Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hij geeft trouwens aan dat alle drie de plaatsen in de cirkel zijn bevrijd.
WarMonitor meldt ook: Tryfonivka 🇺🇦
[ Voor 28% gewijzigd door Maestro op 04-10-2022 22:10 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
:fill(white):strip_exif()/f/image/N00iDuB9OUFojiybgTyWhjQE.png?f=user_large)
Deze dus. Althans, als het de andere niet is
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://nitter.it/NOELreports/status/1577388859738017792Russian sources now state that they 'firmly' control the Nova Kakhovskaya TPP. Why state that you control this area when it is so far from the frontline.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 4 oktober 2022
Or is the frontline closer then you truly say? 😆😆🔥 pic.twitter.com/6P8i1gacsf
🤔
Volgens de reacties op die Twitter link is het degene in Cherson, daarom had ik de bevrijding in dit topic geplaatst.asing schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
Hmm welke? Zoek eens op DeepState Map hoeveel plaatsen Petropavlivka heten. Hint : 11 stuks.
Een paar zijn heel erg onlogisch, maar er liggen er 2 op een logische locatie. De eerste hier:
[Afbeelding]
Maar die schijnt het niet te zijn. Er zou er ook eentje bij Cherson zijn. Die zou het dan moeten zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 04-10-2022 22:16 ]
Je begrijpt de verwarring denk ik welXWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Volgens de reacties op die Twitter link is het degene in Cherson, daarom had ik dat in dit topic geplaatst.
Ik zit me nu ook te verbazen over TPP. Ik ken NPP (Nucleair), HEPP (Hydro-Electric) maar TPP
Misschien GTPP (Gas Turbine)?
Wat is een TPP? Google zegt dat het een Trans-Pacific Partnership is. Dan hebben de Russen zich wel HEEL ver teruggetrokken._Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:09:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1577388859738017792
🤔
Thermal.asing schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:
[...]
Je begrijpt de verwarring denk ik wel.
Ik zit me nu ook te verbazen over TPP. Ik ken NPP (Nucleair), HEPP (Hydro-Electric) maar TPP?
(Gas of kolen, waarschijnlijk kolen in UA. Had ik toen met Vuhlehirsk TPP een keer opgezocht
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2022 22:19 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[Twitter: https://twitter.com/lilygrutcher/status/1577409181405294592]
PSN
#Ukraine: Russian Sources say that "The #UkrainianArmy launched a massive offensive west of the city of #Kherson with a hundred armored vehicles "
— Ukraine News 🇺🇦 (@Ukrainene) 4 oktober 2022
waiting for more details ⌛ pic.twitter.com/HWzdKk0mO8
Als dat zou kloppen.....
Die linies zijn ook allang gevallen Dat ze bij Mylove zaten was vanmiddag al bekend, dus ik zou er niet raar van op kijken als morgen bevestigd wordt dat ze echt al bij Beryslav bezig zijn. Als je kijkt wat daar tussen zit is dat niet echt gebied waar je een goede verdedigingslinie kunt opbouwen.asing schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:52:
Volgens de kaart zijn ze dan bij Mylove, niet bij Beryslav. Dat was wel erg veel gehoopt op de deepstatemap. De afstand was zo'n 45 km waarbij ook nog de linies rond Dudchany hadden moeten vallen.
[removed]
https://nitter.it/WarMonitor3/status/1577404408039546880“Colonel Vitaly Sukuev the commander of the VDV's 108th Air Assault Regiment was killed in Ukraine.”
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 4 oktober 2022
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Ik vertrouw dit account niet zo. Al een aantal keer gezien dat er ongefundeerde dingen werden gepost.XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:27:
Zo te zien heeft UA een flinke overmacht in het Cherson gebied:
[Twitter]
#SNIHURIVKA REPORTEDLY UNDER AFU 🇺🇦 CONTROL. Per 🇷🇺 source
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 4 oktober 2022
Waiting for confirmation! pic.twitter.com/7bSFSYeyFt
Nog een die dit roept. Waarschijnlijk dezelfde bronnen, overigens.
Russian sources report of increased Ukrainian activity in the area of Posad-Prokrovske, speculating that Ukraine might start a direct attack on Kherson City. #Kherson #Ukraine pic.twitter.com/65cGqC7hce
— (((Tendar))) (@Tendar) 4 oktober 2022
TPP staat voor toilet paper plant.asing schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:
[...]
Je begrijpt de verwarring denk ik wel.
Ik zit me nu ook te verbazen over TPP. Ik ken NPP (Nucleair), HEPP (Hydro-Electric) maar TPP?
Rusland wil nog even benadrukken dat ze de toiletpapierproduktie stevig in handen hebben.
Er komt weer een TP crisis aan en Rusland heeft de productie hiervan in handen en kan zo het westen onder druk zetten, hetzelfde verhaal als gas, we zijn nu afhankelijk van Rusland.
Sus allemaal, TP op rantsoen, max 2 velletjes per beurt en beide zijden gebruiken.
OK. Even serieus dan maar.
Zal het offensief vandaag wat rustiger aan gaan?
als Rusland zich inderdaad terugtrekt naar een nieuwe defensieve lijn zal UA het misschien ook wat rustiger aan doen, ze zijn al een paar dagen volcontinue bezig en nu is misschien de tijd daar om te hergroeperen , organiseren en rusten, plus voorraden aanvullen, al zullen ze vast verse troepen hebben om de druk op de ketel te houden.
Ik vraag me af wat Rusland nog kan doen hier.
Het is onaannemelijk dat de nieuwe defensieve lijn van Rusland het beter zal houden dan de vorige en al hun troepen zijn nu in artilleriebereik van UA. Haastig aangelegde fortificaties zullen niet zo effectief zijn.
Ik zie ook echt geen enkele verdedigbaar natuurlijke barrière waar ze stand kunnen houden, behalve de Inhulets, maar dan zullen ze pas werkelijk in de val zitten.
Ik wil niet de officier zijn die nu verantwoordelijk is aan dit front, want er zit werkelijk niets anders op dan ingraven en bidden. Zelfs een competent bevelhebber kan hier niets meer aan doen. Offensieve capaciteit hebben ze allang niet meer.

Geeft de situatie mooi weer.
Geen versterkingen, leiderschap geeft niet thuis. Uitzichtloos, complete chaos waarschijnlijk, en geen bevelsrructuue die met deze situatie om kan gaan.
Wat mij betreft het ultieme falen van de top-down bevelsrructuur, de zwakheden hiervan worden in dit conflict pijnlijk blootgelegd.
Ziet er gewoon goed uit, vooral zorgen dat de aanvoerlijn op orde is en de Russen geen kans geven de flank aan te vallen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Kijk naar het verkeer erover. Alle versterkingen richting westen en afvoer van gewonden naar het oosten.hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:11:
Wat vinden jullie hiervan, is dit een gat of niet? Antonovsky bridge:
[Afbeelding]Ben er zelf niet echt uit, kan ook gewoon zwartgeblakerd of fake zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
ik ben geen ingenieur dus kraam onzin uit.hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:11:
[Afbeelding]Ben er zelf niet echt uit, kan ook gewoon zwartgeblakerd of fake zijn.
Heeft het Russische leger geen grote metalen platen oid die ze over die gaten kunnen leggen te versteviging om gewicht te spreiden als er een tank overheen rijdt?
Er zitten sowieso gaten in de brug en ik denk dat je het sowieso niet wil wagen om met een T-80 daar overheen te rijden.
Nu is het verlies van een in deze oorlog sowieso niet bijzonder meer dus als er 1 tank naar beneden stort ligt niemand daar wakker van. Brug is dan wel verder kapot, ook voor lichte voertuigen.
Maar goed, leg er een bailey brug achtige constructie op en je kan weer even verder toch?
Zoals gezegd, ben geen ingenieur en zie het de Russen ook niet doen dus het zal wel een no-go zijn om wat voor reden dan ook (evt extra targeting door UA).
Ik ben ook geen enginieur maar ik vermoed dat de constructie van de brug naast dit gat ook wel dusdanig beschadigd is dat dit geen stalen platen met een tank erop zal houden. Heel misschien een jeep of een lichte vrachtwagen.Verwijderd schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:41:
[...]
ik ben geen ingenieur dus kraam onzin uit.
Heeft het Russische leger geen grote metalen platen oid die ze over die gaten kunnen leggen te versteviging om gewicht te spreiden als er een tank overheen rijdt?
Als er een tank dan op rijdt denk ik dat je 5 minuten later een mooie basis voor de rivierbodem hebt
Maar de Russen zullen dit toch ook wel weten... toch...??
Dit is de photoshop uit Juli oid?hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:11:
https://tineye.com/search...t=score&order=desc&page=2
PSN
Fake dus, werd als nieuw gepresenteerd.YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:20:
Dit is de photoshop uit Juli oid?

https://nitter.it/Guderian_Xaba/status/1577518404306497542Russians say they no longer control #Snihurivka, at north from #Kherson. pic.twitter.com/Iln8zakplr
— Gregor Martin (@Guderian_Xaba) 5 oktober 2022
Dat is ook een oude foto, van 24 september:
New footage of the #Antonivskyi (#RU Antonovsky) bridge in occupied #Kherson.
— Tim White (@TWMCLtd) 24 september 2022
Clearly not repairable in a short time. No sign of the pontoon bridge unless this video was shot from there.#SlavaUkraini
(Can't credit as the original watermark has been blurred) pic.twitter.com/6bpkpTM2fT
Waarschijnlijk is er de 26e een screenshot van gepost en op twitter geplaatst:
https://tineye.com/search...t=score&order=desc&page=1
Dat is Russisch voor: "We lijden zware verliezen omdat we rennen voor ons leven maar doen net alsof dat komt doordat de vijand met een enorme overmacht aan kwam.".
https://nitter.it/NOELreports/status/1577569080885891073The famous regroup.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 5 oktober 2022
The Russian military in the Kherson region are regrouping to gather strength and strike back, Stremousov told RIA Novosti pic.twitter.com/b3ukfUYQXr
Gelukkig heeft Stremousov een aardige collectie pennen op zijn bureau, kan hij dat tegenoffensief mooi op zijn buik schrijven
Het lijkt me duidelijk dat ze het onderspit gaan delven mochten ze dit proberen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Sensible comment, dit is dus precies wat RU niet gaat doen
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2022 10:39 ]
PSN
ligt er aan welke rivier ie bedoelt.. Inhulets of Dnjepr? Ik denk dat ze, als het die eerste betreft, wel gaan doen. En dat zou goed nieuws voor UA betekenen.YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:39:
[Twitter]
[Afbeelding]
Sensible comment, dit is dus precies wat RU niet gaat doen
Dat betekent, stam + t .
Dnjepr.Apache4u schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:40:
[...]
ligt er aan welke rivier ie bedoelt.. Inhulets of Dnjepr? Ik denk dat ze, als het die eerste betreft, wel gaan doen. En dat zou goed nieuws voor UA betekenen.
Zoals je al zei, Inhulets zou idioot zijn.
Probleem is alleen dat ze daarmee aan zouden geven dat je Cherson al opgeeft. Gezien het huidige verloop zou dat wel het slimste zijn, maar ik betwijfel dat ze daarvoor kiezen. Al was het maar omdat het thuisfront dat uitlegt als een overgave aan Oekraine.ZenTex schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:42:
[...]
Dnjepr.
En aangezien ze al meermaals hebben laten zien meer naar dat soort politieke geneuzel te kijken dan naar wat taktisch beter is, schat ik dat ze bij elkaar gaan zitten in Cherson.
[removed]
Snihurivka ligt aan de Inhulets, de "frontlinie" is, voor zover ik weet, nog niet op de Inhulets gestuit, dus terugtrekken achter de Inhulets is technisch mogelijk (hoewel vermoedelijk nogal dom).ZenTex schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:42:
[...]
Dnjepr.
Terugtrekken achter de Dnipro zou slim zijn, maar in de Russische top-down logica is dat geen keuze die iemand met kennis van de lokale situatie gaat nemen, dus vermoedelijk gaat deze tweet wel over de Inhulets.
(als terzijde: Die sloot heet in het Oekraïnse wereldbeeld Dnipro, helemaal prima wat mij betreft, 't is tenslotte hun sloot)
[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 05-10-2022 11:02 ]
Tsja, keuzes.redwing schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:57:
[...]
Probleem is alleen dat ze daarmee aan zouden geven dat je Cherson al opgeeft. Gezien het huidige verloop zou dat wel het slimste zijn, maar ik betwijfel dat ze daarvoor kiezen. Al was het maar omdat het thuisfront dat uitlegt als een overgave aan Oekraine.
En aangezien ze al meermaals hebben laten zien meer naar dat soort politieke geneuzel te kijken dan naar wat taktisch beter is, schat ik dat ze bij elkaar gaan zitten in Cherson.
Of duizenden troepen verliezen voor een verlopen zaak.
of
Kherson houden.
FTFYZenTex schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:01:
[...]
Tsja, keuzes.
EnOf duizenden troepen verliezen voor een verlopen zaak.
en of
Kherson houden over een week alsnog verliezen.
Militair slimste verliest in RU van politiek populairste/gewenste, je weet dus het antwoord al.redwing schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:57:
[...]
Probleem is alleen dat ze daarmee aan zouden geven dat je Cherson al opgeeft. Gezien het huidige verloop zou dat wel het slimste zijn, maar ik betwijfel dat ze daarvoor kiezen. Al was het maar omdat het thuisfront dat uitlegt als een overgave aan Oekraine.
PSN
Terugtrekken betekend het terughalen van een zeer ontevreden leger van tienduizenden militairen. Voor de maffiatop rond Putin is het misschien beter om het leger voorlopig niet naar huis te halen.ZenTex schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:01:
[...]
Tsja, keuzes.
Of duizenden troepen verliezen voor een verlopen zaak.
of
Kherson houden.
Hij gaat ook tegen het juridische systeem aan lopen, soldaten die in Rusland zijn, mogen weigeren om aan een SMO deel te nemen etc.ledog schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Terugtrekken betekend het terughalen van een zeer ontevreden leger van tienduizenden militairen. Voor de maffiatop rond Putin is het misschien beter om het leger voorlopig niet naar huis te halen.
Dus het is weer een nieuw juridisch mijnenveld waar ze van RU in manoeuvreren, dus om daar uit te komen zal er na de annexatie dus weer wat extra's moeten worden aangekondigd om alle hoop van de soldaten om naar huis te kunnen weer de grond in te boren.
PSN
Verwijderd
gezien eerdere neergeslagen opstanden in Belarus denk ik dat dat wel mee valt._Eend_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:19:
Een complete aftocht uit UA zou ook spannend worden voor Loekashenko. In UA vecht ook een Wit-Russisch contingent mee tegen RU, die hebben al maanden terug gezegd dat ze na de oorlog weer terug gaan naar eigen land om daar Ome Loeka weg te werken. Ik hoop dat Loekashenko slecht slaapt van dat idee..
Hoe groot is dat contingent en krijgt die steun van buitenaf om letterlijk een burgeroorlog te ontketenen? Dat is namelijk wel even wat anders dan een opstandje op een plein in Minsk.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Check ook de buggy met MG3 die op 80% vh filmpje in beeld is. Het meest professionele improvisatieleger op aarde in actie.
[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-10-2022 11:23 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
https://nitter.it/NOELreports/status/1577586489831133187YPR-765 infantry fighting vehicle provided by The Netherlands 🇳🇱 in operation with the AFU. pic.twitter.com/wMLLWeQpVE
YPR-765's in actie in UA. De eerste heeft ipv een .50 een Mk19 granaatwerper
Daarom schreef ik ook:Verwijderd schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:22:
[...]
gezien eerdere neergeslagen opstanden in Belarus denk ik dat dat wel mee valt.
Hoe groot is dat contingent en krijgt die steun van buitenaf om letterlijk een burgeroorlog te ontketenen? Dat is namelijk wel even wat anders dan een opstandje op een plein in Minsk.
Ik hoop dat Loekashenko slecht slaapt van dat idee..
Voor zover ik kan vinden gaat het om een Wit-Russisch regiment: Wikipedia: Kastuś Kalinoŭski Regiment
Dus pak 'm beet 1000 man? Ik denk niet dat Ome Loeka daar wakker van ligt, helaas.
Gisteren een filmpje op Twitter gezien van twee soortgelijke buggy's die met een noodgang over de paden scheurde. Eentje zelf met een ATGM op het dak. Meer voor een soort hit&run tactieken.NiGeLaToR schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:22:
Beelden van gevechten in het zuiden.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Check ook de buggy met MG3 die op 80% vh filmpje in beeld is. Het meest professionele improvisatieleger op aarde in actie.
Niet hetzelfde filmpje maar wel de buggy's.
Ukrainian buggy equipped with a French-donated Milan ATGM pic.twitter.com/CtDlN1WOFT
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 23 augustus 2022
[ Voor 9% gewijzigd door Bo0bz op 05-10-2022 11:34 ]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ze zijn bezig met nog een nieuw model:Bo0bz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Gisteren een filmpje op Twitter gezien van twee soortgelijke buggy's die met een noodgang over de paden scheurde. Eentje zelf met een ATGM op het dak. Meer voor een soort hit&run tactieken.
https://nitter.it/NOELreports/status/1577565508643295235Ukrainian fighters from the 138th Special Forces Center conducted preliminary factory tests of a prototype two-seater buggy. This is reported by the company Inguar. The prototype two-seater buggy has 230 horsepower, 500 Nm of torque, independent suspension.... pic.twitter.com/AOdN90ok2E
Ome luka heeft maar een 45.000 'soldaten', waarvan ik niet weet hoeveel er ook echt bereid zijn om voor hem te vechten, maar dat is meer iets voor een ander topic_Eend_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:32:
[...]
Daarom schreef ik ook:
[...]
Voor zover ik kan vinden gaat het om een Wit-Russisch regiment: Wikipedia: Kastuś Kalinoŭski Regiment
Dus pak 'm beet 1000 man? Ik denk niet dat Ome Loeka daar wakker van ligt, helaas.
Met de extra militair getrainde en geharde Georgische en Belarussische personen, zal het nog lang blijven doorsudderen in de regio iig.the Ministry of Defense revealed that the Belarusian Armed Forces contains about 59,500 personnel, including 46,000 soldiers and 13,000 civilians.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2022 11:41 ]
PSN
Die gaat nu zelf appeasement doen richting zowel Vlad als zijn westen en ooit het zuiden want weet dondersgoed dat hij op het verkeerde paard gewed heeft.YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:37:
[...]
Ome luka heeft maar een 45.000 'soldaten', waarvan ik niet weet hoeveel er ook echt bereid zijn om voor hem te vechten, maar dat is meer iets voor een ander topic
[...]
Met de extra militair getrainde en geharde Georgische en Belarussische personen, zal het nog lang blijven doorsudderen in de regio iig.
Rusland heeft geen vrienden meer over, alleen maar vijanden en partijen die willen profiteren van wat komen gaat.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Neergeslagen danzij russische interventie ja.Verwijderd schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:22:
[...]
gezien eerdere neergeslagen opstanden in Belarus denk ik dat dat wel mee valt.
Even kijken of Rusland bij een vokgende poging nog wat in t ebrengen heeft.
PSN
Helaas, het lijkt hier nog niet klaar te zijn.I retracted the shared -unconfirmed- info about Snihurivka. After taking a good look at the sources, there is too much fuzz to it and now also contrary reports are coming out speaking of 🇷🇺 holding it still.
It's better to just wait it out, and make sure share it once confirmed.
Sowieso erg rustig vandaag, lijkt toch enige stabilisatie in het front te zitten.RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:53:
[Embed] Helaas, het lijkt hier nog niet klaar te zijn.
De grootste uitdaging is dat je logistiek je bij moet kunnen houden. Als je ineens het front 40 km verderop legt wordt dat wel een puntje van aandachthoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:56:
[...]
Sowieso erg rustig vandaag, lijkt toch enige stabilisatie in het front te zitten.
En dat wij niks lezen wil niet zeggen dat er niks gebeurt.
Het blijft wat bizar, bijv. paar dagen geleden nog een (grote) aanval door UA vanuit het bruggehoofd richting Davidij Brid afgeslagen, en nu kwam er gisteren een stoomwals uit het noordoosten langs en is het hele front daar ingestort en is die zonder slag of stoot afgegeven aan UA troepen.asing schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
De grootste uitdaging is dat je logistiek je bij moet kunnen houden. Als je ineens het front 40 km verderop legt wordt dat wel een puntje van aandacht.
En dat wij niks lezen wil niet zeggen dat er niks gebeurt.
(en zo is 1/3e van het bezette oppervlak westelijk van de Dnipro ineens van handen gewisseld.)
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2022 13:08 ]
PSN
En als de Russen verdediging opzetten dan heeft de Oekraïense artillerie eerst wat werk te doen.asing schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
De grootste uitdaging is dat je logistiek je bij moet kunnen houden. Als je ineens het front 40 km verderop legt wordt dat wel een puntje van aandacht.
En dan kunnen ze met drones ook weer granaten op de hoofden van russische soldaten laten vallen. Al dan niet tijdens een SSOXWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
En als de Russen verdediging opzetten dan heeft de Oekraïense artillerie eerst wat werk te doen.
Mooie herinneringen aan (17 painfbat (Limburgse Jagers), verkenners, lichting 89-3_Eend_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:29:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1577586489831133187
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Meer details.RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:53:
[Embed] Helaas, het lijkt hier nog niet klaar te zijn.
Snihurivka Call with Resident 📞
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 5 oktober 2022
Ukrainian Forces 🇺🇦 entered Snihurivka 2 days ago and control parts of it. Battles have been taking place inside and around the city
As of today, all commanders and Russian Officers have fled the city overnight, but Snihurivka is still CONTESTED
Als dat weer gebeurt ga ik Zaluzhnyi The Encirclement Guy noemenXWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:00:
Snihurivka is ook een belangrijk punt. Als die stad valt wordt de noordelijke frontlijn doormidden gesneden en kan er verderop naar het zuiden weer een omsingeling plaatsvinden, waardoor Russen verder moeten terugtrekken.
En een spoorwegknooppunt met lijnen naar Cherson, Mykolajiv en Kryvy Rih.XWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:00:
Snihurivka is ook een belangrijk punt. Als die stad valt wordt de noordelijke frontlijn doormidden gesneden en kan er verderop naar het zuiden weer een omsingeling plaatsvinden, waardoor Russen verder moeten terugtrekken.
Van die lijn naar Mykolajiv heeft maar een vrij klein deel (en zonder grote kunstwerken) in bezet gebied /frontlinie gelegen, dus mogelijk is dat snel te herstellen en kunnen uitgerekte logistieke ketens worden ingekort.

Several Russian columns of equipment were seen heading from Melitopol to the Kherson frontline.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 5 oktober 2022
Convoy of Grad systems
Convoy of Self Propelled Artillery
Convoy of Logistic Trucks pic.twitter.com/2DKiRV92aK
PSN
Startschot voor het offensief richting Melitopol? We kunnen altijd hopen.YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:25:
Rusland trekt troepen weg bij Melitopol om Cherson te helpen?![]()
[Twitter]
Verwijderd
Dan verzwakken ze de linies zodat Ukraine toeslaat en het front oprolt.
Of het zijn versterkingen uit Rostov via de landbrug.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2022 16:45 ]
Officers have abandoned temporarily-occupied Snihurivka, according to Vitaliy Kim, Head of Mykolaiv Regional State Administration.
— Michael MacKay (@mhmck) 5 oktober 2022
Russian troops remaining in Snihurivka will not last long. pic.twitter.com/SmzZQAlPRF
Russian source on Kherson:
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 5 oktober 2022
"There is an attack of different strength from all three directions (Nikolaev, Andreevskoe and Dutchany), up to 50 vehicles from each. Defensive battles are underway and the situation is assessed as “difficult”. we are on the defensive."
klinkt wel goed als het waar is.
(tenzij dit een 'russian sources' setup voor een 'succesfull defense' is
[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2022 17:32 ]
PSN
Onderhouden we ons materiaal zo slecht? Zie me daar een zooi roestplekken op zitten._Eend_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:29:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1577586489831133187
Je ziet vooral roest op de zelf gemaakte upgrades.grote_oever schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:35:
[...]
Onderhouden we ons materiaal zo slecht? Zie me daar een zooi roestplekken op zitten.
En een beetje roest is niet erg hoor.
grote_oever schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:35:
[...]
Onderhouden we ons materiaal zo slecht? Zie me daar een zooi roestplekken op zitten.
Nee die dingen zijn als het goed is iets meer dan tien jaar geleden uit dienst genomen, allemaal opgeknapt voor het geval dat en vervolgens in opslag geplaatst voor uiteindelijk verkoop of "WO3". Het zouden er nog circa 660 geweest moeten zijn. Maar opeens duiken deze steeds meer op in Oekraine, waardoor ik me afvraag hoeveel er nog zijn in Nederland. Ze zouden in ieder geval nog in vrij goede staat moeten verkeren omdat ze eerst opgeknapt zijn en vervolgens opgeslagen gestaan hebben ergens in een loods.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Allemaal spul om over de rivier heen te schieten.YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:25:
[Twitter]
Als wij dat thuis op de bank allemaal zien dan zien de AFU dat toch ook en kunnen ze toch wel een paar bommen op die transporten droppen?jip_86 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:38:
[...]
Allemaal spul om over de rivier heen te schieten.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
https://nitter.it/UkraineNewsLive/status/1577719962726187008⚡🇺🇦💪HMMWVs break through under fire, they are covered from cover by a #Ukrainian tank
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 5 oktober 2022
Footage of heavy fighting in the #Kherson direction.#Ukraine #UkraineWar #Ukrain #UkraineRussiaWar #UkraineWillWin #UkraineRussianWar #UkrainianArmy #Ukrainians #russiaisateroriststate pic.twitter.com/oXTpQfuFoz
Rechts zie je wat volgens mij een uitgeschakelde Humvee is
Verwijderd
even wachten tot het stil staat en uitgeladen wordt.Fiber schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:10:
[...]
Als wij dat thuis op de bank allemaal zien dan zien de AFU dat toch ook en kunnen ze toch wel een paar bommen op die transporten droppen?
Daarna verschijnt er weer een blauw bolletje op de livemap.
With 🇺🇦 advancing all over NE Kherson, and steadily closing in on Nova Khakova with the dam over the Dnipro river. Questions arise where could 🇷🇺 retreating forces try to make a stand. We have been monitoring this area and have seen an increase in activity around the dam. pic.twitter.com/IaULxml8nz
— NLwartracker (@NLwartracker) 6 oktober 2022
Nitter link:
https://nitter.it/NLwartracker/status/1577906456149508096#m
[ Voor 23% gewijzigd door ZenTex op 06-10-2022 08:49 ]
Ik zie vooral een HIMARS-menukaart...ZenTex schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:47:
Mooi stukje van NL wartracker over de defensieve netwerken rond Kherson.
Lijkt me meer een klus voor artillerie, en dan nog kan het lastig worden, daar zijn loopgraven nu eenmaal voor bedoeld en zeer effectief.
Eens, maar er is wel een verschil tusen een M777 of een Pzh2000. Daarmee kan je 'relatief' makkelijk zo'n gebied helemaal vrij maken.ZenTex schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:58:
Oekraine gaar echt niet op elke trench een raket afsturen.Helemaal gezien de kosten van zo'n ding.
Lijkt me meer een klus voor artillerie, en dan nog kan het lastig worden, daar zijn loopgraven nu eenmaal voor bedoeld en zeer effectief.
Het kost wat (tijd en geld), maar het is wel te doen.
Als de UA Airforce ook nog iets zou kunnen betekenen wordt het voor de Russen daar nog lastiger.
Gesupport met wat drones met granaten eronder en dan kom je er wel inderdaad.Snow_King schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:36:
[...]
Eens, maar er is wel een verschil tusen een M777 of een Pzh2000. Daarmee kan je 'relatief' makkelijk zo'n gebied helemaal vrij maken.
Het kost wat (tijd en geld), maar het is wel te doen.
Als de UA Airforce ook nog iets zou kunnen betekenen wordt het voor de Russen daar nog lastiger.
(overigens kunnen ze veel van die posities zo bypassen door het open veld, dus dan hoef je al de loopgraaf niet frontaal aan te vallen)
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2022 09:39 ]
PSN
Mee eens, een HIMARS raket kost vrij veel (rond US$ 100.000 per raket). Een Excalibur (precisie granaat voor M-777) kost ook vrij veel overigens (laatste wat ik kan vinden is US$ 68.000). Domme granaten voor de M-777 zijn een paar duizend dollar per stuk.ZenTex schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:58:
Oekraine gaar echt niet op elke trench een raket afsturen.Helemaal gezien de kosten van zo'n ding.
Hoewel HIMARS dus nogal een overkill is, lijkt de meerwaarde van loopgravenverdediging door de artillerie + drones tactiek wel steeds kleiner te worden, zeker bij de combinatie drones+bungelbommetjes (hebben die dingen al een naam eigenlijk?) tegen individuele infanteristen en artillerie ondersteuning voor gepantserde voertuigen.
snelle voertuigen erop af sturen terwijl de boel door artillerie bestookt word.
YOLO.
Overgesimpliceert uiteraard.
Snihurivka Extra Info from Call🇺🇦
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 6 oktober 2022
-Russian Commanders fled towards Nova Kakhovka
-Ukrainian Forces are attempting to fully encircle the city
-Snihurivka is the largest Russian military stronghold in Mykolaiv and the villages South of Snihurivka have weak to no Russian Defenses
Als Snigurivka valt dan zou het wel weer eens hard kunnen gaan.
Rybar begint blijkbaar nattigheid te ruiken:YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:25:
[Twitter]

Niet alle UA troepen gaan vooruit richting Cherson
PSN
maar.. waar gaan ze wel heen?YakuzA schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Rybar begint blijkbaar nattigheid te ruiken:
[Afbeelding]
Hmm.YakuzA schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Rybar begint blijkbaar nattigheid te ruiken:
[Afbeelding]
op naar de H11, rechts afslaan en na Krivy Ryh door naar Zaporizja, daar aansluiten met eenheden die uit het noorden komen, plus de nieuwe lichting rekruten die hun training in de UK voltooid hebben?
Ik mag toch dromen hier?
Edit: Misschien hebben ze RU zover in de tang dat ze hun reserves naar elders sturen. Laten ze RU verder in hun eigen sop gaar koken om elders weer een nieuw offensief te (her)starten.
Het lijkt wel een potje tennis waarbij UA het Russische leger zoveel mogelijk heen en weer laat rennen om de bal weer terug te slaan.Zoals toendertijd die eenheden die vanuit het noorden naar Kherson werden gebracht omn dezelfde dag weer terug te moeten toen het gedonder in het noorden begon.
[ Voor 30% gewijzigd door ZenTex op 06-10-2022 11:18 ]
Zoiets denk ik:
The Ukr have also taken control of Snihorivka (3) which enables them to control the Inhulets and various other road and rail communications. Hard to see how the Rus can regain control of this front. It is collapsing and collapsing hard. pic.twitter.com/U5DCK1xVFP
— Mike Martin MP (@ThreshedThought) 5 oktober 2022
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
zoiets?ZenTex schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Hmm.
op naar de H11, rechts afslaan en na Krivy Ryh door naar Zaporizja, daar aansluiten met eenheden die uit het noorden komen, plus de nieuwe lichting rekruten die hun training in de UK voltooid hebben?
Ik mag toch dromen hier?
Edit: Misschien hebben ze RU zover in de tang dat ze hun reserves naar elders sturen. Laten ze RU verder in hun eigen sop gaar koken om elders weer een nieuw offensief te (her)starten.
Het lijkt wel een potje tennis waarbij UA het Russische leger zoveel mogelijk heen en weer laat rennen om de bal weer terug te slaan.Zoals toendertijd die eenheden die vanuit het noorden naar Kherson werden gebracht omn dezelfde dag weer terug te moeten toen het gedonder in het noorden begon.
bron: https://twitter.com/Thres...tatus/1577033853180387328
De nieuwe recruten om het RU front te verzwakken (ZenTex schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Hmm.
Ik mag toch dromen hier?
The first people called up as part of partial
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 6 oktober 2022
mobilization, in addition to the DPR, began to arrive
in the Zaporozhye region. pic.twitter.com/bcsh2xZMJY
PSN
Met z'n allen naar het strand?
Zoiets ja.
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee wat er aan de hand is, of dat de gegevens van Rybar kloppen. Of zelfs of de bevelhebbers van AFU het wel weten of gewoon ad-hoc plannen maken afhankelijk van de situatie, daar zie ik ze wel voor aan.
[ Voor 6% gewijzigd door ZenTex op 06-10-2022 11:33 ]
Ja, maar ze moeten eerst Snigurivka nog maar even bevrijden, want zo ver is het helaas nog niet.
Het grote verschil tussen Oekraine en rusland is hier dat Oekraine zijn reserves op en neer stuurt, terwijl rusland zijn linies echt moet verzwakken om ergens anders de opmars te vertragen.ZenTex schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Hmm.
Ik mag toch dromen hier?
Wat dat betreft vraag ik me echt af wat er nog van het russische leger over is. Met wat ze zouden moeten hebben (en dan pak ik de lage schattingen) en de gerapporteerde verliezen (en dan pak ik wat Oekraine rapporteert), zouden ze nog steeds veel meer moeten hebben. En dat verschil betekent dat ze of al begonnen met minder dan de laagste schattingen, of dat de verliezen nog hoger liggen dan wat er nu wordt gerapporteerd (of, wat het meest waarschlijke is, beide)
[removed]
Hotel in Kherson hosting high ranking 🇷🇺 military and FSB hit by artillery, at least 10 killed.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 6 oktober 2022
Multiple artillery hits on Antonovka bridge and usual targets. In last month 2500 out of 25k🇷🇺 solders killed from Kherson group. Wounded about 2 out of 10 [5000].
Russische POW's rond Cherson vertonen tekenen van uithongering. De veerponten - als ze werken - kunnen ongeveer 1/3 van de noodzakelijke bevoorrading leveren:
🔥 Kherson supplies:
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 6 oktober 2022
When all pontoon ferries are working (it's hard task to track them all), 🇷🇺 gets about 1/3 of their needed supplies. 🇷🇺 captured near Kherson have lost 10-15kg, have blank eyes, they absolutely don't trust command, can't establish communications for 3 days.