iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro
On another note: ik heb eindelijk de bodem van Area Zero bereikt en mijn kunstjes gedaan, dus ik mag verder de wereld rond om de Pokédex compleet te maken.... gelukkig net eerder dan mijn zoontje; die geeft elke dag updates over wat hij nou weer gevangen heeft. Hij heeft een paar dagen geleden de Elite Four verslagen, en is in sneltreinvaart de krater afgedaald. Ik heb in minder tijd wat meer rondgekeken, dus was pas bij research station 4. Ik denk dat ik hem nog wel mag helpen met het samenstellen van een team voor de beestjes uit het lab, want ik verwacht niet dat hij die spontaan aankan met zijn huidige team.
Ik heb vandaag mijn Tyranitar in Battle Stadium getest. Ging best aardig. Donderdag ga ik tegen een vriend zijn nieuwe team spelen.
Keuzes maken de Mens

Dat is ook maar deels waar eerlijk gezegd. Uiteindelijk heeft die Pokémon immers ook gewoon de moves van zijn normale typing. Zo wil je niet weten hoeveel mensen ik vuursoorten heb zien meenemen tegen een Dondozo met gras tera. Die waren zo vertrokken uiteraard. Qua super effective damage moet je idd uitgaan van de tera typing, maar hou bij het kiezen van je counters altijd de oorspronkelijke typing van de Pokémon in het achterhoofd. Om de komende 7* als voorbeeld te nemen: neem dus geen fire of rock mee tegen bug tera Samurott, want het is nog steeds een water type. Zelfs inclusief STAB als ik me niet vergis.gwystyl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:30:
Allebei een team met een vrij hoge Garchomp (lvl 75/77), verder wat gemengd spul van rond level 60-65. Ik ben nog een beetje aan het klooien met welke Pokémon ik moet nemen, maar ben er eindelijk achter dat je counters moet hebben tegen de tera type in plaats van het Pokémon type![]()
. Alsnog valt me op dat de door het spel gekozen hulpjes gewoon weinig meehelpen. Ik heb het idee dat als ik zelf geen schade doe, de hulpjes ook rustig afwachten of moves doen met heel weinig schade. Ook de keuze voor hun type is soms wat twijfelachtig.
Je team heeft mooie levels voor end-game, volgens mij heb ik het spel toen uitgespeeld met een team dat rond de level 60 zat. Ja dat met die Tera Types was in het begin wel wennen maar gelukkig krijg je altijd het Tera type van de type gym die je doet dus daardoor weet je altijd van te voren welk type het zal worden. Dit maakt het concept wel weer iets voorspelbaar maar niet minder leukgwystyl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:30:
Allebei een team met een vrij hoge Garchomp (lvl 75/77), verder wat gemengd spul van rond level 60-65. Ik ben nog een beetje aan het klooien met welke Pokémon ik moet nemen, maar ben er eindelijk achter dat je counters moet hebben tegen de tera type in plaats van het Pokémon type![]()
.

Ja de hulpjes in Raids zijn inderdaad niet van de hoogste rank, dat is wel een dingetje inderdaad. Maar als je de juiste Pokémon kiest die effectief is tegen de terra type dan kom je al een heel eind. Heb je hier misschien nog wat aan?gwystyl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:30:
Alsnog valt me op dat de door het spel gekozen hulpjes gewoon weinig meehelpen. Ik heb het idee dat als ik zelf geen schade doe, de hulpjes ook rustig afwachten of moves doen met heel weinig schade. Ook de keuze voor hun type is soms wat twijfelachtig.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Ik heb verschillende Pokémon type charts gezocht en gevonden. Ik gebruik zelf meestal deze:G_Dragon schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:04:
[...]
Je team heeft mooie levels voor end-game, volgens mij heb ik het spel toen uitgespeeld met een team dat rond de level 60 zat. Ja dat met die Tera Types was in het begin wel wennen maar gelukkig krijg je altijd het Tera type van de type gym die je doet dus daardoor weet je altijd van te voren welk type het zal worden. Dit maakt het concept wel weer iets voorspelbaar maar niet minder leuk. Maar heel veel succes met het compleet maken van je Pokédex, als je nog wat nodig hebt doe maar een berichtje want ik heb alles nog in mijn boxen zitten waaronder ook alle starters.
[...]
Ja de hulpjes in Raids zijn inderdaad niet van de hoogste rank, dat is wel een dingetje inderdaad. Maar als je de juiste Pokémon kiest die effectief is tegen de terra type dan kom je al een heel eind. Heb je hier misschien nog wat aan?
[Afbeelding]
Ik heb hem zelf inmiddels nagemaakt in Excel en voorzien van wat andere volgordes en kleuren, maar het lukt nog niet helemaal om die in hoge resolutie als plaatje op te slaan.
Mijn zoontje gebruikt meestal deze omdat hij symbolen makkelijker vindt dan woorden:
Zoiets helpt inderdaad wel om erbij te houden, en langzamerhand weten we de meeste zwakke en sterke combinaties ook wel uit ons hoofd.
Ik ga eerst wel proberen hoe ver ik kom met compleet maken van de Pokédex, maar hou je aanbod zeker in gedachten

Serebii Update: A special distribution of a Flying Tera Type Lechonk is to run at Gamestop in the US from March 31st 2023 https://t.co/Wo8N0aHtsd pic.twitter.com/bMvKCnEA6l
— Serebii.net (@SerebiiNet) 29 maart 2023
[Voor 66% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2023 12:26]
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Moet zeggen dat de oudere spellen mij veel langer vast konden houden. Wat daaraan waarschijnlijk ook meespeelt is dat je zo snel levels up kan gaan. Maar ook zeker die noodzaak om telkens maar weer in te loggen om die raid te doen en dan weer klaar.
Als je veel online competitief speelt is dat misschien juist wel fijn, maar daar ligt mijn interesse niet meer.
Competitief gezien vind ik Scarlet & Violet een van de betere metagames hebben.
Ik heb de Dock van mijn Nintendo Switch aangesloten op een USB 2.0 netwerkadapter.
Een vriend had die slingeren op zijn appartement dus die heb ik van 'm over gekocht.
Nu kan ik de latency niet testen, maar de netwerksnelheden wel.
Ondanks dat het slechts 7 Mbps download snelheden biedt, kan ik er prima Pokémon mee spelen.
Dat doet me denken dat ik dadelijk toch nog even online moet gaan, voordat het nieuwe seizoen begint. Dat is namelijk aanstaande zaterdag al.
[Voor 65% gewijzigd door whahas op 30-03-2023 12:36. Reden: Info over adapter]
Keuzes maken de Mens
Maar ik voel ook niet zoveel meer ervoor. Er is geen endgame. Ik mis ook events op bepaalde dagen van de week. Of dag nacht dingen. Het leeft niet in de steden. Als ik inlog heb je ook geen daily dingen om te doen. Ik weet zonder raids niet zo goed wat er te doen is?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro
Ja dit is precies de reden waarom ik zo ontzettend tegen die EXP-Share ben, ook al geven ze de speler zelf de keus met aan of uit bij opties. Dan ben ik al tevreden, maar nu levelt alles mee en de levels in je team gaan zo ontzettend snel omhoog dat het echt veel te makkelijk word en het plezier eraf gaat.alexhooven schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:59:
Herken wel wat @Headozz zegt. Vroeger was ik uren bezig om een team hoog level te krijgen. Nu, doe wat raids. Geef je iemand wat Candy’s en exp items en hup.
Maar ik voel ook niet zoveel meer ervoor. Er is geen endgame. Ik mis ook events op bepaalde dagen van de week. Of dag nacht dingen. Het leeft niet in de steden. Als ik inlog heb je ook geen daily dingen om te doen. Ik weet zonder raids niet zo goed wat er te doen is?
Ik heb het hele spel in handheld gespeeld, maar speel nu even op de tv. Wat zijn die framedrops een drama zeg, word er zelfs niet lekker van. Ik snap nu wat mensen bedoelen..
[Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 31-03-2023 18:10]
Ik had een of andere Azumarill gebruikt met Belly Drum en Roll Out. Dat werkte niet fantastisch.
Dat was een tip online ergens...
Ik wil ook een extra Ability Patch...
Keuzes maken de Mens
Ik heb hem gehaald met Koraidon van level 100 die hyper trained is met de moveset:whahas schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:32:
Met welke sets heb JIJ het gehaald?
Ik had een of andere Azumarill gebruikt met Belly Drum en Roll Out. Dat werkte niet fantastisch.
Dat was een tip online ergens...
Ik wil ook een extra Ability Patch...
- Screech (doe deze 3 keer)
- Bulk up (doe deze 2 keer)
- Flame blitz (aanvallen maar)
Welke EV spread heb je? HP en Attack? Of ook wat in de defenses?
Keuzes maken de Mens
Daar moet ik even een foto van maken, maar als je doodgaat word die gereset. Ik ging maar 2 keer dood, dus even 1 a 2 keer een nieuwe Bluk Up en aanvallen maar totdat hij zijn negatieve effecten weghaalt.whahas schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:24:
Wordt jouw Bulk Up nooit gereset dan?
Welke EV spread heb je? HP en Attack? Of ook wat in de defenses?
Hier een foto van mijn EV's:
Plaatje wil niet uploaden, denk problemen bij Tweakers...
[Voor 82% gewijzigd door G_Dragon op 01-04-2023 09:15]
Ik zal de set even melden aan vrienden. Goede kans dat we het hiermee wel halen.
Wel een beetje jammer dat je voor zulke raids haast wel legendaries nodig hebt om het te halen...
Keuzes maken de Mens
Serebii Update: The next Pokémon Scarlet & Violet Tera Raid Battle event has been announced. Focuses on Ditto.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 2 april 2023
Runs from April 7th through April 9th
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/onpNPqvUdV
Oh sorry heb je reactie nooit gezien en ook geen melding gekregen van je reactie omdat je mij niet in een quote of tag had genoemd. Anders had ik zeker wel sneller gereageerd, ik zal vanavond na werk nog wel even een foto maken voor jewhahas schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:29:
Ik kan nu niet je EV spread zien. Als je de andere weergave gebruikt, dan kun je het wel zien. Kun je die delen?
Ik zal de set even melden aan vrienden. Goede kans dat we het hiermee wel halen.
Wel een beetje jammer dat je voor zulke raids haast wel legendaries nodig hebt om het te halen...

Heb je hem inmiddels wel gehaald? Ik kan altijd eieren maken he voor je!
[Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 03-04-2023 10:33]
Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee of ik er tijd voor heb en daarnaast heb ik al heel veel verschillende Ditto's, jij gaat denk ik voor de rewards?whahas schreef op donderdag 6 april 2023 @ 01:33:
Gaat iemand van het weekend nog ditto's vangen en/of verslaan?

Vangen sowieso niet met mijn volle boxen (waar blijft Home?), maar zal er vast wel een paar verslaan. Ditto is easy win gelukkig.whahas schreef op donderdag 6 april 2023 @ 01:33:
Gaat iemand van het weekend nog ditto's vangen en/of verslaan?
Hoe delen jullie je boxen in en houden ze enigszins logisch ingedeeld?
Amper.gwystyl schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:04:
Hoe delen jullie je boxen in en houden ze enigszins logisch ingedeeld?
Aangezien ik enkel nog blind nuzlocke doen en daarna direct overstap op competitief Pokémon heb ik heel erg weinig boxen in gebruik.
Toch heb ik wel een indeling.
Raid box 1, 2, 3, een breed box, een nuzlocke box, een dode box, een post-nuzlocke box, een team box. Ik denk dat ik nog wat boxen vergeet. Daarnaast heb ik nog wat boxen met een nummer.
Ik deel boxen dus niet in op type, maar op functie.
Hebben de boxen een zoekoptie? Ze hebben geloof ik wel een filter optie.
Eerder vandaag is het me gelukt om in een seizoen waarin sommigen tegenstanders maar liefst 3 legendaries gebruiken in Master Ball (Max Rank) te komen zonder zelf gebruik te maken van legendaries of Paradox Pokémon.
@G_Dragon Ja, ik heb al een 0 IV speed Ditto, dus ik heb geen Ditto nodig. Alleen weet ik ook nog niet of ik tijd heb én weet ik niet of die Ditto boeiende items 'droppen'.
Keuzes maken de Mens
Serebii Update: The next 7 Star Tera Raid Battle has been fully revealed. Battle against Ghost Tera Type Typhlosion.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 9 april 2023
Runs from April 14th through 16th and April 21st through April 23rd
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/mOE18uPHgV
Serebii Update: The next Pokémon Scarlet & Violet Tera Raid Battle event has been announced. Focuses on the return of the Tera Shard focused Blissey Raid event. Runs from April 21st through 23rd alongside the Typhlosion raids
— Serebii.net (@SerebiiNet) 16 april 2023
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/XVO1DNZznr
[Voor 90% gewijzigd door G_Dragon op 17-04-2023 07:47]
[Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 19-04-2023 09:31]

Goed dat je het zegt, want had er even niet bij stilgestaan!Autofan1985 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:19:
Je zit hier toch geen spoilers over de DLC te plaatsen he?![]()
Heb de afbeelding nu in een spoilertag gezet.

[Voor 7% gewijzigd door Autofan1985 op 19-04-2023 09:34]
Greninja
Decidueye
Typhlosion
Cinderace
Samurott
Iron leaves
Walking wake (of zijn deze maar eenmalig te krijgen?)
De andere heb ik geloof ik wel.
Je krijgt weer een nieuwe kans voor Walking Wake en Iron Leaveswuzzy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:27:
Tijdje niet zo bezig geweest hiermee. Nu een hoop leuke raids gemist zie ik. Is er iemand die mij met (nageslacht van) de volgende pokemon kan voorzien?
Greninja
Decidueye
Typhlosion
Cinderace
Samurott
Iron leaves
Feature AdjustmentsBug Fixes
- A change has been made to the deadline for entries for Friendly Competitions, which are found in the Online Competitions section of the Battle Stadium.
- Before this change: Entries were allowed until the Friendly Competition began.
- After this change: Entries will be allowed until the Friendly Competition ends.
Link BattlesBattles
- Fixed a bug in Link Battles where selecting Swap in just before the selection timer reached zero could fail to switch in the selected Pokémon and subsequently cause switching — and the battle itself — to act abnormally.
- Fixed a bug in Link Battles where once the remaining time for the battle was under one minute, it would no longer be displayed where it was supposed to.
- Fixed a bug that occurred in Link Battles where, depending on the move being used at the time a Pokémon fainted, the amount of time a Trainer received to select their next Pokémon was reduced.
Pokémon GO Connectivity
- Fixed a bug where the Cud Chew Ability would trigger again once every two turns after it triggered the first time, contrary to what is written in the Ability description.
- Fixed a bug that occurred when Zoroark Terastallized while using its Illusion Ability to disguise itself as another Pokémon. On the Check Status screen, the Terastallized Zoroark’s type would display as the original type of the Pokémon it had disguised itself as, rather than Zoroark’s Tera Type.
- Fixed a bug that occurred when Zoroark used its Illusion Ability to disguise itself as another Pokémon that had already Terastallized. This bug caused Zoroark’s type on the Check Status screen to incorrectly display as the Tera Type of the Pokémon Zoroark had disguised itself as.
- Fixed a bug in Double Battles with moves that cause stat changes for the Pokémon using the moves. This bug caused the stat changes to incorrectly happen twice if the user hit two opposing Pokémon with the move while an opposing Pokémon was behind a Substitute.
Other
- Fixed the main issue causing the game to crash on the screen used to pair with a Pokémon GO account.
- Fixed a bug affecting Trainers who received Hisuian Zoroark from the Mystery Gift screen as a special early-purchase bonus for The Hidden Treasure of Area Zero for Pokémon Scarlet or Pokémon Violet without first having seen Zoroark in their game. This bug caused Zoroark to be incorrectly displayed as registered in these Trainers’ Pokédexes.
- Other select bug fixes have been implemented.
Ik heb alle starters wel, moet dan alleen even eieren gaan maken voor je!wuzzy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:27:
Tijdje niet zo bezig geweest hiermee. Nu een hoop leuke raids gemist zie ik. Is er iemand die mij met (nageslacht van) de volgende pokemon kan voorzien?
Greninja
Decidueye
Typhlosion
Cinderace
Samurott
Iron leaves
Dus in het kort, ze hebben (link) battles gefixt en iets met Pokémon Go. Eigenlijk vooral dingen die "connectiviteit" vereisen. Hmm

Jep helaas wel, want na update 1.2 had ik een tijd niet meer gespeeld. Maar toen ik laatst weer ging spelen voor die raids schrok ik behoorlijk, want de stabiele frames lijken nog verder weg te zijn sinds die update.RangedNeedles schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:08:
[...]
Dus in het kort, ze hebben (link) battles gefixt en iets met Pokémon Go. Eigenlijk vooral dingen die "connectiviteit" vereisen. Hmm
Geen grote bugs gefixed dus, geen Home toegevoegd. Wat kleine (voor mij persoonlijk nietszeggende) zaken zijn aangepakt, maar de grote problemen blijven.Other select bug fixes have been implemented.
Hoe kan ik linken naar deze patch notes?
Keuzes maken de Mens
Ik ben aan het breeden.wuzzy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:27:
Greninja
Decidueye
Typhlosion
Cinderace
Samurott
Iron leaves
Heb Greninja en Decidueye al. Laat wel even weten wanneer ik Typhlosion, Cinderace en Samurott heb.
Alleen ik wilde ook wel een potje gewonnen hebben. Dat is dus niet gelukt.
In het laatste gevecht ben ik zó hard verslagen dat ik enkel zandstorm schade had gedaan...
Ach ja, het leven van een Pokémon trainer gaat niet altijd over rozen!

Keuzes maken de Mens
Serebii Update: The next 7 Star Tera Raid Battle has been fully revealed. Battle against Ice Tera Type Inteleon.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 23 april 2023
Runs from April 28th through 30th then repeat on May 5th through 7th
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/qJMlCtkHeB
EDIT: Ik heb nu ook alle Tera Raid Battle Events in de TS gezet, want mijn lijstje eerder gaat een beetje verloren in de reacties voor de gene die wel graag willen weten wat er allemaal is geweest.
[Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 25-04-2023 09:01]

Autofan1985 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:46:
Heb voor Inteleon al een beetje zitten kijken wat nu goed kan zijn. Tegen ijs is dat uiteraard Rock, Fire, Fighting en Steel waarbij de eerste 2 direct afvallen door het feit dat Inteleon zelf een water type is en dus geheid een STAB water move gaat krijgen. Qua fighting verwacht ik ergens wel een flying move (Acrobatics, Air Cutter en Air Slash kan hij allemaal leren) dus lijkt Steel de way to go te zijn. Al is er ook daarvoor bedreiging in de vorm van Mud Shot. Mijn belangrijkste kandidaten voor nu zijn Kingambit, Tinkaton en Lucario iig met Magnezone als supporter. Maar voor ik ga bouwen wacht ik toch graag even zijn moveset af.
Ik zie bijvoorbeeld deze build veel tegenkomen op Youtube, misschien heb je er wat aan? Maar ik wacht vaak even op een video van Blaines, want met zijn builds is het vaak best easy te doen

Dat is 1 van mijn 2 Lucario builds idd. Hooguit dat ik ipv Calm Mind iets anders heb. De andere build is physical, dus met Swords Dance, Close Combat en Meteor Mash.G_Dragon schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:09:
[...]
[Afbeelding]
Ik zie bijvoorbeeld deze build veel tegenkomen op Youtube, misschien heb je er wat aan? Maar ik wacht vaak even op een video van Blaines, want met zijn builds is het vaak best easy te doen
Ik wacht ook altijd even de videos af wat nu hun exacte moveset is en wat er goed voor werkt. Maar het speculeren vooraf en op basis daarvan builds bedenken die zouden kunnen werken vind ik altijd wel een leuk element.

[Voor 13% gewijzigd door Autofan1985 op 26-04-2023 14:36]
Nasty Plot & Calm Mind op dezelfde set?G_Dragon schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:09:
[...]
[Afbeelding]
Ik ga die raid sets nooit begrijpen.
Ik weet niet of morgen raids ga doen. Meestal gebruik ik dat soort Pokémon later toch niet.
Keuzes maken de Mens
Maar het kan zoals ik het in de ondertiteling lees kan het nog sneller als je Metal Sound weet te gebruiken.Holding Item: Shell bell
- 1x Sunny Day
- 4x Fiery Dance
- 1x Sunny day
- Terrestrial
- 3x Fiery Dance
- 1x Sunny day
- 2x Flamethrower
[Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 28-04-2023 11:24]
Dank je!whahas schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:23:
Gefeliciteerd!
Als iemand ooit starters nodig heeft en geen tijd/zin in de raids had, doe gerust een pm!
Netjes! Ik heb hem deze keer ook zelf kunnen halen dus geen eitje nodigG_Dragon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:37:
Het was close, maar we hebben hem gehaald!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@wuzzy need a egg?

Ik heb 3 potjes gespeeld in Master Ball. Alledrie gewonnen! Ik kan fijn afscheid nemen van dit seizoen en rustig slapen. Woei!
Er komt weer een toernooi aan. Donderdag is de laatste dag dat je je team kunt registreren. Houd er rekening mee dat je team dan vastgezet wordt!
Keuzes maken de Mens
Enige wat ik aan die set niet begrijp is Metal Sound terwijl die ook Acid Spray kan leren. Mist veel minder snel en heeft geen last van shields bij de boss. Op die aanpassing na dezelfde setup gebruikt idd en werkte als een trein.G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:16:
Op deze video zat ik te wachten
[YouTube: How to SOLO 7 Star Inteleon Raid in Pokemon Scarlet VIolet]
[Afbeelding]
[...]
Maar het kan zoals ik het in de ondertiteling lees kan het nog sneller als je Metal Sound weet te gebruiken.
Ben het met je eens, want in de praktijk miste ik ook telkens die Metal Sound aanval. Dus heb de raid uiteindelijk gehaald zonder die aanval te gebruikenAutofan1985 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:20:
[...]
Enige wat ik aan die set niet begrijp is Metal Sound terwijl die ook Acid Spray kan leren. Mist veel minder snel en heeft geen last van shields bij de boss. Op die aanpassing na dezelfde setup gebruikt idd en werkte als een trein.

Dat is dan ook het enige nadeel. Metal Sound werkt sowieso niet met shield up, waardoor acid spray over het algemeen mijn voorkeur heeft. Zeker bij 7 star raids. En voor metal sound heb ik meerdere fake tears supporters als alternatieven zoals Umbreon: missen ook niet.wuzzy schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:29:
Volgens mij is Metal Sound meer een algemene optie. Acid Spray werkt niet op Steel types dus dan wordt in het algemeen Metal Sound gebruikt, al is in dit geval Acid Spray beter.

Serebii Update: The next 7 Star Tera Raid Battle has been fully revealed. Battle against Rock Tera Type Chesnaught.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 7 mei 2023
Runs from May 12th to May 14th and again a week later from May 19th to May 21st
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/1miKVCx0lb
Serebii Update: As of March 31st 2023, Pokémon Scarlet & Violet has sold 22.1 million units https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/zzISYMp0Fg
— Serebii.net (@SerebiiNet) 9 mei 2023
Benieuwd hoeveel het blijven spelen. We gaan t zien bij de DLC aankopen. Ik sla die over tot de volgende volwaardige game uitkomt die hopelijk beter is.Autofan1985 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:03:
Wel verbaasd dat ondanks de vele bugs zoveel mensen het blijven kopen eerlijk gezegd.
Ja daar zit ik ook aan te denken, ik heb er nog niet helemaal 100% mijn beslissing in gemaakt. Maar het feit dat we beide dlcs moeten gaan kopen omdat mijn vriendin Violet heeft uitgespeeld en ik Scarlet maakt het sowieso een dure grap voor ons en dan de performance van dit spel die nog steeds na veel updates dik onder de maat presteert. Ik start Scarlet momenteel alleen nog maar op voor de raids en heb laatst dan wel wat langer gespeeld om die eieren allemaal te maken en uit te lopen, maar dan merk je toch echt wel hoe schokkerig het spel loopt. Waardoor het in mijn mening nog steeds onspeelbaar is...alexhooven schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:33:
[...]
Benieuwd hoeveel het blijven spelen. We gaan t zien bij de DLC aankopen. Ik sla die over tot de volgende volwaardige game uitkomt die hopelijk beter is.
Ik ben wel laatst begonnen aan Violet maar heb niet echt de motivatie om ermee door te willen gaan, ook vanwege de framedrops..

[Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 10-05-2023 09:59]

Alleen realiseer ik me dat ik de enige ben (in dit onderwerp op Tweakers) die 'double battles' online speelt.
Dus waarschijnlijk ben ik niet heel representatief.
De gameplay met die Tera Types is een van de betere 'gimmicks' die competitief Pokémon te bieden heeft gehad. Ik vond Dynamax al gaaf, dit is simpelweg nog beter.
Ik zag op de frontpage een discussie over Pokémon. Mijn inziens worden de problemen bij Pokémon veroorzaakt door het (mis)management van The Pokémon Company international die gewoon merchandise wil blijven verkopen.
[Voor 2% gewijzigd door whahas op 10-05-2023 12:43. Reden: 2e zin aangepast.]
Keuzes maken de Mens
Moest het ook effectief werken, oké, misschien wel ook al vond ik Dynamax ook niet slechtwhahas schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:41:
De gameplay met die Tera Types is een van de betere 'gimmicks' die competitief Pokémon te bieden heeft gehad. Ik vond Dynamax al gaaf, dit is simpelweg nog beter.

Hoe vaak je nu wel niet hoort (of het zelf meemaakt) dat je aanvallen spamt, er niets gebeurt, en de HP-balk van de Pokémon alle kanten op schiet, of alles gewoon bervroren blijft, mmm. Ik snap gewoon echt niet dat dit niet aangepakt wordt.
Wat jij hier omschrijft klinkt meer als de tera raid dens in het spel. @whahas bedoelt volgens mij meer dat de tera typings in online battle (PvP) een heel nieuw element toevoegen. Zeker in de dubbel battles is dit zeker het geval idd. Neem het simpele voorbeeld van een Pokemon een Flying tera geven zodat deze niet geraakt wordt door de Earthquake van de andere Pokemon. En zo zijn er door die extra typing zat variaties te bekenken.RangedNeedles schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:58:
[...]
Moest het ook effectief werken, oké, misschien wel ook al vond ik Dynamax ook niet slecht
Hoe vaak je nu wel niet hoort (of het zelf meemaakt) dat je aanvallen spamt, er niets gebeurt, en de HP-balk van de Pokémon alle kanten op schiet, of alles gewoon bervroren blijft, mmm. Ik snap gewoon echt niet dat dit niet aangepakt wordt.
Tevens sluit ik me bij @whahas aan mbt het mismanagement. Scarlet & Violet moesten gewoon op die datum de markt op. Zelfs al was het eigenlijk nog niet helemaal af. Ik denk dat de Pokemon-agenda bij Gamefreak simpelweg te vol zit voor wat ze aan kunnen. Na de release van Scarlet & Violet stond er immers nog genoeg op de agenda:
- Er moest (en moet er nog steeds) het nodige aan bugs gerepareerd worden
- Er is al gestart met werken aan de DLC zodat deze weer op tijd de markt op kan
- Ga er maar van uit dat er daarnaast aan nog minimaal 1 Pokemon spel gewerkt wordt. Misschien zelfs 2 met een nieuwe Legends variant en een remake.
Heb sword shield nooit gespeeld en ook de pokemon van die generatie zijn mij onbekend. Twijfel of ik daaraan moet beginnen.
Zag dat ze vroeger wel de game + dlc samen op 1 disk verkochten, maar kan die nergens meer vinden. Iemand die nog toevallig een adresje weet hiervoor?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Aah, klopt. Ik verwarde ze inderdaad. My badAutofan1985 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:51:
[...]
Wat jij hier omschrijft klinkt meer als de tera raid dens in het spel. @whahas bedoelt volgens mij meer dat de tera typings in online battle (PvP) een heel nieuw element toevoegen. Zeker in de dubbel battles is dit zeker het geval idd. Neem het simpele voorbeeld van een Pokemon een Flying tera geven zodat deze niet geraakt wordt door de Earthquake van de andere Pokemon. En zo zijn er door die extra typing zat variaties te bekenken.

Voor de mensen die het filmpje niet willen kijken hieronder een kleine samenvatting..
Annihilape Attacks:
♦ Rage Fist
♦ Screech
♦ Drain Punch
Holding Item: Shell Bell
Start de Raid:
Attacks:
2x Screech
3x Drain Punch
Chesnaught The Unrivaled krijgt zijn schield
Terastrallize Annihilape
Attacks:
7x Rage Fist
[Voor 95% gewijzigd door G_Dragon op 12-05-2023 08:42]
Serebii Update: The next Pokémon Scarlet & Violet Tera Raid Battle event has been announced. Focuses on Great Tusk in Scarlet and Iron Treads in Violet
— Serebii.net (@SerebiiNet) 14 mei 2023
Runs from May 19th through 21st alongside the Chesnaught raids
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/G6PcMmg2Da
Ja geen idee, ik krijg via hem al Pokémon's sinds Sword and Shield en nog nooit problemen gehad.whahas schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:34:
Hoe legaal is dit precies?
Sir_Lion schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:06:
Pokemon Home toegang wordt toegevoegd op 24 Mei!
Starting 5/24, get special Pokémon when you link Pokémon HOME with Pokémon Scarlet and Pokémon Violet!
— Pokémon (@Pokemon) 18 mei 2023
You’ll be able to receive a Sprigatito, Fuecoco, and Quaxly with Hidden Abilities as Mystery Gifts in the mobile device version of Pokémon HOME.#PokemonScarletViolet ❤️💜 pic.twitter.com/sL5v6mSqgT
Bijna nooit hahawhahas schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:25:
Doe je pvp?
Ik ben benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op VGC ranked doubles (PvP).
Is Regulation D al bekend gemaakt?
Keuzes maken de Mens
We put the cart before the Mudsdale!
— Pokémon (@Pokemon) 19 mei 2023
Earlier we mistakenly posted that Pokémon HOME version 3.0.0 would launch on May 23/24. However, the actual release date is yet to be announced. 3.0.0 is coming soon though, so please continue to follow our pages for more information! https://t.co/a8NZqJIPAn
[Voor 4% gewijzigd door Sir_Lion op 20-05-2023 08:05]
Helaas gaat dit invloed hebben ja. En wanneer het nu wel gaat komen weten we dus nog steeds niet.whahas schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:43:
Verwachten jullie dat dit invloed gaat hebben op de integratie van Home?

Ik merk wel dat op de een of andere manier het spel weer wat soepelere loopt tijdens het rondrijden in de wildernis tot op het moment dat het spel veel moet inladen, zoals bijvoorbeeld bij een stadje. In die steden zie je nog steeds hoe slecht het spel is, door de vele framedrops en slechte animaties.
Mijn theorie over de technische problemen bij deze twee spellen is dat ze gewoon hun deadline wouden halen en dachten och die framedrops fixen we door middel van updates, maar ze hadden nooit in de gaten dat het in de kern van het spel zat en dat je met updates de boel niet kon fixen. Waardoor je nu dus een spel op de markt hebt gebracht waarbij je de framedrops en technische problemen niet op afstand kan oplossen, ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb maar als je kijkt naar de afgelopen maanden sinds release vind ik het helemaal geen gekke gedachte van mezelf.
Kan niet wachten op het volgende Pokémon spel, stiekem hoop ik een remake van gen 2 en gen 3 met de grafische stijl van de Pokémon Let's Go spellen maar dan verder wel zoals de gen 2 en gen 3 spellen waren. Want de Pokémon Let's Go spellen zaten grafisch wel het beste in elkaar vergeleken met de andere spellen, maar een compleet nieuw spel of een vervolg op Legends: Arceus zou ik ook totaal niet erg vinden zolang ze maar zorgen dat zulke technische problemen nooit meer voorkomen of via een update op te lossen zijn.
Toch doe ik het nog steeds.
Afijn, ik heb nog geen behoefte aan een nieuwe game. Alhoewel ik wel nieuwsgierig ben naar remakes van Black (2) en White (2). Daar zullen ze best een kluif aan hebben als ze de vervolgen er ook in willen verwerken. Ik verwacht alleen dat ze dit niet zullen doen.
Trouwens, mogen die remakes alstublieft op de Switch opvolger komen?
Naast het mismanagement lijkt de Switch het gewoon niet aan te kunnen, want als je 'm overklokt...
Keuzes maken de Mens
Maar deze Nintendo Switch kan nog wel een Pokémon spel aan, als ze het maar goed doen en niet gehaast uitbrengen. Want als spellen zoals The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom er ook goed op kunnen draaien (heb hem gezien bij een maat van me) dan kan Pokémon ook nog wel veel beter draaien op de huidige generatie Nintendo Switch.
Scarlet & Violet
DLC
Remakes
Alleen ik verwacht de Switch 2 al in 2024, dus dan zouden de remakes daar op uit kunnen komen. Ik verwacht niet dat ze de remakes gaan maken voor de Switch 1 als de 2 er al is.
"kan ... veel beter draaien" betekent niet dat het mismanagement bij The Pokémon Company International daar omgeeft. Pokémon is gewoon de gans met de gouden eieren. Ze krijgen het voor elkaar om 'm steeds nét niet te slachten.
Je zou voor de gein eens een lijstje moeten maken van alle spin-offs die we hebben gehad sinds 1996.
Keuzes maken de Mens
Alleen resultaten behaald in het verleden....
zeggen dat Pokémon games vaak met echt nieuwe delen niet... op een nieuwe spelcomputer komen die pas net bestaat.
Verder worden er van de zomer nog aankondigingen verwacht.
Noem 1 nieuwe generatie Pokémon spellen die op een spiksplinternieuw apparaat van Nintendo kwamen.
Keuzes maken de Mens
RSE?whahas schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:27:
Dat kan.
Alleen resultaten behaald in het verleden....
zeggen dat Pokémon games vaak met echt nieuwe delen niet... op een nieuwe spelcomputer komen die pas net bestaat.
Verder worden er van de zomer nog aankondigingen verwacht.
Noem 1 nieuwe generatie Pokémon spellen die op een spiksplinternieuw apparaat van Nintendo kwamen.
Nee, ik weet uit mijn eigen geheugen namelijk dat ik Pokémon Silver al op de GBA (mijn eigen eerste Gameboy namelijk) speelde, dus ruim voordat Sapphire uitkwam.
Ik heb allé 'tweede versies' bij lancering gekocht.
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoeveel tijd daar tussen zit. Dus misschien zoek ik dat nog op.
GBA EU: 22 juni 2001
Bron: Wikipedia GBA
Pokémon Sapphire EU: 25 juli 2003
Bron: Wikipedia PS RD
Zelfs als je de Japanse data neemt, klopt het niet. Ook dan zit er anderhalf jaar tussen.
[Voor 33% gewijzigd door whahas op 25-05-2023 13:23. Reden: Data toegevoegd]
Keuzes maken de Mens
Maar Pokemon Silver kwam uit voordat de GBA uitkwam.whahas schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:17:
@Sir_Lion
Nee, ik weet uit mijn eigen geheugen namelijk dat ik Pokémon Silver al op de GBA (mijn eigen eerste Gameboy namelijk) speelde, dus ruim voordat Sapphire uitkwam.
Ik heb allé 'tweede versies' bij lancering gekocht.
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoeveel tijd daar tussen zit. Dus misschien zoek ik dat nog op.
GBA EU: 22 juni 2001
Bron: Wikipedia GBA
Pokémon Sapphire EU: 25 juli 2003
Bron: Wikipedia PS RD
Zelfs als je de Japanse data neemt, klopt het niet. Ook dan zit er anderhalf jaar tussen.

Ik speelde dit GBC spel eerst op de oude Gameboy Original van mijn oudste broer.Sir_Lion schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:25:
[...]
Maar Pokemon Silver kwam uit voordat de GBA uitkwam.
Keuzes maken de Mens
Omdat TPCi van geld houdt en zo veel mogelijk kopieën wil verkopen. Dat werkt niet goed als mensen het bijbehorende apparaat niet allemaal tegelijkertijd kunnen kopen.Autofan1985 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:33:
Meestal zat er net 1 of 2 jaar tussen volgens mij ja. Maar sowieso de hele release cyclus van Pokemon is in een versnelling gegaan voor zover ik weet. Dus waarom zou Nintendo niet de Switch 2 releasen met 1 van hun grootste franchises? Of zou SV daar eigenlijk al voor gebouwd zijn waardoor het nu te laggy is?
Keuzes maken de Mens
Even kijken of de welbekende bron het daar mee eens is.
Ja, ik ben niet de enige, het wordt uitgerold.
Keuzes maken de Mens