Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:53

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dit leest bijna als een correlatie met wat er bij Izyum gebeurt. Trekken de Russen de stekker eruit? Of slaat paniek vanuit het Kharkiv front over op de militairen bij Cherson?

Om eerlijk te zijn achtte ik Oekraïne hiervoor nog niet klaar. Maar als ik het zo lees zijn de Russische troepen opgebruikt. Iets wat we al een tijd verwachten komt nu toch bijna onverwacht.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:37

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik verwachte ook geen tweede offensief, en toen het Charkiv offensief begon verwachtte ik dat het net zo gaan als bij Cherson. Toen kwam de tweede dag en dacht ik "veel beter dan dit kan het niet gaan"

Wrong again :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

The time is: HIMARS o'clock beeeep :+

https://nitter.net/Euroma...tus/1568583377904599041#m

[ Voor 7% gewijzigd door _Eend_ op 10-09-2022 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 421923

https://liveuamap.com/en/...heard-in-kherson-suspilne

Chornobaevka is weer aan de de beurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:26

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

[Twitter: https://twitter.com/sputnikatonews/status/1568654568355168256]
In Kherson, the Armed Forces of Ukraine hit the former enterprise "Alkoresurs", in which the occupiers set up a depot for their equipment, a barracks and a headquarters.
en: https://liveuamap.com/en/...istment-office-in-kherson
Kanaal 24

💥 In Cherson bliezen partizanen het gebouw op van het Territorial Procurement Center, bekend als het Militair Commissariaat

Buurtbewoners zeggen dat er Russen zijn gehuisvest en dat er waarschijnlijk een nieuwe aanwinst is neergezet. Ik vraag me af hoeveel orcs zijn veranderd in vleesconfettien?

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 10-09-2022 19:57 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:02
Offensief begonnen op Kachovka? Zouden ze van plan zijn om Kherson ook te omsingelen.

[Twitter: title]

[ Voor 35% gewijzigd door Barfman op 11-09-2022 10:06 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Barfman schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:01:
Offensief begonnen op Kachovka? Zouden ze van plan zijn om Kherson ook te omsingelen.

Nee dit legt ver van het front. Oekraïne bestookt daar regelmatig de rivierovergang met raketten om de russen te degraderen.

Uiteindelijk is natuurlijk wel het doel om Cherson terug te veroveren, maar het wordt niet zo'n blitzkrieg als in Charkiv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er blijven vorderingen worden gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcW_JSQaAAEN-qs?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:45

Snow_King

Konijn is stoer!

Het is vooral hoop, maar gaan we wellicht ook niet zien dat het bij Kherson ineens gaan instorten aan RU zijde? Evenals we zien bij Kharkiv.

Het lijkt op een afstand wel echt totale chaos te zijn voor de russen.

Ook hebben ze geen lange afstandsraketten meer? Al tijden niets gehoord over een raket op bijv Odessa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Snow_King schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:25:
Het is vooral hoop, maar gaan we wellicht ook niet zien dat het bij Kherson ineens gaan instorten aan RU zijde? Evenals we zien bij Kharkiv.

Het lijkt op een afstand wel echt totale chaos te zijn voor de russen.

Ook hebben ze geen lange afstandsraketten meer? Al tijden niets gehoord over een raket op bijv Odessa.
Er vallen wel raketten op andere steden, zoals Mykolaiv, Dnipro, Charkiv. Soms met S300-raketten, soms Iskanders, maar ook nog wel Kalibr-raketten. Dus ze zijn nog niet op.

Hoe dan ook, de hoop is inderdaad dat het front instort. Het is een slijtageslag waarbij Oekraïne op de bruggen blijft vuren om de logistiek te verstoren. De bedoeling is dan dat de russen aan de westkant van de Dnjepr uiteindelijk zonder munitie/eten/drinken komen te zitten. Het zal alleen nog even duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 20:35

bloody

0.000 KB!!

Op de Krim schijnt een SU-34 neergestort te zijn. Nice.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56
Een heel bijzonder gerucht:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Inderdaad heel bijzonder. Ik neem het met een flinke zak zout want het lijkt me nog te vroeg voor dat soort onderhandelingen.

Maar het lijkt me een goeie deal voor Oekraine: De Russen in die pocket ontkomen dan weliswaar maar de wapens blijven achter. En Rusland is nu niet in staat om die wapens te vervangen. Maar ik zie Putin in dit stadium nog niet akkoord gaan met een overgave van wat (waarschijnlijk) zijn best uitgeruste eenheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zolang er maar een paar Russen het geloven is het een goed plan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:53:
Zolang er maar een paar Russen het geloven is het een goed plan.
Neem het ook met een grote zak zout, maar na de overhaaste vlucht uit Irzum verbaas ik me nergens meer over.

Zou wel logisch zijn: terug naar de rechteroever van de Dnipro om de landbrug naar De Krim veilig te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik geloof het niet, maar wat ik wel geloof is dat er in russische kringen nu allerlei indianenverhalen rondgaan. Dus prima, dit soort geruchten, dat ze maar wijd verspreid mogen worden in de russische kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
In Kherson region Russian army withdraw from some positions, - General Staff of Armed Forces of Ukraine
https://liveuamap.com/en/...ussian-army-withdraw-from

Edit: ik lees zelf die berichten anders. Maar vooruit.

[ Voor 12% gewijzigd door PLAE op 11-09-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
Het oorspronkelijke bericht door de vertaalmachine gehaald. Ik haal het er niet echt uit.
Liberation of the territory from Russian troops continues in Kherson Oblast (https://suspilne.media/28...omasstabnoi-vijni-onlajn/). The Russian army withdrew from its positions in some settlements.

Also, according to the General Staff, the Russian occupiers are leaving Svatov in Luhansk region. The same is happening in the Kharkiv direction.
In het zuiden is het Oekraïense leger in sommige gebieden van twee tot enkele tientallen kilometers opgeschoten , vertelde Humenyuk, het hoofd van het perscentrum van de zuidelijke strijdkrachten, aan Sospilny.
https://suspilne.media/28...omasstabnoi-vijni-onlajn/

[ Voor 28% gewijzigd door PLAE op 11-09-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als dit kanaal het meldt is er wel wat aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Benieuwd hoe Oryx deze gaat categoriseren:
geen HK hier

[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 12-09-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
UA kan nu troepen uit het Charkov offensief vrijmaken, dus wie weet zien we binnenkort meer intensieve gevechten rond Cherson.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik geef ze daar nog twee weken, zonder bruggen is het logistiek onmogelijk vol te houden:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
25K soldaten bevoorraden via helikopters en wat bootjes, dat klinkt zo verschrikkelijk inefficiënt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Des te beter, dan zetten ze die voorraden (en mensen) niet elders in waar ze vervelender zijn.

Dat is denk ik het grootste voordeel van Kherson nog even laten doormodderen, het houdt Russen heel hard bezig, terwijl het verloren zaak is. Ondertussen wordt er nog veel rondgeschoven met Russische troepen (die dus ergens niet meer zijn, en hopelijk nergens komen) wat ook weer Russen in onhandige posities brengt (want nog niet netjes ingegraven, en die colonnes vallen op).

dehumanificeren gaan we niet doen: het zijn gewoon Russen

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 12-09-2022 08:26 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
XWB schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:14:
25K soldaten bevoorraden via helikopters en wat bootjes, dat klinkt zo verschrikkelijk inefficiënt.
memes hoeven hier niet.

[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2022 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ook volyamedia spreekt hier de laatste dagen over.

En vandaag hebben ze dit gepost. Psy-ops... of...?
⚡️⚡️⚡️ Kherson. Overgave en uitreisgangen voor de Russische strijdkrachten

Het Oekraïense leger in de regio Kherson draagt militairen en officieren van de Russische strijdkrachten en andere pro-Russische formaties over wier commandanten zich willen blijven verzetten of proberen door te breken, ondanks afspraken tussen hoge bevelhebbers

U kunt zich overgeven met de garantie van leven en gezondheid. Om een veilige plaats van uitgang voor u te verzekeren, kunt u contact met ons opnemen volyamedia@protonmail.com in een brief met vermelding van: de dichtstbijzijnde door de AFU bezette of lege nederzetting, het nummer van de groep die zich wil overgeven, het tijdstip van aankomst op de plaats van uitgang, uw eenheid. Wij zullen u op korte termijn per kerende brief bevestigen wanneer en waar u precies wordt verwacht.

De Oekraïense kant zegt dat je ongewapend naar buiten moet gaan, in groepen van meerdere mensen, met witte lappen of een witte doek in je handen, met je handen omhoog.

We weten dat velen in het leger ons lezen, onze taak is het redden van de levens van degenen onder u die niet bereid zijn om te sterven.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vooruitgang in Cherson:

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog een update vanuit Cherson:

Vertaald:
In Kherson, the RUS actually shortened the lines of defense so as to be within range of their own artillery from the eastern bank of the Dnieper. We are talking about a 5-10 km retreat towards Kherson. These are the effects of the problem with the supply of artillery ammunition.
Het lijkt er dus op dat Rusland de uiterste verdedigingslinie rond Cherson City gaat verlaten, en zich dichter bij de rivier gaat opstellen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcZXa32WIAMjlMs?format=jpg&name=small

[ Voor 38% gewijzigd door XWB op 11-09-2022 23:41 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog een korte analyse van Def Mon op bovenstaand verhaal:

Als er daadwerkelijk een massale terugtocht gaat plaatsvinden moeten al die troepen de Dnipro over, bijna een herhaling van Napoleons leger dat de Berezina over moest steken tijdens de terugtocht...

[ Voor 31% gewijzigd door XWB op 11-09-2022 23:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kyselivka zou nu verlaten zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zou geen sprake zijn van een massale terugtocht waarbij die ru troepen ook echt de rivier over gaan, maar van een terugtrekking tot een km of 5-10 van de rivier om die troepen onder bescherming van artillerie te kunnen laten opereren. Deze artillerie zou dan aan de zuidoostkant van de rivier staan. Schijnbaar hebben de russen problemen met hun aanvoerlijnen aan de noordwestkant van de rivier en kan de artillerie aldaar niet goed functioneren ;-).

Dat is tenminste wat ik her en der lees.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Twee onbevestigde geruchten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 16:36
Apache4u schreef op maandag 12 september 2022 @ 00:59:
Er zou geen sprake zijn van een massale terugtocht waarbij die ru troepen ook echt de rivier over gaan, maar van een terugtrekking tot een km of 5-10 van de rivier om die troepen onder bescherming van artillerie te kunnen laten opereren. Deze artillerie zou dan aan de zuidoostkant van de rivier staan. Schijnbaar hebben de russen problemen met hun aanvoerlijnen aan de noordwestkant van de rivier en kan de artillerie aldaar niet goed functioneren ;-).

Dat is tenminste wat ik her en der lees.
Punt is alleen dat als ze zich terugtrekken tot 5-10 km van de rivier, ze het probleem hebben dat Oekraine ze nog steeds kan raken. Oftewel ze zitten dan op onhoudbare plaatsen en het is wachten tot ze alsnog de rivier over moeten gaan. Dit komt dus simpelweg neer op terugtrekken van de troepen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:04:
Dit komt dus simpelweg neer op terugtrekken van de troepen.
Dat kan dus niet, of gaan ze zwemmen?
Shooting fish in a barrel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:12:
[...]

Dat lijkt me dan ook inderdaad de enige reden dat ze de rivier nog niet oversteken. Misschien dat ze in kleine groepjes met bootjes over gaan proberen te komen of zo? Ik kan me iig. niet voorstellen dat ze daarheen gaan omdat het veiliger zou zijn. Ze hebben weliswaar iets meer bescherming van artillerie, maar aangezien Oekraine ook artillerie heeft die even ver en verder schiet, is die bescherming ook maar heel relatief. Het beschermt ze enigszins tegen een directe aanval, maar kapotgeschoten worden ze alsnog.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:15:
Dat lijkt me dan ook inderdaad de enige reden dat ze de rivier nog niet oversteken. Misschien dat ze in kleine groepjes met bootjes over gaan proberen te komen of zo?
Denk eens in hoeveel bootjes je nodig hebt om 25.000 man over te varen, met de constante dreiging van HIMARS en straks ook reguliere artillerie.

Overgave is de enige reële uitweg, dat gerucht lijkt me heel goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gaat dit een turning point worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45
hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:33:
[...]

Denk eens in hoeveel bootjes je nodig hebt om 25.000 man over te varen, met de constante dreiging van HIMARS en straks ook reguliere artillerie.

Overgave is de enige reële uitweg, dat gerucht lijkt me heel goed mogelijk.
Ik denk dat je te voet de Antonovski brug nog wel over komt. Dan moet je alleen al je materieel en ammo achterlaten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
Ook hier gaat het nu hard:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:11

Shabbaman

Got love?

asing schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:
[...]

Ik denk dat je te voet de Antonovski brug nog wel over komt. Dan moet je alleen al je materieel en ammo achterlaten.
Dat kan, maar zodra (niet als, niet wanneer...) de artillerie de brug onder vuur neemt is geen sprake meer van een ordelijke aftocht. Het gaat wel over een loopfestijn met de omvang van de vierdaagse. Bovendien... wat dan? Je gaat ook niet je tentje lekker opzetten aan de andere kant van de brug.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Shabbaman schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:27:
[...]

Dat kan, maar zodra (niet als, niet wanneer...) de artillerie de brug onder vuur neemt is geen sprake meer van een ordelijke aftocht. Het gaat wel over een loopfestijn met de omvang van de vierdaagse. Bovendien... wat dan? Je gaat ook niet je tentje lekker opzetten aan de andere kant van de brug.
Ik zou de brug dan juist niet onder vuur nemen. De reden is dat er zo'n 20.000 soldaten in dat gebied zitten. Wat weerstand biedt schiet je overhoop. Wat zich overgeeft is een probleem, dat zijn POWs en daar moet je voor zorgen. Degenen die de rivier over rennen zijn het makkelijkste in de afhandeling.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:12:
[...]

Ze kunnen de pontonbrug over, schijnt doorgaans goed te werken :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
asing schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:48:
[...]

Ik zou de brug dan juist niet onder vuur nemen. De reden is dat er zo'n 20.000 soldaten in dat gebied zitten. Wat weerstand biedt schiet je overhoop. Wat zich overgeeft is een probleem, dat zijn POWs en daar moet je voor zorgen. Degenen die de rivier over rennen zijn het makkelijkste in de afhandeling.
Anderzijds zijn dat 20.000 troepen die nooit meer kunnen vechten, dus er is wat voor te zeggen om ze gevangen te nemen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
XWB schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:56:
[...]

Anderzijds zijn dat 20.000 troepen die nooit meer kunnen vechten, dus er is wat voor te zeggen om ze gevangen te nemen.
20.000 troepen die je moet bewaken, ergens moet opsluiten en moet voeden. Dus laat ze de rivier maar oversteken. Daarna vluchten ze waarschijnlijk toch uit het leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De geruchten worden serieuzer: 'Operation South' is de officiële Oekraïense legerleiding:
[Twitter: https://twitter.com/WarMonitor3/status/1569236463492931584]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:16:
De geruchten worden serieuzer: 'Operation South' is de officiële Oekraïense legerleiding:
[Twitter]
Kan zomaar zijn dat WarMonitor de bekende geruchten napraat. Hij vertelt er nooit bij waar hij het vandaan heeft en hij herplaatst ook dingen rechtstreeks van andere bronnen.

Ik blijf dus sceptisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

asing schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:15:
[...]

20.000 troepen die je moet bewaken, ergens moet opsluiten en moet voeden. Dus laat ze de rivier maar oversteken. Daarna vluchten ze waarschijnlijk toch uit het leger.
Daarom is een overgave waarbij de Russen eigenlijk al het bruikbare materiaal moeten achterlaten alvorens het mogen oversteken van de rivier wel het beste scenario wat mij betreft. Dan moet men in Rusland weer voor 20.000 man materiaal gaan verzamelen, en heeft Oekraine weer een impulsje van klein materiaal maar ongetwijfeld ook weer enkele tientallen tanks en andere meuk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
He, dat is mijn rol... >:)

Maar in dit geval is het plausibel, wat kunnen ze anders?
Ze staan letterlijk met de rug tegen de muur het water, zonder bruggen kunnen ze nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Antonivsky brug zou vanochtend weer geraakt zijn:

[ Voor 23% gewijzigd door XWB op 12-09-2022 10:31 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Dit ook niet bevestigt, maar de geruchten blijven wel komen:

In Kherson, the RUS actually shortened the lines of defense so as to be within range of their own artillery from the eastern bank of the Dnieper. I am talking about a 5-10 km retreat towards Chersoń. These are the effects of the problem with the supply of artillery ammunition.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@Tens Inderdaad, zie XWB in "Het Cherson front"

Inmiddels lijkt Kyselivka verlaten te zijn (XWB in "Het Cherson front"), dat is een gebied wat in de Russische verdedigingslinie lag.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Tja, de laatste dagen ben je toch een beetje uit je rol gevallen hoor ;)
Ze staan letterlijk met de rug tegen de muur het water, zonder bruggen kunnen ze nergens heen.
Precies hierom geloof ik wel dat er wat speelt, al vind ik een overgave van zoveel russen toch ook lastig te geloven. Alleen wat kunnen ze anders, ze worden steeds verder de hoek in geduwd en kunnen inderdaad nergens heen. Het zou echter wel een heel grote nederlaag zijn...

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:29:
Precies hierom geloof ik wel dat er wat speelt, al vind ik een overgave van zoveel russen toch ook lastig te geloven.
Die bruggen zijn onbegaanbaar, zie deze beschieting als 'aanmoediging' dat overgave de enige optie is:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, maar iemand moet het doen, en als jij het niet meer doet pak ik het wel op :+
Nee, ze kunnen niet veel. Uiteindelijk moet het een keer klappen, maar onderhandelingen voor overgave? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Edit:
Zie je wel? Niets aan de hand :P

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 12-09-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:33:
[...]

Die bruggen zijn onbegaanbaar, zie deze beschieting als 'aanmoediging' dat overgave de enige optie is:
[Twitter]
Hier beeld:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
RoD schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:36:

[...]

Nee, ze kunnen niet veel. Uiteindelijk moet het een keer klappen, maar onderhandelingen voor overgave? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Als ik het zo lees gaat dat ook niet vanuit hogerop, maar zijn het juist kleinere groepen die er de brui aan willen geven. Een beetje in de trant van: "Joh, ik weet niet wat die kolonel ervan denkt, maar ik vind het wel mooi geweest en die 7 jongens die ik nog over heb ook wel. Als we die 3 geweren, 9 kogels en anderhalve truck inleveren, mogen we dan naar huis?"

En dat zou ik me ook levendig voor kunnen stellen, als ik lees hoe het nu een beetje gaat, op dag zoveel van de 3-daagse operatie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Als je goed kijkt zie je dat de rook van lager komt, ze mikken op de pontons en verzamelplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:19:
[...]

He, dat is mijn rol... >:)

En met de winter die eraan komt, zien de soldaten de problemen wel hangen qua eten/kleding/ammo.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Twam schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:40:
[...]

Als ik het zo lees gaat dat ook niet vanuit hogerop, maar zijn het juist kleinere groepen die er de brui aan willen geven. Een beetje in de trant van: "Joh, ik weet niet wat die kolonel ervan denkt, maar ik vind het wel mooi geweest en die 7 jongens die ik nog over heb ook wel. Als we die 3 geweren, 9 kogels en anderhalve truck inleveren, mogen we dan naar huis?"

En dat zou ik me ook levendig voor kunnen stellen, als ik lees hoe het nu een beetje gaat, op dag zoveel van de 3-daagse operatie :+
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijke, enkele eenheden die zich één voor één overgeven. Het gerucht lijkt ook twee versies te hebben, de stad Kherson, en het Kherson front.

edit: de realiteit haalt me in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:24:
@Tens Inderdaad, zie XWB in "Het Cherson front"

Inmiddels lijkt Kyselivka verlaten te zijn (XWB in "Het Cherson front"), dat is een gebied wat in de Russische verdedigingslinie lag.
De grote vraag is, welke van de Kyselivka's is dat?

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Officiële bevestiging, het is een kwestie van tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:42:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat de rook van lager komt, ze mikken op de pontons en verzamelplekken.
Dat meende ik ook te zien inderdaad. En aan de rookpluimen te zien is er wel iets geraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:54:
Officiële bevestiging, het is een kwestie van tijd...
[Twitter]
Holy shit. Dat een official dit roept maakt het allemaal nog even pijnlijker voor rusland.

Het wordt spannend vandaag. En voor de russische aftocht heb ik maar één woord: Ilovaisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In Melitopol is het ook weer onrustig:
Bron is de burgemeester van Melitopol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42

Indoubt

Always be indoubt until sure

De nachttemperaturen in Kherson waren de afgelopen week af en toe al 7 graden. Zonder bevoorrading en zonder goede uitrusting wordt dat langzaam vervelend als je geen eten hebt.

Komende week zijn de nachttemperaturen weer beter maar ze weten wat eraan komt. Honger, geen brandstof en koud, de ammo loopt terug en uitzicht op bevo is er niet.

Ik kan me er wat bij voorstellen maar ik had verwacht dat het langer zou duren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

RoD schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:57:
[...]

Holy shit. Dat een official dit roept maakt het allemaal nog even pijnlijker voor rusland.

Het wordt spannend vandaag. En voor de russische aftocht heb ik maar één woord: Illovaisk.
ik zoeken wat ilovaisk betekent 8)7
Je verwijst naar de Battle of Ilovaisk

Wikipedia: Battle of Ilovaisk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Het wordt spannend vandaag. En voor de russische aftocht heb ik maar één woord: Ilovaisk.
Een totale ineenstorting van het Cherson front lijkt aanstaande :X

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:29:
[...]
‘Tactische inkorting van de frontlinie’ zal het wel gaan heten van RU kant.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

Ze gaan niet wachten op ijs in de rivier.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/Berezina.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdnp.flypgs.com/files/Sehirler-long-tail/Kherson/khrson-gezi-rehberi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://st4.depositphotos.com/6760306/24020/i/600/depositphotos_240200046-stock-photo-children-stand-ice-frozen-river.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 12-09-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YakuzA schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:46:
[...]

De grote vraag is, welke van de Kyselivka's is dat?
Degene op de hoofdweg tussen Mykolaev en Kherson.
Degene die volgens de livemap natuurlijk al veroverd zou zijn maar frontlinies zijn en blijven vloeibaar blijkbaar.

Wikipedia: Kyselivka, Kherson Raion

https://www.google.com/ma...920793,792m/data=!3m1!1e3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bN5yu6hs2BZBL0iZf1IKRjU4Et4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgDCcZUz4NTE7gDcwmRVDOHP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXYgYvI2wk2l3bCoY-H12BASr0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yPwIcFBOBZsi8pQeeDPNWXXQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 12-09-2022 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 421923 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:37:
[...]

Degene die volgens de livemap natuurlijk al veroverd zou zijn maar frontlinies zijn en blijven vloeibaar blijkbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:) de kyselivka en blahodatne zijn bij mij fameus omdat dezelfde dorpjes weer vlakbij in Mikolaev oblast zijn.
Kyselivka
https://maps.app.goo.gl/T4FnbohYo59C4sfT7?g_st=ic

Zou goed zijn als dit idd degene langs de hoofdweg richting Cherson is.

En uiteraard hebben we ook een Kyselivka langs de weg van Kupiansk naar Svatove :+
https://goo.gl/maps/Mvx5fr9xfksETdRe8

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 12-09-2022 11:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
asing schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:15:
[...]

20.000 russen in gevangenschap is zo'n dramatische klap voor het Kremlin dat ik me afvraag of men dat politiek kan overleven. Je prikt door het opgeblazen imago heen van de Russen, en dan zakt men als een pudding ineen.

Het zou een geweldige zet zijn, want je kan ze gebruiken als wisselgeld bij onderhandelingen. Onder andere de ontvoerde kinderen terugkrijgen.

Reken maar dat er druk op het Kremlin komt om die 20k terug te krijgen. En als RU militair niets kan doen, dan rest Putin niets anders dan buigen voor de eisen van UA. Ik zou er alles aan doen om die 20k personeel in kampen op te sluiten en nu als een malle barakken uit de grond stampen met een forse hoeveelheid prikkeldraad eromheen.

Een tweede, mindere optie is die 20k man te doden in gevecht. Je hebt dan geen wisselgeld, maar wel het imago doorgeprikt, en dan komt er alsnog druk op het Kremlin om met deze zinloze oorlog te stoppen.

De derde optie die het minst goede zou zijn is ze vrijgeleide geven. Het Kremlin gaat er alles aan doen om die gasten elders in te zetten, met alle middelen. 20k getrainde danwel enigzins ervaren manschappen laat Rusland niet lopen, die zijn schreeuwend nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

En voor de russische aftocht heb ik maar één woord: Ilovaisk.
liever niet... Oekraine dient zich als de betere te gedragen hier.
XWB schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:29:
[...]

helaas zal het ook nadelig gaan worden voor UA als je het mij vraagt. Een dikke natuurlijke verdedigingslinie voor de Russen in de vorm van de Dnjepr.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 12-09-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 421923 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:50:
[...]

helaas zal het ook nadelig gaan worden voor UA als je het mij vraagt. Een dikke natuurlijke verdedigingslinie voor de Russen in de vorm van de Dnjepr.
Het verdere verloop van de oorlog zullen we maar moeten afwachten, ik denk dat UA dan alleen nog via Zaporizhzhia naar Melitopol kan om vervolgens van daaruit de rest van Cherson op te ruimen. Maar makkelijk zal het niet zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Trots op wat Nederland allemaal heeft geleverd, onze YPR-765's komen in zoveel filmpjes terug. Soms helaas vernietigd maar meestal aan de frontlijn in cruciale rollen:

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 12-09-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 421923 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:50:
[...]

Meer dan prima. UA hoeft alleen maar minimale troepenmacht achter te laten om te zorgen dat de Russen alsnog niets raars proberen en kan dan rest van aanvalsmacht herpositioneren richting bijvoorbeeld Zaporizhzhia om zo langs oostelijke oever op te trekken.

Edit: Spuit11

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

bulle bas schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:49:
20.000 russen in gevangenschap is zo'n dramatische klap voor het Kremlin dat ik me afvraag of men dat politiek kan overleven. Je prikt door het opgeblazen imago heen van de Russen, en dan zakt men als een pudding ineen.
Gewoon ontkennen, en lekker laten zitten. Het Kremlin geeft niet om(of aan) haar soldaten, dus er is niks gebeurd, de operatie gaat uitstekend, en tuurlijk halen ze alle doelstellingen, omdat die zojuist zijn bijgesteld. De Donbas only, meer hoeft niet. Misschien de Krim, maar niet teveel over zeggen, want da's niet nodig.

I mean, er is toch ook geen COVID in Noord-Korea, en in China zijn de banken allemaal kerngezond.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:52:
Trots op wat Nederland allemaal heeft geleverd, onze YPR-765's komen in zoveel filmpjes terug. Soms helaas vernietigd maar meestal aan de frontlijn in cruciale rollen:
[Twitter]
Weer mooie humor in de overlay
"Vooruit richting Orkostan"
(het thuisland van de Orcs)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreezeXJ schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:52:
[...]

Gewoon ontkennen, en lekker laten zitten. Het Kremlin geeft niet om(of aan) haar soldaten, dus er is niks gebeurd, de operatie gaat uitstekend, en tuurlijk halen ze alle doelstellingen, omdat die zojuist zijn bijgesteld. De Donbas only, meer hoeft niet. Misschien de Krim, maar niet teveel over zeggen, want da's niet nodig.

I mean, er is toch ook geen COVID in Noord-Korea, en in China zijn de banken allemaal kerngezond.
ik zat er net aan te denken: Rusland heeft eenheden aan het front die op papier nog gewoon op hun basis bij Moskou zitten.
Weken/maandenlang heeft er een koeltrein gestaan vol met lijken van Russische paratroopers (Kostroma) die ze niet opgehaald hebben. Dat was ook elite. Maar die waren al dood.
Deze 20-30k bij Kherson bestaat volgens mij ook wel (op papier) uit elite. Mariniers, airborne, etc.
Ik zou die niet zomaar laten stikken, het is toch een resterend deel van je landelijke slagkracht.
Maar met de Russen weet je het maar nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
FreezeXJ schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:52:
[...]

Ontkennen gaat lastig schat ik zo in. Waarom? Omdat de online ultranationalisten erg actief zijn in het debat. Die zijn voor het Kremlin enerzijds nodig om de schuld bij het leger te kunnen parkeren, anderzijds slikken ze geen overduidelijke leugens. Dat hebben we de afgelopen dagen gezien, en dan zie je dat de nieuwsstations hun boodschap opeens moeten draaien.
20.000 man in een keer in gevangenschap met het beste materiaal, nee dat kan niet ontkend worden. De telegram-groepen zullen ontploffen, dit gaat als een lopend vuurtje door Rusland, want die 20.000 man worden in staat gesteld te bellen met het thuisfront. Dit valt qua informatie niet meer te managen voor het Kremlin.
Daarom zegt * bulle bas dat je ze absoluut als POW te pakken moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:47
Die 20.000 man zou je eigenlijk gewoon naar Belarus moeten sturen, daar de grens over en ze aan ome Luka geven ;) Kijken of ze bereid zijn zo ver te gaan....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben benieuwd wat er komen gaat. Het broeit behoorlijk in Cherson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een positief signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 421923 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is in de buurt.
Steeds meer signalen die er op wijzen dat de russen aan het kraken zijn.

Edit, er is ook een officiële bevestiging.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 12-09-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

en het zijn vermoedelijke 'some Russian soldiers' die contact opgenomen hebben met UA voor een eventuele overgave. Wil niet zeggen dat het vanuit RF command gebeurt voor het hele front op de westbank.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 12-09-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 421923 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:34:
en het zijn vermoedelijke 'some Russian soldiers' die contact opgenomen hebben met UA voor een eventuele overgave. Wil niet zeggen dat het vanuit RF command gebeurt voor het hele front op de westbank.
Inderdaad, en vanuit HQ zou dit nooit toegestaan worden. Teveel gezichtsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25

3raser

⚜️ Premium member

Ik wacht nog even met juichen. Er is zoveel misinformatie. Misschien is dit zelfs een truc van de Russen om UA te laten denken dat ze zwak zijn zodat ze iets proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:30:
[...]

Edit, er is ook een officiële bevestiging.
[Embed]
Ik heb even gekeken op Google maps, en het is mooi verspreid over het gehele gebied. Niet een klein klontje.
Linkje voor een routebeschrijving met alle genoemde plaatsen :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bloody schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:46:
Ik heb even gekeken op Google maps, en het is mooi verspreid over het gehele gebied. Niet een klein klontje.
Allemaal plaatsten die allang bekend waren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:54:
[...]

Wellicht. Of niet. Er worden zoveel plaatsen bevrijd dat ik het echt niet precies bijhoud. :*)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:54:
[...]

Myrolyubivka is de enige nieuwe volgens mij.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

3raser schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:38:
[...]

Ik wacht nog even met juichen. Er is zoveel misinformatie. Misschien is dit zelfs een truc van de Russen om UA te laten denken dat ze zwak zijn zodat ze iets proberen.
Daarvoor heb je wel en super gemotiveerd en briljant georganiseerd leger nodig om dusdanig geduldig belangrijke gebieden op te geven en je troepen rustig te laten afwachten tot en tegenaanval waarover niks aan informatie mag uitlekken.

Dat zou dan wel een enorm verschil zijn van hoe slecht georganiseerd en weinig of slecht gecoordineerd de russen tot nog toe opgetreden hebben, en hoe makkelijk er heel veel informatie uitlekte naar de vijand.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:24
Het kan wel gedaan worden, zie de slag bij Cannae ;).
Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

bulle bas schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:49:
20.000 russen in gevangenschap is zo'n dramatische klap voor het Kremlin dat ik me afvraag of men dat politiek kan overleven.
Om in 1 keer 20k gevangen te krijgen is wel een logistieke nachtmerrie. Hoe stamp je daar voldoende bewaakte opvangplaatsen voor uit de grond, hoe krijg je ze daar, wie gaat ze bewaken, voorzien van voedsel en medische zorg, etc.. Er zitten heel veel haken en ogen aan zulke aantallen. Wat doe je als ze in opstand komen, of proberen te ontsnappen?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Qwerty-273 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:40:
[...]

Om in 1 keer 20k gevangen te krijgen is wel een logistieke nachtmerrie. Hoe stamp je daar voldoende bewaakte opvangplaatsen voor uit de grond, hoe krijg je ze daar, wie gaat ze bewaken, voorzien van voedsel en medische zorg, etc.. Er zitten heel veel haken en ogen aan zulke aantallen. Wat doe je als ze in opstand komen, of proberen te ontsnappen?
Hoe deden ze dat tijdens WO II, waar soms 600.000 troepen gevangengezet werden na een omsingeling?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:40
XWB schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:43:
[...]

Hoe deden ze dat tijdens WO II, waar soms 600.000 troepen gevangengezet werden na een omsingeling?
ligt eraan aan welk land je dat vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dangerousp schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:43:
ligt eraan aan welk land je dat vraagt..
De Russen hebben niet voor niets een heel slechte reputatie, vraag de Polen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:49

HugoBoss1985

Xenotech

Qwerty-273 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:40:
[...]

Wellicht door bewapende Oekraïense burgers laten bewaken (die zijn er toch genoeg geloof ik en wellicht niet allemaal geschikt voor een actieve gevechtsfunctie).
En laat ze maar mee helpen met de wederopbouw van steden e.d.
Noem het dwangarbeid of werken voor het voedsel en de zorg die ze krijgen (alsmede wederopbouwen wat ze zelf gesloopt hebben).

[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-09-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

HugoBoss1985 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:50:
Wellicht door bewapende Oekraïense burgers laten bewaken (die zijn er toch genoeg geloof ik en wellicht niet allemaal geschikt voor een actieve gevechtsfunctie).
Hier gaan gegarandeerd hele slechte dingen uit voortkomen. Laat ze a.u.b. bewaakt worden door getraind personeel.
En laat ze maar mee helpen met de wederopbouw van steden e.d.
Noem het dwangarbeid of werken voor het voedsel en de zorg die ze krijgen (alsmede wederopbouwen wat ze zelf gesloopt hebben).
Dat is slavenarbeid en is niet goed te praten, maar dat hoeft ook niet: Zou jij je willen begeven in een gebouwd welke gedwongen is gebouwd door Russen? Ik zou me er echt niet veilig voelen, niet vanwege mogelijke sabotage, maar gewoon incompetentie. Daarnaast zal er hopelijk na de oorlog een hoop geld beschikbaar komen voor wederopbouw. Dat is meteen een kans om de civiele economie weer op gang te krijgen. Gewoon Oekraïners goed betalen om alles weer op te bouwen.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:24
Waarom zou je een krijgsgevangene niet aan het werk zetten?
Dat mag gewoon volgens het verdrag van geneve.
Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste