Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 08:55
Zoals titel aangeeft springt mijn mobile data uit en vervolgens weer aan.
Zie video: https://streamable.com/y1s3qb

Iemand enig idee voor een fix? Lijkt mij software issue.

Factory reset al geprobeerd en niet geholpen.
Opnieuw instellen van simkaart ook niet geholpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-05 12:33

skate master

Autodesk Educator Expert

Heeft het eerder wel goed gewerkt?
Lijkt mij een hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lijkt wel of er meer getriggerd wordt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
skate master schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:57:
Heeft het eerder wel goed gewerkt?
Lijkt mij een hardware issue.
Ja probleem is vanmiddag random ontstaan.
Viel op dat telefoon ineens snel leeg aan het lopen was zonder dat hij in gebruik was.
Later zag ik dat mobile data aan en uit ging.
SMSfreakie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:58:
lijkt wel of er meer getriggerd wordt..
Klopt andere settings lijken mee te doen behalve Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denk dat de Aanraak sensor oid ergens valse aanrakingen registreerd

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
SMSfreakie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:41:
denk dat de Aanraak sensor oid ergens valse aanrakingen registreerd
Dan zou het ook tijdens andere momenten gebeuren. Maar als ik netwerk uit zet gebeurt er niks geks. Alleen op het moment dat de telefoon netwerk gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik heb hetzelfde probleem op mijn Xiaomi 12X. Dit is pas gekomen sinds de laatste MIUI update. Ik zit nu op global versie 13.0.3 (stable). Welke versie zit jij op?

Ik hoop dat er binnenkort een software update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Joukea schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:29:
Ik heb hetzelfde probleem op mijn Xiaomi 12X. Dit is pas gekomen sinds de laatste MIUI update. Ik zit nu op global versie 13.0.3 (stable). Welke versie zit jij op?

Oh wat gek ik kan mij niet herinneren dat er die dag een update was. Kan ook niet meer controleren, telefoon is terug gestuurd want kon er buitenhuis niks meer mee. Maar ik geloof dat ik ook op 13.0.3 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Joukea schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:29:

Met mijn 11 had ik dat mijn wifi juist uit ging/niet werkte, daarna geheugenuitbreiding uitgezet (ga naar settings en zoek naar ''geheugen'') waarna het wel weer werkte, wellicht helpt dat dat ook met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Iemand die er achter is kunnen komen wat het probleem is of was.
Ik heb inmiddels mijn telefoon terug gekregen met als opmerking 'Probleem niet kunnen constateren'.

Lijkt er momenteel op dat hij het ook weer normaal doet, dus ik gok ergens dat het iets software gerelateerd is geweest wat Xiaomi heeft verholpen met een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 19:48
Heb momenteel precies hetzelfde wat er op de video te zien is en toevallig ook KPN.

Het rare is dat thuis er niks aan de hand is, maar ga ik even er tussen uit of naar het werk dan begint het geouwehoer.
Heb geprobeerd om SIM1 en SIM2 sloten te gebruiken maar het probleem blijft zich voordoen.

Zoals al boven aangeven staat ben ik bang dat als ik telefoon ter reparatie aanbied ik hetzelfde te horen krijg omdat het meestal wel werkt maar heel vaak ook niet.

Ben benieuwd of iemand toevallig een oplossing heeft.

@LunaTempesta Ervaar je dit probleem nog steeds?

[ Voor 4% gewijzigd door ninasky11 op 18-01-2023 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LunaTempesta
ninasky11 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:39:

Ben benieuwd of iemand toevallig een oplossing heeft.

@LunaTempesta Ervaar je dit probleem nog steeds?
Geen oplossing helaas. Ik had nadat ik hem weer terug kreeg afgelopen jaar maanden lang geen problemen meer gehad. Totdat begin dit jaar de problemen weer ineens begonnen. 2 weken lang last van gehad. Sporadisch zonder dat de batterij als een ketter leeg loopt, maar wel internet connectie die aan en uit springt.

Ik stond op het punt om de telefoon terug te sturen, maar volgensmij is het probleem ineens weer weg. Ik kan het dus ook echt niet plaatsen, maar het is echt verschrikkelijk irritant.

Toevallig tijdje terug een PM van een tweaker gehad met hetzelfde probleem. Ik raad iedereen dan ook aan om de tel terug te sturen en iets anders uit te zoeken. :+

*Correctie* zojuist onderweg naar huis toch gezien dat android auto eruit klapt omdat verbinding weg valt ;w .

[ Voor 6% gewijzigd door LunaTempesta op 19-01-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jachtaas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-08-2023
Geen oplossing helaas, maar wel hetzelfde probleem. Ik dacht dat het eerst door een val kwam. De telefoon gleed uit mijn handen en viel zeer ongelukkig, scherm boven kapot, barst door de camera. Goed ziek van natuurlijk

Dagen later viel me op dat ik geen reet meer aan de telefoon heb, want aan uit aan uit, hetzelfde als de anderen hier.

Dacht eerst, antenne is ook verrot door de val, maar dat is gek als alles werkt, behalve 4g/5g. Toen dacht ik, misschien is mijn simkaart gewoon gaat, maar ook die vervangen en niks veranderd.

Inmiddels ervaren, en valt me op dat het vaak op dezelfde plekken gebeurd, wanneer en mogelijk van mast gewisseld wordt oid.

Al met al, lekker gaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Toevallig gebeld met Belsimpel ivm het opnieuw ervaren van het probleem.
Gaf aan geen zin te hebben om weer op te moeten sturen en zonder enige vorm van reparatie dadelijk weer terug te krijgen. Maar dan krijg je natuurlijk een standaard antwoord terug. Telefoon moet terug voor reparatie, te groot tijdsbestek tussen de eerste aanmelding en nu.
Blijft het probleem zich volhouden dan mag ik opnieuw bellen en zullen ze kijken voor een vervangend toestel.

Probleem blijft, zoals iedereen buiten mij om nu aangeeft, enorm moeilijk te plaatsen. Laatste 2 dagen geen problemen gezien, ook niet op de vaste locaties onderweg waarvan ik weet dat het normaal wel gebeurt.

Zoals @Jachtaas aangeeft heb ik zelf ook het idee dat er ergens met het switchen van netwerk/mast iets geks gebeurd. Hebben jullie 5g? Ik kan me niet goed voor ogen halen of de telefoon echt 4g goed inschakeld als 5g niet beschikbaar is.

In ieder geval gaat de tel weer terug binnenkort, eerst ff een tijdelijke replacement regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Telefoon weer terug van "reparatie".
Volgens de notitie is het moederbord vervangen.
5 minuten na instellen en simkaart erin laat een ander verhaal zien.

Dus lekker bellen en een ander toestel regelen 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Heb in NL dit probleem met KPN ook,...... soms een half uurtje, soms een dag niet en soms continu, kan de vinger er niet op leggen.

5 Weken aan de andere kant van de wereld geweest met een Sim uit Nieuw-Zeeland zonder enkel probleem.

Nu weer in NL de KPN sim in gebruik en direct problemen, zowel in slot 1 als in slot 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Iets anders, is het jullie gelukt om de apps op alfabetische volgorde te krijgen?
(hier lukt het gewoonweg niet - erg irritant)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LunaTempesta
Blijf het een gek verhaal vinden. Maar ziet er naar uit dat iedereen die het probleem ervaart een KPN sim heeft, zo ook ik.

Inmiddels via belsimpel een vervanged toestel geregeld wat deze week moet komen. Was nog een heel gedoe, hoop hierbij geen problemen te ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
LunaTempesta schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:24:
Blijf het een gek verhaal vinden. Maar ziet er naar uit dat iedereen die het probleem ervaart een KPN sim heeft, zo ook ik.

Inmiddels via belsimpel een vervanged toestel geregeld wat deze week moet komen. Was nog een heel gedoe, hoop hierbij geen problemen te ondervinden.
Heeft het vervangende toestel ook last van deze bug?

Deden ze bij belsimpel moeilijk met reparatie? Ik begin nu wel een beetje zat te worden van dit probleem, elke keer wanneer ik buiten huis internet nodig heb of iemand probeer te bereiken, valt alles uit.

Wat me ook opviel dat tijdens het wegvallen en weer terugkomen bij de Sim-Kaarten menu ik KPN naar KPN/Telfort zie veranderen. Met Telfort in de naam weet ik hoelaat het is met alleen KPN in de naam is er niks aan de hand.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/THpLDLz/IMG-20230228-153739.jpg

Ik weet het allemaal ook niet meer 😭😭😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
ninasky11 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Heeft het vervangende toestel ook last van deze bug?

Deden ze bij belsimpel moeilijk met reparatie? Ik begin nu wel een beetje zat te worden van dit probleem, elke keer wanneer ik buiten huis internet nodig heb of iemand probeer te bereiken, valt alles uit.

Wat me ook opviel dat tijdens het wegvallen en weer terugkomen bij de Sim-Kaarten menu ik KPN naar KPN/Telfort zie veranderen. Met Telfort in de naam weet ik hoelaat het is met alleen KPN in de naam is er niks aan de hand.

[Afbeelding]

Ik weet het allemaal ook niet meer 😭😭😭
Ik kreeg de optie om een Xiaomi 12 te nemen ipv een 12X, een upgrade. Maar ik las op tweakers ook mensen met een 12 die het probleem ondervonden. Dus ik heb aangegeven geen Xiaomi meer te willen. Heb voor een kleine bijbetaling een Pixel 7 genomen en hier nog geen connectie problemen mee gehad. Dus ik ben echt bang dat het een combinatie van software/hardware en onze simkaarten zijn.

Met betrekking tot de reparatie, nee ik was er niet heel tevreden over. Eerste keer was er niks gedaan. Tweede keer was zogenaamd het moederbord vervangen maar dat was dus ook geen oplossing. 3de keer is hij terug gegaan naar Belsimpel. Dit is direct nadat ik hem van de 2de reparatie terug kreeg. Duurde allemaal overdreven lang en Belsimpel stuurde de telefoon zelf nog een 3de keer terug om een zogenaamd garantie oordeel af te wachten. Leuk en aardig maar hij was letterlijk net terug van reparatie ONDER garantie 8)7 . Ik ben dik 3 weken de tel kwijt geweest op het einde. En misschien het noemen waard, je hebt niet de optie om een ''nieuwe'' telefoon te ontvangen maar een retour model.

Overigens nu jij aangeeft KPN/Telfort. Mijn nr is oorspronkelijk een Telfort nummer geweest en deze een aantal jaar terug mee genomen naar KPN. Het lijkt mij niet aannemelijk dat iedereen met KPN er last van heeft anders zou er veel meer oplawaai over zijn. Nou kan ik mij niet bedenken waarom een oud Telfort nr wel problemen geeft, maar er kan zomaar wat in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
LunaTempesta schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:40:
[...]

Met betrekking tot de reparatie, nee ik was er niet heel tevreden over. Eerste keer was er niks gedaan.
Ongekend dit.
Heb na lang twijfelen toch besloten om het toestel ter reparatie aan te bieden en wat denk je...... gewoon niks gedaan😵.

Dus volgens DynaFix heb ik voor de grap reparatie aangemeld omdat ik het fijn vind om mijn telefoon kwijt te zijn.
Ik heb het mailtje vandaag gekregen en heb omdat ik op werk was nog geen actie kunnen ondernemen. Morgen even contact opnemen met Belsimpel om te vertellen dat het pakket ongeopend weer retour gaat ter reparatie. Ze zoeken het maar uit ik ga hier geen genoegen mee nemen.

Overigens ben ik nu weer terug naar mijn oude vertrouwde Xiaomi 9T met hetzelfde simkaart, 0 problemen met netwerk of bereik. Ik kan dus met zekerheid zeggen dat het niet aan simkaart van KPN ligt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Tc0Bkhh/Screenshot-2023-04-04-00-35-35-474-com-android-chrome.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
ninasky11 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 00:46:
[...]

Ongekend dit.
Heb na lang twijfelen toch besloten om het toestel ter reparatie aan te bieden en wat denk je...... gewoon niks gedaan😵.

Dus volgens DynaFix heb ik voor de grap reparatie aangemeld omdat ik het fijn vind om mijn telefoon kwijt te zijn.
Ik heb het mailtje vandaag gekregen en heb omdat ik op werk was nog geen actie kunnen ondernemen. Morgen even contact opnemen met Belsimpel om te vertellen dat het pakket ongeopend weer retour gaat ter reparatie. Ze zoeken het maar uit ik ga hier geen genoegen mee nemen.

Overigens ben ik nu weer terug naar mijn oude vertrouwde Xiaomi 9T met hetzelfde simkaart, 0 problemen met netwerk of bereik. Ik kan dus met zekerheid zeggen dat het niet aan simkaart van KPN ligt.

[Afbeelding]
Aangezien jij ook bij Belsimpel zit raad ik je aan om de boel gewoon om te ruilen. Verbaast mij meer dat je er nog zo lang mee door bent weten te gaan :+ .
Ik heb nu sinds eind februari een Pixel 7 en mijn simkaart geeft hier geen problemen. Ik gok zo ergens dat er misschien wat slechte batches van Xiaomi hardware zijn in combinatie met ons 5G netwerk oid. Daarbuiten om snap ik DynaFix ook niet, ik verwacht dat z'n reparatie bedrijf toch een beetje inzicht heeft en terug kijkt bij reparaties van dezelfde toestellen, dan hadden ze goed en wel die van mij ook terug gevonden 3x ter reparatie gehad en 3x niks goeds mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETN_Ownt
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik heb hier sinds 2 dagen ook last van.. ik ben op vakantie geweest naar tunesie. En ik kom terug in nederland en het is raak. Hele tijd aan en uit. Soms gaat het een hele tijd goed. Maar dan gebeurd het weer. Helaas heb ik geen abbonement maar een los toestel gekocht. Ik zit bij budget mobiel en dat gaat dus ook via het kpn netwerk. Fabrieksinstellingen helpt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
ETN_Ownt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:58:
Ik heb hier sinds 2 dagen ook last van.. ik ben op vakantie geweest naar tunesie. En ik kom terug in nederland en het is raak. Hele tijd aan en uit. Soms gaat het een hele tijd goed. Maar dan gebeurd het weer. Helaas heb ik geen abbonement maar een los toestel gekocht. Ik zit bij budget mobiel en dat gaat dus ook via het kpn netwerk. Fabrieksinstellingen helpt dus niet?
Hielp bij mij inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETN_Ownt
LunaTempesta schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Hielp bij mij inderdaad niet.
Heb je de telefoon nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Nee, na meerdere reparatie pogingen door Dynafix de vinger opgestoken.
Met wat telefoontjes heen er weer met belsimpel de telefoon ingeruild voor een Pixel 7 (met kleine aanbetaling). Nu een maand of 3 in bezit zonder enige connectiviteit problemen, dus echt een Xiaomi probleempje en niet de simkaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkorte
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-05 16:08
ETN_Ownt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:58:
Sinds enkele dagen heb ik hier ook last van, OnePlus Nord CE 5G. Provider is ook Budget mobiel. Vooral tijdens een treinreis is dit merkbaar. Diverse instellingen gewijzigd, geen succes. Zou dit dan aan de provider liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
jdkorte schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:35:
[...]

Sinds enkele dagen heb ik hier ook last van, OnePlus Nord CE 5G. Provider is ook Budget mobiel. Vooral tijdens een treinreis is dit merkbaar. Diverse instellingen gewijzigd, geen succes. Zou dit dan aan de provider liggen?
Ik gok een combinatie met hardware + provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkorte
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-05 16:08
LunaTempesta schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:52:
[...]

Ik gok een combinatie met hardware + provider.
Waarschijnlijk wel. Gelukkig is het probleem na veranderen van voorkeursnetwerk (preferred network type) van 5G/4G/3G/2G (auto) naar 4G/3G/2G (auto) verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:24

daffie82

Minisforum UM773 Lite

5G batterijbesparing al eens uit gezet ??

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETN_Ownt
daffie82 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:04:
Ga ik vandaag testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETN_Ownt
daffie82 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:04:
Verrek, het werkt ook nog! Vandaag geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:24

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ETN_Ownt schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:40:
[...]

Verrek, het werkt ook nog! Vandaag geen problemen gehad
Haha. Graag gedaan ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1