Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
polthemol schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:38:
[...]

20K manschappen + materiaal een rivier over schepen, met personeelsrotaties, materiaal, enz. via pontons en bootjes. Ik denk dat je nog wel veel meer dan een week nodig gaat hebben daarvoor. Als je een gedisciplineerd leger hebt kost je dat al immens veel tijd en dat is niet iets waar ik veel geloof in heb als ik naar Rusland kijk momenteel.

Laten we daarbij ook niet vergeten dat er materiaal nodig is. Het maakt niet uit hoe goed die groep militairen is, als ik de eenheid niet meer kan voorzien van goede uitrusting, dan zijn ze uitgespeeld.

Ik ben benieuwd naar de officiële berichten in ieder geval. Het is te hopen dat dit een dermate klap gaat worden voor het Russisch leger, dat die militairen zelf er gewoon klaar mee zijn en er een einde komt aan deze droeve bak ellende gebaseerd op Putins grootheidswaanzin.
Denk ook dat het meer tijd kost, zeker gezien de beperkte overzetcapaciteit, ik stel alleen dat ze al eerder begonnen zijn met terugtrekking van materieel en ervaren troepen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
redwing schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:18:
Terugtrekking uit een gebied waarbij de wegen open zijn is een stuk makkelijker dan over pontonnen en kapotgeschoten bruggen.
Dat klopt, reageerde vooral op de suggestie dat Rusland tot op heden geen enkele redelijk succesvolle terugtrekking heeft uitgevoerd.

[ Voor 20% gewijzigd door hoevenpe op 11-11-2022 10:02 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:29:
[...]

Dat klopt, reageerde vooral op de suggestie dat Rusland tot op heden geen enkele redelijk succesvolle terugtrekking heeft uitgevoerd.
nee, ik zei: 'ze hebben nergens laten zien over logistieke skills te beschikken die noemenswaardig zijn' ;)

Er zijn wel wat verschillen als je wegtrekt: trek je de deur achter je dicht en ren je met al je mahscappen naar een veiligere plek of heb je ook nog het organisatorische vermogen dat je je wapens en zware machines mee kunt krijgen.

We zien namelijk dat Rusland overal problemen heeft met bevoorrading, eenheden verplaatsen, enz. Of zoals @redwing aangaf: als je in je auto kunt instappen en het gaspedaal intrappen, dat is easy. Als je een rivier over moet met 1000den manschappen en maar moet zien wat je vervoersmiddel is voor over die rivier: daar heb je discipline en logistiek voor nodig.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:29:
[...]

Tja, dat is maar net hoe je het bekijkt. Elke terugtrekking tot nu toe is op zo'n manier gegaan dat de verliezen groter waren dan noodzakelijk (zowel manschappen als materieel). En ik weet niet of je het dan redelijk succesvol mag/kan noemen.
Dat ze meestal niet desastreus zijn verlopen klopt natuurlijk, maar gezien de situaties kon dat ook niet echt. Alleen bij Izium kun je dat wel zeggen als je ziet wat daar allemaal achtergelaten is.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
De Antonovsky brug is nu wel helemaal kapot. Misschien opgeblazen door de Russen? Maar anders in ieder geval volgens mij zwaar onder vuur genomen door beide partijen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiyy_-URi7PhAO8YfKsGYUHSmc8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SvivV1M7R3YlcztyRNslF7rB.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFfbAbiXrWUuKCnZsJHsaWcOHAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJjPAt41WTGyt0OEe6EYD6iW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpqykBWWXX5nf9kznu4gbqdr2yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwgGHAsyUjgjjneHX2MpkfZS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door gise op 11-11-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Beeld van terugtrekkende russische troepen, ziet er redelijk georganiseerd uit:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:09:
[...]

En daar zitten je troepen dan. Geen voorbereide posities en geen mogelijkheid om over te steken.
Denk overigens ook niet dat de Oekraïners iedereen afslachten. Ik vermoed dat een "demonstratie" afdoende is om een massale overgave af te dwingen als de Russen eenmaal met hun rug tegen de rivier staan.
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:38:
[...]

Volgens de Russen is de terugtrekking inmiddels afgerond:
[Twitter]20k met materieel in 48 uur lijkt me totaal onmogelijk, de komende dagen zal het vanzelf duidelijk worden.
Overigens geloof ik niet dat er nog 20.000 Russische troepen in Cherson zaten. De terugtrekking was al veel eerder begonnen, in dit topic zijn Twitter berichten te vinden die aangaven dat Russen al eerder begonnen waren met het verplaatsen van materieel. Bijvoorbeeld deze van 22 oktober:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier nog een foto uit een andere hoek.. Die brug blijft nog wel even buiten gebruik.
Gunstig. Kherson zal niet zo 1,2,3 terugveroverd gaan worden door de Russen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nRXejhjpzIkDSK8k9UNdrOIOJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hArbBoUwCUK9t4JQ41JWEss1.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:47:
[Twitter]
te voet, flarden manschappen slechts, met grote gaten tussen elkaar. Geen voertuig te bespeuren in dat beeld. Dat is niet georganiseerd, dat zijn mensen die zijn weggekomen en blijbkaar voertuigen achter hebben moeten laten. Georganiseerd zou zijn dat ze redelijk gegroepeerd overstaken met iets van leidinggevende in beeld die bezig zijn leiding te geven. Dit doet me vooral aan 'ieder voor zich'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Apache4u schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:51:
Hier nog een foto uit een andere hoek.. Die brug blijft nog wel even buiten gebruik.
Gunstig. Kherson zal niet zo 1,2,3 terugveroverd gaan worden door de Russen.

[Afbeelding]
Flinke hap uit die brug, dat waren geen HIMARS.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
polthemol schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:51:
Dat is niet georganiseerd, dat zijn mensen die zijn weggekomen en blijbkaar voertuigen achter hebben moeten laten. Georganiseerd zou zijn dat ze redelijk gegroepeerd overstaken met iets van leidinggevende in beeld die bezig zijn leiding te geven. Dit doet me vooral aan 'ieder voor zich'.
Vooral verrast dat deze pontonbrug niet beschoten wordt, lijkt me een voor de hand liggend doelwit.
Wat is HIMARS doing?

Dit dus:

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 11-11-2022 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
polthemol schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:38:
[...]

20K manschappen + materiaal een rivier over schepen, met personeelsrotaties, materiaal, enz. via pontons en bootjes. Ik denk dat je nog wel veel meer dan een week nodig gaat hebben daarvoor. Als je een gedisciplineerd leger hebt kost je dat al immens veel tijd en dat is niet iets waar ik veel geloof in heb als ik naar Rusland kijk momenteel.

Laten we daarbij ook niet vergeten dat er materiaal nodig is. Het maakt niet uit hoe goed die groep militairen is, als ik de eenheid niet meer kan voorzien van goede uitrusting, dan zijn ze uitgespeeld.

Ik ben benieuwd naar de officiële berichten in ieder geval. Het is te hopen dat dit een dermate klap gaat worden voor het Russisch leger, dat die militairen zelf er gewoon klaar mee zijn en er een einde komt aan deze droeve bak ellende gebaseerd op Putins grootheidswaanzin.
Je wordt al maanden lekker gemaakt dat de UAF monsters zijn, nazi's, satanisten, supersoldaten uit biolabs, etc.. . Je wordt ook al weken bestookt en toen je in Cherson aan kwam, moest je zelf op zoek gaan naar eten want de over de datum MRE's zijn schaars.

De bruggen zijn aan diggelen en de enige weg naar de overkant en "veiligheid" is met een van de (4?) veerboten, die locaties worden op het moment bestookt met artillerie en raketten van grads.

Ik ga er niet vanuit meer dat ze echt materiaal aan het overhevelen zijn, en ook in recordtijd oversteken, zal me zelfs niks verbazen als sommige de oversteek zwemmend proberen, dus die zullen wel in Odessa aanspoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gise schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:41:
De Antonovsky brug is nu wel helemaal kapot. Misschien opgeblazen door de Russen? Maar anders in ieder geval volgens mij zwaar onder vuur genomen door beide partijen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zullen de russen inderdaad wel gedaan hebben. Niet dat de brug bruikbaar was voor zwaar militair materieel, maar als russen iets kunnen vernietigen, dan zullen ze het niet nalaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:56:
[...]

Dit zullen de russen inderdaad wel gedaan hebben. Niet dat de brug bruikbaar was voor zwaar militair materieel, maar als russen iets kunnen vernietigen, dan zullen ze het niet nalaten.
Inderdaad:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
En de spoorbrug is ook niet meer..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5j6f98k8FyeRrj4WsHln83fDoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAdcWtwpJ35kAElAyasgGyvz.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:52:
[...]

Flinke hap uit die brug, dat waren geen HIMARS.
Ik zou inzetten op flinke explosieven aangebracht onderaan de brugpeilers... controlled demolition, geen beschieting, dus vermoedelijk door de russen zelf.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:47
Pff en brug opblazen is toch een terroristische daad, laat Putin dit maar even komen uitleggen

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Louwke schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:04:
Pff en brug opblazen is toch een terroristische daad, laat Putin dit maar even komen uitleggen
Aftocht beschermen. Ik vind deze actie dan weer compleet logisch in een verder compleet onlogische oorlog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gise schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:41:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er niet uit als artillerie schade.
Deze is gewoon profi de pilaren opgeblazen met een springstof.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:05:
[...]

De terugtrekking uit Kyiv, Sumy en recent uit het noorden van Kharkiv en ten noordwesten van Kupiansk is voor zover we weten redelijk ordentelijk verlopen. Boven verwachting helaas, de troepen waren relatief snel weer op andere plekken inzetbaar. Zelfs bij Irzum en Lyman zijn de meeste soldaten ontkomen, het aantal POW's viel achteraf tegen.
Bij Kharkiv/Kupiansk was absoluut geen ordentelijke terugtrekking iig :)

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Videomateriaal laat zien hoe de bevolking zijn bevrijders ontvangt:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:07:
Bij Kharkiv/Kupiansk was absoluut geen ordentelijke terugtrekking iig :)
Ten noorden van Kharkiv bij Kozacha Lopan en ten noordwesten van Kupiansk bij Vovchansk ging het redelijk soepel. Opeens waren ze weg en uit die regio's zijn relatief weinig beelden van materiaal gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:14:
[...]

Ten noorden van Kharkiv bij Kozacha Lopan en ten noordwesten van Kupiansk bij Vovchansk ging het redelijk soepel. Opeens waren ze weg en uit die regio's zijn relatief weinig beelden van materiaal gekomen.
Maar daar kan het ook nog zo zijn geweest dat ze terug de grens over zijn gegaan, waar ze niet achterna gezeten werden.
Alles richting het oosten is misgegaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Laten we niet de echte terroristische daden van de Russen laten verdwijnen onder alles een terroristische daad te noemen. Dit was aan volkomen logische actie van de Russen die, los van dat de oorlog er nooit had moeten zijn, echt gewoon acceptabel is.

Het zegt ook wel wat over de staat van de Russen. Want optrekken wordt nu lastig voor Oekraïne. Cherson terugveroveren voor de Russen ook. Dit is lastig te verkopen als "tijdelijke terugtrekking", als je ook alle infrastructuur achter je kapot maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06

ZenTex

Doet maar wat.

[...]

te voet, flarden manschappen slechts, met grote gaten tussen elkaar. Geen voertuig te bespeuren in dat beeld. Dat is niet georganiseerd, dat zijn mensen die zijn weggekomen en blijbkaar voertuigen achter hebben moeten laten. Georganiseerd zou zijn dat ze redelijk gegroepeerd overstaken met iets van leidinggevende in beeld die bezig zijn leiding te geven. Dit doet me vooral aan 'ieder voor zich'.
Tsja, als ze netjes in een kolonne zouden marcheren is dat enkel handig voor vijandige artillerie.

Ik zie iih geen enkele reden om uit de beelden op te maken dat het een chaos is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ZenTex schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:21:
[...]

Tsja, als ze netjes in een kolonne zouden marcheren is dat enkel handig voor vijandige artillerie.

Ik zie iih geen enkele reden om uit de beelden op te maken dat het een chaos is.
laten we even helder maken dat je er geen enkele goede formatie is om in te wandelen als er artillerie op je dak valt. Het is zo vlak als een pannekoek op een pontonbrug, alles wat daar een treffer is, zal heel veel schade aanrichten. Afhankelijk van hoe breed die brug is, zou je je voertuigen door het midden laten rijden en links en rechts je troepen laten lopen in een lange lijn. Kwestie van zoveel mogelijk zo snel mogelij kdie brug over te frotten.

Het gaat me meer om wat je niet ziet: geen coordinatie (als je in die formatie gaat vanwege damagecontrol, dan is er coordinatie), geen voertuigen, helemaal niets van dat alles. Dit beeld is dan niet persé chaos, de zaken die ontbreken geven me een vermoeden dat er heel veel chaos in de linies/gebieden ervoor zijn en dat het groepje wat je hier ziet 1 van de kleine gedeeltes zijn die het hebben gered (voor nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:47:
[Twitter]
Zeker dat dit nieuw is? Die brug is toch sinds gister al helemaal kapot?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Onbevestigd, dit zou het centrum van Cheron zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhRKlSOWQAIL5z2?format=jpg&name=small
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1590978577415036928

Nog geen AFU te zien, dus misschien is die vlag door burgers opgehangen.

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 11-11-2022 10:31 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Maar dat is niet door militairen gedaan maar door de lokale bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:29
[...]

Nou ja, ze rennen niet in blinde paniek weg, als dat je criterium is dan is het inderdaad redelijk georganiseerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Eindelijk een close-up van de pontonbrug :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:45
XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:33:
Eindelijk een close-up van de pontonbrug :p

[Twitter]
Dus wanneer zijn de beelden van die terugtrekking dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Lijkt erop dat ze niet van plan zijn om op korte termijn terug te komen dan.

Anyway, hopelijk knalt UA nog wat van die HIMARS op die terugtrekkende troepen. Mooie filmpjes van die bevrijde dorpen, wat zullen die mensen blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
Brazos schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:30:
[...]

Rond middernacht kwamen er berichten dat de brug was opgeblazen. Gezien het daglicht/schemer is dit niet eerder dan gistermiddag/begin avond.
Hebben jullie het nou over de brug zelf, of over de pontonbrug ernaast?
Ik heb zelf alleen berichten gezien dat de brug zelf, na een verbijsterd aantal raketinslagen te hebben overleefd (compliment voor de constructeurs) nu met springstof definitief weg is. Althans: een paar overspanningen.
En, voor de compleetheid: idem voor de spoorbrug een eindje verderop.
Edit: @XWB : dank je. Zowel brug, als pontonbrug dus stuk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 11-11-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 105% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
onkl schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:35:
[...]

Hebben jullie het nou over de brug zelf, of over de pontonbrug ernaast?
De brug zelf, beide waren al een tijdje niet meer geschikt voor voertuigen. Pontonbrug is nu ook gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:30:
Onbevestigd, dit zou het centrum van Cheron zijn:

[Afbeelding]
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1590978577415036928

Nog geen AFU te zien, dus misschien is die vlag door burgers opgehangen.
Of door russen "kom maar het is veilig" grootste deel van de bevolking is al gedeporteerd, dus dit kan gewoon deel van die valstrik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06

ZenTex

Doet maar wat.

Nou, dank lijkt het me dat de overgebleven Russen aan de rechteroever grotendeels verloren zijn. Althans, wat er nog van over is.
De komende dagen of weken gaan we zien wat het eindresultaat is.

Kherson is verlorem, dit moet toch echt het omslagpunt zijn. Vanaf hier kan het enkel nog bergafwaarts gaan met ruslan, zowel voor de oorlog als politiek gezien.

Zelfs de meest nationale Rus zal nu die Z van z'n auto afhalen en gaan morren. De troepen zullen uiteindelijk misschien ook wel gaan kuiten. Zoveel slachtoffers, voor niets. En Oekraïne laat zien dat ze keer op keer de offensieven winnen, geen houden meer aan voor Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Sissors schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:20:
[...]

Laten we niet de echte terroristische daden van de Russen laten verdwijnen onder alles een terroristische daad te noemen. Dit was aan volkomen logische actie van de Russen die, los van dat de oorlog er nooit had moeten zijn, echt gewoon acceptabel is.

Het zegt ook wel wat over de staat van de Russen. Want optrekken wordt nu lastig voor Oekraïne. Cherson terugveroveren voor de Russen ook. Dit is lastig te verkopen als "tijdelijke terugtrekking", als je ook alle infrastructuur achter je kapot maakt.
Tuurlijk is het logisch. Maar is een sneer naar de Russische oorlogsretoriek en de usefull idiots die het slikken dat een aanval op een brug een terroristische aanslag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

Als UA dit ~3 maanden geleden was gelukt op deze schaal van vernietiging (dus zowel de verkeers- als de spoorbrug) hadden we met z'n allen een dansje gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
ZenTex schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:43:

Kherson is verlorem, dit moet toch echt het omslagpunt zijn. Vanaf hier kan het enkel nog bergafwaarts gaan met ruslan, zowel voor de oorlog als politiek gezien.
Gezien de nieuwe verdedigingslijnen op de frontlijn van voor februari (Krim en noordkant Luhansk) lijkt terugtrekken het plan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

_Arthur schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:46:
[...]

Als UA dit ~3 maanden geleden was gelukt op deze schaal van vernietiging (dus zowel de verkeers- als de spoorbrug) hadden we met z'n allen een dansje gedaan.
Misschien omdat dit een brug in Oekraine is?

Waarom toch altijd weer die onterechte vergelijkingen trekken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Brazos schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:38:
[...]
De brug zelf inderdaad. Over springstof heb ik nog niets verifieerbaar gehoord. Dat zijn volgens mij aannames. Kan best, maar gezien ze nog troepen hebben aan de overkant wel wat vroeg om die brug op te blazen. Ze snijden zichzelf er op dit moment alleen maar mee in de vingers.

Het is niet alsof Oekraïne, dat nog niet eens in de stad Kherson staat(?) Plots die brug overvliegt.
Gezien er een stuk of 4 a 5 a 10 pilaren compleet missen, is er eigenlijk geen andere optie dan dat die door Rusland met springstof op de pilaren is gedaan :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

Tens schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:47:
[...]

Gezien de nieuwe verdedigingslijnen op de frontlijn van voor februari (Krim en noordkant Luhansk) lijkt terugtrekken het plan te zijn.
Ja, het lijkt er op dat ze langzaamaan door het potentieel heen raken. En dat klopt denk ik ook wel met de cijfers die we via OSINT zien.

Al zou dat ook het fall back scenario kunnen zijn.

Helaas is de terugtrekking uit Kherson zo te zien redelijk geslaagd, hopelijk in de loop vd dag nog materieel maar voor nu heb ik alleen kapot verlaten spul gezien.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
YakuzA schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:49:
[...]

Gezien er een stuk of 4 a 5 a 10 pilaren compleet missen, is er eigenlijk geen andere optie dan dat die door Rusland met springstof op de pilaren is gedaan :)
Dit is wat Rusland zelf ook claimt, dus dat mag geen verrassing zijn. De beelden van de explosie zijn ook van dien aard dat het niets te maken heeft met artillerie of MLRS.

Bewegend beeld (not sure if al gepost btw).

[ Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-11-2022 11:00 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
_Arthur schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:46:
[...]

Check mijn post boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Maar waarom is het er zo stil?

Lijkt erop dat berichten van gisteravond over massale artillerie beschietingen in ieder geval rond Cherson niet kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
Tens schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:39:
[...]

De brug zelf, beide waren al een tijdje niet meer geschikt voor voertuigen. Pontonbrug is nu ook gesloopt.
De pontonbrug lijkt vandaag nog bruikbaar te zijn voor voetgangers.

https://nitter.it/wartranslated/status/1591002991750180864
(dat bericht is van 10 minuten geleden. Vandaag lijkt zo'n dag om er dan maar een "mogelijk verouderde informatie" waarschuwing bij te zetten)
Edit: dit filmpje is waarschijnlijk al ouder.

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 11-11-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:52:

Lijkt erop dat berichten van gisteravond over massale artillerie beschietingen in ieder geval rond Cherson niet kloppen.
Hoe lang denk je dat je zo'n beschieting door kan laten gaan voordat je enorme hoeveelheden shells en raketten moet laten aanrukken? Die zijn sowieso niet de hele avond en nacht op dat tempo doorgegaan. Ongeacht waar het was.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 11-11-2022 10:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQOee56nIpqUGvUhPxME81YRHpc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CThzrEBM1Wv28IbdEO5KmvLg.png?f=fotoalbum_large

Status deze morgen... :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
onkl schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:54:
[...]

De pontonbrug lijkt nog bruikbaar te zijn voor voetgangers.
Toch niet helemaal: sec 15-19
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1590999597471731712]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:47
Het spannende moment is denk ik het moment dat UA bij de dam / Nova Kakhovka arriveert.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
onkl schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:54:
De pontonbrug lijkt nog bruikbaar te zijn voor voetgangers.
Vermoed dat de video ouder is, de brug zelf lijkt hier nog intact. Zou ook verklaren waarom er redelijk rustig gelopen wordt, toen van artillerie nog geen sprake was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:26
Als een brug opblazen ten tijde van oorlog al een terroristische daad is, dan hebben we te maken met hyperinflatie op het begrip terrorisme.

Een brug opblazen heeft een militaire functie. Ik heb er niet veel verstand van, maar dit lijkt mij elementair in de oorlogsvoering. Laten we nou niet alles tot terrorisme of oorlogsmisdaad benoemen, dat maakt de termen hol.

Plunderingen, verkrachtingen en allerlei andere ellende en verschrikkingen, er zijn zat zaken aan te wijzen die onder deze kwalificaties vallen. Maar deze niet.

Edit: oh ik miste de sarcasme. Kan de beste overkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door DeKever op 11-11-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MRIdev schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:35:
[...]

Dus wanneer zijn de beelden van die terugtrekking dan?
Die video moet haast wel ouder zijn, de beelden van vandaag laten duidelijk zien dat de pontonbrug deels vernietigd is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
DeKever schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:00:
[...]

Als een brug opblazen ten tijde van oorlog al een terroristische daad is, dan hebben we te maken met hyperinflatie op het begrip terrorisme.

Een brug opblazen heeft een militaire functie. Ik heb er niet veel verstand van, maar dit lijkt mij elementair in de oorlogsvoering. Laten we nou niet alles tot terrorisme of oorlogsmisdaad benoemen, dat maakt de termen hol.

Plunderingen, verkrachtingen en allerlei andere ellende en verschrikkingen, er zijn zat zaken aan te wijzen die onder deze kwalificaties vallen. Maar deze niet.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73426174
Lees even wat ik daarna schreef ook om het plaatje compleet te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:52:

Of het was op 1 plek voor 1 periode. Tis een groot gebied.

Verder was de opmars dus alles behalve gratis, zoals de laatste weken al vaker te zien was. Het terrein is waardeloos om zonder luchtoverwicht 'even' over te steken:

[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1591005458646831104?s=20&t=UtAuAwLj9Ua1785MMZTL0Q]

Verder zou/zal het vol met mijnen liggen en betekent de terugtrekking niet dat er geen weerstand meer is.

Dus tjah, we zullen zien. Zelfs als er een strand-slachting heeft plaatsgevonden zien we dat pas later, als het hele gebied in handen is van Ukraine.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

Snow_King

Konijn is stoer!

asing schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:57:
Het spannende moment is denk ik het moment dat UA bij de dam / Nova Kakhovka arriveert.
Daar zit ik dus ook op te wachten. Hoe dat gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:09
Idd.

Ze kunnen dan wel al die bruggen slopen maar als je alsnog over de dam kunt rijden dan heeft het slopen van die bruggen geen zin gehad. Tenminste, dat ligt aan het doel van het slopen. Om de opmars van Oekraine af te remmen zouden ze alle bruggen/dammen moeten slopen maar als ze het slopen om gewoon te slopen dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
De beruchte brug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF1MCWGc9w1K4nnz2P0UOQmSTWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1PaYkxI1DnWiR3chAn4ZjGOc.webp?f=user_large

Die is voorlopig kaput...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De_Bastaard schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:11:
Idd.

Ze kunnen dan wel al die bruggen slopen maar als je alsnog over de dam kunt rijden dan heeft het slopen van die bruggen geen zin gehad. Tenminste, dat ligt aan het doel van het slopen. Om de opmars van Oekraine af te remmen zouden ze alle bruggen/dammen moeten slopen maar als ze het slopen om gewoon te slopen dan ja.
Bij de dam zit ook een los kanaal/sluis met een brug.
Alleen de brug over dat by-pass kanaal is daar kapot.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Burgers halen alvast Russische vlaggen en posters weg:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De_Bastaard schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:11:

Ze kunnen dan wel al die bruggen slopen maar als je alsnog over de dam kunt rijden dan heeft het slopen van die bruggen geen zin gehad.
Natuurlijk kun je wel een dam laten staan. Dan weet je gewoon dat dat een zwak punt in jouw verdediging is en dat die beter verdedigd moet worden. Het slopen van die andere bruggen heeft dan nog steeds zin gehad want die hebben die extra verdediging dan niet meer nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bilozerka, zo'n 17 km van Cherson centrum:

Nog geen AFU te zien, maar dus ook geen Russen meer.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:18:
Burgers halen alvast Russische vlaggen en posters weg:

[Twitter]
Toch raar dit, met 99% van de inwoners die voor annexatie waren…

Dit is toch wel een knappe overwinning van UA! Heel stiekem hoop ik dat ze een bruggenhoofd naar de oostoever creëren bij de dam. Je zou zeggen dat als er capaciteit is, dit het moment zou moeten zijn. Zodra al die geëvacueerde Russen zich ingraven rond de dam zal het waarschijnlijk een behoorlijke hindernis worden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Opnieuw de pontonbrug, een Russisch voertuig heeft de overkant niet gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhRp1bBWQAAZkFQ?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhRp1bFXgAIjVUh?format=jpg&name=small
https://twitter.com/bayra...tatus/1591012939011874816

Er zal vast meer materiaal op de bodem van de rivier liggen.

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[sarc]

Lijkt er inderdaad op dat de terugtrekking voor Rusland voorspoedig is gegaan, zoals sommige tweakers al dachten... 0 verliezen.

[/sarc]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Auredium

Informaticus Chaoticus

Apache4u schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:29:
[sarc]

Lijkt er inderdaad op dat de terugtrekking voor Rusland voorspoedig is gegaan, zoals sommige tweakers al dachten... 0 verliezen.
[Embed]
[/sarc]
Van de voertuigen en mannen die wij geteld hebben aan de oostkant van de Djnepr is 100% geteld. :+

M.a.w. alles wat aan de westkant ligt wordt niet meegeteld als verlies. 'Nothing to see here."

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Chaikyne bevestigd:

Klapaya bevestigd:

Bewoners van een dorpje, wederom blije mensen:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

[sarc]

[Embed]
[/sarc]
Maareuh...
not a single piece of military equipment or weapon was left on the right (east) bank
Dus alle equipment ligt nu aan de westkant, dus voor het grijpen voor UA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Er lopen op deze beelden nog Russische troepen onder de brug (pontonding?) door naar de overkant. Geen overduidelijke stress en geen artilleriegranaten die ze de wandeling beperken ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 06:13
3raser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:36:
[...]

Maareuh...

[...]

Dus alle equipment ligt nu aan de westkant, dus voor het grijpen voor UA?
Links/recht wordt bepaald aan de hand van de stroming van de rivier.
Rechts is in dit geval west, links is oost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:37:
Er lopen op deze beelden nog Russische troepen onder de brug (pontonding?) door naar de overkant. Geen overduidelijke stress en geen artilleriegranaten die ze de wandeling beperken ofzo.

[Embed]
Gezien de brug heel is, is dit niet heel recent ;)
Waarschijnlijk niet vandaag/gisteren iig.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 11-11-2022 11:39 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dit moet gisteren of eerder zijn geweest, aan deze kant van de brug ontbraken vanochtend een paar pilaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

[Embed]
Dat moet een oudere video zijn, want de beelden van vandaag laten zien dat de pontonbrug niet meer begaanbaar is (zie ook eerder in deze thread). Dat bevestigt eerder mijn vermoeden dat de terugtrekking al eerder begonnen was.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Visually confirmed!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dorp voor dorp, onderweg naar de stad. Als het goed is komen ze eerst langs de luchthaven van Cherson.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhRrkGVWYAAD6FG?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/NOELreports/status/1591014915187572736

Aan de andere kant van het front rukt de AFU op via de rivier, om de flanken te beschermen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhRskeUXwAEouk1?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/NOELreports/status/1591016002577666048

Nog meer bevrijdingen:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:04:
Dorp voor dorp, onderweg naar de stad. Als het goed is komen ze eerst langs de luchthaven van Cherson.
Ze zijn al in Cherson, zie hierboven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
update van de deepstate map

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-nhqtqk88242P3nnrsTZm5Xi4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J4CWuKHBzNQ581nDxzyHqE5E.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ongeveer 6 km van het centrum, volgens Maps.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vermoedelijk waren ze er gisteren al, gezien de berichten toen. Betekent dus dat ze inmiddels waarschijnlijk al wel weer verder zijn, dus hopelijk vanmiddag beelden uit het centrum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:12:
[...]

Vermoedelijk waren ze er gisteren al, gezien de berichten toen. Betekent dus dat ze inmiddels waarschijnlijk al wel weer verder zijn, dus hopelijk vanmiddag beelden uit het centrum?
Ja, het nieuws loopt minstens een halve dag achter op de realiteit.

Laat maar komen die foto's van het centrum, en de luchthaven 8)

Ben ook benieuwd wat ze aan de andere kant van het front gaan tegenkomen als ze daar bij de dam aankomen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:14:
[...]

Ja, het nieuws loopt minstens een halve dag achter op de realiteit.

Laat maar komen die foto's van het centrum, en de luchthaven 8)

Ben ook benieuwd wat ze aan de andere kant van het front gaan tegenkomen als ze daar bij de dam aankomen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhR2YBfX0AIb8BQ?format=jpg&name=large
Meer vlaggen, geen rus te zien. Ik verwacht nu elk moment de AFU in het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ben benieuwd hoe het zal gaan rond de Nova Khakovka dam. Ze komen daar aardig in de buurt nu.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 22:24
[sarc]

[Embed]
[/sarc]
Sorry, ik begrijp iets al de hele tijd niet. Links is toch waar Ukraine zit en rechts waar Rusland zit? :? Of mis ik iets?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Maverick schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:21:
[...]

Sorry, ik begrijp iets al de hele tijd niet. Links is toch waar Ukraine zit en rechts waar Rusland zit? :? Of mis ik iets?
Als je een rivier als orientatie neemt dan kijk je stroomafwaarts om links/rechts te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
[...]

"Links" en "rechts" is vanuit het perspectief van de rivier. Wanneer je via de lijn downstream lijkt dan zit Rusland links, en UA rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
[...]

Dat dacht ik ook, maar heeft met stroming van rivier te maken, die stroomt noord/zuid, dus links van de rivier is oost en rechts is west.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 22:24
Haha. Nooit geweten. Helder verhaal :D

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
[...]

Om links en rechts te bepalen moet je stroomafwaarts kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ah de 1% pro-Oekraïne stemmers! Blijft mooi om te zien..

Ergens vraag ik me nog wel af.. wat is het addertje dat we over het hoofd zien? Dat had ik bij Charkiv ook, maar dat bleek achteraf onkunde van de Russen te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

RoD schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:17:
[...]

[Afbeelding]
Meer vlaggen, geen rus te zien. Ik verwacht nu elk moment de AFU in het centrum.
En de EU vlag!!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doet me denken aan de grote protesten eerder dit jaar:

Wat moet dat emotioneel zijn voor die mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Goed gezien :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhR5Xt2XkAAoaLV?format=png&name=small

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 11-11-2022 12:33 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:40 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste