wil ik wel eens een poging wagen om te kijken of het werkt. Ik ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd waarom dit dan niet werkt en waar het dan in zit. Let me know en deel dan even wat meer gegevens over welk toestel, rom versie etc jij dan hebt.

Jij benoemd specifiek die apps dus ik ga ervan uit dat je enige ervaring hebt en een specifiek doel hebt. Toch om dat zeker te weten, heb jij niet voldoende aan "second space" oftewel een 2e gebruikersprofiel die afzonderlijk van elkaar werken (wat eigenlijk min of meer een container is binnen Android)?
Ik vind het persoonlijk juist een nadeel een second space te creëren omdat dit, in mijn ogen, te omslachtig is.
Een app als Island werkt daarin juist beter voor mij. Aangezien het een ander toestel betreft zal ik je een DM sturen om hier niet nog meer vervuiling vanuit mijn kant toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
soskes schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Ik vind het persoonlijk juist een nadeel een second space te creëren omdat dit, in mijn ogen, te omslachtig is.
Een app als Island werkt daarin juist beter voor mij. Aangezien het een ander toestel betreft zal ik je een DM sturen om hier niet nog meer vervuiling vanuit mijn kant toe te voegen.
Ja prima ik zie het wel verschijnen, maar als je doel is om dingen af te schermen leent second space zich daar prima voor en is juist heel eenvoudig te activeren.

VMOS is, als de door jou genoemde apps echt niet standaard werken, juist meer werk (maar niet onmogelijk schat ik nu zo in).

Om second space te activeren in miui bekijk dan de volgende video.

[ Voor 6% gewijzigd door freestyler2 op 15-10-2022 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 22:15
jaydenjarno schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:32:
Met MIUI kan je gewoon de Google Dialer gebruiken. Die gebruik ik ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:44
Iemand interesse om mijn 12s Ultra over te nemen? Ik ga die van mij verkopen. Betreft de 8gb 256gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
hollabizack12 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:38:
Iemand interesse om mijn 12s Ultra over te nemen? Ik ga die van mij verkopen. Betreft de 8gb 256gb versie.
Waarom doe je hem weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:44
Ik vind de grootte van mijn 12x toch fijner. Ik merk dat ik die vaker pak dan de 12 ultra. Zonde om hem te houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
hollabizack12 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:38:
Plaats hem op Tweakers V&A, het is niet de bedoeling om via het forum te handelen in producten ook al is het goed bedoeld.

Voor eventuele kopers houdt er rekening mee dat de 12s ultra nooit officieel in Europa is gelanceerd. Dit heeft onder andere als gevolg dat de B20 band ontbreekt wat gevolgen kan hebben bij sommige providers.

Verder is de 12s ultra een pracht toestel en is het echt een aanrader

[ Voor 6% gewijzigd door freestyler2 op 21-10-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
De twijfel blijft hier..maandag of dinsdag een nieuw toestel bestellen
Xiaomi 12t
Xiaomi 12t pro
OnePlus 10t
(OnePlus 10 pro)

De pro's zijn overkill denk. Dus vooral de Xiaomi 12 t vs OnePlus 10 t. Heb nu een OnePlus en werkt best goed. Maar de Xiaomi lijkt me ook erg fijn.
Nu lees ik veel over reclame op de Xiaomi telefoon. Dat zou wel echt zonde zijn. Iemand die de 12t heeft en er wat over kan zeggen wat reclame (of anders dingen) betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
jaydenjarno schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:36:
Xiaomi 12t
Xiaomi 12t pro
OnePlus 10t
(OnePlus 10 pro)

De pro's zijn overkill denk. Dus vooral de Xiaomi 12 t vs OnePlus 10 t. Heb nu een OnePlus en werkt best goed. Maar de Xiaomi lijkt me ook erg fijn.
Nu lees ik veel over reclame op de Xiaomi telefoon. Dat zou wel echt zonde zijn. Iemand die de 12t heeft en er wat over kan zeggen wat reclame (of anders dingen) betreft?
Qua specs wint overduidelijk de 12t pro. Gelukkig doet de 12t er niet veel onder en prijs kwaliteit verhouding heel goed of beter gezegd de 12t is de Best Bang For Buck.

Qua reclame zou ik mijzelf niet al teveel zorgen maken, dat staat bovendien ook compleet los van het toestel en is software gerelateerd. Een groot misverstand dus wat ik hopelijk hiermee direct uit de wereld help.

Om in MIUI van reclames af te komen zijn er verschillende eenvoudige oplossingen maar ook meer geavanceerd ala Tweakers style.

Los van het feit dat reclame natuurlijk een doel beoogt - op Tweakers zitten we ook niet allemaal met een ad blocker, toch :+

Eenvoudige Methode
Schakel MSA uit
(Settings > Wachtwoorden en beveiliging > Toestemming en intrekking. Vervolgens zet je hier de ‘msa’ uit en wacht je 10 seconden. Daarna kan je ‘revoke’ gebruiken om terug te gaan.)

Daarnaast wil je vast ook van de persoonlijke advertenties af.

Instellingen > Wachtwoorden en beveiliging > Privacy > Advertentie services.

Mocht je daarna nog last hebben van reclame kan je in de specifieke app dit uitschakelen door in de app op zoek te gaan naar ‘recommendations’. Die term is wat verwarrend wellicht, maar dat is de Xiaomi-variant van reclame. De optie dien je vervolgens uit te schakelen.

Tweakers style
Installeer Xiaomi EU rom (Google is your friend)

Met de Oneplus heb ik geen directe ervaringen maar als enkele tests op het internet mag geloven is Xiaomi de duidelijke winnaar hierin.

Succes met je keuze en laat het weten als je nog ergens tegenaan loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
jaydenjarno schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:36:
Xiaomi 12t
Xiaomi 12t pro
OnePlus 10t
(OnePlus 10 pro)

Reclames oftewel ads zijn heel eenvoudig tegen te houden door bij de eerste start van het toestel meteen aan te geven dat je geen ads wil en dan krijg je die ook niet.
Verder is het niet nodig om naar een custom rom te gaan daar je dan minstens moet unlocken en dat is voor velen een brug te ver en zeker daar de 12T een mediatek soc heeft.
Gebruik dan Blokada of Adaway om ads in het algemeen te blokkeren (ook die op websites) dan weet je zeker dat je al dat onnodige data verkeer tegenhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dus bij aanzetten gewoon aangeven dat je heen reclame wilt?
Ben geen held wat custom rom enz betreft. Wil in ook liever niet. Gewoon out of the box werken.
Dat het een mediatek is is ook niet ergm snel zat voor mij.
Heb nu de OnePlus Nord. Das de Snapdragon 765g. Dus snelheid zal sowieso veel beter zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Persoonlijk zou ik Xiaomi EU Rom niet installeren, hier zelf issues mee gehad. Xiaomi EU Rom is niet officieel en niet van Xiaomi. Xiaomi EEA Rom is daarintegen wel officieel en wel van Xiaomi.

Heb de EEA Rom al een paar weken draaien en tot nu toe geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Jay47 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:55:
Persoonlijk zou ik Xiaomi EU Rom niet installeren, hier zelf issues mee gehad. Xiaomi EU Rom is niet officieel en niet van Xiaomi. Xiaomi EEA Rom is daarintegen wel officieel en wel van Xiaomi.

Heb de EEA Rom al een paar weken draaien en tot nu toe geen issues.
De EU rom is dan niet officieel maar het heeft wel tal van voordelen voor Europese gebruikers. Het is niet persoonlijk maar als ik het forum teruglees hebben jouw berichten de overtoon zonder degelijke onderbouwing om de EU rom niet te gebruiken.

xiaomi.eu rom is gebaseerd op de china stable rom. Het heeft alle functionaliteiten van China rom maar met extra eigenschappen geoptimaliseerd voor de Europese markt. De volledige lijst van voordelen is hier al eens eerder gepost en is ook terug te vinden op de officiële website. Dus tot zover zie ik geen reden om de EU rom af te branden en zie ik alleen maar voordelen en geen nadelen?

Jij ervaarde met name issues met de batterij als ik mij niet vergis? Wat heb je eraan gedaan om het te analyseren en eventueel op te lossen? Draaide je stable of weekly? Heb je het aangekaart bij de devs? Was het een bepaalde app die voor problemen zorgde? Of had je gewoon dikke pech (niet elke Xiaomi 12 heeft dezelfde batch hardware)? Kortom zoveel variabelen. Ik ben er 100% van overtuigd dat het probleem wat je ervaarde opgelost had kunnen worden.

Overigens goed om te horen dat de EEA Rom bij jou nu wel goed werkt. En ik heb er ook zeker niks op tegen, integendeel ik ben blij dat na zoveel jaren Xiaomi daar eindelijk (verplicht vanuit wetgeving) zich in heeft verdiept en dat er min of meer out of the box een goede Europese Rom beschikbaar is.

Let overigens wel we zitten hier op Tweakers en ondanks dat mensen hier met aankoop advies en om ervaringen vragen, er toch ook van je verwacht wordt om zelf onderzoek te doen en niet klakkeloos de mening van een ander over te nemen.

Dat het voor jou niet werkt, prima. Voor mij en vele andere werkt het wel, ook prima. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het voor andere ook niet werkt maar dan andersom. Houdt daarmee rekening als je een bericht plaatst en probeer zoveel mogelijk je mening/ervaring te onderbouwen met zoveel mogelijk inhoudelijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
freestyler2 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Android auto is makkelijk te fixen, ik vermoed dat jij "dual apps" hebt geactiveerd? Zodra dit is ge-deactiveerd zou Android Auto weer moeten werken.

Mocht dat je probleem niet verhelpen let me know er zijn nog een aantal andere mogelijkheden maar dual apps uitschakelen is de meest voorkomende oplossing.
Is dit nieuw? Ik overweeg om mijn 9SE in te wisselen voor een 12X. Maar op de SE is het geen issue om dual apps voor Whatsapp te gebruiken naast Android auto. Is dat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Pyramiden schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Is dit nieuw? Ik overweeg om mijn 9SE in te wisselen voor een 12X. Maar op de SE is het geen issue om dual apps voor Whatsapp te gebruiken naast Android auto. Is dat veranderd?
Nee niet iedereen heeft daar last van. Het speelt met name volgens mij bij de Xiaomi.eu rom. Dus gewoon een kwestie van proberen zou ik zeggen.

Mocht je het probleem ervaren en in de systeem instellingen dual apps moeten uitschakelen dan zijn er voor dual apps ook andere opties mogelijk mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
freestyler2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

De EU rom is dan niet officieel maar het heeft wel tal van voordelen voor Europese gebruikers. Het is niet persoonlijk maar als ik het forum teruglees hebben jouw berichten de overtoon zonder degelijke onderbouwing om de EU rom niet te gebruiken.

xiaomi.eu rom is gebaseerd op de china stable rom. Het heeft alle functionaliteiten van China rom maar met extra eigenschappen geoptimaliseerd voor de Europese markt. De volledige lijst van voordelen is hier al eens eerder gepost en is ook terug te vinden op de officiële website. Dus tot zover zie ik geen reden om de EU rom af te branden en zie ik alleen maar voordelen en geen nadelen?

Jij ervaarde met name issues met de batterij als ik mij niet vergis? Wat heb je eraan gedaan om het te analyseren en eventueel op te lossen? Draaide je stable of weekly? Heb je het aangekaart bij de devs? Was het een bepaalde app die voor problemen zorgde? Of had je gewoon dikke pech (niet elke Xiaomi 12 heeft dezelfde batch hardware)? Kortom zoveel variabelen. Ik ben er 100% van overtuigd dat het probleem wat je ervaarde opgelost had kunnen worden.

Overigens goed om te horen dat de EEA Rom bij jou nu wel goed werkt. En ik heb er ook zeker niks op tegen, integendeel ik ben blij dat na zoveel jaren Xiaomi daar eindelijk (verplicht vanuit wetgeving) zich in heeft verdiept en dat er min of meer out of the box een goede Europese Rom beschikbaar is.

Let overigens wel we zitten hier op Tweakers en ondanks dat mensen hier met aankoop advies en om ervaringen vragen, er toch ook van je verwacht wordt om zelf onderzoek te doen en niet klakkeloos de mening van een ander over te nemen.

Dat het voor jou niet werkt, prima. Voor mij en vele andere werkt het wel, ook prima. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het voor andere ook niet werkt maar dan andersom. Houdt daarmee rekening als je een bericht plaatst en probeer zoveel mogelijk je mening/ervaring te onderbouwen met zoveel mogelijk inhoudelijke informatie.
Heb al eens gepost over mijn bevindingen met de Xiaomi.EU rom:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72401848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Bijna.keuze gemaakt. Nu alleen nog 12t of 12t pro haha. Luxe keuze stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 20:37
Momenteel geeft men op de 12T (pro) ook elk 99€ cashback indien aangekocht via andere zaken dan waar de "tablet" promo loopt.
Ik kan via de provider de 12T voor respectievelijk 479 en de 12T pro voor 649 kopen.

Lijkt me toch een mooie deal een 380€ voor de 12T en 550€ voor de 12T pro of kijk ik daar nu over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:48

woutur

Klauwtjes uit!

Dit is meer een MIUI ding maar ik stel de vraag toch: Flitsmeister geeft geen geluid door. App draait netjes op de achtergrond maar er komen geen waarschuwingen door. Energiebebeer zit dus wel snor, pas als de app. focus heeft, komt het geluid wel gewoon door. Spotify blijft wel gewoon draaien tijdens een autorit.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:35:
Dit is meer een MIUI ding maar ik stel de vraag toch: Flitsmeister geeft geen geluid door. App draait netjes op de achtergrond maar er komen geen waarschuwingen door. Energiebebeer zit dus wel snor, pas als de app. focus heeft, komt het geluid wel gewoon door. Spotify blijft wel gewoon draaien tijdens een autorit.
Bedoel je via Bluetooth op je geluidssysteem?
Is het geen flitsmeister probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 10-10 13:48

woutur

Klauwtjes uit!

Jay47 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Bedoel je via Bluetooth op je geluidssysteem?
Is het geen flitsmeister probleem?
Jup het is via bt maarrrr ook via de phonespeaker (instelling van FM). Ik weet niet zo goed of het aan FM ligt, bij mijn vorige Samsung werkte het prima, en mijn vorige Xiaomi's ook.

Ik kan de jongens van FM altijd natuurlijk even een berichtje sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door woutur op 26-10-2022 14:00 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:36

oCe

aka Dookie.

predator0235 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:23:
Momenteel geeft men op de 12T (pro) ook elk 99€ cashback indien aangekocht via andere zaken dan waar de "tablet" promo loopt.
Ik kan via de provider de 12T voor respectievelijk 479 en de 12T pro voor 649 kopen.

Lijkt me toch een mooie deal een 380€ voor de 12T en 550€ voor de 12T pro of kijk ik daar nu over?
550 voor een 12T Pro is een mooie deal lijkt me. Zie ik niet in de Pricewatch, vind ik zo snel ook niet op Google/prijsvergelijkers. Kan je me de juiste kant op wijzen?

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
oCe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:45:
[...]

550 voor een 12T Pro is een mooie deal lijkt me. Zie ik niet in de Pricewatch, vind ik zo snel ook niet op Google/prijsvergelijkers. Kan je me de juiste kant op wijzen?
Ben je klant bij Telenet? Anders lukt dat niet. Zij bieden aan abonnementshouders van internet speciale prijzen aan o.a. 649 ipv 799 voor deze. Samen met de cashback van 99€ kom je aan 550€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

predator0235 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Ben je klant bij Telenet? Anders lukt dat niet. Zij bieden aan abonnementshouders van internet speciale prijzen aan o.a. 649 ipv 799 voor deze. Samen met de cashback van 99€ kom je aan 550€.
Ah, vandaar. Nee, geen klant (en niet in België). Losse verkoop komt daar qua prijs nergens bij in de buurt. Wel lijken de prijzen de laatste dagen wat te dalen, van 814 naar 774 bij Belsimpel bv. Maar goed, dat is iets voor een ander topic ;)

Twijfel zelf nog wel een beetje. Gebruik al jaren Samsung, maar ik ben daar steeds minder gelukkig mee. Mijn oude S10 is sneller met veel zaken dan mijn S21 en S22. De accu gaat ook langer mee. Ik speel één online spel, al een jaar of 5 a 6, en die draait op 60 fps op de S10 en is (net als veel andere games) op 30 fps gecapped op de S21/S22. Bij een aantal mensen die ik ken met een Xiaomi en Oneplus is deze kunstmatige beperking er niet. De hardware lijkt daar meer ten volle benut te worden, niet om b.v. accu te sparen (met alsnog een kleinere accu) enzovoorts. Wel is het zo dat qua functionaliteit en stabiliteit, b.v. PhoneLink op Windows, Dex en qua software support, Samung het goed voor elkaar heeft. Dat vind ik nog wel een beetje eng bij Xiaomi. De hardware is echter erg mooi...

[ Voor 44% gewijzigd door oCe op 26-10-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
oCe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Ah, vandaar. Nee, geen klant (en niet in België). Losse verkoop komt daar qua prijs nergens bij in de buurt. Wel lijken de prijzen de laatste dagen wat te dalen, van 814 naar 774 bij Belsimpel bv. Maar goed, dat is iets voor een ander topic ;)

Twijfel zelf nog wel een beetje. Gebruik al jaren Samsung, maar ik ben daar steeds minder gelukkig mee. Mijn oude S10 is sneller met veel zaken dan mijn S21 en S22. De accu gaat ook langer mee. Ik speel één online spel, al een jaar of 5 a 6, en die draait op 60 fps op de S10 en is (net als veel andere games) op 30 fps gecapped op de S21/S22. Bij een aantal mensen die ik ken met een Xiaomi en Oneplus is deze kunstmatige beperking er niet. De hardware lijkt daar meer ten volle benut te worden, niet om b.v. accu te sparen (met alsnog een kleinere accu) enzovoorts. Wel is het zo dat qua functionaliteit en stabiliteit, b.v. PhoneLink op Windows, Dex en qua software support, Samung het goed voor elkaar heeft. Dat vind ik nog wel een beetje eng bij Xiaomi. De hardware is echter erg mooi...
Ik zit al jaren op de OP en Xiaomi trein en het is nu eenmaal meer bang for buck... Al zou ik voor 799 en 599 waarschijnlijk nee zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Iemand een idee welke Redmi Pad je krijgt bij aankoop van 12T Pro? De bijzondere voorwaarden van de actie vermelden niets anders dan "Redmi Pad".

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Jup het is via bt maarrrr ook via de phonespeaker (instelling van FM). Ik weet niet zo goed of het aan FM ligt, bij mijn vorige Samsung werkte het prima, en mijn vorige Xiaomi's ook.

Ik kan de jongens van FM altijd natuurlijk even een berichtje sturen.
Van mijn werk heb ik een Samsung, de ene keer werkt flitsmeister wel via BT de andere keer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Petervanakelyen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:45:
Iemand een idee welke Redmi Pad je krijgt bij aankoop van 12T Pro? De bijzondere voorwaarden van de actie vermelden niets anders dan "Redmi Pad".
Ik denk de grijze. Is momenteel de enige leverbare Redmi Pad (allemaal 4GB/128GB) volgens mi.com. Maar wel slordig idd dat ze nergens een typenummer/EAN/SKU vermelden.

[ Voor 26% gewijzigd door Yellowneck op 26-10-2022 23:24 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 13:40
Heb de 12T Pro nu een paar dagen in gebruik. Over het algemeen erg tevreden mee. Kom van een 9T Pro dus grote sprong voorwaarts. Vooral het 120hz scrollen is erg fijn.

De camera maakt ook mooi foto's. Gebruik de telefoon ook regelmatig plat liggend op tafel en dat is wel heel irritant met dit model omdat het camera eiland zover uitsteekt aan 1 kant. Dan moet je er wat onder leggen.

Verder valt mij op dat het batterij verbruik niet beter is dan mijn 9T Pro. Zie dagelijks dat rond de 22% van mijn accu weggaat naar "overig". Maar eens uitzoeken wat dat kan zijn of iemand hier tips?

[ Voor 4% gewijzigd door PostalDude op 29-10-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 21:32

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Wie weet hoe het zit met losse bluetooth updates? Als je naar Bluetooth (in settings) gaat.
Gaat dit meet met OS-updates? Kan het automatisch? Dit laatste is ongewenst zeken in verband met actieve connecties?

[ Voor 18% gewijzigd door Cmdr_Satan op 29-10-2022 10:41 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gaat inderdaad met OS updates die bijna altijd vergezeld gaan met security updates.
Echter wat je daar hebt ingesteld blijft zo ook ná een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Mijn 12T Pro wordt vandaag bezorgd. Ga het toch maar eens proberen. Heel benieuwd, na Galaxy Nexus, Nexus 4, 5, 6, Galaxy S7, S9, S10, S21 en S22 toch een beetje anders/nieuw/wennen... Geen Google/Samsung, wel "gewoon" Android. Nova Launcher zal wel het eerste zijn dat ik installeer, blijft de ervaring/usability voor het grootste deel gelijk zoals gewend lijkt me. Zal mijn ervaringen en vragen hier delen 😉

[ Voor 24% gewijzigd door oCe op 31-10-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 21:32

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Al tijd voor een nieuw topic 13-serie? Geintje

Wat nieuws over de 13 Pro op de frontpage
nieuws: 'Xiaomi 13 Pro krijgt dezelfde 1"-camerasensor als 12S Ultra'

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:29
oCe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:26:
Mijn 12T Pro wordt vandaag bezorgd. Ga het toch maar eens proberen. Heel benieuwd, na Galaxy Nexus, Nexus 4, 5, 6, Galaxy S7, S9, S10, S21 en S22 toch een beetje anders/nieuw/wennen... Geen Google/Samung, wel "gewoon" Android. Nova Launcher zal wel het eerste zijn dat ik installeer, blijft de ervaring/usability voor het grootste deel gelijk zoals gewend lijkt me. Zal mijn ervaringen en vragen hier delen 😉
En? Hoe zijn je eerste ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Na veel wikken en wegen en alle opties bekeken net de Xiaomi 12t besteld.
200 euro en zelfde prijs abbo

Heel veel goede reviews. Vervangt mn OnePlus Nord. Die is kwa snelheid al goed genoeg. Dus grote snelheid vooruitgang. Veel betere speakers en supersnel laden. Ik ben denk happy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

RiCk schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

En? Hoe zijn je eerste ervaringen?
Eerste indrukken zijn goed. Ik ben positief verrast en enthousiast. Maar, tegelijkertijd heb ik het toestel pas kort in bezit. Voor nu:

Erg snel, veel vloeiender, soepeler en responsiever dan mijn S21 en S22. Minder warm toestel ook onder belasting. Het mobiele spel dat ik speel draait eindelijk weer op 60 fps (ipv capped op 30), niet meer gezien na mijn S10. Een verademing.

Accuduur zonder problemen de hele dag, redde ik met de Samsungs niet. Opladen bizar snel met de bijgeleverde 120 Watt lader: 9% tot 100% in iets meer dan een kwartiertje. Lader meegeleverd, wel groter en met een eigen (stugge) kabel. Opladen met andere (quick) chargers gaat ook prima (en snel, maar niet zo snel als met de 120 Watt uiteraard).

Scherm is prima, maar bijvoorbeeld nog niet buiten volle zon getest. Kan standaard wat minder donker dan ik fijn vind, maar al een verborgen instelling gevonden die dim-mode mogelijk maakt. Fijn dat er af-fabriek een screenprotector aanwezig is (in mijn geval om de periode tot de door mij geliefde matte hydrogel screenprotector bezorgd is).

De camera kan zich probleemloos meten met de Samsungs. Bij weinig licht maakt de 12T Pro zelfs beduidend betere foto's, nog sneller ook. 12 megapixel foto's zien er goed uit. 50 megapixel wat korreliger maar ook meer detail. 200 megapixel is een gimmick, erg groot bestand (makkelijk 40+ MB) en veel ruis.

Formaat en gewicht is wel even wennen, had naar mijn smaak wel iets kleiner/lichter gemogen; tegelijkertijd wel fijn werken/lezen/etc. Camera steekt wat ver uit, daardoor ligt de telefoon niet heel stabiel/egaal op tafel. Op te lossen met een hoesje, transparant TPU hoesje is bijgeleverd: top.

Met Nova Launcher is mijn gebruikerservaring vrijwel gelijk als voorheen, op de settings-schermen na: die zijn net wat anders en soms even zoeken. Sommige Samsung apps zoals bv de Gallerij zijn beduidend beter dan die van Xiaomi, maar da's een kwestie van apps zoeken/vervangen. Stoor me aan het feit dat er een NFC icoon in de statusbalk staat, die nog niet weg weten te halen. Maar als dat het is...

Tot dusver, aanrader! Iemand een S22 kopen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de Xiaomi 12 Lite EEA staat er een update klaar met nieuwe security-update datum van 1 oktober.

Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_67560dc6dc_12.0.zip

Ota:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM-513a899c22-12.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Net de 12t binnen. Heerlijk toestel tot nu toe. Alleen kan ik niet vinden of je de always in display uit kan zetten met een schema. Dus tussen 23 en 7 uur bijvoorbeeld uit. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
jaydenjarno schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:07:
Net de 12t binnen. Heerlijk toestel tot nu toe. Alleen kan ik niet vinden of je de always in display uit kan zetten met een schema. Dus tussen 23 en 7 uur bijvoorbeeld uit. Iemand een idee?
Kan zeker wel, zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bt7ojb7W9SUtuhqDFpO7B3lSAi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbHB3Z9E8njVUv01OxYg4jsF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y8P9l5pJAOlTthdyhWQeFvc3pI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nf07naOiSWuDeKHwdxIpaYCL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Jay47 op 02-11-2022 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dank dank. Het is gelukt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
iemand enig idee hoe het kan dat op het always on display niet alle meldingen blijven staan? bijvoorbeeld nu.nl of AD.nl. kan dat komen doordat die het al doorstuurt naar mijn horloge? wil ze graag op beide zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Enig idee of het mogelijk is om de intensiteit van de vibratie te verhogen?

Ik heb mijn telefoon eigenlijk altijd op stil staan, maar wel vibreren. Oftewel, mijn telefoon staat in silent mode en daarbij is "vibrate for calls" en "vibrate in silent mode" aangevinkt onder sound & vibration. Maar, deze vibratie is zo minimaal, dat ik het niet merk als de telefoon in mijn broekzak zit en zelfs niet opmerk als de telefoon naast me op mijn bureau ligt.

Als ik haptic feedback, in hetzelfde menu, activeer dan verschijnt daar een slider om "haptic feedback level" in te stellen. Deze heb ik op de maximale instelling gezet, maar ook dat lijkt niet heel hard en of deze instelling wel/niet voor oproepen wordt gebruikt is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Welke telefoon heb je? Ik heb de 12t en van die vibratie zou Kim Holland nog jaloers zijn

Edit: vraag is opgelost

[ Voor 106% gewijzigd door jaydenjarno op 03-11-2022 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
jaydenjarno schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:41:
Welke telefoon heb je? Ik heb de 12t en van die vibratie zou Kim Holland nog jaloers zijn
Kim Holland.......nou een drilboor is nog te zacht voor haar 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

jaydenjarno schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:41:

Edit: vraag is opgelost
12T Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
hhmmmm.de 12T heeft echt wel een sterke motor ervoor. Maar ik kom van de oneplus Nord die misschien een hele zwakke heeft gehad waardoor het opvalt. Hier kan ik de trilling door mijn hele huis horen zo ongeveer als die op tafel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

jaydenjarno schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:18:
[...]

hhmmmm.de 12T heeft echt wel een sterke motor ervoor. Maar ik kom van de oneplus Nord die misschien een hele zwakke heeft gehad waardoor het opvalt. Hier kan ik de trilling door mijn hele huis horen zo ongeveer als die op tafel ligt.
Damn... Hier is het nog geen mug die zoemt. Zou de 12T dan een andere trilmotor hebben of is één van onze toestellen niet in orde? Als in, die van jou gaat te hard of die van mij te zacht... Iemand anders ervaring of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 Pro Global EEA is de oktober patch uitgekomen.
Blijf het vreemd vinden dat voor sommige toestellen al de november patch uit is.

Recovery update:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_34cb82f91f_12.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En geflashed en weer geroot, alles werkt prima zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Update voor de 12T Pro Global EEA.
Security patch van 1 november.

Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...FEUXM_40abff13eb_12.0.zip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik heb de 12t gehaald. Moet toch zeggen dat die heel fijn is. Echt heel snel. Supermooi scherm. Goede stereo speakers. Maakt mooie fotos. Goede tril motor. Mobiel betalen gaat snel. Opladen is schandalig snel. Battery life is extreem goed. Dus echt heel fijn.
1 klein dingetje. Als ik een melding krijg van bijvoorbeeld het AD komt die niet altijd op het always in display. Maar geef daar meer de schuld aan mijn horloge

Aanrader deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Iemand al ervaring met pixel experience? https://github.com/ponces.../releases/tag/v2022.11.06 op de 12t pro?

Heb zelf wel een hekel aan miui en wil het liefst aosp erop hebben. Helaas nog geen lineageos voor de 12t pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 21:32
Goedemorgen, ik overweeg een xiaomi 12T Pro aan te schaffen. Wat zijn jullie bevindingen met betrekking tot de batterijduur en de camera kwaliteit? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

zuukie schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:13:
Goedemorgen, ik overweeg een xiaomi 12T Pro aan te schaffen. Wat zijn jullie bevindingen met betrekking tot de batterijduur en de camera kwaliteit? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Camera is prima, minstens net zo goed als mijn S22. Sneller met nightshots. Macro camera is waardeloos, wide camera en selfiecam zijn gewoon ok. Snelheid en accuduur top, red met gemak een hele dag. Opladen in 19 minuten vanaf 0 helemaal super. Bevalt me een stuk beter dan mijn S22, aanrader imho.

[ Voor 4% gewijzigd door oCe op 14-11-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
zuukie schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:13:
Ik ben wel even benieuwd, waarom overweeg je de 12T Pro terwijl je een Pixel 7 Pro hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 21:32
Switch regelmatig en wil de Xiaomi eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
zuukie schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:52:
Switch regelmatig en wil de Xiaomi eens proberen.
Gewoon de 12T proberen, bevalt het niet dan 'switch' je zo weer naar iets anders. Je verteld nu namelijk niet wat je niet bevalt aan de 7 Pro om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 Pro Global EEA en de 12 EEA is een nieuwe update uit die als het goed is nu ook als OTA wordt aangeboden.
Vreemde is dat de security patch nog steeds 1 oktober is en vele andere toestellen al dagen lang de 1 november update hebben gehad.
Geen touw aan vast te knopen dus waarom het toptoestel die niet als eerste krijgt.

Link voor full rom 12 Pro:

https://bigota.d.miui.com...BEUXM_fca1b9668c_12.0.zip

Link voor full rom 12:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_1f83c17a61_12.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En hier staat de update er al weer op (12 Pro), geroot en wel echter idd met security update van 1 oktober.
Voor de Chinese variant is de Android 13 versie al 1 week uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 13:40
Afgelopen week mijn batterij eens in de gaten gehouden van de Mi12t Pro.
Ik heb soms wel 40% batterij drain van "Telefoon stand-by". Bluetooth en GPS staan standaard uit.

Is dat ook de ervaring van Mi12T pro eigenaren hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

PostalDude schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:45:
Ik heb soms wel 40% batterij drain van "Telefoon stand-by". Bluetooth en GPS staan standaard uit.

Dat heb ik zelf nog niet gezien, zal het in de gaten houden en me melden als ik het ook zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
PostalDude schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:45:

Had ik ook met Xaiomo EU Rom, maar was meestal rond de 20% nooit zo hoog als bij jou.
Met EEA Rom is het rond de 7% per nacht.
Voor ik slapen ga kill ik alle apps, sommigen vreten veel stroom terwijl voor desbetreffende app wel Batterij besparing aan staat. Denk dat de MIUI niet goed mee omgaat.

Als ik apps niet kill als ik ga slapen, dan ben ik soms 10% kwijt. Als ik kill is het maar 1-2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Met mijn 12 Pro verlies ik 0,6% per uur 's nachts met stock EEA rom zonder apps te killen o.i.d..
Dat moet met de 12T Pro minstens haalbaar zijn.
Mocht je een anti-virus/malware applicatie gebruiken dan kan die problemen opleveren.
Bitdefender app heeft af en toe dat ie binnen paar uur de accu van 100% naar 40% leegtrekt.
De-installeren en opnieuw installeren verhelpt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12T Global EEA heeft de security update van november gekregen.
Moet al via OTA binnen te halen zijn.

Full rom:
https://bigota.d.miui.com...QEUXM_cd8a92a7d8_12.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb de 12T Pro nu bijna twee weken en inmiddels ontdaan van zoveel mogelijk bloatware. Batterij gaat steeds langer mee. Gisteren niet heel intensief gebruikt, maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0ugdqhtg9Dn_a74nl2m8Go2I70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keWz9Qi3wto2nFmLLR9X4g8x.jpg?f=fotoalbum_large

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is heel mooi.
Heb je gewoon altijd Wifi actief en sync je voortdurend met jouw email adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Is er voor de 12t pro al een custom rom beschikbaar? Op xda kan ik alleen gsi roms vinden dat werkt niet vanwege ontbrekende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

jagermeister

Artillerie magneet :-(

snah001 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:54:
Dat is heel mooi.
Heb je gewoon altijd Wifi actief en sync je voortdurend met jouw email adressen?
Yes. En VPN is ook continu actief ivm DuckDuckGo bescherming tegen apptracking.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Vandaag weer een update voor de 12 Pro Global EEA en wel naar V13.0.28.0.SLBEUXM
Geen upgrade naar Android 13 en ook geen nieuwe security update want die blijft op 1 oktober.
Komt ook as we speak binnen als Ota.
Edit: gebeurt wel vaker dat voorafgaande op een Android versie upgrade ze het toestel voorbereiden met een update van diverse daarvoor belangrijke delen.

Full rom link:

https://bigota.d.miui.com...BEUXM_4a58293b57_12.0.zip

Ook als fastboot rom, link:

https://bigota.d.miui.com...0_12.0_eea_85df8adae1.tgz

[ Voor 36% gewijzigd door snah001 op 29-11-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik ben van plan op zeer korte termijn de Xiaomi 12 aan te schaffen. Ik lees alleen tegenstrijdige berichten over de updates. Kan iemand vertellen wat hoe het update beleid precies zou moeten zijn. tot welke Android versie en tot wanneer security updates?

Ik heb nu nog de Mi 9T maar deze zit nog op Android 11 en heeft al geen security updates meer gekregen sinds Augustus 2021 en dat vond ik eigenlijk wel wat teleurstellend.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De Xiaomi 12 en 12 Pro worden uitgeleverd met minimaal 3 major Android updates dus dat worden 13, 14 en 15 en daarnaast 4 jaar lang security updates.
De meeste toestellen die dit jaar en hierna uitkomen krijgen dezelfde ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De 12X Global EEA heeft de security update van november ontvangen.
Als het goed is moet je die via ota ontvangen of je kunt deze manueel installeren.
Download links:

Full rom zip:
https://bigota.d.miui.com...DEUXM_88815585cf_12.0.zip

Ota zip:
https://bigota.d.miui.com...DEUXM-2987227574-12.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De eerste van de 12 serie heeft zijn upgrade naar Android 13 gekregen.
Het is de 12 Global EEA V13.2.4.0.TLCEUXM met november security patch.

Full rom only:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_8ed9066d46_13.0.zip

Remarks van Xiaomi:

Stable MIUI based on Android 13
Your device will be upgraded to the new version of Android. Don't forget to back up all important items before upgrading. The update process might take longer than usual. Expect overheating and other performance issues after you update - it might take some time for your device to adapt to the new version. Remember that some third-party apps aren't yet compatible with Android 13 and you might not be able to use them normally. Thanks for your continued support.

[ Voor 49% gewijzigd door snah001 op 06-12-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:47:
De eerste van de 12 serie heeft zijn upgrade naar Android 13 gekregen.
Het is de 12 Global EEA V13.2.4.0.TLCEUXM met november security patch.

Full rom only:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_8ed9066d46_13.0.zip

Remarks van Xiaomi:

Stable MIUI based on Android 13
Your device will be upgraded to the new version of Android. Don't forget to back up all important items before upgrading. The update process might take longer than usual. Expect overheating and other performance issues after you update - it might take some time for your device to adapt to the new version. Remember that some third-party apps aren't yet compatible with Android 13 and you might not be able to use them normally. Thanks for your continued support.
Hier al binnen, ging vrij rap. Hopelijk betere accu performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb inmiddels de Android 13 versie voor de 12 Pro Global EEA op het toestel staan.
Is de laatste versie Stable versie (2 december) voor de testgroep welke binnenkort als final beschikbaar komt.
Kan alleen geflashed worden via TWRP en wel op de partitie (A of B ) die niet gebruikt wordt.
Flashen duurt 5 minuten en het geheel boot in c.a. 2 minuten compleet werkend met nog wel Miui 13.
Tot zover geen gekke dingen gezien of gemerkt dus nu kijken hoe de ervaring is over langere tijd.

Voor diegenen die hem zelf flashen willen:
1. Alleen maar te flashen via een werkende TWRP versie die ook decrypt
2. De lege A/B partitie kiezen voor de update

Link TWRP versie die werkt:
https://sourceforge.net/p...12-zeus-skkk.img/download

Download Link Android 13 V13.2.4.0.TLBEUXM:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_ae529519f1_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Na een paar uur kan ik melden dat het toestel veel alerter aanvoelt.
De responses op input zijn, voor mij althans, duidelijk sneller.
Zal nu het batterij gebruik goed in de gaten houden of dat er ook op vooruit gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Na 24 uur gebruik van Android 13 op de 12 Pro kan ik melden dat er tot nog toe geen rare of niet werkende dingen naar boven zijn gekomen.
Wel valt het iets gunstigere energie verbruik op en met name BT gekoppeld met mijn horloge gebruikt nog maar de helft van de energie die deze gebruikte onder Android 12.
Aangezien ik Nova Launcher Pro gebruik veranderen mijn schermen voor geen millimeter maar het toestel voelt wel echt wat sneller en snappier aan.
Nu nog wachten op MIUI 14 die er ook aan staat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 19:34
Ik moet zeggen dat de accuduur bij mij echt flink is verbeterd na de update van android 13.
Ik haalde met 13 het einde van de dag maar wel net, snachts 5-7% accu eraf. Nu heb ik aan het einde van de dag 40% over met een sot van 4-5 uur. In de nacht gaat er nu 2% af. Al met al voor mij een hele verbetering.

Enige waar ik me aan erger is dat gboard hoger is komen te zitten door het pijltje "toetsenbord verbergen" in het verleden kon je dit uitzetten zodat het toetsenbord weer op normale hoogte zat, dit gaat niet meer in android 13 (of ik krijg het niet gevonden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ongeveer hetzelfde hier op de 12 Pro, merkbaar beter.
Enige wat een accu vreter is, is Android Auto wireless (was al zo).
Dat van het toetsenbord begrijp ik niet helemaal (zal wel aan mij liggen), kun je een screenshot uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Haha jazeker, hoe leg je zoiets uit hé ;)
Het gaat dus om onderstaande, zowel gboard als SwiftKey hebben dit icoontje.
Het pijltje verdwijnt als je de gestures indicator uit zet (witte balk onderin) maar die vindt ik persoonlijk wel handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-kKOlpNWnnyCdsFgwj26HK4QQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsykjLutBrIERMvzufe1tpwL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Denk dat het ook te maken heeft met welke indeling je Gboard gebruikt.
Hier een screenshot van mijn scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tO4y1ouKx4S2faINTwu40qgaMOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAMibyjQzBdVYSteOIZi71ia.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
snah001 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:03:
Denk dat het ook te maken heeft met welke indeling je Gboard gebruikt.
Hier een screenshot van mijn scherm:

[Afbeelding]
Ik gebruik gestures, met de knoppen heb je er idd geen last van maar als je gebruik maar van gestures heb je de witte balk onder + het pintje waardoor het toetsenbord zeer hoog staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Ok, dat is dan de oorzaak.

Overigens heeft Xiaomi vandaag officieel de Xiaomi 13 lijn gelanceerd met de 13 en 13 Pro.
Ben benieuwd wat die moet gaan kosten.
De eerste artikelen over het nieuwe model zijn al verschenen (alleen nog niet bij Tweakers...):

https://www.androidauthority.com/xiaomi-13-series-3249344/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Beter dat de camera hump wat breder is.
Bij de 12 Pro is het irritant als die plat op tafel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 15:50

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Sinds dit weekend heb ik MIUI 13.2.4.0 op mijn Xiaomi 12 gekregen en ik wordt er horendol van. Het powermanagement beleid is zo strikt dat alle achtergrond apps gekilled lijken te worden:

- Whatsapp komt niet binnen
- Facebook berichen niet
- OneDrive doet geen camera upload op de achtergrond

Om gek van te worden, bij al die apps heb ik energiebeheer uitgezet en powermanagement op Prestaties gezet in plaats van gebalanceerd.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Op mijn Xiaomi 12T Pro komt de ING app bij draadloze betalingen nooit naar voren. De betaling wordt probleemloos gedaan, behalve wanneer verificatie nodig is. In dat laatste geval moet ik handmatig de ING app openen, inloggen, dan opnieuw het toestel op het pinapparaat leggen en dan alsnog verifiëren. Omslachtig en irritant.

Bij mijn vorige telefoons (Samsung) kwam elke keer bij een draadloze betaling de ING app naar voren, werd automatisch geopend. Bij een benodigde verificatie kon je dat dan direct doen, zonder tussenstap. De betaling liep van ook in één keer door, zonder dat het nodig was om het toestel opnieuw aan te bieden. Dat werkte een stuk soepeler.

Iemand enig idee hoe dit in te stellen/realiseren is op de Xiaomi/in MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

LoCuTuS2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:52:
Sinds dit weekend heb ik MIUI 13.2.4.0 op mijn Xiaomi 12 gekregen en ik wordt er horendol van. Het powermanagement beleid is zo strikt dat alle achtergrond apps gekilled lijken te worden:

- Whatsapp komt niet binnen
- Facebook berichen niet
- OneDrive doet geen camera upload op de achtergrond

Om gek van te worden, bij al die apps heb ik energiebeheer uitgezet en powermanagement op Prestaties gezet in plaats van gebalanceerd.

Heeft iemand tips?
12T Pro hier met een andere MIUI versie, maar heb hetzelfde gemerkt. Geen notificaties van apps en apps die op de achtergrond draaien, bijvoorbeeld om data te synchroniseren met een NAS/Cloud-oplossing, werden niet automatisch gestart/blijven inactief. Bij mij was het voldoende om de app-instellingen van deze apps te wijzigen, onder battery saver de standaard "MIUI batter saver" instellingen aangepast in "no restrictions" en "autostart" op actief te gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 15:50

LoCuTuS2000

Resistance is futile

oCe schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:11:
[...]

12T Pro hier met een andere MIUI versie, maar heb hetzelfde gemerkt. Geen notificaties van apps en apps die op de achtergrond draaien, bijvoorbeeld om data te synchroniseren met een NAS/Cloud-oplossing, werden niet automatisch gestart/blijven inactief. Bij mij was het voldoende om de app-instellingen van deze apps te wijzigen, onder battery saver de standaard "MIUI batter saver" instellingen aangepast in "no restrictions" en "autostart" op actief te gezet.
Voor whatsapp is dit niet voldoende. Nu heb ik een Xiaomi 12 Global (via vodafone) is het een goed idee om de Xiaomi.eu rom te installeren of merk ik dan geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels is de al eerder gepostte EEA Global V13.2.4.0.TLBEUXM voor de 12 Pro officieel.
Wordt inmiddels al via OTA aangeboden.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen