Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Batterij ging vandaag lager mee op 4G. Denk dat 5G ook een grote boosdoener is, mede omdat niet overal de dekking goed is. Dus blijft ie steeds zoeken.
Ik heb destijds de 10 ultra over laten komen, en die bevalt nog steeds erg goed, de 12s ultra belooft echter by far de beste smartphone camera ooit te krijgen.
Ik zit er toevallig over te lezen want hij klinkt interessant, maar het is wel afhankelijk van prijs. Maar waar lees je dat hij 'by far' de beste camera ooit krijgt? Zijn er al resultaten?Rembrandtvm schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:45:
Misschien Off topic, maar zijn er al mensen van plan om de 12s ultra uit china te halen?
Ik heb destijds de 10 ultra over laten komen, en die bevalt nog steeds erg goed, de 12s ultra belooft echter by far de beste smartphone camera ooit te krijgen.
Nadeel is dat er dan vaak ook een 'by far' prijskaartje aan hangt, zie bijvoorbeeld de Honor Magic4 Ultimate.
Overigens wordt 4 juli de 12S serie bekend gemaakt, wat verschilt deze van de gewone 12 serie? Het lijkt wel een soort tussenstap omdat de 13-serie ook in november wordt verwacht.
[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 02-07-2022 16:06 ]
[YouTube: Xiaomi 12S Series New Product Launch Event]
Je was me voor, zag hem vanmorgen ook online staan. Ik heb hem alvast gepind.Binnetie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:13:
De stream voor de aankondiging van de 12S serie is alvast online. Maandag 4 juli 13.00 uur (onze tijd) begint het.
[YouTube: Xiaomi 12S Series New Product Launch Event]
Ik ben benieuwd of de Ultra ook als global gelanceerd gaat worden, vooralsnog is het nu alleen voor de Chinese markt.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ik hoor regelmatig dat mensen ze bij TradingShenzen kopen. Daar is de 11 Ultra laatst een stukje goedkoper geworden:
11 Ultra 8GB/256GB: https://tradingshenzhen.c...256gb-ultimate-of-android €627,-
Dezelfde uit een EU magazijn: https://tradingshenzhen.c...te-of-android-euwarehouse €807,-
Dit terwijl ze claimen dat ergen extra kosten qua invoer etc bijkomen als je een telefoon bij ze koopt.
Met de 12Pro 8GB/256GB zie je dit ook:
Via China: €607,-
Uit EU magazijn: €897,-
Overigens zie ik daar de 12Pro 12GB/256GB voor €817,- (meer intern geheugen voor minder).
Ben heel erg benieuwd naar de launch van de 12S-serie en welke invloed dat heeft op de prijs van de 12-serie.
Ik las dat DXOmark geen reviewtoestel heeft ontvangen, het is dus voorlopig wachten op hun test. Ik vind persoonlijk het puntensysteem die ze hanteren wel handig.
Heb tel nu standaard op 4G staan, gaat iets langer mee maar had er meer van verwacht.
Op 5G komen verificatie smsjes niet binnen pas na 3/4 keer proberen. Alleen de laatste komt aan, de oudere niet wat heel vreemd is.
Op 4G komen de smsjes wel gelijk binnen.
Zou dit een issue van de EU Rom zijn?
Zit te denken om weer Global Rom te installeren en te vergelijken. Maarja dan moet ik weer alles opnieuw instellen 🙁
:strip_exif()/f/image/8b8ifjbxEIbsyv2mFJ2rOI9L.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 89% gewijzigd door Jay47 op 05-07-2022 09:28 ]
Tijdens mijn werkverblijf in de Filipijnen eind maart met mijn Poco F2 Pro werd de accu ook leeggezogen door de slechte signaal sterkte (soms bijna geen) en dan haal je wellicht 5-6 uurtjes SOT, die haalde met goed signaal 8 uur SOT minimaal.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb beide toestellen op standaard china rom gehouden en dat was acceptabel, hier en daar wat apps blokkeren en notificaties uitzetten.
Let me know als iemand nog goede tips heeft t.a.v. import. Ik wil deze zeker gaan kopen namelijk
Ik zou hem gewoon weer bij TradingShenzen halen. Dat gaat goed met import. Daar is hij nu 1077 euro. Ik ga hem denk ik daar bestellen. Maar wil wel een EU-rom en NL taal.Rembrandtvm schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:03:
12s ultra ziet er echt top uit. Ben sin heeft al een hands-on review op youtube (XDA). Veelbelovend! Ik heb destijds mijn 10 ultra besteld via tradingshenzen en nog een voor mn meisje via gizchina. In beide gevallen kwamen er geen kosten bij voor import. Dus dan zou de 12s ultra echt een koopje worden.
Ik heb beide toestellen op standaard china rom gehouden en dat was acceptabel, hier en daar wat apps blokkeren en notificaties uitzetten.
Let me know als iemand nog goede tips heeft t.a.v. import. Ik wil deze zeker gaan kopen namelijk
Wacht eerst nog even wat reviews af. Liefst zie ik van DXOmark nog een camera review.
[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 05-07-2022 21:04 ]
De kans is klein dat Dx0mark hem zal testen op korte termijn zij hebben geen testexemplaar mogen ontvangen zie ook het slecht vertaalde Italiaanse artikel:Binnetie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:54:
[...]
Ik zou hem gewoon weer bij TradingShenzen halen. Dat gaat goed met import. Daar is hij nu 1077 euro. Ik ga hem denk ik daar bestellen. Maar wil wel een EU-rom en NL taal.
Wacht eerst nog even wat reviews af. Liefst zie ik van DXOmark nog een camera review.
https://en.gizchina.it/2022/06/xiaomi-12s-ultra-no-dxomark/
Neemt niet weg dat ik persoonlijk wel verwacht dat zij zelf een eigen exemplaar zullen aanschaffen en uitgebreid zullen testen. Geef het 2+ maanden, zal bovendien ook in het voordeel zijn qua aanschafprijs en beschikbare EU rom die in het verschiet zit.
Klopt helemaal wat je zegt. Ik mijn eerdere post haalde ik ook aan dat DXOmark geen exemplaar had ontvangen. Wel gek dat tijdens de presentatie, direct in het begin wel het verloop van de oplopende scores van de verschillende modellen bij DXOmark werden getoond.freestyler2 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:21:
[...]
De kans is klein dat Dx0mark hem zal testen op korte termijn zij hebben geen testexemplaar mogen ontvangen zie ook het slecht vertaalde Italiaanse artikel:
https://en.gizchina.it/2022/06/xiaomi-12s-ultra-no-dxomark/
Neemt niet weg dat ik persoonlijk wel verwacht dat zij zelf een eigen exemplaar zullen aanschaffen en uitgebreid zullen testen. Geef het 2+ maanden, zal bovendien ook in het voordeel zijn qua aanschafprijs en beschikbare EU rom die in het verschiet zit.
Even reviews en DxO afwachten is geen gek idee. Tradingshenzen gooit er op dit moment nog een behoorlijke upcharge bovenop.
Ik heb na 168 uur wachten mijn 12x unlocked. Dingen die ik opgepikt heb (en die wat veranderd zijn sinds mijn vorige ervaringen hiermee):
- Je moet developer options op je telefoon aanzetten EN OEM unlock EN USB Debugging
- De enige tool die nog kan unlocken is de officiele Xiaomi Windows tool. Linux en MacOS werken niet (vanwege 2fa)
- Sinds kort kan je TWRP installeren op je 12x, en daarmee makkelijker een EU ROM installeren
- FASTBOOTD is niet hetzelfde als FASTBOOT. Je zal echt in FASTBOOT moeten zitten om bepaalde commando's uit te voeren (bv. fastboot boot twrp.img)
- Voordat je aan TWRP begint, zet je alvast je EU ROM op je telefoon
- Als TWRP gelukt is, installeer dan eerst de EU ROM
- Na installatie (en dit staat nergens), WIPE en Format DATA. Anders kom je in een TWRP bootloop
- Als je de EU ROM geinstalleerd heb, en Chrome wil NIET installeren, update of installeer Android System Webview eerst. Probeer daarna Chrome weer te installeren
- Nova Launcher werkt smooth en fijn!
- Schakel vooral App Vault uit
- Installeer vooral Blokada 5
- Bij de EU ROM staat Ontwikkelaar opties niet standaard aan
- Scroll snelheid door apps heen is wat mij betreft te langzaam
- Naarmate de schermhelderheid hoger wordt, worden de kleuren fletser
- Vanochtend 20% in de accu. Aan de stekker gehangen, broodjes smeren en alles, 45 minuten later vertrokken met 100% accu
- Nog een toevoeging: zonder SIM kaart en eigenlijk niets geïnstalleerd had ik na 168 uur de telefoon aan/standby nog steeds meer dan 50% accu. Toegegeven, je hebt er niets aan maar toch vond ik het bijzonder.
[ Voor 6% gewijzigd door woutur op 06-07-2022 12:00 . Reden: awesomeness ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
En ik zie dat hij geen B20 heeft:
Naar 5G heb ik niet gekeken omdat mijn provider dat niet aanbiedt.This phone supports these network bands:
4G: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B12/B17/B18/B19/B26, TDD-LTE: B34/B38/B39/B40/B41/B42
5G: n1/n3/n5/n8/n28a (Upstream: 703MHZ-733mhz, downstream: 758MHZ-788mhz)/n38/n40/n41/n77/n78.
Heeft alles te maken met de makers van de EU rom en daar heeft Xiaomi geen invloed op.woutur schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:57:
Wat ervaring ter lering ende vermack van mijn kant over de 12x.
Ik heb na 168 uur wachten mijn 12x unlocked. Dingen die ik opgepikt heb (en die wat veranderd zijn sinds mijn vorige ervaringen hiermee):
- Na installatie (en dit staat nergens), WIPE en Format DATA. Anders kom je in een TWRP bootloop
Dus klagen bij de EU rom makers dat dit nergens staat, is geen kwaal van het toestel.
In mijn geval (T-mobile) heeft hij alle banden, maar bij sommige andere providers mist er een band. Als je afgelegen woont kan dat net de band zijn die goed doorkomt in je huis, maar 5G banden werken volgens mij alleen goed op korte afstand, ofwel in stedelijke gebieden, waar je meestal toch meerdere banden beschikbaar hebt. Bovendien is het 5G snelheids-voordeel/batterij-nadeel nog niet erg interessant in NL. Maar verbeter mij als ik het mis heb.
Mooie site waar alle banden per land en provider goed weergegeven worden:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-12s-ultra
Schijnt trouwens geen 128GB versie te komen, enkel vanaf 256.
Bedankt Woutur dat je de moeite hebt genomen je EU-rom installatie te delen 🙏
Dacht dat TWRP niet werkte vandaf Android 12?woutur schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:57:
Wat ervaring ter lering ende vermack van mijn kant over de 12x.
- Je moet developer options op je telefoon aanzetten EN OEM unlock EN USB Debugging
- De enige tool die nog kan unlocken is de officiele Xiaomi Windows tool. Linux en MacOS werken niet (vanwege 2fa)
- Sinds kort kan je TWRP installeren op je 12x, en daarmee makkelijker een EU ROM installeren
- FASTBOOTD is niet hetzelfde als FASTBOOT. Je zal echt in FASTBOOT moeten zitten om bepaalde commando's uit te voeren (bv. fastboot boot twrp.img)
- Voordat je aan TWRP begint, zet je alvast je EU ROM op je telefoon
- Als je de EU ROM geinstalleerd heb, en Chrome wil NIET installeren, update of installeer Android System Webview eerst. Probeer daarna Chrome weer te installeren
- Nova Launcher werkt smooth en fijn!
- Schakel vooral App Vault uit
- Installeer vooral Blokada 5
- Bij de EU ROM staat Ontwikkelaar opties niet standaard aan
- Scroll snelheid door apps heen is wat mij betreft te langzaam
- Naarmate de schermhelderheid hoger wordt, worden de kleuren fletser
- Vanochtend 20% in de accu. Aan de stekker gehangen, broodjes smeren en alles, 45 minuten later vertrokken met 100% accu
- Nog een toevoeging: zonder SIM kaart en eigenlijk niets geïnstalleerd had ik na 168 uur de telefoon aan/standby nog steeds meer dan 50% accu. Toegegeven, je hebt er niets aan maar toch vond ik het bijzonder.
Dichtbij (<1/2meter) scherp stellen is lastig en tussen de 1 en 2 meter is de scherptediepte soms precies verkeerd. Hier zie je dus de software je het idee geven van een spiegelreflex.
Landschapsfoto's valt mij de scherpte tegen als je een uitsnede maakt van de foto. het is een 50mpx lens, maar wederom probeert de software de foto te optimaliseren voor je schermpje. Dus veel details verdwijnen in een modderige brij waar bij de ruis onderdrukt is, en gezichten gladgestreken.
Nu ben ik benieuwd of er ook een mogelijkheid is om RAW te krijgen of dat er een app is (zoals GCAM) die niet zo veel software aanpassingen doet, en dat je kan zien wat er met lens en de sensor kan doen.
Laat ik positief afsluiten, de camera maakt meestal prachtige foto's hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door rdoorn op 06-07-2022 21:45 ]
Ronald van Doorn
Band 20 (800 MHZ) is de belangrijkste 4G frequentie in Nederland en in de rest van Europa is deze ook niet onbelanrijk.Rembrandtvm schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:58:
Klopt, hij mist de B20 band.
In mijn geval (T-mobile) heeft hij alle banden, maar bij sommige andere providers mist er een band. Als je afgelegen woont kan dat net de band zijn die goed doorkomt in je huis, maar 5G banden werken volgens mij alleen goed op korte afstand, ofwel in stedelijke gebieden, waar je meestal toch meerdere banden beschikbaar hebt. Bovendien is het 5G snelheids-voordeel/batterij-nadeel nog niet erg interessant in NL. Maar verbeter mij als ik het mis heb.
Mooie site waar alle banden per land en provider goed weergegeven worden:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-12s-ultra
Schijnt trouwens geen 128GB versie te komen, enkel vanaf 256.
Bedankt Woutur dat je de moeite hebt genomen je EU-rom installatie te delen 🙏
Het missen van ondersteuning van deze band is een misser maar eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht, het is eigenlijk bij 9 van de 10 gevallen niet aanwezig bij de Chinese lancering van een toestel.
Daarnaast ook even aandacht voor het feit dat ook Android Auto niet zal werken op een toestel als Google services er niet Native opstond. Is ook steeds meer een must have app voor mensen met een Android toestel en een moderne auto.
Met een workaround en wat Tweaks krijg je een hoop voor elkaar maar allemaal workarounds die uiteindelijk gaan irriteren voor een 1000+ euro device ik weet niet of ik het dat nog allemaal waard ga vinden. Wat verlang ik toch naar de Xiaomi prijzen van vroegah, voor 200-300 euro een top toestel wat zich kon meten met Europese toestellen van 800+.
Ik ben nu op zoek naar info over een eventuele Global Launch van deze 12s (mn Ultra) serie, mocht iemand daar info over vinden dan wordt delen zeer gewaardeerd.
op photos.google.com staan ze wel gewoon goed.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Klopt, ik heb me inmiddels ook wat beter ingelezen over de verschillende banden. 4G dus. Maar het is tegenstrijdig of mijn provider T-mobile nu wel deze band (B20) gebruikt, sommige bronnen zeggen van wel, andere niet. Heeft iemand hier een "up-to-date" site voor?freestyler2 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:36:
[...]
Band 20 (800 MHZ) is de belangrijkste 4G frequentie in Nederland en in de rest van Europa is deze ook niet onbelanrijk.
Het missen van ondersteuning van deze band is een misser maar eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht, het is eigenlijk bij 9 van de 10 gevallen niet aanwezig bij de Chinese lancering van een toestel.
Daarnaast ook even aandacht voor het feit dat ook Android Auto niet zal werken op een toestel als Google services er niet Native opstond. Is ook steeds meer een must have app voor mensen met een Android toestel en een moderne auto.
Met een workaround en wat Tweaks krijg je een hoop voor elkaar maar allemaal workarounds die uiteindelijk gaan irriteren voor een 1000+ euro device ik weet niet of ik het dat nog allemaal waard ga vinden. Wat verlang ik toch naar de Xiaomi prijzen van vroegah, voor 200-300 euro een top toestel wat zich kon meten met Europese toestellen van 800+.
Ik ben nu op zoek naar info over een eventuele Global Launch van deze 12s (mn Ultra) serie, mocht iemand daar info over vinden dan wordt delen zeer gewaardeerd.
Global launch lijkt mij ook het meest interessant, zal alleen wel prijzig worden.
Mijn 10 ultra op china ROM doet nu echter bijna alles goed, enkel VoLTE en VoWiFi werken niet (ik heb geen android auto). Verder reis ik veel voor mn werk, en heb nergens ter wereld problemen.
Gebruik die app ook maar geen issues hier. Misschien een of andere setting?vuurtjih schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:12:
Bij mijn Google Photo's (app) zet hij alle foto's op een verkeerde dag neer?? Als ik onderaan de foto naar de date-stamp kijk, klopt die wel. Cache verwijderen, app verwijderen heeft allemaal geen nut gehad. Iemand enig idee?
op photos.google.com staan ze wel gewoon goed.
Ik las iets (heb de link niet meer), dat T-Mobile band 20 gebruikt sinds ergens 2018 toen ze Tele2 hebben overgenomen.Rembrandtvm schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:46:
[...]
Klopt, ik heb me inmiddels ook wat beter ingelezen over de verschillende banden. 4G dus. Maar het is tegenstrijdig of mijn provider T-mobile nu wel deze band (B20) gebruikt, sommige bronnen zeggen van wel, andere niet. Heeft iemand hier een "up-to-date" site voor?
Global launch lijkt mij ook het meest interessant, zal alleen wel prijzig worden.
Mijn 10 ultra op china ROM doet nu echter bijna alles goed, enkel VoLTE en VoWiFi werken niet (ik heb geen android auto). Verder reis ik veel voor mn werk, en heb nergens ter wereld problemen.
Dit is niet de link welke het mooi aangaf, maar hier hebben ze het er ook over: https://antennekaart.nl/b...quenties-op-eigen-netwerk
Dus band 20 was eerst niet zo interessant als je bij T-Mobile zat. Maar nu zou dat dus wel belangrijk zijn.
Je kunt via antennekaart ook kijken welke masten in je buurt (bij je woon en werkadres) band 20 of een andere band uitstralen. Woon je dicht bij de mast dan is band 20 minder van belang. Het is een lage frequentie die je huis dieper binnendringt. Maar dat is dus minder van belang als je dichtbij de mast woont of werkt.
edit: ik heb gekeken bij mij thuis. In de wijk staan 2 masten maar deze hebben geen band 20. De mast op mijn werk ook niet. Tussen woon-werk via de snelweg staan wel allemaal masten langs de snelweg met band 20.
Ik maak me eerlijk gezegd niet zo heel veel zorgen, maar ik wil eerst nog meer lezen over de 12s Ultra. Via DXOmark een review zien. Tegen die tijd weten we ook of er misschien een global versie komt.
[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 07-07-2022 10:12 ]
Eens, natuurlijk is het geen kwaal van het toestel. Ik zal kijken of ik de betreffende Dev een por en een hint kan geven.snah001 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:45:
[...]
Heeft alles te maken met de makers van de EU rom en daar heeft Xiaomi geen invloed op.
Dus klagen bij de EU rom makers dat dit nergens staat, is geen kwaal van het toestel.
Zoals ik schreef: sinds kort wel. Hier is een overzicht van alle TWRP's to date waaronder dus Android 12 devices.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Uiteindelijk gelukt. Instellingen -> gebruiken zonder account -> daarna weer aanmelden met account.Jay47 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:13:
[...]
Gebruik die app ook maar geen issues hier. Misschien een of andere setting?
Nu staat het weer bij de juiste dag
En welke moet je hebben, beschrijving is ruk.woutur schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:48:
[...]
Eens, natuurlijk is het geen kwaal van het toestel. Ik zal kijken of ik de betreffende Dev een por en een hint kan geven.
[...]
Zoals ik schreef: sinds kort wel. Hier is een overzicht van alle TWRP's to date waaronder dus Android 12 devices.
Plus alle folders zijn leeg, onderin staan wel een paar voor download maar deze zijn oud.
[ Voor 8% gewijzigd door Jay47 op 07-07-2022 10:33 ]
Vond de mi 10 Pro al geen topper, maar deze is echt veel slechter. Volgens GSM Arena kan dat ook wel kloppen, 101h (10pro) vs 74h (12 pro)...
Wordt dat nog beter volgens jullie ervaringen?
Batterij is idd een drama, enige wat me tegen valt aan de Pro. Maar sowieso is €1000+ euro niet justified.vuurtjih schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:17:
Heb m'n 12 pro sinds gistermiddag, maar wat een drama is de batterij. Wist dat het geen absolute topper was, maar vind dit wel heel erg tegenvallen.
Vond de mi 10 Pro al geen topper, maar deze is echt veel slechter. Volgens GSM Arena kan dat ook wel kloppen, 101h (10pro) vs 74h (12 pro)...
Heb nu 5G uit staan want die slurpt batterij, ik haal een hele dag niet op 1 lading.
Hoelang heb jij 'm? Lijkt er dus niet op dat het beter wordt na een paar dagenJay47 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:47:
[...]
Batterij is idd een drama, enige wat me tegen valt aan de Pro. Maar sowieso is €1000+ euro niet justified.
Heb nu 5G uit staan want die slurpt batterij, ik haal een hele dag niet op 1 lading.
Sinds 23 maart, draai EU Rom. Pro eigenaren zijn sowieso een beetje genaaid. Bij de 12 en 12X kreeg je een TV, Soundbar en Subwoofer cadeau. Bij de Pro een dikke middelvinger, had Xiaomi nog om opheldering gevraagd en kreeg dus een vinger.vuurtjih schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:11:
[...]
Hoelang heb jij 'm? Lijkt er dus niet op dat het beter wordt na een paar dagen
Maar waarom koop je dan de Pro als je de cadeautjes zo belangrijk vind?Jay47 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Sinds 23 maart, draai EU Rom. Pro eigenaren zijn sowieso een beetje genaaid. Bij de 12 en 12X kreeg je een TV, Soundbar en Subwoofer cadeau. Bij de Pro een dikke middelvinger, had Xiaomi nog om opheldering gevraagd en kreeg dus een vinger.
Ik heb de 12 gekocht voor familie en in ruil daarvoor mocht ik de gratis spullen hebben. Die vonden dat niet belangrijk. De spullen eigen niet op tegen wat ik zelf thuis had. Dus leuk via Marktplaats kunnen verkopen.
Zelfde verhaal met een Pixel 6. Gekocht voor een collega. De gratis koptelefoon mocht ik hebben in ruil voor de moeite om telefoon op te halen in Duitsland en die voor 200 op Marktplaats verkocht.
De centjes gebruik ik nu om voor mijn gevoel de 12S Ultra met 'korting' te kopen.
Als je net als mij deed dan had je de 12 Pro uiteindelijk voor weinig kunnen kopen.
Oh spullen waren meer om weg te geven, heb zelf zat spullen. Was meer van de duurste model krijgt niks extra's maar de goedkope wel.Binnetie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:43:
[...]
Maar waarom koop je dan de Pro als je de cadeautjes zo belangrijk vind?
Ik heb de 12 gekocht voor familie en in ruil daarvoor mocht ik de gratis spullen hebben. Die vonden dat niet belangrijk. De spullen eigen niet op tegen wat ik zelf thuis had. Dus leuk via Marktplaats kunnen verkopen.
Zelfde verhaal met een Pixel 6. Gekocht voor een collega. De gratis koptelefoon mocht ik hebben in ruil voor de moeite om telefoon op te halen in Duitsland en die voor 200 op Marktplaats verkocht.
De centjes gebruik ik nu om voor mijn gevoel de 12S Ultra met 'korting' te kopen.
Als je net als mij deed dan had je de 12 Pro uiteindelijk voor weinig kunnen kopen.
Ergens heb je ook gelijk. Bij de high-end modellen doen ze geen actie. Waarom wel bij de andere modellen? Die worden meer verkocht en is mogelijk beter voor de PR.Jay47 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:52:
[...]
Oh spullen waren meer om weg te geven, heb zelf zat spullen. Was meer van de duurste model krijgt niks extra's maar de goedkope wel.
Had eigenlijk de 12 Ultra willen hebben maar mn oude tel zat helemaal onder de krassen. Mijn dochtertje vond het leuk om met een nagelvijl aan de slag te gaan 😥Binnetie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:57:
[...]
Ergens heb je ook gelijk. Bij de high-end modellen doen ze geen actie. Waarom wel bij de andere modellen? Die worden meer verkocht en is mogelijk beter voor de PR.
Veel ligt aan het gebruik zoals in eerdere postings hierboven al beschreven.vuurtjih schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:17:
Heb m'n 12 pro sinds gistermiddag, maar wat een drama is de batterij. Wist dat het geen absolute topper was, maar vind dit wel heel erg tegenvallen.
Ik haal nu (zonder gamen) met gemak 6 tot 7 uur SOT en dan heb ik nog 30%+ over.
Het gaat mij om de primaire camera
Allebei: 50 MP, f/1.9, 26mm (wide), 1/1.56", 1.0µm, PDAF, OIS
Setup is hetzelfde; maar de nabewerking zal wel anders zijn: Snapdragon 870 vs Snapdragon 8 gen1. En een android versie verder. Zal dit een groot verschil maken?
[ Voor 48% gewijzigd door greatgonzo op 08-07-2022 16:00 ]
Gebruik speelt sowieso mee, maar de telefoon heeft gewoon een slechte batterij.snah001 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:26:
[...]
Veel ligt aan het gebruik zoals in eerdere postings hierboven al beschreven.
Ik haal nu (zonder gamen) met gemak 6 tot 7 uur SOT en dan heb ik nog 30%+ over.
35% met 2,5 uur SOT nu hier.
Amper gebruikt dus vandaag. Dit wordt een retourtje.
[ Voor 9% gewijzigd door vuurtjih op 08-07-2022 17:45 ]
Ik heb mn 5G uit staan, vreet batterij als een malle.vuurtjih schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:41:
[...]
Gebruik speelt sowieso mee, maar de telefoon heeft gewoon een slechte batterij.
35% met 2,5 uur SOT nu hier.
Amper gebruikt dus vandaag. Dit wordt een retourtje.
[ Voor 6% gewijzigd door poekiepoes12 op 09-07-2022 17:36 ]
Dat is glazen bol werk qua prijzen en of hij in NL komt.poekiepoes12 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:35:
Iemand een idee wanneer de 12s uitkomt in Nederland, de verwachte prijs in euro's en anders ervaringen met bestellen in Buitenland (China zelf?). Vind dat wel tricky met zulke bedragen of is dat sowieso geen optie vanwege de Chinese software/ taal?
De telefoon is op dit moment alleen in China verkrijgbaar in het Engels en Chinees. En hij mist band 20.
TradingShenzen verkoopt hem voor 1077 euro. Met creditcard betalen is redelijk veilig en ik heb goede ervaringen met die shop. Lager heb ik hem op dit moment niet gevonden. Mocht hij in Nederland komen dan zullen er niet veel modellen zijn en de prijs is denk ik wel 1200 euro (of meer).
Voor dat prijsverschil met de 12s Ultra moet deze wel een heel goede camera hebben, om dat te rechtvaardigen.
Wat filmpjes:
[YouTube: Xiaomi 12S Ultra VS Xiaomi Mi 11 Ultra | Full Camera Comparison]
[YouTube: Xiaomi 12S Ultra Vs Xiaomi Mi 11 Ultra Camera Test]
[ Voor 25% gewijzigd door Binnetie op 10-07-2022 09:48 ]
Download de apk van onderstaande website en installeer deze (eventueel installeren van onbekende apps toestaan) en je kunt bij de filters kiezen voor de Leica opties.
Werkt prima en een goede aanvulling.
https://www.xiaomitoday.i...-camera-app-download.html
Thanks! Ik vind de 11 pro alleen te groot.. Vind die 12 van 6,28 nog acceptabel. Heb zelf de huawei 30 en 6,1 inch bevalt me veels te goed!Binnetie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:45:
@poekiepoes12 wat je ook nog kunt overwegen is de Mi 11 Ultra. Deze staat nu derde bij DXOmark qua camera en kost momenteel bijna de helft bij TradingShenzen: https://tradingshenzhen.c...256gb-ultimate-of-android €597,-
Voor dat prijsverschil met de 12s Ultra moet deze wel een heel goede camera hebben, om dat te rechtvaardigen.
Edit: Fix gevonden op kpn forum, een uur via DM op Twitter kon/wilde Vodafone mij niet helpen.
Activeer VoLTE, als je dat nog niet hebt gedaan: in de dialer typ je *#*#86583#*#* en vervolgens naar Settings → SIM cards & mobile networks → Vodafone → Use VoLTE aanzetten.
[ Voor 46% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 11-07-2022 13:53 ]
VoLTE ging hier automatisch, hoefde er niks voor te doen.LoCuTuS2000 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:45:
Vorige week mijn Xiaomi 12 ontvangen via Vodafone. VoLTE optie staat er niet tussen, weet iemand hoe je die optie activeert? Kan dat nog met MIUI hidden settings?
Edit: Fix gevonden op kpn forum, een uur via DM op Twitter kon/wilde Vodafone mij niet helpen.
Activeer VoLTE, als je dat nog niet hebt gedaan: in de dialer typ je *#*#86583#*#* en vervolgens naar Settings → SIM cards & mobile networks → Vodafone → Use VoLTE aanzetten.
Wat zegt de app Accubattery over de accu qua beschikbare mah? Kan zijn dat je hem dan eerst even een paar keer moet opladen. Maar zo te lezen moet je dat regelmatig.Jay47 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:17:
Tel net van de lader, was 100% en ik open 1 website en boem 10% batterij weg....wtf. Iemand meegemaakt?
En anders gewoon retour met het toestel of melden bij de verkopende partij. Ik heb wel eens een filmpje van snelle drain bijgevoegd als extra bewijs. Dat hielp toen wel.
App kende ik niet, net geïnstalleerd. Kijken hoe en wat over een paar dagen. Thanks.Binnetie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 06:19:
[...]
Wat zegt de app Accubattery over de accu qua beschikbare mah? Kan zijn dat je hem dan eerst even een paar keer moet opladen. Maar zo te lezen moet je dat regelmatig.
En anders gewoon retour met het toestel of melden bij de verkopende partij. Ik heb wel eens een filmpje van snelle drain bijgevoegd als extra bewijs. Dat hielp toen wel.
Bij mij is de capaciteit afgenomen van 4000mAh naar 3179mAh (79%). Gebasseerd op 108 sessies. Ik heb mijn telefoon nu 2,5 jaar maar lang niet altijd heb ik Accubattery aanstaan.
Gebruik de contacten app van Google en die is 2 julie geupdate dus daar ligt het niet aan.
Tel maakt altijd een backup, maar er is geen backup te vinden op de server 🤬
[ Voor 22% gewijzigd door Jay47 op 14-07-2022 10:46 ]
Rechten staan goed net gekeken, maar denk weet hoe het komt.Binnetie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:47:
Hebben de apps wel rechten om contacten weer te geven of om daar wat mee te doen? Heb dat ook wel eens gehad. Soms haalt Android rechten weg van apps na een bepaalde tijd. Weet zo even niet hoe die optie heet.
Had gisteren ultra batterij besparing ingeschakeld en deze logt je overal uit, ook van Google services.
Maar het rare is sta gewoon ingelogd en toch zie ik niks. De ene keer zegt ie bij de playservices dat er geen account is en de andere keer weer wel.
V13.0.19.0.SLBEUXM
Download full rom link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_74dfa5425e_12.0.zip
Ota link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM-a206b3a99a-12.0.zip
Global_V13.0.19.0.SLCEUXM
Full Rom link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_3f51e50648_12.0.zip
Ota Link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM-32d75ed10d-12.0.zip
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 21-07-2022 06:16 ]
Het formaat van de 12X spreekt me erg aan maar de reacties op bovenstaande zijn niet altijd even positief!
Alternatief is de S22 maar voor dat budget vind ik de accuduur veel te laag. Verder zijn er weinig handzame telefoons met redelijke specs.
https://www.notebookcheck.net/Xiaomi-12X-Smartphone-Review-Xiaomi-s-Most-Affordable-12-Series-Premium-Smartphone.608802.0.html#toc-13
Samen met 65W laden (20-80%) is echt ideaal.
De camera is zeker oké voor die prijs.
Misschien ook nog interessant, volgende week wordt de Zenfone 9 voorgesteld (5.9" met Snapdragon 8+ Gen 1)
De 11Ultra is al bijna 1.5 jaar oud.Binnetie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:45:
@poekiepoes12 wat je ook nog kunt overwegen is de Mi 11 Ultra. Deze staat nu derde bij DXOmark qua camera en kost momenteel bijna de helft bij TradingShenzen: https://tradingshenzhen.c...256gb-ultimate-of-android €597,-
Wat filmpjes:
[YouTube: Xiaomi 12S Ultra VS Xiaomi Mi 11 Ultra | Full Camera Comparison]
[YouTube: Xiaomi 12S Ultra Vs Xiaomi Mi 11 Ultra Camera Test]
De accu is zeker geen sterk punt en dus vandaag de dag echt een minpunt. Mind you dat ook dat soort toestellen de accu achteruit gaat als hij nieuw in de verpakking ligt ! (Ja, die degradatie vind ook plaats als hij op de shelf ligt, in mindere mate maar het is zeker geen frisse accu na een jaar te hebben gelegen).
Dus qua accu prestaties kan je ervan uitgaan dat je niet onder de indruk zal zijn.
Software support is nu al redelijk minimaal en straks gewoon 0
En ja, ook de 11 ultra werd altijd behoorlijk warm.
Kortom, je moet hem echt willen hebben om hem nu nog te gaan kopen en de rest voor lief te nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 22-07-2022 03:10 ]
Gaat NIET Global komen .... Dat wordt bewust gedaan omdat Xiaomi niet gedwarsboomd wilt worden.poekiepoes12 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:35:
Iemand een idee wanneer de 12s uitkomt in Nederland, de verwachte prijs in euro's en anders ervaringen met bestellen in Buitenland (China zelf?). Vind dat wel tricky met zulke bedragen of is dat sowieso geen optie vanwege de Chinese software/ taal?
Velen denken dat het 'spionage' verhaal van Huawei de hoodreden was. Het was deels ook een commericeel besluit omdat Huawei erg hard op weg was de grootste te worden en dat kon merken zoals Samsung raken en evt sales bij Apple weg houden. Xiaomi is net zo Chinees (net als de hele BBK groep) en die zouden niet kunnen spioneren opeens.
Nogmaals, er zijn meerdere belangen naast het Spionage onzin verhaal waardoor Huawei op smartphone gebied in het westen practisch dood is.
De 10 ultra en de 11 ultra zijn nooit officieel uitgebracht Global (de 11 Ultra was heel even te koop in NL en daarna nooit meer) en ik zie dat zeker nu ook niet gebeuren.
In de USA is Xiaomi helemaal niet te koop overigens buiten de grijze import.
Band 20 ?? Kijk nu eens op tradingshenzen want het is wel meer dan 1 band, tenminste ik vergeleek het met NL/Vodafone en practish mijn hele 4G lag er uit.Binnetie schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:58:
[...]
Dat is glazen bol werk qua prijzen en of hij in NL komt.
De telefoon is op dit moment alleen in China verkrijgbaar in het Engels en Chinees. En hij mist band 20.
TradingShenzen verkoopt hem voor 1077 euro. Met creditcard betalen is redelijk veilig en ik heb goede ervaringen met die shop. Lager heb ik hem op dit moment niet gevonden. Mocht hij in Nederland komen dan zullen er niet veel modellen zijn en de prijs is denk ik wel 1200 euro (of meer).
Lijkt mij niet te kloppen maar die gasten weten doorgaans wel waar ze het over hebben.
Ga dat voor een kleine 1300 euro niet uitproberen.
Batterij was 100% en toen ik daar aankwam was het 57%. Alleen flistmeister stond aan, echt bagger!
Dan wordt het tijd om hem te retourneren. Je bent er al een poosje zoet mee.Jay47 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:52:
Ging vandaag naar Zeeland, 1,5 uur rijden.
Batterij was 100% en toen ik daar aankwam was het 57%. Alleen flistmeister stond aan, echt bagger!
[ Voor 87% gewijzigd door Jay47 op 02-08-2022 20:21 ]
Ik kom van de Nord 2 af.cowboyhenkie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:04:
Hoe zijn jullie ervaringen inmiddels met de camera, snelheid en batterij?
Het formaat van de 12X spreekt me erg aan maar de reacties op bovenstaande zijn niet altijd even positief!
Alternatief is de S22 maar voor dat budget vind ik de accuduur veel te laag. Verder zijn er weinig handzame telefoons met redelijke specs.
Snelheid is heel goed. Was bij de Nord 2 ook al goed trouwens.
Toestel heeft dezelfde camera als de Nord 2, maar maakt vele betere foto's. Zeker bij zonnig weer spatten de kleuren van het scherm.
Batterij is ook meer dan voldoende om de dag door te komen. Door het snelle laden gooi ik het toestel voor het ontbijten aan de lader en red ik het makkelijk tot de volgende dag.
Wel moet ik vermelden dat ik hierna geen gebogen scherm (curved) meer neem. Gelukkig kun je die in MIUI goed instellen zodat je er minder last van hebt.
Tot slot heb ik af en toe dat MIUI vastloopt. Dit had ik eigenlijk niet bij de Nord 2 (op Android 11).
Hij heeft iets meer opties dan de camera die ik op de 12X had, hij werkt wel fijn tot nu toe.snah001 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:47:
Je kunt de Leica camera app van Xiaomi voor de 12S serie nu zelf op de 12 serie installeren.
Download de apk van onderstaande website en installeer deze (eventueel installeren van onbekende apps toestaan) en je kunt bij de filters kiezen voor de Leica opties.
Werkt prima en een goede aanvulling.
https://www.xiaomitoday.i...-camera-app-download.html
Thanks!
Het toestel werkt wel met mijn provider, dus het is niet locked.
Gewoon de EU rom erop flashen, dan ben je direct van bloatware af en je hebt wat andere kekke functionaliteiten erbij.SonnyBBQ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:06:
Ik heb pas een Xiaomi 12 gekocht via Bol.com, maar merk nu dat er 2 apps op staan die ik niet kan verwijderen. Deze lijken van het Franse SFR te zijn. Dit is toch niet normaal?
Het toestel werkt wel met mijn provider, dus het is niet locked.
Als je root dan kun je die apps verwijderen en als dat niet lukt bijvoorbeeld met Swift Backup bevriezen dan zijn ze ook helemaal inactief.
Zo kun je de stock rom goed kaal plukken en toch origineel blijven, geen custom rom nodig daarvoor en je behoudt de originele camera app.
Welke extra functionaliteiten zitten er meer in met de EU-rom? Ben wel benieuwd.freestyler2 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:21:
[...]
Gewoon de EU rom erop flashen, dan ben je direct van bloatware af en je hebt wat andere kekke functionaliteiten erbij.
Heb die op mijn vorige Poco F2 Pro getest maar had voor mij geen meerwaarde, zeker nu de 12 en de 12 Pro 3 jaar lang upgrades (Android systeem) krijgen en 4 jaar security updates.
Tot nog toe voor mijn 12 Pro iedere maand een security update ontvangen die vaak ook kleine verbeteringen in de rom zelf bevatten.
Waarom ik het geen meerwaarde vindt hebben heb ik al hier eerder geschreven.
Ik heb de apps via adb kunnen verwijderen en gelijk ook wat mi apps verwijderd...freestyler2 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:21:
[...]
Gewoon de EU rom erop flashen, dan ben je direct van bloatware af en je hebt wat andere kekke functionaliteiten erbij.
Our ROMs features (Whats not in Global):Binnetie schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:44:
[...]
Welke extra functionaliteiten zitten er meer in met de EU-rom? Ben wel benieuwd.
Based on China Stable / Weekly builds
3way reboot menu (in dev settings)
MIUI Contacts and Dialer
Removed ads in MIUI system apps
MIUI Dialer and Messages apps
Steps counter in Assistant screen
More shortcuts on left lockscreen
Wake up gestures for all devices
AI preloading option in MIUI Lab for all devices
Option to auto-expand first notification
Notifications priority settings
More edit options in Gallery app
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Removed 5GHz region restrictions
Confirm dials from call logs
Morning report on alarm at morning
More apps supported for AOD notifications
More styles for AOD screen
Raise to wake gesture
AOD notification received animation
Tap fingerprint sensor to wake toggle
More Camera features
Double tap to lock screen
Battery AI scenes
Allowed disabling specific system apps
Importing theme .mtz from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Mi Video, Mi Music, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Added GSMalphabet into SMS app options
SafetyNet passed by default (Google Pay)
Play Store Certified
Deodexed
Added automated tasks in Security app
Added game speed booster
Widevine L1 (for supported devices)
And more, and more made by our 10 years MIUI mods experience.
Veel z.g. added value is er geen bijvoorbeeld Widevine L1=heeft stock ook, game speed booster=heeft stock ook, playstore certified=heeft stock ook, safetynet passed=heeft stock ook en zo kan ik wel ff doorgaan.
Je had beter eerst zelf aan die lijst kunnen sleutelen en verwijderen wat met stock en unlocken + rooten ook kan ZONDER voor een custom rom te gaan i.p.v. zomaar dat stuk kopiëren.
Wat er overblijft is leuk maar heeft geen echte toegevoegde waarde.
Even een losse andere vraag hierop.snah001 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:35:
Je moet sowieso het toestel unlocken.
Hoe gaan jullie on met gebruik Android Pay op unlocked phones. Want dat gaat niet toch geloof ik?
Dat vind ik wel een nadeel aan het worden in de keuze qua ROM/firmware.
Gebruik het hier icm de Knab bank en werkt zelfs sneller bij een betaal terminal dan met de bankpas.
Zet dan wel zelf de update zip op het toestel en kies dan vanuit het update menu het bestand.
Geen TWRP nodig gehad voor de maandelijkse update tot nog toe.
Alleen moet je (als je Magisk wil gebruiken) wel zelf de boot file extraheren uit het zip update bestand.
Had ik van de week al geprobeerd, update werkt bij mij niet. Gaat niet in recovery modus. Kan alleen kiezen tussen safe mode, mi assistent, en voor en wipe data. ff safe mode geprobeerd en tel gaat niet meer uit safe mode ook niet na diverse keren rebooten en uit en aan zetten. Hele menu en instellingen zijn opgefucked. Ben er klaar mee *knipje*EU rom.snah001 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:27:
Mijn 12 Pro (global eea) unlocked en rooted kan ik gewoon updaten via het update menu.
Zet dan wel zelf de update zip op het toestel en kies dan vanuit het update menu het bestand.
Geen TWRP nodig gehad voor de maandelijkse update tot nog toe.
Alleen moet je (als je Magisk wil gebruiken) wel zelf de boot file extraheren uit het zip update bestand.
[ Voor 1% gewijzigd door janvanduschoten op 15-08-2022 08:34 ]
Flash in Magisk de module Safetynet-fix 2.3.1-mod.
Kan zijn dat je een paar uur moet wachten (bij mij werkte het direct) voordat Google je apparaat correct certificeert maar daarna werkt Google Wallet weer normaal.
Link: https://github.com/kdrag0n/safetynet-fix/releases
[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 20-08-2022 11:13 ]
Ik ga de protector er gewoon afhalen.
Bij andere telefoons heb ik eigenlijk nooit een screen protector gebruikt. Ik heb wel gelezen dat gorilla glass victus sneller krast.
Als die bij jou wel al flink wat krasjes vertoont dan zal die dat zonder protector zeker gaan vertonen.
Mogelijk dat een z.g. 3d protector beter beschermt, bijvoorbeeld:
https://www.sbsmobile.com...12-pro-8018417401152.html
Inderdaad misschien maar eens switchen naar een tempered glass protector.
Hij wil.
Ik heb een Xiaomi MI 9T pro, ben tevreden met het toestel, specs zijn voor mij prima.
Maar ik kwam er laatst achter dat asl ik bel (ik bel nooit eigenlijk) en ik wil iets opzoeken op internet dat ik dat gewoon niet kan omdat ik aan het bellen ben, ik verbaasde mij erover.
Ik heb begrepen dat het komt omdat mijn toestel dan iets niet ondersteund in europa ?
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Ik denk dat je doelt op bepaalde ondersteunende frequenties.Jeroenzer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:03:
Kan iemand mij een antwoord gevne op volgende ?
Ik heb een Xiaomi MI 9T pro, ben tevreden met het toestel, specs zijn voor mij prima.
Maar ik kwam er laatst achter dat asl ik bel (ik bel nooit eigenlijk) en ik wil iets opzoeken op internet dat ik dat gewoon niet kan omdat ik aan het bellen ben, ik verbaasde mij erover.
Ik heb begrepen dat het komt omdat mijn toestel dan iets niet ondersteund in europa ?
Mijn Mi 9T Pro heeft hetzelfde, maar ik weet niet of het daar aan ligt. Ik heb hem destijds in Amerika gekocht (Global versie, niet de Europese versie). Maar volgens mij was het enige verschil tussen Global en Eu dat de EU rom beter met privacy omging.
Overigens zit je in het verkeerde topic. Die is het topic voor de Xiaomi 12 serie. Jouw vraag kun je beter hier stellen: [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Duidelijk, ik zal mijn vraag daar nogmaals stellenBinnetie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:21:
[...]
Ik denk dat je doelt op bepaalde ondersteunende frequenties.
Mijn Mi 9T Pro heeft hetzelfde, maar ik weet niet of het daar aan ligt. Ik heb hem destijds in Amerika gekocht (Global versie, niet de Europese versie). Maar volgens mij was het enige verschil tussen Global en Eu dat de EU rom beter met privacy omging.
Overigens zit je in het verkeerde topic. Die is het topic voor de Xiaomi 12 serie. Jouw vraag kun je beter hier stellen: [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Links:
Full rom zip: https://bigota.d.miui.com...DEUXM_5df7c9d2cf_12.0.zip
Ota: https://bigota.d.miui.com...DEUXM-91607fb906-12.0.zip
Xiaomi EU Rom is duidelijk nog niet helemaal ready, ben blij het eraf gegooid te hebben.
https://www.androidheadli...obally-after-all.html?amp
De kans op een Global Launch voor de 12s ultra is nog steeds aanwezig maar hoe zien ze dat voor zich met de upcoming launch van Xiaomi 13 in November?
Dan moeten ze toch echt de ultra snel releasen als ze geen overlap van sales willen hebben..
Ik denk dat ze daar wel in voorzien. De eerste paar modellen in de 13 serie zullen denk ik niet kunnen tippen aan de 12S Ultra. En dan ergens in mei een release van een mogelijke 13(S) Ultra Pro Max of wat dan ookfreestyler2 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:59:
Hoe (on)realistisch is dit:
https://www.androidheadli...obally-after-all.html?amp
De kans op een Global Launch voor de 12s ultra is nog steeds aanwezig maar hoe zien ze dat voor zich met de upcoming launch van Xiaomi 13 in November?
Dan moeten ze toch echt de ultra snel releasen als ze geen overlap van sales willen hebben..
Jep en dat is dus precies wat ik bedoel.Binnetie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:17:
[...]
Ik denk dat ze daar wel in voorzien. De eerste paar modellen in de 13 serie zullen denk ik niet kunnen tippen aan de 12S Ultra. En dan ergens in mei een release van een mogelijke 13(S) Ultra Pro Max of wat dan ook
Als de 12s ultra beter is dan de 13, zal de 12s ultra beter verkopen, wat dus slecht lijkt marketing technisch gezien voor Xiaomi. Ik zie de kranten koppen al voor mij.
"Nieuw flagship van Xiaomi blijft achter in de verkoopcijfers"
"Xiaomi 13 niet zo populair als zijn voorloper"
En ga zo maar door
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen