Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De val van Davyduv Brid had ik niet zo snel verwacht, blijkbaar was het gebied toch niet zo goed verdedigd als beweerd werd.

Aan dit tempo blijven er niet veel opties meer over voor de Russische troepen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
Zoka is verdrietig, ramptoerisme bij de uitploeg... :+ [Twitter: https://twitter.com/200_zoka/status/1577257518140895239]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Het voordeel is wel dat het front straks een stukje korter en beter verdedigbaar wordt voor UA. Mss dat we dan weer elders een push gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
boxlessness schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:11:
Het voordeel is wel dat het front straks een stukje korter en beter verdedigbaar wordt voor UA. Mss dat we dan weer elders een push gaan zien.
Zit al dagen op een doorbraak naar Melitopol te wachten, dat front is opmerkelijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:10:
Zoka is verdrietig, ramptoerisme bij de uitploeg... :+ [Twitter]
"Geplande en gecoördineerde terugtrekking" copium incoming? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

[Twitter: https://twitter.com/mdfzeh/status/1577267362193035269]
Als dit waar is dan komt een bevrijding van Cherson wel erg dichtbij. Ik vraag me in hoe ver ze zich terugtrekken. Ik dacht dat die rivier de beste verdedigingslinie was op de UA route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

3raser schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:15:
[Twitter]
Als dit waar is dan komt een bevrijding van Cherson wel erg dichtbij. Ik vraag me in hoe ver ze zich terugtrekken. Ik dacht dat die rivier de beste verdedigingslinie was op de UA route.
Oh noes, wie had dat kunnen voorzien! -_-

Ow wacht. :+

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:10:
Zoka is verdrietig, ramptoerisme bij de uitploeg... :+ [Twitter]
Het is wel echt genieten van hoe al dat soort kanalen maar blijft doen alsof het allemaal niet zoveel voorstelt wat Oekraine doet of nog altijd geloven dat Oekraine in een val van de Russen trapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:40
XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:05:
[...]

De val van Davyduv Brid had ik niet zo snel verwacht, blijkbaar was het gebied toch niet zo goed verdedigd als beweerd werd.

Aan dit tempo blijven er niet veel opties meer over voor de Russische troepen.
Er is veel gevochten daar. Al een hele tijd goed verdedigd tegen aanvallen uit het westen, niet duidelijk is of alleen dreiging of een werkelijke aanval vanuit het noorden mede oorzaak was. Er schijnt een algemeen bevel om terug te trekken te zijn. (alles mede veroorzaakt door materieel tekort doordat de aanvoerlijnen al een tijd erg beperkt zijn)
Zoals het nu lijkt kan UA zelfs doortrekken tot Beryslav.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tens schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Zoals het nu lijkt kan UA zelfs doortrekken tot Beryslav.
Andere theorie: de Russen zetten een verdedigingslinie op rond Cherson City met alles wat ze nog hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Andere theorie: de Russen zetten een verdedigingslinie op rond Cherson City met alles wat ze nog hebben.
als ze oostelijk van de inhulets terug trekken is dat onhoudbaar omdat de antonovsky brug en alle crossings dan onder stardaard arty bereik liggen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
[...]

Waar ze heen gaan is waarschijnlijk al doorgespeeld aan de Oekraïners. Ik denk dat de Russen zich terugtrekken naar Cherson als ik zo alle filmpjes zie met welk gemak ze door de straten lopen en de bewoners ontmoeten. Maar goed, mijn 2 cents.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
xzaz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:23:
Waar ze heen gaan is waarschijnlijk al doorgespeeld aan de Oekraïners.
We gaan binnenkort heel heftige beelden zien, de bruggen zijn alleen te voet begaanbaar met slechts lokaal een pontje. Onmogelijk om 20.000 man in korte tijd te evacueren en dat onder constante artillerie en HIMARS beschietingen, de crème de la crème van het Russische leger.

Dit soort taferelen: battle of Brezina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Hoop dat ze de dam wel heel te pakken krijgen zo als het nu gaat zie ik die nog wel de lucht in gaan :|
Scheelt misschien wel dat hun buddies nog in de stad zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:28:
[...]

We gaan binnenkort heel heftige beelden zien, de bruggen zijn alleen te voet begaanbaar met slechts lokaal een pontje. Onmogelijk om 20.000 man in korte tijd te evacueren en dat onder constante artillerie en HIMARS beschietingen, de crème de la crème van het Russische leger.
Laten we het hopen. Berezina maar dit keer met GoPro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

[...]

Dat vermoed ik ook , want ze hebben de Tjetjenen vanuit Donetsk opgeroepen.
https://www.reddit.com/r/...reinforcements_requested/

Misschien om een verdediging op te zetten of ze het vuile werk op te laten knappen zodat de Russen veilig terug kunnen trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
downtime schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Laten we het hopen. Brezina maar dit keer met GoPro's.
Maar deze keer zonder ijs :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
Crp schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Misschien om een verdediging op te zetten of ze het vuile werk op te laten knappen zodat de Russen veilig terug kunnen trekken
Kortom, Donetsk wordt weer wat makkelijker voor de Oekrainers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:28:
[...]

Dit soort taferelen: battle of Brezina
Ik vraag mij af hoeveel van die 20.000 troepen nog in leven zijn, want ze worden al meer dan een maand bestookt met artillerie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
[...]

Voordat je iets opschrijft is het alweer achterhaald vandaag >:)

Kaartentekenaars zijn druk vandaag. Een paar dagen geleden was het optrekken langs de rivier nog te gevaarlijk vanwege de RU artillerie aan de overkant, die lijkt nauwelijks aanwezig. De Nova Kakhova ferry komt wrs ook binnen bereik van UA artillerie. Dus Kherson als last stand lijkt niet onwaarschijnlijk. Hoe slecht dat ook is voor de bevolking daar.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Of als 'blocker detachments', verhinderen dat gewone soldaten het hazenpad kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Weinig kans dat de Tsjetsjenen zich wagen aan de kant van de rivier waar gevochten wordt. Hun taak is waarschijnlijk om Russen die willen ontkomen tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
[...]

Of ze blijven aan de oostoever, en zorgen dat geen Rus de brug over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20
Hou het graag ontopic

[ Voor 104% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-10-2022 15:18 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Schiet lekker op:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDJ6cqSvnJv3U1m1A9JKEyUe15A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQbyQB981k2ItQGVaN2v6KdH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pff je gaat even een paar meetings in en als je terugkomt is er is alweer een front ingestort.

UA meldt nu ook officieel Davidyv Brid. Normaal doen ze daar wat langer over maar ze voelen zich waarschijnlijk vrij zelfverzekerd momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
3raser schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:40:
Ik ben visueel ingesteld, dus die kaartjes vind ik altijd erg fijn.

[Afbeelding]
Met de huidige snelheid kan je er beter een gif van maken! ;) >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij kan ik de gif niet rechtstreeks embedden.

https://nitter.it/i/status/1577280165377638400

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DoeEensGek schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Met de huidige snelheid kan je er beter een gif van maken! ;) >:)
Goeie timing, zie hierboven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
RoD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:14:
Pff je gaat even een paar meetings in en als je terugkomt is er is alweer een front ingestort.

UA meldt nu ook officieel Davidyv Brid. Normaal doen ze daar wat langer over maar ze voelen zich waarschijnlijk vrij zelfverzekerd momenteel.
[Embed]
Meestal betekent dat dat ze al een stuk verderop zitten en dus zeer waarschijnlijk weinig tegenstand tegen komen. En dan is het de vraag tot waar ze door kunnen stoten, de verwachting was dat dit een verdedigingslinie zou zijn, maar als ze daar zo doorheen gaan zullen de russen een stuk verder terug moeten.

[removed]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja dit zou het zwaarst bemande stuk front zijn voor de Russen. Als nu zou blijken dat ze ook hier helemaal geen operationele reserve hebben, dan is het waarschijnlijk wel klaar voor Cherson. Want op deze manier gaan ze absoluut voor de rivier en dan krijg je pas een massa overgave. Daarbij zijn Izium en Lyman niks. Hier kan je niet ontsnappen omdat je de rivier nooit overkomt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeOljl6XkAEmxTG?format=jpg&name=large
We kunnen er vanuit gaan dat alles ten noorden van de as Milove - Sukhyi Stavok is bevrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Tja, en ze moeten haast wel zonder operationele reserves zitten, anders hadden ze wel rond Davydiv Brid-Mylove een verdediging gehad. En die lijkt compleet te missen. Je kunt je dus afvragen of ze de reserves die daar volgens verwachting zaten niet al gebruikt zijn om de opmars in het noorden te proberen te stoppen bij de 1e linie.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:24:
[Embed]
[Afbeelding]
We kunnen er vanuit gaan dat alles ten noorden van de as Milove - Sukhyi Stavok is bevrijd.
Er is daar ook niets meer, behalve kleine plaatsjes. En zo te zien is er na het doorbreken van de initiele linies geen extra laag verdediging.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En de Russische lend-lease gaat gewoon door: Oekraïne mag straks materiaal van 20.000 troepen bij elkaar vegen :D

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Duinkerken 2.0, alleen zonder bevriende schippers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tens schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

Of ze blijven aan de oostoever, en zorgen dat geen Rus de brug over komt.
Vergeet niet dat die 20.000 man (of wat er nog van over is) de beste gevechtseenheden van Rusland zijn, destijds nog aangevuld met eenheden uit Charkiv en de Donbas. Als Rusland ze laat evacueren kunnen ze misschien nog iets betekenen in de verdediging van de bezette Donbas-gebieden.

Als ze gevangengenomen worden heeft het Russische leger bijna geen professionele troepen meer over.

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 04-10-2022 15:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Vergeet niet dat die 20.000 man (of wat er nog van over is) de beste gevechtseenheden van Rusland zijn, destijds nog aangevuld met eenheden uit Charkiv en de Donbas. Als Rusland ze laat evacueren kunnen ze misschien nog iets betekenen in de verdediging van de bezette Donbas-gebieden.
Zonder materiaal? Ze zullen niet veel materiaal kunnen redden als ze de rivier over moeten zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:30
XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Als ze gevangengenomen worden heeft het Russische leger bijna geen professionele troepen meer over.
Kan Rusland 20.000 man nog evacueren? Als in: hebben ze daar de logistieke capaciteit nog voor? Lijkt mij dat ze eerder ze allemaal op een kluitje zetten op Kherson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
downtime schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:47:
[...]

Zonder materiaal? Ze zullen niet veel materiaal kunnen redden als ze de rivier over moeten zwemmen.
Zolang we treinen met gepantserd materieel over de Krimbrug zien rijden wordt er in elk geval nog iets aangevuld.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

in 4 dagen toch wel twee behoorlijke front-collapses....
eerst Lyman en nu oostelijk boven Kherson waar de russen volledig in elkaar stortten en wegrennen.

Ik denk dat Rusland nu in absolute noodtoestand zit omdat hun enige hoop op en oplossing, de sabotage van de Nordstream-pijpleidingen voorlopig iig zeker niet de ruimte voor onderhandelingen opgelevert lijkt te hebben of hun positie versterkt...
en nu valt het gebied dat ze toch absoluut willen behouden (de dam bij Nova Karkhova) in vermoeelijk korte tijd in handen van de oekrainers

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Man, wat een prachtig nieuws deze ontwikkelingen! Probeer alles een beetje bij te houden maar het gaat letterlijk met sneltreinvaart.

Glorie aan Oekraïne _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Zolang we treinen met gepantserd materieel over de Krimbrug zien rijden wordt er in elk geval nog iets aangevuld.
Daarom wil UA heel graag die grote raketten voor de Himars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Muncher schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Kan Rusland 20.000 man nog evacueren? Als in: hebben ze daar de logistieke capaciteit nog voor? Lijkt mij dat ze eerder ze allemaal op een kluitje zetten op Kherson.
Nee want de reguliere bruggen zijn allang vernietigd. Ze moeten het doen met pontonbruggen die veel kwetsbaarder en lagere capaciteit hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:26
RM-rf schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:50:
in 4 dagen toch wel twee behoorlijke front-collapses....
eerst Lyman en nu oostelijk boven Kherson waar de russen volledig in elkaar stortten en wegrennen.

Ik denk dat Rusland nu in absolute noodtoestand zit omdat hun enige hoop op en oplossing, de sabotage van de Nordstream-pijpleidingen voorlopig iig zeker niet de ruimte voor onderhandelingen opgelevert lijkt te hebben of hun positie versterkt...
en nu valt het gebied dat ze toch absoluut willen behouden (de dam bij Nova Karkhova) in vermoeelijk korte tijd in handen van de oekrainers
Ziet er goed uit inderdaad.

Wat mij ook opvalt is dat er maar weinig/geen kruisraketten etc.. vanaf de russische kant komt. Hopelijk kunnen de UA'ers de tempo erin houden. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:53:
Nee want de reguliere bruggen zijn allang vernietigd. Ze moeten het doen met pontonbruggen die veel kwetsbaarder en lagere capaciteit hebben.
Bij de dam hebben ze het gat toch volgestort met puin?
Daar lijkt nog beperkte capaciteit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
wauskoek schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:55:
Wat mij ook opvalt is dat er maar weinig/geen kruisraketten etc.. vanaf de russische kant komt.
Die zijn waarschijnlijk op, waarom zouden ze ze nog bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

ze hebben geeneens ponton bruggen over de Dnjepr toch? alleen maar een ponton ferry oid?
Gedeeltelijk zullen ze over de inhulets heen naar cherson evacueren, maar das van de regen in de drup komen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25
[...]

Mocht je denken dat die brug nogal drukgebruikt wordt: Ik begreep een tijd geleden dat de spoorverbindingen tussen Donetsk en Marioepol/Melitopol niet geheel in Russische handen zijn/in artilleriebereik liggen, waardoor ook de hele logistiek voor het bezette deel van Zaporizja via die brug wordt geregeld.

De flessenhals voor materiële ondersteuning lijkt me overigens eerder de Dnipro op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
[...]

Wat ook wel vrij vlot in puin gegooid als het binnen HIMARS bereik uitgeladen word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En ook de brug wordt weer bestookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[...]

En waar gaat Ukraine alle aandacht op richten als ze gestopt zijn met terugschieten? :+

Gelukkig komen er nu reservisten die het vast beter doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGvCRG8u6mbI1WghyYZN6ABF-zY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uXUUHIm3QJLp0g0mTgHw4KFV.png?f=user_large

En in Russische Telegram kanalen is het ook gezellig. Er is geen copium in de wereld meer voor ze - dus dan maar.. photoshop?

De lease-lend activiteiten in Kherson beginnen vorm te krijgen - er is weer van alles achter gebleven. Staan ze daar massaal met lege tank dat ze ze niet gewoon meerijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:01:
[...]
De lease-lend activiteiten in Kherson beginnen vorm te krijgen - er is weer van alles achter gebleven. Staan ze daar massaal met lege tank dat ze ze niet gewoon meerijden?
Alles met rupsbanden is waarschijnlijk te langzaam of onhandig.
Dus de troepen stelen een lada om terug te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2022 16:08 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je dat laatste kaartje van ISW bekijkt kun je zien hoe snel het gaat.. daar lijkt de grens nog tot Dudchany en Davydiv Brid te lopen.... maar nu ligt het front al 20 kilometer verder te liggen of igg de russen zich daarachter teruggetrokken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RM-rf schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

als je dat laatste kaartje van ISW bekijkt kun je zien hoe snel het gaat.. daar lijkt de grens nog tot Dudchany en Davydiv Brid te lopen.... maar nu ligt het front al 20 kilometer verder te liggen of igg de russen zich daarachter teruggetrokken
En de dag is nog niet voorbij! :)

@YakuzA maar in theorie kun je met zo'n tank prima 50+ km/u halen. Wellicht is het ook simpelweg de angst om in zo'n metalen doos te zitten terwijl je weet dat je veiliger bent in een burger voertuig dan een militair voertuig. Ik verbaas mij er in ieder geval over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Prosac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:33:
So much voor de defensieve lijn Davyduv Brid - My Love :D
Laatste halte bij de dam dus:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:46

ZenTex

Doet maar wat.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:22:
Tja dit zou het zwaarst bemande stuk front zijn voor de Russen. Als nu zou blijken dat ze ook hier helemaal geen operationele reserve hebben, dan is het waarschijnlijk wel klaar voor Cherson. Want op deze manier gaan ze absoluut voor de rivier en dan krijg je pas een massa overgave. Daarbij zijn Izium en Lyman niks. Hier kan je niet ontsnappen omdat je de rivier nooit overkomt.
Heh wie had ooit kunnen bedenken dan een defensieve linie met de rug naar een grote rivier (en onklaar gemaakte bruggen) een slecht idee zou zijn?

(een stuk of 20 tweakers hier die waarschijnlijk meewarig het hoofd schudden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kostyrka, Veremiyevka, Chereshnevoe en Novonikolaevka zouden bevrijd zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Als dit zo doorgaat, staan ze voor het donker in Cherson.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:22:
Kostyrka, Veremiyevka, Chereshnevoe en Novonikolaevka zouden bevrijd zijn:

[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFeO0HoDXgAEnKYx.jpg%3Fname%3Dorig

[ Voor 60% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2022 16:32 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Standeman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:24:
Als dit zo doorgaat, staan ze voor het donker in Cherson.

GIFje liefhebbers met 4 uur tijd verschil erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AG5Q-aWqvk5rfJmelurxe0ehVjg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k8h0XGiBm9kBcvtaXODTdg1m.png?f=user_large

Dit is ws geen gifje meer, maar toch.

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-10-2022 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
wauskoek schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad.

Wat mij ook opvalt is dat er maar weinig/geen kruisraketten etc.. vanaf de russische kant komt. Hopelijk kunnen de UA'ers de tempo erin houden. d:)b
Nitter link

Ik las net dat de Russen een Iskander hadden afgevuurd, maar deze was in Belgorod Oblast neergestort - gerucht gaat dat deze door Rusland's eigen afweer systeem (Pantsir) is afgeschoten - als dit waar blijkt te zijn dan is het wel een trieste grap - hoe slecht de Russen communiceren. (of, Tom Clancy modus, die Iskandir had een non conventionele lading en de eigen Russen probeerden een ramp te voorkomen - maar laten we het gewoon op bizar slecht management van de Russen houden).

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:26
The_Butler schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Nitter link

Ik las net dat de Russen een Iskander hadden afgevuurd, maar deze was in Belgorod Oblast neergestort - gerucht gaat dat deze door Rusland's eigen afweer systeem (Pantsir) is afgeschoten - als dit waar blijkt te zijn dan is het wel een trieste grap - hoe slecht de Russen communiceren. (of, Tom Clancy modus, die Iskandir had een non conventionele lading en de eigen Russen probeerden een ramp te voorkomen - maar laten we het gewoon op bizar slecht management van de Russen houden).
Dat zou echt een giller zijn als ze hun eigen raket uit de lucht hebben geschoten. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

en met een andere pan/zoom:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFeOwaowXEAI9b8B.jpg%3Fname%3Dorig

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dit komt van de site van Geroman, een zeer pro-Russisch account:
[Twitter: https://mobile.twitter.com/mdfzeh/status/1577305451242278912]Dit kan toch niet kloppen? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:49:
Dit komt van de site van Geromat, een zeer pro-Russisch account:
[Twitter]Dit kan toch niet kloppen? 8)7

Wat doen wij? Even kopje thee zodat ze ongezien Kherson innemen? In dit tempo is elke informatie achterhaald :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:49:
Dit komt van de site van Geroman, een zeer pro-Russisch account:
[Twitter]Dit kan toch niet kloppen? 8)7
Zo hadden we het gisteren nog over Berislav als stad of regio, en nu maakt het niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Je bent even een dagje weg en de UAF breekt gewoon de RUAF in Kherson Oblast af. Dakantognie :+

Wat ik niet snap is dat de Russen nog steeds Kherson vast lijken te houden, zelfs ik kan zien dat de situatie in Kherson met het uur onhoudbaarder wordt. Ik, als Res. Leunstoelgeneraal b.d., had mijn troepen al lang over de Dnjepr teruggetrokken en daar een stevige verdedigingslinie gebouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

NiGeLaToR schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

[Embed]

Wat doen wij? Even kopje thee zodat ze ongezien Kherson innemen? In dit tempo is elke informatie achterhaald :+
Dit is leuk en indrukwekkend. Maar ik wil het Zwanenmeer op de Russische staatstelevisie zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

YakuzA schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Alles met rupsbanden is waarschijnlijk te langzaam of onhandig.
Dus de troepen stelen een lada om terug te komen.
Dat zie je verkeerd, dit zijn gewoon soldaten die van hun ouders houden en zichzelf veilig thuisbrengen + een compensatielada :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
_Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:55:
Je bent even een dagje weg en de UAF breekt gewoon de RUAF in Kherson Oblast af. Dakantognie :+

Wat ik niet snap is dat de Russen nog steeds Kherson vast lijken te houden, zelfs ik kan zien dat de situatie in Kherson met het uur onhoudbaarder wordt. Ik, als Res. Leunstoelgeneraal b.d., had mijn troepen al lang over de Dnjepr teruggetrokken en daar een stevige verdedigingslinie gebouwd.
Omdat armstoelgeneraal Poetin het bevel overduidelijk aan het voeren is...
Cherson is al maanden twijfelachtig, maar ze bleven het versterken terwijl de rest van het front werd uitgekleed. Het is puur amateurisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkl
Lijkt me inderdaad dat in een licht paniekerige terugtocht de Russische soldaten, die inderdaad hoogstwaarschijnlijk meer van hun ouders dan hun generaal houden, zich niet heel druk maken over materieel etc. En dan heb je liever een gestolen auto die gegarandeerd de afstand naar Kherson haalt, dan een tank die meer zuipt dan het hele bataljon bij elkaar (en dat ligt niet aan het bataljon)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:55:

Maar waar vecht je dan nog voor als je de belangrijkste steden vrijwillig opgeeft? Kherson is de belangrijkste stad in Oekraine die nog in Russische handen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:18

Jiffy

God, you're ugly!

downtime schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:23:
[...]

Maar waar vecht je dan nog voor als je de belangrijkste steden vrijwillig opgeeft?
Dát... is een hele goeie vraag!

Echt, ik zit met verbijstering de berichtgeving te bekijken. 8)7

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Jiffy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Dát... is een hele goeie vraag!

Echt, ik zit met verbijstering de berichtgeving te bekijken. 8)7
Misschien kunnen de russen nog een kleine linie in Kertsj tijdelijk vasthouden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Maar waar vecht je dan nog voor als je de belangrijkste steden vrijwillig opgeeft? Kherson is de belangrijkste stad in Oekraine die nog in Russische handen is.
Nee dat zijn Donetsk en Sevastapol. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

onkl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:23:
En dan heb je liever een gestolen auto die gegarandeerd de afstand naar Kherson haalt, dan een tank die meer zuipt dan het hele bataljon bij elkaar (en dat ligt niet aan het bataljon)
Een tank valt op en in een tank ben je degene die iedereen als eerste dood wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Als ze nu daar weg zouden trekken is dat verre van vrijwillig. Ze kunnen vast blijven houden aan een onhoudbare situatie, of terugtrekken en wel weer een goede verdedigingslijn opzetten. Wat ze nu doen is gewoon gedoemt te mislukken omdat Oekraine net door een belangrijke verdediging is gegaan en de volgende linie haastig opgezet is en dus nooit zo sterk zal zijn.
Dus tenzij ze bij Beryslav echt een goede verdediging hebben voorbereid zie ik het somber voor rusland in. En gezien hoe dit tot nu toe verloopt acht ik de kans klein dat die verdediging goed is voorbereid.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:26:
[...]

Nee dat zijn Donetsk en Sevastapol. ;)
En Mariupol. Ik had niks moeten zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door downtime op 04-10-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De russen voelen zich onmachtig en dus doen ze waar ze het beste in zijn: onschuldige burgers vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
downtime schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:28:
Ik had moeten zeggen "de grootste Oekraiense stad die in deze oorlog door Rusland bezet is".
De grootste Oekraïense stad die sinds 24 februari door Rusland bezet is om exact te zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

De grootste Oekraïense stad die sinds 24 februari door Rusland bezet is om exact te zijn... ;)
Je hebt gelijk want Mariupol is ook veel groter dan Kherson. Laten we maar zeggen dat Kherson best een belangrijke stad is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
downtime schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:33:
Je hebt gelijk want Mariupol is ook veel groter dan Kherson. Laten we maar zeggen dat Kherson best een belangrijke stad is.
Ik bedoelde dat Donetsk en Sevastopol ook Oekraïense steden zijn, de oorlog is in 2014 begonnen en nooit echt opgehouden.

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 04-10-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:51
Het gaat best hard, moet moeite doen om het bij te houden. Het lijkt er met dit tempo op dat ze eind deze week in Cherson staan. Dat zou een hele grote prestatie zijn als dat lukt.

Ik vraag me alleen af of Oekraïne ook bij Nova Kakhovka de dan oversteken of dat links laten liggen. Ik weet niet hoe verstandig het is om daar een bridgehead te creëren i.v.m. explosieven in de dam van de Russen of de artillerie van Rusland ( als die dan nog aanwezig is). Ik denk zelf namelijk dat Rusland geen sterke verdedigingslinie kan opstellen bij Beryslav vanwege de open velden, er is geen enkele vorm van beschoeiing te zien op de deepstate map

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb een hard hoofd in Kherson. Als ze zo lang vasthouden aan die stad zullen ze het niet zonder slag of stoot opgeven lijkt mij.

Maargoed, ik heb al aangetoond dat ik te rationeel denk voor de positie van Opperbevelhebber van het Russische leger :+

spoiler:
en dat zegt wel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Emryte schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:39:
Het gaat best hard, moet moeite doen om het bij te houden. Het lijkt er met dit tempo op dat ze eind deze week in Cherson staan. Dat zou een hele grote prestatie zijn als dat lukt.

Ik vraag me alleen af of Oekraïne ook bij Nova Kakhovka de dan oversteken of dat links laten liggen. Ik weet niet hoe verstandig het is om daar een bridgehead te creëren i.v.m. explosieven in de dam van de Russen of de artillerie van Rusland ( als die dan nog aanwezig is). Ik denk zelf namelijk dat Rusland geen sterke verdedigingslinie kan opstellen bij Beryslav vanwege de open velden, er is geen enkele vorm van beschoeiing te zien op de deepstate map
Ik zie (modus leunstoelgeneraal) plotseling dat het van Nova Kakhovka naar de zee van Azov ongeveer 140 km is, wat net zo ver is als een doorbraak via Melitopol, maar dan op een plek waar vermoedelijk geen defensieve linies zijn.
140 km is volgens het Oekraïnse leger drie uur, als ik de updates goed begrijp. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/noclador/status/1577324136220839937?t=ke8CkxJeDBGf8Y1TyuKWWA&s=19] Thomas Theiner met een draadje over de mogelijkheden voor terugtrekking. Ofwel over de dam bij NK (beste optie), of over de Inhulets rivier (slechtste optie, dus waarschijnlijk wat de russen zullen kiezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
_Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:43:
Ik heb een hard hoofd in Kherson. Als ze zo lang vasthouden aan die stad zullen ze het niet zonder slag of stoot opgeven lijkt mij.

Maargoed, ik heb al aangetoond dat ik te rationeel denk voor de positie van Opperbevelhebber van het Russische leger :+

spoiler:
en dat zegt wel wat :P
Als je zonder/amper bevoorrading hebt en je weet dat alle linies om je heen binnen een paar dagen zijn opgeruimd, moet je toch sterk staan om lang tegenstand te kunnen bieden. Maar we zullen zien, op een gegeven moment zal Oekraine ook moeten consolideren. Zo'n groot gebied in 1 keer veroveren en onder controle houden is toch een hele operatie. Aan de andere kant zouden ze volgens veel schattingen nog veel reserves moeten hebben, en als je de aanvallende partij de boel laat opruimen en de reserves weer gebruikt om verder aan te vallen kun je alsnog best ver komen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Niemand weet waar de Russen voor vechten, de best guess is nog steeds dat ze het voor Tsaar Putin's paleis doen en voor zijn megalomane Novaja Rassia droom.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Het andere front is jaloers en wil ook aandacht... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik zag op de Deepstatemap dat ze weer een enorm stuk hadden gewonnen. Dat is, meer dan 500km2. In twee dagen!

Iets verder klikkend, wat zou nu binnen HIMARS bereik komen waar ze voorheen niet bij konden? En dat is Chaplynka. Chaplynka heeft een luchthaven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmFrwNvc5J_aDNzFCU2tCAtJnCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7YStPp1BNotFPUf9ZyxPA4Px.png?f=fotoalbum_large

[Twitter: https://twitter.com/p_ehlich/status/1576649197440245760]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:59:
Ik zag op de Deepstatemap dat ze weer een enorm stuk hadden gewonnen. Dat is, meer dan 500km2. In twee dagen!

Iets verder klikkend, wat zou nu binnen HIMARS bereik komen waar ze voorheen niet bij konden? En dat is Chaplynka. Chaplynka heeft een luchthaven.

[Afbeelding]

[Twitter]
Chaplinka wordt dan de nieuwe Chornobaivka. ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:57:
Het andere front is jaloers en wil ook aandacht... _/-\o_
[Twitter]
Ik zat inderdaad net op de kaarten te kijken dat ook daar nogal wat gebeurt. De snelweg daar kunnen ze in de tussentijd al makkelijk raken en voor de rest zie je de lijn ook daar opschuiven.

Lijkt er dus op dat Oekraine wat meer reserves heeft dan rusland, en de druk op alle fronten er op houden betekent daarmee dat er vanuit russische kant maar weinig geschoven kan worden met hun troepen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
asing schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:59:

Yep, een flink gebied aan de andere kant van de rivier komt dan binnen HIMARS bereik:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeIvAbcXEAANG-B?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:51:
[Embed] Thomas Theiner met een draadje over de mogelijkheden voor terugtrekking. Ofwel over de dam bij NK (beste optie), of over de Inhulets rivier (slechtste optie, dus waarschijnlijk wat de russen zullen kiezen).
Ik wilde hem net posten, scheelt me weer werk dit ;).
Een dikke aanrader, deze hele draad.
Mijn favoriete stukje:
Retreating to the Inhulets would be what a complete moron does... so the russians will do it.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RoD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:51:
Thomas Theiner met een draadje over de mogelijkheden voor terugtrekking.
Age restricted?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Omdat armstoelgeneraal Poetin het bevel overduidelijk aan het voeren is...
Cherson is al maanden twijfelachtig, maar ze bleven het versterken terwijl de rest van het front werd uitgekleed. Het is puur amateurisme.
Samengevat:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste