DPC Chef-kok :)
Zo gevaarlijk zijn ze nu ook weer niet.Xanquezer schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:10:
[...]
Nifhack met dual epyc (2* 64 cores a 256 treaths)
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Je kan veel doen met 256 treathsBlueTooth76 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Zo gevaarlijk zijn ze nu ook weer niet.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Mijn god... doe ff normaal joh...lasermen schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:09:
We hebben 1 systeem met 2x AMD EPYC 7713 aangezet om mee te grazen

Wat moet je met ZOVEEL power???
Dit is gewoon de op 3 na snelste cpu ter wereld (enkele)...
TiP: https://www.nikhef.nl/Xanquezer schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Mijn god... doe ff normaal joh...![]()
@lasermen hoe groot is die server dat OGR RC5 doet, volgens mij een kleintje
[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 12-03-2022 20:57 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het is voor ons een test machine die we vrij hebben weten te maken om aan de Stampede mee te kunnen doen. 2 jaar geleden hebben we tijdens de Stampede iets van 70x AMD EPYC 7702p aan het werk gezetXanquezer schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Mijn god... doe ff normaal joh...![]()
We hebben ook IBM POWER systemen staan als je echt veel rekenkracht aan het werk wilt zien

Je haalt hem wel meteen neer qua wie/wat/hoe/enzo achter deze hoeveelheid rekenkracht zitDamic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:53:
[...]
TiP: https://www.nikhef.nl/
@lasermen hoe groot is die server dat OGR RC5 doet, volgens mij een kleintje
Uit mijn hoofd hebben we daar een 4 socket Xeon op staan draaien. Maar die is wel wat ouder dan het systeem wat we nu op de Stampede hebben staan.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Dat maakt een Ryzen best wel weer interessant qua prijs/prestatie, al heb je natuurlijk wel dubbele hardware nodig om een TR te verslaan.
[ Voor 43% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-03-2022 09:32 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Zou het iets te maken hebben met de grotere memory controller van de ThreadRipper of heb je daar ook maar 2 sticks insteken?BlueTooth76 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:31:
Na ruim 2 weken kan ik vaststellen dat een ThreadRipper 3970x ongeveer 67,5% sneller door de hooi gaat dan een Ryzen 5950x.
Dat maakt een Ryzen best wel weer interessant qua prijs/prestatie, al heb je natuurlijk wel dubbele hardware nodig om een TR te verslaan.
error hierKuuKe schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:00:
Verse portie stats voor de liefhebbers: DPC Universe@Home hitparade van 12 maart 2022
Gerepareerd, 1 is een belangrijk cijfertje in het geheel...
De iets oudere Zen2 generatie doet het op zich zo slecht nog niet. Het verschil zit m bij Zen3 vooral in de unified cache en elke chiplet de volledige L3 cache kan benaderen zonder extra latency. Maak het immers iets minder afhankelijk van snel werkgeheugen of quad channel. Hier heb ik nog een 3950X op ~4.1 GHz ( PBO Fmax enhancer op de standaard 142W PPT). B-die DDR4 op 1900/3800 met strakke timings/refresh helpt ook wel omdat ie het moet doen met dual channel. Op zich wel benieuwd wat een Threadripper 5000 zal doen met 3D stack maar dat is al veel te prijzig voor wat ik er mee doe en sla wel een gerenatie over tot Zen4 of als Intel weer terug komt met een goede performance per Watt. Voor nu zijn het vooral het grote aantal koeien van iedereen bij elkaarBlueTooth76 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:31:
Na ruim 2 weken kan ik vaststellen dat een ThreadRipper 3970x ongeveer 67,5% sneller door de hooi gaat dan een Ryzen 5950x.
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
Nee, netjes 4 stickjes.Damic schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Zou het iets te maken hebben met de grotere memory controller van de ThreadRipper of heb je daar ook maar 2 sticks insteken?
Ik bedoel uiteraard de hele 32-core ThreadRipper CPU vs de 16-core Ryzen CPU die in totaal 67,5% sneller is.
Per core vergeleken is één Ryzen 5950x core juist 19,8% sneller dan één TR 3970x core.
De kloksnelheid van één Ryzen 5950x core draait hier 9% hoger dan die van één ThreadRipper 3970x core dus dat verklaar niet het hele verschil per core.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Ze moeten af en toe wel even los kunnenPD2JK schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:38:
Herkenbaar @Panzer_V , hier ook een paar koeien droog gezet zonder gras.

9 badges behaald en we hadden 86 flushers waarmee we in totaal 36,0M hebben weggezet, hiermee is de totaal score de 400M ruim gepasseerd.
De werkvoorraad is trouwens weer flink geslonken, nu op 830.000 en dalend. Hopelijk komt er snel weer wat bij
Virussen? Scan ze hier!
Is bij dit project de puntenwaardering naar de benodigde hoeveelheid rekentijd of gaat alleen naar de hoeveelheid ingeleverde taken?
33,9M aan output dankzij 86 flushers, waarvan er 9 met een badge beloond worden.

De werkvoorraad is trouwens nog steeds langzaam aan het teruglopen, nu op 530k WU's
[ Voor 62% gewijzigd door fractus op 15-03-2022 09:28 ]
Nr 8 lekkerA-Jay schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:07:
En we hebben weer stats A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 2"
33,9M aan output dankzij 86 flushers, waarvan er 9 met een badge beloond worden.
hoger ga ik niet komen denk ik
Bijna op de helft en we hebben met 87 flushers 33.6M weggezet, ook zijn er nog 9 badges gehaald.
De totaal score staat inmiddels op 503.3M van 95 flushers

We gaan die 1 miljard punten halen, zeker met wat er nog aan "validation pending" staatA-Jay schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:20:
En we hebben weer stats A-Jay in "[Stampede 21] Universe@Home - Week 3"
Bijna op de helft en we hebben met 87 flushers 33.6M weggezet, ook zijn er nog 9 badges gehaald.
De totaal score staat inmiddels op 503.3M van 95 flushers
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
De output steeg naar de 35.8M met 88 flushers ook zijn er nog 6 badges gehaald.

Hangt nog even van de pakketdienst af
JaSuicyder schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:21:
Waar gebruik je al dat rekengeweld voor in huis @BlueTooth76, puur distributed computing?
Al doe ik ook veel video-rendering, montage, fotobewerking en mag ik graag gamen / racen.
Maar de koetjes in de garage staan er inderdaad alleen voor DC.
Doe dat al sinds 1999 (Seti@home) en dat is de laatste jaren ietwat uitgegroeid.
[ Voor 13% gewijzigd door BlueTooth76 op 17-03-2022 10:39 ]
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Dat scheelt wel fors.Bubbles schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:42:
Gezien je signature kan dat inderdaad dan ook wel uit, energie-technisch gezien. Want anders zou dat heden ten dage echt wel een dure hobbie worden.
Daarnaast ook een goede balans zoeken tussen prestatie en energieverbruik, niet de laatste megahertzen uit een CPU willen persen want dat kost in verhouding heel veel stroom.
De 5950x draait inmiddels, heb de VM kunnen overzetten naar een nieuwe installatie dus afgezien van 32 ipv 16 threads toekennen was dat "appeltje eitje".
Nu nog weer even alle software aan het instellen op m'n nieuwe "game- en mediacenter".
https://universeathome.pl/universe/show_host_detail.php?hostid=613731
[ Voor 9% gewijzigd door BlueTooth76 op 17-03-2022 15:13 ]
Je moet eigenlijk alleen naar de Linux machines kijken (die in een Hyper-V draaien), de Windows machines zijn de hosts waar ik ook nog wat mee getest heb met Boinc om te zien wat het snelheidsverschil was in vergelijking met Ubuntu.Bubbles schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:19:
Djeezes, zijn dit echt allemaal verschillende machhines?Aardige sponsoring richting AMD in ieder geval.
Dus het gaat "maar" om 10 koeien in totaal.
[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 17-03-2022 15:34 ]
Is hoe dan ook een dure hobby. Eneco heeft een terug leververgoeding van 58c.Bubbles schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:42:
Gezien je signature kan dat inderdaad dan ook wel uit, energie-technisch gezien. Want anders zou dat heden ten dage echt wel een dure hobbie worden.
Stroom is duur geworden
9 badges zijn er uitgedeeld nadat 88 flushers samen 42.1M hebben weggezet.
Virussen? Scan ze hier!
Wattisserwattisser?
Niets
Slecht nieuws: vanaf morgen zal mijn output dalen. Mijn AMD 5950X (16/32) en Intel 10400H (4/8) zullen vanaf morgenochtend niet meer meedraaien.
Goede nieuws: ik ga op vakantie!
Het slechte nieuws is dus vanwege het goede nieuws....
Mijn AMD Epyc 7301 (16/32) en Epyc 7401 (24/48) blijven wel gewoon 24/7 doorstampen, dus ik zal nog wel bijdragen verder, maar met een iets lagere output.
Virussen? Scan ze hier!
Jij bent vroeg...KuuKe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 04:04:
Pffft, slapeloze nachten krijg je van die stats....
Doe eerst maar t goede nieuwswildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 06:56:
Jongens, ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Dat ik morgen rond 05:00 in de auto stap, en dan maandagmiddag in Spanje hoop aan te komen.
Ik zal aan jullie denken als ik op het strand lig
Virussen? Scan ze hier!
In Spanje hebben ze ook stroom en internet hoor.wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:05:
[...]
Dat ik morgen rond 05:00 in de auto stap, en dan maandagmiddag in Spanje hoop aan te komen.
Ik zal aan jullie denken als ik op het strand lig

En meer zon dan hier normaal geziensynoniem schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:28:
[...]
In Spanje hebben ze ook stroom en internet hoor.
Neem je de 5950x en 10400H mee op vakantie dan?wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 06:56:
Jongens, ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Slecht nieuws: vanaf morgen zal mijn output dalen. Mijn AMD 5950X (16/32) en Intel 10400H (4/8) zullen vanaf morgenochtend niet meer meedraaien.
Goede nieuws: ik ga op vakantie!
Het slechte nieuws is dus vanwege het goede nieuws....
Mijn AMD Epyc 7301 (16/32) en Epyc 7401 (24/48) blijven wel gewoon 24/7 doorstampen, dus ik zal nog wel bijdragen verder, maar met een iets lagere output.
Gewoon in Spanje aanzwengelen, toch maar 30+ graden daar
als je accomodatie hebt gratis stroom toch, beter dan hier in NL.
Haha nee, dank je, die blijven lekker hier staan, maar wel uitViper® schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:17:
[...]
Neem je de 5950x en 10400H mee op vakantie dan?
Gewoon in Spanje aanzwengelen, toch maar 30+ graden daar
als je accomodatie hebt gratis stroom toch, beter dan hier in NL.
Heb er nog wel even aan gedacht om de 10400H (laptop) mee te nemen, maar ik wil echt even helemaal disconnecten.
Virussen? Scan ze hier!
In rekenprestaties of in opgeleverde punten?synoniem schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:45:
Ik beschik dan niet over zoveel computerkracht maar ik laat gewoon omdat het kan een docker clustertje van 5 stuks Pi 2b meerekenen. Het grappige is dat de hardware is identiek qua model en revisie, de software is identiek en toch zijn er zichtbare verschillen in prestaties. Zelfs de temperatuur die ze bereiken is soms verschillend. Ik vind dat toch wel best opmerkelijk en vraag me dan af in hoeverre dat ook voor andere processoren geldt.
Hoeveel punten een koe per dag (week?
Er verschil in punten maar dat hangt ook af van de taken. Er zit verschil in aantallen uitgevoerde taken maar ook in GFLOPS, niet heel groot maar is er wel.MadMarky schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:43:
[...]
In rekenprestaties of in opgeleverde punten?
Hoeveel punten een koe per dag (week?) oplevert hangt ook af van de grootte van de taken. Daar kan soms wel een factor 4 verschil in zitten terwijl het aantal gecrediteerde punten per taak hetzelfde blijft.
Beter of minder goede chips hesynoniem schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:54:
[...]
Er verschil in punten maar dat hangt ook af van de taken. Er zit verschil in aantallen uitgevoerde taken maar ook in GFLOPS, niet heel groot maar is er wel.
Ja er zit koeling op en op 1 na komen ze ook niet boven de 65 C uit. De ene die er bovenuit komt, presteert dan weer gemiddeld en is niet degene met de hoogste of laagste FLOPS. Wat dat betreft lijkt het me best leuk om een keer de immense hoeveelheid data over processoren die BOINC projecten hebben te analyseren.Damic schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:59:
[...]
Beter of minder goede chips hemoest je het nog niet gedaan hebben zou ik er toch wat koeling opzetten
31.7M door 79 flushers. Er zijn er 4 die nog een badge hebben gekregen.

En om nou iemand anders hier in huis linux commando's te moeten gaan leren, naaaah
Gewoon remote inloggen. Of shutdown scripten.Suicyder schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:37:
Mijn machines draaien hun buffers leeg en dan gaan ze uit. Overmorgen operatie en kan ze vanaf morgen later niet hoogstpersoonlijk meer aan/uitzetten etc.
En om nou iemand anders hier in huis linux commando's te moeten gaan leren, naaaah
Tijdschakelaar stopcontact kan ook
[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 21-03-2022 21:08 ]
Check dit en help mee!
79 flushers, waarvan er 1 een badge kreeg, hebben samen 32.3M weggezet.
3 weken in de stampede hebben er nu 96 koeien meegegrazen en is de totale opbrengst al 719,4M

Vorig jaar met plezier mee gedaan, maar ik zit niet dagelijks op het forum om te kijken of er een nieuwe post is, ik zal wel een reminder op mijn kalender zetten voor 28/2/2023 en hopen dat het weer in maart plaatsvind.
edit: Ik zie dat er een paar uur voor het begin een nieuwsbericht is geplaatst die ik heb gemist
Maar streven blijft (mijns inziens) standaard maart te zijn. Dag langer dan april en april heeft veel feestdagen waar uitval ontstaat door vakanties etc..
Februari is helemaal kort. Daarbij is maart vaak qua temperaturen ook nog goed te doen en regelen.
30.7M door 82 flushers, ook zijn er 5 badges behaald.
Middels twee batch files wordt boinc nu gestart bij het starten van de pc en keurig gestopt met het rebooten van de pc.
Wat mij niet wilt lukken is om e.e.a. zo geconfigureerd te krijgen dat ik via de Windows Boinc Manager kan connecten met de WSL2 Boinc client.
Wie kan mij dit in jip-en-janneke taal uitleggen?
Misschien helpt je dit op weg:Panzer_V schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:36:
Wat mij niet wilt lukken is om e.e.a. zo geconfigureerd te krijgen dat ik via de Windows Boinc Manager kan connecten met de WSL2 Boinc client.
Wie kan mij dit in jip-en-janneke taal uitleggen?
In de map waar je Boinc draait (bij mij is dit in de Home map) staat het bestand gui_rpc_auth.cfg. Die bevat een wachtwoord waarmee je je moet authoriseren bij de Boinc Manager in Windows.
Ik zelf heb hier niet veel aandacht aan besteed, want ik was tevreden met boinctui. Maar ook daar had ik deze wachtwoord nodig.
Dat bestand is bij mij dus leeg……berendbotje91 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:49:
[...]
Misschien helpt je dit op weg:
In de map waar je Boinc draait (bij mij is dit in de Home map) staat het bestand gui_rpc_auth.cfg. Die bevat een wachtwoord waarmee je je moet authoriseren bij de Boinc Manager in Windows.
Ik zelf heb hier niet veel aandacht aan besteed, want ik was tevreden met boinctui. Maar ook daar had ik deze wachtwoord nodig.
Bij mij is die leeg in /etc/boinc-client/. Maar in /home/user/ (waar ik hem draai) niet. Ook las ik in sommige guides dat je zelf het wachtwoord moest verzinnen...
Hoe staat het wachtwoord erin bij jou?berendbotje91 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Bij mij is die leeg in /etc/boinc-client/. Maar in /home/user/ (waar ik hem draai) niet. Ook las ik in sommige guides dat je zelf het wachtwoord moest verzinnen...
Gewoon: lege file en dan “wachtwoord” neerzetten?
Of moet er nog wat voor staan? Wat is de syntax?
lege file met direct het wachtwoord. Dus als je wachtwoord "wachtwoord123" is:Panzer_V schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:45:
[...]
Hoe staat het wachtwoord erin bij jou?
Gewoon: lege file en dan “wachtwoord” neerzetten?
Of moet er nog wat voor staan? Wat is de syntax?
1
| wachtwoord123 |
Daarnaast gaan er weer 7 badges op transport door het heelal.
De stats van 23 maart 2022 vinden jullie hier.
Snappen doe ik het nog steeds niet. Maar ik heb op WIndows BOINC verwijderd en daarna alle BOINC files weggegooid, ook de gebruikersmappen daarvan etc. Daarna opnieuw BOINC geinstalleerd op Windows en nu connecteert hij dus met de WSL2 instantieberendbotje91 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:48:
[...]
lege file met direct het wachtwoord. Dus als je wachtwoord "wachtwoord123" is:
code:
1 wachtwoord123
80 flushers, 5 badges en een output van 30.1M
De totaal score is inmiddels de 800M voorbij
:fill(white):strip_exif()/f/image/DAFYcvmDEaY2QFhNfc9hBqhs.png?f=user_large)
Misschien tijdelijke hik van de server.
Welke versie van Boinc gebruik je want dit staat in openingspost:ZakjePatatje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:07:
Hmm, krijg nu ook weer taken inderdaad, maar kreeg net heel vaak deze melding, terwijl ik helemaal geen taken aan het doen was
[Afbeelding]
Belangrijk: Oudere versies van BOINC geven af en toe connectieproblemen met het project. Ga voor zeker en gebruik de meest recente versie: 7.16.20
Deze meldingen krijg ik ook.ZakjePatatje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:07:
Hmm, krijg nu ook weer taken inderdaad, maar kreeg net heel vaak deze melding, terwijl ik helemaal geen taken aan het doen was
[Afbeelding]
Formule BOINC heeft Universe uitgekozen voor de sprint van 24-3 20:00 tot 27-3 20:00.
Daar doen veel "grote" teams aan mee ....
En toevallig telt alles van DPC mee: we staan 1