Ik moet dus de ING app opstarten voordat ik m'n pin kan invoeren, start niet automatisch op. Kan geen instelling vinden in de app of tel (NFC) wat het zou triggeren. Zal wel een bug zijn denk ik.ReVision. schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:36:
Ik heb sinds de update naar MIUI 14 een issue met NFC betalingen via ING. Wanneer ik een NFC betaling doe wordt er geen ING overlay meer getoont op mijn telefoon. In de meeste gevallen is dit opzicht niet zo'n probleem echter soms moet er een pincode ingetoets worden en dat scherm wordt dus ook niet meer getoont,
Zijn er andere mensen die dit zelfde issue hebben mogelijk bij een andere bank?
Ik vraag me af of het issue in de ING app zit of in MIUI 14.
Ik heb overigens de reguliere Xiaomi 12
Bij mij ging het altijd automatisch, maar ook als ik tijdens de betaling handmatig de app open dan komt het scherm niet naar voren maar krijg ik gewoon mijn reguliere rekening overzicht te zien. De pinautomaat herkend wel gewoon dat er met NFC betaald wordt en geeft aan volg instruxties op het scherm. Dus het lijkt niet aan de NFC zelf te liggen denk ik?Jay47 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:48:
[...]
Ik moet dus de ING app opstarten voordat ik m'n pin kan invoeren, start niet automatisch op. Kan geen instelling vinden in de app of tel (NFC) wat het zou triggeren. Zal wel een bug zijn denk ik.
hoi
Ja, dat had ik bij mijn vorige Poco F2 Pro telefoon en mijn huidige al i.c.m. de ING, niks nieuws maar was het beu dus gebruik ik nu i.c.m. KNAB Google Pay en dat werkt perfect, enige waar je voor moet zorgen is dat je telefoon ontgrendeld moet zijn (via vingerafdruk of code) waardoor je welbewust kiest om via Google Pay te betalen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb hetzelfde probleem op mijn 12T Pro, eerder in dit topic benoemd. Nog geen oplossing voor gezien/gevonden. Handmatig de ING app openen en dan autoriseren werkt gelukkig, soms wel met meerdere pogingen. Ideaal is het niet.ReVision. schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:36:
Ik heb sinds de update naar MIUI 14 een issue met NFC betalingen via ING. Wanneer ik een NFC betaling doe wordt er geen ING overlay meer getoont op mijn telefoon. In de meeste gevallen is dit opzicht niet zo'n probleem echter soms moet er een pincode ingetoets worden en dat scherm wordt dus ook niet meer getoont,
Zijn er andere mensen die dit zelfde issue hebben mogelijk bij een andere bank?
Ik vraag me af of het issue in de ING app zit of in MIUI 14.
Ik heb overigens de reguliere Xiaomi 12
-I am Jack's wasted life.
Nieuwe gebruiker qua Xiaomi 12. Bleef deze week lang op miui 14.0.7.0. Vanochtend OTA naar 14.0.10.0. Ik lees her en der ook andere versies. En gisteren handmatig updaten lukte dan weer niet. Kan rom niet verifiëren. Beetje vaag allemaal haha
Wellicht gerelateerd aan de permissies?oCe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:38:
[...]
Heb hetzelfde probleem op mijn 12T Pro, eerder in dit topic benoemd. Nog geen oplossing voor gezien/gevonden. Handmatig de ING app openen en dan autoriseren werkt gelukkig, soms wel met meerdere pogingen. Ideaal is het niet.
ING app zou dan autostart/overlay weergegeven etc. Moeten hebben.
Voor de 12 is vandaag inderdaad de update naar 14.0.10.0 uitgekomen.TommyL0204 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:52:
Nieuwe gebruiker qua Xiaomi 12. Bleef deze week lang op miui 14.0.7.0. Vanochtend OTA naar 14.0.10.0. Ik lees her en der ook andere versies. En gisteren handmatig updaten lukte dan weer niet. Kan rom niet verifiëren. Beetje vaag allemaal haha
Bedoel je dat je handmatig niet de ota kon uitvoeren?
Voor het geval hier alvast de gehele rom zip die je ook handmatig zou kunnen gebruiken om te updaten.
Bij mij 12 Pro lukte het alleen via TWRP want ik kreeg dezelfde melding als jij bij het flashen van de volledige rom zip via het update menu.
Full rom:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_cc66fbdce5_13.0.zip
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Oh, aanvulling: de 12 Global EEA heeft nog een update gekregen zonet van 10 naar 11:
Full rom zip:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_ce1ea583ce_13.0.zip
Full rom zip:
Ooh Ik had net 10 gedownload via de OTA. Zit er nog verschil in met 11? Ik zie alleen security patch juni bij beide staan.snah001 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:56:
Oh, aanvulling: de 12 Global EEA heeft nog een update gekregen zonet van 10 naar 11:
Full rom zip:
Het was een beetje een warrig verhaal..snah001 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:52:
[...]
Voor de 12 is vandaag inderdaad de update naar 14.0.10.0 uitgekomen.
Bedoel je dat je handmatig niet de ota kon uitvoeren?
Voor het geval hier alvast de gehele rom zip die je ook handmatig zou kunnen gebruiken om te updaten.
