Interessant, maar hoe krijg ik 5.16 in hyper-v zo werkend dat boinc ook wil starten?
Ik had eerst al ruzie om uberhaubt een andere kernel geinstalleerd te krijgen in 20.04 LTS. Via
deze handleiding (de derde manier gevolgd), ging dat wel, maar kreeg ik foutmeldingen dat de kernel niet gesigned is, en dus niet kan worden ingeladen. Als ik secure boot uitschakelde in de settings, hielp dat niet.
Vervolgens heb ik Ubuntu 21.10 geinstalleerd, maar die komt standaard ook met de 5.13 kernel. Runnen van
sudo apt install linux-azure
leverde een azure-versie van dezelfde kernel op die wel wilde starten, maar dat is dus geen 5.16. Daarna heb ik de secure boot nogmaals uitgezet, de eerder genoemde handleiding nogmaals gevolgd en kernel 5.16 ingeladen. Booten wilde toen wel lukken. Daarna de boinc-client en boinc-manager geinstalleerd, maar die wil niet starten, omdat 'ie geen access heeft tot de directory waar het geinstalleerd is. Ofzoiets. Herstarten met secure boot weer aan levert met de nieuwe kernel wederom een foutmelding bij boot dat de kernel niet ingeladen is, omdat 'ie unsigned is.
Anyone?