ik hoop het. Toch nog steeds ambitieus. Hoort meer bij de 'grote pijlen' uit WO2 qua militaire operaties maar daarvan is in deze attrition-warfare nog nauwelijks sprake geweest sinds maanden.
Dat Sukhoi-ding ligt niet aan de hoofdweg maar is misschien het veroveren van een flanklocatie voor de 'hoofdweg' naar het zuiden?
Zodra Bruskynske genoemd gaat worden als zijnde veroverd wordt het interessant.
Aan de andere kant van de medaille gaat ook de geruchtenmolen aan de andere kant aan.
Het is inderdaad zo dat men in Mykolaev blijkbaar bezig was met evacuatie vanwege een mogelijk aanstaand Russisch offensief. Het Russische verwijt is nu dat UA hun eigen volk bezig moet houden als contrast voor het vluchten uit Mykolaev.
We weten dat de Russen heel veel troepen zouden moeten hebben verplaatst naar het Kherson-front.
En er stond deze week al een lange trein met T80's en T-90's bij de Kerch-brug.
Misschien dat UA bezig is met een uitlokkingsoffensief? Zowel depots en bruggen opblazen om de angel uit het Russische offensief te halen?
Nu volop aanvallen over de gehele linie terwijl 70% van de Russische strijdkrachten daar nu zou zitten strookt niet met Sun Tzu als het gaat om aanvallen op de plek waar de vijand het sterkst is.
Enige logische wat ik me kan verzinnen is dat de depots zijn vernietigd en ze wat beweging aan het front nodig hebben zodat ze kunnen zien hoe de nieuwe logistieke stromen van de Russen nu lopen met kleinere depots her en der.
Waarom zou je het sterkste punt aanvallen? Omdat het niet het sterkste punt is?
Of als eerste aanvallen voor dat de Russen fatsoenlijk klaar zijn met voorbereiding voor hun push op Mykolaev?
De Russen naar Kherson gelokt zodat er meer te raken valt?
[
Voor 60% gewijzigd door
Verwijderd op 29-08-2022 13:35
]