Verwijderd

This too shall pass
Verder is die naat in de oppv van de tafel wat vreemd: een getilede texture? vaag iig.
wel mooi
...
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
*kuch*Op maandag 10 september 2001 12:18 schreef boppie het volgende:
sharky: zie nou wel dat rhino kont schopt
ik gebruik rhino al een tijd hoor.
This too shall pass
Verwijderd
naja zie nou wel dat het kont schopt hehe, ik ben rhino profeet
ziet er goed uit
rhino schopt inderdaad hard kont. vooral omdat het je systeem nauwelijks belast...Op maandag 10 september 2001 19:39 schreef boppie het volgende:
ooops /me bloost
naja zie nou wel dat het kont schopt hehe, ik ben rhino profeet
ziet er goed uit
ik zeg altijd maar "rhino is net lego, je kunt er alles mee maken"
This too shall pass
hmm nu ga ik wel off topic.Op maandag 10 september 2001 20:22 schreef denki_akira het volgende:
als je maar genoeg blokkies heb
This too shall pass
Zo zie ik ze het liefstOp maandag 10 september 2001 20:58 schreef boppie het volgende:
hehe nogal
wat voegt deze reply dan toe? nee ook niks
Ben nu de trail-versie aan ut downloaden. Maaruh, wat is het verschil tussen Max en Rhino?Op maandag 10 september 2001 12:18 schreef boppie het volgende:
sharky: zie nou wel dat rhino kont schopt
Max = EditableMesh & Rhino = NURBS? (ofzo)
Nja, zal het zo eens bekijken. Als ik er iets leuks uit heb gekregen post ik ut wel.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
zo ongeveer. gewoon proberen, dan zie je het wel.Op maandag 10 september 2001 22:06 schreef OkkE het volgende:
[..]
Ben nu de trail-versie aan ut downloaden. Maaruh, wat is het verschil tussen Max en Rhino?
Max = EditableMesh & Rhino = NURBS? (ofzo)
Nja, zal het zo eens bekijken. Als ik er iets leuks uit heb gekregen post ik ut wel.
This too shall pass
Verwijderd

Net gemaakt met Terragen, ik heb ook TrueSpace 5.1 maar daar snap ik nog niet echt de ballen van
ik heb een paar weken geleden Lightwave 7 final gekregen maar daar snap ik tot op heden ook nog weinig van...
als iemand nog tips heeft...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Beetje jammer. Maar als er mensen terragen ff de hemel in willen prijzen, ga je gang...
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Dit is mijn alle eerste creatie...
maar meteen een loft gemaakt, leek me wel leuk.

Nou, wat vinden jullie ervan?
tis wel de 1e keer met rhino werken he!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Als de plaatjes niet kloppen ligt dat aan de 'artist' en niet aan terragen..Op dinsdag 11 september 2001 11:04 schreef mercarra het volgende:
Vast heel leuk dat terragen... maar er klopt geen hout van jullie plaatjes. Bij al die plaatjes die ik zie klopt er totaal niets van de verhoudingen. Golven die veel te groot zijn. Sneeuwvelden die lekker het water inlopen. enz enz. Bovendien lijken al die plaatjes ook nog eens op elkaar.
Beetje jammer. Maar als er mensen terragen ff de hemel in willen prijzen, ga je gang...
terragen is echt wel een leuk programma, misschien geen pro-pakket, maar tis wel 'freeware' en voor iedereen een beetje toegangkelijk om 3d te maken..
Jooers, coole screwdriver hoor!
nou, installeer het zelf maar eens,Op dinsdag 11 september 2001 11:04 schreef mercarra het volgende:
Vast heel leuk dat terragen... maar er klopt geen hout van jullie plaatjes. Bij al die plaatjes die ik zie klopt er totaal niets van de verhoudingen. Golven die veel te groot zijn. Sneeuwvelden die lekker het water inlopen. enz enz. Bovendien lijken al die plaatjes ook nog eens op elkaar.
dan zul je zien dat je wel 1 miljoen verschillende afbeeldingen kan maken, met zelfs een en dezelfde landscape.

en kloppen die verhoudingen niet?
ja, en daardoor is terragen een slecht programma?Op dinsdag 11 september 2001 17:02 schreef nelis het volgende:
zo goed als alle afbeeldingen gemaakt met terragen lijken op elkaar. en je hoeft er absoluut geen 3D-skills voor te hebben, das gewoon een feit=>selecteer landschap, lucht, water, ijs, licht en een paar anderen, stel nog wat overige instellingen in, ram op de knop render en klaar is [vul hier je naam in]
nee, sorry..Op dinsdag 11 september 2001 15:13 schreef jooers het volgende:
[..]
nou, installeer het zelf maar eens,
dan zul je zien dat je wel 1 miljoen verschillende afbeeldingen kan maken, met zelfs een en dezelfde landscape.
[afbeelding]
en kloppen die verhoudingen niet?
het is avond, en het lijkt niet echt te stormen, te oordelen naar de wolken..
toch zijn er nog aardig wat golfjes..
2bad
Euh misschien even de mierenneukmodus uitzetten ? terragen is een aardig progje, en als er dingen zoals golfjes en wolken niet helemaal met elkaar stroken ligt dat aan de artist niet aan het programma. Op autobeurzen zie je ook vaken die gasten die van auto's karikaturen maken, klopt ook geen ruk van, maar is daarom de artist slechtOp dinsdag 11 september 2001 18:57 schreef PlayR het volgende:
[..]
nee, sorry..
het is avond, en het lijkt niet echt te stormen, te oordelen naar de wolken..
toch zijn er nog aardig wat golfjes..
2bad![]()
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
dat alle renders op elkaar lijken vind ik idd erg slecht.Op dinsdag 11 september 2001 18:45 schreef PlayR het volgende:
[..]
ja, en daardoor is terragen een slecht programma?
dat je geen skills hoeft te hebben om mooie renders te maken, maakt het prog zelf natuurlijk niet slecht, maar het ging mij meer om het feit dat je jezelf niet echt 3D-designer mag noemen omdat je mooie landschappen met terragen kan maken. ik vind het ook niet echt knap ofzo als iemand met een mooie terragenrender aan komt zetten. beetje hetzelfde principe als dat je jezelf webdesigner noemt terwijl je gewoon wat standaard thema-designs van frontpage aanpast.......
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
leuk.Op dinsdag 11 september 2001 14:37 schreef jooers het volgende:
Ik ben ook maar eens gaan klooien met dat Rhino
Dit is mijn alle eerste creatie...
maar meteen een loft gemaakt, leek me wel leuk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, wat vinden jullie ervan?
tis wel de 1e keer met rhino werken he!
probeer het nu eens met een rail revolve. kijk hoe snel het gaat en hoe makkelijk (en precies)
gewoon een tip.
This too shall pass
en hoe gaat dat precies in zn werk?Op dinsdag 11 september 2001 22:37 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
leuk.
probeer het nu eens met een rail revolve. kijk hoe snel het gaat en hoe makkelijk (en precies)
gewoon een tip.
met dat rail revolve?
ik heb het verkeerd gezegd, je moet gewoon revolve gebruiken.Op woensdag 12 september 2001 01:00 schreef jooers het volgende:
[..]
en hoe gaat dat precies in zn werk?
met dat rail revolve?
stel je een zij aanzicht van de schroevedraaier voor, teken nu het profiel van de linker of rechterhelft (de buitenste omtrek dus, van de linker- dan wel rechterhelft.)
klik nu surface>Revolve
selecteer het profiel, zorg er voor dat de 2 uiteinden van de profiel-curve perfect boven elkaar zitten. zet nu Osnap aan en selecteer end en near.
houd de cursor bij het bovenste uiteinde van de profiel-curve en als het goed is 'snapped' de cursor er automatisch naartoe. klik en doe dit ook bij het onderste uiteinde.
er komt nu een popup waarbij je gewoon op 'OK' kunt klikken.
klaaarrrr is Kees, en het is nog mooier ook. (en veel simpeler)
This too shall pass
Whoa! PHAT!Op woensdag 12 september 2001 14:18 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
ik heb het verkeerd gezegd, je moet gewoon revolve gebruiken.
stel je een zij aanzicht van de schroevedraaier voor, teken nu het profiel van de linker of rechterhelft (de buitenste omtrek dus, van de linker- dan wel rechterhelft.)
klik nu surface>Revolve
selecteer het profiel, zorg er voor dat de 2 uiteinden van de profiel-curve perfect boven elkaar zitten. zet nu Osnap aan en selecteer end en near.
houd de cursor bij het bovenste uiteinde van de profiel-curve en als het goed is 'snapped' de cursor er automatisch naartoe. klik en doe dit ook bij het onderste uiteinde.
er komt nu een popup waarbij je gewoon op 'OK' kunt klikken.
klaaarrrr is Kees, en het is nog mooier ook. (en veel simpeler)
kan dat ook met het Bovenaanzicht?
dan kan je een vette auto maken van een blue print!!!
dat zou stoer zijn!
btw. hoe 'teken' je een profiel?
met welke keuze is dat?
hoe je hier een auto mee maakt moet je me ff uitleggen want je kunt hier alleen symmetrische vormen mee maken. met rail revolve heb je meer controle maar daar zie ik me nog geen auto mee maken.

eerst een curve als deze tekenen met de knop waar het pijltje staat. klik onderin beeld op 'Osnap'.
surface>rail revolve.
>selecteer de curve. selecteer een lijn van punt 1 naar 2 met de Osnap instellingen in het screenshot en dan zou het goed moeten zijn.
This too shall pass
ik zou graag net als op www.suurland.com van blueprints auto's maken, maar er staat gvd nergens hoe dat moet?!Op woensdag 12 september 2001 16:02 schreef sharkyOnline het volgende:
dat profiel teken je gewoon met een 'control point curve'. (commando: curve)
hoe je hier een auto mee maakt moet je me ff uitleggen want je kunt hier alleen symmetrische vormen mee maken. met rail revolve heb je meer controle maar daar zie ik me nog geen auto mee maken.
probeer eerst iets simpelers, een auto is moeilijk. anders staat op rhino3d.com wel een Audi TT tutorial.Op woensdag 12 september 2001 16:10 schreef jooers het volgende:
[..]
ik zou graag net als op www.suurland.com van blueprints auto's maken, maar er staat gvd nergens hoe dat moet?!
This too shall pass
Vulcanus?? Zal haast wel.Op vrijdag 07 september 2001 22:51 schreef ACM het volgende:
Een vriend van me, heeft hier een hele serie van gemaakt voor de website van 'mijn' server
[afbeelding]
Ik zie het nu ook aan de link van het plaatje.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik noem het : 'schepsel'

hehe ik werk voor me centeOp woensdag 12 september 2001 19:37 schreef boppie het volgende:
omg heb jij echt een quadro2pro? (zie sig) verwend nest!
rhino schopt bibsen.
This too shall pass
waar werk jij dan ? toch niet heel toevallig bij een of ander 3D modelling bedrijfje he ?Op woensdag 12 september 2001 19:42 schreef jooers het volgende:
[..]
hehe ik werk voor me cente
euh een beetje MESH geklooiOp woensdag 12 september 2001 20:19 schreef sharkyOnline het volgende:
welke technieken heb je voor je 'schepsel' gebruikt. probeer ik altijd uit te vinden door 'm een beetje te bestuderen maar lukt nu niet echt.
niet echt techniek of zo
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Hey Boppie,Op vrijdag 07 september 2001 20:52 schreef boppie het volgende:
Mijn eerste probeersel at 3d: een roadster, iets tussen een donkervoort en een lotus super 7 in:
[afbeelding]
gemaakt in rhino, gerenderd in rhino, belichting is niet ideaal en hijs nog niet af, spaar me
waar zet je welke lines neer voordat je gaat loften?
(bij die buggie)
ik kom er maar niet uit...
je moet gebruik maken van planar curves (gelsoten lijnen dus). ik ben ff met een donkervoort begonnen en misschien heb je hier iets aan. de achterkant zou ik niet helemaal doorloften. ik weet niet hoe boppie dat gedaan heeft maar ik heb het iets anders opgelost.Op donderdag 13 september 2001 19:56 schreef jooers het volgende:
[..]
Hey Boppie,
waar zet je welke lines neer voordat je gaat loften?
(bij die buggie)
ik kom er maar niet uit...
misschien dat dit je op weg kan helpen.
This too shall pass
ik zal es kijken
Verwijderd
allemaal closed lines?Op vrijdag 14 september 2001 14:01 schreef boppie het volgende:
de achterkant niet helemaal doorloften is inderdaad de beste oplossing, maar ik heb het wel gedaan. verder heb ik die loft lines bijna het zelfde geplaatst als bovenstaand plaatje

gewoon alle curves selecteren en dan loft typen, druk enter, bij het pop-up schermpje wat je dan krijgt 'loose' selecteren ipv 'normal' en dan zou hij goed moeten zijn.
This too shall pass
Verwijderd
ik heb closed curves gebruikt, ik heb er eentje getekend (in de vorm van de grill (vooraanzicht) die heb ik een stuk of 6x gecopy'd en gerescaled en waar nodig de control points verschoven.
gebruik bij het rescalen SCALENU (scale non uniform)
gewoon ff de tijd voor nemen dan lukt het wel
het plaatsen van de closed curves: klooi met krommen die OVER de punten gaat als uitganspunt (dus niet interpolated maar die andere) als je door hebt hoe dit werkt snap je ook de buigingen in de loft want die gebeuren in principe het zelfde. aww dit is moeilijk uit te leggen
als je een scherpe hoek wil dan moet je de gesloten curves dicht bij elkaar plaatsen, bij flauwe hoeken moet je ze verder uit elkaar plaatsen
probeer eerst maar eens een loft te maken met 3 gesloten curves en kijk dan hoe hij reageert.
sorry ik loop echt wazige onzin uit te slaan waarschijnlijk, snap het zelf nauwelijks
Verwijderd

wat vinden jullie ervan? het is mijn eerste.
ik zoek eigelijk een programma zoals jullie dat hebben, waar je ook figuuren en zo kunnen maken. iemand?
Nou .. Maya is toch wel *iets* lastiger als Bryce.Op vrijdag 14 september 2001 20:39 schreef denki_akira het volgende:
maya is wel leuk om te hobbyen
Ik vind op dit moment Max wel leuk. Heb ook de trail-versie van Maya, maar moet zeggen dat ik Max toch iets makkelijker vind.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Vind de zon reflectie wat onrealistich. Verder wel aardig voor een 1e keer.Op vrijdag 14 september 2001 20:21 schreef ThaPlague het volgende:
[afbeelding]
wat vinden jullie ervan? het is mijn eerste.
ik zoek eigelijk een programma zoals jullie dat hebben, waar je ook figuuren en zo kunnen maken. iemand?
Max is een prima prog, alleen is geen trail van, en super duur. Maya is moeilijker, is wel een trail van. Gewoon ff zoeken op "Maya" dan kom je wel aan die trail. TrueSpace ken ik niet, schijnt ook wel leuk te zijn. Dan heb je nog LightWave, weet ik ook nix van verder. Iig, alle goede 3D progs zijn duur. En meestal zijn er geen trails waar je veel aan hebt.
www.rhino3d.com voor de trial
P.S. Het is volgens mij toch echt trial ipv trail
P.S. Het is volgens mij toch echt (b)text(/b) ipv (b)text(b/)Op vrijdag 14 september 2001 21:28 schreef handige_harrie het volgende:
Rhino is niet duur, de trial heeft alle opties van de volledige versie,op een soort 25x save-verbod na, en het is een goed 3d programma. Wil je echter animeren, dan zul je toch max (of bryce, dat gebruik ik dan af en toe) moeten hebben.
www.rhino3d.com voor de trial
P.S. Het is volgens mij toch echt tr[b]ia[b/]l ipv tr[b]ai[b/]l
M'n eerste creaties:

zou je pleeeeez ff contact met me willen opnemen??Op vrijdag 14 september 2001 22:43 schreef Kunyfyer het volgende:
Ik had ook weer ff niks te doen, dus ben ik maar ff begonnen met de tutorial van World Builder (heb hier ook nog Maya, 3ds Max, Lightwave en Poser etc... liggenwil ik binnenkort aan beginnen
)
M'n eerste creaties:
[afbeelding]
[afbeelding]
This too shall pass
dat ziet er leuk uit, maar is die net zoals terragen en bryce. hier een paar klikken, vinkje bij de bloemen, aantal bomen: 1. Bergen true en renderen maar? of komt er meer bij aan te pas?
lijkt me wel jaOp vrijdag 14 september 2001 23:03 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
[..]
dat ziet er leuk uit, maar is die net zoals terragen en bryce. hier een paar klikken, vinkje bij de bloemen, aantal bomen: 1. Bergen true en renderen maar?
't lijkt wel klein beetje op Bryce/Terragen (omdat je niet zelf objecten hoeft te maken) maar ik vind zelf wel dat er iets meer bij komt kijken (maar 't is niet zoiets als max of lw ofzow)...Op vrijdag 14 september 2001 23:03 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
[..]
dat ziet er leuk uit, maar is die net zoals terragen en bryce. hier een paar klikken, vinkje bij de bloemen, aantal bomen: 1. Bergen true en renderen maar? of komt er meer bij aan te pas?
ff een screenshotje gemaakt:
Verwijderd
Ik heb er nog nooit van gehoord....zitte wel kewle boompjes bij...handig voor scenes met 3dsmax ofzow...
enneh hoeveel kost het??
Verwijderd
Officiele site -> http://www.digi-element.comOp vrijdag 14 september 2001 23:39 schreef SFie het volgende:
Waar kan ik dat ding krijgen?
Ik heb er nog nooit van gehoord....zitte wel kewle boompjes bij...handig voor scenes met 3dsmax ofzow...
enneh hoeveel kost het??
Prijs -> $999
hier 2 screens van mijn tunnel op mijn gf2 gts

en hier meer screens
demo is (nog) niet downloadbaar, vooral omdat ik nog geen checks heb ingebouwd wat je 3d kaart nou wel en niet kan
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
dit is super trak. hoe en waarmee gemaakt (techniek)Op zaterdag 15 september 2001 03:09 schreef OiSyN het volgende:
tellen demootjes ook?
hier 2 screens van mijn tunnel op mijn gf2 gts
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
eruggg coool
.........www.raketje.com....................soon.....
Direct3D lijkt me zoOp zaterdag 15 september 2001 14:17 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
[..]
dit is super trak. hoe en waarmee gemaakt (techniek)
En u gaat door voor de wasmachineeeeeh.... jawel!!!!Op zaterdag 15 september 2001 16:54 schreef BurningSheep het volgende:
[..]
Direct3D lijkt me zo
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In max gerendered.
Lijkt me wel mooi als je ook de binnenkant zou kunnen zien. Dus als 'ie uit was.Op zaterdag 15 september 2001 17:55 schreef jooers het volgende:
en m'n laatste videopost rendering,
Ook in max : De Lamp
[afbeelding]
dat kan!Op zaterdag 15 september 2001 18:17 schreef OkkE het volgende:
[..]
Lijkt me wel mooi als je ook de binnenkant zou kunnen zien. Dus als 'ie uit was.

haha
Koewl.
[topic=228152/1/25] , en ja ik ben er nogal trots op
Op zaterdag 15 september 2001 19:38 schreef C44 het volgende:
mijn mooiste creatie staat hier
Toevallig de film "The fast en the furious" als voorbeeld gehad ? check www.thefastandthefurious.com (zelfde neon gebruikt als in jouw plaatje)
Geniet maar tweak met mate
ik vind de auto nog niet zo realistisch... ik weet niet, maar volgens mij mis ik wat... een realistische shader of iets dergelijks...Op zaterdag 15 september 2001 19:38 schreef C44 het volgende:
mijn mooiste creatie staat hier
maar het is heel mooi... ga zo door...
Wat dacht je btw van volumetric lighting in o.a. de koplampen? Zodat je die bundel kan zien. Heel licht natuurlijk, nauwlijks zichtbaar...
Kep op de 1600x1400 ding gekeken: het glas is wat stoffig...
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Het lijkt HEEL moeilijk, maar dat is het echt niet hoor.Op zondag 16 september 2001 01:13 schreef BlurpSter het volgende:
ik wil dit ook kunnen maken
Ik kon 2 weken geleden nog nix maken met Max, nu na 2 lessen op school kan ik al heel veel meer! Niet dat ik nu ook zulke super koewle dingen kan, maar ik kan al meer als ik ooit gedacht had.
Veel tutorials doen helpt wel.
goed gezienOp zaterdag 15 september 2001 20:08 schreef RJ het volgende:
[..]
offtopic:
Toevallig de film "The fast en the furious" als voorbeeld gehad ? check www.thefastandthefurious.com (zelfde neon gebruikt als in jouw plaatje)

Dit filmpje is met 3D Max 2 gemaakt.
Manta
oogjes open, snaveltjes dicht
die laatste ziet er wel erg stoer uit!
impressive!
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Verwijderd
ik wil een dv d8 (donkervoort d8)
joh, waar haal je die vandaan?Op maandag 17 september 2001 18:03 schreef boppie het volgende:
gladiool: project staat nu een beetje stil, ik wacht op officiele blueprints van donkervoort, aangezien het nu een mengeling is tussen een super7 en een dv d8
ik wil een dv d8 (donkervoort d8)
This too shall pass
Ik vind het technisch en qua sfeer waanzinnig mooi gedaan. Alleen moet ik ook bekennen dat als het echt je huiskamer is, je er sombertjes bij zit. Beetje Grim Fandango / film noir achtig.Op zaterdag 15 september 2001 17:52 schreef jooers het volgende:
en m'n huiskamer.
In max gerendered.
[afbeelding]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
hoe heb je dat profiel in de banden van je donkervoort gemaakt?
Moet nog veel werk aan gedaan worden.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Dit topic is gesloten.
![]()