Bij mij 12 Pro lukte het alleen via TWRP want ik kreeg dezelfde melding als jij bij het flashen van de volledige rom zip via het update menu.
Full rom:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_cc66fbdce5_13.0.zip
Na instellen van de telefoon uit de doos wou ik uiteraard alles even updaten. Via OTA kreeg ik echter niets aangeboden voor mijn 14.0.7.0. Ik las her en der al meldingen over versies 13 en 14 voor de TLCEUXM. Dus voor mijn gevoel liep ik aardig achter. Beveiliging patch was van 1 maart. Toen via de app Miui downloader gekeken en die gaf versie 9 aan. Maar dat flashen ging dus niet goed. Dag erna ineens via OTA dus 14.0.10.0 binnen. Denk dat die andere versies dan toch geen stables waren?
De 11 is een Stable Recovery versie.
Vermoedelijk zat er een foutje in de 10 versie, vandaar de snelle nieuwe versie update.
Vermoedelijk zat er een foutje in de 10 versie, vandaar de snelle nieuwe versie update.
Ga ik testen. Zojuist autostart geactiveerd voor de ING-app en alle notificatie-opties ingeschakeld. Kom ik op terug!dutchgio schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:32:
[...]
Wellicht gerelateerd aan de permissies?
ING app zou dan autostart/overlay weergegeven etc. Moeten hebben.
---update: dit was de oplossing! ING-app komt nu netjes naar voren, thanks! 😊
[ Voor 10% gewijzigd door oCe op 13-07-2023 19:38 ]
Zojuist 11 geprobeerd te installeren aangezien die 10 vanzelf had geïnstalleerd tijdens het opladen.snah001 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:29:
De 11 is een Stable Recovery versie.
Helaas wil die bij mij 11 niet handmatig installeren omdat die de update niet kan verifiëren.

Heb je wel al de melding op je toestel dat er een update (OTA) klaarstaat?
Als je zelf handmatig via de update functie de volledige rom zip niet geflashed krijgt en dan kun je alleen nog maar via TWRP flashen maar dan moet je unlocked zijn.
Als je zelf handmatig via de update functie de volledige rom zip niet geflashed krijgt en dan kun je alleen nog maar via TWRP flashen maar dan moet je unlocked zijn.
Ik kreeg 10 via de OTA die tijdens het opladen blijkbaar automatisch geïnstalleerd was.
Toen zag ik jou post dat vrij snel daarna 11 beschikbaar gekomen was.
Ik dacht dan update ik daar handmatig naar maar dit lukt helaas niet omdat die niet geverifieerd kan worden.
Ik wacht nu wel tot de volgende update, aangezien er volgensmij geen verschil in de 2 updates zit en ik nog geen bugs of iets heb gehad.
Toen zag ik jou post dat vrij snel daarna 11 beschikbaar gekomen was.
Ik dacht dan update ik daar handmatig naar maar dit lukt helaas niet omdat die niet geverifieerd kan worden.
Ik wacht nu wel tot de volgende update, aangezien er volgensmij geen verschil in de 2 updates zit en ik nog geen bugs of iets heb gehad.
De MD5 hash is verschillend voor de 10 en 11.
Wellicht dat de 10 een "stable beta" is en de 11 een "stable" zou het verschil kunnen zijn in die zin dat er toch nog verbeteringen aan zijn toegevoegd of er een bug uitgehaald is die in de 10 zit en in de 11 niet meer.
Wellicht dat de 10 een "stable beta" is en de 11 een "stable" zou het verschil kunnen zijn in die zin dat er toch nog verbeteringen aan zijn toegevoegd of er een bug uitgehaald is die in de 10 zit en in de 11 niet meer.
De 12 Lite Global EEA heeft een update met security date naar juli gekregen V14.0.17.0.TLIEUXM.
Full Rom download:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_009c4812c3_13.0.zip
Full Rom download:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_009c4812c3_13.0.zip
Ik ben sinds eergisteren in bezit van de Xiaomi 12T. Wat me op valt is dat er naast elk whatsapp melding in mijn meldingenpaneel en als die binnenkomt een 'belletje' aan de rechterkant. Dit had ik op mijn vorige (mi 9t pro) heel sporadisch. Niet het meest erge, maar vind het geen gezicht, dus mijn autistenbrein kan dit niet aan. Heeft iemand dit ook of herkent dit? In mijn omgeving is het de mensen niet bekend. Het is er zowel in stille stand als normaal. Ook daarover, vroeger was het 'stille modus icoon' rechtsboven, nu staat deze links. Ook niets gevonden om dit aan te passen.
- ook dit icoon bij de mail.
- ook dit icoon bij de mail.
De 12 Pro Global EEA heeft ook weer een update ontvangen naar V14.0.15.0. met security date 1 juni.
Link naar full rom zip:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_1d0561625b_13.0.zip
Link naar full rom zip:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_1d0561625b_13.0.zip
Voor m'n 12X heb ik net een update ontvangen: Xiaomi 12X EEA V14.0.3.0 TLDEUXM
De Android security update is van juli.
De Android security update is van juli.
sinds woensdag de 12 Pro binnen, 549 euro via Movertix uit Portugal/Spanje, slechts 9 euro verzendkosten... 2x update gedaan, nu MIUI Global 14.0.8.
Zegt dat er geen nieuwe versie is, maar gaat wel een update downloaden via de puntjes rechtsbovenin als je de MIUI versie hebt aangetikt... maar dat blijkt dezelfde, "laatste" versie....
Nog even gezocht, maar geloof dat dit echt wel de laatste versie is voor de Global versie.
Eerste indruk van de telefoon is helemaal goed. Alles overzetten vanaf m'n Mi Mix 2S ging soepel, alles gaat vlot, betalen met ING app werkt vanaf 1e keer
.
Zegt dat er geen nieuwe versie is, maar gaat wel een update downloaden via de puntjes rechtsbovenin als je de MIUI versie hebt aangetikt... maar dat blijkt dezelfde, "laatste" versie....
Nog even gezocht, maar geloof dat dit echt wel de laatste versie is voor de Global versie.
Eerste indruk van de telefoon is helemaal goed. Alles overzetten vanaf m'n Mi Mix 2S ging soepel, alles gaat vlot, betalen met ING app werkt vanaf 1e keer
Voor de Global (niet Global EEA!!) is dat inderdaad de laatste rom versie.
Zweer dat ik op mn mi mix 2s het nfc icoontje op de statusbar weg heb kunnen krijgen via de ontwikkelaars opties, zonder nfc uit te zetten... weet iemand of en waar dat nu kan? Als ik zo rondgoogle lijkt dit een issue te zijn?
Dit is het Xiaomi 12 topic, voor miui vragen zijn er andere plekken om je vraag te stellen of kan je een eigen topic openen.wilvanwil schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:56:
Zweer dat ik op mn mi mix 2s het nfc icoontje op de statusbar weg heb kunnen krijgen via de ontwikkelaars opties, zonder nfc uit te zetten... weet iemand of en waar dat nu kan? Als ik zo rondgoogle lijkt dit een issue te zijn?
Overigens ontbreekt in je post veel informatie, zoals welke rom versie je draait en wat je voorheen hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Offtopic, dus weg
[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 18-08-2023 08:09 ]
Nope, je zal het met een ADB shell moeten doen. Als ik eerlijk ben denk ik dat je dat ook ooit met je andere toestel hebt moeten doen in combinatie met het aanzetten van een paar opties in USB Debugging.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
De Xiaomi 12 Lite EEA heeft een update gekregen naar V14.0.19.0.TLIEUXM met Android Security Patch datum van 1 augustus.
Download full zip rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_d85ce1f8d5_13.0.zip
Download full zip rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_d85ce1f8d5_13.0.zip
Ik heb sinds 3 weken een Xiaomi 12. Fijne telefoon, voldoet aan mijn verwachtingen op het updatebeleid na. Ik zit momenteel op versie 14.0.10.0TLCEUXM met de security update van 1 juni. Ik weet van oudere Xiaomi toestellen dat het updatebeleid niet top was, maar ik was in de veronderstelling dat het tegenwoordig beter zou zijn. Hoe zijn jullie ervaringen met de 12 en evt andere meer recente Xiaomi's?
Zelf na jaren Samsung ook overgestapt op Xiaomi. Bevalt prima, 12T Pro en verwacht dat mijn volgende telefoon ook weer een Xiaomi zal worden. Maar inderdaad, iets "simpels" als de maandelijkse security update is wel iets dat ik "mis" en eigenlijk wel een dingetje vind. Houd, omwille van de online veiligheid van je gebruikers, dat bij/up to date (zelfs als de update verder niks omvat)...Goofman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:31:
Ik heb sinds 3 weken een Xiaomi 12. Fijne telefoon, voldoet aan mijn verwachtingen op het updatebeleid na. Ik zit momenteel op versie 14.0.10.0TLCEUXM met de security update van 1 juni. Ik weet van oudere Xiaomi toestellen dat het updatebeleid niet top was, maar ik was in de veronderstelling dat het tegenwoordig beter zou zijn. Hoe zijn jullie ervaringen met de 12 en evt andere meer recente Xiaomi's?
Update beleid is goed hoor elke maand netjes security updates.Goofman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:31:
Je tel zit al op versie 14.0.11.0.TLCEUXM, dus die moet je ff updaten 😉
Ze hebben elke maand security updates, heb de 12 Pro sinds dag -14 oftewel 2 weken voor de officiële release. Heb sindsdien elke maand updates gekregen.oCe schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:48:
[...]
Zelf na jaren Samsung ook overgestapt op Xiaomi. Bevalt prima, 12T Pro en verwacht dat mijn volgende telefoon ook weer een Xiaomi zal worden. Maar inderdaad, iets "simpels" als de maandelijkse security update is wel iets dat ik "mis" en eigenlijk wel een dingetje vind. Houd, omwille van de online veiligheid van je gebruikers, dat bij/up to date (zelfs als de update verder niks omvat)...
Wanneer ik zoek naar updates wordt er niets gevonden. Ik had gehoopt dat dit inmiddels ook goed zou werken. Goed als in 'automatisch' en niet met handmatig ROM gaan zitten downloaden en installeren. En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te gaan zitten klooien met bootloaders, recovery's etc. Enig idee waarom op mijn 12 de 14.0.11.0.TLCEUXM update niet gevonden wordt?
Ik heb de 12 Pro (Global EEA) al sinds april vorig jaar maar na 1 jaar laat Xiaomi de maandelijkse security updates niet iedere maand uitkomen maar 1x per 2 maanden of nog langer. Zoals nu heeft de 12 Pro de laatste security update staan op 1 juni en nu op 2 september is er nog geen update uitgekomen.
Er is geen peil op te trekken want sommige oudere toestellen krijgen wel héél snel (laat zeggen 1 maand na release door Google) de laatste security update maar zeker de 12 Pro valt daar niet onder. Waarom dat zo is no idea maar voor het topmodel (naast de 12 Ultra) van 2022 zou je toch z.s.m. per maand een security update verwachten. Helaas is dit tot op heden de realiteit.
Er is geen peil op te trekken want sommige oudere toestellen krijgen wel héél snel (laat zeggen 1 maand na release door Google) de laatste security update maar zeker de 12 Pro valt daar niet onder. Waarom dat zo is no idea maar voor het topmodel (naast de 12 Ultra) van 2022 zou je toch z.s.m. per maand een security update verwachten. Helaas is dit tot op heden de realiteit.
Die is al op 12/07 uitgekomen.Goofman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:59:
Wanneer ik zoek naar updates wordt er niets gevonden. Ik had gehoopt dat dit inmiddels ook goed zou werken. Goed als in 'automatisch' en niet met handmatig ROM gaan zitten downloaden en installeren. En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te gaan zitten klooien met bootloaders, recovery's etc. Enig idee waarom op mijn 12 de 14.0.11.0.TLCEUXM update niet gevonden wordt?
Enige oplossing voor jou is ff terug te bladeren in dit draadje en manueel de update uitvoeren.
Precies dat. Daar is dus nog steeds weinig in verbeterd blijkbaar. Ik ga iig handmatig maar even de laatste ROM installeren in de wetenschap dat ik niet de enige ben ;-)snah001 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:01:
Ik heb de 12 Pro (Global EEA) al sinds april vorig jaar maar na 1 jaar laat Xiaomi de maandelijkse security updates niet iedere maand uitkomen maar 1x per 2 maanden of nog langer. Zoals nu heeft de 12 Pro de laatste security update staan op 1 juni en nu op 2 september is er nog geen update uitgekomen.
Dat hoort toch gewoon als automatische OTA binnen te komen...snah001 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:04:
[...]
Die is al op 12/07 uitgekomen.
Enige oplossing voor jou is ff terug te bladeren in dit draadje en manueel de update uitvoeren.
Dat klopt ook en hoort ook zo te zijn maar de praktijk wijst soms wat anders uit.
Dat is soms niet alleen bij Xiaomi toestellen het geval maar ook bij andere merken en heeft te maken met de servers die ze daarvoor gebruiken en hoe vaak die OTA servers een update krijgen.
Dat is soms niet alleen bij Xiaomi toestellen het geval maar ook bij andere merken en heeft te maken met de servers die ze daarvoor gebruiken en hoe vaak die OTA servers een update krijgen.
Ja ze doen het per regio, zet je tel ff op Finland dan updaten en weer terug naar NL 😉Goofman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:59:
Heb de 12 Pro en heb ook 1 Juni staan, Google staat wel op 1 Juli. Jammer dat het niet gelijk loopt haha.snah001 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:01:
[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 02-09-2023 21:00 ]
Hallo, ik hoop dat ik deze vraag mag stellen voor mijn dochter hier. Zij heeft een Xaomi Redmi 9 en wil deze verkopen, terugzetten naar fabrieksinstellingen. Als ze dan kiest voor alle gegevens wissen komt de melding: actie niet toegestaan. Neem bij vragen contact op met je IT beheerder? Ik kan dus de telefoon niet wissen?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Heeft ze dat toestel ooit bij haar werk/bedrijf ingeschreven?pdavie2311 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:29:
Hallo, ik hoop dat ik deze vraag mag stellen voor mijn dochter hier. Zij heeft een Xaomi Redmi 9 en wil deze verkopen, terugzetten naar fabrieksinstellingen. Als ze dan kiest voor alle gegevens wissen komt de melding: actie niet toegestaan. Neem bij vragen contact op met je IT beheerder? Ik kan dus de telefoon niet wissen?
Lijkt er op dat het toestel in MDM beheer is. Dan kan alleen IT hem wipen inderdaad.
Ze is 12 en alleen voor privé gebruik. Is dit niet te omzeilen? Hoe kan dit dan gebeurt zijnTommyL0204 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:30:
[...]
Heeft ze dat toestel ooit bij haar werk/bedrijf ingeschreven?
Lijkt er op dat het toestel in MDM beheer is. Dan kan alleen IT hem wipen inderdaad.
Dat weten wij ook niet zonder meer info. Waar is het toestel gekocht? Nieuw of tweedehands?pdavie2311 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:34:
[...]
Ze is 12 en alleen voor privé gebruik. Is dit niet te omzeilen? Hoe kan dit dan gebeurt zijn
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Tel is dan sowieso 2de hands, het is dus gebruikt in combinatie met een MDM. Je moet weten waar het gekocht is. Kan ook zijn dat een bedrijf van deze telefoons af wou en door heeft verkocht aan een opkoper. En dan heb jij het weer gekocht bij de opkoper, of je hebt een gestolen tel gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Jay47 op 06-09-2023 10:03 ]
Opgelost door met Xaomi te bellen. Tel is nieuw door ons gekocht dus daar lag het niet aan. Dank allen.
En wat was de oplossing?pdavie2311 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:13:
Opgelost door met Xaomi te bellen. Tel is nieuw door ons gekocht dus daar lag het niet aan. Dank allen.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Harde reset met wissen data etc..Netjes geholpen door de helpdesk..
EEA 14.0.16. 0 is uit.
https://miuirom.org/load?...0.TLBEUXM&l=en&t=Recovery
https://miuirom.org/load?...0.TLBEUXM&l=en&t=Recovery
[ Voor 10% gewijzigd door Jay47 op 08-09-2023 10:22 ]
De update met security date van 1 augustus is uit voor de 12 en de 12 Pro Global EEA
12 Pro Full Rom zip:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_c6082a5a4e_13.0.zip
12 Full Rom zip:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_af4b66028e_13.0.zip
12 Pro Full Rom zip:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_c6082a5a4e_13.0.zip
12 Full Rom zip:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_af4b66028e_13.0.zip
En hij staat er al weer op geroot en alles.
Heb de update met TWRP moeten doen want de andere manier via de rom zelf gaf ie aan dat de update file niet deugde.
Deed ie bij de vorige 2 updates ook al niet maar geen probleem voor beukenoot hoor.
Heb de update met TWRP moeten doen want de andere manier via de rom zelf gaf ie aan dat de update file niet deugde.
Deed ie bij de vorige 2 updates ook al niet maar geen probleem voor beukenoot hoor.
[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 21-09-2023 09:30 ]
En nog steeds geen OTA update mogen ontvangen. Dat terwijl er inmiddels al 2 nieuwe firmware versies uitgekomen zijn voor de 12 (waarvan de laatste met de security update van augustus).
Ik las zo net hierboven het bericht van pdavie2311 waarin hij aangeeft contact gehad te hebben met Xiaomi support. Daar had ik zelf eigenlijk nog niet eens aan gedacht als optie. Ik ga dat komende week ook eens proberen. Erger dan mijn recente ervaring met AEG support (een nieuwe vaatwasser verkopen en correct geïnstalleerd krijgen blijkt erg lastig te zijn voor deze partij) kan het niet worden ;-)
Ik las zo net hierboven het bericht van pdavie2311 waarin hij aangeeft contact gehad te hebben met Xiaomi support. Daar had ik zelf eigenlijk nog niet eens aan gedacht als optie. Ik ga dat komende week ook eens proberen. Erger dan mijn recente ervaring met AEG support (een nieuwe vaatwasser verkopen en correct geïnstalleerd krijgen blijkt erg lastig te zijn voor deze partij) kan het niet worden ;-)
Ik vroeg me af of de snapdragon 8 gen 1 ook op de 12 pro niet inmiddels vervangen wordt met de snapdragon 8+ gen 1.
Weet iemand dat? Of draait de oude productie van de normale 8 ook gewoon door.
Geen zin in gezeik met oververhitting.
[ Voor 12% gewijzigd door Grotbewoner op 16-09-2023 11:02 ]
Het is geen revisie maar een andere soc, die wordt niet ineens in een bestaand toestel gezet.Grotbewoner schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:58:
Ik vroeg me af of de snapdragon 8 gen 1 ook op de 12 pro niet inmiddels vervangen wordt met de snapdragon 8+ gen 1.
Er zijn nieuwe modellen met de gen 1+ uitgebracht om dat te verhelpen.
Ik denk dat ze de 12 Pro ook niet meer produceren aangezien de 13 reeks er al is.
Heb je je tel op een andere regio gezet en geprobeerd?Goofman schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:26:
En nog steeds geen OTA update mogen ontvangen. Dat terwijl er inmiddels al 2 nieuwe firmware versies uitgekomen zijn voor de 12 (waarvan de laatste met de security update van augustus).
Heb je het handmatig geprobeerd?
Ik heb verschillende regio's geprobeerd maar helaas.
Handmatig werkt van wat ik begrijp alleen met een unlocked bootloader en dat gaat me nu nog wat te ver
Handmatig werkt van wat ik begrijp alleen met een unlocked bootloader en dat gaat me nu nog wat te ver
Nee hoor handmatig update kan wel zonder unlocken. Die van mij liep ook een half jaar achter met updates, toen heb ik het handmatig moeten update via de updater. Sinds dien krijg ik de OTA updates gewoon weer binnen.Goofman schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:37:
Ik heb verschillende regio's geprobeerd maar helaas.
Ik heb net geprobeerd om de laatste rom (zie zip bestand een aantal posts hierboven) te flashed via de updater (via de optie 'Updatepakket kiezen'. Ik krijg dan onderaan het scherm een percentagebalk te zien die op 0% blijft staan en na een seconde of 15 de melding dat het updatepakket niet geverifieerd kan worden. En dat was het danJappie3 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:26:
[...]
Nee hoor handmatig update kan wel zonder unlocken. Die van mij liep ook een half jaar achter met updates, toen heb ik het handmatig moeten update via de updater. Sinds dien krijg ik de OTA updates gewoon weer binnen.
Wanneer ik nieuwste pakket download gaat ie dezelfde versie downloaden als welke al geïnstalleerd is, de 14.0.10.0.TLCEUXM
Andere opties zijn er niet volgens mij...
Ik heb inderdaad precies hetzelfdeGoofman schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:40:
[...]
Ik heb net geprobeerd om de laatste rom (zie zip bestand een aantal posts hierboven) te flashed via de updater (via de optie 'Updatepakket kiezen'. Ik krijg dan onderaan het scherm een percentagebalk te zien die op 0% blijft staan en na een seconde of 15 de melding dat het updatepakket niet geverifieerd kan worden. En dat was het dan
Wanneer ik nieuwste pakket download gaat ie dezelfde versie downloaden als welke al geïnstalleerd is, de 14.0.10.0.TLCEUXM
Ik heb nu wel de nieuwste versie voor de Xiaomi 12 https://bigota.d.miui.com...CEUXM_af4b66028e_13.0.zipGoofman schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:40:
[...]
Ik heb net geprobeerd om de laatste rom (zie zip bestand een aantal posts hierboven) te flashed via de updater (via de optie 'Updatepakket kiezen'. Ik krijg dan onderaan het scherm een percentagebalk te zien die op 0% blijft staan en na een seconde of 15 de melding dat het updatepakket niet geverifieerd kan worden. En dat was het dan
Ja, ik kreeg die melding toen ook wel is met het verifiëren van de update en later deed die het dan toch.
Wat ik wel vreemd vind is dat die laatste versie voor de EU niet tevoorschijn komt bij hun officiële site https://new.c.mi.com/global/miuidownload/index
Terwijl ik het via de OTA gewoon binnen heb gekregen en die via andere sites wel gewoon te vinden is.
Ik zie het inderdaad. Daar is de versie die ik heb nog steeds de meest recente versie.
Toch nog meer geduld hebben dan. Ik heb ergens gelezen dat er meestal zo'n 3 tot 4 maanden tussen updates zit bij Xiaomi. Fingers crossed dan maar...
Toch nog meer geduld hebben dan. Ik heb ergens gelezen dat er meestal zo'n 3 tot 4 maanden tussen updates zit bij Xiaomi. Fingers crossed dan maar...
Had ik ook gemeld in de post waar ik de link naar de update gepost heb.
Als ie het op die manier niet wil doen blijft alleen maar unlocken en flashen via TWRP over.
Voor de 12 Lite Global EEA is een update V14.0.20.0.TLIEUXM uit met datum beveiligingsupdate van 1 september:
Full rom download:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_ab20fd9bf1_13.0.zip
Full rom download:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_ab20fd9bf1_13.0.zip
Voor bij wie het niet werkt: ik heb voor mijn 12 Lite (niet geroot, geen ontwikkelaarsopties) via OTA versie 19 binnen door even de regio Finland in te stellen. Ik zat nog steeds op versie 10 en kreeg geen OTA updates.
Maar ik heb wel de 'extra updatefuncties' aangezet (instellingen, over deze telefoon, MIUIvversie, en dan een aantal keer het MIUI 14 logo aanklikken). Ik weet niet of dat daarbij heeft geholpen.
Maar ik heb wel de 'extra updatefuncties' aangezet (instellingen, over deze telefoon, MIUIvversie, en dan een aantal keer het MIUI 14 logo aanklikken). Ik weet niet of dat daarbij heeft geholpen.
Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek accu V.2 5,12kWh FW V1.53 BM V2.15 accu.
Dankjewel voor deze tip! Ik krijg nu eindelijk een nieuwe update OTA voor mijn Xiaomi 11T Pro. Ik zal deze handige tip posten in de Xiaomi 11 topic en je natuurlijk quotenFlesym schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:15:
Voor bij wie het niet werkt: ik heb voor mijn 12 Lite (niet geroot, geen ontwikkelaarsopties) via OTA versie 19 binnen door even de regio Finland in te stellen. Ik zat nog steeds op versie 10 en kreeg geen OTA updates.
wel kl*** dat dat OTA niet werkt. hier ook een 12t waar dit niet werkt. vind dat eigenlijk wel een groot minpunt. dat hebben andere fabrikanten toch een stuk beter voor elkaar
OTA werkt gewoon hoor?gupfishy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:08:
wel kl*** dat dat OTA niet werkt. hier ook een 12t waar dit niet werkt. vind dat eigenlijk wel een groot minpunt. dat hebben andere fabrikanten toch een stuk beter voor elkaar
Hier werkt ota niet. Alleen als.ik regio naar Finland zet. Kreeg gelijk de nieuwe. In Nederland doet die helemaal niets
Dat heb ik 1 keer moeten doen, daarna ging het gewoon via NL. Als je echt snel een update wilt dan handmatig installeren. Ze rollen niet alle regio's tegelijk uit.gupfishy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:27:
Hier werkt ota niet. Alleen als.ik regio naar Finland zet. Kreeg gelijk de nieuwe. In Nederland doet die helemaal niets
Bij mijn 12 werkt ota ook niet, verschillende regio's geprobeerd, ook Finland. Ik zit nog steeds op versie 14.0.10.0.TLCEUXM met de security update van juni. Ik heb laatst gebeld met Xiaomi NL en ik vond de reactie van de dame die mij te woord stond wel frappant: een update van juni, dat is toch hartstikke recent? Ik wacht het nog een paar weken af en als ik dan nog niets binnen heb, gaat de Xiaomi er uit en komt er een Samsung voor terug. Ik heb geen zin (meer) in gedoe.
Het lastige met dit soort dingen is dat je er pas achter komt na kopen en in gebruik nemen van de telefoon. Ik heb voor de aankoop nog wel het updatebeleid van Xiaomi opgezocht vwb de 12, en dat leek ok te zijn. De praktijk is, in mijn geval, echter minder. Het is verder overigens een goed toestel, maar zeker niet perfect. Maar het perfecte toestel bestaat volgens mij ook niet, het blijft altijd een compromis.
Het lastige met dit soort dingen is dat je er pas achter komt na kopen en in gebruik nemen van de telefoon. Ik heb voor de aankoop nog wel het updatebeleid van Xiaomi opgezocht vwb de 12, en dat leek ok te zijn. De praktijk is, in mijn geval, echter minder. Het is verder overigens een goed toestel, maar zeker niet perfect. Maar het perfecte toestel bestaat volgens mij ook niet, het blijft altijd een compromis.
[ Voor 30% gewijzigd door Goofman op 30-09-2023 17:10 ]
Yep. Ik heb inmiddels alle regios geprobeerd. Inclusief Extra Update Functies. Geen effect. Handmatig downloaden geeft foutmelding tijdens installatie. Rustig afwachten dan maar...Goofman schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:03:
Bij mijn 12 werkt ota ook niet, verschillende regio's geprobeerd, ook Finland. Ik zit nog steeds op versie 14.0.10.0.TLCEUXM met de security update van juni. Ik heb laatst gebeld met Xiaomi NL en ik vond de reactie van de dame die mij te woord stond wel frappant: een update van juni, dat is toch hartstikke recent? Ik wacht het nog een paar weken af en als ik dan nog niets binnen heb, gaat de Xiaomi er uit en komt er een Samsung voor terug. Ik heb geen zin (meer) in gedoe.
:strip_exif()/f/image/GxE7IOYF8gjuy367goNRmBu6.jpg?f=fotoalbum_large)
Mee eens dat de werking van OTA niet eenduidig is. Via Finland ging is van 10 naar 19. Handmatig naar bv 20 werkt bij mij ook niet.
Ik ben benieuwd of iemand al 20 via OTA binnen heeft , die is ook al even uit.
Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek accu V.2 5,12kWh FW V1.53 BM V2.15 accu.
Op mijn Xiaomi 12 krijg ik nu net via OTA update 14.0.12.0 TLCEUXM aangeboden.
Gewoon regio Nederland.
Gewoon regio Nederland.
Die is al begin september uitgekomen en gemeld in post:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76460216
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76460216
Net een update op mijn 12t. Krijg ik dus Android 14 geïnstalleerd. Blijkbaar is die dus al vrijgegeven bij xiaomi
Klopt 7 okt vrijgegeven voor de 13/Pro en 12Tgupfishy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:19:
Net een update op mijn 12t. Krijg ik dus Android 14 geïnstalleerd. Blijkbaar is die dus al vrijgegeven bij xiaomi
Alleen nu kan ik nergens vinden hoe ik een app automatisch laat starten. Dat zit nu denk ergens anders.
Iemand een idee waar dit zit?
Simpel, gewoon zoeken op automatisch starten bij instellingen 😉gupfishy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:45:
Alleen nu kan ik nergens vinden hoe ik een app automatisch laat starten. Dat zit nu denk ergens anders.
Daar staat die al tussen. Is zepp voor mijn smartwatch. Normaal zag ik de melding dat die verbonden was maar nu is dat allemaal weg. Ook geen verbinding lijkt het
Het is vanuit de Xiaomi Update tracker is het al 3 dagen erg rustig en komt er van geen enkel toestel een melding van een update met Android 14.gupfishy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:19:
Wellicht druk bezig met de aanstaande Android 14 introductie?
[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 10-10-2023 10:58 ]
ik heb wel al android 14. de update is er al. kreeg hem gewoon via OTA nu aangeboden met de regio nederland
Zijn telefoons van dit jaar en die pushen ze als eerste bij Xiaomi, of je het leuk vindt of niet.
Hoe bevalt de 12 bij de mensen die deze telefoon al lagere tijd hebben? Is de batterij echt zo slecht?
Ik twijfel tussen deze telefoon en de pixel 7. Maar ook die zou batterijproblemen hebben. Ik heb nu de Huawei p30
Ik twijfel tussen deze telefoon en de pixel 7. Maar ook die zou batterijproblemen hebben. Ik heb nu de Huawei p30
Echt prima batterij hoor. En die lader is geniaal. Ff douchen en hij is weer bijna vol. En ik douche niet lang hè 😜
(Oeps 12 Pro heb ik het over)
[ Voor 12% gewijzigd door wilvanwil op 12-10-2023 12:33 ]
Zeker na de update naar Android 13 is de gebruikstijd flink toegenomen. Zit vaak na 4 1/2 uur SOT pas op 50%.
Ik heb een 12 lite en ben een lichte gebruiker. Maar ik red 1,5 tot 2 dagen op een lading. Dus geen klagen over de accu
Dat is zo heerlijk he, als ik zie hoe traag die pixel van mn vriendin laadtwilvanwil schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:32:
Echt prima batterij hoor. En die lader is geniaal. Ff douchen en hij is weer bijna vol. En ik douche niet lang hè 😜
Had eerst Xiaomi EU Rom, veel issues mee gehad onder andere battery drain. Met EEA Rom geen issues.
Binnen 18 min vol, met nieuwe lader volgend jaar is het 9 min 😊
Binnen 18 min vol, met nieuwe lader volgend jaar is het 9 min 😊
Iemand al HyperOS apktjes geïnstalleerd?
Update uit voor de 12 Lite Global EEA.
Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_76aac7323a_13.0.zip
Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_76aac7323a_13.0.zip
Meer mensen met issues? EEA Rom, bijv Klarna werkt niet meer. Krijg medling dat het niet meer word ondersteund op mijn telefoon (12 Pro) ook een live wallpaper werkt niet. Heb nog niet alle apps geprobeerd. Vreemd is het wel, heeft altijd gewerkt.
Update uit voor de 12 Lite Global EEA naar V14.0.23.0.
Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_4dbfb81683_13.0.zip
Link full rom:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_4dbfb81683_13.0.zip
Gebruik Klarna niet maar verder heb ik geen problemen, ook niet met live wallpapers.Jay47 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 01:19:
Meer mensen met issues? EEA Rom, bijv Klarna werkt niet meer. Krijg medling dat het niet meer word ondersteund op mijn telefoon (12 Pro) ook een live wallpaper werkt niet. Heb nog niet alle apps geprobeerd. Vreemd is het wel, heeft altijd gewerkt.
Hmmm abn nfc betalingen via Google Pay zijn gestopt met werken met de melding dat de software niet toereikend is. ASN werkt nog prima.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Is nog niet te zien op het release overzicht van Xiaomi.
Ben je er lekker vroeg bij.
Ben je er lekker vroeg bij.
Misschien late reactie op dit topic maar ik heb de pop up van ING bij betalen kunnen activeren op mij Xiaomi 14.oCe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:38:
[...]
Heb hetzelfde probleem op mijn 12T Pro, eerder in dit topic benoemd. Nog geen oplossing voor gezien/gevonden. Handmatig de ING app openen en dan autoriseren werkt gelukkig, soms wel met meerdere pogingen. Ideaal is het niet.
Daar deed hij het namelijk ook niet.
In other permissions aanvinken:
Homescreen Shortcuts
Show on lockscreen
Open new windows while running in background.
:strip_exif()/f/image/KhZZkSWzNgUZXsGS16ivDRFG.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren geprobeerd en warempel mijn mobiel betalen schermpje kwam naar voren

Klopt, oplossing was al eerder voorbij gekomen: oCe in "[Xiaomi 12-serie] Ervaringen & Discussie"x360junkie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:11:
[...]
Misschien late reactie op dit topic maar ik heb de pop up van ING bij betalen kunnen activeren op mij Xiaomi 14.
Daar deed hij het namelijk ook niet.
In other permissions aanvinken:
Homescreen Shortcuts
Show on lockscreen
Open new windows while running in background.
[Afbeelding]
Gisteren geprobeerd en warempel mijn mobiel betalen schermpje kwam naar voren
Stom dat het nodig is, wel fijn dat het zo opgelost kan worden.
Die heb ik helemaal over hoofd gezien, stom van me. Ik zat namelijk dit weekend te vogelen dat het niet werkte. Haha slome dat ik benoCe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:08:
[...]
Klopt, oplossing was al eerder voorbij gekomen: oCe in "[Xiaomi 12-serie] Ervaringen & Discussie"
Stom dat het nodig is, wel fijn dat het zo opgelost kan worden.
Ik heb het idee dat Google Pay niet langer werkt vanwege een unlockte bootloader. Ik geloof niet dat mijn toestel geroot is.woutur schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:47:
Hmmm abn nfc betalingen via Google Pay zijn gestopt met werken met de melding dat de software niet toereikend is. ASN werkt nog prima.
Mijn toestel is Google Play protect gecertificeerd volgens Google Play Store app.
Weet iemand of je een complete herinstallatie moet doen als je je toestel via ADB re-locked?
Edit:
Locken van een custom ROM kan je device bricken. Geen goed idee dus!
Ik verwacht de komende tijd meer meldingen van dit probleem in deze thread
Edit2:
Aangeboden oplossingen in deze thread. TL;DR : installeer een stable ROM van ze.
https://xiaomi.eu/communi...requirements.70444/page-6
Er is een nieuwe Play Integrity uit waar Weekly ROMs niet meer doorheen komen. Er is een nieuwe Stable uitgekomen met een fix. Voor de Weekly gebruikers betekent dit een downgrade naar Stable en dus een herinstallatie. Voor Stable gebruikers is het slechts een update. Dit probleem is niet aan deze Xiaomi modellen gebonden maar aan alle.
[ Voor 40% gewijzigd door woutur op 15-11-2023 13:46 . Reden: Meer en betere informatie ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen