Check dit en help mee!
2 geannuleerd door de server en de rest zijn afgebroken units die kennelijk toch opgestuurd zijn. Ik denk dat dat gebeurd is toen ik de Boinc Manager heb stopgezet om over te gaan op WSL.Suicyder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:45:
14 fout? Dat serverside cancel of echt fout?
Ik heb 1 error staan op 4200 tasks en dat is een "Cancel by server" notabene.
Op mijn Pi deden ze er ruim 2 uur over dus zo lang hoeft dat niet de zijn.dylan111111 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:57:
De meeste taken die bij mij op " Controle in behandeling" staan worden door een andere partij op een raspberry pi uitgevoerd. Dat zal wel even duren voordat die taken daar zijn berekend.
Met een VM moet je soms ook opletten dat je niet een oud snapshot start.MadMarky schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:39:
Van de 1700 taken heb ik er +/- 400 in uitvoering, +/- 400 in behandeling 14 fout en de rest (800+) is geldig.
[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 04-03-2022 14:32 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat werkt natuurlijk 2 kanten op.. als je een grotere buffer hebt is de kans dat zodra jij hem klaar hebt de ander ook klaar is natuurlijk veel groter.fractus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:34:
Houd je buffers klein mensen, dan gaat alles sneller
En of het nu na 1 of 10 dagen gevalideerd wordt, dat maakt weinig uit voor het onderzoek.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Als mijn RPI4 je wingman is dan moet je idd geduld hebben. Ding heeft ± 20.000 seconden per taak nodig.dylan111111 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:57:
De meeste taken die bij mij op " Controle in behandeling" staan worden door een andere partij op een raspberry pi uitgevoerd. Dat zal wel even duren voordat die taken daar zijn berekend.
Verder doet-ie niet veel als data verzamelen van mijn weerstation en vliegtuigjes loggen
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Heb wel boinc + virtualbox gepakt, echter natuurlijk gewoon boinc op windows geïnstalleerd. Als die klaar is met de taken gooi ik hem over naar ubuntu
Viper® schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:30:
Ik heb hem ook aangeslingerd, alleen cpu want gpu is aan het minen.
Heb wel boinc + virtualbox gepakt, echter natuurlijk gewoon boinc op windows geïnstalleerd. Als die klaar is met de taken gooi ik hem over naar ubuntu

Het scheelt, GPU is eigenljk geen ding bij dit project, dus die kan je voor het minen blijven gebruiken zonder dat je wat op de stampede mist.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Dat is best wel lang, daar is ook wel wat te verbeteren denk ik. Mijn traagste job op m'n Pi4 is 13,544.74 sec. en de meeste ruim onder de 8k (7,679.13 een van de recentste).KuuKe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:29:
Als mijn RPI4 je wingman is dan moet je idd geduld hebben. Ding heeft ± 20.000 seconden per taak nodig.
[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 04-03-2022 21:17 ]
Wat heb je voor CPU?DukeBox schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:05:
Ik heb vanaf een uur of 4 vanmiddag nog diverse dingen getest en geoptimaliseerd door de L2 en L3 cache lines en numa opdelingen anders in te richten. Ik zit nu op zo'n 34 minuten per job waar ik er eerst zo'n 50 minuten over deed. Omdat het geheugengebruik ook best beperkt is bij dit project heb ik delen uitgezet waardoor het verbruik ook flink is afgenomen (~340 Watt naar ~290 Watt). Ik denk dat ik er niet veel meer kan uitpersen.
DPC Chef-kok :)
Eindelijk ook authenticatie problemen met boinctui opgelost. Boinc draait bij mij in de home directory. Blijkbaar wordt er hiermee dus ook een gui_rpc_auth.cfg in de home directory gemaakt. Dit heb ik nergens in de documentatie van boinc kunnen vinden. Wachtwoord hieruit gekopieerd en in boinctui gegooit en het werkt nu.
1
2
3
| sudo apt-get install boinc-client -y sudo boinc --no_gui_rpc --daemon sudo boinccmd --project_attach https://universeathome.pl/universe/ weakKeyHier |

Bijna 31 miljoen aan punten geproduceerd en 31 badges behaald
Nog een dag of twee schat ik in en dan zitten we op "max" punten productie per dag.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Bij mij niet... T loopt maar op....Panzer_V schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:01:
De validatie lijkt een equilibrium bereikt te hebben. Bij mij neemt het aantal "te valideren taken" niet langer toe maar blijft stabiel op zo'n 320 staan.
Nog een dag of twee schat ik in en dan zitten we op "max" punten productie per dag.
Ondertussen duizenden taken op controle staan...
Nu op die machine overgeschakeld naar Hyper-V waarbij dat wel mogelijk is. Hyper-V schaalt ook netjes mee met een ingestelde 160W PBO op de 5950X.
Geen idiote piekspanningen van 1.40V meer, maar netjes in de 1.15V range.
De verwerkingstijden zijn onder Hyper-V duidelijk nog eens korter dan onder VirtualBox.
Kortom, Hyper-V is "the way to go" met dit project voor maximale efficiency met Windows 10 systemen.
Wow…dat is wel heel veel. Zijn dat vooral ARM taken of reguliere CPU’s?Xanquezer schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Bij mij niet... T loopt maar op....
Ondertussen duizenden taken op controle staan...
Ik moest Hyper-V eerst nog enablen in de bios bij amd, optie svm ergens.m_p_g schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:52:
Onder Windows 10 pro is het simpelweg niet mogelijk om met een VirtualBox VM een AMD 5950X volledig te belasten.![]()
Nu op die machine overgeschakeld naar Hyper-V waarbij dat wel mogelijk is. Hyper-V schaalt ook netjes mee met een ingestelde 160W PBO op de 5950X.
Geen idiote piekspanningen van 1.40V meer, maar netjes in de 1.15V range.
De verwerkingstijden zijn onder Hyper-V duidelijk nog eens korter dan onder VirtualBox.
Kortom, Hyper-V is "the way to go" met dit project voor maximale efficiency met Windows 10 systemen.
Verder bleef hyper-v manager hangen op de switch manager, blijkbaar vond hij de virtuele adapter die virtual box had aangemaakt niet zo leuk. Die heb ik er eerst vanaf gegooid.
Inmiddels draait het zaakje nu
Reguliere taken.Panzer_V schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Wow…dat is wel heel veel. Zijn dat vooral ARM taken of reguliere CPU’s?
Bij mij voltooid, bij een 2de pc ergens in berekening...
Dat wel notabene voor n enkele pc.
Gelukkig zakt t nu wat ik zover zie... (1975 nu in controle, vanochtend zo'n 2800 in controle)
Virussen? Scan ze hier!
Ja ik zie het ook, sinds ongeveer 1:30 vannacht werkt ie hier aan WUs die half zo groot zijn. Zo'n 1500 seconden ipv 3000.wildhagen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:32:
Volgens mij zijn er nu kortere WU's in omloop? Mijn PC deed eerst ongeveer 1 uur over een WU, nu voltooid hij ze in 28-30 minuten? En niet één WU, maar hele batches ervan.
De stats zijn nu van 24 uur + 6 uur i.v.m. nachtelijke problemen op een server....
77 flushers hebben samen 51.3M weggezet en daarmee nog 30 badges verdient. De volgende stats zullen dus maar 18 uur grazen zijn dus zullen weer iets minder zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door A-Jay op 06-03-2022 07:51 ]
Kloppen die stats wel? Mijn daily output is echt hoger geweest gisteren.A-Jay schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:36:
En de stats zijn er weer A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 1"
Een enorme dip naar 8.4M met 71 flushers, ook zijn er nog 4 badges behaald.
Ik sta nu bijvoorbeeld op 1,4 miljoen volgens de Universe site. De stats zeggen dat ik gisteren op 900K eindig. Dat zou betekenen dat ik sinds middernacht 500K gescoord moet hebben……
Echt niet dus 😉
[ Voor 34% gewijzigd door Panzer_V op 06-03-2022 07:51 ]
Inderdaad ze klopten niet, het is of kiezen uit een 5 maart van 6 uur en een 6 maart van 42 uur.Panzer_V schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:49:
[...]
Kloppen die stats wel? Mijn daily output is echt hoger geweest gisteren.
Ik sta nu bijvoorbeeld op 1,4 miljoen volgens de Universe site. De stats zeggen dat ik gisteren op 900K eindig. Dat zou betekenen dat ik sinds middernacht 500K gescoord moet hebben……
Echt niet dus 😉
Ik ga nu voor de 5 maart van 30 uur en de 6 maart die uit 18 uur bestaat.
Ten opzichte van de grootsheid van het Universum is die 6 uur toch verwaarloosbaar
Top.A-Jay schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:53:
[...]
Inderdaad ze klopten niet, het is of kiezen uit een 5 maart van 6 uur en een 6 maart van 42 uur.
Ik ga nu voor de 5 maart van 30 uur en de 6 maart die uit 18 uur bestaat.
Ten opzichte van de grootsheid van het Universum is die 6 uur toch verwaarloosbaar
Dan hoef ik mijn avatar change niet terug te draaien 🤣
En nog steeds duizenden taken in controle staanA-Jay schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:36:
En de stats zijn er weer A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 1"
De stats zijn nu van 24 uur + 6 uur i.v.m. nachtelijke problemen op een server....
77 flushers hebben samen 51.3M weggezet en daarmee nog 30 badges verdient. De volgende stats zullen dus maar 18 uur grazen zijn dus zullen weer iets minder zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Xanquezer op 06-03-2022 11:38 ]
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
More power to DPC!
Virussen? Scan ze hier!
31 badges, 78 flushers en een totaal van 45.4M, we zijn lekker bezig
Aangezien de 1 GHz snelle Athlon (classic) 64bit instructies mist, ben ik aangewezen op
'the next best thing' De 5 taken die hij ontvangen heeft maakt hij af, en daarna gaat hij weer uit.
[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 07-03-2022 11:20 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Nee, die doet er ~2,5 uur over (per core !) en gebruikt ongeveer 11 Watt totaal.PD2JK schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:34:
Een Athlon64 3200+ doet ongeveer 5 uur over een WU.RPi4 snelheden?
Hoh! die durftPD2JK schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:34:
Een Athlon64 3200+ doet ongeveer 5 uur over een WU.RPi4 snelheden?
Aangezien de 1 GHz snelle Athlon (classic) 64bit instructies mist, ben ik aangewezen op
'the next best thing' De 5 taken die hij ontvangen heeft maakt hij af, en daarna gaat hij weer uit.

Hoppa nr 27A-Jay schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:15:
En we hebben weer stats A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 1"
31 badges, 78 flushers en een totaal van 45.4M, we zijn lekker bezig

Ik heb een Ryzen 5900x die ik eerst (met een lichte overclock) op de volle 140W aan het werk had staan, 12 cores op 4500Mhz. Goed voor ~1500s voor die huidige "halve" taken bij 24 threads. Dus gemiddeld ~57 taken per uur.
Vanwege stroomverbruik heb ik hem nu op de 85w "eco mode" gezet en de cores draaien daarmee op 3800Mhz. Dit is goed voor ~2000s per taak en ~43 taken per uur, bij bijna de helft* van het stroomverbruik
Dit alles met de boinc client onder WSL2 op Windows 10.
*) alleen de CPU, rest van het systeem niet meegerekend
Kijkend naar die 43 taken per uur is 85W een koopje vergeleken met 57 taken bij 140W.MadMarky schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:10:
Hier ook nog wat stats over stroomverbruik en productie:
Ik heb een Ryzen 5900x die ik eerst (met een lichte overclock) op de volle 140W aan het werk had staan, 12 cores op 4500Mhz. Goed voor ~1500s voor die huidige "halve" taken bij 24 threads. Dus gemiddeld ~57 taken per uur.
Vanwege stroomverbruik heb ik hem nu op de 85w "eco mode" gezet en de cores draaien daarmee op 3800Mhz. Dit is goed voor ~2000s per taak en ~43 taken per uur, bij bijna de helft* van het stroomverbruik
/f/image/lXDV6c83dujOutOsYQAwGP6W.png?f=fotoalbum_large)
Deze foutmelding krijg ik dus als ik het zogenaamde equivalent van power off in Hyper-V probeer te gebruiken (die rode knop). Iemand een idee hoe ik de koetjes weer aan het grazen krijgt? Een reboot van de host lost niets op helaas, ook een revert naar een eerdere status wordt tegengehouden.
/edit
Oh, sorry, blijkbaar moet ik geduldiger zijn met mijn koetjes
[ Voor 10% gewijzigd door Radiodurans op 07-03-2022 18:21 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Volgens mij werkt undervolten best goed bij de amd 5000 serie.MadMarky schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:10:
Hier ook nog wat stats over stroomverbruik en productie:
mijn 5600x draaide standaard op 1.3/1.4v en werd best warm. Nu vcore op 1.2 staan dacht ik en PBO2 op max staan, draait continue op 4.64Ghz, max boost. Zit wel een ietswat 'overkill' AIO 360mm op.
31.8M door 77 flushers die nog 11 badges mogen verdienen.
Hiermee komt de week score op 84 flushers die samen 230.7M hebben weggezet

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
We zien wel.... Misschien dat er n kalfje bij komt.
Ik heb maar even een berichtje daar achtergelaten.
ik heb ubuntu voor de RPI4 met etcher gemount en dat start goed op daarna en update gedraaid. Ook dat gaat goed.
Via de terminal boinc geinstalleerd, dan opstarten piept boinc ites over rechten en toegang.
Kan alleen niet achterhalen wat. Heb nul ervaring met Linux verder.
iemand een idee
Altijd handig als een hoster nog wat Outlet servers heeft
Er doen nu 2 8 core servers mee, ben benieuwd hoe ik morgen in lijst sta. ☺️
Ik heb hier ook een pi4 draaien. Waarom Ubuntu erop zetten? Ik draai gewoon Raspbian. Boinc installeren, boinctui erop zetten en aanmelden bij universe.grass460 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:01:
ik krijg boinc niet gestart op de RPI 4.
ik heb ubuntu voor de RPI4 met etcher gemount en dat start goed op daarna en update gedraaid. Ook dat gaat goed.
Via de terminal boinc geinstalleerd, dan opstarten piept boinc ites over rechten en toegang.
Kan alleen niet achterhalen wat. Heb nul ervaring met Linux verder.
iemand een idee
Begin eens met Raspbian weer terug op te zetten 😉
33.2M door 79 flushers die daarmee nog 11 badges bij elkaar grazen.
Dan ga ik dat vanavond eens proberen.Panzer_V schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:25:
[...]
Ik heb hier ook een pi4 draaien. Waarom Ubuntu erop zetten? Ik draai gewoon Raspbian. Boinc installeren, boinctui erop zetten en aanmelden bij universe.
Begin eens met Raspbian weer terug op te zetten 😉
`
Kies dan gewoon voor de standaard Raspbian image van de pi website.
Boinc installeren is
1
| sudo apt install boinc-client boinc-manager |
Eventueel boinctui installeren
1
| sudo apt install boinctui |
En dan Universe toevoegen (staat in de FIPO hier een command hoe dat moet).
Succes er mee!
Hoe bedoel je ? Zijn er geen WU's meer ?synoniem schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:45:
Ik ben wel zo'n beetje door mijn koetjes heen dus ik begin langzamerhand af te glijden in de stats.
Je doet mee toch? dat is toch gezellig!synoniem schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:45:
Ik ben wel zo'n beetje door mijn koetjes heen dus ik begin langzamerhand af te glijden in de stats.
Niet dat ik weet... ik krijg nog werk
Bij mij gaat de tijd die nodig is voor de WUs best wel op en neer, tussen ruim een uur en net over de twee uur. Lijkt van batch tot batch te verschillen. Anderen ook last van?
Trouwens wel grappig dat dit project totaal niet kijkt naar de rekenkracht benodigd voor de WU, alle WUs krijgen gewoon evenveel punten
Ik heb al wel een paar momenten gehad waarop ik geen werk kreeg

:fill(white):strip_exif()/f/image/3yNfkcFcyYZGpqGT8c3ZbAZp.png?f=user_large)
HoeveelNee, geen nieuwe pc's/servers meer die ik kan inzetten.
Vier VPS-en variërend van 1 tot 4 cores. Één pc tijdens kantooruren en en een docker clustertje van vijf Pi 2b. Die laatste meer omdat het kan dan dat het echt scoort.
Virussen? Scan ze hier!
Dit klopt overigens niet helemaal, Hyper-V is ook beschikbaar voor Windows 10 HomeTwee populaire hypervisors om een VM in te draaien zijn Microsoft Hyper-V of Oracle VM VirtualBox. Beide hebben zijn voor en nadelen maar voor deze stampede is dat niet van belang. De Windows Pro en Enterprise versies kunnen gebruik maken van Hyper-V. De Windows Home versie en Apple OS heeft geen mogelijkheid tot Hyper-V en is aangewezen op VirtualBox voor het visualiseren van Ubuntu.

Werkt als het goed is ook onder Windows 11
Ik kwam deze tegen:
https://www.itechtics.com/enable-hyper-v-windows-10-home/
Lijkt gewoon te werken
Nog 2 koetjes aangezwengeld. Zijn wel laptops, even kijken hoe koel ze blijven

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 09-03-2022 20:28 ]
31.3M behaald door 83 flushers, ook waren zijn er nog 9 badges gehaald.
Over die taken die in de wacht staan, tsja, je blijft afhankelijk van de andere deelnemers. Zo heb ik een heel zooitje tasks in de wacht staan omdat iemand meer dan 2000 (!) taken heeft gedownload en er vervolgens geeneen heeft ingeleverd. Dan maar wachten tot de deadline verloopt...
Misschien dat er ook een aantal mensen ruzie hebben gehad met de VM's en dat daar een aantal taken verloren zijn gegaan die pas naar iemand anders gaan zodra de deadline verloopt?
ik heb voor alle taken die mijn pc nog had voordat ik naar de VM ging er wel voor gezord dat ik ze handmatig geanulleerd heb. om ervoor te zorgen dat ze niet eeuwig vast blijven hangen. Hoop dan maar dat iedereen dat heeft gedaanfractus schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:09:
Bedankt weer voor de stats A-Jay!
Over die taken die in de wacht staan, tsja, je blijft afhankelijk van de andere deelnemers. Zo heb ik een heel zooitje tasks in de wacht staan omdat iemand meer dan 2000 (!) taken heeft gedownload en er vervolgens geeneen heeft ingeleverd. Dan maar wachten tot de deadline verloopt...
Misschien dat er ook een aantal mensen ruzie hebben gehad met de VM's en dat daar een aantal taken verloren zijn gegaan die pas naar iemand anders gaan zodra de deadline verloopt?
Yup ik gister nu ook (of althans, gisteravond/vannacht)Supermuskusrat schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:30:
[...]
Ik heb al wel een paar momenten gehad waarop ik geen werk kreeg![]()
[Afbeelding]
Ruziën om gras sprietjes?fractus schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:09:
Bedankt weer voor de stats A-Jay!
Hehe...
:fill(white):strip_exif()/f/image/OUqr4r3x0m3xCKPr6vEqFrDQ.png?f=user_large)
Virussen? Scan ze hier!
die heb ik er ook een paar, maar die lopen op de 13de af voor de andere partij, daarna worden ze gewoon opnieuw verstuurd naar iemand die hem dan hopelijk wel afmaakt. als het goed is komt er voor ons niks foutief te staanMadMarky schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:21:
Bij valt op dat ik vooral veel oudere taken in behandeling heb staan, sommigen zelfs nog van de dag dat ik aan de stampede begon (28-2). Geen idee waarom die nog niet gevalideerd zijn maar ik hoop niet dat er straks een hele buts foutief is omdat de eindtijd al ruim is verstreken.
[ Voor 27% gewijzigd door ShitHappens op 10-03-2022 14:09 ]
in de ochtend is het nog lekker fris, maar verder stook ik nu eigenlijk al niet meer. 26 graden hier op zolderShitHappens schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:06:
Bedacht me opeens dat er nog een koe in de woonkamer staat... Dus nog een i7-6700K erbij, scheelt weer een paar kuub gas

Tenzij je jouw stroom 100% zelf opwekt, is er een goede kans dat een deel van je stroom afkomstig is van gas-gestookte centrales.ShitHappens schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:06:
Bedacht me opeens dat er nog een koe in de woonkamer staat... Dus nog een i7-6700K erbij, scheelt weer een paar kuub gas
Zelfs dan is er een grote kans dat tijdens de productie en plaatsing van zonnepanelen gas verstookt isBubbles schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:10:
[...]
Tenzij je jouw stroom 100% zelf opwekt, is er een goede kans dat een deel van je stroom afkomstig is van gas-gestookte centrales.
Ook leuk dat je zowel bij ons als bij de Oekraïners een knikje in de stijgende lijn ziet. Zou dat een achterstand in validatie zijn of zou er een nieuwe batch WUs zijn die gewoon net iets meer CPU-tijd nodig hebben?
Hierdoor is 1 VPS geraakt ik hoop dat die genoeg werkvoorraad heeft om de tijd die de storing duurt door te komen.
Er zijn fibers fysiek kapot, het kan wel even duren zeggen ze nu op hun status pagina
De overige systemen grazen lekker verder
Tja, je hebt altijd koe boven koe natuurlijk.Xanquezer schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
Bhoooaaaahh... 9de plek met 1 koe is echt niet slecht
Gaat mij in een week 1 miljoen punten kosten...
Gelukkig staat er meer dan genoeg koeien buiten dus het effect op de Stampede zal miniem zijn.
Hehe, ik heb nog stuk of 6 servers hier slingeren, 24c/32c etc... Maar beetje zonde van de stroom deze dagen 😐synoniem schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Tja, je hebt altijd koe boven koe natuurlijk.
BoooeeeeehhSupermuskusrat schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:32:
soow, 1 koe vind het nodig om in protest te gaan en je zakt meteen 7 plaatsen. de rankings zijn wel savage. Betekent ook dat er genoeg competitie is.
Zeker niet slecht. Maar we staan 5e plek met 1 koeXanquezer schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
Bhoooaaaahh... 9de plek met 1 koe is echt niet slecht
Dan kan het haast niet anders dan een Threadripper zijnlasermen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:35:
[...]
Zeker niet slecht. Maar we staan 5e plek met 1 koe
Of een dual Epyc...MadMarky schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:06:
[...]
Dan kan het haast niet anders dan een Threadripper zijn
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen