Ja er zit koeling op en op 1 na komen ze ook niet boven de 65 C uit. De ene die er bovenuit komt, presteert dan weer gemiddeld en is niet degene met de hoogste of laagste FLOPS. Wat dat betreft lijkt het me best leuk om een keer de immense hoeveelheid data over processoren die BOINC projecten hebben te analyseren.Damic schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:59:
[...]
Beter of minder goede chips hemoest je het nog niet gedaan hebben zou ik er toch wat koeling opzetten
En we hebben weer stats A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 3"
31.7M door 79 flushers. Er zijn er 4 die nog een badge hebben gekregen.
31.7M door 79 flushers. Er zijn er 4 die nog een badge hebben gekregen.
Gaat weer lekker!!!
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
ff 5 dagen switchen naar Primegrid: "World Water Day Challenge". Tot zaterdag

Boinc staat hier op geen nieuwe werk ophalen sinds afgelopen vrijdag. In de daily stats is duidelijk te zien dat de meeste taken ondertussen zijn ingeleverd en gecontroleerd. Toch een mooie 29miljoen punten bijgedragen aan de Stampede.
Met een aantal mede cyber security studenten wordt de CPU kracht nu gebruikt voor "andere doeleinden" tegen de agressor van Oekraïne.
Ach ja, er zijn nog veel meer nuttige toepassingen van CPU kracht dan BOINC maar 29 miljoen is een aardige bijdrage.
Mijn machines draaien hun buffers leeg en dan gaan ze uit. Overmorgen operatie en kan ze vanaf morgen later niet hoogstpersoonlijk meer aan/uitzetten etc.
En om nou iemand anders hier in huis linux commando's te moeten gaan leren, naaaah
En om nou iemand anders hier in huis linux commando's te moeten gaan leren, naaaah
Gewoon remote inloggen. Of shutdown scripten.Suicyder schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:37:
Mijn machines draaien hun buffers leeg en dan gaan ze uit. Overmorgen operatie en kan ze vanaf morgen later niet hoogstpersoonlijk meer aan/uitzetten etc.
Tijdschakelaar stopcontact kan ook
[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 21-03-2022 21:08 ]
Waarom uitzetten, gewoon laten grazen
Check dit en help mee!
Ik wil de 10M nog aantikken en dan 'verzet ik het draad in de weide' ook niet meer t.b.v. nieuw gras.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
En we hebben weer stats A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 3"
79 flushers, waarvan er 1 een badge kreeg, hebben samen 32.3M weggezet.
3 weken in de stampede hebben er nu 96 koeien meegegrazen en is de totale opbrengst al 719,4M
79 flushers, waarvan er 1 een badge kreeg, hebben samen 32.3M weggezet.
3 weken in de stampede hebben er nu 96 koeien meegegrazen en is de totale opbrengst al 719,4M

hehe, blijf de hele stampede rond de 8 ste plek hangen
DPC Chef-kok :)
Is er een manier om de volgende keer een update te krijgen wanneer een nieuwe stampede georganiseerd word? Ik heb in februari een aantal keer op het forum gekeken maar zag nog geen aankondiging en nu zie ik dus 22 dagen na het begin pas dat er een stampede bezig is...
Vorig jaar met plezier mee gedaan, maar ik zit niet dagelijks op het forum om te kijken of er een nieuwe post is, ik zal wel een reminder op mijn kalender zetten voor 28/2/2023 en hopen dat het weer in maart plaatsvind.
edit: Ik zie dat er een paar uur voor het begin een nieuwsbericht is geplaatst die ik heb gemist
Vorig jaar met plezier mee gedaan, maar ik zit niet dagelijks op het forum om te kijken of er een nieuwe post is, ik zal wel een reminder op mijn kalender zetten voor 28/2/2023 en hopen dat het weer in maart plaatsvind.
edit: Ik zie dat er een paar uur voor het begin een nieuwsbericht is geplaatst die ik heb gemist
De bedoeling is het eigenlijk altijd in maart plaats te laten vinden. Het wordt echter allemaal op vrijwillige basis georganiseerd dus is het niet ieder jaar even goed voorbereid. Zo heb ik dit jaar een boel op het bordje gehad qua werk en privé, dat geld voor anderen allicht ook.
Maar streven blijft (mijns inziens) standaard maart te zijn. Dag langer dan april en april heeft veel feestdagen waar uitval ontstaat door vakanties etc..
Februari is helemaal kort. Daarbij is maart vaak qua temperaturen ook nog goed te doen en regelen.
Maar streven blijft (mijns inziens) standaard maart te zijn. Dag langer dan april en april heeft veel feestdagen waar uitval ontstaat door vakanties etc..
Februari is helemaal kort. Daarbij is maart vaak qua temperaturen ook nog goed te doen en regelen.
Vandaag de enige badge binnen gehaald (Hensema). Gaat nu wel redelijk hard omdat afgelopen weekend mijn ssd van de game pc overleden is, tijdelijk een klein ssd’tje met Linux Mint en Boinc er op gezet. Het is een i7 12700 met een ingestelde TDP van 65 watt, en die doet nu ongeveer 400k per dag. Lijkt me vrij efficiënt!
Een koe van mij is naar een eeuwige rustplaats. Mijn output zal dus wel wat zakken vanaf nu. Dat kan alleen maar betekenen dat ik volgend jaar meer rekenkracht heb
En we hebben weer een lijst A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 4"
30.7M door 82 flushers, ook zijn er 5 badges behaald.
30.7M door 82 flushers, ook zijn er 5 badges behaald.
Wat een bevalling. Het is mijn eindelijk gelukt om boinc op WSL2 als een service te laten draaien. Wat bleek, ik had Boinc onder mijn Linux user geïnstalleerd en niet onder de root. Dat loste dat probleem op.
Middels twee batch files wordt boinc nu gestart bij het starten van de pc en keurig gestopt met het rebooten van de pc.
Wat mij niet wilt lukken is om e.e.a. zo geconfigureerd te krijgen dat ik via de Windows Boinc Manager kan connecten met de WSL2 Boinc client.
Wie kan mij dit in jip-en-janneke taal uitleggen?
Middels twee batch files wordt boinc nu gestart bij het starten van de pc en keurig gestopt met het rebooten van de pc.
Wat mij niet wilt lukken is om e.e.a. zo geconfigureerd te krijgen dat ik via de Windows Boinc Manager kan connecten met de WSL2 Boinc client.
Misschien helpt je dit op weg:Panzer_V schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:36:
In de map waar je Boinc draait (bij mij is dit in de Home map) staat het bestand gui_rpc_auth.cfg. Die bevat een wachtwoord waarmee je je moet authoriseren bij de Boinc Manager in Windows.
Ik zelf heb hier niet veel aandacht aan besteed, want ik was tevreden met boinctui. Maar ook daar had ik deze wachtwoord nodig.
Dat bestand is bij mij dus leeg……berendbotje91 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:49:
[...]
Misschien helpt je dit op weg:
In de map waar je Boinc draait (bij mij is dit in de Home map) staat het bestand gui_rpc_auth.cfg. Die bevat een wachtwoord waarmee je je moet authoriseren bij de Boinc Manager in Windows.
Ik zelf heb hier niet veel aandacht aan besteed, want ik was tevreden met boinctui. Maar ook daar had ik deze wachtwoord nodig.
Bij mij is die leeg in /etc/boinc-client/. Maar in /home/user/ (waar ik hem draai) niet. Ook las ik in sommige guides dat je zelf het wachtwoord moest verzinnen...
Hoe staat het wachtwoord erin bij jou?berendbotje91 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Bij mij is die leeg in /etc/boinc-client/. Maar in /home/user/ (waar ik hem draai) niet. Ook las ik in sommige guides dat je zelf het wachtwoord moest verzinnen...
Gewoon: lege file en dan “wachtwoord” neerzetten?
Of moet er nog wat voor staan? Wat is de syntax?
lege file met direct het wachtwoord. Dus als je wachtwoord "wachtwoord123" is:Panzer_V schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:45:
[...]
Hoe staat het wachtwoord erin bij jou?
Gewoon: lege file en dan “wachtwoord” neerzetten?
Of moet er nog wat voor staan? Wat is de syntax?
code:
1
| wachtwoord123 |
Thanks. Ik ga er nog eens een keer mee stoeien.
Nou, met 80 flushers zetten we nog steeds 30,8 miljoen aan punten weg. Dat doet niemand ons na. Bovendien blijft iedereen lekker actief want van de 96 DPC-ers waren er gisteren dus 80 die punten hebben ingeleverd.
Daarnaast gaan er weer 7 badges op transport door het heelal.
De stats van 23 maart 2022 vinden jullie hier.
Daarnaast gaan er weer 7 badges op transport door het heelal.
De stats van 23 maart 2022 vinden jullie hier.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Snappen doe ik het nog steeds niet. Maar ik heb op WIndows BOINC verwijderd en daarna alle BOINC files weggegooid, ook de gebruikersmappen daarvan etc. Daarna opnieuw BOINC geinstalleerd op Windows en nu connecteert hij dus met de WSL2 instantieberendbotje91 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:48:
[...]
lege file met direct het wachtwoord. Dus als je wachtwoord "wachtwoord123" is:
code:
1 wachtwoord123
En we hebben weer stats A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 4"
80 flushers, 5 badges en een output van 30.1M
De totaal score is inmiddels de 800M voorbij
80 flushers, 5 badges en een output van 30.1M
De totaal score is inmiddels de 800M voorbij
Mijn koetjes krijgen geen taken meer, hebben anderen daar ook last van?
Ik heb hier nog een flinke buffer, dus ik denk het niet?
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Hmm, krijg nu ook weer taken inderdaad, maar kreeg net heel vaak deze melding, terwijl ik helemaal geen taken aan het doen was
:fill(white):strip_exif()/f/image/DAFYcvmDEaY2QFhNfc9hBqhs.png?f=user_large)
Misschien tijdelijke hik van de server.
:fill(white):strip_exif()/f/image/DAFYcvmDEaY2QFhNfc9hBqhs.png?f=user_large)
Welke versie van Boinc gebruik je want dit staat in openingspost:ZakjePatatje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:07:
Hmm, krijg nu ook weer taken inderdaad, maar kreeg net heel vaak deze melding, terwijl ik helemaal geen taken aan het doen was
[Afbeelding]
Belangrijk: Oudere versies van BOINC geven af en toe connectieproblemen met het project. Ga voor zeker en gebruik de meest recente versie: 7.16.20
Deze meldingen krijg ik ook.ZakjePatatje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:07:
[Afbeelding]
Formule BOINC heeft Universe uitgekozen voor de sprint van 24-3 20:00 tot 27-3 20:00.
Daar doen veel "grote" teams aan mee ....
En toevallig telt alles van DPC mee: we staan 1
Gewoon de nieuwste, maar lijkt dat het gewoon een tijdelijk probleem was. Inmiddels m'n buffer wat hoger gezet zodat ik er minder last van heb als het nogmaals gebeurt.synoniem schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:52:
[...]
Welke versie van Boinc gebruik je want dit staat in openingspost:
[...]
hansR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:40:
[...]
Formule BOINC heeft Universe uitgekozen voor de sprint van 24-3 20:00 tot 27-3 20:00.

Zo, die kudde van ons behaalde gisteren bijna 30 miljoen punten en 4 badges. In totaal hebben we inmiddels meer dan 840 miljoen punten vergaard tijdens deze stampede. Gaan we het miljard nog halen???
Jullie kunnen de stand weer hier vinden.
Jullie kunnen de stand weer hier vinden.
Dat zou wel gaan zijn. Een miljard puntjes tijdens de stampede. Kom op koetjes!
We hebben weer een partij stats klaar staan 
80 flushers leverden 37,7 miljoen punten in. Waarvan bijna 1/3de van één subkudde afkomstig is....
DukeBox, [DPC]DeApen~KompjoeFriek, trijntje en KEESsie krijgen weer een virtuele badge toegestuurd.
80 flushers leverden 37,7 miljoen punten in. Waarvan bijna 1/3de van één subkudde afkomstig is....
DukeBox, [DPC]DeApen~KompjoeFriek, trijntje en KEESsie krijgen weer een virtuele badge toegestuurd.
De laatste 5 dagen van de stampede zijn dan wel in gegaan; omdat WCG pas eind april weer online is en het zo wel lekker draait blijf ik nog een maandje bij Universe@home hangen
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Idem hier, blijf vermoedelijk draaien tot WCG weer start.
#metooBlueTooth76 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:51:
De laatste 5 dagen van de stampede zijn dan wel in gegaan; omdat WCG pas eind april weer online is en het zo wel lekker draait blijf ik nog een maandje bij Universe@home hangen
#mootoo
Het draaien van Ubuntu in Hyper-V heeft ook wel wat praktische ervaring opgeleverd die kan bijdragen aan het beter verdelen van taken onder projecten, hardware resources zijn nu veel makkelijker te verdelen door bijvoorbeeld GPU-taken (+ x cores) aan WCG toe te kennen en in de Hyper-V met y cores een CPU-project te draaien, zonder dat de taken die op voorraad zijn elkaar beïnvloeden (BOINC accepteert bijvoorbeeld soms geen GPU-werk als er voldoende CPU-werk is, ondanks dat het niets met elkaar te maken heeft).
Het maakt ook het verhuizen naar andere hardware een stukje makkelijker, na het vervangen van een 9900k door een 5950x en het herinstalleren van Windows had ik m'n Ubuntu VHD onder Hyper-V in 3 minuten weer up-and-running.
Daarvoor heb ik het gebruik van Hyper-V voor dit doel nooit echt overwogen.
Wat dat betreft kijk ik extra tevreden terug op deze stampede.
[ Voor 83% gewijzigd door BlueTooth76 op 27-03-2022 11:56 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Om hardware resources gemakkelijk te kunnen toedelen gebruik ik Boinc in een docker container. Gemakkelijk CPU toewijzen en om te verhuizen van machine hoef je alleen een directory te kopiëren.
Waar kun je stats vinden voor Formula BOINC? Op hun site krijg ik een hele lading script errors om n'n oren en zie ik nergens iets van een ranking.hansR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:40:
[...]
Website is zeer recent verbouwd. Via Firefox (Ubuntu) kreeg ik uiteindelijk ‘beeld’. Sprint is trouwens al geëindigd. We zijn 4de geworden 👍MadMarky schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:47:
[...]
Waar kun je stats vinden voor Formula BOINC? Op hun site krijg ik een hele lading script errors om n'n oren en zie ik nergens iets van een ranking.
Ik had nog wat gratis VM credits over....zojuist nog een machine aangezwengeld. De laatste loodjes!
Er zijn weer nieuwe stats!
85 Flushers, 52 miljoen credits. De 1 miljard is binnen handbereik
https://gathering.tweaker...message/71073130#71073130
85 Flushers, 52 miljoen credits. De 1 miljard is binnen handbereik
https://gathering.tweaker...message/71073130#71073130
[ Voor 25% gewijzigd door Panzer_V op 28-03-2022 08:25 ]
Na de stampede gaat hier toch weer alles uit. 1 van de machines is mijn testbench en die heb ik weer nodig voor reviews. De ander is een workstation waar ook weer op geworkt moet worden.
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Zal er bij mij om gaan hangen of ik de 5 miljoen nog aan ga tikken. Afgelopen weekend aardig wat meldingen van BOINC gezien dat er geen werk was, of de project servers niet bereikbaar waren. En dan nog, mijn dagelijkse output zou net aan voldoende kunnen zijn.
We gaan het zien, hoe dan ook goede stampede al dit jaar. Aardig wat plaatsen gewonnen (al 7 teams voorbij gestreefd) en de #15 hebben we ook nog in het vizier!
We gaan het zien, hoe dan ook goede stampede al dit jaar. Aardig wat plaatsen gewonnen (al 7 teams voorbij gestreefd) en de #15 hebben we ook nog in het vizier!
Life's a Game, and I like to play...
Mijn machine draait weer nu ik zelf ook weer thuis ben. Paar puntjes sprokkelen nog tot het einde.
Het project heeft afgelopen weekeind heel veel drukte gehad door de sprint, dus de communicatie zal wel weer iets beter gaan lopen vanaf vandaag. Zelf in ieder geval werk op de pc voor nu.
Het project heeft afgelopen weekeind heel veel drukte gehad door de sprint, dus de communicatie zal wel weer iets beter gaan lopen vanaf vandaag. Zelf in ieder geval werk op de pc voor nu.
Wij zullen heel stabiel onze 5e plek vasthouden 
Toch wel een nette plek met 1 pctje, als je het mij vraagt
Toch wel een nette plek met 1 pctje, als je het mij vraagt
https://universeathome.pl...ts_user.php?userid=233425
256 processoren?
Dan doe ik het nog niet zo slecht met 8 cpu's,
Simultaan multitasken staat uit in verband met warmteoverlast.
256 processoren?

Dan doe ik het nog niet zo slecht met 8 cpu's,
Simultaan multitasken staat uit in verband met warmteoverlast.
En we hebben weer stats A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 4"
We ronden de vierde week af met 33.5M van 77 flushers. Zes badges zijn er nog binnnen gehaald.
De totaal score is nu 964.3M en met nog 3 dagen te gaan komen we zeer waarschijnlijk voorbij de 1000M voor het einde van de stampede
We ronden de vierde week af met 33.5M van 77 flushers. Zes badges zijn er nog binnnen gehaald.
De totaal score is nu 964.3M en met nog 3 dagen te gaan komen we zeer waarschijnlijk voorbij de 1000M voor het einde van de stampede

Ik ben blij dat ik dit jaar toch nog in de top 20 het uit heb kunnen blijven houden, ondanks verlies van een goede week door omstandigheden, 1 systeem heb ik erna niet meer opgestart en 1 laptopje heeft voor de helft zoveel gedoe opgeleverd met uitvallen dat die ergens in een hoek gemikt is (niet eens temps maar instabiel ook bij werkloos stilstaan etc).
En we zijn aan de laatste ronde begonnen A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Laatste ronde"
4 badges zijn er behaald, 78 flushers die samen 31,4M hebben weggezet..
4 badges zijn er behaald, 78 flushers die samen 31,4M hebben weggezet..
Zo, de stampede loopt al weer tegen het einde.
Voor degenen die de smaak te pakken hebben gekregen is er ook Formula Boinc (FB).
Er zijn bij FB Marathons en Sprints.
De Marathons duren een jaar en de Sprints een weekend.
De Marathons zijn wat saai, maar de sprints maken het leuk.
Hier een overzicht van de afgelopen en komende sprints: https://formula-boinc.org...year=2022&lang=en&sprint=
De puntentelling van Marathon+Sprints vind je hier: https://formula-boinc.org...=2022&lang=en&team=&thx=Y
Hoe wij ervoor staan op de diverse marathonprojecten vind je hier: https://formula-boinc.org...022&lang=en&team=193&thx=
Als je mee wilt doen kun je zo aanhaken bij een project waar we al punten voor hebben.
De volgende Sprint begint op 7 april `om 13.00 uur (UTC) en het wordt geloof ik een uur van tevoren bekend gemaakt om welk project het gaat.
De FB site is pas vernieuwd en levert nog al eens wat onduidelijkheden en fouten op.
Zorg er vooral voor dat de taalinstelling van de site op ENG staat en niet op NL want in het laatste geval krijg je Python bagger.
Voor degenen die de smaak te pakken hebben gekregen is er ook Formula Boinc (FB).
Er zijn bij FB Marathons en Sprints.
De Marathons duren een jaar en de Sprints een weekend.
De Marathons zijn wat saai, maar de sprints maken het leuk.
Hier een overzicht van de afgelopen en komende sprints: https://formula-boinc.org...year=2022&lang=en&sprint=
De puntentelling van Marathon+Sprints vind je hier: https://formula-boinc.org...=2022&lang=en&team=&thx=Y
Hoe wij ervoor staan op de diverse marathonprojecten vind je hier: https://formula-boinc.org...022&lang=en&team=193&thx=
Als je mee wilt doen kun je zo aanhaken bij een project waar we al punten voor hebben.
De volgende Sprint begint op 7 april `om 13.00 uur (UTC) en het wordt geloof ik een uur van tevoren bekend gemaakt om welk project het gaat.
De FB site is pas vernieuwd en levert nog al eens wat onduidelijkheden en fouten op.
Zorg er vooral voor dat de taalinstelling van de site op ENG staat en niet op NL want in het laatste geval krijg je Python bagger.
Morgen nog één dagje crunchen. Het ziet er naar uit dat ik net niet de 10 miljoen ga halen. Dat tijdens mijn vakantie mijn twee grootste koeien op stal stonden heeft mij de nek om gedraaid.
Enfin, ik kan weer terugkijken op een succesvolle Stampede.
Voordat de koeien op stal gaan nog één dagje all-out crunchen!!!
Enfin, ik kan weer terugkijken op een succesvolle Stampede.
Voordat de koeien op stal gaan nog één dagje all-out crunchen!!!
Mooie top 20 hier met maar 3 pc's.. had meer kunnen doen maar heeft 2 jaar geleden een hoge energie rekening opgeleverd met 7 pc's... Maar toch leuk om weer eens mee te maken!
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Ja af en toe een nieuwe pink kopen en de oude koeien naar de slacht.
Resultaat: Hogere score, minder energie geslurpt.
Resultaat: Hogere score, minder energie geslurpt.
De stats zijn er weer A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Laatste ronde"
Geen badges maar wel 31,5M door 77 flushers.
Hierdoor komt de totaal score nu op 1 miljard punten deze stampede
Geen badges maar wel 31,5M door 77 flushers.
Hierdoor komt de totaal score nu op 1 miljard punten deze stampede

Aantal PC's zegt tegenwoodig ook niet zoveel meer met al die multicore monsters. Ik scoor vergelijkbaar met maar één PC en sterker nog, technisch gezien heeft NifHACK (#5) er ook maar eentje draaienRooieduvel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:13:
Mooie top 20 hier met maar 3 pc's.. had meer kunnen doen maar heeft 2 jaar geleden een hoge energie rekening opgeleverd met 7 pc's... Maar toch leuk om weer eens mee te maken!
True that. Het is jammer dat mijn 5900X nog niet af is anders had ik die ook in kunnen zetten.MadMarky schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:28:
[...]
Aantal PC's zegt tegenwoodig ook niet zoveel meer met al die multicore monsters. Ik scoor vergelijkbaar met maar één PC en sterker nog, technisch gezien heeft NifHACK (#5) er ook maar eentje draaien
letzter Tag boys
Heb inmiddels nog 1 systeem aanstaan. Was weer mooi. Gelukkig was het niet al te warm al in maart.
Heb inmiddels nog 1 systeem aanstaan. Was weer mooi. Gelukkig was het niet al te warm al in maart.
Alle machines hebben de opdracht "no new tasks" ontvangen. Ik graas de aanwezige weides leeg en dan haak ik af.
zo, de Threadripper gaat zijn laatste dagje in, daarna gaat ie weer op stal, energie verbruik en warmte is me wat te veel van het goede, de 2 raspberryPi 2' laat ik gewoon aan...
had niet verwacht dat ik met 'maar' één threadripper (1950x) in de top 20 kon blijven
had niet verwacht dat ik met 'maar' één threadripper (1950x) in de top 20 kon blijven
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik ook hoorMadMarky schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:28:
..technisch gezien heeft NifHACK (#5) er ook maar eentje draaien
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Same here, maar dan met een enkele 5900x. Heeft minder cores dan jouw Threadripper (12 vs 16) maar wel een hogere kloksnelheid en meer cache. En uiteindelijk staan we nog geen 100K van elkaargeenwindows schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:33:
[...]
Die moderne multicore processoren doen het echt super (zolang er geen GPU's meegrazen
Het is inderdaad een Stampede waarbij cores count. Ik heb feitelijk maar 6 virtuele cores ter beschikking en wel 5 Pi 2b's dus ik ben niet ontevreden met mijn plekje in de ranglijst.
Mocht er (gezien de Rusland / Roebel / aardgas ontwikkelingen) een zeer dringend verzoek komen van de overheid om minder gas te gebruiken, dan interpreteer ik dat ook als "minder stroom verbruiken", aangezien ruim 50% van de stroom in Nederland met gas wordt geproduceerd.
In dat geval zullen m'n koeien afschakelen en alleen nog overdag grazen als de zon schijnt.
Er liggen 68 panelen op het dak, dus op een normale dag met wat zon of lichte bewolking draaien de koeien geheel op zonnestroom, zonder ook maar 1 kWh af te hoeven nemen.
In BOINC kan je de uren instellen waarop de koeien mogen grazen, dus dat moet niet al te problematisch zijn om aan te passen.
In dat geval zullen m'n koeien afschakelen en alleen nog overdag grazen als de zon schijnt.
Er liggen 68 panelen op het dak, dus op een normale dag met wat zon of lichte bewolking draaien de koeien geheel op zonnestroom, zonder ook maar 1 kWh af te hoeven nemen.
In BOINC kan je de uren instellen waarop de koeien mogen grazen, dus dat moet niet al te problematisch zijn om aan te passen.
[ Voor 17% gewijzigd door BlueTooth76 op 31-03-2022 17:34 ]
Zo, 'no new tasks' geselecteerd, het was weer een mooie stampede, desondanks een dode koe. Helaas is de vervangende koe nog altijd in bestelling. Anders had ik hem nog even laten proefdraaien in de stampede.
Hier ook no new tasks aangezet voor een dedicated server die per morgen ook opgezegd is. Kon mooi even mee doen met deze stampede.
Het zit er op
En de laatste score rollen binnen A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Laatste ronde"
Nog 29.7M door 76 flushers en 3 mensen die nog net een badge binnenhalen.
De totaal score is er ook weer A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Laatste ronde"
1057M door 99 deelnemers
Nog 29.7M door 76 flushers en 3 mensen die nog net een badge binnenhalen.
De totaal score is er ook weer A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Laatste ronde"

Koeien weer naar binnen want t sneeuwt 🥶
Hier zijn de koeien ook weer naar binnen. Het was me een waar genoegen dit jaar weer mee te helpen met het organiseren van de Stampede. Dank ook voor de andere crew leden: @KuuKe , @Suicyder , @Damic ,@dylan111111 .
Tot volgend jaar!
Tot volgend jaar!
Ik was een beetje laat met geen nieuwe taken dus de laatste beetjes worden vandaag nog bij elkaar gegraasd en dan is deze stampede weer klaar. Mijn vaste koetjes blijven nog even grazen totdat WCG weer terug is, de rest gaat weer op stal.
Zojuist ook hier op 3 machines No New Tasks aangevinkt... Niet slecht gedaan al zeg ik het zelf. Had meer in kunnen zetten maar dit keer niet gedaan. Wellicht een volgende keer weer.
Ik draai hier nog wel een weekend door. Full load trekt ie ongeveer 450 Watt, dat merk ik niet op de panelen overdag en accu load 's nachts (op de zaak). Heb ze net sneeuwvrij gemaakt om te compenseren.
[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 01-04-2022 09:09 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Allemaal bedankt, het was gezellig en weer leuk om mee te doen.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Zolang WCG niet online is, blijf ik nog even met het grootste deel van de koeien doorgrazen.
Een paar machines zijn eigenlijk voor gaming of media-bewerking dus die gaan eerst weer rustig bijkomen in de stal.
De koeien die buiten blijven staan gaan wel een beetje op een dieet
Een paar machines zijn eigenlijk voor gaming of media-bewerking dus die gaan eerst weer rustig bijkomen in de stal.
Top gedaan allemaal! Tot volgend jaar
Nog net onder de 5 miljoen blijven hangen, komt misschien in de komende dagen nog, ik ga op langzamer tempo wel even door. Goed gegraasd allemaal!
Life's a Game, and I like to play...
idem voor mij, mijn beide Epycs blijven nog even Universe@Home doen, tot WCG weer terug is. Dan gaan ze weer fulltime WCG draaien.BlueTooth76 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:54:
Zolang WCG niet online is, blijf ik nog even met het grootste deel van de koeien doorgrazen.
Idem voor mijn 5950X, maar die zal niet meer 24/7 draaien, eerder 10-12/7 denk ik, dus als ik hem sowieso al gebruik. Energieverbruik wordt me toch iets teveel...
Virussen? Scan ze hier!
Ja was leuk en hopelijk ook een beetje nuttig
Ik heb wat laat op de 'no more new tasks' knop gedrukt dus ik laat m'n koetje nog even doorgrazen. Die doet het overigens prima in de kou, 5 graden lager op de kamer scheelt flink in de CPU temps. Lijken net onze opgefokte melkkoeien, die zijn ook pas energieneutraal bij 4C buitentemp

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
jammer dat ik net uit de top 10 ben gevallen op het einde, maarja, een goed goal voor volgend jaar
.
Dit was een fijn Stampede 21 festival!
Ook hier blijven de koeien nog even na-feestenEs kijken hoe druk het wordt op de afterparty
En daarna door naar het Summer of 2022 WCG feest.
Hopelijk is daar dan de boel weer in orde en kunnen ook de (grafische) turbo magen dan weer meedoen.
@A-Jay , @KuuKe, @Bubbles, @Suicyder, @Panzer_V, @Damic en @dylan111111 bedankt voor de stats

Oant sjen of takom jier!
[ Voor 11% gewijzigd door Frelg op 01-04-2022 13:12 ]
Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.
Nog even een tip: de meeste Ryzen moederborden hebben een Eco stand waarmee de CPU package power op 85W afgekapt wordt. In de praktijk betekende dat voor mijn 5900X dat deze op 3800Mhz ging werken ipv 4500, maar ook dat het energieverbruik van de CPU tijdens Universe@Home bijna halveerde van ~100W naar ~55W.wildhagen schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:35:
[...]
Idem voor mijn 5950X, maar die zal niet meer 24/7 draaien, eerder 10-12/7 denk ik, dus als ik hem sowieso al gebruik. Energieverbruik wordt me toch iets teveel...
Het kost je wel iets rekenkracht maar als energieverbruik een ding is kan ik je het dik aanraden
Bedankt voor de tip!MadMarky schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:01:
[...]
Nog even een tip: de meeste Ryzen moederborden hebben een Eco stand waarmee de CPU package power op 85W afgekapt wordt. In de praktijk betekende dat voor mijn 5900X dat deze op 3800Mhz ging werken ipv 4500, maar ook dat het energieverbruik van de CPU tijdens Universe@Home bijna halveerde van ~100W naar ~55W.
Het kost je wel iets rekenkracht maar als energieverbruik een ding is kan ik je het dik aanraden
Echter, naast de landelijke stijging van de prijzen heeft ook mijn leverancier (Vattenfall) per vandaag de prijzen extra verhoogd.
Door allerlei omstandigheden ben ik ook elders nog extra geld kwijt.
Om eerlijk te zijn vind ik het dat niet waard.
Mijn Epycs draaien in een datacentrum dus die blijven wel gewoon 24/7 doorstampen.
Virussen? Scan ze hier!
Het eerste jaar dat ik mee in de TS staat en het eerste jaar dat ik niet meedoen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dat was m weer. Hopelijk hebben al onze herkauwers wat bruikbare resultaten opgeleverd. Samen hebben we DPC toch weer even mooi op de spreekwoordelijke kaart gezet met een miljard credits in een maandje stampen. Op naar volgend jaar.
'Even' de top 10 halen was er ook niet bij met deze stampede.
SorryBramadam0 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:35:
jammer dat ik net uit de top 10 ben gevallen op het einde, maarja, een goed goal voor volgend jaar.
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
Nou dat is duidelijk dan: volgend jaar mag je niet in de TS staan!Damic schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:14:
Het eerste jaar dat ik mee in de TS staat en het eerste jaar dat ik niet meedoen
[Afbeelding]
@synoniem Die bijna 1000€ extra voor elektriciteit heeft me wat tegen gehouden, ik wou nog een week meedoen maar ik kan me niet registreren, die site zegt altijd dat mijn email niet juist is
dus heb ik het maar opgegeven.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Snap ik. Het was ook niet serieus bedoeld vandaar het koetje erachter.Damic schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:19:
@synoniem Die bijna 1000€ extra voor elektriciteit heeft me wat tegen gehouden, ik wou nog een week meedoen maar ik kan me niet registreren, die site zegt altijd dat mijn email niet juist isdus heb ik het maar opgegeven.
🤣Damic schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:14:
[Afbeelding]
Alle koetjes staan nu op hun "PBO - zomer profiel". Vcore zakt dan naar zo'n ~0,95 Volt en stroomverbruik daalt met zo'n 30% (afhankelijk van Ryzen / ThreadRipper en welke CPU).
Het is ineens heel stil in de garage
Het is ineens heel stil in de garage
Misschien en misschien ook niet Damic in "DPC Kroeg is open !"
@KuuKe kun je dit topic locken
[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 14-02-2023 18:13 ]