Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
freestyler2 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Jep en dat is dus precies wat ik bedoel.

Als de 12s ultra beter is dan de 13, zal de 12s ultra beter verkopen, wat dus slecht lijkt marketing technisch gezien voor Xiaomi. Ik zie de kranten koppen al voor mij.

"Nieuw flagship van Xiaomi blijft achter in de verkoopcijfers"
"Xiaomi 13 niet zo populair als zijn voorloper"

En ga zo maar door :+
Niet iedereen wil een flagship of veel geld uitgeven aan een telefoon.
De 13 komt uit en presteert wat minder dan de 12S. Mensen zijn gevoelig voor getallen: hoger is beter, wat niet altijd zo is.

De 13 komt bijvoorbeeld voor 650 euro, de 13 pro voor 850 euro en dan later de 13 ultra voor 1100. Ik noem maar wat bedragen. Alles tot onder de ultra presteert minder dan de 12S ultra. Misschien wel betere soc maar mindere camera.
Dit zie je ook bij de 11 serie en 12 serie. De mi 11 Ultra doet het beter dan de 12 en 12X Ze worden gewoon anders in de markt gepositioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
De verkopen in China (hun grootste afzetmarkt) heeft flinke klappen opgelopen door de diverse (nog steeds gaande) lockdowns her en der.
Daar zit 'm de meeste pijn en wellicht des te meer een reden om de 12S serie en hun MIX FOLD 2 toch internationaal uit te brengen?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrandtvm
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Hi allemaal, net in Singapore een 12S Ultra gekocht, mooi apparaat, mega camera. Alles werkt prima, enige is dat mijn revolut apps problemen geven.
Heb een safetynet test gedaan en daar kom hij probleemloos doorheen, nederlandse banken en amex apps werken prima dus ik begrijp m niet helemaal. Heeft iemand nog een idee? (China ROM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18r-Y1WWFX8BURGd0HCPumrzP10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKVB00QRCUT8TpQLUQ64y9Av.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb je toevallig "ontwikkelaarsopties" actief?
Zou kunnen zijn dat die dat tegenhoudt, pas geleden nog zelfde meegemaakt met iemand in de Filipijnen waar zijn banking app het ook niet deed zolang "ontwikkelaarsopties" (Developer Options) actief was.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 24-08-2022 13:51 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mooie aanbieding van de 12S Ultra. De eerste prijsverlaging die ik zie: https://tradingshenzhen.c...xiaomi-12s-ultra-8gb256gb

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m2bcs19r/12s.jpg

Los van het feit dat hij geen ondersteuning heeft voor band 20 en momenteel geen EU-rom heeft (taal alleen Engels en Chinees), gaat het de goede kant op.

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 24-08-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb zonet een originele draadloze Xiaomi charger ontvangen die perfect werkt met de 12 Pro, dus zo goed als geen slijtage meer van de USB-c poort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Vfke2hoTSf6DA_dMakDZJCrpXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfYTgIyMqcK6pXrTdIZGFayc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrandtvm
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
snah001 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:47:
Heb je toevallig "ontwikkelaarsopties" actief?
Zou kunnen zijn dat die dat tegenhoudt, pas geleden nog zelfde meegemaakt met iemand in de Filipijnen waar zijn banking app het ook niet deed zolang "ontwikkelaarsopties" (Developer Options) actief was.
Nee nog geen developer options actief gemaakt. Ik zoek nog wel even door, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
C.a. 10 dagen geleden is voor de 12 Pro Global (niet EEA) al de stable Android 13 update uitgebracht.
Zou het kunnen zijn dat de EEA versie die ook al gaat krijgen???
Houdt via hun Telegram tracker het i.i.g. in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45
Ik heb trouwens net vandaag 13.0.5.0.SLDEUXM (august security updates) ontvangen voor de 12X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mantis schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:49:
Ik heb trouwens net vandaag 13.0.5.0.SLDEUXM (august security updates) ontvangen voor de 12X.
Op 22 augustus al gepost met links tbv download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:21
Weet iemand welke laadstandaard de 12x ondersteunt voor het snelladen? De originele lader zou 67 watt halen, maar is dit via een protocol wat universele laders ook ondersteunen? Als in: een versie van QC, PPS, ...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Xiaomi ondersteund een soort eigen PD laad protocol (PD 3) met de 12X waar 2 extra draden in de laadkabel gebruikt worden om met een hoger voltage en laadstroom te kunnen laden.
Het zou overeen komen met Quick Charge 4.
Dat werkt dus alleen maar met een Xiaomi lader en bijbehorende kabel met een vermogen dat het toestel wel moet ondersteunen.
Een QC-4 lader met juiste kabel zou het ook moeten kunnen mits ze het juiste vermogen kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:14
Ik had ondertussen wel al de August security patch verwacht op mijn Xiaomi 12. Deze is al even uit en al beschikbaar voor oa de 12 Lite. Tot zover de belofte van maandelijkse scurity updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12X is ie er al een tijdje.
Voor de 12 Pro (Global-niet EEA) is al een beta met update naar Android 13 uit.
Maar normaal komt i.d.d. de sec. update vrij vroeg in de maand uit.
De maand heeft nog 2 dagen dus wie weet. (Ik houd wel hun Telegram update kanaal bij)

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 30-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De 12S Ultra is getest door DXOmark: https://www.dxomark.com/smartphones/Xiaomi/12S-Ultra
Hij presteert iets minder dan de Mi 11 Ultra. Een score van 138. Met zoomen schijnt de 12S Ultra iets beter te zijn.

Ik denk dat ik de Mi 11 Ultra maar bestel. Veel beter geprijsd en heeft band 20 + dat ik niet de allersnelste soc nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Binnetie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:59:
De 12S Ultra is getest door DXOmark: https://www.dxomark.com/smartphones/Xiaomi/12S-Ultra
Hij presteert iets minder dan de Mi 11 Ultra. Een score van 138. Met zoomen schijnt de 12S Ultra iets beter te zijn.

Ik denk dat ik de Mi 11 Ultra maar bestel. Veel beter geprijsd en heeft band 20 + dat ik niet de allersnelste soc nodig heb.
Neem dan ook mee in jouw overwegingen de periode dat de Mi 11 Ultra nog gegarandeerde updates krijgt.
De 12 en de 12 Pro krijgen minimaal 3 Android updates en 4 jaar security updates en die stonden bij uitkomen al meteen op Android 12 dus die gaan t/m Android 15 ontvangen.
Neem aan dat dit ook voor de 12S Ultra geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12X Global EEA is weer een nieuwe update uit:

Full zip rom:
https://bigota.d.miui.com...DEUXM_5df7c9d2cf_12.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
snah001 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Neem dan ook mee in jouw overwegingen de periode dat de Mi 11 Ultra nog gegarandeerde updates krijgt.
De 12 en de 12 Pro krijgen minimaal 3 Android updates en 4 jaar security updates en die stonden bij uitkomen al meteen op Android 12 dus die gaan t/m Android 15 ontvangen.
Neem aan dat dit ook voor de 12S Ultra geldt.
Dat doe ik zeker. Maar dan zou de 12S Ultra wel global moeten gaan voor de ondersteuning van band 20.
Aan de andere kant, snap ik de drukte om updates niet zo. Ik verkoop nog regelmatig telefoons met Android 9. Niemand die dat als nadeel ziet.
Je loopt een zeker beveiligings risico, maar hoe erg is dat?
Of gaan we de kant op dat er een lek gevonden wordt in Android en banken ondersteunen hun app niet meer op een bepaalde Android versie en je kunt je telefoon weggooien (als je veel bankiert op je app).
Met custom roms kun je het vaak nog wel een tijdje uitzingen. En dat moet ook wel met de Mi 11 Ultra want anders heb je hem in het Chinees of Engels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Dat doe ik zeker. Maar dan zou de 12S Ultra wel global moeten gaan voor de ondersteuning van band 20.
Aan de andere kant, snap ik de drukte om updates niet zo. Ik verkoop nog regelmatig telefoons met Android 9. Niemand die dat als nadeel ziet.
Je loopt een zeker beveiligings risico, maar hoe erg is dat?
Of gaan we de kant op dat er een lek gevonden wordt in Android en banken ondersteunen hun app niet meer op een bepaalde Android versie en je kunt je telefoon weggooien (als je veel bankiert op je app).
Met custom roms kun je het vaak nog wel een tijdje uitzingen. En dat moet ook wel met de Mi 11 Ultra want anders heb je hem in het Chinees of Engels.
De opmerking van het ontbreken van updates is dezelfde noemer als:

"Ik update mijn Windows PC niet" of "ik werk nog met Windows XP omdat dat nog soepel werkt met software integraties".

Dat er vervolgens nog wereldwijd hacks/diefstal/aanvallen plaatsvinden is mij echt een raadsel als niemand update.

Door niet te updaten worden criminelen beloond en zal dat ze blijven aanmoedigen om van exploits gebruik te maken. Je hoeft er persoonlijk zelf geen hinder van te ondervinden maar je kan daar andere wel schade mee doen.

Het zou niet eens zo'n slecht idee zijn als banken updates zouden verplichten, al is het alleen maar omdat enerzijds fabrikanten daarom misschien langer updates blijven aanbieden om belangrijke lekken te dichten en anderzijds om mensen aan te sporen om te updaten.

Je wilt gewoon niet dat je voordeur dag en nacht openstaat, ook al woon je in nog zo'n gezellige buurt. Statistisch gezien is de kans natuurlijk zeer gering dat je buren bij jou thuis zullen inbreken of naar binnen gaan met een open deur. Maar als ze weten dat er dicht bij de voordeur geld voor het oprapen ligt en niemand er ooit naar vraagt als er iets ontbreekt dan zal de kans statistisch gezien een stuk groter worden dat je gezelschap krijgt :+

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
@freestyler2 daar zit wat in. Er wordt al jaren over gesproken, fabrikanten worden steeds iets beter in het langer supporten van devices, maar je merkt dat het bij heel veel mensen niet leeft.

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43
Hallo! Ik kom jullie hier hopelijk snel vergezellen. Nu een OP 8T, maar wil graag overstappen naar de 12T Pro zodra hij uitkomt in Europa. Had de lancering gezien van de Redmi K50 Ultra en vond die al top, dus de rebrand naar 12T Pro was een mooie bijkomstigheid!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:40
Vind het opvallend dat de 12x zo slecht scoort qua accuduur in de bbg van tweakers. Ze hebben duidelijk een fout gemaakt in de meting. Op 4g zou hij het langer uithouden dan op wifi. Ik switch nogal vaak van telefoon en de 12x is een beest qua accuduur. Dat hij het volgens tweakers maar 10 uur volhoudt op wifi is belachelijk. Ik heb onlangs een mi 11 pro besteld omdat ik spijt had dat ik mijn 11 ultra heb weggedaan. Qua fotokwaliteit op de main cam scheelde het niet bijster veel met de 12x moet ik zeggen. Scherm hield er na 2 dagen mee op, just my luck. Heb van tradingshenzen netjes mn geld teruggekregen. Erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
hollabizack12 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:05:
Vind het opvallend dat de 12x zo slecht scoort qua accuduur in de bbg van tweakers. Ze hebben duidelijk een fout gemaakt in de meting. Op 4g zou hij het langer uithouden dan op wifi. Ik switch nogal vaak van telefoon en de 12x is een beest qua accuduur. Dat hij het volgens tweakers maar 10 uur volhoudt op wifi is belachelijk. Ik heb onlangs een mi 11 pro besteld omdat ik spijt had dat ik mijn 11 ultra heb weggedaan. Qua fotokwaliteit op de main cam scheelde het niet bijster veel met de 12x moet ik zeggen. Scherm hield er na 2 dagen mee op, just my luck. Heb van tradingshenzen netjes mn geld teruggekregen. Erg netjes!
Dat is opvallend, ik lees over de 12x niet veel over een slechte accu. De 12 pro wel. Volgens mij heeft @Jay47 een 12 pro en problemen met de accu.
Hoe is het daar mee? Volgens mij gaf Accubattery al aan dat de accu niet z'n volledige capaciteit had.

@hollabizack12 waarom heb je een mi 11 pro gekocht en niet weer een mi 11 ultra omdat je daar spijt van had dat je die verkocht hebt. Ben benieuwd waarom je de mi 11 pro boven de min11 ultra verkoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Binnetie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:49:
[...]

Dat is opvallend, ik lees over de 12x niet veel over een slechte accu. De 12 pro wel. Volgens mij heeft @Jay47 een 12 pro en problemen met de accu.
Hoe is het daar mee? Volgens mij gaf Accubattery al aan dat de accu niet z'n volledige capaciteit had.

@hollabizack12 waarom heb je een mi 11 pro gekocht en niet weer een mi 11 ultra omdat je daar spijt van had dat je die verkocht hebt. Ben benieuwd waarom je de mi 11 pro boven de min11 ultra verkoos.
Jay47 zat op een custom rom van Xiaomi.eu en had daar heel veel battery-drain.
Hij zit nu weer op de stock rom en dat gaf al een flinke verbetering.
De 12 Pro begint pas veel van de accu te vergen als je langdurig onderweg bent en afhankelijk bent van matig tot slechte 4G of 5G verbindingen.
Pas geleden nog naar Azië gevlogen en ter plekke met weinig of bijna geen signaal vliegen de procenten er af en mag je blij zijn met niet te veel schermgebruik de avond te halen.
Eenmaal op een goede sterke verbinding of een goede Wifi dan zijn die problemen er niet.
Maar dit euvel heb je bij bijna iedere smartphone tegenwoordig.
Mijn 12 Pro haalt nu met gemak (bij goede ontvangst) 8 uur SOT met minstens nog 20% over eind van de dag.
In Azië haalde ik dat gewoon niet.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 02-09-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
snah001 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:48:
[...]

Jay47 zat op een custom rom van Xiaomi.eu en had daar heel veel battery-drain.
Hij zit nu weer op de stock rom en dat gaf al een flinke verbetering.
De 12 Pro begint pas veel van de accu te vergen als je langdurig onderweg bent en afhankelijk bent van matig tot slechte 4G of 5G verbindingen.
Pas geleden nog naar Azië gevlogen en ter plekke met weinig of bijna geen signaal vliegen de procenten er af en mag je blij zijn met niet te veel schermgebruik de avond te halen.
Eenmaal op een goede sterke verbinding of een goede Wifi dan zijn die problemen er niet.
Maar dit euvel heb je bij bijna iedere smartphone tegenwoordig.
Mijn 12 Pro haalt nu met gemak (bij goede ontvangst) 8 uur SOT met minstens nog 20% over eind van de dag.
In Azië haalde ik dat gewoon niet.
Ik herken het ook wel van mijn 3 jaar oude mi 9T Pro. Op vakantie, veel buiten in het felle zonlicht. Slecht bereik en je zag de procenten wegtikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Binnetie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:49:
[...]

Nee de 12x is prima wat dat betreft. 7 uur screen on time over de hele dag is makkelijk haalbaar.
Ik heb de 11 pro gekocht omdat destijds de battery drain van de 11 ultra niet te doen was voor mij. 4 uur sot was de max en dat vind ik te karig. De 11 pro doet het beter wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
hollabizack12 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:54:
[...]

Nee de 12x is prima wat dat betreft. 7 uur screen on time over de hele dag is makkelijk haalbaar.
Ik heb de 11 pro gekocht omdat destijds de battery drain van de 11 ultra niet te doen was voor mij. 4 uur sot was de max en dat vind ik te karig. De 11 pro doet het beter wat dat betreft.
Maar je had spijt dat je hem hebt weggedaan. Dan heb je toch juist geen spijt als hij maar 4 uur sot haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
Binnetie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:01:
[...]

Maar je had spijt dat je hem hebt weggedaan. Dan heb je toch juist geen spijt als hij maar 4 uur sot haalt?
Spijt in de zin dat ik de camera performance miste. Want die is de beste op een smartphone ooit imho. Ik dacht het op te lossen door de 11 pro te halen die de zelfde main sensor heeft en minder snel draint. Was een goeie compromis totdat het scherm ermee op hield lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
Klopt ik zat op Xiaomi EU Rom, had steeds battery drain.
Batterij haalde een halve dag niet, 5G verbinding was ook slecht toen op 4g gezet maar dat hielp maar een beetje.
Helderheid van het scherm was ook niet heel goed.
Ook kreeg ik SMS berichten niet binnen, pas na een paar keer proberen.

Zit nu op de officiële EEA Rom en batterij gaat nu langer mee. 5g verbinding is beter maar zit nog steeds op 4g want niet overal is er 5g dekking en dat vreet batterij. Helderheid van het scherm is nu hoger. Smsjes krijg ik gelijk binnen, nog geen issues gehad.
Ben blij dat Xiaomi EU Rom eraf heb gegooid. Was wel weer ff bezig om alle apps en settings goed te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dat weer goed instellen van alle apps en settings is inherent aan het huidige Android systeem waarbij je voor veel zaken zelf toestemming moet geven (en zo hoort het ook) en om het beste er uit te halen zelf de zaak moet (kunt) tweaken.
Maar dan heb je ook wat als je dat goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QmcFgfR/IMG-20220903-165936.jpg

Sinds vandaag heb ik deze pictogram bovenin, maar ik zie helemaal niks waar deze bijhoort. Telefoon opnieuw opgestart pictogram blijft. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:06
ninasky11 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:02:
[Afbeelding]

Sinds vandaag heb ik deze pictogram bovenin, maar ik zie helemaal niks waar deze bijhoort. Telefoon opnieuw opgestart pictogram blijft. Iemand een idee?
NFC staat aan.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Idd NFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ik ben dit topic aan het volgen. ik heb na een vervelend probleem met de power button op mijn Xiaomi Mi 8, net een 12S Ultra moeten bestellen 😜. Net binnen gekregen ook trouwens.

Een heel raar iets:
Met de bijgeleverde originele usb kabel, met rode binnenkant, krijg ik geen USB data-transfer mogelijkheden?
Dat lijkt mij niet normaal? Want na vanalles op de telefoon ingesteld te hebben bleek een andere kabel het op te lossen!

System specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Die rode binnenkant geeft alleen maar aan dat de kabel voldoet aan het PD-3 of hoger laadprotocol.
Weet je zeker dat met die kabel aan je PC of laptop je de drivers goed geïnstalleerd hebt?
Werkt hier prima met de originele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Cmdr_Satan schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:06:
Ik ben dit topic aan het volgen. ik heb na een vervelend probleem met de power button op mijn Xiaomi Mi 8, net een 12S Ultra moeten bestellen 😜. Net binnen gekregen ook trouwens.

Een heel raar iets:
Met de bijgeleverde originele usb kabel, met rode binnenkant, krijg ik geen USB data-transfer mogelijkheden?
Dat lijkt mij niet normaal? Want na vanalles op de telefoon ingesteld te hebben bleek een andere kabel het op te lossen!
Hoe ga je dat doen met de missende ondersteuning voor Band 20 voor het mobiele netwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollabizack12
Binnetie schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:26:
[...]

Hoe ga je dat doen met de missende ondersteuning voor Band 20 voor het mobiele netwerk?
Als je 5g gebruikt en/of in de randstad woont merk je daar niks van. Ik ben ook van plan de 12s ultra aan te schaffen maar dat doe ik pas wanneer hij rond de 800 euro te verkrijgen is. De mi11 ultra moest en zou ik ook bij launch aan schaffen. So I did, voor 1050 euro. Nu kost ie nog 600 bij giztop. Zo zonde, als je een half jaar kan wachten zijn de prijzen zo gedaald dan pas wordt het interessant eigenlijk. Voor het verschil in prijs kan ik van de winter mn huis misschien wel 3 dagen verwarmen.

[ Voor 43% gewijzigd door hollabizack12 op 11-09-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Deze missende Band 20 ga ik voor lief nemen en inderdaad een semi bewuste keuze met deze koop. ik ben niet van gisteren in deze tak. Ik heb wel eens iets gehoord over minder impact bij T-Mobile maar daar kan ik nu niet veel meer over vinden.
Verder woon ik eveneens in de randstad en inderdaad en 4g bereik binnenshuis, waar het om gaat; dat gaan we met WiFi oplossen en ik reis niet veel waar die 4G data soms essentieel is.
Gaat bellen tegenwoordig altijd over 4G? Ik bel niet al te veel..

[ Voor 4% gewijzigd door Cmdr_Satan op 11-09-2022 15:35 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Laatst online: 11-08 20:17
De batterij duur van de 12 Pro is niet heel geweldig. Meestal haal je er een hele dag mee, maar niet veel meer. Laatst op een festival ging mijn batterij heel snel achteruit. Kwam waarschijnlijk door de livelocatie en de drukke zendmasten.
Het voordeel is wel als je kan opladen met de orginele oplader dat het weer heel snel op niveau is.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb kort geleden een nieuw batterypack van Xiaomi gekocht die ook met 50W kan laden.
Laatst een paar weken in de Filipijnen verbleven voor werk en daar is meestal de ontvangst abominabel slecht en dan is dat super snelle opladen erg handig en met dit batterypack erbij al helemaal geen probleem meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWEhqQ20agu_MVKzH_2i0p4crIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYbsbgAb6kKxqBG4dTJb7OVp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

rdoorn schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:09:
De batterij duur van de 12 Pro is niet heel geweldig. Meestal haal je er een hele dag mee, maar niet veel meer. Laatst op een festival ging mijn batterij heel snel achteruit. Kwam waarschijnlijk door de livelocatie en de drukke zendmasten.
Het voordeel is wel als je kan opladen met de orginele oplader dat het weer heel snel op niveau is.
12 Pro met originele firmware? Want zoals genoemd in dit topic battery rain ervaringen met custom installed ROM.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Cmdr_Satan schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:45:
[...]

12 Pro met originele firmware? Want zoals genoemd in dit topic battery rain ervaringen met custom installed ROM.
In dit draadje heeft iemand de ervaring met een custom rom v.w.b. accugebruik al gedeeld en daarmee was het dramatisch.
Is nu terug naar stock en is nu weer normaal.
Heb er ook alleen maar problemen mee als ik ergens ben zonder Wifi met slechte 4G of 5G dekking in die zin dat de accu dan sneller leeg is maar normaal haal ik (ik game niet) 8 uur SOT zonder problemen wanneer nodig.
O ja, en het betreft de 12 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Idd hier ook het geval als er slecht bereik is.

[ Voor 10% gewijzigd door Jay47 op 12-09-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
In tegenstelling tot mijn eerdere comment, toch de 12s ultra besteld. Ben benieuwd hoe deze zal bevallen. Ik zal mijn bevinden delen binnenkort!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

snah001 schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:13:
Die rode binnenkant geeft alleen maar aan dat de kabel voldoet aan het PD-3 of hoger laadprotocol.
Weet je zeker dat met die kabel aan je PC of laptop je de drivers goed geïnstalleerd hebt?
Werkt hier prima met de originele kabel.
Oja super reactie. Bedankt
Inmiddels wat extra drivers geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde verschil. Ik begrijp er niets van en zal nog even een andere PC/laptop proberen dan.

System specs

• freestyler2
  • Niet online
hollabizack12 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:19:
In tegenstelling tot mijn eerdere comment, toch de 12s ultra besteld. Ben benieuwd hoe deze zal bevallen. Ik zal mijn bevinden delen binnenkort!
Je gaat er geen spijt van krijgen, zonder b20 werkt prima in de randstad en met 5g al helemaal geen issues.

• Binnetie
freestyler2 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:23:
[...]

Je gaat er geen spijt van krijgen, zonder b20 werkt prima in de randstad en met 5g al helemaal geen issues.
En nu nog mooier dat hij €897,- momenteel: https://tradingshenzhen.c...xiaomi-12s-ultra-8gb256gb (dit is een tijdelijke aanbieding).

Ik zit zelf in het noorden (Drenthe) en zie dat alle masten waar ik veel ben (thuis, met wandelen, op mijn werk) band 20 gebruiken. Dus of de impact voor mij dan groot gaat zijn durf ik heel lastig in te schatten. Ik heb geen 5G op mijn Simpel abonnement en durf niet te zeggen of 5G op mijn KPN werk abonnement zit (KPN groot zakelijk). Kan het ook niet testen omdat mijn huidige telefoon geen 5G ondersteund.

• freestyler2
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:16:
[...]

En nu nog mooier dat hij €897,- momenteel: https://tradingshenzhen.c...xiaomi-12s-ultra-8gb256gb (dit is een tijdelijke aanbieding).

Ik zit zelf in het noorden (Drenthe) en zie dat alle masten waar ik veel ben (thuis, met wandelen, op mijn werk) band 20 gebruiken. Dus of de impact voor mij dan groot gaat zijn durf ik heel lastig in te schatten. Ik heb geen 5G op mijn Simpel abonnement en durf niet te zeggen of 5G op mijn KPN werk abonnement zit (KPN groot zakelijk). Kan het ook niet testen omdat mijn huidige telefoon geen 5G ondersteund.
Met tmobile moet het geen probleem zijn, zij werken met andere frequenties

• Binnetie
freestyler2 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:12:
[...]

Met tmobile moet het geen probleem zijn, zij werken met andere frequenties
Mijn prive sim van Simpel is ook T-Mobile. Pff zware twijfel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollabizack12
Binnetie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:38:
[...]

Mijn prive sim van Simpel is ook T-Mobile. Pff zware twijfel.
Met t mobile heb je nergens last van. Heb al zoveel telefoons zonder band 20 gehad.

• snah001
Ik ben, na aanschaf van een Xiaomi 20.000 MaH 50W powerbank, nog even in de oplaad standaard gedoken voor de 12 Pro.
Die heeft dus een PD 3.1 oplader nodig om met max 120 W te kunnen laden.
Hierbij wordt, afhankelijk van de telefoon, geladen met 28V, 36V of 48V en een maximum laadstroom van 5A en bestrijkt een range van 2,5W tot 240W.
Dus als je voor een extra kabel of extra powerbank gaat shoppen zorg er dan voor dat als je toestel met meer dan 100W kan laden je specifiek moet zoeken naar de PD 3.1 standaard.
PD 3.0 versies gaan tot maximaal 100W.
Een powerpack zoeken die met meer dan 50W PD 3.0 of 3.1 kan laden is trouwens zoeken naar een speld in een hooiberg.
De genoemde Xiaomi levert maximaal 55W.
Just FYI.

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 17-09-2022 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollabizack12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntKehwtuZofuAYCWk_3j6xR0mI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfrNeP01zwhZdSH5do4DxDx4.jpg?f=fotoalbum_large
Daar is ie dan. Gelijk de bootloader unlock aangevraagd en nu een weekje vechten met de Chinese ROM. Dat is altijd wel dramatisch maar goed, het is niet anders. Camera is wel een stap vooruit ten opzichte van de 12x. Speakers zijn gek genoeg minder goed. Beeldscherm is prachtig. Haptics ook erg goed. Batterijduur zal ik nog laten weten maar hoop op 6 uur sot. Eerste indruk is in order geval erg goes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Wat een mooi toestel. Ben erg benieuwd naar jou ervaring met de camera. Waar heb je deze gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
Aloysxda schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:15:
Wat een mooi toestel. Ben erg benieuwd naar jou ervaring met de camera. Waar heb je deze gekocht?
De maincam is erg goed. Ik vind vooral de Leica authentic mode erg nice. Ultra wide en zoom zijn goed. Maar niet mind blowing. Ben er nog niet mee naar buiten geweest maar indoor merk je wel dat hij veel licht opvangt en low light is geen probleem.
Zometeen komt er bezoek met een iPhone 13 Pro Max dus dan ff wat vergelijkingen maken. Ben zelf altijd erg gecharmeerd van iPhones qua colorsience maar iOS kan ik niks mee, dus ik blijf bij Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Om te ontdekken wat de kwaliteit van de camera is, merk je door deze echt in de praktijk te gebruiken. Zelf heb ik nu een Galaxy S22 Ultra. Prachtige foto's en de 10x zoom lens maakt echt hele goede foto's.
Alleen, als ik een foto maak met de standaard back camera, met het toestel in de hand, zijn de personen dichtbij goed, maar achtergrond is onscherp.
Door de breed camera te gebruiken gaat het wel goed, maar is de resolutie veel lager.

Jouw ervaring met de camera en vergelijk met de iPhone lees ik hier graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:52
Aloysxda schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:36:
Alleen, als ik een foto maak met de standaard back camera, met het toestel in de hand, zijn de personen dichtbij goed, maar achtergrond is onscherp.
Dit is waarschijnlijk ook de bedoeling met portret foto's, zoek maar eens op portret(personen) fotografie en diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is toch het Bokeh effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
remanus schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:35:
[...]

Dit is waarschijnlijk ook de bedoeling met portret foto's, zoek maar eens op portret(personen) fotografie en diafragma.
Bedankt voor je tip, maar dit hebben in de S22 threat uitgebreid besproken.
Dit schijnt een eigenschap te zijn van het type Lens. Het lijkt op een portretfoto, maar die stand heb ik dan niet aan.
Benieuwd hoe deze Xiaomi het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Gisteren wat kunnen vergelijken met een iPhone 13 Pro Max. Qua fotokwaliteit is het om het even. De iPhone is consistenter en makkelijker om een mooie foto mee te schieten. De 12s ultra daarentegen kan betere uitschieters naar boven hebben. Maar het is wel wat moeilijker om die uitschieter te bereiken lol. De Leica authentic mode is wel echt wat anders dan wat je normaal gesproken ziet. Foto's hebben een klassieke look en lijken niet op wat je tegenwoordig uit telefoons ziet komen. Minder processing en dan vooral minder opgepompte felle kleuren. Meer iets wat je op een tentoonstelling zou verwachten qua looks. Ben in ieder geval erg blij met de 12s ultra!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Eindelijk is de update voor de 12 Pro er maar nog geen Android 13 maar wel security patch naar september.

Full rom:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_ff585d22b5_12.0.zip

Ota:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM-0b7ca84d8e-12.0.zip

De 12 Pro China en Global hebben al een public c.q. stable beta voor Android 13.
Dus zal niet lang duren voordat de EEA die ook gaat krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door snah001 op 22-09-2022 12:06 ]

• snah001
En de update staat er al op zonder enig probleem.
Geen rare dingen i.i.g..

• Jay47
Sec Patch hier op de 12 Pro EEA Rom binnen.

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Cmdr_Satan schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:53:
[...]

Oja super reactie. Bedankt
Inmiddels wat extra drivers geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde verschil. Ik begrijp er niets van en zal nog even een andere PC/laptop proberen dan.
Ik weet nog niet wat het is maar kwam idd door de PC. Denk drivers (W11 vanilla). Op andere werkte het wel naar behoren dus daar gebruik van gemaakt tot nu toe..

System specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Kan wel zijn maar de 12S krijgt 3 jaar Android versie updates en 4 jaar security updates.
Dat is een meer doorslaggevende factor dan de iets betere camera performance van de 11 Ultra en vergeet niet dat met iedere update de camera van de 12S met grote waarschijnlijkheid ook updates meekrijgt.
De opmerking in de video dat de front camera met 1080P slecht is slaat helemaal nergens op want in 99% van de gevallen voldoet die gewoon uitstekend of je moet een blogger zijn die filmpjes via de front camera in 4K wil opnemen en of je dan een telefoon daarvoor moet gebruiken is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
snah001 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:00:
Kan wel zijn maar de 12S krijgt 3 jaar Android versie updates en 4 jaar security updates.
Dat is een meer doorslaggevende factor dan de iets betere camera performance van de 11 Ultra en vergeet niet dat met iedere update de camera van de 12S met grote waarschijnlijkheid ook updates meekrijgt.
De opmerking in de video dat de front camera met 1080P slecht is slaat helemaal nergens op want in 99% van de gevallen voldoet die gewoon uitstekend of je moet een blogger zijn die filmpjes via de front camera in 4K wil opnemen en of je dan een telefoon daarvoor moet gebruiken is nog maar de vraag.
Met een custom rom ontvang je nog wat langer updates.

Mee eens, ik vind de reden van retourneren omdat de camera maar 1080P is ook een beetje onzin. Als de kwaliteit goed is dan maakt het mij niet uit of het 1080P of 4K is. 4K is doorgaans groter. En als je een selfie via WhatsApp stuurt of op Instagram zet dan wordt het vaak toch weer door compressie om zeep geholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
4 oktober gaan we de Xiaomi 12T en 12T Pro (met 200MP-sensor) zien...
Tot die tijd even spelen met de Xiaomi 12S Ultra. Wat een apparaat is dat zeg O-)

Xiaomi 12S Ultra

Xiaomi 12S Ultra

Xiaomi 12S Ultra

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• hollabizack12
CLB schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:43:
Tot die tijd even spelen met de Xiaomi 12S Ultra. Wat een apparaat is dat zeg O-)

[Afbeelding: Xiaomi 12S Ultra]

Als de geruchten kloppen dan zullen de ultra wide en macrocamera niet van hoog niveau zijn. De
T series worden altijd net onder het niveau van de normale flagships gehouden. De MI 10T prowas echt een topper. De 11T pro viel me flink tegen. Hopelijk slaay xiaomi met de 12T weer de weg omhoog in. Ben je van plan de 12T pro aan te schaffen? Dat kan geen verbetering zijn t.o.v. 12s ultra toch? Misschien qua Batterijduur, maar das dan ook echt alles denk ik. Ben wel benieuwd! Mijn 12s ultra doe ik er in ieder geval niet voor weg!

• CLB
  • Niet online
Yes klopt, 12T Pro aanschaffen gaat 'm niet worden, wel testen en bekijken :)
En dan is het ook alweer tijd voor de Xiaomi 13-serie, dat gaat rap daar bij de fabrikant.

Net wat vergelijkingsfoto's gemaakt in het pikkedonker met m'n Google Pixel 6 Pro. Google is toch ook wel echt goed met hun software, AI en algoritmes hoor, daar komen ook plaatjes uit om je vingers bij af te likken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Binnetie
CLB schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:43:

Ah leuk zeg! Ik heb veel naar de 12S gekeken en overwogen om aan te schaffen. Ga je hem ook reviewen?
Twijfel voor mezelf erg tussen de Mi 11 Ultra (qua prijs rond de 600 euro), de Pixel 6 Pro/7 Pro en de 12S.
Qua prijs kwaliteit is de Mi 11 Ultra het beste, maar die is al 1,5 jaar op de markt. De rest is een stuk duurder en weet nog niet wat ik wil qua budget. De 12S is al wel een stuk gezakt in prijs.
Voor mij zou ik graag een goede camera hebben. De MIUI software ben ik gewend van mijn Mi 9T Pro. De 6 Pro lees je ook weer wat software dingen die niet goed gaan (wel erg mooie fotos) en de 12S natuurlijk zo der band 20 ondersteuning waar ik de impact nog niet van weet qua bellen en internet.
Als je hem gaat reviewen zou je misschien daar een stukje aan kunnen wijden? Het gemis van band 20. Ik begreep dat in steden het niet zo erg is, meer op het platteland. Ik woon redelijk landelijk.

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:31
Binnetie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:21:
[...]

Ah leuk zeg! Ik heb veel naar de 12S gekeken en overwogen om aan te schaffen. Ga je hem ook reviewen?
Twijfel voor mezelf erg tussen de Mi 11 Ultra (qua prijs rond de 600 euro), de Pixel 6 Pro/7 Pro en de 12S.
Qua prijs kwaliteit is de Mi 11 Ultra het beste, maar die is al 1,5 jaar op de markt. De rest is een stuk duurder en weet nog niet wat ik wil qua budget. De 12S is al wel een stuk gezakt in prijs.
Voor mij zou ik graag een goede camera hebben. De MIUI software ben ik gewend van mijn Mi 9T Pro. De 6 Pro lees je ook weer wat software dingen die niet goed gaan (wel erg mooie fotos) en de 12S natuurlijk zo der band 20 ondersteuning waar ik de impact nog niet van weet qua bellen en internet.
Als je hem gaat reviewen zou je misschien daar een stukje aan kunnen wijden? Het gemis van band 20. Ik begreep dat in steden het niet zo erg is, meer op het platteland. Ik woon redelijk landelijk.
Zo te zien zitten wij in hetzelfde schuitje. Ben ook langzaam aan het kijken om mijn 9T pro te upgraden voor een Pixel, Mi 11 Ultra of iets uit de 12 serie :)

• Binnetie
ivo001 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:24:
[...]

Zo te zien zitten wij in hetzelfde schuitje. Ben ook langzaam aan het kijken om mijn 9T pro te upgraden voor een Pixel, Mi 11 Ultra of iets uit de 12 serie :)
Gezellig! Beestachtige snelheid hoef ik niet. Dus een oudere generatie soc vind ik prima.
Wat zijn voor jou de overwegingen? De toestellen zijn allen wel groter en zwaarder dan de 9T Pro.

• ivo001
Binnetie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:26:
[...]

Gezellig! Beestachtige snelheid hoef ik niet. Dus een oudere generatie soc vind ik prima.
Wat zijn voor jou de overwegingen? De toestellen zijn allen wel groter en zwaarder dan de 9T Pro.
Mijn accuduur begint toch wel achteruit te gaan, zeker met navigatie erbij gaat hij erg snel leeg. En mijn 3.5mm jack werkt al jaren niet meer. Ik zou ipv 128gb opslag naar 256gb willen en vooruitgang op camera gebied, aangezien ik regelmatig bij concerten en festivals filmpjes schiet. Wireless charging en een bepaalde IP waterproof rating zouden pluspunten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ivo001 op 29-09-2022 12:32 ]

• CLB
  • Niet online
Nee, simpelweg omdat de markt hier zo immens klein is, dat dat teveel tijd kost.
Wel een preview met wat eerste indrukken enzo en er komt een losse camera-review van :)

• hollabizack12
CLB schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:53:
Yes klopt, 12T Pro aanschaffen gaat 'm niet worden, wel testen en bekijken :)
En dan is het ook alweer tijd voor de Xiaomi 13-serie, dat gaat rap daar bij de fabrikant.

Net wat vergelijkingsfoto's gemaakt in het pikkedonker met m'n Google Pixel 6 Pro. Google is toch ook wel echt goed met hun software, AI en algoritmes hoor, daar komen ook plaatjes uit om je vingers bij af te likken.
Ben benieuwd naar je bevindingen! En dan wordt het alweer tijd voor de 13 series idd. Ben wel benieuwd naar de 8 gen 2. Als ik zie hoeveel beter de 8+ gen 1 t.o.v. de normale gen 8, 888 en ook de 870 is qua hitteproductie verwacht ik er wel wat van. De 870 wordt veel geprezen maar ook die wordt goed heet in mijn 12x. De 12s ultra totaal niet, dat is wel een goede verbetering. Accuduur vind ik ook vrij goed voor een Android flagship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:09
Wat halen jullie ondertussen voor gemiddelde SOT? Ik heb sinds kort een Xiaomi 12 en ben er echt wel blij mee, ondertussen netjes debloated, maar de accu is niet mega goed. Ik haal gemiddel 5 uur en dan op een dag (dus 07uur van de lader en ergens in de avond nog 10-20% over met 5 uur dit).

Wat halen jullie gemiddeld? Dan kan ik een beetje inschatten of er iets niet goed is :)

Ik gebruik de standard rom, wel heavy use, auto brightness, veel apps op beperkt accu gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Monkeyk2010 op 30-09-2022 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
Voor mij is het wel vergelijkbaar ongeveer. Zoals jij het beschrijft komt het op hetzelfde neer. Wel op een dag dat ik een paar keer onderweg ben in de auto en dus muziek stream en Flitsmeister aan heb staan. Blijf ik de hele dag thuis en kijk ik veel YouTube of een film dan is de dit een stukje hoger. Met mijn gebruik kom ik met welke telefoon dan ook ( en dat zijn er nog al wat) wel rond de 6uur sot uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Alles hangt af van de kwaliteit van je 4G/5G verbinding of Wifi verbinding.
Slechte ontvangst doet je accu snel veel verbruiken.
Ben nu in een land voor werk met gewoon slechte 4G/5G verbinding en dan haal ik met moeite op 1 dag 5 uur SOT.
Heb ik een goed signaal zoals meestal in NL dan haal ik 8 uur SOT met 20% over.
Idem op een goede Wifi verbinding.
Dat heeft niks te maken met het toestel maar heeft fysische redenen omdat het toestel dan continue blijft zoeken naar een beter signaal dus de radio is dan een groot verbruiker.
Heb ik met vele toestellen (ook niet-Xiaomi) ondervonden.
Dus in treinen of tunnels of plekken met een slechte ontvangst is het huilen met de pet op maar niet merk gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Laatst online: 11-08 20:17
xiaomi 12 pro en meestal heb ik savonds tussen de 10 en 20% batterij over. Met hetzelfde gebruik en zelfde locaties en apps haalde ik met een oneplus Nord 5g meer dan 50% batterij over. Dus een duidelijke verslechtering. Maar door het snelle opladen is het meestal geen probleem. De vliegtuig modus is wel een grote batterijbespaarder.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

woutur

Klauwtjes uit!

/miepverhaal Ik heb een beetje upgrade angst met EU roms. Aan de ene kant wil ik graag bij de tijd zijn met security updates, aan de andere kant werkt mijn telefoon (12x) prima met goede accuduur (haal meestal wel een dag met nog 50 procent over). Ik weet nog uit het verleden dat mijn telefoons juist in het begin vaak prima accuduur en functionaliteit hadden en later (niet heel veel, maar zeg iets minder dan een jaar) veel minder werden. /miepverhaal

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:33:
/miepverhaal Ik heb een beetje upgrade angst met EU roms. Aan de ene kant wil ik graag bij de tijd zijn met security updates, aan de andere kant werkt mijn telefoon (12x) prima met goede accuduur (haal meestal wel een dag met nog 50 procent over). Ik weet nog uit het verleden dat mijn telefoons juist in het begin vaak prima accuduur en functionaliteit hadden en later (niet heel veel, maar zeg iets minder dan een jaar) veel minder werden. /miepverhaal
EEA Rom is officieel en die krijgt gewoon security patches.
Xiaomi EU Rom is juist niet officieel.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay47 op 01-10-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Vanmiddag om 14.00 uur is het live event van Xiaomi met de aankondiging van de 12T en de 12T Pro (en volgens mij een tablet en nog wat spul). Live kijken kan in elk geval hier: https://event.mi.com/my/xiaomi-launch-october-2022 (countdown loopt).

Wie is er geïnteresseerd in beide toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Ikzelf heb geen interesse om er eentje aan te schaffen, maar ben wel geïnteresseerd in de toestellen gewoon voor de lol. Vind dat ze te duur zijn voor wat je krijgt. Ik kan me herinneren dat mijn MI 10T Pro 600 euro kostte destijds en dan was er ook nog een een cashback actie van 150 euro. Dat was nog leuk. Nu schijnt het dat ze rond de 800 euro zullen zijn. Het gaat de verkeerde kant op wat dat betreft. De T pro lijkt me wel een goede tel als deze rond de 600 euro zou kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door hollabizack12 op 04-10-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb ze ook gezien voor 799 op Amazon voor de Pro versie. Of er een actie mee is dat weten we nog niet. Maar dat zou wel mooi zijn, anders inderdaad veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Launch 12T op Youtube:

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Xiaomi 12T Pro hands-on — watch out, Google Pixel 7

Hands on: Xiaomi 12T Pro review

En de officiële productpagina's zijn nu online:
Xiaomi 12T
Xiaomi 12T Pro
Safe charge
Maximize peace of mind
42 safety features and 9 thermal sensors, covering the plug to the port and the battery, guaranteeing 800 charge cycles.
Ik vind 800 charge cycles nu niet echt goed klinken eigenlijk. Iets meer dan 2 jaar, als je elke dag oplaad.

Edit: Ik had de voetnoot nog niet gelezen:
  • *The battery retains 80% capacity after 800 charge cycles. 800 charge cycles data based on 25℃ testing in Xiaomi Internal Labs.[/li]
    • *Data related to battery and charging was obtained from internal laboratories. Actual results may vary according to differences in software versions, environment and usage conditions, and may not reflect the actual product.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze geen Wireless Charging ondersteunen. Dat leek me wel een ease of use feature die ik graag in mijn volgende smartphone wilde hebben. Zeker omdat bij mijn Mi 9T Pro de oplaadpoort kapot was gegaan en ik die laatst zelf heb moeten vervangen.

Edit 2:

HWI al met een review
https://nl.hardware.info/...-eentje-met-108-megapixel

[ Voor 91% gewijzigd door ivo001 op 04-10-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Review, camera vergelijking en camera review van techtablets staat nu al online, gaat snel vandaag!

YouTube: Xiaomi 12T Pro Vs iPhone 14 Pro Vs Galaxy S22 Ultra Camera Comparison

YouTube: Xiaomi 12T Pro Review & Unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 12:43
Waar is de 12GB/256GB 12T Pro gebleven? :-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 Pro Global EEA is er een nieuwe update uit: V13.0.23.0.SLBEUXM

Link recovery zip: https://bigota.d.miui.com...BEUXM_0ed38c114c_12.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Let op de 12T Pro heeft geen draadloos opladen.

Btw er is een 12 Pro versie met 5160mAh accu ipv 4600mAh. Heeft wel een MediaTek chipset aan boord ipv Snapdragon. Dus let op als je een 12 Pro wilt kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay47 op 05-10-2022 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je hebt de Global EEA 12 Pro intern Zeus genoemd met een Qualcomm Chipset
En je hebt de 12 Pro Global Dimensity intern Daumier genoemd met Dimensity Chipset.
Dat zijn de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Review van GSMarena: https://www.gsmarena.com/xiaomi_12t_pro-review-2484.php
Hij is wel heel goed getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Verbaas me wel dat deze serie weinig besproken worden. De 12t pro nu ook met tablet. Komt erg goed uit de reviews en goede batterij
Is de mui schil dan echt zo erg?

De 12t is ze heel veel bang for bug voor hoever ik zie. Zie.ik dan iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
jaydenjarno schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:34:
Verbaas me wel dat deze serie weinig besproken worden. De 12t pro nu ook met tablet. Komt erg goed uit de reviews en goede batterij
Is de mui schil dan echt zo erg?

De 12t is ze heel veel bang for bug voor hoever ik zie. Zie.ik dan iets over het hoofd?
Nee integendeel, miui is juist zeer compititief. Natuurlijk zijn er altijd voors en tegens maar het is gewoon een kwestie van even wennen. Miui lijkt daarbij bovendien veel op de iOS (beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen).

De tablets van Android in zijn algemeenheid zijn gewoon niet populair genoeg vanwege het ontbreken van speciaal ontwikkelde apps, je hebt veel meer aan een Windows Tablet dan Android of iOS. Al doet Apple het natuurlijk marketing technisch gezien veel beter in de tablet markt dan Xiaomi.

De 12t pro is wederom een knap staaltje werk met goede resultaten en de prijs is ook genoeg concurrerende met de rest maar ik ben bang dat Xiaomi (ondanks dat de concurrentie dat ook doet) teveel high end versies op de markt brengt en daarmee deels zijn eigen glazen ingooit qua populariteit van een bepaald model. Merk technisch daarentegen is het natuurlijk wel weer sterk en commercieel gezien vast ook. Maar als iemand een Xiaomi 12 Pro heeft gekocht zal hij/zij niet zo snel ook de 12t Pro nemen. Vroeger was dit wel het geval als je de Xiaomi mi3 en mi4, mi5 of mi6 bijvoorbeeld had. Deze hadden niet allemaal een kleine verbetering tov het vorige model maar waren kwalitatief gewoon beter (en prijstechnisch heel leuk!).

Ik denk persoonlijk dat al met al de meeste ogen nu gericht zijn op de Xiaomi 13 en mogelijk zelfs de Xiaomi 13 Ultra en alleen de twijfelaars van de Xiaomi 12 nu nog de Xiaomi 12t serie zullen verkiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Wow. Das nog eens een duidelijk antwoord

Ik ben verkocht haha. Heb de OnePlus Nord en ga dus wel.voor de Xiaomi 12t denk maar. Nord is al snel genoeg.
Dank dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
jaydenjarno schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:05:
Wow. Das nog eens een duidelijk antwoord

Ik ben verkocht haha. Heb de OnePlus Nord en ga dus wel.voor de Xiaomi 12t denk maar. Nord is al snel genoeg.
Dank dank
Let wel even op: MIUI is niet per definitie een horror of slechter dan een andere schil. Echter, het is, ondanks de vele mogelijkheden, wel echt meer gesloten dan andere UI's. Denk aan third party apps die soms niet met MIUI werken omdat de kernel juist weer te open is (denk aan Island apps). Daarnaast kun je een third party launcher ook wel vergeten. In ieders geval de meer bekende.

Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar wel iets wat je moet beseffen.

Verder kan ik weinig beperkingen bedenken.

Over de 12 kan ik weinig vertellen aangezien ik een Mix 4 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
soskes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Let wel even op: MIUI is niet per definitie een horror of slechter dan een andere schil. Echter, het is, ondanks de vele mogelijkheden, wel echt meer gesloten dan andere UI's. Denk aan third party apps die soms niet met MIUI werken omdat de kernel juist weer te open is (denk aan Island apps). Daarnaast kun je een third party launcher ook wel vergeten. In ieders geval de meer bekende.

Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar wel iets wat je moet beseffen.

Verder kan ik weinig beperkingen bedenken.

Over de 12 kan ik weinig vertellen aangezien ik een Mix 4 gebruik.
Precies dit, ik had Nova Laucher maar die werkte na een tijdje niet meer op mijn Mi 9T Pro, dus overgegaan op de MIUI schil. Dat was even wennen, maar er zitten leuke handigheidjes in. Vooral als ik de taakbalk naar beneden trek en dan snel een lamp of apparaat thuis kan bedienen via Google Home.
Maar Android Auto werkt bijvoorbeeld niet bij mij omdat ik iets in MIUI heb aan moeten zetten wat Android Auto blokkeert. Maar goed ik heb zelf geen auto die hiervoor geschikt is, maar die van mijn vriendin wel. Zit daar toch heel weinig in maar dat vond ik wel opmerkelijk.

De Mi 12T is echt een mooi toestel en helemaal met de tablet actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik gebruikte de Nova Prime Launcher op mijn 9T Pro, mijn Poco F2 Pro en nu op de 12 Pro en allemaal altijd zonder problemen.
Dus gewoon onzin dat alternatieve launchers niet op Miui werken, integendeel, zelfs veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:43:
[...]

Precies dit, ik had Nova Laucher maar die werkte na een tijdje niet meer op mijn Mi 9T Pro, dus overgegaan op de MIUI schil. Dat was even wennen, maar er zitten leuke handigheidjes in. Vooral als ik de taakbalk naar beneden trek en dan snel een lamp of apparaat thuis kan bedienen via Google Home.
Maar Android Auto werkt bijvoorbeeld niet bij mij omdat ik iets in MIUI heb aan moeten zetten wat Android Auto blokkeert. Maar goed ik heb zelf geen auto die hiervoor geschikt is, maar die van mijn vriendin wel. Zit daar toch heel weinig in maar dat vond ik wel opmerkelijk.

De Mi 12T is echt een mooi toestel en helemaal met de tablet actie!
Android auto is makkelijk te fixen, ik vermoed dat jij "dual apps" hebt geactiveerd? Zodra dit is ge-deactiveerd zou Android Auto weer moeten werken.

Mocht dat je probleem niet verhelpen let me know er zijn nog een aantal andere mogelijkheden maar dual apps uitschakelen is de meest voorkomende oplossing.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen