Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25
Linksquest schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:44:
[...]

Dat is inderdaad wel erg apart, ik zal maandag mijn dochter eens vragen, die is naar de oma en zie haar dan pas weer, volgens mijn vrouw de telefoon thuis vergeten 8)7

Die heeft inmiddels al 7 uur erin zitten, dus kan niet meer dan vragen hoe zij erover denkt.
Ja wij kunnen nog niet vliegen en over het water met die legendary, wel springen en rijden.

Edit:

Hmm... Dat krijg je dus niet zomaar..
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybv1OBRRPUgSUtgOJcgvAhbZ2jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9saMx8EGMYJYeYV1G4eNKOh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 18-11-2022 23:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Welke editie zou jullie kopen? Scarlett of violet wat is het verschil eigenlijk? Is voor me petekind.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Gisteren de Bug gym gedaan, nu blijkt dit officieel de 2e gym te zijn. Hopelijk worden volgende gyms wel moeilijker, want de 2e gym was echt way to easy..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
ronalnilson schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:28:
Welke editie zou jullie kopen? Scarlett of violet wat is het verschil eigenlijk? Is voor me petekind.

Alvast bedankt
Dit zijn de verschillen in Pokémons tussen beide games, verder zijn de verschillen vooral de legends en kleuren ingame van bepaalde gebouwen en characters. Mis ik nog iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx7BmIi5TZkqoZzwiHf7kGGWH84=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sBKkaOTubzce43lnyUkCPVz4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:01
Beetje aan het verdwalen op de map kom je ineens een terastalllized espeon tegen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qXsUcdwr3R8XVarVVMVZDPYYN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG1OCI3vdKiZoXWwfBNmNj5e.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hHLehXArmdd23zylvQV4eeF9Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsOoo3olcE4Sr4alMjApiq0W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Headozz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:27:
Beetje aan het verdwalen op de map kom je ineens een terastalllized espeon tegen..

[Afbeelding][Afbeelding]
Zeer netjes! Die zijn we nog niet tegengekomen, ik heb nu twee titans verslagen en de Bug gym gehaald. Door de titans te doen unlock je upgrades voor je legendary, ik heb nu Dash en Glide vrijgespeeld. Ik had bij Glide wel compleet iets anders in gedachten, dacht namelijk dat je dan echt kon rondvliegen zoals bij Legends: Arceus maar dat kan helaas niet.

Mijn team nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MFmTpVuC6XobZiUdszqkJ5C4gU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0TruDFjbwfn5UOubzUEbIrK.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: die 2 sterren raids joinen vanuit het menu is ook een ramp, 9 van de 10 keer de melding "unable to connect"

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 19-11-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Vermaak me prima met dit spel. Alleen de Pokedex is vreemd. Op internet lees ik 400 type Pokemon. Maar Pokedex geeft minder aan lijkt het.
Hoeveel moet je er nu vanger voor Pokedex complete?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04

Mauz1978

Console War Veteran

(jarig!)
jaydenjarno schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:34:
Vermaak me prima met dit spel. Alleen de Pokedex is vreemd. Op internet lees ik 400 type Pokemon. Maar Pokedex geeft minder aan lijkt het.
Hoeveel moet je er nu vanger voor Pokedex complete?
Je pokedex slaat wat nummers over, maar komen erbij zodra je die vangt/bevecht.

Ik vind het een heerlijke game. Pokemon is altijd aan me voorbij gegaan (ben 44), maar door mn zoon elke keer toch begonnen. Arceus was de eerste die mn aandacht wist te trekken, maar deze wil ik gewoon niet wegleggen. De klassieke setting met een open wereld vibe, zoveel vrijheid om te doen wat je wil. Aardig wat quality of life dingen erin. Heerlijk spel, ondanks de grafische beperkingen.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Haha hier 43 en mijn zoon speelt het. Echt heerlijke games. Voor je het weet ben je uren verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:29
Het spel qua gameplay is vermakelijk. De kritieken op zaken zoals de framerates zijn terecht, daar is geen ontkennen aan. Het stoort mijn vriendin en mij echter totaal niet. Al met al een prima pokemon game wat ons betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Hmm het lijkt erop dat als je pokemon een level omhoog gaat met de lets go mechanic (R knop) dat je dan niet evolueert.. leuke bug >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 20:05
Headozz schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:06:
Hmm het lijkt erop dat als je pokemon een level omhoog gaat met de lets go mechanic (R knop) dat je dan niet evolueert.. leuke bug >.>
Dat is geen bug, ze evolueren alleen wanneer ze aan het einde van een normale battle een level up hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Ik moet zeggen ik dacht eerst het zit wel leu in elkaar, maar die hele open wereld nee toch niet.
Het is eerlijk gezegd gewoon een beetje te veel, dan denk je een bepaald gebied volledig uitgekapt te hebben. is het een nieuwe dag ligt overal weer items, nieuwe trainers etc.

De wereld is ook gewoon te groot naar mijn idee, nu van Gym 1 naar Gym 2 pff wat een eind weer.
Ik vond de open stukken in Sworld / Shield wel leuk, maar deze stukken zijn zo groot dat ik mij uiteindelijk ga vervelen en beetje vermoeiend begint te worden.

Nee dit is een spel die ik denk ik toch niet ga verder spelen, geef mij maar lekker een spel zoals Sword & Shield(Of daar voor).
Gewoon van A naar B naar C naar D, eventueel eens even terug voor iets, maar niet Pokemon in ter grote wereld zoals GTA ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:54
Zagre schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:36:
[...]

Dat is geen bug, ze evolueren alleen wanneer ze aan het einde van een normale battle een level up hebben.
Wat onhandig en suf zeg! Na een rare Candy gaat het toch ook gewoon?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:46
JDdeV1992 schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:12:
Het spel qua gameplay is vermakelijk. De kritieken op zaken zoals de framerates zijn terecht, daar is geen ontkennen aan. Het stoort mijn vriendin en mij echter totaal niet. Al met al een prima pokemon game wat ons betreft.
Framerate: dit is typisch een geval dat iedereen elkaar gaat napraten. Ik vind het spel niet veel slechter draaien dan andere open world games voor de switch. Er zit gewoon niet meer in deze console. Ik zag ook ergens voorbij komen dat Xenoblade 3 veel beter draait dan dit als goed voorbeeld wat de switch "echt" kan maar kan uit eigen ervaring vertellen dat die ook aan alle kanten piept en kraakt als het wat drukker wordt op het scherm en zeker geen stabiele 30FPS draait. Die game ziet er ook gewoon niet uit en probeert te veel voor wat de switch kan, iets waar deze pokemon versie ook wel last van heeft.

Uiteindelijk ziet het er toch niet uit wat de switch op het scherm kan toveren, dat weet je van te voren. Persoonlijk vind ik het gebrek aan AA en de hd resolutie op groot scherm storender dan de framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:17
Heb er nu best wel wat uur in zitten en main story denk ik bijna uitgespeeld.

Vind de open wereld echt geweldig, vanaf begin kan je eigenlijk overal wel komen.
Ben zelf best positief over de nieuwe texture’s van de pokemon etc.

Vind het jammer dat er niet ergens een lijst is qua volgorde van gyms, etc.
Heb deze compleet niet in de juiste volgorde afgerond.

Er werd aangegeven dat je vrij bent om te bepalen wat je wilt doen, maar met levels nog steeds locked achter de gym badges ben je toch verplicht je gyms op peil te houden.

Auto battle systeem is leuk en makkelijk, jammer dat dit niet goed werkt op het water.

En voor wie benieuwd is, shinies kan je spotten in de overworld. Erg blij met mijn shiny goomy☺️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Lol..

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 20-11-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ga deze week aan de game beginnen, weer een super groot project afgerond :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

(jarig!)
Brandonvds schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:37:.

En voor wie benieuwd is, shinies kan je spotten in de overworld. Erg blij met mijn shiny goomy☺️
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Brandonvds schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:37:
Kijk eens verder in de optielijst van het “Pokémon Center” ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:29
friketje1 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:11:
[...]

Framerate: dit is typisch een geval dat iedereen elkaar gaat napraten. Ik vind het spel niet veel slechter draaien dan andere open world games voor de switch. Er zit gewoon niet meer in deze console. Ik zag ook ergens voorbij komen dat Xenoblade 3 veel beter draait dan dit als goed voorbeeld wat de switch "echt" kan maar kan uit eigen ervaring vertellen dat die ook aan alle kanten piept en kraakt als het wat drukker wordt op het scherm en zeker geen stabiele 30FPS draait. Die game ziet er ook gewoon niet uit en probeert te veel voor wat de switch kan, iets waar deze pokemon versie ook wel last van heeft.

Uiteindelijk ziet het er toch niet uit wat de switch op het scherm kan toveren, dat weet je van te voren. Persoonlijk vind ik het gebrek aan AA en de hd resolutie op groot scherm storender dan de framerate.
Beetje krom vergelijk natuurlijk. Dat andere games slecht draaien rechtvaardigt nog niet dat deze game slecht draait, of andersom natuurlijk.

Ik vind het dan ook niet storend zoals ik al zei, het zit hem in verwachtingsmanagement. Zoals jezelf al terecht zegt wat verwacht je x jaar na release van het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
JDdeV1992 schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:22:
[...]

Beetje krom vergelijk natuurlijk. Dat andere games slecht draaien rechtvaardigt nog niet dat deze game slecht draait, of andersom natuurlijk.

Ik vind het dan ook niet storend zoals ik al zei, het zit hem in verwachtingsmanagement. Zoals jezelf al terecht zegt wat verwacht je x jaar na release van het platform.
Huhhh???
Wat is hier krom aan? Dit is gewoon een verouderd platform. Er zit niet meer in. Nu kan je bij elke game gaan lopen miepen dat het er niet goed uit ziet maar daar kunnen de devs ook niet zo veel aan doen.

Vindt zelf overigens dat ze het slim aanpakken. Bijvoorbeeld bij een raid: zwarte achtergrond om de terastallize mooi uit te laten komen. Ziet er mooi uit en scheelt natuurlijk behoorlijk in rekenkracht voor de console. Dat soort creativiteit zie je niet meer in game design anno 2022. Ergens is dit ook wel de charme van de switch, het voelt als een game van 10 jaar terug, dat vind ik vanuit nostalgie juist wel leuk.

Ik heb overigens geen enkel probleem met de framerate van deze game na nog 2 uurtjes gespeeld te hebben. Het ziet er gewoon prima uit, ook op groot scherm valt het allemaal wel mee... voor de Switch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:17
RangedNeedles schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:24:
[...]

Kijk eens verder in de optielijst van het “Pokémon Center” ;)
De where to go optie?
Die leidde mij naar de
spoiler:
4e titan pokemon,
terwijl ik de 3e gym nog niet eens had gedaan.
Heb nu alles afgerond zonder al te veel moeite, maar deed de “8e” gym als 5e en “4e” gym als laatste pas.
Beetje zelfde idee met de
spoiler:
team star bases
In de overworld zie je een groep pokemon, als je een gouden magikarp ziet en battle start is dat de shiny magikarb bijv.
Je ziet al of het een shiny is of niet voordat ie de battle start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:14
Laatste Pokémon game was Arceus. Helaas niet uitgespeeld omdat het gewoon niet meer boeiend was. Nu al bij de derde gym (volgens volgorde is dat de leader met Electric type Pokémon) en vind het open wereld veel beter gemaakt. Alhoewel de trainers die in het wild lopen ook nog wel wat betere animaties mogen hebben dan alleen stil staan, heb ik nu niet het gevoel dat ik het verhaal moet gaan rushen. Ik vermaak mij best met het rondrijden en de wereld verkennen.

Enige minpunt zijn de vele framerate drops. Maar daar stoor ik mij niet zo heel erg aan. Wel de interface die er best saai uitziet als je dit vergelijkt met Sword en Shield.

Voor de rest is het een stap naar de ultieme Pokémon game. Alleen jammer dat Gamefreak de opdracht krijgt vanuit Nintendo om binnen een korte periode weer een Pokémon game uitbrengen. Van mij mag het gerust uitgesteld worden tot volgend jaar om alle bugs eruit te halen en de gameplay te tweaken. Al met al, vermaak ik me nu enorm!

Edit: Zat net weer rond te dwarrelen, kwam ik ineens een Gallade (level 50) tegen. Je hoeft dus een male Kirlia geen Dusk stone te geven, als je er één niet kan vinden. Hieronder de plek vlakbij een Pokemon Center:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2c_EG7YsQdQlfJLgea_naQatv9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hE5xgjL21RgY90l3bhvAQBBE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Lashrom op 21-11-2022 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Brandonvds schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:21:
[...]

De where to go optie?
Die leidde mij naar de
spoiler:
4e titan pokemon,
terwijl ik de 3e gym nog niet eens had gedaan.
Heb nu alles afgerond zonder al te veel moeite, maar deed de “8e” gym als 5e en “4e” gym als laatste pas.
Beetje zelfde idee met de
spoiler:
team star bases

[...]

In de overworld zie je een groep pokemon, als je een gouden magikarp ziet en battle start is dat de shiny magikarb bijv.
Je ziet al of het een shiny is of niet voordat ie de battle start
Maakt het nog uit elke volgorde je de laatste gyms doen. De 8e zou de “moeilijkste” moeten zijn toch? Ik heb nu 3 badges, 1 titan en 1 star team.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Er komt ook volgens mij in december een strategy guide uit.
Daar zit ik wel op te wachten, heb eens een Strategy guide uitgeprint en was 2 cartiridges verder

Gister bij mijn zwager het spel op tv gezien, mooie kleuren enzo, helaas geen handheld kunnen zien gisteren

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
Lashrom schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:28:

Edit: Zat net weer rond te dwarrelen, kwam ik ineens een Gallade (level 50) tegen. Je hoeft dus een male Kirlia geen Dusk stone te geven, als je er één niet kan vinden. Hieronder de plek vlakbij een Pokemon Center:

[Afbeelding]
Dit vond ik ook leuk aan Arceus. Dat je ook evoluties kon vinden die anders achter een trade of een stone zaten. Hopelijk valt er nog ergens een Scizor te vinden in game ;)

Ik vermaak me persoonlijk wel. Ja de performance is niet best, maar kan er redelijk doorheen kijken.
Open world is wennen. En vaak probeer ik een gedeelte compleet uit te spelen. Dat is in dit geval niet te doen. En nu zie je de Pokemon in de open wereld lopen. Wat me enorm motiveert om een battle aan te gaan en deze te vangen. Normaal kan je niet echt zien welke pokemon in welk gebied te vinden is. Dus dit maakt het extra leuk om die oude favoriet of juist die nieuwe pokemon te vangen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Goed, ik heb veel te veel gespeeld het afgelopen weekend, samen met een vriend van me, ik Scarlet, hij Violet. Daardoor al op de helft met de Pokédex en de drie main storylines uitgespeeld.

Ik ben echt blij verrast met de hoeveelheid content in het spel, de niet-lineaire wereld, de interessante karakters en de meeste nieuwe Pokémon vind ik erg gaaf. En dan moet vermoedelijk voor mij het interessantste stuk nog komen (ik weet half wat ik nu ga doen ;)).

De performance van de game wende redelijk snel. Vond het erg jammer dat je weinig huizen en gebouwen in kon. De "optimalisaties" van animaties met lage framerates blijft lelijk. Alleen aan de lag bij het laden van de boxes heb ik me echt gestoord, en ik ben één heel hinderlijke bug tegengekomen (wellicht getriggered door multiplayer, dat weet ik niet zeker): er verschenen géén tera raids.

De oplossing vond ik zondag op Reddit:

- game helemaal sluiten
- automatische tijd van je Switch uitschakelen
- tijd handmatig op de volgende dag zetten
- game opstarten en je moet Tera raids zien
(evt. nog een keer doen om terug te zetten naar automatische tijd)

Al met al heb ik me goed vermaakt - nu nog hopen op v.1.0.2 met een aantal bug fixes en performance updates, dat zou het spel echt stevig op nr. 1 zetten van alle games, wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 21-11-2022 09:32 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:28
Zijn er nog die bergen overbruggen door te vechten met een Pokémon aan de overkant ?
Of word dit gezien als 'bug' of glitch ? (Kan ook gebruikt worden om op een hoger niveau te komen waar je anders niet geraakt...)
(Zo kon ik van route 1 direct naar route 5 gaan en zit ik al met lvl 20+ pokemons in mijn team...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
De intentie van dit spel is dat je de vrijheid krijgt om te doen wat je zelf wil en niet verplicht een verhaal hoeft te volgen, het concept speelt heel goed en ontspannen weg. Want ik ben van het veel ontdekken, ronddwalen en verzamelen, helaas zit hier een heel groot min punt aan die bij mij irritaties wekt en het best vervelend maakt om niet de verhalen te volgen. Want doordat alle Pokémons exp krijgen bij het vangen en battlen gaat het wel heel snel met hun levels, hierdoor heb ik al 4 keer een nieuw team moeten maken omdat ik overlevelt ben en de Pokémons niet meer naar mij luisteren. Voor mij echt een doorn in het oog voor dit hele concept van je mag doen wat je zelf wil, jammer want dit had anders gekund met een optie on / off.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50

Rick-Jan

always connected

G_Dragon schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:07:
De intentie van dit spel is dat je de vrijheid krijgt om te doen wat je zelf wil en niet verplicht een verhaal hoeft te volgen, het concept speelt heel goed en ontspannen weg. Want ik ben van het veel ontdekken, ronddwalen en verzamelen, helaas zit hier een heel grote min punt aan die bij mij irritaties wekt en het best vervelend maakt om niet de verhalen te volgen. Want doordat alle Pokémons exp krijgen bij het vangen en battlen gaat het wel heel snel met hun levels, hierdoor heb ik al 4 keer een nieuw team moeten maken omdat ik overlevelt ben en de Pokémons niet meer naar mij luisteren. Voor mij echt een doorn in het oog voor dit hele concept van je mag doen wat je zelf wil, jammer want dit had anders gekund met een optie on / off.
Zolang je de Pokemon gevangen hebt terwijl je een badge hebt die er voor zorgt dat de Pokemons je gehoorzamen luisteren ze gewoon. Vang je ze hoger dan luisteren ze inderdaad niet. Ik heb 3 badges maar door het shiny hunten heb ik al Pokemons rond lvl 60 maar die luisteren gewoon omdat ik die lager gevangen heb. Ik ga ze wel vervangen anders wordt het wel heel makkelijk :P

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Rick-Jan schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:30:
[...]

Zolang je de Pokemon gevangen hebt terwijl je een badge hebt die er voor zorgt dat de Pokemons je gehoorzamen luisteren ze gewoon. Vang je ze hoger dan luisteren ze inderdaad niet. Ik heb 3 badges maar door het shiny hunten heb ik al Pokemons rond lvl 60 maar die luisteren gewoon omdat ik die lager gevangen heb. Ik ga ze wel vervangen anders wordt het wel heel makkelijk :P
Ja dat precies mijn doorn in het oog, gyms doen is een stuk van het verhaal en ik ben nog met het ontdekken omdat je die vrijheid vanaf het begin zou krijgen. Pokémons boven level 30 gehoorzamen mij niet en tja met deze snelle manier van alle Pokémons krijgen XP na een battle of vangen, draait het concept juist om want je kan niet vrij op avontuur zonder dat je delen van het verhaal doet.

Mijn starters luisteren na level 30 niet meer naar mij, die zijn inmiddels al level 45. Hoe krijg je het voor elkaar dat jou eerst gevangen Pokémons wel luisteren zonder de badge? Want ik heb alleen maar de Bug en Grass gym gedaan.

Trouwens nog tips voor het shiny hunten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

G_Dragon schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:35:
Ja dat precies mijn doorn in het oog, gyms doen is een stuk van het verhaal en ik ben nog met het ontdekken omdat je die vrijheid vanaf het begin zou krijgen. Pokémons boven level 30 gehoorzamen mij niet en tja met deze snelle manier van alle Pokémons krijgen XP na een battle of vangen, draait het concept juist om want je kan niet vrij op avontuur zonder dat je delen van het verhaal doet.
Wordt tijd dat er naast Pokemon XP ook een player XP in het spel komt. Daarmee kun je gehoorzaamheid veel beter regelen naar mijn idee.
Sandwiches maken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Brandonvds schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:37:
Heb er nu best wel wat uur in zitten en main story denk ik bijna uitgespeeld.

Vind de open wereld echt geweldig, vanaf begin kan je eigenlijk overal wel komen.
Ben zelf best positief over de nieuwe texture’s van de pokemon etc.

Heb deze compleet niet in de juiste volgorde afgerond.

Er werd aangegeven dat je vrij bent om te bepalen wat je wilt doen, maar met levels nog steeds locked achter de gym badges ben je toch verplicht je gyms op peil te houden.

Auto battle systeem is leuk en makkelijk, jammer dat dit niet goed werkt op het water.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hm0HYMzs3I7dvgndLxXhoFJbGDI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/akUlBSgE2lg7d50M0yxbk3lw.png?f=user_large

Ik ben deze online tegen gekomen die ik gebruik om de levels te zien en te bepalen waar ik heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Zeror schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:41:
Wordt tijd dat er naast Pokemon XP ook een player XP in het spel komt. Daarmee kun je gehoorzaamheid veel beter regelen naar mijn idee.
Of gewoon een optie om exp-share uit te zetten, veel simpeler.

Sandwiches maken
Heb je een lijstje met welke ingredienten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
Ja, die vrijheid is wel weer iets ja.

Per ongeluk de denk ik laatste gym als 4de gedaan magoed, de lol is er niet minder om. Moet nog 1 Gym doen nu, nog een titan en nog 2 star team members en dan zien we wel waar het naartoe gaat.

Alleen Gen 9 Pokemon gebruikt tot noch toe en dat gaat nog wel lekker, afgezien dat de diversiteit qua nieuwe water en gras pokemon wat laag is totdat je daadwerkelijk het water op kunt maar ook dat is niet iets onoverkomelijks.

Verder een goede game, maar de performance issues en glitches zouden echt niet meer moeten kunnen, genoeg voorbeelden online te zien van dingen die zo slecht zijn dat het grappig wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50

Rick-Jan

always connected

G_Dragon schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:35:
[...]

Mijn starters luisteren na level 30 niet meer naar mij, die zijn inmiddels al level 45. Hoe krijg je het voor elkaar dat jou eerst gevangen Pokémons wel luisteren zonder de badge? Want ik heb alleen maar de Bug en Grass gym gedaan.

Ik heb alleen de bug, water en normal gyms gedaan en bij mij luisteren ze nog wel, een aantal Pokemons die hoger waren toen ik ze ving luisteren niet.

Qua shiny hunten ga ik elke dag alle outbreaks langs. Opslaan op handmatig zetten (niet vergeten weer terug te zetten of handmatig veel te saven ivm stabiliteit van de game) het schijnt dat je tussendoor ook kan saven om zo de outbreak te resetten als het ware. Maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Zit op 5 shinies al zo!
Sandwiches ook een optie inderdaad maar zover ben ik dus nog niet.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

G_Dragon schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:49:
Of gewoon een optie om exp-share uit te zetten, veel simpeler.
Ja, die moet er ook in.
Heb je een lijstje met welke ingredienten? :o
Nee, dat niet. Ik las op Kotaku dat je de kans op een shiny verhogen met sandwiches. Maar wat er je verder voor nodig hebt, geen idee. Heb de game zelf nog niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het zijn de sandwiches met "shining power". Ik heb gehoord, maar niet zelf bevestigd dat de beste ingrediënten daarvoor post game zijn:

spoiler:
Herba Mystica namelijk, die je in Area Zero kan krijgen, maar niet makkelijk

edit: komt blijkbaar uit 5* en 6* raids, maar erg zeldzaam, en post game idd

[ Voor 14% gewijzigd door Migrator op 21-11-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Even een tip voor iedereen die dit nog niet weet, mijn vriendin wees mij er namelijk net op waardoor ik tot de ontdekking kwam dat ik heel veel sterke moves had gemist.

Bij je je Party, check summary, bij je moves op a drukken onder " remember moves" kijken want blijkbaar gaan heel veel nieuwe moves aan je voorbij tijdens het spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@G_Dragon klopt, je Pokémon krijgt geen nieuwe moves en evolueert niet als je level upt door auto battles. Begrijpelijk, maar wel goed om je bewust van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Migrator schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:22:
@G_Dragon klopt, je Pokémon krijgt geen nieuwe moves en evolueert niet als je level upt door auto battles. Begrijpelijk, maar wel goed om je bewust van te zijn.
Ja want mijn Pokémons met een level van 40+ hadden allemaal nog laag level moves.. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
G_Dragon schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:26:
[...]

Ja want mijn Pokémons met een level van 40+ hadden allemaal nog laag level moves.. :X
Dat zou niet uit moeten maken
Ga naar je pokemons summary > stats & moves en je kunt daar je moves aanpassen die de pokemon anders geleerd zouden hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:30
Een kleine update van whahas, want die had mij gevraagd om hier regelmatig een update te posten over zijn Nuzlock avontuur. Hierbij daag je jezelf uit door per gebied maar 1 pokemon te vangen en je pokemon mag niet 'fainten'. Als ze 'fainten' dan worden ze als dood beschouwd.

Het eerste begin van whahas was vrij goed. Met een aantal pokemon gevangen heeft hij de 1e Gym uitgedaagd. Hierbij was het toch een close call, want uiteindelijk had z'n pokemon slechts 3 HP over. Tot dan toe nog geen verliezen geleden.

Echter, na de Gym werd het snel wat grimmiger. Er zijn helaas al drie slachtoffers gevallen. Eerst is hij Vincent de Sunkern verloren. Verder ook nog Peter de Mankey, en Catnippy de Floragato.

Met drie pokemon die niet meer inzetbaar zijn, gaat dat toch flink wat inhakken bij zijn strijd tegen de volgende Gym.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Hebben jullie ook zoveel moeite met connecten in het Terra Raid Battle Search menu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:08
G_Dragon schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:25:
Hebben jullie ook zoveel moeite met connecten in het Terra Raid Battle Search menu?
Ik gebruik meestal de Random optie, die werkt vaak wel bij mij, als ik specifiek een raid kies kan ik bijna nooit connecten. Nadeel van de Random is dat je ook her en der 1 ster raids krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

G_Dragon schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:25:
Een raid die op het scherm verscheen heb ik nog niet kunnen betreden. Zal zijn vanwege de enorme hoeveelheid spelers nu de game net nieuw is, dat was met Sword/Shield ook zo helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben vandaag aan het spel begonnen, en ojee wat is de frame rate slecht, poppetjes die zo sloom bewegen, man zonde dit.

Heb wel pas 1,5 uur gespeeld tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik klik wel vaak mis of schiet door als gevolg van de slechte framerate. Lijkt alsof t spel mega lagged dan zeg maar en niet snel genoeg reageert op m’n knoppen.

Verder prima game en echt weer een fris nieuw spel! Tot nu toe vind ik m niet echt moeilijk. Door het auto attack systeem level je wel echt heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
https://www.ggrecon.com/a...kemon-scarlet-and-violet/

Was te verwachten dat mensen gaan refunden

[ Voor 9% gewijzigd door Alekz87 op 22-11-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja inderdaad, hopelijk fixen ze het probleem gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Ik heb werkelijk geen enkel probleem met de framerate, maar speel het op de OLED switch en mogelijk doet die dat wat beter. Er zijn wel wat framedrops maar dit is maar heel kort maar dat zie je eigenlijk bij alle open world switch games, bij deze game vind ik het niet storend. Het kan echt veel erger op de switch, voor mijn zoontje heb ik bijvoorbeeld Lego city underworld en dat is bij vlagen een diashow.
Dit doet mij eigenlijk ook een beetje denken aan alle nerd rage die cyberpunk ontving. -met de kanttekening dat die onspeelbaar was op de vorige generatie consoles-, dat was ook gewoon een prima game die mensen op forums graag afkraakten, mensen praten elkaar na.

Dat gezegd hebbende en sinds dit mijn eerste pokemon game is die ik speel sinds blue en red (op emulator):
wat een matige game is dit zeg en ik ben er echt met open vizier ingegaan, waarbij ik begrijp dat ik niet tot de doelgroep behoor, dit is tenslotte voor de wat oudere basisschoolkinderen. Typische cash grab

-er is eigenlijk geen main quest maar een paar oppervlakkige missies die je elke in 5 minuten kan doen zonder enige uitdaging kan doen
-ik had eigenlijk wel iets van diepgang verwacht of tegenstanders/pokemon die wat meer tactiek of planning vereisen: is er niet
-geen Nederlandse vertaling: dit is gewoon cynisch. Erg sneu voor kinderen die dit willen spelen en nog moeite hebben met Engels, hoe moeilijk is het nu om even die tekst te vertalen, de verkoopcijfers staan dit echt wel toe. (vergelijk lego games die gewoon Nederlandse voiceacting hebben).
-interface: dit viel mij gisteren op. Ik wilde in een laag level gebied mijn team wat aanpassen en zag de optie "battle teams". Handig dacht ik, dan sla ik mijn oude team op en kan ik er later mee weer verder: dat kan dus niet. Je kunt je huidige team niet eens op slaan, daarvoor moeten ze eerst terug naar de boxes. Dan weer naar "de battle teams" slepen. Maar daar kun je uiteindelijk ook niets mee want je kunt je team wel kopiëren, maar alleen naar een ander battle team.Het is dus niet mogelijk om een opgeslagen team als je party te gebruiken: dan moet je weer alles over en weer terug slepen. Schiet mij maar lek. Pure desinteresse van de devs om dit zo uit te brengen.
-Enige positieve is dat de pokemons zelf wel geinig zijn, maar dat kan mij geen 20 uur boeien ben ik bang. En het is aanvankelijk wel leuk om een beetje de wereld te verkennen,maar dit is dan ook gelijk alles wat de game te bieden heeft.

4/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:02:
Ik klik wel vaak mis of schiet door als gevolg van de slechte framerate. Lijkt alsof t spel mega lagged dan zeg maar en niet snel genoeg reageert op m’n knoppen.

Verder prima game en echt weer een fris nieuw spel! Tot nu toe vind ik m niet echt moeilijk. Door het auto attack systeem level je wel echt heel snel.
Maar dat auto battle gedoe levert toch maar ~30 exp op? Dan gaat het alleszins niet snel, vind ik.

Gisteren eens dat "shiny hunten" geprobeerd bij 'n outbreak door ook te auto battlen tegen Psyduck, maar jezus, da's saai :P

Ik had er zeker 30+ verslagen (en helaas geen shiny gezien), en, akkoord, ik heb wel bij elke party member een leveltje zien bij komen, maar om nu te spreken over dat je nu overleveld gaat worden... Dan wordt het toch 'n erg saaie bedoeling, lijkt me.

Ergens wacht ik ook nog op 'n uitleg door het spel wat nu net de hele bedoeling met die sandwiches is. Ze zijn handig voor breeding en shinies, heb ik begrepen, maar dat "weet" ik omdat ik links en rechts dingen zie voorbij komen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
friketje1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:59:

-geen Nederlandse vertaling: dit is gewoon cynisch. Erg sneu voor kinderen die dit willen spelen en nog moeite hebben met Engels, hoe moeilijk is het nu om even die tekst te vertalen, de verkoopcijfers staan dit echt wel toe. (vergelijk lego games die gewoon Nederlandse voiceacting hebben).
Ik wil even op dit stuk reageren.

Vertalingen zijn lastiger dan je denkt. Het is niet simpelweg woorden inpluggen en andere woorden terugkrijgen.
Er zijn ook zeker culturele verschillen waar je aan moet denken. Zo kijk ik bijvoorbeeld Koreaanse dramas. In Korea is het heel gewoon om "broer" of "zus" te zeggen ipv voornaam. Of spreken ze elkaar aan op volledige naam, dan is het eerst familie naam, dan gegeven naam. Dit kun je niet 1 op 1 door vertalen.

Sommige woorden wil je juist behouden als smaakmaker. "Vamos" bijvoorbeeld, gezien de regio gebaseerd is op Spanje.

Dan zijn er ook nog bepaalde uitdrukkingen, of stijlen die gebruikelijk is binnen bepaalde talen. Bijvoorbeeld: "It is raining cats and dogs" zou vertaald moeten worden naar "Het regent pijpenstelen". Anders ontstaat er verwarring.

Om echt een goede authentieke 'native' vertaling te krijgen, dat is best moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-09 15:04
Gister begonnen met spelen, ziet er wel leuk uit maar best crappy ook? Nog geen grote glitches gehad, behalve toen ik ging vechten eens dwars door Nemona heen ging, haha. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TybxzWvHp5N-FmE4-lTpUnTKodA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ohq47OecscPkiDDDny1n3Km.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Sir_Lion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:13:
[...]

Ik wil even op dit stuk reageren.

Vertalingen zijn lastiger dan je denkt. Het is niet simpelweg woorden inpluggen en andere woorden terugkrijgen.
Er zijn ook zeker culturele verschillen waar je aan moet denken. Zo kijk ik bijvoorbeeld Koreaanse dramas. In Korea is het heel gewoon om "broer" of "zus" te zeggen ipv voornaam. Of spreken ze elkaar aan op volledige naam, dan is het eerst familie naam, dan gegeven naam. Dit kun je niet 1 op 1 door vertalen.

Sommige woorden wil je juist behouden als smaakmaker. "Vamos" bijvoorbeeld, gezien de regio gebaseerd is op Spanje.

Dan zijn er ook nog bepaalde uitdrukkingen, of stijlen die gebruikelijk is binnen bepaalde talen. Bijvoorbeeld: "It is raining cats and dogs" zou vertaald moeten worden naar "Het regent pijpenstelen". Anders ontstaat er verwarring.

Om echt een goede authentieke 'native' vertaling te krijgen, dat is best moeilijk.
Ik ben ook geen fan van vertaalde games. Maar Pokemon is relatief makkelijk te vertalen. Het is eenvoudig Engels, er is relatief weinig tekst, dialogen zijn kort, er is geen voice acting. Het is gewoon een kwestie van de wil om het te doen. De lego games zijn ook vertaald, die worden denk ik nog minder verkocht ook. Goed vergelijkbaar met Pokemon: doelgroep jonge kinderen maar wordt ook door oudere gamers gespeeld.

Het draagt voor mij in ieder geval bij aan het cash grab gevoel wat ik krijg bij deze game. Ik vind dat als een ontwikkelaar iets uitbrengt ze het beste moeten uitbrengen wat mogelijk is (binnen een bepaalde ontwikkeltijd). Voor iets dat zo groot is als Pokemon hoort daar ook gewoon een Nederlandse vertaling bij, kinderen zijn tenslotte de doelgroep.

[ Voor 5% gewijzigd door friketje1 op 22-11-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
friketje1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:06:
[...]

Ik ben ook geen fan van vertaalde games. Maar Pokemon is relatief makkelijk te vertalen. Het is eenvoudig Engels, er is relatief weinig tekst, dialogen zijn kort, er is geen voice acting. Het is gewoon een kwestie van de wil om het te doen. De lego games zijn ook vertaald, die worden denk ik nog minder verkocht ook. Goed vergelijkbaar met Pokemon: doelgroep jonge kinderen maar wordt ook door oudere gamers gespeeld.

Het draagt voor mij in ieder geval bij aan het cash grab gevoel wat ik krijg bij deze game. Ik vind dat als een ontwikkelaar iets uitbrengt ze het beste moeten uitbrengen wat mogelijk is (binnen een bepaalde ontwikkeltijd). Voor iets dat zo groot is als Pokemon hoort daar ook gewoon een Nederlandse vertaling bij, kinderen zijn tenslotte de doelgroep.
Daar gaat het niet om. Pokemon is niet zo makkelijk te vertalen als je denkt. Ga je ook alle pokemon namen vertalen? Hoe moet dat vertaald worden? Je denkt dat er weinig tekst is, maar je hebt overal speech bubbles van random NPCs. Je kunt ook niet zomaar de vergelijking trekken met Lego. Het is een geheel andere franchise. Het is niet alleen een kwestie van wil. Er zijn ook maatschappelijke overwegingen. NL is een land dat vrij goed is in Engels. Ook kinderen krijgen dit nog goed mee. De meerwaarde dan van een spel vertalen naar het NL is dan een stuk minder. Zullen er kinderen evt buiten de boot vallen? Zekers. Maar weegt dat op tegen de kosten van een vertaling? Nee. Dus dan wordt het al snel geschrapt.

Ook deze doelgroep is machtig genoeg om het spel in het Engels te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Sir_Lion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:32:
[...]

Daar gaat het niet om. Pokemon is niet zo makkelijk te vertalen als je denkt. Ga je ook alle pokemon namen vertalen? Hoe moet dat vertaald worden? Je denkt dat er weinig tekst is, maar je hebt overal speech bubbles van random NPCs. Je kunt ook niet zomaar de vergelijking trekken met Lego. Het is een geheel andere franchise. Het is niet alleen een kwestie van wil. Er zijn ook maatschappelijke overwegingen. NL is een land dat vrij goed is in Engels. Ook kinderen krijgen dit nog goed mee. De meerwaarde dan van een spel vertalen naar het NL is dan een stuk minder. Zullen er kinderen evt buiten de boot vallen? Zekers. Maar weegt dat op tegen de kosten van een vertaling? Nee. Dus dan wordt het al snel geschrapt.

Ook deze doelgroep is machtig genoeg om het spel in het Engels te spelen.
Om in te haken op het Legovoorbeeld: het lukt hen ook dus voor Pokémon moet dat ook wel kunnen. Waar een wil is, is een weg. Zeker als je een grote, zo niet de grootste franchise bent. Geen medeleven nodig hier of smoesjes zoals "ja maar er is meer tekst dan je denkt hoor!". Het is niet dat Pokémon voor een of andere reden gewoon niet vertaald kan worden. Uitdrukkingen en zegswijzen, da's waar vertaalbureaus nu net voor betaald worden. Anders konden we even goed net allemaal Deepl of Google Translate gebruiken 8)7

Verder, alle Pokémonnamen zijn al vertaald. Naast het Engels, ook in het Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Chinees, Japans en zelfs Koreaans ;) Da's al niet niets.

Ik heb het zo veel jaren terug uiteindelijk ook moeten doen met Engels, en m'n Engels is erdoor misschien wel beter geworden, waarschijnlijk wel, dus op zich heb ik het ook nooit gemist. Maar om GameFreak of Nintendo of the Pokémon Company dan maar een pluim in hun gat te steken voor hun non-effort op het gebied van de franchise? Naaaah... Opnieuw, dit is geen indie developer met een onbekende franchise die nog van de grond moet komen.

Of ik in een NL versie de verschillende Pokémonnamen ook vertaald zou willen zien? Nee, dat nu ook weer niet. Als iemand spreekt over een "Dracofeu" weet je haast niet dat die persoon eigenlijk een Charizard bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
Ik weet nog wel toen ik voor het eerst Pokémon red/blue/yellow speelde op een emulator met een gebrekkige rom waarbij de tekst ook voor geen kant klopte en er soms zelfs vage tekens stonden. Je kwam er van zelf achter wat wat deed. Tijd later was er wel een fatsoenlijke Engelse versie, ik was een jaar of 11 denk ik. Maar daarvoor al genoeg andere Engelstalige spelletjes gespeeld.
Ik ben zelf van mening dat juist veel spellen in het Engels bijgedragen aan het sneller leren van de taal.

(edit: voor zover ik weet hebben de pokemon in de Nederlands dubbed anime gewoon de Engelse namen)

Later wel de echte games gespeeld met mijn GBA en SP. Dat waren nog eens tijden, 2 cartridges in de SP en zo Pokémon van ene game naar de andere over te zetten. Was soms ook de enige manier om een Pokémon met een specifieke moveset te krijgen.

------

Soms zijn er inderdaad wel flinke grafische glitches met textures en aardige framedrops. Of dat je lopende npc's op de achtergrond ziet schokken terwijl de voorgrond wel een redelijke framerate heeft. 1 keer gehad op het water dat het wel echt te erg was.

Maar ik vind vooral de laadtijd in de Pokémon boxes irritant. Oh en geen nood als je denkt dat je maar 8 boxes hebt. Bij het vullen van ca. box 6 er weer 8 bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Headozz op 22-11-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
RangedNeedles schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:57:
[...]

Om in te haken op het Legovoorbeeld: het lukt hen ook dus voor Pokémon moet dat ook wel kunnen.
Dat is een drogreden. Heb ik ook eens gehad met een voormalig manager die zei omdat hij 's ochtends vroeg 1.5u naar werk moest rijden, dat ik het ook maar moest kunnen (ondanks allerlei legitieme issues).

TT Games heeft 2x de werknemers als GF. Dat is al een significant verschil.
Geen medeleven nodig hier of smoesjes zoals "ja maar er is meer tekst dan je denkt hoor!". Het is niet dat Pokémon voor een of andere reden gewoon niet vertaald kan worden.
En dat is geen smoesje. Over het hele spel zijn er gewoonweg veel NPCs, en ik weet zelf dat je die tekstbubbels doorgaans makkelijk negeert. Het is slechts een voorbeeld van tekst wat snel over het hoofd gezien kan worden met een uitspraak als "Er zit niet veel tekst in!". Dan ook nog de namen van items, pokemon, moves, bordjes, User Interface, etc. Die moeten ook allemaal vertaald worden. Voor een deel zou je dit slechts 1x echt een vertaling hoeven te maken, maar je moet bij elke release wel een library van woorden toevoegen. Dat kost ook werk.
Uitdrukkingen en zegswijzen, da's waar vertaalbureaus nu net voor betaald worden. Anders konden we even goed net allemaal Deepl of Google Translate gebruiken 8)7
En dat brengt aanzienlijke kosten met zich mee. Je moet dan de overweging maken of je het verschil mee terug gaat verdienen. Dat is ook business doen, hoe hard dat ook klinkt.
Verder, alle Pokémonnamen zijn al vertaald. Naast het Engels, ook in het Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Chinees, Japans en zelfs Koreaans ;) Da's al niet niets.
Dat is irrelevant, want er is geen Nederlands. Je moet nog een vertaling toevoegen voor Nederlands. Verder moet je per vertaling ook nog QA doen om te zorgen dat er niet ergens een typo of vertaling vergeten is. De eerdere spellen (RBY) hadden nog aardig wat issues met vertalingen. Wat maar weer eens bewijst dat een vertaling niet makkelijk is.
Ik heb het zo veel jaren terug uiteindelijk ook moeten doen met Engels, en m'n Engels is erdoor misschien wel beter geworden, waarschijnlijk wel, dus op zich heb ik het ook nooit gemist.
Ergo, kinderen kunnen dus ook profijt hebben van het spelen in een andere taal. Ze leren er makkelijker een nieuwe taal mee.
Maar om GameFreak of Nintendo of the Pokémon Company dan maar een pluim in hun gat te steken voor hun non-effort op het gebied van de franchise? Naaaah... Opnieuw, dit is geen indie developer met een onbekende franchise die nog van de grond moet komen.
En leg me niet woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Mijn enige punt hier is puur dat het niet een kwestie is van "Ff een vertaling maken". Daar komt ontiegelijk veel bij kijken. Of jij dat wilt inzien of niet, dat is aan jou. Het is verder ook gewoon ingeburgerd dat hier de spellen in het Engels uitkomen. En als je perse geen Engels wilt, dan heb je de keus tot Duits, wat meer overeenkomt met het Nederlands.
Of ik in een NL versie de verschillende Pokémonnamen ook vertaald zou willen zien? Nee, dat nu ook weer niet. Als iemand spreekt over een "Dracofeu" weet je haast niet dat die persoon eigenlijk een Charizard bedoelt.
En dit is dus ook weer een van de afwegingen die gemaakt moet worden. Je krijgt een mengelmoes van Engels met Nederlands, indien je de namen in het Engels behoud. Dan zie ik al de volgende klacht komen: "Vertaal die namen toch ook in het Nederlands! Nu is het zo halfbakken! Wat zijn ze toch lui! En dat van zo'n rijk bedrijf!"

Vergeet niet, GF zelf is maar iets van 130-140 man groot maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Headozz schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:07:
Of dat je lopende npc's op de achtergrond ziet schokken terwijl de voorgrond wel een redelijke framerate heeft.
Dit is een "optimalisatie" die in de engine zit, en dit gebeurde ook al bij Legends: Arceus. In theorie zie je dingen ver weg minder en hoeven die met minder detail gerenderd en geanimeerd te worden. In de praktijk wordt er geen rekening gehouden met de daadwerkelijke zichtbaarheid. Vraag me daarvan echt af of het nou niet beter kan.

Eens met het laden van de boxes overigens, dat is veruit het meest irritante. Ik vraag me af hoe dat kan; ik vermoed omdat het spel in de achtergrond gewoon door loopt. Moet echt gefixt worden.

Heb zelf gisteren de game daadwerkelijk helemaal uitgespeeld. Wat een tof einde zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:25
Ik merk ook weinig van de lage framerate op de OLED switch, het stoort totaal niet. Vind echter wel dat er (net zoals Arceus) weer veel te veel dialogen en forced events in zitten. Sommige vinden dit misschien de charme van de game, maar het gaat soms wel erg ver waardoor het soms een kwartier duurt voor je weer terug de open wereld in kan. Er zit een wel een skip cutscenes bij de opties, maar heb niet het idee dat dit iets veranderde.

[ Voor 12% gewijzigd door x3rius op 22-11-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb net de eerste Gym gedaan, zo ziet momenteel mijn team uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuQSEn7zF6DILRdWC7bhqyduhac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HnVVsCCOA43PTZyjTqUz6OWU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyaz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 17:54
Leuke games, mag wel hopen dat ze de game patchen.
Behalve de frameissues etc, ook 2x gecrashed terwijl ik regelmatig save en de game opnieuw start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hier is de game nog niet gecrashed, wel heeft de dochter een keer gehad dat ze vast liep en niet meer weg kwam, ze wist niet van het teleporteren, maar gelukkig had ze een gevecht kunnen starten en zich dood laten gaan.

Mijn dochter speelt op de Lite, de vrouw en ik op het release model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyaz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 17:54
Linksquest schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:11:
Hier is de game nog niet gecrashed, wel heeft de dochter een keer gehad dat ze vast liep en niet meer weg kwam, ze wist niet van het teleporteren, maar gelukkig had ze een gevecht kunnen starten en zich dood laten gaan.

Mijn dochter speelt op de Lite, de vrouw en ik op het release model.
Heb zelf ook nog een black screen gehad toen ik een gym wou doen, na 5+ min wachten maar gewoon de game opnieuw gestart.

Speel zelf op de Switch Oled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel de game nu sinds zaterdag, tot nu toe 1x een crash gehad toen ik een sandwich store in ging. :+
5 seconden ervoor toevallig een auto-save dus de schade was beperkt. Ik speel op de normale V2 Switch.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Sir_Lion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:18:
TT Games heeft 2x de werknemers als GF. Dat is al een significant verschil.
Wat jammer dat het aantal personeelsleden een gegeven is dat vast staat. Zeker voor zoiets groots als dit. Heel misschien heeft het tekort aan mensen, want dat is het, wel ook iets te maken met, ik zeg maar iets, de performance! :o
Voor een deel zou je dit slechts 1x echt een vertaling hoeven te maken, maar je moet bij elke release wel een library van woorden toevoegen. Dat kost ook werk.
Pfoe, stel je voor dat je moet werken voor je geld en eens wat langer uittrekt voor de ontwikkeling van een game! Laat ons anders alles schrappen dat iets of wat moeite kost? Om het hen makkelijker te maken? Wij als fans begrijpen het anders volledig dat je de franchise wil uitmelken met merchandise zoals knuffels, stickers, boeken, en noem maar op, en dat je DLC toevoegt aan de mainline games.

Neem gewoon ons geld en vraag ook nog eens geld voor alle DLC, en je bent klaar, GF. Wij pikken het wel, dit is toch wat we verwachten en blijkbaar oké vinden want van zodra we kritiek geven, wordt deze neergesabeld door de "diehard fans". En, weet je? Top tip anders. Wat betreft gen 10, knal er slechts een vierde van de Pokédex in, lever nog schokkerigere gameplay af, en dan zijn we helemaal tevreden. Want GF zou maar eens te veel werk kunnen hebben met het uitbrengen van een kwalitatieve franchise, onder de Nintendovlag. Hetzelfde Nintendo wat normaal gezien toch wel garant staat, of toch zou moeten, om games voor jong en oud netjes afgewerkt af te leveren.
En dat brengt aanzienlijke kosten met zich mee. Je moet dan de overweging maken of je het verschil mee terug gaat verdienen. Dat is ook business doen, hoe hard dat ook klinkt.
Net zoals het nogal hard klinkt voor ons dat je na al die trouwe jaren eigenlijk nog altijd schijt hebt aan je fan base. Alsof geld trouwens een probleem is als je ziet hoeveel Pokémon oplevert.
Verder moet je per vertaling ook nog QA doen om te zorgen dat er niet ergens een typo of vertaling vergeten is. De eerdere spellen (RBY) hadden nog aardig wat issues met vertalingen. Wat maar weer eens bewijst dat een vertaling niet makkelijk is.
Tja, een QA moet je sowieso doen om te zien of het spel goed draait, technisch en qua gameplay. Da's een deel van het ontwikkelproces. Pak je gewoon de vertalingen direct mee. Niet dat vertalingen eenvoudig zijn overigens, maar het is zeker niet het moeilijkste aan het ontwikkelen van een spel. Te zien aan de huidige staat van de game is QA inderdaad wel iets waar niet al te veel tijd in gestoken is. Bij test plays moéten ze toch gezien hebben dat het ontbreken van dynamic level scaling het spel eigenlijk niet zo open is als geadverteerd? Of dat de schaduwen wel heel vaak lopen te flitsen? Of dat clipping toch wel best 'n probleempje is?
Misschien maar goed eigenlijk dat er geen extra talen zijn opgenomen :+

Anyway, jammer om te zien, op Reddit zeker ook, hoe iedereen direct in defense mode schiet als je eens commentaar of kritiek durft leveren op onze welbekende franchise. Alles wat GF doet of wat met Pokémon te maken heeft, ís automatisch goed, punt. Van zodra je eens wat vraagtekens durft zetten bij bepaalde keuzes heb je het geweten :X

Wat niet wil zeggen dat ik me op zich niet amuseer met het spel, vooraleer mensen me daar op willen pakken, maar net zoals vorige delen: het had zo veel meer kunnen zijn. En deze problemen en kritiek had voorkomen kunnen worden want deze exacte problemen komen telkens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, ik zocht sinisteas en dan kon ik ze niet vinden. Nu zie ik ze overaaaal! Waar waren ze gisteren voor het slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
RangedNeedles schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:33:

Wat jammer dat het aantal personeelsleden een gegeven is dat vast staat. Zeker voor zoiets groots als dit. Heel misschien heeft het tekort aan mensen, want dat is het, wel ook iets te maken met, ik zeg maar iets, de performance! :o
Zou kunnen, maar heeft niets te maken met vertalingen, dus een Red Herring.
Pfoe, stel je voor dat je moet werken voor je geld en eens wat langer uittrekt voor de ontwikkeling van een game! Laat ons anders alles schrappen dat iets of wat moeite kost? Om het hen makkelijker te maken? Wij als fans begrijpen het anders volledig dat je de franchise wil uitmelken met merchandise zoals knuffels, stickers, boeken, en noem maar op, en dat je DLC toevoegt aan de mainline games.

Neem gewoon ons geld en vraag ook nog eens geld voor alle DLC, en je bent klaar, GF. Wij pikken het wel, dit is toch wat we verwachten en blijkbaar oké vinden want van zodra we kritiek geven, wordt deze neergesabeld door de "diehard fans". En, weet je? Top tip anders. Wat betreft gen 10, knal er slechts een vierde van de Pokédex in, lever nog schokkerigere gameplay af, en dan zijn we helemaal tevreden. Want GF zou maar eens te veel werk kunnen hebben met het uitbrengen van een kwalitatieve franchise, onder de Nintendovlag. Hetzelfde Nintendo wat normaal gezien toch wel garant staat, of toch zou moeten, om games voor jong en oud netjes afgewerkt af te leveren.
Je hoeft echt niet zo tegen mij je gal uit te spuwen. Dan koop je het spel toch lekker niet als je er zo in staat? Stem met je portemonnee zeggen ze dan.

Voor een deel maken ze het toegankelijk. Er zijn vertalingen van de TCG, er zijn dubs van de anime. Er is al heel wat dat wel in het Nederlands is. Jij wilt blijkbaar meer, en dat is prima. Moeten ze dan maar in -elke- taal een vertaling aanbieden? In het Zweeds? Noors? Deens? Portugees? Russisch? Je gaat je dan op een glijdende schaal begeven. Heel leuk voor je dat je dit perse dan in het Nederlands wilt, maar er is -ergens- een grens. En dat is bij de huidige talen: Engels, Japans (Kana), Frans, Duits, Italiaans, Koreaans, en Chinees (Hanzi).

Je kunt blijven stampen als een klein kind dat je het allemaal belachelijk vindt en dat een goed lopend bedrijf het allemaal moet slikken om voor elk land dat wil een vertaling aan te bieden, maar dan ben je hier bij het foute adres. Richt je dan maar op Nintendo en/of GameFreak, of iemand anders. Maar niet bij mij. Zoals ik al stelde, het is niet simpel om een vertaling te maken. Daar ga je al de mist in.
Net zoals het nogal hard klinkt voor ons dat je na al die trouwe jaren eigenlijk nog altijd schijt hebt aan je fan base. Alsof geld trouwens een probleem is als je ziet hoeveel Pokémon oplevert.
Dat is het dus niet. Ze doen dit niet expres om ons, als nederlander zijnde, te pesten. Dat moet je dus echt los laten. Geld is misschien het probleem niet, maar dat betekent ook niet dat alles dan maar moet.
Tja, een QA moet je sowieso doen om te zien of het spel goed draait, technisch en qua gameplay. Da's een deel van het ontwikkelproces. Pak je gewoon de vertalingen direct mee. Niet dat vertalingen eenvoudig zijn overigens, maar het is zeker niet het moeilijkste aan het ontwikkelen van een spel.
Per taal moeten ze exact hetzelfde doorlopen qua QA. Ze moeten er zeker van zijn dat alle tekst leesbaar is. Dat het niet raar afgekapt is. Dat de dialogen compleet zijn.
Te zien aan de huidige staat van de game is QA inderdaad wel iets waar niet al te veel tijd in gestoken is. Bij test plays moéten ze toch gezien hebben dat het ontbreken van dynamic level scaling het spel eigenlijk niet zo open is als geadverteerd? Of dat de schaduwen wel heel vaak lopen te flitsen? Of dat clipping toch wel best 'n probleempje is?
Misschien maar goed eigenlijk dat er geen extra talen zijn opgenomen :+
De huidige issues staan los van vertalingen. Andere teams, en andere QA.
Anyway, jammer om te zien, op Reddit zeker ook, hoe iedereen direct in defense mode schiet als je eens commentaar of kritiek durft leveren op onze welbekende franchise. Alles wat GF doet of wat met Pokémon te maken heeft, ís automatisch goed, punt. Van zodra je eens wat vraagtekens durft zetten bij bepaalde keuzes heb je het geweten :X
Er is anders behoorlijk veel kritiek, en luid ook, over de grafische issues. Veruit de meerderheid is er best open over, en het er mee eens dat het niet kan. Er is al een thread voor het doen van een refund.
Wat niet wil zeggen dat ik me op zich niet amuseer met het spel, vooraleer mensen me daar op willen pakken, maar net zoals vorige delen: het had zo veel meer kunnen zijn. En deze problemen en kritiek had voorkomen kunnen worden want deze exacte problemen komen telkens terug.
Het had altijd meer kunnen zijn, maar je zult het moeten doen met wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Zelf nog geen crash gehad in ca. 35 uur inname time. Heb de autosave functie wel uitgezet en save zelf handmatig gewoon wat vaker. Zit gewoon in mijn systeem vanuit vroeger, voor elke gym saven etc.
Ook handig voor als je een zeldzame Pokémon per ongeluk neerhaalt die je wilt vangen.
Kan zomaar een probleem zijn dat een autosave aanslaat terwijl er ook andere dingen worden geladen. Dit komt helaas vaak genoeg voor tijdens mijn werk met Autodesk programma's zoals Civil3d.

Moet binnenkort eens op zoek naar de water en vuur starter. Wil ze wel ruilen tegen gras of eventueel iets anders. Heb ditto's gevangen, nu nog even kijken hoe dat sandwich maken werkt om eitjes te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-09 15:04
RangedNeedles schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:33:

Dat is denk ik omdat je kritiek vrijwel erg bekend is en niets nieuws zegt, want die kritiek komt bijna bij iedere Pokémon game erbij. Ja, het is altijd een stap in de goede richting en kan altijd nog beter, maar dat is inmiddels te verwachten -> dus voorspelbaar -> allang bekend -> we know!

Kijk ook naar de plekken waar je 'al bekende' kritiek geeft; op Reddit is een andere userbase dan hier, dus dan kan je wat meer hardcore fans verwachten die zich verweven voelen met Pokemon dat kritiek voor hun voelt als een persoonlijke belediging. Zie ook superfans van artiesten, fanboys, etc.

Ik ben sinds gister begonnen, wacht nog braaf op m'n steelbook van FNAC maar nergens te bekennen 8)7 . Nu net in de school.

Lijkt me leuk als er een grote bugfix patch komt, misschien nog wel DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Headozz schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:34:
Zelf nog geen crash gehad in ca. 35 uur inname time. Heb de autosave functie wel uitgezet en save zelf handmatig gewoon wat vaker. Zit gewoon in mijn systeem vanuit vroeger, voor elke gym saven etc.
Ook handig voor als je een zeldzame Pokémon per ongeluk neerhaalt die je wilt vangen.
Kan zomaar een probleem zijn dat een autosave aanslaat terwijl er ook andere dingen worden geladen. Dit komt helaas vaak genoeg voor tijdens mijn werk met Autodesk programma's zoals Civil3d.

Moet binnenkort eens op zoek naar de water en vuur starter. Wil ze wel ruilen tegen gras of eventueel iets anders. Heb ditto's gevangen, nu nog even kijken hoe dat sandwich maken werkt om eitjes te fixen.
Ja, heb de autosave ook uitgezet toen ik per ongeluk een shiny Lechonk versloeg in plaats van ving.

(Gelukkig inmiddels wel een ándere shiny)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik ben nog geen enkele shiny tegengekomen. Met de hoeveelheid die ik anderen heb zien krijgen ben ik echt bang dat ik er één over het hoofd heb gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxio
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-06-2024
Locolau schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:53:
[...]

Ik ben sinds gister begonnen, wacht nog braaf op m'n steelbook van FNAC maar nergens te bekennen 8)7 .
Same here. Misschien moet ik contact opnemen met FNAC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Migrator schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:10:
Ik ben nog geen enkele shiny tegengekomen. Met de hoeveelheid die ik anderen heb zien krijgen ben ik echt bang dat ik er één over het hoofd heb gezien :D
Heb er gisteren 2 gevonden, 1 full odds hoppip en een Varoom van outbreaks, maar dat is net als PL:A makkelijk om shinies te resetten eerlijk gezegd.
Sommige zijn ook idd erg moeilijk te zien, jammer dat ze de audio/visuele clues eruit hebben gehaald die in PL:A wel zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Klopt, hoewel dit misschien wel meer immersive is :p

Ach, nu ik het spel heb uitgespeeld en niet meer bang ben om te overlevelen ga ik een Gallade en/of Breloom met False Swipe en Thunder Wave/Spore trainen en die permanent laten auto battlen om zo shinies te vinden.

Je Pokémon weigeren namelijk shinies te bevechten in auto battles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
RangedNeedles schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:11:
[...]

Maar dat auto battle gedoe levert toch maar ~30 exp op? Dan gaat het alleszins niet snel, vind ik.

Gisteren eens dat "shiny hunten" geprobeerd bij 'n outbreak door ook te auto battlen tegen Psyduck, maar jezus, da's saai :P

Ik had er zeker 30+ verslagen (en helaas geen shiny gezien), en, akkoord, ik heb wel bij elke party member een leveltje zien bij komen, maar om nu te spreken over dat je nu overleveld gaat worden... Dan wordt het toch 'n erg saaie bedoeling, lijkt me.

Ergens wacht ik ook nog op 'n uitleg door het spel wat nu net de hele bedoeling met die sandwiches is. Ze zijn handig voor breeding en shinies, heb ik begrepen, maar dat "weet" ik omdat ik links en rechts dingen zie voorbij komen op het internet.
30 exp? Héb 240 voorbij zien komen. 1250 voor een klein groepje zwarte tauros in 4 sec. Ging aardig hard op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het lijkt me gewoon een fractie van de XP die je had gekregen voor het normaal verslaan/vangen, dus ja 30 voor een laag level is niet gek. En 240 voor een hoog level ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 10:50
Hier inmiddels de mainstory uitgespeeld, was op sommige stukjes best pittig maar ook vermakelijk!

Helaas nog geen shiny gezien, maar wie weet wat ik ga tegenkomen in post-game :D

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ligt het nu aan mij, of is het lastig te zien welke Gym nu gym 1, 2 enzovoort is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Linksquest schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:04:
Ligt het nu aan mij, of is het lastig te zien welke Gym nu gym 1, 2 enzovoort is?
Er is geen echte volgorde. Wel zal je merken dat sommige te moeilijk zijn want de levels schalen niet mee of af.

Ik heb echt altijd ruzie met de map bij het uitzoomen en inzoomen. Ben telkens kwijt waar ik ben. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:04:
Dat ligt niet aan jou, dat is niet te zien. Er is eerder in dit topic een plaatje gepost van de optimale volgorde, die hou ik er zelf nu ook maar bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Bombvis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:05:
[...]

Dat ligt niet aan jou, dat is niet te zien. Er is eerder in dit topic een plaatje gepost van de optimale volgorde, die hou ik er zelf nu ook maar bij
Brummetje in "[Switch] Pokémon Scarlet And Violet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Linksquest schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:08:
Heb net de eerste Gym gedaan, zo ziet momenteel mijn team uit.

[Afbeelding]
Poaah Riolu! Blijft toch echt een favoriet. Ik wil nog niet Googlen waar ik hem kan vinden. Maar begin toch sterk te twijfelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Alekz87 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:05:
[...]

Er is geen echte volgorde. Wel zal je merken dat sommige te moeilijk zijn want de levels schalen niet mee of af.

Ik heb echt altijd ruzie met de map bij het uitzoomen en inzoomen. Ben telkens kwijt waar ik ben. Doe ik iets verkeerd?
Op de Thumbstick drukken. Dan draait hij weer naar true north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Al 1 shiny tegen gekomen. Dat zwijn is dat online spelen de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bombvis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:05:
[...]

Ik heb echt moeite om de game echt leuk te vinden, vind hem op een of andere manier niet prettig weg spelen, mijn vrouw heeft het zelfde, wij vinden toch Sword leuker. En onze favoriet blijft Y & X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dubrillion schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:18:
[...]

Poaah Riolu! Blijft toch echt een favoriet. Ik wil nog niet Googlen waar ik hem kan vinden. Maar begin toch sterk te twijfelen!
Mijn dochter heeft me die gegeven, ze wist dat ik Lucario vet vind. weet niet waar ze hem gevonden heeft, maar ze ruilt ook super veel, zo heeft zij nu alle start Pokémon door met iemand uit Japan te ruilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Snap ergens wat je bedoelt. Het is niet perse de performance. Het stoort, maar dat doen Bethesda games ook. Al zit daar ook 300 uur in Skyrim in.

Het is misschien het landschap of de snelheid. Het nodigt me nog niet uit om alles te ontdekken in de verste hoeken van het land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja weet niet wat het precies is, maar iets voelt anders, maar zal hem hoe dan ook uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

(jarig!)
Gek, geen van de voorgaande games hebben mij kunnen pakken, tot deze: hier word ik helemaal ingezogen, juist omdat ik mn eigen volgorde kan bepalen. Met stip op nummer 1, met ver eronder op 2 Arceus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:08
Digital Foundry heeft een analyse gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
Wauw. Ik was de afgelopen week flink aan het twijfelen vanwege de performance kwestie, maar na het zien van deze beelden besloten om ‘m (voor nu) te skippen. Dat men de game in deze staat heeft uitgebracht is toch wel beschamend te noemen. Helemaal als je hem grafisch gaat vergelijken met Arceus.

Hopelijk komt men binnenkort met een flinke patch aanzetten, als vraag ik me af of dit überhaupt nog wel valt te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Het eieren maken lukt me niet met de picknick, heb nu een Ditto en een Appletun erin zitten en al 25 minuten aanstaan zonder maar een ei. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
Sandwich met eggpower ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Nog niet gebruikt, maar er was net 1 ei *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Dragonair ging naar level 50 tijdens spook gymtest, maar geen evolutie naar Dragonite.
Hmm waarom dacht ik dat het lvl 50 was... het is lvl 55

zo.. alle gymbadges gehaald, moet nog 1 titan en 2 team star bases doen.

[ Voor 71% gewijzigd door Headozz op 23-11-2022 23:22 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik kom er vanochtend achter dat Synchronize niet meer werkt om bepaalde natures te krijgen, dat is wel een teleurstelling zeg, als je makkelijk wil breeden, of in mijn geval nu een goede False Swipe Gallade en Breloom te krijgen :/

Voor breeden moet je nu dus een Ditto hebben met elke nature die je wil gebruiken, voor wilde Pokémon moet je nu mints kopen.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.