Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 20:14
woutur schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:48:
[...]

Ik heb het idee dat Google Pay niet langer werkt vanwege een unlockte bootloader. Ik geloof niet dat mijn toestel geroot is.
Mijn toestel is Google Play protect gecertificeerd volgens Google Play Store app.

Weet iemand of je een complete herinstallatie moet doen als je je toestel via ADB re-locked?

Edit:
Locken van een custom ROM kan je device bricken. Geen goed idee dus!

Ik verwacht de komende tijd meer meldingen van dit probleem in deze thread :(
Custom Rom hoeft je toestel niet te bricken want sommigen zijn wel gewoon officieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:45
Jay47 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:19:
[...]

Custom Rom hoeft je toestel niet te bricken want sommigen zijn wel gewoon officieel.
Jawel, anders is het dus ook geen custom rom.

Custom rom Xiaomi.eu had ook last van het Google Pay issue. Google heeft wijzigingen doorgevoerd waardoor veel custom roms de Play Integrity controle niet door komen.
Bij Xiaomi.eu hebben ze updates uitgebracht die het verhelpen.

Als je root toegang hebt werkt de Play Integrity fix module ook om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
dutchgio schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:19:
[...]

Jawel, anders is het dus ook geen custom rom.

Custom rom Xiaomi.eu had ook last van het Google Pay issue. Google heeft wijzigingen doorgevoerd waardoor veel custom roms de Play Integrity controle niet door komen.
Bij Xiaomi.eu hebben ze updates uitgebracht die het verhelpen.

Als je root toegang hebt werkt de Play Integrity fix module ook om het op te lossen.
Xiaomi EEA Rom de officiële custom Rom voor Europa, deze gebruik ik.
Xiaomi.eu is niet officieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 21:35
Eindelijk is de update voor de 12 Pro Global EEA uit, ook voor de 12 Global EEA trouwens.
Voor beide de update van de security patch naar oktober.
Stond er bij mij via TWRP binnen 20 min op en unlocked en rooted.

Link:

12 Pro Global EEA
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_6521ddb7a8_13.0.zip

12 Global EEA
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_109f5ed1e2_13.0.zip

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 21-11-2023 16:48 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:17:
Eindelijk is de update voor de 12 Pro Global EEA uit, ook voor de 12 Global EEA trouwens.
Voor beide de update van de security patch naar oktober.
Stond er bij mij via TWRP binnen 20 min op en unlocked en rooted.

Link:

12 Pro Global EEA
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_6521ddb7a8_13.0.zip

12 Global EEA
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_109f5ed1e2_13.0.zip
Update kreeg ik vandaag als OTA binnen op m'n 12 Pro😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 23:05
Mijn Xiaomi 12 is gevallen en nu is mijn scherm stuk, iemand tips over een betrouwbaar bedrijf waar ik scherm, digitizer en achterkant kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 14:47
tweakerrobin schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:15:
Mijn Xiaomi 12 is gevallen en nu is mijn scherm stuk, iemand tips over een betrouwbaar bedrijf waar ik scherm, digitizer en achterkant kan kopen?
Hier eigenlijk dezelfde vraag maar dan specifiek voor het glas dat voor de cameralens zit. Er zit een 'pitje' waardoor ik een zwart vlekje op foto's heb. Toestel is verder nog helemaal in orde.

Kan dit vervangen worden dat iemand weet?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12X Global EEA heeft een update ontvangen met security datum 1 november:

Full rom:
https://bigota.d.miui.com...0_13.0_eea_a4ec15c13c.tgz

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ook de 12 Lite Global EEA heeft een update gekregen met security patch date 1 nov:

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_32179deb0b_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:43
Hier net op de 12t hyperos gekregen. Alleen zie ik geen verschil met muiu. Lijkt voornamelijk hetzelfde te zijn.
Wel het opties menu als je naar beneden Scrolls. Die is heel anders

[ Voor 23% gewijzigd door gupfishy op 23-12-2023 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
gupfishy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:59:
Hier net op de 12t hyperos gekregen. Alleen zie ik geen verschil met muiu. Lijkt voornamelijk hetzelfde te zijn.
Wel het opties menu als je naar beneden Scrolls. Die is heel anders
Omdat HyperOS gewoon MIUI is met kleine verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Ik neem mijn woorden terug. Al is het niet verschil in opties. Mijn toestel lijkt een stuk soepeler te werken. Overall feel is echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 14:37

oCe

aka Dookie.

Krijg zojuist de 14.0.18.0.TLFEUXM OTA voor mijn 12T Pro binnen, nog gewoon MIUI geen HyperOS. Changelog vermeld enkel november 2023 security update.

Moet zeggen dat ik tevreden ben over het toestel zelf, maar het update beleid valt me toch wat tegen. Leuk dat het b.v. 5 jaar is, maar veelal is na 2 a 3 jaar het toestel wel verouderd/aan vervanging toe. Heb liever gedurende die tijd snelle en actuele updates, zoals maandelijkse security fixes en/of (major) Android updates; zonder dat het nodig is (zelf) een andere rom te flashen of de bootloader te unlocken oid.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Update voor de Xiaomi 12T Pro Global EEA is binnen en is nog Android 13: V14.0.19.0 TLFEUXM

Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...0_13.0_eea_bd26e86b61.tgz

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 29-12-2023 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De 12 Global EEA heeft een update V14.15.1.TLCEUXM ontvangen met Security date 1 dec Android 13.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_c518efcd4f_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Er is een update voor de 12 Pro Global EEA uit V14.0.18.0.TLBEUXM (Android 13) met Security patch Date 1 dec 2023.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_9f384902ae_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:35:
Er is een update voor de 12 Pro Global EEA uit V14.0.18.0.TLBEUXM (Android 13) met Security patch Date 1 dec 2023.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_9f384902ae_13.0.zip
Kreeg deze vandaag als OTA binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Via TWRP geflashed en geroot in ongeveer 15 min.
Geen problemen gevonden tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02

woutur

Klauwtjes uit!

Sinds gisteren werken er in 1 keer een hoop apps niet meer. Camera, Gallery Tado en waarschijnlijk nog meer. Ik weet nog niet of dit een hardware issue is of een systeemupdate die de meuk b0rked.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier geen problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:19:
Sinds gisteren werken er in 1 keer een hoop apps niet meer. Camera, Gallery Tado en waarschijnlijk nog meer. Ik weet nog niet of dit een hardware issue is of een systeemupdate die de meuk b0rked.
Zelfde issue gehad met vorige update. Maar deze waren binnen paar dagen verholpen door app updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jay47 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:56:
[...]

Zelfde issue gehad met vorige update. Maar deze waren binnen paar dagen verholpen door app updates.
Sommige dingen doen het nog en andere niet. Zo kan ik geen telefoon opnemen, camera doet het niet, bij sommige apps vallen zaken niet te selecteren etc. WhatsApp doet het wel weer. Ik heb mijn huidige rom opnieuw geïnstalleerd.met een Dalvik wipe maar nog geen data format. Daarnaast heb ik Andere versies van de Play store, play store services en Android System webview geïnstalleerd of updates ongedaan gemaakt. Niets helpt tot zover.

Ik weet behalve een totale reset niet zo goed meer wat ik nog kan proberen zonder dat ik al mijn apps moet herinstalleren (data format). Of dat er ergens nog een diagnostiek te runnen valt die me kan helpen het probleem te identificeren. Het is letterlijk 's nachts gebeurd. Geen trauma van vallen of nattigheid.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:37:
[...]

Sommige dingen doen het nog en andere niet. Zo kan ik geen telefoon opnemen, camera doet het niet, bij sommige apps vallen zaken niet te selecteren etc. WhatsApp doet het wel weer. Ik heb mijn huidige rom opnieuw geïnstalleerd.met een Dalvik wipe maar nog geen data format. Daarnaast heb ik Andere versies van de Play store, play store services en Android System webview geïnstalleerd of updates ongedaan gemaakt. Niets helpt tot zover.

Ik weet behalve een totale reset niet zo goed meer wat ik nog kan proberen zonder dat ik al mijn apps moet herinstalleren (data format). Of dat er ergens nog een diagnostiek te runnen valt die me kan helpen het probleem te identificeren. Het is letterlijk 's nachts gebeurd. Geen trauma van vallen of nattigheid.
Dat is vreemd, bij mij waren het 3 apps, Klarna, FMP (app van m'n werk) en live wallpaper app.
Binnen paar dagen verholpen.
Heb je toevallig ultra batterijbesparing aan gehad?
Ik heb het ooit 1 keer aan gehad om te testen en 1 keer per ongeluk. Ultra batterijbesparing heeft beide keren m'n tel overhoop gegooid. Apps uitgelogd enz, tel bleef laggen, of zat helemaal vast. Kreeg ook allerlei foutmeldingen. Ben toen echt elke app langs geweest om alles te herstellen. Moest tel restarten want niet alles werd hersteld nadat ik Ultra batterijbesparing weer uit had gezet.
Dat was gewoon ruk, snap niet waarom ze dit zo gedaan hebben of ik moet de enige zijn 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jay47 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:08:
[...]

Dat is vreemd, bij mij waren het 3 apps, Klarna, FMP (app van m'n werk) en live wallpaper app.
Binnen paar dagen verholpen.
Heb je toevallig ultra batterijbesparing aan gehad?
Ik heb het ooit 1 keer aan gehad om te testen en 1 keer per ongeluk. Ultra batterijbesparing heeft beide keren m'n tel overhoop gegooid. Apps uitgelogd enz, tel bleef laggen, of zat helemaal vast. Kreeg ook allerlei foutmeldingen. Ben toen echt elke app langs geweest om alles te herstellen. Moest tel restarten want niet alles werd hersteld nadat ik Ultra batterijbesparing weer uit had gezet.
Dat was gewoon ruk, snap niet waarom ze dit zo gedaan hebben of ik moet de enige zijn 7(8)7
Ik had even hoop gisteravond door al mijn google accounts te verwijderen, alle caches en gegevens weg te gooien van Play Store, Play services, Services Framework en meer, en dan bijvoorbeeld Microsoft To Do te deinstalleren en opnieuw te installeren. Toen deed die app het weer. Maar vanochtend, waarschijnlijk na een automatische update, is het weer pet. Vervelend, ik ben nu redelijk onbereikbaar. Door de zure appel heenbijten en een andere ROM installeren dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:28:
[...]

Ik had even hoop gisteravond door al mijn google accounts te verwijderen, alle caches en gegevens weg te gooien van Play Store, Play services, Services Framework en meer, en dan bijvoorbeeld Microsoft To Do te deinstalleren en opnieuw te installeren. Toen deed die app het weer. Maar vanochtend, waarschijnlijk na een automatische update, is het weer pet. Vervelend, ik ben nu redelijk onbereikbaar. Door de zure appel heenbijten en een andere ROM installeren dan maar.
Welke Rom gebruik je? Ik zelf de EEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jay47 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Welke Rom gebruik je? Ik zelf de EEA.
Ik zit op een Xiaomi.eu weekly rom van 31-7-2023. Dat is de laatste weekly die uitgebracht is.
Zit jij op een Stable van xiaomi.eu of heb je een officiele ROM van miui.com (en daar dan de EEA versie van)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
woutur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Ik zit op een Xiaomi.eu weekly rom van 31-7-2023. Dat is de laatste weekly die uitgebracht is.
Zit jij op een Stable van xiaomi.eu of heb je een officiele ROM van miui.com (en daar dan de EEA versie van)?
De laatste MIUI weekly van Xiaomi.eu is van 23-10:
https://xiaomi.eu/community/threads/23-10-15.70279/
Daarna zijn de weekly releases overgegaan op Hyper OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

dutchgio schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:21:
[...]

De laatste MIUI weekly van Xiaomi.eu is van 23-10:
https://xiaomi.eu/community/threads/23-10-15.70279/
Daarna zijn de weekly releases overgegaan op Hyper OS.
Ik heb een 12X, daar is de laatste release helaas 31-7 en is er (nog) geen HyperOS release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Ik had voorheen ook Xiaomi.eu Rom alleen maar gezeik mee gehad, zoals battery drain en andere rare toestanden. Ben toen over gegaan naar de officiële EEA Rom, die draait als een zonnetje. Alleen laatst issues met bepaalde apps. Maar dat kwam door een Google update heb ik het vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Exact de reden dat ik alleen maar de officiële EEA rom draai, nu ook op de nieuwe 13 Ultra (al HyperOS).
Draait als een zonnetje (wel flink gede-bloat) en HyperOS heeft niet meer het probleem dat het zomaar apps op de achtergrond afsluit zoals Miui doet. Echt een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb gisteravond een data format gedaan, de stable ROM erop gezet van xiaomi.eu. Eerste bevindingen zijn OK. Dataoverdracht ging in de weekly soepel en erg snel. Nu met schokken. Vervelend als je 7GB aan foto's wil overzetten. Verder wel de integrity module kunnen installeren waardoor het lijkt of mijn ABN amro nfc betalingen weer gaan werken (weet meer zodirect met de lunch, update ik dit bericht wel even).
ASN vond mijn weekly ROM eerder goed genoeg om NFC betalingen te doen, deze stable niet. Ook weer vervelend.

De enige reden waarom ik niet naar de officiele ROM ben gegaan is dat ik dan eerst een official recovery moet installeren en dan een official ROM en dat op een MAC dus zonder officiele miFlash support.

Niet dat ik nu niet heb moet kutten in FASTBOOT en via mijn Mac met 'fastboot boot recovery' terug in TWRP heb moeten gaan na een data format. Godzijdank werkte mijn mac met de foon in TWRP nog met het overzetten van een ROM naar de opslag van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:39:
Ik heb gisteravond een data format gedaan, de stable ROM erop gezet van xiaomi.eu. Eerste bevindingen zijn OK. Dataoverdracht ging in de weekly soepel en erg snel. Nu met schokken. Vervelend als je 7GB aan foto's wil overzetten. Verder wel de integrity module kunnen installeren waardoor het lijkt of mijn ABN amro nfc betalingen weer gaan werken (weet meer zodirect met de lunch, update ik dit bericht wel even).
ASN vond mijn weekly ROM eerder goed genoeg om NFC betalingen te doen, deze stable niet. Ook weer vervelend.

De enige reden waarom ik niet naar de officiele ROM ben gegaan is dat ik dan eerst een official recovery moet installeren en dan een official ROM en dat op een MAC dus zonder officiele miFlash support.

Niet dat ik nu niet heb moet kutten in FASTBOOT en via mijn Mac met 'fastboot boot recovery' terug in TWRP heb moeten gaan na een data format. Godzijdank werkte mijn mac met de foon in TWRP nog met het overzetten van een ROM naar de opslag van de telefoon.
Maar TWRP kan je op je tel zetten, daarna heb je computer niet meer nodig. Dan kan je Roms installeren hoe vaak je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jay47 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Maar TWRP kan je op je tel zetten, daarna heb je computer niet meer nodig. Dan kan je Roms installeren hoe vaak je wilt.
Telefoon wilde met de Power - VOL Down knoppen alleen nog maar naar FASTBOOT booten. Dus daar ga je :) TWRP stond toen nog wel op de telefoon. Maar zelfs dan heb je een computer nodig na een format om een initiële ROM naar je telefoon te zetten om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je moet ook vol-up en power tegelijk indrukken om naar TWRP te gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Kleine update:
Met de module van xiaomi.eu voor Play Integrity doet zowel de ASN app het nu en de ABN app via Google Pay ook. Happy times!

Een tip voor mensen met lage transfer speeds tussen telefoon en MacOs: openMTP.
Hier haalde ik een respectabele 25~30MB ps mee. Met Androids eigen Android File Transfer haalde ik met horten en stoten misschien 5 MB max. App is gratis.

Ik heb nog steeds het idee dat het met de weekly nóg sneller ging. Maar allez, dit is al een heel stuk beter.

[ Voor 17% gewijzigd door woutur op 11-01-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Met de nieuwe Play Integerity Fix heb ik ook geen problemen meer met Google Wallet en Pay.

https://github.com/chiteroman/PlayIntegrityFix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xiaomi.eu heeft een eigen oplossing waarmee je geen root danwel een eigen fingerprint nodig hebt:
https://xiaomi.eu/communi...le-app.70890/#post-711864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hebben jullie ook dat onbekende, en soms ookbekende, nummers niet weergegeven worden? Ik zie telkens 'Onbekend' in beeld. Is dit een dingetje met provider en VoLTE? Bovendien kan ik in de log dus ook geen nummers terugbellen.

Edit:
Opgelost via Post in thread 'incoming calls are Unknown number with voLTE' https://xiaomi.eu/communi...h-volte.55113/post-674159

[ Voor 29% gewijzigd door woutur op 21-01-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:14:
Hebben jullie ook dat onbekende, en soms ookbekende, nummers niet weergegeven worden? Ik zie telkens 'Onbekend' in beeld. Is dit een dingetje met provider en VoLTE? Bovendien kan ik in de log dus ook geen nummers terugbellen.
Hier nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Idem nooit meegemaakt, en goed dat je de oplossing ook erbij geplaatst hebt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 Pro Global EEA is de HyperOS versie met Android 14 uitgekomen.
Het betreft OS1.0.2.0.ULBEUXM met Security Patch naar 1 januari 2024.

Download link full rom zip:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_6813469e89_14.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 22:54
Vanochtend ook de Hyper OS (5,3GB) binnen op mn 12 pro. Bluetooth, internetsnelheid, 'stil' e.d. icoontjes op statusbalk naar rechts👍 Maar icoontjes links geeft bij 3e icoontje al ... puntjes ...

Edit 29-01: In het Meldingen en statusbalk menu staat (in het Engels) Number of noitification items shown, die kan je aanpassen naar (maximaal) 3. Dan gaat het al beter... Ik heb de tijd er staan, dan 3 notificaties, en dan puntjes, jammer, kunnen best nog 2 notificaties bij.

En haptische feedback van het e.e.a., o.a. typen weer uitzetten, niks voor mij.
Rechts naast het batterij icoontje een groen puntje, geeft aan dat je apps toegang hebt gegeven tot je locatie.
Dat zijn bij mij de eerste dingen die opvallen.

Edit: NFC icoontje in statusbalk verdwenen, wel aan! 👍

[ Voor 32% gewijzigd door wilvanwil op 29-01-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 14:37

oCe

aka Dookie.

12T Pro HyperOS OTA 1.0.1.0.ULFEUXM is beschikbaar, moest wel even handmatig checken op een update.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De HyperOS update voor de 12 Lite Global EEA is er en wel OS1.0.2.0.ULIEUXM

Link ROM zip:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_bc84777c39_14.0.zip

En ook de 12 global EEA heeft de HyperOS update en wel OS1.0.3.0.ULCEUXM

Link ROM zip:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_df8db6d1bf_14.0.zip

[ Voor 33% gewijzigd door snah001 op 31-01-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ik heb de 12t en na de laatste update naar Hyperos geen update meer gehad
Laatste beveiliging is van 11-2023.

Als ik op de website kijk zie ik ook dat het de laatste is
Weer iemand of er wel ergens een update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
gupfishy schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:02:
Ik heb de 12t en na de laatste update naar Hyperos geen update meer gehad
Laatste beveiliging is van 11-2023.

Als ik op de website kijk zie ik ook dat het de laatste is
Weer iemand of er wel ergens een update is?
Welke Rom?
Voor de 12T EEA is 1.0.8.0.ULQEUXM de laatste met Januari 2024 security update.
Mijn 12 Pro heeft tot nu toe ook maar 1 update gehad, denk dat we in April een update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Jay47 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 00:24:
[...]

Welke Rom?
Voor de 12T EEA is 1.0.8.0.ULQEUXM de laatste met Januari 2024 security update.
Mijn 12 Pro heeft tot nu toe ook maar 1 update gehad, denk dat we in April een update krijgen.
Welke rom? De global als het goed is. Vorige keer kreeg ik de update binnen toen ik de regio veranderde. Dat lukt nu ook niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
gupfishy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 06:16:
[...]

Welke rom? De global als het goed is. Vorige keer kreeg ik de update binnen toen ik de regio veranderde. Dat lukt nu ook niet helaas
Check bij je instellingen welke Rom je hebt. Dan weet je zeker hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
ik heb die ULQEUXM als rom. maar dan de 1.0.5.0. en ik krijg geen update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay47
gupfishy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:13:
ik heb die ULQEUXM als rom. maar dan de 1.0.5.0. en ik krijg geen update
Dat is geen Global Rom maar EEA Rom.
Die zit al op 1.0.8.0.ULQEUXM.
Zet je tel ff op Finland en zoek opnieuw, mocht het niet lukken dan de update handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Finland gezet (en zweden, duitsland, belgie) maar geen update.
dit vind ik wel de grootste frustratie van android. altijd dat updates waar het moeilijk gaat. dat hebben ze bij de iphone/Ios toch wel een stuk beter voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
gupfishy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:38:
Finland gezet (en zweden, duitsland, belgie) maar geen update.
dit vind ik wel de grootste frustratie van android. altijd dat updates waar het moeilijk gaat. dat hebben ze bij de iphone/Ios toch wel een stuk beter voor elkaar
Dat heeft niks met Android te maken maar aan de fabrikant die per regio updates released.
Download de update en installeer het handmatig, probleem opgelost 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42
Jay47 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:35:
[...]

Dat is geen Global Rom maar EEA Rom.
Die zit al op 1.0.8.0.ULQEUXM.
Zet je tel ff op Finland en zoek opnieuw, mocht het niet lukken dan de update handmatig installeren.
Welliswaar niet voor die rom, maar voor mijn ULCEUXM kwam via Finland gelijk HyperOS naar voren, ik zat nog op de 'oude' MIUI. Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
OS1.0.3.0.ULCEUXM voor de Xiaomi 12 wilde bij mij ook niet installeren, niet OTA en niet handmatig. Ik krijg nu net OS1.0.6.0.ULCEUXM binnen..

[ Voor 6% gewijzigd door PH68 op 20-03-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Is wellicht de stable beta geweest, soms kun je die wel manueel updaten en soms ineens niet. Is geen peil op te trekken bij Xiaomi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Klopt idd hier af en toe lukte het handmatig ook niet. Maar handmatig met TWRP is het altijd gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 20-03-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
PH68 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:37:
OS1.0.3.0.ULCEUXM voor de Xiaomi 12 wilde bij mij ook niet installeren, niet OTA en niet handmatig. Ik krijg nu net OS1.0.6.0.ULCEUXM binnen..
Vreemd, op de Xiaomi servers staat als nieuwste HyperOS OS1.0.3.0.ULCEUXM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
snah001 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Vreemd, op de Xiaomi servers staat als nieuwste HyperOS OS1.0.3.0.ULCEUXM.
Zoals je zelf al zei: geen peil op te trekken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 is de Stable Global EEA OS1.0.6.0.ULCEUXM uitgekomen.

Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_5f3075c5f2_14.0.zip

Link Fastboot versie:
https://cdnorg.d.miui.com...0_14.0_eea_bea03185a0.tgz

[ Voor 29% gewijzigd door snah001 op 08-04-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 Lite is er een nieuwe fastboot rom uitgekomen versie OS1.0.5.0.ULIEUXM.
Zo gauw de Rom zip uit is zal ik die hier toevoegen

Link Fastboot rom:
https://cdnorg.d.miui.com...0_14.0_eea_b59833e47e.tgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 is er een update uitgekomen als stable beta OS1.0.7.0.ULCEUXM.

Download link full Stable Beta:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_5b2a5f6036_14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12 Pro is er een stable beta update uitgekomen OS1.0.5.0.ULBEUXM.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_fd4d00027f_14.0.zip

Ota link:
https://cdnorg.d.miui.com...BEUXM-586ebe770d-14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07

a6amt

Nostalgie

Zojuist een OTA update mogen ontvangen voor de 12T, 1.0.10.0.ULQEUXM .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiv_X7LVIeZ4ooHDA8iks8d5w7U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZ4dOi6GdXqMjzOF20StxLmt.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:52
Zonet de upgrade naar HyperOS ontvangen op mijn 12X (OS1.0.1.0.TLDEUXM).

Sinds de update wordt er max één notificatie icoontje getoond en de optie om dit te wijzigen ontbreekt blijkbaar in het settings menu onder versie 1.0.1.0.
Ik raad upgraden echt af tot dit opgelost is in een nieuwe versie, er is voor de rest toch niet veel verbeterd en de Android versie blijft ook 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb ook een update gehad. 1.0.7.0ULCEUXM

werkt prima, alleen stoor ik me aan het groene puntje. Locatie staat bij mij altijd aan, dat weet ik, ik hoef hier geen melding van maar blijkbaar kan ik dat niet uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
HansvDr schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:10:
Ik heb ook een update gehad. 1.0.7.0ULCEUXM

werkt prima, alleen stoor ik me aan het groene puntje. Locatie staat bij mij altijd aan, dat weet ik, ik hoef hier geen melding van maar blijkbaar kan ik dat niet uitzetten..
Had ik alleen door buienradar die de hele tijd om de locatie vraagt als je dat aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Plugin schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Had ik alleen door buienradar die de hele tijd om de locatie vraagt als je dat aan hebt staan.
Ik zou willen dat die melding uit kon. Ik weet zelf heel goed dat er een aantal apps steeds om de locatie vraagt, daar heb ik zelf toestemming voor gegeven. Dat groene puntje vind ik vervelend als ik dat de hele tijd zie. Al was hij de kleur van de rest van de meldingen, ook goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
HansvDr schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:23:
[...]

Ik zou willen dat die melding uit kon. Ik weet zelf heel goed dat er een aantal apps steeds om de locatie vraagt, daar heb ik zelf toestemming voor gegeven. Dat groene puntje vind ik vervelend als ik dat de hele tijd zie. Al was hij de kleur van de rest van de meldingen, ook goed....
Is een Android 14 feature en geen HyperOS feature.
Dus is het niet zo uit te zetten.
Zou kunnen met adb shell maar na elke restart is het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
Ik zag op Telegram dat er een nieuwe update voor de Xiaomi 12 is - EEA stable OS1.0.8.0.ULCEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Jotyjo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:27:
Ik zag op Telegram dat er een nieuwe update voor de Xiaomi 12 is - EEA stable OS1.0.8.0.ULCEUXM
Dat klopt, die kreeg ik vorige week via de updater aangeboden. De 1.0.7.0 versie heb ik nooit
gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
PH68 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Dat klopt, die kreeg ik vorige week via de updater aangeboden. De 1.0.7.0 versie heb ik nooit
gekregen...
Dat gebeurt wel vaker bij Xiaomi. Met mijn Xiaomi 11T Pro heb ik zelf twee updates nooit ontvangen. Wel de laatste twee nieuwe updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier de update voor de 12 global EEA, gaat naar versie OS1.0.8.0.ULCEUXM.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_52c68719e3_14.0.zip

Fastboot rom link:
https://cdnorg.d.miui.com...0_14.0_eea_c3caf5ae47.tgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07

a6amt

Nostalgie

Automatische update ontvangen op de 12T:
Wat is er nieuw
1.0.12.0.ULQEUXM
Systeem
De beveiligingspatch bijgewerkt tot juli 2024. Verbeterde systeembeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Update voor de 12 Pro Global EEA, gaat naar OS1.0.9.0.ULBEUXM met Security Patch naar 1 juli.

Link naar Stable Beta full rom zip:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_80411efc9c_14.0.zip

Link naar OTA:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM-a45dc4ac79-14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
  • Laatst online: 23-04 00:34
Slechste telefoon die ik ooit heb gehad, vooral sinds update naar 'Hyper'os.
Talloze problemen waaronder green screen of death die alleen met geluk zijn op te lossen door een hard reset; Extreem slecht batterijgebruik. Xiaomi heeft echt de plank misgeslagen met dit 'flagship'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
dasfrikandel schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:38:
Talloze problemen waaronder green screen of death die alleen met geluk zijn op te lossen door een hard reset; Extreem slecht batterijgebruik. Xiaomi heeft echt de plank misgeslagen met dit 'flagship'.
Hier geen issues!
Wat vreet je batterij?
Heb je lopen klooien ermee?
Had je nog garantie? Dan kon je Xiaomi contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:05
Zelfde op mijn 12. SOT van 6 tot 8 uur zonder problemen. Eerste toestel dat ik na 2 jaar nog niet weg wil doen, omdat hij nog steeds probleemloos is en perfect werkt.

Hyperos heeft de SOT beter gemaakt dan het al was.

Misschien een keertje een reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
dasfrikandel schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:38:
Heb hem sinds launch en nog geen enkele keer een screen of death gehad of issues met de batterij. Ik denk dat jij gewoon pech hebt of niet fatsoenlijk met je toestel om gaat.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
  • Laatst online: 23-04 00:34
ReVision. schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:43:
[...]

Heb hem sinds launch en nog geen enkele keer een screen of death gehad of issues met de batterij. Ik denk dat jij gewoon pech hebt of niet fatsoenlijk met je toestel om gaat.
Mooie aanname dat jij er meteen vanuit gaat dat ik slecht met mijn toestel omga😉

Batterij gaat alles tussen de 4-7 uur mee, wat voor mij gewoon te weinig is. Word ook heel warm, maar dat heeft meer met de processor te maken. Ik heb een X6 pro besteld, ik ben klaar met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik zelf heb 1 1/2 jaar de 12 Pro gehad en haalde altijd wel c.a. 8 uur SOT met 20% lading over.
Herken jouw problemen ook niet net als de andere gebruikers hier dus óf er is wat met je toestel aan de hand of je hebt wellicht een custom rom geflashed (en daar zijn niet zo'n goede ervaringen mee) maar dat heb je niet laten weten.
Succes met wat je nu gaat aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 20:15
Gisteravond kreeg ik een update die ie automatisch downloaden en installeerde.
Alles leek goed te gaan maar toen ik op herstarten drukte ging ie uit en nu helemaal niet meer aan.

Ook kom ik niet meer in de recovery mode, helemaal niets dus.
Iemand anders dit probleem ook gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
PMuizen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:19:
Alles leek goed te gaan maar toen ik op herstarten drukte ging ie uit en nu helemaal niet meer aan.

Aan de oplader hangen tot ie weer (bijna) vol is wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Ja dat ga ik nogmaals proberen.
Maar batterij even erin en eruit kan niet simpel denk ik om de telefoon even spanninglos te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
PMuizen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:19:

Kom je ook niet meer in de bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Nee ook niet meer in de bootloader, als ik de telefoon koppel met mijn computer hoor ik ook geen verbinding geluid.

Snap er niks van

• snah001
Dan is ie waarschijnlijk "bricked" en kun je die alleen maar herstellen door te flashen in EDL mode maar daar heb je dan een 3de partij bij nodig die een Xiaomi Dev account heeft.
Zijn via XDA wel te vinden maar reken op een prijs die tussen de €50 en €100 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Bedankt voor je reactie. Hij zit nog binnen de garantie dus ga het daar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zijn er ervaringen met de 12X en HyperOS via xiaomi.eu? NFC payments, werken die? Of net als bij MIUI 14 alleen met een module geinstalleerd?

Ik wil eigenlijk updaten vanwege security patches en mijn huidige problemen met disconnects van de telefoon met Android Auto (wireless).

[ Voor 33% gewijzigd door woutur op 06-12-2024 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
Kick!

Zojuist via OTA Android 15 (Hyper OS 2) ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalSunshine
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 09:16
Mede 12'ers! Is er een mogelijkheid om "voorgestelde advertentie app's " in App mapjes niet meer te laten zien? Het regeltje aan de onderkant van het App mapje vind ik niet zo'n heel groot probleem maar vaak genoeg vult hij ook de rest van de map op..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

TommyL0204 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:01:
Kick!

Zojuist via OTA Android 15 (Hyper OS 2) ontvangen.
12X krijgt nog steeds nix (dat rijmt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:59:
[...]

Die krijgt ook niks meer, is EOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jay47 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:51:
[...]

Die krijgt ook niks meer, is EOL!
Ik weet het. Het is wel iets waar ik de toekomst meer rekening mee ga houden. Dit was voor mij echt wel kort, 2 jaar na aankoop geen updates meer. Half jaartje na introductie gekocht. Zo zonde want de telefoon is qua formaat en hardware echt een fijn toestel. Batterij doet het nog goed ... maar de software (HyperOS 1) is r*k en custom ROMs zijn (in mijn ervaring) altijd nog r*kker. Er is altijd wel wat mee. Of je GPS doet het niet, batterij snel leeg, camera die crashed, bank-apps die het niet meer doen enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
woutur schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:05:
[...]

Ik weet het. Het is wel iets waar ik de toekomst meer rekening mee ga houden. Dit was voor mij echt wel kort, 2 jaar na aankoop geen updates meer. Half jaartje na introductie gekocht. Zo zonde want de telefoon is qua formaat en hardware echt een fijn toestel. Batterij doet het nog goed ... maar de software (HyperOS 1) is r*k en custom ROMs zijn (in mijn ervaring) altijd nog r*kker. Er is altijd wel wat mee. Of je GPS doet het niet, batterij snel leeg, camera die crashed, bank-apps die het niet meer doen enzovoorts.
Ja is wel ruk idd, ik had alleen maar issues met XiaomiEU Rom. Daarom voor mij ook geen Custom Rom meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
woutur schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:59:
[...]

Mwah. Echt heel tevreden ben ik nog niet. Gui is trager. Alles duurt langer. Maar een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken hoe het dan gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

TommyL0204 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:08:
[...]

Mwah. Echt heel tevreden ben ik nog niet. Gui is trager. Alles duurt langer. Maar een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken hoe het dan gaat
Laat vooral weten hoe dat gegaan is. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:52
Ik had toch gehoopt dat de 12X iets langer (security) updates kreeg.
Waarschijnlijk wissel ik wel naar de Xiaomi 15 met z'n 6 jaar updates wanneer de prijs zakt.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen