Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacup schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Misschien, maar in dit stadium is er nog geen zinnig woord over te zeggen. Dit wordt geen walk in the park. De Russen die zich nog ten westen van de Dnipro bevinden kunnen nog steeds heftig tegenstand bieden. Volgens ene NYT commentaar is het Pentagon gereserveerd over of Oekraïne hiervoor al klaar is.

Volkskrant communiceert deze fase nog steeds niet als een doorbraak fase, maar een uiteindelijke voorbereiding "Omstandigheden creëren voor terreinwinst".

Oekraine zelf is niet de laatste die erkend dat wat ze nu doet voor haar een hele operatie is
Ukrainian Pravda

Counteroffensive in Ukraine's South: Office of the President calls on people not to make "super sensational claims"

[...]

[...]

[...]
.
Maar zeg nu zelf, Kherson is heel verleidelijk, en Oekraïne heeft ons enkele malen eerder in de oorlog verbaast doen staan.

De overgebleven Russen ten westen van de Dnipro zijn aardig geïsoleerd. De huidige tegenstand hoeft niet representatief te zijn voor de komende dagen. Versterkingen zullen ze maar heel moeilijk krijgen.

Geef ze een kans. Als er een kans is, dan is die nu, met Rusland op haar zwakst. De strijd die Oekraïne moet uitvoeren zal desondanks een taaie exercitie worden. Dit zegt alleen niet dat het niet haalbaar zou zijn.
sorry maar het is toch echt UA zelf die keer op keer bombastischer doet dan ze in werkelijkheid doen of kunnen doen.

Zelensky die opdracht geeft om het zuiden te veroveren.
Berichten van UA al een maar maand zeggend 'soon' and de bevolking oproept zich voor te bereiden op bevrijding die maar niet komt.

Wat is 'soon'? Wordt het 'soon TM' zoals westerse gaming bedrijven het zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:16:
Heel bot dan.
We kijken hier niet naar het leger van Napoleon, de Heer of de Desert Storm Amerikanen. Die zouden meteen doorstoten en in spectaculaire wijze een beslissing forceren Dit verwachten van het Oekraïense leger is compleet onrealistisch. Dat ze op lijken te rukken en niet meteen muurvast zitten, zoals de Russen zo vaak gebeurd is deze oorlog bij de eerste weerstand, is al goed genoeg voor dag een.
dus laat UA dan qua propaganda niet zo hoog van de toren blazen.
Ze hebben niet de macht om het te doen, anders hadden ze al bij NK gestaan.
Dit is weer een kleine operatie gecombineerd met psyops.

Ik neem het ze niet kwalijk. Geen onnodige verliezen nemen maar initieel qua propaganda lijkt het wel alsof de grote doorbraak komt elke keer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:15

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

sorry maar het is toch echt UA zelf die keer op keer bombastischer doet dan ze in werkelijkheid doen of kunnen doen.

Berichten van UA al een maar maand zeggend 'soon' and de bevolking oproept zich voor te bereiden op bevrijding die maar niet komt.

Wat ik ook meen te zien is een verschil in communicatie tussen de politieke laag, die in haar relatie met de rest van de wereld wil "leveren" en dat Pravda bericht van zojuist waarin de militairen aan het woord zijn die zich heel bewust zijn wat ze kunnen en ook niet kunnen.

Het zou een hele mooie stunt zijn als ze Kherson met hun huidige beginvoorwaarden zouden kunne terug veroveren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:16:
Heel bot dan.
We kijken hier niet naar het leger van Napoleon, de Heer of de Desert Storm Amerikanen. Die zouden meteen doorstoten en in spectaculaire wijze een beslissing forceren Dit verwachten van het Oekraïense leger is compleet onrealistisch. Dat ze op lijken te rukken en niet meteen muurvast zitten, zoals de Russen zo vaak gebeurd is deze oorlog bij de eerste weerstand, is al goed genoeg voor dag een.
Precies dit zat ik ook te bedenken. Ze krijgen nu toch meer voor elkaar dan de russen de afgelopen tijd, ondanks dat die in het oosten toch echt wel wat serieuze pogingen hebben gedaan.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
redwing schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Precies dit zat ik ook te bedenken. Ze krijgen nu toch meer voor elkaar dan de russen de afgelopen tijd, ondanks dat die in het oosten toch echt wel wat serieuze pogingen hebben gedaan.
En dit is ook de perfecte plek voor de Oekraïners om te leren alsmede hun offensieve capaciteiten te testen. Het is relatief beperkt, de Russen hun logistiek is hier compleet waardeloos en ze kunnen de Russen vrij makkelijk tegen de rivier aandrukken bij succes en dan kunnen de Russen niet zoveel meer.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Probeer je teleurstelling te onderdrukken dat het geen Blitzkrieg is. :) Het aan de grote klok hangen van operatie Kherson lijkt als doel te hebben gehad om zoveel mogelijk Russen op een kwetsbare positie vast te zetten. Mooi neveneffect lijkt te zijn dat het oosten daarmee is ontlast. Dus dat aankondigen heeft een functie.
Een informatievoorsprong op Rusland houden ten aanzien van vorderingen en tegenslagen die UA op het moment doormaakt heeft kennelijk voldoende waarde.

Het is niet zo dat UA verplicht is ons een performance te geven omdat men stevige uitspraken had gedaan. Ik had zelf verwacht dat men nog wat langer aanvoerlijnen zou afknijpen, het prikken op dit moment is al meer dan ik had verwacht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mijn god, wat gaat dit topic snel van euforie naar depressie :P Men is pas net begonnen en er is al resultaat geboekt. Er is duidelijk paniek bij de russen en Oekraïne drukt ze op plaatsen terug. Dat is voor een eerste dag een behoorlijk resultaat. Zie hier:
En ondertussen blijft het leger de russen bestoken. Dit is van zonet:
Klik voor video's.

En ook in Cherson is het nog niet rustig:
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

but claims it failed and Ukraine is suffering “big losses”

dus een bericht dat Ukraine zware verliezen lijden is goed nieuws in jouw ogen? :)
Als de russen het roepen is dat inderdaad goed nieuws. russen liegen namelijk altijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En daarnaast:
• Vanochtend al bombardementen in Melitopol, en vanavond weer explosies.
• De Antonovsky brug wordt ook weer bestookt vanavond.

En dan nog even de update van Nathan:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbWdZN6aIAAC1gc?format=jpg&name=medium
Of de claims kloppen of niet, Oekraïne zag blijkbaar kans om in drie richtingen een offensief te beginnen en Cherson, NK, Melitopol, Androvsky en andere plaatsen de hele dag te bombarderen. De vlag kan absoluut nog niet uit, maar dat Oekraïne dit doet is een positief teken. Fingers crossed dat er echt wat achter zit en niet alleen bedoeld is om paniek te zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arkhanhelske zou wel passen binnen een langzame stabiele opmars iig.

Lijkt alsof bij elk van de 3 fronten in Kherson toch doorgeschoven wordt.

Tomyna balka zal wel weer een ander dorpje met dezelfde naam zijn ergens anders ;)

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 29-08-2022 22:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

dus een bericht dat Ukraine zware verliezen lijden is goed nieuws in jouw ogen? :)
Dat is denk ik meer vanuit het standpunt "Als Rusland A zegt, dan is het bijna altijd B" bekeken is, dus in dit geval zou Oekraïne lichte verliezen lijden.

Ik hoop het, maar ik betwijfel het, helaas. Maargoed, het offensief is nog niet eens 24 uur aan de gang, we weten nauwelijks wat er allemaal speelt in dat gebied. Het is, om maar een door mij intens gehaat woord te gebruiken: afwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Eend_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:45:

Ik hoop het, maar ik betwijfel het, helaas. Maargoed, het offensief is nog niet eens 24 uur aan de gang, we weten nauwelijks wat er allemaal speelt in dat gebied. Het is, om maar een door mij intens gehaat woord te gebruiken: afwachten
Yep, en Arestovych is het met je eens:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46
Tomyna Balka is waarschijnlijk een ander dorp met vergelijkbare naam:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:48:
Tomyna Balka is waarschijnlijk een ander dorp met vergelijkbare naam:
[Twitter]
Dit is idd de combi van 2 bronnen:

Die zuidelijke balka zal wel een andere zijn.
Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmJXdVdDbFdRQUV2Y3U0LmpwZw==

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 29-08-2022 22:57 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

RoD schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:46:
[...]

Yep, en Arestovych is het met je eens:
[Twitter]
Met mijn beperkte kennis, die misschien nog wel bovengemiddeld is, zou ik het ook zo doen, Eerst artillerie erop, dan prikken en dan bedoel ik oprukken en linie doorbreken met tanks en gepantserde infanterie en dan weer artillerie erop.

Zo dwing je de tegenstander in een terugtrekkende beweging. Normaal is dat goed voorbereid maar bij rusland mogelijk niet.

Bovendien staan ze met de rug tegen de rivier waar de meeste bruggen zijn vernield. De aftocht is dan zeer moeilijk en dat weten ze. Met een beetje geluk kun je een paniek reactie uitlokken zonder dat je heel veel offensieve slagkracht kwijtraakt.

Of het in de praktijk werkt moet blijken en ik weet ook niet of ze dit spel spelen.

Voor een offensief á la Dessert Storm heb je ook middelen á la dessert storm nodig. die hebben ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

bulle bas schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Probeer je teleurstelling te onderdrukken dat het geen Blitzkrieg is. :) Het aan de grote klok hangen van operatie Kherson lijkt als doel te hebben gehad om zoveel mogelijk Russen op een kwetsbare positie vast te zetten. Mooi neveneffect lijkt te zijn dat het oosten daarmee is ontlast. Dus dat aankondigen heeft een functie.
Een informatievoorsprong op Rusland houden ten aanzien van vorderingen en tegenslagen die UA op het moment doormaakt heeft kennelijk voldoende waarde.

Het is niet zo dat UA verplicht is ons een performance te geven omdat men stevige uitspraken had gedaan. Ik had zelf verwacht dat men nog wat langer aanvoerlijnen zou afknijpen, het prikken op dit moment is al meer dan ik had verwacht.
Bovendien zijn de Russen door vandaag weer verder de reactiviteit in getrokken:

Ukraine Pravda: Attacks of Russian army repulsed on five fronts – General Staff report

En Volkskrant:
Rusland brengt luchtdoelraketten naar Krim, blijkt uit satellietbeelden
19:34
Het Russische leger heeft een lading luchtdoelraketten van het type S-300 vanuit Syrië naar een haven dicht bij de Krim vervoerd. Dat is te zien op satellietbeelden van het Israëlische bedrijf ISI. Het afweersysteem met bijbehorende radar stond vanaf april opgeslagen bij de Syrische stad Masyaf.

Op 25 augustus was het terrein bij Masyaf verlaten, blijkt uit satellietbeelden. Het materieel is overgebracht naar de Syrische havenstad Tartus, is te zien op andere beelden die eerder deze maand zijn gemaakt van het havencomplex. Enkele dagen later was het wapentuig ook daar verdwenen.
Volgens ISI zijn de raketten aan boord gebracht van het Russische schip Sparta II, dat vervolgens van Tartus naar Russische troepen in Novorossiejsk is gevaren. Novorossiejsk ligt in de buurt van de brug die het Russische vasteland verbindt met de door Rusland in 2014 geannexeerde Krim. Het Russisch ministerie van Defensie weigerde te reageren op het bericht over het wapentransport.

Cees van den Boom

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

teacup schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

Wat ik ook meen te zien is een verschil in communicatie tussen de politieke laag, die in haar relatie met de rest van de wereld wil "leveren" en dat Pravda bericht van zojuist waarin de militairen aan het woord zijn die zich heel bewust zijn wat ze kunnen en ook niet kunnen.

Het zou een hele mooie stunt zijn als ze Kherson met hun huidige beginvoorwaarden zouden kunne terug veroveren.
Ik denk dat het hele Kherson Offensief-verhaal van de afgelopen maanden meerdere doelen diende: om de eigen bevolking wat hoop te geven, meer support bij het Westen los te peuteren en te laten zien dat ze niet stil zitten, én om de Russen angst aan te jagen voor het Grote Offensief dat soon™ er echt aan komt, zodat de Russen gaan schuiven met eenheden om dat offensief op te vangen. Ondertussen HIMARSt UA vrolijk zo'n beetje elke kist met munitie aan de Kherson kant van de Dnjepr.

spoiler:
Mogelijk overdrijf ik een beetje met het HIMARSen van munitiekisten. :+

En op al die fronten zijn ze aardig geslaagd, het evacueren van gezinnen van Russische officieren uit Kherson, hoge officieren die zich naar de andere kant van de rivier verplaatsen. BTG's die vanuit andere gebieden, onder andere Donbas, naar Kherson worden gedirigeerd.

In het Westen zijn we gewend aan de Amerikaanse stijl van oorlogvoeren, je smijt er miljarden aan wapens tegen legers die nog niet eens een procent van het defensiebudget van de VS hebben. Wat dat betreft zijn UA en RU wel redelijk aan elkaar gewaagd. En UA moet veel conservatiever optreden dan RU dat doet... UA kan geen mijnenvelden opruimen met tanks, om maar wat te noemen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Een correctie van de Volkskrant van haar eerdere bericht van 15:00 uur

Oekraine lijkt er vol in te gaan als ook vliegtuigen zijn ingezet.

Oekraïne begint aan tegenoffensief, zet aanval in op Cherson
21:21

Oekraïne is maandag rond de zuidelijke stad Cherson volop in de aanval gegaan. Legerfunctionarissen en Oekraïense media melden dat troepen door de eerste Russische verdedigingslinies zijn gebroken. Het is echter onduidelijk of het langverwachte Oekraïense tegenoffensief in het zuiden is begonnen.

‘Oekraïense troepen zijn begonnen met offensieve acties in verschillende richtingen aan het zuidelijke front om de bezette gebieden te bevrijden’, aldus een legerwoordvoerder. Volgens Amerikaanse functionarissen moeten de aanvallen, waarbij onder andere munitiedepots en commandocentra worden bestookt, het grootschalige eindoffensief mogelijk maken om Cherson te heroveren.
De Oekraïense bewering dat de Russische linies zijn doorbroken, is nog niet bevestigd door onafhankelijke bronnen. In een video ondersteunde een pro-Russische separatist de claim. Het Oekraïense leger zou bij de aanval tanks, vliegtuigen en artillerie hebben ingezet, en Russische troepen zouden zich op diverse plekken hebben teruggetrokken. Ook werden strategisch gelegen bruggen over de Dnjepr-rivier onder vuur genomen.

Stieven Ramdharie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Ik vond deze heel interessant:

De eerste berichten zijn dat men door de eerste linies kon breken op plaatsen. Het leidt hier misschien tot een teleurstelling, want Kherson ligt nog aardig wat kilometers verder. Maar wat anderen ook hebben opgemerkt, vergelijk het eens met de snelheid van de Russen.

Het beeld ontstaat nu bij mij dat men ingeschat heeft dat de Russen op dit moment onvoldoende voorbereid waren op een offensieve actie van UA. Die zwakte heeft men nu uitgebuit, en nu loopt Rusland met een 12 uur vertraging achter de feiten aan.
Het betekent volgens Arestovych ook dat wat straks komt langzamer zal gaan dan wat men in deze uren bereikt. Immers, de vijand is nu wakker geschud. En dan ga ik speculeren: dat zal ook een verschil zijn met hoe de Amerikanen dit zouden aanpakken. Die zouden pas aan zo'n actie beginnen als men meteen ook door kan rijden.
Dus ik denk, ondanks dat we maar snippertjes van informatie en ruis krijgen, dat we ons op een wat langer durend offensief moeten voorbereiden. Dan kan het altijd nog meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bulle bas schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:05:
[...]
Dus ik denk, ondanks dat we maar snippertjes van informatie en ruis krijgen, dat we ons op een wat langer durend offensief moeten voorbereiden. Dan kan het altijd nog meevallen.
Gezien de herhaalde verzoeken om vooral geen informatie te delen over UA aan het Cherson front kan het wel even duren voordat de fog of war een beetje opklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
teacup schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Bovendien zijn de Russen door vandaag weer verder de reactiviteit in getrokken:

Ukraine Pravda: Attacks of Russian army repulsed on five fronts – General Staff report

En Volkskrant:
Rusland brengt luchtdoelraketten naar Krim, blijkt uit satellietbeelden

[...]

[...]
offtopic:
Als je ziet hoe hard de ontwikkelingen gaan in de directe periferie van Rusland, dan zie ik hier ook nog wel een topic over Syrië ontstaan ;). Waar machtsbalans verandert volgt deining.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05
_Eend_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:11:
[...]

Gezien de herhaalde verzoeken om vooral geen informatie te delen over UA aan het Cherson front kan het wel even duren voordat de fog of war een beetje opklaart.
inderdaad, hier ook even:

Er schijnen wat Russische trol accounts te zijn dus wees op je hoede met het plaatsen van berichten. En ja, ik weet, de informatie is gewoon te vinden als je gaat zoeken maar het is beter dat ze het hier niet op een presenteerblaadje krijgen. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:35:
Mijn god, wat gaat dit topic snel van euforie naar depressie :P Men is pas net begonnen en er is al resultaat geboekt. Er is duidelijk paniek bij de russen en Oekraïne drukt ze op plaatsen terug. Dat is voor een eerste dag een behoorlijk resultaat.
Inderdaad, wie weet zal dit offensief weken- of maandenlang duren. Met goede en slechte momenten. Het is ook een groot gebied, Cherson Oblast is ongeveer 2/3 de oppervlakte van Nederland. En de vers getrainde soldaten zullen ervaring moeten opdoen, dus in het begin wordt het vooral aftasten en ondervinden wat mogelijk is.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ze zullen in ieder geval niet de Russische fout maken door binnen een paar dagen 100km op te rukken, al zouden ze het kunnen. Dus dit gaat inderdaad wel even duren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Ja, wel als je in ogenschouw neemt wie het bericht plaatst. Bij die bron is de waarheid in de meeste gevallen precies het tegenovergestelde van wat er geclaimd wordt. Goed nieuws dus.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
En een UA soldaat vertelt, zonder details prijs te geven, wat ie vandaag gedaan heeft (met ondertitels):

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TBD wat er allemaal klopt van de wanneer en waar.
Zie het nog niet op andere kanalen langs komen namelijk, mogelijk ook gerelateerd aan de gevraagde black-out in de media.

[ Voor 55% gewijzigd door YakuzA op 30-08-2022 07:56 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Antonovsky brug zou ook weer geraakt zijn vanochtend:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

user109731 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:58:
De Antonovsky brug zou ook weer geraakt zijn vanochtend:
[Twitter]
Dit keer met plaatjes: Al is dit een foto van gisteren..

https://nitter.net/ArtisanalAPT/status/1564285451996897280

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 30-08-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:23

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Check. Ik had deze gisteren niet voorbij zien komen en had niet naar de datum gekeken :$

Desondanks is dat een indrukwekkende verzameling gaten. Zo dicht bij elkaar, en nu zijn er dus meer gaten bij gekomen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:38

Snow_King

Konijn is stoer!

Apache4u schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:52:
Ze zullen in ieder geval niet de Russische fout maken door binnen een paar dagen 100km op te rukken, al zouden ze het kunnen. Dus dit gaat inderdaad wel even duren.
Je kan je afvragen hoe veel Russen er ook echt nog zitten na een frontlinie. Het is niet zo dat je op elke vierkante kilometer ook echt een Rus tegen komt.

Het kan dus zo maar zijn dat zodra je door een linie komt je gewoon een hele tijd niemand meer tegen komt. Wellicht nog wat verdwaalde groepjes, maar dat is dan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
YakuzA schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:46:
[Twitter]
[Twitter]
TBD wat er allemaal klopt van de wanneer en waar.
Zie het nog niet op andere kanalen langs komen namelijk, mogelijk ook gerelateerd aan de gevraagde black-out in de media.
Dat zou betekenen dat ze al in / nabij het centrum van Kherson (stad) aan het vechten zijn? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:23:
[...]

Dat zou betekenen dat ze al in het centrum van Kherson aan het vechten zijn? :D
Als dat zo is, dan zijn het waarschijnlijk partisanen. Er zal ongetwijfeld eea gecoördineerd zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:08

Killjoy

Klingon lawn products

teacup schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Volkskrant communiceert deze fase nog steeds niet als een doorbraak fase, maar een uiteindelijke voorbereiding "Omstandigheden creëren voor terreinwinst".
De volkskrant leest blijkbaar mee op live UA map. Want het is een vertaling van een daar geplaatst bericht. Tenzij ze Jim Sciutto volgen op Twitter. Want hij lijkt de bron te zijn.

https://liveuamap.com/nl/...-begun-shaping-operations
https://twitter.com/jimsciutto/status/1564206149783650304

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Dat zou betekenen dat ze al in het centrum van Kherson aan het vechten zijn? :D
Chornobaivka etc word ook als Cherson aangemerkt en dat is nog meer dan x(10?) km van het centrum vandaan.

Denk dat de Russische modus van denken dat je een stad hebt veroverd als je een buitenwijk bereikt niet heel handig is ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:06
[...]

Dat zou betekenen dat ze al in / nabij het centrum van Kherson (stad) aan het vechten zijn? :D
lijkt er op, maar hoeft not geen UA leger te zijn; Russen in volledige paniek die op alles wat beweegt schieten, acties van partisanen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
YakuzA schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Chornobaivka word ook als Cherson aangemerkt en dat is nog meer dan x km van het centrum vandaan.

Denk dat de Russische modus van denken dat je een stad hebt veroverd als je een buitenwijk bereikt niet heel handig is ;)
Ik weet niet hoe jij op Chornobaivka komt? Ik zie Koltsov in de video getagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijken dus inderdaad partisanen te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een van de aanvallen heeft in ieder geval het gewenste resultaat opgeleverd. Een hoop vernietigde voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:17
Afhankelijk van het terug ingewonnen gebied, in combinatie met de geleden verliezen die UA heeft moeten ondergaan kan men pas spreken van een succes.

Op dit punt is het sowieso onmogelijk te zeggen of UA hier een succesvolle operatie heeft ondergaan. Men kan wel de vergelijking maken met RU die al Maandenland vastzit terwijl ze grote verliezen lijden, maar ik zou die vergelijking niet maken aangezien RU volgens een volledig ander doctrine opereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er lijkt nog geen pauze te zijn. Gevechten in de stad, explosies. Te vroeg om te zeggen of het succesvol is maar de russen zullen wel nerveus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:52:
dat kost ze teveel mensenlevens dus beter dat ze dat niet doen inderdaad.
Russische artillerie is en blijft een bitch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 14:56
Rubberen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:36:
Afhankelijk van het terug ingewonnen gebied, in combinatie met de geleden verliezen die UA heeft moeten ondergaan kan men pas spreken van een succes.

Op dit punt is het sowieso onmogelijk te zeggen of UA hier een succesvolle operatie heeft ondergaan. Men kan wel de vergelijking maken met RU die al Maandenland vastzit terwijl ze grote verliezen lijden, maar ik zou die vergelijking niet maken aangezien RU volgens een volledig ander doctrine opereert.
Naar mijn idee kun je die vergelijking juist wel maken. Beide kanten hebben hetzelfde doel. Het gaat er uiteindelijk niet om hoe je dat doel bereikt (dus de doctrine), maar hoe efficiënt je dat doel bereikt.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Killjoy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

De volkskrant leest blijkbaar mee op live UA map. Want het is een vertaling van een daar geplaatst bericht. Tenzij ze Jim Sciutto volgen op Twitter. Want hij lijkt de bron te zijn.

https://liveuamap.com/nl/...-begun-shaping-operations
https://twitter.com/jimsciutto/status/1564206149783650304
Goed gevonden!

Dan was de credits geven aan wie de credits toekomt wel zo netjes geweest.

Volkskrant we're watching you 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

teacup schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Goed gevonden!

Dan was de credits geven aan wie de credits toekomt wel zo netjes geweest.

Volkskrant we're watching you 8)
Yep,

Maar helaas zijn we met een klein groepje. Het grootste deel van de bevolking is niet zo van het fact checken.
_---------------

Ik vermoed inderdaad partizanen in Kherson. Maar wie weet, we gaan het meemaken. Als ze ondersteuning kunnen krijgen kunnen ze misschien nog een heel eind komen.

En wie weet hoe ongerust de russen zijn over hun aftocht. Normaal stel je ook een veilige aftocht vast en als het even kan meerdere. Het zou mij in ieder geval zorgen baren, je moet flexibel kunnen zijn in je beweging. Dat is bij de russen sowieso al minder natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Indoubt schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:08:
[...]

En wie weet hoe ongerust de russen zijn over hun aftocht. Normaal stel je ook een veilige aftocht vast en als het even kan meerdere. Het zou mij in ieder geval zorgen baren, je moet flexibel kunnen zijn in je beweging. Dat is bij de russen sowieso al minder natuurlijk
Dat was andersom bij Severodonetsk niet heel anders natuurlijk. Zwaar materieel kon daar ook niet meer terug.

Personeel was wel makkelijker omdat het een redelijk smalle rivier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:25:
[...]
Ik weet niet hoe jij op Chornobaivka komt? Ik zie Koltsov in de video getagd.
Dat was een random voorbeeld, ik weet ook niet waar Koltsov is in Cherson :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:53
RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:26:
[Embed] Lijken dus inderdaad partisanen te zijn.
Als huiskamerexpert laat dit weer zien waarom het vrijwel onmogelijk is om een land in te nemen als je het volk niet mee hebt. Vietnam was daar ook een voorbeeld van.

De partisanen die een guerrilla oorlog voeren van binnenuit en het leger dat vanuit de frontlinies de aanval in gaat. Als dat ook nog een gecoördineerd gebeurt dan kan je je daar nauwelijks tegen verdedigen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vol vertrouwen :)

https://liveuamap.com/en/...on-authorities-in-kherson
Representative of occupation authorities in Kherson region Stremousov has fled Ukraine and geolocated in Voronezh in recent video

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Indoubt schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:08:

En wie weet hoe ongerust de russen zijn over hun aftocht.
Zouden ze weten dat ze de bruggen niet meer kunnen gebruiken? Je weet niet in hoeverre dat is doorgesijpeld naar de lagere eenheden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Tens schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Zouden ze weten dat ze de bruggen niet meer kunnen gebruiken? Je weet niet in hoeverre dat is doorgesijpeld naar de lagere eenheden.
Mijn vermoeden, meer dan een vermoeden is het niet, is dat de gewone soldaat prima in de gaten heeft dat de hogere legerleiding afwezig is en zich heeft teruggetrokken aan de andere kant van de rivier en dat de bevoorrading erg slecht is en nog maar mondjesmaat doorkomt.

Ik denk dat de gewone soldaat weet wat er aan de hand is. Natuurlijk staan de kadyrovs bij de brug om iedereen te dwingen door te vechten en als je wil vluchten krijg je een kadyrov special. Dat werkt echter alleen zolang het maar enkelen zijn, zodra het er veel worden is dat niet meer mogelijk en worden de kadyrofs gedecimeerd.

Laten we niet vergeten dat de schatting van het aantal soldaten welke zijn afgesneden door de rivier in de 25.000 loopt. Dat is best wel een heel groot aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Het momentum ligt niet in de hele regio bij de UA.
De Russen proberen ook de aanval in te zetten.
https://liveuamap.com/en/...dvance-towards-potyomkyne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dangerousp schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:18:
Het momentum ligt niet in de hele regio bij de UA.
De Russen proberen ook de aanval in te zetten.
https://liveuamap.com/en/...dvance-towards-potyomkyne
Dit deden ze gisteren ook al. Ik vraag me af wat er achter zit maar ik vermoed dat het gewoon domweg kannonnenvoer tegen het front aan gooien is. Dat doen ze in Donetsk ook al maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt er op dat ze de pontonbrug bij Antonovksyi onder vuur hebben genomen. Ze hebben iets naast de brug geraakt.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbZf50mWYAIn2DA?format=jpg&name=medium

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 30-08-2022 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/WarMonitor3/status/1564546939256963073?t=20gMEz92CwNT9DBW5ipdBQ&s=19] Ik kan het behalve bij WarMonitor nog nergens anders vinden, dus de nodige slagen om de arm
mbt deze claim.

Edit: tweet verwijderd, misschien omwille van opsec. Ging om bevrijding van 2 dorpen.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 30-08-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 22:37
RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:47:
[Embed] Ik kan het behalve bij WarMonitor nog nergens anders vinden, dus de nodige slagen om de arm
mbt deze claim.

Edit: tweet verwijderd, misschien omwille van opsec. Ging om bevrijding van 2 dorpen.
De tweet is al verwijderd bij mij

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zoals Zelensky al schreef op z'n kanaal zullen 'responsible people' zwijgen over de details van het offensief.
Nu kunnen we zelf natuurlijk ook gewoon alles vinden via OSINT en de Russen dus ook maar het zou naar zijn als we hier op Tweakers sommige social-media info op een presenteerblaadje aanbieden.

Ik stop dus met dergelijke details posten.
Ik wacht wel op livemap en deepstatemap :)

opsec inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv
  • Laatst online: 12:59

scorpionv

This space for rent

Mjah een beetje handige social media slaaf/internetter kan gemakkelijk zelf de info halen op bijvoorbeeld Twitter of Telegram. Het is dan niet altijd geverifieerd nieuws, maar ook hier is het nieuws niet 1e hands.

Zoals ik het zie kun je info:

- Publiceren: Tweakers kan geen nieuwe info publiceren, tenzij we stiekem een Nederlands sprekende UA militair hier als vaste poster hebben, die zelf nieuws maakt. En die hebben we niet.

- Groeperen: Dat is wat je doet in dit soort threads, maar het gebeurt even goed op een social media feed.

- Organiseren/samenvatten/duiden: Min of meer geverifieerde info organiseren, samenvatten en duiden, dat gebeurt volop hier. Daarom lees ik hier mee. Maar dan is de info al weer iets ouder, dus hoe spannend is het nog voor OpSec.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Een beetje inlichtingendienst zou gek zijn als het niet aan OSINT deed. Je hoeft alleen maar een systeem op te tuigen dat al die info van de Twitters, Insta's en Telegrams van deze wereld binnen hengelt.

De beste manier van OpSec is het niet plaatsen door de bron. Als het eenmaal de deur uit gaat kun je er wel van uit gaan dat elke geinteresseerde inlichtingendienst het bericht al heeft gelezen en gearchiveerd, daar hebben ze GoT niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Dit deden ze gisteren ook al. Ik vraag me af wat er achter zit maar ik vermoed dat het gewoon domweg kannonnenvoer tegen het front aan gooien is. Dat doen ze in Donetsk ook al maanden.
Dat, of een poging tot een tegenaanval om in ieder geval een deel van het 'offensief' te verstoren. Of het is gewoon een excuus-aanval voor Moskou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als het op Twitter staat is het al overal bekend. We hoeven op GoT niet bang te zijn dat we opsec in gevaar brengen.

Er wordt overigens ook echt gebruik van gemaakt door beide partijen. UA is al eens een warehouse verloren door slechte opsec. De russen is het al tig keer overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
Voor mijn beeld, het stuk ten westen van de Dnjepr is qua omvang vergelijkbaar met een soort van driehoek Rotterdam-Amersfoort-Zwolle als ene zijde en de IJssel en Maas als andere zijdes?

Om een beetje een beeld te hebben van de omvang van dat gebied.

En dan denk ik met maar een paar goede wegen in elke richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Indoubt schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Mijn vermoeden, meer dan een vermoeden is het niet, is dat de gewone soldaat prima in de gaten heeft dat de hogere legerleiding afwezig is en zich heeft teruggetrokken aan de andere kant van de rivier en dat de bevoorrading erg slecht is en nog maar mondjesmaat doorkomt.

Ik denk dat de gewone soldaat weet wat er aan de hand is. Natuurlijk staan de kadyrovs bij de brug om iedereen te dwingen door te vechten en als je wil vluchten krijg je een kadyrov special. Dat werkt echter alleen zolang het maar enkelen zijn, zodra het er veel worden is dat niet meer mogelijk en worden de kadyrofs gedecimeerd.

Laten we niet vergeten dat de schatting van het aantal soldaten welke zijn afgesneden door de rivier in de 25.000 loopt. Dat is best wel een heel groot aantal.
Kadyrovs? Bedoel je het TikTok leger? Dat is er alleen als er successen worden geboekt. Bij verlies zijn ze niet te vinden. My take: die zijn allang uit Kherson gevlucht naar elders waar ze wel een succes kunnen boeken.

Over die verwijderde Tweet: Wayback Machine en Google Cache hebben 'm niet :+

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Jerie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Kadyrovs? Bedoel je het TikTok leger? Dat is er alleen als er successen worden geboekt. Bij verlies zijn ze niet te vinden. My take: die zijn allang uit Kherson gevlucht naar elders waar ze wel een succes kunnen boeken.

Over die verwijderde Tweet: Wayback Machine en Google Cache hebben 'm niet :+
Als je het lief vraagt hebben de FSB of GRU hem vast wel ergens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:16:
Een beetje inlichtingendienst zou gek zijn als het niet aan OSINT deed. Je hoeft alleen maar een systeem op te tuigen dat al die info van de Twitters, Insta's en Telegrams van deze wereld binnen hengelt.

De beste manier van OpSec is het niet plaatsen door de bron. Als het eenmaal de deur uit gaat kun je er wel van uit gaan dat elke geinteresseerde inlichtingendienst het bericht al heeft gelezen en gearchiveerd, daar hebben ze GoT niet voor nodig.
Klopt maar wij zijn geen inlichtingendienst, we werken ook niet voor ze, en als we dat al doen dan is GoT niet het comms kanaal :F

Er is wel degelijk wat te zeggen om het niet verder te delen maar GoT zal geen bron zijn van de Russen want Nederlands. Die struinen het liefst Russische, Oekraïense, of Engelstalige bronnen af. En dan wel de directe bron ipv een link naar. Het zou nog wel kunnen helpen met zoekmachines, zoals SEO, maar ik ken de weight niet van (gathering.)tweakers.net domein.

Dus hoewel je een punt hebt, heeft iemand die stil wil zijn net zo goed een punt.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Als je het lief vraagt hebben de FSB of GRU hem vast wel ergens :+
Ik heb daar geen connecties :+ ze schijnen leuk camerasysteem te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik geloof het pas als iemand anders het bevestigd. Fingers crossed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Ik geloof het pas als iemand anders het bevestigd. Fingers crossed :)

[Embed]
Volgens de comments onder die tweet wordt het door pro-RU channels bevestigd.. voor wat dat waard is ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Dat was toch het dorpje waar de Russen al maandenlang praktisch opgesloten zaten vanwege een halve omsingeling?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:58:
[...]
Volgens de comments onder die tweet wordt het door pro-RU channels bevestigd.. voor wat dat waard is ;-)
Vysokypilia was ook al een raar uitstulpsel in het front wat op termijn moeilijk te verdedigen was voor RU.
https://deepstatemap.live/en#13/47.4883/33.5134

Zou me ook niet verbazen als ze daar terug zouden trekken als RU zijnde.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 30-08-2022 15:04 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
bloody schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Dat was toch het dorpje waar de Russen al maandenlang praktisch opgesloten zaten vanwege een halve omsingeling?
yes, klopt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Vysokypilia was ook al een raar uitstulpsel in het front wat op termijn moeilijk te verdedigen was voor RU.
https://deepstatemap.live/en#13/47.4883/33.5134

Zou me ook niet verbazen als ze daar terug zouden trekken als RU zijnde.
Het probleem destijds was dat de russen zich zouden moeten terugtrekken door open veld waardoor ze sitting ducks zouden zijn. Dus ik hoop dat ze hier veel schade geleden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:58:
[...]

Liveuamap lijkt het ook te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ze blijven de brug maar bestoken. Ik vermoed km vluchtende russen te ontmoedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:36:
[Embed] ze blijven de brug maar bestoken. Ik vermoed km vluchtende russen te ontmoedigen.
Ze zagen op de satelliet beelden van je vorige bericht dat er nog een gaatje over was waar nog een HIMARS rakketje tussen paste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
nou ja, als ze al die dingen op ongeveer dezelfde plek laten landen zou je toch denken dat die brug een keer in zal storten...

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

TrekDr0p schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Ze zagen op de satelliet beelden van je vorige bericht dat er nog een gaatje over was waar nog een HIMARS rakketje tussen paste :+
Ik verdenk ze ervan Vier-op-een-Rij te spelen met die brug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:44:
nou ja, als ze al die dingen op ongeveer dezelfde plek laten landen zou je toch denken dat die brug een keer in zal storten...
Dunno.
De constructie met een horizontale plaat bovenop die vele verticale stukken gewapend beton elke X meter in de breedte is een stuk sterker dan verwacht.

Die horizontale plaat was aardig gatenkaas, alleen die verticale ‘spijlen’ zagen er vaak nog vrij intact uit?

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 30-08-2022 15:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:36:
[Embed] ze blijven de brug maar bestoken. Ik vermoed km vluchtende russen te ontmoedigen.
Het lijkt mij helemaal niet slim om vluchten te ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

downtime schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

Het moet ook niet ontmoedigd worden, maar wel onmogelijk gemaakt worden. Op die manier is een groot deel van het Russische leger weg te nemen van het slagveld, dat kan ook prima door ze krijgsgevangen te nemen. Als de legerleiding weg is, dan moet dat niet zo moeilijk meer zijn. Een groot deel zal toch al gedemotiveerd zijn.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 14:46
Zewatanejo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:58:
Als de legerleiding weg is, dan moet dat niet zo moeilijk meer zijn. Een groot deel zal toch al gedemotiveerd zijn.
De Russen vechten nog stevig terug:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 13:54
hoevenpe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:01:
[...]De Russen vechten nog stevig terug:
[Twitter]
Ik betwijfel of dat bericht klopt. Kyselivka is een klein dorpje op maar een paar kilometer van Cherson verwijderd. Dan zou UA op dat moment al bijna in Cherson gestaan hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yaksa schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

Ik betwijfel of dat bericht klopt. Kyselivka is een klein dorpje op maar een paar kilometer van Cherson verwijderd. Dan zou UA op dat moment al bijna in Cherson gestaan hebben.
Kyselivka is minder dan 10 km van het oude front vandaan:
https://deepstatemap.live/en#11.25/46.7633/32.3929

Dat zou niet een hele rare afstand zijn voor een 1 dag push?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
[...]

[Twitter]
maar hebben blijkbaar dus eerst wel 5 km verloren. Het wordt wel steeds moeilijker om positief Russisch nieuws te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

[Twitter]
Natuurlijk zullen ze nog wel vechten, maar we weten te weinig om te beweren dat er stevig terug gevochten worden. Mogelijk heeft UA zich gewoon teruggetrokken na en speldenprik. het is nog erg onduidelijk allemaal nu en misschien is dat maar goed ook. ;)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:08
rik86 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:37:
Voor mijn beeld, het stuk ten westen van de Dnjepr is qua omvang vergelijkbaar met een soort van driehoek Rotterdam-Amersfoort-Zwolle als ene zijde en de IJssel en Maas als andere zijdes?

Gebied west van de Dnipr rivier is bijna 4000km2. Driehoek met punten op het centrum van R'dam, Amersfoort en Zwolle is slechts 600km2. Verplaats je Amersfoort naar Nijmegen, dan kom je echt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
downtime schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

Je wilt voorkomen dat ze met vluchten nog kunnen hergroeperen. Dat hergroeperen wil je juist voorkomen. Door vluchten onmogelijk te maken geef je ze 2 keuzes: of gewonnen geven, of de dood.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05
rik86 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:37:

knip plak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbnGHlhVsvovG0sgqcxJ3vofPCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yo3Kmt25OH6kFxBbidAMMcD8.png?f=user_large

Hier moet je aan denken. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
asing schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:51:
[...]

knip plak:

[Afbeelding]

Hier moet je aan denken. ;)
Dus praktisch geheel Noord-Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 23:24
Sir_Lion schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:58:
[...]

Dus praktisch geheel Noord-Brabant.
En Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Weet niet wat voor meetlint jullie hebben, maar alleen Brabant is al 5000km².

Noord-Holland is 4092km²

Via google kom je sowieso een heel eind met lijstjes Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5ODe6929ZWWUjpMbB3DLEpDxoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNvSC7hiBRLrk8sBUm3a3V7h.jpg?f=fotoalbum_large

Niet dat het er echt toe doet of het zo groot is als Brabant of Noord Holland. Het blijft gewoon een groot stuk om aan te vallen.

Daar heb je veel mankracht (/menskracht?) voor nodig.

[ Voor 70% gewijzigd door AndereKoekoek op 30-08-2022 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Qua beweging op de grond is het vandaag wat stil, maar de beschietingen gaan gewoon door. De bruggen zijn weer geraakt, en er zijn bases/depots opgeblazen.

Kortom, veel activiteit.

Edit, deze er nog bij

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 30-08-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Neen, heel Brabant is zo'n 4900km2. Het Kherson front west van de rivier is ook zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:30:
Qua beweging op de grond is het vandaag wat stil, maar de beschietingen gaan gewoon door. De bruggen zijn weer geraakt, en er zijn bases/depots opgeblazen.
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed] Kortom, veel activiteit.

Edit, deze er nog bij
[Embed]
Er is ook een OpSec gaande. Dat wil zeggen zo min mogelijk informatie. Liefst geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze blijven bezig de brug te bestoken, de hele dag. Vraag me af wat daar achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:31:
[Twitter] Ze blijven bezig de brug te bestoken, de hele dag. Vraag me af wat daar achter zit.
De pont waarschijnlijk, of de verzameling voertuigen die staan te wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik denk dat ze 1 brugdeel in het water willen hebben. Dan wordt snelle reparatie een probleem.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
bijzonder, Tass die altijd alles precies weet:
At least seven rockets presumably
fired from air defense systems in Kherson
So far, there is no official confirmation of the use of air defense systems

KHERSON, August 30. /TASS/. At least seven rockets were presumably fired from Russian air defense systems in Kherson again, a TASS correspondent reported on TUesday.

Traces of air defense rockets are seen in the sky, sounds of explosions are heard.

So far, there is no official confirmation of the use of air defense systems.

Ukrainian troops have been shelling several communities in the Kherson region since the evening of August 28. Several schools and social infrastructure facilities were destroyed, numerous dwelling houses were damaged.

According to the Ukrainian mass media, Ukrainian forces are staging an offensive in this area. Meanwhile, the region’s authorities deny these reports, calling them fakes.
maar nu even niet zeker of RU raketten heeft afgeschoten en alle UA raketten heeft neergehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

Tens schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:40:
bijzonder, Tass die altijd alles precies weet:

[...]

maar nu even niet zeker of RU raketten heeft afgeschoten en alle UA raketten heeft neergehaald
In ieder geval niet allemaal, er gaan wat beelden rond van inslagen. Ook 1 weer op de brug

[ Voor 4% gewijzigd door Crp op 30-08-2022 20:37 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste