Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Unlocken doe ik (zoals ik bij alle voorgaande Xiaomi toestellen gedaan heb) met de Unlock tool maar die geeft telkens een foutmelding.
Blijkt dat je in de ontwikkelaarsopties bij Mi Ontgrendelstatus deze ook moet koppelen aan je Mi account.
Inmiddels gaan we nu de 168 uur in voordat we echt kunnen gaan unlocken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
snah001 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:58:
Unlocken doe ik (zoals ik bij alle voorgaande Xiaomi toestellen gedaan heb) met de Unlock tool maar die geeft telkens een foutmelding.
Blijkt dat je in de ontwikkelaarsopties bij Mi Ontgrendelstatus deze ook moet koppelen aan je Mi account.
Inmiddels gaan we nu de 168 uur in voordat we echt kunnen gaan unlocken.
Klopt je account moet gekoppeld zijn anders werkt het niet.
Wachttijd kan je omzeilen via een nieuwe Xiaomi account en simkaart. Heb ik niet gedaan, had ik geen zin in haha. Bijna een week moeten wachten op de unlock.

EU Rom draait goed, nog geen issues ondervonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay47 op 01-05-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
snah001 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:03:
Inmiddels de 12 Pro 24 uur in bezit.
Geen rare dingen gevonden tot nog toe (ontving de EEA Global versie) en het ding is rete snel met een fantastisch scherm en erg goed geluid.
Enige wat ik niet voorelkaar krijg is het unlocken met de Xiaomi Unlocktool.
Krijg telkens een 1004 foutmelding dus dat wordt nog even verder uitzoeken.
Ik gebruik Nova Prime als launcher dus visueel verandert er voor mij totaal niets.
Heb je via het instellingen menu ook de developers modus aangezet en de juiste stappen gevolgd?

En uiteraard je telefoon in de bootloader modus opgestart?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
freestyler2 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Heb je via het instellingen menu ook de developers modus aangezet en de juiste stappen gevolgd?

En uiteraard je telefoon in de bootloader modus opgestart?
Ff teruglezen. In mijn post daarna heb ik al aangegeven dat het gelukt is. Toch dank voor het meedenken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
3de dag met de 12 Pro en maar eens getest hoe lang de accu met normaal gebruik (geen games, alleen email, WA, FB, Flipboard, kranten en browser).
Startte bij 90% en eindigde eind van de dag 23:00 uur op 20% en haalde c.a. 6 uur SOT met 70% van de accu.
Dat is niet slecht maar minder goed dan de F2 Pro waarmee ik 8 uur haal bij gelijk gebruik.
Enorm groot voordeel is: ff aan de lader en in 10 min staat ie weer op 80%.
Dat houdt in als je een dag buitenshuis bent het aan te bevelen is de knoepert van een lader mee te nemen en dan snel 10 min het toestel aan de lader te hangen, vooral als je alleen gebruik kunt maken van 5G of 4G buiten met wisselende en soms slechte dekking want dan gaat het nog harder met het batterijgebruik.

Nog even vergeleken kwa verwerkingssnelheid v.w.b. dagelijks gebruik met de F2 Pro en dan is er echt een fiks verschil in snelheid waarop de 12 Pro dingen sneller doet, super snel en smooth scrollen, het zeer goede scherm en super geluid.
Camera is een fikse vooruitgang, al is die van de F2 Pro zeker niet slecht.
Na 2 jaar toch weer een aardige stap vooruit (betaal altijd het toestel gewoon in 1x) en over 2 jaar zien we wel weer. Wellicht heeft Xiaomi dan een goed bruikbare folding phone.

Aanvulling:
Het blijkt dat Xiaomi de Global Versions heeft verbeterd door een betere koeling van de Qualcomm SOC te realiseren waardoor het oververhitten tijdens het gamen verleden tijd is en ook de framerate niet meer in elkaar zakt.
Dat was namelijk het grote minpunt tijdens de eerst testen toen het toestel uitkwam en dus nu aangepakt.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 03-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Heb framerate vast gezet op 60hz, bij browsen gaat de accu lang mee. Maar als ik bijv Mario Kart speel gaat het snel. Denk dat 5g ook veel slurpt vooral als ie naar Vo LTE zoekt.

Ah mooi tel werd idd een beetje warm tijdens het gamen, dan zal EU Rom deze of volgende week met een update komen.

Ik kwam van een Note 10 Lite, en het is echt een verbetering qua snelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay47 op 03-05-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 16:32
freestyler2 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:40:
[...]

Aangezien ik ook het antwoord niet direct voor je kon vinden heb ik zelf even een test uitgevoerd. Ik kan met opgelucht hart zeggen dat het USB3.1 (gen 1?) is gezien de snelheid ruim boven de 5 Gbps ligt.

Je moet wel een goede kabel gebruiken om deze snelheid te halen, overigens merk je het in de praktijk nagenoeg niet het is natuurlijk supersnel. Je zal alleen een effectief voordeel merken met grote bestanden.

Wellicht is het zelfs USB 3.2 maar om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed hoe ik dat kan testen, de verschillen tussen USB 3.1 en 3.2 zijn natuurlijk heel klein maar wellicht kunnen andere Tweakers hierbij helpen?
Bedankt voor je antwoord! Welke heb jij dan? Iemand zegt namelijk dat het 2.0 is. Bevat miui nog de functie om het internet af te sluiten voor afgezonderde apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
dageeknerd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Welke heb jij dan? Iemand zegt namelijk dat het 2.0 is. Bevat miui nog de functie om het internet af te sluiten voor afgezonderde apps?
De pro versie, wellicht dat dit inderdaad anders is voor de 12x of 12.

Miui heeft inderdaad functies om per app je permissies in te stellen waaronder uitsluiten van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gisterenavond de 12 Pro helemaal opgeladen en na 7 uur vanmorgen was het standby verbruik 0,2% per uur.
Laagste wat ik ooit gezien heb de laatste paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Pro bijna 1 week in gebruik maar moest ik wel nog e.e.a. aanpassen om Android Auto wireless goed aan de gang te krijgen en wel voornamelijk in het toestemming deel voor Android Auto en apps zoals TomTom Go.
Accu kon beter maar haal toch 35 uur en 5 uur SOT en dan blijft nog 25% over (vanaf 100% opgeladen).
Is dus een blijvertje voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 20:10
Pfff, de Xiaomi 12x loopt inmiddels gewoon 6 maanden achter wat betreft de Security patch. Dat is wat mij betreft echt schandalig voor een nieuw toestel. Xiaomi was nooit echt een koploper wat betreft updates maar ik heb het gevoel dat dit een beetje het vergeten kindje wordt van Xiaomi en altijd achter zal blijven lopen. Jammer want voor de rest ben ik erg tevreden over het toestel.

Nog wel 1 puntje van kritiek, en dat is dat het mij opgevallen is dat als ik bel, het geluid via de bovenste speaker loopt. Dat betekent dus dat je eigenlijk altijd op luidspreker belt en iedereen in je omgeving kan meegenieten van je telefoon gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Pro zit op de 1 april security patch.
Net ff voor je gekeken maar de EEA Global van de 12X V13.0.1.0.RLDEUXM zit op 1 dec 2021 met de laatste ota van 12-04 en volgens mij zelfs nog op Android 11 (vlgs de metadata van die rom).
De Chinese versie zit sinds 22-04 op Android 12 dus voor de EEA versie zal het dan niet lang meer duren.

[ Voor 35% gewijzigd door snah001 op 06-05-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
De 12 Pro met EU Rom zit op Security Patch 01-04-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Ik zag bij bel simpel ook de 8gb versie van de 12pro verschijnen. Zou dat veel verschil maken met de 12gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
8GB €949
12GB €974

Voor die €25 meer zou ik voor de 12GB versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels de 12 Pro unlocked en alle onnodige apps eraf gemikt.
Backup gemaakt met Titanium, Blokada erop met de nodige geblokkeerde domeinen en andere zaken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
boppos schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:07:
Ik zag bij bel simpel ook de 8gb versie van de 12pro verschijnen. Zou dat veel verschil maken met de 12gb versie?
Zoals Jay zegt, nee echt verschil met 8gb en 12gb zal je niet merken (tenzij je fanatiek gamer bent) maar voor dat kleine verschil een no brainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inderdaad een no-brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
snah001 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:30:
Inmiddels de 12 Pro unlocked en alle onnodige apps eraf gemikt.
Backup gemaakt met Titanium, Blokada erop met de nodige geblokkeerde domeinen en andere zaken en klaar.
Een kleine aanvulling op Blokada voor degenen die het nog niet kennen.

Blokada is zowel voor Android als IOS beschikbaar. Het is niet zomaar een adblocker, met Blokada kun je namelijk niet alleen advertenties blokkeren die in de browser worden weergegeven, maar ook advertenties in andere apps. Daarnaast beschermt Blokada je tegen trackers en malware. De app is niet in de Playstore te vinden, deze is alleen van de website van Blokada te downloaden.

https://blokada.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37
Met mijn Xiaomi 11T Pro had ik echt de hele tijd issues met de softwarematige proximity sensor, vooral met WhatsApp voice messages ging het scherm steeds uit.

Hoe zit het met de Xiaomi 12(X). Is het probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
ChromeFR schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:11:
Met mijn Xiaomi 11T Pro had ik echt de hele tijd issues met de softwarematige proximity sensor, vooral met WhatsApp voice messages ging het scherm steeds uit.

Hoe zit het met de Xiaomi 12(X). Is het probleem opgelost?
Je geeft zelf eigenlijk al zonder dat je het door hebt een oplossing voor je probleem. Aangezien je proximity sensor wel werkt en je aangeeft dat het software matig is heb jij vermoedelijk een gevalletje van pech.

Het probleem is echter eenvoudig te verhelpen. Typ in alsof je iemand gaat bellen:
*#*#6484#*#*

Je komt nu in het "geheime" menu waar je een aantal functies tegenkomt waaronder die van de proximity sensor. Klik deze aan in het menu en voer de test uit zoals staat beschreven.
Mocht de test mislukken dan zal Miui zelf een calibratie voorstellen waarmee waarschijnlijk je probleem is verholpen. Afbeeldingslocatie: https://gizchina.it/wp-content/uploads/2021/03/Xiaomi-miui-come-risolvere-bug-sensore-prossimita-1-554x1200.jpg.webp

Een andere oplossing is je proximity sensor volledig uitschakelen, dan heb je er ook geen last meer van ;)

Het is dus niet zozeer een Xiaomi 11 (of 12) maar een bekende bij Miui. Met name bij build 12.0.6.0 RKFMIXM. Wellicht doet een update ook wonderen.

Vanuit ervaring met de 12 pro sprekende heb ik het probleem niet, die draait ook standaard al op een hogere versie maar dat had ik waarschijnlijk ook niet gehad als ik de Mi 11t pro had gehad met dezelfde rom versie gezien het de kans maar 1 op zoveel is dat je er last van hebt. Dat is helaas het nadeel van massaproductie, ze kunnen niet alles 100% voorzien en zullen sommige dingen later middels software updates moeten fixen.

[ Voor 8% gewijzigd door freestyler2 op 08-05-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Heeft iemand al nieuws voorbij zien komen over de Ultra versie? Volgens geruchten zou deze ergens in mei worden gepresenteerd voor Chinese gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
snah001 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:00:
Aanvulling:
Het blijkt dat Xiaomi de Global Versions heeft verbeterd door een betere koeling van de Qualcomm SOC te realiseren waardoor het oververhitten tijdens het gamen verleden tijd is en ook de framerate niet meer in elkaar zakt.
Dat was namelijk het grote minpunt tijdens de eerst testen toen het toestel uitkwam en dus nu aangepakt.
Ik heb dat vaker gelezen maar ik kan niet ergens een betrouwbare bron hiervan vinden. Waar heb jij deze info vandaan? Ik wil namelijk erg graag dat het zo is :D De warmteafvoer van de Mi12 in reviews was niet te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Call of Duty schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:30:
[...]

Ik heb dat vaker gelezen maar ik kan niet ergens een betrouwbare bron hiervan vinden. Waar heb jij deze info vandaan? Ik wil namelijk erg graag dat het zo is :D De warmteafvoer van de Mi12 in reviews was niet te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Dank je wel. Ik zie echter alleen dat hij het vermoeden heeft dat dit zo is, niet dat hij daadwerkelijk meer koper heeft gevonden ofzo. Ik las laatst op Reddit ook iemand die zei dat de global version betere warmteafvoer heeft maar ik zie nog steeds geen echt bewijs.

In het filmpje heeft ie een device uit China en een Global. Dus het kan ook door de ROM komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Call of Duty schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:20:
[...]

Dank je wel. Ik zie echter alleen dat hij het vermoeden heeft dat dit zo is, niet dat hij daadwerkelijk meer koper heeft gevonden ofzo. Ik las laatst op Reddit ook iemand die zei dat de global version betere warmteafvoer heeft maar ik zie nog steeds geen echt bewijs.

In het filmpje heeft ie een device uit China en een Global. Dus het kan ook door de ROM komen toch?
Je kunt op de warmtefoto's goed zien dat de verdeling anders is.
Je zou de throttling via software wel kunnen verminderen maar dan gaat meestal de temperatuur van de chip veel te veel omhoog (zodat je zelfs het toestel niet meer kunt vasthouden).
Hier heeft klaarblijkelijk Xiaomi na het testen van de Chinese versie gedurende de maanden voordat het toestel deze kant op kwam voor de Global toestellen de koeling verbetert en hierdoor de throttling zeer sterk kunnen verminderen tot minimale proporties.
Dat is het voordeel van eerst op de lokale markt uitbrengen en na gebruikservaringen deze aanpassen en dan pas globaal uitrollen.
Dat ze het aangepakt hebben is 100% duidelijk en hoe precies zal de gebruiker een worst zijn want het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
snah001 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Dat ze het aangepakt hebben is 100% duidelijk en hoe precies zal de gebruiker een worst zijn want het probleem is verholpen.
Ja, je hebt gelijk, het ziet er inderdaad anders uit. Alleen die laatste zin ben ik het niet mee eens, ik zou erg graag willen weten hoe ze dat precies gedaan hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gisterenavond naar bed met c.a. 75% charge en vanochtend na 7 uur wakker met 35% charge.
Na wat zoeken kwam ik er achter dat Wifi precies gedurende die periode ook uit heeft gestaan en dus gebruikte het toestel de mobiele data verbinding en die is waar ik woon binnenshuis maar matig.
Gevolg dan is dat het toestel méér "moeite" gaat doen om een goede verbinding te waarborgen en dus meer vergt van de accu.
Heb dat ook altijd als ik in landen ben waar een slechte dekking is van providers waar je toestel gewoon binnen 1 dag zonder echt veel gebruik bijna leeg getrokken wordt.
Echter waarom bij mij vannacht de Wifi connectie uitgeschakeld was weet ik niet, mijn tablet had wel de hele nacht die connectie op dezelfde SSID dus ff afwachten of dit vaker gaat gebeuren.
Vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:22:
Gisterenavond naar bed met c.a. 75% charge en vanochtend na 7 uur wakker met 35% charge.
Na wat zoeken kwam ik er achter dat Wifi precies gedurende die periode ook uit heeft gestaan en dus gebruikte het toestel de mobiele data verbinding en die is waar ik woon binnenshuis maar matig.
Gevolg dan is dat het toestel méér "moeite" gaat doen om een goede verbinding te waarborgen en dus meer vergt van de accu.
Heb dat ook altijd als ik in landen ben waar een slechte dekking is van providers waar je toestel gewoon binnen 1 dag zonder echt veel gebruik bijna leeg getrokken wordt.
Echter waarom bij mij vannacht de Wifi connectie uitgeschakeld was weet ik niet, mijn tablet had wel de hele nacht die connectie op dezelfde SSID dus ff afwachten of dit vaker gaat gebeuren.
Vreemde zaak.
5G vreet stroom als Vo LTE aan staat en als je slecht bereik hebt dan slurpt het batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Update 13.0.2.0 is uit voor de Xiaomi 12X.

Brengt o.a. Android 12 en de Security patch van April.
Tevens is ook de bug geüpdatet waardoor er op laag volume geen 'gesis' meer aanwezig is met Dobly Atmos ingeschakeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCAlCdxCbRxbhSAWzivBWNHZ0ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFb9o7hFnzRPAqnXQO0OlzhS.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: een aantal uren verder en lijkt allemaal prima te gaan. Xiaomi en updates is altijd een beetje spannend omdat er fouten worden opgelost, maar vaak ook weer nieuwe fouten bijkomend met een nieuwe update. Vooralsnog niks geks tegen gekomen en alles werkt naar behoren.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennis H op 13-05-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Goed nieuws over de 12 Ultra.

https://www.gizchina.com/...ch-date-price-specs-more/

8GB + 256GB – 5999 yuan ($885)
12GB + 256GB – 6499 yuan ($959)
12GB + 512GB – 6799 yuan ($1,003)
16GB + 512GB – 7299 yuan ($1,077)

the Snapdragon 8 Gen 1+ will be official on May 20th. Thus, new smartphones with this processor will start hitting the market after May 20th. According to xiaomiui, the latest software version of Xiaomi 12 Ultra (codenamed Thor) is V13.0.0.3.SLACNXM. Because the stable version is not yet ready, this means that the Xiaomi 12 Ultra may not go official until June or even July.

Het laat dus nog wel even op zich wachten maar het geduld zal beloond worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier nog even een screenshot waarop te zien is dat 's nachts Wifi disabled is.
Kan geen setting vinden waarbij ingesteld kan worden dat Wifi altijd aan moet zijn.
Heb mij rot gezocht naar een complete handleiding voor de 12 (pro) of Miui 13 maar nergens te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/at7LmLkEgwEsjXqCee30lZIe7IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHbc0PGtZOXQoT8E7jT7AawZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 13-05-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:11:
Kan geen setting vinden waarbij ingesteld kan worden dat Wifi altijd aan moet zijn.
Heb mij rot gezocht naar een complete handleiding voor de 12 (pro) of Miui 13 maar nergens te vinden.

[Afbeelding]
Hier blijft Wifi gewoon aan staan, tel zou dat niet mogen uitschakelen. Tenzij je een app de rechten hebt gegeven en of iets met batterij besparing hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
snah001 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:11:

[Afbeelding]
Misschien een open deur, maar staat 'Wifi assistent' ingeschakeld? Deze kan je namelijk beter uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bij batterij besparing staat alles op uit.
Heb de laatste 2 dagen daar ook niks veranderd.
Zonet wel Digital Wellbeing eraf gemikt dus afwachten of die het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
snah001 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:38:
Bij batterij besparing staat alles op uit.
Heb de laatste 2 dagen daar ook niks veranderd.
Zonet wel Digital Wellbeing eraf gemikt dus afwachten of die het was.
WiFi assistent staat bij WiFi instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat weet ik maar meer dan dit staat er niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF1KWEnaT6Tziy1oyTtiV4iYMbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhI1bNUiSR1eHcfrbASmK7lX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik twijfel erg tussen de 12, 12X en de Samsung S22. Ik heb enorm goede ervaring met mijn huidige mobiel, een Huawei P20 pro die al 4 jaar zonder problemen werkt. Nu is dat merk out of the running en Xiaomi mijn eerst volgende keuze.

Aangezien ik sowieso een nieuw abonnement moet aanschaffen was de makkelijkste optie om dat samen met een telefoon te doen. Helaas is dat via KPN niet mogelijk voor de 12X.

De twijfel zit voornamelijk tussen software ondersteuning van de 12 en de 12X. Wat zijn de verwachtingen voor de 12X met betrekking tot echte android updates (en niet de MIU skin). Ik ben geen heavy user, dus het verhaal over de Snapdragon Gen 1 soc die warm zou worden is niet echt een zorg voor mij. Maar ook daarom zie ik de meerprijs niet zo in van de 12 tegenover de 12X.

Misschien toch maar even wachten tot prijzen verder zakken??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
LunaTempesta schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:14:
Ik twijfel erg tussen de 12, 12X en de Samsung S22. Ik heb enorm goede ervaring met mijn huidige mobiel, een Huawei P20 pro die al 4 jaar zonder problemen werkt. Nu is dat merk out of the running en Xiaomi mijn eerst volgende keuze.

Aangezien ik sowieso een nieuw abonnement moet aanschaffen was de makkelijkste optie om dat samen met een telefoon te doen. Helaas is dat via KPN niet mogelijk voor de 12X.

De twijfel zit voornamelijk tussen software ondersteuning van de 12 en de 12X. Wat zijn de verwachtingen voor de 12X met betrekking tot echte android updates (en niet de MIU skin). Ik ben geen heavy user, dus het verhaal over de Snapdragon Gen 1 soc die warm zou worden is niet echt een zorg voor mij. Maar ook daarom zie ik de meerprijs niet zo in van de 12 tegenover de 12X.

Tuurlijk kan je het krijgen met een KPN abbo, gewoon bij Belsimpel😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H

Ik heb zelf de 12X en ben er erg tevreden mee! Deze week een update naar Android 12 gekregen dus dat zit wel goed. Hoe het is de toekomst gaat lopen is helaas een gokje aangezien Xiaomi daar geen uitspraak over heeft gedaan. Mijn verwachting is dat hij 1 update minder krijgt dan de normale 12 en pro versie. Beveiliging updates zullen denk ik wel even lang mee gaan.

Maar tegenwoordig zijn er geen grote veranderingen meer met nieuwe Android versies, dus daar maak ik mij persoonlijk niet zo druk om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Call of Duty

Updates van MIUI zijn het belangrijkste bij Xiaomi. Die regelen veel features en security patches, los van de Android-versie.

Verder uit de preview van de Mi 12:
"updatebelofte van drie jaar Android upgrades en vier jaar updates, wat in dit segment best prima is."
Dus daar zou ik me dus geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De vorige 3 dagen gaat nog steeds 's nachts Wifi uit maar gelukkig nu geen battery-drain.
Heb mij rot gezocht om een instelling te vinden om die permanent ingeschakeld te laten maar staat in de huidige MIUI 13 er niet in (zie mij screenshot paar posts geleden).
Inmiddels wel voor backup doeleinden Swift Backup app aangeschaft die feitelijk (met root) hetzelfde doet als Titanium Backup waarbij Titanium het voordeel heeft een app te kunnen "bevriezen".
Helaas wordt Titanium Backup sinds 2019 niet meer ge-updated dus daarom maar eens op zoek gegaan naar een waardige vervanger.
TB werkt wel nog steeds maar heeft met sommige apps moeite wat denk ik te maken heeft met Android 10,11 of 12 an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Zoals al verwacht, het is nu officieel!

En daarmee ook een subtiele hint naar de Xiaomi 12 Ultra in juli

[ Voor 47% gewijzigd door freestyler2 op 23-05-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
snah001 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:19:
De vorige 3 dagen gaat nog steeds 's nachts Wifi uit maar gelukkig nu geen battery-drain.
Heb mij rot gezocht om een instelling te vinden om die permanent ingeschakeld te laten maar staat in de huidige MIUI 13 er niet in (zie mij screenshot paar posts geleden).
Inmiddels wel voor backup doeleinden Swift Backup app aangeschaft die feitelijk (met root) hetzelfde doet als Titanium Backup waarbij Titanium het voordeel heeft een app te kunnen "bevriezen".
Helaas wordt Titanium Backup sinds 2019 niet meer ge-updated dus daarom maar eens op zoek gegaan naar een waardige vervanger.
TB werkt wel nog steeds maar heeft met sommige apps moeite wat denk ik te maken heeft met Android 10,11 of 12 an sich.
Bij mijn Mi11 had ik sinds de laatste grote update dat wifi vaak niet werkte en hij overschakelde naar mobiele data. Via google wat bij helpt gevonden: zet geheugenuitbreiding uit (via settings en dan zoeken naar ''geheugen''). Daarna blijft hij wel netjes de hele tijd op wifi werken zonder problemen. Weet niet of jou probleem dezelfde als de mijne is natuurlijk, maar worth a try.

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 24-05-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
EU Rom 13.0.32 (12Pro) is beschikbaar sinds 22-05, gister geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 24-05-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Plugin schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Bij mijn Mi11 had ik sinds de laatste grote update dat wifi vaak niet werkte en hij overschakelde naar mobiele data. Via google wat bij helpt gevonden: zet geheugenuitbreiding uit (via settings en dan zoeken naar ''geheugen''). Daarna blijft hij wel netjes de hele tijd op wifi werken zonder problemen. Weet niet of jou probleem dezelfde als de mijne is natuurlijk, maar worth a try.
Peroonlijk geen issues hier, maar zat er laatst naar te kijken heb de 12 Pro met 12GB+3GB RAM, die 3GB extra vanuit opslag is niet echt nodig denk ik. Vraag me af of dat ook batterij vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Plugin schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Thx voor de tip, stond i.d.d. aan dus uitgezet nu.
Had overigens geen drain meer 's nachts.
De ene nacht werd Wifi wel uitgezet en de andere nacht niet dus geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:47
Ik ben nu uiteindelijk voor de 12X gegaan (voor €500 bij Amazon IT) omdat de batterij van m'n Samsung S10e echt z'n beste tijd gehad heeft. Jaren daarvoor had ik een Mi 6 en was ik al zeer tevreden van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Inmiddels ook door een mooie belsimpel actie een 12X in ontvangst kunnen nemen.
Eerste indruk is prima, mooie formaat. Net iets kleiner als mijn oude Huawei P20 Pro.
Nu moet ik wel eerlijk zijn en had ik een grotere ''wauw'' factor verwacht na 4 jaar dezelfde tel te hebben gebruikt. Lees overal hoe mooi het 12bit amoled schermpje is, maar zoveel verschil maakt dat niet met mijn oude. Merk wel dat het 120hz schermpje een stuk gladder aanvoelt met animaties.

Hopelijk kan deze ook weer 4 jaar mee. 8 euro per maand afschrijven dan is goed te doen :+
oja
Wat een hoop bloatware zit er op de 12X zeg bah bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
LunaTempesta schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:19:
Inmiddels ook door een mooie belsimpel actie een 12X in ontvangst kunnen nemen.
Eerste indruk is prima, mooie formaat. Net iets kleiner als mijn oude Huawei P20 Pro.
Nu moet ik wel eerlijk zijn en had ik een grotere ''wauw'' factor verwacht na 4 jaar dezelfde tel te hebben gebruikt. Lees overal hoe mooi het 12bit amoled schermpje is, maar zoveel verschil maakt dat niet met mijn oude. Merk wel dat het 120hz schermpje een stuk gladder aanvoelt met animaties.

Hopelijk kan deze ook weer 4 jaar mee. 8 euro per maand afschrijven dan is goed te doen :+
oja
Wat een hoop bloatware zit er op de 12X zeg bah bah.
Gooi Xiaomi EU Rom op, heb ik ook op mn 12 Pro. Geen troep meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Jay47 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:13:
[...]

Alles is gelukkig eraf te gooien, zelfs de xiaomi eigen onnodige apps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Jay47 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:13:
[...]

Hoeft niet.
Unlocken, rooten en Swift backup er op.
Dan kun je alles wat je niet zint (wel oppassen wát je eraf mikt natuurlijk) er zelf af gooien.
Ik gebruik nu i,p.v. Titanium Backup Pro Swift Backup (betaald) daar Titanium al sinds 2019 geen updates meer krijgt, ondersteunt volledig Android 12 en batch backup.

https://swiftapps.org/

Swift werkt eigenlijk nog beter en in tegenstelling tot wat ik eerst schreef kun je er toch apps mee disabelen (heet bevriezen in Titanium) en je kunt ook direct je backup van apps inclusief data naar de cloud van jouw wensen uploaden of simultaan backuppen naar toestel geheugen én cloud.
Blijf je toch op de originele rom maar uitgekleed naar eigen wensen.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 24-05-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Er komt een update aan voor de 22 en de 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:13:
Er komt een update aan voor de 22 en de 12 Pro
Wat zijn de aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voornamelijk security update naar 1 mei.
Helaas is er nog geen werkende TWRP versie voor Android 12 dus gewoon wachten op de Ota dus.

Voor de 12 Pro: Xiaomi 12 Pro EEA Stable beta V13.0.17.0 SLBEUXM
Voor de 12: Xiaomi 12 EEA Stable beta V13.0.17.0 SLCEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Overigens vind ik in het update scherm onder de 3 verticale puntjes in de rechter boven hoek niet meer de mogelijkheid om manueel een bestand voor de update te kiezen.
Heeft er bij vorige Xiaomi telefoons altijd in gestaan.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:52:
Voornamelijk security update naar 1 mei.
Helaas is er nog geen werkende TWRP versie voor Android 12 dus gewoon wachten op de Ota dus.

Voor de 12 Pro: Xiaomi 12 Pro EEA Stable beta V13.0.17.0 SLBEUXM
Voor de 12: Xiaomi 12 EEA Stable beta V13.0.17.0 SLCEUXM
Ik zit al op v13.0.32.0 van de EU Rom, maarja versienr komt niet overeen met de Global Rom omdat er vaker releases zijn

Voor Android 12 heb je TWRP eigenlijk niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay47 op 28-05-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
snah001 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:46:
Overigens vind ik in het update scherm onder de 3 verticale puntjes in de rechter boven hoek niet meer de mogelijkheid om manueel een bestand voor de update te kiezen.
Vreemd.
Wanneer je een aantal keer op het gebied klik binnen de rode cirkel, krijg je extra update functies waaronder manueel een bestand uploaden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjPiO3HlhPvhhaSAMEnA1VuJF-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiL7GaX4VRtXflWON0FyvG5t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Dennis H op 28-05-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
snah001 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:46:
Vreemd.
Volgens mij moet je hiervoor tegenwoordig developer modus aanzetten.

Instellingen > my device > all specs > miui versie tappen

Of anders in het update scherm even 10x op het logo klikken om extra opties in te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Dennis H schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Wanneer je een aantal keer op het gebied klik binnen de rode cirkel, krijg je extra update functies waaronder manueel een bestand uploaden.
[Afbeelding]
Je was mij net voor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Had dat inmiddels zelf al uitgevogeld want op het vorige toestel flashte ik altijd in twrp dus was ff zoeken.
Update staat er inmiddels op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As7BsiHLoOALuL06RxlzQ4Yx5Uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MamoBcGPfUhB3JtaQRXd90n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:32:
Had dat inmiddels zelf al uitgevogeld want op het vorige toestel flashte ik altijd in twrp dus was ff zoeken.
Update staat er inmiddels op:

[Afbeelding]
Wat mij verbaasd is dat je nu al bijna 100 GB in gebruikt hebt qua opslag. Ik hoef niet te weten wat je allemaal op je telefoon zet maar als je je verder niet bewust bent van grootverbruikers zoals bijvoorbeeld video opslag zou ik toch eens je data analyseren.

Zo had ik voorheen een issue met opslag, als ik een "volledige" backup draaide van het interne geheugen dat ik iets van 25GB nodig had. Verder alles helemaal opgeschoond qua apps en Cache, maar alsnog was mijn opslag nagenoeg vol (60GB van de toen totaal 64GB).

Nooit de moeite genomen om de volledige opslag te analyseren en maar een system wipe gedaan en opnieuw begonnen en alle apps opnieuw geïnstalleerd. Hierna klopte de opslag wel en had ik voldoende ruimte over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik denk erover om mijn Huawei Mate 20 pro te vervangen voor een Xiaomi.
Het gaat mij met name om de camera, dus ik ga eens op DXOmark kijken.

En dan vind ik het wel bijzonder dat de Xiaomi Mi 11 Ultra beter scoort dan de Xiaomi 12 pro.

Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Onder andere door de optische zoom van de 11 Ultra die vele malen beter is dan die van de 12 Pro :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 5x optical zoom van de 11 Ultra t.o.v. de 2x optical zoom van de 12 Pro is het verschil.
In beeldkwaliteit scoort de 12 Pro wel beter.
Voor de rest presteert de 12 Pro over de gehele lijn beter, zeker wat het beeldscherm betreft en daar kijk je dan toch meestal op.
Dus zoals vaak is het een persoonlijke smaak/voorkeur afhankelijk van het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
freestyler2 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:12:
[...]

Wat mij verbaasd is dat je nu al bijna 100 GB in gebruikt hebt qua opslag. Ik hoef niet te weten wat je allemaal op je telefoon zet maar als je je verder niet bewust bent van grootverbruikers zoals bijvoorbeeld video opslag zou ik toch eens je data analyseren.

Zo had ik voorheen een issue met opslag, als ik een "volledige" backup draaide van het interne geheugen dat ik iets van 25GB nodig had. Verder alles helemaal opgeschoond qua apps en Cache, maar alsnog was mijn opslag nagenoeg vol (60GB van de toen totaal 64GB).

Nooit de moeite genomen om de volledige opslag te analyseren en maar een system wipe gedaan en opnieuw begonnen en alle apps opnieuw geïnstalleerd. Hierna klopte de opslag wel en had ik voldoende ruimte over.
Alle foto's van 5 jaar genomen met de (div) tel's staan erop en zowel de backup van Titanium en Swift met nog wat muziek en documenten.
Voor mij opslag ruimte zat met 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Update 13.0.3 voor de 12X brengt de Security patch naar mei 2022. Gisteren binnen gekomen en geïnstalleerd.

Het lijkt erop dat Xiaomi bewust de updates heeft vertraagd in het begin om zo de verkoop van de 12 en de 12 pro te stimuleren. Bijzondere gang van zaken weer.

Desalniettemin nog steeds tevreden met het toestel. Sinds de vorige update lijkt ook de camera te zijn verbeterd. Kleuren zijn niet meer zo flets als voorheen. Ook de selfie camera welke in het begin nog wel eens overbelicht was is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mooi dat de 12X nu praktisch gelijk loopt met de 2 andere 12 modellen.
Ben benieuwd of de 12X alsnog ook de belofte mee krijgt voor updates naar 3 volgende Android versies (t.o.v. waarmee deze werd uitgeleverd bij introductie) en 4 jaar security updates.
De 12 Pro bevalt nog steeds prima echter met Android Auto Wireless actief in de auto wordt het toestel bij navigatie toch wel vrij warm (46 C) en holt de beschikbare lading van de accu hard achteruit.
Heeft meer te maken met Android Auto dan het toestel want de Poco F2 Pro had daar ook al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Iemand een idee hoe goed die 'optimised charging' werkt?
Tot nog toe heb ik altijd overdag geladen maar ik vind het wel handig om gewoon tijdens de nacht op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Mantis schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:25:
Iemand een idee hoe goed die 'optimised charging' werkt?
Tot nog toe heb ik altijd overdag geladen maar ik vind het wel handig om gewoon tijdens de nacht op te laden.
De optimized charging functie doet niks anders dan patronen proberen te herkennen en weet dus wanneer de smartphone volledig moet worden opgeladen en kan het maximale laadvermogen daarop aanpassen om de levensduur van de batterij te verbeteren.
Als jij dus altijd je telefoon om 23:00 aan de lader legt en om 7:00 er weer uit zal het laden zo aangepast worden dat jij om 7u een volle accu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zie dat er hier en daar wat issues zijn met de batterij. 12x bezitters, komen jullie de dag goed door? Ik lees over 6 uur SOT. Dat is voor mij wel erg veel. Ik haal soms 2.5 ~ 3 uur. Mijn oude s9 met nieuwe batterij haalt de dag tegenwoordig niet meer (waarom is mij een raadsel overigens). Daar ben ik zo pissig over dat een nieuw toestel makkelijk anderhalve dag moet halen als ik er geen reet mee doe. 12x leek me een mooi ding.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
Even goed kijken welke apps constant batterij eten.
Ik had met flitsmeister zitten kloten en zag later dat ook als ik niet onderweg was flitsmeister iedere 5 minuten GPS positie zat te bepalen. En deze xiaomi laat veel meer in de achtergrond open staan dan mijn 4 jaar oude Huawei P20 pro. Batterij is niet geweldig maar kom er makkelijk de dag mee door met +/- 5 uur screen on time.

Moet sowieso toegeven dat ik maar weinig echte vooruitgang zie tussen een 4 jaar oude tel en deze.
Achteraf wel enorm blij dat ik de 384 euro betaald heb en niet 700-800 euro voor een S22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
woutur schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:01:
Ik zie dat er hier en daar wat issues zijn met de batterij. 12x bezitters, komen jullie de dag goed door? Ik lees over 6 uur SOT. Dat is voor mij wel erg veel. Ik haal soms 2.5 ~ 3 uur. Mijn oude s9 met nieuwe batterij haalt de dag tegenwoordig niet meer (waarom is mij een raadsel overigens). Daar ben ik zo pissig over dat een nieuw toestel makkelijk anderhalve dag moet halen als ik er geen reet mee doe. 12x leek me een mooi ding.
Ik haal met gemak 6 uur SOT op mijn Xiaomi 12x. Batterij is meer dan prima voor mij, ik speel geen games oid. Grotendeels Chrome, YouTube, WhatsApp en enkele andere apps.

De X versie is ook wat vriendelijker voor de batterij ten opzichte van de 12 en de 12 pro gezien hij een oudere chipset heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis H op 06-06-2022 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
woutur schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:01:
Ik zie dat er hier en daar wat issues zijn met de batterij. 12x bezitters, komen jullie de dag goed door?
Ja, met gemak. Ik laad in de ochtend zo'n 15min tot 90% en 24u later heb ik nog ongeveer 40% over.
Met hetzelfde gebruik was m'n S10e tegen de late avond al zo goed als leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Met de 12 Pro bij normaal gebruik (geen gamen) en syncen van 8 Outlook mailadressen, G-Workplace groepen, WA, FB, Linkedin redelijk veel lezen van websites en bijv. Flipboard kom ik gemiddeld per dag aan 5,5 uur SOT met na 24 uur nog c.a. 35% lading over.
Ben je buitenshuis onderweg hangt veel af van de kwaliteit (signaalsterkte) van je 4G/5G verbinding, is die slecht dan gaat het verbruik ook flink omhoog.
Ander verhaal is het ook als je onderweg bent en dan bijvoorbeeld Android Auto wireless met navigatie gebruikt.
Dan haal je misschien 4,5 uur en dan is er wellicht 10% over.
Dat laatste is typisch iets van Android Auto en niet specifiek een probleem van het toestel, hebben andere top toestellen ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 20:17
Vandaag de 12 pro binnen gekregen via BelSimpel. Mooi toestel, kon gelukkig nog veel redden van mij oude toestel (one plus Nord met een defecte USB).
Maar de launcher van Miui13 irriteert mij wel, om dat ik One Plus gewend ben.

Is er een alternatieve launcher die fijner is die jullie kunnen aanraden?

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
rdoorn schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:48:
Vandaag de 12 pro binnen gekregen via BelSimpel. Mooi toestel, kon gelukkig nog veel redden van mij oude toestel (one plus Nord met een defecte USB).
Maar de launcher van Miui13 irriteert mij wel, om dat ik One Plus gewend ben.

Is er een alternatieve launcher die fijner is die jullie kunnen aanraden?
Ik gebruik de Microsoft Launcher op al mn Android apparaten. Probeer het eens zou ik zeggen :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 07-06-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gisteren is een nieuwe update uitgebracht en die wordt vandaag als OTA aangeboden en kan als recovery rom worden gedownload.
Het betreft een update naar V13.0.18.0 SLBEUXM.
Datum security patch blijft op 1 mei staan dus niet duidelijk nog waarom deze update er is.

Ota link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM-bcd1d203a6-12.0.zip

Full Recovery Rom link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_d7b9b704d3_12.0.zip

[ Voor 55% gewijzigd door snah001 op 14-06-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 ontvangt vandaag ook de update naar V13.0.18.0 SLCEUXM

Ota link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM-0a67deaed2-12.0.zip

Recovery rom link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_fccc6a5c20_12.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ben nog steeds op jacht naar de changelog van deze -18- update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
In het eigen topic wordt er al gereageerd, dan hoeft een bijdrage hier niet meer.

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 21-06-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Ondertussen drie covertjes ontvangen via Aliexpress voor de 12X. Allen rond de 4 euro.
De kwaliteit en vorm is van alle drie top. Op dit moment gebruik ik liefst de grijze aangezien daar het afgeronde scherm nog voelbaar is zoals bij de meegeleverde cover en deze zo'n Oneplus sandstone gevoel heeft.
De twee rubbere covers beschermen beter maar hebben dus een dikkere rand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x98p2aUxEy2zAAfmD0yq0i14tDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vd9GV9boUro81pSxZk3jQMM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytn37UTg-GbiAJZRW57UBXqkpgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1i7yGIGDxrryhizevXWAtQKM.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.aliexpress.com/item/1005004111215603.html
https://www.aliexpress.com/item/1005003832842153.html
https://www.aliexpress.com/item/1005003749825607.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12X Global EEA zit sinds begin deze maand op V13.0.3.0.SLDEUXM.
Moet dus inmiddels al de Ota ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik kan dit topic ook bookmarken. Na een paar weken twijfel viel gisteren na 3.5 jaar viel dit weekend mijn scherm van mijn S9 toch aan barsten. Ongelooflijk hoeveel vallen die telefoon al overleefd heeft :)
Het een en ander kwam dus in een stroomversnelling. Met tegoedbonnen van bol.com en de daar verlaagde prijs was het nu makkelijker kiezen. Het is de 12x in het paars geworden. Vandaag komt ie, eerst maar een unlock aanvragen voor de EU rom en dan deze week mondjesmaat apps gaan backuppen/overzetten/installeren/activeren. En dan kijken of mijn geliefde Nova launcher ook lekker werkt op de 12x.

In ander licht offtopic nieuws: ik heb bij mijn moeders Poco X3 gcam geinstalleerd en zag dat bijvoorbeeld het contrast beter was bij gcam (foto van mijn ouders bij een raam: normale cam is buiten overbelicht en wit en bij gcam zie je gewoon wat er buiten is). Is dat bij de 12x ook een idee? Heeft iemand daar behoefte aan gehad of gedaan?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nova Launcher Prime werkt hier uitmuntend op de 12 Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:39:
Nova Launcher Prime werkt hier uitmuntend op de 12 Pro!
Wat is er beter aan de Nova Launcher tov de standaard miui schil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
freestyler2 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:32:
[...]

Ik persoonlijk heb Microsoft launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online
Jay47 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Ik persoonlijk heb Microsoft launcher.
Haha dan dezelfde vraag voor jou: Wat is er beter aan de Microsoft Launcher tov de standaard miui schil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

[...]

Ik kom via de Redmi 4x naar de Samsung s9 nu naar de 12x. Op oudere MIUI had je nog geen app drawer. Toen heb ik er diverse geprobeerd, maar blijven hangen bij Nova. Bij mijn Samsung zat wel een drawer maar die vond ik niet fijn (bladeren ipv scrollen) en ben ik daar ook verder gegaan met Nova. Nu zie ik bij de installatie van MIUI 13 dat je tegenwoordig kan kiezen. Daarnaast kan je met Nova je schermen fijn inrichten met rasters aan iconen zoals je dat zelf wilt (5x4, 6x4 etc) en overgangstransities. Drawer kan je ook aanpassen (sortering van apps bijvoorbeeld). Al met al fijn.

Nog een vraag, wat zijn jullie ervaringen met global vs eu ROM? Ik installeerde altijd de EU roms op mijn Xiaomi's. Nu lijkt Global ook wel redelijk, behalve dat ik het nu al belachelijk vind dat ik overal reclame uit moet zetten. Da's nieuw voor me en teleurstellend. Voordeel is wel OTA updates itt eu. Hoe kijken mijn medetweakers met een 12 daar tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De Global EEA heeft geen last van reclames daar meeste verboden zijn door EU privacy wetgeving.
Bij eerste initialisatie kun je die meteen uit of aan zetten (die paar die er in zitten) maar ook nog later.
De gewone Global voldoet niet aan de EU privacy wetgeving dus daar heb je, als je die versie hebt, pech mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
[...]

Je kunt hier zóveel mee instellen kwa indeling en wat je wel of niet wilt zien dat het te veel is om op te noemen.
Daarnaast kun je gemakkelijk van jouw hele setup een backup maken.
Mocht je een keer een fabriekreset willen of moeten doen dan heb je alles na terugzetten van de backup weer ingedeeld zoals het eerst was (wel alle apps eerst weer downloaden.
Microsoft Launcher is ook goed en kun je ook je indeling backuppen maar heeft wat minder mogelijkheden dan Nova.
In gebruik zie je het verschil i.i.g. niet.
Zo ziet mijn homescreen er sinds 3 toestellen nog steeds hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:01
Ik weet niet wat ze veranderd hebben, maar sinds ik op V13.0.36 zit van de EU rom voor de 12 Pro (https://xiaomi.eu/communi...-13-stable-release.64441/) gaat mijn batterij bijna 2x zo lang mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door NineTailedFox op 29-06-2022 08:56 . Reden: extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
NineTailedFox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:55:
Ik weet niet wat ze veranderd hebben, maar sinds ik op V13.0.36 zit van de EU rom voor de 12 Pro (https://xiaomi.eu/communi...-13-stable-release.64441/) gaat mijn batterij bijna 2x zo lang mee :)
Gaat iets langer mee maar 2x meer is het bij mij echt niet.
Enige wat tegen valt aan de 12 Pro is de accu duur. Hele dag haal ik echt niet, paar potjes gamen en de rest beetje browsen/Telegram/FB. Gaat snel leeg. Grappige is als ie 100% opgeladen is dan blijft ie heel lang op 100% staan en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:01
Jay47 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:57:
[...]

Gaat iets langer mee maar 2x meer is het bij mij echt niet.
Enige wat tegen valt aan de 12 Pro is de accu duur. Hele dag haal ik echt niet, paar potjes gamen en de rest beetje browsen/Telegram/FB. Gaat snel leeg. Grappige is als ie 100% opgeladen is dan blijft ie heel lang op 100% staan en daarna niet meer.
2x is misschien wel heel veel, maar 1,5x zeker. Ik heb gisterochtend voor het laatst opgeladen en heb 'as we speak' nu nog 29% over. Voor deze update had ik aan het eind van de dag dat ik hem had opgeladen (gister dus) nog 29% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
NineTailedFox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:44:
[...]

2x is misschien wel heel veel, maar 1,5x zeker. Ik heb gisterochtend voor het laatst opgeladen en heb 'as we speak' nu nog 29% over. Voor deze update had ik aan het eind van de dag dat ik hem had opgeladen (gister dus) nog 29% over.
Heb gisteravond opgeladen en nu nog 23% over, moet nog een paar uur werken. Gaat ie nooit redden tenzij ik er niet veel mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Nu nog 14% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dan kun je het best eens op zoek naar welke processen die accudrain veroorzaken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
CLB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:09:
Dan kun je het best eens op zoek naar welke processen die accudrain veroorzaken...
Net thuis en heb 7% over.
Dat is het juist ik het alle apps al gechecked.
Apps die ik niet vaak gebruik zitten al op spaarstand.
Zie dat de CPU veel vreet, waarom weet ik niet zal vast iets draaien. Ik ga straks ff verder zoeken.
Sherm vreet ook veel terwijl ik het op 60Hz vast heb gezet op 120 Hz was het helemaal een drama.
Xiaomi had op zn minst een 5000mAh moeten leveren.

[ Voor 28% gewijzigd door Jay47 op 29-06-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Accu duur is met name afhankelijk van hoe je je toestel gebruikt.
Ik game bv niet en als ik veel het toestel gebruik haal ik met 25% lading resterend zo'n 6 uur SOT.
In de auto met draadloos android auto en TTgo draaiend op de telefoon vreet ie stroom en haal ik misschien 4,5 uur.
Kan ook zijn dat je een rogue app hebt en als je geen Wifi gebruikt maar alleen data dan is de signaalsterkte van groot belang. Hoe kleiner die is des te slechter is dat voor je accu. Kan zo 1 tot 2 uur minder worden op 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Denk dat 5G ook een boosdoener is, heb het nu op 4G gezet, kijken hoe dat gaat.

Wat ook een issue is dat verificatie smsjes niet binnenkomen. Dit heb ik bij verschillende partijen, steeds zelfde probleem. Pas na 3/4 keer proberen komt er 1 binnen, dus de oude komen niet binnen alleen de laatste. Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 62% gewijzigd door Jay47 op 29-06-2022 22:09 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen