Heb me nu nog wat verdiep verdiept in de materie. En ga finaal toch van strategie wijzigen.Jog schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:15:
[...]
Ze zijn terug opgestart onder absinthelights met hun eigen aanbod.
https://www.absinthelight...s/zenkai-350ma-led-module
Aangezien mijn nieuwbouwwoning met Loxone zal uitgevoerd worden, ga ik rgbw dimmers gebruiken om de tunable white mr16 constant voltage leds aan te sturen. Grootste nadeel daarvan is de pwm frequency van 123Hz van de dimmer. Heb nu al enkele video's gezien en het "flikkering" probleem lijkt me overroepen te zijn en ik kon het niet waarnemen op video.
Nu stel dat ik de te lage frequentie toch storend vind, kan ik de rgbw dimmers nog altijd vervangen door Dali DT8 dimmers.
Ik dacht dan aan bijvoorbeeld de Lunatone DALI-2 CW-WW LED-Dimmer CV. Aangezien het hele DALI verlichting gebeuren nieuw is voor mij vroeg ik me af of iemand kan bevestigen dat 3 aders voldoende zijn tussen de driver en de led. Eentje voor wam white (-), eentje voor cold white (-) en een +. Op die manier kan ik een 3g2,5 kabel gebruiken om de spanningsval te vermijden. Zou ik met deze DALI opstellingen toch tegen problemen kunnen aanlopen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en inzichten!
:strip_exif()/f/image/GoCXucWGSSXqEbqa6QdJglRh.png?f=user_large)