Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

Jay47 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Kan je ff handmatig updaten naar 1 Januari 2023, heb ik ook gedaan.
Hoe gaat dat? Liever niet zelf met updates en/of bootloaders, unlocken, rooten, etc.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
oCe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:39:
[...]

Hoe gaat dat? Liever niet zelf met updates en/of bootloaders, unlocken, rooten, etc.
Nee joh ga naar Google Play Systeemupdate en ff handmatig zoeken. Als het goed is zie je dan een update. Dus je hoeft niks te rooten enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay47 op 08-02-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Jay47 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Kan je ff handmatig updaten naar 1 Januari 2023, heb ik ook gedaan.
De Google Play system update kan je onder settings, security updaten. Die is up to date, maar dat is niet de security update die ik bedoel: dat is die van Android zelf. Settings, about phone en daar Android security update. Die is, naar mijn weten, niet handmatig te updaten maar onderdeel van de Android build/update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
oCe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:22:
[...]

De Google Play system update kan je onder settings, security updaten. Die is up to date, maar dat is niet de security update die ik bedoel: dat is die van Android zelf. Settings, about phone en daar Android security update. Die is, naar mijn weten, niet handmatig te updaten maar onderdeel van de Android build/update.
Oh dacht dat je Google Play Systeemupdate bedoelde.
Android Security Update kan je idd niet handmatig updaten. Hier staat ie wel op 2023-01-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Is de splitscreen functionaliteit in MIUI 14 weg of gewijzigd? In 13 kon ik in de taskmanager lang drukken op een actieve app en dan verscheen er een popup met de keuze tussen splitscreen of floating maken. Dat is nu weg en ik krijg met geen mogelijkheid splitscreen meer aan de gang...

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
oCe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:44:
Is de splitscreen functionaliteit in MIUI 14 weg of gewijzigd? In 13 kon ik in de taskmanager lang drukken op een actieve appel en dan verscheen er een popup met de keuze tussen splitscreen of floating maken. Dat is nu weg en ik krijg met geen mogelijkheid splitscreen meer aan de gang...
Op mijn Xiaomi 12 (14.0.5.0 TLCEUXM) vind ik deze functionaliteit nog gewoon terug. Op dezelfde manier zoals jij het omschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

PH68 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:36:
[...]

Op mijn Xiaomi 12 (14.0.5.0 TLCEUXM) vind ik deze functionaliteit nog gewoon terug. Op dezelfde manier zoals jij het omschrijft.
Ik gebruik Nova Launcher, dacht dat het daar misschien aan lag. Overgeschakeld naar de default Xiaomi Launcher en vervolgens werkte het. Hierna terug naar Nova Launcher en nu werkt het daar ook weer mee... Bijzonder, maar opgelost! :)

---update, na een tijdje stopt het in Nova Launcher met werken. Weer switchen tussen beide launchers en het werkt weer. Bugje oid dus. Ik ga eens in de Nova Discord rondsnuffelen en/of een bugreport doen...

[ Voor 17% gewijzigd door oCe op 16-02-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 06:59
Vraag, ik heb de Xiaomi 12 nu sinds een paar weken (komend vanaf de Mi 9T).
Ik heb wat moeite met de aanraak gevoeligheid van de zijranden. Nu meen ik gelezen te hebben dat je de gevoeligheid van de zijranden kan uitschakelen?
Weet iemand waar dit staat, ik kan het helaas niet vinden.

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 14:33
kernie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:27:
Ik heb wat moeite met de aanraak gevoeligheid van de zijranden. Nu meen ik gelezen te hebben dat je de gevoeligheid van de zijranden kan uitschakelen?
Instellingen - aanvullende instellingen - negeer onbedoeld aanraken van de randen.

Bij instellingen kun je ook zoeken (zoekvak bovenaan in de scherm) zoek op 'negeer' dan kom je er ook.

Ik heb hem ingesteld op maximaal trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis H op 27-02-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Dennis H schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Instellingen - aanvullende instellingen - negeer onbedoeld aanraken van de randen.

Bij instellingen kun je ook zoeken (zoekvak bovenaan in de scherm) zoek op 'negeer' dan kom je er ook.

Ik heb hem ingesteld op maximaal trouwens.
Gevonden, thanks! _/-\o_

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:03
kernie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:27:
Hoe bevalt de overstap? Heb zelf ook nog de Mi 9 en ben aan het twijfelen tussen deze of de S21 FE... erg lastige keuze (meer ook vanwege het update beleid die bij de samsung 1 jaar langer is). Heb mijn Mi 9 nu bijna vier jaar en hij gaat best nog wel okay mee.

Hoef nog niet te upgraden, maar begin toch te twijfelen. Waarom heb jij uiteindelijk de overstap gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
darkfujita schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Hoe bevalt de overstap? Heb zelf ook nog de Mi 9 en ben aan het twijfelen tussen deze of de S21 FE... erg lastige keuze (meer ook vanwege het update beleid die bij de samsung 1 jaar langer is). Heb mijn Mi 9 nu bijna vier jaar en hij gaat best nog wel okay mee.

Hoef nog niet te upgraden, maar begin toch te twijfelen. Waarom heb jij uiteindelijk de overstap gemaakt?
De reden is simpel, ongelukje tijdens het WC bezoek, toestel bleek niet goed waterdicht te zijn 8)7

De Mi 9T beviel nog erg goed, ik zat eigenlijk nog te wachten op een voor mij geschikte variant zonder gaatje in het scherm... En stiekem al een beetje te kijken naar een 12 of zo, nu ging het van rustig kijken en wachten naar haast.

De 12 is weer lekker vlot, camera (veel) beter, vingerprint wereld van verschil, 67watt snelladen en natuurlijk het stereogeluid wat top is. Persoonlijk vind ik het scherm wat (te) klein, voordeel is dat deze wel prima in de boekzak past.
Nieuw voor 375 via marktplaats een prima deal.

Verder had ik best nog wel even door gekund met de Mi 9T zo ervaar ik het nu wel, ik was toch wel erg gek op dat toestel met dat hele mooie grote scherm zonder gaatjes ;)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Kreeg vandaag de MIUI Global 14.0.7 OTA aangeboden op mijn 12T Pro. Installatie ging soepel en snel, so far so good. Android Security update is hiermee van dec22 naar jan23 gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Ik ga van de 11T naar de 12 van @LoCuTuS2000 . Komt als het goed is morgen binnen. Reden: wil een wat kleinere telefoon en de 11T en 9T Pro bevielen goed, zeker gezien de prijs die deze toestellen kosten.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 09:09
Iemand al Android 13 via OTA gekregen op de 12X? De full roms zijn nu toch al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudorky_b
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Mantis schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:34:
Iemand al Android 13 via OTA gekregen op de 12X? De full roms zijn nu toch al een tijdje uit.
Hier ook nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 22:57
oCe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:09:
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd, daarom nog een poging:

Op mijn Xiaomi 12T Pro komt de ING app bij draadloze betalingen nooit naar voren. De betaling wordt probleemloos gedaan, behalve wanneer verificatie nodig is. In dat laatste geval moet ik handmatig de ING app openen, inloggen, dan opnieuw het toestel op het pinapparaat leggen en dan alsnog verifiëren. Omslachtig en irritant.

Bij mijn vorige telefoons (Samsung) kwam elke keer bij een draadloze betaling de ING app naar voren, werd automatisch geopend. Bij een benodigde verificatie kon je dat dan direct doen, zonder tussenstap. De betaling liep van ook in één keer door, zonder dat het nodig was om het toestel opnieuw aan te bieden. Dat werkte een stuk soepeler.

Iemand enig idee hoe dit in te stellen/realiseren is op de Xiaomi/in MIUI?
Ik heb ook precies dit probleem. Enorm hinderlijk! Voorheen met Samsung geen enkel probleem!

Aanvankelijk had ik ook het probleem dat iedere betaling verificatie triggerde. Na wat speurwerk leek dit, gek genoeg, te komen doordat ik gewend was mijn telefoon dicht bij / tegen de betaalautomaat te houden. Ik las dat de telefoon wat meer afstand moet hebben, en sinds ik dat aanhoud, gaan de betalingen zónder verificatie erg soepel. Ik verbaas me over de afstand waarop de NFC functioneert, zo'n 5 centimeter of misschien wel meer.

Maar eens in de zoveel tijd vraagt een betaling inderdaad om verificatie, waarna je dus vrij omslachtig eerst handmatig je bank-app (ING in mijn geval) moet openen etc. etc.

Ik heb HCE-wallet al geselecteerd, stond op SIM-portemonnee. Ik ga binnenkort de app verwijderen en opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

Betreft de 12T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door _phuturistixxx_ op 10-03-2023 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis H
Mantis schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:34:
De regio veranderen naar Finland heeft er voor mij voor gezorgd dat de update tevoorschijn kwam!

Xiaomi 12x Android 13 en MIUI 14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQcGVO2KMx-KzXCfxbCl3v4PdBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvld5JTL8YkvgBtNo9Q6aAua.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 99% gewijzigd door Dennis H op 11-03-2023 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Voor de 12 Pro Global EEA is een update beschikbaar V14.0.8.0.TLBEUXM met update naar security date 1 februari 2023.

Met deze rom kun je zowel locked als unlocked updaten, link full rom:

https://bigota.d.miui.com...BEUXM_80c9d5c6cf_13.0.zip

OTA:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM-9d1045ab36-13.0.zip

[ Voor 20% gewijzigd door snah001 op 11-03-2023 15:10 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Updated en draait weer als een zonnetje (en geroot).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dennis H schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:15:
[...]

[...]

De regio veranderen naar Finland heeft er voor mij voor gezorgd dat de update tevoorschijn kwam!

Xiaomi 12x Android 13 en MIUI 14
Voor de 12X was de Global EEA versie al 6 februari uit.
Voor de volledigheid hier de volledige Rom zip:

https://bigota.d.miui.com...DEUXM_c018cf7638_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
snah001 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:07:
Voor de 12 Pro Global EEA is een update beschikbaar V14.0.8.0.TLBEUXM met update naar security date 1 februari 2023.

Met deze rom kun je zowel locked als unlocked updaten, link full rom:

https://bigota.d.miui.com...BEUXM_80c9d5c6cf_13.0.zip

OTA:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM-9d1045ab36-13.0.zip
Klopt, maar op de een of andere manier kreeg ik hem niet binnen OTA. Toen ik mijn regio op Finland heb gezet kreeg ik hem wel automatisch binnen. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Heb hem iig via bovenstaande url binnen gehaald.
Thanks @snah001!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Ik blijft problemen houden met videos versturen op Whatsapp met mijn 12T Pro: deze haperen/stotteren als een malle bij de ontvanger.

Op Google zijn veel soortgelijke problemen te vinden, met veel Chinese telefoons: Xiaomi, Oppo, OnePlus, etc. Niet echt een oplossing, behalve een workaround: met een willekeurige video-editor de video opnieuw opslaan, door er b.v. een frame vanaf te knippen.

Lijkt me een encoding-issue in de opname. En/of iets dat in Whatsapp mis gaat bij het transcoden. Iemand hier toevallig meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
oCe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:01:
Ik blijft problemen houden met videos versturen op Whatsapp met mijn 12T Pro: deze haperen/stotteren als een malle bij de ontvanger.

Op Google zijn veel soortgelijke problemen te vinden, met veel Chinese telefoons: Xiaomi, Oppo, OnePlus, etc. Niet echt een oplossing, behalve een workaround: met een willekeurige video-editor de video opnieuw opslaan, door er b.v. een frame vanaf te knippen.

Lijkt me een encoding-issue in de opname. En/of iets dat in Whatsapp mis gaat bij het transcoden. Iemand hier toevallig meer ervaring mee?
Raar hier op de 12 Pro helemaal geen issues, EEA Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

_phuturistixxx_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:22:
[...]

Ik heb ook precies dit probleem. Enorm hinderlijk! Voorheen met Samsung geen enkel probleem!

Aanvankelijk had ik ook het probleem dat iedere betaling verificatie triggerde. Na wat speurwerk leek dit, gek genoeg, te komen doordat ik gewend was mijn telefoon dicht bij / tegen de betaalautomaat te houden. Ik las dat de telefoon wat meer afstand moet hebben, en sinds ik dat aanhoud, gaan de betalingen zónder verificatie erg soepel. Ik verbaas me over de afstand waarop de NFC functioneert, zo'n 5 centimeter of misschien wel meer.

Maar eens in de zoveel tijd vraagt een betaling inderdaad om verificatie, waarna je dus vrij omslachtig eerst handmatig je bank-app (ING in mijn geval) moet openen etc. etc.

Ik heb HCE-wallet al geselecteerd, stond op SIM-portemonnee. Ik ga binnenkort de app verwijderen en opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

Betreft de 12T Pro
Dit probleem speelt ook nog steeds, met als toevoeging dat ik de laatste tijd regelmatig de melding zie op het pin-apparaat "één kaart aanbieden". Alsof er ineens meerdere kaarten tegelijk aangeboden worden. Hierbij lijkt de houding van de telefoon ten opzichte van het pin-apparaat en/of afstand wel van invloed te zijn, dus wellicht iets soortgelijks als jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik gebruik Google Wallet icm KNAB en deze problemen zijn mij helemaal vreemd.
Houdt de tel op 3 cm afstand van het pin apparaat en pakt altijd supersnel de 1ste keer.

UPDATE 12 Lite Global EEA

Voor de 12 Lite Global EEA is vandaag de nieuwste update naar 14.0.8.0.TLIEUXM uitgekomen.
Kun je ook zonder unlocked te zijn flashen!!

Link:
https://bigota.d.miui.com...IEUXM_941e46cea6_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
oCe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:01:

Ik heb dit af en toe met gewoon video op het toestel opnemen.
Dan is de opname met een hoop gestotter en dan is die weer vloeiend.
Kan er geen peil op trekken maar ga er wel mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik zie de 12 Pro voor 512 euro bij Tradingshenzen, https://tradingshenzhen.c...ro/xiaomi-12-pro-8gb128gb
(XIAOMI.EU Firmware (unlocked) = Saftynet Passed + OTA Updates + Widevine Level 1)

Lijkt me erg interessant. Mijn wensen zijn mooi scherm, snellere processor, wifi 5, snelladen, draadloos laden, hoewel 120w laden dat ook weer overbodig kan maken. Maar goed, sinds ik ooit de Nexus 5 had, wilde ik niet meer anders, geen gerotzooi met kabeltjes ...daarvoor nog micro usb, altijd verkeerd haha.
Als je in de ochtend even doucht en je ontbijtje maakt, is ie dan vol? En hoe lang doe je er mee? Ik navigeer 3 kwartier met google maps, flitsmeister gaat aan, soms navigatie met cameramodus. Overdag af en toe even wat dingen checken, 's avonds appen en dingen doen haha, hoe ziet jouw dag er uit, en hoeveel % heb je dan nog over?

Heb nu de Mi Mix 2s, al 4,5 jaar, eigenlijk wel erg tevreden mee, vooral de camera ook. .. 64gb , 20 tot 25gb vrij , dus denk aan 128gb genoeg te hebben.
Als je een foto maakt met de hoogste kwaliteit, hoe groot is die dan? Nu bij mij een kleine 4MB. Ruim ze wel regelmatig op. Hoe zijn de nachtfoto's? Ik ben met mijn Mi Mix echt tevreden, ik heb bij het Amsterdams Licht festival echt prachtige plaatjes geschoten....

Zat eerst naar de 12 te kijken, 493 bij Belsimpel, maar die is een halve cm smaller, ook dan de Mi Mix 2s, wat zijn de ervaringen? Ik moet wel een bril op iha om mn telefoon te checken. Dus vraag me af of dat gaat schelen... Wil eigenlijk niet boven de 500, maar voor die extra paar tientjes wil ik deze eventueel wel pakken....

Hoe is de processor, lees wel eens dat ie warm kan worden? Ik speel geen zware games, hoewel ik het wel eens zwaar heb met een potje wordfeud tegen rickybalb****

Iemand nog ervaringen/ tips? Iemand ook de 12 Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Heb de 12 Pro sinds april vorig jaar.
Met Android 13 is het accu gebruik ook sterk verbeterd en verder een top toestel.

Het toestel op de door jou genoemde website is dus al uit de doos geweest aangezien ze er een custom rom (xiaomi.eu) op geflashed hebben en wellicht is het een demo geweest of zelfs al een gebruikt toestel.
Zou er van af blijven.
Bij Giztop.com krijg je weliswaar een Chinese rom versie maar die is nieuw gesealed in de doos en bijna net zo duur.
Na ontvangst unlocken en er zelf de Global EEA op flashen zodat ie krek hetzelfde is als de in NL verkochte Global EEA versie (mocht je dat zelf kunnen en willen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:58
Ik heb de 12 pro. Ooit ook de Nexus 5 gehad. Ik ga voorzichtig met mijn spullen om en heb nog nooit een kapotte telefoon gehad, behalve die laadpoortjes. Die sneuvelen bij mij altijd vroeg of laat, hoe voorzichtig ik er ook mee doe. Dus draadloos laden is al langere tijd een vereiste bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon.

Normaal kom ik prima de dag door met een telefoon en gaat deze op een draadloze lader als ik naar bed ga.

Met de 12 pro is daar toch wel verandering in gekomen. Af en toe ligt hij in de nacht op de draadloze lader maar bedraad laden gaat zó snel! Als je even een kwartiertje of half uurtje tv aan het kijken bent ofzo zit hij alweer vol.

Het laden met 120W was geen enkele reden om hem te kopen maar is onverwachts toch een hele fijne feature.

Nog nooit problemen gehad met een warme processor. Ik ben ook geen gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
BTW Xiaomi komt met een 300W lader, accu zit binnen paar min vol.
Hopelijk bij de 14 Pro

[ Voor 18% gewijzigd door Jay47 op 13-03-2023 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 12T Global EEA is een update naar V14.0.3.0.TLQEUXM (Android 13) uitgekomen.
De rom uit de link kun je gewoon handmatig flashen (zonder unlocked te zijn).

Download link:
https://bigota.d.miui.com...0_13.0_eea_6dde8187f7.tgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag wilde ineens Google Pay icm KNAB het niet meer doen, kreeg de bekende "u bent rooted" melding.
Waarschijnlijk een update van de KNAB app gehad.
Enfin, gemakkelijk op te lossen door de Magisk app te verbergen.
In Magisk heb je de mogelijkheid om de Magisk app onder een andere naam te her installeren.
Zo gezegd, zo gedaan en voila. Google Pay werkt weer.
Is niet de eerste keer dat de KNAB app checkt of je Magisk geïnstalleerd hebt en altijd werkt de methode van de originele app ombenoemen nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
13art schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:03:
[...]

Het herstarten van een terminal herken ik van wanneer ik contactloos probeer te betalen zonder dat er kaarten toegevoegd zijn. Daardoor eens twee pinautomaten compleet vast laten lopen bij de Kruidvat 8)7

Kortom het lijkt er op dat, ondanks dat je er kaarten in zet, deze toch niet herkend worden. Misschien de wallet app eens helemaal verwijderen en opnieuw installeren en dan nog eens proberen.
mmm, al verbetering ondertussen??
heb een paar jaar geleden ook menig terminal bij Kruidvat vast laten lopen, maar hoe?? geen idee. Heb een Mi Mix 2s, gebruik ING bankieren, kan het daar aan liggen? Sowieso werkt het contactloos betalen bij mij zo inconsistent dat ik er mee gestopt ben, waardeloos. Van alles geprobeerd met de instellingen, vooraf pincode of vingerafdruk, en dan vraagt ie toch nog een keer om pincode, of meerdere keren moeten aanbieden, dat soort geneuzel. Je wilt gewoon tik en klaar, maar dat zit er met mijn telefoon niet in helaas.... Een van de weinige dingen die me tegenvallen, alleen weet ik dus niet of het de telefoon is, of de ing app...

edit: lees net ook nog dat iets meer afstand houden van de terminal mogelijk beter werkt... maar eens proberen binnenkort...

ik wacht nog even af met kopen van de volgende, aas op de 12 pro... hoor dat de markt tegenvalt op het moment, en mogelijk volgend kwartaal veel gedumpt gaat worden, dus hopelijk scherpere prijzen.... ik heb nog wel even geduld...

[ Voor 13% gewijzigd door wilvanwil op 16-03-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gebruikte ook eerst de ING betaal app en die haperde wel vaker, wordt tijd dat die ook eindelijk overstappen op GPay ipv halstarrig pogen het via hun eigen app te regelen.
Overigens toen ik er bij de Jumbo vanmiddag achterkwam dat Gpay niet werkte (zoals al uitgelegd waarom) sloeg wel de betaal terminal op tilt en liep de hele kassa vast voor 10 minuten.
En ik maar kijken alsof ik water zag branden...... ha ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
snah001 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:38:
Heb de 12 Pro sinds april vorig jaar.
Met Android 13 is het accu gebruik ook sterk verbeterd en verder een top toestel.

Het toestel op de door jou genoemde website is dus al uit de doos geweest aangezien ze er een custom rom (xiaomi.eu) op geflashed hebben en wellicht is het een demo geweest of zelfs al een gebruikt toestel.
Zou er van af blijven.
Bij Giztop.com krijg je weliswaar een Chinese rom versie maar die is nieuw gesealed in de doos en bijna net zo duur.
Na ontvangst unlocken en er zelf de Global EEA op flashen zodat ie krek hetzelfde is als de in NL verkochte Global EEA versie (mocht je dat zelf kunnen en willen).
Dit lees ik op giztop, geeft mij nou ook niet het idee dat ie untouched is🤔

The original MIUI 13, only has English and Chinese, but it is installed GMS and Google Play Store before shipping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
wilvanwil schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:45:
Ik zie de 12 Pro voor 512 euro bij Tradingshenzen, https://tradingshenzhen.c...ro/xiaomi-12-pro-8gb128gb
(XIAOMI.EU Firmware (unlocked) = Saftynet Passed + OTA Updates + Widevine Level 1)
Deze Chinese versie mist wel 4G band 20 en band 32.
Dit maakt uit voor de mobile verbinding. Zeker band 20 is belangrijk in bijvoorbeeld gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
oCe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:06:
[...]

Dit probleem speelt ook nog steeds, met als toevoeging dat ik de laatste tijd regelmatig de melding zie op het pin-apparaat "één kaart aanbieden". Alsof er ineens meerdere kaarten tegelijk aangeboden worden. Hierbij lijkt de houding van de telefoon ten opzichte van het pin-apparaat en/of afstand wel van invloed te zijn, dus wellicht iets soortgelijks als jij...
Bij de "één kaart aanbieden" melding, moet je de telefoon verder van het apparaat houden.

Er is 1 verbetering opgetreden, valt sinds vandaag op. Alhoewel de app niet getriggerd wordt bij een betaling waar de pin ingevoerd moet worden, staat bij het openen van de app nu wel meteen een verzoek om de betaling te bevestigen.

Nog niet wat het moet zijn, maar kennelijk een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
verzenden schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:45:
Ik heb de 12 pro. Ooit ook de Nexus 5 gehad. Ik ga voorzichtig met mijn spullen om en heb nog nooit een kapotte telefoon gehad, behalve die laadpoortjes. Die sneuvelen bij mij altijd vroeg of laat, hoe voorzichtig ik er ook mee doe. Dus draadloos laden is al langere tijd een vereiste bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon.

Normaal kom ik prima de dag door met een telefoon en gaat deze op een draadloze lader als ik naar bed ga.

Met de 12 pro is daar toch wel verandering in gekomen. Af en toe ligt hij in de nacht op de draadloze lader maar bedraad laden gaat zó snel! Als je even een kwartiertje of half uurtje tv aan het kijken bent ofzo zit hij alweer vol.

Het laden met 120W was geen enkele reden om hem te kopen maar is onverwachts toch een hele fijne feature.

heb jij de versie met band 20? En zo niet, hoe ervaar je het gemis?

iemand ervaring met slechte bereikbaarheid omdat je die mist?
of een link naar ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Tijdje geleden postte hier iemand met een 12S Ultra, alleen in China uitgebracht en daar ontbreekt ook band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
wilvanwil schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:56:
[...]

heb jij de versie met band 20? En zo niet, hoe ervaar je het gemis?

iemand ervaring met slechte bereikbaarheid omdat je die mist?
of een link naar ervaringen?
Ik zou dat ook wel graag willen weten. Het is namelijk erg verleidelijk om er een te bestellen in China. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:03
verzenden schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:45:

kleine tip laad nooit tot 100% op, pak gewoon 85% en hooguit 2 uurtjes per dag aan de lader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb rond mei vorig jaar deze wireless oplader gekocht van Xiaomi en die laadt met 50W de 12 Pro op.
Echt super handig en met 50W ook nog super snel en vooral handig want ff 10 minuten erop en je hebt er weer de nodige uren bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS98sROxcd-TNAhRcUk74VgXMwA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6aSPRcBm4CbgMKIlzfWIXo6f.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
milotic schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:44:
[...]

kleine tip laad nooit tot 100% op, pak gewoon 85% en hooguit 2 uurtjes per dag aan de lader ;)
Is dit in te stellen in de telefoon? Er zit een 120 watt lader bij, voor ik het weet zit dat ding op 100%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Daar heb ik meerdere apps met laadbegrenzing die voorheen wel werkten op voorgaande MI modellen mee getest op de 12 Pro maar die werkten inconsistent of niet.
Volgens Xiaomi is na 800x volledig ontladen en opladen de capaciteit van de accu nog steeds 80+%.
Na 2 jaar gebruik en je trekt niet iedere dag de accu helemaal leeg schat ik in dat de accu nog tenminste op +90% zit.

Artikel:
https://www.digitaltrends...0w-hypercharge-tech-safe/

[ Voor 14% gewijzigd door snah001 op 28-03-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De 12T Pro Global EEA heeft een update ontvangen vandaag.

Full Rom download:

https://bigota.d.miui.com...FEUXM_09ab9b8783_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

woutur

Klauwtjes uit!

Geüpdatet naar 23.04.02 en het NFC ikoon heeft zijn permanente terugkeer gemaakt naar de meldingsbalk -O-

Enfin laten we hopen dat andere dingen prima zijn gebleven. Wellicht ook een bug die geluid uitschakelde (melding en oproepen) als ik de knop Dempen had gebruikt en daarna weer uitschakelde.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Liet gister m'n 12 Pro vallen......scherm gebarsten.
Maar kan het nog wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Voor de 13 Pro zijn er speciale regels voor een schade binnen 1ste jaar. Geen arbeidsloon o.i.d.
Zou het ff opzoeken of dat ook voor de 12 Pro van toepassing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op maandag 10 april 2023 @ 00:55:
Voor de 13 Pro zijn er speciale regels voor een schade binnen 1ste jaar. Geen arbeidsloon o.i.d.
Zou het ff opzoeken of dat ook voor de 12 Pro van toepassing zit.
Opgezocht, kosteloos scherm vervangen geldt alleen voor de eerste 6 maanden na aankoop. Heb de mijne al een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Lite Global EEA heeft de security patch van 1 maart ontvangen.

Link naar full rom:
https://bigota.d.miui.com...0_13.0_eea_5395c21bd5.tgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Dennis H schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:04:
Hier hetzelfde probleem met mijn 12x. Op spontane momenten valt de 4g verbinding weg. Nieuwe Simkaart aangevraagd, maar dit loste het probleem niet op.

Aangezien meer mensen hier last van hebben lijkt het dus op een software matig probleem. Hopen dat dit snel wordt opgelost vanuit Xiaomi.

Tele 2 netwerk en het is toestel komt ook bij Belsimpel.nl vandaan.
Ik draai nu een aantal weken op de nieuwe update. Android 13 & MIUI 14. Sinds deze update heb ik geen problemen meer met een wegvallende 4G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:00
Ik heb een vreemd probleem met mijn 12. Ik moest zojuist een nummer intoetsen tijdens een telefoongesprek en die verschijnt vervolgens wel gewoon op het scherm, maar komt niet door in het keuzemenu van de telefoonlijn die ik belde. Een update van de dialer en reboot heeft niets opgeleverd. Heeft iemand dit wel eens gehad en hoe is dat opgelost?

Edit: Ah, ik zie dat Vodafone een storing op het netwerk heeft, mogelijk dat het daar iets mee te maken heeft. Ik wacht het even af.

[ Voor 16% gewijzigd door Bandicoot op 14-04-2023 09:17 ]

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Global EEA heeft een security update gekregen.
Helaas alleen maar naar 1 maart 2023.
Nog vreemder is dat oudere toestellen zoals de 10 Pro Global EEA en sommige 11 modellen wel al de beveiligingsupdate voor april hebben ontvangen.
Kan er vaak geen touw aan vastknopen waarom oudere toestellen wel een tijdige update krijgen en topmodellen pas later. Beetje vreemde policy van Xiaomi want je zou net tegenovergestelde verwachten.

Directe download link:

https://bigota.d.miui.com...CEUXM_d735c5eabe_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
snah001 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:43:
Nog vreemder is dat oudere toestellen zoals de 10 Pro Global EEA en sommige 11 modellen wel al de beveiligingsupdate voor april hebben ontvangen.
Kan er vaak geen touw aan vastknopen waarom oudere toestellen wel een tijdige update krijgen en topmodellen pas later. Beetje vreemde policy van Xiaomi want je zou net tegenovergestelde verwachten.

Directe download link:

Hier ook binnen op 12 Global, moest wel even "handmatig zoeken".

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:43:

Directe download link:

Had ik vorige week al binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De Xiaomi 13 Ultra is zojuist officieel uitgebracht.
Op giztop.com is deze al te bestellen voor Usd 1199 (12GB/256GB).
De 12 Pro is direct enorm in prijs gezakt (12GB/256GB) van Usd 1099 naar Usd 689.
Ben benieuwd wat de prijzen hier gaan doen van beide toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Op Giztop zit tussen de 13 Pro en de 13Ultra USD 100 verschil.
Als dat zo is in NL in euro's dan zal de 13 Pro niet veel meer verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Iemand ook issues met de 12 Pro camera?
Sinds de laatste update heb ik nu regelmatig issues als ik film in 4K 60fps, film ong een minuut en krijg de melding dat tel te heet is, camera sluit af binnen 3 sec.
Als ik na het afsluiten gelijk weer wil filmen lukt het niet, camera sluit steeds af omdat tel te heet zou zijn.
Tel is idd wat warmer maar heet is het zeker niet.

Benieuwd of iemand anders dit ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mmm, heb dit niet gemerkt maar ga het wel testen voor je in de loop van de dag.
Welke rom versie heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Draai 14.0.8.0 TLBEUXM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zelfde als ik nu.
Had alleen de issue dat als ik een opgenomen video (FHD) afspeel op pc of win tablet met VLC de ene video stotterde en de andere niet.
Na wat zoeken een andere player geprobeerd en daar is het goed (ook op tel zelf ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Zie nu de 12 pro, met 12GB ram voor 649 bij Proshop. Iemand ervaringen met Proshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:11:
Zelfde als ik nu.
Had alleen de issue dat als ik een opgenomen video (FHD) afspeel op pc of win tablet met VLC de ene video stotterde en de andere niet.
Na wat zoeken een andere player geprobeerd en daar is het goed (ook op tel zelf ok).
Heb nu ook dat als m'n batt op 16% staat dat ie dan binnen paar min naar 0 gaat. Was voorheen ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Global EEA update is uitgebracht en wel versie V14.0.9.0.TLCEUXM met beveiligingspatch van 1 mei j.l.

Downloadlink:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_181c05bd75_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie3
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-06 04:41
Mijn Xiaomi 12 heeft nog steeds geen nieuwe update gekregen en zit vast op MIUI 13.0.27.0(SLCEUXM) met beveiligingspatch van oktober 2022.
Ik zou graag naar de nieuwste miui 14 willen gaan maar ik krijg steeds de melding geen updates beschikbaar terwijl er zo te zien al meerdere updates voor dit toestel geweest zijn.
Iemand hier een idee waardoor dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Jappie3 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:33:
Mijn Xiaomi 12 heeft nog steeds geen nieuwe update gekregen en zit vast op MIUI 13.0.27.0(SLCEUXM) met beveiligingspatch van oktober 2022.
Ik zou graag naar de nieuwste miui 14 willen gaan maar ik krijg steeds de melding geen updates beschikbaar terwijl er zo te zien al meerdere updates voor dit toestel geweest zijn.
Bij de 12X hielp het om je regio tijdelijk te veranderen naar Finland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:58
Jappie3 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:33:
Het is al even geleden maar volgens mij is dit op te lossen door de regio van je telefoon even op Finland te zetten, vervolgens check for updates en dan zou je ze binnen moeten krijgen. Daarna kan je de regio weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie3
Mantis schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:23:
[...]

Bij de 12X hielp het om je regio tijdelijk te veranderen naar Finland.
verzenden schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:23:
[...]

Het is al even geleden maar volgens mij is dit op te lossen door de regio van je telefoon even op Finland te zetten, vervolgens check for updates en dan zou je ze binnen moeten krijgen. Daarna kan je de regio weer terugzetten.
Ik had dit eerder al geprobeerd door de regio naar België en de Verenigde Staten aan te passen.
Ik heb dit zojuist even Finland geprobeerd maar helaas krijg ik nog steeds geen updates naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Ik veronderstel dat je de zip hierboven ook kan downloaden naar je device en handmatig upgraden.
In de app waar je updates checkt, heb je ook rechtsboven een menu om manueel een zip aan te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Precies wat @Mantis schrijft.
Deze zip downloaden en opslaan op je telefoon.
Daarna naar instellingen > over deze telefoon > op MIUI13 logo tappen > daarna 5x of vaker op MIUI13 cijfers tappen en daarna via 3 verticale puntjes rechts boven "update pakket kiezen".
Als het goed is wordt daarna de update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie3
Mantis schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:09:
Ik veronderstel dat je de zip hierboven ook kan downloaden naar je device en handmatig upgraden.
In de app waar je updates checkt, heb je ook rechtsboven een menu om manueel een zip aan te duiden.
snah001 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:52:
Precies wat @Mantis schrijft.
Deze zip downloaden en opslaan op je telefoon.
Daarna naar instellingen > over deze telefoon > op MIUI13 logo tappen > daarna 5x of vaker op MIUI13 cijfers tappen en daarna via 3 verticale puntjes rechts boven "update pakket kiezen".
Als het goed is wordt daarna de update geïnstalleerd.
Ik zag dat de versie hierboven de bèta versie is volgens deze site https://xiaomifirmwareupd...20beta/V14.0.9.0.TLCEUXM/

Ik had dit ook gevraagd op het xda forum en daar werd mij verteld dat als ik het handmatig doe op die manier het toestel in een Bootloop terecht zou kunnen komen. Aangezien er meerdere updates zitten tussen mijn version en de huidige stable version (V14.0.8.0.TLCEUXM) die al op Android 13 draait terwijl ik nu nog op 12 zit.
Daar werd geadviseerd om de bootloader eerst te unlocken omdat als je daarna volgens hen een bootloop hebt, met de bootloader vergrendeld, je moet betalen om je telefoon te herstellen en dat dit risico toe zou nemen wanneer je de update forceert door versies over te slaan.
Ik heb hier niet zoveel verstand van, vandaar dat ik het hier nog navraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Jappie3 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:36:
[...]

[...]

Ik zag dat de versie hierboven de bèta versie is volgens deze site https://xiaomifirmwareupd...20beta/V14.0.9.0.TLCEUXM/

Ik had dit ook gevraagd op het xda forum en daar werd mij verteld dat als ik het handmatig doe op die manier het toestel in een Bootloop terecht zou kunnen komen. Aangezien er meerdere updates zitten tussen mijn version en de huidige stable version (V14.0.8.0.TLCEUXM) die al op Android 13 draait terwijl ik nu nog op 12 zit.
Daar werd geadviseerd om de bootloader eerst te unlocken omdat als je daarna volgens hen een bootloop hebt, met de bootloader vergrendeld, je moet betalen om je telefoon te herstellen en dat dit risico toe zou nemen wanneer je de update forceert door versies over te slaan.
Hier vind je de laatste officiële versies:

https://new.c.mi.com/glob...oad/detail/device/1900407

Zoals je ziet is V14.0.9.0.TLCEUXM inmiddels stable. Je kunt deze dan ook gewoon downloaden en installeren via de updater applicatie. Bij een vorige versie heb ik zo ook de overstap van 13 naar 14 moeten forceren. Ging zonder problemen (wat jou natuurlijk geen garantie geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zie ook in mijn update van xiaomi.eu dat de support voor wekelijkse updates voor de 12X in Augustus eindigt. Geen biggie voor mij sinds ik slechts eens in de 3 maanden ofzo update. Vraag me wel af wat dan de frequentie voor updates van de 12x gaat worden na die periode.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Jappie3 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:36:
[...]

[...]

Helemaal niet nodig om te unlocken.
Wat jij vergeet of niet weet is dat de update op de A of B partitie (afhankelijk welke nu in gebruik is) die niet in gebruik is geflashed wordt.
Gaat er iets tijdens het flashen fout dan gaat het toestel automatisch terug naar de versie waar je vandaan komt.
Oh, en ik doe dit pas zo'n 17 jaar en weet waar ik het over heb.
Dat noemen ze seamless update.
Risico blijft er altijd maar is heel erg klein en zoals gezegd gaat er iets fout dan ga je terug waar je vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie3
PH68 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Hier vind je de laatste officiële versies:

https://new.c.mi.com/glob...oad/detail/device/1900407

Zoals je ziet is V14.0.9.0.TLCEUXM inmiddels stable. Je kunt deze dan ook gewoon downloaden en installeren via de updater applicatie. Bij een vorige versie heb ik zo ook de overstap van 13 naar 14 moeten forceren. Ging zonder problemen (wat jou natuurlijk geen garantie geeft).
snah001 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Helemaal niet nodig om te unlocken.
Wat jij vergeet of niet weet is dat de update op de A of B partitie (afhankelijk welke nu in gebruik is) die niet in gebruik is geflashed wordt.
Gaat er iets tijdens het flashen fout dan gaat het toestel automatisch terug naar de versie waar je vandaan komt.
Oh, en ik doe dit pas zo'n 17 jaar en weet waar ik het over heb.
Dat noemen ze seamless update.
Risico blijft er altijd maar is heel erg klein en zoals gezegd gaat er iets fout dan ga je terug waar je vanaf komt.
Oke, Ik dacht dat die versie nog een Bèta was.

Nee dat wist ik inderdaad niet, zoals ik zei niet echt verstand hiervan.
Ik wou eerst ook handmatig stapsgewijs update tot ik uiteindelijk bij MIUI 14 kwam omdat die gast op xda zei dat dat het veiligst was. Als ik een oudere versie probeerde te kiezen kreeg ik ook telkens de melding "kan deze update niet verifiëren, kan deze stabiele rom niet flashen" terwijl die wel voor de Xiaomi 12 bedoeld was. Ik weet niet of dat nog op een probleem kan duiden?
Alleen de laatste 2 nieuwste lijken nu nog wel te werken V14.0.8.0 en V14.0.9.0 dan krijg ik wel dat die wil bijwerken naar die versie.
Dit zou dan waarschijnlijk gewoon goed moeten gaan als ik 1 van die laatste 2 kies om naar te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Jappie3 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:25:
[...]

[...]

Oke, Ik dacht dat die versie nog een Bèta was.

Nee dat wist ik inderdaad niet, zoals ik zei niet echt verstand hiervan.
Ik wou eerst ook handmatig stapsgewijs update tot ik uiteindelijk bij MIUI 14 kwam omdat die gast op xda zei dat dat het veiligst was. Als ik een oudere versie probeerde te kiezen kreeg ik ook telkens de melding "kan deze update niet verifiëren, kan deze stabiele rom niet flashen" terwijl die wel voor de Xiaomi 12 bedoeld was. Ik weet niet of dat nog op een probleem kan duiden?
Alleen de laatste 2 nieuwste lijken nu nog wel te werken V14.0.8.0 en V14.0.9.0 dan krijg ik wel dat die wil bijwerken naar die versie.
Dit zou dan waarschijnlijk gewoon goed moeten gaan als ik 1 van die laatste 2 kies om naar te updaten?
Als verificatie goed gaat, gaat het bijwerken waarschijnlijk gewoon lukken. Er is dan niet meer of minder risico dan wanneer je de update vanzelf aangeboden zou krijgen in de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Terug naar een oudere versie laten zo goed als alle fabrikanten niet toe.
Updaten naar de laatste versie is het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie3
PH68 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:02:
[...]

Als verificatie goed gaat, gaat het bijwerken waarschijnlijk gewoon lukken. Er is dan niet meer of minder risico dan wanneer je de update vanzelf aangeboden zou krijgen in de updater app.
Volgensmij wel, ik krijg dan het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUDMlWm331eqw_PAqS25G_EGLPA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OV7a7xnT7gzMup6WNJhfyNnh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maM-yRBjeth3L5dmpAde9_QZAFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpPKEuN0PW5BZN9rkjQ7kgmp.jpg?f=fotoalbum_tile
snah001 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:25:
Terug naar een oudere versie laten zo goed als alle fabrikanten niet toe.
Updaten naar de laatste versie is het advies.
Sorry, Ik bedoelde dat ik nu op V13.0.27.0 zit en het werkt alleen bij de 2 huidigste versies. Alles wat nieuwere was en daar tussen zat (bijvoorbeeld V13.2.6.0)werkt niet, daarbij kreeg ik dan die melding van kan niet flashen. Maar dit is dus niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nee, gewoon de laatste update manueel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie3
snah001 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:16:
Nee, gewoon de laatste update manueel flashen.
Oke, dan ga ik dat proberen. Hopelijk gaat het gewoon goed.
Ik had nog 1 vraag, Ik had mijn account al gekoppeld aan mijn toestel en het volgende in de afbeelding hieronder al aangezet, vanwege het advies dat ik kreeg om eerst de bootloader te unlocken van die persoon op xda. Kan het kwaad als ik dat gewoon aan laat staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IOI894ND49rqlH398dh6DHeiig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWNFGFA6rXXOFbqlETk50VVr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Oem unlocking maakt niks uit want je gaat niet unlocken.
USB-debugging eigenlijk ook niet vanwege dezelfde reden als hierboven genoemd.
Mocht het toestel om USB-debugging vragen dan kun je die alsnog aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Eindelijk is de update voor de 12 Pro uit, weliswaar met datum beveiligingsupdate 1 mei 2023.

Downloadlink full rom:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_c256fb10fb_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 18:52
Ik heb de 12t. Ik krijg alleen geen ota updates. Moet je bij Xiaomi dit handmatig doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Die krijg je normaal automatisch aangeboden maar ter controle altijd even handmatig checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12T Global EEA heeft eind mei een update gehad naar V14.0.10.0:

Downloadlink full rom:
https://bigota.d.miui.com...QEUXM_01518d0fd6_13.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jappie3
snah001 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:00:
Oem unlocking maakt niks uit want je gaat niet unlocken.
USB-debugging eigenlijk ook niet vanwege dezelfde reden als hierboven genoemd.
Mocht het toestel om USB-debugging vragen dan kun je die alsnog aanzetten.
Ik heb de handmatige update uitgevoerd en alles is goed gegaan. Bedankt voor het advies.
gupfishy schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:39:
Ik heb de 12t. Ik krijg alleen geen ota updates. Moet je bij Xiaomi dit handmatig doen?
Normaal zou je automatisch een melding moeten krijgen hiervoor maar dit had die bij mijn Xiaomi 12 ook al ruim een half jaar niet gedaan. Nu ben ik dankzij de hulp hier weer geupdate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels is voor de 12T Pro Global EEA een update verschenen en wel naar V14.0.13.0.TLFEUXM.

Download link Full Rom zip:

https://bigota.d.miui.com...FEUXM_7b8d99956d_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Lite Global EEA heeft een update ontvangen V14.0.14.0.TLIEUXM.

Download link full rom zip:

https://bigota.d.miui.com...IEUXM_de898d7207_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shagie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-08 18:52
Hallo ik heb de Xiaomi Mi 12t ik zit op firmware versie 14.0.3.0 tlqeuxm is dit de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
snah001 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:10:
De 12T Global EEA heeft eind mei een update gehad naar V14.0.10.0:

Downloadlink full rom:
https://bigota.d.miui.com...QEUXM_01518d0fd6_13.0.zip
Op 5 juni gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Lite Global EEA heeft een update ontvangen V14.0.15.0.TLIEUXM, security update juni 2023.

https://bigota.d.miui.com...IEUXM_e8adf4a5f0_13.0.zip

[ Voor 14% gewijzigd door snah001 op 02-07-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ben vorige week zelf overgestapt van een Poco F2 Pro naar een 12T Pro. De Poco begon wat hardwarematige problemen te krijgen.

Met de Poco F2 Pro had ik ontdekt dat Gcam niet heilig was, dit tov de F1 waar de resultaten veel beter waren, niet alleen kleuren, contrast, maar ook compressie/artifacts etc.
Met de Poco F2 zag ik compressie en artifacten in elke Gcam (verschillende configs etc) tov de standard Miui Cam.
Om te testen heb ik voor mij een fantastisch referentie gevonden. Er staat kijkend vanop mijn terras een huis op een 100m afstand met een schuin dak waarvan bovenaan een dakpan naar boven staat door een storm. Zo ben ik trouwens ook op die 'fout' gekomen en is dit dus ideaal om wat te testen.

Over de 12T Pro ben ik over de camera nog niet 100% te spreken, dus was ik terug verschillende configs aan het testen in Gcam en zag ik hetzeflde probleem als met de F2. Dak was goed in de standard Miui cam en in Gcam was het een zootje.
Nu omdat mijn gras blijkbaar nucleair bestraald is en de lucht met paint is bewerkt in de standard app.(dat maakt hij er toch van) zocht ik naar een methode om die kleur te dimmen. Blijkbaar gaat dat in de pro mode, waar ik anders nooit inkom. Nu ja 2 of 3 stappen meer of minder, dus fijn afregelen zit er niet bij.

Om te testen neem ik in Pro mode een foto van dat dak, en groot was de verbazing, zelfde problemen als in Gcam.
De joke is dat je het zelfs al ziet in de viewfinder. Ik heb nu net een screenshot genomen in camera app. Op standard en pro mode 10 maal ingezoomd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0BjuRnE6ma2KTRXxd53oisHhac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4FX5BlmSzvcNc3WOz3323u4W.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrtmEBaWqGOQxvajfCsGjaA45FU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gJuiMKxBu3qV4VqEHEodcBVp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Pro Global EEA heeft een update ontvangen V14.0.14.0.TLBEUXM, security update juni 2023.

https://bigota.d.miui.com...BEUXM_a43bf1ae45_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:06:
De 12 Pro Global EEA heeft een update ontvangen V14.0.14.0.TLBEUXM, security update juni 2023.

https://bigota.d.miui.com...BEUXM_a43bf1ae45_13.0.zip
Kan deze niet installeren, krijg kan update niet verifiëren. Bestand is 4.6GB, Xiaomi meld 5.3GB.
Opnieuw gedownload via Xiaomi dan kom uit op 4.94GB en die werkt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Die melding had ik ook bij updaten m.b.v. de update mogelijkheid op het toestel zelf.
Toen maar (un-locked toestel) TWRP geflashed, even wachtwoorden en fingerprints verwijderd, via TWRP geflashed en dat ging goed.
Wellicht dat Xiaomi vanwege dit euvel nog een extra update brengt want daar zijn ze dan vrij snel in (meestal).

Nog even de download gecontroleerd en de MD5 file check gedaan en die was ok.

[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 05-07-2023 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De Xiaomi 12 Lite Global EEA heeft ook een update ontvangen naar V14.0.16.0.TLIEUXM met Date Security Patch naar 1 juni.

Download link naar full rom zip:

https://bigota.d.miui.com...IEUXM_18a65aee40_13.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb sinds de update naar MIUI 14 een issue met NFC betalingen via ING. Wanneer ik een NFC betaling doe wordt er geen ING overlay meer getoont op mijn telefoon. In de meeste gevallen is dit opzicht niet zo'n probleem echter soms moet er een pincode ingetoets worden en dat scherm wordt dus ook niet meer getoont,

Zijn er andere mensen die dit zelfde issue hebben mogelijk bij een andere bank?
Ik vraag me af of het issue in de ING app zit of in MIUI 14.

Ik heb overigens de reguliere Xiaomi 12

hoi

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi 12-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen