Ik heb inmiddels flink mijn boxen geleegd, waardoor ik nu ook weer plek heb om eieren uit te lopen idd.whahas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:28:
Heeft iemand Pokémon Home al een beetje gebruikt?
Ik heb een team ideetje voor 'regulatie D'. Alleen moet ik het nog uitwerken.
Klopt het dat ik de enige hier ben die nog VGC / TBS doet?
Keuzes maken de Mens
Je bent de enige die überhaupt nog Scarlet of Violet speeltwhahas schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:35:
Ik heb een team ideetje voor 'regulatie D'. Alleen moet ik het nog uitwerken.
Die raids met nieuwe starters liet mij Scarlet nog wel opstarten, maar helaas al een aantal weken geen nieuwe meer gehad. Vorige week heb ik Violet ook uitgespeeld, nu verder met Lets Go Eevee.
[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 19-06-2023 23:33 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb laatst via marktplaats toch maar pokemon shield gehaald, dus ga daaraan beginnen. Af en toe start ik Scarlet wel op voor de mystery gifts zoals laatst van 't weekend
NS FC: SW 2742 0448 8213
Was er dit weekend een mystery gift dan?Musta schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:36:
Ik heb laatst via marktplaats toch maar pokemon shield gehaald, dus ga daaraan beginnen. Af en toe start ik Scarlet wel op voor de mystery gifts zoals laatst van 't weekend
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Yes, een non shiny Gastrodon. Volgens mij is er over een week een shiny arcnine in de gifts. Het is dat ik 't zag op YouTube toevallig, anders wist ik 't ook niet.
Oh dat is wel vet, zal vanavond gelijk even ophalen of is dat al te laat?Musta schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:53:
[...]
Yes, een non shiny Gastrodon. Volgens mij is er over een week een shiny arcnine in de gifts. Het is dat ik 't zag op YouTube toevallig, anders wist ik 't ook niet.
Al voorbij. Goed om Serebii in de gaten te houden voor dat soort dingen.G_Dragon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:54:
[...]
Oh dat is wel vet, zal vanavond gelijk even ophalen of is dat al te laat?
Ah jammer! Dan zal ik het even wat meer in de gaten gaan houdenSir_Lion schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:58:
[...]
Al voorbij. Goed om Serebii in de gaten te houden voor dat soort dingen.
Dat van die Gastrodon heb ik ook gemist.
Jammer, het is vaak een goede VGC Pokémon vanwege o.a. Storm Drain.
Keuzes maken de Mens
Maar zulke Pokemon kun je vaak zelf wel 'bouwen'.whahas schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:31:
Dat van die Gastrodon heb ik ook gemist.
Jazeker, tegenwoordig heel makkelijk zelfs. Alleen niets hoeven doen is nog makkelijker! 😉
Keuzes maken de Mens
Je ziet echt amper verschil tussen beide versies zover ik kan zien..Sir_Lion schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:28:
Dat wordt hunten!
Maakt voor een shiny Hunter niet uitG_Dragon schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:38:
[...]
Je ziet echt amper verschil tussen beide versies zover ik kan zien..
Waarom 1 friend ball?
Nou ja, het is gratis zullen we maar zeggen.
Nou ja, het is gratis zullen we maar zeggen.
Keuzes maken de Mens
Hoe vaak heb je de raid moeten doen en met welke Pokémon heb je hem gehaald?
Welke pokemon vond ik persoonlijk heel tera type afhankelijk. Ik heb er 1 met dark (Iron Hands) en ground (Azumarill) tera. Die laatste overigens geëvolueerd en omgetoverd tot steel tera, want zero attack en Modest nature.G_Dragon schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:00:
[...]
Hoe vaak heb je de raid moeten doen en met welke Pokémon heb je hem gehaald?
[ Voor 9% gewijzigd door Autofan1985 op 22-06-2023 13:42 ]
Ik heb tot dusver nul problemen gehad met Annihilape. Ongeacht de Tera type.Autofan1985 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:41:
[...]
Welke pokemon vond ik persoonlijk heel tera type afhankelijk. Ik heb er 1 met dark (Iron Hands) en ground (Azumarill) tera. Die laatste overigens geëvolueerd en omgetoverd tot steel tera, want zero attack en Modest nature.Verder ook verschillende counters gebruikt, waaronder ook Gholdengo voor fairy en ghost tera bijvoorbeeld.
Die doet het eigenlijk overal goed idd. Ik heb ze met een groep gedaan, dus dan heb ik ook meer support met screech en fake tears om ze te oneshotten.Sir_Lion schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Ik heb tot dusver nul problemen gehad met Annihilape. Ongeacht de Tera type.
Ik ga er niet op klikken, maar jeetje wat een lijst. Is deze 100% bevestigd?
Keuzes maken de Mens
Tenzij iemand creatief is geweest met photoshop...whahas schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:33:
Gisteren 20 raids gedaan voor die Shiny gimmighoul, zonder succes. Maar vervolgens doet @Sir_Lion er weer een paar en die schiet gelijk raak haha
Ik kan je niet zeggen of deze lijst 100% bevestigd is, dat gaan we vanzelf zien wanneer de dlcs uit zijn.whahas schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:33:
Heb wel 100+ raids gedaan heG_Dragon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:27:
Gisteren 20 raids gedaan voor die Shiny gimmighoul, zonder succes. Maar vervolgens doet @Sir_Lion er weer een paar en die schiet gelijk raak haha
50+ per switch.
Voor de DLC bedoel je? Dat haalde ik er namelijk niet uit zonder de spoiler te openen.G_Dragon schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:53:
Pokédex leak:

Is nog steeds niet veel bij een shiny rate van boven de 1 op 4000.Sir_Lion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:33:
[...]
Heb wel 100+ raids gedaan he.
50+ per switch.
Heb het gelijk aangepast, sorry!Autofan1985 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:01:
[...]
Voor de DLC bedoel je? Dat haalde ik er namelijk niet uit zonder de spoiler te openen.
Ik ben wel echt benieuwd wat de DLC gaat brengen, van wat ik in de trailer zag zagen de nieuwe omgevingen er wel een stuk interessanter uit dan de base game omgevingen.
Mja.Teknizion schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:56:
Ik ben wel echt benieuwd wat de DLC gaat brengen, van wat ik in de trailer zag zagen de nieuwe omgevingen er wel een stuk interessanter uit dan de base game omgevingen.
National dex? De beloofde patch(es) voor prestatieverbeteringen? Minder buggy tera raids? HOME support? Er staat echt nog wel wat open, waaronder gemaakte beloftes, dat ik serieus de kat uit de boom kijk. Wat leuke plaatjes gaan daar weinig aan veranderen voor mij. Al helemaal omdat ik het spel niet meer aanraak
Misschien als de DLC vergezeld wordt van wat leuke patches (eindelijk dan toch!) en het blijkt uitgebreid te zijn zoals IoA en CT voor Sword & Shield dat waren, dan overweeg ik het. Maar ik betwijfel het ten zeerste dat GF hier nog erg veel moeite in gaat steken eigenlijk.
Bedankt voor de herinnering!
Edit: ik zit weer in Master Ball. 😎
[ Voor 5% gewijzigd door whahas op 27-06-2023 15:46 ]
Keuzes maken de Mens
Heerlijk spel, zit nu met Pokemons van level 40. Zit bij de Alfornada Gym en kom net te kort om haar te verslaan.
Moet eerst nog wat verder levelen denk ik.
Tijd niet gespeeld, maar zit er weer helemaal in.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ja even wat verder levelen naar 45 / 50 en dan kom je er vanzelf wel doorheen, heb je wel Bug, Ghost of Dark aanvallen in je team? Dat zal je ontzettend helpen bij het halen van deze gym namelijkMars18 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:10:
Heerlijk spel, zit nu met Pokemons van level 40. Zit bij de Alfornada Gym en kom net te kort om haar te verslaan.

Dank voor de tip, nee liep nu met Electric, Fire, Ice en NormalG_Dragon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:14:
[...]
Ja even wat verder levelen naar 45 / 50 en dan kom je er vanzelf wel doorheen, heb je wel Bug, Ghost of Dark aanvallen in je team? Dat zal je ontzettend helpen bij het halen van deze gym namelijk
Zit er nu 30 uur in.
Victory Road 3/8
Starfall Street 1/5
Path of Legends 4/5
Genoeg te doen nog
[ Voor 12% gewijzigd door Mars18 op 28-06-2023 08:44 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Geen dank!Mars18 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:44:
[...]
Dank voor de tip, nee liep nu met Electric, Fire, Ice en Normal
Zit er nu 30 uur in.
Victory Road 3/8
Starfall Street 1/5
Path of Legends 4/5
Genoeg te doen nog
Voor 30 uur ben je lekker ontspannen van het spel aan genieten, zoals het ook hoort!
Heb inmiddels zelf Pokémon Scarlet en Violet beiden nu uitgespeeld.
Heb je hier nog wat aan? (ik gebruik het zelf nooit omdat ik alle zwaktes uit mijn hoofd ken)
[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 28-06-2023 09:29 ]
Serebii Update: The next 7 Star Tera Raid Battle has been fully revealed. Battle against Fairy Tera Type Delphox.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 2 juli 2023
Runs from July 7th to July 9th and again a week later from July 14th through July 16th
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/V3ueLfJkD5
:fill(white):strip_exif()/f/image/aLhAQvW3PGMaJESCLeH2THue.png?f=user_large)
Ah... Ben hem vergeten

Kan als het goed is vandaag nog. Het is 3 juli.
Dan zal ik er vanavond na 6 uur even naar kijkenSir_Lion schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:47:
[...]
Kan als het goed is vandaag nog. Het is 3 juli.
8 PM EST is tot dinsdag ochtend 02:00 (onze tijd) dus je hebt nog evenG_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:59:
[...]
Dan zal ik er vanavond na 6 uur even naar kijken
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Can confirm. Heb hem zojuist ook kunnen claimen.Tjona100 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:15:
[...]
8 PM EST is tot dinsdag ochtend 02:00 dus je hebt nog even
Ik kan geen Pokémon spelen. Mijn Switch is ter reparatie opgestuurd naar Nintendo.
Gelukkig geeft me dat wel even de tijd om via Showdown te werken aan mijn regulatie D team. 🙃
Gelukkig geeft me dat wel even de tijd om via Showdown te werken aan mijn regulatie D team. 🙃
Keuzes maken de Mens
Dankzij de reminder van @Sir_Lion op Discord heb ik op beide spellen een shiny Arcanine en mijn vriendin ook een
Ah balen, hopelijk ben je hem niet te lang kwijt!whahas schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:16:
Ik kan geen Pokémon spelen. Mijn Switch is ter reparatie opgestuurd naar Nintendo.
Stiekem is dat best een nuttige Tera Type.
Welke 'bewegingen' / aanvallen heeft deze Delphox?
Keuzes maken de Mens
Delphox heeft deze aanvallen:whahas schreef op zondag 9 juli 2023 @ 00:40:
Stiekem is dat best een nuttige Tera Type.
:strip_exif()/f/image/nIv8RGo9WzXtPMT4ZTUwWqbr.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond via Blaines nog twee pareltjes op de kop getikt

:strip_exif()/f/image/UpT4tNag6JayJ7x4B4nzfVuM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ut0GCIzv0DPTLHyzizSZT8Dv.jpg?f=fotoalbum_large)
Die pareltje moet ik ook nog even ophalen idd.
Delphox was idd een lastige. Zijn gewone typing bieden hem perfecte countermoves voor alles wat sterk is tegen fairy. Uiteindelijk heb ik het gedaan met een Ceruledge met Swords Dance, Clear Smog, Iron Head en Bitter Blade om te healen.
Delphox was idd een lastige. Zijn gewone typing bieden hem perfecte countermoves voor alles wat sterk is tegen fairy. Uiteindelijk heb ik het gedaan met een Ceruledge met Swords Dance, Clear Smog, Iron Head en Bitter Blade om te healen.
Alolan Muk is toch goed tegen 'm?
Of zit die niet in Scarlet & Violet?
Of zit die niet in Scarlet & Violet?
[ Voor 37% gewijzigd door whahas op 10-07-2023 17:43 ]
Keuzes maken de Mens
Het apparaat in kwestie wordt nu gezocht door PostNL.G_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:47:
[...]
Ah balen, hopelijk ben je hem niet te lang kwijt!
Vorige week maandag heb ik het verstuurd en het is dus nog niet aangekomen bij Nintendo.
Nu ging ik er al vanuit dat ik het seizoen van juli niet zou spelen. Mijn ontwerp voor mijn team is wel best ver af. Ik zit nog te kijken naar wat aanvallen en items.
Ik bedoel, het is leuk dat ik 1,2 keer meer schade kan doen met Icicle Crash als het super effective is, alleen is het een beetje jammer als het dan net mist.
(De keus ligt dus tussen Wide Lens en Expert Belt. Ik speel nu via Pokémon Showdown.)
Keuzes maken de Mens
Er is weer een nieuwe giveaway:
:strip_exif()/f/image/0iqzF0GtdevGtrhEswY5F79a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FlugQxSnctLufqQh65tDFovS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sZvMih7Jv9ORXdATFKRDjHFz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben zo blij met deze shinies !
Maar wonderbaarlijke wijze heb ik de bot Suarez in een avond 3 keer te pakken weten te krijgen:Bots:
bot1: 40404040 - Suarez
bot2: 50505050 - Suarez
bot3: 60606060 - Suarez
bot4: 70707070 - suarez
bot5: 80808080 - Suarez
bot6: 90909090 - Suarez
Nicknames (lower case only):
zacian
zamazenta
eternatus
:strip_exif()/f/image/0iqzF0GtdevGtrhEswY5F79a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FlugQxSnctLufqQh65tDFovS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sZvMih7Jv9ORXdATFKRDjHFz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben zo blij met deze shinies !
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 17-07-2023 08:20 ]
Die moet ik een xtje ook doen zeg. Zijn van sword en shield denk ik? Zijn bots zijn alleen lastig te connecten vind ik.
Ben nu iig met shield bezig en wil ergens de cartridge met de dlc bemachtigen. Is alleen ver van Rotterdam iedere keer op marktplaats
als iemand een tip heeft houd ik me aanbevolen
Ben nu iig met shield bezig en wil ergens de cartridge met de dlc bemachtigen. Is alleen ver van Rotterdam iedere keer op marktplaats
Ja makkelijk is het zeker niet, ik ben gisteren dan ook van 20.30 tot 23.00 bezig geweest.Musta schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:21:
Die moet ik een xtje ook doen zeg. Zijn van sword en shield denk ik? Zijn bots zijn alleen lastig te connecten vind ik.
Ben nu iig met shield bezig en wil ergens de cartridge met de dlc bemachtigen. Is alleen ver van Rotterdam iedere keer op marktplaatsals iemand een tip heeft houd ik me aanbevolen
Maar vaak kan je het beste na Dinsdag gaan proberen, omdat de eerste dagen er dubbel zoveel mensen het proberen dus moet ik ook eerlijk toegeven dat dit wel heel veel geluk was hoor.
Ik wist geen eens dat die dlc ook fysiek was uitgebracht, dus ik kan je daarmee niet helpen
De volgende 7* tera raid is aangekondigd: een normal tera Rillaboom. Hoog tijd voor een Rillaboomburst dus. 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7uvVSz9L83CDA86ICdm4fCGn.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/X1jd5630lpGf6MgZPT5OjgAq.png?f=user_large)
Serebii Update: The next 7 Star Tera Raid Battle has been fully revealed. Battle against Normal Tera Type Rillaboom.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 16 juli 2023
Runs from July 28th to July 30th and again a week later from August 4th through August 6th
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/sINSPTqFUO
Iets zegt me dat het ding Facade gaat gebruiken.
Het repareren van mijn Nintendo Switch was duurder dan simpelweg de 'tablet' vervangen.
Helaas heb ik het nieuwe apparaat met oude toebehoren nog niet terug, omdat ik een fout heb gemaakt bij het late bezorgen...
Mijn concept voor een team is al af. Alleen nu moet ik aan 3 legendaries zien te komen...
Het repareren van mijn Nintendo Switch was duurder dan simpelweg de 'tablet' vervangen.
Helaas heb ik het nieuwe apparaat met oude toebehoren nog niet terug, omdat ik een fout heb gemaakt bij het late bezorgen...
Mijn concept voor een team is al af. Alleen nu moet ik aan 3 legendaries zien te komen...
Keuzes maken de Mens
Ben je niet bang dat je niet al je savegames terughebt? Want niet alles zit in de cloud, zoals Pokémon.whahas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:31:
Iets zegt me dat het ding Facade gaat gebruiken.
Nee hoor. Bedankt voor je bezorgdheid.
Ik had het namelijk uitgezocht en onder andere de Technische Dienst gebeld.
Het blijkt dat ze 'bij Nintendo' namelijk wél een back-up kunnen maken van Pokémon spelgegevens. Dat is dus gebeurd en ik ga ervan uit dat ze mijn oude spelgegevens op mijn nieuwe tablet / Switch hebben gezet.
Zo niet, dan stuur ik 'm meteen weer naar ze toe!
Momenteel ben ik aan het kijken wat voor Screen Protector ik wil voor mijn Nintendo Switch. Je kunt zoiets helaas niet hergebruiken!
In ander nieuws:
Sommigen van mijn vrienden hebben moeite met het vinden van tegenstanders online...
Ik had het namelijk uitgezocht en onder andere de Technische Dienst gebeld.
Het blijkt dat ze 'bij Nintendo' namelijk wél een back-up kunnen maken van Pokémon spelgegevens. Dat is dus gebeurd en ik ga ervan uit dat ze mijn oude spelgegevens op mijn nieuwe tablet / Switch hebben gezet.
Zo niet, dan stuur ik 'm meteen weer naar ze toe!
Momenteel ben ik aan het kijken wat voor Screen Protector ik wil voor mijn Nintendo Switch. Je kunt zoiets helaas niet hergebruiken!
In ander nieuws:
Sommigen van mijn vrienden hebben moeite met het vinden van tegenstanders online...
Keuzes maken de Mens
Binnenkort weer een nieuwe Mystery Gift:
/f/image/mt3gEC8A5QgZgAkPjQE1FLPa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mt3gEC8A5QgZgAkPjQE1FLPa.png?f=fotoalbum_large)
Serebii Update: A Shiny Grimmsnarl is to be distributed through a code hidden on a special Pokémon World Championships website from July 28th.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 20 juli 2023
Details @ https://t.co/NWlAdn57aQ pic.twitter.com/Rs6b66I4OG
[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 20-07-2023 11:57 ]
G_Dragon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:57:
Binnenkort weer een nieuwe Mystery Gift:
[Afbeelding]
[Twitter]
Serebii Update: Another new distribution has been announced for Pokémon Scarlet & Violet.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 20 juli 2023
A code for a Pokémon will be given during tomorrow's anime episode in Japan
Details @ https://t.co/NWlAdn57aQ pic.twitter.com/HfKDSAHoz9
Sorry voor mijn late reactie! Ik zie aan je laatste post dat je inmiddels je Nintendo Switch weer terug hebt?whahas schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:17:
[...]
Het apparaat in kwestie wordt nu gezocht door PostNL.
Vorige week maandag heb ik het verstuurd en het is dus nog niet aangekomen bij Nintendo.
Nu ging ik er al vanuit dat ik het seizoen van juli niet zou spelen. Mijn ontwerp voor mijn team is wel best ver af. Ik zit nog te kijken naar wat aanvallen en items.
Ik bedoel, het is leuk dat ik 1,2 keer meer schade kan doen met Icicle Crash als het super effective is, alleen is het een beetje jammer als het dan net mist.
(De keus ligt dus tussen Wide Lens en Expert Belt. Ik speel nu via Pokémon Showdown.)
Netjes gedaan hoor in ranked, ik doe hier serieus echt helemaal niks mee..
Heb je dit gedaan met je nieuwe team?
Ik laat voor €24.99 altijd een beschermfolie erop zetten bij de Mediamarkt en die zit er al sinds dag 1 op zonder problemen.whahas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:28:
Ik heb deze screenprotector gekocht paar jaar terug: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B09B1L53CB/
Zit er ook nog steeds goed op!
Zit er ook nog steeds goed op!
You can redeem Dark Tera Type Charizard in Pokemon Scarlet & Violet until August 31st. Use code DARKTERA0006 in the mystery gift menu to unlock it! #PokemonScarletViolet pic.twitter.com/bWnRwxXGM0
— Pokemon TCG Restocks & News (@PokemonRestocks) 21 juli 2023
Voor de liefhebber:
Heeft iemand hier toevallig een legale Enamorus met 0 IV Speed (No good volgens de judge) te ruil?
Ik zoek er een voor mijn (Trick Room) Regulatie D Team.
Ik zoek er een voor mijn (Trick Room) Regulatie D Team.
Keuzes maken de Mens
Ik heb 1 Enamorus, die uit Legends Arceus. Geen idee wat zijn IV's zijn, maar aangezien het mijn enige is gaat deze niet weg.
Ik vind dat soort Pokémon 'redistributies' toch wel een beetje een grijs gebied.
Keuzes maken de Mens
Nette tera type voor een Dark Pokémon!
Vanochtend, woensdag, heb ik mijn regulatie D team afgemaakt. Nu nog tijd maken om online gevechten te houden via Battle Stadium.
Iemand die wil weten wat voor team ik gebruik?
Vanochtend, woensdag, heb ik mijn regulatie D team afgemaakt. Nu nog tijd maken om online gevechten te houden via Battle Stadium.
Iemand die wil weten wat voor team ik gebruik?
[ Voor 69% gewijzigd door whahas op 26-07-2023 23:01 ]
Keuzes maken de Mens
Moet nog even kijken met welke pokemon ik dit probeer. Ceruledge ging niet zo lekker...
Hoe is de performance van de game momenteel? Hebben ze de extreme fps/lag issues sinds de release grotendeels weten te verhelpen? In dat geval zou ik het wel weer een kans willen geven, Arceus vond ik maar zo zo.
Nee.
Dat hebben ze niet.
Ik verwacht inmiddels ook niet meer dat ze dit met de DLC nog gaan herstellen.
Ondanks dat vermaak ik me nog steeds kostelijk met deze game.
Dat hebben ze niet.
Ik verwacht inmiddels ook niet meer dat ze dit met de DLC nog gaan herstellen.
Ondanks dat vermaak ik me nog steeds kostelijk met deze game.
Keuzes maken de Mens
Zo alle boxen weer aangevuld voor trade om mensen te helpen dus als je wat nodig hebt geef maar een gil
:strip_exif()/f/image/ujUhNDYayaGcakviGyTBIko7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k0xzneeet8jnbBFW8C2o12TU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ujUhNDYayaGcakviGyTBIko7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k0xzneeet8jnbBFW8C2o12TU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mHQZsRTg1IJ6z8rvw7126crW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de game nu een paar dagen, en er zitten nog steeds extreme framedrops in, vooral in steden of andere locaties waar veel mensen zijn. Gebieden met veel Pokémon lijken geen probleem te zijn voor de game.Zaphara schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:10:
Hoe is de performance van de game momenteel? Hebben ze de extreme fps/lag issues sinds de release grotendeels weten te verhelpen? In dat geval zou ik het wel weer een kans willen geven, Arceus vond ik maar zo zo.
Inmiddels heb ik mijn derde badge gehaald. Ergens doe ik waarschijnlijk iets fout in de volgorde, want mijn rivaal komt met level 20 Pokémon aanzetten terwijl mijn eigen team inmiddels in de 40 zit. Van Bug naar Water naar Psychic was denk niet de bedoeling. Ook wel irritant dat ik nu geen nieuw gevangen Pokémon kan gebruiken omdat ze niet naar me luisteren.
Al met al vond ik Arceus toch een stuk fijner spelen. Die game voelde wat mij betreft ook veel meer vernieuwende en "af" in vergelijking met Scarlet/Violet.
Mijn huidige team:
Meowscarada
Clodsire
Gardevoir
Drednaw
Annihilape
Deino die niet luistert, voorheen een Haunter.
Het is een open wereld, dus er is geen 'verkeerde' volgorde van de badges doen.
Waar je 'tegenaan' loopt, is dat het spel geen level scaling kent. Dan zou het namelijk écht niet uitmaken welke volgorde je gebruikte om badges te verzamelen.
Wat ook jammer is dat ze de 'set' optie uit het spel gesloopt hebben. Tijdens mijn nuzlocke moest ik steeds B drukken als de tegenstander een Pokémon in wilde zetten. Vervelend en uiterst vermijdbaar, aangezien dat in alle voorgaande generaties die optie er wél in zat.
Waar je 'tegenaan' loopt, is dat het spel geen level scaling kent. Dan zou het namelijk écht niet uitmaken welke volgorde je gebruikte om badges te verzamelen.
Wat ook jammer is dat ze de 'set' optie uit het spel gesloopt hebben. Tijdens mijn nuzlocke moest ik steeds B drukken als de tegenstander een Pokémon in wilde zetten. Vervelend en uiterst vermijdbaar, aangezien dat in alle voorgaande generaties die optie er wél in zat.
Keuzes maken de Mens
Nou ja, het spel wordt er niet leuker op zo. Pokémon is nooit echt moeilijk geweest, maar als je na twee uitdagende gyms ineens met alles de vloer aanveegt dan gaat de lol er wel snel af. Het feit dat ik nu eigenlijk geen nieuwe Pokemon kan trainen (want drie badges is maar goed voor level 35) lijkt me ook niet de bedoeling. Het is ook niet zo dat ik bewust een gekke kant op ben gegaan ofzo, ik ben gewoon naar de dichtstbijzijnde gym gegaan. De wilde Pokémon in die gebieden waren ook uitdagend maar niet onmogelijk om te verslaan.whahas schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:02:
Het is een open wereld, dus er is geen 'verkeerde' volgorde van de badges doen.
@G_Dragon die Tinkaton overweeg ik ook nog. Ben zelf geen fan van legendaries in een team en probeer vaak ook nog van mijn starter af te komen als ik geen fan ben van het ontwerp.
In mijn laatste run bij Pokémon Violet had ik veel moeite met Lono, daar moest ik wel even flink mijn best doen en Pokémons levelen. Terwijl toen de spellen uitkwamen ik geen enkele moeite had bij Pokémon Scarlet. Denk dat ik daar een ander pad heb gevolgt waardoor mijn Pokémons al sterker waren tegen de tijd dat ik bij Lono aankwamErikT738 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 06:10:
[...]
Nou ja, het spel wordt er niet leuker op zo. Pokémon is nooit echt moeilijk geweest, maar als je na twee uitdagende gyms ineens met alles de vloer aanveegt dan gaat de lol er wel snel af. Het feit dat ik nu eigenlijk geen nieuwe Pokemon kan trainen (want drie badges is maar goed voor level 35) lijkt me ook niet de bedoeling. Het is ook niet zo dat ik bewust een gekke kant op ben gegaan ofzo, ik ben gewoon naar de dichtstbijzijnde gym gegaan. De wilde Pokémon in die gebieden waren ook uitdagend maar niet onmogelijk om te verslaan.
Je kan het jezelf als speler zo moeilijk maken als je zelf wil, maar de spellen zijn van zichzelf veel te makkelijk geworden door die irritante Exp-Share. Daarover zal ik helaas blijven vallen.
Oh echt? Ik heb Tinkatink direct gevangen toen ik er een tegenkwam en is nooit meer uit mijn team gegaan, toen het uiteindelijk een Tinkaton werd kreeg het ook de aanval "Gigaton Hammer". Dat is me toch een sterke aanval pff.. daarmee heb ik veel verslagen@G_Dragon die Tinkaton overweeg ik ook nog. Ben zelf geen fan van legendaries in een team en probeer vaak ook nog van mijn starter af te komen als ik geen fan ben van het ontwerp.
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 01-08-2023 08:25 ]
Het feit dat ik het mezelf moeilijk kan maken is fantastisch, het is alleen zo jammer dat ik alle makkelijke dingen ook nog moet doen als ik het ooit uit wil spelen. Verder denk ik niet dat de Exp-Share echt het probleem is. Als je tegenstanders wat sterker zouden zijn is die wel prima. Ze zouden gewoon een moeilijkheidsgraad voor volwassenen in moeten bouwen of iets in die richting.G_Dragon schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:21:
[...]
In mijn laatste run bij Pokémon Violet had ik veel moeite met Lono, daar moest ik wel even flink mijn best doen en Pokémons levelen. Terwijl toen de spellen uitkwamen ik geen enkele moeite had bij Pokémon Scarlet. Denk dat ik daar een ander pad heb gevolgt waardoor mijn Pokémons al sterker waren tegen de tijd dat ik bij Lono aankwam
Je kan het jezelf als speler zo moeilijk maken als je zelf wil, maar de spellen zijn van zichzelf veel te makkelijk geworden door die irritante Exp-Share. Daarover zal ik helaas blijven vallen.
Daar heb je een heel goed punt over Exp-share, alleen vroeger trainde je de Pokémons een voor een en tegenwoordig gaat dat allemaal automatisch. Ik weet nog dat ik bij Pokémon Brilliant Diamond gewoon alles in de box deed en een voor een ging trainen, mijn god wat was je dan lang bezig hahaErikT738 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:57:
[...]
Het feit dat ik het mezelf moeilijk kan maken is fantastisch, het is alleen zo jammer dat ik alle makkelijke dingen ook nog moet doen als ik het ooit uit wil spelen. Verder denk ik niet dat de Exp-Share echt het probleem is. Als je tegenstanders wat sterker zouden zijn is die wel prima. Ze zouden gewoon een moeilijkheidsgraad voor volwassenen in moeten bouwen of iets in die richting.
Pokémon VGC is wel degelijk een moeilijk spel. Probeer daarmee eens in Master Ball te komen, indien je een uitdaging zoekt.
Qua single player kan ik een blind nuzlocke aanraden. Dat maakt het spel ook moeilijker. Alleen dan moet je jezelf dus wel regels opleggen. Het spel gaat dat helaas niet voor je doen.
Qua single player kan ik een blind nuzlocke aanraden. Dat maakt het spel ook moeilijker. Alleen dan moet je jezelf dus wel regels opleggen. Het spel gaat dat helaas niet voor je doen.
Keuzes maken de Mens
In mijn ogen is dat uiteindelijk ook maar gewoon kijken naar wat de top 10-meest gebruikte Pokémon zijn, competitief gezien dan, en dan uren te grinden om al je benodigde (breed) items te krijgen en te breeden. Want je wil de juiste nature, (hidden) ability, ... natuurlijk.whahas schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:50:
Pokémon VGC is wel degelijk een moeilijk spel. Probeer daarmee eens in Master Ball te komen, indien je een uitdaging zoekt.
Eens op dat punt beland, zit je dan zeer waarschijnlijk continu in gevechten waarbij iedereen een Kyogre heeft met fking Waterspout, of een Amoongus, of een Palafin, enfin, je snapt wel wat ik bedoel
Random brain fart, maar op een manier zou het interessanter zijn en meer skill tonen door elke tegenstander 4 of 6 willekeurige Pokémon te geven zodat elke speler het maar bekijkt hoe hij 't aanpakt met de stats en moves voorhanden.
Maar dat maakt een spel in de basis niet moeilijker, da's gewoon zelf moeilijk doenwhahas schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:50:
Nu goed, ieder zijn ding natuurlijk
Pokémon is zelfs de grootste mediafranchise ter wereld, uitgedrukt in omzet. (Disney niet als geheel tellend.)RangedNeedles schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:35:
[...]
In mijn ogen is dat uiteindelijk ook maar gewoon kijken naar wat de top 10-meest gebruikte Pokémon zijn, competitief gezien dan, en dan uren te grinden om al je benodigde (breed) items te krijgen en te breeden. Want je wil de juiste nature, (hidden) ability, ... natuurlijk.
Eens op dat punt beland, zit je dan zeer waarschijnlijk continu in gevechten waarbij iedereen een Kyogre heeft met fking Waterspout, of een Amoongus, of een Palafin, enfin, je snapt wel wat ik bedoel
Random brain fart, maar op een manier zou het interessanter zijn en meer skill tonen door elke tegenstander 4 of 6 willekeurige Pokémon te geven zodat elke speler het maar bekijkt hoe hij 't aanpakt met de stats en moves voorhanden.
[...]
Maar dat maakt een spel in de basis niet moeilijker, da's gewoon zelf moeilijk doenIk kan bij Need for Speed ook met een niet-getunede beginauto proberen de eindbaas te kloppen zonder nitro te gebruiken, of met een subpar team in Fifa online potjes proberen te winnen, of met een bronze dagger in RuneScape een vijand van level weetikveel proberen te verslaan. Jezelf nerfen kan in elk spel wel en, ook al ga ik wel akkoord dat het een goeie manier is om het spel moeilijker te maken, lijkt het me interessanter dat je niet zelf al deze dingen hoeft te bedenken als je gewoon eens wat uitdaging wilt.
Nu goed, ieder zijn ding natuurlijkHet zou volgens mij gewoon niet zo veel moeite mogen kosten om het beste van twee werelden te combineren: dat spelers nog steeds zichzelf regels kunnen opleggen, maar ook om de moeilijkheidsgraad te verhogen of op z'n minst de Exp Share uit te kunnen zetten. We zijn 2023 en het is één van de grootste franchises en zo...
Met je laatste punt ben ik het dan ook helemaal eens. Het is dan ook raar dat het spel steeds makkelijker wordt gemaakt, zelfs op manieren die nergens op slaan, zoals de optie om niet te mogen wisselen weg te halen!
Het eerste punt dat je maakt, klopt gelukkig niet meer. De huidige meta is ontzettend divers. Je kunt met tal van Pokémon in Master Ball komen, terwijl de huidige meta legendaries legaal heeft gemaakt. Mijn tweede team, die legendarische Pokémon heeft (Glastrier, Cresselia, Enamorus) doet het slechter dan mijn eerste team, die dat niet heeft.
Er zijn zo veel strategieën mogelijk momenteel dan elk team wel ergens van verliest, omdat je simpelweg niet voorbereid kunt zijn op alles.
Daarnaast is het maken van een team veel makkelijker gemaakt. Breeden is optioneel, want je hebt mints, je kunt EV eraf halen, Bottle Caps kunnen al vanaf level 50. Daarnaast kun je zelfs die Effort Values helemaal doen met vitamines (dat kost je alleen wel wat league points of in-game geld).
Wanneer heb je voor het laatst online, in het spel, tegen een willekeurige tegenstander gespeeld?
[ Voor 0% gewijzigd door whahas op 01-08-2023 18:28 . Reden: Spelfout / in de eerste alinea 'niet' toegevoegd ]
Keuzes maken de Mens
Ze hadden met Black & White al een prima opzetje door er een 'hard mode' aan toe te voegen. Niet dat dat het echt moeilijk maakte maar de levels en teams waren wel iets beter. Dat het verhaal makkelijk maakt mij persoonlijk niet zo veel uit maar ik vind de laatste games echt slecht in postgame content.
Het is misschien een beetje nitpicken maar ik erger mij er mateloos aan dat je niet meer wordt aangemoedigd om je pokemon te levelen door met ze te vechten. In plaats daarvan moet je nu maar raids gaan doen, die niks aan zijn en ook nog eens heel buggy en traag aanvoelen om daaruit xp candies te vergaren die je in je andere pokemon propt. Fantastisch je hebt nu een level 100 pokemon, zonder ooit 1 gevecht samen te hebben gedaan. Ik hoop dat de DLC hierin iets voor mij kan betekenen anders is deze generatie wel echt de laatste waar ik nog enthousiast mee bezig ga. Mogelijk vis ik nog een keer een deel uit de budgetbak maar that's it. Bij X en Y had je nog het restaurant met triple battles die goeie xp gaven, League opnieuw uitdagen (wat nu niet eens meer kan) vind ik ook prima maar dan moeten wel de levels stapsgewijs hoger richting de 80-90 zodat je wel wat xp krijgt. Die Ace trainers wat we nu hebben met 60-70 schiet niks op.
Sorry voor dit relaas, maar ik moest het even kwijt. Laatst kreeg ik weer de kriebels omdat Home was toegevoegd maar binnen een week heb ik hem weer weggelegd.
Het is misschien een beetje nitpicken maar ik erger mij er mateloos aan dat je niet meer wordt aangemoedigd om je pokemon te levelen door met ze te vechten. In plaats daarvan moet je nu maar raids gaan doen, die niks aan zijn en ook nog eens heel buggy en traag aanvoelen om daaruit xp candies te vergaren die je in je andere pokemon propt. Fantastisch je hebt nu een level 100 pokemon, zonder ooit 1 gevecht samen te hebben gedaan. Ik hoop dat de DLC hierin iets voor mij kan betekenen anders is deze generatie wel echt de laatste waar ik nog enthousiast mee bezig ga. Mogelijk vis ik nog een keer een deel uit de budgetbak maar that's it. Bij X en Y had je nog het restaurant met triple battles die goeie xp gaven, League opnieuw uitdagen (wat nu niet eens meer kan) vind ik ook prima maar dan moeten wel de levels stapsgewijs hoger richting de 80-90 zodat je wel wat xp krijgt. Die Ace trainers wat we nu hebben met 60-70 schiet niks op.
Sorry voor dit relaas, maar ik moest het even kwijt. Laatst kreeg ik weer de kriebels omdat Home was toegevoegd maar binnen een week heb ik hem weer weggelegd.
Helemaal eens met je wat betreft die raids.
Het is ook erg treurig dat ze real time zijn. Daar is helemaal geen goede reden voor.
Het doet me denken aan de multiplayer vs enemy die je had in Sword & Shield DLC, die was leuk om te doen als groep.
Raids zijn de beste manier om aan in-game goodies, Pokémon én geld te komen, dus ze zorgen ervoor dat mensen er Nintendo Switch Online voor nemen, waar Pokémon Home niet eens inzit!
In Black & White (2?) kon je inderdaad het spel nog een keer doorspelen op een hoger niveau. Je moest dat dus alleen wel ontgrendelen. Dat vind ik aan de ene kant jammer, maar er zijn talloze games die dat doen. Laatst Marvel's Spider-Man Miles Morales uitgespeeld en ik kan die nu pas op 'Ultimate' spelen.
Nu weet ik niet of ik een gewone run of een New Game + run wil doen op Ultimate, want dat laatste is makkelijker...
Wanneer kunnen we trouwens een 'uitgiftedatum' verwachten voor het eerste deel van 'The Secrets of Area Zero'?
Het is ook erg treurig dat ze real time zijn. Daar is helemaal geen goede reden voor.
Het doet me denken aan de multiplayer vs enemy die je had in Sword & Shield DLC, die was leuk om te doen als groep.
Raids zijn de beste manier om aan in-game goodies, Pokémon én geld te komen, dus ze zorgen ervoor dat mensen er Nintendo Switch Online voor nemen, waar Pokémon Home niet eens inzit!
In Black & White (2?) kon je inderdaad het spel nog een keer doorspelen op een hoger niveau. Je moest dat dus alleen wel ontgrendelen. Dat vind ik aan de ene kant jammer, maar er zijn talloze games die dat doen. Laatst Marvel's Spider-Man Miles Morales uitgespeeld en ik kan die nu pas op 'Ultimate' spelen.
Nu weet ik niet of ik een gewone run of een New Game + run wil doen op Ultimate, want dat laatste is makkelijker...
Wanneer kunnen we trouwens een 'uitgiftedatum' verwachten voor het eerste deel van 'The Secrets of Area Zero'?
Keuzes maken de Mens
Hmm, da's toch niet wat ik zag op de World Championships met identieke Pokémon tegenover elkaar, maar goed. Heb sowieso niet lang of veel gekeken, maar het viel me onmiddellijk op. Ook de verwarring die dan ontstaat als de commentators het over Pokémon x hebben die je meerdere keren op het veld ziet die dan óók nog eens dezelfde aanval doetwhahas schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:26:
Het eerste punt dat je maakt, klopt gelukkig niet meer. De huidige meta is ontzettend divers. Je kunt met tal van Pokémon in Master Ball komen, terwijl de huidige meta legendaries legaal heeft gemaakt. Mijn tweede team, die legendarische Pokémon heeft (Glastrier, Cresselia, Enamorus) doet het slechter dan mijn eerste team, die dat niet heeft.

Akkoord, het is zo veel makkelijker vergeleken met vroeger, maar je items gaan ook wel eens op. En dan mag je weer van die sexy raids gaan spelen uitzittenwhahas schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:26:
Er zijn zo veel strategieën mogelijk momenteel dan elk team wel ergens van verliest, omdat je simpelweg niet voorbereid kunt zijn op alles.
Daarnaast is het maken van een team veel makkelijker gemaakt. Breeden is optioneel, want je hebt mints, je kunt EV eraf halen, Bottle Caps kunnen al vanaf level 50. Daarnaast kun je zelfs die Effort Values helemaal doen met vitamines (dat kost je alleen wel wat league points of in-game geld).
Het breeden vind ik dan weer "erger" geworden tov SwSh, met dat picknicken en die sandwiches...

Ik denk zelfs dat ik op SV nog niet eens online PvP gespeeld heb. Als ik het toch gedaan heb, is het lang geleden. Ergens kort na de releasedatum. Op SwSh deed ik echter wel regelmatig onlinegevechten. Maar ik zie niet in waarom SV hierin zou verschillen van SwSh. Je hebt nu eenmaal de HOME-compatibiliteit waarmee vorige teams simpelweg kunnen worden overgezet, en legendaries zie je altijd wel. Eens de community uitgevogeld heeft welke combo wel erg goed werkt, en dit op YouTube verschijnt, is het hek van de dam.whahas schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:26:
Wanneer heb je voor het laatst online, in het spel, tegen een willekeurige tegenstander gespeeld?
Kijk, het ding is gewoon dat online me maar weinig (meer) boeit. Enerzijds omdat het buggy is (de raids dan), anderzijds omdat iedereen dezelfde Pokémon gebruikt. (Jij vindt van niet, maar ik zie wat ik zie, en er is inderdaad wel wat meer variatie tegenwoordig, maar toch.) Het blijft gewoon kut dat als je online schrapt (of zelfs geen NSO hebt), er maar weinig is aan het spel. En het jammere is dan gewoon dat er eigenlijk best makkelijk wat aan te doen is, maar GF het vertikt.
Als ik kijk hoeveel uur ik SwSh gespeeld heb, ook online zelfs, en ik vergelijk dat met deze titel, pfoe... Deze heb ik zelfs amper offline gespeeld. Hierin volg ik @wuzzy dan weer: als de komende gen meer van hetzelfde is, haak ik jammer genoeg ook af. Misschien dat een nieuwe gen icm de nieuwe Switch al wat minder grafische glitches en performanceproblemen oplost
Bedankt voor je reactie!
De metagame is mijn inziens nog nooit zo interessant geweest, vanwege de tera types die deze generatie kent. Ik vraag me serieus af hoe ze dit in generatie X (Ja, we zijn al in de 9e generatie Pokémon!) gaan verbeteren.
Ik bedoel, mega Pokémon, Z-moves & Dynamax waren allemaal leuke mechanics, maar Terrastlize is gewoonweg fantastisch! Daar kun je zó veel creatieve zaken mee doen!
Qua hoog niveau heb je overigens gelijk, daar zijn de teams minder divers, maar later deze maand is Worlds VGC en ik ben erg nieuwsgierig of we daar op elk team een Flutter Mane gaan zien. Daarnaast is de 'build' die een Pokémon heeft ook belangrijk, maar Dragonite en Arcanine zullen altijd wel Extreme Speed gaan 'runnen'.
Wanneer je het online gedeelte weghaalt, het compleet maken van de Pokédex buiten beschouwing laat én dus ook de Raids dan is er inderdaad bijzonder weinig post-game content.
Nu begrijp ik jou (en jullie) kritiek inderdaad wel op (blind) nuzlocke, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want anders zou ik bijzonder weinig 'ervaren' hebben tijdens de single player.
Op andere plekken lees ik ook steeds meer dat Game Freak meer moet doen voor 'haar' Pokémon spellen. Het probleem is alleen niet Game Freak, maar The Pokémon Company international. Dat bedrijf wil een cyclus hanteren van 3 jaar:
Jaar 1: Release
Jaar 2: DLC
Jaar 3: Remakes
Jaar 4: Next gen
Aangezien zij de touwtjes in handen hebben, vrees ik enigszins voor de franchise, want als PL:A en SV representatief zijn voor de vorm waarin de spellen worden afgeleverd, dan kunnen we nog meer ondermaatste spellen mee gaan maken.
Ik ga de volgende, onaangekondigde, Legends overslaan omdat (het gebrek aan) gevechten in dat spel mij niet aanspreken.
Generatie 10 / X ga ik wel halen, al is het puur voor een blind nuzlocke. Of de multiplayer namelijk net zo uitdagend gaat zijn als het nu is, valt namelijk nog te bezien.
We zitten nu dus in jaar 2. Ik durf met de geruchten alleen steeds minder hard te maken dat de remakes van Black (2) en White (2) uit gaan komen op de eerste Nintendo Switch. Ze slaan altijd een platform over bij de remakes.
Alleen er zijn al remakes op de Switch 1.
De metagame is mijn inziens nog nooit zo interessant geweest, vanwege de tera types die deze generatie kent. Ik vraag me serieus af hoe ze dit in generatie X (Ja, we zijn al in de 9e generatie Pokémon!) gaan verbeteren.
Ik bedoel, mega Pokémon, Z-moves & Dynamax waren allemaal leuke mechanics, maar Terrastlize is gewoonweg fantastisch! Daar kun je zó veel creatieve zaken mee doen!
Qua hoog niveau heb je overigens gelijk, daar zijn de teams minder divers, maar later deze maand is Worlds VGC en ik ben erg nieuwsgierig of we daar op elk team een Flutter Mane gaan zien. Daarnaast is de 'build' die een Pokémon heeft ook belangrijk, maar Dragonite en Arcanine zullen altijd wel Extreme Speed gaan 'runnen'.
Wanneer je het online gedeelte weghaalt, het compleet maken van de Pokédex buiten beschouwing laat én dus ook de Raids dan is er inderdaad bijzonder weinig post-game content.
Nu begrijp ik jou (en jullie) kritiek inderdaad wel op (blind) nuzlocke, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want anders zou ik bijzonder weinig 'ervaren' hebben tijdens de single player.
Op andere plekken lees ik ook steeds meer dat Game Freak meer moet doen voor 'haar' Pokémon spellen. Het probleem is alleen niet Game Freak, maar The Pokémon Company international. Dat bedrijf wil een cyclus hanteren van 3 jaar:
Jaar 1: Release
Jaar 2: DLC
Jaar 3: Remakes
Jaar 4: Next gen
Aangezien zij de touwtjes in handen hebben, vrees ik enigszins voor de franchise, want als PL:A en SV representatief zijn voor de vorm waarin de spellen worden afgeleverd, dan kunnen we nog meer ondermaatste spellen mee gaan maken.
Ik ga de volgende, onaangekondigde, Legends overslaan omdat (het gebrek aan) gevechten in dat spel mij niet aanspreken.
Generatie 10 / X ga ik wel halen, al is het puur voor een blind nuzlocke. Of de multiplayer namelijk net zo uitdagend gaat zijn als het nu is, valt namelijk nog te bezien.
We zitten nu dus in jaar 2. Ik durf met de geruchten alleen steeds minder hard te maken dat de remakes van Black (2) en White (2) uit gaan komen op de eerste Nintendo Switch. Ze slaan altijd een platform over bij de remakes.
Alleen er zijn al remakes op de Switch 1.
Keuzes maken de Mens
De Fantasy League van Worlds 2023 geeft je een code voor Strechy Form Tatsugiri. Kan ik iemand daar een plezier mee doen? Heb zon code ontvangen.
Ik ga het volgende week wel weer vanaf dichtbij bekijken, Zondag vertrekn ik iig naar Japan toe, natuurlijk ook om wat andere dingen te bezoeken 
Sowieso wordt het een groots event waar meerdere bedrijven promotie voor aan het maken zijn (zelfs de treinstations e.d zijn al in Pokemon Worlds stijl te zien) van treinen tot aan vtuber/idol companies die de boel aan het promoten zijn. Denk niet dat ze het ooit nog zo groot gaan maken tenzij ze ooit teruggaan naar Japan.
Sowieso wordt het een groots event waar meerdere bedrijven promotie voor aan het maken zijn (zelfs de treinstations e.d zijn al in Pokemon Worlds stijl te zien) van treinen tot aan vtuber/idol companies die de boel aan het promoten zijn. Denk niet dat ze het ooit nog zo groot gaan maken tenzij ze ooit teruggaan naar Japan.
Let op:
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.