Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxio
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-06-2024
whahas schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:28:
Terwijl je dus al een Switch had? Begrijp ik dat goed?
Klopt. De V2 Switch zonder oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:48
Onyxio schreef op zondag 6 november 2022 @ 00:26:
[...]

Klopt. De V2 Switch zonder oled.
Kan je aanraden om een oled te nemen. Ziet er zoveel beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:39
Sir_Lion schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:51:
[...]

Een switch oled is neem ik aan alleen aan te raden wanneer je veel handheld speelt. Zo niet, dan is er weinig tot geen meerwaarde toch?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Alekz87 schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:03:
[...]

Een switch oled is neem ik aan alleen aan te raden wanneer je veel handheld speelt. Zo niet, dan is er weinig tot geen meerwaarde toch?
Ik speelde niet veel handheld met mijn oude v1 Switch. Maar met de Oled vrijwel exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxio
Sir_Lion schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:51:
[...]

Goed om te horen. :)
Alekz87 schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:03:
[...]

Perfect! Ikzelf speel games voornamelijk in handheld. Mijn zoontje laat ik het gedocked spelen zodat hij op afstand zit. Lijkt me niet echt gezond hem minutenlang op een kleine scherm te laten staren.

[ Voor 4% gewijzigd door Onyxio op 06-11-2022 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Onyxio schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:09:
[...]

Goed om te horen. :)

[...]

Perfect! Ikzelf speel games voornamelijk in handheld. Mijn zoontje laat ik het gedocked spelen zodat hij op afstand zit. Lijkt me niet echt gezond hem minutenlang op een kleine scherm te laten staren.
Als het minutenlang is zal het wel meevallen. Maar de OLED-versie is de meerprijs qua scherm en betere kickstand zeker waard, wat mij betreft :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:35
A new Pokémon has been revealed, the Pokémon is called Gimmighoul and is a Ghost-type Pokémon. It has two forms, Roaming Form that you can see currently in Pokémon GO and a Chest Form. Chest Form has the ability Rattled

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5zSNsFBHidr1D11OVYZm5Zx23Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8MDaj2i7BwC5qDzxdW09hAT.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-06 20:19
Ik weet niet of ik daar heel blij mee ben. De invloed van Pokémon GO is al heel groot.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 09:42
eerste leaks zijn online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29
Liever niet dat er hier leaks worden gepost. Ik probeer al zo veel mogelijk leaks en spoilers naast wat er officieel bekend gemaakt is te vermijden. Geen zin om dit topic dan ook maar voor de komende dagen te ontwijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Akaendra schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:31:
Liever niet dat er hier leaks worden gepost. Ik probeer al zo veel mogelijk leaks en spoilers naast wat er officieel bekend gemaakt is te vermijden. Geen zin om dit topic dan ook maar voor de komende dagen te ontwijken.
Ben ik mee eens. Probeer zelf ook zoveel mogelijk onofficiele spoilers te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Inderdaad, liever geen leaks in dit topic! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:41:
Inderdaad, liever geen leaks in dit topic! :)
Zegt de persoon die mij in DM probeerde wat leaks te sturen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Sir_Lion schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:59:
[...]

Zegt de persoon die mij in DM probeerde wat leaks te sturen O-)
Haha dat vraag ik eerst heel netjes en dan pas bij toestemming zal ik pas iets sturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De game zal in de loop van de dag wel te downloaden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
shoombak schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:28:
De game zal in de loop van de dag wel te downloaden zijn.
Nee, de game komt pas de 18e uit.
Over illegale manieren spreken we hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Sir_Lion schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:29:
[...]

Nee, de game komt pas de 18e uit.
Over illegale manieren spreken we hier niet.
Hoeft helemaal niks illegaals aan te zijn, genoeg spellen kan je al van te voren downloaden.
Je kan ze dan nog niet spelen, want je heb dan nog een klein gedeelte/ update nodig die je op de dag van de release krijgt.
Maar goed meestal is dit pas in de week van de release, 1 a 2 dagen van te voren. niet 1,5 week wat nu het geval is.

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Carlos0_0 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:20:
[...]

Hoeft helemaal niks illegaals aan te zijn, genoeg spellen kan je al van te voren downloaden.
Je kan ze dan nog niet spelen, want je heb dan nog een klein gedeelte/ update nodig die je op de dag van de release krijgt.
Aaah.. op die fiets.

Pre-loaden bedoelde je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 10:07
Ik sla hem voorlopig nog over:

- Pokemon Lets go heb ik nog 2 gyms te gaan, en daarna Pokemon league ? En nog veel te vangen.
- Pokemon Diamond heb ik nog de Pokemon League
- Pokemon Archius heb ik nog helemaal uit te spelen.

Mooi kado weer voor onder de kerstboom dit.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Waarschijnlijk moeten ze wel het spel schijnt al online te staan, of tenminste de inhoud er van.
Zijn wat mensen in Spanje ofzo die hem al hebben ontvangen, en content van het spel online gooien screenshots enzo.

https://gamer.nl/artikele...t-op-het-internet-gelekt/

Staat verder in de link niks spannends, dus verwacht daar geen spoilers.
Dus wellicht gaat Nintendo nu maar zelf meer laten zien, zodat de gene die spel al hebben niks meer kunnen leaken.

Ik snap het sowieso niet was laatst met anders spel ok al, als je het spel eerder krijgt houd het lekker voor je zelf.
Je hoeft niet niet te gaan verpesten voor de rest, we willen niet het hele spel zien. anders hoef je straks zelf niks meer te ontdekken.
Ik zou best graag nu eens de starter evoluties willen zien, maar wacht rustig op de info van Nintendo. ga mij er niet druk om maken ofzo komt van zelf wel

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-11-2022 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Carlos0_0 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:20:
Waarschijnlijk moeten ze wel het spel schijnt al online te staan, of tenminste de inhoud er van.
Zijn wat mensen in Spanje ofzo die hem al hebben ontvangen, en content van het spel online gooien screenshots enzo.

https://gamer.nl/artikele...t-op-het-internet-gelekt/

Staat verder in de link niks spannends, dus verwacht daar geen spoilers.
Dus wellicht gaat Nintendo nu maar zelf meer laten zien, zodat de gene die spel al hebben niks meer kunnen leaken.

Ik snap het sowieso niet was laatst met anders spel ok al, als je het spel eerder krijgt houd het lekker voor je zelf.
Je hoeft niet niet te gaan verpesten voor de rest, we willen niet het hele spel zien. anders hoef je straks zelf niks meer te ontdekken.
Ik zou best graag nu eens de starter evoluties willen zien, maar wacht rustig op de info van Nintendo. ga mij er niet druk om maken ofzo komt van zelf wel
Je hoeft niet te kijken toch. Gewoon de “lekkanalen“ vermijden

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Alekz87 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:49:
[...]

Je hoeft niet te kijken toch. Gewoon de “lekkanalen“ vermijden
Uiteraard maar je hoeft toch ook niet content te spoilen, speel het spel lekker voor je zelf die dagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 10:21
@Carlos0_0 Er zijn ook heel veel mensen die al wel vast wat extra content willen zien. Voor zover ik het heb gezien worden alle leaks alleen gedeeld op kanalen met mensen die wat willen zien. Zolang de informatie niet gedeeld wordt in algemen kanalen wordt er dus ook niet gespoiled. Wil je het niet zien kijk je niet, wil je het wel zien kijk je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieuwe trailer:

spoiler:
Paldeon Donphan heeft een future en ancient form???

[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 08-11-2022 15:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
En ik het Youtube kanaal van Nintendo Amerika / Japan en Nederland maar steeds refreshen. Staat de trailer gewoon op het officiele Pokémon channel lol :o

Gave trailer! Wie is die nieuwe Pokemon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik moet me als Pokémon fan ook maar eens melden hier :w
G_Dragon schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:16:
[...]

Gave trailer! Wie is die nieuwe Pokemon?
Lijkt op Paldean Donphan of een evolutie daarvan, maar zou compleet ongerelateerd kunnen zijn. Maar dit is iets wat veel mensen al hadden verwacht: "past" en "future" forms van dezelfde Pokémon, vet! De oude "Great Tusk" form zit in Scarlet, de moderne "Iron Threads" in Violet.

Als ik de tekst mag geloven gaat het om meer forms dan alleen deze olifant. Mega benieuwd naar de anderen, als die inderdaad bestaan!

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Lijken me inderdaad op tijdsvormen van Donphan

aangezien we Miraidon en Koraidon hebben, wellicht dat dit dan Miraidonphan en Koraidonphan worden :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 17:11
Ik wil voor deze game eens niet veel gespoild worden, maar voor mensen die wél iets hebben gezien: lijkt de performance in leaks beter te zijn dan de versies die de previewers speelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ambling_Alp schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:45:
Ik wil voor deze game eens niet veel gespoild worden, maar voor mensen die wél iets hebben gezien: lijkt de performance in leaks beter te zijn dan de versies die de previewers speelden?
Ik heb iemand die enkele leaks presenteerde in een video horen zeggen van wel.
Nu goed, de JP trailer van over laatst had al minder choppy animaties dan de Engelstalige trailer, dus als ze enkel dat gelijk getrokken hebben, is er alsnog weinig reden tot grote vreugde.

Het wordt afwachten tot ik het zelf mag uittesten, vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF_7rtkn8_-QO99JTjRqjUPwcZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwKNCicaFrmtcqyXPWiZYDC0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:39
-werving-

[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 12-11-2022 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Waarom is dit zo vaak pas maanden later?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
whahas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:08:
[...]

Waarom is dit zo vaak pas maanden later?
Zodat je de game eerst normaal kan spelen en niet allerlei overpowered mons transfert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Nog een week te gaan :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tsja, moet je spelers daarvoor echt in bescherming nemen? Ik vind het maar irritant. Ben van plan begin volgend jaar mee te doen met een VGC toernooi en daarvoor is het verrekte handig als je niet vanaf nul hoeft te beginnen qua breeding en EV training. In Sword heb ik daarvoor goede Ditto en veel resources, die moet ik nu in SV opnieuw krijgen en dan heb ik ze straks dubbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Utrecht VGC Regional?
Nu zal het echt niet zo zijn dat het verkrijgen van enigzins goede mons onmogelijk is hoor.
Sure het overzetten maakt het allemaal wat makkelijker, maar we weten natuurlijk niet wat voor QoL er nog meer zit in de nieuwe games.

Al zou ik het niet erg vinden als je een soort van pokemon showdown team creator zou hebben in de daadwerkelijke games en daarmee dus het hele breeden voor goede mons zou kunnen omzeilen om ze online te kunnen gebruiken.

Daarnaast zou ik me ook niet al te druk gaan maken om EV's, een simpele 252/252/4 build is vaak al voldoende, daarbij komt kijken dat de metagame rond die tijd ook nog behoorlijk in ontwikkeling gaat zijn .
Wellicht dat ik VGC weer eens oppak, maar enige toernooitje dat ik daarvoor zou willen doen is in Yokohama volgend jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Utrecht en/of Bochum ja, beetje afhankelijk van m'n agenda.
Nu zal het echt niet zo zijn dat het verkrijgen van enigzins goede mons onmogelijk is hoor.
Sure het overzetten maakt het allemaal wat makkelijker, maar we weten natuurlijk niet wat voor QoL er nog meer zit in de nieuwe games.
Klopt, en ik maak me er op zich niet druk om, maar het was gewoon een stuk fijner geweest als Home in december al gekoppeld kon worden, dan kunnen mijn 6IV, 5IV 0Spe en 5IV 0Atk Ditto gelijk over :p
Al zou ik het niet erg vinden als je een soort van pokemon showdown team creator zou hebben in de daadwerkelijke games en daarmee dus het hele breeden voor goede mons zou kunnen omzeilen om ze online te kunnen gebruiken.
Eens :Y
Daarnaast zou ik me ook niet al te druk gaan maken om EV's, een simpele 252/252/4 build is vaak al voldoende, daarbij komt kijken dat de metagame rond die tijd ook nog behoorlijk in ontwikkeling gaat zijn .
Wellicht dat ik VGC weer eens oppak, maar enige toernooitje dat ik daarvoor zou willen doen is in Yokohama volgend jaar :D
Klopt, al heb ik zelf een redelijk gevoel voor EVs en builds (in Sword/Shield heb ik een aantal teams zelf gebouwd en telkens makkelijk Master Ball tier gehaald) dus dat deel maak ik me geen zorgen om. Qua metagame weten we inderdaad nog weinig. Er is wel enige speculaas over goede Terastal Pokémon (Tyranitar-Ghost en Volcarona bijv.) maar uiteindelijk wordt het beeld pas compleet als de game uit is, alle Pokémon bekend zijn, de beschikbaarheid van Tera types bekend is, en bovenal het format bekend is.

Yokohama lijkt me ook vet, maar of kwalificatie haalbaar is voor me, geen idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Wat voor format verwachten jullie?
Het zal sowieso 2 versus 2 zijn met 4 uit 6, neem ik aan.

Pokémon is als VGC game vrij ongebalanceerd, dus 1v1 is sowieso competitief niet te doen, nietwaar?

(Edit: Ja, ik weet ook niet waarom ik het niet gewoon over double en single battles heb.)

[ Voor 19% gewijzigd door whahas op 11-11-2022 15:55 . Reden: Zin toegevoegd ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Akaendra schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:16:
Hier zouden inderdaad zó veel mensen blij mee zijn en het aantal mensen dat competitief Pokémon zou gaan spelen zou echt minstens verdubbelen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@whahas VGC = Video Game Championship oftewel het format dat officieel gespeeld wordt. Dat is altijd double battles, 4 uit 6 kiezen. Verder geen dubbele Pokémon of items toegestaan.

Het belangrijkste wat nog gekozen moet worden is specifiek welke Pokémon toegestaan zijn. Ik verwacht dat dat in eerste instantie gaat om alle niet-legendary Pokémon die in de Paldea dex zitten, wellicht zelfs alleen nieuwe Pokémon. Zodra Home gelinkt is zullen er meer Pokémon toegestaan zijn, en ik vermoed dat dat zo blijft tot de Wereldkampioenschappen. Op een gegeven moment zullen legendaries weer toegestaan worden, wat wellicht samenvalt met een DLC, maar dat is écht koffiedik kijken.

Als je VGC content wil zien dan kan ik je twee YouTube-kanalen van harte aanraden. Allereerst Aaron "Cybertron" Zheng die bijna dagelijks VGC battles speelt en van informatief commentaar voorziet. Speler van hoog niveau (in het verleden halvefinalist op de wereldkampioenschappen) en tegenwoordig meer analist/commentator. Ten tweede Wolfe Glick (WolfeyVGC), de wereldkampioen van 2016, die ook op een hoog niveau speelt en wat meer in depth video's maakt.

En ik wil zelf ook wel af en toe ervaringen delen met de competitive doubles/VGC kant van Pokémon, waar tegenwoordig wel m'n hart ligt in deze spellen. Als mensen dat interessant vinden uiteraard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
whahas schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:54:
Wat voor format verwachten jullie?
Het zal sowieso 2 versus 2 zijn met 4 uit 6, neem ik aan.

Pokémon is als VGC game vrij ongebalanceerd, dus 1v1 is sowieso competitief niet te doen, nietwaar?

(Edit: Ja, ik weet ook niet waarom ik het niet gewoon over double en single battles heb.)
Officiele format is altijd doubles vgc, dus 6 meebrengen, 4 kiezen in een best of 3 format (of als je online die international challenges hebt is het een BO1)

Ga er vanuit dat voor het eerste seizoen alleen nationaldex zonder Legendaries gedaan zal worden.
Zijn genoeg zaker online over te vinden zoals Evest hierboven ook al aangeeft.

Zelf persoonlijk geen fan van Wolfe, maar dat is de hele oude garde aan VGC spelers eigenlijk niet.
Zijn jammer genoeg weinig betere te vinden op youtube.

Wat dat betreft ben ik een beetje een oude rot op VGC gebied maar we gaan eens kijken wat het nieuwe seizoen brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Akaendra schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:16:
[...]

Zelf persoonlijk geen fan van Wolfe, maar dat is de hele oude garde aan VGC spelers eigenlijk niet.
Zijn jammer genoeg weinig betere te vinden op youtube.
Geen fan van z'n memes of van zijn spel? Het is een figuur, dat is niet te ontkennen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Migrator schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:23:
[...]

Geen fan van z'n memes of van zijn spel? Het is een figuur, dat is niet te ontkennen :p
Geen fan van de persoon, magoed, ik ken hem dan ook al een 10 jaar ofzo.
Beetje te arrogant imo, en die 2016 win is ook niet zonder controversie maar dat is een ander verhaal.
Ik ben wellicht te oud voor dat soort onzin, ga ook wel wat langer mee in de scene, veel potjes vroeger ook opgenomen, voordat capture cards en dergelijke een ding waren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Check, duidelijk, en verder geen probleem om geen fan van mensen te zijn haha.

Ik wou dat ik ook een oude rot was in VGC, maar had Pokémon als geheel redelijk uit het oog verloren na Diamond/Pearl/Platinum (begonnen met Ruby/Sapphire) en pas weer opgepikt op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
@Migrator & @Akaendra

Waarom gaan jullie er beiden vanuit dat ik niet weet wat VGC is?
Ik heb zelfs een keer meegedaan aan een toernooi en kijk jaarlijks Worlds (en af en toe ook een ander toernooi).

Mijn inziens is het jammer dat TPC de touwtjes zo strak in handen houdt, anders zou de scene veel levendiger kunnen zijn.
Daarnaast had Tama Hero laatst een mooie video die mij er aan herinnerde wat ook al weer de problemen zijn met competitief Pokémon.

Long story short: It's user balanced.

Soms denk ik er aan om Temtem te gaan spelen. Alleen oude liefde roest niet en ik wil graag zien wat de nieuwe mechanic met de balans gaat doen. Hopelijk geen Landorus of Incineroar dominantie.

Ja, ik begrijp dat er heel veel diversiteit in builds kan zijn. Alleen sommige Pokémon mogen hun ability wel eens een keer kwijtraken als je begrijpt wat ik bedoel.

Edit:
Je kunt op Smogon / Pokémon Showdown 1v1 spelen als je wil, er zijn alleen meerdere redenen waarom VGC 2vs2 is.

Toch mis ik de 4 speler 6vs6 potjes van Pokémon Colosseum multiplayer wel. Die potjes duren alleen wat lang en TPC wil geen lange gevechten.

[ Voor 12% gewijzigd door whahas op 12-11-2022 16:55 . Reden: Waarom ik het over 1v1 had. ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Eerst FPS video van Pokémon

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 12-11-2022 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Hoeveel Frames Per Second heeft ie?
Ik wil niet op de spoiler tag klikken. Tegelijkertijd wil ik wel weten hoe soepel het draait.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
whahas schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:05:
Hoeveel Frames Per Second heeft ie?
Ik wil niet op de spoiler tag klikken. Tegelijkertijd wil ik wel weten hoe soepel het draait.
spoiler:
zover ik kan zien tussen de 25 en 30fps

Het is voor de eerste keer dat ik mijn favoriete Pokémon niet kan gebruiken in de games.. want ze hebben
spoiler:
Abra, Kadabra, Alakazam
niet aan de game toegevoegd.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Alekz87 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:56:
[...]

2 totaal verschillende meningen. Schrok wel van de 720p 30fps met enorm veel framedrops. Spel loopt helaas niet helemaal lekker.
Helaas toch gelijk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Op welke spoiler moet ik nu klikken indien ik het aantal FPS wil zien?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Vergeet niet, day 1 patch is nog niet geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

whahas schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:52:
@Migrator & @Akaendra

Waarom gaan jullie er beiden vanuit dat ik niet weet wat VGC is?
Ik heb zelfs een keer meegedaan aan een toernooi en kijk jaarlijks Worlds (en af en toe ook een ander toernooi).
Excuus, uit je post haalde ik verwarring over wat VGC is.

En wellicht is dit ook interessant voor mensen die er niet bekend mee waren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 13-11-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
whahas schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:43:
Op welke spoiler moet ik nu klikken indien ik het aantal FPS wil zien?
De bovenste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Sir_Lion schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:43:
Vergeet niet, day 1 patch is nog niet geweest.
Niet? Zie spoiler :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euzYhzLCtLh7f9OpOccpa6S4roQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePQrWjKKvFZFQ6JgZUe9CeyK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb een paar spoilervrije threads/posts op Reddit gelezen van mensen die de game hebben gespeeld, en de berichten over o.a. performance zijn niet echt geruststellend. Zo'n beetje alle posts beschrijven vrij extreme dips en schommelingen in framerate. En dit is zowel pre- als postpatch.

En er staan ook een aantal interessante opmerkingen over progressie (lineaire progressie, of toch veel vrijheid?) en de moeilijkheidsgraad.

Voorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

[ Voor 12% gewijzigd door Aryawn op 13-11-2022 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Alle exclusieve Pokémons tussen beide games:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_xnHJOVupIfGi1K99BejO3iI7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuPXqyqxm2gH3ljZcI6meiSY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 100% gewijzigd door G_Dragon op 15-11-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Aryawn schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:04:
Heb een paar spoilervrije threads/posts op Reddit gelezen van mensen die de game hebben gespeeld, en de berichten over o.a. performance zijn niet echt geruststellend. Zo'n beetje alle posts beschrijven vrij extreme dips en schommelingen in framerate. En dit is zowel pre- als postpatch.

En er staan ook een aantal interessante opmerkingen over progressie (lineaire progressie, of toch veel vrijheid?) en de moeilijkheidsgraad.

Voorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Oeh, best interessant…! Maar ik lees het ook, over de performance :/
Austin John is iemand wiens video’s ik ook nog wel geregeld kijk, wegens de kwaliteit en het feit dat hij alles eerst onderzoekt, maar het zijn echt veel mensen die de performance een issue vinden.

Nog iets dat lijkt op te vallen in die thread: de traagheid van de gameplay. Tussen veel acties zitten loze pauzes en de animaties ed. zijn traag. Als je bijvoorbeeld enkele stat boosts of drops krijgt, ben je “even bezig” vooraleer je verder kan spelen.

Hopen dat Game Freak de kritiek tijdig opneemt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Gamefreak is met 169 medewerkers (volgens wiki) niet bijzonder groot toch? Of ligt dat aan mij. Zeker gezien de franchise.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
It's release week oOo *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6URNjDgkkWf5Iak7mL1Ds6mIkKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/4p0tBxRtHSup8Zv3GPrBbPOp.gif?f=user_large

[ Voor 79% gewijzigd door G_Dragon op 14-11-2022 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
Alekz87 schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:33:
Gamefreak is met 169 medewerkers (volgens wiki) niet bijzonder groot toch? Of ligt dat aan mij. Zeker gezien de franchise.
Het aantal medewerks is niet super hoog. Maar het IP en de opbrengsten daarvan zijn mega groot. Gamefreak is, als ik mij niet vergis, voor een derde eigenaar van de Pokemon games. Ze zouden zich het prima kunnen veroorloven om meer mensen op de ontwikkeling en performance verbetering te zetten. Echter, de games verkopen telkens uitstekend. Er is dus geen reden om meer geld uit te geven en een betere game te leveren als dat geen impact heeft op de opbrengsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ze "kunnen" het zich ook niet veroorloven om meer tijd in de games te steken omdat álles in de franchise op hetzelfde schema zit qua releases. Nieuwe TCG kaarten, anime, manga, andere merchandising, én de games.

Kunnen tussen aanhalingstekens omdat dat uiteindelijk een keuze is.

[ Voor 14% gewijzigd door Migrator op 14-11-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
Migrator schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:28:
Ze "kunnen" het zich ook niet veroorloven om meer tijd in de games te steken omdat álles in de franchise op hetzelfde schema zit qua releases. Nieuwe TCG kaarten, anime, manga, andere merchandising, én de games.

Kunnen tussen aanhalingstekens omdat dat uiteindelijk een keuze is.
Klopt, dat lijkt mij ook niet bevorderend werken. Je kan natuurlijk zeggen 'dan nemen ze toch nog 100 ontwikkelaars aan' maar dan is het altijd nog maar de vraag of 200% van de mensen ook zoveel meer werk gaan verzetten. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:15

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Voor de mensen die de game digitaal willen kopen (zoals ik) en toch niet de hoofdprijs willen betalen.
Hij is in de aanbieding bij startselect voor 50,99 met de kortingscode die op de pagina staat.

Scarlet:
https://startselect.com/nl-nl/pokemon-scarlet-switch/68817

Violet:
https://startselect.com/nl-nl/pokemon-violet-switch/68832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

wuzzy schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:17:
[...]

Klopt, dat lijkt mij ook niet bevorderend werken. Je kan natuurlijk zeggen 'dan nemen ze toch nog 100 ontwikkelaars aan' maar dan is het altijd nog maar de vraag of 200% van de mensen ook zoveel meer werk gaan verzetten. :9
Verdubbeling van het ontwikkeling is nooit 200% meer werk verricht. Het is beste is zelfs om een ontwikkelingteam helemaal niet of zo min mogelijk te veranderen gedurende een project. Dan heb je namelijk de minste oponthoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
Het is vooral erg zonde dat alle betrokkenen (Game Freak, The Pokemon Company, Nintendo, en weet ik veel wie nog meer) om een of andere reden zich vasthouden aan het huidige releaseschema. Als ze gewoon wat langer de tijd nemen tussen releases, en niet ieder jaar een game "moeten" uitpoepen, dan ga ik ervan uit dat ze toch in staat zijn om een betere game te ontwikkelen.
Ik weet niet hoe (ir)rationeel de gemiddelde Pokemon fan is, maar het is echt geen ramp als je dan 3 jaartjes moet wachten op iets nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onyxio
Ok, niet fijn.
In augustus een preorder geplaatst voor Violet en Scarlet.

Ik kreeg deze week een e-mail van FNAC dat de geldigheid van mijn creditcard is afgelopen en of ik een nieuwe creditcard kon toevoegen.
Geen probleem, ik heb de nieuwe ontvangen. Hele procedure doorlopen, maar uiteindelijk bleven de kaartgegevens ongewijzigd.
Twee e-mails in het Engels als in het Frans gestuurd naar de klantenservice van FNAC. Tot nu toe geen reactie.

Ik heb zojuist besloten mijn order uit augustus te annuleren en een nieuwe preorder te plaatsen. Opnieuw die twee preorder steelbooks toegevoegd, wat gelukkig nog kon. Creditcard is up-to-date.

Nu maar hopen dat FNAC geen fouten maakt en niet vergeet de steelbooks mee te sturen of opeens op zijn (fingers crossed). :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whahas
Ik leef met je mee @Onyxio.

Nog 4 nachtjes!

Laten we hopen dat er nog een stel patches komen na de day ones die de prestaties verbeteren.
Die loze momenten zijn me altijd een doorn in het oog geweest. De Stadium titels hebben daar allemaal geen last van.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onyxio
whahas schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:46:
Ik leef met je mee @Onyxio.

Nog 4 nachtjes!

Laten we hopen dat er nog een stel patches komen na de day ones die de prestaties verbeteren.
Die loze momenten zijn me altijd een doorn in het oog geweest. De Stadium titels hebben daar allemaal geen last van.
Bedankt whahas. De dual game bundle zal ik gewoon op tijd binnenkrijgen van MediaMarkt, dus ik kan gewoon op tijd van start gaan.
Het was me te doen om de Franse steelbooks. Geen zin om ze via wederverkopers te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Het zou zó tof zijn als je de Nintendo Switch Online app kon gebruiken om gevechten van anderen te kijken zoals vrienden die aan het spelen zijn.
Dat zal alleen wel niet gebeuren wederom.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Onyxio schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:17:
Ok, niet fijn.
In augustus een preorder geplaatst voor Violet en Scarlet.

Ik kreeg deze week een e-mail van FNAC dat de geldigheid van mijn creditcard is afgelopen en of ik een nieuwe creditcard kon toevoegen.
Geen probleem, ik heb de nieuwe ontvangen. Hele procedure doorlopen, maar uiteindelijk bleven de kaartgegevens ongewijzigd.
Twee e-mails in het Engels als in het Frans gestuurd naar de klantenservice van FNAC. Tot nu toe geen reactie.

Ik heb zojuist besloten mijn order uit augustus te annuleren en een nieuwe preorder te plaatsen. Opnieuw die twee preorder steelbooks toegevoegd, wat gelukkig nog kon. Creditcard is up-to-date.

Nu maar hopen dat FNAC geen fouten maakt en niet vergeet de steelbooks mee te sturen of opeens op zijn (fingers crossed). :'(
Ah wat vervelend zeg, ik heb de vorige keer via mijn Skrill prepaid Credit Card betaald en nu via Paypal waar het bedrag al sinds gisteren opstaat. Maar ik hoop inderdaad dat alles goed gaat komen voor je, als je zelf maar wel beide games + beide steelcases zelf hebt toegevoegd aan je winkelmandje voordat je ging bestellen. Dan zal je volgens mij alles nog moeten ontvangen, want het is nog steeds een pre-order.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Onyxio schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:56:
[...]

Bedankt whahas. De dual game bundle zal ik gewoon op tijd binnenkrijgen van MediaMarkt, dus ik kan gewoon op tijd van start gaan.
Het was me te doen om de Franse steelbooks. Geen zin om ze via wederverkopers te kopen.
Idem. Dual game bundle met Steelbook via MM, en nog een extra set met de individuele steelbooks via FNAC. Hiervan heb ik al 1 spel verkocht, en ga denk ik vrijdag de andere (Scarlet) in de verkoop zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onyxio
G_Dragon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:22:
[...]

Ah wat vervelend zeg, ik heb de vorige keer via mijn Skrill prepaid Credit Card betaald en nu via Paypal waar het bedrag al sinds gisteren opstaat. Maar ik hoop inderdaad dat alles goed gaat komen voor je, als je zelf maar wel beide games + beide steelcases zelf hebt toegevoegd aan je winkelmandje voordat je ging bestellen. Dan zal je volgens mij alles nog moeten ontvangen, want het is nog steeds een pre-order.
Ja, ik heb de steelbooks toegevoegd aan mijn nieuwe bestelling, zoals je de vorige keer in augustus geadviseerd hebt. Moet goed zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7j8pgQGVjnspx4b4YAo1nwGUAFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAIL0Kd8uvScQiDepacxKzS0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28
Zijn de starter evolutions al bekend?
Of ergens gelekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

De games zijn inmiddels op een minder legale manier al een kleine week speelbaar, dus die staan vast ergens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
SandaX schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:40:
De games zijn inmiddels op een minder legale manier al een kleine week speelbaar, dus die staan vast ergens online.
Mogelijk al op Serebii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Dubrillion schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:35:
Of ergens gelekt?
Ja als je een beetje op Twitter zoekt kom je ze wel tegen, de evoluties zijn zelfs live ingame gelekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:05
op Serebii juist niet aangezien ze daar voorzichtig zijn met het posten van leaks sinds de eigenaar daar ooit een hoop zeik mee heeft gekregen. Maar op twitter etc is al genoeg te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
De engelse versie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Of ergens gelekt?
Let op bevat leaks/spoilers:
https://gamingintel.com/p...iolet-starter-evolutions/

[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 15-11-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Wat mogen we verwachten van de Nintendo Switch Online app met betrekking tot Pokémon 9e generatie?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aryawn
Hoe dichter we bij de releasedatum komen, des te minder enthousiast ik word (en dat vind ik jammer, want dit zou potentieel mijn eerste Pokemon game worden ná Gold en Silver ruim 20 jaar geleden).

De meerderheid van de "reviews"/ervaringen van mensen die de game al (uit)gespeeld hebben, zijn negatief over het tempo van de game en de performance. Ja, de game is officieel nog niet uit. Maar zeg nou eerlijk: hoe veel beter of soepeler zal de game over 3 dagen nou écht lopen? Realistisch gezien zal dit met een patch ook niet helemaal gladgestreken worden (heeft GameFreak dat überhaupt ooit gepresteerd? lol)

En de open wereld is wel leuk, maar
spoiler:
het betekent uiteindelijk helemaal niets, want er wordt nog steeds van je verwacht dat alles in een bepaalde volgorde wordt afgewerkt. Dus er is een soort schijnvrijheid.

En over het customizen van je character:
spoiler:
Welke halve gare bedenkt dat het een goed idee is om de keuze te beperken tot maar VIER outfits? Even serieus, tegenover elke stap die GF vooruit zet, staan 3 stappen achteruit.

Zo, ik ben klaar. Ik ga van het ergste uit, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen. Maar eerst zien, dan geloven. En dan pas kopen, misschien.

[ Voor 34% gewijzigd door Aryawn op 15-11-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik ga er gewoon vanuit dat de open wereld niet zo open is als, laat ik zeggen, GTA2. Wat ik een beetje raar vind, maar ach.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Coolshop heeft gisteravond het verzendlabel aangemaakt en mijn pakket ingepakt, kreeg mail van hun namelijk en een melding van mijn Postnl app. Fnac heeft de status geupdated naar wachten op leverancier, dit is van beide verzenders goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
@Aryawn Ik vind het wel jammer dat mensen het spel in een week of hoeveel uur weten uit te spelen, hopelijk is de game niet korter dan de story van Sword en Shield. Want dat is tot op heden de meeste korte story die ik ooit heb gespeeld in een Pokémon game, ondanks ik pas uitgespeeld was met het spel na 130 uur.

Ik hoop juist dat wanneer je bij Pokémon Legends: Arceus al minimaal 100 uur bezig bent met alles dat je bij Pokémon Scarlet en Violet minimaal dubbel zoveel uur kwijt kan. Maar zo klinkt het bericht van jou niet hmm... ik laat mij verrassen en hopelijk hebben deze mensen er gewoon een speedrun van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
G_Dragon schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:11:
@Aryawn Ik vind het wel jammer dat mensen het spel in een week of hoeveel uur weten uit te spelen, hopelijk is de game niet korter dan de story van Sword en Shield. Want dat is tot op heden de meeste korte story die ik ooit heb gespeeld in een Pokémon game, ondanks ik pas uitgespeeld was met het spel na 130 uur.

Ik hoop juist dat wanneer je bij Pokémon Legends: Arceus al minimaal 100 uur bezig bent met alles dat je bij Pokémon Scarlet en Violet minimaal dubbel zoveel uur kwijt kan. Maar zo klinkt het bericht van jou niet hmm... ik laat mij verrassen en hopelijk hebben deze mensen er gewoon een speedrun van gemaakt.
Het komt omdat we over t algemeen te goed zijn voor de game. Ik heb ze allemaal gespeeld. Het is telkens hetzelfde natuurlijk in grote lijnen. Er is geen hardmode, dus de AI blijft dommig af en toe waardoor je soms niet eens kan verliezen al zou je t willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De uitdaging zul je inderdaad zelf moeten creëren bij nieuwe officiële games, bijv. door je te beperken tot één type of een Nuzlocke te doen.

Maar net als bij Legends: Arceus verwacht ik dat je wel meer vrijheid hebt en ook gewoon in de wereld weer kunt rondzwerven om nieuwe dingen te zien en Pokémon te vinden, waardoor je daarmee je story ook kunt rekken. Dat moet je wel liggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Tja bij nieuwe gens beperk ik mezelf altijd tot alleen new gen pokemon :P
Is persoonlijk voor mij het leukste, games zijn ook niet echt gemaakt voor de volwassenen en richt zich echt op kinderen, vandaar dat de moeilijkheidsgraad nou niet echt super hoog is/exp share automatisch aanstaat.

Ja, wat mij betreft hadden ze er ook weer een BW2 Hard mode in kunnen stoppen magoed, het is nu eenmaal niet anders, mijn lol zal er niet minder van zijn in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Akaendra schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:24:
Tja bij nieuwe gens beperk ik mezelf altijd tot alleen new gen pokemon :P
Is persoonlijk voor mij het leukste, games zijn ook niet echt gemaakt voor de volwassenen en richt zich echt op kinderen, vandaar dat de moeilijkheidsgraad nou niet echt super hoog is/exp share automatisch aanstaat.

Ja, wat mij betreft hadden ze er ook weer een BW2 Hard mode in kunnen stoppen magoed, het is nu eenmaal niet anders, mijn lol zal er niet minder van zijn in ieder geval
Oké, maar je zit wel ook met het competitieve aspect aan de game. En dat is niet zó klein dat je het kan negeren. Alsof kinderen van, wat, 9 jaar?, meer into VGC zijn, weten wat EV's en IV's zijn en zich één bal aantrekken van natures, dan mensen die ouder zijn dan pakweg 17.

Voor ieder wat wils, zou ik denken. Hou het in de basis misschien makkelijk, maar negeer niet die andere grote doelgroep, die is opgegroeid met Pokémon R/B/Y, en voorzie ook 'n uitdaging voor hen door bv. die Exp. Share te kunnen uitzetten in de opties. Best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
RangedNeedles schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:30:
[...]

Oké, maar je zit wel ook met het competitieve aspect aan de game. En dat is niet zó klein dat je het kan negeren. Alsof kinderen van, wat, 9 jaar?, meer into VGC zijn, weten wat EV's en IV's zijn en zich één bal aantrekken van natures, dan mensen die ouder zijn dan pakweg 17.

Voor ieder wat wils, zou ik denken. Hou het in de basis misschien makkelijk, maar negeer niet die andere grote doelgroep, die is opgegroeid met Pokémon R/B/Y, en voorzie ook 'n uitdaging voor hen door bv. die Exp. Share te kunnen uitzetten in de opties. Best of both worlds.
Ik heb het dan ook over het single player gedeelte natuurlijk.
Ja er is competitive en daar hebben ze zonder meer over de laatste generaties wel wat QoL op gedaan, en ik verwacht in deze game dat er zeker wel wat meer balans gaat zijn in dat opzicht, zoals nerfen van bepaalde abilities/moves en buffen van andere abilities/moves.
Ga er ook van uit dat het breeden van Pokemon ook anders gaat zijn, of iig niet meer restricted dat je op een plek zit dichtbij een daycare rondjes te rijden, als je eieren kunt krijgen bij picknick tafels.
Ik zie het vrijdag allemaal wel, en dan kan ik pas echt een goed oordeel maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:59
Aryawn schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:56:
Hoe dichter we bij de releasedatum komen, des te minder enthousiast ik word (en dat vind ik jammer, want dit zou potentieel mijn eerste Pokemon game worden ná Gold en Silver ruim 20 jaar geleden).

De meerderheid van de "reviews"/ervaringen van mensen die de game al (uit)gespeeld hebben, zijn negatief over het tempo van de game en de performance. Ja, de game is officieel nog niet uit. Maar zeg nou eerlijk: hoe veel beter of soepeler zal de game over 3 dagen nou écht lopen? Realistisch gezien zal dit met een patch ook niet helemaal gladgestreken worden (heeft GameFreak dat überhaupt ooit gepresteerd? lol)

En de open wereld is wel leuk, maar
spoiler:
het betekent uiteindelijk helemaal niets, want er wordt nog steeds van je verwacht dat alles in een bepaalde volgorde wordt afgewerkt. Dus er is een soort schijnvrijheid.

En over het customizen van je character:
spoiler:
Welke halve gare bedenkt dat het een goed idee is om de keuze te beperken tot maar VIER outfits? Even serieus, tegenover elke stap die GF vooruit zet, staan 3 stappen achteruit.

Zo, ik ben klaar. Ik ga van het ergste uit, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen. Maar eerst zien, dan geloven. En dan pas kopen, misschien.
Ik begrijp het gevoel wel, aangezien ik ook met elke reveal minder enthousiast werd. Als je sinds Gold & Silver geen Pokémon games hebt gespeeld dan zou ik je echt Pokémon Legends Arceus aanraden. In vergelijking met Scarlet/Violet neemt PLA veel meer risico's en wijkt het af van de standaard Pokémon-formule. Qua speeltijd en character customisation opties zit je bij PLA in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Of ergens gelekt?
Start op het punt net nog even pas op, er worden spoilers getoond. dus openen op eigen risico :)

YouTube: ALL New Pokemon in Scarlet & Violet - All Final Starter Evolutions &...

Moet zeggen vond de Gras starter wel leuk op zich, en de 1ste evolutie ook. maar ze final form niet echt fan van.
De vuurstarter vind ik wel grappig, maart de evoluties nou weet niet wat ik daar van moet vinden.

De water starter met evoluties vind ik op zich wel leuk, wellicht ga ik met deze de reis beginnen zaterdag(Vrijdag kan ik niet spelen :'( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:58
In de laatste trailer leek het er (op mijn telefoon iig) grafisch beter uit te zien. Wel zie je al frame skips / lag in de trailer zelf.

Ik wacht iig even met mijn besluit om hem te kopen totdat de game uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Carlos0_0 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:38:
[...]

Start op het punt net nog even pas op, er worden spoilers getoond. dus openen op eigen risico :)

YouTube: ALL New Pokemon in Scarlet & Violet - All Final Starter Evolutions &...

Moet zeggen vond de Gras starter wel leuk op zich, en de 1ste evolutie ook. maar ze final form niet echt fan van.
De vuurstarter vind ik wel grappig, maart de evoluties nou weet niet wat ik daar van moet vinden.

De water starter met evoluties vind ik op zich wel leuk, wellicht ga ik met deze de reis beginnen zaterdag(Vrijdag kan ik niet spelen :'( ).
Top dankje!

Iemand al een duidelijke favoriet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Carlos0_0 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:38:
[...]

Ik vind het jammer dat die eind evoluties niet veel mooier zijn dan wat ze nu hebben bedacht, die tweede evolutie van die kat is echt heel gaaf gedaan maar wat je erna krijgt is echt wel een achteruitgang in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
G_Dragon schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:00:
[...]

Ik vind het jammer dat die eind evoluties niet veel mooier zijn dan wat ze nu hebben bedacht, die tweede evolutie van die kat is echt heel gaaf gedaan maar wat je erna krijgt is echt wel een achteruitgang in mijn ogen.
Everstone :*)
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.