Denk ook dat het meer tijd kost, zeker gezien de beperkte overzetcapaciteit, ik stel alleen dat ze al eerder begonnen zijn met terugtrekking van materieel en ervaren troepen.polthemol schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:38:
[...]
20K manschappen + materiaal een rivier over schepen, met personeelsrotaties, materiaal, enz. via pontons en bootjes. Ik denk dat je nog wel veel meer dan een week nodig gaat hebben daarvoor. Als je een gedisciplineerd leger hebt kost je dat al immens veel tijd en dat is niet iets waar ik veel geloof in heb als ik naar Rusland kijk momenteel.
Laten we daarbij ook niet vergeten dat er materiaal nodig is. Het maakt niet uit hoe goed die groep militairen is, als ik de eenheid niet meer kan voorzien van goede uitrusting, dan zijn ze uitgespeeld.
Ik ben benieuwd naar de officiële berichten in ieder geval. Het is te hopen dat dit een dermate klap gaat worden voor het Russisch leger, dat die militairen zelf er gewoon klaar mee zijn en er een einde komt aan deze droeve bak ellende gebaseerd op Putins grootheidswaanzin.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor